(صفحه(6(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(12(صفحه(9(صفحه(4(صفحه (2.3.10


یکشنبه 09 تـیـر 1392 - شماره 50529

شهردار تهران تا 13 شهريور انتخاب مي‌شود
تويسرکاني خبر داد
انفصال از خدمت 23 سردفتر
عمليات لايروبي در اهواز 5 قرباني داد
مخالفت سازمان بيمه سلامت با اجراي طرح پزشک خانواده
ازدواج همزمان 300 زوج جوان در قم
زني در مازندران همسرش را آتش زد
حوادث کوتاه از کشور
توزيع سبد کالاي ماه رمضان فرهنگيان با 20 درصد تخفيف
معلولين داراي کد معلوليت مي‌شوند
فرمانده انتظامي استان خبر داد
کشف 200 کيلوگرم قرص پيش‌ساز شيشه در زنجان
با اجرايي شدن حکم دادگاه
قاچاقچي اهوازي و قاتل جوان گچساراني به دار مجازات آويخته شدند
راه‌اندازي مراکز ثبت فشار خون در شهرهاي بزرگ
سقوط جوان کارگر بر روي نرده‌هاي حفاظ
از سوي ديوان عالي کشور
حکم اعدام و قصاص قاتلان 2 کودک تأييد شد
کشف 85 هزار ليتر سوخت قاچاق در آب‌هاي هرمز
ازدواج قانوني همجنس‌گرايان ايالت کاليفرنيا
کودک 2ساله جوان‌ترين عضو باشگاه نوابغ
شناسايي باند زنان سارق
سقوط مرگبار هواپيما
اختلاس از بانک واتيکان
   


منتخب شوراي اسلامي چهارم شهر تهران از انتخاب شهردار تهران تا روز 13 شهريور ماه سال جاري خبر داد.
مرتضي طلايي در گفت‌وگو با فارس با اشاره به اينکه شوراي چهارم 12 شهريور کار خود را آغاز مي‌کند، گفت: در روز اول و دوم آغاز به کار شوراي شهر؛ شهردار تهران انتخاب خواهد شد.
عضو فعلي شوراي اسلامي شهر تهران در خصوص نامزدهاي مطرح براي شهرداري تهران گفت: گروه‌هاي مختلف در حال تلاش هستند و هر گروه دوست دارد فرد مورد نظرشان رأي بياورد.
منتخب چهارمين دوره شوراي اسلامي شهر تهران تصريح کرد: جلساتي براي انتخاب شهردار برگزار مي‌شود ولي هنوز تصميم قطعي گرفته نشده است.
وي در پاسخ به اين پرسش که محمد باقر قاليباف شهردار فعلي تهران قصد دارد دوباره در شهرداري تهران بماند، گفت: آقاي قاليباف مي‌خواهد خدمت کند اگر شورا از وي دعوت کند، قاليباف در شهرداري مي‌ماند.
12 شهريور انتخاب هيئت‌رئيسه شوراي چهارم
در همين حال ديگر منتخب اين دوره از انتخابات شوراي شهر نيز گفت: در روز 12 شهريور که اولين روز آغاز به کار شوراي شهر است هيئت‌رئيسه جديد شورا مشخص خواهد شد.
اقبال شاکري در گفت‌وگو با فارس، در خصوص انتخاب شهردار تهران نيز گفت: در روزهاي اول آغاز به کار شوراي چهارم شهردار جديد تهران انتخاب مي‌شود.
وي در عين حال تاکيد کرد: گفت‌وگوهايي که در خصوص شهردار آينده مي‌شود فعلا غير رسمي و نظرات شخصي افراد است.
منتخب مردم در چهارمين دوره انتخابات شوراي شهر با بيان اينکه شهردار بايد يک فرد برجسته باشد گفت: کلان شهر تهران نيازمند يک شهردار قوي است.

 


رئيس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور از انفصال خدمت 23 سردفتر در سال 91 و پرداخت جزاي نقدي براي 234 سردفتر متخلف در سال 91 خبر داد.
احمد تويسرکاني در گفت‌وگو با فارس با اعلام اين خبر گفت: در گذشته نظارت دقيقي بر عملکرد دفاتر اسناد رسمي وجود نداشت و تنها به بازرسي‌هاي دوره‌اي از اين دفاتر اکتفا مي‌شد اما در سال 91 اقدامات مهمي در اين زمينه صورت گرفت.
وي افزود: نخستين اقدام اين بود که مجموعه پرداخت‌ها در دفاتر اسناد رسمي به صورت الکترونيکي درآمد و فرآيند ثبت به شکل آنلاين تحت نظارت قرار گرفت.
تويسرکاني گام بعدي را ايجاد اکرتابل الکترونيکي براي همه دفترخانه‌ها دانست و گفت: با ايجاد اين اکرتابل تمامي دستورالعمل‌ها و بخش‌نامه‌ها به سرعت، به تمام دفاتر اسناد رسمي در سراسر کشور ابلاغ مي‌شود.
وي با اشاره به برخوردهاي جدي با متخلفان در دفاتر اسناد رسمي، گفت: در سال 91 بالغ بر 23 سردفتر سلب صلاحيت شدند و 234 سردفتر نيز به دليل تخلفات اجرايي محکوم به پرداخت جزاي نقدي شدند.
رئيس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور خاطرنشان کرد: ما در سال 91 حدود 24 هزار و 587 بازرسي در سراسر کشور داشتيم که بر اين اساس به طور ميانگين بيش از دوباره دفاتر اسناد رسمي در کشور مورد بازرسي قرار گرفته‌اند.

 


اهواز- خبرنگار کيهان:
به دنبال بي‌احتياطي و رعايت نکردن اصول ايمني هنگام لايروبي کانال زيرزميني فاضلاب در اهواز 2 نفر کشته و 3 نفر دچار مسموميت تنفسي شدند.
مدير روابط عمومي سازمان آتش‌نشاني و خدمات ايمني شهرداري اهواز با اعلام اين خبر اظهار کرد: ساعت 8 و 38 دقيقه به دنبال تماس تلفني به سازمان آتش‌نشاني اهواز نيروها و اکيپ امداد و نجات بلافاصله در محل حادثه حضور يافتند.
مقصود حق‌شناس افزود: در اين حادثه که در زير پل روگذر کوي علوي اهواز اتفاق افتاد سه نفر از کارکنان بخش خصوصي براي روشن کردن دستگاه پمپاژ وارد ايستگاه پمپاژ الهادي شده و يک نفر نيز به عنوان نگهبان عمليات، بيرون از ايستگاه مستقر مي‌شود که هنگام انجام عمليات، سه کارگر بخش خصوصي در ايستگاه دچار گازگرفتگي شده و نگهبان که با يکي از شهروندان رهگذر به کمک آمدند متاسفانه خود نيز دچار حادثه شدند. وي افزود: در اين حادثه سه کارگر در چاه فاضلاب دچار گازگرفتگي شدند و نجات پيدا کردند اما نگهبان و شهروند عابر جان خود را از دست دادند.

 


مديرعامل سازمان بيمه سلامت از اجرا نشدن طرح پزشک خانواده در تهران به دليل کمبود اعتبارات و مشخص نشدن نتيجه اجراي نسخه جديد در 8 استان کشور خبر داد.
محمد باقر هداوند، به دنبال صحبت‌هاي اخير وزير بهداشت مبني بر آغاز طرح پزشک خانواده در تهران و شروع ثبت‌نام پزشکان عمومي در سايت گفت: به دليل کمبود اعتبارات اين طرح را اجرا نخواهيم کرد.
وي با اشاره به اينکه براي اجراي طرح پزشک خانواده بايد اعتبارات کافي تخصيص داده شود گفت: به دليل مشکلات اعتباري اين طرح در تهران اجرا نمي‌شود و کمبود اعتبارات را نيز به وزارت بهداشت اعلام کرده‌ايم.
اين در حالي است که طريقت منفرد وزير بهداشت از اجراي طرح پزشک خانواده از روز شنبه 8 تير ماه خبر داده و اعلام کرده بود که اين طرح براي اجرا با مشکل اعتباري مواجه نيست.
مديرعامل سازمان بيمه سلامت تاکيد کرد: همچنين دليل ديگري که مانع اجراي طرح پزشکان خانواده مي‌شود اين است که قرار بود وزارت بهداشت نتايج اجراي نسخه جديد وزير بهداشت را در 8 استان به ما اعلام کند اما تاکنون نتايج استانها مشخص نشده است.
به گفته هداوند، استانهاي قزوين، يزد، زنجان، آذربايجان شرقي و غربي، خراسان جنوبي، فارس و مازندران از جمله استانهايي است که طرح پزشک خانواده در آنها بصورت آزمايشي اجرايي شده اما نتايج اجرا اعلام نشده است.

 


سرويس شهرستان‌ها-
جشن ازدواج همزمان 300 زوج بعدازظهر جمعه در قم برگزار شد.
به گزارش خبرگزاري‌ها، اين جشن که سابقه نه ساله دارد و هر سال همزمان با اعياد شعبانيه در قم برگزار مي‌شود، امسال نيز بعدازظهر روز جمعه گذشته در ورزشگاه شهيد حيدريان اين شهر برگزار شد.
اين برنامه با همت چندين نهاد و سازمان از جمله معاونت فرهنگي اداره کل ارشاد قم، اداره کل ورزش و جوانان قم و شهرداري قم برگزار شده است.

 


مردي که توسط همسرش به آتش کشيده شد، فوت کرد.
به گزارش خبرگزاري فارس از بابل، «م-ع» 28 ساله اهل و ساکن روستاي کري‌کلا بخش بابل‌کنار ساعت يک بامداد سي‌ام خرداد ماه سال جاري توسط همسرش به آتش کشيده شد.
همسر «م-ع» بعد از آتش زدن شوهرش سراسيمه به منزل يکي از همسايه‌ها رفته و عنوان داشته شوهرش در آتش سوخت.
همسايه‌ها بلافاصله با کمک اورژانس 115 مرزي‌کلا، «م-ع» را به بيمارستان سوانح و سوختگي ساري انتقال دادند.
مقتول تا سوم تير ماه در اين بيمارستان بستري بوده اما به دليل شدت سوختگي، مسئولان بيمارستان از خانواده مقتول درخواست کردند بيمار را براي ادامه درمان به بيمارستان سوانح و سوختگي مشهد انتقال دهند.
«م-ع» بعد از انتقال به مشهد در بيمارستان سوانح و سوختگي اين شهر بستري شد اما با توجه به سوختگي 80 درصدي صبح ديروز فوت کرد.
نيروي انتظامي بخش بابل‌کنار خبر فوق را تأييد کرد و افزود: تحقيقات و گزارش اوليه اين حادثه تهيه و در اختيار آگاهي بابل قرار گرفته است.
بنا به گفته اهالي روستا در حال حاضر همسر و پدرخانم مقتول متواري هستند.

 


زلزله خوي را لرزاند
فارس- خوي: به گزارش موسسه ژئوفيزيک دانشگاه تهران، زلزله‌اي به بزرگي 1/4ريشتر ساعت 1:19:46بامداد ديروز شهرستان خوي را لرزاند.عرض جغرافيايي زلزله 60/38 درجه شرقي و طول جغرافيايي آن 64/44 درجه شمالي اعلام شده است.
کانون زلزله در 27کيلومتري خوي، 47کيلومتري سلماس، و 681 کيلومتري تهران واقع شده است.
زمين‌لرزه در تسوج
فارس- شبستر: ساعت 45/9دقيقه صبح ديروز زلزله‌اي به قدرت 3/4 درجه در مقياس امواج دروني زمين (ريشتر) شهرستان تسوج را در آذربايجان‌شرقي لرزاند. اين زلزله در عمق 15کيلومتري زمين در 11کيلومتري تسوج، 23کيلومتري شرفخانه و 607 کيلومتري تهران روي داد. گزارشي از خسارات جاني و مالي اين زمين‌لرزه دريافت نشده است.
برخورد با محتکر
اراک- خبرنگارکيهان: در پي کسب اطلاعاتي مبني بر احتکار کالا در يکي از روستاهاي اراک، پيگيري موضوع در دستور کار ماموران مبارزه با جرايم اقتصادي قرار گرفت و در بازرسي از مکان مورد نظر مقدار 7 تن قند احتکاري به ارزش تقريبي 140 ميليون ريال کشف و فرد محتکر به مرجع قضايي معرفي شد.
برق جان سارق را گرفت
اراک- خبرنگارکيهان: مرد سارقي که در يکي از روستاهاي شهرستان اراک اقدام به سرقت ترانس برق کرده بود، در اثر برق‌گرفتگي جان خود را از دست داد.
تصادف منجر به قتل
فارس- قزوين: شامگاه جمعه خودروي سواري پرايد با يک دستگاه تريلر در اتوبان قزوين- زنجان در سه کيلومتري عوارضي قزوين تصادف کرد که بر اثر اين حادثه 3 تن از سرنشينان خودروي پرايد در دم جان باختند. بر اثر اين برخورد خودروي سواري پرايد از لاين شمالي به لاين جنوبي اتوبان قزوين- زنجان پرت شد.

 


مديرعامل اتحاديه تعاوني‌هاي مصرف فرهنگيان کشور از آغاز توزيع سبد کالاي ماه رمضان فرهنگيان خبر داد.
محمد جليليان، مديرعامل اتحاديه تعاوني‌هاي مصر فرهنگيان کشور در گفت‌وگو با فارس گفت: توزيع سبد کالاي ماه رمضان فرهنگيان شامل 10 کيلو برنج، 5 بطري روغن 900 گرمي، 5 کيلو شکر و 5 کيلو مرغ منجمد از امروز در تعاوني‌هاي مصرف فرهنگيان سراسر کشور آغاز شد.
وي به قيمت سبد کالا اشاره کرد و گفت: برنج کيلويي 3900 تومان، هر بطري روغن 3700 تومان، شکر کيلويي 1500 تومان و مرغ نيز کيلويي 5200 تومان ارائه مي‌شود.جليليان با بيان اينکه سبد کالا با 20 درصد زير قيمت بازار ارائه مي‌شود، افزود: فرهنگيان مختار هستند که تمام اين 4 قلم کالا يا برخي از آنها را خريداري کنند و هيچ اجباري براي خريد تمام سبد کالا نيست.

 


معاون امور توانبخشي معلولان سازمان بهزيستي کشور از صدور کارت‌هاي جديد معلوليت خبر داد و گفت: به محض تأمين اعتبار توسط سازمان براي صدور اين کارت‌ها اقدام مي‌شود.
يحيي سخنگويي در مورد ويژگي کارت‌هاي جديد معلوليت اعلام کرد: کارت‌هاي جديد معلوليت هوشمند خواهند بود و براساس آخرين نسخه ICF (آخرين طبقه‌بندي جهاني معلوليت‌ها) صادر خواهند شد.وي افزود: اين کارت‌هاي جديد داراي کد معلوليت خواهند بود؛ به اين معنا که فرد معلول در هر جاي دنيا اين کارت را ارائه کند، نوع معلوليت و نيز اندام معلوليت فرد مشخص مي‌شود.
معاون امور توانبخشي معلولان سازمان بهزيستي با اشاره به اينکه کارت‌هاي جديد معلوليت به صورت دو زبانه (فارسي و انگليسي) صادر خواهند شد، گفت: تمام خدماتي که فرد دريافت کرده و مي‌کند در اين کارت لحاظ خواهد شد.
معاون امور توانبخشي معلولان سازمان بهزيستي با بيان اينکه منتظر ابلاغ اعتبار براي صدور کارت‌هاي معلوليت جديد از سوي رئيس سازمان هستيم، اظهار کرد: نهايتاً کارت‌هاي جديد تا پايان تابستان سال جاري صادر خواهد شد.

 


زنجان- خبرنگار کيهان:
فرمانده انتظامي زنجان از کشف 914 هزار قرص پيش‌ساز شيشه به وزن 200 کيلوگرم در اين استان خبر داد.
به گزارش مرکز اطلاع‌رساني فرماندهي انتظامي زنجان سرهنگ عليرضاصالحي با اعلام اين خبر اظهار داشت: طي 48 ساعت گذشته مأموران موفق شدند يک عامل عمده قاچاق قرص‌هاي ماده مخدر شيشه را شناسايي کنند.
وي تصريح کرد: با شناسايي اين متهم و اطمينان از حمل قرص‌هاي پيش‌ساز ماده مخدر شيشه توسط اين متهم طرح تشديد کنترل محورهاي ورودي استان اجرا و مأموران موفق شدند خودرو متهم را که از نوع «کاپرا» بود شناسايي کنند.
فرمانده انتظامي استان زنجان خاطرنشان کرد: مأموران آگاهي شهرستان «خدابنده» خودرو متهم را در محور ورودي اين شهرستان متوقف و مورد بازرسي قرار دادند.
وي با بيان اينکه قرص‌هاي پيش‌ساز ماده مخدر شيشه به طرز ماهرانه‌اي در خودرو جاسازي شده بود گفت: مأموران در بازرسي از اين خودرو 914 هزار قرص پيش‌ساز شيشه به وزن 200 کيلوگرم کشف کردند.
«صالحي» با بيان اينکه راننده اين خودرو به اتهام قاچاق و حمل ماده مخدر شيشه دستگير شد گفت: متهم قرص‌هاي پيش‌ساز را از سقز به مقصد استان البرز بارگيري کرده بود.
وي همچنين از کشف پنج هزار و 859 دارو و قرص غيرمجاز خبر داد و افزود: مأموران با انجام کار اطلاعاتي و پليسي مطلع شدند يک واحد صنفي در شهرستان زنجان در امر تهيه و توزيع غيرمجاز قرص و دارو فعاليت مي‌کند.
اين مسئول خاطرنشان کرد: مأموران با شناسايي اين واحد صنفي، محل را به صورت غيرمحسوس تحت نظر قرار داده و پس از اطمينان از وجود مقادير قابل توجهي داروي غيرمجاز به آنجا اعزام شدند.
فرمانده انتظامي استان افزود: مأموران در بازرسي از اين واحد صنفي 5 هزار و 859 عدد انواع قرص و داروهاي غيرمجاز را کشف کردند.

 


اهواز-خبرنگار کيهان:
قاچاقچي اهوازي به اتهام خريدو فروش مواد مخدر و همچنين قاتل جوان گچساراني، با اجرايي شدن حکم دادگاه به دار مجازات آويخته شدند.
در راستاي مبارزه با مفسدين، سوداگران مرگ و قاچاقچيان مواد مخدر، قاچاقچي 46 ساله در ملأعام در هسته مرکزي اهواز اعدام شد.
به گزارش خبرنگار کيهان صبح ديروز در هسته مرکزي اهواز سارق و قاچاقچي 46 ساله به نام محمد طوگانيان معروف به حسين طوگان به جرم قاچاق 10 کيلوگرم مواد روان‌گردان از نوع شيشه که در ارديبهشت ماه سال جاري در اهواز دستگير شده بود اعدام شد.
گفتني است ‌اين قاچاقچي در طول ساليان متمادي 38 فقره سرقت را انجام داده است.
همچنين به گزارش خبرگزاري فارس از گچساران، قاتل جوان گچساراني که در سال 85 اقدام به قتل محسن حسيني‌نيک کرده بود، به دار مجازات آويخته شد.
رئيس اداره زندان گچساران در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در گچساران اظهار کرد: «ا.س» محکوم به قتل محسن حسيني‌نيک در محل زندان گچساران اعدام شد.
افشين نارکي ادامه داد: اين قتل در سال 85 و در جاده پازنان گچساران صورت گرفت که طي آن محسن حسيني‌نيک به وسيله کلت به قتل رسيد.
وي افزود: براساس دادنامه صادره از دادگاه کيفري کهگيلويه و بويراحمر و تاييد ديوان عالي کشور «ا.س» به دليل ارتکاب قتل عمد محسن حسيني‌نيک به اعدام محکوم و اين حکم اجرايي شد.

 


رئيس اداره قلب و عروق وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکي از راه‌اندازي مراکز ثبت فشار خون در شهرهاي بالاي يک ميليون نفر جمعيت خبر داد.
طاهره سماوات در گفت‌وگو با فارس اظهار داشت: براي ثبت فشار خون بايد مراکزي داشته باشيم که مردم به آن مراجعه کنند که با راه‌اندازي پزشک خانواده اين مسئله برطرف مي‌شود چرا که در پرونده سلامت الکترونيک همه موارد از جمله فشار خون ثبت مي‌شود.
وي ادامه داد: اما تا زماني که برنامه پزشک خانواده راه‌اندازي و فراگير شود مراکزي را در شهرهاي بالاي يک ميليون نفر ايجاد کرده‌ايم که فشار خون، ديابت، چربي خون و چاقي افراد در اين مراکز اندازه‌گيري و ثبت مي‌شود.
سماوات بر اين نکته تأکيد کرد که اندازه‌گيري فشار خون در اين مراکز به صورت رايگان انجام مي‌شود که براي وزارت بهداشت بار مالي دارد و در نتيجه سنجش فشار خون براي تعداد محدودي انجام مي‌شود.
اين متخصص قلب و عروق به ديگر کارهاي وزارت بهداشت اشاره کرد و گفت: در برنامه کشوري سنجش فشار خون از سال 70 همه روستاييان بالاي 30 سال هر سه سال يکبار فراخوان مي‌شوند که فشار خون آنها اندازه‌گيري مي‌شود و افرادي که در معرض خطر قرار دارند در ليست پيگيري قرار مي‌گيرند که هر ماه بهورز وضعيت فرد را کنترل مي‌کند و هر سه ماه پزشک او را معاينه مي‌کند.
به گفته رئيس اداره قلب و عروق وزارت بهداشت حتي براي شهرها هم برنامه‌اي براي کنترل فشار خون در نظر گرفته شده که در دل برنامه پزشک خانواده اجرا خواهد شد.
گفتني است بنا به گفته متخصصان و پزشکان بين 25 تا 30 درصد جمعيت هر کشور به فشار خون مبتلا هستند که زمينه‌ساز بيماري‌هاي مختلفي از جمله سکته‌هاي قلبي است.

 


اصفهان- خبرنگار کيهان:
جوان کارگر به هنگام نصب نرده‌هاي حفاظ دزدگير بر روي ميله‌ها سقوط کرد.
اين جوان به هنگام نصب نرده‌هاي حفاظ دزدگير از روي ديواري در اصفهان بر روي نرده‌ها سقوط کرد و بر اثر فرو رفتن ميله‌ها در کمرش به شدت دچار آسيب شد که به کمک تکنسين‌هاي فوريت‌هاي پزشکي 115 از اين حادثه نجات يافت.غفور راستين مدير حوادث و فوريت‌هاي پزشکي استان اصفهان گفت: ماموران آتش‌نشاني پس از حضور در محل حادثه اين جوان 20 ساله، را پس از برش ميله‌ها و ارائه خدمات درماني اوليه به وي و کنترل خونريزي او به بيمارستان الزهرا(س) اصفهان منتقل کردند.وي اضافه کرد: پس از انتقال اين مصدوم به بيمارستان ميله‌ها از بدن وي خارج شد و اکنون وي در بهبودي کامل بسر مي‌برد.

 


با تکميل تحقيقات بازپرس شهر بهارستان براي دو مرد جنايتکار به اتهام قتل و ربودن کودکان کيفرخواست صادر کرد و پرونده را براي محاکمه به دادگاه کيفري استان تهران فرستاد.
دو مرد تبهکار در شعبه 113 دادگاه کيفري استان تهران به صورت غيرعلني محاکمه شدند. در اين جلسه اولياي دم قربانيان خواستار قصاص دو مرد تبهکار شدند.
سپس منصور و مرتضي که قبل از شروع دادگاه منکر اتهامات خود بودند به تشريح جنايتشان پرداختند. پس از آخرين دفاعيات متهمان قضات دادگاه وارد شور شده و راي خود را صادر کردند.
قضات دادگاه در راي خود هر کدام از متهمان را به دو بار قصاص، يک بار اعدام در ملأعام و زندان و شلاق محکوم کردند.
با اعتراض متهمان به حکم مجازاتشان، پرونده براي تائيد حکم به ديوان عالي کشور فرستاده شد. قضات ديوان عالي کشور هم به صورت ويژه به اين پرونده رسيدگي کرده و امروز حکم اعدام و قصاص دو پسر جنايتکار تائيد شد.
همزمان با تائيد حکم اعدام شمارش معکوس براي اجراي حکم آغاز شده و دو مرد شيطان‌صفت به زودي در ملأ عام اعدام مي‌شوند.

 


قشم-خبرنگار کيهان:
فرمانده يگان درياباني قشم از کشف 85 هزار ليتر سوخت قاچاق از نوع گازوئيل خبر داد.
سرهنگ عبدالله لشکري گفت: در بازديد از يک فروند لنج باري در حوالي جزيره هرمز مقدار 85 هزار ليتر سوخت قاچاق کشف شد که به همراه 11 نفر متهم تحويل مقامات قضايي شدند.
وي افزود: محل بارگيري اين مقدار سوخت در بندر لافت از جزيره قشم بود.
لشکري گفت: قاچاقچيان قصد داشتند، اين مقدار سوخت را از مرزهاي دريايي به آب‌هاي بين‌المللي ارسال کنند که توسط يگان درياباني قشم کشف و ضبط شد.

 


در پي تصميم دادگاه تجديدنظر به لغو تعليق ازدواج همجنس‌گرايان در ايالت کاليفرنياي آمريکا، ثبت رسمي اينگونه ازدواج‌ها از سرگرفته مي‌شود.
به گزارش خبرگزاري رويترز، تصميم‌ دادگاه تجديدنظر درست پيش از «تجمع همجنس‌گرايان» اعلام شد.
کاليفرنيا بدين ترتيب سيزدهمين و بزرگترين ايالت آمريکا مي‌شود که ازدواج همجنس‌گرايان را قانوني مي‌کند.ماساچوست- که از سال 2003 راه را براي ازدواج همجنس‌گرايان هموار کرد- مين و کنتيکت از جمله 12 ايالت ديگر هستند.تصميم به لغو تعليق ازدواج همجنس‌گرايان پس از آن در دادگاه تجديدنظر ناحيه نهم مستقر در سان فرانسيسکو گرفته شد که ديوان عالي آمريکا چهارشنبه با صدور حکمي، يکي از بندهاي قانون فدرال را که از سال 1996 ازدواج را پيوند زن و مرد تعريف مي‌کند، باطل کرد.ديوان عالي فدرال با پنج رأي موافق در مقابل چهار رأي مخالف يکي از بندهاي دفاع از قانون ازدواج را که به زوج‌هاي همجنس‌گرا اجازه نمي‌داد از کمک‌هاي اجتماعي فدرال مانند زوج‌هاي غيرهمجنس برخوردار شوند، مغاير با قانون‌اساسي تشخيص داد.باراک اوباما رئيس‌جمهور آمريکا از اين تصميم استقبال کرد و از «اريک هولدر» وزير دادگستري اين کشور خواست در تمام قوانين فدرال بازنگري کند تا هرچه سريعتر اين تصميم اجرا شود.

 


يک کودک 2 ساله انگليسي به عنوان جوان‌ترين عضو باشگاه نوابغ «منسا» پذيرفته شده است. اين کودک داراي ضريب هوشي 141 است.
به گزارش مهر، «آدام کربي» با ضريب هوشي 141 پس از آن که توانايي خود را براي خواندن متن‌هاي شکسپير و فهميدن زبان‌هاي ژاپني، اسپانيايي و فرانسوي نشان داد، براي پيوستن به منسا دعوت شد.
اين کودک والدينش را با هجي کردن 100 کلمه و تسلط بر عناصر جدول شيميايي تناوبي حيرت زده کرد.به گفته «دين کربي» پدر اين کودک توانايي‌هاي «آدام» خارج از تصور است. در حالي که اغلب کودکان در اين سن ايستادن و خزيدن را مي‌آموزند، «آدام» در حال خواندن کتاب است و پيشرفت او به طور اعجاب‌آوري سريع است.
وي افزود: ما کارت‌هايي را که بر روي آن کلمات دشوار اسم حيوانات نوشته شده بود به او نشان مي‌داديم و او مي‌توانست اسم حيوان را به درستي بخواند.
او در يک سالگي مي‌توانست کشورها را از روي شکلشان شناسايي کرده و آنها را در جورچين‌هاي طراحي شده براي بزرگسالان به درستي جانمايي کند.
اين کودک توانسته بود با استفاده از کتاب چگونگي آموزش استفاده از دستشويي براي کودکان که يکي از اقوام به مادرش داده بود، دستشويي رفتن را به خودش بياموزد.
«کري آن» مادر «آدام» در دوران بارداري براي جنين خود کتاب مي‌خوانده و وقتي او نوزادي چند ماهه بوده برايش اشعار شکسپير را زمزمه مي‌کرده است.
«آدام» که اکنون دو سال و پنج ماهه است کم سن و سال‌ترين عضو منسا محسوب مي‌شود.

 


پليس آمريکا از شناسايي باند زنان سارقي خبر داد که با بيهوش کردن مردان، وسايل و اشياء قيمتي آنها را به سرقت مي‌بردند.
بنابر اعلام پليس فلوريدا، اين چهار زن، چند ماهي بود که قربانيان خود را در رستوران همراهي کرده و پس از بيهوش کردن آنان، دست به سرقت اموالشان مي‌زدند.
پليس آمريکا اعلام کرد: پس از شناسايي اين باند، تصاوير متهمان در رسانه‌هاي داخلي منتشر شد و پس از آن يکي از متهمان خود را تسليم پليس کرد.
پليس فلوريدا همچنين اعلام کرد: هويت چهار تن از قربانيان اين باند خلافکار مشخص شده اما افراد ديگري که از آنها سرقت شده به دليل شرمساري، حاضر به پيگيري پرونده خود نيستند.
به گزارش شبکه خبري سي‌ان‌ان، پليس فلوريدا در تلاش است تا پيش از وقوع جرائم بيشتر و غيرقابل جبران، باقي اعضاي اين باند را دستگير کند.

 


نيروهاي امداد و نجات در گواتمالا از سقوط يک فروند هواپيماي کوچک و کشته شدن 6 سرنشين آن خبر دادند.
بنابر اعلام نيروهاي امداد و نجات اين هواپيماي خصوصي روز جمعه در نزديکي مرز مکزيک سقوط کرد و 6 سرنشين آن در اين حادثه جان خود را از دست دادند.مقام‌هاي محلي گواتمالا با بيان اينکه در حال بررسي علت حادثه هستند، اظهار داشتند: تاکنون مقصد و مبدا اين هواپيماي دو موتوره مشخص نشده است.
بنا به اين گزارش، مليت دو تن از حادثه‌ديدگان مکزيکي است و احتمال دارد چهار قرباني ديگر نيز مکزيکي باشند.

 


يک کشيش در ايتاليا به اتهام اختلاس و پولشويي در بانک واتيکان بازداشت شد.
کاردينال «نونزيو اسکارانو» متهم به نقل و انتقال پول از طريق بانک واتيکان از سوي پليس ايتاليا بازداشت شده و مورد بازجويي قرار گرفته است.يک مامور سرويس مخفي ايتاليا و يک کارگزار مالي نيز در همين رابطه بازداشت شدند. اين افراد قصد داشتند 20 ميليون يورو را به طور غيرقانوني از سوئيس وارد ايتاليا کنند.
اين دستگيري دو روز پس از آن اتفاق افتاد که پاپ «فرانسيس»، رهبر کاتوليک‌هاي جهان از تشکيل يک کميته تحقيق براي رسيدگي به وضعيت بانک واتيکان خبر داد.
به گزارش ايسنا به نقل از بي‌بي‌سي، کاردينال اسکارانو سال‌ها بود که به عنوان حسابدار ارشد براي يکي از ادارات واتيکان موسوم به «آسپا» کار مي‌کرد، يکي از سخنگويان واتيکان گفته است که اسکارانو از يک ماه پيش از سمتش معلق شده بود.

 


(صفحه(6(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(12(صفحه(9(صفحه(4(صفحه (2.3.10