(صفحه(6(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(12(صفحه(9(صفحه(4(صفحه (2.3.10


یکشنبه 09 تـیـر 1392 - شماره 50529

حديث دشت عشق
پيروزي باارزشي که تيم ملي در خاک ايتاليا بدست آورد
تلاش ستارگان واليبال براي خلق شگفتي ديگر
اخبار کوتاه از فوتبال
آمادگي يزداني براي بازگشت به تشک کشتي
واليباليست هاي نوجوان ايران آماده رويارويي با فرانسه
ترکيب جديد در هيات مديره سرخپوشان
رويانيان مديرعامل پرسپوليس باقي ماند
زمان برگزاري مجمع انتخاباتي فدراسيون کشتي
برزيل - اسپانيا، تقابل بزرگان فوتبال بر سر قهرماني
اعزام ملي پوشان دووميداني‌کشورمان به مسابقات قهرماني آسيا
شکست جوانان بسکتباليست ايران مقابل قهرمان جهان
   


از نوشته پاسدار شهيد «حسين حاجي‌زماني»
اميدوارم با شهادتم اسلام و خانواده‌ام را سرافراز کنم
در جبهه انسان پي به گناهان خود مي‌برد. اينجا بعضي از افراد آگاه قبل از رسيدن به قبر خود قبري براي تنبيه خود آماده مي‌کردند و گاه‌گاهي در آن داخل شده به فکر اعمال و رفتار خود مي‌افتند و در انجام اطاعت از پروردگار و کارهاي نيک مصمم‌تر مي‌شوند. من تشخيص دادم راهي را که هم‌اکنون در آن قرار گرفته‌ام يعني، آمدن به جبهه و از اسلام و کشور اسلاميمان دفاع کردن راهي بس صحيح و درست است چون عاشق جبهه بودم خود را به جبهه رساندم و اين عمل از روي کمال، آگاهي و بينش اسلامي و اطاعت از رهبر عزيز بوده است و به اين راهي که رفته‌ام افتخار مي‌کنم.
اي مردم از شما مي‌خواهم که وحدت کلمه و يکپارچگي خود را حفظ نموده پشتيبان ولايت‌فقيه باشيد و اوامر او را از جان و دل بشنويد و عمل کنيد و مواظب حالات معنوي خود باشيد و بدانيد اگر پشتيبان ولايت‌فقيه نباشيد شهدا با لباس خونين خود سد راهتان خواهند بود و جوابي در مقابل نخواهيد داشت.
بعد از مرگم برايم دعا کنيد و از خداوند برايم طلب آمرزش نمائيد شايد باري از بارهاي گناهانم کم شود و خدا از سر تقصيراتم بگذرد و مرا به وسيله شما در صف شهدا قرار دهد و موجب کم شدن عذاب گناهانم شود... اميدوارم با شهادت خود اسلام و خانواده‌ام را سرافراز کنم. نماز جمعه، دعاي کميل و ندبه تشييع جنازه شهدا و عزاي امام حسين فراموش نشود.
پاسدار شهيد «حسين حاجي‌زماني» در اصفهان متولد شد و در عمليات کربلاي چهار به شهادت رسيد.

 


سرويس ورزشي-
ستارگان واليبال ايران در تلاش هستند امشب شگفتي ديگري را در ليگ جهاني رقم بزنند.
تيم ملي واليبال کشورمان امشب از ساعت 21:30 در دومين ديدار خود در شهر ساساري به مصاف ايتاليا مي‌رود. ملي پوشان در شرايطي آماده برگزاري اين بازي مي شوند که در بازي نخست شگفتي بزرگي را خلق کردند و توانستند با نتيجه سه بر يک ايتاليا را شکست داده و سه امتياز به جمع امتيازات خود اضافه کنند. تيم ملي واليبال ايران جمعه شب در هفته پنجم رقابت‌هاي ليگ جهاني به مصاف ايتاليا رفت و پس از آنکه توانست در ست نخست بانتيجه 25 بر 23 شب آبي پوشان ايتاليا را خراب کند در ست دوم نيز موفق شد با امتياز 25بر22 قدرت خود را به حريف ديکته کند. در ست سوم ايتاليا 25 بر 22 يک ست را از ايران گرفت ولي در نهايت اين ايران بود که با پيروزي در ست چهارم با امتياز 32 بر 30 و در مجموع با امتياز 3 بر 1 از سد تيم قدرتمند ايتاليا عبور کند. ايتاليايي‌ها پيش از اين مسابقه با 15 امتياز در صدر جدول گروهB قرار داشتند. شاگردان "بروتو" اصلا نمي‌خواستند تا در خانه به تيم تازه وارد ايران امتياز بدهند. در مقابل تيم ملي واليبال ايران در حالي به مصاف حريف خود مي‌رفت که تشديد آسيب ديدگي فرهاد قائمي دست ولاسکو را در آرايش ترکيب تيم بسته بود. سعيد معروف، پاسور و کاپيتان تيم ملي واليبال ايران دو ساعت پيش از آغاز مسابقه ايران و ايتاليا از ناحيه گردن دچار اسپاسم شده بود و با تلاش پزشک تيم سيامک افروزي مصدوميت وي تا 70 درصد بهبود پيدا کرد تا به اين بازي برسد.
ايران به يک قدمي آلمان رسيد
تيم واليبال کشورمان با پيروزي مقابل ايتاليا در ليگ جهاني ? امتيازي شد و به يک قدمي آلمان رسيد.روسيه که پيش از اين در رده دوم جدول رده‌بندي اين گروه قرار داشت با توجه به شکست ايتاليا مقابل ايران و پيروزي 3 بر صفر مقابل کوبا، 16 امتيازي شد و جاي ايتاليا را در صدر جدول گرفت. ايتاليا با 15 امتياز دوم است و صربستان با 10 امتياز در رتبه سوم قرار دارد. آلمان با 7 امتياز در رده چهارم قرار دارد و ايران نيز با 6 امتياز در يک قدمي آلمان در رتبه پنجم گروه ايستاده است. کوبا نيز بدون امتياز در قعر جدول رده‌بندي اين گروه قرار گرفته است.
تمجيد ولاسکو از ملي پوشان واليبال
ولاسکو سرمربي تيم ملي در نشست خبري ديدار نخست تيم‌هاي ايران و ايتاليا در ليگ جهاني 2013 گفت: آنچه من هميشه به بازيکنانم در هر شرايطي تاکيد مي‎کنم، اين است که هيچگاه و در هيچ شرايطي تسليم نشوند و به مبارزه خود ادامه دهند. در اين بازي بازيکنانم به خوبي به اين موضوع توجه داشتند و با روحيه کامل مبارزه با حريف‌شان را تا آخرين دقيقه ادامه دادند.سرمربي تيم ملي واليبال با تاکيد توانايي‌هاي "زايتسف"، بازيکن تيم ملي واليبال ايتاليا خاطرنشان کرد: حتي وقتي اين بازيکن وارد زمين شد و جريان بازي و تيم ايران را تحت تاثير توانايي‌هاي خود قرار داد، بازيکنانم به مبارزه خود ادامه دادند و هرگز تسليم نشدند. اين خواسته هميشگي من از بازيکنان است که در اين بازي خوب به آن توجه داشتند.
بازتاب پيروزي تيم ملي
اما پيروزي تيم ملي واليبال برابر ايتاليا بازتاب بسياري داشت. در يکي از اين موارد سايت ليگ جهاني واليبال در گزارشي نوشت: ايران در يک بازي فوق‌العاده و شگفت‌آور ايتاليا را با نتيجه 3 بر يک شکست داد و دومين پيروزي پياپي خود در مسابقات ليگ جهاني را به دست آورد. اين گزارش به حضور پرشور تماشاگران ايراني در ورزشگاه شهر مودنا اشاره کرد و افزود: جمعيت پرنشاط، شاد و پر سر و صداي ايراني از ايتاليا و خارج اين کشور براي حمايت از تيم خود به ورزشگاه آمده بودند.اين گزارش ،سرويس‌هاو دريافت‌هاي خوب واليبال ايران و آبشار‌هاي قوي موسوي را عاملي تاثيرگذار در پيروزي تيم کشورمان دانست.سايت ليگ جهاني واليبال همچنين به تشويق «خوليو ولاسکو» سرمربي واليبال ايران از سوي تماشاگران ايتاليايي اشاره کرد و گفت وي پيش از اين سرمربي واليبال مردان و زنان ايتاليا بوده است.

 


محروميت احتمالي در انتظار 3 بازيکن و يک سرمربي
رئيس کميته تخلفات فوتبال ايران گفت: عملکرد چند بازيکن و يک مربي زير سوال است و در حال بررسي وضعيت اين نفرات هستيم. سه بازيکن و يک سرمربي در خطر محروميت از حضور در ليگ برتر سيزدهم قرار دارند. اگر برخي مسايل در مورد آنها اثبات شود امکان دارد که اين 4 نفر حق حضور در ليگ برتر را نداشته باشند.
کمک 4 ميلياردي وزارت ورزش به استقلال و پرسپوليس
وزارت ورزش و جوانان براي کمک به دو باشگاه بزرگ استقلال و پرسپوليس به زودي چهار ميليارد تومان به اين دو باشگاه پرداخت مي‌کند که سهم هر يک دو ميليارد تومان است.اين مبلغ در حال حاضر مصوب شده و در مرحله اخذ مجوزهاي لازم براي پرداخت است تا طي چند روز آينده به حساب استقلال و پرسپوليس واريز شود.در آغاز فصل نقل و انتقالات ليگ برتر فوتبال تاکنون، مديران دو باشگاه سرخ و آبي پايتخت از بي‌پولي باشگاه خود گلايه داشتند و از وزارت ورزش خواسته بودند که به آنها کمک مالي کند.
آخرين اخبار نقل و انتقالات ذوب آهن
روح الله عرب با عقد قراردادي دو ساله به ذوب آهن اصفهان پيوست.اين بازيکن فصل قبل در صنعت نفت آبادان بازي مي‌کرد و از فولاد خوزستان نيز پيشنهاد داشت. همچنين قاسم حدادي فر بازيکن فصل گذشته ذوب آهن که از پرسپوليس تهران پيشنهاد داشت، قراردادش را يک فصل ديگر با اين تيم تمديد کرد.
برگزاري بازي هاي سوريه در ايران
دبير کل کنفدراسيون فوتبال آسيا در نامه‌اي به مهدي محمد نبي، دبيرکل فدراسيون فوتبال ايران، برنامه ادامه بازيهاي تيم ملي ايران را در رقابتهاي مقدماتي جام ملتهاي آسيا استراليا 2015 اعلام کرد. در اين نامه آمده است که بر اساس توافق قبلي صورت گرفته بازيهاي تيم ملي سوريه ( که ميزبان است) در تهران و در ورزشگاه دستگردي انجام خواهد شد و فدراسيون فوتبال ايران سه بازي تيم ملي سوريه را برگزار خواهد کرد. سوريه در گروه اول با تيم‌هاي اردن، عمان و سنگاپور همگروه است.
افشين به سپاهان پيوست
آرش افشين که زمزمه‌هاي حضورش در باشگاه‌هاي استقلال و پرسپوليس به گوش مي‌رسيد و حتي صحبت‌هايي نيز درباره لژيونر شدنش مطرح شده بود، سرانجام با قراردادي يک ساله به سپاهان پيوست تا فصل آينده در اين تيم توپ بزند.
خلعتبري در امارات ماندني شد
مديران عجمان با بازگشت خلعتبري به تيم فوتبال سپاهان مخالفت کردند. خوروش، سرپرست تيم فوتبال سپاهان براي متقاعد کردن نظر مديران باشگاه عجمان براي صدور رضايت‌نامه خلعتبري به عجمان رفته اما جلسه‌اش با مديران باشگاه عجمان چندان نتيجه‌بخش نبوده و به احتمال قوي اين بازيکن در فصل آينده براي تيم اماراتي توپ خواهد زد.
برکناري کمک داور سابق از کميته داوران
پس از اين که محمد فنايي و رضا غياثي در اعتراض به وضعيت اداره کميته داوران از عضويت کميته‌ داوران فدراسيون فوتبال استعفا دادند، اسماعيل صفيري کمک داور سابق فوتبال کشورمان هم از اين کميته‌ کنار گذاشته شد.
شکايت ذوب آهن از بازيکن جديد پرسپوليس
باشگاه ذوب آهن اصفهان از پيام صادقيان به دليل پيوستن به پرسپوليس به فدراسيون فوتبال شکايت کرد. صادقيان هافبک – مهاجم جوان تيم فوتبال ذوب آهن عصر جمعه پس از توافق نهايي با مسئولان باشگاه پرسپوليس ضمن عقد قرارداد، به اين تيم پيوست.
آندو خارج نرود، به استقلال برمي‌گردد
سرژيک تيموريان درباره مذاکرات آندرانيک تيموريان با استقلال گفت: من خودم با آقاي فتح‌الله‌زاده امروز جلسه‌اي خواهم داشت. مي‌خواهيم در آن جلسه صحبت‌هاي اوليه را انجام دهيم. آندرانيک از سه تيم خارجي پيشنهاد دارد و اگر با آن‌ها به توافق نرسد به استقلال مي‌پيوندد. اين مسئله شايد يک هفته تا 10 روز زمان ببرد.
ياوري گزينه اصلي سرمربيگري ذوب‌آهن
فيض بخشيان عضو هيات مديره باشگاه ذوب‌آهن اصفهان با اشاره به اينکه ياوري کانديداي اول هدايت تيم فوتبال اين باشگاه است اما گزينه آخر نيست، از مشخص شدن سرمربي باشگاه ذوب‌آهن طي امروز و فردا خبر داد.

 


ملي‌پوش کشتي آزاد ايران در المپيک لندن گفت: حاضرم هر جا که کادر فني بگويد کشتي بگيرم.
رضا يزداني درباره عدم دعوتش به اردوي تيم ملي کشتي آزاد گفت: مشکلي از اين بابت ندارم، با توجه به اينکه نفرات حاضر در انتخابي تيم ملي به اردو دعوت شده‌اند نبايد توقعي داشته باشم.
وي ادامه داد: تمريناتم را به صورت اختصاصي دنبال مي‌کنم و منتظر تصميم کادر فني هستم. مدارک پزشکي‌ام را ارائه کرده‌ام و هر کجا که کادر فني بگويد حاضرم کشتي بگيرم.
ملي‌پوش وزن 96 کيلوي ايران در المپيک لندن که در يک قدمي مدال مصدوم شد با بيان اينکه به تمام کشتي‌گيراني که در انتخابي حضور داشتند احترام مي‌گذارم گفت: به تمام نفرات حاضر در انتخابي احترام مي‌گذارم، اما شرايط من، شرايطي خاص بود. حالا هم هر زمان که کادر فني صلاح بداند حاضرم در خدمت تيم ملي باشم و باز هم براي ايران افتخارآفريني کنم.

 


تيم ملي واليبال نوجوانان ايران در دومين ديدار خود در مسابقات قهرماني جهان با نتيجه 3 بر صفر مغلوب روسيه شد.
سيزدهمين دوره مسابقات واليبال قهرماني نوجوانان زير 19 سال جهان با حضور 20 تيم از پنجشنبه گذشته در مکزيک آغاز شده است که در دومين روز از اين مسابقات تيم ملي واليبال نوجوانان کشورمان با نتيجه 3 بر صفر مقابل روسيه مغلوب شد.
شاگردان ايرج مظفري در اين مسابقه با نتيجه 3 بر صفر و امتيازات (25 - 19)، (25 - 22) و (25 - 19) مقابل روسيه شکست خوردند.ملي‌پوشان نوجوان ايران در نخستين ديدار خود با نتيجه 3 بر 2 مقابل فنلاند به پيروزي رسيده بودند.شاگردان مظفري پس از يک روز استراحت، امروز در مسابقه سوم خود در مرحله گروهي به مصاف فرانسه مي‌روند.

 


محمد رويانيان در سمت مديرعاملي پرسپوليس ابقا شد.
پس از جلسه ديروز هيات مديره باشگاه پرسپوليس که در وزارت ورزش و جوانان برگزار شد، محمد رويانيان فعلا به عنوان مديرعامل باشگاه پرسپوليس باقي ماند تا بررسي‌هاي نهايي در هيات مديره صورت بگيرد. پس از قوت گرفتن احتمال جدايي محمد رويانيان از پرسپوليس و انتخاب جعفر کامبوزيا، برخي واکنش‌هاي منفي به تغيير و تحولات احتمالي صورت گرفت که با پيشنهاد محمد عباسي وزير ورزش و جوانان به هيات مديره پرسپوليس، سرانجام اين تغيير و تحول منتفي شد تا رويانيان در پرسپوليس بماند. رئيس مجمع پرسپوليس در اين نشست در راستاي حفظ آرامش پرسپوليس، از هيات مديره خواست رويانيان به فعاليتش ادامه دهد. محمدجعفر کامبوزيا از اين پس به عنوان عضو جديد هيات مديره باشگاه پرسپوليس فعاليت مي‌کند و مديريت وي در اين باشگاه منتفي است.در جلسه ديروز علي پروين و محمود خوردبين- که از گزينه‌هاي حضور در هيات مديره پرسپوليس بودند، شرکت نداشتند. البته علي پروين به جلسه دعوت شده بود، اما محمود خوردبين حضورش در هيات مديره کاملا منتفي شد و دعوتي از او به عمل نيامده بود. رويانيان که اعلام کرده بود در نشست هيات مديره شرکت نمي‌کند، پس از اين که متوجه شد خوردبين در نشست حضور ندارد در جلسه حاضر شد. رويانيان پس از حضور در جلسه هيات مديره به دليل اين که فرزندش آزمون کنکور داشت، نشست هيات مديره را ترک کرد تا ساير اعضا در غياب رويانيان درباره موضوعات مهم اين روزهاي پرسپوليس بحث کنند.
درخواست وزير از سجادي
اما اين پايان اتفاقات باشگاه پرسپوليس نبود؛ وزير ورزش وجوانان پيرو نشست خود با مدير عامل و هيات مديره پرسپوليس از حميد سجادي خواست تا با بررسي و ارزيابي کارشناسانه افراد واجد شرايط براي حضور در هيات مديره باشگاه پرسپوليس انتخاب شوند. در قسمتي از نامه وزير براي سجادي آمده بود: «اينجانب ضمن حمايت وتلاش براي توفيق همه باشگاههاي ورزشي، همواره آرزو داشته ام که دو باشگاه پرطرفدار پرسپوليس و استقلال به عنوان الگوهاي ارزشمند فوتبال کشور از درخشش لازم حرفه اي، فرهنگي و ايماني برخوردار شوند. دراين راستا تاکيد نموده ام در کمک به اين دو باشگاه دريغ نشود و اساسا رشد باشگاههاي ورزشي به عنوان رويکرد دنبال شود. لذا، ضمن اينکه با جديت پيگيري نماييد، بايد تصميمات سريعتر و از منطق و کارشناسي لازم برخوردار بوده و اينجانب را از نتايج اقدامات مطلع کنيد.»

 


مجمع انتخاباتي فدراسيون کشتي روز هفدهم تيرماه سال جاري برگزار مي‌شود.
بعد از ابطال ثبت نام مرحله قبل نامزدهاي حضور در انتخابات رياست فدراسيون کشتي و دستور وزارت ورزش و جوانان براي ثبت نام جديد از نفرات متقاضي حضور در مرحله جديد اين انتخابات اين فدراسيون، قرار است انتخابات فدراسيون کشتي در روز هفدهم تيرماه برگزار شود. سي ام آبانماه سال 1390 بود که با دستور عباسي وزير ورزش و جوانان محمدرضا يزداني‌خرم جاي خود را به حجت‌الله خطيب داد و حالا بعد از گذشت حدود 20 ماه از سرپرستي خطيب بر فدراسيون کشتي قرار است انتخابات اين فدراسيون در روز هفدهم تيرماه سال جاري برگزار شود.در مرحله جديد ثبت نام کانديداهاي رياست فدراسيون کشتي، 13 نفر ثبت نام کردند که محمدرضا يزداني‌‌خرم، حسن رنگرز، اميررضا خادم، عسگري محمديان، عباس جديدي و حجت‌الله خطيب از جمله کانديداهايي مطرح ثبت نام کننده بودند.

 


در آخرين ايستگاه از رقابت‌هاي جام کنفدراسيون‌ها برزيل و اسپانيا بر سر کسب مقام قهرماني نبرد مي‌کنند اما اروگوئه و ايتاليا خواهان قرارگرفتن در پله سوم هستند.
پرونده رقابت‌هاي فوتبال جام کنفدراسيون‌ها امشب در حضور هواداران پرشور برزيل در شرايطي بسته خواهد شد که طبق برنامه برزيل، فاتح پنج دوره جام جهاني در ورزشگاه مارکانا ريودوژانيرو ميزبان اسپانيا، مدافع قهرماني جهان و اروپا است. برزيلي‌ها که سال آينده برگزارکننده جام جهاني 2014 هستند، با هدايت لوئيس فليپه اسکولاري خواهان پيروزي در اين ميدان هستند.به باور شاگردان اين مربي بزرگ، کسب عنوان نخست اين جام مي‌تواند مقدمه‌اي براي افتخار‌آفريني‌هاي يک سال آينده «سلسائو» شده که در نهايت به قهرماني سال آينده منتهي شود.از طرفي اسپانيا پس از کسب دو قهرماني متوالي اروپا و نيز فتح جام جهاني 2010 تحت هدايت ويسنته دل‌بوسکه، مقام نخست اين جام را براي تکميل کردن ويترين افتخاراتش و يکه‌تازي در عرصه فوتبال جهان مي‌خواهد. قبل از اين مصاف ديدار رده‌بندي ميان اروگوئه و ايتاليا در ورزشگاه فونته‌نووا انجام خواهد شد.

 


گروه نخست تيم ملي دووميداني کشورمان براي حضور در رقابت‌هاي قهرماني آسيا بامداد امروزراهي هند ‌شدند.
حسن تفتيان و رضا قاسمي در ماده 100 و 200 متر، هادي سپهرزاد و عبدالجليل توماج در دهگانه، محسن رباني در پرش با نيزه، سجاد هاشمي و احسان طهماسبي در 400 متر، عليرضا مهر صفوتي در پرتاب وزنه و مريم طوسي در دوي 100 و 200 متر گروه نخست اعزامي به مسابقات قهرماني آسيا هستند که بامداد امروزعازم هند ‌شدند.
روح اله عسگري در 110 مانع، احمد فرود در 3000 و 5000 متر، سجاد مرادي و امير مرادي در ماده 800 و 1500 متر، کيوان قنبرزاده در پرش ارتفاع، محمد ارزنده در پرش طول، ، کاوه موسوي و رضا مقدم در پرتاب چکش، محمد و محمود صميمي در پرتاب ديسک، سپيده توکلي در هفتگانه و ليلا رجبي در ماده پرتاب وزنه، 11 تير ماه راهي اين رقابت‌ها خواهند شد.
بيستمين دوره مسابقات قهرماني آسيا 12 تا 16 تيرماه در پوناي هند برگزار مي‌شود.

 


تيم بسکتبال جوانان ايران در دومين ديدار خود در جام جهاني مقابل ليتواني نتيجه را واگذار کرد.
در ادامه يازدهمين دوره رقابت هاي بسکتبال جوانان جهان که در شهر پراگ جمهوري چک در جريان است تيم ملي کشورمان در دومين ديدار خود در مرحله گروهي به مصاف ليتواني، قهرمان دوره گذشته رفت که در نهايت نتيجه را 81 بر 40 واگذار کرد. تيم ليتواني در هر 4 کوارتر با نتايج 23 بر 10، 20 بر 6، 21 بر 9 و 17 بر 15 به برتري رسيد و دومين برد خود را در اين رقابت‌ها کسب کرد.در ديگر ديدار اين گروه آرژانتين 76 بر 55 مقابل چک به برتري رسيد.ملي‌پوشان کشورمان در ديدار نخست خود آرژانتين را 84 بر و 73 شکست دادند و ديشب در آخرين بازي دور مقدماتي به مصاف ميزبان مسابقات جمهوري چک رفتند.

 


(صفحه(6(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(12(صفحه(9(صفحه(4(صفحه (2.3.10