(صفحه(6(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(12(صفحه(9(صفحه(4(صفحه (2.3.10


سه شنبه 15 مرداد 1392 - شماره 20560

خدمات ویژه شرکت واحد در روز عید فطر
پاتک شبانه پلیس به مرکز بسته‌بندی حشیش
توسط یک متخصص قلب و عروق شاخص استاندارد بین‌المللی سلامت قلب و عروق کشف شد
خط لوله گاز پتروشیمی مارون آتش گرفت
یک جاسوس در کرمان دستگیر شد
ورود یک مسافر به تونل مترو قطارها را متوقف کرد
زلزله‌زدگان بشاگرد گرفتار سیل شدند
دستگیری اعضای یک گروه کیف‌قاپ
انفجار خودروی پیکان بر روی پل سیاهرود قائمشهر
برداشت 160 میلیون ریال از حساب شوهر برای خرید طلا و لوازم آرایش
حوادث کوتاه از کشور
تمهیدات ترافیکی منطقه 6 در روز عید فطر
پایان 2 ماه اسارت یک گروگان در ایرانشهر
واژگونی قطار حامل سوخت
خودکشی قبل از اعدام
مرگ هزار پناهجو در راه استرالیا
باران مرگ در پاکستان
   


شرکت واحد اتوبوسرانی تهران جهت برگزاری مراسم باشکوه عید سعید فطر و به منظور حضور گسترده نمازگزاران عزیز با بکارگیری 2500 دستگاه اتوبوس از ساعت 30/5 بامداد روز عید، اقدام به برقراری سرویس‌های ویژه‌ای از مبادی خطوط مختلف اتوبوسرانی به شرح ذیل به سمت محل دانشگاه تهران خواهد کرد.
رسالت- فلکه اول و دوم تهرانپارس- بهارستان- چهارراه تهرانپارس- پایانه مترو علم و صنعت- میدان 13 آبان- حکیمیه- خراسان- شوش افسریه- پایانه خاوران- میدان قیام- شهدا- میدان راه‌آهن- ابوذر- آذری- جلیلی- بازار دوم نازی‌آباد- محمدیه- جوادیه- پایانه شهید سروری- شهرک ولیعصر(عج)- یافت‌آباد- پایانه آزادی- خلیج‌فارس- میدان صنعت- میدان صادقیه- سعادت‌آباد- خانی‌آباد- میدان شهرری- فلکه دولت‌آباد- شهید غیبی- خزانه بخارایی- میدان بهمن- شهرک اکباتان- تهرانسر- شهرک شهید باقری- کن- دهکده المپیک- شهران- جنت‌آباد- پونک- تجریش- ولنجک- اختیاریه- قدس- لویزان- چیذر- نیاوران- دارآباد- جماران- شهرک شهید محلاتی- شهرک قائم و شهرک شهید بروجردی.
مطابق برنامه‌ریزی معموله در پایان مراسم اقامه نماز عید فطر اتوبوسهای شرکت واحد جهت بازگشت نمازگزاران محترم در اطراف دانشگاه تهران به شرح ذیل مستقر می‌باشند:
جهت خدمت‌رسانی به مسافران عازم شمال و شمال‌شرق: محل استقرار: خیابان ولیعصر به سمت شمال
جهت خدمت‌رسانی به مسافران عازم جنوب‌شرق: محل استقرار: خیابان دانشگاه و ابوریحان
جهت خدمت‌رسانی به مسافران عازم جنوب‌غربی: محل استقرار: میدان انقلاب اسلامی و شمال به جنوب خیابان کارگر
جهت خدمت‌رسانی به مسافران عازم جنوب: محل استقرار: خیابان کارگر حد فاصل خیابان ولیعصر تا انقلاب اسلامی
جهت خدمت‌رسانی به مسافران عازم شمال‌غرب: محل استقرار: خیابان کارگر از میدان انقلاب اسلامی تا تقاطع بلوار کشاورز
ضمنا کلیه خطوط BRT و خطوط منتهی به ایستگاه مترو تقویت شده و آماده خدمت‌رسانی به شهروندان محترم پایتخت می‌باشد.

 


رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر تهران بزرگ از پاتک شبانه پلیس به مرکز بسته‌بندی حشیش و کشف 55کیلوگرم حشیش بسته‌بندی شده خبر داد.
سرهنگ کارآگاه سعید لیراوی در این زمینه اظهار داشت: در پی اطلاعات به دست آمده در خصوص توزیع و پخش حشیش در سطح پایتخت، کارآگاهان حوزه مبارزه با مواد مخدر تهران بزرگ موظف شدند تا رسیدگی به این پرونده را در دستورالعمل کار خود قرار دهند.
رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر تهران ادامه داد: در این راستا ماموران پس از چندین هفته فعالیت اطلاعاتی در مناطق حضور قاچاقچیان، موفق شدند یکی از اعضای این باند را که در حال تردد و پخش مواد مخدر توسط یک دستگاه خودرو ام وی ام بود شناسایی و دستگیر کنند.
این مقام مسئول انتظامی افزود: ماموران در بررسی از خودرو متهم قریب به 27کیلوگرم حشیش کشف و ضبط کردند.
وی با اشاره به همکاری متهم با پلیس به باشگاه خبرنگاران گفت: متهم آدرس مخفیگاه و مرکز اصلی بسته‌بندی موادمخدر در منطقه بومهن را به ماموران داد و عوامل این حوزه نیز سریعا با هماهنگی مقام قضایی به بومهن اعزام شدند.
لیراوی خاطر نشان کرد: ماموران با محاصره کامل مخفیگاه متهمان، وارد منزل موردنظر شدند و توانستند پس از دستگیری 4 متهم که از اعضای دیگر این باند بودند، در بررسی دقیق از منزل بیش از 28 کیلو مواد حشیش بسته‌بندی شده کشف و ضبط کنند.
گفتنی است تمامی متهمان با اعتراف به فعالیت خود در سطح شهر تهران، جهت سیر مراحل قانونی به مقام قضایی ارجاع شدند.

 


سرویس اجتماعی -
ابر شاخص سلامت و استاندارد بین‌المللی در پیشگیری از بروز بیماری‌های قلب و عروق توسط استاد دانشگاه علوم پزشکی تهران کشف شد.
به گزارش کیهان دکتر محمد سلطان محمدی در گفت‌وگو با خبرنگار ما در این رابطه گفت: این ابرشاخص در جدول بیماری قلب و عروق، کاهش مرگ و میرقلبی، ارتقاء سلامت جامعه، افزایش طول عمر و امید به زندگی نقش مهمی را ایفا می‌کند.
وی تاکید کرد: این ابرشاخص فاکتورهایی از جمله دیابت، قندخون، چربی خون و.. را که علل مرگ‌ و میر می‌باشند را مدیریت می‌کند.
دکتر سلطان‌محمدی افزود: ریز فاکتورهای انسانی (پاتولوژی) که شامل خطا یا ناپرهیزی یا ناآگاهی انسان در بروز بیماری‌ها نظیر چربی خون، قندخون و دیابت است در مرگ و میر ناشی از بیماری‌های قلب و عروق قبل از 80 سالگی نقش بسزایی دارد و به قضا و قدر مرتبط نمی‌باشد.
وی ادامه کرد: در سنین پایین‌تر از 80 سالگی بیماری‌های قلبی، طبیعی نیست.
به گفته دکتر محمد سلطان‌محمدی دستیابی به این ابر استاندارد و شاخص حاصل تلاش 35 ساله وی است که در حفظ محیط‌زیست، ارتقاء بهداشت و سلامت جامعه، افزایش طول عمر، کاهش مرگ و میر و امید به زندگی سالم نقش بسزایی دارد.

 


خط لوله انتقال گاز اتان پتروشیمی مارون در جاده ماهشهر- آبادان آتش گرفت.
به گزارش خبرگزاری فارس از اهواز، یک منبع آگاه از وقوع آتش‌سوزی در خط لوله گاز اتان سایت شماره 2 پتروشیمی مارون در مسیر بزرگراه خلیج فارس (جاده ماهشهر- اهواز) خبر داد.
به دنبال این حادثه دود غلیظی این منطقه را فرا گرفت و تمام نیروهای امدادی و آتش‌نشانی از لحظه وقوع آتش‌سوزی در محل حضور پیدا کردند.
مدیرعامل و مدیران پتروشیمی مارون در محل حادثه حاضر شدند. گزارشی از تلفات احتمالی این آتش‌سوزی مخابره نشده است.

 


رئیس دادگاه انقلاب کرمان گفت: با اشراف کامل اطلاعاتی سربازان گمنام امام زمان(عج) و تلاش شبانه‌روزی ماموران اداره کل اطلاعات استان یک جاسوس در کرمان دستگیر و در حال محاکمه است.
به گزارش روابط عمومی دادگستری استان کرمان، دادخدا سالاری افزود: هیچ اقدام ضدامنیتی از چشم تیزبین ماموران اطلاعاتی و سربازان گمنام امام زمان دور نمی‌ماند و هر کس به هر نحوی قصد همکاری با دشمنان نظام اسلامی را داشته‌ باشد، شناسایی و دستگیر خواهد شد.
به گزارش ایرنا، وی با اشاره به دستگیری فردی که در گذشته به کسب و کار تجارت در کشورهای جنوب‌شرق آسیا مبادرت داشته است، عنوان کرد: این فرد در آخرین سفرش به عنوان یک سفر تفریحی به کشور تایلند، یکسری اطلاعات کشور را از طریق تماس با افسر اطلاعاتی سفارت اسرائيل در کشور تایلند به او تحویل داده است.
سالاری اظهار کرد: این فرد در مرتبه دوم قصد داشته با جمع‌آوری یکسری اطلاعات اقتصادی، جغرافیایی و حتی یکسری اطلاعات از حوزه معادن استان، این اطلاعات را برای رابط خود ارسال کند که در این کار ناموفق بوده‌ و دستگیر شده است.
وی خاطرنشان کرد: هموطنانی که قصد سفر به خارج از کشور را دارند باید مدنظر داشته باشند که شاید در تور ماموران اطلاعاتی و جاسوسان دشمن قرار گیرند و ناخواسته به دشمن کمک کنند.
سالاری گفت: افشا و انتقال هرگونه اطلاعات به افراد خارجی و سایر افراد در دیگر کشورها شروع یک خطای محرز است و در یک نگاه کلی شاید اطلاعاتی که منتقل می‌شود برای فرد چندان دارای اهمیت نباشد اما همین اطلاعات ساده و پیش پا افتاده برای یک افسر اطلاعاتی دشمن حکم اطلاعات کاربردی و ارزشمند را داشته باشد.
وی اضافه کرد: فرد دستگیر شده در ابتدای کار بوده و هنوز نتوانسته بود برای مرحله دوم اطلاعات را ارسال کند اما آنچه واضح و مبرهن است این جاسوس آگاهانه و داوطلبانه دست به این اقدام زده و به زودی محاکمه شده و به سزای عمل خود خواهد رسید.

 


ورود یک مسافر به تونل مترو در ایستگاه میدان امام خمینی(ره) باعث توقف قطارهای متروی سطح تهران شد.
به گزارش تسنیم، از ساعت 8:30 صبح دیروز با ورود غیرقانونی یک مسافر مرد به یکی از تونل‌های مترو در ایستگاه میدان امام خمینی(ره)، حرکت کلیه قطارهای مترو در ایستگاه‌های مختلف متوقف شد.
بر اثر این حادثه که هنوز علت آن معلوم نیست، تا ساعت 9 صبح مسافران در ایستگاه‌های مترو سرگردان بوده‌اند.
بنا بر این گزارش با یافتن مسافری که وارد تونل مترو شده بود، حرکت قطارها با نیم ساعت تأخیر از سر گرفته شد.
اخبار تأیید نشده حکایت از این دارد که فرد مذکور در ایستگاه مترو با یک نفر دیگر درگیر شده به ضرب چاقو او را مجروح می‌کند و هنگامی که مأمورین قصد دستگیری وی را داشتند به قصد اختفا به داخل تونل مترو فرار می‌کند.

 


شهردار گوهران در بشاگرد گفت: بارندگی شدید موجب ورود سیل به چادر‌های زلزله زدگان شد و به لوازم خانگی مردم خسارت وارد کرد.
بارش شدید باران همراه با رعد و برق و باد شدید در شهر گوهران شهرستان بشاگرد از یک سو موجب خوشحالی اهالی این شهر شد و از طرفی دیگر موجبات رعب و وحشت آنان را در پی داشت.
شهردار گوهران در گفت‌وگو با مهر گفت: این باران موجب آبگرفتگی معابر عمومی، ورود سیل به چادرهای زلزله‌زدگان و بدنبال آن طعمه سیل شدن لوازم زندگی مردم را در پی داشت.
حجت‌الاسلام عباس ساربانی عنوان کرد: بارندگی چند روز گذشته بخش اعظمی از زمین‌های تسطیح شده شهرداری را تخریب کرد.
حجت‌الاسلام ساربانی میزان خسارات وارده به این شهر را ده‌میلیارد ریال عنوان کرد و اظهار داشت: این بارندگی موجب طغیان رودخانه‌های کاهکن و پاهتک نیز شد.
دستگاه باران‌سنج بخشداری گوهران میزان این بارندگی را 50 میلی‌متر نشان می‌دهد. بارندگی در روستای پاهتک نیز خسارات فراوانی برجا گذاشت.
همچنین معاون فرماندار شهرستان بشاگرد به خبرنگاران گفت: این بارندگی به تاسیسات شهری خسارت زد و قطعی یک ساعته برق را به همراه داشت.

 


سه مرد تبهکار که در محدوده بازار تهران گردنبندقاپی و کیف‌قاپی می‌کردند در عملیات‌های کارآگاهان پلیس آگاهی شناسایی و دستگیر شدند.
در پی مراجعه فردی به کلانتری 117 جوادیه راه‌آهن و اعلام یک فقره سرقت به روش کیف‌قاپی حاوی یک رشته گردنبند طلا و 500 هزار تومان وجه نقد از یک زن پرونده‌ای در این رابطه در شعبه یازدهم بازپرسی دادسرای ناحیه 27 تهران تشکیل شد.
مالباخته در اظهارات خود به کارآگاهان گفت: در حال بازگشت از مراسم عروسی یکی از بستگان بودیم. پس از خروج از تالار، همسرم طلاهایش را به من داد و من نیز آنها را در داخل کیف دستی گذاشتم. به همراه دیگر اعضای خانواده قصد عبور از خیابان را داشتیم که ناگهان یک دستگاه موتورسیکلت با دو سرنشین از کنار من عبور کرد و سرنشین عقب آن، در یک لحظه اقدام به کشیدن کیف دستی‌ام کرد. دزدان بلافاصله پس از سرقت کیف حاوی یک رشته گردنبند، مدارک شناسایی، چندین کارت عابر بانک، گوشی تلفن همراه و 500 هزار تومان وجه نقد، از محل متواری شدند.
با آغاز رسیدگی به پرونده، کارآگاهان با بررسی سرقت‌های مشابه انجام شده و چهره‌نگاری‌های به عمل آمده اطمینان پیدا کردند که تمامی سرقت‌ها از سوی یک گروه از سارقین و به صورت حرفه‌ای انجام شده، به‌گونه‌ای که بسیاری از مالباختگان پس از خروج از مراکز تجاری و شعبات بانکی محدوده بازار تهران مورد سرقت قرار گرفته بودند.
با توجه به شیوه و شگرد سارقین در شناسایی مالباختگان و سرقت اموال و وجوه نقد از آنها، کارآگاهان به بررسی تصاویر دوربین‌های مداربسته بانکی مراکز تجاری و شعبات بانکی محل تردد مالباختگان پرداخته و در سلسله اقدامات خود موفق به شناسایی تصویر یکی از مجرمان سابقه‌دار در زمینه کیف‌قاپی به نام سعید 23 ساله و دستگیری وی شدند.
اقدامات پلیسی برای شناسایی مخفیگاه متهمان و دستگیری دو عضو دیگر گروه ادامه داشت تا اینکه با ثبت مشخصات متهمان در سیستم جامع پلیس، کارآگاهان پایگاه هفتم آگاهی متوجه شدند که رسول هنگام کیف‌قاپی دستگیر شده‌است. بلافاصله رسول به پایگاه هفتم منتقل و در تحقیقات، مخفیگاه سرکرده گروه- نادر- را در منطقه اتابک معرفی کرد. با شناسایی مخفیگاه نادر در منطقه اتابک، این محل تحت مراقبت‌های پلیسی قرار گرفت و نادر نیز اواخر تیر ماه دستگیر و به پایگاه هفتم پلیس آگاهی منتقل شد.
سرهنگ کارآگاه داوود‌فرد، رئيس پایگاه هفتم پلیس آگاهی تهران بزرگ، در ادامه اعلام این خبر با اشاره به سوابق متعدد متهمان در ارتکاب جرایم مختلف کیف‌قاپی، مواد مخدر و سرقت منزل، گفت: هر سه متهم پرونده از مجرمان سابقه‌داری هستند که بارها به اتهام جرایم مختلف دستگیر و روانه زندان شده‌اند.
رئيس پایگاه هفتم پلیس آگاهی تهران بزرگ در پایان خبر با دعوت از مالباختگان گفت: از تمام مالباختگانی که طی شش ماه گذشته و به ویژه در محدوده بازار تهران و مناطق مرکزی و جنوب تهران مورد سرقت به ویژه گردنبند قاپی، کیف‌قاپی، سرقت گوشی تلفن همراه و... قرار گرفته‌اند دعوت می‌شود تا برای شناسایی متهمان و طرح شکایات خود به پایگاه هفتم پلیس آگاهی تهران بزرگ واقع در خیابان پانزده خرداد- میدان ارک مراجعه کنند.

 


فرمانده آتش‌نشانان سازمان آتش نشانی شهرداری قائم‌شهر، از انفجار خودروی پیکان روی پل رودخانه سیاهرود این شهرستان خبر داد.
مهدی رستم‌پور در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در ساری اظهار داشت: بروز حادثه در اثر بی‌احتیاطی راننده خودروی پیکان هنگام عبور از کمربندی شمالی و به دلیل عدم کنترل خودرو توسط راننده اتفاق افتاد.
این مسئول آتش‌نشانی قائم‌شهر افزود: خودرو پس از برخورد با گاردریل وسط جاده و پیمودن مسافتی، منحرف و روی پل سیاهرود واژگون و آتش گرفت.
وی بیان کرد: راننده در درون خودرو محبوس شده بود، اما قبل از رسیدن آتش‌نشانان، توسط کسبه اطراف محل حادثه از خودرو خارج شده بود.
رستم‌پور با بیان اینکه همزمان با رهاسازی راننده، خودروی پیکان به دلیل نشت سوخت LPG دچار انفجار شد، افزود: آتش‌نشانان به محض رسیدن به محل حادثه با استفاده از تجهیزات خاموش کننده و لوله‌کشی لوله‌های آبدهی اقدام به مهار آتش کرده و آن را کاملاً خاموش کردند.

 


تبریز- خبرنگار کیهان:
زنی که برای خرید طلا و لوازم آرایش از حساب بانکی همسرش 160 میلیون ریال برداشت کرده بود تحت تعقیب پلیس قرار گرفت.
رئیس پلیس فتای آذربایجان شرقی با اعلام این خبر گفت: به دنبال شکایت مردی مبنی بر برداشت 160 میلیون ریال پول از حساب وی، تحقیقات مشخص کرد که همسر وی با استفاده از کارت بانکی همسرش که در اختیارش بود، اقدام به برداشت این مبلغ از حساب شاکی و خرید طلاجات و لوازم آرایش برای خود کرده است.
سرهنگ محمد قاسم‌لو افزود: این زن پس از انتقال به کلانتری اظهار پشیمانی کرد و مبالغ برداشتی را به حساب بانکی شوهرش برگرداند.
پلیس آذربایجان شرقی با کسب رضایت همسر این زن پرونده مذکور را مختومه اعلام کرد.

 


انهدام باند توزیع تجهیزات ماهواره‌ای
قائمشهر- خبرنگار کیهان: نیروهای اطلاعات سپاه قائمشهر طی عملیاتی موفق شدند باند تهیه، توزیع و نصب تجهیزات ماهواره‌ای در این شهرستان را شناسایی و با دستگیری 3 تن از اعضای آن، باند مزبور را متلاشی کنند.
از این باند 62 دستگاه ال‌.ام‌.‌بی، 34 دستگاه ریسیور، 12 دستگاه دیش و 250 قلم سایر تجهیزات مربوط به ماهواره کشف و ضبط شده است. متهمان دستگیر شده با تشکیل پرونده‌ای به مراجع قضایی تحویل شدند.
دستگیری اعضای باند کلاهبرداری
تبریز- خبرنگار کیهان: ماموران پلیس کلیبر طی عملیاتی موفق شدند اعضای یک باند کلاهبردار و رمال را در کلیبر شناسایی و دستگیر کنند. به گفته رئيس پلیس کلیبر اعضای این باند یک مرد و 4 زن بودند و از آنان مقدار زیادی پول نقد، طلا و جواهرات کشف و ضبط شد. سرهنگ رحیم محمدی گفت: این متهمان با تشکیل پرونده‌ای تحویل مقامات قضایی شدند.
حمل 3 تن شکر قاچاق
سلماس- خبرنگار کیهان: پلیس راه‌آهن موفق شد 3 تن شکری را که در واگن‌های باری قطار جاسازی شده بود در ایستگاه سلماس کشف کند. این مقدار شکر قاچاق توسط یک شرکت حق‌العمل‌کاری به مقصد ترکیه بین بارهای نمک قطار جاسازی شده بود. در این ارتباط 3 متهم دستگیر شدند.
تصادف خاور با پراید
اراک- خبرنگار کیهان: بر اثر برخورد یک دستگاه خودرو خاور با یک دستگاه خودرو سواری پراید، در محور حسین‌آباد به سمت ازنا در محور شهر شازند، راننده پراید در دم کشته شد و دو سرنشین این خودرو هم مصدوم شدند.
علت این سانحه رانندگی بی‌احتیاطی راننده خودرو سواری پراید اعلام شد.

 


معاون حمل و نقل و ترافیک شهردار منطقه 6 از تمهیدات ویژه ترافیکی در روز عید فطر خبر داد.
به گزارش روابط عمومی شهرداری منطقه 6 مهندس اسدی گفت: به منظور تسهیل رفت و آمد شهروندان برای اقامه نماز عید سعید فطر، علاوه بر ناوگان اتوبوسرانی شهر تهران که نمازگزاران را از مبادی مختلفی در سطح شهر به محدوده برگزاری نماز منتقل می‌کند، خطوط مختلف تاکسیرانی منطقه نیز با همکاری منطقه 11 مهمانان خدا را برای تطهیر در چشمه جوشان نماز عید فطر همراهی می‌کنند.
معاون حمل و نقل و ترافیک منطقه 6 اعلام کرد: به همین منظور طی جلسات مختلفی که با سایر مناطق برگزار شد مقرر گردید به منظور سهولت در جابجایی شهروندان و بازگشت آنان به مبادی حرکتی در 10 مسیر؛ حدود 500 دستگاه خودروی ون اختصاص یابد که از ساعت 6 صبح آماده ارائه خدمات به نمازگزاران است.
وی درباره این مسیرها گفت: مسیرهای یاد شده شامل خیابان فاطمی تقاطع خیابان‌های حضرت ولی عصر(عج)، ابتدای خیابان جویبار، خیابان‌های حجاب، کارگر؛ میدان هفت تیر ابتدای خیابان کریمخان، خیابان طالقانی تقاطع خیابان مفتح، خیابان انقلاب تقاطع خیابان مفتح، میدان فردوسی، خیابان ولی عصر (عج) تقاطع خیابان جمهوری و خیابان آزادی تقاطع خیابان توحید است که در داخل محدوده نمازگزاران را به محل اصلی اقامه نماز می‌رسانند.اسدی در ادامه از پارک رایگان خودروهای نمازگزاران در پارکینگ‌های لاله، قرنی و حافظ خبر داد و افزود: به منظور جلوگیری از سد معبر خودروها در مسیرهای منتهی به دانشگاه تهران پارکینگ‌های لاله، قرنی و حافظ در این روز به شهروندان خدمات رایگان می‌دهند.

 


فرمانده انتظامی شهرستان ایرانشهر گفت: پلیس آگاهی شهرستان ایرانشهر با دستگیری دو آدم‌ربا، گروگان را پس از دو ماه به آغوش خانواده‌اش برگرداند.
به گزارش پایگاه خبری پلیس سیستان و بلوچستان فرمانده انتظامی شهرستان ایرانشهر اظهار کرد: به دنبال دریافت نیابت قضایی از شهرستان میاندوآب مبنی بر ربایش فردی به نام «محرم.ص» در پنجم خرداد ماه سال جاری، پرونده این آدم‌ربایی و گروگانگیری روز میز کارآگاهان پلیس آگاهی گشوده شد.
سرهنگ علی ملکی آهنگران افزود: با تحقیقات فنی و تخصصی ماموران و با بررسی و تکمیل تحقیقات پلیس آگاهی شهرستان میاندوآب دو فرد مظنون در این آدم‌ربایی به نام‌های «قاسم-ع» و «حمید-ع» شناسایی و دستگیر شدند.
وی با اشاره به اینکه از این دو مظنون دو قبضه سلاح غیر مجاز و دو دستگاه خودرو پراید کشف شده بیان کرد: مشخصات خودروهای توقیفی با مشخصات خودروهایی که گروگانگیری با آنان صورت گرفته بود مطابقت می‌کرد.
ملکی آهنگران گفت: این دو مظنون که در تحقیقات پلیسی منکر هرگونه دخالتی در این آدم‌ربایی شده بودند در مواجه شدن با شواهد و مدارک پلیس لب به اعتراف گشوده و به جرم خود اعتراف کردند.
وی ادامه داد: همدستان این دو گروگانگیر به دنبال شناسایی و دستگیری این دو متهم وقتی عرصه را بر خود تنگ دیدند با رها کردن گروگان خود در یکی از روستاهای شهرستان دلگان متواری شدند.
فرمانده انتظامی ایرانشهر بیان کرد: فرد ربوده شده با همکاری ریش سفیدان پس از دو ماه اسارت از چنگال آدم‌ربایان آزاد و به آغوش خانواده‌اش بازگشت.
گفتنی است، تحقیقات برای دستگیری سایر اعضای این باند آدم‌ربایی ادامه دارد و به زودی دستگیر و به دست قانون سپرده می‌شوند.

 


خروج یک قطار حامل مواد سوختی و اسیدی از ریل در لوئیزیانای آمریکا، مسئولان را وادار به تخلیه 100 خانه کرد.
به گزارش رادیو صدای روسیه، قطار حامل مواد سوختی و اسیدی عصر یکشنبه به وقت محلی، در لوئیزیانای آمریکا از ریل خارج شد.
در پی این حادثه 100 واحد از خانه‌های اطراف، تخلیه شده است. یک نفر نیز به دلیل مشکلات چشمی به بیمارستان منتقل شد.
بیش از 20 واگن از این قطار از ریل خارج شده و به گفته مسئولان شرکت ریلی «یونیون پاسیفیک»، از دو واگن مواد سوختی و اسیدی نشت کرده است. تماس بدن با مواد نشتی از این واگن‌ها می‌تواند موجب مصدومیت یا حتی مرگ شود. واگن دیگر نیز حاوی نفت بوده است.
با اینکه مسئولان منطقه اعلام کرده‌اند نشت این مواد جزئی است، اما خانه‌های اطراف تا شعاع یک مایلی تخلیه شده‌اند.

 


یک زندانی محکوم به مرگ آمریکایی سه روز قبل از اعدام در سلولش خود را حلق‌آویز کرد.
به گزارش فارس، جسد حلق‌آویز شده این مرد که به دلیل قتل یکی از همسایگانش با ضربات چاقو به مرگ محکوم شده بود روز یکشنبه در سلولش پیدا شد.
«بیلی اسلگل» 44 ساله نزدیک به ساعت 5 صبح در مرکزی در جنوب کولومبوس پیدا شد و پس از یک ساعت مرگش تأیید گردید.
به گفته سخنگوی زندان «بیلی» در سلولش تنها بوده است و ظنی در مورد دخالت سایر زندانیان وجود ندارد.
براساس برنامه از پیش تعیین شده قرار بوده که وی از همان روز تحت مراقبت‌های قبل از اعدام قرار گیرد اما هنوز تحت نظارت مداوم نبوده است.
قرار بود روز دوشنبه جسد وی کالبد شکافی شود. مقامات زندان اعلام کرده‌اند تحقیقات در مورد این حادثه ادامه خواهد داشت.
اسلگل در سال 1988 به دلیل قتل «ماری ان پوپ» که دو فرزند کوچک داشت با ضربات چاقو به مرگ محکوم شد.

 


شمار پناهجویانی که در راه رسیدن به استرالیا جان باختند به 1000 تن رسید.
دو سالنامه کمیسیون جرائم استرالیا نشان می‌دهد که در 10 سال گذشته حدود 1000 پناهجو در آب‌های منتهی به استرالیا جان خود را از دست داده‌اند. در فاصله اکتبر 2001 میلادی تا ژوئن سال گذشته میلادی 964 پناهجو که به طور غیرقانونی تلاش می‌کردند خود را به استرالیا برسانند، مرده یا تصور می‌شود که مرده‌اند.
آسوشیتدپرس استرالیا گزارش می‌دهد که این آمار شامل مرگ و میر فزاینده پناهجویانی که اخیرا جان خود را در راه رسیدن به خاک استرالیا از دست داده‌اند، نمی‌شود.
از مجموع 964 تن اشاره شده در این گزارش 605 تن پس از اکتبر 2009 میلادی جان خود را از دست داده‌اند و این بدان معنی است که پس از اکتبر 2009 میلادی در هر دو روز بیش از یک تن در این راه از دنیا رفته است اغلب پناهجویانی که با قایق از اندونزی به استرالیا می‌آیند، شهروندان ایرانی، افغانی، سریلانکایی و پاکستانی هستند.
این گزارش در حالی منتشر می‌شود که دولت استرالیا چندی پیش اعلام کرد که تمامی پناهجویانی که با قایق به این کشور می‌آیند را به کشور پاپوا گینه‌نو منتقل می‌کند و این پناهجویان هیچ جایی در خاک استرالیا ندارند.

 


بارش باران‌های موسمی در پاکستان و خروش رود سند طی چند روز اخیر موجب مرگ 100 نفر و آوارگی هزاران تن دیگر شده است.
به گزارش خبرنگار فارس از اسلام‌آباد، بارش باران‌های سیل‌آسا در شهرهای مختلف پاکستان در سه روز گذشته موجب مرگ دست کم 100 تن شده است.
این بارش‌ها باعث بالا آمدن آب رودخانه‌ها و آبگرفتگی‌ معابر عمومی در شهرهای کراچی، دیراسماعیل‌خان، بلوچستان و بخش‌هایی از ایالت خیبرپختونخواه شده و زندگی عادی را در این مناطق مختل کرده است.همچنین در سه روزگذشته بیش از 100 تن بر اثر فرو ریختن سقف ساختمان‌ها، برق گرفتگی و غرق شدگی جان خود را از دست داده‌اند و این در حالی است که سطح آب اکثر رودخانه‌ها در این کشور به مرز هشدار رسیده است.
این بارش‌ها آسیب‌های زیادی نیز به مزارع و دام‌های مردم وارد کرده است.
به دنبال این بارندگی‌ها، «ستاد مدیریت بحران» پاکستان از اعزام نیروهای ارتش به مناطق سیل‌زده برای انجام اقدامات امدادی و کمک به حادثه‌دیدگان خبر داد.این در حالی است که اداره هواشناسی پاکستان نیز درباره وقوع بارش‌های بیشتر در مناطق مختلف این کشور هشدار داده و از همه نهادها خواسته است تا اقدامات احتیاطی و پیشگیرانه را دراین‌باره اتخاذ کنند.
پاکستان هر ساله شاهد وقوع بارش‌های موسمی و سیل‌آسا است که بر اثر آن صدها تن جان خود را از دست داده یا آواره می‌شوند.

 


(صفحه(6(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(12(صفحه(9(صفحه(4(صفحه (2.3.10