(صفحه(6(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(12(صفحه(9(صفحه(4(صفحه (2.3.10


سه شنبه 15 مرداد 1392 - شماره 20560

حدیث دشت عشق
تقابل اصفهان و تبریز در هفته سوم لیگ برتر
فجر ـ استقلال ؛جبران شکست در حافظیه
اخبار کوتاه از فوتبال
اعزام تیم ملی دوومیدانی به مسابقات جهانی در 2 گروه
در جلسه دیروز اعضای هیئت اجرایی تصویب شد
برخورد با متخلفانی که ساختمان کمیته را ارزان فروختند
بسکتبال ایران، هند را هم 100 تایی کرد
ابهام در خصوص آینده سلیمی در لیگ وزنه برداری
خواندنی از ورزش ایران
اتفاقات بی‌سابقه در تاریخ کشتی
   


از نوشته سرباز شهید «سیدکریم براتی»
سرباز جانباز شهید
از پدر و مادرم و برادرانم می‌خواهم که برای من گریه و عزاداری نکنند زیرا یک شهید عزادار نمی‌خواهد. بلکه می‌خواهم وقتی خبر زخمی یا شهید شدن من را می‌آورند خیلی خونسرد و صبور باشید.
از خواهرم و خواهرانم و از مادرم و مادرانم می‌خواهم که حجاب خود را رعایت کرده و زینب‌وار زندگی کنید. و از برادرم و برادرانم می‌خواهم که قرآن بخوانید و به دیگران یاد دهید زیرا قرآن و دعاها هست که قلب انسان را صیقل می‌دهد و نورانی می‌کند و ما و شما را به خدا نزدیکتر می‌کند. از شما برادرم و برادرانم می‌خواهم که با هم باشید و قدر یکدیگر را بدانید و تا می‌توانید برای اسلام خدمت کنید. نمازهای یومیه خود را ترک نکنید. شما می‌دانید که روزه گرفتن هم برای آخرت و هم برای سلامتی چقدر خوب است، پس روزه بگیرید تا هم برای سلامتی و هم برای ایمان و‌ آخرت خودتان تا پیش خداوند متعال رستگار شوید.سرباز جانباز شهید «سیدکریم براتی»، سال 1346 در استان فارس متولد شد و در 9/9/1368 بر اثر جراحات شیمیایی در بیمارستان شهید لبافی‌نژاد تهران به شهادت رسید.
ستاد یادواره شهدای سرباز فارس

 


تلاش دو تیم سپاهان و صبای قم برای رسیدن به سومین پیروزی لیگ، انگیزه استقلالی‌ها برای جبران شکست در شیراز برابر تیم بدون امتیاز لیگ، دیدار سخت تراکتورسازی در اصفهان بدون کریمیان و رویارویی مایلی‌کهن و فرکی در قم از اتفاقات روز نخست از هفته سوم لیگ برتر محسوب می‌شود.
هفته سوم از رقابتهای فوتبال لیگ برتر باشگاه‌های کشور امشب با برگزاری 7 دیدار آغاز می‌شود که دیدار فجرسپاسی با استقلال هر چند جذاب‌ترین بازی این هفته است اما بازی سپاهان با گسترش در تبریز، صبا با فولاد در قم و راه‌آهن با ملوان در تهران هم جذابیت‌های خاص خودش را دارد. البته در این هفته بازی ذوب‌آهن اصفهان با تراکتورسازی تبریز تحت تاثیر تصادف شدید مهدی کریمیان و بستری بودن این بازیکن در بیمارستان امام رضا(ع) تبریز قرار دارد. در زیر نگاهی به این 7 دیدار خواهیم داشت.
گسترش فولاد - سپاهان اصفهان
شاگردان خطیبی پس از تساوی در دربی تبریزاین هفته میزبان صدرنشین لیگ هستند که در دو بازی گذشته با درخشش بازیکنان جدیدش از جمله مجتبی جباری و آرش افشین دو پیروزی ارزشمند مقابل فولاد و اصفهان بدست آورده است. خطیبی که بخشی از دوران اوج بازیگری‌اش را در سپاهان تجربه کرده، این بار در لباس مربیگری مقابل سپاهان قرار گرفته است، تیمی که برای کسب سومین پیروزی و حفظ جایگاهش نسبت به جدول به تبریز آمده است.
صبای قم - فولاد خوزستان
دومین تیم شش امتیازی لیگ برتر شاگردان محمد مایلی‌کهن هستند. صبایی‌ها در این بازی هم تنها به پیروزی فکر می‌کنند تا بتوانند همچنان خود را در جمع تیم‌های بالای جدول نگه دارند و یا حتی صدرنشین لیگ شوند. در سوی دیگر میدان اما تیم فولاد قرار دارد که شکست در هفته نخست مقابل سپاهان را با پیروزی خانگی مقابل فجرسپاسی جبران کرد و با انگیزه بسیار بالا به قم می‌رود تا با رسیدن به سه امتیاز خود را به جمع تیم‌های بالای جدول نزدیک‌تر کند. این دیدار رویارویی محمد مایلی کهن و حسین فرکی هم خواهد بود که هر دو از مربیان ملی فوتبال ایران به حساب می آیند.
ذوب‌آهن اصفهان - تراکتورسازی تبریز
این بازی تحت تاثیر تصادف مهدی کریمیان و بستری شدن او در بیمارستان قرار دارد. تراکتوری‌ها در حالی برای برگزاری این بازی در اصفهان حضور می‌یابند که از لحاظ فنی در دو دیدار نخست خود در لیگ یک امتیاز بدست آورده‌اند و از لحاظ روحی هم به خاطر وضعیت کریمیان در شرایط بدی قرار دارند. البته شاگردان بوناچیج میزبان مسابقه هم پس از شکست عجیب مقابل صنعتی خوزستان در هفته نخست و متوقف کردن پرسپولیس در هفته دوم در دومین بازی متوالی خانگی خود به فکر کسب پیروزی هستند تا به وضعیت خود در لیگ برتر سر و سامان دهند.
فجرسپاسی شیراز - استقلال تهران
محمدمهدی نظری؛ او سوژه اصلی این بازی است، بازیکنی که در ابتدای لیگ سیزدهم درحالی به استقلال پیوست که فصل گذشته حرف و حدیث‌های بسیاری از مذاکره‌اش با استقلالی‌ها مطرح شده بود. اما غلامحسین پیروانی هم دیگر موضوع قابل توجه این مسابقه است. این مربی که از هفته نخست مورد انتقاد تماشاگران شیرازی قرار داشت، تیمش تنها تیم دو باخته لیگ برتر محسوب می‌شود. این مربی برای پایان دادن به بحران ابتدای فصل باید استقلال را در خانه شکست دهد و قطعا نتیجه‌ای به غیر از پیروزی به انتقادهای آن دسته از شیرازی‌ها معترض را پایان نخواهد داد. برنامه کامل دیدارهای هفته سوم از رقابتهای فوتبال لیگ برتر باشگاه‌های کشور به شرح زیر است:
سه‌شنبه - 15/5/92
* گسترش فولاد تبریز - سپاهان اصفهان( ساعت 22) *‌ذوب‌آهن اصفهان - تراکتورسازی تبریز( ساعت 22) *‌صبای قم - فولاد خوزستان(ساعت 22) *استقلال صنعتی خوزستان - سایپا البرز(ساعت 22) *داماش گیلان - نفت تهران( ساعت 22) *راه‌آهن تهران - ملوان بندرانزلی(ساعت 22 ) *فجرسپاسی شیراز - استقلال تهران(ساعت 22:15)
چهارشنبه - 16/5/92
*پرسپولیس – مس کرمان(ساعت 22:15)

 


ارسال مدارک میزبانی جام ملت‌ها بهAFC تا هفته آینده
دبیرکل فدراسیون فوتبال از احتمال ارسال مدارک اخذ میزبانی جام ملت‌های آسیا به AFC حداکثر تا اوایل هفته آینده خبر داد.مهدی محمدنبی با بیان این مطلب اظهار کرد: بالغ بر 200 صفحه مدارک لازم برای موضوع کسب میزبانی جام ملت‌های آسیا فراهم شده است که بخشی از آن آماده و بخشی هم در دارالترجمه است که به زودی آماده می‌شود. در مجموع فکر می‌کنم حداکثر تا اوایل هفته آینده برای کنفدراسیون آسیا ارسال کنیم. تنها امضای باقیمانده مربوط به وزارت دارایی است که منتظریم هرچه زودتر به دست ما برسد تا با تکمیل شدن پرونده آن را برای کنفدراسیون فوتبال آسیا (AFC) بفرستیم.
کی‌روش در آسیا فقط موافق ژاپن است
سرمربی تیم ملی فوتبال ایران خطاب به فدراسیون فوتبال گفته ایران در آسیا فقط با ژاپن بازی تدارکاتی انجام می‌دهد.کارلوس کی‌روش که مخالف انجام بازی تدارکاتی تیم ملی فوتبال با حریفان آسیایی است در این‌باره خطاب به مسئولان تیم ملی اظهار کرده است، با توجه به اینکه تیم ملی آماده حضور در رقابت‌های مهم جام جهانی 2014 برزیل می‌شود و آنجا با حریفان قدرتمندی از تمام دنیا روبه‌رو خواهد شد، بازی تدارکاتی با تیم‌های آسیایی چیزی به تجربیات بازیکنان تیم ملی اضافه نمی‌کند.وی عنوان کرده تنها تیمی که در آسیا موافق بازی تدارکاتی با آن هستم ژاپن است چون این تیم شرایطی متفاوت نسبت به سایر حریفان آسیایی دارد و بارها با تیم‌های بزرگ دنیا روبه‌رو شده است.
ستارگان میلان اسفند به ایران می‌آیند
اولین جلسه نماینده باشگاه آث‌میلان و محمد رویانیان برگزار شد.پس از سفر محمد رویانیان به میلان مقرر شد تا نماینده این باشگاه سفری به ایران داشته باشد و مقدمات چند بحث را با قرمزپوشان به قطعیت بگذارد، از همین رو نماینده باشگاه آث‌میلان پس از ورودش به ایران، بامداد امروز اولین جلسه خود را به مدت دو ساعت با رویانیان برگزار کرد.در این جلسه ابتدا در خصوص افتتاح آکادمی پرسپولیس بحث و تبادل‌نظر شد و طرفین به توافقات لازم برای امضای تفاهمنامه رسیدند.همچنین مقرر گردید که استفاده از دانش ایتالیایی‌ها در دستور کار قرمزپوشان قرار گیرد، اما موضوع دیگر در خصوص حضور ستارگان میلان در ایران بود که در این جلسه نیز بحث شد و پرسپولیسی‌ها پیشنهاد دادند که اسفندماه ستارگان میلان سفری به تهران داشته باشند.
حریف استقلال 28 مرداد در تهران
نماینده کشور تایلند روز 28 مرداد ماه برای دیدار با استقلال راهی تهران خواهد شد.دیدار تیم های استقلال و بوریرام تایلند از مرحله یک هشتم نهایی لیگ قهرمانان آسیا روز 30 مرداد ماه سال جاری در ورزشگاه آزادی برگزار می شود و از همین رو حریف آبی پوشان روز 28 مرداد ماه برای اقامت به تهران می‌آید.دیدار رفت دو تیم در ورزشگاه آزادی و دیدار برگشت در تایلند برگزار می شود.
نویدکیا به مونیخ می‌رود
بازیکن تیم فوتبال سپاهان برای انجام مراحل درمانی‌اش امروز عازم مونیخ آلمان خواهد شد.محرم نویدکیا، کاپیتان تیم فوتبال سپاهان امشب برای درمان توسط پزشکان شهر مونیخ، راهی آلمان می‌شود. قرار است نویدکیا در مونیخ زیر نظر چند نفر از پزشکان مجرب این شهر به فعالیت‌های درمانی بپردازد تا برای حضور دوباره در میادین فوتبال آماده شود.
بازگشت کریمیان به زندگی
بازیکن تراکتورسازی که از روز یکشنبه در بیمارستان امام رضا (ع) تبریز بستری شده است به بخش منتقل شد.دکتر فریدون صادق پزشک تیم تراکتورسازی درباره آخرین وضعیت مهدی کریمیان، بازیکن این تیم بیان کرد: الحمدالله وضعیت کریمیان بسیار بهتر شده است و نسبت به روز یکشنبه که درجه هوشیاری‌اش حدود 3 بود در حال حاضر به عدد 14 رسیده و دیروز به بخش منتقل شد.و تا چند روز آینده کریمیان از بیمارستان مرخص خواهد شد.
قوچان نژاد در فهرست 18 نفره استاندارد لی‌یژ نبود
تیم فوتبال استاندارد لی‌یژ در حالی مقابل لی‌یرس به برتری رسید که «رضا قوچان نژاد» در فهرست ذخیره‌های این تیم هم جایی نداشت. استاندارد لی‌یژ یکشنبه شب با نتیجه 3 بر صفر از سد میهمان خود لی‌یرس گذشت.رضا قوچان‌نژاد که در بازی قبلی استاندارد لی‌یژ برای مدت 15 دقیقه در زمین حضور پیدا کرده بود در این دیدار در فهرست 18 نفره هم حضور نداشت.
آغاز کار هاشمیان با تساوی
تیم فوتبال نیندورفر آلمان که هدایت آن برعهده وحید هاشمیان است، رقابت‌های اوبرلیگای هامبورگ را با تساوی خانگی آغاز کرد.در هفته نخست رقابت‌های اوبرلیگای هامبورگ تیم نیندورفر که مربیگری آن را وحید هاشمیان برعهده دارد، مقابل جرمن اشنلسن به تساوی 2 بر 2 رسید.نیمه نخست بازی 2بر یک به سود حریف بود و در نیمه دوم کار به تساوی کشیده شد.

 


نخستین گروه تیم ملی دوومیدانی کشورمان برای حضور در رقابت‌های جهانی 2013 روسیه، فردا راهی مسکو می‌شود.
ملی پوشان کشورمان برای حضور در رقابت‌های جهانی 2013 روسیه در دو گروه راهی مسکو خواهند شد.ابراهیم رحیمیان در ماده پیاده روی، رضا قاسمی و حسن تفتیان در دوهای سرعت به همراه عباس صمیمی، حامد احمد پور و احمد رمضان زاده به عنوان مربی به عنوان گروه نخست چهارشنبه 16 مرداد ماه ساعت 5:40 صبح راهی مسکو خواهند شد.لیلا رجبی در پرتاب وزنه، محمود صمیمی در پرتاب دیسک دو ورزشکار دیگری هستند که جمعه 18 مرداد ماه ساعت 5:40 صبح تهران را به مقصد مسکو روسیه ترک خواهند کرد. رقابت‌های جهانی روسیه 19 تا 27 مرداد ماه در ورزشگاه لژنکی مسکو برگزار خواهد شد.در این رقابت‌ها 1974 ورزشکار از 206 کشور جهان حضور خواهند داشت.

 


با ارائه گزارش کمیسیون 4 نفره حقیقت‌یاب در خصوص فروش ساختمان قبلی کمیته ملی المپیک قرار شد خاطیان مورد توبیخ قرار بگیرند.
جلسه اعضای هیئت اجرایی کمیته ملی المپیک صبح دیروز برگزار شد که صحبت در خصوص ابهاماتی درباره فروش ساختمان قبلی کمیته ملی المپیک یکی از موضوعات اصلی جلسه بود.کمیسیون 4 نفره‌ای که برای بررسی این موضوع تشکیل شده بود،‌ گزارشات خود را اعلام کرد و بر این اساس قرار شد افرادی که در این زمینه کوتاهی کرده‌اند مورد تذکر و توبیخ قرار گیرند. همچنین قرار است کمیته انضباطی کمیته ملی المپیک در این خصوص تصمیم‌گیری کند.فروش ساختمان قدیمی کمیته ملی المپیک به قیمت پائین و واگذاری آن به یکی از دوستان اعضا هیئت اجرایی از جمله موارد مورد بحث است که متخلفان باید به این موارد پاسخ شفافی بدهند.محمودخسروی‌وفا نایب رئیس کمیته ملی المپیک حدود یک ماه پیش در نشست خبری خود در خصوص این موضوع صحبت کرده بود که صحت این موضوع دیروز تائید شد و اعضای هیئت اجرایی از خسروی‌وفا تشکر کردند که این مسئله را مطرح کرده بود.

 


تیم ملی بسکتبال ایران در اولین دیدار خود در مرحله دوم مسابقات قهرمانی آسیا، هند را نیز از پیش رو برداشت.
تیم ملی بسکتبال ایران در این دیدار که صبح دیروز در فیلیپین برگزار شد، موفق شد حریف خود را با نتیجه 102 - 58 شکست دهد و دومین مسابقه‌ خود را با بیش از 100 امتیاز به پایان رساند.تیم ایران در دور مقدماتی نیز مالزی را 100 تایی کرده بود.مهمد بچیروویچ سرمربی تیم ملی ایران برای شروع بازی مقابل هند، همچون دیدارهای قبلی ترجیح داد بدون هیچ ریسک و تغییری از صمد نیکخواه بهرامی، مهدی کامرانی، اوشین ساهاکیان، حامد آفاق و حامد حدادی استفاده کند. هندی‌ها که با یک پیروزی و 2 شکست در مرحله اول، حریف ایران در مرحله دوم مسابقات شده بودند نه از نظر سابقه و نه تکنیک و تاکتیک در حد تیمی که فقط برای فتح سکوی قهرمانی آسیا به فیلیپین آمده، نبودند. بازیکنان ایران از همان ابتدا اختلاف خود را با حریف زیاد کردند، بازی سازی مهدی کامرانی، حرکات بی نظیر صمد نیکخواه بهرامی، حضور پرقدرت حامد حدادی در زیر سبد و شوت‌های 3 امتیازی حامد آفاق، هرگز اجازه قدرت نمایی به بازیکنان هند را نداد. در این بازی حامد آفاق 16 امتیاز، 4 پاس گل و 3 ریلاند برای ایران کسب کرد.تیم ملی بسکتبال صبح امروز ازساعت ساعت 9:15 به مصاف تیم بحرین می‌رود.

 


بهادر مولایی ملی پوش دسته فوق سنگین کشورمان با عقد قراردادی یکساله به عضویت تیم پیکان تهران درآمد.
بهادر مولایی که از وی به عنوان جانشین بهداد سلیمی در تیم ملی وزنه‌برداری نام برده می‌شود و پیش از این 5 سال پیاپی با دوبنده تیم ملی حفاری در رقابت‌های لیگ شرکت کرده بود، پس از مذاکره با مسئولان پیکان، پیشنهاد آنها را برای امضای یک قرارداد یکساله پذیرفت و به عضویت این تیم تازه وارد درآمد. البته پس از جدایی بهادر مولایی از تیم شرکت ملی حفاری ایران، مسئولان این تیم با رشید شریفی، دیگر ملی پوش دسته 105+ کیلوگرم کشورمان به توافق رسیدند.
این در حالی است که بهداد سلیمی به دلیل اینکه همچنان پرسپولیسی‌ها از شرکت در دور جدید لیگ برتر وزنه‌برداری امتناع می‌کنند، حضورش در لیگ برتر در هاله‌ای از ابهام قرار دارد و همچنان به نوعی از حضور در این رقابت‌ها محروم است. اکنون تیم‌های شرکت ملی حفاری ایران، مناطق نفت‌خیز جنوب، پیکان، نیروی زمینی ارتش، عقاب، پدافند هوایی، هیئت وزنه‌برداری بوشهر، هیئت وزنه‌برداری فارس و اصفهان برای حضور در لیگ وزنه‌برداری اعلام آمادگی کرده‌اند و طبق پیش‌بینی‌ها از حضور پرسپولیسی‌ها در لیگ برتر وزنه‌برداری خبری نیست. رقابت‌های لیگ وزنه برداری بزرگسالان از روز 23 مرداد ماه با برگزاری مرحله نخست آن در قزوین آغاز می‌شود.

 


* مسعود سلطانی‌فر، گزینه پیشنهادی وزارت ورزش در دولت یازدهم صبح دیروز به دیدار اعضای فراکسیون ورزش مجلس شورای اسلامی رفت و در خصوص برنامه‌های خود برای تصدی‌گری این وزارتخانه صحبت کرد.
* محمد باقری معتمددارنده نشان نقره المپیک لندن گفت: انگیزه‌ای برای بازگشت به شیاپ چانگ نداشتم، اما آمدم تا خودم را دوباره به همه در مسابقات کشورهای اسلامی ثابت کنم.
* رقابت‌های جودوی قهرمانی نوجوانان جهان در حالی از پنجشنبه هفته جاری به میزبانی آمریکا در میامی آغاز می‌شود که سرانجام دیروز روادید جودوکاران کشورمان صادر شد.پیش از این قرار بود احمد کاظمی به عنوان سرمربی هدایت ملی پوشان را در این مسابقات بر عهده داشته باشد،اما به دلیل عدم صدور ویزای کاظمی، آرش میراسماعیلی مدیر فنی تیم‌های ملی مسئولیت ملی پوشان را در این رقابت‌ها برعهده خواهد داشت.تیم ملی ساعت 5 صبح امروزابتدا تهران را به مقصد رم ترک کرد و پس از چند ساعت استراحت در فرودگاه رم مستقیم راهی میامی خواهد شد.
* دوازدهمین دوره رقابت‌های لیگ برتر تکواندو تحت عنوان جام خلیج فارس با حضور 7 تیم(سلحشور،‌ پاس قوامین،‌ دانشگاه آزاد اسلامی،‌ شهرداری شهر اندیشه،‌ شهرداری ورامین،‌ صنایع استیل البرز و شرکت ملی حفاری ایران) از نیمه دوم مهرماه سال جاری برگزار می‌شود.

 


عضو هیات رئیسه فدراسیون کشتی با توجه به اتفاقات و حواشی اخیر این رشته گفت: اتفاقاتی که از ابتدای سال جاری بنا به دلایلی در کشتی ایران بوقوع پیوسته به واقع در تاریخ این رشته مدال آور و کهن بی‌سابقه است.
ابراهیم جوادی اظهار داشت: کشتی در حالی برنامه‌های خود را پیش می برد که نه پولی در بساط است و نه حمایتی از سوی وزارت ورزش. ضمن اینکه اسپانسرهای مالی نیز به دلیل تغییر و تحولات، رغبت چندانی برای سرمایه گذاری در کشتی ندارند. دارنده چهار مدال طلای قهرمانی جهان ادامه داد: وضعیت کنونی کشتی واقعا بحرانی است که اگر این شرایط همچنان ادامه یابد، باید انتظار اتفاقات بدتری را در این رشته داشت. در همین چند ماه اخیر بسیاری از تورنمنت های بین‌المللی به دلایل بی پولی و مخالفت شورای برون مرزی لغو شده و اردوهای آماده سازی ملی پوشان در رده های مختلف نیز آنطور که باید و شاید از امکانات مطلوب برخوردار نبود.
عضو هیات رئیسه فدراسیون کشتی در خاتمه تصریح کرد: رقابتهای جهانی 2013 مجارستان در پیش است و ملی پوشان کشورمان در شرایطی خود را مهیای این میدان بزرگ می کنند که نتوانستند در تورنمنت های بین المللی و تدارکاتی محک بخورند. مطمئنا این مساله کمی باعث نگرانی است که امیدوارم مشکل زیادی برای کسب نتیجه در جهانی بوجود نیاورد.

 


(صفحه(6(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(12(صفحه(9(صفحه(4(صفحه (2.3.10