(صفحه(6(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(12(صفحه(9(صفحه(4(صفحه (2.3.10


شنبه 09 شهریور 1392 - شماره 20579

 حوادث کوتاه از کشور
کمک هزینه دستیاران تخصصی افزایش یافت
کشف و ضبط یک میلیون قلم داروی تقلبی
 کشف بیش از یک تن موادمخدر در مرزهای‌جنوبی کشور
افزایش نرخ غذا و خوابگاه دانشجویی
نزاع در مراسم عروسی یک کشته و 3 مجروح بر جای گذاشت
برخورد پلیس با بدحجاب‌ها در برج میلاد
دستگیری اوباش محله مرتضوی
مرد عنکبوتی تهران به دام افتاد
توسط کمیته امداد امام‌خمینی
سقف پرداخت تسهیلات اشتغالزایی 200 میلیون ریال شد
فرمانده انتظامی شهرستان خبر داد
کشف 67 تن گندم قاچاق در ابهر
توقیف کشتی تجاری حامل مواد سمی در آب‌های قشم
فرمانده انتظامی استان خبر داد
کشف محموله بزرگ سیگارقاچاق در زنجان
سانحه رانندگی در جاده سبزوار - شاهرود 7 قربانی گرفت
زنی در اولین زایمان خود 3قلو زایید
اهدای اعضای یک جوان مرگ مغزی جان 4 بیمار را نجات داد
مرگ 24 نفر در سیلاب مالی
دستگیری عامل قتل 350 نفر
سارقان مردمک چشم
مرگ 2 خواهر هنگام فیلمبرداری
آخر و عاقبت خنده
   


واژگونی مرگبار خودرو
زنجان- خبرنگار کیهان: فرمانده انتظامی شهرستان خدابنده از توابع استان زنجان از واژگونی مرگبار یک دستگاه وانت پیکان در کیلومتر 66 محور قیدار- بیجار خبر داد. در این حادثه 2 نفر از سرنشینان خودرو جان باختند.
برخورد با قاچاقچیان
چهاردانگه- خبرنگار کیهان: با دستگیری یک فرد قاچاقچی در اسلامشهر، مقدار 13 کیلوگرم مواد مخدر صنعتی شیشه کشف شد.
این فرد به هویت «خلیل. ج» در زمینه تهیه و توزیع مواد مخدر شیشه در سطح شهرستان اسلامشهر فعالیت داشت. متهم پس از دستگیری تحویل مراجع قضایی شد.
حادثه در محور بردسکن- سبزوار
بردسکن- خبرنگار کیهان: فرمانده پلیس راه بردسکن از وقوع یک فقره تصادف فوتی در کیلومتر 20 محور بردسکن- سبزوار خبر داد. در اثر برخورد رخ به رخ یک دستگاه کامیون و یک دستگاه خودروی پژو 405 راننده و سرنشین خودرو سواری پژو در دم فوت کردند. علت تصادف تجاوز به چپ خودروی پژو اعلام شد.
امیرگربه در تله افتاد
فارس- مرند: فرمانده انتظامی شهرستان مرند با بیان اینکه باند بزرگ سارقان مسلح در شهرستان مرند متلاشی شد، گفت: سرکرده این باند معروف به «امیرگربه» دستگیر شد. 2 نفر از 3 عضو این باند سابقه‌دار بودند. هر 3 متهم تحویل مراجع قانونی شدند.
مبارزه با قاچاق سیگار
* اراک: در راستای اجرای طرح مبارزه با کالای قاچاق در استان مرکزی و با تلاش ماموران پلیس آگاهی ساوه، 166 هزار نخ سیگار قاچاق در این شهرستان کشف و ضبط شد.
ارزش تقریبی این دخانیات قاچاق 160 میلیون ریال برآورد شده است.
2 نفر در این ارتباط دستگیر و پس از تشکیل پرونده به مراجع قضایی معرفی شدند.
ضبط گازوئیل قاچاق
* در ادامه مبارزه با کالای قاچاق در استان مرکزی و با تحقیقات گسترده پلیس در این زمینه ماموران انتظامی در محور محلات- دلیجان به یک دستگاه تریلر مشکوک و خودرو را متوقف و 24 هزار لیتر گازوییل قاچاق را کشف کردند. در این ارتباط 2 نفر دستگیر شدند.
کشف خمیر مرغ فاسد
* ملایر: ماموران کلانتری 11 ملایر طی اجرای ایست و بازرسی در مبادی ورودی شهرستان در 24 ساعت گذشته به یک خودروی کامیون یخچال‌دار در ورودی خرم‌آباد مشکوک شدند.
این کامیون که از رباط‌کریم به سمت کرمانشاه در حال حرکت بود توسط نیروهای انتظامی ملایر متوقف شد و در بازرسی از آن 3/5 تن خمیر مرغ فاسد کشف و ضبط و پس از دستگیری راننده کامیون، پرونده به مراجع قضایی تحویل داده شد. خمیر مرغ از مواد اولیه تولید سوسیس و کالباس است، سلامتی افراد جامعه را به شدت به خطر می‌اندازد.
پلمب باشگاه ورزشی
* تبریز: رئیس پلیس اطلاعات و امنیت آذربایجان شرقی از پلمب 9 مرکز ورزشی متخلف در تبریز خبر داد. پلمب این مرکز در پی نظارت بر عملکرد 57 نهاد ورزشی در راستای اجرای طرح‌های عملیاتی و نظارتی صورت گرفت.
تصادف مرگبار
تصادف شدید یک دستگاه پژو با وانت مزدا در محور دامغان- جندق، 3 کشته و 4 مجروح برجای گذاشت.
برابر اعلام پلیس راه استان سمنان، با توجه به شدت حادثه، یک نفر از سرنشینان در دم فوت و 6 نفر دیگر مجروح و راهی بیمارستان ولایت دامغان شدند که 2 تن از مجروحان در اثر شدت جراحات وارده در بیمارستان فوت کردند.
انفجار کپسول گاز
فارس- فلاورجان: مسئول امور پایگاه‌های شهرستان فلاورجان گفت: در پی حادثه انفجار کپسول گاز پیک‌نیک در شهرستان فلاورجان، 4 تن مصدوم شدند.
پس از دریافت خبر حادثه واحدهای امدادی اورژانس به محل حادثه اعزام شده و پس از انجام اقدامات اولیه، مجروحان را به بیمارستان امام‌خمینی فلاورجان منتقل کردند.
شناسایی محموله سوخت قاچاق
ایرنا- گناوه: فرمانده پایگاه دریابانی گناوه گفت: طی دو عملیات جداگانه 12هزار لیتر سوخت قاچاق گازوییل در خور (آبراه دریایی) این بندر کشف و ضبط شد.
این مقدار سوخت از 2 فروند شناور باری که در خور این بندر در بین دیگر شناورها لنگر انداخته بودند، به دست آمد.
در این ارتباط شناورها توقیف شدند.

 


معاون آموزشی وزارت بهداشت گفت: به دستور وزیر بهداشت، کمک هزینه تحصیلی دستیاران تخصصی و فوق تخصصی تامین شد و افزایش کمک هزینه به تمام دانشگاه‌های علوم‌پزشکی عملیاتی شد.
بهرام عین‌اللهی در گفت‌و‌گو با فارس گفت: به تازگی و با دستور وزیر بهداشت، افزایش کمک هزینه به تمام دانشگاه‌های علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی ابلاغ شد تا عملیاتی شود.
وی از افزایش حقوق دستیاران پزشکی به یک و نیم برابر حقوق فعلی خبر داد و افزود: افزایش حقوق دستیاران تخصصی در شورای آموزش تخصصی وزارت بهداشت مصوب شده اما به علت مشکلات اعتباری هنوز محقق نشده است.
وی اضافه کرد: حقوق دستیاران یعنی پزشکانی که دوره‌های آموزشی تخصصی را در بیمارستان‌ها می‌گذرانند، در حال حاضر به طور متوسط ماهانه حدود 600 هزار تومان است که البته این مبلغ برای دستیاران متاهل قدری بیشتر است و امیدواریم اعتبارات برای اجرا در سال تحصیلی جاری فراهم شود.

 


فرمانده نیروی انتظامی تهران بزرگ از کشف و ضبط یک میلیون قلم داروی تقلبی و قاچاق در شهر تهران خبر داد.
سردار حسین ساجدی‌نیا فرمانده نیروی انتظامی تهران بزرگ در حاشیه طرح جمع‌آوری توزیع‌کنندگان داروهای تقلبی و قاچاق گفت: براساس عملیاتی که پلیس آگاهی تهران بزرگ در 48 ساعت گذشته انجام داده است، بیش از 80 نفر از توزیع‌کنندگان داروهای تقلبی دستگیر و یک میلیون داروی تقلبی و قاچاق کشف و ضبط شده است.
وی با بیان اینکه این طرح در سه ناحیه تهران انجام شده است، افزود: طرح جمع‌آوری تولیدکنندگان داروهای تقلبی و قاچاق در سه ناحیه ناصرخسرو، محدوده داروخانه 13 آبان و منطقه جنوب تهران انجام شده است.
سردار ساجدی‌نیا با بیان اینکه عمده داروهای قاچاق کشف شده داروهای تقلبی هستند، افزود: این داروها عمدتا از کشورهایی وارد می‌شوند که از مواد غیراستاندارد و تقلبی در داروهای خودشان استفاده می‌کنند.رئیس پلیس تهران بزرگ با اشاره به ابعاد دیگر این طرح اظهار کرد: بحث دیگری که در این طرح عملیاتی شد جمع‌آوری داروهای تقلبی تولید داخل است که عمدتا تاریخ گذشته و با لیبل‌های تقلبی توسط توزیع‌کنندگان غیرقانونی توزیع می‌شود.وی با اشاره به مدیریت نادرست در توزیع دارو تصریح کرد: بخشی از این داروهای کشف شده به درخواست جمهوری اسلامی ایران تولید شده‌اند و امیدواریم وزارت بهداشت و درمان کشور با نظارت دقیق در بهبود وضعیت توزیع دارو بکوشد.
ساجدی‌نیا در پاسخ به این سوال که داروخانه رسمی تا به حال مجرم شناخته شده است؟ افزود: تاکنون داروخانه مشخصی در این خصوص شناسایی نشده است اما متاسفانه برخی از داروهای تقلبی کشف شده در داروخانه‌های کشور نیز وجود دارد و به درخواست جمهوری اسلامی ایران تولید شده‌اند.
وی افزود: این طرح در شهر تهران ادامه خواهد داشت و مردم بدانند پلیس قاطعانه با این موضوعات برخورد خواهد کرد.

 


در یک عملیات پلیسی علیه قاچاقچیان مسلح در سیستان و بلوچستان بیش از یک تن و 100 کیلوگرم انواع موادمخدر کشف شد.
به گزارش فارس از زاهدان فرمانده مرزبانی سیستان و بلوچستان گفت: مرزداران هنگ مرزی جکیگور با اقدامات دقیق اطلاعاتی و بهره‌گیری از منابع خبری، از قصد یک باند مواد مخدر برای انتقال محموله خود به داخل کشور آگاه و بلافاصله با آمادگی و تجهیزات کامل در منطقه شناسایی شده حضور یافته و به پوشش نوار مرزی پرداختند.
غلام نبی‌کوهکن با اشاره به اینکه مرزداران با انجام کمین و ردزنی موفق به شناسایی محل بارانداز شده و منطقه را تحت پوشش کامل خود درآوردند، گفت: سوداگران مرگ که خود را در تنگنا و محاصره نیروهای عملیاتی مرزبانی دیدند، اقدام به تیراندازی کردند اما پاسخ کوبنده مرزداران موجب شد تا سوداگران مواد افیونی ضمن رها کردن محموله با استفاده از موقعیت جغرافیایی متواری شوند.
فرمانده مرزبانی سیستان و بلوچستان یادآور شد: با بررسی دقیق محل، مرزبانان موفق شدند بیش از یک هزار و 43 کیلوگرم تریاک و قریب به 78 کیلوگرم حشیش که به طرز ماهرانه‌ای در شیارهای ارتفاعات اطراف با پوشش شاخ و برگ درختان دپو شده بود، کشف کنند.

 


رئیس صندوق رفاه دانشجویان از افزایش نرخ غذا و خوابگاه دانشجویی دانشگاه‌ها و آغاز ثبت‌نام وام دانشجویی خبر داد.
کیوان مرادیان رئیس صندوق رفاه دانشجویان در حاشیه نشست سرپرست وزارت علوم با رؤسای دانشگاه‌ها، گفت: برنامه‌ریزی به گونه‌ای است که وام شهریه بدون کاهش در لایحه وام شهریه بر یک مبنای حداقلی همانند سال گذشته به دانشجویان اعطاء شود.
وی افزود: این مبنایی است که به دانشجویان ابلاغ شده است و مازاد اعتبار سال دانشجویی بیش از اعتبار سال گذشته نهایتا تا 15 مهرماه به دانشگاه‌ها ابلاغ خواهد شد تا پایان ترم توزیع شود.
مرادیان گفت: از 12 شهریورماه عملا سامانه صندوق باز است و ابلاغ اعتبار به دانشگاه‌ها بر مبنای اعلام شده رسما صورت می‌گیرد.
وی در ادامه تاکید کرد: توقع و تاکید ما بر این است که دانشگاه‌ها حتما بر مبنای سال قبل دانشجویان را پوشش وام شهریه دهند و این مسئله به گونه‌ای نباشد که دانشجو ناچار باشد شهریه را کامل پرداخت کند و بعد از این که دانشگاه تسهیلات را گرفت پول را به دانشجو برگرداند.
مرادیان در ادامه خاطرنشان کرد: این روش قطعا خلاف است و مورد تایید وزارتخانه و صندوق رفاه دانشجویان نیست. همه مراکز نوبت دوم دانشگاه آزاد، پیام نور و غیرانتفاعی و تمام مراکز شهریه‌پرداز موظف هستند طبق این قانون عمل کنند و تقاضای ما این است که همکاری جدی در پرداخت وام‌های شهریه داشته باشند.
مرادیان در ادامه اذعان داشت: در میزان تعهد پرداخت بر مبنای سال قبل هیچ مشکلی وجود ندارد و ما خوشبختانه به لحاظ مدیریت زمان از حدود 15 تا 20 روز قبل ابلاغ اعتبار کرده‌ایم.
مرادیان درباره نرخ جدید غذای دانشجویی نیز تاکید کرد: برای نرخ غذا سقفی مشخص کرده‌ایم منتها این موضوع در نهایت بستگی به نظر وزیر یا سرپرست محترم علوم دارد.
وی با اشاره به امکان درصد افزایش نرخ غذا تاکید کرد: در محاسبات درصد افزایش نداریم و در جلساتی که با مسئولین و معاونین دانشگاه‌ها داشتیم افزایش برحسب درصد را مبنای کارشناسی قرار نداده‌ایم.
وی افزود: مبنای کارشناسی ما در تعیین نرخ غذا درصد تمام شده است که در هر حال پیشنهادها تا 20 درصد افزایش بوده است.
مرادیان در ادامه گفت: آن چیزی که ما برآورد کردیم نرخ غذا برای پرهزینه‌ترین نوع آن کمتر از 800 تومان سنجیده شده است و بر همین میزان نرخ بقیه انواع غذا نیز تعیین می‌شود.
رئیس صندوق رفاه دانشجویان همچنین با اشاره به نرخ اجاره‌بهای خوابگاه‌های دانشجویی تاکید کرد: قطعا اجازه نخواهیم داد رقم ریالی نرخ اجاره بیش از 3 تا 5 هزار تومان افزایش داشته باشد و افزایش اجاره‌بها در کل کمتر از 20 درصد خواهد بود.

 


بردسکن - خبرنگار کیهان:
فرمانده نیروی انتظامی شهرستان بردسکن از درگیری در مراسم عروسی در روستای مظفرآباد این شهرستان خبر داد.
سرهنگ قدیر مصرخانی گفت: در این مراسم عروسی به علت درگیری تعدادی از جوانان که منجر به نزاع دسته‌جمعی شد، متاسفانه بر اثر ضربات چاقو یک نفر به قتل رسید و 3 نفر دیگر نیز مجروح شدند که جهت درمان به بیمارستان ولیعصر بردسکن اعزام شدند.
وی افزود: در این رابطه 8 نفر دستگیر شدند و تحقیقات برای مضنون اصلی در دست بررسی است.
مصرخانی اظهار داشت: در این رابطه پرونده‌ای تشکیل شده است و علت آن در دست بررسی است.
براساس همین گزارش دکتر محزون رئیس بیمارستان ولی‌عصر بردسکن گفت: بر اثر درگیری در مراسم عروسی 4 مجروح به بیمارستان بردسکن منتقل شدند که متاسفانه بر اثر ضربه چاقو که به قلب یکی از مجروحین وارد شده بود مضروب فوت شد و 3 نفر دیگر که ضربات چاقو به کبد و روده و شانه آنها وارد شده بود توسط متخصصین جراحی این بیمارستان تحت درمان قرار گرفتند و حال عمومی آنها رضایت‌بخش است.

 


ماموران پلیس عصر پنج‌شنبه با حضور در برج میلاد از ورود افراد بدپوشش به برج جلوگیری کردند.
بنابر گزارش ایسنا حضور نیروهای پلیس پایتخت طی هفته گذشته در میادین و اطراف مراکز بزرگ خرید به میزان قابل توجهی افزایش یافت.
اخبار دریافتی در عین حال از حضور پر رنگ ماموران گشت ارشاد در مناطق تفریحی پایتخت همچون فرحزاد، دربند، درکه، لواسان و حتی توچال و برخورد با بدپوششان حکایت دارد.
عصر پنج‌شنبه نیز ماموران پلیس با حضور گسترده در برج میلاد که محل برگزاری یکی از کنسرت‌های پرمخاطب بود، ضمن جلوگیری از ورود افراد بدپوشش به کنسرت، با افراد متخلف برخورد کرده و تعدادی از افراد بدحجاب را نیز دستگیر کردند.

 


اراذل و اوباش محله مرتضوی هنگام تماشای ماهواره توسط پلیس امنیت دستگیر شدند.
تعدادی از اراذل و اوباش معروف محله مرتضوی که مدتی با دور هم‌نشینی و تجمع بر سر کوچه‌ها و ایجاد مزاحمت برای هموطنان و اهالی آن محل، آرامش را سلب کرده بودند،‌ در دستور کار پلیس امنیت عمومی تهران قرار گرفتند.
در حالی که این اراذل و اوباش هر شب یک خانه را پاتوق می‌کردند و هر روز بر سر یک کوچه و خیابان تجمع می‌کردند، کار کمی برای پلیس امنیت دشوار شد.در نهایت پلیس امنیت توانست شب جمعه با استفاده از شبکه‌های اطلاعاتی، پاتوق آن شب متهمان را در یک خانه مجردی شناسایی کند و با مجوز قانونی به سمت خانه اعزام شدند.با حضور ماموران عملیات در محل، خانه محاصره شد و ماموران با رعایت کلیه موازین شرعی و قانونی وارد منزل شدند و پس از ورود 6 اراذل به نام و فراری که در حال تماشای ماهواره بودند، را دستگیر و به مقر انتقال دادند.رئیس پلیس امنیت عمومی تهران بزرگ سرهنگ علیرضا محرابی با اعلام این خبر به باشگاه خبرنگاران، گفت: پس از انتقال متهمان به پایگاه پلیس امنیت تهران بزرگ ماموران از پاتوق اراذل هم مقداری مواد مخدر از نوع شیشه، تعدادی پایپ، یک عدد پاسور، یک قبضه قمه و یک عدد ریسیور کشف و ضبط شد.

 


پسری با آمادگی کامل جسمانی از برج‌های مسکونی شهرک غرب بالا رفته و از طریق راه‌های مختلف وارد خانه‌ها می‌شد و طلا و جواهر سرقت می‌کرد.
به گزارش باشگاه خبرنگاران؛ در پی دستبرد از آسمانخراش‌های شهرک غرب و سرقت طلا و جواهرات خانه‌ها، مردم و اهالی شهرک غرب خواستار دستگیری این سارق شدند.
در همین راستا کلانتری 134 شهرک قدس فعالیت خود را برای دستگیری این متهم فراری آغاز کرد و پس از چند هفته تلاش و کوشش توانستند سرنخ‌هایی از این متهم به دست آورند و با شناسایی طعمه بعدی این سارق حرفه‌ای، در اطراف یکی از بر‌ج‌های منطقه به انتظار وی نشستند.
ساعت‌ها گذشت و بالاخره یک پسر جوان در نیمه‌های شب با یک دستگاه موتورسیکلت سنگین پیدا شد. پسر که با دیدن ماموران رنگ باخته بود، تلاش کرد بدون اینکه جلب توجه کند از معرکه بگریزد ولی غافل از این بود گروهی به طور نامحسوس در پشت سرش در کمین دستگیریش نشسته‌اند.
پسر که فکر می‌کرد ماموران را گمراه کرده به پشت ساختمانی رفت و همین که خواست از دیوار و پنجره‌ها بالا برود، ماموران برای دستگیری وارد عمل شدند.
این پسر جوان که توسط پلیس محاصره شده بود، به صورت وحشیانه یکی از پنجره‌ها را شکست و وارد یکی از خانه‌ها شد و ماموران با اجازه از صاحب ملک وارد خانه شده و در حالی که پسر مداوم از این طبقه به طبقه بعدی و از این دیوار به دیوار دیگر می‌پرید با شلیک تیر پلیس دستگیر شد.
گفتنی است که پرونده متهم با اعتراف به بیش از 10 فقره سرقت از خانه‌ها دیروز به مقام قضایی ارجاع شد.

 


تبریز- خبرنگار کیهان:
امسال 200 میلیون ریال تسهیلات اشتغالزایی در کمیته امداد امام‌خمینی(ره) درنظر گرفته شده که هنوز ابلاغ نشده است.
«حسین انواری» سرپرست کمیته امداد امام‌خمینی(ره) در مصاحبه مطبوعاتی در مصلای امام خمینی تبریز گفت: سقف پرداخت تسهیلات اشتغالزایی 150 میلیون ریال است که در سال قبل 100 میلیون ریال بود و امسال 200 میلیون ریال درنظر گرفته شده که هنوز ابلاغ نشده و همان 150 میلیون ریال برای ایجاد مشاغل، داده می‌شود.
حسین انواری افزود: 600 هزار فرصت شغلی در 2 سال گذشته ایجاد شده و تا پایان سال 500 هزار فرصت شغلی برای اشتغال مددجویان ایجاد می‌شود که 300 هزار فرصت در شهرها خواهد بود و تشکیل مرکز بازرگانی برای کمک به فروش تولیدات مددجویان ضروری است.
وی تصریح کرد: تعداد افراد تحت پوشش در کمیته امداد بین 4/5 تا 5 میلیون نفر است. هر سال 10 هزار میلیارد ریال کمک مردمی می‌شود و سالانه 3 میلیون مراجعه موردی صورت می‌گیرد و نمایندگی‌های کمیته امداد در کشورهای آذربایجان، لبنان، عراق، افغانستان، کومور، سوریه و تاجیکستان فعال هستند.وی افزود: این نهاد با هیچ سازمانی ادغام نخواهد شد و سهم مددجویان نیز باید بر اساس مناطق کم‌برخوردار، مرزی، روستایی و شهری پرداخت شود.

 


زنجان - خبرنگار کیهان:
ماموران انتظامی ابهر از توابع استان زنجان از 10 دستگاه کامیون، 67 تن گندم قاچاق خارج از شبکه توزیع کشف کردند.
به گزارش مرکز اطلاع‌رسانی فرماندهی انتظامی استان زنجان، فرمانده انتظامی ابهر در تشریح این خبر گفت: ماموران انتظامی این شهرستان در راستای ادامه مبارزه با قاچاق و حمایت از تولیدات داخلی در محورهای ورودی این شهرستان تور ایست بازرسی ایجاد کردند.
سرهنگ علیرضا کردلو افزود: ماموران با ایجاد این تور ایست بازرسی به 10 دستگاه خودرو از نوع کامیون و پیکان وانت مشکوک شده و این خودروها را با تمهیدات لازم و علائم هشدار دهنده متوقف کرده و مورد بازرسی قرار دادند.
وی تصریح کرد: ماموران در بازرسی از این خودروها 67 تن گندم قاچاق خارج از شبکه توزیع را کشف کردند.
کردلو در پایان با تاکید بر ادامه مبارزه جدی با قاچاق کالا گفت: در این زمینه پلیس با تمام توان با قاچاقچیان مقابله می‌کند.

 


قشم- خبرنگار کیهان:
مدیرکل حراست سازمان منطقه آزاد قشم از توقیف یک فروند کشتی تجاری حامل 6 تن مواد سمی در این جزیره خبر داد.
ولی‌الله آقابابایی گفت: در یک کار اطلاعاتی توسط حراست سازمان منطقه آزاد قشم و عملیات مشترک بایگان دریابانی این جزیره یک فروند کشتی 40 هزار تنی حامل مواد سمی در دو مایلی بندر بین‌المللی کاوه قشم توقیف که در بازدید از آن 6 تن مواد سمی و دستگاه و ادوات حمل آن مواد کشف و ضبط شد.
وی افزود: این کشتی با نام دلداد مبادرت به نگهداری و تخلیه مواد شیمیایی و آلوده و ریختن پسماندهای دیگر کشتی‌ها که قبلا بارگیری کرده بود را به سطح دریا می‌کرد.
وی گفت: کشتی مذکور توقیف شد و 15 نفر خدمه و ناخدای آن تحویل مقامات قضایی شدند.
مدیرکل حراست سازمان منطقه آزاد قشم اظهار داشت: یکی از ملوانان این کشتی در بازجویی اعلام کرده است که در ازای هر بارگیری از کشتی‌های عبوری مبلغ 12 هزار دلار دریافت می‌کرد.وی تصریح کرد: تعدادی از مواد سفید رنگ موجود برای نمونه‌برداری به آزمایشگاه استان هرمزگان ارسال شد و کشتی مذکور طی دستور دادستان قشم تا اعلام نظر آزمایشگاه محیط زیست توقیف است.

 


زنجان-خبرنگار کیهان:
جانشین فرمانده انتظامی استان زنجان از کشف بیش از یک میلیون نخ سیگار قاچاق از یک دستگاه کامیون خبر داد.
به گزارش مرکز اطلاع‌رسانی فرماندهی انتظامی زنجان، سرهنگ «مراد جعفری» با اعلام این خبر گفت: ماموران آگاهی استان به منظور کنترل خودروهای عبوری درمحورهای مواصلاتی زنجان تور ایست بازرسی ایجاد کردند.
وی افزود: ماموران آگاهی هنگام اجرای ماموریت به یک دستگاه کامیون که از تبریز عازم تهران بود در حوالی پاسگاه آزادراه زنجان-قزوین مشکوک شده و آن را متوقف کردند.
«جعفری» تصریح کرد: ماموران در بازرسی از این کامیون یک میلیون و 649 هزار و 800 نخ سیگار قاچاق را کشف کردند.

 


در یک سانحه رانندگی در جاده سبزوار - شاهرود هفت نفر کشته و 13 نفر مجروح شدند.
فرمانده پلیس‌راه شاهرود به خبرنگار ایرنا گفت: این سانحه ساعت 11و50 دقیقه روز جمعه در منطقه میاندشت در مسیر سبزوار - شاهرود بوقوع پیوست.
سرگرد حمید خواجه‌مرغی افزود: در این حادثه یک دستگاه کامیون با پنج دستگاه سواری برخورد کرد.
وی گفت: علت وقوع این حادثه توسط کارشناسان پلیس‌راه در دست بررسی است.
مسئول روابط عمومی اورژانس 115 شاهرود نیز به خبرنگار ایرنا گفت: بدنبال اطلاع از وقوع این سانحه چهار دستگاه آمبولانس از شاهرود و یک دستگاه از بیمارستان امام‌رضا(ع) میامی به منطقه وقوع حادثه اعزام و مجروحان پس از انجام اقدامات اولیه برای ادامه مداوا به بیمارستان منتقل شدند.

 


بردسکن- خبرنگار کیهان:
زنی 27 ساله در بردسکن در اولین زایمان خود 3 قلو زایید.
مادر سه قلوها به خبرنگار ما گفت: برای زایمان خود به بیمارستان ولی‌عصر بردسکن مراجعه کردم که با حضور دکتر کیافر و دکتر اخوان جراح زنان و زایمان به روش سزارین 3قلوها به دنیا آمدند.
وی افزود: یکی از نوزادان پسر و 2 نوزاد دیگرم دختر هستند اما به خاطر وزن کم نوزادان و نبود دستگاه‌ها و تجهیزات لازم در بخش مراقبت‌های ویژه نوزادان هر یک از این بچه‌ها به یکی از شهرهای استان اعزام شدند.این خانم گفت: در حال حاضر یکی از بچه‌ها در بیمارستان سبزوار، دیگری در بیمارستان کاشمر و یکی دیگر نیز در یکی از بیمارستان‌های مشهد تحت مراقبت‌های ویژه هستند.
وی ضمن قدردانی از متخصصان بیمارستان ولی‌عصر بردسکن، از مسئولان امر خواست نسبت به تجهیز این بیمارستان همت کنند تا از اعزام بیماران نوزاد به شهرهای دیگر جلوگیری شود.

 


خواف - خبرنگار کیهان:
اهدای اعضای جوان 33 ساله مرگ مغزی شده جان 4 بیمار را از مرگ حتمی نجات داد.
فرماندار خواف در جلسه شورای اداری شهرستان خواف ضمن تشکر از این اقدام خداپسندانه گفت: این جوان33 ساله که بر اثر سقوط از ساختمان در بخش جلگه روزن از شهرستان خواف مرگ مغزی شده بود اعضای بدنش توسط خانواده ایشان اهدا شد.
این جوان علیرضا نیکوسرشت نام داشت.

 


مقامات محلی مالی از وقوع سیلاب ناگهانی به دنبال باران‌های سیل‌آسا در «باماکو»، پایتخت این کشور و مرگ 24 تن در این حادثه طبیعی خبر دادند.
به گفته شاهدان، سیلاب تند یک مینی‌بوس پر از مسافر را با خود برد و تعدادی دیگر از قربانیان نیز بر اثر ریزش خانه‌های گلی کشته شدند.به گزارش شبکه خبری بی‌بی‌سی، به گفته مسئولان محلی در این حادثه صدها خانه ویران و هزاران نفر آواره و بی‌خانمان شدند.

 


یکی از رؤسای باند تبهکار سینالوئا مکزیک که ظاهراً عامل 350 جنایت بوده است، دستگیر شد.
به گزارش واحد مرکزی خبر، دولت مکزیک روز پنجشنبه از دستگیری جانشین یواکین گازمن، یکی از رؤسای باند قاچاق مواد مخدر در این کشور که به شدت تحت تعقیب است، خبر داد. بنا به گفته مسئولان، ماریونانز که به «ال‌مئیتو» و «ام10» نیز شهرت دارد، فرمانده عملیاتی یواکین گازمن در ایالت چیهواهوا مکزیک در نزدیک مرزهای آمریکا بوده است. این ایالت در سالهای اخیر، خشونت های گسترده ای را در ارتباط با مواد مخدر تجربه کرده است. ادواردو سانچز، سخنگوی نیروهای امنیتی مکزیک در جمع خبرنگاران گفت نانز مسئول ده‌ها اقدام مجرمانه مانند آدم‌‌ربایی، پولشویی و جنایت بوده است. وی افزود:‌ «تحقیقات نشان می‌دهد بخش قابل توجهی از جرایم رخ داده در ایالت چیهواهوا و دورانگو به فعالیت‌های این شخص ارتباط دارد. ماریو نانز احتمالاً مسئول اقدامات مجرمانه‌ای مانند آدم‌ربایی، قتل، جرایم سازمان یافته، پول‌شویی و غیره بوده است. نانز عضو گروهی از مجرمان به سرکردگی یواکین گازمن است».

 


پسر چینی 6 ساله که در خارج از خانه خود در حال بازی بود به وسیله قاچاقچیان اعضای بدن انسان ربوده شد تا چشمانش را در بازار سیاه بفروشند.
این حادثه دردناک در منطقه لینفن در استان شانشی چین روی داد و ماموران جست‌وجو را برای شناسایی و دستگیری قاچاقچیان و ربایندگان اعضای بدن انسان‌ها آغاز کردند.
پدر و مادر پسر 6 ساله چینی این کودک را 3 ساعت بعد غرق در خون یافتند که چشمانش ربوده شده بود. پلیس چین گفته در پشت این جنایت هولناک قاچاقچیان اعضای بدن هستند که اعضای مختلف بدن را برای پیوند به دیگران در بازار سیاه با قیمتی گزاف به فروش می‌رسانند. این کودک چینی 6 ساله که به نام بین‌بین شناسایی شده در حین بازی در مقابل خانه‌شان ربوده شده بود.به گزارش شینهوا، پلیس پس از جست‌وجو چشمان کودک را در حالی که قرنیه‌های آنها به سرقت رفته بود در نزدیکی محل حادثه یافت، یکی از پزشکان چینی گفته است کل چشم قابل پیوند نیست بلکه قرنیه چشم با پیوند به دیگران می‌تواند بینایی را به او بازگرداند.پلیس چین برای دستگیری زنی که گفته می‌شود همدست قاچاقچیان بوده و در اطراف خانه پسر بچه دیده شده پاداش 10 هزار پوندی تعیین کرده است. آمارها حاکی است 300 هزار بیمار هر ساله در چین در لیست انتظار پیوند اعضا قرار می‌گیرند و با توجه به کمبود اهداکنندگان تنها 10 هزار نفر آنها موفق به دریافت عضو مورد نیاز می‌شوند.

 


در حین فیلمبرداری از چند صحنه یک سریال تلویزیونی در «سنت لوئيس» در حالی که چهار هنرپیشه آن سوار خودرو بودند به منطقه جنگلی سقوط و 2 تن از آنان کشته و دو تن دیگر مجروح می‌شوند.
در این تصادف «کاتلین» 17 و «لورن الیور» 18 ساله هر دو خواهر این سریال در این تصادف کشته می‌شوند، کریستوفر لنزن 18 ساله و الیویا دمنز 18 ساله در این سانحه مجروح شدند.
این حادثه زمانی رخ داد که سرعت خودرو به دستور کارگردان در جاده سنت‌لوئیس در مسیر مارپیچی و جنگلی خود کاتلین الیور کنترل وسیله را از دست می‌دهد و به درون این مسیر مارپیچی سقوط می‌کند.

 


«تاری تورپین» 34 ساله راننده تاکسی است که پس از کار در حال برگشت به خانه با چند زن درگیر می‌شود و آنها را به گلوله می‌بندد.
او در چند شب پیش در حال بازگشت به خانه با مترو بود که در میانه راه چند زن جوان وارد مترو می‌شوند. خنده این خانم‌ها خواب «تورپین» را برهم می‌زند.
او بار اول چیزی نگفت اما با ادامه خنده‌ها و پرحرفی‌های این دو زن، عاصی شد و در یک واکنش ناگهانی از چا پرید، اسلحه‌اش را از جیبش بیرون کشید و دو تیر به طرف زنان مزاحم شلیک کرد. در اثر این تیراندازی ناگهانی یکی از زن‌ها از ناحیه دست آسیب دید و دیگری مچ پایش زخمی شد.
هنوز همه در شوک این حادثه بودند که تیر سوم نیز شلیک شد اما این بار خود ضارب به زمین افتاد، چون این مرد به طور کاملاً اتفاقی خود را هدف قرار داده بود.
با رسیدن ماموران قطار، مسافر خشمگین خلع‌سلاح شد و پس از رسیدن به نخستین ایستگاه مجروحان به درمانگاه منتقل شدند.
براساس آخرین گزارش‌ها حال هر سه نفر خوب است و خطر مرگ هیچ کدام از ‌آنها را تهدید نمی‌کند. تاری تورپین بعد از این تیراندازی مورد بازجویی پلیس قرار گرفت و پس از ترخیص از بیمارستان به زندان منتقل خواهد شد.

 


(صفحه(6(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(12(صفحه(9(صفحه(4(صفحه (2.3.10