(صفحه(6(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(12(صفحه(9(صفحه(4(صفحه (2.3.10


شنبه 09 شهریور 1392 - شماره 20579

حدیث دشت عشق
قطع نوار بردهای پیاپی فولاد، اولین پیروزی خانگی تراکتورسازی و توقف سپاهان در رشت
پرسپولیس با پیروزی به استقبال دربی رفت
اخبار کوتاه از فوتبال
قرعه کشی لیگ قهرمانان اروپا
قرعه سخت بارسلونا و آرسنال کار آسان چلسی و پاری سن ژرمن
با شکست برابر برزیل در مسابقات والیبال جوانان جهان
ایران از راهیابی به نیمه نهایی باز ماند
3 درخواست جدید سرمربی تیم ملی فوتبال از سازمان لیگ
جودو کاران ایران یکی پس از دیگری حذف شدند
محجوب آخرین امید ایران برای کسب مدال جهانی
بهترین رکورد حدادی و کسب عنوان سوم لیگ الماس
سوال بنا از خیرهایی که پول خلعتبری را می‌دهند!
آماده‌سازی تیم دوم بسکتبال برای دو تورنمنت چین
کشتی در بدترین بحران 3 هزار سال اخیرش قرار گرفته است‌ !
   


به یاد طلبه بسیجی شهید «محسن گردن صراحی»
به اوج آینه تا ماورای دل رفتی
شهید «محسن گردن صراحی» چهار سال در حوزه علمیه قم در جوار کریمه اهل بیت(س) به فراگیری علوم و معارف الهی پرداخت. او بنابر مسئولیت الهی خویش، سلاح برادر شهیدش، حسن را برداشت و راه او را در جهاد و مبارزه ادامه داد. محسن در سه نوبت و در هر نوبت حدود سه ماه در جبهه حضور یافت و با دشمن مهاجم به نبرد پرداخت. سرانجام در جبهه باختران در حین ماموریت با مین برخورد کرد و به کاروان شهیدان پیوست.
آخرین سمت این شهید بزرگوار در جبهه نبرد، مسئولیت واحد تخریب شهدای محراب غرب در عملیات خنثی‌سازی مین بود.
طلبه بسیجی شهید «محسن گردن صراحی»، سال 1341 در اصفهان متولد شد و در 1365/10/14 در باختران به شهادت رسید.

 


برتری پرگل پرسپولیس مقابل تیم فولاد صدرنشین‌، اولین پیروزی خانگی تراکتورسازی در تبریز،شکست نفت تهران برابر ذوب آهن و توقف سپاهان در رشت از مهمترین نتایجی یود که در روز نخست بازی های هفته هفتم لیگ برتر رقم خورد.
هفته هفتم مسابقات فوتبال لیگ برتر دیشب با برگزاری هفت دیدار آغاز شد.تیم پرسپولیس در نخستین بازی این هفته برابر فولاد خوزستان به یک برد پرگل دست یافت. این پیروزی در شرایطی رقم خورد که انتظار می رفت فولاد به عنوان صدرنشین رقابت ها نمایش بهتری داشته باشد اما در همان ابتدای بازی خم شد و سه امتیاز را به حریف داد تا استقلال در آستانه صدرنشینی لیگ سیزدهم قرار داشته باشد.
در این دیدار که با قضاوت تورج حق‌وردی در ورزشگاه آزادی تهران برگزار شد تیم پرسپولیس با 3 گل مقابل صدرنشین لیگ برتر به برتری دست یافت. گل‌های پرسپولیس را فرزاد حاتمی(5- گل به خودی)، سیدجلال حسینی(11) و سیدمهدی سیدصالحی(69) به ثمر رساندند. تنها گل فولاد را هم اسماعیل شریفات در دقیقه 94 به ثمر رساند.نیمه اول این دیدار دو گل به دنبال داشت. هر دو گل این نیمه در دقایق ابتدایی به دست آمد. ابتدا در دقیقه 5 سانتر از جناح راست را فرزاد حاتمی که تحت فشار سیدصالحی قرار داشت به اشتباه درون دروازه خودی قرار داد و در دقیقه 11 نیز سیدجلال حسینی که بازوبند کاپیتانی رادر غیاب محمدنوری بر بازوی خود داشت ضربه کرنر از جناح چپ را با یک ضربه سر درون دروازه فولاد جای داد.
با شروع نیمه دوم بازی متعادل پی گرفته شد و حملات دو تیم تا پشت محوطه جریمه ادامه می‌یافت. در دقیقه 69 این دیدار بود که پیام صادقیان از گوشه راست محوطه جریمه حریف یک پاس عرضی دقیق را برای سیدصالحی ارسال کرد تا مهاجم پیشین تراکتورسازی با یک ضربه دقیق دروازه فولاد را برای سومین بار باز کند. پنج دقیقه بعد بختیار رحمانی با شوتی زمینی دروازه میزبان را تهدید کرد که البته ضربه او در چارچوب نبود.در دقیقه 77 بازی عالیشاه از کمند مدافعان حریف گریخت و در مصاف تک به تک با یوسفی خود را به زمین زد که حق وردی برای دومین بار به وی کارت زرد نشان داد تا او که با همان کارت زرد نیمه نخست دربی را از دست داده بود با دریافت کارت قرمز از زمین مسابقه اخراج شود.در ادامه فولاد که هیچ نشانی از تیم هفته‌های قبل نداشت خوش‌شانس بود که دروازه اش برای بار چهارم باز نشد.در دقیقه 87 سیدصالحی یک موقعیت تک به تک را با ارشاد یوسفی از دست داد تا بدین ترتیب پرسپولیس قبل از دربی با شکست صدرنشین لیگ برتر روحیه بگیرد.در سایر بازی های دیشب این نتایج رقم خورد:
* داماش گیلان یک - سپاهان اصفهان یک
گل‌ها: روح‌الله سیف‌اللهی(69) برای داماش و رادومیر جالوویچ(43) برای سپاهان
* صبای قم 3 - فجرسپاسی شیراز صفر
گل‌ها: اکبر صادقی(54)، فرید بهزادی کریمی (3+90) و ابوالفضل ابراهیمی (5+90)
* مس کرمان یک - ملوان بندرانزلی 3
گل‌ها: سمیر بکریچ (59) برای مس - سهیل رحمانی(8)، سیدجلال رافخایی(29) و مهدی دغاغله (86) برای ملوان
* راه‌آهن یک - گسترش فولاد تبریز 2
گل‌هها: حسین پاشایی(30) - مهدی بایرامی (55) و ایمان موسوی (78) برای گسترش فولاد
* ذوب‌آهن اصفهان 3 - نفت تهران 2
گل‌ها: مهدی رجب‌زاده(8)، روح‌الله عرب(32) و اسماعیل فرهادی(64) برای ذوب‌آهن - علی قربانی(68) و احمد آل‌نعمه (4+90) برای نفت‌تهران
* تراکتورسازی تبریز یک - سایپا البرز صفر
گل: محمد نصرتی (89)

 


دایی: باید چهار پنج گل می‌زدیم
سرمربی پرسپولیس می‌گوید تیمش باید با اختلاف بیشتری به برتری می‌رسید.علی دایی در نشست خبری بعد از بازی با فولاد خوزستان گفتن: امروز فوتبال منطقی و با آرامشی انجام دادیم ولی باید با چهار پنج گل پیروز می شدیم. البته با وجود 10 نفره شدن چند موقعیت تک به تک هم داشتیم. من به بازیکنانم تبریک می‌گویم که زحمت کشیدند. فولاد نتوانست موقعیت خاصی ایجاد کند. ما روی نقاط ضعف این تیم خیلی کار کرده بودیم.وی افزود:‌من در بازی امروز بیشتر از نصف تیمم را از بازیکنان جوان انتخاب کردم و هماهنگی خوبی هم داشتند. قطعا با تمرینات بیشتر به هماهنگی بهتری هم خواهند رسید.
فرکی: مستحق خوردن سه گل نبودیم
سرمربی فولاد می‌گوید تیمش در این دیدار مستحق دریافت دریافت سه گل از پرسپولیس نبوده است.حسین فرکی پس از شکست 3 بر یک تیمش برابر پرسپولیس گفت: پیش از دیدار هم پیش‌بینی می‌کردیم، بازی سختی را داشته باشیم. چرا که دو تیم موقعیت‌های خوبی در جدول داشتند و متاسفانه ما تمام معادلاتی را که برای این بازی در نظر داشتیم با اتفاقاتی که افتاد خراب شد.
انتقاد تند و صریح کی روش از مسئولان فدراسیون
سرمربی تیم ملی فوتبال گفت: اگر می‌خواهند به تیم ملی بی‌احترامی کنند، به من ربطی ندارد ولی شخصاً نمی‌گذارم به من بی‌احترامی کنند.کارلوس کی‌روش در خصوص جلسه خود با برخی از مسئولان سازمان لیگ برتر که با غیبت مهدی تاج و علی کفاشیان صورت گرفت و در حالی که عصبانی به نظر می‌رسید، اظهار داشت: من ناراحت نیستم بلکه متأسفم. نمی‌توانم بگذارم بیشتر از این به من بی‌احترامی شود، دیگر نخواهم گذاشت به من بی‌احترامی شود. نمی‌توانم چنین چیزی را قبول کنم.وی ادامه داد: اگر می‌خواهند به تیم‌ملی بی‌احترامی کنند، بکنند به من ربطی ندارد ولی شخصاً نمی‌گذارم به من بی‌احترامی کنند.
گلزنی آزمون و حضور 90 دقیقه ای قوچان‌نژاد دراستاندارد لیژ
بازیکن جوان و ایرانی روبین‌کازان روسیه در دیدار برگشت لیگ اروپا مقابل نماینده نروژ خوش درخشید و ۲۰ دقیقه پس از ورودش به میدان گلزنی کرد.
دیدارهای برگشت دیدارهای انتخابی لیگ اروپا پنج شنبه شب گذشته انجام شد که روبین کازان 3 بر صفر در ورزشگاه خانگی خود 3 بر صفر مولده را مغلوب کرد.سردار آزمون، بازیکن جوان و ایرانی در دقیقه 84 زننده گل سوم بود. او دقیقه 64 به جای پرودینیکف به میدان آمد و بعد گلزنی کرد. یاران آزمون در دیدار رفت نیز 2 بر صفر برنده شده و در مجموع 5 بر صفر به مرحله بعدی راه یافتند. همچنین رضا قوچان‌نژاد مهاجم تیم استاندارد لیژ در دیداری که تیمش 3 بر یک تورپیدو بلاروس را شکست داد بطور کامل بازی کرد.تیم بلژیکی در مجموع 5 بر یک صعود کرد.
قهرمانی بارسا با قانون گل زده در خانه حریف
تیم فوتبال بارسلونا با توقف در نیوکمپ و به دلیل قانون گل زده در خانه حریف(اتلتیکو مادرید) قهرمان سوپرجام اسپانیا شد. بارسلونا پنج شنبه شب گذشته در نیوکمپ در دوربرگشت سوپر جام اسپانیا میزبان اتلتیکو مادرید بود و این دیدار با تساوی بدون گل به پایان رسید تا در نهایت کاتالان‌ها به دلیل قانون گل زده در خانه حریف قهرمان شوند.در این دیدار بارسا صاحب یک ضربه پنالتی شد که لیونل مسی آن را از دست داد. اتلتیکو هم با اخراج دو بازیکن بازی را به اتمام رساند.دیدار رفت با تساوی یک بر یک به پایان رسیده بود.

 


مراسم قرعه کشی مسابقات فوتبال لیگ قهرمانان باشگاه‌های اروپا در موناکو برگزار شد و 32 تیم حاضر در این رقابت‌ها در 8 گروه چهار تیمی تقسیم شدند.
طبق برنامه مرحله گروهی مسابقات فوتبال لیگ قهرمانان باشگاه‌های اروپا از 27 شهریورتا20 آذر انجام خواهد شد. مرحله حذفی در سال 2013 انجام می‌شود و فینال رقابت‌ها نیز 3 خرداد 93 در لیسبون پرتغال برگزار خواهد شد.بیلی مک‌نیل، لوئیس فیگو، مایکل اوون، یوهان کرویف و پائولو سوزا ستارگانی بودند که هر کدام قسمتی از قرعه کشی این مراسم را انجام دادند.در پایان این قرعه کشی 32 تیم حاضر در مسابقات در 8 گروه به شرح زیر تقسیم شدند:
گروهA : منچستریونایتد، شاختار دونتسک ، بایرلورکوزن، رئال سوسیداد
گروهB : رئال مادرید، یوونتوس ، گالاتاسرای، اف سی کپنهاگن
گروهC : بنفیکا، پاری سن ژرمن، المپیاکوس، اندرلشت
گروهD : بایرن مونیخ، زسکا مسکو، منچسترسیتی، ویکتوریا پلژن
گروهE : چلسی، شالکه، اف سی بازل، استوا بخارست
گروهF : آرسنال، المپیک مارسی، دورتموند، ناپولی
گروهG : پورتو، اتلتیکومادرید، زنیت سنت پترزبورگ ، آستریا وین
گروهH : بارسلونا، میلان، آژاکس، سلتیک
همچنین در حاشیه این مراسم بهترین بازیکن سال اروپا نیز انتخاب شد و در نهایت فرانک ریبری این عنوان را به خود اختصاص داد.ریبری جایزه‌اش را از دست هموطن خود میشل پلاتینی دریافت کرد.لیونل مسی و کریس رونالدو نتوانستند عنوان بهترین بازیکن را کسب کنند ضمن اینکه رونالدو در این مراسم حضور نداشت.در این رای گیری ریبری 36 رای را به خود اختصاص داد، مسی به 13 رای رسید و رونالدو تنها 3 رای کسب کرد.‌

 


تیم والیبال جوانان ایران که دور مقدماتی و حذفی رقابتهای جهانی ترکیه را با قدرت پشت سر گذاشته بود با قبول شکست برابر برزیل از راهیابی به جمع نیمه‌نهایی بازماند.
مرحله یک چهارم‌‎نهایی رقابتهای والیبال قهرمانی جوانان جهان ظهر دیروز در ترکیه پی گرفته شد که در یکی از حساس‌ترین دیدارها تیم‌های ایران و برزیل برابر هم صف آرایی کردند. در این بازی که در شهر آنکارا برگزار شد تیم ایران برابر حریف خود شکست خورد و از راه یابی به مرحله نیمه‌نهایی بازماند.تیم ایران که تا پیش از این مرحله همه حریفان خود را (استونی، مکزیک، ژاپن، آرژانتین و مصر) با قدرت پشت سر گذاشته بود و از مدعیان قهرمانی مسابقات به حساب می‌آمد مقابل برزیل نشانی از تیم همیشگی نداشت. تیم کشورمان که مقابل مدافعان روی تور حریف گرفتار شده بود و در خط حمله کارایی لازم را نداشت در سه ست متوالی نتیجه را واگذار کرد. شاگردان نفرزاده به ترتیب با نتایج 25 بر 21، 25 بر 20 و 25 بر 22 مقابل حریف خود نتیجه را واگذار کردند.تیم ایران در این دیدار با ترکیب میلاد عبادی‌پور قرا، مصطفی باقری، محمد فلاح‌زرچوب، جواد حسین‌آبادی، سیدآرش تقوی، امیرعلی محمدفتحعلی به مصاف حریف رفت. این شکست در حالی برای ایران رقم خورد که محمدرضا داورزنی، رئیس فدراسیون والیبال برای بالا بردن انگیزه و روحیه بازیکنان جوان ایران راهی آنکارا شده بود و این مسابقه را از نزدیک تماشا کرد. در این دیدار آلن سوزا، بازیکن پشت خط زن حریف با کسب 28 امتیاز بهترین بازیکن میدان بود و روی تور بی‌مهار نشان داد. در تیم ایران نیز حسین‌آبادی با کسب 14 امتیاز بهتر از سایرین نشان داد.

 


رئیس سازمان لیگ حرفه ای فوتبال ایران از درخواست کی‌روش برای برگزاری جلسه با مدیران باشگاه‌های لیگ برتری خبر داد.
مهدی تاج درباره پیشنهادهای کی‌روش به سازمان لیگ برای هماهنگی بیشتر با تیم ملی اظهار کرد: کی‌روش درخواست قابل تاملی دارد؛ او می‌خواهد جلسه‌ای با مدیران باشگاه‌های لیگ برتری داشته باشد تا موارد مورد نظرش را با آنها در میان بگذارد. کی‌روش معتقد است که بعد از آن جلسه مدیران باشگاه‌ها به این نتیجه می‌رسند که اولویت تیم ملی است یا باشگاه ها.رئیس سازمان لیگ حرفه ای فوتبال همچنین پیشنهادهای سرمربی تیم ملی به سازمان لیگ را اعلام کرد: کی روش به ما سه پیشنهاد داده است؛ اول این که نمایندگان ایران در لیگ قهرمانان آسیا در این بازی‌ها بدون ملی پوشان خود به میدان بروند، دوم این که جام حذفی یا برگزار نشود یا بدون حضور ملی پوشان برگزار شود و سوم این که لیگ برتر در تاریخ 20 فروردین تمام شود که در این صورت هر‌تیمی در هفته یک بازی انجام می دهد و فشاری به تیم ها وارد نمی‌‌شود.وی ادامه داد: باشگاه‌ها باید در این زمینه نظر بدهند چون نمی‌شود به تیم‌هایی مثل سپاهان و استقلال که ملی‌پوشان زیادی دارند و برای آنها هزینه زیادی کرده اند بگوییم که در مراحل حساس لیگ قهرمانان آسیا ملی‌پوشان خود را نداشته باشند. البته کی‌روش درباره مراحل اول و دوم لیگ قهرمانان آسیا مشکلی ندارد بلکه مساله به مراحل سوم و چهارم که با اردوی تیم ملی تداخل دارد، مربوط می‌شود.رئیس سازمان لیگ با اشاره به اینکه ما فی‌نفسه نمی‌توانیم با این درخواست‌ها موافقت کنیم، تصریح کرد: باید ابتدا در هیئت رئیسه سازمان لیگ و بعد هیئت رئیسه فدراسیون فوتبال مطرح می‌شود. البته کی‌روش درخواست خوبی هم دارد و آن اینکه مدیران باشگاه‌ها در جلسه‌ای با کی‌روش در این خصوص صحبت کنند و کی‌روش بتواند درباره درخواست‌هایش رأی‌گیری کند. ما فقط می‌توانیم طبق درخواست کی‌روش مسابقات را تا 20 فروردین به پایان برسانیم.

 


مسابقات جودوی قهرمانی بزرگسالان جهان در برزیل با حذف چهارمین نماینده ایران ادامه یافت تا جوادمحجوب آخرین امید ایران برای کسب مدال در این رقابتها باشد.
در ادامه مسابقات جودوی قهرمانی جهان که با حضور 678 ورزشکار در ریودو ژانیرو برزیل در حال برگزاری است در وزن 81- کیلوگرم امیر قاسمی نژاد کاپیتان تیم ملی پس از دو پیروزی مقابل نمایندگان آنگولا و السالوادور، به نماینده گرجستان باخت و حذف شد تا چهارمین نماینده ایران باشد که از رقابتهای جهانی کنار می رود.قاسمی نژاد در دور اول استراحت کرد ، در دور دوم در زمان یک دقیقه و 3 ثانیه «الیسو هولو» از آنگولا را ضربه فنی کرد، در دور سوم در 3 دقیقه و 55 ثانیه «دیگو خوان تورکیوس» از السالوادور را نیز ضربه فنی کرد و به جمع 16 نفر پایانی راه یافت اما در دور چهارم در دو دقیقه و 13 ثانیه مقابل « آوتاندیلی تچریکیشویلی » از گرجستان ضربه شد و از دور مسابقات کنار رفت.
در دیگر مبارزات و در همین وزن ایران یک نماینده دیگر داشت که سعید مرادی در گروه B روی تاتامی رفت و در همان دور اول با دو امتیاز یوکو به « خورخه مارتینز»از کوبا باخت و از دور رقابتها کنار رفت تا سومین نماینده ایران باشد که از دور مسابقات قهرمانی جهان حذف می شود.
پیش از این سعید مولایی و الیاس علی اکبری در وزن 73- کیلوگرم با شکست مقابل حریفان از دور مسابقات حذف شده بودند.
آخرین نماینده جودوی ایران در رقابتهای قهرمانی جهان جواد محجوب است که امروزدر وزن 100- کیلوگرم و در گروه B در دور نخست استراحت دارد. وی سپس باید با برنده پیکار جودوکاران الجزایر و ازبکستان مبارزه کند.در این وزن 48‌جودوکار حضور دارند.

 


قهرمان پرتاب دیسک ایران عنوان سوم لیگ دوومیدانی الماس که در سوئیس برگزار می شود را به خود اختصاص داد.
در فاصله یک مرحله مانده تا پایان رقابت های سریالی لیگ الماس ، دوومیدانی کاران در ایستگاه زوریخ با هم به رقابت پرداختند که در پرتاب دیسک احسان حدادی، تنها نماینده ایران در این رویداد معتبر ، با 9 پرتابگر دیگر مسابقه داد.نایب قهرمان المپیک لندن، در این مرحله از 6 پرتاب خود، دو خطا داشت و با بهبود رکوردش نسبت به مسابقات لندن و استکلهم، با پرتاب 66 متر و هفت سانتی متر سوم شد تا به بهترین رکوردش در ماه های اخیر برسد. حدادی در استکلهم 64 متر و 78 سانتی متر رکورد زده بود.گرد کانتر استونی با پرتاب 67 متر و 2 سانتی متر در این مرحله قهرمان شد و رابرت هارتینگ از آلمان که در مرحله قبل پرتابی بیش از 68 متر داشت این بار با رکورد 66 متر و 83 سانتی متر در رتبه دوم قرار گرفت. هفتمی پیتر مالاخوفسکی از لهستان هم از اتفاقات قابل توجه دراین مسابقه بود. او که در لهستان توانسته بود با پرتابی بیش از 67 متر عنوان دومی را به خود اختصاص دهد، این بار با چهار خطا و رکورد 63 متر و 70 سانتی متر در رتبه هفتم قرار گرفت.در جدول رده بندی لیگ الماس و در پرتاب دیسک، گرد کانتر با 16 امتیاز در رتبه اول قرار دارد و پیتر مالاخوفسکی با 14 امتیاز دوم است. رابرت هارتینگ قهرمان جهان و المپیک با 12 امتیاز در رتبه سوم قرار دارد و احسان حدادی هم با 9 امتیاز همچنان در رده چهارم جای گرفته است. مرحله آخر لیگ الماس در بروکسل برگزار خواهد شد.

 


محمد بنا از افرادی که خود را خیر معرفی کرده و هزاران دلار برای محمدرضا خلعتبری می دهند این سوال را دارد که چرا عشق امیر علی اکبری به کشورش که پیشنهاد مالی آذربایجان را رد کرد را ندیدند؟
محمد بنا سرمربی سابق تیم ملی کشتی فرنگی ایران از این حرکت افراد «خیر»حمایت و قدردانی می کند اما از آنها یک سوال دارد: «چرا حرکت ملی امیر علی اکبری که پیشنهاد مالی بسیار خوب آذربایجانی ها را رد کرد توسط این افراد خیر دیده نشد؟ مگر او با این کار عشق به مملکت و پرچم کشورش را ثابت نکرد؟»
در بخشی از دست نوشته محمد بنا آمده است: در پی اتفاقاتی که این چند روز افتاده و ذهن مرا درگیر خود کرده، به یاد امیر علی اکبری این قهرمان خوب‌مان که یکی از نوادر کشتی فرنگی جهان است افتادم که چند وقت پیش به کشور آذربایجان رفته بود و با اینکه پیشنهادی اغوا کننده و بسیار بالای مالی به او داده بودند تا تغییر ملیت بدهد و برای این کشور کشتی بگیرد، ولی بعد از این همه بی مهری که من می دانم و خیلی‌ها نمی دانند، این فرزند ایران به تمام این پیشنهادها و تمام امکاناتی که برایش فراهم می کردند پشت‌پا زد و برای عشق به ایران و مردم، عشق به پیراهن تیم ملی کشورش برگشت تا دوباره زیر پرچم ایران عزیز کشتی بگیرد و به امید خدا در مسابقات جهانی به افتخاری دیگر دست یابد. تمام حرفهایم این است که آیا مسئولی، نهادی و یا خیری این همه عشق به کشور و دوبنده تیم ملی ایران را ندید.

 


سرمربی تیم ملی بسکتبال که بعد از قهرمان کردن این تیم در رقابت‌های جام ملت‌های آسیا به مرخصی رفت، 17 شهریورماه به ایران باز می‌گردد.
آماده‌سازی تیم «ب» برای حضور در تورنمنتی که به میزبانی کشور چین برگزار می‌شود، اولین کاری است که بچیروویچ در آغاز بازگشت به ایران باید انجام دهد. وی پس از بازگشت به ایران برنامه‌های آماده‌سازی خود را برای شرکت در این تورنمنت ارائه می‌دهد.کشور چین از اواخر شهریورماه میزبان دو دوره تورنمنت است که در دو شهر مجزا برگزار می‌شود. اولین تورنمنت بسکتبال چین از 27 شهریورماه در شهر ونژو در منطقه ژی جیانگ آغاز می‌شود. این تورنمنت تا 31 شهریورماه ادامه داد. به فاصله دو روز بعد هم دومین تورنمنت بسکتبال چین آغاز می‌شود که طی روزهای 2 تا 4 مهرماه پیگیری خواهد شد. این تورنمنت در شهر نانینگ منطقه گوانگسی ژوآنگ برگزار می‌شود.این دو تورنمنت بسکتبال چین زیر نظر اتحادیه بسکتبال آسیا برگزار می‌شود و از بسکتبال ایران هم برای حضور در آن دعوت شده است. البته از آنجا که تعدادی از بازیکنان تیم ملی با ماهان در مسابقات باشگاه‌های آسیا شرکت می‌کنند، قرار است تیم «ب» به این دو تورنمنت اعزام شود.

 


نناد لالوویچ 55 ساله می گوید ورزش کشتی در 6‌ماه اخیر در بزرگترین بحران سه هزارسال اخیرش قرار گرفته است!
رئیس فدراسیون جهانی کشتی در گفت و گو با فرانس‌پرس اظهار کرد: ما در بدترین بحرانی قرار گرفتیم که این ورزش در 3000 سال اخیر با آن روبرو شده است اما در شش ماه موفق شدیم اصلاحاتی که کمیته بین المللی المپیک توصیه کرده بود را انجام دهیم. قوانین جدید ایجاد کردیم و داوران کمیسیون مستقل خود را دارند. کشتی زنان در المپیک 2016 هم به شش وزن رسید.وی با بیان اینکه اصلاحات ادامه دارد، حالا چه در بوینس آیرس پیروز شویم یا نشویم گفت: معمولا در قدیم تماشاگران برای تماشای مراسم افتتاحیه به سالن می‌آمدند و می رفتند اما حالا جذب کشتی می شوند و مسابقه ها را تماشا می کنند. کشتی گیرانی هم که در گذشته کمتر درگیر می شدند حالا مجبورند در سرپا بجنگند وگرنه بازنده می‌شوند.مثلا کشتی‌گیر جوان روسی در 120 کیلوگرم(گئورگی گوگایف) در 172 ثانیه تمام مبارزاتش را برد در حالی که در قدیم چنین اتفاقی نمی افتاد.لالوویچ در مورد این که هر چه به زمان اعلام تصمیم کمیته بین المللی المپیک برای ماندن در المپیک 2020 نزدیک می شوید، عصبی تر می شوید؟ گفت: این موقعیت برای دو ورزش دیگر (اسکواش و بیس بال) هم وجود دارد. ما با پیشینه بسیار باقدمتی به مصاف آنها می رویم. نیرویی که ما درونمان پیدا کردیم نشان از حالت درونی کشتی‌گیران است. چیزی به عنوان ناک اوت شدن وجود ندارد.

 


(صفحه(6(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(12(صفحه(9(صفحه(4(صفحه (2.3.10