(صفحه(6(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(12(صفحه(9(صفحه(4(صفحه (2.3.10


دوشنبه 25 شهریور 1392 - شماره 20591

اسباب‌کشی خانم مسئول برای زندگی در کاخ
برنامه ویژه پلیس در آغاز سال تحصیلی و نظارت بر سرویس مدارس
سرقت به روش بیهوشی با چای در پارک‌ها
رئیس داروخانه 13 آبان خبر داد
واردات بالای مواد اولیه کم‌کیفیت دارو از چین و هند
بی‌مهری نظام سلامت به بخش‌های روانپزشکی
سردار احمدی‌مقدم: رویکرد جناحی و حزبی نداریم، به دنبال برقراری امنیت هستیم
معاون شهردار منطقه یک: هفته اول مهر امدادرسانان در معابر مستقر می‌شوند
نمایندگان شورا در شوراهای اسلامی شهر تهران، ری و شمیرانات انتخاب شدند
اعلام نتایج آزمون کاردانی به کارشناسی؛ اول مهر
 4کشته و 172 مفقود در سیل کلورادو
مرگ 27 معدنچی افغان
ایست و بازرسی حرفه‌ای!
ویروس «کرونا» در مدینه
   


معاون ملک‌زاده در سازمان میراث فرهنگی و گردشگری به یکی از خانه‌های تاریخی کاخ سعدآباد، اسباب‌کشی کرده و مدتی است که در این بنا، همراه با خانواده روزگار می‌گذراند.
به گزارش خبرگزاری فارس، یکی از خانه‌های تاریخی مجموعه فرهنگی تاریخی سعدآباد، تبدیل به محل زندگی خانم مسئولی شده که وی، چندین ماه در رأس حفاظت از میراث فرهنگی کشور قرار داشته است.
در شرایطی که سازمان میراث فرهنگی و گردشگری بارها از کمبود فضای موزه‌ای در کشور برای نمایش آثار و اشیای تاریخی گلایه داشته است، خانم «الف-م» معاون سه ماهه میراث فرهنگی کشور در دوره ریاست محمد شریف ملک‌زاده در سازمان میراث فرهنگی و گردشگری، بیش از یک ماه است که به همراه خانواده، در یکی از خانه‌های تاریخی سعدآباد سکنی گزیده است.
در سالهای بعد از انقلاب، ‌افرادی که از نگهبانان میراث فرهنگی بوده‌اند در این خانه‌های تاریخی محوطه سعدآباد زندگی می‌کردند. همزمان با برپایی اجلاس عدم تعهد از این ساکنان خواسته شد تا خانه‌ها را تخلیه کنند.
در آن زمان، اداره کل حقوقی، تمام بناها را تخلیه کرد و خانواده‌های ساکن در این خانه‌ها را به مناطق «پرند» و «پردیس» فرستاد. این خانواده‌ها که حدود هشت خانوار بودند بعد از سالها زندگی در دربند؛ منطقه خوش آب و هوای پایتخت، با نارضایتی این بناها را ترک کردند.
اما علی‌رغم آنکه «مسعود علویان صدر»، معاون میراث فرهنگی کشور قرار بود این بناهای تاریخی را پس از مرمت تبدیل به «موزه» کند،‌خانم «م» خرداد ماه امسال، معاون میراث فرهنگی شد و پس از گذشت چند ماه به یکی از خانه‌های تاریخی، اسباب‌کشی کرد.
قاعدتاً سازمان میراث فرهنگی و گردشگری بودجه‌ای برای تجهیز این خانه‌ها ندارد و تنها بودجه، مربوط به مرمت این بناهای تاریخی است اما این خانه حدود 200 متری، مرمت شد و به جای استفاده عمومی در اختیار یک «شخص» قرار گرفت.
زندگی در یکی دیگر از این خانه‌ها نیز به یکی از اعضای دفتر رئیس سابق سازمان میراث فرهنگی و گردشگری پیشنهاد شده بود که وی نپذیرفته است.
در چنین شرایطی که بخشی از اشیای تاریخی در انبارهای موزه‌ها به انتظار نمایش، مانده‌اند بهتر است مسئولان میراث فرهنگی کشور به جای زندگی در این بناهای تاریخی به فکر تبدیل آنها به موزه باشند و آثار تاریخی را از غربت بیرون بیاورند.

 


سرویس اجتماعی-
رئیس پلیس تهران بزرگ اقدامات و تمهیدات ویژه پلیس برای اولین روز مدرسه، سفر حجاج از فرودگاه مهرآباد و رژه هفته دفاع مقدس را تشریح کرد.
به گزارش کیهان سردار حسین رحیمی دیروز در نشست خبری خود از آماده‌باش کامل و بکارگیری یک هزار نیروی کمکی طرح ویژه مهرماه در روز اول بازگشایی مدارس و دانشگاه‌ها خبر داد.
وی با اشاره به افزایش 30درصدی ترافیک روز بازگشایی مدارس از اجرای طرح ویژه ترافیک در اول مهرماه برای تردد بالغ بر 2 میلیون دانش‌آموز، دانشجو، کادر آموزش و پرورش و دانشگاهی خبر داد.
پلیس راهنمایی و رانندگی تهران بزرگ در ادامه با اشاره به برخورد با سرویس مدارس متخلف اظهار کرد: از روزهای ابتدایی مهرماه با سرویس‌هایی که صورت غیرمجاز و بدون داشتن کارت سلامت، معاینه فنی و برچسب ویژه تردد می‌کنند برخورد خواهد شد.
رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی تهران بزرگ تصریح کرد: رانندگان سرویس مدارس باید برچسب جدید را به همراه داشته باشند. چون در غیر این صورت با آنها برخورد قانونی خواهد شد.
وی افزود: در برچسب جدید یک تغییر اساسی بوجود آمده و آن این است که شماره خودرو که در پایین برچسب درج می‌شود، خانواده‌ها اگر شکایتی داشته باشند می‌توانند با شماره 1888 تماس بگیرند و یا به سامانه 30004246 پیامک بزنند و تخلفات را اعلام کنند.
سردار رحیمی تاکید کرد: خودروهایی که به عنوان سرویس مدارس فعالیت می‌کنند فقط در ساعت جابه‌جایی دانش‌آموزان حق تردد در محدوده زوج و فرد را دارند.
وی همچنین در مورد وضعیت پلیس مدرسه گفت: تمامی مدارسی که در حاشیه خیابان‌ها هستند، پلیس مدرسه در آنها فعال شده و تلاش داریم تمامی معلمان، فرهنگیار شوند و در ساعات بیکاری مبانی و مفاهیم ترافیکی و انضباط اجتماعی را به دانش‌آموزان آموزش دهند.
رحیمی با اشاره به تغییر شیوه آموزش همیاران پلیس گفت: برای دانش‌آموزان مقاطع اول تا سوم دبستان، یک شیوه آموزشی و برای دانش‌آموزان سوم تا ششم ابتدایی نیز یک شیوه دروس ترافیکی آموزش داده می‌شود و برای دانش‌آموزان دبیرستانی نیز مطالب آموزشی متفاوتی آماده کرده‌ایم.
وی در مورد وضعیت پلیس مدرسه گفت: فرمان پلیس مدرسه همانند فرمان پلیس است و بی‌توجهی به پرچم این پلیس می‌تواند جریمه به همراه داشته باشد.
وی همچنین با بیان اینکه از 15 شهریورماه تا 15 مهرماه امسال هرگونه کنده‌کاری و تغییر در محورهای ترافیکی ممنوع است، در مورد اصلاح هندسی بزرگراه امام علی(ع) گفت: همواره به توسعه حمل و نقل عمومی تاکید داشتیم و با توجه به تقاطع‌های زیادی که این بزرگراه دارد شاهد حجم زیاد مسافران خطوط اتوبوس BRT خواهیم بود. اما این بزرگراه مشکلاتی دارد که این ایرادات احصا شده است و حتی دوستانمان در شهرداری حدود 80 درصد این ایرادات را نیز رفع کرده‌اند.
سردار رحیمی با بیان اینکه بزرگراه‌ها تاثیر زیادی در تردد خودروها دارند، گفت: بزرگراه یادگار و نیایش که دو سال پیش جزو حادثه‌خیزترین راه‌های پایتخت بودند امروز با انجام اقدامات ایمن‌سازی جزو بزرگراه‌های امن محسوب می‌شوند و از آنجایی که وجود این بزرگراه‌ها تاثیرگذار است باید ایرادات آنها احصا و در جهت رفع آنها کنترل شود.
رحیمی با بیان اینکه سرعت مجاز لاین جنوب به شمال بزرگراه امام علی(ع) 100 کیلومتر و لاین شمال به جنوب 80 کیلومتر است گفت: اخیرا شاهد کاهش مرگ شش تن در پنج بزرگراه بزرگ تهران (باکری، یادگار، ستاری، امام علی و صیاد شیرازی) بوده‌ایم که این توفیق مهمی است.
تمهیدات ویژه سفر حجاج
رئیس پلیس راهور ناجا در ادامه صحبت‌هایش به «تمهیدات پلیس برای تردد 20 هزار زائر مکه معظمه طی هفته جاری خبر داد و گفت: برای تسهیل تردد زائران بیت‌الله‌الحرام در فرودگاه، پارکینگ 1، 2، 4، 5 و 6 درنظر گرفته شده است تا حجاج و بدرقه‌کنندگان از این پارکینگ‌ها استفاده کنند. بر اساس هماهنگی با پلیس فرودگاه این پارکینگ‌ها ظرفیت 4 هزار خودرو را دارند.
وی ادامه داد: طرح پلیس راهور تهران برای حجاج در دو بخش اجرایی می‌شود که مرحله اول آن از 22 شهریورماه تا 17 مهرماه ادامه دارد. توقف هرگونه خودرو در خیابان‌های اطراف فرودگاه و منتهی به آن ممنوع بوده و توقف در خیابان‌های معراج، پرواز و بلوار فرودگاه ممنوع است.
به گفته رحیمی، 130 پلیس به همراه 5 دستگاه جرثقیل از آغاز عملیات‌های پرواز در اطراف فرودگاه مستقر می‌شوند و طرح‌های ویژه ترافیکی را اجرا می‌کنند.
رئیس پلیس راهور به زائران و مسافران توصیه کرد با توجه به حجم تردد، ساعتی زودتر در فرودگاه حاضر شده ضمن اینکه بدرقه‌کنندگان کمتری در فرودگاه حاضر شوند.
همچنین طرح ویژه بازگشت حجاج نیز از 28 مهرماه تا 18 آبان‌ماه به اجرا درمی‌آید.
رژه هفته دفاع مقدس
وی در ادامه صحبت‌هایش با اشاره به آغاز هفته دفاع مقدس گفت: همزمان با 31 شهریورماه و آغاز هفته دفاع مقدس رژه باشکوهی در جوار مرقد امام خمینی(ره) برگزار می‌شود.
رحیمی تصریح کرد: بر همین اساس در روز 30 شهریورماه از نیمه شب شنبه در معابر بزرگراه صالح‌آباد از شمال به جنوب، پل شهید صنیع‌خانی- سه راه باقرآباد ضلع شمال علامه سعیدی و راست‌گرد جنوب به شرق آزادراه تهران- قم مسدود و تردد وسایل نقلیه ممنوع می‌شود.
البته در آزادراه تهران- قم اعمال ممنوعیت به نحوی است که رفت و آمد به طرف قم- تهران با مانعی روبرو نباشد.

 


سارق نوجوانی که در پارک‌ها طعمه‌های خود را ابتدا با چای آلوده بیهوش و سپس وسایل با ارزش آنها را سرقت می‌کرد با هوشیاری یکی از مالباختگان دستگیر شد.
رئيس کلانتری 210 شرق تهران دیروز با اعلام این خبر افزود: فردی به نام محمد روز شنبه به دلیل مسمومیت شدید به بیمارستان بوعلی منتقل شد.
فرد مسموم در حالی که به سختی صحبت می‌کرد در گفت‌وگو با ماموران کلانتری گفت: در پارک نشسته بودم که از پسر نوجوانی در حالی که یک فلاکس چای و تعدادی لیوان یک بار مصرف در دست داشت یک لیوان چای خریدم اما هنوز لحظاتی از نوشیدن چای نگذشته بود که بیهوش شدم و وقتی تاحدودی به خودم آمدم متوجه شدم که تمام اموال و موجودی‌ام به سرقت رفته و خبری هم از جوان چای‌فروش نیست.
ماموران پس از بررسی از صحت گفته‌های شاکی سریعاً به محل مورد نظر اعزام و با چند ساعت تعقیب و مراقبت توانستند متهم را در حین فروختن چای به قربانی دیگر شناسایی کنند.
این سارق 20 ساله که از حضور پلیس آگاه شده بود، فلاکس چای را روی زمین گذاشته و سریعاً از معرکه گریخت اما طولی نکشید که ماموران پس از محاصره پارک وی را دستگیر کردند.

 


رئیس داروخانه 13 آبان، مهمترین چالش صنعت دارویی کشور را انتقال ارز و جابجایی مواد اولیه دانست و گفت: در حال حاضر مواد اولیه دارو را از کشورهای چین و هند وارد می‌کنیم که کیفیت پایین‌تری دارند.
خیرالله غلامی در گفت‌و‌گو با فارس، ریختن پول به حساب بیماران را از ابتدا گامی اشتباه دانست و گفت: این اقدام در هیچ کجای دنیا انجام نمی‌شود.
وی ادامه داد: اگر قرار است دارو به صورت پول واریز شود باید به شرکت‌های بیمه‌گذار داده شود تا بیمه‌ها بتوانند تعهدات خود را نسبت به بیماران پوشش دهند.
وی مهمترین چالش صنعت دارویی کشور را انتقال ارز و جابجایی مواد اولیه عنوان کرد و گفت: سیاست‌های خارجی اگر اصلاح شوند این چالش نیز برطرف خواهد شد.غلامی نسبت به مشکلات ورود مواد اولیه دارویی تصریح کرد: مشکلات تخصصی در همه جای دنیا وجود دارد و در کشور ما نیز هست و با تحقیق و تلاش می‌توان آن را حل کرد.وی ادامه داد: اما مشکل اصلی مقدار مواد اولیه زیادی است که از خارج از کشور وارد می‌شود و تا هست مشکلات به قوت خود باقی است.رئیس داروخانه 13 آبان گفت: مشکلات اجرایی داخلی همیشه وجود داشتند اما زمانی که مواد اولیه دارو را نداریم چه می‌توانیم تولید کنیم.
غلامی افزود: شرکت‌های دارویی در حال حاضر با این مشکلات دست و پنجه نرم می‌کنند و از منابع دیگر مواد اولیه را تامین می‌کنند، کمبودها وجود دارند و تا مشکل ارتباط مالی و بانکی ما با کشورهای اروپایی حل نشود این کمبودها ادامه می‌یابد.
وی گفت: در حال حاضر مواد اولیه دارو را از کشورهای چین و هند وارد می‌کنیم که کیفیت پایین‌تری دارند البته مواد خوبی نیز در این کشورها تولید می‌شود که گران‌تر هستند.
رئیس داروخانه 13 آبان افزود: شرکت‌های دارویی اروپایی تمایل دارند که با ما کار کنند اما بر اساس تحریم‌های ایجاد شده دچار مشکل هستند.

 


دبیر سی‌امین کنگره سالیانه انجمن علمی روانپزشکان ایران با بیان این که متاسفانه بخش‌های روانپزشکی در نظام سلامت مورد غفلت و بی‌مهری واقع شده‌اند، علت این امر را درآمدزایی پایین درمان این بیماران برای بیمارستان‌ها دانست.
به گزارش روابط عمومی انجمن روانپزشکان ایران، دکتر علی‌اکبر نجاتی‌صفا درباره هزینه درمان بیماری‌های روانی گفت: بسیاری از بیماری‌های شدید روانپزشکی، مزمن بوده و به همین خاطر این بیماران از دو محل متحمل بار اقتصادی می‌شوند. نخست اینکه بازده و ساعات کاری در این افراد به دلیل بیماری‌شان دچار افت شده و بنابراین ممکن است درآمد مطلوبی نداشته باشند و دیگر اینکه درمان بیماری نیز هزینه‌هایی در بر دارد.
وی ضمن انتقاد از نقش حمایتی بیمه‌ها به خصوص بیمه‌های تکمیلی در پوشش‌دهی درمانی این بیماران خاطرنشان کرد: شاید هزینه درمان بیماری‌های روانپزشکی در مقایسه با هزینه‌های مقطعی بسیاری از بیماری‌ها که نیازمند عمل جراحی و مانند آن است، کمتر باشد، اما مشاهده می‌کنیم که در طول زمان هزینه درمان بالایی بر بیمار تحمیل شده است، بویژه آینکه در مواردی نیز بیمار نیاز به بستری شدن دارد. در حال حاضر بسیاری از بیمه‌های هزینه‌ای بابت روان‌درمانی پرداخت نمی‌کنند.
دبیر علمی سی‌امین کنگره سالیانه انجمن روانپزشکان ایران با بیان اینکه متاسفانه بخش‌های روانپزشکی در نظام سلامت مورد غفلت و بی‌مهری واقع شده‌اند، علت این امر را درآمدزایی پایین درمان این بیماران برای بیمارستان‌ها دانست.نجاتی‌صفا ادامه داد: در یک بیمارستان خدماتی چون اتاق عمل، جراحی، تصویربرداری و امثال آن درآمدزایی بیشتری برای بیمارستان دارد و به دلیل سیاست خودگردان بودن بیمارستان‌ این بخش‌ها بیشتر مورد توجه مدیریت بیمارستان‌ها است. البته مصوباتی هم در وزارت بهداشت وجود دارد که اکثر بیمارستان‌هایی که تاسیس می‌شوند باید بخش روانپزشکی داشته باشند.
وی تعداد تخت‌های روانپزشکی را بویژه در شهرهای بزرگ بسیار کمتر از حد نیاز دانست و گفت: علاوه بر این ضرورت بستری بیمارانی که از سیستم‌های قضایی به بیمارستان‌ها ارجاع داده می‌شوند و در زندان‌ها به سر می‌برند نیز فشارهایی برای بیمارستان‌ها ایجاد کرده است. زیرا این بیماران باید در اولویت قرار بگیرند که این خود در وضعیت فعلی با کمبود فضا و امکانات مشکلاتی را ایجاد کرده است.

 


فرمانده ناجا با بیان اینکه به جای برخورد با افراد باید به سراغ مقصران اصلی و باندها برویم، اظهار کرد: باید روی برخی باندها که در مسیر ایجاد فساد در جامعه اقدام می‌کنند، تمرکز نماییم.
سردار اسماعیل احمدی‌مقدم دیروز در همایش رؤسای پلیس اطلاعات و امنیت عمومی با اشاره به اینکه وظیفه پلیس امنیت رصد و پیش‌بینی اوضاع کشور است، گفت: در اواخر دولت قبلی مسئولان دولت قاطعانه اعلام کردند وضعیت ذخیره اقلام اساسی مناسب است و تا 6 ماه کشور دچار مشکل نخواهد شد.
وی ادامه داد: اما گزارش‌های پلیس امنیت نشان داد که آنها دروغ می‌گویند و وضعیت اقلام در برخی موارد 2 یا 3 ماه است. پلیس امنیت این موضوع را به دولت جدید گزارش داد و آنها در جلسات مشترک خود با دولت قبلی موانع و مشکلات مربوطه را برطرف کردند و کشور از بحران نجات یافت.
احمدی‌مقدم در ادامه اشاره به حوادث رخ داده درباره انتخابات سال 88 گفت:‌ آنهایی که فتنه را به راه انداختند گناهشان نابخشودنی است اما آنهایی که از سر نادانی فتنه‌گران را همراهی کردند موضوعشان متفاوت است.
وی افزود: خدا را شکر انتخابات 92 پیروزی بزرگی برای ملت به وجود آورد و سبب انسجام داخلی شد.
فرمانده ناجا تاکید کرد: بعد از حوادث سال 88، دو دستگی‌هایی در کشور به وجود آمده بود که بعد از برگزاری انتخابات و انتخاب روحانی به‌عنوان رئیس جمهور، این دو دستگی‌ها از بین رفت و اکنون کسانی که به حاشیه رانده شده‌اند نیز می‌توانند به نظام خدمت کنند.
احمدی‌مقدم با بیان اینکه کسانی زمانی به همراهی با دشمنان و ضد نظام بودن محکوم شدند اما بعد از انتخابات آنها قسم می‌خورند که پایبند به نظام هستند و پیرو ولایت‌فقیه.
وی با اشاره به برگزاری جشن پیروزی بعد از انتخابات گفت: برخی‌ها در آن زمان به ما فشار می‌آوردند که مانع از برگزاری جشن انتخابات شویم اما ما می‌گفتیم که ما از خوشحالی مردم خوشحال هستیم، چرا نباید برای خلق حماسه سیاسی، مردم جشن بگیرند.
فرمانده ناجا با بیان اینکه سیاست نیروی انتظامی همراهی و همکاری با تمام جناح‌های سیاسی است، گفت: برای ما فرق نمی‌کند که دولت از چه جناح سیاسی باشد، ما رویکرد جناحی و حزبی نداریم و به دنبال برقراری امنیت در کشور هستیم.
فرمانده ناجا افزود: اگر امنیت در کشور برقرار باشد و چرخ اقتصاد به خوبی بچرخد جرم و جنایت در جامعه کم می‌شود و ما نیز به دنبال کم شدن جرم و جنایت در جامعه هستیم.
وی ادامه داد: بازگرداندن ارز از 2500 تومان به 1226 تومان سبب شد از احتکارزا بودن این اقدام جلوگیری شود.
به گفته رئيس پلیس کشور این اطلاعات امنیتی نیست که ما شنود بگذاریم تا به آن پی ببریم. این موضوعات چشم بینا می‌خواهد. به‌عنوان مثال وقتی دارو در بازار کم است نباید بگوییم که این موضوع تبعات اقتصادی و درمانی دارد باید تبعات امنیتی این موضوع را نیز در نظر بگیریم.
عضویت برخی وزرا در فیس‌بوک
فرمانده ناجا همچنین در مورد عضویت برخی وزرا در شبکه اجتماعی فیس‌بوک و انتشار برخی اخبار مبنی بر رفع فیلتر این شبکه گفت: شورای عالی فضای مجازی، وظیفه رسیدگی به این مسئله را دارد و تاکنون ابلاغیه‌ای در این مورد نداده و منتظریم جلسه شورای عالی فضای مجازی در دولت جدید تشکیل شود که این مسئله از موضوعاتی است که قابل طرح است که آیا همچنان به این شبکه نگاه تهدید محور داشته باشیم یا خیر که تاکنون مقررات تغییر نکرده و باید منتظر باشیم.
وی در مورد برگزاری برخی کنسرت‌ها با بیان اینکه ناجا در برخی موارد از سر ناچاری وارد شده گفت: درست نیست که ناجا به تنهایی وارد صحنه شود و باید همه مسئولان مربوطه وارد این صحنه شوند چرا که حتما سالن‌های کنسرت‌ها ضوابطی دارند هر چند احساس می‌شود نه در مورد مجری، نه در مورد صحنه‌آرایی و حتی تماشاگران هیچ رابطه‌ای حاکم نیست و ناجا نمی‌تواند جای همه کار کند و همه باید وظایف خود را به درستی انجام دهند و قرار نیست بگیر و ببند راه بیاندازیم و باید ضوابط جامعه اخلاقی، اسلامی، فرهنگ اسلامی ایرانی رعایت شود و اجازه ندهیم جایی درست شود که تبدیل به کانونی برای بی‌بند و باری باشد و حتی علاقه‌مندان به موسیقی نیز رویشان نشود به آنجا بروند.
ماجرای شیطان‌پرستی در مدرسه
احمدی‌مقدم با بیان اینکه به جای برخورد با افراد باید به سراغ مقصران اصلی و باندها برویم گفت: باید روی برخی باندها که در راستای ایجاد فساد در جامعه اقدام می‌کنند تمرکز کنیم به‌گونه‌ای که اخیراً در اینترنت بلیت فروخته شد و آدرس یک مدرسه را دادند که در آنجا مهمانی با عقاید انحرافی و شیطان‌پرستی قرار بود برگزار شود. که مدیر مدرسه نیز طلبکار شد و عنوان کرد که می‌خواهد از ناجا شکایت کند چرا که با این گروه قرارداد بسته بود و می‌خواست که برای مدرسه درآمدزایی کند و جای سؤال است که متولیان مدرسه چه حقی دارند و ناجا باید مسئول‌سازی کند.
احمدی‌مقدم در بخش دیگری از سخنانش با بیان اینکه یکی از مسائلی که پلیس امنیت باید در دستور کار خود قرار دهد توجه به ریشه‌ها است افزود: باید تهدیدات را در فضای جدید شناسایی کنیم و با استفاده از قرائن از وقوع تهدیدات جلوگیری کنیم. به‌عنوان مثال اگر چند روز کارگران چند کارخانه اعتصاب کردند باید به این موضوع توجه ویژه کنیم و در این رابطه وارد عمل شویم. پلیس اطلاعات همانند وزارت اطلاعات کیس محور نیست و ما روی زمینه‌های ناامنی، نارضایتی و مسائل اجتماعی و فرهنگی فعالیت می‌کنیم. عملیات پلیس اطلاعات و امنیت مبتنی بر پیش‌بینی و پیشگیری است و باید راهکار و هشدار لازم را بدهند با توجه به این که ما به همه اسناد دسترسی داریم و دسترسی به اطلاعات در نیروی انتظامی خیلی زیاد است باید اقدامات لازم در حوزه پیشگیری و پیش‌بینی انجام شود ضمن اینکه امکان تبادل همه اطلاعات در نیرو وجود داشته باشد.
به گفته رئیس پلیس کشور فعالیت پلیس اطلاعات و امنیت پهن کردن تور امنیتی برای شناسایی و برخورد با تهدیدات علیه جامعه است. ما کار گذاشتن دستگاه شنود یا تعقیب و مراقبت نداریم و این اقدامات کار ما نیست. این موضوعات کار دستگاه‌های دیگری است.
وی بر لزوم همکاری با سایر دستگاه‌های اطلاعاتی تاکید کرد و گفت: هر دستگاه امنیتی باید مکمل دستگاه‌های دیگری باشد البته هر دستگاه وظایف مشخص خود را دارد و همکاری‌ها باید موجب هم‌افزایی شود. روزی که در زاهدان بمب‌گذاری در اتوبوس سپاه پاسداران رخ داد من در پاکستان بودم که بلافاصله با هواپیما به این شهر رفتم وقتی آمدیم و اوضاع را رصد کردیم دیدم تلفن ماهواره‌ای تروریست‌ها در اختیار فرمانده است، به او گفتم چرا این وسیله را در اختیار وزارت اطلاعات قرار ندادی تا آنها بر روی این موضوع کار کنند چرا که ما تجهیزات لازم را در این باره نداشتیم. البته پس از همکاری ما با وزارت اطلاعات چند روز بعد تعدادی از تروریست‌ها دستگیر شدند.
وی با بیان اینکه عده‌ای فکر کردند با آمدن دولت جدید حجاب و آزادی‌های اجتماعی بیشتر می‌شود افزود: نه رئیس‌جمهور و نه هیچ یک از مسئولان دولتی در این رابطه اظهار نظر نکردند. وقتی که ناهنجاری‌های اجتماعی از یک میزان مشخص عبور می‌کند باید در این باره فعال شویم. البته برخی رسانه‌ها با اخبار بعضاً نادرست و غلط سعی می‌کنند ضرباهنگ این موضوع را زیاد کنند که این کاملاً اشتباه است. البته توجه به مسائل تابستان و انتخابات منجر شد متجریان فکر کنند این طرحها تعطیل شده است.

 


با توجه به افزایش حجم تردد وسایل نقلیه شخصی در هفته اول مهر ماه برای جابه‌جایی دانش‌آموزان، نیروهای امدادرسان اورژانس، هلال‌احمر و آتش‌نشانی در معابر شمال تهران مستقر می‌شوند.
به گزارش روابط عمومی شهرداری منطقه یک مهندس پوریا محمدیان معاون حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری منطقه، با اعلام این خبر اظهار داشت: در اولین روزهای آغاز سال تحصیلی جدید به دلیل مشخص نبودن زمان حرکت و شروع به کار سرویس‌های مدارس تردد وسایل نقلیه شخصی بیشتر می‌شود و به دنبال آن با افزایش 30 تا 40 درصدی ترافیک در معابر شهری مواجه هستیم.
وی افزود: با هماهنگی‌های انجام شده با نیروهای مرکز اورژانس و هلال‌احمر تهران و سازمان آتش‌نشانی نیروهای عملیاتی این مراکز در میادین، بزرگراه‌ها و اماکنی که بر اساس تجربیات سالیان گذشته و گزارش‌های موجود در مرکز کنترل ترافیک، خدمات‌رسانی را تسریع می‌کند مستقر و کلیه نیروهای عملیاتی شامل آمبولانس، امداد هوایی و... آماده خدمات‌رسانی می‌شوند.به گفته این مقام مسئول عوامل نیروهای انتظامی و پلیس راهور منطقه یک نیز از 15 شهریور ماه در آماده‌باش کامل هستند و در تقاطع‌ها، مجاور مدارس، خیابان‌های اصلی مستقر می‌شوند و افسرهای مجرب نیز اقدام به آموزش دانش‌آموزان می‌کنند.
محمدیان برخورد با رانندگان متخلف وسایل نقلیه به خصوص موتورسواران را از دیگر اقدامات پلیس راهور منطقه دانست و گفت: ضمن برخورد با متخلفین، طرح آموزش روزانه 100 راننده موتورسیکلت در منطقه، در حال اجراست و آموزشگر مربوطه در محل حضور یافته و اقدام به آموزش رانندگان می‌کند.
وی از شهروندان منطقه یک درخواست کرد در صورت بروز هرگونه مشکل و یا تخلف معاونت حمل و نقل و ترافیک منطقه را با شماره سامانه نظارت همگانی 1888 مطلع سازند.

 


اعضای کمیسیون ماده 100 شورای اسلامی شهر تهران و نمایندگان شورا در شورای اسلامی ری، شمیرانات و تهران انتخاب شدند.
ابوالفضل قناعتی، عضو شورای شهر تهران دیروز در گفت‌وگو با مهر با اشاره به دستور کار دیروز شورا گفت: مصوبه خاصی نداشتیم برای انتخاب اعضای کمیسیون ماده 100 به نوعی کاندیداها معرفی و رای‌گیری شد و افرادی که تخصص بیشتری داشتند به تعداد 20 نفر معرفی و انتخاب شدند. همچنین رای‌گیری برای انتخاب نمایندگان شورا در شوراهای اسلامی شهر تهران، ری و شمیرانات هم انجام شد. چون شهر ری جمعیت بالای 500 هزار نفر دارد قرار شد برای ری سه نماینده معرفی شود. بعد از رای‌گیری ابوالفضل قناعتی، علی‌رضا دبیر و محسن پیرهادی به عنوان نمایندگان شورای شهر در شورای شهر ری انتخاب شدند.
همچنین در شمیرانات خانم معصومه‌آباد و عبدالحسین مختاباد و در شورای اسلامی تهران هم احمد مسجد جامعی، مهدی چمران و سروری به عنوان نمایندگان شورای شهر انتخاب شدند.
این عضو شورای شهر تهران در پاسخ به اینکه آیا حاشیه‌های مربوط به انتخاب شهردار و رای الهه راستگو به پایان رسیده است گفت: رئیس شورا امروز در نطق خود اعلام کرد برای توجه بیشتر به شهر تهران بهتر است از حاشیه‌ها دست برداریم.
انتقاد اصولگرایان از اقدام مسجد جامعی
اعضای اصولگرای شورای اسلامی شهر تهران اقدام رئیس شورا در انتصاب عباس جدیدی به سمت معاونت نظارت در صبح روز انتخاب شهردار را مورد نکوهش قرار دادند.
پرویز سروری در گفت‌وگو با فارس در این خصوص گفت: ما این کار را قدری غیرطبیعی دیدیم. البته من امیدوارم که این حکم صحت نداشته باشد، ولی اگر صحت داشته باشد، شتاب بی‌جهتی بوده که آقای مسجد جامعی به خرج داده است.
وی ادامه داد: هیچ ضرورتی نداشت که قبل از رای‌گیری برای انتخاب شهردار این حکم صادر شود تا شائبه زد و بند و معامله پیش بیاید. البته نمی‌گویم معامله‌ای صورت گرفته، اما صدور این حکم در صبح روز انتخاب شهردار از سوی رئیس شورا برای نماینده‌ای که در مظان حرف و حدیث قرار دارد، به طور طبیعی شبهه‌هایی را ایجاد می‌کند. به ویژه که آقای جدیدی اعلام کرد که من به فلان شخص رای داده‌ام.
سروری تاکید کرد: به نظرم این کار یا اشتباه سهوی بود که رئیس شورا انجام داد یا اینکه اقدام بهنگامی نبود که تولید شبهات سیاسی کرد.
ابوالفضل قناعتی نیز در این رابطه گفت: خوب است رئیس شورا سوابق، تجربه و تعهدپذیری برخی دوستانی که قصد دارند مسئولیتی را به آنها محول کنند، مدنظر قرار بدهند و این موارد را در تصمیم‌گیری خود لحاظ کنند. چون وقتی ما می‌خواهیم مسئولیت یک شهر را به شخصی واگذار کنیم، این موارد بسیار حائز اهمیت است.

 


مشاور عالی سازمان سنجش آموزش کشور از اعلام نتایج آزمون دوره‌های کاردانی به کارشناسی ناپیوسته سال 1392 در اول مهر ماه خبر داد.
حسین توکلی به ایرنا گفت: آزمون دوره‌های کاردانی به کارشناسی ناپیوسته سال 1392 در هفت گروه آموزشی و 74 کد رشته امتحانی پنجشنبه 24 مرداد ماه 92 در 143 شهرستان برگزار شد.
وی افزود: بر اساس برنامه زمانی پیش‌بینی شده، فهرست اسامی پذیرفته شدگان نهایی آزمون کاردانی به کارشناسی ناپیوسته سال 1392 در ساعت 18 روز دوشنبه، اول مهر ماه از طریق سایت اینترنتی سازمان سنجش به نشانی www. sanjesh.orgمنتشر خواهد شد.

 


با ادامه بارندگی‌های گسترده در مناطق مرکزی «کلورادو» تاکنون چهار نفر کشته شده‌اند و از سرنوشت 172 نفر هم اطلاعی در دست نیست.
به گزارش شبکه «آی‌تی‌وی»، با گذشت چهار روز از آغاز بارندگی‌ها در مناطق مرکزی ایالت «کلورادو» آمریکا، چهار نفر کشته‌ و از سرنوشت 172 نفر نیز اطلاعی در دست نیست.
نیروهای امدادی در حالی تلاش می‌کنند به مناطقی که راه ارتباطی آن‌ها به دلیل جریان سیل مسدود شده دسترسی پیدا کنند که اداره هواشناسی آمریکا از ادامه و تشدید بارندگی‌ها در این مناطق خبر داده است.
به گفته رئیس پلیس منطقه «بولدر کانتی» این 172 نفر الزاما مفقود نشده‌اند، بلکه کسانی هستند که خانواده‌ها و دوستانشان از سرنوشتشان بی‌اطلاع بوده و نتوانسته‌اند با آن‌ها ارتباط برقرار کنند.
بارندگی‌های اخیر در این فصل از سال در کلورادو از دهه 1940 تاکنون بی‌سابقه بوده است. این بارندگی‌ها به جاری شدن سیل و بروز خسارات گسترده منجر شده است. مسئولان محلی مجبور شده‌اند صدها نفر از ساکنان این منطقه را تخلیه کنند.

 


مقامات محلی افغانستان مرگ 27 معدنچی افغان را که در معدنی واقع در شمال ولایت «سمنگان» گیر افتاده بودند، تایید کردند.
«محمد صدیق غریزی»، سخنگوی دولت ولایتی افغانستان گفت: این معدنچیان در حال کار کردن در معدن زغال‌سنگ‌‌‌«آبخورک» بودند که قسمتی از این معدن فرو ریخت.
در این حادثه همچنین چهار نفر از ماموران امداد به شدت مجروح شدند.
به گزارش ایسنا به نقل از شبکه خبری بی‌بی‌سی، یک کارشناس در این رابطه اذعان داشت که نیروهای امدادی از امکانات مناسب بی‌بهره هستند. همچنین نگرانی‌هایی مبنی بر اینکه احتمالا 13 معدنچی دیگر همچنان در معدن گرفتار شده باشند، وجود دارد.
حادثه معدن آبخورک آخرین حادثه معدنی در افغانستان است، در دسامبر سال گذشته میلادی (2012) نیز طی یک حادثه مشابه 11 معدنچی در معدنی در شمال استان «بغلان» جان خود را از دست دادند.

 


حزب‌الله لبنان به منظور تدابیر امنیتی در مناطق ضاحیه و بخش‌های دیگر شیعه‌نشین که در ماه‌های اخیر حملات تروریستی و انفجارهایی را شاهد بوده، به دنبال دستیابی به فناوری پیشرفته‌ای برای تسهیل در بازرسی از خودروها است.
به گزارش الخبر، این فناوری که پیشرفته‌ترین دستگاه در نوع خود است، می‌تواند سرعت بازرسی خودروها را افزایش داده و به‌ویژه در آستانه فصل باز شدن مدارس مانع از ایجاد ترافیک در ورودی‌های ضاحیه بیروت شود.این فناوری اسکن خودرو نام دارد و از دقت بالایی برخوردار است و نیاز به نیروی انسانی زیاد و صرف وقت و هزینه برای بازرسی خودروهای کوچک و بزرگ ندارد.
در این فناوری خودروها و کامیون‌ها به همراه سرنشینان خود از درون یک حلقه الکترونیکی بزرگ عبور می‌کنند و با استفاده از اشعه ایکس تمام بخش‌های خودرو بازرسی می‌شود.

 


اداره بهداشت مدینه منوره با تایید مبتلا شدن 6 نفر به ویروس کرونا در شهر اعلام کرد که خبر شیوع ویروس کرونا در مدینه منوره صحت ندارد.
به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی حج، اداره امور بهداشت مدینه منوره اعلام کرد: تعداد کسانی که به ویروس کرونا مبتلا شده‌اند، 6 نفر است که از این تعداد سه نفر جان خود را از دست داده‌‌اند و یک نفر بهبود یافته و دو نفر دیگر در حال درمان هستند.
اداره بهداشت منطقه مدینه منوره افزود: حال این دو نفر خوب است و در آستانه مرخص شدن از بیمارستان هستند. اداره بهداشت مدینه منوره ضمن تاکید بر صحت نداشتن خبر شیوع ویروس کرونا در مدینه منوره از رسانه‌های مختلف از جمله سایت‌های اینترنتی خواست خبرهای نادرست و مبالغه‌آمیز را منتشر نکنند و هنگام انتشار چنین خبرهایی مطمئن شوند.
این اداره تاکید کرده است: مدینه منوره از جمله مناطقی است که کمترین مورد ابتلا به ویروس کرونا را دارد.
این اداره از همه مردم و زائران خواست اقدامات احتیاط‌آمیز لازم را برای پیشگیری از این ویروس و دیگر بیماری‌هایی که از طریق اختلاط شیوع پیدا می‌کند، به کار گیرند.

 


(صفحه(6(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(12(صفحه(9(صفحه(4(صفحه (2.3.10