(صفحه(6(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(12(صفحه(9(صفحه(4(صفحه (2.3.10


شنبه 02 آذر 1392 - شماره 20646

حدیث دشت عشق
هفته دوم لیگ برتر کشتی(جام ولایت) روز گذشته به پایان رسید
برتری مدعیان کسب عنوان قهرمانی
اخبار کوتاه از فوتبال
پرداخت قسطی پاداش وزنه‌برداران المپیکی!
شکست والیبالیست‌های ایران برابر قهرمان لیگ جهانی
ناکامی جودوکاران ایران در نخستین روز مسابقات امارات
محرومیت 8 سال تا مادام العمر در انتظار ملی‌پوش دوچرخه‌سواری
خواندنی از ورزش ایران
ادامه قدرت‌ نمایی‌ مدعیان لیگ برتر بسکتبال
   


به ياد شهيد«محمدجواد محمدنيا» پرواز درهواي آزاد!
سال 1341 ه ش در روستاي گرمه در خانواده اي متوسط و مذهبي ديده به جهان گشود يکسال از جنگ تحميلي گذشته بود که به گفته خودش: بر حسب وظيفه اسلامي و شرعي خود، به جبهه رفت.اولين باردر تاريخ 15/8/1360 با چند نفراز دوستان وهمرزمانش از طريق سپاه بجنورد وبه صورت بسيجي داوطلب به جبهه حق عليه باطل رفت و در جبهه گيلانغرب مستقر شد.
بعد از اينکه 3 ماه ماموريتش به پايان رسيد به مرخصي آمد. اوبه هدف خود رسيده بود, به خانواده اش گفت ديگر از جبهه نخواهم آمد، آنقدر با کفار بعثي مي جنگم که همانند رهبرم حسين ابن علي(ع) در کنار ياران واقعي اسلام به شهادت برسم، دلم مي خواهد در اين هواي آزاد چون پرنده از قفس آزاد شده‌، چشمم به اين کوههاي سر به فلک کشيده کردستان باشد وشربت شيرين شهادت را بنوشم.
دوباره که به جبهه برگشت آموزش ديده‌باني را در سر پل ذهاب ديد و تا مدتي به ديده باني مشغول بود. او با رصد وکشف نقاط حساس دشمن ضربات سنگيني به آنها وارد کرد.بعد از آن مسئوليت واحد ديده باني جبهه گيلانغرب به او واگذار شد.
دراين جبهه به نحو احسن ماموريت خود را انجام داد وهر روز حماسه‌اي مي آفريد. بعد از مدتي فرماندهان تشخيص دادند که منطقه به آتش زيادي احتياج دارد وايشان را مامور به آوردن توپ هاي 203 و 155 ميلي متري کردند.
محمدجواد اين توپ ها را به منطقه آورد و خود مسئوليت واحد توپخانه راکه به نام حضرت بقيه الله (عج) نامگذاري شده بود، به عهده گرفت. او رشادتها و جوانمردي هاي زيادي را در اين مدت از خود به يادگار گذاشت. مدتي بعد درواحدي که سهم به سزائي در جنگ داشت ونبض جنگ در آنجا ميزد، مشغول خدمت شد؛ اودر اطلاعات و عمليات مشغول خدمت شدوباانجام شناسائي هاي دقيق از مواضع دشمن شرايط ايده آلي را براي ضربه زدن به متجاوزين، در اختيار فرماندهان عالي رتبه جنگ قرارداد.
بعدازآن با لياقتي که از او ديده شد به عنوان معاون فرمانده تيپ مسلم ابن‌عقيل(ع) انتخاب شد. در عمليات بسياري شرکت کرد، درعمليات مسلم ابن عقيل از ناحيه چشم زخمي شد و بعد از 2 ماه بستري شدن در بيمارستان معيري تهران، بهبود يافت. اوبعد از بهبودي باز هم به جبهه برگشت تادر عمليات والفجر 4 شرکت کند.
32 ماه از حضورتاثيرگذار محمدجواد در جبهه هاي حق عليه باطل مي‌گذشت که فرماندهان به او پيشنهاد کردند در لشکر27محمدرسول‌‌الله(ص) خدمت کند، او بنابه وظيفه شرعي که براي خودش قائل بود به اين لشکر پيوست وفرماندهي يکي از تيپ هاي آن رابه عهده گرفت. بعد از آن او براي شناسائي منطقه عملياتي خيبر، همراه با چند نفراز همرزمانش در جزاير مجنون به ماموريتي رفت که در اين ماموريت به شهادت مي رسد.

 


سرویس ورزشی-
برتری مدعیان کسب عنوان قهرمانی برابر حریفان خود، مهمترین اتفاق هفته دوم رقابت های لیگ برتر کشتی (جام ولایت) بود.
هفته دوم رقابت های لیگ برتر کشتی آزاد (جام ولایت) روز گذشته با برتری تیم های مدعی کسب عنوان قهرمانی برابر حریفان خود پیگیری شد.روز گذشته سه تیم ثامن سبزوار ، استیل آذین ایرانیان و خونه به خونه بابل برابر حریفانشان به برتری رسیدند . در یکی از دیدارهای دیروز استیل آذین ایرانیان در گروه اول میزبان هیئت کشتی رستم کلا بود که موفق شد حریفش را شکست دهد و با دو برد پیاپی در صدر جدول گروه قرار گیرد. استیل آذین در حالی این مسابقه را برد که از کشتی گیران خارجی اش استفاده نمی کرد اما در طرف مقابل تیم رستم کلا دو کشتی گیر اوکراینی یعنی آلداتوف قهرمان 84 کیلوگرم جهان و زاسیف نایب قهرمان 120 کیلوگرم جهان را به خدمت گرفته بود. در کشتی های مهم، سید احمد محمدی که یک قهرمانی در مسابقات 60 کیلوی انتخابی تیم ملی را در کارنامه دارد موفق شد فرزاد جعفری از استیل آذین را ضربه کند. در 84 کیلوگرم، آلداتوف که با بدنی ناآماده به لیگ ایران آمده، با زیرکی تمام به نجاتیان درس کشتی داد و مسابقه را 11 بر 2 برد تا نشان داد بی جهت دو طلای جهان در کارنامه ندارد. در 120 کیلوگرم هم آلن زاسیف اوکراینی در مصاف با آذرشکیب، در ثانیه های پایانی با یک فیتوی زیبا آذرشکیب را برد تا دومین ملی پوش اوکراینی هم با وجود ناآماده بودن، برنده مسابقه شود.
در دیگر دیدار دیروز و در گروه یک و در مشهد تیم ثامن الحجج سبزوار با نتیجه 6 بر یک میزبان خود تیم گروه ساختمانی کفایتی را مغلوب کرد. نتایج انفرادی این دیدار به این شرح است (اسامی تیم کفایتی در ابتدا آمده است): *‌55 کیلوگرم: محمد حسین سلطانی،برنده - یونس سرمستی (8- 5 ضربه فنی) *60 کیلوگرم: هاشم مختاری- مصطفی آقاجانی، برنده (5- 8) *66 کیلوگرم: علی اصغر جبلی، برنده- مسعود کمروند (7- 1) *74 کیلوگرم: مهدی بهابسته- رضا افضلی، برنده (1- 9) *84 کیلوگرم: رضا بیات- احسان امینی، برنده (3- 7) *96 کیلوگرم: اصغر عبدالملکی- عرفان امیری، برنده (2 – 4) *120 کیلوگرم: سعید ابراهیمی- فردین معصومی، برنده (5- 6).
در آخرین دیدار از هفته دوم لیگ برتر کشتی آزاد جام ولایت، در گروه دو تیم خونه به خونه بابل با نتیجه 6 بر یک مقابل میزبان خود ثامن الحجج مشهد به پیروزی 6 بر یک رسید. نتایج انفرادی این مسابقه به این شرح زیر است (اسامی تیم مشهد در ابتدا آمده است): *55 کیلوگرم: حسین رحمانی - فرهاد جلایی، برنده (صفر- 1) *60 کیلوگرم: بهزاد بهروزی‌راد - عباس دباغی، برنده (2- 9) *66 کیلوگرم: محسن جهانبخشیان - محمد نادری، برنده (صفر- 6) *74‌کیلوگرم: امیر شریعتی عدل، برنده - حسن طهماسبی (8‌– 5) *84‌کیلوگرم: مجتبی ضیایی - میثم مصطفی جوکار، برنده (6- 7) *96 کیلوگرم: گئورگی گوگشلیدزه - حامد طالبی زرین کمر، برنده (2- 4) *120 کیلوگرم: امید گل‌محمدزاده‌- طاها آکگول، برنده (صفر- 8).
برتری نماینده زنجان برابر گاز مازندران
اما در نخستین دیدار هفته دوم رقابت‌های لیگ برتر کشتی آزاد و در گروه دو، روز پنجشنبه تیم‌های شهدای زنجان و گاز مازندران در زنجان به مصاف هم رفتند که در پایان تیم زنجان با نتیجه 4 بر 3 به پیروزی رسید. نتایج انفرادی این دیدار به این شرح است:*55 کیلوگرم: کاظم شیرزادی، برنده- رضا اطری (6- صفر) *60 کیلوگرم: مهدی قربان نژاد- عارف علیزاده، برنده (صفر- 8) *66 کیلوگرم: میثم حیدری، برنده- مهران نصیری (9- 4) *74 کیلوگرم: حسین الیاسی، برنده- امیر هادی نژاد (7- 1) *84 کیلوگرم: علی باقرپور- محمد جواد ابراهیمی، برنده (صفر- 7) *96‌کیلوگرم: سعید امیری، برنده- مهران میرزایی (5- 2) - میرزایی به دلیل مصدومیت به مسابقه ادامه نداد. *120‌کیلوگرم: سعید زرینی- جابر صادق زاده، برنده (صفر- 7).

 


ایران به فینال جام بین‌ قاره‌ای فوتبال ساحلی رسید
در اولین دیدار مرحله نیمه‌نهایی جام بین قاره‌ای فوتبال ساحلی تیم ملی ایران به مصاف امارات میزبان این دوره از مسابقات رفت که در پایان تیم ملی کشورمان با نتیجه دو بر یک پیروز شد. در دیگر دیدار نیمه نهایی دو تیم روسیه و سوئیس از ساعت 20 شب گذشته به مصاف یکدیگر رفتند. دیدار فینال این دروه از مسابقات از ساعت 20 امشب آغاز می‌شود.
پاسخ کی‌روش به رونالدو
سرمربی تیم ملی ایران پس از 4 سال پاسخ کریستیانو رونالدو را داد.کریستیانو رونالدو پس از حذف پرتغال از جام جهانی 2010 آفریقای جنوبی به انتقاد از کارلوس کی‌روش پرداخت و به خبرنگاران گفت دلیل حذف پرتغال از جام جهانی را باید از کی‌روش پرسید.سرمربی پرتغالی تیم ملی ایران پس از 4 سال پاسخ کریستیانو رونالدو را داد. او در گفت‌وگو با روزنامه «رکورد» چاپ پرتغال عنوان کرد: به کریستیانو رونالدو تبریک می‌گویم. اگر او در بازی برابر اسپانیا در جام جهانی 2010 نیز با همین مسئولیت‌پذیری بازی می‌کرد، می‌توانستیم اسپانیا را شکست دهیم و صعود می‌کردیم.
عناینی ساز جدایی کوک کرد
مهاجم صبای قم می‌گوید در صورت پرداخت نشدن مطالباتش تا یکی دو روز آینده به پیشنهاد راه آهنی‌ها جواب مثبت می‌دهد.رضا عنایتی بازیکن کهنه‌کار این تیم به دلیل پرداخت نشدن مطالباتش در تیم قمی و همچنین پیشنهاد اغوا کننده تیم متمول پایتخت، ساز جدایی کوک کرده است.عنایتی درباره پیشنهاد باشگاه راه آهن به او توضیح داد: راه آهنی‌ها از چند روز پیش پیشنهاد بسیار جدی مطرح کرده‌اند که از لحاظ مالی هم بسیار پیشنهاد خوبی است. امیدوارم اگر به این تیم پیوستم اتفاق‌های خوبی بیفتد اما اگر نشد، ناراحت نشوند چون دنیای حرفه‌ای است و هر اتفاقی می‌تواند رخ دهد.
چهارمین بازیکن جدید در مس کرمان
باشگاه مس کرمان پس از جذب کیانوش رحمتی ، هادی تامینی و یک بازیکن برزیلی محمد آبشک از تیم داماش گیلان را به خدمت گرفت.مسئولان این باشگاه به دنبال یک مهاجم ششدانگ گلزن هستند و حتی صحبت‌های ابتدایی خود را با فلاویو لوپز مهاجم تیم تراکتورسازی انجام داده‌اند.
فدراسیون حریف نامدار بیاورد، برنامه‌ریزی‌اش با من
مهدی تاج رئیس سازمان لیگ با بیان این که مشکلی برای برگزاری بازی‌های تدارکاتی تیم ملی میان مسابقات لیگ تا پایان سال وجود ندارد، گفت: فدراسیون برای تیم ملی حریفان تدارکاتی نامدار فراهم کند، ایجاد زمان مناسب میان مسابقات لیگ با من.
بازدید رئیس شورای شهر از مرغوبکار
احمد مسجد‌جامعی رئیس شورای شهر تهران، به همراه شهردار منطقه 16 صبح دیروز به دعوت از مسئولان مجموعه ورزشی مرغوبکار، در این مجموعه حضور پیدا کرده‌ و از وضعیت و شرایط آن بازدید کردند.در این بازدید مسجدجامعی قول مساعد داد تا با همراهی شهرداری منطقه 16 همکاری‌های لازم را جهت بازسازی این مجموعه ورزشی داشته باشد.
ساعدی سخنگوی باشگاه استقلال شد
طی حکمی از سوی علی فتح‌الله‌زاده، هاشم ساعدی به عنوان مشاور مدیرعامل و سخنگوی باشگاه استقلال منصوب شد.
منتفی شدن پروژه انتقال مبعلی به استقلال
قائم مقام باشگاه استقلال خوزستان گفت: پروژه انتقال ایمان مبعلی به استقلال تهران را تمام شده بدانید و این بازیکن تا آخر فصل با ما می‌ماند.
اروگوئه آخرین تیم صعود کننده به جام جهاني
با صعود اروگوئه به عنوان سي و دومين تيم، پرونده بازي‌هاي مرحله انتخابي جام جهاني 2014 بسته و چهره تمامي تيم هاي راه‌يافته به اين تورنمنت مشخص شد. در دور برگشت بازي‌هاي پلي‌آف بين قاره‌اي جام جهاني 2014 بامداد روز پنج‌شنبه تيم ملي اروگوئه در خانه خود برابر اردن با تساوي بدون گل متوقف شد اما با توجه به پيروزي 5 بر يک در بازي رفت،‌ در مجموع با همين نتيجه حريف آسيايي خود را شکست داد و به عنوان پنجمين نماينده آمريکاي جنوبي و آخرين تيم مرحله انتخابي راهي جام جهاني شد.
خرید 30 درصد از سهام باشگاه رم توسط یک چینی
رسانه‌های ایتالیایی از ابراز تمایل رئیس ثروتمند باشگاه دالیان واندا برای خرید 30 درصد از سهام باشگاه فوتبال رم خبر دادند.
گتوزو و کالادزه هم به ایران می آیند
کاخا کالادزه ستاره پیشین تیم فوتبال آث میلان و وزیر توسعه کشور گرجستان برای بازی در دیدار ستارگان میلان و پرسپولیس اعلام آمادگی کرد.پیش از این گنارو گتوزو به عنوان سرمربی به کادرفنی تیم میلان اضافه شده بود.

 


پاداش وزنه‌برداران المپیکی در حالی پرداخت شد که پاداش نفرات نایب قهرمان را کمتر از مقدار تعیین شده واریز کردند.
سعید محمدپور درباره پاداش‌هایی که قرار بود به المپیکی‌ها داده شود، اظهار کرد: پاداش‌های ما را چهارشنبه هفته گذشته واریز کردند. البته در یکی از برنامه ها‌ی صدا و سیما آقای رضازاده اعلام کرد، مبلغ پاداش را دو برابر می‌کند، یعنی به جای پرداخت 20 میلیون مدال طلا، 15 میلیون مدال نقره و 10 میلیون مدال برنز به آن‌ها به ترتیب 40 ، 30 و 20 میلیون پرداخت می‌شود. اما پس از آن آقای رضازاده گفت یکی از دوستان او نصف پاداش را می‌پردازد و مابقی را خود فدراسیون زمانی که به آن بودجه بدهند، پرداخت خواهد کرد. اما از همان مبالغی هم که تعیین کرده بودند برای سجاد انوشیروانی و نواب نصیرشلال هر کدام 12 میلیون واریز کردند و خود من قرار بود به اندازه نفر سوم پاداش بگیرم که 5 میلیون پرداخت کردند.

 


تیم والیبال ایران در سومین دیدار خود در مسابقات جام قهرمانان قاره‌ها در ژاپن، در حالیکه بازی بسیار خوبی را مقابل قهرمان المپیک و لیگ جهانی ارائه کرد اما در نهایت مقابل این تیم قدرتمند تن به شکست داد تا دومین باخت خود در این رقابتها را تجربه کند.
دومین دیدار از سومین روز ششمین دوره مسابقات والیبال جام قهرمانان قاره‌ها از ساعت 10:40 دقیقه صبح دیروز با برگزاری دیدار بین تیم‌های ایران و روسیه پیگیری شد که طی آن تیم ایران با توجه به عملکرد قابل قبول و پایاپای برابر قهرمان المپیک و لیگ جهانی، با نتیجه 3 بر صفر مغلوب این تیم اروپایی شد.در این مسابقه شاگردان خولیو ولاسکو گیم‌های اول و دوم را با اختلاف اندک و با نتایج 25‌بر‌23‌ و 25 بر 23 را به روسیه واگذار کردند اما در گیم سوم نتوانستند انتظارات را برآورده کنند و در حالی که حتی برای مقطعی از حریف قدرتمند خود پیش افتادند اما در نهایت با نتیجه 25 بر 19 در این گیم مغلوب قهرمان لیگ جهانی شدند تا دومین باخت خود در این مسابقات را تجربه کنند.تیم ملی والیبال ایران در نخستین دیدار خود در مسابقات والیبال جام قهرمانان قاره‌ها با نتیجه 3 بر یک مغلوب برزیل شده بود اما در بازی دوم با حساب 3 بر 2 ایتالیا را از پیش رو برداشته بود.با این پیروزی تیم والیبال روسیه 6 امتیازی شد اما تیم ایران همچنان با 2 امتیاز در رده پنجم باقی ماند. تیم ملی والیبال ایران در چهارمین روز از رقابت‌های قهرمانان قاره‌های جهان از ساعت 6:40 صبح امروز به مصاف تیم ملی آمریکا قهرمان قاره آمریکای شمالی رفت.

 


نخستین روز از رقابت‌های جایزه بزرگ ابوظبی جودو در حالی دیروز پیگیری شد که دونماینده تیم ملی کشورمان با شکست مقابل حریفان خود از دور رقابت‌ها کنار رفتند.
مسابقات جایزه بزرگ ابوظبی در حالی از دیروزبه میزبانی ابوظبی آغاز شد که در این دوره از مسابقات 236 جودوکار از 32 کشور جهان به مدت دو روز به رقابت خواهند پرداخت که از این تعداد 134 جودوکار مرد و 102 جودوکار در بخش بانوان حضور دارند.در آغاز این رقابت‌ها دیروز جودوکاران اوزان سبک به میدان رفتند که در ابتدا نماینده وزن 60- کیلوگرم بهزاد وحدانی در دور نخست به مصاف باکیتبک از قرقیزستان رفت و حریف خود را شکست داد و به دور دوم صعود کرد. وحدانی در دور دوم برابر مدورانوف از روسیه نفر پنجم رنکینگ جهانی در دقایق ابتدایی ایپون شد و از دور مسابقات کنار رفت.همچنین دیروز در وزن 66- کیلوگرم نیز وحید حسن‌زاده در اولین حضور بین المللی خود دور اول به مصاف کیلین لی از فرانسه رفت و با شکست مقابل حریف خود از دور مسابقات کنار رفت.این رقابت‌ها در حالی امروز(شنبه) در دومین و آخرین روز به کار خود پایان خواهد داد که تیم ملی کشورمان چهار نماینده دارد.

 


محمد پراش، ملی پوش دوچرخه‌سواری در صورتی که مستندات کافی نداشته باشد از هشت سال تا مادام العمر محروم خواهد شد.
لطفعلی پورکاظمی دبیر ستاد ملی مبارزه با دوپینگ با بیان این که محمد پراش به مثبت شدن تست دوپینگش اعتراض کرده است، اظهار کرد: او مدارک و مستنداتی را برای ما ارسال کرده و قرار است در اولین جلسه نادو در هفته‌ آینده اعتراضش مورد بررسی قرار بگیرد. فعلا زمان جلسه مشخص نیست. اگر مستندات کافی نباشد باید مدارک تکمیل‌تری را برای شورای صدور رای بفرستد.وی در پاسخ به این پرسش که آیا احتمال دارد که از میزان محرومیت پراش کاسته شود؟ تاکید کرد: محروم نشدن پراش امکان پذیر نیست. ما باید روی زمان محرومیتش بررسی‌های لازم را انجام دهیم. اگر جرم مسجل شود، به عنوان مجرم هشت سال تا مادام العمر از حضور در میادین ورزشی محروم خواهد شد، اگر مدارکش کافی باشد، احتمال دارد زیر هشت سال محروم شود.

 


*تیم بسکتبال فوجیان چین که صمد نیکخواه بهرامی کاپیتان تیم ملی ایران را در اختیار دارد به مصاف کینگدائو رفت و با درخشش ملی پوش ایرانی اش با نتیجه 127 بر 110 به پیروزی رسید. صمد نیکخواه بهرامی در این بازی در ترکیب اصلی بود و 42 دقیقه بازی کرد و با ثبت آمار 18 امتیاز، دو بلاک شات، یک توپ ربایی، 5 پاس منجر به گل و 8 ریباند عملکرد خوبی داشت و به تیمش کمک کرد.
*مراسم تودیع محمد عباسی، وزیر پیشین وزارت ورزش و جوانان و معارفه محمود گودرزی، وزیر جدید این وزارتخانه صبح امروز در هتل المپیک با حضور اسحاق جهانگیری، معاون اول رئیس جمهوری برگزار می‌شود.
*مسابقه‌های بوکس قهرمانی کشور که قرار بود شهریورماه به میزبانی خوزستان برگزار شود تعویق افتاد و قرار شد آبان‌ماه در همان خوزستان و در شهر مسجد سلیمان برگزار شود اما در فاصله سه هفته به مسابقه‌ها و درپی درخواست بابلی‌ها، قرار شد این رقابت‌ها در بابل برگزار شود اما باز هم برگزاری مسابقه‌ها به تعویق افتاد و هشتم آذر زمان جدید رقابت‌ها عنوان شد.

 


هفته سوم لیگ برتر بسکتبال با ادامه قدرت‌نمایی‌های مدعیان این فصل به پایان رسید.
هفته سوم لیگ برتر بسکتبال با پیروزی مدعیان برابر حریفان خود به پایان رسید.در نخستین دیدار مهرام، نایب قهرمان فصل گذشته رقابت‌ها به مصاف استقلال زرین قشم رفت و در نهایت 75 – 52 به پیروزی رسید. مهرامی‌ها در این مسابقه تیم برتر میدان بودند و در سه کوارتر نخست 15 بر 14 ، 22 بر 13 و 27 بر 8 به پیروزی رسیدند. اما در کوارتر چهارم با حضور جوانانی در بازی، 17 بر 11 تن به شکست دادند.در دیگر مسابقه، پتروشیمی مدافع عنوان قهرمانی 90 بر 58 افرای تهران را از پیش رو برداشت و در خانه قدرت‌نمایی کرد. شهرداری گرگان در هفته سوم میزبان دانشگاه آزاد بود و در این مسابقه حساس 80 بر 57 تن به شکست داد و سومین باخت پیاپی خود در لیگ را تجربه کرد.در اصفهان ماهان با صنایع ماهشهر رقابت نزدیکی داشت و در نهایت 64 بر 61 به پیروزی رسید.در دیگر مسابقه‌های هفته سوم همیاری زنجان در خانه با نتیجه 67 بر 56 برابر الماس قزوین به پیروزی رسید و ذوب آهن در خانه با نتیجه 72 بر 51 نیروی زمینی را از پیش رو برداشت. این مسابقه ساعت 17 آغاز و به دلیل قطع شدن برق سالن 20 دقیقه متوقف شد.

 


(صفحه(6(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(12(صفحه(9(صفحه(4(صفحه (2.3.10