(صفحه(6(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(12(صفحه(9(صفحه(4(صفحه (2.3.10


دوشنبه 11 آذر 1392 - شماره 20654

بمب کار گذاشته شده در خط لوله نفت آبادان- ماهشهر خنثی شد
وزیر بهداشت در مراسم روز جهانی ایدز: داروهای درمان ناباروری بیمه می‌شوند
نصب آسانسورهای خطوط 1، 2 و 5 مترو
دادستان: جاسوسی یکی از جرایم افاغنه در کرمان است
مانور زلزله در 114 هزار مدرسه برگزار شد
حوادث کوتاه از کشور
معاون سازمان حج و زيارت خبر داد
اول دي، اعزام نخستين زائران ايراني
قاچاقچیان مواد مخدر سالانه 3 میلیارد دلار در ایران سود می‌برند
سازمان تعزیرات حکومتی مسئول رسیدگی به تخلفات حوزه آی‌سی‌تی
اهدای 120 ویلچر به معلولان نیازمند
کلاهبرداری از وکلای دادگستری
جمع‌آوری کارتن‌خواب‌های محلات جنوب غرب پایتخت
جنجال بر سر خانه رئیس‌جمهور آفریقا
زنان سعودی به اسب‌سواری راضی شدند
امضای قرارداد با کودک 20 ماهه‌!
بخشی از دیوار مسجدالحرام فرو ریخت
قتل 300 خبرنگار در عراق
   


فرماندار آبادان گفت: در پی گزارش‌های رسیده مبنی بر بمب‌گذاری در کیلومتر 50 خط لوله انتقال نفت به ماهشهر با هوشیاری نیروهای امنیتی این توطئه خنثی شد.
بهرام ایلخاص‌زاده در گفت‌وگو با فارس با اعلام این خبر اظهار کرد: با هوشیاری ماموران حراست شرکت نفت، توطئه بمب‌گذاری در خط لوله نفت آبادان - ماهشهر کشف و خنثی شد.
وی افزود: عملیات خنثی‌سازی بدون هیچ‌گونه تلفات جانی و مالی و با موفقیت در اسرع وقت ممکن توسط ماموران امنیتی به طور کامل خنثی شد.

 


وزیر بهداشت از بیمه داروهای درمان ناباروری و نصف شدن قیمت آنها خبر داد.
دکتر سید حسن هاشمی دیروز در حاشیه مراسم روز جهانی ایدز که در تالار وزارت بهداشت برگزار شد، در جمع خبرنگاران گفت: لیست جدیدی از داروها با توافق بیمه‌ها در حال نهایی شدن است که داروهای درمان ناباروری نیز در این لیست قرار دارند.
وی در ادامه با اشاره به کاهش بودجه درمان ایدز، ادامه داد: در مورد بیماری ایدز سعی کردیم در این سال‌ها ابتدا انکار کنیم و بعد از باور واقعیت اهمیت لازم را برایش قائل نشدیم در عین حال هزینه بیماران مبتلا به ایدز غیر از حمایت‌های اجتماعی که نیاز دارند بسیار بالاست.
وزیر بهداشت گفت: کشورهای مختلف از جمله ایران در زمینه پیشگیری از ایدز هزینه کمی می‌کنند و اهمیت کمی برای آن قائل هستند با این وجود سعی خواهیم کرد بودجه ایدز را از منابع دیگر تامین کنیم.
هاشمی همچنین در مورد اولویت‌های برنامه 100 روزه خود گفت: مهمترین کاری که کردیم این بود که تمام مسئولان در سطح کلان نسبت به حوزه سلامت حساس شوند و متوجه شوند که سلامت مشکل اصلی کشور است.
وی گفت: در دوره‌های گذشته سلامت در ردیف‌های 9 تا 12 اولویت‌های کشور قرار داشت اما اکنون در کنار امنیت و غذا جزو اولویت‌های مهم کشور قرار خواهد گرفت.
وزیر بهداشت در مورد کسری بودجه وزارت بهداشت نیز گفت: وزارت بهداشت بیش از 65 هزار میلیارد تومان کسری اعتبار دارد که 4 هزار و 700 میلیارد آن از سال 91 ایجاد شده است.
دکتر هاشمی همچنین در جمع خبرنگاران با اشاره به پنهان‌کاری در مقوله بیماری ایدز در سال های اخیر و همچنین ورود فرآورده‌های پلاسمای خونی که در سال 65 کودک 5 ساله‌ای در کشورمان را به این بیماری مبتلا کرد، گفت: بیماری ایدز را نباید به عنوان ناهنجاری اخلاقی در نظر گرفت بلکه باید به عنوان یک بیماری به آن نگاه کرد چرا که این بیماری بسیار کشنده و مسری است و مانند طاعون عمل می‌کند و علائم مشخصی نیز ندارد.
هاشمی ادامه داد: بنده از رسانه‌ها درخواست دارم شرایطی فراهم شود تا مسئولان وزارت بهداشت بتوانند درباره بیماری ایدز بی‌پرده صحبت کنند و در این راستا برای کسانی که می‌خواهند تست این بیماری را بدهند امکانات لازم را فراهم کنیم.
وزیر بهداشت در تشریح اقدامات در زمینه بیماری ایدز عنوان کرد: در سال‌های گذشته سعی بر آن شده که درباره این بیماری پرده‌پوشی صورت پذیرد و متاسفانه کشور ما نیز برای پیشگیری بسیار بسیار کم هزینه می‌کند یعنی اصلا هزینه نمی‌کند. بنابر این هزینه‌های درمان و داروی بیماران ایدز بسیار بالاست. پس می‌توان در گام نخست آگاهی‌بخشی افراد را افزایش داد.
علی‌اکبر سیاری، معاون وزیر بهداشت نیز درباره موج سوم شیوع ایدز در این همایش گفت: وضعیت بهداشت زندان‌ها باید ارتقاء یابد و این در حالیست که متاسفانه ابتلا به ایدز در ایران 9 برابر شده است.
آمار ایدز در ایران 9 برابر شد
وی ادامه داد: با توجه به اینکه آمار جدید ابتلا به بیماری ایدز در دنیا 2 برابر شده ولی این آمار در ایران 9 برابر شده است به طوری‌که در گذشته 88 درصد انتقال بیماری ایدز از طریق تزریق بود که این آمار به 55 درصد کاهش یافت ولی انتقال این بیماری از طریق جنسی که در ابتدا 8 تا 10 درصد بود در سال 91 به 33 درصد افزایش یافته است.
معاون بهداشتی وزیر بهداشت در تشریح نگرانی‌ها درباره شیوع بیماری ایدز در ایران عنوان کرد: یک زمانی انتقال بیماری ایدز از طریق تزریق بود و این مسئله را می‌توانستیم کنترل کنیم ولی در حال حاضر مقوله انتقال بیماری ایدز از طریق جنسی و در رده سنی جوانان صورت می‌‌پذیرد که باید به آن مصرف روانگردان‌ها را نیز اضافه کرد.
معاون بهداشتی وزیر بهداشت تصریح کرد: ما درباره بیماری ایدز نگران موج شیوع آن در کشور هستیم بسیاری از افراد راه‌های پیشگیری از آن را نمی‌دانند و ما باید تلاش کنیم با اطلاع‌رسانی در مدارس و دانشگاه‌ها با کمک اصحاب رسانه و طلاب موارد جدید را به صفر برسانیم. در این مقوله مشکلات فرهنگی داریم زیرا نمی‌توانیم مانند برخی جوامع درباره بیماری ایدز به صورت باز صحبت کنیم.
سیاری با اشاره به اینکه با توجه به اینکه وضع زندان‌‌ها بهتر شده است ولی باید مشکلات بهداشتی زندان‌ها برطرف شود، زمانی بنده از زندان کرمانشاه بازدیدی داشتم. باور کنید 10 روز پس از خارج شدن از زندان هنوز ریه‌هایم مملو از بوی نامطبوع زندان بود.
وی تصریح کرد: مشکل بهداشت در زندان‌ها در همه دنیا وجود دارد به راحتی مواد مخدر وارد زندان می‌شود و معتادان با یک خودکار به طور مشترک مواد مخدر مصرف می‌کنند به طوری‌که در زندان‌های آمریکا زندانی پس از 12 ساعت ورود به زندان تماس جنسی داشته است بنابراین قدم‌های بزرگی برای بهداشت زندان‌ها برداشته شود.
سیاری خاطرنشان کرد: برای حل مشکل هر جامعه‌ای خود جامعه باید به عنوان عنصری مهم تلاش کند که در این مقوله به 3 چیز از جمله کمک علمی، فنی و فراهم کردن تسهیلات نیاز است که این مسئله وظیفه ما بوده و آن را انجام می‌دهیم.

 


شرکت راه‌آهن شهری تهران و حومه تعداد 54 دستگاه آسانسور جدید را در خطوط 1، 2 و 5 مترو نصب و مورد بهره‌برداری قرار داد.
بنا بر گزارش رسیده، این آسانسورها در 15 ایستگاه باقرشهر، شاهد، امام حسین(ع)، شهید مدنی، گلبرگ، سرسبز، دانشگاه علم و صنعت، شهید باقری، تهرانپارس، ورزشگاه آزادی، چیتگر، ایران خودرو، گرمدره، اتمسفر و محمدشهر نصب شده است که از این تعداد 12 مورد در مرحله اخذ مجوز استاندارد برای بهره‌برداری قرار دارند و مابقی تحویل شرکت بهره‌برداری شدند.

 


دادستان عمومی و انقلاب کرمان گفت: جاسوسی یکی از جرایم مهم افاغنه در کرمان است و 8 نفر جاسوس افغان روانه زندان‌های این استان شده‌اند.
یدالله موحد اظهار داشت: 280 هزار نفر افغانی در استان کرمان ساکن هستند که حدود 10 درصد جمعیت کرمان را تشکیل می‌دهند.
وی افزود: از این تعداد افغانی فقط 70 هزار نفر آنها دارای مجوز اقامت و تردد هستند و بقیه به صورت غیرمجاز اقامت دارند و بر اساس برآوردها این جمعیت حدود 120 هزار فرصت شغلی را اشغال کرده‌اند.
به گزارش فارس، این مقام قضایی کرمان را نخستین پذیرشگاه افاغنه در ایران دانست و اظهار داشت: با توجه به اینکه استان‌های سیستان و بلوچستان و هرمزگان از نقاط ممنوع اقامت اتباع افغانستان به شمار می‌آیند، استان کرمان به بهترین پذیرشگاه آنها تبدیل شده است.
موحد تصریح کرد: اکنون 30 درصد جرائم استان کرمان از سوی اتباع افغان انجام می‌شود.
دادستان عمومی کرمان افزود: در چهار ماه نخست سال گذشته 439 افغان از سوی مراجع قضایی به زندان‌های استان کرمان معرفی شده‌اند که 51 نفر به اتهام قتل و مشارکت در قتل و 216 نفر در حوزه مواد مخدر روانه زندان شده‌اند.
موحد افزود: همچنین 78 نفر در حوزه سرقت که سه فقره از سرقت‌ها مسلحانه بوده، 10 نفر در حوزه بزه محاربه و اقدام علیه امنیت ملی و همکاری و مشارکت مسلحانه با گروهک القاعده، چهار نفر به اتهام آدم‌ربایی و هشت نفر جاسوس و یک نفر هم به علت حمل و نگهداری سلاح جنگی روانه زندان شده‌اند.
دادستان کرمان با اعلام اینکه هم اکنون 250 تبعه افغانستان در زندان مرکزی شهرستان کرمان در حال تحمل کیفر هستند، تصریح کرد: به طور کلی اتباع افغانستان در پنج حوزه جعل اوراق هویتی، خرید مال مسروقه در کارگاه‌های ضایعاتی، جرائم منافی عفت ‌ناشی از تفاوت‌های مذهبی، مواد مخدر و جاسوسی، رقم قابل توجهی از مجرمان را به خود اختصاص می‌دهند.

 


پانزدهمین مانور زلزله و ایمنی برای افزایش توانایی دانش‌آموزان در مواقع بحرانی در سراسر کشور برگزار شد.
پانزدهمین مانور زلزله در 114 هزار واحد آموزشی و با شرکت 13 میلیون دانش‌آموز در ساعت15/10 صبح دیروز در سراسر کشور برگزار شد.
این مانور با حضور رئیس مدیریت بحران کشور، رئيس سازمان جوانان جمعیت هلال‌احمر، مدیر کل آموزش و پرورش استان تهران و پژوهشگاه زلزله‌شناسی در دبیرستان نمونه دولتی دخترانه آرمیتا مصلی‌نژاد ناحیه 2 شهرری اجرا شد.
در این مانور دانش‌آموزان با اصول ایمنی و پناه‌گیری صحیح در مواقع بحرانی چون زلزله آشنا شده و مهارت‌های امدادی خود را تمرین کردند.
لازم به ذکر است برگزاری این مانور به همت وزارت آموزش و پرورش، جمعیت هلال‌احمر، پژوهشگاه زلزله‌شناسی، سازمان مدیریت بحران کشور و همچنین سازمان آتش‌نشانی و اورژانس اجرا شد.

 


برازجان در ارتعاش
دشتستان- فارس: شنبه شب شهر برازجان در استان بوشهر چهار بار دیگر لرزید تا شمار زمین‌لرزه‌های این شهر از روز پنجشنبه تا لحظه مخابره خبر به 45 مورد برسد.
براساس این گزارش شنبه شب ابتدا در ساعت 19 و 6 دقیقه زلزله‌ای به بزرگی 9/3 ریشتر برازجان را لرزاند و سپس در ساعت 19 و 34 دقیقه زمین‌لرزه‌ای به قدرت 3/2 ریشتر رخ داد همچنین در ساعت 21 و 53 دقیقه زلزله 7/2 ریشتری و در ساعت 22 و 7 دقیقه نیز زلزله 5/2 ریشتری این شهر را لرزاند.
تصادف خونین در استان مرکزی
اراک - فارس : رئیس پلیس راه فرماندهی انتظامی استان مرکزی گفت: حادثه رانندگی در محور ازنا-اراک 4 تن کشته و 2 نفر مجروح بر جای گذاشت.
مهدی حسنی اظهار داشت: این حادثه دیروز بر اثر برخورد یک دستگاه سمند با یک دستگاه کامیون ایسوزو رخ داد که بر اثر آن 4 سرنشین خودروی سمند جان خود را از دست دادند و راننده و سرنشین کامیون مجروح شدند.
وی تصریح کرد: کارشناسان پلیس راه علت این حادثه را انحراف به چپ خودروی سمند گزارش کرده‌اند.
محکوم به قصاص بخشیده شد
شهرکرد-خبرنگار کیهان: با تلاش مددکاران زندان و رضایت اولیای دم یک زندانی محکوم به قصاص در بروجن از رفتن به پای چوبه‌دار و مجازات اعدام نجات یافت.
این زندانی به جرم قتل عمدی بیش از 7 سال در زندان بروجن بود.
مه‌گرفتگی و تصادف زنجیره‌ای
اهواز - واحد مرکزی خبر: دیروز مه آلودگی هوا و کاهش دید در محور اهواز - سربندر منجر به برخورد 60 خودرو با هم شد. فرمانده پلیس راه خوزستان با بیان اینکه در این حادثه به هیچیک از سرنشینان خودروها صدمه‌ای وارد نشده است، افزود: میزان خسارت وارده در دست بررسی است. سرهنگ قدرتی علت وقوع این حادثه را کاهش دید رانندگان بر اثر مه شدید اعلام کرد.
کشف اشیای تاریخی تقلبی
ارومیه - واحد مرکزی خبر: قاچاقچیان اشیای تاریخی تقلبی در ارومیه دستگیر شدند. فرمانده یگان حفاظت میراث فرهنگی آذربایجان غربی گفت: 2 قاچاقچی با یک خودروی پراید دیروز در جاده شهید کلانتری (ارومیه - تبریز) در حال تردد بودند که با همکاری به موقع نیروی انتظامی و یگان حفاظت دستگیر شدند. سرهنگ اکبرلویی افزود: از این افراد 3 عدد مجسمه کوچک برنجی ( به شکل گوزن) و یک دستگاه فلزیاب کشف و به مقامات قضایی تحویل شد. وی اضافه کرد: اشیای مکشوفه تقلبی و از مجسمه‌های هزاره اول لرستان کپی‌برداری شده است.
توقیف محموله سوخت قاچاق
آبادان - واحد مرکزی خبر: محموله 60 هزار لیتری سوخت قاچاق در آب‌های منطقه‌ای آبادان و ماهشهر توقیف شد. فرمانده پایگاه دریایی آبادان گفت: این محموله که دیشب از 2 فروند لنج صیادی و تجاری هنگام خروج از مرز آبی کشف شد، قرار بود به صورت غیرقانونی در بازار فرآورده‌های نفتی خلیج‌فارس به فروش برسد. سرهنگ شرفی ارزش محموله توقیف شده را بیش از یک میلیارد و 100 میلیون ریال اعلام و اضافه کرد: در این ارتباط 4 نفر دستگیر شدند.
مرگ جوان مشهدی
مشهد - واحد مرکزی خبر: جوان 24 ساله مشهدی بر اثر گاز گرفتگی جان خود را از دست داد. مدیر حوزه 2 عملیات سازمان آتش‌نشانی مشهد گفت: ایجاد انشعاب غیرمجاز گاز از منزل به داخل انباری و استفاده از وسایل گرمایشی در این انباری کوچک باعث انتشار گاز مونوکسید کربن و مرگ این جوان شد. مهدی رضایی افزود: جسد جان‌باخته برای تحقیقات بیشتر به پزشکی قانونی منتقل شد.
توقیف یک تن تریاک در چابهار
زاهدان - واحد مرکزی خبر: تریلر حامل هزار و 28 کیلوگرم تریاک در چابهار توقیف شد. فرمانده انتظامی سیستان و بلوچستان گفت: قاچاقچیان قصد داشتند این محموله را به دیگر مناطق کشور منتقل کنند که با اقدامات اطلاعاتی ماموران پلیس مبارزه با موادمخدر ناکام ماندند.

 


معاون حج، عمره و عتبات سازمان حج كشور گفت: نخستين كاروان‌هاي زيارتي عمره مفرده اول دي ماه به سرزمين وحي اعزام مي‌شوند.
ناصر خدرنژاد معاون حج، عمره و عتبات سازمان حج كشور در گفت و گو با پايگاه اطلاع‌رساني حج از اعزام بيش از ۸۰۰ هزار زائر در قالب شش هزار كاروان در عمليات عمره مفرده ۹۳-۹۲ به سرزمين امن الهي خبر داد.
وي با بيان اينكه امسال برای زائران عمره‌گزار ایرانی، ۷۵ هتل در مكه و مدينه براي اسكان تدارك ديده شده است، يادآور شد: بيشتر هتل‌‌ها در مدينه منوره مستقر شده است، اما هتل‌هاي مكه از لحاظ امكانات و اسكان زائر كيفيت بهتري دارند.
وي رويكرد امسال سازمان حج و زيارت را كاهش قيمت‌‌ها و افزايش كيفيت هتل‌‌ها عنوان كرد و گفت: با پيگيري‌هاي انجام شده هتل‌هايي كه سال گذشته دچار مشكلاتي بودند از ليست مراكز اسكان حذف شده و هتل‌هاي با كيفيت بهتري آماده اسكان زائران هستند.معاون حج، عمره و عتبات سازمان حج كشور با بيان اينكه نخستين كاروان‌هاي زيارتي عمره مفرده اول دي ماه به سرزمين وحي اعزام مي‌شوند، گفت: البته براي اعزام از ۲۷ و ۲۸ آذرماه برنامه‌ريزي شده است كه در صورت صدور به موقع ويزا، اعزام انجام خواهد گرفت.
وي يادآور شد: در مرحله نخست اعزام‌هاي عمره‌گزاران كشورمان كه از ابتداي دي ماه آغاز مي‌شود و تا ۷ فروردين ماه ۹۳ ادامه خواهد داشت، تعداد ۳۳۳ هزار و ۶۰۵ نفر در فاصله زماني اول دي ماه ۹۲ تا ۲۳ اسفند و ۵۸ هزار و ۷۲۷ نفر در بازه زماني ۲۴ اسفند ۹۲ تا ۷ فروردين ۹۳ به عربستان اعزام مي‌شوند.

 


معاون ستاد مبارزه با مواد مخدر نهاد ریاست جمهوری گفت: قاچاقچیان مواد افیونی و مخدر در ایران سالانه سه میلیارد دلار سود به جیب می‌زنند.
بابک دین‌پرست در سفر به کیش گفت: سوداگران جهان سالانه 435 میلیارد دلار سود به دست می‌آورند که 68 میلیارد دلار آن مربوط به قاچاق مواد افیونی است.وی افزود: سال گذشته 500 تن مواد مخدر در سراسر کشور کشف شد و 263 هزار نفر از عوامل توزیع و قاچاق این مواد دستگیر شدند.
وی اظهار کرد: در هشت ماه گذشته و از ابتدای سال جاری، 353 تن مواد مخدر کشف شده است.
معاون ستاد مبارزه با مواد مخدر نهاد ریاست جمهوری در ادامه گفت: براساس آمار موجود، یک میلیون و 325 هزار نفر در کشور معتاد به مواد مخدر هستند که 2/65 صدم درصد جمعیت 15 تا 64 سال کشور را تشکیل می‌دهند.
وی با بیان این که باید ویترینی از شرایط مختلف درمانی فراروی معتادان قرار گیرد، گفت: هم اکنون 755 هزار نفر معتاد تحت پوشش خدمات درمانی در مسیر ترک اعتیاد هستند.در این نشست که با حضور مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش و سایر اعضای شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر جزیره کیش برگزار شد، راهکارهای تحقق جزیره عاری از اعتیاد در افق 1404 بررسی شد.


 


سازمان تعزیرات حکومتی در قالب طرح پایش و نظارت بازار آی‌سی‌تی به صورت فوق‌العاده به تخلفات حوزه آی‌سی‌تی رسیدگی می‌کند.
محمد حسن سرابیان رئیس گشت‌های سیار سازمان تعزیرات کشور با اعلام این خبر گفت: سازمان تعزیرات حکومتی به همراه هفت دستگاه حاکمیتی، نظارتی، اجرایی و بخش خصوصی، بصورت هماهنگ و متمرکز طرح کشوری پایش و نظارت بر بازار ICT را به منظور مبارزه با تخلفات احتمالی، ارتقای سطح آگاهی مردم و فعالین حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات و کاهش تخلفات و جرایم این حوزه در تاریخ 92/9/10 به اجرا گذاشت که امیدواریم با این اقدام همه جانبه حقوق مصرف کنندگان در حوزه ICT تأمین گردد. ضمناً اهداف مورد نظر هشت دستگاه موضوع تفاهم‌نامه در چارچوب صلاحیت‌های مقرر به شرح ذیل است:
1- رعایت تعرفه‌های ابلاغی مطابق با قوانین و مقررات
2- ارائه خدمات پشتیبانی مناسب به کاربران
3- بررسی وضعیت شبکه توزیع و فروش خدمات
4- ارائه سرویس با کیفیت مناسب و مطابق قوانین و مقررات و مفاد قرارداد
بنابراین گزارش سازمان تعزیرات حکومتی حسب وظیفه ذاتی خود با وصول شکایت و یا گزارش بازرسین و کارشناسان مجری طرح پایش بصورت فوق‌العاده به تخلفاتی از جمله گرانفروشی، کم‌فروشی، تقلب، فروش اجباری و سایر تخلفات موضوع صلاحیت سازمان تعزیرات حکومتی رسیدگی و پس از احراز تخلف مبادرت به صدور رأی مقتضی خواهند نمود.

 


120 دستگاه ویلچر به مناسبت روز جهانی معلولان با همکاری معاونت توانبخشی سازمان بهزیستی و انجمن دفاع از حقوق معلولان در بین معلولان نیازمند تهران توزیع شد.
یحیی سخنگویی، معاون توانبخشی سازمان بهزیستی در این مراسم گفت: امکانات سازمان بهزیستی محدود است و اگر امکانات این سازمان 10 برابر شود، همچنان قادر به پاسخگویی به نیازها نیستیم، چرا که جمعیت معلولان نیز هر ساله افزایش می‌یابد و امسال از 10 درصد به 15 درصد رسیده است.
وی با بیان اینکه در تمام دنیا نگهداری از معلول در خانواده مرسوم است، گفت: تقاضا برای نگهداری از معلولان در خانواده کاهش یافته است. بنابراین توصیه می‌کنیم اگر خانواده‌ها شرایط نگهداری دارند، اجازه ندهند این افراد از کانون گرم خانواده جدا شوند و سازمان برای رفع مشکلات این افراد، آنان را یاری می‌کند.
معاون توانبخشی سازمان بهزیستی افزود: اگر خانواده‌ای به هر علتی مشکلی برای نگهداری دارد، «طرح مراقبین» برای این افراد راه‌اندازی شده است و در پی آن افراد آموزش دیده سه ساعت در روز برای انجام خدمات معلولین و سالمندان به صورت رایگان به خانه‌ها اعزام می‌شوند. همچنین افرادی که قادر به نگهداری معلولین در خانواده نیستند، می‌توانند در این طرح ثبت‌نام کنند.

 


فرد ناشناسی طی تماس تلفنی با وکلای دادگستری آنان را به بهانه پرداخت هزینه حق‌الوکاله به پای دستگاه خودپرداز کشانده و حسابشان را خالی می‌کرد.
بنا بر گزارش پلیس آگاهی، تعدادی از وکلای دادگستری که مورد کلاهبرداری فرد ناشناسی قرار گرفته بودند ضمن مراجعه به پلیس آگاهی اعلام کردند: این شخص به بهانه این که در خارج از کشور به سر می‌برد از آنها درخواست کرده تا به دستگاه خودپرداز مراجعه تا از طریق حساب ارزی اقدام به انتقال وجه به حساب آنها نماید.
با توجه به شیوه و شگرد یکسان در کلاهبرداری از گروهی از وکلای دادگستری و اطمینان از این موضوع که تمامی کلاهبرداری‌ها از سوی یک نفر انجام شده، کارآگاهان اداره چهاردهم تحقیقات خود را آغاز و با بررسی تراکنش‌های مالی متعلق به مالباختگان اطلاع پیدا کردند که تمامی وجوه کلاهبرداری شده به حساب فرد مشخصی به نام «محمد.ن» منتقل شده؛ با شناسایی محل افتتاح حساب، کارآگاهان به شعبه بانک مورد نظر مراجعه و در بررسی اسناد و مدارک شناسایی افتتاح‌کننده حساب اطمینان پیدا کردند که کلیه اسناد و مدارک ارائه شده به بانک، مجعول و متعلق به فرد دیگری به نام «مجید.م» است که متهم پرونده با جعل هویت «محمد.ن» و با استفاده از اسناد مجعول متعلق به «مجید.م» اقدام به افتتاح حساب‌های مختلف بانکی با نام این دو نفر کرده است.
افتتاح‌کننده حساب در حالی با مشخصات محمد .ن (متولد 1360) اقدام به افتتاح حساب کرده بود که در بررسی‌های به عمل آمده و شناسایی محمد.ن مشخص شد که ایشان بیش از 80 سال سن دارد و صاحب مدارک شناسایی (مجید.ن) نیز پیش از این اقدام به اعلام فقدان مدارک شناسایی خود کرده است.
پلیس آگاهی در این رابطه با هشدار نسبت به این که «برای انتقال وجه از طریق سیستم عابر بانک نیازی به مراجعه صاحب حساب به دستگاه خودپرداز (‌ATM) وجود ندارد»، عنوان داشت: «با توجه به شناسایی تصویر افتتاح‌کننده حساب‌های مجعول و به منظور شناسایی هویت این شخص، دستور انتشار تصویر وی از سوی مقام محترم قضایی صادر شده؛ لذا از کلیه شهروندان محترم که موفق به شناسایی تصویر متهم تحت تعقیب اداره چهاردهم شدند درخواست می‌شود تا هرگونه اطلاعات خود را در خصوص هویت، محل سکونت و دیگر اقدامات مجرمانه احتمالی این شخص از طریق شماره تماس‌های 51055514 و 51055415 در اختیار اداره چهاردهم مبارزه با کلاهبرداری پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار دهند.»

 


مدیر اداره ساماندهی شهرداری منطقه 18 از جمع‌آوری کارتن‌خواب‌های محلات این منطقه خبر داد.
علیزاده، در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران،‌گفت: اجرای طرح جمع‌آوری کارتن‌‌خواب‌‌های محلات منطقه 18 در دستور کار اداره ساماندهی شهرداری این منطقه قرار دارد.
وی افزود: این طرح به منظور رفاه حال شهروندان در دست اجرا است.

 


بررسی‌های یک نهاد ضد فساد در دستگاه‌های دولتی آفریقای جنوبی از وضعیت مالی پس از ریاست‌جمهوری «جیکوب زرما» رئیس‌جمهور فعلی و رئیس حزب حاکم کنگره ملی آفریقا حکایت از آن دارد که وی مبلغ هنگفتی (معادل 21 میلیون دلار) به سبب توسعه بخشیدن به خانه سنتی خود در استان «کوزولو ناتال» سود برده است.
براساس گزارش روزنامه «میل اند گاردین» «زوما» به دلیل هزینه کردن از بودجه عمومی کشور برای توسعه طرح سیستم امنیتی، ساخت یک استخر آب گرم خورشیدی و خیابان‌سازی در محوطه اطراف منزل مسکونی سنتی خود در «انکاتدلا» در نزدیکی «دربن»، باید هم به پارلمان و هم جامعه پاسخگو باشد.



 


زنان عربستان سعودی که سالها در حسرت دستیابی به حق رانندگی به سر می‌برند، اکنون برای اثبات بخشی از توانمندی‌های خود به اسب‌سواری روی آورده‌اند.
به گزارش العالم، اسب سواری زنان سعودی در شرایطی انجام می‌شود که مخالفان خود را دارد، اما این مخالفت‌ها به فتوای شرعی و ممنوعیت قانونی منجر نشده و به این ترتیب حضور زنان در میدان‌های اسب سواری به نکته جالب توجه این روزهای سعودی تبدیل شده است.
مخالفان اسب سواری به انتشار شایعات درباره زیان اسب سواری بر سلامت زنان دامن می‌زنند، اما روزنامه «عکاظ الیوم» به نقل از دکتر «فواز ادریس» متخصص زنان و زایمان نوشت ورزش سوارکاری به هیچ وجه بر سلامت زنان برای باردار شدن تاثیری نمی‌گذارد و هیچ مانعی برای روی آوردن زنان به این ورزش وجود ندارد.
«هشام پاشا» مالک یکی از اصطبل‌های نگهداری اسب در عربستان هم در این باره به روزنامه عکاظ الیوم گفته است که سوارکاری ورزشی اصیل و مفید است و ما هرگز دختران را از انجام این ورزش بازنمی‌داریم.زنان عربستانی تاکنون از راههای مختلف تلاش کرده‌اند که قوانین محدود کننده حق رانندگی برای خود را تغییر دهند؛ ولی با مخالفت‌های جدی مقام‌های این کشور همچنان از این حق محروم مانده‌اند.

 


کودک 20 ماهه بلژیکی با امضای قراردادی به تیم «رسینگ باکس‌برگ» پیوست.
استعدادیابی به عنوان یکی از معیارهای یک باشگاه محسوب می‌شود. البته یک تیم بلژیکی با آینده‌نگری جالب توجه در این زمینه رکورددار شد و یک کودک 20 ماهه را رسما به عضویت خود درآورد.
باشگاه فوتبال «رسینگ باکس‌برگ» بلژیک اعلام کرد: این باشگاه با «برایس بریتس» 20 ماهه برای امضای قرارداد به توافق رسید. این در حالی است که این بازیکن هنوز نمی‌تواند نام فوتبال را به زبان بیاورد!باشگاه «رسینگ باکس‌برگ» در نزدیکی «خنک» بلژیک از تیم‌های استعدادپروری است که هر ساله بازیکنان زیادی را در آکادمی خود پرورش می‌دهد.
سرمربی این تیم بلژیکی پس از به خدمت گرفتن این بازیکن گفت: مهارت توپی برای کودکی در سن او فوق‌العاده است.
بلژیک در سال‌های اخیر بازیکنان بزرگی را به فوتبال جهان معرفی کرده است.

 


اخبار رسیده از مکه مکرمه حاکی از آن است که بخشی از دیوار تازه ساخته شده مسجدالحرام، فرو ریخت.
گفته می‌شود این بخش از دیوار در طرح و پروژه توسعه مسجدالحرام که از سال گذشته آغاز شده و همچنان ادامه دارد، ساخته شده بود اما به دلایل نامعلومی که به نظر می‌رسد مشکلات عمرانی و مهندسی بوده، فرو ریخته است.
به گزارش شیعه آنلاین، پس از فرو ریختن این دیوار، مدیریت مسجدالحرام فورا بیانیه‌ای صادر کرد و ضمن تأیید خراب شدن این بخش از مسجدالحرام، اعلام کرد که علت آن در حال بررسی است.
شایان ذکر است، بخش تخریب شده از دیوار مسجدالحرام، در ضلع جنوبی «باب‌العمره» قرار دارد و تصاویر ریختن آن فورا در رسانه‌ها و صفحات مختلف سایت‌های اجتماعی منتشر شد.
لازم به ذکر است، بعد از فرو ریختن این بخش از دیوار، عملیات در این ناحیه فورا متوقف شد تا اقدامات لازم برای انجام بررسی و بعد از آن عملیات بازسازی آن آغاز شود.
ناگفته نماند عملیات توسعه مسجد‌الحرام از زمان آغاز تاکنون به شدت مورد انتقاد افکارعمومی جهان عرب و جهان اسلام قرار گرفته زیرا در این عملیات بسیاری از آثار تاریخی اسلام تخریب و نابود شده است.
اما رژیم دیکتاتوری آل سعود بدون توجه به ناراحتی، خشم و اعتراض افکار عمومی جهان اسلام و جهان عرب به عملیات تخریب ادامه داده و همچنان کار خود را می‌کنند.


 


فدراسیون بین‌المللی خبرنگاران نسبت به شرایط خطرناک خبرنگاران و روزنامه‌نگاران در عراق هشدار داد.
این هشدار از سوی این نهاد بین‌المللی به دنبال مرگ «علاء ادور» چهارشنبه هفته گذشته در شهر موصل اعلام شده است. این فیلمبردار 41 ساله که در خدمت شبکه تلویزیونی «نینوا الغد» بود، به ضرب سه گلوله به سر و سینه‌اش توسط افراد مسلح کشته شد. براساس گزارش‌ها این فیلمبردار پیش‌تر نیز برای شبکه «الرشید تی وی» و چندین شبکه دیگر به صورت فیلمبردار و خبرنگار آزاد فعالیت می‌کرد.
چند روز پیش نیز «واده الحمدانی» یک خبرنگار که برای شبکه تلویزیونی «بغداد تی وی» کار می‌کرد، با تیر مستقیم کشته شد.
براساس اعلام فدراسیون بین‌المللی خبرنگاران، در سال جاری میلادی 6 خبرنگار و روزنامه‌نگار که حوادث عراق را پوشش می‌دادند در خشونت‌های این کشور کشته شده‌اند.
براساس آمارهای اعلام شده، دست کم 300 روزنامه‌نگار، خبرنگار و فعال رسانه‌ای از زمان حمله آمریکا به عراق در سال 2003 تاکنون، در خشونت‌های مختلف سراسر عراق کشته شده‌اند.

 


(صفحه(6(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(12(صفحه(9(صفحه(4(صفحه (2.3.10