(صفحه(6(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(12(صفحه(9(صفحه(4(صفحه (2.3.10


دوشنبه 11 آذر 1392 - شماره 20654

حدیث دشت عشق
امارات اصلی‌ترین رقیب ایران در میزبانی جام ملت‌های آسیاست
انتخاب سرمربی ایرانی برای تیم امید
اخبار کوتاه از فوتبال
رقابت صدرجدولی‌ها درهفته ششم لیگ برتر بسکتبال
پدیده لیگ جهانی 2013، قدرت لیگ جهانی 2014 شد
همگروهی والیبال ایران با برزیل، لهستان و ایتالیا
روشن شدن تکلیف کادر فنی تیم‌های ملی ظرف دو هفته آینده
برگزاری مراسم پارالمپیک و رسانه
خواندنی از ورزش ایران
آغاز اردوی دوومیدانی کاران برای حضور در بازی‌های آسیایی
   


به یاد طلبه بسیجی شهید «مهدی کاظمی جروکانی»
مرغ دل پر می‌کشد تا کوی دوست
شهید «مهدی‌کاظمی» کشاورز‌ زاده‌‌ای که با عشق به معارف آل‌محمد(ص) وارد مدرسه امام‌صادق(ع) شد و تا مغنی تحصیلاتش را ادامه داد. این مجاهد فی‌سبیل‌الله در عملیات‌های متعددی شرکت نمود و بارها مجروح و جانباز گشت. در عملیات والفجر مقدماتی از ناحیه چشم به شدت مورد اصابت ترکش قرار می‌گیرد و در بیمارستان مشهد مقدس چشم راستش تخلیه می‌شود. در عملیات کربلای 4 بر اثر اصابت ترکش، دستش مجروح می‌شود و در عملیات کربلای 5 به عنوان مسئول تیم تخلیه شهدا در لشکر مقدس امام‌حسین(ع) پس از آنکه تعدادی از شهدا را به پشت انتقال می‌دهد بر اثر ترکش‌های بسیاری که به او اصابت می‌کند به پشت جبهه انتقال می‌یابد. او در بیمارستان هرگاه به هوش می‌آید به تلاوت قرآن مشغول می‌شود تا بالاخره لقای پروردگارش را در می‌یابد و مرغ جانش به ریاض رضوان پر می‌کشد. «انک کادح الی ربک کدحا فملاقیه»
طلبه بسیجی شهید «مهدی کاظمی جروکانی»، سال 1345 در جروکان اصفهان متولد شد و در 10/12/1365 در عملیات کربلای پنج (در شلمچه) به شهادت رسید.

 


رئیس فدراسیون فوتبال با بیان اینکه امارات اصلی‌ترین رقیب ایران برای گرفتن میزبانی جام ملت‌های 2019 است، گفت: در موضوع انتخاب برترین‌های فوتبال آسیا شیخ سلمان نمی‌خواست تلافی کند اما عده‌ای در کمیته‌های AFC دوست ندارند ایران جایزه را ببرد!
علی کفاشیان در پاسخ به اینکه با توجه به رفتار کنفدراسیون فوتبال آسیا (AFC) با ایران و نادیده گرفتن موفقیت‌های فوتبالی ایران در سال 2013 فکر می‌کنید میزبانی جام ملت‌های 2019 را به ما بدهند، اظهار کرد: شرایط جام ملت‌ها فرق می‌کند. AFC تمام ضوابط و مدارک لازم برای گرفتن میزبانی را به ما اعلام کرد و ما هم مدارک کاملی را از شرایط ایران برایشان فرستادیم. ما رایزنی‌ها و لابی‌های لازم را انجام داده‌ایم و امیدواریم با توجه به پیشرفت و موفقیت‌هایی که در فوتبال آسیا به دست آوردیم AFC را مجاب کنیم تا میزبانی جام ملت‌ها را به ما بدهد.
شیخ سلمان نمی‌خواست تلافی کند
وی در واکنش به این‌که فکر نمی‌کنید شیخ سلمان رئیس AFC با ندادن هیچ جایزه‌ای به ایران در مراسم انتخاب بهترین‌های سال 2013 به نوعی می‌خواست حمایت تلویحی ما از یوسف سرکال یا بن همام در انتخابات ریاست کنفدراسیون آسیا را تلافی کند، تصریح کرد: خیر من چنین دیدگاهی را قبول ندارم چرا که انتخاب بهترین‌های فوتبال آسیا را معمولا کمیته‌ها در AFC انجام می‌دهند و آنها هم خیلی خوششان نمی‌آید ایران به عنوانی برسد.
امارات اصلی‌ترین رقیب ایران
رئیس فدراسیون فوتبال در پاسخ به این‌که شرایط انتخاب شدن ایران به عنوان میزبان جام ملت‌های 2019 را چطور می‌بینید و رقیب اصلی‌مان را چه کشوری می‌دانید، گفت: فکر می‌کنم ما شانس زیادی برای گرفتن این میزبانی داریم. شیخ سلمان و مجموعه AFC دیدگاهش نسبت به این‌که ایران بتواند میزبانی خوبی در جام ملت‌های سال 2019 داشته باشد نیز مثبت است. من رقیب اصلی کشورمان را امارات می‌دانم و معتقدم ایران و امارات بیشترین شانس را برای گرفتن میزبانی دارند. اما با توجه به این‌که امارات در جام ملت‌های سال 1996 میزبان جام ملت‌ها بوده شاید از این حیث ما وضعیت بهتری نسبت به آنها داشته باشیم.
نداشتن پول دلیلی برای انتخاب سرمربی ایرانی
کفاشیان از انتخاب سرمربی ایرانی برای تیم ملی فوتبال المپیک (امید) خبر داد و در پاسخ به سوالی درباره‌ انتخاب سرمربی این تیم تصریح کرد: انتخاب سرمربی تیم المپیک (امید) واقعا دیر شده است. این تیم باید هرچه زودتر تشکیل شود و خودش را برای مسابقات مقدماتی المپیک 2016 ریودوژانیرو آماده کند. ما به زودی جلساتی را در این‌باره خواهیم داشت. اول تصمیم داشتیم سرمربی خارجی برای تیم امید انتخاب کنیم اما واقعا دست ما خالی است و پولش را نداریم. بنابراین باید سرمربی ایرانی انتخاب کنیم.
پول کمیته المپیک در حد اعزام است
وی در پاسخ به این‌که با توجه به تمایلی که بهرام افشارزاده دبیرکل کمیته ملی المپیک برای انتخاب سرمربی خارجی نشان داد و همین‌طور تامین هزینه‌ای که کمیته المپیک برای تیم امید دارد باز هم مشکلی دارید، گفت: خیر. کمیته المپیک نمی‌تواند تمام هزینه‌های تیم امید را تقبل کند. آنها خیلی به ما پول بدهند در حد اعزام‌های این تیم جهت برگزاری اردوهای تدارکاتی است. بنابراین هزینه‌ آوردن مربی خارجی را فدراسیون فوتبال باید تامین کند. ضمن این‌که سال گذشته کمیته المپیک از بسیاری فدراسیون‌ها خواست قراردادی با مربیان خارجی نداشته باشند و اصلا مربیان خارجی را از تیم‌های ورزشی مختلف کنار گذاشتند اما فدراسیون فوتبال با وجود آن‌که دستش خالی بود مربیان خارجی خود را نگه داشت. ما بر اساس سیاستی که داریم پیش می‌رویم و با توجه به این‌که کمیته المپیک نمی‌تواند تمام هزینه‌های تیم امید را بدهد بنا داریم سرمربی ایرانی برایش انتخاب کنیم.

 


جدایی عابدینی از داماش بعد از دربی گیلان
با وجود مخالفت کتبی هیئت‌مدیره با استعفای مدیرعامل باشگاه داماش، عابدینی از این باشگاه می‌رود.امیر عابدینی حدود 2 ماه پیش از سمت خود در باشگاه داماش گیلان استعفا کرد اما هیئت‌مدیره باشگاه هفته گذشته به طور مکتوب و رسمی با استعفایش مخالفت کرد و خواهان ادامه حضور او در داماش شد.با این حال عابدینی می‌گوید بعد از دربی گیلان که جمعه این هفته برگزار می‌شود، دیگر مدیرعامل داماش نخواهد بود زیرا طبق قراردادی که با باشگاه داشته هیئت‌مدیره باشگاه می‌توانسته در این مدت جانشین او را انتخاب کند و او دیگر نمی‌خواهد در داماش بماند.
اعلام اسامی محرومان هفته هفدهم لیگ برتر
سازمان لیگ حرفه‌ای فوتبال ایران اسامی محرومان هفته هفدهم لیگ برتر را به این شرح اعلام کرد:تراکتورسازی تبریز: کریم انصاری‌فرد و فرشاد احمدزاده،ذوب‌آهن اصفهان: مرتضی تبریزی و سینا عشوری،ملوان بندرانزلی: محسن یوسفی و عزیز معبودی حقیقی،مس کرمان: لوسیانو ادینهو،راه آهن: مهدی زارعی،صبای قم: روزبه چشمی،گسترش فولاد تبریز: احمد امیرکامدار
دیدارهای هفته هفدهم مسابقات فوتبال لیگ برتر باشگاه‌های کشور طی روزهای پنج‌شنبه و جمعه هفته جاری برگزار خواهد شد.
گل‌ تیموریان و حیدری در جمع 10 گل برتر آسیا
گل آندرانیک تیموریان به بوریرام تایلند در رده سوم و گل خسرو حیدری به الشباب امارات در رده پنجم برترین گل‌های لیگ قهرمانان آسیا در سال 2013 قرار گرفتند.
بازیکن سابق پرسپولیس در آستانه پیوستن به بنفیکا
افشین اسماعیل‌زاده، هافبک فصل گذشته پرسپولیس که امسال به صورت قرضی راهی تیم دسته اولی بیرامار پرتغال شده است، قرار است پس از بررسی‌های لازم از هفته آینده در تمرینات تیم دوم بنفیکا شرکت کند.این درخواست از سوی سرمربی تیم اصلی بنفیکا از اسماعیل‌زاده صورت گرفته و این احتمال وجود دارد که در صورت رضایت از این بازیکن ایرانی، وی برای فصل آینده راهی تیم بنفیکا در لیگ حرفه‌ای پرتغال شود.
همدان میزبان رقابت‌های قهرمانی زیر 14 سال آسیا
کنفدراسیون فوتبال آسیا در نامه‌ای به فدراسیون‌های آسیایی، همدان را به عنوان محل برگزاری رقابتهای قهرمانی زیر 14 سال آسیا اعلام کرد.زمان برگزاری این مسابقات از 10 تا 20 مردادماه 93 خواهد بود که دو ورزشگاه شهید حاجی بابایی و مفتح برای برگزاری این مسابقات تعیین شده است.
بازگشت حیدری به میادین از بازی با سپاهان
خسرو حیدری مدافع ملی‌پوش تیم فوتبال استقلال که بعد از مدت‌ها دوری از میادین به خاطر مصدومیت به میادین بازگشته است تاکید کرد که در دیدار برابر سپاهان می‌تواند بازی کند.
قرار داد 18 ماهه غلام‌نژاد با استقلال
مجید غلام‌نژاد مدافع – هافبک راست تیم فوتبال سایپا با عقد قراردادی یک سال و نیمه به تیم استقلال پیوست. این مدافع که قرار است با شماره پیراهن 70 برای آبی پوشان به میدان برود از عصر امروز در تمرینات استقلال شرکت خواهد کرد.
ونگر: توپ طلا، فوتبال را نابود کرده است!
سرمربی آرسنال معتقد است که دادن جایزه‌ توپ طلا باعث از بین رفتن جذابیت فوتبال شده است و فیفا باید هرچه سریع‌تر این جایزه را بردارد. آرسن ونگر سرمربی در گفت‌وگوی تلویزیونی با یکی از کانال‌های فرانسوی گفت: توپ طلا فوتبال را فاسد کرده و به انگیزه‌ای پَست برای بازیکنان تبدیل شده است. من کاملا مخالف دادن جوایز شخصی هستم. بهتر است که این جوایز برداشته شود.
کرار در یک قدمی تراکتورسازی
مشکلات پیوستن جاسم کرار برای پیوستن به تراکتورسازی رفع شده و این بازیکن امروز یا فردا قراردادش را با این تیم تبریزی منعقد می‌کند.حمید زینی‌زاده مدیرعامل باشگاه تراکتورسازی با تایید این مطلب و اشاره به اینکه جاسم سهمیه آسیایی ما به حساب می‌آید گفت:یک بازیکن از برزیل و یک بازیکن از کشور اسلوکی هم این هفته در تمرینات تراکتورسازی حضور می‌یابند تا در صورت تایید نهایی از طرف جلالی، نیم فصل دوم برای تراکتور بازی کنند.
مهاجم داماش به پیکان پیوست
سعید حلافی مهاجم تیم فوتبال داماش به مدت نیم‌فصل به تیم پیکان تهران پیوست. حلافی در نیم‌فصل اول به دلیل اینکه در بازی‌های داماش به میدان نمی‌رفت دست به خود‌کشی زد اما با بهبودی حالش و موافقت عابدینی از این تیم جدا شد و به پیکان پیوست.

 


هفته ششم لیگ برتر بسکتبال با دیدار دو نماینده تهران در پایتخت آغاز و به پایان خواهد رسید که در حساس‌ترین دیدار مهرام میزبان ذوب آهن است.
در ادامه رقابت‌های لیگ برتر بسکتبال 12 تیم حاضر در این فصل مسابقات خود را از امروز و در هفته ششم آغاز خواهند کرد که در نخستین مسابقه دانشگاه آزاد تهران از ساعت 15 میزبان هفت الماس قزوین خواهد رفت. شاگردان شاهین‌طبع که هم اکنون در رده دوم ایستاده‌اند باید به مصاف تیمی بروند که شاید مربی خود را به دلیل بیماری در اختیار نداشته باشد.اما در حساس‌ترین مسابقه مهرام تهران میزبان ذوب آهن اصفهان است و باید در سالن آزادی به مصاف این حریف برود. ذوب آهن بعد از یک فصل دوری با شرایط خوبی وارد لیگ شده و از بازیکنان با تجربه‌ای بهره می‌برد. فرزاد کوهیان سرمربی این تیم با ترکیبی کامل و قدرتمند راهی تهران شده و برای کسب نتیجه برابر تیم جوان مهرام مبارزه خواهد کرد.در طرف دیگر میدان اما شاگردان هاشمی هستند که در این فصل با اینکه تغییر و تحول زیادی را تجربه کرده‌اند بازهم مدعی هستند و هم اکنون با پنج پیروزی صدر جدول را در اختیار دارند.برنامه کامل بازی ها به شرح زیر است:*دانشگاه آزاد – هفت الماس *صنایع ماهشهر – نیروی زمینی *استقلال – پتروشیمی *شهرداری گرگان – افرا خلیج فارس *ماهان – همیاری *مهرام – ذوب آهن
جدول رده بندی رقابت‌ها به شرح زیر است:1.مهرام،2.دانشگاه آزاد،3.ذوب آهن،4.پتروشیمی و...

 


قرعه کشی لیگ جهانی 2014 والیبال در اجلاس سالیانه این دپارتمان در مقر FIVB در لوزان سوئیس برگزار شد و دپارتمان لیگ جهانی ایران را با تیم‌های برزیل، لهستان و ایتالیا هم‌گروه کرد.
صبح دیروز اجلاس سالیانه دپارتمان لیگ جهانی در مقر FIVB در لوزان سوئیس برگزار شد که محمدرضا داورزنی رئیس فدراسیون والیبال ایران به عنوان یکی از اعضای این دپارتمان در این اجلاس شرکت کرد.در این اجلاس گزارشات لیگ جهانی 2013 ارائه و مورد بررسی قرار گرفت.
در ادامه این جلسه شرایط برگزاری لیگ جهانی 2014 بررسی و مقرر شد این مسابقات در سال 2014 با شرکت 28 تیم در سه گروه یا سه سطح برگزار شود و تیم‌ها با توجه به رنکینگ سال گذشته‌شان، در یکی از این سه گروه یا سطح قرار گرفته شوند و تیم‌های تراز اول والیبال دنیا در گروه یک، تیم‌های متوسط در گروه دو و دیگر تیم‌ها در گروه سه قرار می‌گیرند که در پایان مرحله مقدماتی و بین قاره‌ای از گروه یک با توجه به میزبان مرحله نهایی چهار یا پنج تیم و از گروه دو یک تیم به مرحله نهایی صعود می‌کنند.بر اساس این گزارش، با توجه به اینکه تیم ایران در دوره پیش در مکان نهم قرار گرفت و اکنون در رده بندی جهانی در رده دوازدهم قرار دارد، همچنین باتوجه به عملکرد این تیم در مسابقات گذشته، در لیگ جهانی 2014 به عنوان یکی از تیم‌های تراز اول والیبال دنیا در دسته یک گروه یک با برزیل، لهستان و ایتالیا هم‌گروه شد.قرعه کشی کامل این رقابت‌ها به قرار زیر است:
گروه یک
دسته A: ایران، برزیل، لهستان، ایتالیا
دسته B: روسیه، امریکا، بلغارستان، صربستان
گروه دو:
دسته C: بلژیک، کادانا، استرالیا، فنلاند
دسته D: آرژانتین، آلمان، فرانسه، ژاپن
دسته E: هلند، کره جنوبی، پرتغال، جمهوری چک
گروه سه:
دسته F: تونس، ترکیه، کوبا ، اسپانیا
دسته G: پوتوریکو، چین، اسلواکی و مکزیک
همچنین تیم آخر گروه دو به گروه سه سقوط و تیم اول گروه سه به گروه دو صعود خواهند کرد.

 


رئیس فدراسیون وزنه برداری گفت طی دو هفته آینده تکلیف سرمربیان تیم‎های ملی نوجوانان، جوانان و بزرگسالان کشور مشخص خواهد شد.
حسین رضازاده با بیان اینکه سال آینده با توجه به در پیش بودن بازی‌های آسیایی اینچئون و همینطور رقابتهای جهانی قزاقستان، سالی سرنوشت ساز و مهم پیش روی فدراسیون وزنه برداری قرار دارد خاطرنشان کرد: من طی روزهای گذشته، هم با ملی پوشان المپیکی صحبت کردم و هم با کورش باقری.
وی افزود: این جلسات تا رسیدن به یک جمع بندی مناسب ادامه خواهد داشت. نگاه ما یک نگاه ملی است، لذا در حال بررسی هستیم تا بهترین تصمیم را بگیریم. هدفم اصلی‌مان هم این است که قهرمانان وزنه برداری که سرمایه های این رشته ورزشی هستند همچون همیشه بتوانند برای کشور افتخار کسب کنند. این بچه ها زحمت کشیدند و برایشان هزینه شده است. از طرفی مربی آنها هم کارنامه ای درخشان دارد و طی چهار سال گذشته بهترین نتایج را برای وزنه برداری رقم زده است. به همین خاطر به دنبال اتخاذ بهترین تصمیم هستیم.
حسین رضازاده با اشاره به اینکه اردوی تیم‌های وزنه برداری نوجوانان و جوانان از اواخر آذر ماه در کمپ تیم‌های ملی آغاز خواهد شد، در مورد مهم‌ترین برنامه‌های این فدراسیون تا پایان سال جاری نیز گفت: فینال لیگ وزنه برداری 5 و 6 دی ماه در اهواز برگزار می‌شود. پس از آن رقابتهای قهرمانی بزرگسالان کشور را داریم که امسال به میزبانی آذربایجان شرقی در تبریز برگزار می‌شود. اواسط اسفند ماه نیز مسابقات نوجوانان و جوانان آسیا در تایلند برگزار می‌شود که قصد داریم با قدرت در این رقابتها شرکت کنیم.وی افزود: به همین خاطر هم اردوهای تیم‌های نوجوانان و جوانان از دو هفته دیگر در تهران آغاز خواهد شد تا این نفرات ضمن شرکت در رقابتهای قهرمانی آسیا برای حضور در رقابتهای جوانان جهان و همینطور المپیک نوجوانان که سال آینده برگزار می‌شود آماده شوند. برای تیم ملی بزرگسالان هم در حال برنامه ریزی هستیم تا حضوری قدرتمندانه در بازی‌های آسیایی و رقابتهای قهرمانی جهان داشته باشیم. طبق برنامه ریزی اردوهای تیم ملی بزرگسالان پس از پایان رقابتهای لیگ وزنه‌برداری از اواخر دی ماه آغاز خواهد شد.

 


در روز چهارم هفته پارالمپیک به نام پارالمپیک و رسانه از فعالان عرصه خبر تجلیل شد.
مراسم پارالمپیک و رسانه دیروز با حضور حسین نوش‌آبادی معاون وزیر ارشاد، جمعی از اهالی رسانه و هنرمندان سینما و تلویزیون برگزار شد. محمود عزیزی، داریوش اسدزاده، داریوش و انوشیروان ارجمند از جمله چهره‌های هنری حاضر در این مراسم بودند.در این مراسم محمود خسروی وفا رئیس فدراسیون جانبازان و معلولین، نوش آبادی و داریوش ارجمند برای حاضران سخنرانی کردند و از کتاب پارالمپیک رونمایی شد. همچنین از رسانه‌هایی که در یک سال گذشته اخبار مربوط به این حوزه را پوشش داده‌اند تجلیل به عمل آمد.

 


* رئیس فدراسیون هندبال هم از قطعی بودن حضور 8 تیم در مسابقات قهرمانی جوانان آسیا خبر داد و افزود: به احتمال فراوان شهر تبریز به عنوان میزبان رقابت‌های قهرمانی هندبال جوانان آسیا انتخاب خواهد شد.
* مسابقات کاراته قهرمانی آسیا در حالی از 12 تا 16 آذر در امارات آغاز خواهد شد که هدایت تیم ملی 4 کشور حاضر در مسابقات بر عهده مربیان ایرانی است. رضا رشید نیا و محمود کرک آبادی همچون سالهای گذشته سرمربیگری تیم های ملی ماکائو و هنگ کنگ را بر عهده دارند. وحید خواجه حسینی و ابراهیم نادربیگی هم هدایت تیم ملی امارات را در بخش های کومیته و کاتا بر عهده دارند.هدایت تیم ملی عراق نیز بر عهده گودرز کمانگیر و علی موثق است.
* رئیس فدراسیون اسکی از پنج سهمیه ایران شامل سه سهمیه پسر و دو سهمیه دختر در المپیک زمستانه 2014 روسیه خبر داد.

 


اردوی آمادگی ملی‌پوشان دوومیدانی ایران برای حضور در بازی‌های آسیایی از دیروز در کیش و آکادمی ملی المپیک آغاز‌شد.
در این مرحله از اردو 11 دوومیدانی کار در ماده‌های سرعت و پرتابی از دیروز در جزیره کیش تمریناتشان را آغاز کردند که قرار است طی دو، سه روز آینده احسان حدادی، پرتابگر دیسک المپیکی ایران هم به این اردو اضافه شود.
اما 25 ورزشکار هم از دیروز در هتل آکادمی ملی المپیک اردو ‌زدند که 5 بانوی ملی‌پوش یعنی مریم طوسی، لیلا رجبی، سپیده توکلی، سحر ضیایی و ژاله کاردان هم در این آکادمی تمرین کردند.البته یکی،‌دو ورزشکار پرتابی هم تمرینات خود را در ورزشگاه آفتاب انقلاب ادامه می‌دهند.اردوهای تیم ملی دوومیدانی 21 روزه است که هر مرحله از اردو پس از استراحتی کوتاه دوباره از سر گرفته می‌شود و قرار است این اردوها تا بازی‌های آسیایی ادامه یابد.دوومیدانی کاران ایران در ماه‌های پیش‌رو مسابقات داخل سالن قهرمانی آسیا و جهان را هم پیش‌رو دارند و برخی از آنها برای حضور در این رقابت‌ها آماده می‌شوند.

 


(صفحه(6(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(12(صفحه(9(صفحه(4(صفحه (2.3.10