(صفحه(6(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(12(صفحه(9(صفحه(4(صفحه (2.3.10


چهارشنبه 27 آذر 1392 - شماره 20668

صفحه (10)

صفحه (3)

صفحه (2)

     
رایزنی اشتون و آمانو درباره نقش آژانس در اجرای توافق ژنو
سخنگوی سابق شورای نگهبان: مسببین فتنه ۸۸ هنوز مجازات نشده‌اند
با حضور امیر اسماعیلی رادار برد بلند آرش وارد چرخه عملیاتی پدافند هوایی شد
درمکتب امام
رحمانی فضلی:رویکرد وزارت کشور به سازمان‌های مردم‌نهاد امنیتی است نه ضد امنیتی
در دیدار عراقچی و اشتون عنوان شد
مذاکرات کارشناسی به زودی از سر گرفته می‌شود
اعزام کاروان پیاده عزاداران حسینی از اهواز و قزوین به کربلا
محاکمه متهم دانه درشت در ادامه رسیدگی به پرونده اختلاس بیمه ایران
لاریجانی: بحران سوریه تنها راه حل «سیاسی» دارد
دیدار هیئت پارلمانی اروپا با مقامات وزارت خارجه ایران
تشییع پیکر مطهر 3 شهید در شهرهای کشور
انتقاد رئيس ديوان عدالت از ملاقات هيئت اروپايي با فتنه‌گران
ولایتی: آمریکا مجبور است
به توافق ژنو پایبند بماند
رئیس کمیته هسته‌ای مجلس: آمریکا توافقنامه ژنو را از اعتبار ساقط کرد
توزیع کارت آزمون فراگیر پیام‌نور
   


معاون «کاترین اشتون» با مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی دیدار و در مورد اجرای توافق هسته‌ای موقت با ایران، با وی گفت‌وگو کرده است.
«هلگا اشمید» معاون «کاترین اشتون» مسئول دستگاه سیاست خارجی اتحادیه اروپا و مذاکره‌کننده ارشد گروه 5+1، امروز در دیدار با «یوکیا آمانو» مدیر کل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی، با وی در مورد اجرای توافق ژنو، گفت‌وگو کرده است.
ایران و گروه موسوم به 5+1 (آمریکا، روسیه، چین، انگلیس، فرانسه و آلمان) ماه گذشته در شهر ژنو به توافقی موقت در مورد برنامه هسته‌ای ایران دست یافتند. در این توافق اولیه که مدت اجرای آن 6 ماه در نظر گرفته شده، وظیفه بازرسی و تایید انجام تعهدات از سوی ایران برعهده آژانس بین‌المللی انرژی اتمی گذاشته شده است.
به گزارش فارس، شورای وزیران اتحادیه اروپا هم روز سه‌شنبه بعد از نشست یک ساعته خود که پشت درهای بسته انجام شد، با صدور بیانیه‌ای اجرای فوری توافق ژنو را خواستار شده و بر پایبندی خود به این توافق تاکید کرده است. این بیانیه همچنین اعلام کرده است که اروپا آماده است به محض اینکه آژانس بین‌المللی انرژی اتمی گام‌های برداشته شده از سوی ایران را تایید کرد، بخشی از تحریم‌ها علیه تهران را لغو کند.
اشمید دیروز در دیدار خود با آمانو در وین، با وی در مورد «نقش مهم آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در اجرای» توافق ژنو صحبت کرده است.

 


عضو حقوقدان سابق شورای نگهبان با بیان اینکه در طول حوادث بعد از انتخابات ۸۸ هیچگونه مجازاتی برای مسببین فتنه صورت نگرفته است، تاکید کرد: قوانین مجازات ما قادر نیستند که مجازات واقعی این افراد را اعمال کنند.
عباسعلی کدخدایی سخنگوی سابق شورای نگهبان در مورد ارتباطات خارجی فتنه‌گران گفت: اخباری که در قبل از انتخابات داشتیم، یک تلاش جمعی برخی از رسانه‌های معاند نظام بود و بی‌بی‌سی فارسی هم چند ماه قبل از انتخابات ۸۸ راه‌اندازی شد. روندی که بی‌بی‌سی و بی‌بی‌سی فارسی داشت را شما در همه انتخابات ملاحظه می‌کنید، حتی هر حادثه کوچکی که در ایران اتفاق می‌افتد، موضع بی‌بی‌سی و به‌خصوص بی‌بی‌سی فارسی اظهر من الشمس است.
عضو سابق شورای نگهبان در مورد تأیید «سلامت انتخابات» توسط نمایندگان کاندیداهای انتخابات ریاست جمهوری سال ۸۸ اظهار داشت: در تهران هم برای اولین بار آمدیم و اعلام کردیم که نامزدهای انتخاباتی می‌توانند در شورای نگهبان نماینده داشته باشند. تا آن موقع چنین چیزی اتفاق نمی‌افتاد؛ خود آن‌ها نیز تایید کردند که انتخابات مشکلی ندارد و بعداً هم آمدند و اعلام کردند. مثلاً اخیراً و بعد از مدتی اعلام کردند که انتخابات سال ۸۸ انتخاباتی بود که سالم برگزار شد.
وی با بیان اینکه توطئه «تقلب در انتخابات» از بیرون کشور تدبیر شده بود، گفت: توطئه از بیرون تنظیم شده و در داخل افراد ساده‌لوحی آمدند و تهمت بزرگی را به نظام زدند که خب تهمت به یک شخص در قانون مجازات، مجازاتی سنگین دارد. تهمت به ۷۰ میلیون نفر چه وضعیتی خواهد داشت؟ در قبال جرمی که این‌‌‌ها مرتکب شدند، قوانین مجازات ما قادر نیستند که مجازات واقعی این افراد را اعمال کنند.
کدخدایی همچنین در مورد مصادیق جرم‌های صورت گرفته در حوادث بعد از انتخابات نیز تصریح کرد: مسئله مهم همان جرم ابتدایی بود که پذیرش یا عدم پذیرش حکم یک مرجع نظارتی است که به خودی‌خود جرم نیست ولی وقتی دستوری را مقامی داده و شما قبول نمی‌کنید و مرتکب جرائم جدیدی می‌شوید، این‌هاست که وضعیت را نسبت به شما تغییر می‌دهد. بحث ما این بود که شما اگر نظری را قبول ندارید، خیلی خوب باید ساکت شوید. مثل کسی که در دادگاه محکوم می‌‌شود و کار دیگری نمی‌تواند بکند، اما اگر مطلب دیگری ندارید، خلاف است که بروید و مرتکب اعمال دیگری شوید و نظم را به هم بزنید.
وی اضافه کرد: اینکه اعتراض کرده و در خانه‌های مخفی توطئه کنند که چگونه با مردم و نیروهای نظامی و انتظامی برخورد کنند، در جایی رفتند و به پایگاه بسیج حمله کردند و در جایی به خانه‌های مردم حمله کردند. همه این‌‌ها مصداق «شورش» و تخریب اموال عمومی و مردم است. هر کدام از این‌‌ها در قانون مجازات، مجازات خاص خودش را دارد و هم «مسبب» و هم «مباشر» مسئولیت دارند. من نمی‌توانم اینجا باشم و مردم را تحریک کنم و در اثر تحریک عده‌ای بروند و خساراتی به دیگران وارد کنند و بگویم که من مسئول نیستم و در خانه و اتاق خود نشسته بودم، شما دارید تحریک می‌کنید.
عضو هیئت علمی دانشگاه تهران همچنین در بررسی حقوقی «حصر» سران داخلی فتنه نیز گفت: «حصر» به عنوان مجازات تلقی نمی‌شود. «حصر» یک اقدام «تنبیهی موقت» و اقدام «تأمینی موقت» است برای اینکه امنیت حفظ شود یعنی برای اینکه الان امکان رسیدگی نیست. «حصر» یک اقدام اولیه است که مقامات قانونی برای اینکه امنیت حفظ شود، اتخاذ کردند. حالا در آینده ببینیم چگونه باید به این اتهامات و جرایم رسیدگی شود. در قالب حقوقی یک اقدام تامینی موقتی است.
این استاد حقوق دانشگاه تهران در گفت وگو با تسنیم خاطرنشان کرد: «حصر» اقدامی قانونی و مبنای حقوقی دارد و در پاسخ به سؤالی مبنی بر اینکه اگر «حصر» برداشته شود، باید سران داخلی فتنه در دادگاه حاضر شوند؟ اظهار داشت: باید به هر حال وضعیت روشن شود و دادگاهی تشکیل شود و به این اتهامات رسیدگی شود.

 


رادار قدرتمند و بومی آرش با حضور فرمانده قرارگاه پدافند هوایی خاتم‌الانبیا در یکی از سایت‌های راداری کشور رونمایی شد.
امیر اسماعیلی فرمانده قرارگاه پدافند هوایی خاتم‌الانبیا در مراسم رونمایی از رادار برد بلند آرش با اشاره به ضرورت‌های پایش آسمان کشور گفت: این رادار مکمل رادار آرایه فازی 10 شهریور است و مراحل نگهداری و تعمیر آن بسیار ساده است.
وی افزود: این رادار در عین سادگی، برد بسیار بلند و توان مناسبی را برای شبکه یک پارچه پدافندی فراهم خواهد کرد.
فرمانده قرارگاه پدافند هوایی کشور ابراز داشت: رادار آرش مکمل توان راداری کشور در تمامی باندهای فرکانسی VHF, UHF و HF است و با استفاده از این رادار پیشرفته شبکه یکپارچه پدافندی کشور در مقابله با جنگ الکترونیک توانمندتر خواهد شد.
وی گفت: لذا رادار بومی آرش با توان بسیار پایین، برد بسیار بالایی را به شبکه پدافند هوایی کشور هدیه می‌کند.
امیر اسماعیلی تاکید کرد: نگهداری و تعمیرات این رادار بسیار ساده است و تا پایان هفته در یکی از سایت‌های کشور مستقر می‌شود.

 


صهیونیست‌ها، اهل مذهب نیستند؛
جاسوس و نوکر مستکبرینند
ما حساب جامعه یهود را از حساب صهیونیزم و صهیونیست‌ها جدا می‌دانیم.
آنها (صهیونیست‌ها) جزء اهل مذهب اصلا نیستند...
اینها اتصال به مستکبرین پیدا کردند، جاسوس آنها هستند، نوکر آنها هستند و بر ضد مستضعفین عمل می‌کنند.
آئین انقلاب اسلامی - ص 320

 


وزیر کشور تأکید کرد: فعالیت‌هایی که سازمان‌های مردم‌نهاد می‌کنند سبب افزایش قدرت ملی کشور می‌شود و این قدرت هر چقدر بیشتر شود امنیت ما بالاتر خواهد رفت.
عبدالرضا رحمانی فضلی وزیر کشور در نشست سازمان‌های مردم نهاد که در سالن پیامبر اعظم وزارت کشور برگزار شد، گفت: مسئله سازمان‌های مردم نهاد یا سمن‌ها اگر اعتقاد پشت آن نباشد با قانون و حمایت‌های سیاسی یا دولتی صرف هم نمی‌شود آنها را جا انداخت.
وزیر کشور تصریح کرد: برخلاف اینکه برخی از دوستان اشاره داشتند نگاه به این مسئله امنیتی نباشد اتفاقاً رویکرد ما به این مسئله کاملاً امنیتی است و ضد امنیتی نیست، چرا که فعالیت‌هایی که این سازمان‌ها می‌کنند به قدرت ملی کشور افزوده می‌شود و این قدرت هر چقدر بیشتر شود امنیت ما بالا خواهد رفت.
وی اضافه کرد: در واقع این سازمان‌ها باری را از روی دوش دولت برداشته و در جهت رضایت‌مندی مردم و رفع مشکلات آنها کار می‌کنند. از این رو نقش این سازمان‌ها در امنیت ملی بسیار بالاست و باید مورد توجه قرار گیرد.
رحمانی فضلی افزود: اما رویکرد ضد امنیتی به این معناست که این سازمان‌ها تهدید هستند و اینکه این رویکرد نباید باشد کاملاً درست است؛ بنده که وزیر کشور و رئیس شورای امنیت ملی کشور هستم به هیچ وجه سازمان‌های مردم نهاد را تهدیدی برای کشور نمی‌دانم، اشکالات و ایرادات در همه امور و فعالیت‌ها در برخی شرایط وجود دارد و اگر موردی هم مشاهده شود حتماً تذکر داده خواهد شد. مطمئناً با تکیه بر قانون و مناسبات صحیح و درست اخلاقی و نیت خیرخواهانه و کمک به مردم که در واقع کمک به دولت خواهد بود.
وی با تأکید بر اینکه سازمان‌های مردم‌نهاد ناگزیر هستند که رابطه خود را به گونه‌ای تنظیم کنند و از سایر دستگاه‌ها و در سایر روابط اجتماعی توازن و هماهنگی ایجاد شود، گفت: این مسئله نیاز به قانون دارد چرا که هیچ فعالیت اجتماعی نیست که در خلأ قانونی شکل گیرد. از این رو از منظر اجرای قانون وصل حاکمیت می‌شویم و حاکمیت و بالاخص دولت باید به این نگاه به شما کمک کند که این سازمان‌ها به امنیت ملی کمک کرده و خدمت به مردم می‌کنند با آنها تماس برقرار کند نه اینکه یک عنصر دولتی هستند.
رحمانی فضلی افزود: ما در وزارت کشور اعتقاد داریم باید به سازمان‌های مردم نهاد و احزاب کمک کنیم تا در مسیر مناسب با کارکرد و نقش‌آفرینی مطلوب در جامعه باشند و در جایگاه خود بایستند.
وی در بخش دیگری از سخنان خود به طرح ناظر بر تأسیس و فعالیت‌های سازمان‌های مردم‌نهاد اشاره کرد که در مجلس بوده و در دولت بررسی و با آن مخالفت شد، گفت: مخالفت دولت با این طرح به معنای عدم تصویب این طرح در مجلس نخواهد بود؛ بنده خواستم دولت نامه‌ای به مجلس بنویسد و تقاضای مسکوت بودن این طرح را داشته باشد تا باهماهنگی و استفاده از پیشنهادات سازمان‌های مردم‌نهاد این طرح را کامل کنیم یا لایحه بدهیم.

 


معاون وزیر امور خارجه و عضو ارشد تیم مذاکره‌کننده کشورمان بعد از دیدارش با کاترین اشتون گفت: توافق شد مذاکرات کارشناسی به زودی از سر گرفته شود.
سیدعباس عراقچی صبح دیروز در بروکسل مقر اتحادیه اروپا با کاترین اشتون مسئول سیاست خارجی این اتحادیه درخصوص مذاکرات ایران و 1+5 دیدار و گفت‌وگو کرد.
عراقچی با بیان اینکه در این دیدار از مواضع آمریکا انتقاد شدیدی صورت گرفت، خاطرنشان کرد که خانم اشتون اطمینان داد که 1+5 مصمم به اجرای توافق ژنو و پایبند به تعهداتش می‌باشد.
معاون وزیر خارجه همچنین به واحد مرکزی خبر گفت: در دیدار با اشتون ضمن انتقاد از مواضع غیرسازنده غرب و به‌ویژه مقامات آمریکایی تاکید کردیم که اگر مذاکرات بخواهد ادامه یابد، باید از برخی زیاده‌خواهی‌ها و اقدامات تحریک‌کننده اجتناب شود.
عراقچی همچنین افزود: خانم اشتون نیز با تأیید ضرورت اجتناب از اقداماتی که به سوءتفاهم می‌انجامد اطمینان داد 6 کشور به خصوص طرف آمریکایی به همین ترتیب عمل خواهند کرد و پذیرفت که لازمه توافق، پایبندی به اصل متن توافقنامه است.
عراقچی گفت: در این ملاقات قرار شد که مذاکرات کارشناسی به زودی از سر گرفته شود.
عراقچی همچنین در سفری یک روزه به شهر برلین در بنیاد مطالعاتی کوربر پیرامون آخرین وضعیت پرونده هسته‌ای ایران و توافق ژنو سخنرانی کرد.
به گزارش ایسنا: در این نشست که شخصیت‌های برجسته آلمانی از جمله یوشکا فیشر، وزیر خارجه پیشین این کشور، چند نماینده پارلمان، مقامات ارشد وزارت امور خارجه و صدراعظمی و نیز روسای مهمترین مراکز مطالعاتی این کشور شرکت داشتند، عراقچی ضمن تشریح مواضع و دیدگاه‌های ایران در خصوص گفت‌وگوهای جاری میان دو طرف حول توافق ژنو و آخرین تحولات پیش آمده پس از توقف گفت‌وگوها در وین، به سوالات حضار پیرامون مسائل هسته‌ای، منطقه‌ای و سیاسی پاسخ گفت.

 


کاروان پیاده عزاداران حسینی اهواز و قزوین حرکت به سوی کربلا را آغاز کردند.
مسئول هیئت کریم اهل‌بیت(ع) اهواز با اشاره به عزیمت اهوازی‌ها به کربلای معلی گفت: این عاشقان با پای پیاده به زیارت کوی دوست می‌روند.
سیدرضا امام دیروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اهواز اظهار کرد: جمع زیادی از مردم اهواز که اکثر آنان جوانان هستند به مناسبت فرا رسیدن اربعین سرور و سالار شهیدان حضرت اباعبدالله الحسین(ع) با پای پیاده به سمت کربلای معلی حرکت کرده و مسیر شهر نجف تا کربلا را پیاده طی خواهند کرد. وی گفت: 5 هیئت مذهبی اهواز در این همایش معنوی حضور دارند.
همچنین دبیر ستاد هماهنگی کاروان پیاده‌روی اربعین از اعزام کاروان پیاده عزاداران حسینی از قزوین به کربلا خبر داد و گفت: در روز اربعین 630 نفر از عزاداران حسینی با پای پیاده مسیر نجف تا کربلا را طی می‌کنند.
حامد کبودوند در گفت‌وگو با خبرنگار فارس از قزوین اظهار کرد: 14 هیئت عزاداری اباعبدالله الحسین(ع) در قالب کاروان پیاده برای زیارت مرقد مطهر امام حسین(ع) و عزاداری روز اربعین عازم کربلا می‌شوند.
وی افزود: این هیئت‌ها از شهرستان‌های قزوین، البرز، آبیک، تاکستان و بویین زهرا هستند که از قزوین حرکت کرده و پس از انجام مراسم ویژه اربعین حسینی در کربلا ششم دی‌ماه باز می‌گردند.
کبودوند تصریح کرد: این کاروان مسیر 90 کیلومتری نجف تا کربلا را با پای پیاده طی می‌کند.
اختصاص اتوبوس
برای بازگشت زائران
مدیرکل حمل و نقل و پایانه‌های استان ایلام گفت: 300 اتوبوس برای انتقال زائران از مرز مهران به داخل کشور پس از مراسم اربعین حسینی مهیا شده است.
«رضا سلیمانی» دیروز در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: پیش‌بینی می‌شود با توجه به نزدیکی مرز مهران با عتبات عالیات در کشور عراق حجم زیادی از زائران پس از این آیین مرز مهران را برای بازگشت خود به کشور انتخاب کنند.
وی ادامه داد: ناوگان حمل و نقل ایلام به همین منظور از امکانات سایر استان‌ها و بکارگیری اتوبوس‌های دستگاه‌های دولتی برای انتقال زوار درخواست همکاری کرده است.
مدیر کل حمل و نقل و پایانه‌های ایلام یادآور شد: ناوگان حمل و نقل استان برای انتقال زائران امام حسین(ع) در شهر مهران و مرکز استان یک روز قبل از اربعین حسینی به صورت آماده‌باش در می‌آید.

 


پنجمین جلسه رسیدگی به پرونده تجدید نظر متهمین اختلاس از بیمه ایران و استانداری تهران روز گذشته در شعبه 79 دادگاه کیفری استان تهران برگزار شد.
در ابتدای نوبت صبح این جلسه دادگاه قاضی محمدی کشکولی متهم «ف. ه» رئیس وقت اعتبارات بانک ملت را به جایگاه فراخواند و خطاب به وی گفت که به ادامه دفاعیاتش بپردازد.
متهم «ف. ه» گفت: من ارائه ادامه دفاعیاتم را به وکیلم می‌سپارم و باید یادآور شوم که هیچ وجهی از «د. س» نگرفتم و تمام اتهامات وارده را رد می‌کنم.
در ادامه وکیل مدافع «ف. ه» در جایگاه حاضر شد و گفت: اساس اتهامی که به موکلم منتسب شده بر اساس اقرار آقای «د. س» بوده است و پس از اقرار آقای «د. س»، موکلم به دریافت رشوه متهم شده است.
وی افزود: هیچگونه مستندی در زمینه اتهام انتسابی به موکلم منعکس نشده و پرونده موکلم به قرار منع پیگرد نزدیک‌تر بود تا بخواهد کیفرخواست بخورد.
این وکیل دادگستری گفت: درخواست برائت موکلم را از دادگاه دارم.
در ادامه این جلسه نماینده دادستان اتهامات «م. ص» کارمند سابق بانک ملت را دریافت رشوه به مبلغ 20 میلیون تومان عنوان کرد.
سپس متهم «م. ص» در جایگاه قرار گرفت و قاضی پس از تفهیم اتهام به وی، گفت که آیا اتهامات وارده را قبول دارید؟
متهم پاسخ داد: خیر، به هیچ وجه بنده پولی را از آقای «د. س» نگرفتم و ارتباط شخصی هم با وی نداشتم و من نمی‌دانم به چه اتهامی در اینجا هستم.
در جلسه عصر روز سه‌شنبه به پرونده معاونت پیشین اداری مالی و سرپرست وقت معاونت عمرانی استانداری تهران رسیدگی شد.
دو متهم (ا .م) و (ی.د) در جلسه به دفاع از اتهامات وارده پرداختند.
نماینده دادستان با قرائت کیفرخواست صادره برای (ی .د) گفت: دو فقره اختلاس به میزان 5 میلیارد ریال و 2 میلیارد ریال، تصرف غیر مجاز 30 درصد از عوارض اتباع بیگانه، وصول وجه غیر قانونی از معدن داران شن و ماسه در استان تهران، اهمال و تضییع حقوق دولت نسبت به منطقه لواسان، تصدی بیش از یک سمت دولتی، عضویت در شبکه مرتکبین اختلاس، ارتشا و کلاهبرداری و پولشویی از موارد اتهامی متهم است.
قاضی دادگاه نیز گفت: تصدی بیش از یک سمت دولتی برائت شد اما عضویت در شبکه و پولشویی و تضییع حقوق دولت در دادسرا مفتوح است.
قاضی محمدی کشکولی افزود: در این جلسه به جرم دو فقره اختلاس به میزان 7 میلیارد ریال، تصرف غیر مجاز 30 درصد از اتباع بیگانه به میزان 59 میلیارد و 138 میلیون ریال و وصول وجه مازاد بر تعرفه از معدن‌داران به میزان 23 میلیارد و 970 میلیون ریال در 26 فقره چک در این دادگاه رسیدگی می‌شود.
ادامه رسیدگی به پرونده اختلاس از بیمه ایران به ساعت 9 صبح امروز(چهارشنبه) موکول شد.

 


ابراهیم جعفری رئیس ائتلاف ملی حاکم بر عراق  با علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی دیدار و گفت‌وگو کرد.
در این دیدار علی لاریجانی با اشاره به اشتراکات متعدد دینی، فرهنگی، جغرافیایی و تاریخی بین دو کشور جمهوری اسلامی ایران و جمهوری عراق، اظهار داشت: ضرورت دارد که دو کشور برادر و همسایه به گسترش هرچه افزون‌تر مناسبات و همکاری‌های خود مبادرت کنند.
وی افزود: منافع و دغدغه‌های مشترک راه را برای افزایش رایزنی‌ها و همکاری‌های متقابل ایران و عراق هموار کرده است.
رئیس مجلس در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به حوادث تروریستی اخیر در عراق، تصریح کرد: دشمنان دو ملت بزرگ ایران و عراق خواهان نزدیکی آنها به یکدیگر از یک سو و رشد و رفاه اقتصادی عراق از سوی دیگر نیستند. وی ادامه داد: برای جمهوری اسلامی ایران، وجود یک همسایه با اقتدار و برخوردار از ثبات و آرامش در کنار خود اهمیت دارد.
رئیس مجلس بر همین اساس به موضوع تحولات منطقه‌ای به ویژه در سوریه پرداخت و تأکید کرد: گذشت زمان به خوبی ثابت کرد که پرورش و اعزام تروریست و ارسال سلاح به یک کشور جز ایجاد بی‌ثباتی و ناآرامی در منطقه نتیجه‌ای ندارد. وی افزود: بحران سوریه تنها راه حل سیاسی دارد و کشورهای خیرخواه منطقه باید با تعامل و همکاری سازنده به مردم سوریه در رفع مشکلات‌شان کمک کنند.
در ادامه این دیدار «ابراهیم جعفری» رئیس ائتلاف ملی حاکم بر عراق، جمهوری اسلامی ایران را یک دوست و برادر برای عراق خواند و گفت: گسترش ارتباطات و همکاری‌های بین دو کشور بزرگ و مهم همسایه برای عراق از اهمیت زیادی برخوردار است.. وی فعالیت‌های تروریستی در عراق را تلاش بیهوده از سوی دشمنان عراق برای جلوگیری از رشد و توسعه این کشور دانست و بر ضرورت وحدت تمام اقشار مردمی عراق تأکید کرد.

 


وزیر امور خارجه کشورمان با بیان اینکه دولتمردان اروپایی و آمریکایی به ناکارآمدی توسل به تهدید و تحریم پی برده‌اند، گفت: سلاح اتمی هیچ جایگاهی در دکترین دفاعی ایران ندارد و آن را مخل و مضر منافع ملی می‌دانیم.
اعضای کمیته ایران در پارلمان اروپا به ریاست خانم ماریل گرونبرگ در ادامه دیدارهای خود در تهران با محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه کشورمان دیدار و در خصوص مسائل مورد علاقه و اهتمام مشترک گفت‌وگو و تبادل نظر کردند.
ظریف در این دیدار گفت: در ایران همانند بسیاری از کشورهای جهان، اصول و مبانی ثابتی در سیاست داخلی و خارجی وجود دارد و تغییر دولت‌های مختلف در نتیجه مشارکت گسترده مردم در انتخابات و مشارکت مستقیم در تعیین سرنوشت سیاسی منجر به انتخاب شیوه کارآمدتر و بهتری از مدیریت کشور بر اساس انتخاب و رای مردم می‌شود که در رویکرد سیاست و روابط خارجی کشور و تقویت و توسعه روابط با کشورهای مختلف جهان تاثیرگذار بوده است.
ظریف همچنین با تشریح رویکرد اعتدال و تعامل دولت یازدهم در عرصه سیاست داخلی و خارجی، ورود ایران به مذاکرات اخیر هسته‌ای که منجر به حصول توافق بین ایران و گروه 5+1 شد را منبعث از همین رویکرد دانست و افزود: بر اساس مبانی اعتقادی و فتوای مقام معظم رهبری و منافع راهبردی، نه تنها سلاح اتمی هیچ جایگاهی در دکترین دفاعی ایران ندارد، بلکه آن را مخل و مضر منافع ملی خود می‌دانیم.
گفتنی است تاریاگرونبرگ رئیس هیئت روابط پارلمان اروپا که در قالب سفری رسمی و به دعوت مجلس شورای اسلامی به همراه تنی چند از دیگر نمایندگان آن پارلمان به ایران سفر کرده است با مجید تخت روانچی، معاون اروپا آمریکا وزارت خارجه نیز دیدار و گفت‌وگو کرد.
پیگیری وضعیت دیپلمات
ربوده شده
وزیر امور خارجه کشورمان همچنین در تماس تلفنی با همتای یمنی وضعیت نوراحمد نیکبخت دیپلمات ربوده شده ایرانی در یمن را مورد پیگیری قرار داد.
ظریف در این گفت‌وگوی تلفنی با ابوبکر القری ضمن ابراز مراتب نگرانی جمهوری اسلامی ایران، اقدام و همکاری دولت یمن برای بازگشت سالم وی به کشورمان را خواستار شد و مسئولیت دولت یمن در این زمینه را مورد تاکید قرار داد. نوراحمد نیکبخت وابسته اداری سفارت ایران در صنعا 30 تیرماه در مسیر منزل به سفارت توسط افراد ناشناس ربوده شد.

 


مشهد- خبرنگار کیهان:
پیکر مطهر جانباز 70درصد قوچانی و یکی از شهدای حادثه تروریستی دیاله عراق و شهیدی از نیروی انتظامی تشییع شدند.
محمود سراب قوچانی جانباز 70 درصد از یادگاران هشت سال دفاع مقدس که مرداد 1362 در منطقه عملیاتی مهران بر اثر اصابت ترکش به ناحیه کمر به فیض جانبازی نایل آمده بود، 23 آذرماه جاری به درجه رفیع شهادت رسید.
پیکر پاک این شهید، پس از تشییع از مقابل مهدیه مشهد و طواف در بارگاه منور رضوی؛ در قطعه شهدای بهشت رضا آرام گرفت.
همچنین به گزارش ایرنا پیکر مطهر شهید بهمن شفیعی یکی از شهدای حادثه تروریستی منطقه دیاله عراق با حضور اقشار مختلف مردم در شهرستان عباس‌آباد در غرب مازندران تشییع شد.
در حادثه تروریستی که عصر روز جمعه در استان دیاله عراق به وقوع پیوست، تعدادی از مهندسان و کارگران ایرانی شاغل در پروژه گازرسانی این منطقه شهید و زخمی شدند.
بر اساس این گزارش پیکر پاک شهید حسن گودرزی فرمانده پاسگاه نیروی انتظامی چاه برکه لارستان که روز 22 آذر در درگیری با قاچاقچیان مواد مخدر به شهادت رسیده بود در بخش خشت کازرون تشییع و در امامزاده علی(ع) این شهرستان به خاک سپرده شد.

 


رئیس دیوان عدالت اداری تاکید کرد: دیدار هیئت پارلمانی اروپا با دو نفر از محکومان فتنه 88 نشان داد ریشه و آبشخور فتنه 88 در کجا بوده است.
حجت‌الاسلام محمد جعفر منتظری در جلسه هیئت عمومی دیوان با انتقاد از این اقدام هیئت پارلمانی اروپایی، این ملاقات را محکوم کرد و گفت: گروهی تحت عنوان هیئت پارلمانی اروپا به ایران آمدند و در حالی که این هیئت‌‌ها معمولا برای تبادل مسائل اقتصادی است، این‌ها با دو نفر از فتنه‌گرانی که در فتنه 88 محکومیت داشتند، مخفیانه دیدار کردند. باید روشن شود که چه کسانی زمینه این دیدار را فراهم کرده‌اند؟
رئیس دیوان عدالت اداری افزود: با گذشت 5 سال از حادثه سال 88 وقتی عده‌ای از غربی‌‌ها به ایران می‌آیند و مخفیانه ملاقاتی را انجام می‌دهند، نشان می‌دهد که آن فتنه در کجا ریشه داشته و آبشخور آن کجاست.
وی در ادامه با طرح این سؤال که آیا هیئت پارلمانی اروپا آمده‌اند تا مشکلات اقتصادی و ارتباطی را حل کنند یا دنبال اهداف دیگری هستند، ادامه داد: چه کسانی چنین خیانتی را مرتکب شده‌اند تا زمینه این ارتباط فراهم شود. ما امیدواریم که مسئولان امنیتی این جریان را دنبال کنند تا این موضوع برای مردم روشن شود.
منتظری با محکوم کردن اقدام هیئت پارلمانی در ملاقات با دو نفر از محکومین فتنه 88، اظهار کرد: آیا واقعا در کشورهای غربی اجازه می‌دهند گروهی به عنوان نمایندگان پارلمانی به آنجا بروند و مخفیانه با برخی از اعضای اپوزیسیون آن کشور ملاقات کرده، جلسه داشته باشند و تبادل اطلاعات کنند. رئیس دیوان عدالت اداری ادامه داد: الحمدلله بصیرت ملت شریف ایران به حدی است که تمام مسائل را درک می‌کند و اگر غربی‌‌ها تصور می‌کنند که با این حرکات می‌توانند جریان انقلاب اسلامی را از مسیر اصلی خود منحرف کنند، کور خوانده‌اند.

 


رئیس مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: آمریکا ناچار است به توافق با ایران پایبند باشد چرا که نمی‌خواهد پس از شکست در منطقه به سمتی برود که در رابطه با ایران به مصلحتشان نباشد.
علی‌اکبر ولایتی در حاشیه مراسم تقدیر از پژوهشگران نمونه مرکز تحقیقات استراتژیک در جمع خبرنگاران در خصوص تحریم‌های جدید آمریکا علیه کشورمان که برخلاف توافقنامه ژنو صورت گرفته است اظهار داشت: آنچه که مربوط به سیاست جمهوری اسلامی ایران می‌شود ادامه مذاکره و پایبندی به توافق است.
ولایتی با بیان اینکه بدون تردید اگر طرف‌های مقابل از جمله آمریکا خلاف این توافق عمل کنند خود را در انظار بین‌المللی رسوا کرده‌اند تصریح کرد: بعد از اینکه قرار نبود تحریم‌های جدید اعمال کنند اما این کار را انجام دادند، برخی از اعضای 5+1 مثل روسیه به آنها اعتراض کردند و طبیعتا برخی دیگر از کشورها نیز همین نظر را دارند.
رئیس مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام ادامه داد: آمریکا ناچار است به این تعهد پایبند باشد چرا که بعد از پروژه شکست خورده آنها در عراق، افغانستان، لبنان و سوریه حتما نمی‌خواهند وضعیتشان با ایران در منطقه به سمتی برود که به مصلحتشان نباشد.
مشاور امور بین‌الملل رهبر معظم انقلاب خاطرنشان کرد: خود آمریکایی‌ها دچار تناقض‌گویی شده‌اند چرا که زمانی که بحث مذاکرات بود، آنها ابراز توافق می‌کردند و بعد از آن برای اینکه بتوانند صهیونیست‌ها یا مرتجعین منطقه را راضی کنند، برخلاف آن عمل کردند لذا دنیا شاهد است که ایران برای ادامه استفاده صلح‌آمیز از امکانات هسته‌ای که از هیچ کس اجازه نخواهد گرفت.

 


رئیس کمیته هسته‌ای مجلس با اشاره به تحریم‌های اخیر علیه جمهوری اسلامی ایران تاکید کرد توافقنامه ژنو توسط آمریکا و اعضای اروپایی از درجه اعتبار ساقط شده است.
ابراهیم کارخانه رئیس کمیته هسته‌ای مجلس شورای اسلامی با تأکید بر اینکه هیئت مذاکره‌کننده ایرانی نهایت حسن نظر خود را در مذاکرات نشان داد، ادامه داد: با وجود حسن نیت بالای هیئت مذاکره‌ کننده ایران، متأسفانه طرف غربی به تعهدات خود عمل نکرد.
نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس با تأکید بر اینکه غرب با اقدامات نابخردانه خود نشان داد که به هیچ معاهده و توافقی پایبند نیست و تنها ادعای دموکراسی دارد، گفت: از زمان اتمام مذاکرات ژنو، به صورت مستمر شاهد عربده‌کشی‌های مقامات آمریکایی علیه جمهوری اسلامی هستیم.
رئیس کمیته هسته‌ای مجلس با بیان اینکه به نظر می‌رسد با این شرایط، توافقنامه ژنو توسط آمریکا و اعضای اروپایی از درجه اعتبار ساقط شده است، ادامه داد: با وجودی که در مفاد توافقنامه عنوان شده، «اگر تنها یک مورد از مفاد آن اجرا نشود کل توافقنامه اعتباری نخواهد داشت‌»، می‌بینیم در مراحل اولیه اجرای آن، طرف غربی در چندین مورد مفاد آن را نقض کرده است.
کارخانه‌ای با اشاره به پیمان‌شکنی آمریکا و اتحادیه اروپا افزود: در صورت تصویب ادامه مذاکرات در شورای عالی امنیت ملی، باید تحریم‌های جدید از سوی طرف غربی لغو و شیوه موافقتنامه به سیاست «گام به گام همزمان» تغییر یابد.
رئیس کمیته هسته‌ای مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه اجرای تعهدات طرفین بر اساس سیاست گام به گام همزمان، به نفع ایران خواهد بود، ادامه داد: غرب به دنبال اجرای تمام تعهدات توسط جمهوری اسلامی است تا بعد از آن نسبت به انجام تعهدات خود اقدام کند، گرچه تجربه ثابت کرده نباید به غرب اعتماد کرد.
همچنین زهره‌ طبیب‌زاده نماینده مردم تهران در مجلس در این خصوص اظهار داشت: در این سال‌ها صدها جلسه میان مقامات ارشد و کارشناسان دو طرف برگزار شده و اگر بنا بر رسیدن به یک توافق نهایی و نتیجه مشخص و روشن بود، باید تا به امروز به این نتیجه می‌رسیدیم.
وی افزود: از ابتدا هرگاه روند مذاکرات به نقطه مشخصی برای دست‌یابی به نتیجه می‌رسد، کارشکنی طرف‌های غربی به ویژه آمریکا به اوج خود می‌رسد.
طبیب‌زاده با اشاره به مذاکرات اخیر ایران با 1+5 و توافقات ژنو اظهار داشت: آنها کارشکنی‌های زیادی انجام داده و پس از توافقات اولیه همان رویکرد قبلی را دنبال و حتی تحریم‌های جدیدی را علیه ایران وضع کردند.
حجت‌الاسلام حسین سبحانی‌نیا عضو هیئت رئیسه مجلس نیز با اشاره به موضع گیری آمریکایی‌ها در خصوص توافق نامه ژنو اظهار داشت: اوباما سخنانی گفته است که عملکرد تیم خود را در ژنو نقض می‌کند.
نماینده نیشابور و فیروزه در مجلس ادامه داد: اوباما، سخنان اخیر متناقض با روح توافقنامه ژنو را در محفل صهیونیست‌ها ایراد کرد و هدف او توجیه یا قانع کردن صهیونیست‌ها بود.
سبحانی‌نیا تصریح کرد: اگر گروه 1+5 به تعهداتی که مشخص شده است، عمل نکند جمهوری اسلامی نیز متقابلا به مرحله اول بر می‌گردد.
وی خاطرنشان کرد: با همت دانشمندان، کشور به لحاظ فناوری هسته‌ای خودکفا است و نیازی به دانش هسته‌ای غرب ندارد.
عضو کمیسیون سیاست خارجی و امنیت ملی مجلس یادآور شد: با بیرون رفتن از توافقنامه ژنو چیزی را از دست نمی‌دهیم، این اوباما است که ضرر می‌کند.
سبحانی‌نیا تاکید کرد: اوباما برای اینکه بتوانند در سال آینده میلادی در قبال کنگره و احزاب موفق‌تر عمل کند باید مشکلات خود را در منطقه خاورمیانه حل کند.

 


مشاور عالی سازمان سنجش از آغاز توزیع کارت آزمون دوره‌های فراگیر کارشناسی ارشد دانشگاه پیام نور از طریق سایت سازمان سنجش خبر داد.
دکتر حسین توکلی با اشاره به اینکه کلیه داوطلبان ثبت‌نام کننده ضرورت دارد تا پایان پنجشنبه (28 آذر 92) به سایت سازمان سنجش مراجعه کنند، تصریح کرد: این افراد باید با وارد کردن اطلاعات شناسنامه‌ای و اطلاعات ثبت‌نامی، نسبت به مشاهده و پرینت کارت شرکت در آزمون و برگه راهنمای مربوط اقدام کنند.

 


صفحه (10)


صفحه (3)


صفحه (2)

     


(صفحه(6(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(12(صفحه(9(صفحه(4(صفحه (2.3.10