(صفحه(6(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(12(صفحه(9(صفحه(4(صفحه (2.3.10


چهارشنبه 27 آذر 1392 - شماره 20668

رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر ناجا:قاچاقچیان دانه درشت شناسنامه‌دار می‌شوند
دستگیری 70 مخل نظم عمومی در تهران
فوت راننده اتوبوس در پاسگاه پلیس راه اراک- تهران
شورای شهر ابراز نگرانی کرد
رانش 8 تا 10 متری در گودبرداری ایران زمین
زنده شدن یکی از حادثه‌دیدگان سانحه رانندگی در سردخانه
تشکری هاشمی علی‌رغم افزایش آلودگی هوا اعلام کرد
افزایش 25 هزاری آرم‌های روزانه طرح ترافیک
کلاهبرداری پزشک قلابی از داخل اتاق عمل
سردار کمالی:انجام خدمت سربازی در خارج از کشور ممنوع است
فراخوان اعزام به خدمت فارغ‌التحصیلان دانشگاه‌ها
 حوادث کوتاه از کشور
به مناسبت فرا رسیدن اربعین حسینی صورت گرفت
استقرار 2 بالگرد امداد در مرز مهران و چزابه
تعطیلی 2 روزه مدارس هیرمند بر اثر آلودگی هوا
با ابطال تغییر کاربری باغ معنوی توسط دیوان
یکی از روزنه‌های تنفسی تهران در آستانه نجات قرار گرفت
کمیته امداد خبر داد
اختصاص 273 میلیاردریال از محل جمع‌آوری زکات به امور نیازمندان
شهر 10 میلیاردی روی آب
مه غلیظ پاکستان را فلج کرد
پیوند دست به پا
رسوایی جدید برای صنعت گوشت اسب
   


رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر ناجا از شناسنامه‌دار کردن قاچاقچیان دانه درشت مواد مخدر خبر داد.
سردار علی مویدی در این رابطه گفت: طی چند سال اخیر مشخصات قاچاقچیان بین‌المللی و عناصر اصلی در یک بانک اطلاعاتی ذخیره شده است.
وی با بیان اینکه افزایش کشف مواد مخدر و کسب توفیقات در این زمینه در امسال مرهون استفاده از بانک اطلاعاتی بوده است، گفت: در چند سال اخیر شناسنامه‌دار کردن قاچاقچیان بین‌المللی که به نوعی گرداننده باند هستند، در دستور کار قرار داشته و این روند ادامه خواهد داشت.
به گفته رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر ناجا در هشت ماهه امسال، 1600 باند تهیه و توزیع مواد مخدر، منهدم شده است.

 


رئیس پلیس امنیت عمومی تهران بزرگ از اجرای ششمین مرحله از طرح برخورد با اراذل و اوباش خبر داد و گفت: در این عملیات 70 نفر از اراذل و اوباش شهر تهران بازداشت شدند.
سرهنگ علیرضا محرابی در حاشیه اجرای طرح امنیت محله محور در سطح شهر تهران افزود: با تلاش ماموران پلیس امنیت عمومی تهران بزرگ و پس از ماه‌ها تلاش در مورد شناسایی اراذل و اوباش صبح روز سه‌شنبه ششمین مرحله از طرح برخورد با اراذل و اوباش به اجرا درآمد.
وی افزود: ویژگی این مرحله از طرح این است که برخی از این متهمان پس از ایجاد درگیری به شهرستان‌های اطراف تهران متواری شده بودند که با تلاش پلیس و هماهنگی با مراجع قضایی محل اختفای آنها شناسایی و طی عملیات های ضربتی بازداشت شدند.محرابی با اشاره به اینکه تعداد اراذل و اوباش فراری به شهرستان‌های اطراف تهران 12 نفر بوده که همگی بازداشت شده‌اند به ایسنا گفت: این افراد اکثراً در قهوه‌خانه‌ها، محلات مرکزی و جنوبی شهر تهران با شهروندان و همچنین با یکدیگر درگیر شده و اقدام به تخریب اموال عمومی و خصوصی کرده بودند که با تلاش‌های فراوان شناسایی و دستگیر شدند.
وی با اشاره به اینکه اراذل و اوباش محل خاصی برای انجام اعمال مجرمانه خود ندارند، ادامه داد: متهمان دستگیر شده در محله‌های مختلف شهر تهران اقدام به شرارت و عربده‌کشی و ایجاد مزاحمت برای شهروندان می‌کردند و تعدادی از آنها نیز در حاشیه شهر تهران مخفی شده بودند که با اقدامات پلیس شناسایی و بازداشت شدند.

 


خرم‌آباد- خبرنگار کیهان:
راننده اتوبوس خرم‌آباد- تهران در پاسگاه پلیس راه اراک هنگامی که خودرو را برای ثبت ساعت متوقف کرده بود، بر اثر سکته قلبی فوت کرد.
علی منوچهرآبادی با حدود 60 سال از رانندگان تعاونی 15 خرم‌آباد بود. هنگامی که وی در پاسگاه در پلیس راه اراک از اتوبوس پیاده شد تا ساعت کار دفترچه رانندگی را ثبت کند، در مسیر برگشت به اتوبوس ناگهان بر روی زمین نشست و در آغوش همکارش جان به جان آفرین تسلیم کرد.
شادروان منوچهر آبادی بیش از 40 سال راننده اتوبوس در جاده‌های کشور بود.آن مرحوم با وجود حدود 4 دهه رانندگی، هنگام مرگ نزدیک به 10 سال سابقه بیمه داشت.

 


در جلسه دیروز شورای شهر تهران بر ایمن‌سازی گودبرداری صورت گرفته در ایران زمین و احتمال رانش‌های بیشتر در فصل زمستان تاکید شد.
اعضای شورای شهر تهران در جریان سی‌ویکمین جلسه شورای شهر تهران موضوع نگرانی در مورد گودبرداری در ایران زمین را مطرح کرد و بر ضرورت ایمن‌سازی گودبرداری و اطراف آن و نیز بر اصلاح طرح قبلی برای ساخت و ساز در این محل تاکید کرد.
در ابتدای جلسه دیروز شورا، اقبال شاکری عضو شورای شهر تهران با تاکید بر اینکه مجری و مالک به مصوبات شورای شهر تهران در مورد این زمین نپرداخته و توجهی نکرده‌اند، گفت: از دستگاه‌های نظارتی می‌خواهیم تا نسبت به انجام تمهیدات ایمنی و کنترل کننده در مورد گودبرداری صورت گرفته و ساخت و سازی که قرار است در آینده در این محل صورت گیرد نظارت کنند.
شاکری تاکید کرد: شهرداری وظیفه دارد با هزینه مالک ایمنی این محل را تامین کند.
محسن سرخو نیز در این زمینه افزود: خانه‌های اهالی اطراف این گودبرداری ترک‌های جدیدی برداشته و در عین حال شمع‌هایی که قرار بود کنار دیواره گودبرداری اضافه شود صورت نگرفته و با توجه به فصل بارندگی در مورد وقوع حادثه در این گودبرداری نگرانی وجود دارد.
مسجد جامعی رئیس شورای شهر تهران هم تاکید کرد که کارفرما باید تمهیدات ایمنی را در مورد این محل انجام می‌داد که این اقدام صورت نگرفته است.
محمد سالاری که روز گذشته خبر لغو مجوز ساخت و ساز در ایران زمین را اعلام کرده بود گفت: در جلسه دیروز شورای عالی شهرسازی مصوبه کمیسیون ماده پنج، مجوز ایران زمین لغو شده است و شهرداری و مالک باید طرح جایگزینی را در راستای اهداف طرح تلفیقی ارائه کنند و در عین حال نسبت به ایمن سازی دیواره‌های گودبرداری اقدام کنند.
سالاری تاکیدکرد که شاهد رانش هشت تا ده متری در محل گودبرداری ایران زمین هستیم که با توجه به بارندگی‌های فصل زمستان این رانش بیشتر خواهد شد و باید نسبت به ایمن سازی آن هرچه زودتر اقدام شود.
در جلسه شورا تصمیم گرفته شده تا کمیته‌ای متشکل از شورا، شهرداری تهران و شورای عالی شهرسازی و معماری تشکیل شده و در مورد اقدامات و مجوزهای صادر شده در سال 90 در کمیسیون ماده پنج پیگیری و بررسی مجدد صورت گیرد.

 


روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی دزفول اسامی 8 تن از کشته‌شدگان این حادثه را که هویت آنها شناسایی شده اعلام کرد.
به گزارش باشگاه خبرنگاران از خوزستان، روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی دزفول، اسامی 8 تن از جان‌باختگان این حادثه را که هویت آنها شناسایی شده را قاسم پویانژاد، حسین رمضان‌زاده، محمد جاویدانه، فرهاد کریمی، اعظم حسین‌پور، سپیده حسینی و خانم‌ها رحیم‌پور و شهریاری اعلام کرد.
هویت 3 نفر دیگر از کشته‌شدگان این حادثه هنوز مشخص نشده است.
یک دستگاه مینی‌بوس دوشنبه با یک دستگاه تریلر در محور گتوند به شوشتر برخورد کرد که در اثر آن 11 نفر جان خود را از دست دادند و 13 تن دیگر مجروح شدند.
بر اساس این گزارش در اتفاقی جالب یکی از کشته‌شدگان تصادف مینی‌بوس در محور گتوند- شوشتر که به سردخانه منتقل شده بود، با بروز علایم حیاتی به زندگی بازگشت.
یکی از این مجروحان حادثه به تصور این که بر اثر این تصادف جان خود را از دست داده است توسط نیروهای امدادی به سردخانه منتقل شد اما پس از دقایقی علایم حیاتی در وی تشخیص و از سردخانه به بیمارستان انتقال یافت تا مداوا بر روی این مجروح انجام شود.
مصدومان تصادف مینی‌بوس با تریلر در بیمارستان‌های شوشتر، دزفول و گتوند بستری شده‌اند و حال برخی مجروحان وخیم گزارش شده است.

 


معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران گفت: امسال آرم‌های طرح ترافیک سالیانه از 85 هزار به 60 هزار آرم کاهش پیدا می‌کند و به جای آن این ظرفیت به آرم‌های طرح ترافیک روزانه و هفتگی اختصاص داده می‌شود.
سیدجعفر تشکری هاشمی درخصوص تمدید زمان ثبت‌نام آرم‌های طرح ترافیک سال 93 اظهار داشت: مهلت ثبت‌نام برای آرم‌های طرح ترافیک سال 93 تا پایان آذر ماه است و به هیچ‌ عنوان تمدید نخواهد شد.
وی با اشاره به اینکه برای سال 93 از تعداد آرم‌های طرح ترافیک سالیانه کاسته خواهد شد افزود: برای سال 93 آرم طرح ترافیک سالیانه از 85 هزار به 60 هزار کاهش پیدا خواهد کرد و به جای شهروندانی که نیازمند تردد به صورت روزانه و هفتگی هستند آرم طرح ترافیک روزانه و هفتگی صادر خواهد شد.

 


یک فرد کلاهبردار با سوءاستفاده از مشخصات یک پزشک و شرایط حاد یک بیمار به طرز شگفت‌انگیزی از خانواده این فرد کلاهبرداری میلیونی کرد.
زن میانسالی در تماس با خبرگزاری فارس پرده از راز یک کلاهبرداری حرفه‌ای را در یکی از بیمارستان‌های قلب در شهر تهران برداشت.
این زن در اظهاراتش مدعی شد در تاریخ 23/9/92 همسرم به نام «محمدحسن-ص» ساعت 7 صبح در بیمارستان تحت عمل جراحی قرار گرفت.
هنگامی که در سالن انتظار مشغول مشاهده مانیتور برای در جریان قرار گرفتن روند عمل بودیم اطلاعات بیمارستان حدود ساعت 9 ما را پیج کرد و عنوان کرد: همراه بیمار «ص» به اطلاعات مراجعه کند.
با نگرانی و استرس از بیماری شوهرم به اطلاعات مراجعه کردم و گفتند از اتاق عمل با شما کار دارند که گوشی را به من دادند.
خانمی به نام «ع» از اتاق عمل با من صحبت کرد و گفت شماره تماسی که در پرونده ثبت شده کسی پاسخگو نیست و دکتر م (همکار دکتر الف جراح شوهرم) می‌خواهند با شما صحبت کنند بنابراین شماره همراه بدهید تا با شما تماس بگیرند.ما هم به دلیل نگرانی شماره خود را دادیم و بعد شخصی زنگ زد و گفت از اتاق عمل تماس می‌گیرم و همسرم حین عمل احتیاج به دستگاهی برای دریچه قلبشان دارند که هزینه نوع خارجی آن 5 میلیون و هشتصد هزار تومان است و بیمه هم کل هزینه آن را بعدا پرداخت می‌کند و سریعا مبلغ را به شماره حسابی که می‌دهم واریز کنید و شماره پیگیری را اعلام کنید.
وی ادامه داد: گفتم نمی‌توانم کل مبلغ را واریز کنم سه میلیون در حال حاضر واریز می‌کنم که بلافاصله شماره حسابی به من داد که به نام علیرضا-پ بود و به ما عنوان کردند این فرد مسئول داروخانه هلال‌احمر است.
بعد از واریز پول و دادن شماره پیگیری با اطاق عمل تماس گرفتم تا ببینم جریان عمل چگونه است و همچنان دچار شک و نگرانی از وضعیت شوهرم بودم تا اینکه اعلام کردند اصلا در جریان این قضیه نیستند.
به اطلاعات بیمارستان مراجعه کردم ایشان با خانم «ع» که با من صحبت کرده بود تماس گرفتند و پیگیر شدند خانم «ع» منکر قضیه شدند و گفتند شخصی به نام دکتر «م» با ایشان تماس گرفتند و ادعا کردند از آشنایان محمدحسن-ص است و شماره تماس می‌خواهد و ایشان به این دلیل شماره خواستند.بعد از مراجعه به حراست بیمارستان متوجه شدیم که مورد کلاهبرداری بوده و بیمارستان هر هزینه‌ای را صرفا از طریق حسابداری اخذ می‌کند.
این خانم میانسال در بیان ماجرا و شکایتش گفت: از خانم «ع» شاکی هستم به دلیل اینکه اولا چگونه است که شخصی از بیرون تماس گرفتند و شماره من را می‌خواستند و ایشان در آن شرایط ویژه از اتاق عمل پی‌گیر شده و شماره من را به طرف داده است.

 


جانشین منابع انسانی ستاد کل نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران اعلام کرد: انجام خدمت سربازی برای ایرانیان مشمول مقیم سایر کشورها، در خارج از کشور تحت هر عنوانی امکان‌پذیر نیست.
سردار سرتیپ پاسدار «موسی کمالی» افزود: ایرانیان خارج از کشور در خصوص انجام خدمت نظام وظیفه همانند سایر مشمولین داخل،‌تابع مقررات داخلی هستند و تفاوتی بین ایرانیان داخل وخارج از کشور در این زمینه وجود ندارد.
جانشین منابع انسانی ستاد کل نیروهای مسلح در ادامه با بیان این که ایرانیان مشمول خارج از کشور می‌توانند بدون توجه به وضعیت نظام وظیفه خود سالانه سه ماه به ایران سفر کنند، گفت: این موضوع فقط به ایرانیانی که حداقل سه سال در خارج از کشور حضور داشته باشند تعلق می‌گیرد و آنها می‌توانند سالی سه ماه و برای دوبار به کشور تردد کند.سردار کمالی یادآور شد: این افراد باید پیش از عزیمت به کشور به سفارتخانه‌های جمهوری اسلامی ایران در خارج از کشور مراجعه کرده گذرنامه خود را به مهری که تحت این عنوان برای ورود و خروج آنان در نظر گرفته شده است، ممهور کنند.وی در خصوص فروش سربازی به ایرانیان خارج از کشور نیز گفت: موضوع فروش سربازی به ایرانیان خارج از کشور از اول شهریور ماه امسال (1392) متوقف شده است.

 


سازمان وظیفه عمومی ناجا، کلیه مشمولان فارغ‌التحصیل دانشگاه‌ها را که دارای برگ آماده به خدمت به تاریخ یکم دی ماه 1392 می‌باشند را فراخواند.
سازمان وظیفه عمومی ناجا طی اطلاعیه‌ای اعلام کرد: کلیه مشمولان فارغ‌التحصیل دانشگاهی که تاریخ اعزام آنان یکم دی ماه سال 1392 می‌باشد، موظفند روز یکشنبه مورخ 1/10/92 در ساعت و محلی که توسط سازمان وظیفه عمومی ناجا در برگ معرفی‌نامه مشمولان به مراکز آموزش نیروهای مسلح اعلام شده، حضور یابند.
گفتنی است، آن دسته از مشمولانی که به هر دلیل تاکنون موفق به دریافت برگ معرفی‌نامه مشمولان به مراکز آموزش نیروهای مسلح نشده‌اند، می‌توانند به یکی از دفاتر خدمات الکترونیک انتظامی (پلیس +10) مراجعه کنند.
لازم به ذکر است، عدم حضور به موقع در زمان و محل‌های تعیین شده غیبت محسوب می‌شود.
همچنین تاکید می‌شود، کلیه مشمولان اوراق مربوط به اعزام از قبیل برگ آماده به خدمت، برگ واکسیناسیون، برگ معرفی‌نامه مشمولان به مراکز آموزش نیروهای مسلح و سایر مدارک مورد نیاز از جمله شناسنامه را در هنگام مراجعه و اعزام به خدمت به همراه داشته باشند.

 


سقوط خودرو در بابلرود
بابل-خبرنگار کیهان: روز سه‌شنبه یک دستگاه خودرو سواری پژو 405 در بلوار ساحلی زیر پل محمدحسن خان در شهرستان بابل به دره سقوط کرد نیروهای ایستگاه 125 آتش‌نشانی و اورژانس 125 بابل پس از 4 ساعت جست‌وجو جسد راننده 25 ساله خودرو را پیدا کردند.
علت حادثه سرعت بیش از حد خودرو اعلام شد.
قاتل خاموش جان راننده را گرفت
شیرگاه- فارس: سخنگوی اورژانس 115 مازندران گفت: احتراق ناقص پیک‌نیک جان راننده کامیون را در شهرک صنعتی بشل شیرگاه گرفت.
مهین تفضلی خاطرنشان کرد: براساس اظهارات شاهدان در صحنه حادثه، علت فوت این مرد 50 ساله روشن کردن پیک‌نیک در کابین کامیون برای گرم شدن محیط گزارش شده است.
کشف حشیش در خمام
رشت- فارس: فرمانده انتظامی رشت از دستگیری یک قاچاقچی مواد مخدر و کشف بالغ بر 11 کیلوگرم حشیش در یکی از روستاهای بخش خمام این شهرستان خبر داد.
رحیم شعبانی افزود: با مسدود کردن تمام راه‌های فرار، گروه‌های عملیاتی متهم را دستگیر کردند و منزل وی مورد بازرسی قرار گرفت.
به گفته وی، ماموران در بازرسی از منزل متهم مذکور مقدار 11 کیلو و 100 گرم حشیش و 2 گرم شیشه با لفافه را کشف کردند.
پلمب واحد صنفی متخلف
اراک- خبرنگار کیهان: رئیس پلیس امنیت عمومی استان مرکزی گفت: در راستای اجرای طرح ارتقای امنیت اجتماعی در این استان از 10 واحد صنفی عطاری در اراک بازدید شد.
سرهنگ احمد عباسی افزود: در بازدید از واحدهای صنفی 43 هزار و 500 قرص، دارو و پودر غیرمجاز کشف و ضبط شد.
وی افزود: در این ارتباط 3 واحد صنفی متخلف پلمب شد و 3 نفر نیز دستگیر شدند.
دستگیری کلاهبردار 30 میلیاردی
اهواز-خبرنگار کیهان: جانشین فرماندهی انتظامی خوزستان گفت: در پی شکایت جمعی از شهروندان شهرستان امیدیه، مبنی بر کلاهبرداری یک شرکت انبوه‌ساز از آنها با وعده خانه‌دار شدن، تیمی از ماموران پلیس آگاهی این شهرستان موضوع را در دستور کار خود قرار دادند، و با یک سری کار اطلاعاتی گسترده متهم و همدست وی را شناسایی و دستگیر کردند.
اعدام قاچاقچی
سمنان- ایرنا: روابط عمومی دادگستری استان سمنان از اجرای حکم اعدام دو سوداگر مرگ در سمنان خبر داد.
این مجرمان به هویت (ع.ق) 31ساله و (ع.ک) 34 ساله، اهل مشهد بودند که به اتهام مشارکت در حمل و نگهداری بیش از 6 کیلو 600 گرم مواد مخدر صنعتی شیشه توسط دادگاه انقلاب اسلامی سمنان به اعدام محکوم شده بودند.
احکام صادره پس از انجام تشریفات قانونی و تایید در دادستانی کل کشور و موافقت رئيس قوه قضائیه بامداد سه‌شنبه گذشته در زندان مرکزی سمنان به اجرا درآمد.
شناسایی دلارهای تقلبی در مریوان
مریوان- ایرنا: فرمانده نیروی انتظامی شهرستان مریوان گفت: ماموران انتظامی این شهرستان موفق به کشف 394 قطعه اسکناس صد دلاری تقلبی شدند.
سرهنگ «حجت‌الله پرویزی» روز سه‌شنبه در گفت‌وگو با ایرنا افزود: اسکناس‌های مذکور روز گذشته با تیزهوشی ماموران کلانتری 11 مریوان و در بازرسی از یک دستگاه سواری پراید کشف شد.
فرمانده انتظامی شهرستان مریوان افزود: در این ارتباط یک نفر متهم نیز دستگیر و تحویل مرجع قضایی شد

 


با فرا رسیدن اربعین حسینی، 2 بالگرد امداد درمرز چزابه و مهران و 7 چادر برای ارائه خدمات سلامت در شهرهای نجف و کربلا مستقر شدند.
سیدعلی مرعشی، رئیس مرکز پزشکی حج و زیارت هلال‌احمر با اعلام این خبر گفت: به جز نیروهایی که در درمانگاه‌های هلال‌احمر ایران در عراق مستقر هستند یک گروه 60 نفره شامل پزشک، جراح، پرستار، و امدادگر نیز چهارشنبه 27 آذر به عراق اعزام می‌شوند تا خدمات سلامت و اضطراری را به زائران ارائه دهند.

 


فرماندار هیرمند گفت: بر اثر شدت وزش توفان شن در هیرمند، برای دومین روز متوالی مدارس هیرمند در تمام مقاطع تعطیل اعلام شد.
سلطانعلی دهمرده در هیرمند اظهار داشت: وزش توفان شدید همراه با گرد و خاک که از روز دوشنبه در هیرمند آغاز شده، با کاهش شدید دمای هوا و افزایش چشمگیر میزان آلودگی هوا مشکلات زیادی را برای ساکنان روستاهای شهرستان هیرمند به وجود آورده است.
فرماندار هیرمند عنوان کرد: از آنجایی که کانون بحران توفان در سیستان به واسطه خشکی دریاچه هامون در هیرمند قرار دارد، بسیاری از روستاهای حوزه شمالی هیرمند که در نزدیکی دریاچه هامون قرار دارند در وضعیت کاملاً بحرانی به سر می‌برند.
وی افزود: در این روستاها در زمان توفان معابر روستا از ماسه بادی پر شده و تردد در اکثر اوقات غیرممکن می‌شود به همین دلیل برای دومین روز متوالی مدارس هر سه مقطع در شهرستان هیرمند امروز نیز تعطیل شد.
دهمرده عنوان کرد: امروز میزان ذرات معلق در هوا 3250 میکروگرم بر متر مکعب است که این رقم بیش از 21 برابر حد نرمال و پنج برابر حد بحران است.

 


دیوان عدالت اداری قوه قضائیه در تلاش برای نجات باغ معنوی جمشیدیه در نیاوران دستور ابطال تغییر کاربری این باغ از فضای سبز به مسکونی را صادر کرد.
بنابراین گزارش دیوان عدالت اداری قوه قضاییه در مورد شکایت صورت گرفته به دلیل «تغییر کاربری باغ معنوی جمشیدیه از فضای سبز به مسکونی» و تخریب درختان کهنسال برای ساخت برج، شکایت را وارد دانسته و اعاده به کاربری سابق را اعلام کرد.
با پیگیری‌های مردمی، فعالان زیست‌محیطی و رسانه‌ها، قوه قضاییه هم برای حفظ میراث طبیعی تهران ورود پیدا کرد و دیوان عدالت اداری حکم به «بازگشت به کاربری فضای سبز» برای باغ معنوی منطقه جمشیدیه صادر کرد.
دیوان عدالت اداری در نهایت اینگونه رای صادر کرده است: «بنا به مراتب مذکور شکایت مطروحه موجه تشخیص و به استناد بند 2 ماده 10 قانون تشکیلات و آیین دادرسی دیوان عدالت اداری حکم به ابطال بند 2 صورتجلسه شماره 507 مورخ 22/12/90 کمیسیون طرف شکایت (تغییر کاربری ملک از فضای سبز به مسکونی) و اعاده به کاربری سابق صادر و اعلام می‌گردد.»
بدین ترتیب براساس حکم بدون دیوان عدالت اداری باید کاربری این باغ به آنچه در اسناد بالادستی و طرح تفصیلی شهر تهران است، یعنی فضای سبز بازگردد.بنابراین گزارش اگر حکم دیوان به تایید نهایی برسد یکی از روزنه‌های تنفسی پایتخت از خطر حذف نجات خواهد یافت.

 


مشاور سرپرست کمیته امداد امام خمینی (ره) از اختصاص بیش از 273 میلیارد و 600 میلیون ریال زکات در شش ماهه نخست امسال برای امور نیازمندان خبر داد.
حسن نبی‌لو میزان زکات مستحبی جذب شده در شش ماهه نخست امسال را حدود 400 میلیارد ریال عنوان کرد و افزود: گندم، جو، کشمش، گوسفند، خرما، شتر و طلا از اقلام جذب شده زکات در سراسر کشور بوده است.
وی با بیان اینکه بیش از 273 میلیارد و 600 میلیون ریال زکات در شش ماهه نخست امسال برای امور نیازمندان هزینه شده است، تصریح کرد: از این میزان بیش از 9 میلیارد ریال برای جهیزیه، بیش از 11 میلیارد ریال برای درمان، بیش از 29 میلیارد ریال در امور تحصیلی، بیش از 24 میلیارد ریال در بخش مسکن و بیش از 199 میلیارد ریال در سایر امور نیازمندان در سراسر کشور هزینه شده است.
نبی‌لو به اجرای پروژه‌های عمرانی در سال جاری از محل زکات اشاره کرد و افزود: در زمان حاضر بیش از سه هزار و 300 پروژه از محل زکات در سراسر کشور در دست احداث و مرمت قرار دارد.
وی گفت: در شش ماهه نخست امسال مبلغ هزینه شده از محل زکات بیش از 752 میلیارد ریال بوده است.

 


«آزاد» نام کشتی اقیانوس‌پیمای عظیمی شبیه به جزیره‌ای مسکونی است که محلی مناسب برای زندگی، کار، بازنشستگی، تعطیلات، تفریح و گردش است.
به گزارش فارس، «کشتی آزاد» یک کشتی اقیانوس‌پیمای عظیم است که مانند شهر کوچک شناور فراعنه روی آب است. این کشتی به طول 4500 فوت و عرض 750 فوت و ارتفاع 350 فوت در یک میلیون و 700 مترمربع با 25 طبقه طراحی شده است.
بدون گردشگران و خدمه، حدود 50 هزار نفر در این شهر آبی زندگی می‌کنند. دارای مرکز خرید بین‌المللی که معاف از حقوق گمرکی است و مرکزهای خرید، مدارس، بیمارستان‌ها، کتابخانه‌ها، مغازه‌های خرده‌فروشی و عمده فروشی، بانک‌ها، هتل‌ها، رستوران‌ها، انبارها، ادارات و امکانات ورزشی به علاوه فضایی مسکونی است.
بر روی عرشه کشتی هواپیماهای تجاری و خصوصی کوچک قرار دارند که هرکدام قادر به سوار کردن 40 مسافر هستند. این جامعه کوچک مدام در حال حرکت در سراسر جهان است.
در این شهر کوچک می‌توان موبایل و حتی از تمام امکانات مدرن زندگی شهری و لوکس هم استفاده کرد.

 


وقوع مه غلیظ در پاکستان حمل و نقل ریلی، جاده‌ای و هوایی را در شهرهای مختلف این کشور فلج کرد.
به گزارش خبرگزاری فارس در لاهور، مه غلیظ شهرهای مختلف پاکستان از جمله لاهور، مولتان، پیشاور و بهاوالپور را فرا گرفته است.
این مه که چند روزی است آغاز شده، حمل و نقل ریلی، جاده‌ای و هوایی را در این کشور با مشکل مواجه کرده و باعث بروز سوانح رانندگی متعدد در این کشور شده است.
بر همین اساس، برخی بزرگراه‌ها در این کشور تعطیل شد و پرواز هواپیماها در شهرهای لاهور و مولتان به حال تعلیق درآمد.
بنا به این گزارش شدت مه در روز گذشته به حدی بود که میدان دید در برخی مناطق پاکستان به صفر رسید.
طبق اعلام اداره هواشناسی پاکستان، این پدیده تا هفته اول یا دوم ماه ژانویه ادامه خواهد داشت.
گزارش‌های رسیده از هند نیز حاکی است، مه غلیظ در دهلی دیروز موجب تاخیر 100 پرواز داخلی و بین‌المللی شد.

 


پزشکان چینی برای زنده نگه داشتن دست قطع شده یک بیمار، آن را به مدت یک ماه به مچ پا پیوند زدند.
به گزارش ایسنا، حدود یک ماه قبل، یک کارگر چینی حین انجام کار با دستگاه دچار سانحه شد و دست راست وی از مچ قطع شد.
با توجه به شدت جراحات بیمار، امکان پیوند سریع دست قطع شده وجود نداشت؛ از این رو پزشکان بیمارستانی در استان «هونان» برای زنده نگه داشتن دست قطع شده آن را به مچ پای بیمار پیوند زدند.
اوایل ماه جاری با مداوای جراحات قسمت آسیب دیده، دست سالم از مچ پا جدا و با موفقیت به قسمت اصلی پیوند زده شد.

 


پلیس فرانسه در یک رسوایی جدید 21 نفر که مظنون به فروش غیرقانونی گوشت غیرقابل مصرف اسب هستند را دستگیر کرد.
به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران دادستان شهر مارسی اعلام کرد: مقامات قضایی فرانسه سرگرم تحقیقات در مورد یک حلقه قاچاق گوشت هستند که با دستکاری اسناد، گوشت اسب نامناسب برای مصرف وارد زنجیره غذایی کرده‌اند.
وی در یک کنفرانس خبری که از تلویزیون پخش شد، گفت: این گوشت نه تنها برای مصرف مناسب نبوده بلکه برای سلامت انسان مضر است.
کشف این کلاهبرداری کمتر از یک سال پس از رسوایی فروش گوشت اسب تحت عنوان گوشت گاو در اروپا صورت گرفته است. مقامات اروپایی در فوریه سال جاری چندین تن گوشت اسب کشف کردند که به عنوان گوشت گاو در غذاهای آماده به فروش می‌رفت.
گوشت‌هایی که این بار کشف شده‌اند توسط لابراتوارهای داروسازی برای تهیه دارو مورد استفاده قرار می‌گرفتند. شرکت‌هایی مانند سانوفی از اسب‌های جوان به مدت سه سال برای تهیه سرم و دارو استفاده می‌کنند و با اینکه این اسب‌ها در سلامت خوبی بسر می‌برند اما گوشت آنها برای مصرف مناسب نیست و معمولا به مدارس دامپزشکی یا فروشندگان حرفه‌ای به مبلغ نمادینی فروخته می‌شوند. طبق تحقیقات دادستان مارسی، افراد مظنون از فروش هر اسب 300 یورو به دست آورده‌اند.
کشف این حلقه درخواست‌ها را برای اجرای مقررات جدی‌تر در مورد برچسب‌گذاری و ردیابی منبع مواد غذایی تجدید کرده است.
رسوایی گوشت اسب در زمستان گذشته شبکه پیچیده‌ای از کشتارگاه‌ها و عرضه‌کنندگان را بارز کرد که ردگیری منبع گوشت اسب را دشوار می‌کند و نگرانی مصرف‌کنندگان را نسبت به کیفیت و سلامت غذای مورد مصرفشان افزایش داد.
بر اساس گزارش وال استریت ژورنال، مقامات فرانسوی از آن زمان نظارت بر صنایع گوشت و شیلات کشور را برای احیای اعتماد مصرف‌کننده افزایش دادند و دولت فراهم کردن برچسب برای تایید منبع گوشت عرضه شده را اجبار کرد.

 


(صفحه(6(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(12(صفحه(9(صفحه(4(صفحه (2.3.10