(صفحه(6(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(12(صفحه(9(صفحه(4(صفحه (2.3.10


یکشنبه 1 دی 1392 - شماره 20671

حدیث دشت عشق
اعتراض قهرمان المپیک به سازمان بازرسی کل کشور و تاکید بر حضور در انتخابات فدراسیون تکواندو
حضور اعضای شورای شهر در انتخابات فدراسیون‌های ورزشی ممنوع شد
اخبار کوتاه از فوتبال
جایزه ۲۰ هزار دلاری برای فدراسیونی که مشکلات مالی دارد!
سایه تعلیق روی سر فدراسیون قایقرانی
2 راه حل برای ابطال اساسنامه کمیته ملی المپیک
وزارت ورزش: مدیریت پرسپولیس و استقلال تغییر نمی‌کند
خواندنی از ورزش ایران
معرفی 4 تیم مرحله نیمه نهایی ليگ برتر كشتي آزاد
کوتاه از ایران
برگزاری مراسم زیارت اربعین در مشهد، قم و شیراز
مدارس شهر مهران برای اسکان زائران حسینی تعطیل شد
عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس اعلام کرد
اختصاص 20 هزار میلیارد ریال تسهیلات مسکن مهر در بودجه سال 93
شرکت ملی حفاری به بخش خصوصی واگذار می‌شود
اجرای 3 طرح توسعه روستایی در کشور
   


به یاد طلبه بسیجی شهید «محمود عینی»
در پی قافله شهیدان خانواده
در آن زمان سردی ستم و تباهی بر چهره مردم هویدا بود و حضرت روح‌الله خمینی(ره) با نفس پاکش به جوانان و نوجوانان حیات می‌بخشید تا آنان با شمشیر ایمان بر صف استبداد و ظلم و ستم زدند و محمود هم یکی از آنان بود. او به امام خویش اقتدا و همپای مردم انقلابی نجف‌آباد در راهپیمایی‌ها شرکت کرد و در مسیر انقلاب بزرگ اسلامی قرار گرفت. عشق به معارف اهل‌بیت(ع) او را به حوزه علمیه نجف‌آباد کشاند و شش ماه در مدرسه علمیه «درک» درس خواند. در طول تحصیل، سه بار به جبهه اعزام گردید و تا مرز عروج پر کشید. سرانجام در عملیات غرورآفرین والفجر 4 به کاروان شهیدان پیوست و مانند پسر عمو و شوهرخواهر مفقود و پسرخاله شهیدش به ابدیت پیوست.
طلبه بسیجی شهید «محمود عینی»، سال 1344 در نجف‌آباد متولد شد و در 1362/7/28 در محور بانه- مریوان (عملیات والفجر چهار) به شهادت رسید.

 


سرویس ورزشی-
سازمان بازرسی کل کشور اعلام کرد که اعضای شورای شهر اجازه شرکت در انتخابات فدراسیون‌های ورزشی را ندارند.
سازمان بازرسی کل کشور در نامه‌ای به وزارت ورزش و جوانان اعلام کرد که طبق ماده "28" قانون تشکیلات و وظایف شورای شهر، اعضای این شورا از شرکت در انتخابات ریاست فدراسیون‌های ورزشی منع شده‌اند .
وزارت ورزش و جوانان چندی است که به دنبال گرفتن استعلام از سازمان بازر سی کل کشور در رابطه با شرایط قانونی حضور نامزدهای انتخاباتی فدراسیون‌های ورزشی که هم اکنون در در شورای شهر شاغل هستند، است که بعد از پیگیری‌های صورت گرفته از سوی وزارت ورزش و جوانان، سازمان بازرسی کل کشور اعلام کرد که نامزدهای انتخاباتی شاغل در شورای شهر اجازه شرکت در انتخابات را ندارند.بر این اساس احمد دنیامالی، عباس جدیدی و هادی ساعی نمی‌توانند در انتخابات فدراسیون‌های قایقرانی، کشتی و تکواندو شرکت کنند ضمن اینکه باید دید این قانون شامل حال حسین رضازاده که رئیس فدراسیون وزنه‌برداری است، می‌شود یا خیر؟پیش از این نیز سازمان بازرسی کل کشور مانع از شرکت حضور بازنشسته‌ها و نمایندگان مجلس شورای اسلامی در انتخابات ریاست فدراسیون‌های ورزشی شده بود.
ساعی: چنین قانونی وجود ندارد،به مجمع می‌روم!
هنوز ساعتی ازمنع حضور اعضای شورای شهر در انتخابات فدراسیون‌های ورزشی نگذشته بود که هادی ساعی در این باره گفت: چنین قانونی وجود ندارد.قهرمان بازی‌های المپیک 2008 پکن که برای شرکت در انتخابات تکواندو ثبت نام کرده است، در مورد اینکه با اعلام سازمان بازرسی کل کشور وضعیتش برای شرکت در انتخابات فدراسیون تکواندو چیست؟ اظهار کرد: در وهله اول باید بگویم چنین قانونی وجود ندارد و اگر قرار باشد چنین چیزی را هم مطرح کنند، باید قبلا به ما اعلام می‌کردند.وی افزود: بنده صبح امروز(دیروز) در وزارت ورزش و جوانان بودم و آنجا چیزی در مورد این نامه به من نگفتند.قهرمان تکواندوی جهان در پاسخ به این سوال که آیا از ارسال چنین نامه‌ای توسط سازمان بازرسی کل کشور مطلع است گفت: هنوز چیزی در این باره من نگفته‌اند.ساعی در پاسخ به این سوال که اکنون برنامه‌اش برای شرکت در انتخابات فدراسیون تکواندو چیست و آیا امروزدر مجمع انتخاباتی ریاست این فدراسیون شرکت خواهد کرد گفت: برنامه من مشخص است و ان‌شاءالله فردا(امروز) در مجمع انتخاباتی این فدراسیون شرکت خواهم کرد.
جدیدی: به مجلس جواب بدهند
پس از ساعی،عباس جدیدی دیگر عضو شورای شهر تهران و کاندیدای انتخابات فدراسیون کشتی با انتقاد از قانون جدیدسازمان بازرسی کل کشور گفت: سازمان بازرسی باید به مجلس در ارتباط با نامه‌ منع حضور اعضای شورای شهر در انتخابات فدراسیون‌ها جواب پس بدهد. طبق ماده 14 مصوب الحاقی قانون شوراهای اسلامی کشور در تاریخ 6/7/82 صراحتا اعلام شده که عضویت در شوراها افتخاری است و شغل به حساب نمی‌آید و قانونگذار صراحتا گفته که طبق ماده 28 شوراها چه شغل‌هایی نمی‌توانند در انتخابات فدراسیون‌ها شرکت کنند.وی افزود: تمام شغل‌هایی که نمی‌توانند در انتخابات شرکت کنند در ماده 28 از آنها نام برده شده و به ترتیب در ادامه این قانون تمام شغل‌هایی که محروم هستند، اعلام شده است. جدا از آن فدراسیون‌های ورزشی خود یک NGO هستند و فقط از دولت کمک می‌گیرند. جدیدی خاطرنشان کرد: حتی چند سال پیش در یکی از شغل‌ها که برای یکی از افراد شبهه ایجاد کرده بود، مجلس استفساریه داد. در آن زمان آقای زریبافان هم به عنوان دبیر هیئت وزیران مشغول به کار بود و هم عضو شورای شهر به حساب می‌آمد. پس از آن مجلس، اعلام کرد: مشکلی وجود ندارد و وی می‌تواند به کارش ادامه دهد.
کاندیدای انتخابات فدراسیون کشتی تصریح کرد: اینکه سازمان بازرسی کل کشور طبق چه بندی این نامه را صادر کرده مشخص نیست و آنها باید به مجلس جواب پس بدهند که به چه دلیل چنین نامه‌ای را زده‌اند. شک نکنید که مشکلی برای حضور من در انتخابات فدراسیون کشتی وجود ندارد و مجلس نیز در ارتباط با این نامه اقدام خواهد کرد.
برگزاری انتخابات فدراسیون تکواندو
مجمع فدراسیون تکواندو برای انتخابات رئیس آینده این فدراسیون ساعت 10 صبح امروزبرگزار خواهد شد و اعضا این مجمع از میان 10 کاندید‌ای حاضر یک نفر را به عنوان رئیس آینده انتخاب خواهند کرد.سید محمد پولادگر که تا کنون 12 سال ریاست فدراسیون تکواندو را برعهده داشته، از بیست آذرماه نیز به عنوان سرپرست سکان فدراسیون را برعهده دارد.هادی ساعی قهرمانی جهان، المپیک و قهرمان آسیا، جمشید سهرابی رئیس هیئت تکواندوی استان تهران، نادر خدامرادی، علی‌محمد بسحاق ، مهدی صادقی ، احسان سرامی و فرامرز بهزاد خیرآبادی، مهدی اسعدیان و آرش فرهادیان از دیگر نفراتی هستند که برای این انتخابات ثبت‌نام کرده‌اند.

 


تغییر نام لیگ ایران به خلیج فارس در سایت فیفا
فدراسیون جهانی فوتبال پس از ارسال تقاضای فدراسیون فوتبال ایران نام لیگ برتر فوتبال ایران را اصلاح کرد. مهدی محمد نبی- دبیرکل فدراسیون فوتبال ایران روز دوشنبه 25 آذر 92 برابر با 16 دسامبر 2013 با ارسال نامه‌ای به فدراسیون جهانی فوتبال درخواست اصلاح نام لیگ برتر ایران به «لیگ خلیج‌فارس ایران» را در سایت فیفا داده بود که در نهایت فیفا هم نام لیگ برتر را اصلاح کرد .

پیام تسلیت سپ بلاتر و شیخ سلمان
رؤسای فیفا و کنفدراسیون فوتبال آسیا در نامه‌های جداگانه‌ای به علی کفاشیان، درگذشت بیوک جدیکار، بازیکن سابق تیم‌های ملی و استقلال تهران را تسلیت گفتند.

محرومیت مظلومی تا اطلاع ثانوی
کمیته انضباطی فدراسیون فوتبال پرویز مظلومی را به خاطر رفتارش در بازی برابر پرسپولیس تا اطلاع ثانوی محروم کرد.
واکنش قلعه‌نویی به قهر ساموئل
قلعه‌نویی از باشگاه استقلال خواسته است درصورت ادامه قهر ساموئل اجازه دهد این بازیکن از جمع آبی‌پوشان جدا شود، هرچند که به این بازیکن نیاز دارد.

حمایت عنایتی از مرفاوی
عنایتی بازیکن صبا می‌گوید در شرایطی که مسئولان توجهی به وضعیت صبا نمی‌کنند، کاری از سرمربی ساخته نیست.

حمایت 83 پیشکسوت پرسپولیس از رویانیان
83 تن از پیشکسوتان باشگاه پرسپولیس در نامه‌ای که به دفتر این باشگاه فرستاده‌اند، حمایت خود را از محمد رویانیان اعلام کردند.

فغانی داور رده‌بندی جام جهانی باشگاه‌ها
فدراسیون بین المللی فوتبال(فیفا) علیرضا فغانی را به عنوان داور دیدار رده‌بندی جام جهانی باشگاه‌ها انتخاب کرد. دیدارهای رده‌بندی و فینال جام جهانی باشگاه‌ها دیروز در مراکش برگزار شد.

خداحافظی منتظری با استقلالی ها
پژمان منتظري بعد از تمرين دیروز استقلال با امير قلعه‌نويي جلسه‌اي برگزار کرد و در اين نشست اعلام کرد شايد ديگر در تمرينات اين تيم حاضر نشود و از سرمربي اين تيم خداحافظي کرد. منتظري از مدت‌ها پيش پيشنهاد مالي خوب از باشگاه چيني دريافت کرد و اين مسئله را با مسئولان استقلال درميان گذاشت و ظاهرا قرار است راهي چين شود.

رجزخواني مارادونا براي ايران، بوسني و نيجريه
ديگو مارادونا اسطوره فوتبال آرژانتين معتقد است هيچ تيمي در گروه ششم مسابقات حريف آرژانتين نمي‌شود. وي در مصاحبه با «تي‌واي‌اسپورتس» گفت: هيچ تيمي را در گروه F نمي‌بينم که بخواهد ما را شکست بدهد. ما مقابل آنها خيلي قوي هستيم. آرژانتين مي‌خواهد سومين قهرماني را در جام جهاني به دست بياورد. اين اتفاق در برزيل رخ خواهد داد. ما قهرمان جهان خواهيم شد ولي بايد مقابل برزيل بجنگيم. موفقيت سال 1986 در برزيل براي آرژانتين تکرار خواهد شد. مارادونا در خصوص ساير گروه‌هاي جام جهاني هم تاکيد کرد: هلند و آلمان بر خلاف ايتاليا شرايط خوبي دارند. اسپانيا هم به خاطر تاکتيک‌هايش خسته کننده شده است. آنها مدام حمله مي‌کنند ولي نمي‌توانند آن را به گل و برد تبديل کنند.

ابراهيموويچ: من خودشيفته نيستم
زلاتان ابراهيموويچ که بارها و بارها با اظهارنظرهاي جنجالي خود به همه اهالي دنياي فوتبال ثابت کرده شخصيتي خودشيفته و مغرور و اعتمادبه‌نفسي مثال زدني دارد، تاکيد کرد خودش را شخصيتي خودشيفته نمي‌داند و اينکه هر‌چه مي‌گذرد بر ارزش‌هايش افزوده مي‌شود.

سیدورف سرمربی بعدی میلان
«سيدورف» در حال حاضر در تيم بوتافوگو بازي مي‎کند و رسانه‌ها گزارش داده‌اند که هافبک پيشين ميلان با مسئولان ميلان قراردادي را منعقد کرده تا از فصل آينده جايگزين «ماسيمو آلگري» در اين تيم شود. شش ماه از مدت زمان قرارداد سيدورف با بوتافوگو باقي مانده است. اين بازيکن هلندي در ماه ژوئيه پس از 10 سال حضور در سن سيرو به تيم برزيلي پيوست.

فيفا از افشانه‌هاي محو شونده استفاده مي‌کند
در رقابتهاي فوتبال مدافعان معمولا از حدي که داوران به هنگام ديوار دفاعي براي آنها معين مي‌کنند با زيرکي جلوتر مي‌آيند و فيفا در نظر دارد در رقابتهاي جام جهاني 2014 برزيل با اين پديده به طور جدي مبارزه کند. مسئولان فيفا داوران را به افشانه‌هاي محو شونده تجهيز مي‌کنند تا به هنگام ضربات کاشته حدود مدافعان را مشخص کنند.

 


فدراسیون تنیس روی میز در حالی جایزه ۲۰ هزار دلاری برای جام فجر در نظر گرفته است که طبق اعلام مسئولانش با مشکلات مالی روبروست.
مسابقات جام فجر تنیس روی میز در حالی از سوم تا ششم بهمن در تهران برگزار می‌شود که فدراسیون برای این رقابت ها که با حضور تیم های خارجی برگزار می‌شود، جایزه 20 هزار دلاری در نظر گرفته است.مسئولان فدراسیون در حالی این مبلغ را به عنوان پاداش نفرات و تیم های برتر در نظر گرفته‌اند که چندی پیش تیم ملی به دلیل مشکلات مالی نتوانست در مسابقات جهانی آلمان حاضر شود.فدراسیون برای مسابقات جام فجر جوانان و نوجوانان نیز مبلغ بالایی را در نظر گرفته بود که این کار واکنش اهالی تنیس روی میز را در پی داشت.

 


رئیس سابق کمیته آب‌های آرام فدراسیون قایقرانی با بیان اینکه سرپرست قبلی این فدراسیون اطلاعات را به درستی در اختیار مسئولان و مردم قرار نداده بود تاکید کرد: تا اول ژانویه اگر انتخابات فدراسیون برگزار نشود این فدراسیون با تعلیق قطعی مواجه خواهد شد.
محسن میلاد در خصوص شرایط پیش آمده برای قایقرانی ایران خاطرنشان کرد: اینکه وزارت ورزش با گماردن یک سرپرست بی طرف به دنبال برگزاری انتخابات است اتفاق خوبی بوده و نشانگر قانونمند شدن است. متاسفانه برخی‌ها به راحتی در خصوص مسایل فدراسیون دروغ می‌گویند و کسی هم نیست آنها را بازخواست کند.وی اضافه کرد: در ابتدا تعلیق فدراسیون را انکار می‌کردند بعد هم به دروغ گفتند که برای تغییر اساسنامه از هزینه 100 هزار دلاری صرفه جویی کرده‌ایم اما حالا شاهد نامه‌ای هستیم که تمام این حرف‌ها را نقض کرده است. سرپرست قبلی فدراسیون به همه دروغ گفته ولی عذرخواهی هم نکرده است.
رئیس سابق کمیته آب‌های آرام فدراسیون قایقرانی ادامه داد: فدراسیون جهانی در نامه ابتدایی خود تاکید بر آن داشت که مجمع انتخابات فدراسیون ایران با حضور دنیامالی تا قبل از ماه آگوست برگزار شود که آقایان گفتند وقت می‌خواهیم و فدراسیون جهانی هم اعلام کرد که به طور موقت تعلیق را بر می‌داریم و تا اول ژانویه باید انتخابات را برگزار کنید که در آن هم نماینده فدراسیون جهانی حاضر باشد و هم شخص دنیامالی. در واقع این آخرین پرونده‌های سال 2013 است و اگر تا اول ژانویه این کار صورت نگیرد فدراسیون ایران به طور کامل تعلیق می‌شود که در آن صورت مشکلات زیادی خواهیم داشت.

 


رئیس کمیسیون حقوقی کمیته ملی المپیک با تاکید بر اینکه هیچ مغایرتی میان اساسنامه و آیین‌نامه انتخاباتی این کمیته وجود ندارد به صحبت‌های مطرح شده مبنی بر تفاوت اساسنامه ایران با اساسنامه IOC اشاره کرد و گفت: در هر صورت اساسنامه فعلی از آنجا که هم تاییدیه مجمع و هم تاییدیه IOC را دارد حاکم و مرجع عمل است حتی اگر اشتباه داشته باشد.
نادر شکری با تاکید بر اینکه تصویب آیین‌نامه انتخاباتی کمیته ملی المپیک هیچ نیازی به تاییدیه کمیسیون حقوقی نداشت، اظهارداشت: طبق اختیاری که مجمع به هیات اجرایی داده است، تصویب آیین‌نامه‌های داخلی کمیته ملی المپیک مانند آیین‌نامه انتخاباتی برعهده هیات اجرایی است و در این مورد هیچ نیازی به تاییدیه کمیسیون حقوقی نیست.وی ادامه داد: بنابراین این موضوع که در رابطه با آیین‌نامه انتخاباتی و اینکه تایید شدن یا نشدن آن منوط به نظر کمیسیون حقوقی بوده، اساسا درست نیست و هیچ فرقی در نتیجه نهایی ندارد.رئیس کمیسیون حقوقی کمیته ملی المپیک با بیان اینکه آیین‌نامه مصوب هیات اجرایی برای انتخابات 30 دی‌ماه هیچ مغایرتی با اساسنامه فعلی این کمیته ندارد، خاطرنشان کرد: طبق اختیار مجمع، هیات اجرایی صلاحیت تصویب آیین‌نامه را داشته و حالا که این آیین‎نامه به تصویب رسیده، لازم الاجراست حتی اگر مدعی باشند که بندی از آیین‌نامه مصوب هیات اجرایی با اساسنامه فعلی مغایرت داشته باشد که البته چنین نیست.
نادر شکری با بیان اینکه مرجع تغییر اساسنامه مجمع به علاوه IOC است، به این پرسش که چگونه می‌توان ایرادات موجود در اساسنامه را برطرف کرد، پاسخ داد.وی گفت: برای این کار دو راه حل وجود دارد اول اینکه مسئولان فدراسیون‌ها با درخواست اصلاح اساسنامه، آن را در مجمع آتی فوق العاده کمیته ملی المپیک مورد بررسی قرار دهند و دومین راه مراجعه به دیوان عدالت اداری است. طبق قانون دیوان عدالت اداری مسئولیت بررسی مصوبات نهادهای عمومی غیردولتی مانند کمیته ملی المپیک را برعهده دارد و کسانی که نسبت به اساسنامه انتقادی دارند می‌توانند با مراجعه به آن تقاضای ابطالش را بدهند.رئیس کمیسیون حقوقی کمیته ملی المپیک تاکید کرد: تا زمانی که یکی از این دو راه برای اصلاح اساسنامه طی نشود، اساسنامه فعلی حتی اگر ایراداتی داشته باشد حاکم خواهد بود و مرجع تمام کارهاست. دوستانی هم که در این مورد صحبت می‌کنند یا از موضوع اطلاع ندارند یا می‌خواهند فرافکنی کنند.

 


وزارت ورزش و جوانان با بیان اینکه شایعات اخیر مبنی بر تغییرات مدیریتی در دو باشگاه استقلال و پرسپولیس صحت ندارد تاکید کرد که تغییراتی در مدیریت این دو باشگاه صورت نمی‌گیرد.
مرکز اطلاع رسانی و روابط عمومی وزارت ورزش و جوانان در پاسخ به شایعات و اخبار غیرموثق برخی رسانه‌ها مبنی بر تغییرات مدیریتی در دو باشگاه استقلال و پرسپولیس بیانیه زیر را صادر کرد:
طی روزهای گذشته شایعات و اخباری در رسانه‌های گروهی مبنی بر تصمیم وزارت ورزش و جوانان برای تغییرات مدیریتی در هیات مدیره و مدیران عامل دو باشگاه استقلال و پرسپولیس منتشر شده که انعکاس این اخبار غیر واقعی نگرانی‌هایی را در هواداران و افکار عمومی ایجاد کرده است.لذا با توجه به اهمیت موضوع و برای روشن شدن اذهان عمومی تاکید می‌شود که در وضع کنونی تغییرات مدیریتی در این دو باشگاه در دستور کار وزارت ورزش و جوانان نیست و انتظار می‌رود هیات مدیره باشگاه‌های ‌استقلال و پرسپولیس امور و وظایف اصلی دو باشگاه را با جدیت و اهتمام هر چه بیشتر دنبال کنند و اجازه ندهند که شایعات و اخبار نادرست مدیریت و هواداران این باشگاه‌ها را دچار حاشیه کنند. بدیهی است در حال حاضر عمده‌ترین موضوع مورد نظر وزارت ورزش و جوانان در مدیریت آینده این دو باشگاه، پی‌گیری خصوصی سازی است که پس از بررسی‌های کارشناسی در کارگروه ذی ربط و جمع بندی تصمیمات نتایج آن به اطلاع افکار عمومی رسانده خواهد شد.

 


* محمود گودرزی وزیر ورزش و جوانان طی حکمی موسی لنکرانی را به عنوان سرپرست جدید فدراسیون سوارکاری منصوب کرد.پیش از این محمود حیدری به عنوان سرپرست فدراسیون سوارکاری فعالیت می کرد. وزیر ورزش و جوانان همچنین دیروز طی حکمی رباب شهریان را به عنوان معاون امور ورزش بانوان این وزارتخانه منصوب کرد. شهریان جایگزین مرضیه اکبری شده است. وی که در حال حاضر عضو هیات اجرایی کمیته ملی المپیک نیز است، پیش‌تر رئیس انجمن آمادگی جسمانی و مدیر کل ورزش بانوان در سازمان تربیت بدنی بود.
* مصطفی هاشمی طبا رئیس پیشین سازمان تربیت بدنی که به شدت نسبت به تصویب آیین نامه انتخابی توسط کمیته ملی المپیک معترض است، طی نامه ای به وزیر ورزش و جوانان از وی خواست تا با ورود به مسئله، به آن رسیدگی کند.
* لطفعلی پورکاظمی دبیرکل ستاد ملی مبارزه با دوپینگ (نادو) از انجام تست دوپینگ در روز پایانی رقابت‌های لیگ برتر کشتی آزاد خبر داد.
* تیم ملی اسکی ایران با کسب 6 مدال طلا، 3 نقره و 5 برنز قهرمان رقابت‌های بین المللی ترکیه شد.

 


تيم‌هاي راه يافته به مرحله نيمه نهايي رقابت هاي ليگ برتر كشتي آزاد جام ولايت مشخص شدند.
در پايان مرحله مقدماتي اين رقابت‌ها در گروه اول تيم هاي استيل آذين ايرانيان و موسسه مالي و اعتباري ثامن الحجج(ع) سبزوار و در گروه دوم تيم هاي خونه به خونه بابل و گاز مازندران به مرحله نيمه نهايي صعود كردند.به اين ترتيب صبح روز پنج شنبه 5 دي ماه تيم‌هاي خونه به خونه بابل با موسسه مالي و اعتباري ثامن الحجج(ع) سبزوار به مصاف هم مي روند و استيل آذين ايرانيان و گاز مازندران نیز با هم مسابقه مي دهند. ديدارهاي رده بندي و فينال اين مسابقات عصر 5 دي ماه در سالن 12 هزار نفري آزادي تهران برگزار خواهد شد.

 


توقف صادرات از مرز مهران
ایلام- ایرنا: مدیر کل گمرکات ایلام گفت: فعالیت صادراتی در مرز بین‌المللی مهران به کشور عراق همزمان با اربعین امام حسین(ع) متوقف می‌شود.
خلیل حیدری دیروز افزود: تجار پس از پایان آیین‌‌های ویژه اربعین حسینی(ع) می‌توانند همچون گذشته اقدام به صادرات کالا کنند.
وی گفت: زمان از سرگیری فعالیت صادراتی در مرز مهران به تجار اطلاع‌رسانی می‌شود.مرز مهران یکی از مهم‌ترین کانون‌های تردد زوار و صدور کالاهای ایرانی به کشور عراق است.
روزانه بین 800 تا یک هزار دستگاه کامیون حامل کالا از مرز بین‌المللی مهران روانه کشور عراق می‌شود.

کاهش هزینه‌های درمان
زاهدان- ایرنا: قائم‌مقام وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در امور دانشگاه‌ها گفت: از سال آینده 30 درصد سهمیه جذب نیرو در وزارت بهداشت و درمان از طریق پذیرش در دانشگاه‌های مناطق محروم انجام خواهد شد.
امامی‌رضوی افزود: این طرح در مجلس نیز تصویب شده و از این پس پذیرش پزشک، دندانپزشک و داروساز به ویژه در استان‌های غیربرخوردار نظیر سیستان و بلوچستان از بین دانش‌آموختگان بومی دانشگاه‌های منطقه صورت می‌گیرد.
وی تجهیز و تامین نیروی انسانی در مراکز بهداشتی- درمانی روستایی را از جمله اولویت‌های وزارت بهداشت و درمان اعلام کرد.وی افزود: دولت تلاش دارد با اقدامات حمایتی هزینه‌های درمان را کاهش داده و با فرهنگ‌سازی در پیشگیری از بیماری‌ها بکوشد.

تولید رقم جدید نخود
مراغه- ایرنا: رئيس مؤسسه تحقیقات کشاورزی دیم کشور گفت: رقم جدید نخود مقاوم در برابر سرما با تلاش محققان این مؤسسه تولید و رونمایی شد.عبدالعلی غفاری دیروز افزود: رقم جدید نخود با نام «سارال» پس از تلاش 12 ساله محققان این مؤسسه تولید شده و از این پس در اختیار کشاورزان مناطق سردسیر کشور قرار می‌گیرد.
وی اظهار کرد: مقاومت در برابر سرما و بیماری رق‌زدگی، پرمحصولی و میزان 26/8 درصدی پروتئین موجود در آن از ویژگی‌های این رقم جدید بوده و میانگین عملکرد آن در هر هکتار یک هزار و 300 کیلوگرم است.
غفاری افزود: این رقم علاوه بر ویژگی‌های مقاوم بودن دارای 25 درصد افزایش تولید در مقایسه با ارقام نخود شاهد است و ارزش تولید آن در کشور بیش از 6 هزار میلیارد ریال خواهد بود. رقم جدید نخود سارال در استان‌‌های سردسیر کشور از جمله کردستان، زنجان، آذربایجان‌شرقی و غربی، خراسان‌شمالی و لرستان قابل کشت است.

تکمیل طرح‌های آبی مهم کشور
خرم‌آبادـ ایرنا: رئيس کمیته آب کمیسیون کشاورزی مجلس گفت:‌ از مجموع 370 هزار میلیارد ریال اعتبار بخش طرح‌های عمرانی که دولت برای سال 93 پیش‌بینی کرده، حدود 11 درصد آن برای اجرای طرح‌های آبی در نظر گرفته شده است.«محمدتقی توکلی» افزود: این میزان معادل 45 هزار میلیارد ریال است که به نسبت اعتبارات گذشته، رقم قابل توجهی است.وی اظهار داشت: در خصوص طرح‌های‌ آبی اعتبارات به‌گونه‌ای پیشنهاد شده که طرح‌های آبی مهم کشور از جمله دریاچه ارومیه و سدهای مخزنی با بیش از 80 درصد پیشرفت فیزیکی تکمیل و بهره‌برداری شود.
وی تصریح کرد: در این راستا سه سد حوضیان، مروک و ایوشان لرستان نیز با پیشرفت فیزیکی بیش از 80 درصد مشمول این اعتبارات خواهد شد.به گفته توکلی، برای تکمیل و آبگیری سدهای حوضیان و مروک استان لرستان هر یک 200 میلیارد ریال و برای سد ایوشان 160 میلیارد ریال اعتبار مورد نیاز است.

 


سرویس شهرستان‌ها -
مراسم قرائت زیارت اربعین امام حسین(ع) در حرم مطهر رضوی در مشهد، کریمه اهل بیت(ع) در قم و حضرت شاهچراغ(ع) در شیراز برگزار می‌شود.
معاون فرهنگی حرم مطهر حضرت معصومه(س) از برگزاری مراسم قرائت زیارت اربعین امام حسین(ع) در حرم مطهر کریمه اهل بیت(ع) خبر داد.
حجت‌الاسلام والمسلمین حسین احمدی گفت: در عراق پیاد‌ه‌روی از حرم مطهر حضرت علی(ع) آغاز و به حرم مطهر امام حسین(ع) ختم می‌شود و در قم نیز این امر به صورت نمادین از حرم مطهر حضرت معصومه(س) آغاز و به مسجد مقدس جمکران ختم می‌شود.
وی افزود: مراسم در حرم مطهر روز دوشنبه قبل از اذان ظهر با اجتماع هیئت‌های مذهبی به صحن امام رضا(ع) و ایوان آینه آغاز می‌شود.
همچنین رئیس شورای هیئت‌های مذهبی شیراز از برگزاری عزاداری یکپارچه مردم استان فارس در روز اربعین حسینی خبر داد و گفت: عزاداران حسینی برای حضور در مراسم از سراسر فارس خود را به شیراز می‌رسانند.
مظهر مختاری از راه‌اندازی 20 کمیته برای برگزاری عزاداری یکپارچه مردم شیراز در روز اربعین خبر داد و افزود: حدود پنج هزار نفر از سراسر استان در قالب یکصد کاروان خود را برای حضور در این تجمع بزرگ به حرم مطهر حضرت شاهچراغ(ع) می‌رسانند.
رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی خراسان رضوی نیز از اجرای تمهیدات ویژه برای محدودیت‌های ترافیکی در روز اربعین حسینی در مشهد مقدس خبر داد.
سرهنگ حمیدرضا گرایلی افزود: در این طرح خیابان‌های نواب صفوی، طبرسی، شیرازی، طول خیابان امام رضا(ع) از تقاطع دانش به سمت حرم مطهر رضوی از ساعت 24 روز یکم دی ماه پاکسازی و از پارک وسایل نقلیه در این خیابان‌ها جلوگیری به عمل می‌آید.
وی تصریح کرد: از تردد وسایل نقلیه نیز از ساعت 6 بامداد روز دوم دی ماه از میدان شهدا به حرم مطهر رضوی، تقاطع زرینه به سمت تقاطع شهدا، میدان طبرسی به سمت حرم مطهر، میدان شهدا به سمت حرم مطهر، تقاطع دانش به سمت حرم مطهر در خیابان‌های امام رضا(ع)، میدان گنبد سبز به سمت تقاطع اندرزگو در خیابان آخوند خراسانی جلوگیری می‌شود.

 


مدیر کل آموزش و پرورش استان ایلام گفت: مدارس شهرستان مرزی مهران برای رفاه و اسکان زائران حسینی دیروز و امروز تعطیل شد.
«یزدانبخش شریفی» در گفت‌وگو با ایرنا افزود: با توجه به اینکه تردد زوار عتبات عالیات و عزاداران اربعین حسینی روز به روز در شهر و پایانه مرزی مهران در حال افزایش است تمام مدارس این منطقه برای اسکان زائران تعطیل شد.
وی گفت: همه مراکز آموزشی شهرستان مرزی مهران اکنون در اختیار ستاد اسکان و پذیرش زائران حسینی قرار گرفته است. وی تصریح کرد: تمام زوار پس از ورود به مهران تا انجام کارهای مربوط به خروج از کشور در اقامتگاههای شهرداری، مهمانسراهای دستگاههای اجرایی، مدارس و فضاهای آموزش و پرورش، مساجد، حسینیه‌ها و زائرسراهای مردمی اسکان داده می‌شوند.
شریفی ادامه داد: ستادهای اسکان و خدمات دهی رایگان به زائران سوگوار از دو هفته پیش در شهر مرزی مهران فعال شد و اکنون به صورت صلواتی از خیل جمعیت زائران ایرانی و غیر ایرانی پذیرایی و استقبال می‌کنند.
معاون سیاسی امنیتی استاندار ایلام با بیان اینکه حجم زائران در روزهای گذشته به مرز مهران افزایش یافته است گفت: پیش‌بینی می‌شود تا روز اربعین حسینی 250 هزار زائر از خروجی مرز مهران عبور کنند.
گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران از ایلام به نقل از حسین کلانتری حاکی است 18 گیت برای خروج زائران در مرز بین‌المللی مهران فراهم شده است.
وی افزود: نزدیک به 200 هزار زائر در روزهای گذشته در شهر 20 هزار نفری مهران ساماندهی و اسکان داده شده‌اند که این موضوع ضرورت توسعه زیرساخت‌ها و برنامه‌ریزی برای ارائه خدمات بهتر در سال‌های آینده را دو چندان کرده
است.
معاون استاندار ایلام تأکید کرد: مسئولان شهرستان مهران و استان ایلام باید برنامه‌ریزی لازم را برای بازگشت زائران اربعین حسینی از روز یکشنبه انجام دهند.
وی بیان کرد: با توجه به اینکه برخی از زائرانی که از سایر مرزهای کشور به عراق رفته‌اند مرز مهران را به دلیل نزدیکی با عتبات عالیات برای برگشت انتخاب می‌کنند. یک هزار و 400 اتوبوس از سایر استان‌ها برای انتقال زائران به داخل کشور پس از برگزاری آیین‌های اربعین حسینی در نظر گرفته شده
است.
ممنوعیت تردد زائران از مرز خسروی
تردد کاروانی و انفرادی زائران عتبات عالیات از مرز بین‌المللی و رسمی خسروی ممنوع شد. سرپرست فرمانداری قصر شیرین، با اشاره به ایام سوگواری اربعین حسینی و عزیمت کاروان‌ها برای زیارت کربلا گفت: این مرز تا پایان مذاکرات با طرف عراقی و تأمین امنیت کامل آن از سوی کشور عراق تعطیل است.
یاور محمدی افزود: مرز پرویزخان فقط برای تردد مسافران، گردشگران و بازرگانان به اقلیم کردستان عراق (سلیمانیه) است و سفر به شهرهای مذهبی عراق به صورت غیر قانونی ممنوع است و خطرات زیادی برای زائران دارد.
وی با بیان اینکه زائران عزیمت به کربلا را از طریق مرز مهران انجام دهند، افزود: البته صادرات کالا در روز اربعین از مرزهای این شهرستان تعطیل نیست و فعالیت‌های اقتصادی و تجاری با توجه به توافقات صورت گرفته با طرف عراقی انجام خواهد شد.

 


عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی گفت: 20 هزار میلیارد ریال برای تسهیلات مسکن مهر در بودجه 93 پیش‌بینی شده است. به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران بجنورد، موسی‌الرضا ثروتی در جمع خبرنگاران گفت: 3 هزار میلیارد ریال نیز برای زیرساخت‌های مسکن مهر در نظر گرفته شده است. ثروتی با بیان اینکه این اعتبارات در جهت پایان طرح‌های مسکن مهر در نظر گرفته شده است، اظهار داشت: 2 هزار میلیارد ریال نیز به یارانه مسکن روستائیان اختصاص داده شده است. وی همچنین با اشاره به پیش‌بینی 300 میلیارد تومان بودجه برای بیمه روستائیان خواستار پیگیری بیمه توسط روستائیان شد. نماینده مردم بجنورد، مانه و سملقان، گرمه، جاجرم، رازو جرگلان در مجلس از استقبال 80 تا 90 درصدی روستائیان برخی از استان‌ها از این بیمه خبر داد و تصریح کرد: نداشتن آگاهی از حقوق و مزایای بیمه، در دیگر استان‌ها باعث عدم استقبال روستائیان از این طرح شده است. وی اظهار داشت: نرخ بیکاری امسال 12/9 درصد اعلام شده است که در بودجه 93 این میزان 12/5 درصد پیش بینی شده است. عضو مجمع نمایندگان خراسان شمالی در مجلس کاهش تورم 35 درصد به 25 درصد را از علل کاهش بودجه و اعتبارات در لایحه بودجه 93 عنوان کرد. ثروتی افزود: پرداخت پول بیشتر موجب نقدینگی بیشتر و تورم بیشتر می‌شود، از این رو دولت در تلاش است تا با کاهش نقدینگی در جهت کاهش تورم حرکت کند. عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی در ادامه برون‌سپاری را از برنامه‌های مجلس و دولت عنوان کرد و افزود: بخش‌های مختلف باید وابستگی خود را به دولت کم کنند، در این راستا پروژه‌های عمرانی در حال واگذاری است. ثروتی با اشاره به اعتبارات عمرانی لایحه بودجه 93 به وجود سه هزار پروژه نیمه‌تمام در کشور اشاره و تصریح کرد: نمایندگان با اختصاص اعتبار به پروژه‌های 80 درصد به بالا در صورتی موافقند که توزیع منطقه‌ای صورت گیرد و حق استان‌ها ضایع نشود. وی با بیان اینکه در بودجه 93 به حدود 250 پروژه اعتبار داده شده است یادآور شد: برای بودجه اصلاحاتی در مجلس انجام خواهد شد.

 


اهواز- خبرنگار کیهان:
مدیر عامل شرکت ملی حفاری ایران از واگذاری این شرکت به بخش خصوصی خبر داد.
حمیدرضا گلپایگانی در مراسم سالروز تاسیس شرکت ملی حفاری ایران در اهواز گفت: در صورتی که این شرکت به بخش خصوصی واگذار نشود به طور حتم آسیب‌های جدی خواهد دید البته این که یک شبه شرکت به بخش خصوصی واگذار شود به هیچ عنوان صحیح نیست و باید به صورت گام به گام انجام شود تا فرایند واگذاری دچار آسیب نشود.
وی افزود: شرکت ملی حفاری ایران باید ابتدا به 6 شرکت کوچک تقسیم شده و به تدریج براساس اصل 44 قانون به بخش خصوصی واگذار شود.
وی با اشاره به اینکه بسیاری از تجهیزات گران قیمت حفاری هم‌اکنون در کشور تولید و مورد استفاده قرار می‌گیرد افزود: امروز این شرکت دارای 70 دکل حفاری است.
نایب رئیس مجلس نیز در این همایش گفت: برای رهایی از اقتصاد نفتی و تک محصولی راهی جز سرمایه‌گذاری مولد توسط بخش خصوصی نداریم.
حجت‌الاسلام والمسلمین سیدمحمدحسن ابوترابی‌فرد با بیان اینکه ما باید به سمتی حرکت کنیم که درآمدهای نفتی به اقتصاد ملی تزریق و وابستگی دولت از درآمدهای نفتی را به صفر برسانیم اظهار کرد: اگر ما قادر بودیم این رویه و یا این نگاه را اجرایی کنیم الان می‌توانستیم غرب را تحریم نفتی کنیم نه اینکه غربی‌ها کشور ما را تحریم نفتی کنند.
وی افزود: چنانچه هر ساله 5 درصد از محل درآمدهای نفتی به صندوق توسعه ملی افزوده شود سهم تخصیص درآمدهای نفتی به این صندوق به 50 درصد کل خواهد رسید و آنگاه از این محل به بخش سرمایه‌گذاری مولد خواهیم رسید.وی تصریح کرد: منابع طبیعی کشور در خوزستان به حدی است که ما می‌توانیم سریعاً به هدف خود، که رهایی از اقتصاد نفتی است برسیم و رشد اقتصادی کشور را شتاب بخشیم.

 


رئیس مرکز توسعه روستایی و مناطق محروم کشور از تصویب و آغاز اجرای طرحهای توسعه روستایی در 100 روز فعالیت دولت تدبیر و امید خبر داد.
«سیدعباس پورهاشمی» روز پنجشنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا در سمنان افزود: این طرحها شامل بیمه حوادث روستاییان، صندوق خرد روستایی و حمل‌ونقل روستایی است که وارد مرحله اجرایی شده است.
وی درباره طرح بیمه حوادث روستاییان اظهار داشت: در این طرح با همکاری بیمه ایران، روستاییان به صورت گروهی در قبال چهار حادثه از جمله زلزله، آتش‌سوزی و... بیمه می‌شوند.
وی با تاکید بر اینکه روستاییان تاکنون از خدمات بیمه‌ای حوادث محروم بوده‌اند افزود: این بیمه در سه سطح تعریف شده و بر اساس حق بیمه پرداختی، روستاییان از نتایج آن بهره‌مند می‌شوند.
پورهاشمی گفت: روستاییان در این طرح می‌توانند با پرداخت اختیاری سالانه 250 هزار، 500 هزار و 750 هزار ریال حق بیمه از این خدمات بهره‌مند شود.
وی در زمینه ایجاد صندوق خرد روستایی نیز گفت: این صندوق با مشارکت و همراهی روستاییان و با استفاده از منابع آنان در روستاها ایجاد می‌شود و روستاییان از تسهیلات این صندوق برای امور مختلف از جمله اشتغال می‌توانند استفاده کنند.
وی با بیان اینکه هیئت مدیره این صندوق‌ها متشکل از پنج نفر شامل دو معتمد روستا، یک عضو شورا، دهیار روستا و رئیس یا نماینده رئیس شورا اداره می‌شود، افزود: به هر میزان که منابع مالی روستاییان در این صندوق جمع شود، پست بانک نیز دو برابر آن به صورت قرض‌الحسنه در اختیار صندوق قرار می‌دهد.
پورهاشمی با تاکید بر اینکه منابع این صندوق به صورت قرض‌الحسنه در اختیار روستاییان قرار می‌گیرد گفت: پست‌بانک مسئول اجرایی این صندوق است و برای کمک به این صندوق استانداران، فرمانداران و بخشداران نیز می‌توانند از محل منابع در اختیار این صندوق‌ها کمک کنند.
پورهاشمی اظهار کرد: برای ایجاد سامانه حمل‌ونقل روستایی مقرر شده است با همکاری کمیته امداد و موسسه مهر امام‌رضا(ع) افرادی در روستاها شناسایی و با دادن تسهیلات قرض‌الحسنه نسبت به ایجاد این سامانه اقدام شود.
پورهاشمی گفت: این برنامه در بخش بار و مسافر پیش‌بینی شده تا خودروهایی نظیر ون، سواری و وانت در اختیار افراد شناسایی شده قرار گیرد.

 


(صفحه(6(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(12(صفحه(9(صفحه(4(صفحه (2.3.10