(صفحه(6(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(12(صفحه(9(صفحه(4(صفحه (2.3.10


یکشنبه 8 دی 1392 - شماره 20676

هشدار رئیس انجمن سکته مغزی ایران؛
ایران با کمبود مراکز درمان سکته مغزی مواجه است
آغاز بارش‌ها در تهران از چهارشنبه
راهور خبر داد
انسداد 3 جاده کشور
سرقت مسلحانه از بانک تجارت مشهد
معاون اجرایی وزارت بهداشت و درمان: ادامه درمان دانش‌آموزان شین‌آبادی از سر گرفته شد
مرده‌ای که زنده شد!
ماده پلنگ زخمی با تلاش امدادگران محیط زیست لرستان نجات یافت
یک مقام مسئول در سازمان غذا و دارو خبر داد
بازگشت برچسب اصالت بر روی داروهای وارداتی
حوادث کوتاه از کشور
کشته شدن جوان فارسانی بر اثر سقوط از کوه
رئیس مرکز سنجش آموزش و پرورش: حق‌الزحمه امتحانات فرهنگیان را قطعا تا پایان سال می‌پردازیم
توقیف 612 خودرو با جریمه‌های بیش ازیک میلیون تومان
بالاخره پس از مدت‌ها تخلف گودبرداری در باغ معنوی جمشیدیه متوقف شد
مجروحیت 160 فیلیپینی در آتش بازی سال نو
قطار هندی آتش گرفت
جداسازی 19 کیلو از تومور مرد فیلی
آنفلوآنزای خوکی برگشت
   


رئیس انجمن سکته مغزی ایران با اشاره به تعداد انگشت‌شمار مراکز درمان سکته مغزی در کشور، بر رعایت استانداردهای جهانی برای درمان بیماران سکته مغزی در این مراکز تأکید کرد.
دکتر محمدرضا قینی در گفت‌وگو با مهر،‌ تأکید کرد: تعداد مراکز درمان سکته مغزی در کلان‌شهرها و پایتخت به اندازه کافی نیست و متأسفانه این مراکز نسبت به استانداردهای جهانی، کمتر است و باید تعداد آن‌ها را در سراسر کشور افزایش دهیم.
وی با اعلام اینکه در پایتخت باید 12 مرکز پیشرفته درمان سکته مغزی داشته باشیم، تأکید کرد: اگر مراکز درمان سکته مغزی در ایران راه‌اندازی شود، بار بزرگی از دوش بخش‌های ویژه بیمارستانی برداشته می‌شود.
قینی در خصوص درمان بیماران سکته مغزی، گفت: درمان‌هایی داریم که جلوی پیشرفت سکته مغزی را می‌گیرد به طوری که گاهی اوقات برخی از اختلالات عصبی را تا حدی برگشت می‌دهیم. ولی در غیر این صورت تنها می‌توانیم بیمارانی را که دچار سکته مغزی شده‌اند از بروز سکته‌های بعدی نجات دهیم.
رئیس انجمن سکته مغزی ایران ادامه داد: وقتی شخصی سکته می‌کند نشان از اعلام تنگی رگهایش است، بنابراین امکان بروز سکته‌های بعدی نیز وجود دارد که به درمان آن پیشگیری ثانویه گفته می‌شود.
قینی گفت: از آنجا که بروز سکته مغزی در کشور ما شیوع بالایی دارد و از طرف دیگر به عنوان یک مشکل محسوب می‌شود، از این رو کیفیت درمان باید با استفاده از سیستم‌های جدید در تمام سطح کشور افزایش یابد.

 


مدیر پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی کشور گفت: روز چهارشنبه شمال شرق و مناطق مرتفع تهران بارش برف و مناطق جنوبی و مرکزی شاهد بارش باران خواهند بود.
مهندس احمد وظیفه در گفت وگو با ایسنا، افزود: تا فردا شرایط نسبی سکون هوا وجود دارد و آلاینده‌ها کم و بیش در جو تهران باقی خواهند ماند اما انتظار ما این است که با ورود سامانه بارشی به کشور از سه‌شنبه و جریان وزش باد آلاینده‌ها رفع شود. وی ادامه داد: شهرهای اصفهان و تبریز نیز که از نظر آلودگی هوا در وضعیت بدی قرار دارند همانند تهران تا روز یکشنبه شرایط سکون هوا و افزایش آلاینده‌ها را تجربه خواهند کرد اما با ورود این سامانه جدید و بارندگی اندک از میزان آلودگی این شهرها نیز کاسته خواهد شد. مدیر پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی کشور ادامه داد: بارندگی‌ها از جنوب و جنوب غربی کشور آغاز شده و به تدریج شهرهای تبریز، خوزستان، ایلام و چهار‌محال‌وبختیاری و شمال غرب کشور را فرا خواهد گرفت و روز چهارشنبه به تهران و مرکز کشور خواهد رسید.
وی درباره شکل بارش‌ها نیز گفت: با سرمایی که اکنون در کشور داریم و تراز دمایی جو که پایین‌تر از صفر است بارش‌ها به صورت برف خواهند بود اما در شهر تهران به دلیل اینکه دمای صفر فقط ابتدای صبح است بارندگی‌ها اغلب به شکل باران خواهند بود.

کاهش بارش‌ها در تهران
به گفته مشاور رئیس سازمان هواشناسی کشور میزان بارش‌ها در استان تهران نسبت به سال گذشته 25 میلی‌متر کمتر و نسبت به میانگین بلندمدت 2 میلی‌متر بیشتر است.
پرویز رضازاده در گفت‌وگو با ایسنا،‌ افزود: میزان بارش‌های شهر تهران در سال جاری 93 میلی‌متر است. در حالی که سال گذشته با 114 میلی‌متر بارش سال پر بارانی را پشت سر گذاشتیم.
وی ادامه داد: میانگین بارش در کل کشور نیز در بلندمدت 62 میلی‌متر است که سال گذشته با 79 میلی‌متر و امسال نیز با 68/5 میلی‌متر بارش،‌ وضعیت بسیار بهتری نسبت به میانگین بلندمدت داشته‌ایم.مشاور رئیس سازمان هواشناسی تاکید کرد: میزان کاهش یا افزایش بارش‌ها علاوه بر سال گذشته با میانگین بلندمدت نیز سنجیده شود، چرا که اگر تنها سال گذشته را در نظر بگیریم دچار خشکسالی شده‌ایم در حالی که به طور کلی می‌توان گفت هم سال گذشته و هم امسال از نظر بارش ترسالی داشته‌ایم.

گرمای شهرها، عامل اصلی تغییر شکل بارش‌ها
رضازاده درباره علت تغییر شکل بارش‌ها از برف به باران طی سال‌های اخیر به‌ویژه در شهرهای بزرگ از جمله تهران، گفت: جمعیت شهر تهران طی 30 سال گذشته دو برابر و تعداد خودروها نیز بیش از 10 برابر شده است. بنابراین انرژی و گرمایی که در سطح شهر تولید می‌شود نیز افزایش 10 برابری داشته که همین مسئله باعث تغییر شکل بارش‌ها از برف به باران شده است.
وی ادامه داد: در حال حاضر در تمام کشورها شاهد تغییر شکل بارش‌ها هستیم اما این موضوع در میان نقاط مختلف، شدت و ضعف دارد.

 


رئيس مرکز کنترل ترافیک راهور با اشاره به اینکه کماکان 3 جاده شمشک به دیزین، خلخال به پونل و قم به گرمسار تا اطلاع ثانوی مسدود است از وضعیت جوی مناسب در سایر جاده‌های کشور خبر داد.
سرهنگ محمدحسین حمیدی، در گفت‌وگو با فارس با اشاره به آخرین وضعیت جوی راه‌های کشور گفت: جاده شمشک به دیزین و پونل به خلخال به علت بارش برف سنگین و احتمال وقوع بهمن تا اطلاع ثانوی مسدود هستند.
رئيس مرکز کنترل ترافیک راهور همچنین افزود: جاده قم به گرمسار نیز به علت تعمیرات کماکان مسدود است.

 


فرمانده انتظامی مشهد از سرقت مسلحانه دو جوان از بانک تجارت شعبه عبدالمطلب خبر داد و گفت: با وقوع سرقت متاسفانه سیستم‌های نظارتی بانک عمل نکرده و پس از فرار سارقان، آژیر به صدا درآمد.
به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی پلیس، احد کریمی در تشریح این خبر اظهار کرد: ساعت 11 و 56 دقیقه شنبه دو جوان موتورسوار با ورود ناگهانی به بانک تجارت شعبه عبدالمطلب مشهد با تهدید سلاح، اقدام به سرقت وجوه نقد کرده و از محل گریختند.
وی افزود: با وقوع سرقت متاسفانه سیستم‌های نظارتی بانک عمل نکرده و پس از فرار سارقان آژیر به صدا درآمده است.
فرمانده انتظامی مشهد افزود: هماهنگی‌های لازم از طریق مرکز فرماندهی و کنترل پلیس مشهد به عمل آمد و ماموران کلانتری شفا و کارآگاهان پلیس آگاهی در کوتاه‌ترین زمان ممکن خود را به محل رساندند. وی افزود: برابر اظهارات اولیه مسئولان بانک، این دو جوان قریب به 50 میلیون تومان وجه نقد را به سرقت برده‌اند و پلیس با توجه به بررسی‌های علمی صورت گرفته در محل وقوع سرقت به سرنخ‌هایی دست یافته که به زودی منجر به شناسایی و دستگیری عاملان سرقت خواهد شد.

 


معاون اجرایی معاونت درمان وزارت بهداشت از بستری شدن 3 نفر از دانش‌آموزان شین‌آبادی برای جراحی خبر داد و گفت: دولت اعتبار لازم برای درمان این دانش‌آموزان را تدارک دیده است. محمود رضا محقق در گفت‌وگو با فارس از بیمارستان فاطمه‌الزهرا(س) به عنوان مکان بستری شدن این سه دانش‌آموز یاد کرد و گفت: احتمالاً این دانش‌آموزان فردا دوشنبه تحت عمل جراحی قرار خواهند گرفت.
وی افزود: ممکن است درمان این سه دانش‌آموز هفته‌ها طول بکشد و بستگی به عملکرد و نظر تیم درمانگر دارد.
دکتر محقق تأکید کرد: بقیه دانش‌آموزان نیز به نوبت بستری و مورد جراحی قرار خواهند گرفت.
وی اعتبار مورد نیاز برای درمان دانش‌آموزان شین‌آبادی را حدود 5 میلیارد تومان دانست و گفت: تیم درمانگر طول درمان این افراد را 5 تا 6 سال تخمین زده‌اند.
محقق در مورد مشکلات اعتباری اعلام شده برای درمان این دانش‌آموزان، گفت: اینکه والدین برخی از این دانش‌آموزان اعلام کردند پولی به آنها داده نشده، تعجب‌برانگیز است چرا که پول را نباید به حساب این افراد واریز کرد.
وی با انتقاد از برخی رسانه‌ها افزود: رسانه‌ها مشکل عدم پرداخت پول را از ما که متولی هستیم باید پیگیری کنند، مدارکی که دال بر وجود اعتبار به میزان کافی برای درمان این کودکان باشد، موجود است و مشکلی از نظر اعتباری وجود ندارد.معاون اجرایی معاونت درمان وزارت بهداشت تصریح کرد: چند شب پیش با خبر شدم که آقای بابک زنجانی گفته پول عمل جراحی این کودکان را می‌دهد. این حرف بسیار ناراحت کننده است. یعنی دولت این قدر بی‌پول شده است که فردی مثل بابک زنجانی هزینه آن را تقبل کند.

 


در اتفاقی نادر نام یک فرد ماهشهری در سیستم ثبت احوال در لیست متوفیان ثبت شده و وی را دچار مشکلاتی کرده است.
به گزارش خبرگزاری فارس از ماهشهر، شکر‌الله عباسی فردی است که اداره ثبت احوال ماهشهر نامش را در لیست متوفیان ثبت کرده و همین مسئله موجب شده که این شخص از یک سال پیش تاکنون دچار مشکلات فراوانی شود.
شکر‌الله عباسی اظهار داشت: سال گذشته که برای دریافت یارانه به بانک مراجعه کردم متوجه شدم که پولی به حسابم واریز نشده. پس از مراجعه به رئیس شعبه متوجه شدم در سیستم نام من به عنوان متوفی ثبت شده است.
این شخص تصریح کرد: پس از مراجعه به اداره ثبت‌احوال عنوان شد که باید از طریق کلانتری محل تحقیقات محلی صورت بگیرد. پس از انجام تحقیقات محلی و اعلام نتیجه به ثبت‌احوال شهرستان ماهشهر، نام بنده از لیست افراد متوفی خارج شد اما از تاریخ 18 دی ماه سال گذشته تاکنون یارانه‌ای به حسابم واریز نشده است.
رئیس اداره ثبت‌احوال شهرستان بندر ماهشهر در این رابطه گفت: اسناد سجلی شکر‌الله عباسی متولد 18 اردیبهشت 42 از ابتدای تولد تاکنون بدون تغییر باقی مانده بود و هیچ تغییر و تحولاتی اعم از تعویض عکس، تعویض شناسنامه و ازدواج و طلاق در سند وی به ثبت نرسیده بود.
عبدالعباس ناصریان افزود: براساس قوانین موجود و پس از بررسی پرونده‌ها و اسناد، پرونده نامبرده راکد تشخیص داده شد و برای این فرد مرگ نامعلوم به ثبت رسید.
وی ادامه داد: پس از مراجعه این شخص، روال اداری طی شد و پرونده نامبرده به هیئت حل اختلاف ارجاع و پس از انجام روال قانونی و اداری، سند وی اصلاح و شناسنامه جدید برای نامبرده صادر و نام وی از لیست افراد متوفی خارج شد.

 


مدیرکل محیط زیست استان لرستان از تلاش گسترده و موثر امدادگران این سازمان برای نجات جان یک قلاده ماده پلنگ زخمی در منطقه سپیددشت خرم‌آباد خبر داد.
«محمدحسین بازگیر» در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا افزود: بر اساس گزارش‌های دریافتی،‌ این ماده پلنگ در پنج کیلومتری بخش سپیددشت شهرستان خرم‌آباد توسط شکارچیان غیرمجاز زخمی شده است.
وی اظهار کرد: گروهی از امدادگران محیط زیست و جمعیت هلال‌احمر و تعدادی از دامپزشکان عازم منطقه شدند و با پیگیری رد پای خونی این پلنگ، حیوان را در شیب تند ارتفاعات منطقه پیدا کردند.بازگیر افزود: امدادگران با انجام عملیات گسترده و سخت در این منطقه صعب‌العبور در نهایت موفق به زنده‌گیری و بیهوش کردن این پلنگ زخمی شدند و حیوان را برای درمان به خرم‌‌آباد انتقال دادند.
مدیر کل محیط زیست استان لرستان گفت: حیوان که یک ماده پلنگ حدود دو ساله است و با گلوله تفنگ شکاری به شدت زخمی شده در خرم‌‌آباد تحت درمان اولیه قرار گرفت.
بازگیر اظهار کرد: با توجه به شدت جراحات وارده به ماده پلنگ، حیوان ظهر دیروز برای ادامه مداوا از خرم‌آباد به تهران منتقل شد.
وی تصریح کرد: خوشبختانه با اقدام به موقع امدادگران محیط زیست و تیم‌های امدادی همکار، این حیوان که از گونه پلنگ لرستان و از جانوران کمیاب کشور محسوب می‌شود از مرگ نجات یافته است.

 


سرپرست دفتر فناوری اطلاعات سازمان غذا و دارو به پرسش‌هایی پیرامون نصب برچسب اصالت بر روی اقلام سلامت محور پاسخ و از نصب برچسب اصالت بر روی تمام داروهای وارداتی خبر داد.
دکتر بهروز جنت در گفت‌وگو با ایسنا با اشاره به توقف نصب برچسب شبنم بر روی اقلام وارداتی از سوی وزارت صنعت گفت: طرح برچسب اصالت سلامت کالا از نظر ماهیت با برچسب شبنم متفاوت بود، ولی همکاران ما در وزارت صنعت کپی‌برداری ناقصی از برچسب اصالت وزارت بهداشت انجام داده بودند که تنها هدفش با هدف تعریف شده وزارت بهداشت متفاوت بود.
وی تأکید کرد: در مقاطعی به دلیل کمبودهای دارویی، برای آن که بروکراسی‌های اداری را حذف کنیم به رغم الزام شرکت‌ها دستور دادیم برخی داروهای فوری و مورد نیاز مردم بدون نصب برچسب اصالت وارد کشور شوند. اما به دنبال آرامشی که در بازار دارویی ایجاد شد، نصب برچسب بر روی تمام داروهای وارداتی و همچنین داروهای تحت کنترل تولید داخل از سرگرفته و مشکل حل شده است.
جنت درباره امکان بروز تقلب در برچسب‌های اصالت مانند برچسب‌های تقلبی شبنم گفت: چون وزارت بهداشت به صورت هدفمند به دنبال نصب برچسب اصالت بود به تدریج از شرکت‌های وارد کننده شروع کرد و آن شوکی را که وزارت بازرگانی برای نصب برچسب شبنم به بازار وارد کرد،‌در اینجا اتفاق نیفتاد.
وی افزود: علاوه بر این برچسب اصالت به خودی خود حائز اهمیت نیست بلکه یک کد 16 رقمی دارد که از طریق تلفن یا پیام کوتاه مورد استعلام قرار می‌گیرد، به همین خاطر بروز تقلب در آن ممکن نیست.
سرپرست دفتر فناوری اطلاعات سازمان غذا و دارو در واکنش به اینکه چندی پیش اشکالاتی در مورد برچسب‌های اصالت به وجود آمده بود و مردم به‌رغم ارسال کد 16 رقمی موجود بر روی برچسب با خطاهایی مبنی بر نامعتبر بودن کالا مواجه می‌شدند، گفت: سامانه چندین شرکت مجری طرح به مشکل برخورده بود، به همین خاطر سازمان غذا و دارو اکنون به دنبال راه‌اندازی سامانه مرکزی خودش است تا بتواند این مشکلات را حل کند.

 


2 کیلو شیشه در ساک مسافر
اراک- خبرنگار کیهان:ماموران انتظامی شازند استان مرکزی، هنگام کنترل خودروهای عبوری، به مسافر یک دستگاه خودرو اتوبوس که از مسیر کوهدشت به سمت تهران در حال حرکت بود مشکوک شده و در بازرسی از وسایل وی مقدار 2 کیلو و 410 گرم مواد مخدر از نوع شیشه کشف کردند.
متهم، پس از تکمیل پرونده به مراجع قضایی معرفی شد.

توقیف 290 هزار لیتر سوخت قاچاق
قشم- خبرنگار کیهان: فرمانده یگان دریابانی شهرستان قشم از کشف 290 هزار لیتر سوخت قاچاق گازوئیل در آب‌های خلیج‌فارس در حوالی جزیره قشم خبر داد.
سرهنگ عبدا... لشکری گفت: در 6 عملیات جداگانه و با کار عملیاتی مستمر این تعداد شناور توسط یگان دریابانی توقیف شد.

کشف گازوئیل قاچاق
اراک- باشگاه خبرنگاران: ماموران انتظامی شهرستان زرندیه حین گشت‌زنی در محور ساوه- تهران و کنترل و نظارت خودروهای عبوری به یک دستگاه تانکر مشکوک شده و آن را متوقف کردند.
رئیس پلیس آگاهی استان مرکزی با اعلام این خبر افزود: پس از بازرسی از خودروی توقیفی و بررسی مدارک ارائه شده از طرف راننده مشخص شد، تانکر مذکور حامل 23 هزار لیتر گازوئیل قاچاق است.
احمدی همچنین به کشف 10 هزار لیتر سوخت قاچاق از داخل یک کارگاه در اطراف ساوه اشاره کرد و خاطرنشان ساخت: هیچگونه مدرکی مبنی بر مجاز بودن سوخت از طرف صاحب کارگاه مذکور ارائه نشده است.
وی اظهار داشت: دو نفر در این دو عملیات دستگیر و پس از تشکیل پرونده به مرجع قضایی معرفی شدند.

دستگیری 3 قاچاقچی
اراک- خبرنگار کیهان: فرمانده انتظامی استان مرکزی از کشف 2 محموله قاچاق به ارزش تقریبی 4 میلیارد ریال در شهرستان دلیجان خبر داد.
سرتیپ عزیز‌الله ملکی افزود: این محموله قاچاق از یک دستگاه خودرو در محور اصفهان- دلیجان به دست آمد. در همین ارتباط 3 نفر قاچاقچی دستگیر شدند.

انهدام باند تبهکار
اهواز- خبرنگار کیهان: رئیس دادگستری شهرستان گتوند از دستگیری اعضای باند فروش سکه‌های تقلبی در این شهرستان خبر داد.
محمد معینی افزود: ماموران پلیس آگاهی این شهرستان، 4 نفر از اعضای یک باند فروش سکه‌های تقلبی را دستگیر کردند و به رغم انکار بزه ارتکابی خود محتویات تلفن همراه متهمان حاکی از ارسال پیام‌های مکرر به افراد متعدد مرتبط با فروش سکه‌های تقلبی بود.وی با بیان این که پرونده در شعبه اول دادیاری این دادسرا در دست رسیدگی است، گفت: متهمان با صدور قرار بازداشت موقت تحت نظر هستند و تحقیقات در این زمینه ادامه دارد.

 


رئیس جمعیت هلال‌احمر شهرستان فارسان از توابع چهارمحال و بختیاری از جان باختن یک جوان 25 ساله اهل این شهرستان به دلیل سقوط از کوه در روستای گوشه خبر داد.
به گزارش ایرنا از شهرکرد، محمد محمدی گفت: در پی تماس تلفنی شهروندان شهرستان و اعلام سقوط جوان 25 ساله اهل روستای «کران» از کوه «چاردول» روستای گوشه، گروه امداد و نجات این جمعیت متشکل از سه امدادگر به همراه تجهیزات کامل کوهنوردی به محل حادثه اعزام شد.
وی ادامه داد: بر اساس گزارش امدادگران، این حادثه حدود ساعت 15 روز چهارشنبه به وقوع پیوسته بود که جسد بی‌جان این جوان پس از چهار ساعت جست‌وجو و تلاش امدادگران پیدا شد.محمدی اضافه کرد: سعید اسماعیلی کرانی دانشجوی رشته مهندسی عمران به دلیل بی‌احتیاطی و همراه نداشتن تجهیزات کوهنوردی از کوه سقوط کرد و به دلیل اصابت ضربه به بدن و سر، جان خود را از دست داد.
مرکز شهرستان فارسان در فاصله 35 کیلومتری شهرکرد قرار دارد.

 


رئیس مرکز سنجش آموزش و پرورش از پرداخت حق‌الزحمه امتحانات فرهنگیان تا پایان سال جاری خبر داد.
عبدالرسول عمادی در گفت‌وگو با ایسنا تاکید کرد: اگر چه قول‌هایی درباره پرداخت این مطالبات تا پایان دی ماه داده شده بود اما به طور قطع تا پایان سال تمام این مطالبات پرداخت خواهد شد.
وی افزود: حق‌الزحمه تمام عوامل اجرایی در امتحانات جزو مطالبات فرهنگیان از آموزش و پرورش محسوب می‌شود و با توجه به اینکه مبلغ آن‌ها بر اساس احکام کارگزینی معلمان متفاوت است، در حال حاضر رقم دقیقی از این مطالبات ندارم.عمادی گفت: قول‌هایی برای پرداخت حق‌الزحمه امتحانات تا پایان دی ماه داده شده است و ما نیز پیگیر پرداخت این مطالبات هستیم، اما به طور یقین تا پایان سال حق‌الزحمه فرهنگیان که در امتحانات حضور داشتند پرداخت خواهد شد.
عمادی درباره نحوه ارسال کد سوابق تحصیلی فارغ‌التحصیلان دی ماه که داوطلبان کنکور 93 هستند نیز گفت: تا پایان امتحانات دی ماه سامانه مربوطه فعال خواهد شد و کد سوابق تحصیلی داوطلبان کنکور برای سازمان سنجش ارسال خواهد شد که زمان آن متعاقبا اعلام می‌شود.
رئیس مرکز سنجش آموزش و پرورش با بیان اینکه دریافت و ارسال سوابق تحصیلی داوطلبان مشمول این کد در آذر ماه بدون هیچ مشکلی انجام شد گفت: پس از پایان امتحانات دی ماه نیز داوطلبان می‌توانند با مراجعه به سایت dipcode.medu.ir نسبت به دریافت کد سوابق تحصیلی اقدام کنند و مشابه اقدامات آذرماه برای فارغ‌التحصیلان دی ماه انجام خواهد شد.

 


612 خودرو در تهران به علت داشتن خلافی بالای یک میلیون تومان توقیف شدند.
سرهنگ عین‌الله جهانی، معاون آموزش و فرهنگ ترافیک راهنمایی و رانندگی تهران بزرگ در گفت‌وگو با فارس از توقیف 612 خودرو با جریمه بیش از یک میلیون تومان طی هفته گذشته در تهران خبر داد.وی با بیان اینکه تعداد بسیاری از این خودروها جریمه‌های چند میلیونی دارند گفت: طبق قانون با خودروهای دارای خلافی بیش از یک میلیون تومان برخورد می‌شود.

 


رئیس کمیته محیط‌زیست شورای شهر تهران از توقف گودبرداری در باغ معنوی منطقه جمشیدیه خبر داد و تاکید کرد: دستور دفتر مقام معظم رهبری نیز بازگشت این باغ به حالت اول است.
محمد حقانی در گفت‌وگو با ایلنا تصریح کرد: تمام فعالیت‌های صورت گرفته در باغ معنوی غیرقانونی بوده و نامه دفتر رهبری، برای لغو مصوبه تغییر کاربری این باغ می‌باشد.وی در پاسخ به این پرسش که چرا با وجود حکم دیوان عدالت اداری مبنی بر لغو مصوبه کمیسیون ماده 5 برای ساخت و ساز در باغ معنوی جمشیدیه، گودبرداری انجام شد، گفت: البته اگرچه تا چند روز گذشته این گودبرداری با وجود مصوبه دیوان عدالت اداری در حال انجام بود، اما فعلا متوقف شده و گزارش کاملی از تخلفات جمع‌آوری شده است.
رئیس کمیته محیط‌زیست شورای شهر تهران با بیان اینکه باید باغ معنوی توسط شهرداری تهران تملک و در اختیار مردم قرار گیرد، تصریح کرد: بارها از سوی مقام معظم رهبری تاکید شده است که به تنفس‌گاه‌های شهر، باغات و فضای سبز داخل شهرها توجه ویژه شود تا مردم به صورت عام از این فضا استفاده کنند.
حقانی گفت: این باغ متعلق به یک بانک است و برای سود‌آوری این کار را انجام می‌دهد در حالی که سودآوری باید به صورت قانونی باشد.«فاطمه آلیا»، ‌نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی نیز در گفت‌وگویی در مورد تخریب باغ معنوی جمشیدیه خاطرنشان کرد: سکوت در برابر تخریب باغ معنوی جمشیدیه، آن هم زمانی که هم در مجلس و هم در صحن علنی شورای شهر تهران نسبت به حفظ فضای سبز و درختان کهنسال این باغ تذکر داده شده است، شائبه زد و بندهای پشت پرده دارد.

 


مقامات دولتی فیلیپین اعلام کردند در مراسم آتش‌بازی سال جدید میلادی (2014) بیش از 160 نفر در این کشور مجروح شدند.
به گفته «اریک تایاگ»، معاون وزیر بهداشت فیلیپین در میان مجروحان یک پسر 14 ساله، دست راست خود را از دست داده و یک مرد مسن نیز از ناحیه یک چشم نابینا شده است.
مردم فیلیپین طبق سنتی قدیمی، جشن سال نو را با ایجاد سرو صدا برگزار می‌کنند و باور دارند این سنت افکار و حوادث بد را از آنان دور می‌کند.
به گفته مقامات این کشور، مردم با جمع‌آوری وسایل آتش‌بازی در روزهای پیش از فرا رسیدن سال نو در مراسم از آن‌ها استفاده می‌کنند. همچنین برخی افراد با شلیک گلوله جشن سال نو را برگزار می‌کنند که خود با خطرات بیشتری همراه است. آمار نشان می‌دهد میزان استفاده از وسایل آتش‌بازی در این کشور نسبت به سال 2012 میلادی هشت درصد افزایش داشته است.

 


رسانه‌های هند از آتش گرفتن یک قطار مسافربری در این کشور و کشته شدن 23 تن در این حادثه خبر دادند.
بنابر اعلام مقامات راه‌آهن هند این قطار که عازم ایالت «آندراپرادش» بود در بین راه دچار آتش‌سوزی شد و این حادثه جان 23 تن از جمله دو کودک را گرفت.
پلیس هند اعلام کرد: بیشتر قربانیان این حادثه بر اثر استنشاق دود و خفگی جان باختند.
مقامات این کشور همچنین اظهار داشتند: عملیات امداد و نجات به دلیل مه و دود غلیظ به سختی انجام شد.
علاوه بر این در این حادثه برخی سرنشینان قطار مجروح و ناپدید شدند که تعداد آنان مشخص نیست.
به گزارش ایسنا به نقل از شبکه‌ خبری بی‌بی‌سی، سال گذشته میلادی (2012) نیز در حادثه‌ای مشابه در همین منطقه 47 تن جان خود را از دست دادند.

 


«هوآنگ چونکای» مرد چینی است که بیشتر با نام «مرد فیلی» شناخته می‌شود.
او یکی از معروف‌ترین افرادی است که دچار بیماری خاص و وحشتناکی شده است زیرا به خاطر صورتش تقریبا تمامی دنیا او را می‌شناسند. پزشکان به تازگی به او گفته‌اند که هیچ مکثی در رشد تومور صورت او اتفاق نخواهد افتاد.
این مرد تا به حال دو بار زیر تیغ جراحان رفته و 17/5 کیلوگرم از تومور صورتش برداشته شده است اما دوباره تومورهای تراشیده به جای خود بازگشته‌اند.
این مرد 36 ساله چند روز پیش بار دیگر زیر تیغ جراحی رفت تا 19 کیلو دیگر از تومور صورتش را بردارد. این عمل سخت در شهر گوانگژو انجام شد تا به نوعی یک رکورد برای او به ثبت برسد. او تا به حال 19 کیلوگرم تومور از صورت خود جدا کرده است ولی هنوز توانایی زندگی کردن را ندارد.
این تومور سنگین باعث شده است مشکلات بسیاری برای او به وجود آید که مهمترین آنها نابینایی، کمردردهای شدید و آرتروز گردن است. به دلیل وزن سنگین سر این مرد او هم‌اکنون 135 سانتی‌متر قد دارد.

 


13 نفر بر اثر ویروس آنفلوآنزای خوکی در هوستون جان خود را از دست داده‌اند.
مقامات بهداشت آمریکا تایید کرده‌اند که دست کم 13 نفر از ویروس H1N1 (آنفلوآنزای خوکی) در ایالت هوستون آمریکا جان خود را از دست دادند.به گفته مقامات اداره بهداشت هوستون، مرگ اخیر بر اثر ویروس H1N1 که به عنوان آنفلوآنزای خوکی شناخته می‌شود، شامل حال یک نوجوان شد.
بنابراین گزارش تاکنون چهار مورد مرگ کودکان را در سراسر این کشور بر اثر آنفلوآنزا اعلام شده است؛ تگزاس، آلاباما، لوئیزیانا و نیویورک سرچشمه فعالیت ویروس آنفلوآنزا بوده‌اند؛ بنابر گزارش‌ها، موارد بیشتر ویروس H1N1 در میان میانسال‌ها و افراد مسن تایید شده است.
تگزاس پیش از این یک هشدار بهداشتی آنفلوآنزا در سطح ایالت اعلام کرده است و همه اهالی تگزاس بیش از 6 ماه برای دریافت واکسن درخواست داده‌اند.
آنفلوآنزای همه‌گیر در آمریکا از بهار سال 2009 آغاز شده است، این اپیدمی ابتدا در مکزیک آغاز شد ولی پس از آن در مناطق مختلف جهان گسترش یافت.
سازمان‌های بین‌المللی بهداشت با اعلام مرحله 5 وضعیت هشدار اعلام کردند که شیوع جهانی آنفلوآنزای خوکی امری حتمی خواهد بود.
ویروس آنفلوآنزای خوکی قابلیت تبدیل شدن به یک قاتل را دارد؛ برخی کارشناسان پزشکی می‌گویند: ویروس خفیف آنفلوآنزای خوکی می‌تواند به سرعت به یک ویروس کشنده تبدیل شود.
مراکز کنترل و پیشگیری بیماری در آمریکا تخمین زدند از اواسط مارس 2010 حدود 59 میلیون آمریکایی در تماس با ویروس H1N1 هستند و 265 هزار نفر بر اثر آن در بیمارستان بستری و 12 هزار نفر تاکنون فوت کرده‌اند.

 


(صفحه(6(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(12(صفحه(9(صفحه(4(صفحه (2.3.10