(صفحه(6(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(12(صفحه(9(صفحه(4(صفحه (2.3.10


یکشنبه 8 دی 1392 - شماره 20676

حدیث دشت عشق
تاکید وزیر ورزش و جوانان بر استفاده از مدیران ورزشی
گودرزی: صدر تا ذیل ورزش را افراد بیگانه فرا گرفته‌اند!
اخبار کوتاه از فوتبال
سجادی در وزارت ورزش و جوانان ماندنی است
تقابل استقلال و ملوان در مرحله یک هشتم جام حذفی
زمان برگزاری مجمع انتخابات فدراسیون تکواندو
نیم فصل لیگ برتر والیبال امروز به پایان می‌رسد
آغاز اردوی تیم ملی کشتی فرنگی از ۱۴ دی در اوزان جدید
پس از 24 سال ریاست، ناطق نوری همچنان به دنبال فدراسیون بوکس!
انتخابات فدراسیون کشتی به تعویق نمی‌افتد
کوتاه از ایران
معاون راه‌آهن کشور اعلام کرد
بازسازی تمامی ایستگاه‌های راه‌آهن تا پایان سال
راه‌اندازی 30 پرواز فوق‌العاده به مشهد در دهه آخر صفر
کشت گندم به روش بدون شخم در کرج
رئیس مجلس شورای اسلامی: مجلس لایروبی آبراه اروند را پیگیری می‌کند
دستمال کاغذی نرمینه و پرگاس غیراستاندارد اعلام شد
تدوین دانش فنی طراحی و ساخت ریزپرنده‌های بدون سرنشین در اصفهان
نماینده مجلس اعلام کرد واگذاری تنظیم بازار مواد پروتئینی به وزارت جهاد کشاورزی
   


به یاد پاسدار شهید «عباس پارسایی» از محاصره تا شهادت
عباس در راهپیمایی‌هایی که در سراسر شهر بر علیه رژیم خود‌کامه طاغوت برگزار می‌شد شرکت فعالانه‌ای داشت چرا که معتقد بود و همواره می‌گفت: باعث همه بدبختی‌هایی که ما به آن مبتلاییم همین رژيم طاغوت است. در یکی از تظاهراتها یکی از همکلاسی‌هایش به نام ابوذر فیروزی شهید شد. او تحت‌تاثیر قرار گرفت و در تظاهرات عباس همیشه نفر اول بود. با پیروزی خون بر شمشیر به رهبری روح خدا و تشکیل انجمن‌های اسلامی، وی نیز به عضویت انجمن اسلامی در آمد. دوره دبیرستان او که مقارن با جنگ تحمیلی بود او نیز چون دیگر جوانان متعهد، به عضویت گروه مقاومت مسجد علی‌بن‌الحسین(ع) درآمد و پس از کسب آموزش‌های نظامی لازم و جلب رضایت خانواده، عازم جبهه‌های نبرد حق علیه باطل گردید.عباس در طول فعالیتش در جبهه نبرد در مناطق عین خوش، پل کرخه، دشت عباس و عملیات آزاد سازی فکه شرکت داشت. پس از چندی مجددا رضایت خانواده را برای رفتن به جبهه جلب نموده عازم جبهه‌های نبرد گردید. این بار در جبهه داغ جنوب در تیپ امام‌سجاد(ع) مسئولیت امدادگری را برعهده گرفت و در عملیات آزاد سازی خونین شهر شرکت نمود، پس از عملیات آزادسازی خرمشهر به مرخصی کوتاهی رفت و سپس به جبهه بازگشت. این بار در عملیات رمضان شرکت می‌کند و سپس در ادامه عملیات محرم به همراه گروهی از برادران به محاصره دشمن در می‌آیند. خانواده‌اش برای مدتی از او خبری نداشتند و تصور می‌کردند عباس به اسارت دشمن درآمده است اما با یاری خدای تعالی محاصره دشمن شکسته شد و از مهلکه جان سالم بدر بردند و پس از مدتی سالم به خانه بازگشتند.پاسدار شهید «عباس پارسایی»، سال 1342 در روستای کلینک‌ بخش «مشایخ دشمن زیاری» فارس متولد شد و در 1362/12/3 در عملیات خیبر (در منطقه طلائیه) بر اثر اصابت ترکش راکت هواپیما به سینه‌اش به شهادت رسید.

ستاد یادواره شهدای بهداری رزمی فارس

 


سرویس ورزشی-
وزیر ورزش و جوانان درتازه ترین صحبت های خود، بی‌توجهی به منابع انسانی ورزش را ناسپاسی به این خانواده دانست و گفت: متاسفانه از صدر تا ذیل ورزش، کسانی قرار گرفته‌اند که با ورزش بیگانه هستند.
محمود گودرزی در همایش هم اندیشی فارغ التحصیلان مرکز آموزش تربیت بدنی و علوم ورزشی که صبح دیروز در هتل المپیک برگزار شد،با تاکید براینکه کارهای بزرگ باید به افراد کاردان سپرده شود،گفت: بنده اعتقاد دارم بی‌عدالتی باعث‌ می‌شود افراد در جای خودشان نباشند. داستانی وجود دارد که می‌گوید آدم‌های بزرگ را در جای کوچک بگذارند و آدم‌های کوچک را در جای بزرگ. این دیدگاه سهوی و عمدا باعث شده مدتی بر مسندها تکیه کنیم و با توفیق کم، کار را به پایان برسانیم. باید کار به کاردان سپرده شود و کاردان هم کسی است که تجربه کرده. اگر بتوانیم این عدالت را به صورت نسبی برقرار کنیم توفیقاتی خواهیم داشت. متأسفانه ارزیابی در حوزه ورزش علمی، منطقی و صحیح نیست. وی با انتقاد از روش‌های ارزشیابی در ورزش آن را غیر علمی و غیر منطقی توصیف کرد و گفت: به همین دلیل است که مدیران ورزشی با جنجال می‌آیند و با هیاهو می‌روند. گودرزی با اشاره به تحصیلکرده ها در ورزش ادامه داد: من با این فضا آشنا و با این قشر در ارتباط هستم. سیاسی کردن موضوعات ورزشی موجب بی‌عدالتی می‌شود. متاسفانه این موضوع در ورزش نهادینه شده و از صدر تا ذیل ورزش، کسانی قرار گرفته‌اند که با ورزش بیگانه هستند. اگر بتوانیم بهره‌گیری از متخصصان در حوزه ورزش را نهادینه کنیم روش‌های تهاجمی دفع می‌شود و حق به حقدار می‌رسد. وزیر ورزش و جوانان توضیح داد: به عنوان مثال جامعه پزشکی اجازه ورود غیر پرشک را در جمع‌های تخصصی خود نمی‌دهد، اما در جامعه ورزش این موضوع به وفور دیده می‌شود.
وی در ادامه ایجاد نظام جامع تربیت‌بدنی را پیشنهاد کرد و افزود: ما به دنبال بهره‌برداری از دانش و تجربه افراد تحصیل کرده ورزش و قهرمانان رشته‌های مختلف ورزشی هستیم. نمی‌خواهم در گیر ناسیونالیسم قسمتی شوم اما رویکرد من داخل‌نگر است و اگر انتصاب‌ها از بین مدیران غیر ورزشی صورت نگرفت از من خرده نگیرید‌. قهرمان المپیک و تحصیل‌کرده‌های ورزشی بسیاری داریم که متاسفانه جزء ساختار وزارت ورزش نیستند اما از خانواده ورزش که هستند که باید از تجربیاتشان ‌استفاده بیشتری کرد.
وزیر ورزش و جوانان در خصوص بهره گیری از نیروهای بازنشسته ورزشی گفت: در نظر داریم جایی شبیه پارلمان ورزش که منتخبینی از بازنشستگان ورزش هستند را باهدف تمرکز تجربیات تشکیل دهیم. وی با تاکید براینکه ما باید خودمان مشوق چنین تفکراتی باشیم تصریح کرد: بدنه هرم نیروی انسانی وزارتخانه باید طوری باشد تا با جوسازی‌ها و جنجال آفرینی‌ها شرایط تغییر نکند.وزیر ورزش و جوانان با بیان اینکه باید در خصوص مفهوم اخلاق بیشتر کار شود، محیط ورزش را محیطی چالشی توصیف کرد و افزود: زمانی این چالش بیشتر می‌شود که پول محوریت می‌یابد، دراین شرایط رقابت سخت‌تر می‌شود و این افزایش رقابت متاسفانه با فساد همراه می‌شود و اگر افراد به طریق مشروع به نتیجه نرسند سراغ روش‌های نامشروع مانند زدو بندها و دوپینگ می‌روند که همه این‌ها حاصل فقدان اخلاق است و دراین شرایط محیط ورزش ما به سمت ناسالمی می‌رود. گودرزی در پایان با آفت توصیف کردن جنجال آفرینی گفت: متاسفانه این مسئله در ورزش مزمن شده و از گذشته به عنوان میراث باقی مانده و بر اثر مرور زمان تثبیت و تقویت شده است که باید برطرف شود.

 


کفاشيان تصميم‌گير نهايي تيم زير 22 سال
نبی دبیر فدراسیون فوتبال درباره تيم فوتبال زير 22 سال گفت: تيم زير 22 سال در کيش اردوي خود را آغاز کرده و قطعا مسابقات دوستانه‌اي که با تيم کره جنوبي در تاريخ‌هاي 8 و 13دي ماه انجام خواهد شد، به آمادگي هر چه بيشتر ملي پوشان کمک بسزايي مي‌کند. در واقع اين مسابقات دوستانه براي آمادگي هر چه بيشتر تيم کشورمان در مسابقات نهايي زير 22 سال آسيا است. در خصوص همراهي بازيکنان ملي پوش باشگاه‌ها نيز تصميم نهايي از سوي رئيس فدراسيون گرفته خواهد شد.

کاهش قیمت بلیت‌ها
تاج رئیس سازمان لیگ گفت: تنها 5 درصد هزينه بليت‌فروشي نصيب سازمان ليگ مي‌شود. مطابق قوانين بازي جوانمردانه AFC نمي‌توانيم بازي‌ها را رايگان کنيم. به نظرم کاهش قيمت ايده خوبي است و ممکن است با افزايش تماشاگران روبرو شود اما شخصا اعتقاد دارم که همه چيز به قيمت بليت برنمي‌گردد. عوامل ديگري از جمله سردي هوا، برگزاري بازي در وسط هفته، آراي کميته انضباطي و کيفيت بازي‌ها نيز در اين ميان دخيل است.

اصفهانيان: تغييرات دپارتمان اجتناب ناپذير بود
اصفهانیان رئيس کميته‌ داوران فدراسيون فوتبال با تاکيد بر اين که اختلافي با حسين عسگري ندارد، گفت: تغييرات در دپارتمان لازم بود.

مجيد جلالي به کميته انضباطي دعوت شد
مجيد جلالي سرمربي تيم تراکتورسازي تبريز با توجه به انجام مصاحبه در جرايد و رسانه‌هاي گروهي پس از ديدار مقابل پرسپوليس و عدم رعايت مفاد ماده 23 آيين نامه انضباطي، باید 15 دی ماه در کميته انضباطي حاضر شود.

استقلال و بازیکنانی با استانداردهای بین المللی
قلعه نویی سرمربي استقلال با تمجيد از شاگردانش مي‌گويد آنها هفته به هفته بهتر مي‌شوند و دعوت‌هاي خارجي که براي بازيکنانش مي‌آيد به دليل اين است که او يک مربي سنتي است ولي بازيکنانش استانداردهاي بين‌المللي را دارند!

احضار صادقيان و مسلمان به تمرين پرسپوليس
غيبت محسن مسلمان و پيام صادقيان در دربي هفتاد و هشتم اين روزها سوژه اصلي رسانه‌ها شده اما طبق آخرين صحبت‌ها و دستور کادر فني پرسپوليس محسن مسلمان و پيام صادقيان قرار است تا امروز و يا 48 ساعت آينده به تمرينات پرسپوليس برگردند و کار خود را با قرمزپوشان دنبال کنند.

راه‌آهن در تختي از استقلال پذيرايي مي‌کند
تيم فوتبال راه‌آهن سورينت در چارچوب هفته بيست و يکم ليگ برتر قرار است روز شنبه 14 دي‌ماه به مصاف استقلال برود. شاگردان ابراهيم‌زاده در اين ديدار ميزبان هستند و بنا به گفته سايت اين باشگاه دو تيم در ورزشگاه تختي تهران به مصاف يکديگر مي‌روند.

تمايل رونالدو براي کارکردن دوباره با مورينيو
ستاره پرتغالي رئال مادريد از تمايل خود با کار کردن دوباره با سرمربي پيشين رئال مادريد خبر داد. بر اساس گزارش رسانه‌ها کريستيانو رونالدو و ژوزه مورينيو در زمان حضور سرمربي پرتغالي در رئال مادريد از ارتباط رودررو با يکديگر خودداري مي‌کردند اما ستاره رئال هيچ احساس بدي نسبت به مربي سابق خود ندارد و اعلام کرده است که از کار کردن دوباره با ژوزه مورينيو خوشحال مي‌شود.

سولسشائر سرمربي کارديف مي‌شود
پس از آنکه ماکي ماکاي از هدايت کارديف سيتي کنار گذاشته شد، بسياري بر اين باور هستند که اوله گونار سولسشائر به زودي سرمربي اين تيم خواهد شد. مهاجم پيشين منچستريونايتد که اکنون هدايت مولده نروژ را به عهده دارد توانسته به همراه اين تيم دو بار قهرماني ليگ اين کشور و جام حذفي را نيز کسب کند.

سوپرماريو در فهرست فروش ميلان
يک نشريه ايتاليايي ادعا کرده است که حوصله سيلويو برلوسکوني، مالک باشگاه ميلان از جنجال‌سازي‌هاي ماريو بالوتلي سر رفته است و اين مهاجم ايتاليايي را در فهرست بازيکنان مازاد روسونري براي فروش در بازار نقل‌وانتقالات ماه ژانويه قرار داده است.

 


نصرالله سجادی معاون ورزش قهرمانی وزارت ورزش و جوانان از سمت خود برکنار نمی شود.
در شرایطی که این روزها زمزمه‌هایی مبنی بر تغییرات در سطح مدیران وزارت ورزش و جوانان شنیده می شود، روز گذشته یکی از مسئولان عالی رتبه وزارت ورزش که تمایل هم نداشت نامش رسانه‌ای شود، در گفت و گو با خبرنگار کیهان اظهار داشت: گروه و جریانی در داخل وزارتخانه، در تلاش است که نصرالله سجادی را از معاونت ورزش قهرمانی کنار بگذارد، این جریان که فعالیت هایش طی روزهای گذشته شدت بیشتری یافته تمایل ندارد تحت هیچ شرایطی سجادی در سمت معاونت وزارت ورزش و جوانان بماند.وی ادامه داد: تمام این اتفاقات در شرایطی رخ داده که سجادی از مدیرانی است که سابقه ورزشی دارد و حتی توسط رئیس جمهور برای وزارت ورزش و جوانان نیز به مجلس معرفی شد. این مقام مسئول در پایان خاطرنشان کرد: نصرالله سجادی با گودرزی هم ارتباط خوبی دارد و جابجایی وی در دستور کار وزیر ورزش و جوانان نیست.

 


تیم‌های حاضر در مرحله یک‌چهارم نهایی رقابتهای جام حذفی امروز با برگزاری 3 مسابقه شناخته می‌شوند. استقلال در تهران به مصاف ملوانی می‌رود که در اندیشه شکستن طلسم است. مس در کرمان با تنها باقیمانده لیگ دسته دوم دیدار می‌کند و تراکتورسازی برای خروج از بحران نتیجه‌گیری، روز سختی را برابر نفت در مسجد سلیمان پیش‌رو دارد.
مرحله یک‌هشتم نهایی بیست و ششمین دوره از رقابتهای فوتبال جام حذفی باشگاه‌های کشور عصر امروز یکشنبه با برگزاری 3 دیدار به پایان می‌رسد که چهار تیم لیگ برتری برابر دو تیم دسته اولی به میدان می‌روند و در پایان این بازی‌ها حریفان ذوب‌آهن اصفهان، صنعت نفت آبادان و راه‌آهن سورینت در مرحله بعدی مشخص می‌شود که به اختصار به این دیدارها اشاره می‌کنیم.

اﺳﺘﻘﻼل تهران - ﻣﻠﻮان ﺑﻨﺪراﻧﺰﻟﯽ
آخرین رویارویی استقلال و ملوان در مسابقات جام حذفی به دو فصل پیش باز می‌گردد، یعنی روز 12 خردادماه سال 1390، جایی‌که ملوان توانست با برتری 2 بر یک مقابل استقلال، به دیدار فینال راه یابد، آنهم درحالیکه هادی تامینی مدافع این تیم گیلانی در دقیقه 70 از زمین اخراج شد. روز یکشنبه و کمتر از دو سال از آن بازی، بار دیگر این دو رقیب سنتی در جام حذفی، برابر هم صف آرایی کردند. تیم استقلال که به رده دوم جدول صعود کرده است، در کنار چشم دوختن به قهرمانی در لیگ برتر، قصد قهرمانی در این جام را آنهم بعد از یک دوره دوری از قهرمانی دوباره بالای سر ببرد. این تیم آبی‌پوش در صورت پیروزی مقابل ملوان، در مرحله بعد به مصاف ذوب‌آهن اصفهان می‌رود و در مرحله نیمه‌نهایی هم با یکی از سه تیم مس کرمان، نفت امیدیه و یا صنعت نفت آبادان روبرو خواهد شد، پس می‌تواند از مسیر نسبتا آسانی که در جدول جام حذفی قرار گرفته، برای رسیدن به فینال و در نهایت قهرمانی استفاده کند.هاشم بیک‌زاده و بوبکر کبه از تیم استقلال و امیرحسین فشنگچی هم از تیم ملوان به دلیل مصدومیت در این بازی حضور نخواهند داشت.
برنامه دیدارهای مرحله یک‌هشتم نهایی جام حذفی به این شرح است: * ﻣﺲ ﮐﺮﻣﺎن - ﻧﻔﺖ اﻣﯿﺪﯾﻪ( ﺳﺎﻋﺖ 14:15)*اﺳﺘﻘﻼل تهران - ﻣﻠﻮان ﺑﻨﺪراﻧﺰﻟﯽ( ﺳﺎﻋﺖ 14:25)*ﻧﻔﺖ ﻣﺴﺠﺪ ﺳﻠﯿﻤﺎن - ﺗﺮاﮐﺘﻮرﺳﺎزی ﺗﺒﺮﯾﺰ( ﺳﺎﻋﺖ 15)
دیدارهای مرحله یک‌چهارم نهایی جام حذفی هم به این شرح است: *ذوب‌آهن اصفهان - برنده دیدار استقلال با ملوان بندرانزلی
*صنعت نفت آبادان - برنده دیدار مس کرمان با نفت امیدیه *راه‌آهن سورینت - برنده دیدار نفت مسجد سلیمان با تراکتورسازی تبریز *فولادخوزستان - پرسپولیس تهران

 


مجمع انتخابات ریاست فدراسیون تکواندو یازدهم دی ماه برگزار می‌شود.
پس از آن که انتخابات ریاست فدراسیون تکواندو در روز اول دی لغو شد، امور مجامع وزارت ورزش و جوانان روز یازدهم دی ماه را زمان جدید برگزاری انتخابات اعلام کرد. انتخابات ساعت 10 صبح چهارشنبه به ریاست سیدنصرالله سجادی برگزار می‌شود.انتخابات فدراسیون تکواندو عصر سی‌ام آذر ماه به دلیل نامه سازمان بازرسی کل کشور در رابطه با ممنوعیت حضور نمایندگان مجلس شورای اسلامی و اعضای شورای اسلامی شهر تهران در انتخابات روسای فدراسیون‌های ورزشی لغو شد.هادی ساعی، نامزد ریاست فدراسیون تکواندو که عضو شورای اسلامی شهر تهران است، برای شرکت در انتخابات باید از عضویت در این شورا استعفا کند.سید محمد پولادگر، جمشید سهرابی،‌ آرش فرهادیان،‌ علی محمد بسحاق،‌ هادی ساعی، ‌نادر خدامرادی، فرامرز دلدار خیرآبادی،‌ مهدی صادقی،‌ احسان صرامی و محمد مهدی اسعدی به عنوان کاندیدای احراز سمت ریاست فدراسیون تکواندو ثبت نام کردند.

 


در بازی‌های عقب افتاده از هفته پنجم رقابت‌های لیگ برتر والیبال تیم‌های قدرتمند باریج اسانس کاشان و کاله مازنداران به مصاف هم می‌روند.
از بازی‌های عقب افتاده از هفته پنجم لیگ برتر والیبال، امروز شش بازی در شهرهای مختلف برگزار می‌شود. تیم والیبال باریج اسانس کاشان که پیش از این قهرمانی خود را در نیم فصل مسجل کرده بود میزبان تیم قدرتمند کاله است. کاله برای بهبود وضعیت خود در جدول رده بندی به امتیاز این مسابقه نیاز دارد. باید دید نبرد ستارگان ملی پوش در دو تیم در نهایت چه نتیجه‌ای را به دنبال خواهد داشت. در مشهد اما میزان خراسان میزبان پیکان تهران است. این دو تیم به ترتیب با 20 و 18 امتیاز در رده های دوم و چهارم جدول جای دارند. نتیجه بازی رو در روی آن ها می تواند معادلات بالای جدول را پیش از نیم فصل تغییر دهد. برنامه‌های عقب افتاده از هفته پنجم لیگ برتر والیبال به این شرح است: *نوین کشاورز – شهرداری زاهدان *میزان خراسان – پیکان *شهرداری تبریز – شهرداری ارومیه *آلومینیوم المهدی – جواهری گنبد *باریج اسانس کاشان – کاله *سایپا – متین ورامین.

 


اردوی تیم ملی کشتی فرنگی از چهاردهم دی‌ماه در خانه کشتی تهران آغاز می‌شود.
اردوی تیم ملی کشتی فرنگی از روز 14 دی ماه در خانه کشتی تهران برگزار می‌شود و تا 30 دی ماه ادامه خواهد داشت. اسامی نفرات دعوت شده به این اردو به این شرح است:*59 کیلو: حمید سوریان، محمد نوربخش ،عبدالمحمد پاپی، مهرداد مردانی، فرشاد عیسوند*66 کیلو: امید نوروزی ،افشین بیابانگرد،مهدی زیدوند، رامین طاهری*71 کیلو: سعید عبدولی، پیام بویری، برومند اصلان *75کیلو: فرشاد علیزاده ،هادی علیزاده پورنیا، امیرحسین مولایی، وحید بابایی جعفری *80 کیلو: حبیب اخلاقی و یوسف قادریان *85 کیلو: طالب نعمت‌پور، حسین نوری *98 کیلو: قاسم رضایی، داود گیل‌نیرنگ، مهدی علیاری ،سیدمصطفی صالحی‌زاده*130کیلو: بشیر باباجان‌زاده ، مهدی نوری، امیر قاسمی منجزی.

 


احمد ناطق نوری باز هم برای شرکت در انتخابات ریاست فدراسیون بوکس کاندیدا شد.
احمد ناطق نوری ، رییس فعلی فدراسیون بوکس که از سال 1368 ریاست بر این فدراسیون رزمی را بر عهده داشته است، در دور جدید ثبت‌نام برای انتخابات ریاست این فدراسیون باز هم کاندیدا شد.ثبت‌نام کاندیداهای شرکت در انتخابات ریاست فدراسیون بوکس از چهارشنبه بیستم آذر شروع شده که تا به حال احمد ناطق نوری – رئیس فعلی فدراسیون، اکبر احدی – سرمربی تیم ملی و روح الله حسینی – ملی‌پوش سابق بوکس در این انتخابات ثبت‌نام کرده‌اند.زمان ثبت‌نام برای شرکت در انتخابات فدراسیون چهارشنبه چهارم دی به پایان می‌رسید که این زمان تا یکشنبه هشتم دی تمدید شده است. ناطق نوری در حالی کاندیدای ریاست فدراسیون بوکس شده که در جدیدترین بخشنامه وزارت ورزش و جوانان در مورد ثبت‌نام در انتخابات فدراسیون‌های ورزشی نمایندگان مجلس شورای اسلامی، بازنشستگان و اعضای شورای اسلامی شهر حق شرکت در انتخابات را ندارند. البته در همین بخشنامه عنوان شده است که بازنشسته‌ها در صورت گرفتن مجوز از وزارت ورزش و جوانان حق شرکت در انتخابات را دارند.

 


مجمع انتخابات ریاست فدراسیون کشتی در موعد مقرر برگزار خواهد شد.
پس از آن که سازمان بازرسی کل کشور حضور نمایندگان مجلس شورای اسلامی و اعضای شورای اسلامی شهر تهران را در انتخابات فدراسیون‌های ورزشی ممنوع کرد، انتخابات ریاست فدراسیون‌های تیراندازی و تکواندو به تعویق افتاد. اما مجمع انتخابات ریاست فدراسیون کشتی در تاریخ مقرر برگزار خواهد شد و وزارت ورزش و جوانان اعلام کرده است که این انتخابات به تعویق نمی‌افتد.مجمع انتخابات ریاست فدراسیون کشتی 14 دی به ریاست سید نصرالله سجادی ، معاون ورزش قهرمانی و حرفه‌ای وزارت ورزش و جوانان برگزار خواهد شد.در حال حاضر رسول خادم سرپرست فعلی فدراسیون، محمدرضا توپچی دبیر سابق فدراسیون، علی بدیع، حمید سیفی و مجتبی شیرازی کاندیداهایی هستند که می توانند در این انتخابات شرکت کنند. عباس جدیدی، عضو شورای اسلامی شهر تهران یکی از کاندیداهای ریاست فدراسیون کشتی است که برای شرکت در انتخابات باید از عضویت در شورای شهر استعفا کند.

 


ریشه‌کنی بی‌سوادی
شهرری - ایرنا: معاون وزیر آموزش و پرورش و رئیس سازمان سوادآموزی کشور گفت: با گام‌های سازنده و مثبت در جهت توسعه علم و دانش تلاش می‌کنیم بی‌سوادی در کشور تا پایان سال 94 به طور کامل ریشه‌کن شود. «علی باقرزاده» در حاشیه تجدید میثاق با آرمان‌های امام خمینی در حرم مطهر امام خمینی(ره) افزود: در زمان شکل‌گیری این سازمان 48 درصد از مردم بی‌سواد بودند ولی در حال حاضر افراد بالای 50 سال بی‌سواد در کشور تنها 7درصد از آمار جمعیتی را تشکیل می‌دهند.

هر 30 دقیقه یک کشته
کاشان- ایرنا: رئیس اورژانس کشور گفت: به طور متوسط هر 30 دقیقه یک نفر بر اثر تصادف رانندگی در جاده‌های ایران کشته می‌شود.
محمدتقی طالبیان با این حال آمار تلفات‌ جاده‌ای را غیرقابل قبول دانست و گفت: 15 تا 20 برابر آمار کشته‌شدگان را مصدومین حوادث رانندگی دربرمی‌گیرند که هزینه هنگفتی به بخش درمانی کشور تحمیل می‌کند.وی هزینه حوادث رانندگی به کشور را 11 هزار میلیارد ریال برآورد کرد و افزود: یکی از اولویت‌های سلامت کشور کاهش حوادث ترافیکی از طریق افزایش تعامل و همکاری سازمان‌های مربوطه برای اجماع در تصمیم‌گیری و استفاده از منابع یکدیگر است.

آبرسانی سیار
کرمانشاه - ایرنا : مدیر عامل آب و فاضلاب روستایی استان کرمانشاه گفت: با وجود سرما به 153 روستای این استان بصورت سیار آبرسانی می‌شود.ایرج شهبازی با اشاره به اقدامات این شرکت برای کاهش تعداد روستاهای نیازمند به آبرسانی سیار در استان کرمانشاه اظهار کرد: این شرکت بیش از 72 پروژه در دست انجام دارد که به دلیل کمبود اعتبار همچنان راکد مانده است که به محض جذب اعتبار، عملیات اجرایی این پروژه‌ها آغاز خواهد شد. به گفته مدیرعامل آبفار استان کرمانشاه، هم‌اکنون شاخص برخورداری روستاهای استان از آب آشامیدنی سالم 85 درصد است. در استان کرمانشاه حدود دو هزار و 500 روستای دارای سکنه وجود دارد.

استفاده از توان‌بخش خصوصی
شیراز - باشگاه خبرنگاران: عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی با اشاره به وضعیت بودجه استان فارس در سال 93 گفت: به منظور جبران کمبود بودجه می‌توان از ظرفیت و توان بخش خصوصی استفاده کرد. جعفر قادری تصریح کرد: این امر با توجه به رشد 29 درصدی صندوق توسعه ملی در بودجه 93 بهتر انجام می‌گیرد.

وارد شدن خسارت
مشهد - ایرنا: مدیر کل دفتر مدیریت بحران استانداری خراسان رضوی گفت: زلزله 4/2 ریشتری عصرجمعه در «نقاب» مرکز شهرستان جوین در غرب این استان موجب وارد آمدن خسارت به 13 منزل مسکونی شد.حجت‌علی شایانفر افزود: این زمین لرزه هیچ مجروح یا کشته‌ای به همراه نداشت اما 13 خانه روستایی دچار ترک‌خوردگی شد و خسارت اندکی به روستائیان وارد شد. به گفته وی این منازل، مسکونی در روستاهای «رامشین» و «جم بادان» بوده‌اند. شهر نقاب مرکز شهرستان جوین در 310 کیلومتری غرب مشهد واقع است.

سرمازدگی مزارع
دزفول- ایرنا: مدیرجهاد کشاورزی دزفول گفت: سرما به 7 هزار و 525 هکتار از مزارع این شهرستان خسارت زده است.
«عبدالرضا مهران‌زاده» افزود: کاهش قابل توجه دما در نیمه دوم آذر موجب سرمازدگی بخشی از محصولات مزارع کدو، فلفل دلمه‌ای، گوجه‌فرنگی، گندم، ذرت، سیب‌زمینی، سبزی و صیفی‌جات در بخش‌ها و روستاهای دزفول شده است.
مدیر جهاد کشاورزی دزفول افزود: محصولات کشاورزی دزفول بر اثر سرمازدگی اخیر 87 میلیون و 763 میلیون ریال خسارت دیده است.

 


معاون مسافری راه‌آهن کشور گفت: زمان سیر قطارها در برخی محورها از جمله تهران- مشهد کاهش می‌یابد.
به گزارش خبرگزاری مهر، سیدمحمد راشدی در بازدید از ایستگاه‌های مسافری اداره کل راه‌آهن اراک افزود: اقداماتی در زمینه کاهش زمان سیر قطارها صورت گرفته و با توجه به اصلاح جدول حداکثر تاخیرها، این مهم از ابتدای دی‌ماه سال جاری اجرا و کلیه واحدها ملزم به رعایت زمان‌بندی سیر قطارها و به حداقل رساندن تاخیرها شده‌اند.وی از بهسازی و بازسازی تمامی ایستگاه‌های مسافری راه‌آهن سراسری تا قبل از فرا رسیدن ایام تعطیلات عید نوروز خبر داد و یادآور شد: گسترش فضای نمازخانه‌ها، تجهیز و گسترش سرویس‌‌های بهداشتی و بهسازی سکوهای مسافری از جمله برنامه‌های راه‌آهن در راستای مناسب‌سازی ایستگاه‌ها تا قبل از تعطیلات عید نوروز است.معاون مسافری راه‌آهن کشور با بیان اینکه شرکت‌های بخش خصوصی مسافری به خاطر افزایش هزینه تمام شده بخش عمده‌ای از خدمات بارها درخواست افزایش قیمت بلیت را داشته‌اند گفت: شرکت راه‌آهن نیز با شناور شدن قیمت بلیت قطار در برخی محورها موافقت کرد.وی ادامه داد: با شناور شدن قیمت بلیت قطار در برخی محورها، متقاضیانی که با برنامه‌ریزی قبلی برای تهیه بلیت اقدام کنند، هزینه کمتری را پرداخت خواهند کرد و با نزدیک‌تر شدن به زمان اوج سفر و همچنین نزدیکی به زمان حرکت قطار این هزینه تغییر خواهد یافت.در بازدید یک روزه معاون مسافری راه‌آهن کشور از ایستگاه‌های باغیک، راهگرد، مشک‌آباد، اراک، شازند و سمیه بر رفع نواقص موجود تاکید شد.

 


مدیرکل حمل و نقل و پایانه‌های خراسان‌رضوی گفت: با توجه به نزدیک شدن به دهه آخر صفر و حضور زائران در مشهد 30 پرواز فوق‌العاده در نظر گرفته شده است.
به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، حمیدرضا شهرکی ظهر دیروز در جلسه کارگروه زیارت گفت: در بحث خروج زائر پس از روز شهادت امام رضا(ع)، پیش‌بینی‌های لازم شده است تا از تمام ظرفیت‌های استان استفاده شود.
وی ادامه داد: به همین دلیل ناوگان حمل و نقل جاده‌ای 15 درصد رشد داشته و درخصوص حمل و نقل هوایی 30 پرواز فوق‌العاده به مشهد اضافه شده و بلیط اینترنتی نیز برای این موارد راه‌اندازی شده است.
استاندار خراسان رضوی نیز گفت: بیش از 150هزار نفر زائر پیاده به مشهد می‌آیند که این آمار نسبت به سال گذشته از نظر تعداد 20 درصد رشد داشته است که برای رفاه آنان 200 ایستگاه در طول مسیر برای استقبال از زائران فراهم شده است. محمدحسین فروزان مهر از فراهم ساختن شرایط مطلوب نسبی برای زائران خبر داد و با بیان اینکه در دهه آخر صفر به اندازه جمعیت شهر مشهد زائر وارد این شهر می‌شود، افزود: در بحث اقامتگاه سعی شده است از تمام ظرفیت استان استفاده شود.
وی ادامه داد: 60 درصد از زائرین پیاده را مردان تشکیل می‌دهند و 70 درصد از زائرین پیاده نیز جوانان زیر 30 سال هستند؛ طولانی‌ترین کاروان پیاده از حیث زمان مربوط به شهر بم بوده که 32 روز در راه هستند و بزرگ‌ترین کاروان هم با 3 هزار نفر از شهر نیشابور است.

خراسان‌رضوی میزبان گردشگران خارجی
معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان‌رضوی گفت: یک سوم گردشگران خارجی ورودی به ایران، مشهد را به عنوان مقصد سفر خود انتخاب می‌کنند.
«سیدجواد موسوی» افزود: از ابتدای امسال تا پایان آبان ماه یک میلیون و 100 گردشگر خارجی وارد مشهد شدند.
وی گفت: در مجموع در این مدت بیش از سه‌میلیون و 500 هزار گردشگر خارجی وارد کشور شدند که بیش از یک میلیون نفر از آنها سهم خراسان‌رضوی بوده است.
به گزارش فارس معاون اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان‌رضوی افزود: حجم ورود گردشگران خارجی امسال نسبت به مدت مشابه پارسال افزایش چشمگیری داشته است.
وی گفت: بیشتر گردشگران خارجی ورودی به مشهد از کشورهای حوزه خلیج‌فارس، افغانستان، پاکستان، عراق و اروپا هستند.
موسوی در ادامه اظهار داشت: زیرساختهای موجود و پروازهای مستقیم از کشورهای خارجی به مشهد موجب افزایش ورود گردشگران خارجی به این کلانشهر مذهبی شده است. وی همچنین با اشاره به حجم بالای ورودی مسافر در روز ولادت امام رضا(ع) گفت: باید با برنامه‌ریزی ورود بیشتر مسافران و گردشگران خارجی را در مناسبتهای دیگر از جمله دهه آخر صفر فرهنگ‌سازی کنیم.

 


برای نخستین بار در کشور، کاشت پاییزه گندم به روش بدون شخم در استان البرز انجام شد.
به گزارش روابط عمومی پردیس کشاورزی و منابع طبیعی، مدیر مزرعه آموزشی و پرورشی گروه زراعت و اصلاح نباتات پردیس کشاورزی گفت: این روش که با استفاده از ادوات خاص انجام شد، عوارض شخم و هزینه‌های کاشت را 50 درصد کاهش می‌دهد.
«علی احمدی» اضافه کرد: این نوع کشت موسوم به کاشت مستقیم گندم به روش بدون شخم (No tillage) با دستگاه کشت مستقیم (Direct Drill) در مزرعه آموزشی و پژوهشی پردیس کشاورزی و منابع طبیعی دانشگاه تهران در کرج انجام شده است.
وی بیان کرد: در این روش با حذف عملیات تهیه بستر به روش سنتی، ‌از آسیب رساندن به خاک جلوگیری می‌شود.
احمدی گفت: بهبود مواد آلی، دانه‌بندی، تهویه، ظرفیت نگهداری آب و مواد غذایی خاک از نتایج قطعی این روش کشت است.
«علی احمدی» افزود: امروزه بهره‌برداری ناصحیح از منابع آب و خاک یکی از مشکلات جدی و تهدید کننده در بخش کشاورزی کشور است که باید با ارایه الگوهای مناسب به اصلاح روش‌های سنتی پرداخت.
وی گفت: در روش جدید بذر گندم به راحتی و به دور از هرگونه مانعی از زیر بقایای قبلی گیاهی جوانه می‌زند.

 


رئیس مجلس شورای اسلامی با اشاره به اهمیت آبراه اروند گفت: لایروبی این آبراه در مجلس پیگیری می‌شود.
به گزارش خبرنگار ایرنا، علی لاریجانی روز پنجشنبه در هنگام بازدید از آبراه اروند افزود: لایروبی این آبراه ضروری است و در مجلس به صورت جدی پیگیری خواهد شد. رئیس مجلس در بازدید از باغ موزه دفاع مقدس آبادان درخصوص اختصاص بودجه مورد نیاز برای تکمیل این باغ موزه قول مساعد داد.
رئیس مجلس همچنین در نشست با نمایندگان مردم خوزستان در مجلس درخصوص نحوه تامین اعتبارات احداث پالایشگاه دوم آبادان گفت: مشکلات اقتصادی این پالایشگاه از محل اعتبار فاینانس بین‌المللی قابل حل است. لاریجانی افزود: در صورتی که بخش خصوصی 15 درصد سرمایه‌گذاری احداث این پالایشگاه را تامین کند مابقی از محل اعتبار فاینانس بین‌المللی قابل حل است.
وی با اشاره به بررسی بودجه کشور در مجلس شورای اسلامی گفت: تلاش بر این است که شرایط برای سرمایه‌گذاری بخش خصوصی داخلی و خارجی در قسمت نفت و گاز فراهم شود. رئیس مجلس افزود: در صورتی که این کار انجام شود ظرفیتی جدی برای بازار مشترک ایران و دیگر کشورها فراهم می‌شود.
وی با اشاره به اینکه پروژه‌هایی چون پالایشگاه در آینده سودآور هستند اظهار داشت: فاینانس بین‌المللی آمادگی خود را برای اجرای پروژه پالایشگاه دوم آبادان اعلام کرده است. لاریجانی اعتبار فاینانس بین‌المللی را ظرفیتی خوب برای پالایشگاه، فولاد پتروشیمی و صنایع پایین‌دستی دانست و افزود: امکان سرمایه‌گذاری این شرکت‌ها نیز به صورت فاینانس وجود دارد.
وی اضافه کرد: نشست‌هایی درخصوص بودجه و نکات یادشده در مجلس برگزار شده و طراحی‌هایی برای توازن بودجه عمران آماده شده که در لایحه بودجه از آنها استفاده خواهد شد. لاریجانی در خصوص اهمیت لایروبی آبراه اروند اظهار داشت: پیگیری برای لایروبی این آبراه از طریق رایزنی با طرف عراقی در حال انجام است.
وی افزود: نوری مالکی رئیس‌جمهور عراق قول مساعده داده تا طبق معاهده 1975 مسئله رودخانه اروند حل شود.
رئیس مجلس گفت: اکنون ایران منتظر سفر تیم عراقی به کشور است تا این کار به صورت جدی‌تر پیگیری شود.
وی مشکل آب آشامیدنی شهرستان‌های آبادان و خرمشهر را یادآور شد و افزود: مشکل آب این منطقه جدی است و باید تصمیم‌گیری جدی در این خصوص صورت گیرد. لاریجانی با بیان اینکه ارتباط با بازار عراق از طریق بصره امکان‌پذیر است، گفت: تردد زائران و تجار ایران به عراق در صورت اجرای پروژه خط ریلی تسهیل می‌شود.رئیس مجلس در گفت‌وگو با ایرنا با اشاره به تصویب کلیات طرح انتقال پایتخت در مجلس شورای اسلامی گفت: طرح انتقال پایتخت نیاز به مطالعه بیشتر و جدی دارد.
لاریجانی افزود:‌ مقصود از این طرح این است که شورایی برای انتظام بخشی به مراکز اصلی کشور از جمله پایتخت تشکیل و مراحل طرح انتقال پایتخت را مورد بررسی قرار دهد. وی با اشاره به ارجاع طرح به کمیسیون مربوطه مجلس اظهار داشت: این طرح در کمیسیون از ابعاد مختلف اقتصادی، سیاسی، فرهنگی، امنیتی و مسائل زیست‌محیطی مورد مطالعه قرار خواهد گرفت.
رئیس مجلس افزود: وزارت راه و شهرسازی در دولت مسئول این موضوع شده تا در آینده روند مراحل طرح انتقال پایتخت مورد بررسی دقیق قرار گیرد.
وی به موضوع استعفای نمایندگان مردم خوزستان در اعتراض به بودجه این استان در لایحه بودجه سال 93 اشاره کرد و گفت: نمایندگان خوزستان به خاطر حفظ حقوق مردم ومشکلات اقتصادی مردم این واکنش را نشان دادند و راه‌هایی برای اصلاح بودجه وجود دارد.لاریجانی در سفر به آبادان در مراسم پنجمین سالگرد ارتحال آیت‌الله غلامحسین جمی امام جمعه فقید آبادان شرکت کرد.
وی در این مراسم که در حسینیه ثارالله این شهر برگزار شد افزود: رئیس‌جمهوری آمریکا اگر به جای مطرح کردن تمام گزینه‌ها، با منطق و عقلانیت سخن می‌گفت، تاکنون بسیاری از مشکلات منطقه حل شده بود.
وی اظهار داشت: ایران بر این باور است که از طریق مذاکرات سیاسی می‌توان مسئله هسته‌ای را حل کرد ولی متاسفانه غرب سعی دارد افکار عمومی را به سمت و سوی دیگری منحرف کند.
رئیس مجلس افزود: غرب بداند حضور ایران پای میز مذاکره به معنی باز شدن میدانی برای دنبال کردن خواسته‌های نامشروع و زیاده‌خواهی آنان نیست.
وی با هشدار به طرف غربی در تغییر شرایط مذاکره ایران گفت: در ایران چشم‌های بیدار زیاد است و رفتار شما را می‌سنجد.
لاریجانی با اشاره به اینکه اکنون زمان مذاکرات سازنده و معقول فرا رسیده است اظهار داشت:‌ گزینه‌ها باید از روی میز برداشته و عقل جایگزین آنها گردد تا مذاکرات موفق شوند.
وی اضافه کرد: جمهوری اسلامی و ملت ایران با تکیه بر عقلانیت و منطق راه خود را طی کرده و امروز یک کشور سرفراز است.

 


اداره‌کل استاندارد استان بوشهر طی اطلاعیه‌ای، دستمال کاغذی‌های «نرمینه» و «پرگاس» را غیراستاندارد اعلام کرد.
به گزارش خبرگزاری فارس از بوشهر، اداره‌کل استاندارد بوشهر، دستمال کاغذی‌های «نرمینه» و «پرگاس» را به دلیل عدم مطابقت با استانداردهای ملی، غیراستاندارد اعلام کرد.
این اطلاعیه می‌افزاید: از جمله مشکلات مشاهده شده در این دستمال کاغذی‌ها، کم بودن تعداد و غیراستاندارد بودن اندازه برگ‌ها و نیز مشکلات میکروبی است. لذا با توجه به این که این دو مارک دستمال کاغذی به وفور در بازار یافت می‌شود و نیز هنوز محل تولید آن شناسایی نشده است، مردم باید نسبت به استفاده از این محصولات، خودداری کنند چرا که علاوه بر ضرر و زیان مالی به استفاد‌کنندگان، می‌تواند موجب شیوع انواع بیماری‌ها به خاطر وجود مشکلات میکروبی شود.
این اداره‌کل می‌افزاید: در صورت مشاهده این 2 نوع دستمال کاغذی در مراکز عرضه، ضمن جمع‌آوری، با فروشندگان متخلف برخورد قانونی خواهد شد.

 


اصفهان- خبرنگار کیهان:
دانش آموخته دانشگاه صنعتی اصفهان پس از 6 سال فعالیت پژوهشی، برای نخستین بار دانش فنی طراحی و ساخت ریز پرنده‌های بدون سرنشین را در سه هزار صفحه تدوین کرد.
این مجموعه که با تلاش مصطفی حسنعلیان دانش‌آموخته ممتاز رشته مهندسی مکانیک مقطع کارشناسی ارشد دانشگاه صنعتی اصفهان و با هدایت دکتر سعید ضیایی‌راد و دکتر محمود اشرفی‌زاده از اعضای هیأت علمی این دانشکده تدوین شده، به ارائه سیکلی جامع در طراحی و ساخت ریزپرنده‌های بدون سرنشین بال ثابت و بالزن می‌پردازد.دانش‌آموخته دانشگاه صنعتی اصفهان با بیان این که تدوین این دانش فنی طی مدت 6 سال صورت گرفته است گفت: بر مبنای این دانشنامه هواپیماهایی چون ریز پرنده‌های MAV و هواپیمای UAV طراحی و آزمایش شده‌اند. حسنعلیان تاکنون 10 طرح مهم پروازی در قالب 10 اختراع مبتنی بر این دانش فنی در اداره ثبت اختراعات و مالکیت صنعتی به ثبت رسیده است.وی اضافه کرد: دانش فنی طراحی و ساخت ریزپرنده‌های بدون سرنشین پس از 6 سال فعالیت پژوهشی و برای نخستین بار در یک مجموعه سه هزار صفحه‌ای تدوین شده است.

 


(صفحه(6(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(12(صفحه(9(صفحه(4(صفحه (2.3.10