(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


سه شنبه 10 شهريور 1388- شماره 19451
 

توسط وزير آموزش و پرورش دستور راه اندازي دانشگاه فرهنگيان كشور ابلاغ شد
شهردار در گفت وگوي اختصاصي با كيهان: فضاي سبز شهر اروميه نياز مردم و توسعه آن يك هدف است
كوتاه از هفته دولت
مديركل دفتر برنامه ريزي و گردشگري سازمان ميراث فرهنگي:
توسعه سفرهاي همگاني و همه زماني از سياستهاي دولت است
هواپيماي ملخي بدون سرنشين جوان كبودرآهنگي به پرواز درآمد
شركت ملي مناطق نفت خيز جنوب بررسي مي كند
استفاده از نفت به جاي گازوئيل در حفاري چاه هاي نفت و گاز
توليد انجير در داراب30درصد كاهش يافت
مقاله يك محقق كردستاني به عنوان پژوهش برتر شناخته شد
معاون امور عمراني استانداري خراسان رضوي:
طرح محدوديت تردد خودرو در هسته مركزي شهر مشهد اجرا نمي شود
به رغم بحران اقتصادي در جهان امسال توليد فولاد در مباركه اصفهان 10 درصد افزايش يافت
استاندار خوزستان: اشتغال اولويت نخست دولت دهم است
انتصابات جديد در شهرستان ها
معاون وزير راه و ترابري: طرح كمربندي اراك از پروژه هاي مهم وزارت راه و ترابري است
كاهش 15 درصدي تلفات جاده اي در استان يزد



توسط وزير آموزش و پرورش دستور راه اندازي دانشگاه فرهنگيان كشور ابلاغ شد

ساري-خبرنگاركيهان:
وزير آموزش و پرورش دستور راه اندازي دانشگاه فرهنگيان كشور را صادر كرد.
«عليرضا علي احمدي» با صدور حكمي رئيس آموزشكده فني امام محمدباقر«ع» ساري را به عنوان مسئول راه اندازي اين دانشگاه برگزيد.
در حكم صادره راه اندازي دفتر مركزي اين دانشگاه در محل دارالفنون، شناسايي و پيشنهاد 10 نفر از اعضاي حقيقي هيئت امناي دانشگاه، پيگيري تخصيص رديف بودجه اي مستقل براي دانشگاه فرهنگيان در سال 89 و شناسايي و تقويت رشته هاي مورد نياز فرهنگيان در دفتر گسترش آموزش عالي از ماموريت هاي دكتر اسماعيل يزداني مسئول راه اندازي دانشگاه فرهنگيان كشور تعيين شده است.
وزيرآموزش و پرورش همچنين بر عزم قاطع دولت براي اعتلاي هر چه بيشتر جايگاه فرهنگيان تاكيد كرد.

 



شهردار در گفت وگوي اختصاصي با كيهان: فضاي سبز شهر اروميه نياز مردم و توسعه آن يك هدف است

شهر، بي اندازه بزرگ شده و فضاي سبز و باغات خود را بلعيده و امروز فاصله شهرك هاو شهر با اماكن قولنامه اي پر شده و كفه شهرك هاي اقماري بر مركز شهر سنگيني مي كند.
نبايد اجازه بدهيم خطاهاي جديدي اتفاق بيفتد و در ماهيت توسعه تغيير ايجاد شود شايد بدين سبب است كه مرا تند مزاج مي خوانند.
اين تندي كه البته به ندرت ديده مي شود با دغدغه هاي سازماني گره خورده و شايد روحيه زود باور ندارم و توجيهات را به راحتي نمي پذيرم و چون در سه دوره نيز نماينده مردم در شورا بودم دوست دارم به زبان مردم صحبت كنم و حرفم را بدون تملق و واضح بگويم.
توهم احساس مسئوليت ندارم، اما خودم را در قبال شهر و مردم مسئول مي دانم هرچند همه در قبال شهر مسئول هستند اما اگر ناخواسته بي تدبيري شود مهار آن مشكل خواهد بود و...
تب تند شهردار اروميه را خصوصاً در چندين جلسه ديده يا شنيده ام، آن را در مصاحبه اي كه در پايان وقت اداري يكي از روزهاي گرم مردادماه اتفاق افتاد چاشني كار كردم كه در جمع توضيحات بالا را داده، اما بلافاصله از سهم شهر از عوارض پل شهيد كلانتري درياچه اروميه پرسيدم و او پاسخ داد: هرچند تصميم بر اين است كه عوارض دريافتي از بزرگراه صرف تكميل آن شود اما بايد بدانيم اگر اين پل تردد را آسان كرده بنابراين در امور شهر اروميه نيز تغيير ايجاد مي كند بنابراين پيشنهاد شما طرح خوبي است و بايد پي گيري كنيم.
ابراهيم بازيان در پاسخ به اين سؤال كه خيابان هاي شهر به خصوص خيابان هاي اصلي شهر از نعمت سايبان سبز در برابر گرما و سرما بي بهره است گفت: شهر اروميه در گستره دشت سرسبز ازنظر فضاي سبز تاريكي هايي دارد و ضروري است با المان هاي مختلف آن را جبران كنيم، توسعه سرانه فضاي سبز از 5/8مترمربع به 15مترمربع كه ميانگين كشوري است را در دستور كار قرار داده ايم.
به گفته وي فضاي سبز بخش مهمي از زندگي مردم و تلاش براي ايجاد و حفظ آن يك هدف است در سال آينده جايگزين كردن درختان خصوصاً در خيابان هاي مركزي را به صورت جهشي انجام مي دهيم.
شهردار درباره مشكل دست اندازها و چاله ها در مسير پياده روهاي شهر گفت: در اين باره برنامه ريزي مفصل داريم، امروز هيچ پروژه اي در شهر اروميه بدون طرح پياده رو اجرا نمي شود و در چهار منطقه شهر امسال به اندازه 20ميليارد ريال طرح پياده روسازي داريم، ايجاد المان هاي سبز توأم با تأمين آب خام بخشي از طرح هاي جديد پياده روسازي شهر خواهد بود ايجاد كانال و كانيور به طول 100كيلومتر براي هدايت آب هاي سطحي، احداث 25كيلومترمربع پياده رو سازي بخشي از كار است.
وي در بخش مسكن و توسعه آن گفت: اگر مديريت مسكن درست هدايت بشود ديگر دغدغه نياز به گسترش منفصل و متصل نيست زيرا در شهر هنوز ظرفيت هاي بالايي داريم چرا بايد روش هاي غلط را تكرار كنيم، اين در حالي است كه بهترين باغات درحد فاصل شهر و شهرك ها از بين مي رود.
شهردار درباره ميدان امام اروميه يادآور شد: ميدان امام با نگاه درست شروع شده، اما تاكنون به صورت جامع مديريت نشده است حلقه مفقوده بين استان و دولت عدم همراهي مسئولين وزارت مسكن و شهرسازي است، عدم برخورداري از اعتبار در كنار حب و بغض هاي سياسي در گذشته و عدم همكاري در يك جبهه بود حتي نگاه دولت نهم در آن مؤثر واقع نشد، طرح ميدان امام اروميه نيازمند مديريت استاني و متمركز است و مشاركت محوري بخش اساسي آن و سهم واقعي مردم بايد جدا از رها كردن محل و كسب و كار باشد.
بازيان در ادامه افزود: در مقايسه با شوراي شهر در موقعيت فعلي در فشار بيشتر هستم اين مسئوليت دم تيغي است اما ميدان عمل نيز وسيع تر است و تصميمات اجرايي و در نهايت هدف رفع مشكلات مردم است و براي آن تلاش مي كنيم.
وي افزود: باتوجه به اينكه ظرفيت ها و زيرساخت ها براي تبديل شدن به كلان شهر به وجود آمده، اروميه نيز به همراه شهرهاي كرمانشاه، زاهدان و رشت به جمع كلان شهرهاي كشور پيوسته است. اروميه داراي شرايط مطلوب فراملي است و اختصاص اعتبار از منابع ملي براي توسعه اروميه كاملاً قابل توجيه است.

 



كوتاه از هفته دولت

112طرح مخابراتي
يزد - خبرنگار كيهان:
در هفته دولت امسال 112 طرح مخابراتي در سطح استان يزد به بهره برداري رسيد. گفتني است اين طرح ها با هزينه اي بالغ بر 155 ميليارد ريال آماده بهره برداري شد.
سالن چند منظوره مدرسه راهنمايي
برازجان - خبرنگار كيهان:
به مناسبت هفته دولت تعداد زيادي طرح هاي عمراني و اجتماعي در دشتستان برازجان كلنگ زني و يا افتتاح شد. افتتاح سالن چند منظوره مدرسه راهنمايي دخترانه خديجه كبري شهر وحدتيه بخش سعدآباد برازجان با حضور مسئولان شهرستان و بخش يكي از اين پروژه ها بود. گفتني است به مناسبت هفته دولت با حضور معاون سياسي استاندار بوشهر و جمعي از مسئولان محلي دو واحد مسكوني مددجويان تحت پوشش كميته امداد برازجان واقع در روستاي فارياب به نمايندگي از 120 واحد مسكوني اجرايي طرح سال 87 افتتاح شد.
سرمايه گذاري در بخش آب و كشاورزي
خرم آباد - خبرنگار كيهان:
به مناسبت هفته دولت 1976 پروژه در استان لرستان به بهره برداري رسيد.
معاون برنامه ريزي استانداري لرستان در كنفرانس خبري افزود: اين پروژه ها كه 246 ميليارد تومان هزينه اجراي آنها شده شامل پروژه هاي عمراني و زيربنايي، توليدي، آموزشي، بهداشتي، درماني و... هستند.
مهندس رضا دهناد با بيان اين مطلب كه بر اساس طرح آمايش سرزمين يكي از اولويت هاي مهم سرمايه گذاري و توسعه در لرستان بخش آب و كشاورزي است، افزود: در سال 87 سرمايه گذاري هاي خوبي كه بالغ بر سه برابر سال قبل است در لرستان انجام شده كه در امر احداث سدها، مهار آب و توسعه كشاورزي تحول خوبي در استان ايجاد خواهد كرد.
پروژه هاي 108 ميليارد ريالي
¤ فرماندار شهرستان خرم آباد با گراميداشت ياد و خاطره شهيدان رجايي و باهنر، گفت: امسال در هفته دولت تعداد 60 پروژه با اعتباري بالغ بر 108 ميليارد ريال در شهرستان خرم آباد افتتاح و به بهره برداري رسيد.
حسن شريعت نژاد گفت: در دولت نهم خدماتي بسيار ارزنده و اقداماتي موثر در همه زمينه ها صورت پذيرفت كه از آن جمله مي توان به پرداخت سود سهام عدالت، راه اندازي طرح بنگاه هاي اقتصادي زودبازده، حفظ آرمان هاي امام خميني و انقلاب و دستيابي به بسياري از موفقيت هاي علمي، فرهنگي، سياسي و اجتماعي توسط دولت اشاره كرد.
بهره برداري از 15 طرح عمراني
اوز - خبرنگار كيهان:
در هفته دولت 15 طرح عمراني با اعتباري افزون بر 40 ميليارد ريال در بخش اوز به بهره برداري مي رسد. بخشدار اوز ضمن اعلام اين خبر افزود: تامين اعتبار اين طرح هاي عمراني از محل خودياري هاي مردمي و اعتبارات دولتي است.
اصغر فرودي گفت: 4 ميليارد ريال از اعتبارات اين طرح ها توسط نيكوكاران و 36 ميليون ريال از محل تملك دارايي ها و 2 درصد از طريق نفت و گاز تامين شده است.
اجراي
13 طرح در چهار روستا
سرويس شهرستان ها -
علي قاسمي فرماندار شهرستان محمودآباد با اشاره به ياد و خاطره شهيدان رجايي و باهنر و گراميداشت هفته دولت گفت: 13 طرح با اعتباري بالغ بر 41 ميليارد ريال در اين هفته در سطح شهرستان افتتاح شده و به بهره برداري مي رسد. وي افزود: اين طرح ها و پروژه ها بخش هاي آموزشي، صنعتي، كشاورزي و گازرساني به 4 روستا را شامل مي شود.
بهره برداري از 121 پروژه كشاورزي
اصفهان - خبرنگار كيهان:
طي آئين نامه اي 121 پروژه كشاورزي به مناسبت هفته دولت در استان اصفهان مورد بهره برداري قرار گرفت.
اين پروژه ها شامل آب و خاك، باغباني، امور دام و آبزيان و صنايع وابسته به بخش كشاورزي است كه زمينه اشتغال 205 نفر را به طور مستقيم فراهم ساخته است.
سازمان جهاد كشاورزي استان اصفهان در مجموع 103 ميليارد ريال در اين بخش سرمايه گذاري كرده كه مبلغ 7400 ميليون ريال آن از محل آورده شخص و تسهيلات بانكي تامين شده است.
500 ميليارد ريال براي 285 پروژه
گنبدكاووس - خبرنگار كيهان: 285 پروژه عمراني، اقتصادي توليدي اشتغال زا با حضور استاندار در هفته دولت در شهرستان گنبدكاووس افتتاح و يا عمليات اجرايي آن آغاز شد. غلامعلي سوسرايي فرماندار شهرستان گنبدكاووس در اين مراسم اظهار داشت: ميزان اعتبار بهره برداري و آغاز عمليات اين تعداد طرح بالغ بر 500 ميليارد ريال است. فرماندار شهرستان گنبدكاووس با اشاره به اينكه از اين تعداد 165 پروژه عمراني با اعتباري نزديك به 187 ميليارد ريال افتتاح مي شود، خاطرنشان كرد: 112 طرح اقتصادي و اشتغالزايي اين شهرستان با اعتباري بالغ بر 125 ميليارد ريال به طور همزمان به بهره برداري مي رسد.
بهره برداري از 8 واحد توليدي
بناب - خبرنگار كيهان:
به گفته سرپرست اداره صنايع و مسئول شهرك هاي صنعتي بناب، همزمان با هفته دولت، هشت واحد توليدي، صنعتي در شهرك صنعتي بناب به بهره برداري خواهد رسيد.
اسرائيل شعاعي افزود: اين واحدها شامل مقواسازي، توليد كيسه نايلون، سبدپلاستيكي ميوه، كيك و مواد غذايي، پرده عمودي، توليد ميخ آهني و فرم دهي فلزات مفتولي، سويا و توليدكننده مايع ظرفشويي و شامپو مي باشد.
عمليات اجرايي مسكن مهر
سمنان- خبرنگار كيهان:
به مناسبت هفته دولت عمليات اجرايي مسكن مهر در شهرستان مهدي شهر با حضور استاندار سمنان، معاون عمراني استاندار، امام جمعه و فرماندار و مديران استان و مسئولان شهرستان مهديشهر آغاز شد. استاندار سمنان در مراسم كلنگ زني بوستان 674 واحدي مسكن مهر مهديشهر گفت: بهترين زمين ها در استان به مسكن مهر اختصاص يافته است.
برخورد مقتدرانه با دنيا
اصفهان- خبرنگار كيهان:
نماينده مردم اصفهان در مجلس شوراي اسلامي برخورد دولت نهم با دنيا را مقتدرانه اعلام كرد و گفت: وقتي با مستكبران محكم و سفت برخورد مي كنيم خواه ناخواه فتنه و توطئه مي كنند.دكتر حسن كامران كه به مناسبت هفته دولت در جمع مردم شهر اصفهان سخن مي گفت، دولت نهم را در برخورد با دنيا مقتدر دانست و با مثبت ارزيابي كردن عملكرد وزارت خارجه گفت: منوچهر متكي در دولت قبل توانست ادبيات دولت احمدي نژاد و تدابير رهبر معظم انقلاب بر مبناي عزت، حكمت و مصلحت را جاري سازد و اين بار نيز هر چه مجلس راي بالايي به وزير امور خارجه بدهد وي مي تواند در خارج از كشور با اقتدار بيشتري برخورد كند.

 



مديركل دفتر برنامه ريزي و گردشگري سازمان ميراث فرهنگي:
توسعه سفرهاي همگاني و همه زماني از سياستهاي دولت است

بجنورد - خبرنگار كيهان:
توسعه گردشگري داخلي و بهره برداري از توان گردشگري كشور در همه فصول سال از سياستهاي دولت است.
علي شعباني مديركل دفتر برنامه ريزي وگردشگري داخلي سازمان ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري در سفر به استان خراسان شمالي گفت: اجراي طرح سفر كارت ملي در جهت سياستهاي دولت براي توسعه زير ساختهاي سفرهاي همگاني و همه زماني كردن سفر و توسعه گردشگري داخلي و بهره برداري از توان گردشگري كشور در همه فصول سال است.
وي افزود: مبناي شارژ سفر كارت 200 هزارتومان تعيين شده است كه هر دستگاه بايد باتوجه به اعتبارات و امور رفاهي اقدام به شارژ آن كند.
شعباني با اعلام اينكه كليه مراكز اقامتي موظف هستند دستگاه كارت خوان نصب كنند ادامه داد: هم اكنون در خراسان شمالي بيش از 26 هزار نفر، حدود 70 درصد كاركنان سازمان ها و ادارات داراي سفر كارت هستند. وي از ديگر طرح هاي اجرا شده در معاونت برنامه ريزي و گردشگري سازمان به راه اندازي سايت هاي اطلاع رساني و سيستم رزرواسيون اقامتگاه ها و تور گردان ها و طرح مسافر كاشانه و تأمين اعتبار براي انجام مطالعات روستاهاي هدف گردشگري و تحويل مهمانسراهاي دولتي به سازمان ميراث فرهنگي جهت سازماندهي و استاندارد سازي و راه اندازي طرح گردشگري بانوان اشاره كرد. وي همچنين از راه اندازي تاكسي گردشگري خبر داد.

 



هواپيماي ملخي بدون سرنشين جوان كبودرآهنگي به پرواز درآمد

همدان- خبرنگاركيهان:
هواپيماي ملخي بدون سرنشين جوان مخترع كبودرآهنگي با موفقيت پرواز كرد.
«مرتضي نطاقي» مخترع كبودرآهنگي و سازنده هواپيماي ملخي بدون سرنشين درباره ساخت اين هواپيما، گفت: اين پروژه «اسكاي نت» براساس استاندارد ساخت شده و قابل نصب بر روي بدنه هواپيما، تجهيزات مخابراتي و تصويربرداري است.
وي افزود: اين هواپيما با قابليت انعطاف پذيري خود، در شرايط جنگي و نظامي، هواشناسي، تصويربرداري و فيلمبرداري از اماكن و تأسيسات شهري، برطبق سيستم فرستنده و گيرنده كاربرد دارد.
سازنده هواپيماي ملخي بدون سرنشين اظهار داشت: بدنه اين هواپيما از تخته نازك سه لايي و يونوليت ساخته شده و موتور آن از نوع موتورهاي ملخي پيستوني بوده و سرعت بسيار بالايي هم دارد.
وي گفت: پس از 14سال تحقيقات و تلاش توانستم اين هواپيما را به پرواز دربياورم كه البته چندين مرحله با شكست روبرو شدم.مرتضي نطاقي تصريح كرد: در صورت حمايت مالي، مي توانم طرح يك هواپيماي ملخي را به اجرا درآورم كه با دو سرنشين به صورت هواپيماي عادي پرواز كند.
به گفته مخترع كبودرآهنگي، واژه اسكاي نت به معناي شبكه آسماني است و در صورت پرواز هواپيما در فاصله دسترس كنترل گر، مي تواند با برقراري لينك پرسرعت، اطلاعات لازم را به كاربر مخابره كند.

 



شركت ملي مناطق نفت خيز جنوب بررسي مي كند
استفاده از نفت به جاي گازوئيل در حفاري چاه هاي نفت و گاز

اهواز-خبرنگاركيهان:
طرح تحقيقاتي استفاده از نفت خام به جاي گازوئيل در حفاري چاه هاي نفت و گاز توسط اداره پژوهش و فناوري و معاونت حفاري شركت ملي مناطق نفت خيز جنوب اجرا مي شود.
به گزارش روابط عمومي شركت ملي مناطق نفت خيز جنوب، اين طرح به منظور كاهش آسيب هاي وارده به سنگ مخزن، صرفه جويي در مصرف گازوئيل و كمك به صنعت حمل و نقل و كاهش هزينه هاي حفاري چاه هاي نفت و گاز اجرا مي شود.
كارهاي مقدماتي و مطالعاتي اين طرح از سال گذشته آغاز شده و هم اكنون ادامه دارد.

 



توليد انجير در داراب30درصد كاهش يافت

داراب-خبرنگار كيهان:
خشكسالي و بارش تگرگ در سال جاري برداشت انجير در داراب را به ميزان 30درصد كاهش داد.
مدير جهاد كشاورزي داراب با اعلام اين خبر فقدان سند مالكيت رسمي باغداران انجير براي دريافت تسهيلات بانكي، كمبود جاده هاي دسترسي به باغ ها و خشكسالي هاي چند سال اخير را از جمله مشكلات انجيرداران داراب ذكر كرد و گفت: كمبود صنايع تبديلي و بسته بندي انجير در داراب منجر به صادرات اين محصول به شهرستان استهبان شده است.
اسماعيلي گفت: پيش بيني مي شود امسال از 2 هزار هكتار باغهاي بارور انجير اين شهرستان 2 هزار تن انجير برداشت شود.

 



مقاله يك محقق كردستاني به عنوان پژوهش برتر شناخته شد

سنندج - خبرنگار كيهان:
مقاله پژوهشگر و محقق جوان كردستاني با محوريت جوانان و مسجد در سطح اعضاي كانون هاي فرهنگي هنري مساجد استان پژوهش برتر شناخته شد.
پژوهشگر موفق كردستاني گفت: اين مقاله با هدف ارائه راهكارهايي براي جذب جوانان به مساجد و اماكن مذهبي و با مراجعه به كتاب هاي معتبر ديني در خصوص آموزه هاي دين مبين اسلام و كتاب بزرگ مسلمين قرآن كريم به عنوان مقاله برتر در سطح استان شناخته شد.
نسرين محمدي، با بيان اينكه در اين مقاله از 15 منبع فارسي و انگليسي و عربي استفاده كرده است، اظهار داشت: قرآن كريم با ترجمه فارسي و انگليسي و عربي، ويژگي هاي كلي اسلام تاليف دكتر يوسف قرضاوي ترجمه جليل بهرامي نيا، 10 گفتار و حماسه حسيني اثر استاد شهيد مرتضي مطهري و اصول كافي جلد 1 و 2 از جمله منابعي بود كه در اين مقاله بكار برده ام.
وي با بيان اينكه مسجد پايگاه ديني مسلمانان و محل اشاعه فرهنگ ناب ديني و اسلامي است، گفت: اين مكان مقدس بايد محل جذب جوانان و نوجوانان و محل ترويج مباني ديني و اعتقادي باشد. محمدي، با اشاره به اينكه جوانان اين مرز و بوم داراي استعدادهاي بالقوه زيادي هستند از مسئولان خواست براي شكوفايي استعدادهاي نهفته جوانان و باروري انديشه هاي ديني آنان بيش از پيش تلاش كنند.
نسرين محمدي كاردان علوم تجربي عضو بنياد نخبگان سازمان ملي جوانان و عضو كانون فرهنگي هنري مجمع قرآن سنندج مي باشد و تاكنون سه مقاله در سطح استاني ارائه داده است.

 



معاون امور عمراني استانداري خراسان رضوي:
طرح محدوديت تردد خودرو در هسته مركزي شهر مشهد اجرا نمي شود

مشهد- خبرنگار كيهان:
معاون امور عمراني استانداري خراسان رضوي در جمع خبرنگاران گفت: تا نوروز سال 89 هيچ گونه طرح ممنوعيت و يا محدوديت تردد خودرو به صورت منسجم در هسته مركزي شهر مشهد اجرا نخواهد شد.
سعيد حسين پور افزود: با توجه به حجم زائران وارد شده به خراسان رضوي در تابستان سال جاري و فرصت باقي مانده تا ماه مبارك رمضان، پيش بيني مي شود نيازي به اجراي طرح محدوديت و ممنوعيت تردد خودروها در هسته مركزي شهر مشهد نباشد.
وي اظهار داشت: در ايام تابستان سال جاري تاكنون 5ميليون زائر وارد مشهد شده است كه با اقدامات مناسبي كه شهرداري مشهد انجام داده است شاهد ترافيك روان در سطح هسته مركزي شهر هستيم.
حسين پور اطلاع رساني صحيح و به هنگام، افزايش ظرفيت هاي پاركينگ خودرو، تقويت سامانه هاي حمل و نقل درون شهري و برون شهري و ارتقاي سطح فرهنگي مردم در استفاده از وسايل حمل و نقل عمومي را از جمله عوامل روان بودن تردد خودروها در هسته مركزي شهر مشهد در تابستان سال جاري عنوان كرد.

 



به رغم بحران اقتصادي در جهان امسال توليد فولاد در مباركه اصفهان 10 درصد افزايش يافت

اصفهان- خبرنگار كيهان:
در پنج ماه سال جاري 2 ميليون و 187 هزار تن فولاد خام در مجتمع فولاد مباركه اصفهان توليد شد كه اين رقم در مقايسه با مدت مشابه سال گذشته بالغ بر 10 درصد افزايش داشته است.
مديرعامل مجتمع فولاد مباركه اصفهان با مثبت خواندن روند توليد فولاد خام در اين مجتمع افزود: هم اكنون پروژه هاي توسعه فولاد مباركه در حال اجراست و يا مراحل پاياني انعقاد قرارداد را پشت سر مي گذارد. وي گفت: در كشور و استان سرمايه گذاري قابل توجهي براي افزايش توليد داشته ايم بطوريكه در 5 سال آينده توليدات فولاد مباركه از مرز 10 ميليون تن خواهد گذشت.
محمدعلي رجايي با اعلام اينكه استراتژي فولاد مباركه در راستاي برنامه چشم انداز
20 ساله، بومي سازي اين صنعت است، افزود: ما به نحوي حركت خواهيم كرد تا دانش فني، طراحي و مهندسي ساخت تجهيزات و نصب و راه اندازي با مديريت بومي را به اجرا درآوريم و دانش فني را در اختيار بگيريم. البته در ساخت قطعات به توانمندي هاي بالايي رسيده ايم. وي افزود: امروز شركت هاي استان اصفهان بيش از 96 درصد قطعات را مي سازند و ما نيز به سوي ساخت تجهيزات در حركت بوده و مهندسي فولاد را براي ايجاد بستر بلند بومي شدن برمي داريم تا وابستگي به خارج نداشته باشيم به طوري كه سعي خواهيم كرد ظرف 4 سال آينده اين وابستگي كاملاً قطع شود.وي گفت:در سال گذشته بالغ بر 700 هزار تن صادرات داشتيم و در دو ماهه گذشته نيز قراردادهاي خوبي براي صادرات محصول امضا شد.
وي با اشاره به حمايت هاي دولت نهم از صنعت فولاد به ويژه مجتمع فولاد مباركه افزود: تسهيل در اجراي توسعه، صادرات، تسقيط اعتبارات بانكي، هماهنگي با وزارتخانه، رفع موانع مقرراتي و زمينه سازي در توسعه از جمله مهمترين حمايت هاي دولت نهم به اين مجتمع بود.

 



استاندار خوزستان: اشتغال اولويت نخست دولت دهم است

دزفول- خبرنگار كيهان:
استاندار خوزستان گفت: اشتغال از مهمترين دغدغه ها و اولويت نخست دولت دهم است.
«سيد جعفر حجازي» در نشست كارگروه اشتغال و سرمايه گذاري شهرهاي دزفول و انديمشك افزود: توجه به طرح بنگاه هاي زودبازده و رفع مشكلات آنها در دولت دهم از اهميت ويژه اي برخوردار خواهد بود.
وي افزود: درصدد هستيم تا با برگزاري نشست هاي كارگروه اشتغال استان در تمامي شهرستانها، به رفع مشكلات و موانع اين طرح ها پرداخته و اهداف دولت را در اين بخش عملي كنيم.
به گفته حجازي قرار است بلافاصله پس از معرفي كابينه و تشكيل دولت دهم، نتايج حاصله از تصميم گيري هاي اين كارگروه ها در جلسات هيئت دولت مطرح و مورد بررسي قرار گيرد.
وي با اشاره به اينكه جلسات كارگروه اشتغال استان تاكنون در پنج شهرستان برگزار شده است ابراز اميدواري كرد اين كارگروه تا پايان شهريور ماه امسال در ساير شهرستان ها نيز تشكيل شود. استاندار خوزستان اولويت رسيدگي در اين نشست ها را مربوط به كارگاه هايي دانست كه بخشي از كار آنها انجام شده و يا به مرحله فعاليت رسيده اند اما در عين حال با مشكلاتي نيز مواجه مي باشند.
حجازي پيش بيني كرد با برنامه ريزي و رفع موانع و مشكلات، تمامي طرح هاي نيمه تمام توليدي و اشتغالزاي خوزستان كه از پيشرفت فيزيكي بالاي 70درصد برخوردار هستند تا پايان سال جاري به بهره برداري برسند.
استاندار خوزستان خاطرنشان كرد: تسريع در اجراي پروژه هاي توليدي و اشتغالزا از اهميت فراواني برخوردار بوده و تاخير در اين روند موجب هدر رفتن سرمايه هاي كشور مي شود.
در نشست كارگروه اشتغال و سرمايه گذاري خوزستان در مجموع مشكلات و موانع اجرايي 84 طرح توليدي و اشتغالزايي دزفول و انديمشك مورد بررسي قرار گرفت كه از اين جمع 56 طرح مربوط به دزفول و 28 طرح ديگر نيز به انديمشك اختصاص داشت.

 



انتصابات جديد در شهرستان ها

درچه- خبرنگار كيهان: طي حكمي از سوي معاونت منابع انساني شركت آب و فاضلاب استان اصفهان، مهندس محمدرضا جعفري- درخشان به عنوان رئيس اداره آب و فاضلاب شهر درچه منصوب و از زحمات مهندس كاظمي رئيس قبلي تقدير شد.
¤ از سوي سيدرضا نوربخش مديركل امور مالياتي استان اصفهان، محمدعلي حاجيان به عنوان رئيس اداره دارايي شهرستان خميني شهر منصوب و از زحمات امرالله عابدي رئيس سابق تشكر شد.
¤ از سوي مديرعامل شركت توزيع برق استان اصفهان، مجيده چوه به عنوان رئيس اداره برق بخش درچه (ماربين) معرفي و مشغول بكار شد. همچنين از زحمات ايرج منشي، رئيس سابق تقدير به عمل آمد.
¤ از سوي مديرعامل بانك صادرات استان اصفهان، محمد عزيزي به عنوان رئيس بانك صادرات درچه منصوب و مشغول به كار شد.
گرگان- خبرنگار كيهان: طي حكمي از سوي رئيس حوزه هنري سازمان تبليغات اسلامي كشور، محسن رباني به عنوان رئيس جديد حوزه هنري استان گلستان انتخاب و معرفي شد.
گلستان- خبرنگار كيهان: طي مراسمي مديركل آموزش فني و حرفه اي استان گلستان از زحمات ولي الله والي معاون سابق آموزش، پژوهش و برنامه ريزي اداره كل تقدير كرد و در ادامه ابوالفضل تيرانداز را به عنوان معاون جديد اين اداره معرفي كرد.
¤ هفتكل- خبرنگار كيهان:درحكمي از سوي فروزنده رئيس هيئت فوتبال استان خوزستان عبدالله بهبهاني زاده به عنوان رئيس جديد هيئت فوتبال شهرستان هفتكل منصوب شد و فعاليت خود را آغاز كرد.
¤ در مراسمي با حضور امام جمعه و مسئولان محلي، مديركل تعاون خوزستان، سيداحمد موسوي را به عنوان نخستين مسئول اداره تعاون شهرستان هفتكل معرفي كرد.
¤ ياسوج- خبرنگار كيهان: طي حكمي از سوي استاندار كهگيلويه و بويراحمد قادر طراوت پور به سمت مشاور جوان استاندار و سرپرست نمايندگي سازمان ملي جوانان در استان منصوب و مشغول به كار شد.
¤ طي حكمي از سوي استاندار كهگيلويه و بويراحمد «سهمگين» به سمت مديركل دفتر روستايي استاندار منصوب و مشغول به كار شد.
¤ طي حكمي از سوي استاندار كهگيلويه و بويراحمد محمد ظاهر سياوش به سمت مشاور استاندار و رئيس بازرسي و پاسخگويي به شكايات استانداري منصوب و مشغول به كار شد.
¤ طي حكمي از سوي فرماندهي نيروي انتظامي جمهوري اسلامي ايران سرهنگ خياريان به سمت فرمانده نيروي انتظامي استان كهگيلويه و بويراحمد منصوب و از خدمات مجتبايي فرماندهي سابق استان تقدير شد.
جزيره كيش - خبرنگار كيهان: طي حكمي از سوي فرمانده نيروي انتظامي كشور سرهنگ هوشنگ حسيني به عنوان مرزبان درجه يك و فرمانده نيروي انتظامي ويژه كيش منصوب شد و از خدمات سرهنگ سليمان ملك زاده تقدير به عمل آمد.
خرمدره - خبرنگار كيهان: طي مراسمي با حضور حجت الاسلام و المسلمين طباطبايي نسب مشاور رياست شوراي سياستگذاري ائمه جمعه كشور، حجت الاسلام و المسلمين محمد نورپور به عنوان امام جمعه جديد شهرستان خرمدره معرفي شد. در اين مراسم از زحمات حجت الاسلام والمسلمين مرتضوي راد اولين امام جمعه شهرستان تقدير به عمل آمد.
زنجان - خبرنگار كيهان:با حضور اسماعيل فلاح معاون اجرايي امور مجلس و استان هاي حوزه هنري سيدمحمد حسيني به سمت سرپرست حوزه هنري استان زنجان منصوب شد.
صحنه - خبرنگار كيهان: طي مراسمي با حضور قبادي مديركل سازمان تبليغات اسلامي استان كرمانشاه حجت الاسلام احمد زارعي به عنوان رئيس سازمان تبليغات اسلامي صحنه معرفي شد و از خدمات حجت الاسلام امين صادقي رئيس سابق تقدير به عمل آمد.
فيروزآباد فارس - خبرنگار كيهان:در جلسه شوراي اداري شهرستان فيروزآباد فارس، آقايان پورعلي، دكتر دشوار، سلطاني، قاسمي و طهماسبي به ترتيب به عنوان مدير بنيادشهيد و امور ايثارگران، شبكه بهداشت و درمان، اداره زندان، بانك ملت و دادستان شهرستان معرفي و از خدمات مديران قبلي تقدير و تشكر شد.
نايين - خبرنگار كيهان: طي مراسمي با حضور محمدعلي زارع مديركل سازمان فني و حرفه اي استان اصفهان، رضا پوربافراني به عنوان رئيس جديد مركز فني و حرفه اي نايين معرفي شد. در اين مراسم از زحمات رضانويدي رئيس سابق قدرداني به عمل آمد.
بندرعباس - خبرنگار كيهان: در حكمي از سوي شهردار بندرعباس محمد زيباپور به عنوان رئيس جديد دفتر و مسعود سيدي با حفظ سمت به عنوان ناظر ويژه شهردار در اردوهاي تداركاتي تيم فوتبال شهرداري بندرعباس منصوب شدند.

 



معاون وزير راه و ترابري: طرح كمربندي اراك از پروژه هاي مهم وزارت راه و ترابري است

خمين- خبرنگاركيهان:
كمربندي اراك يكي از پروژه هاي مهم وزارت راه و ترابري است كه اراك را به بندر امام وصل مي كند.
معاون وزير راه و ترابري با اعلام اين خبر گفت: به دليل تملك اراضي، مشكلاتي در پيشرفت اين پروژه به وجود آمد كه با همكاري مسئولان استان اين مشكل هم اكنون برطرف شده و تا اواخر شهريور كارهاي عمده اين طرح انجام و با بهره برداري از آن مشكلات ترافيكي اراك مرتفع مي شود.
محمدرضا برزگر افزود: اعتبار اوليه تعريض محور كمربندي اراك 30ميليارد ريال از محل اعتبارات ملي است كه در صورت قرار گرفتن در متمم بودجه، اين ميزان اعتبار براي تسريع در روند اجراي طرح افزايش مي يابد.
وي افزود: براي اجراي دو طرح كمربندي خمين و اراك اعتبارات كلاني تاكنون هزينه شده است و تلاش مي كنيم اين دو طرح را تا بهمن ماه امسال به بهره برداري كامل برسانيم.
وي در ارتباط با دو بانده شدن محور خمين- گلپايگان گفت: عمليات اجرايي اين طرح شروع شده و با بهره برداري آن اتصال مسير اراك و استان لرستان به اصفهان تسهيل مي شود. همچنين كار اجرايي محور خمين- دليجان نيز با جديت در حال پيگيري است.
مديرعامل شركت ساخت و توسعه زيربناهاي حمل و نقل كشور افزود: 100طرح بزرگ راهسازي در نقاط مختلف كشور در سال جاري در دست اجرا است كه محور بندر امام، تهران- اراك و اراك- لرستان از جمله اين طرحها است.
وي افزود: اداره كل راه و ترابري استان مركزي فعاليت هاي خوبي در زمينه راهسازي انجام داده است اما به علت كمبود اعتبار نتوانسته اند بسياري از پروژه ها را به بهره برداري برسانند و تلاش ما بر اين است كه بتوانيم به پروژه هاي مهم اعتبارات بيشتري تخصيص دهيم و چنانچه طرح هزينه كردن يارانه ها در متمم بودجه سال جاري قرار گيرد كمك اساسي به طرح هاي راهسازي مي شود.
برزگر در سفر به استان مركزي از طرحهاي راهسازي شهرستان خمين و قطعه كنارگذر شمالي اراك و ديگر راههاي استان از جمله دوبانده شدن محور خمين- اراك، خمين- محلات، خمين- گلپايگان و پل هوايي جديدالاحداث دانشگاه آزاد اسلامي ديدن كرد.

 



كاهش 15 درصدي تلفات جاده اي در استان يزد

يزد- خبرنگار كيهان:
امسال نسبت به سال گذشته تلفات جاده اي در سطح پنج هزار كيلومتر جاده هاي استان يزد 15 درصد كاهش داشته است.
معاون هماهنگ كننده نيروي انتظامي استان يزد در مراسم تجليل از خبرنگاران با اعلام اين خبر گفت: طي چهارماه گذشته بالغ بر 20 تن كشفيات مواد مخدر در سطح استان صورت گرفته كه رشدي معادل 14 درصد را نشان مي دهد.
سرهنگ احمد نيكوكاران افزود: در همين راستا كشفيات كالاي قاچاق نيز با رشد 40 درصدي روبروست.
به گفته وي يكي از مشكلات موجود در استان، سرقت موتورسيكلت است، كه توجه بيشتر موتورسيكلت سواران را در مراقبت و حفاظت از اين وسيله نقليه را طلب مي كند.

 

(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14