(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


سه شنبه 10 شهريور 1388- شماره 19451
 

بي بي سي : تركيه براي عضويت در اتحاديه اروپا بايد 50 سال ديگر صبر كند
گردهمايي سران اتحاديه آفريقا در اجلاس طرابلس
حزب پيروز انتخابات ژاپن: در روابط با آمريكا تجديدنظر مي كنيم
واكنش حزب الله به تحركات جديد جنگي رژيم صهيونيستي
راهنماي «ضدشورش» اشغالگران!
شكست حزب آنگلامركل در انتخابات منطقه اي آلمان
اعتراض به افزايش شكنجه و نقض آزادي هاي مدني در مصر
بيانيه حزب الله لبنان در سي ويكمين سالگرد ناپديد شدن امام موسي صدر
افشاي جزئيات تازه از قاچاق اعضاي بدن شهداي فلسطيني
انتقاد شديد معاون سابق علي عبدالله صالح از كشتار شيعيان در استان صعده
افراد مسلح در پاكستان 25 دستگاه كاميون ناتو را آتش زدند
پسر ديكتاتور سابق گابن رئيس جمهور شد



بي بي سي : تركيه براي عضويت در اتحاديه اروپا بايد 50 سال ديگر صبر كند

شبكه خبري بي بي سي در گزارشي اعلام كرد كه تركيه تا 50 سال ديگر نيز به عضويت اتحاديه اروپا درنخواهد آمد.
به گزارش خبرگزاري فارس به نقل از بي بي سي، درحالي كه بيش از 40 سال از ماجراي تلاش تركيه براي عضويت در اروپا مي گذرد، دولت هاي آلمان و فرانسه به جاي عضويت اين كشور در اتحاديه اروپا پيشنهاد مشاركت به آنكارا را مطرح ساخته اند.اين شبكه خبري انگليسي در گزارش خود عضويت تركيه در اتحاديه اروپا را زيرسؤال برده و به طور غيرمستقيم آن را رد كرده است.
در اين گزارش با مطرح كردن بحث افزايش جمعيت انگليس تا سال 2060 به 77 ميليون و تأكيد بر اينكه در اين صورت اين كشور پرجمعيت ترين كشور اتحاديه اروپا خواهد بود به اين مسئله اشاره شده كه شرايط اتحاديه اروپا به گونه اي است كه نمي تواند به اين زودي ها تركيه را به عضويت خود درآورد.

 



گردهمايي سران اتحاديه آفريقا در اجلاس طرابلس

نشست سران اتحاديه آفريقا روز گذشته در طرابلس پايتخت ليبي برگزار شد.
به گزارش خبرگزاري فارس به نقل از خبرگزاري «ريانوواستي» درگيري نظامي در دارفور سودان و سومالي موضوعات اصلي سيزدهمين نشست اتحاديه آفريقا بود.رهبران آفريقايي در اين نشست تلاش كردند به صورت كامل به مسئله درگيري هاي اين قاره كه مانع توسعه آفريقا و موجب كشتارهاي فراوان در آن شده است بپردازند.در اين نشست همچنين درباره حمايت از دولت انتقالي سومالي، تقويت مؤسسه هاي قانوني دولتي در اين كشور و افزايش سطح امنيت بحث و مذاكره شد.سران اتحاديه افريقا توافق كردند كه در مورد مسئله دارفور كه هفت سال است درگير جنگ داخلي و خونريزي است با همكاري مشترك نيروهاي سازمان ملل متحد، مردم، دولت و ديگر ارگان هاي اتحاديه افريقا به نتايج جدي و مؤثر دست پيدا كنند.

 



حزب پيروز انتخابات ژاپن: در روابط با آمريكا تجديدنظر مي كنيم

حزب مخالف ژاپن با پيروزي قاطع در انتخابات پارلماني اين كشور به نيم قرن حاكميت محافظه كاران پايان داد.
به گزارش خبرگزاري ها، حزب دموكراتيك ژاپن به رهبري «يوكيو هاتوياما»، با پيروزي قاطع بر ساير رقبا و كسب 308 كرسي از 480كرسي پارلمان اين كشور توانست به 54 سال حاكميت بدون وقفه حزب محافظه كار ليبرال دموكرات پايان دهد.
«هاتوياما» كه انتظار مي رود تا اواسط ماه سپتامبر (شهريور) به جاي «تارو آسو»، به عنوان نخست وزير جديد ژاپن قدرت را به دست گيرد، پس از پيروزي حزب متبوعش، تاكيد كرد درصدد ائتلاف با حزب سوسيال دموكرات و حزب جديد مردم بوده و خواستار استقلال ژاپن در برابر آمريكاست.
خبرگزاري فرانسه در همين رابطه نوشت، با پيروزي حزب دموكراتيك در انتخابات پارلماني ژاپن، بسياري از سياست هاي اين كشور دچار تغيير خواهد شد و انتظار مي رود انفعال اين كشور در برابر سياست هاي كاخ سفيد نيز سخت تر شود. تجديدنظر در روابط با آمريكاو كاهش شمار نظاميان آمريكايي مستقر در ژاپن، از ديگر تغييراتي است كه به نوشته اين خبرگزاري، با روي كار آمدن حزب مخالف، نمود خواهد يافت.رئيس حزب ميانه روي دموكراتيك ژاپن كه در چهل و پنجمين دوره انتخابات سراسري مجلس توانست شكست سختي را به حزب حاكم تحميل كند، ظرف دو هفته آينده به عنوان نخست وزير جديد ژاپن معرفي مي شود.
«تارو آسو»، نخست وزير 68 ساله و شكست خورده ژاپن نيز در واكنش به پيروزي رقيب 62 ساله خود به تلويزيون سراسري «ان اچ كي» ژاپن گفت مسئوليت شكست را مي پذيرد و به زودي از رياست حزب ليبرال دموكرات استعفا مي دهد.
«آسو» كه به دنبال استعفاي «ياسوئو فوكودا» نخست وزير و رهبر پيشين حزب ليبرال دموكرات به قدرت رسيده بود ضمن تبريك پيروزي به رقيبش افزود: حزب متبوعش نيازمند برگزاري هرچه سريعتر انتخابات به منظور برگزيدن رهبر جديد حزب است و در آينده نيز از همكاري با حزب پيروز دريغ نخواهد كرد.گفتني است، حزب دموكراتيك ژاپن به عنوان دومين قدرت سياسي ژاپن در حالي در اين دوره از انتخابات توانست بيشترين كرسي پارلماني را از آن خود كند كه در انتخابات سال 2005 مجلس نمايندگان فقط 115كرسي را به دست آورده بود. كسب بيش از دوسوم كرسي ها به هر حزبي اين امكان را مي دهد كه نخست وزير را انتخاب و لوايح ارائه شده به اين مجلس را به راحتي به تصويب برساند.
حزب ليبرال دموكرات نيز كه پيش از اين 300كرسي مجلس را در اختيار داشت، با شكست در اين دوره از انتخابات فقط توانست 119كرسي را در مجلس نمايندگان حفظ كند. حزب كومئي نوين نيز كه پيش از اين 31كرسي را در اختيار داشت با وجود داشتن ائتلاف با حزب حاكم 10كرسي خود را از دست داد.
حزب كمونيست، حزب سوسيال دموكرات و حزب نوين مردم نيز كه از ديگر احزاب مخالف به شمار مي روند توانستند به ترتيب 9، هفت و سه كرسي را از آن خود كنند. ساير احزاب كوچك نيز در مجموع 13كرسي را به خود اختصاص دادند.
گفتني است، در انتخابات مجلس نمايندگان ژاپن 300نفر با راي مستقيم مردم و 180نفر نيز از طريق سهميه حزبي وارد مجلس مي شوند.

 



واكنش حزب الله به تحركات جديد جنگي رژيم صهيونيستي

در پي تحركات جديد رژيم صهيونيستي براي راه انداختن جنگي ديگر عليه لبنان، حزب الله اعلام كرد براي مقابله با هر نوع ماجراجويي اسرائيل در آمادگي كامل به سر مي برد.
به گزارش خبرگزاري جمهوري اسلامي، حسن فضل الله نماينده مجلس لبنان و عضو فراكسيون وفاداري به مقاومت وابسته به حزب الله، تأكيد كرد، صهيونيست ها اين نكته را بايد بدانند كه مقاومت، مردم و ارتش لبنان با هوشياري كامل آماده پاسخگويي به هر نوع تجاوز و ماجراجويي هاي رژيم صهيونيستي هستند.
وي افزود: رژيم صهيونيستي در سه سال گذشته با شكست از مقاومت لبنان و مقاومت فلسطين درس هاي زيادي آموخت.
فضل الله تصريح كرد، اين دو پيروزي تاريخي، مبنائي خواهد بود براي آزادي مسجدالاقصي و عزم بيشتر مبارزان و مقاومان لبناني و فلسطيني در مقابله با رژيم صهيونيستي. گفتني است رژيم صهيونيستي طي دو حمله غافلگيرانه به لبنان و غزه با تمام قوا و تجهيزات نظامي سعي كرد مقاومت لبنان و فلسطين را در هم بشكند كه با مقاومت قهرمانان مبارزان لبناني و فلسطيني مواجه شد و نتوانست به هيچ يك از هدف هاي ادعايي خود دست يابد.
اين درحالي است كه اخيراً اين رژيم صهيونيستي تهديدهاي خود را نسبت به مقاومت حزب الله و حماس تكرار كرده و در تازه ترين تهديدات خود «گابي اشكنازي» رئيس ستاد مشترك ارتش رژيم صهيونيستي به منظور كسب آمادگي هاي لازم ارتش براي جنگ احتمالي آتي دستور داده است تا ميزان سربازان حاضر در كرانه باختري كاسته و براي گذراندن دوره هاي نظامي فرا خوانده شوند.
روزنامه صهيونيستي يديعوت آحارونوت در اين باره نوشت؛ اين تصميم پس از اتخاذ تدابير امنيتي شديد تشكيلات خودگران كه كاهش چشمگير عمليات مسلحانه نيروهاي مقاومت اسلامي در كرانه باختري را به همراه داشته، اتخاذ شده است.
به گفته منابع آگاه در ارتش رژيم صهيونيستي، قرار است نظاميان اسرائيلي فراخوانده شده از كرانه باختري، دوره هاي نظامي طولاني مدتي را سپري كنند و ارتش اين رژيم در حال آماده شدن براي جنگ آتي احتمالي با نيروهاي حزب الله لبنان است.

 



راهنماي «ضدشورش» اشغالگران!

«جنگ را موقعي برده ايم كه مردم را قانع كنيم، نه اينكه دشمن را نابود كنيم!»
و اين نظريه رسمي جديد آمريكايي ها و ناتو در مورد افغانستان است. البته، آن طور كه در سند جديد اين اشغالگران مي خوانيم- كه اسمش را «راهنماي ضدشورش» گذاشته اند- و امضاي ژنرال «استانلي مك كريستال»، فرمانده جديد نيروهاي خارجي در افغانستان را پايش دارد! به اين ترتيب، حالا خط مشي جديد اين نيروها- كه هر چه كردند زورشان بالاخره به «دشمن» نچربيد- اين است كه «ايساف موقعي پيروز مي شود كه دولت افغانستان- يعني آمريكايي ها- بتوانند حمايت مردم را به دست آورند. مي گويند، نظريه جديد هم از الگوهاي ضدشورش كساني مثل «داويد گالولا» فرانسوي الهام گرفته است. پس، حالا ديگر، نيروهاي خارجي در افغانستان حضور ندارند كه «تروريست»ها را - كه صلح را تهديد مي كنند- از بين ببرند، بلكه آنجا هستند تا امنيت را براي مردم برقرار و آنها را «متقاعد» كنند! حالا به چي، خدا مي داند!
نتيجه اين است كه، طبق برنامه جديد از اين به بعد نيروهاي آمريكايي و ناتو به جاي ميدان جنگ وسط مردم، در شهرها و مناطق پرجمعيت پرسه خواهند زد، باقي كشور هم اصلا مهم نيست! حالا، اين استراتژي جواب مي دهد يا نه، آينده معلوم خواهد كرد. به هر حال، دست اندركاران امور سياسي كه در اين مورد ترديد دارند!
¤ سرويس خارجي كيهان

 



شكست حزب آنگلامركل در انتخابات منطقه اي آلمان

كمتر از يك ماه پيش از انتخابات پارلماني آلمان، حزب دموكرات مسيحي صدر اعظم «آنگلامركل» در انتخابات منطقه اي با شكست روبه رو شد و كنترل سه ايالت را از دست داد.
به گزارش آسوشيتدپرس از «برلين»، انتخابات يكشنبه كه حكم آزموني را براي حزب «مركل» داشت، در سه منطقه «تورينگه» (مركز آلمان)، «ساكس» (شرق) و «ساره» (جنوب غربي، در مرز فرانسه) برگزار گرديد. در «ساره»، حزب دموكرات مسيحي صرفا 5/34 درصد آرا را به دست آورد، درحالي كه در انتخابات پيشين موفق به كسب 5/47 درصد آرا شده بود. اين رقم براي «تورينگه» نيز 2/31 درصد بود (در مقابل 43 درصد انتخابات قبل) حزب مزبور اين دو منطقه را در انتخابات سال 2004 به دست آورده بود. به اين ترتيب، حتي با تشكيل ائتلافي با ليبرال هاي «اف د پ»، محافظه كاران از اكثريت محروم خواهند بود. «رونالد پوفالا»، دبيركل حزب دموكرات مسيحي، يكشنبه اعتراف كرد كه حزب وي «شكست دردناكي» را در انتخابات منطقه اي متحمل شده است، اما تأكيد كرد كه دمكرات مسيحي ها از موقعيت خوبي براي انتخابات پارلماني 27 سپتامبر (پنجم مهرماه) برخوردارند. اين درحالي است كه نظرسنجي ها هنوز نيز «مركل» را براي انتخابات آينده در صدر قرار مي دهند.

 



اعتراض به افزايش شكنجه و نقض آزادي هاي مدني در مصر

يك سازمان حقوق بشر مصري از افزايش شكنجه ها و نقض آزادي هاي مدني در مصر خبر داد.
به گزارش خبرگزاري ها، سازمان حقوق بشر مصر، در گزارشي درباره اوضاع حقوق بشر در رژيم حسني مبارك اعلام كرد: وضعيت حقوق بشر در مصر به علت اعمال قانون حالت فوق العاده از سال 1981 و تصميم دولت براي صدور قانون جديدي براي مبارزه با تروريسم، بسيار وخيم تر شده است.به گزارش خبرگزاري آلمان ، حافظ ابوسعده دبير كل سازمان حقوق بشر مصر در بيانيه اي خاطرنشان كرد كه پيش از اين مهم ترين توصيه هاي گزارش ياد شده را براي مفيد شهاب وزير مشاور در امور حقوقي و پارلماني مصر ارسال كرده است.وي گفت: زيربناي قانوني مصر حيات سياسي و حزبي را با محدوديت روبرو مي كند كه از جمله مي توان به قانون احزاب سياسي شماره 40 مصوب سال 1977 و اصلاح قانون شماره 177 مصوب سال 2005 اشاره كرد .اين در حالي است كه سازمان حقوق بشر مصر اعلام كرد كه از سال 2000 تاكنون 180 مورد مرگ براثر شكنجه را در مصر ثبت كرده است.

 



بيانيه حزب الله لبنان در سي ويكمين سالگرد ناپديد شدن امام موسي صدر

حزب الله لبنان به مناسبت سي ويكمين سالگرد ناپديد شدن امام موسي صدر در ليبي در بيانيه اي جامعه جهاني را به تلاش براي واداشتن دولت ليبي به آزاد كردن امام موسي صدر دعوت كرد.
به گزارش خبرگزاري فارس به نقل از پايگاه خبري «النشره»، حزب الله در اين بيانيه، نگراني عميق خود را از ظلمي كه در حق امام موسي صدر و همرزمانش از يك سو و در حق ميهن آنان، ملت لبنان و خانواده آنها رواداشته شده است ابراز داشت.
حزب الله لبنان در اين بيانيه به تلاش هاي امام موسي صدر در زمينه حل فتنه هاي داخلي و از بين بردن اختلافات در ميان لبناني ها، فلسطيني ها و سوري ها نيز اشاره كرده است.

 



روزنامه نگار عرب پرونده تازه ترين جنايت اسرائيل را گشود
افشاي جزئيات تازه از قاچاق اعضاي بدن شهداي فلسطيني

اين روزها كه رسوايي دزديدن اعضاي بدن فلسطينيان ديگر آبرويي براي رژيم صهيونيستي باقي نگذارده و مقاله «دونالد بوستروم»، گزارشگر- عكاس سوئدي، در اين زمينه روابط ميان تل آويو و استكهلم را شكرآب كرده است، «كوثر اسلام» روزنامه نگار عرب كه 22 سال از عمر حرفه اي خود را در كرانه باختري و نوار غزه اشغالي گذرانده، نيز از خاطرات خود در اين باره و آنچه به چشم ديده است، مي گويد.
به گزارش سايت هاي «تلاكسكالا» «آلترانفو» اين روزنامه نگار عرب خاطرات خود را اين طور آغاز مي كند: تجربه شخصي من اظهارات «بوستروم» را كاملاً تأييد مي كند. ماجراي دزديدن اعضاي بدن فلسطينيان امر روزمره اي است كه پيوسته به وقوع مي پيوندد و هنجاري است كه از آغاز دهه 1970 ريشه گرفته و به خوبي جا افتاده است. از همين سال بود كه اشغالگران نظامي كار ربودن اجساد و حتي مجروحان و دزديدن اعضاي بدن آنها را آغاز كرده، هزاران فلسطيني «كالبدشكافي شده» را در قبور مخفي گمنام و شماره گذاري شده دفن كردند. اين اقدامات صرفاً زماني كاهش يافت كه حكومت خودگردان كار خود را آغاز كرد. به عبارت ديگر، در مناطق تحت كنترل اين حكومت اجساد ديگر هرگز «كالبدشكافي» نشدند، اما در مورد اشخاص كشته شده و يا مجروحان ديگر مناطق تحت كنترل اسرائيل، اوضاع متفاوت بوده است. فرماندهي نظامي اسرائيل، فرماندهي مركزي و وزارت به اصطلاح «دفاع» اين رژيم نمي توانند اين وقايع را كه همگان بدانها آگاهند، كتمان كنند: اينكه، ارتش اسرائيل پيوسته فلسطينيان را به قتل مي رساند، غالب آنان را «گالبدشكافي» كرده، بسياري را در قبرستان نظامي اسرائيل در گورهايي گمنام كه شماره گذاري شده دفن مي كند و اظهارات تخيلي وزارت خارجه اسرائيل و ادعاهاي بي اساس يك جنايتكار جنگي و تروريست ديوانه اي همچون «ايهود باراك» و يا يك افراطي فاسد مانند «بنيامين نتانياهو» نمي تواند اين وقايع را پنهان سازد. در بسياري موارد، فرماندهان نظامي و يا كارمندان آنچه كه «دولت غير نظامي» خوانده مي شود، نيمه هاي شب اجساد فلسطينياني را كه به قتل رسانده بودند، پس از چند روز به خانواده هايشان باز مي گرداندند. افسران ارتش خانواده ها را عموماً بين ساعات يك تا سه صبح در جريان امر قرار داده، وادارشان مي كردند با تعدادي محدود، حداكثر 10 نفر، در خيابان منتظر تحويل جسد بمانند. شرط نخست نيز اين بود كه تدفين بلافاصله پس از تحويل جسد صورت پذيرد، آن هم در تاريكي، به «دلايل امنيتي»! شرط دوم نيز، شركت نكردن زنان در اين تدفين هاي پنهان بود و مراسم تدفين نيز در حلقه محاصره زرهپوش هاي خاكستري رنگ و ديگر خودروهاي نظامي مملو از سربازان تا دندان مسلح، انجام مي پذيرفت. اما، دليل اين همه پنهان كاري چيست؟ اگر همه چيز به روال طبيعي است و اعضاي بدن قربانيان دزديده نشده، به چه دليل همه چيز بايد در تاريكي مطلق انجام پذيرد؟ تمامي خانواده هاي قربانيان مي دانستند كه اجساد عزيزانشان «خالي» از عضو و در حقيقت پر از «پنبه» است! من شخصاً به چشمان خود ديده ام چگونه خودروهاي نظامي اجساد فلسطينيان را از بخش اورژانس بيمارستان «بار زده» و در مواردي ديگر، فلسطينيان را تا گورستان تعقيب مي كردند تا اجساد را پيش از دفن، از خانواده هايشان بدزدند. اين گونه اقدامات بقدري شايع بود كه بسياري از مردم اجساد عزيزان خود را به خانه هايشان مي بردند تا در باغچه يا زير زمين خانه دفنشان كنند. اسرائيلي ها پيوسته به سوي تظاهركنندگان تيراندازي كرده و مرده يا زنده شان را با خود مي بردند و يا بيمارستاني را كه آمبولانس هاي فلسطيني، مجروحان را به آنها تحويل مي دادند، به محاصره درمي آوردند، طوري كه تظاهركنندگان اجساد و مجروحان را مستقيماً به خانواده هاي خود آنها تحويل مي دادند. تهوع آورترين چيزي كه من شاهد آن بوده ام، تعقيب تشييع كنندگان جنازه ها از سوي سربازان جنايتكار «باراك» و «نتانياهو» و ربودن اجساد از گورستان بوده است. ماجراي دزديدن اعضاي بدن فلسطينيان را ديگر همگان به خوبي مي دانند و من بارها در مورد اين جنايات گزارش تهيه كرده ام و در بسياري موارد، اين گزارش ها توسط سانسور نظامي جنايتكارانه اشغالگران رد و در دفتر سانسور نظامي «بت آگرون» در بيت المقدس اشغالي «تل انبار» شده است. من مي دانم كه رژيم جنايتكار اسرائيل اعضاي بدن فلسطينيان را كه توسط ارتش اين رژيم از سرويس هاي اورژانس بيمارستان هاي فلسطيني در الخليل، نابلس، رام اله، جنين و در جاي جاي كرانه باختري و غزه ربوده و به بيمارستان اسرائيلي- يا بهتر بگوئيم، قصابي اسرائيلي- «ابوكبير» در تل آويو منتقل شده بودند، بيرون مي آوردند. خانواده هاي قربانيان يك به يك پرسنل نظامي اين به اصطلاح «دولت غير نظامي» را به خوبي مي شناسند. اگر اسرائيل اعضاي بدن فلسطينيان به قتل رسيده را ندزديده است، اگر نمي خواسته اين جنايات غيرانساني را پوشش دهد و اگر كنوانسيون هاي ژنو و ديگر قوانين بشردوستانه زمان صلح و يا زمان جنگ را محترم مي شمرد، پس به چه دليل اجساد فلسطيني ها را به «ابوكبير» منتقل ساخته، آنها را «قصابي» كرده است؟ وراي تمامي ناله ها و قيل و قال هاي اسرائيلي ناشي از انتشار مقاله «بوستروم» سوئدي، اين حقيقت انكارناپذير باقي است كه هزاران جسد و حتي اشخاص «هنوز زنده» به مركز كالبدشكافي «ابوكبير» انتقال يافته و سپس مملو از «پنبه» به خانواده هايشان پس داده شده اند. آري، من به چشمان خود ديده ام، و آنچه مي توانم از ديده هايم نتيجه بگيرم اين است: از آغاز دهه 1970، تمامي افسران اسرائيلي و پرسنل غيرنظامي اسرائيل در كرانه باختري، در سرقت اعضاي بدن فلسطينيان شركت داشته و يا آن را پوشش داده اند- تمامي پزشكان اسرائيلي و پرسنل «ابوكبير» در جمع آوري و فروش اين اعضا دخالت داشته اند- تمامي تيراندازان زبده نيروهاي دفاعي اسرائيل و ديگر سربازاني كه در جريان تظاهرات آرام، فلسطينيان (و خارجيان) را كشته اند، همدست مافياي قاچاق اعضاي بدن فلسطينيان كشته شده اند و يا بوده اند- مركز فرماندهي نيروهاي دفاعي اسرائيل و تمامي افسران شبكه فرماندهي به خوبي به آنچه به وقوع پيوسته و مي پيوندد، واقفند و در اين روندشركت دارند، و كل رژيم صهيونيستي و تمامي ملت اسرائيلي كه اشغال نظامي را مي پذيرند، در اين جنايات دست دارند- تمامي واحدهاي پزشكي اسرائيل درجريان اين موضوع قرار داشته، اما سكوت اتخاذ كرده اند و پاداش اين سكوت را نيز دريافت مي دارند- و اينكه، طبق شواهد و گزارشات موجود و نيز اعترافات قاچاقچيان اعضاي بدن كه در سال 2003 در برزيل و آفريقاي جنوبي دستگير شدند، وزارت بهداشت اسرائيل كاملاً به آنچه مي گذرد، واقف است.

 



انتقاد شديد معاون سابق علي عبدالله صالح از كشتار شيعيان در استان صعده

معاون سابق رئيس جمهور يمن از سربازان ارتش خواست كه از نبرد بر ضد شيعيان صعده خودداري و سلاح خود را بر زمين بگذارند.
به گزارش خبرگزاري ها، «علي سالم البيض»، در بيانيه اي كه به مناسبت ماه مبارك رمضان در يمن صادر كرد خطاب به سربازان ارتش در استان صعده اعلام كرد: لازم است شما را از آنچه نمي دانيد، آگاه كنم و آنچه كه اكنون در استان صعده مي گذرد، جز كشتن زنان، كودكان و افراد سالمند نيست و بر سربازان آزاده جنوب است كه در اين جنگ بر ضد هموطنان خود شركت نكنند.
معاون سابق علي عبدالله صالح در بيانيه خود تصريح كرد: رژيم فعلي يمن، تلاش مي كند كه سربازان خود را در مقابل مردم قرار دهد و بيشتر از آن سربازان جنوب يمن را مي خواهد در مقابل الحوثي ها در استان صعده قرار بدهد.
وي در بيانيه خود خطاب به سربازان يمني متذكر شده است: جان شما سربازان، براي دولت يمن بي ارزش است، چرا كه رژيم كنوني يمن خود اشغالگر است و باعث آوارگي و سرگرداني بسياري از هموطنان در جنوب شده است.
از سوي ديگر، گروه الحوثي اعلام كرد كه نيروهاي آن توانسته اند، با تسلط بر بخش هايي از منطقه «الصمع»، مواضع نظامي خود را در آنجا استحكام بخشند.
دولت يمن با شدت بخشيدن به سانسور خبري، از ورود خبرنگاران به صحنه درگيري در استان صعده جلوگيري مي كند و به همين دليل، منبع مستقلي وجود ندارد تا ميزان خسارت هاي وارده به دو طرف را برآورد كند.

 



افراد مسلح در پاكستان 25 دستگاه كاميون ناتو را آتش زدند

افراد مسلح با انفجار بمب، 25دستگاه كاميون تداركاتي ناتو را در پاكستان به آتش كشيدند.
به گزارش خبرگزاري فارس، شبه نظاميان ناشناس ديروز در مسير كاروان كاميون هاي تداركاتي ناتو، كه از بندر كراچي به افغانستان در حركت بودند، بمبي را در محور كوتيه-چمن منفجر كردند.
اين آتش سوزي به انهدام 25دستگاه كاميون ناتو و چند دستگاه تانكر انجاميد. به گفته يك مقام امنيتي پاكستان، آتش سوزي فوق به جراحت شديد دو نفر انجاميد.

 



پسر ديكتاتور سابق گابن رئيس جمهور شد

حزب دموكرات حاكم گابن اعلام كرد كه علي بونگو پسر ارشد رئيس جمهور سابق اين كشور در انتخابات پيروز شده است.
به گزارش خبرگزاري فارس به نقل از پايگاه خبري العالم، دبيركل حزب دموكرات حاكم گابن گفت، علي بونگو كانديداي اين حزب با اختلاف آراي زياد به عنوان كانديداي پيروز در انتخابات معرفي خواهد شد.
وي افزود، اعلام رسمي نتايج آرا به زودي اعلام خواهد شد.
انتخابات رياست جمهوري زود هنگام گابن روز يكشنبه با حضور گسترده مردم برگزار شد و حدود 813هزار راي دهنده در اين انتخابات شركت كردند.
اين انتخابات به علت مرگ عمر بونگو اونديمبا كه در 73 سالگي به علت بيماري درگذشت برگزار شد.
از مجموع 25كانديداي رياست جمهوري شش كانديدا انصراف دادند و 18 كانديداي ديگر با علي بونگو به رقابت پرداختند.
اوضاع اين كشور در هنگام راي گيري آرام بود و فقط برخي مناطق پايتخت به علت ازدحام جمعيت براي راي دادن ناآرام به نظر مي رسيد.
جمهوري گابن كه با مساحت 267 هزار و 667 كيلومتر مربع در ساحل غربي آفريقا و در همسايگي كامرون و گينه استوايي در شمال و جمهوري كنگو در جنوب واقع شده است حدود 1/5ميليون جمعيت دارد.
مردم اين كشور فرانسوي زبان كه نيمي مسلمان و نيمي مسيحي هستند تا سال 1960ميلادي تحت استعمار فرانسه بودند.

 

(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14