(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


سه شنبه 10 شهريور 1388- شماره 19451
 

حديث دشت عشق
ليگ واليبال قرعه كشي شد 6 آبان آغاز مسابقات درغياب بيم، آزاد و بدون«طبل»
اخبار كوتاه از فوتبال
نوجوانان واليبال امروز به مصاف اسپانيا مي روند ايران با تونس، روسيه و اسپانيا همگروه شد
فصل نقل وانتقالات در قاره سبز به پايان رسيد مهدوي كيا و تيموريان بر سر دو راهي اروپا يا آسيا
در ديداري تداركاتي با حضور قهرمانان المپيك تيم اهداف پروازي ايران مقابل ايتاليا به برتري رسيد
خواندني از ورزش ايران



حديث دشت عشق

به ياد بسيجي شهيد «حسين اميني»
اولين شهيد خوراسگان در جبهه جنوب

شهيد «حسين اميني»، سال 1323 در محله پزوه شهر خوراسگان چشم به جهان گشود. حسين در خانواده اي مذهبي و كشاورز پرورش يافت. در سن هفت سالگي به جاي رفتن به دبستان به علت مشكلات مادي خانواده به كار مشغول شد و در كنار پدر به كشاورزي پرداخت. در 13سالگي در كارخانه آذر اصفهان مشغول به كار شد و با دستمزد بسيار كم در امرار معاش خانواده مشاركت كرد.
حسين در آن زمان احساس كرد كه ماندن در جهل و بيسوادي داراي چه زيان هايي است به همين دليل در مواقع استراحت به درس خواندن ادامه داد و تا سال 1341 به همين ترتيب روزگار گذراند. در سن 18 سالگي به سربازي اعزام شد و پس از بازگشت از خدمت سربازي با وجود شوق وصف ناپذيري كه براي كسب علم و دانش داشت، به دليل مشكلات مالي خانواده از اين راه باز ماند و با توانايي دوچندان به كار مشغول شد.
در سال هاي قبل از انقلاب لحظه اي از جريان هاي مبارزه سياسي و مذهبي كشور جدا نشد و تا پيروزي شكوهمند انقلاب اسلامي همواره مريد امام بود. شهيد حسين اميني همزمان با آغاز جنگ تحميلي به كردستان رفت و بيش از پيش با تهديداتي كه بر عليه نظام مقدس جمهوري اسلامي تدارك ديده بودند آشنا شد. پس از آن عليرغم اين كه كمتر از دو ماه از شروع جنگ نگذشته بود، در 30 مهر ماه 1359عزم خود را جزم و شعارها را به شعور وحرف را به عمل تبديل كرد و به اهواز عزيمت كرد.
وي پس از طي يك دوره آموزش نظامي فشرده در اهواز وارد گروه چريكي و جنگ هاي نامنظم دكتر چمران شد و خدمت خود را با چند عمليات چريكي متوالي ادامه داد. حسين آگاهانه انتخاب كرد، دلاورانه جهاد كرد و باكمتر از يك ماه حضور در جبهه، سرانجام عاشقانه در شب تاسوعاي حسيني با اقتدا به شهداي كربلا در تاريخ 26 آبان 1359 در كربلاي خونين سوسنگرد بر اثر اصابت تركش خمپاره عروج كرد.
شهيد حسين اميني همرزم شهيد دكتر چمران و اولين شهيد جبهه جنوب از شهر خوراسگان است از او خاطراتي خوش به يادگار مانده و اشعاري كه بيانگر ذوق،استعداد و بينش عميق او نسبت به مسائل فرهنگي، مذهبي و عشق به ائمه اطهار(ع) است. آري او شاعر و مداح اهل بيت(ع) بود و عاشقانه هم به سوي معبود پركشيد.

 



ليگ واليبال قرعه كشي شد 6 آبان آغاز مسابقات درغياب بيم، آزاد و بدون«طبل»

سازمان ليگ فدراسيون واليبال پيش از برگزاري مراسم قرعه كشي مسابقات باشگاهي كشور دو تيم بيم بابل و دانشگاه آزاد تهران را به دليل بدهكاري از حضور در رقابت هاي ليگ برتر سال جاري محروم كرد.
در آغاز مراسم قرعه كشي رقابت هاي واليبال ليگ برتر و دسته اول باشگاه هاي كشور كه يكشنبه شب با حضور نمايندگان تيم هاي شركت كننده در محل فدراسيون برگزار شد رئيس سازمان ليگ ضمن تأكيد دوباره بر تسويه حساب تيم ها، دو تيم بيم بابل و دانشگاه آزاد تهران را به دليل بدهكاري از حضور در مراسم قرعه كشي محروم كرد تا اين دو تيم با وجود اعلام آمادگي از شركت در ليگ برتر 88 كنار روند.
اين در حالي است كه حميد موحدي و فرهاد نفرزاده به عنوان نماينده دو تيم دانشگاه آزاد و بيم بابل در مراسم قرعه كشي شركت كرده بودند اما با حذف اين دو تيم از جدول مسابقات آنها جلسه را به نشانه اعتراض ترك كردند.
تيم پيروزي كه حسين حسيني يكي از مديران آن به شمار مي رود همراه با نماينده خراسان رضوي دو تيمي هستند كه به عنوان جايگزينان بيم و دانشگاه آزاد معرفي شدند تا ليگ امسال طبق اعلام قبلي با حضور 14 تيم آغاز شود.
گل گهر سيرجان، نماينده گنبد، نماينده اروميه، پيكان تهران، ارتعاشات صنعتي ايران، داماش گيلان، نماينده خراسان رضوي، برق كرمان، پتروشيمي بندر امام، پيروزي، كاله آمل، سنگ آهن بافق يزد، بانك كشاورزي و سايپا 14 تيمي هستند كه از 6 آبان ماه ديدارهاي ليگ برتر واليبال در سال جاري را آغاز مي كنند.
برنامه هفته اول اين مسابقات به اين شرح است:
¤ گل گهر سيرجان- سايپا
¤ بانك كشاورزي- نماينده گنبد
¤ نماينده اروميه- سنگ آهن بافق يزد
¤ ارتعاشات صنعتي ايران- پيروزي
¤ پتروشيمي بندر امام- داماش گيلان
¤ نماينده خراسان رضوي- برق كرمان
همچنين در اين مراسم حضور 12 تيم در رقابت هاي ليگ دسته اول باشگاه هاي كشور نهايي شد. يك و يك شيراز، آب منطقه اي شميران، مقاومت بسيج، ملي حفاري ايران، جهاد كشاورزي كرمانشاه، پره سر، باريج اسانس كاشان، شهرداري ياسوج، پاسارگاد شيراز، جيحون اگزوز آق قلا، آلومينيوم المهدي بندرعباس و گاز سرخس تيم هاي شركت كننده در اين رقابت ها هستند. مسابقات واليبال دسته اول باشگاه هاي كشور با يك روز تاخير نسبت به ليگ برتر از 7 آبان ماه آغاز مي شود.
در مراسم قرعه كشي مسابقات واليبال رئيس سازمان ليگ بر ممنوعيت استفاده از طبل توسط تماشاگران و برخورد با افراد خاطي در اين زمينه تاكيد كرد.
رقابت هاي ليگ برتر روز چهارشنبه و دسته اول باشگاه هاي كشور روزهاي پنجشنبه هر هفته پيگيري مي شود. ضمن اينكه تيمداري تيم هاي ليگ برتري در رقابت هاي جوانان (متولدين 11/10/69) و نوجوانان (11/10/71) الزامي است اما تيم هاي دسته اولي تنها بايد در رقابت هاي جوانان حضور داشته باشند.

 



اخبار كوتاه از فوتبال

زمان ديدار تيم هاي استقلال و سايپا تغيير كرد
سازمان ليگ فدراسيون فوتبال از تغيير زمان ديدار دو تيم استقلال تهران و سايپا كرج در هفته پنجم مسابقات فوتبال ليگ برتر باشگاه هاي كشور خبر داد. بر اين اساس ديدار دو تيم استقلال تهران و سايپا كرج در ساعت 30:22 روز دوشنبه 16 شهريورماه در ورزشگاه آزادي تهران برگزار خواهد شد. سازمان ليگ فدراسيون فوتبال تغيير زمان ديدار فوق را به دليل پخش مستقيم ديدارهاي استقلال تهران و سايپا و ذوب آهن و پيروزي در روز دوشنبه عنوان كرده است.
در هفته پنجم مسابقات فوتبال ليگ برتر باشگاه هاي كشور روز دوشنبه 16 شهريورماه ابتدا دو تيم ذوب آهن اصفهان و پيروزي از ساعت 30:20 در ورزشگاه فولادشهر اصفهان به ديدار هم مي روند، در ادامه تيم هاي استقلال و سايپا از ساعت 30:22 در ورزشگاه آزادي مقابل يكديگر صف آرايي خواهند كرد.
سفر مديرعامل باشگاه پيروزي به برزيل و امارات
مديرعامل باشگاه پيروزي تهران براي انجام مذاكره با مسئولان باشگاه هاي فوتبال النصر و كروزيرو به امارات و برزيل مي رود.
عباس انصاري فرد مديرعامل باشگاه پيروزي براي همكاري مشترك با دو باشگاه النصر و كروزيرو برزيل مذاكراتي با اين دو باشگاه داشت تا نسبت به راه اندازي آكادمي فوتبال در تهران و دبي اقدام كند.
براساس مذاكرات انجام شده قرار است باشگاه كروزيرو با همكاري باشگاه النصر امارات و پيروزي آكادمي فوتبالي را در دبي راه اندازي كند. سفر مديرعامل باشگاه به برزيل دو هفته ديگر خواهد بود.
همچنين براساس توافقات به عمل آمده بين پيروزي و النصر امارات قرار است آكادمي فوتبالي هم در تهران افتتاح شود. انصاري فرد به همين منظور اواسط هفته جاري سفري يك روزه به امارات خواهد داشت تا با مديران باشگاه النصر مذاكرات نهايي را انجام دهد.
مشكلات مالي نمايندگان شيراز و خرم آباد را
از تيمداري منصرف كرد
تيم هاي فوتبال مقاومت بسيج فارس و كوثر لرستان از فصل آينده ديگر به عنوان نمايندگان استانهاي شيراز و خرم آباد در ليگ دسته اول فعاليت نخواهند كرد. در شرايطي كه طي دو سال اخير زمزمه هايي مبني بر فروش امتياز تيم مقاومت بسيج فارس به گوش مي رسيد سرانجام مسئولان ارشد باشگاه مقاومت تصميم گرفتند امتياز اين تيم را به قيمت 450 ميليون تومان به باشگاه ايران جوان بوشهر بفروشند. هادي آيت الهي رئيس هيئت فوتبال فارس در واكنش به اين اقدام گفت: آنهايي كه تيم مقاومت بسيج را فروختند تيري به قلب استان فارس زدند و حالا بايد پاسخگو باشند.
همچنين به دنبال پايان اولتيماتوم 10 روزه مديران كوثر به مسئولان استان لرستان مبني بر رفع مشكلات اين تيم و بي توجهي آنان، آيت اله زاده مديرعامل باشگاه كوثر ديروز از خروج اين تيم از استان لرستان خبر داد و گفت: وقتي حمايتي صورت نمي گيرد و تيم مشكل مالي دارد چگونه مي توان تيمداري كرد.
رائول در انديشه فتح ركورد سارا است
كاپيتان تيم فوتبال رئال مادريد با ركورد تاريخي بازيكن افسانه اي آتلتيك بيلبائو 27گل فاصله دارد.
رائول گونسالس برابر دپورتيوو لاكرونيا در هفته اول رقابتهاي لاليگا موفق به ثبت گل شماره 224 خود در رقابت هاي باشگاهي اسپانيا شد. 251 گل در لاليگا از سوي سارا بازيكن افسانه اي آتلتيك بيلبائو ركوردي است كه تاكنون دست نخورده باقي مانده است. بزرگاني مثل دي استفانو با 227 و سزار با226 گل شانس خود را براي رسيدن به ركورد سارا امتحان كردند اما در طي اين مسير ناكام بودند.
با اين حال رائول قصد دارد طي سال هاي پاياني فوتبالش با حضور در رئال ركورد گلزني در لاليگا را از آن خود كند.
توقف خانگي اوساسونا در حضور نكونام و شجاعي
هفته نخست رقابت هاي فوتبال لاليگا اسپانيا با پيروزي والنسيا، توقف اوساسونا و شكست سنگين آتلتيكو مادريد پيگيري شد. روز دوم از هفته نخست رقابت هاي فوتبال لاليگا اسپانيا يكشنبه شب با برگزاري 7 ديدار پيگيري شد كه در يكي از اين مسابقات تيم فوتبال اوساسونا در ورزشگاه خانگي برابر ويارئال به نتيجه مساوي يك- يك رضايت داد.
در اين ديدار ابتدا سانتي كازورلا(32) گل برتري ويارئال را به ثمر رساند اما والتر پاندياني (37) گل تساوي اوساسونا را وارد دروازه ويارئال كرد. در اين مسابقه جواد نكونام 90 دقيقه در تركيب اصلي اوساسونا حضور داشت اما مسعود شجاعي از دقيقه 62 جاي خود را به خاوير كاليا داد. در ساير ديدارهاي مهم نيز والنسيا با دو گل از سد سويا گذشت و مالاگا با سه گل تيم آتلتيكو مادريد را درهم كوبيد.

 



نوجوانان واليبال امروز به مصاف اسپانيا مي روند ايران با تونس، روسيه و اسپانيا همگروه شد

تيم واليبال نوجوانان كشورمان در گروه F مرحله
يك چهارم نهايي مسابقات قهرماني با تيم هاي تونس، روسيه و اسپانيا ديدار خواهد كرد.
تيم واليبال نوجوانان ايران مدافع عنوان قهرماني با غلبه بر تيم صربستان به عنوان تيم نخست گروه دوم به مرحله يك چهارم نهايي يازدهمين دوره رقابت هاي قهرماني جهان در ايتاليا صعود كرد.
به گزارش خبرنگار ايرنا، تيم ايران موفق شد با نتيجه سه بر صفر تيم صربستان را از پيش رو بردارد و رتبه نخست گروه دوم مسابقات را از آن خود كند.
با پايان يافتن بازي هاي مقدماتي گروه دوم، تيم هاي ايران، صربستان، آمريكا و ژاپن به ترتيب عنوان هاي نخست تا چهارم را به خود اختصاص دادند.
در پايان اين مرحله از رقابت ها دو تيم برتر هر گروه در جمع برترين هاي حاضر در مرحله يك چهارم نهايي رقابت خود را براي كسب مقام اول تا هشتم دنبال مي كنند. ضمن اينكه دو تيم انتهايي گروه ها نيز براي تعيين رده بندي تيم هاي نهم تا شانزدهم به مصاف هم خواهند رفت.
تيم واليبال نوجوانان كشورمان كه با كسب پيروزي مقابل ژاپن و صربستان و قبول شكست برابر آمريكا به عنوان تيم نخست گروه B راهي مرحله يك چهارم نهايي بازي ها شده است در مرحله دوم بايد با تيم هاي تونس، روسيه و اسپانيا ديدار كند.
مرحله دوم يازدهمين دوره مسابقات واليبال قهرماني نوجوانان جهان از امروز (سه شنبه) آغاز مي شود.
ايران امروز ساعت 30/12 با اسپانيا بازي مي كند و فردا (چهارشنبه) به مصاف تونس مي رود و در آخرين ديدار روز (پنجشنبه) رو در روي روسيه قرار خواهد گرفت.

 



فصل نقل وانتقالات در قاره سبز به پايان رسيد مهدوي كيا و تيموريان بر سر دو راهي اروپا يا آسيا

با پايان يافتن فصل نقل و انتقالات در اروپا، مهدي مهدوي كيا و آندرانيك تيموريان چاره اي براي ماندن در تيم هاي فعلي شان ندارند.
از ابتداي فصل نقل و انتقالات مشخص بود كه مهدي مهدوي كيا و آندرانيك تيموريان جايي در افكار تاكتيكي ميشائيل اسكيبه و روي هاجسون ندارند و فعاليت ها براي انتقال اين دو بازيكن آغاز شد.
مهدوي كيا كه به گفته سران باشگاه اينتراخت فرانكفورت جزو سه بازيكن گران قيمت باشگاه فرانكفورتي محسوب مي شد، در اوج بحران اقتصادي اروپا راهي به جز جدايي نداشت اما، قيمت بالاي اين بازيكن ايراني سبب شد كه تا ديروز كه آخرين روز فصل نقل و انتقالات در اروپا محسوب شد او تيم جديدي پيدا نكند.
با اين شرايط بايد همچنان مهدوي كيا به حضورش در اينتراخت فرانكفورت ادامه دهد و تنها در شرايطي از آلمان مي رود كه با پيشنهادي غيراروپايي مواجه شود. فاضلي مدير برنامه هاي مهدوي كيا مي گويد: با اين شرايط مهدوي كيا بايد در اينتراخت بماند اما، اين مساله را نبايد فراموش كرد كه فصل نقل و انتقالات تنها در اروپا به پايان رسيده است و او مي تواند به تيمي غير از تيم هاي اروپايي برود.
آيا مهدوي كيا پيشنهادي غير اروپايي دارد؟ مدير برنامه هاي مهدي اين گونه به اين پرسش پاسخ مي دهد: او پيشنهادي از آسيا دارد اما بايد منتظر ماند.
آندرانيك تيموريان هم شرايط تقريبا مشابهي دارد. او يا بايد در فولام بماند يا اينكه به پيشنهادش از يكي از تيم هاي آسيايي پاسخ دهد. فاضلي درباره وضعيت آندو مي گويد: چندي پيش باشگاه اف سي سئول كره جنوبي براي جذب آندو پيشنهادي ارايه داد. اين پيشنهاد همچنان وجود دارد. ديگر راهي براي او باقي نمانده كه امسال در تيمي اروپايي بازي كند، مگر آنكه در فولام بماند.

 



در ديداري تداركاتي با حضور قهرمانان المپيك تيم اهداف پروازي ايران مقابل ايتاليا به برتري رسيد

تيم ملي اهداف پروازي ايران در يك ديدار تداركاتي مقابل ايتاليا، قهرمان جهان به برتري دست يافت.
اين مسابقه شب گذشته در ميدان تيراندازي فوليو ايتاليا كه در جنوب شهر بولونيا واقع شده است، بين تيمهاي اهداف پروازي ايران و ايتاليا برگزار شد كه تيم ملي ايران به برتري دست يافت.
در رقابت مردان، جيواني پلي يلو قهرمان 3دوره المپيك و جهان در راند نخست به مصاف مسلم ميرمحمدي از ايران رفت كه اين ديدار در دور مقدماتي 25 بر 25 مساوي خاتمه يافت كه در شوت آف ميرمحمدي برنده شد و به دور بعد راه يافت.
در رقابت زنان، جسيكا روسي، قهرمان مسابقات قهرماني جهان كه ماه گذشته در ماريبور لهستان برگزار شد در راند دوم به مصاف سپيده سيراني از ايران رفت كه اين ديدار را روسي 23 بر 21 برد و به دور پاياني راه يافت. در رقابت جوانان و در راند سوم، فرگا قهرمان جوانان جهان و حافظي از ايران به مصاف هم رفتند كه اين ديدار را حافظي 24 بر 23 به سود خود پايان داده و به فينال راه يافت.
در فينال مسابقات 3 تيرانداز اهداف پروازي كه به فينال راه يافته بودند به مصاف هم رفتند كه اين ديدار در پايان با برتري مسلم ميرمحمدي از ايران به پايان رسيد. ميرمحمدي با 23 امتياز اول شد، حافظي با 22 امتياز دوم و روسي از ايتاليا با 20 امتياز سوم شد.

 



خواندني از ورزش ايران

¤ عليرضا حيدري دارنده 6 نشان كشتي آزاد جهان و المپيك از سوي كميته ملي المپيك ناظر بر عملكرد فدراسيون كشتي شد. «عليرضا حيدري» با تاييد خبر به ايرنا گفت: از سوي بهرام افشار زاده دبير كل كميته ملي المپيك نامه اي مبني بر انتصاب من به عنوان ناظر كميته ملي المپيك در فدراسيون كشتي به دستم رسيد كه قرار است با افشارزاده در اين مورد گفت وگو كنم.
¤ در پي برگزاري كنگره جهاني دراگون بت در جمهوري چك، احمد دنيامالي رئيس فدراسيون قايقراني و اسكي روي آب كشورمان با كسب اكثريت آراء نايب رئيس فدراسيون جهاني اين رشته شد. اين كنگره با حضور 92 عضو فدراسيون جهاني دراگون بت (IDBF) در شهر «راچيچ» برگزار شد كه در پي آن احمد دنيامالي موفق به كسب اين عنوان شد.
¤ با تصميم مسئولان فدراسيون كشتي سرمربيان و مربيان تيم هاي كشتي ملي آزاد و فرنگي حق حضور با هر سمتي در هيچكدام از تيم هاي ليگ برتر كشتي آزاد و فرنگي را ندارند. اين تصميم براي دوري مربيان تيم هاي ملي از هياهوي رقابت هاي ليگ برتر كشتي و جلوگيري از حرف و حديث هاي احتمالي در مورد استفاده كشتي گيران حاضر در تركيب تيم ملي اتخاذ شده است.

 

(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14