(صفحه(12(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


یکشنبه 15 شهريور 1388- شماره 19455
 

«طالب كندي و قشلاق» در آرزوي برق
نخستين كارخانه گوهر تراشي ايران در شاهرود راه اندازي شد
كوتاه از هفته دولت
رشد 10 برابري توليد گندم در استان قم
رئيس مركز تحقيقات پوستي و سالك دانشگاه علوم پزشكي
اصفهان خبر داد درمان ضايعات پوستي حاد با روش جديد در اصفهان
استاندار تهران:جوادآباد ورامين بزودي از بن بست خارج مي شود
مديرعامل شركت آبفا: 300 كيلومتر از شبكه هاي توزيع آب استان كرمانشاه فرسوده است
از محل اعتبارات سفررئيس جمهور به آذربايجان شرقي300 ميليون ريال در روستاي قره چپق بناب هزينه شد
مديرعامل شركت آب و فاضلاب روستايي استان:
تأمين آب آشاميدني سالم روستاهاي قزوين 70 ميليارد تومان اعتبار نياز دارد
با سرمايه گذاري يك بانوي ايراني مقيم سوئيس خانه هاي تاريخي كاشان بازسازي مي شود
بهره برداري از خط 400 كيلوولت فسا -سعادت شهر
مدير جهاد كشاورزي گنبد كاووس خبر داد تأثير مثبت بارندگي هاي اخير بر كشاورزي گنبدكاووس
معاون برنامه ريزي و توسعه قضايي دادگستري استان كردستان:
دادگستري مريوان، قروه و بيجار به سيستم الكترونيكي مجهز شدند
پاسخ به يك مطلب
آغاز عمليات اجرايي و بهره برداري از 6 پروژه خط انتقال گاز در خراسان رضوي
شكارچيان متخلف در كيش به زندان و جريمه نقدي محكوم مي شوند



«طالب كندي و قشلاق» در آرزوي برق

به شوق ديدار «قلعه قهقهه» واقع در 80-70 كيلومتري شمال مشكين شهر عازم منطقه شدم، با نزديك شدن غروب آفتاب و عدم شناخت محيط قصد چادر زدن و اسكان در مجاورت روستائي به نام طالب كندي را داشتم.
با ديدن روستاييان تلاشگر كه از سر مزرعه برمي گشتند درخواست چادر زدن و اسكان در كنار باغ را كردم ولي اين درخواست نه تنها خوش آيند روستائيان واقع نشد بلكه باعث تكدر خاطر آنها نيز شد. يكي از آنها گفت: «مگر خانه نداريم كه شما در اينجا چادر بزنيد» و با لطف و محبت و روح ميهمان نوازي با دعوت به خانه به سمت روستا حركت كرديم.
در تاريكي اول شب مسير را با نور چراغ قوه طي كرديم، چراغ گردسوز نفتي روشنائي خانه را تامين مي كرد.
ميزبان آقاي ابراهيم سلماني ضمن پذيرائي با عذرخواهي از نبود برق اظهار داشت: براي تامين برق روستا بارها به اداره برق منطقه مراجعه كرده اند و هر دفعه قول داده شده ولي تاكنون اقدامي به عمل نيامده است.
دو روستاي طالب كندي و قشلاق در حدود 30-25 خانوار كه در دو طرف رودخانه ارسباران و به فاصله 3-2 كيلومتري از شبكه انتقال برق 20 كيلو ولت قرار دارند، شايد هم علت عدم تامين برق، قرار گرفتن آنها در فصل مشترك دو شهرستان «اهر» و «مشكين شهر» بوده است، و اگر هم اين نظر درست باشد نمي تواند اهالي روستاها را از داشتن نعمت برق محروم كند و اهالي با اميدواري در تامين عدالت اجتماعي انتظار توجه مسئولان نسبت به تامين برق روستا را داشتند.
«قلعه قهقهه» كه در مجاورت اين روستاها قرار دارد از آثار قبل از اسلام بوده و اوج كاربري آن در دوران صفويه است و داراي دو دروازه و 18 برجك ديده باني، آب انبار، مركز فرماندهي و قسمت مسكوني و زندان است.
ناگفته نماند در مسير حركت به سوي قلعه آثار ساخت و ساز جاده اي، برق و تلفن ديده مي شود و هر چه بيشتر به طرف گنجوبه جلوتر برويم اين ساخت و ساز جاده اي بخصوص آسفالت تازگي دارد و كارگران در تلاش براي تامين آسايش و رفاه منطقه ديده مي شوند، و جاي تعجب است كه چرا روستاهاي طالب كندي و قشلاق از اين نعمت ها بهره مند نشده اند اميد است مسئولان در تامين نياز اهالي اقدام به عمل آورند.
ان شاءالله
مهندس حيدر جم

 



نخستين كارخانه گوهر تراشي ايران در شاهرود راه اندازي شد

شاهرود - خبرنگار كيهان:
نخستين كارخانه گوهرتراشي ايران در شهرستان شاهرود تاسيس شد.
مهندس نادرصنعاني مديرعامل اين كارخانه در گفت وگويي اظهار داشت: اين كارخانه بيش از 300 دستگاه ماشين آلات گوهرتراشي دارد و توسط يك گروه فني 9 نفره از متخصصان و كارشناسان كشورچين و تايوان در شهرك صنعتي شاهرود راه اندازي شده است.وي گفت: هم اكنون 50 نفر نحوه استفاده از دستگاه ها را آموزش مي بينند و در آينده حدود 300 نفر نيز به طور مستقيم جذب كارخانه مي شوند.
صنعاني افزود: كارخانه گوهرتراشان شاهرود توان فراوري تراش گوهرها را در 10 رشته مختلف دارد كه هر كدام از اين رشته ها مي توانند تشكيل يك كارخانه را بدهد.

 



كوتاه از هفته دولت

تقدير از راه آهن جنوب شرق
زاهدان- خبرنگار كيهان:در مراسمي كه به مناسبت هفته دولت و روز كارمند در محل سالن اجتماعات خاتم استانداري سيستان و بلوچستان و با حضور استاندار، نماينده ولي فقيه و امام جمعه زاهدان و مديران و مسئولان ادارات، سازمانها و شركت هاي دولتي سراسر استان برگزار شد از مهندس داوودي مديركل راه آهن جنوب شرق به عنوان مدير نمونه تقدير و تشكر شد.
اداره كل راه آهن جنوب شرق، رتبه سوم را در طرح ارزيابي عملكرد دستگاه هاي اجرايي استان سيستان و بلوچستان به خود اختصاص داده است.
بهره برداري از آي سي يو
اردبيل- خبرنگار كيهان: بخش آي سي يو بيمارستان حضرت ولي عصر(عج) مشگين شهر مورد بهره برداري قرار گرفت براي تجهيز اين مركز يك ميليارد و 200ميليون ريال هزينه شده است.
نمايشگاه دائمي صنايع دستي
¤ همزمان با هفته دولت بهره برداري از نمايشگاه دائمي صنايع دستي خلخال آغاز شد. عمليات اجرايي اين پروژه از سال 85 در
800 مترمربع زير بنا آغاز و با 3 ميليارد ريال اعتبار تكميل شده است.
همزمان با افتتاح اين پروژه نمايشگاه صنايع دستي صنعتگران خلخال در 20 غرفه در معرض ديد علاقمندان قرار گرفت.
افتتاح 41 پروژه برقرساني
¤ همزمان با هفته دولت 41 پروژه برقرساني با 180ميليارد ريال در استان اردبيل افتتاح شد. با افتتاح اين پروژه ها در حال حاضر 5/99 درصد از جمعيت روستايي اين استان از نعمت روشنايي و برق بهره مند هستند.
بهره برداري از 24 طرح هادي
¤ همزمان با هفته دولت 24 طرح هادي در سطح روستاهاي استان اردبيل به بهره برداري رسيد.
احمد حاج عليزاده مديركل بنياد مسكن استان اردبيل گفت: اين طرح ها با صرف اعتباري معادل 22ميليارد و 720 ميليون ريال در روستاهاي اردبيل، خلخال، كوثر، نير، مشگين شهر، بيله سوار، گرمي و پارس آباد مغان به بهره برداري رسيده اند.
بازسازي و نوسازي مدارس
بناب- خبرنگار كيهان: رضواني فرماندار بناب با تشريح عملكرد دولت نهم در اين شهرستان گفت: نزديك 5 ميليارد تومان در آموزش و پرورش براي بازسازي و نوسازي مدارس هزينه شده و با اين اعتبار 110كلاس در شهر احداث شده است در بحث آموزش عالي نيز جهش قابل توجهي اتفاق افتاد و دانشكده فني و مهندسي بناب به مجتمع آموزش عالي تبديل شد و 3 ميليارد تومان اعتبار براي تكميل ساختمان اداري- آموزشي اين مجتمع در نظر گرفته شده است. دو برابر شدن تعداد دانشجويان را امكان بزرگي دانست.
احداث پارك مسافر
¤ همزمان با هفته دولت و با حضور مسئولان و اهالي پارك مسافر بناب به بهره برداري رسيد. فرماندار بناب در اين آيين با تبريك هفته دولت، ايجاد مناطقي براي تفريح سالم را از ضرورت هاي غيرقابل انكار برشمرد. بهنام رضواني با بيان اين كه بناب از نظر افزايش جمعيت روز به روز توسعه مي يابد، به مشكل محيط زيستي و آلودگي هوا اشاره كرد و افزود: لازم بود در ورودي شهر چنين مركز تفريحي ايجاد شود.
گراميداشت هفته دولت
طالقان - خبرنگار كيهان: ابوالقاسم مهري بخشدار طالقان در جلسه شوراي اداري طالقان ضمن گرامي داشت هفته دولت و ارج نهادن به مقام شهيدان رجايي و باهنر اظهار داشت: تبعيت از ولايت فقيه و خادم ملت بودن بايد سرلوحه كار مسئولان قرار گيرد و مسئولان بايد با الگو گرفتن از راه و روش شهيدان رجايي و باهنر در خدمت رساني به مردم از هيچ كوشش و تلاشي دريغ نورزند و به پاسداري از انقلاب اسلامي و خون شهدا بپردازند.
در اين جلسه كه در سالن كنفرانس بخشداري طالقان با حضور جمعي از مسئولان ادارات و نهادهاي بخش طالقان برگزار شد تعدادي از مسئولان به برخي از مشكلات موجود در ادارات و منطقه از جمله تغيير ساختار و بازنگري در طرح هاي هادي روستاها و رفع موانع جهت سهولت در امر ساخت و ساز در شهر و روستا و همچنين سازماندهي دهياري هاي و گازرساني به منطقه اشاره كردند و خواستار پيگيري بخشداري در اين امور شدند.
توليد فرآورده هاي لبني
تبريز - خبرنگار كيهان: كارخانه فرآورده هاي لبني شير پاستوريزه «بركه» مراغه به مناسبت هفته دولت به بهره برداري رسيد. اين واحد در 2500 مترمربع وسعت و با 25 ميليارد ريال هزينه احداث و موجب اشتغال مستقيم
35 نفر شده است. اين واحد هر سال 7300 تن محصولات لبني، توليد خواهد كرد.
بهره برداري از 33 طرح
دهلران - خبرنگار كيهان: فرماندار شهرستان مهران گفت: با حضور معاونان سياسي امنيتي استانداري ايلام از 33طرح عمراني خدماتي، كشاورزي و صنعتي در شهرستان مرزي مهران بهره برداري شد.
مجتمع فرهنگي و هنري
رودهن - خبرنگار كيهان: همزمان با گراميداشت هفته دولت با حضور مديركل فرهنگ و ارشاد اسلامي استان تهران، فرماندار دماوند و جمعي از مسئولان محلي در محل اداره دفتر فرهنگ و ارشاد اسلامي مجتمع فرهنگي - هنري وصال رودهن افتتاح شد.
برگزاري نمايشگاه كتاب
سرويس شهرستان ها - انتشارات صحيفه الزهرا با همكاري اداره فرهنگ و ارشاد اسلامي شهرستان اسلامشهر، نمايشگاه كتاب رمضان و مسابقه كتابخواني رضوان را به مناسبت هفته دولت و ماه مبارك رمضان برگزار كرده است. به گزارش روابط عمومي اداره فرهنگ و ارشاد اسلامي شهرستان اسلامشهر، در اين نمايشگاه كه جنب مصلاي نماز جمعه اسلامشهر و با 10% تخفيف برگزار شده بود بيش از صد و پنجاه عنوان كتاب با موضوعات اجتماعي، روانشناسي، مذهبي و... در معرض ديد علاقمندان و نمازگزاران قرار گرفت و يك دوره مسابقه كتابخواني نيز بين نمازگزاران برگزار شد.
واگذاري 90 واحد مسكوني
زنجان - خبرنگار كيهان: به مناسبت هفته دولت 90 واحد مسكوني به خانواده هاي تحت پوشش كميته امداد امام خميني(ره) شهرستان خدابنده واگذار شد. به گزارش روابط عمومي كميته امداد امام استان زنجان اين واحدهاي مسكوني با زيربناي 5740 مترمربع و با اعتباري بالغ بر 8 ميليارد و 240 ميليون ريال از محل اعتبارات بهسازي و مقاوم سازي مسكن احداث شده است.

 



رشد 10 برابري توليد گندم در استان قم

قم - خبرنگار كيهان:
مدير عامل شركت غله استان قم از افزايش 10 برابري توليد گندم در اين استان نسبت به سال گذشته خبر داد.
«حسن حجت نيا» با اشاره به آغاز فصل خريد گندم در استان قم گفت: تاكنون بيش از 45 هزار تن گندم از كشاورزان استان قم خريداري شده است و پيش بيني مي شود امسال بيش از 55 هزار تن گندم از كشاورزان استان خريداري شود.
وي با بيان اينكه تاكنون ميزان توليد گندم كشاورزان استان 10 برابر سال گذشته بوده است، اظهار داشت: سال گذشته با توجه به خشكسالي كه استان را فرا گرفته بود توليد گندم بسيار پايين و در حدود 4 هزار تن بود كه اين مقدار در سال جاري با توجه به بارش باران تاكنون 10 برابر شده است و پيش بيني مي شود از اين مقدار هم بيشتر شود.
مديرعامل شركت غله استان قم با تاكيد بر اينكه قيمت خريداري گندم ها از كشاورزان از سوي دولت به طور ثابت تعيين شده است، اظهار داشت: هر كيلو گندم امسال با ابلاغ دولت بين 305 تا 320 تومان خريداري مي شود كه پول گندم خريداري شده هم در كمتر از 24 ساعت پس از خريد به حساب كشاورزان واريز مي شود.
حجت نيا با اشاره به نياز گندم استان قم و ميزان مصرف ماهيانه مردم گفت: به طور ميانگين ماهانه 12 هزار تن گندم در استان قم مصرف مي شود كه توليد استاني گندم پاسخگوي اين نياز نيست و مجبور هستيم كه نياز خود را با خريد گندم از استان هاي ديگر برطرف كنيم.

 



رئيس مركز تحقيقات پوستي و سالك دانشگاه علوم پزشكي
اصفهان خبر داد درمان ضايعات پوستي حاد با روش جديد در اصفهان

اصفهان- خبرنگاركيهان:
مركز پوست و سالك اصفهان با استفاده از سلول هاي بنيادي گام جديدي در روش درمان ضايعات پوستي حاد برداشت.
رئيس مركز تحقيقات پوستي و سالك دانشگاه علوم پزشكي اصفهان با اعلام اين خبر گفت: اين مركز با همكاري پژوهشكده رويان اصفهان به روش درماني جديدي براي بهبود زخم هاي ديابتي، سوختگي ها و جراحات حاد و بيماراني كه در درمان به شيوه هاي پيشين ناموفق بوده اند، مي پردازد.
علي نيلفروش زاده افزود: در اين روش نوين درماني از پشت گوش بيمار تكه اي جدا شده و پس از كشت سلول هاي بنيادي پوست به محل آسيب ديده انتقال مي يابد و ظرف مدت كوتاهي بهبودي كامل حاصل مي شود.
وي گفت: يكي ديگر از اقدامات اين مركز، ايجاد درمانگاه تخصصي ويژه زخم هاي ديابتي است و بيماران زيادي در كشور براي درمان به اين مركز مراجعه مي كنند.

 



استاندار تهران:جوادآباد ورامين بزودي از بن بست خارج مي شود

ورامين-خبرنگار كيهان:
استاندار تهران گفت: با افتتاح جاده قم-گرمسار بزودي جوادآباد ورامين از بن بست خارج خواهد شد.
تمدن كه براي بررسي مشكلات منطقه ورامين به اين شهرستان سفر كرده و در نماز جمعه اين شهرستان شركت كرده بود با بيان اين مطلب افزود: تا پايان سال جاري مصلاي جوادآباد و مجتمع زيارتي و گردشگري امام زاده هادي به بهره برداري مي رسند.
بخش جوادآباد با 1450 كيلومتر مربع از بزرگ ترين بخش هاي استان تهران است كه اراضي آن از حاصلخيزترين اراضي اين استان به شمار مي رود.
مردم سخت كوش جوادآباد سالانه هزاران تن صيفي جات، انواع ميوه، گندم، جو و فرآورده هاي دام و طيور را به بازار مصرف عرضه مي كنند.

 



مديرعامل شركت آبفا: 300 كيلومتر از شبكه هاي توزيع آب استان كرمانشاه فرسوده است

كرمانشاه- خبرنگار كيهان:
حدود 300 كيلومتر از شبكه هاي توزيع آب استان كرمانشاه فرسوده است و نياز به اصلاح دارند. مهندس غلامرضا رضايي فر مديرعامل شركت آبفاي كرمانشاه با اعلام اين خبرگفت: اصلاح اين ميزان شبكه هزينه زيادي دارد و هدف گذاري شركت آب و فاضلاب استان اين است كه سالانه بين60 تا 70 كيلومتر از آن را اصلاح كنيم.
رضايي فر در بخشي از سخنانش به مجموع تصفيه خانه هاي استان كرمانشاه پرداخت و گفت: اكنون 100 تصفيه خانه فاضلاب در كشور وجود دارد كه از اين تعداد 7 تصفيه خانه در استان كرمانشاه در مدار بهره برداري قرار دارد.
وي تصريح كرد: شركت آب و فاضلاب استان كرمانشاه از شركت هاي پيشرو در زمينه جمع آوري دفع و تصفيه فاضلاب است و تصفيه خانه هاي فاضلاب استان از بالاترين استانداردهاي روز دنيا برخوردارند.
مديرعامل شركت آبفاي كرمانشاه در ادامه به قيمت تمام شده هر مترمكعب آب شرب اشاره كرد و گفت: براساس صورت هاي مالي سال 87 قيمت تمام شده هر مترمكعب آب تا زماني كه بدست مشتركين برسد 200 تومان است و اين درحالي است كه متوسط رقم دريافتي از مشتركين براي هر مترمكعب آب شرب 67 تومان است.

 



از محل اعتبارات سفررئيس جمهور به آذربايجان شرقي300 ميليون ريال در روستاي قره چپق بناب هزينه شد

بناب- خبرنگاركيهان:
از محل اعتبارات مصوب سفر دور دوم رئيس جمهور بالغ بر 300 ميليون ريال در روستاي قره چپق از توابع شهرستان بناب هزينه شد.
بخشدار مركزي بناب كه در بازديد از عمليات اجرايي خيابان حمام اين روستا حضور داشت گفت: روستاي قره چپق شهرستان بناب از جمله روستاهايي است كه نياز مبرم جهت صرف هزينه براي آباداني و توسعه دارد و دولت نهم در همين راستا وطي سفر دور دوم به استان آذربايجان شرقي مبلغي بالغ بر300 ميليون ريال اختصاص داد.
اسماعيل آذريان با اشاره به اين كه دراين روستا خيابان لاله زار با طول 800 متر و عرض 12 متري آسفالت شد ادامه داد: پروژه خيابان حمام نيز در همين زمينه و با اعتبار سفر دور دوم و همچنين خودياري اهالي به همت اعضاي شوراي روستا و دهياري پرتلاش آن در حال انجام است كه شامل عمليات زيرسازي، آسفالت و جدول گذاري مي شود.

 



مديرعامل شركت آب و فاضلاب روستايي استان:
تأمين آب آشاميدني سالم روستاهاي قزوين 70 ميليارد تومان اعتبار نياز دارد

قزوين - خبرنگار كيهان:
مدير عامل شركت آب و فاضلاب روستايي استان قزوين گفت: براي تأمين آب شرب روستاهاي اين استان به 70 ميليارد تومان اعتبار در قالب برنامه پنجم توسعه نيازمنديم.
محمد عليزاده با اعلام اين خبر، افزود: تعداد 633 روستاي بالاي 20 خانوار در استان قزوين وجود دارد كه از اين تعداد تنها 382 روستا تحت پوشش شركت آب و فاضلاب روستايي هستند.
وي شاخص بهره مندي جمعيت روستايي استان قزوين از آب شرب سالم را 83 درصد عنوان و خاطرنشان كرد: شاخص بهره مندي روستاييان استان از آب سالم قبل از انقلاب تنها 12 درصد بوده است كه اين رقم هم اكنون به 3/83 درصد افزايش يافته است.
مديرعامل شركت آب و فاضلاب روستايي استان قزوين گفت: در حال حاضر بيش از
63 درصد آب مصرفي در روستاهاي استان به وسيله چشمه ها و قنات ها تامين مي شود. عليزاده حجم اعتبارات در اين بخش در طول ده سال گذشته را بالغ بر 40 ميليارد ريال عنوان كرد و افزود: از اين مقدار 26 ميليارد تومان تنها در مدت خدمت دولت دهم صورت گرفته است.

 



با سرمايه گذاري يك بانوي ايراني مقيم سوئيس خانه هاي تاريخي كاشان بازسازي مي شود

كاشان-خبرنگاركيهان:
صبا منوچهري، پس از 20 سال دوري از وطن به تازگي در سفر به ايران با مشاهده تصاوير خانه هاي تاريخي كاشان، علاقه مند به بازسازي اين خانه ها شده است.
اين بانوي ايراني مقيم سوئيس 4 خانه تاريخي كاشان را بازسازي مي كند.
استاد علي اكبر حلي، معمار مرمت خانه هاي تاريخي كاشان گفت: صبا منوچهري بانوي كاشاني مقيم سوئيس، خانه هاي تاريخي رشادي، زركار، صاحب و يك خانه ديگر را كه ميراث دوران قاجاريه است به مبلغ 300 ميليون تومان از مالكان آنها خريده است.
به گفته وي، مساحت اين 4 خانه تاريخي در مجموع بيش از 6 هزار مترمربع است و در كل حدود 8 هزار مترمربع زير بنا دارد.
وي افزود: اين بناها هم اكنون در حال مرمت، بازسازي و استحكام بخشي است و 5/1 ميليارد تومان براي اين كار پيش بيني شده و خانم منوچهري تاكنون 500 ميليون تومان آن را اختصاص داده است.
خانه هاي تاريخي رشادي، زركار و صاحب در كوچه رنگرزان محله سرپله در بافت قديم شهر كاشان قرار دارد.اين بانو كه در رشته طلاسازي تحصيل كرده است قصد دارد در يكي از اين خانه ها كارگاه طلا سازي تاسيس كند و ايجاد اقامتگاه، نمايشگاه و كارگاه هاي هنري در اين خانه ها از ديگر اهداف اين بانو براي بازسازي اين خانه هاست.
500 هكتار از 8 هزار و 500 هكتار محدوده خدماتي شهري كاشان به بافت تاريخي اختصاص دارد.

 



بهره برداري از خط 400 كيلوولت فسا -سعادت شهر

شيراز - خبرنگار كيهان:
راه اندازي و توسعه صنايع مادر و زيربنايي بايد در سرفصل اقدامات مديران استان فارس در دولت دهم قرار گيرد.
مهندس سيدمحمدرضا رضازاده استاندار فارس در مراسم بهره برداري از خط 400 كيلو ولت فسا - سعادت شهر با بيان اين مطلب گفت: كارها و اقداماتي كه در جهت تامين زيرساختهاي لازم براي توسعه استان در طول چند سال گذشته صورت گرفته بي سابقه است و با توجه به آماده سازي زيرساختها در بخشهاي مختلف، در دوره چهارساله دولت دهم بايد در مسير توسعه صنايع زيربنايي گام برداشت.
وي اظهار داشت: از اين پس بايد تلاشمان را روي توسعه صنعتي استان و شكل گيري پروژه هاي مادر كه هسته اوليه آنها نيز گذاشته شده بگذاريم.
مديرعامل شركت برق منطقه اي فارس نيز گفت: ايستگاه سعادت شهر و همچنين سورمق و آباده كه بزرگترين ايستگاه 400كيلوولت جنوب كشور است به زودي به بهره برداري خواهند رسيد.
مهندس محمدرضا مشفقيان افزود: امروز تمام روستاهاي بالاي 20 خانواراستان از نعمت برق برخوردار هستند و در هر نقطه از استان هر صنعتي كه نياز به برق داشته باشد را مي توان ايجاد كرد.
وي هدف از ايجاد خط
400 كيلو ولت فسا - سعادت شهر كه از مصوبات سفر هيئت دولت به استان فارس است را انتقال توليد نيروگاه جنوب اصفهان به شبكه فارس و ايستگاه 400 كيلو ولت فسا دانست و اضافه كرد: اين خط اصفهان را به فارس اتصال داده و در پايداري شبكه فارس و جنوب كشور نقش بسزايي دارد.
خط 400 كيلو ولت فسا - سعادت شهر به طول 140 كيلومتر و با اعتباري بالغ بر 280 ميليارد ريال ظرف مدت 41 ماه انجام و به بهره برداري رسيده است.

 



مدير جهاد كشاورزي گنبد كاووس خبر داد تأثير مثبت بارندگي هاي اخير بر كشاورزي گنبدكاووس

گنبد كاووس- خبرنگار كيهان:
بارندگي هاي اخير در شهرستان گنبدكاووس تأثير مثبتي بر روند كشت و داشت محصولات زراعي اين شهرستان داشته است.
احمد قاضي مدير جهاد كشاورزي گنبدكاووس در خصوص اثرات بارندگي هاي اخير بر محصولات زراعي افزود: بارندگي ها در روزهاي اخير توانسته است تا حدودي نياز آبي گياهان زراعي ديم از قبيل پنبه، آفتابگردان، ماش و محصولات ديگر زراعي را تأمين كند.
وي تصريح كرد: تداوم اين بارندگي ها به خصوص در مراحل گندهي و دانه بندي گياهان زراعي ديم مي تواند موجب افزايش توليد در اراضي ديم شود.
«ارازقلي قرنجيك» كارشناس حفظ نباتات جهاد كشاورزي شهرستان گنبدكاووس نيز در اين خصوص گفت: در بارندگي هاي اخير رطوبت خاك زراعي مزارع منطقه براي آماده سازي و شخم اراضي كشت پائيزه گياهاني مانند كلزا، گندم، جو و ديگر محصولات به اندازه كافي تأمين شده است.
ارزاقلي قرنجيك تصريح كرد: ذخيره رطوبت بارندگي هاي تابستانه تأثير زيادي بر روند رشد و نمو گياهان زراعي در پاييز و زمستان دارد.

 



معاون برنامه ريزي و توسعه قضايي دادگستري استان كردستان:
دادگستري مريوان، قروه و بيجار به سيستم الكترونيكي مجهز شدند

سنندج - خبرنگار كيهان:
معاون برنامه ريزي و توسعه قضايي دادگستري استان گفت: در راستاي اجراي روند الكترونيكي رسيدگي به پرونده هاي قضايي از ابتداي سال 88 با ايجاد زيرساخت هاي لازم براي راه اندازي شبكه الكترونيكي هم اينك دادگستري هاي مريوان، قروه و بيجار به سيستم الكترونيكي مجهز شده اند.
«مهدي رحماني» افزود: به لحاظ مشكلات خطوط ديتاي شهرستان ها، بهره برداري از اين سيستم پس از تاخيري چند ماهه سرانجام با همكاري شركت مخابرات استان و تلاش كارشناسان دفتر آمار و انفورماتيك دادگستري كردستان و برگزاري كلاس هاي آموزشي براي كاربران، مقدمات استفاده از اين نرم افزار فراهم شد و از اوايل مرداد ماه سالجاري دادگستري شهرستانهاي مريوان، قروه و بيجار بصورت رسمي به اين سيستم متصل شدند.
رحماني اظهار اميدواري كرد تا پايان مردادماه امسال كليه دادگستري هاي شهرستانها و بخشهاي تابعه استان به اين نرم افزار مجهز شوند..
معاون برنامه ريزي و توسعه قضايي دادگستري استان كردستان يكي از مهمترين مزاياي نرم افزار (سي ام اس) را عدم لزوم مراجعه اصحاب دعوي به شعب محاكم جهت پيگيري روند رسيدگي به پرونده ها عنوان كرد و گفت: اصحاب دعوي در بدو ثبت پرونده مي توانند با مراجعه به شعب، كلاسه پرونده و رمز مخصوص به خود را دريافت و با مراجعه به سايت WWWJUDCMSIR يا دستگاههاي اطلاع رساني دادگستري از آخرين اطلاعات پرونده هاي خود آگاه شوند.

 



پاسخ به يك مطلب

در پي درج مطلبي با عنوان «جلسات غيرضروري در ساعات اداري» در صفحه يازده مورخ
4/6/88، رئيس اداره آموزش و پرورش منطقه امامزاده (بادرود) پاسخي به كيهان ارسال كرد، كه به شرح ذيل است:
عنوان غيرضروري براي جلسات اداري كه براساس دستورالعمل ها شامل شوراي برنامه ريزي، سازماندهي، پروژه مهر، شوراي معاونين، شوراي نقل و انتقالات، كميته پشتيباني بسيج و شوراي منطقه اي، شوراي مالي و... است، كاملا غيرمنصفانه و به دور از هر نوع منطقي است چرا كه فصل تابستان، ايام برنامه ريزي، تصميم گيري و نقل و انتقالات نيروها، تجهيز مدارس و... بوده و تصميم گيري براي چنين امور مهمي بدون مشورت و هماهنگي با كارشناسان اداري كاري عقيم و بي نتيجه خواهد بود. بنابراين عنوان غيرضروري براي جلسات اداري به دور از انصاف و منطق است.
در خصوص حضور كارشناسان در مراسم ترحيم و همچنين بازديد از زائرين خانه خدا و عتبات عاليات به اطلاع مي رساند:
1- اين كار صرفا به منظور تكريم فرهنگيان عزيز بوده است.
2- شركت در مراسم و بازديدها با حضور تمام كارشناسان نبوده و فقط با حضور تعدادي از كارشناسان انجام گرفته و اينگونه نيست كه تمامي كارشناسان اداره را ترك كنند و موجب سرگرداني ارباب رجوع شوند.
3- حضور در مراسم ترحيم امري عادي بوده و از گذشته ها نيز اينگونه مرسوم بوده است.
4- عدم شركت در اينگونه مراسم و بازديدها باعث گله مندي و شكايت فرهنگيان شده چرا كه به علت محدود بودن منطقه و آشنايي زياد، چنين توقعي براي همكاران فرهنگي ايجاد شده است.
در مورد عدم تغيير و تحول در مجموعه آموزش و پرورش خاطرنشان مي شود كه بعد از انتصاب رياست جديد اداره تاكنون معاون آموزش و نوآوري و معاون پرورشي و چند نفر كارشناس معرفي شده اند.
ضمنا تغيير و تحول هنگامي كه به بدنه آموزش و پرورش و فرايند آموزش ضربه برساند، كاري معقول و پسنديده نيست و بايد شرايط كاملا مهيا شود.

 



آغاز عمليات اجرايي و بهره برداري از 6 پروژه خط انتقال گاز در خراسان رضوي

مشهد - خبرنگار كيهان:
مدير عامل شركت گاز خراسان رضوي از بهره برداري و آغاز عمليات اجرايي 6 پروژه خط انتقال در
11 شهر و 40 روستاي استان در هفته دولت خبر داد.
عليرضا معراجي در نشست خبري افزود: با تزريق گاز و بهره برداري از خط انتقال 30 اينچ نيروگاه فردوسي به طول هفت كيلومتر و خطوط انتقال 20 اينچ گناباد به بجستان به طول 50 كيلومتر، بجستان به فردوس به طول 40 كيلومتر و فردوس به بشرويه به طول 81 كيلومتر اين شهرها از نعمت گاز برخوردار خواهند شد.
وي اضافه كرد: همزمان با هفته دولت گازرساني به هشت شهر كندر، دولت آباد، كلات، بجستان، سلامي، كدكن و سفيد سنگ و 16 روستا شامل 9 روستا در محور گلمكان،
6 روستاي مشهد و يك روستا از توابع خليل آباد به بهره برداري رسيده و عمليات اجرايي خطوط انتقال شهرهاي قاسم آباد از توابع خواف به طول 25 كيلومتر و انابد از توابع بردسكن به طول 34 كيلومتر
كلنگ زني شد.
وي ادامه داد: عمليات گاز رساني به پنج روستاي خواف، يازده روستاي درگز، چهار روستاي قوچان و روستاهاي جيم آباد، تپه سلام، بينالودو همچنين گاز رساني به فاز 2 شهر جديد گلبهار و منطقه ملاصدراي مشهد از جمله پروژه هاي كلنگ زني شده در هفته دولت است.
معراجي با بيان اين كه هم اكنون 12 هزار و 380 شبكه انتقال و
546 هزار انشعاب و يك ميليون و 163 هزار مشترك در استان تحت پوشش شبكه گازرساني مي باشند افزود: خراسان رضوي بعد از استان تهران با 8 ميليارد و 715 ميليون مترمكعب مصرف در سال گذشته در رتبه دوم كشوري قرار دارد.

 



شكارچيان متخلف در كيش به زندان و جريمه نقدي محكوم مي شوند

كيش- خبرنگار كيهان:
شكارچيان متخلفي كه به صيد يا شكار غيرمجاز اقدام كنند به پرداخت جريمه نقدي و زندان محكوم خواهند شد.
معاونت عمراني سازمان منطقه آزاد كيش با انتشار بخشنامه اي اعلام كرد: كساني كه به صيد و شكار غيرمجاز جانوران در خشكي و دريا اقدام كنند به جريمه نقدي و حبس يك تا سه ماه محكوم خواهند شد. اين بخشنامه مي افزايد: كساني كه به خريد و فروش، حمل و نقل، نگهداري و صادرات حيوانات شكار شده بپردازند به حداكثر مجازات تعيين شده محكوم خواهند شد.
گفتني است طي 20 سال گذشته به دليل عدم نظارت، خسارات جبران ناپذيري به حيات وحش جزيره كيش وارد شده است.

 

(صفحه(12(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14