(صفحه(12(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


یکشنبه 15 شهريور 1388- شماره 19455
 

صفحه (14)

صفحه (3)

صفحه (2)

     
كي بود سيلي زد ؟!(يادداشت روز)
كيهان و خوانندگان
درد (گفت و شنود)
گسترش جبهه ضد استكباري محور مذاكرات چاوز و احمدي نژاد در تهران
احمدي نژاد در جلسه معارفه وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي:
وظايف وزارت ارشاد عين ماموريت انقلاب اسلامي است
آبت نبود، نونت نبود جوگير شدنت چي بود؟! (خبر ويژه)
واشنگتن تايمز: پارلمان ايران يكپارچگي ملي را به نمايش گذاشت (خبر ويژه)
پلتيك ايران و سازهاي مخالف در فرانكفورت (خبر ويژه)
آقاي مرعشي! اشكال از پيام گير شماست (خبر ويژه)
شما مرده ايد، خودتان خبر نداريد! (خبر ويژه)



كي بود سيلي زد ؟!(يادداشت روز)

روز سه شنبه-10/6/88- در جريان بررسي صلاحيت وزراي پيشنهادي كابينه دهم، وقتي نوبت به سردار احمد وحيدي رسيد، جلسه علني مجلس شوراي اسلامي با «حفظ دستور» براي دقايقي از «دستور» خارج شد! نه اين كه نمايندگان موضوع بحث را واگذارند، بلكه داستاني فراتر از آن در ميان بود. تنها نماينده اي كه به عنوان مخالف ثبت نام كرده بود، اعلام كرد نه فقط در مخالفت با انتخاب سردار وحيدي براي وزارت دفاع سخني نمي گويد، بلكه با افتخار به او رأي اعتماد نيز خواهد داد. اظهارات اين نماينده نكته سنج و موقع شناس با احسنت، احسنت ساير نمايندگان روبرو شد و شعار مرگ بر اسرائيل در فضاي مجلس طنين انداخت.
سردار وحيدي از جمله مردان پاكباز و متعهدي است كه هرچه به آنها نزديكتر مي شوي برشيفتگي ات مي افزايند. ايمان و خلوص و كارآمدي و فداكاري او اگرچه از نگاه نمايندگان مردم پنهان نبود ولي حمايت يكپارچه روز سه شنبه مجلس از سردار وحيدي علت ديگري فراتر از آن نيز داشت.
از نخستين روزي كه معلوم شد سردار احمد وحيدي به عنوان نامزد وزارت دفاع در كابينه دهم معرفي شده است، آمريكا، رژيم صهيونيستي و متحدان اروپايي آنها، تبليغات پرحجم و گسترده اي را عليه وي تدارك ديده و به صحنه آوردند. بهانه اين بود كه سردار وحيدي در انفجار سال 1994 مركز تجاري يهوديان در آرژانتين كه به هلاكت 85 تن منجر شد، دست داشته است! و به همين علت از سوي پليس بين الملل-اينترپول- «اخطار قرمز RED NOTICE» گرفته و تحت تعقيب است!
جنجال صهيونيست ها عليه سردار وحيدي و پاسخ تحسين برانگيز مجلس به اين تبليغات پرسروصدا، از چند زاويه قابل ديدن است.
1- برخي از شواهد و قرائن موجود و از جمله واكنش غرب نسبت به گزينش سردار وحيدي براي وزارت دفاع، حكايت از آن دارد كه تبليغات پرحجم يادشده با رخدادهاي بعد از انتخابات رياست جمهوري دهم بي ارتباط نبوده است و صهيونيست ها و هم پيمانان آمريكايي و اروپايي آنها اميدوار بودند دكتر احمدي نژاد تحت تاثير اين تبليغات و با توجه به فتنه اخير و مشترك آمريكا و خط نفاق داخلي، دست به واكنشي منفعلانه بزند و براي تلطيف رابطه با دنياي غرب در گزينه خويش براي وزارت دفاع دولت دهم تجديدنظر كند! و يا نمايندگان مجلس- با همين انگيزه!- از دادن رأي اعتماد به سردار احمد وحيدي خودداري ورزند. اما اصرار دولت و حمايت كم نظير نمايندگان مردم از سردار وحيدي با تاكيد بر اين كه حمايت آنان، مخالفت با خواست صهيونيست هاست، نشان داد مردم ايران و نمايندگان آنها تا چه اندازه از صهيونيست ها نفرت دارند و نه فقط رجزخواني اين جرثومه هاي فساد و تباهي را به هيچ مي انگارند، بلكه از هر اقدامي كه خشم آمريكا و متحدانش را در پي داشته باشد با افتخار استقبال مي كنند.
چند ساعت بعد از رأي اعتماد مجلس به سردار وحيدي كه از پرشمارترين رأي موافق برخوردار بود، روزنامه انگليسي ديلي تلگراف از اين اقدام مجلس شوراي اسلامي با عنوان «سيلي محكم» نمايندگان مردم ايران به اسرائيل ياد كرد و در حالي كه انتظار غرب براي تجديدنظر دولت و مجلس در اين گزينه را پنهان نمي كرد، نوشت؛ تهران بي توجه به نگاه غرب، بيشترين حمايت خود را نثار وزيري كرد كه با بيشترين مخالفت آمريكا و اسرائيل روبرو بود.
نكته درخور توجه اين كه طي 30 سال گذشته و در تمامي مقاطع-بدون استثناء- آمريكا و متحدانش با گزينه هاي دولت و مجلس مخالفت ورزيده و عليه آنان دست به تبليغات گسترده اي مي زدند و شواهد موجود و مكتوب نشان مي دهد هيچگاه انتظار نداشته اند كه رجزخواني ها و تهديداتشان در تصميم و اراده مسئولان كشورمان تاثيري داشته باشد، اما، اين بار مقامات آمريكايي و صهيونيستي به فتنه اي كه با پادويي خط نفاق داخلي بر پا كرده بودند اميد بسته بودند! و در پي اين اميد واهي، پاسخ دندان شكن دولت و مجلس- و به قول ديلي تلگراف، سيلي محكم- را انتظار نمي كشيدند. اظهارنظر فيليپ كرالي، سخنگوي وزارت خارجه آمريكا دراين باره شنيدني است. كرالي مي گويد «انتخاب وزيردفاع جديد ايران براي ما آزاردهنده است. ما از ايران انتظار پيام تغيير داشتيم و اميدوار بوديم ايران نشان بدهد خط مشي جديد و تازه اي را دنبال خواهد كرد اما ايران با انتصاب احمد وحيدي، به جاي حركت در جهت بهبود روابط با جامعه جهاني، به عقب گام برداشته و ما را نااميد كرده است»!
2- بعد از انفجار مركز تجاري يهوديان در بوئنوس آيرس آرژانتين - 18جولاي 1994/28تيرماه1373- صهيونيست ها و مقامات آمريكايي انگشت اتهام خود را به سوي جمهوري اسلامي ايران دراز كردند و در سال 2001 ميلادي كه محاكمه متهمان پرونده آميا- نام مركز تجاري ياد شده- رسماً آغاز شد، قاضي «خوان خوزه گاليانو» تعدادي از مسئولان و شهروندان جمهوري اسلامي ايران را به دست داشتن در اين انفجار متهم كرد و افرادي را با عنوان شاهد به دادگاه فراخواند كه همگي به دخالت ايران در انفجار آميا شهادت دادند. قاضي گاليانو به بهانه امنيتي، نام و نشان شاهدان را اعلام نمي كرد و با القابي نظير شاهدA، شاهدB، شاهدC و... از آنها ياد مي كرد! 10 سال بعد در نوامبر 2004-آبان1383- قاضي گاليانو در جريان يك پرونده فساد مالي بازداشت و از كار بركنار شد. او در دادگاه اعتراف كرد كه براي متهم كردن ايران به دخالت در انفجار آميا، مبلغ 400 هزاردلار -فقط در يك مرحله- از مقامات اسرائيلي رشوه گرفته و مبالغ قابل توجهي نيز به شاهدان اجيرشده پرداخت كرده بود.
4 سال بعد از انفجار در مركز تجاري يهوديان، ديوان عالي آرژانتين در پيش نويس حكم خود پيرامون اين پرونده رسماً اعلام كرد كه جمهوري اسلامي ايران در بمب گذاري آميا هيچگونه دخالتي نداشته است و «كارلوس منم» رئيس جمهور وقت آرژانتين نيز اين اتهام را كاملاً مردود دانسته و از دستگاه قضايي آرژانتين خواستار ارائه توضيح و دليل شده بود كه درخواست او بي پاسخ ماند. و اما، 10 سال بعد، كه قاضي گاليانو به دريافت رشوه هاي كلان از صهيونيست ها اعتراف كرد، هويت برخي از شاهدان نيز فاش گرديد، قاضي گاليانو، شاهدان را با هدايت و معرفي مقامات امنيتي آمريكا و از ميان منافقين فراري و چند خلافكار حرفه اي و اجيرشده انتخاب كرده بود.
با توجه به ماجراي برملا شده «آميا» و اثبات عدم دخالت ايران در انفجار سال 1994 آرژانتين، بديهي است اعلام نگراني صهيونيست ها و متحدان آمريكايي و اروپايي آنها نسبت به وزارت سردار وحيدي نمي تواند، آن گونه كه ادعا مي كنند به خاطر دخالت وي در انفجار آميا باشد. پس ماجرا چيست؟! شواهد و قرائن موجود و اظهارنظر رسمي برخي از مقامات آمريكايي-نظير وزارت خارجه آمريكا- حكايت از آن دارند كه موج رواني- تبليغاتي اخير عليه سردار وحيدي، با هدف آزمون ضريب ايستادگي و ميزان اقتدار جمهوري اسلامي ايران بعد از فتنه اخير بوده است كه از سوي رئيس جمهور - با تاكيد بر اين گزينه-و از جانب نمايندگان ملت- با بيشترين رأي موافق- پاسخ درخور تقدير و دندان شكني به كانون بيروني فتنه داده شد.
3-«اعلان قرمز» پليس بين الملل -RED NOTICE- عليه سردار وحيدي مربوط به زماني است كه هنوز خيانت قاضي گاليانو آشكار نشده بود و بديهي است كه بعد از افشاي رشوه گيري قاضي گاليانو از رژيم صهيونيستي و پرونده سازي او عليه مسئولان جمهوري اسلامي ايران كه محكوميت وي در مراجع قضايي آرژانتين را در پي داشت، «اعلان قرمز» ياد شده بي اثر و فاقد وجاهت قانوني است. از اين زاويه هم مي توان نتيجه گرفت كه جوسازي سنگين عليه سردار وحيدي فقط يك بهانه بوده است و غرب در اين پوشش، ميزان اثرپذيري نظام اسلامي از فتنه اخير را دنبال مي كرده است.
4- قبل از افشاي زد و بند مشترك آمريكا، اسرائيل و قاضي گاليانو در پروژه متهم سازي ايران به دخالت در انفجار 1994 آرژانتين، پليس بين الملل به درخواست دولت آرژانتين و قاضي گاليانو، علاوه بر سردار وحيدي، به چندتن ديگر از مديران و مسئولان جمهوري اسلامي ايران نيز «اعلان قرمز» داده بود. از جمله آقاي هاشمي رفسنجاني كه در آن هنگام رئيس جمهور ايران بود. بنابراين، اگر ابراز نگراني صهيونيست ها و متحدان آمريكايي و اروپايي آنها همانگونه كه ادعا كرده اند با استناد به اعلان قرمز پليس بين الملل عليه سردار احمد وحيدي است بايد گفت؛ اين اعلان قرمز عليه آقاي هاشمي رفسنجاني نيز صورت پذيرفته بود. چرا آمريكا و متحدانش فقط سردار وحيدي را خطرناك مي دانند و عليه جناب هاشمي رفسنجاني نه فقط موضعي نمي گيرند، بلكه سالوسانه از ايشان تعريف و تمجيد نيز مي كنند؟!
اكنون با توجه به شواهد و قرائن ياد شده آيا نبايد باور كرد، سيلي محكمي كه آمريكا و اسرائيل از دولت و مجلس اصولگرا دريافت كرده اند، قبل از آن كه به خاطر توهم پراكني عليه سردار وحيدي باشد، به خاطر فتنه انگيزي اخير آنها با بهره گيري از پادويي خط نفاق جديد بوده است؟!
5-نكته اي كه ذكر آن در پايان اين نوشته شايد خالي از عبرت نباشد، بهره گيري رژيم صهيونيستي از شگرد معروف «تكرار ادعا»ست. در اين شگرد يك ادعاي دروغ و باطل، بي وقفه تكرار مي شود، هرچند كه بارها دروغ بودن آن به اثبات رسيده باشد. نمونه بهره گيري صهيونيست ها از اين شگرد را مي توان در ماجراي انفجار «آميا» به وضوح ديد. صهيونيست ها علي رغم صدها سند دقيقاً و رسماً بررسي شده و با وجود اعلام رسمي، رشوه گيري قاضي گاليانو و... هنوز هم ادعا مي كنند ايران در آن ماجرا دست داشته است. برخي از كارشناسان عمليات رواني، از اين شگرد با عنوان «شگرد به بن بست رسيده ها» نيز ياد مي كنند... آيا شباهت اين شگرد صهيونيست ها با شگردي كه موسوي و خاتمي در جريان انتخابات اخير به كار گرفته و علي رغم تمامي اسناد موجود در شيپور فريب تقلب در انتخابات مي دميدند، عبرت انگيز نيست؟!
حسين شريعتمداري

 



كيهان و خوانندگان

¤ در خبرها خوانديم كه از خاتمي دعوت شده كه در شب هاي قدر در حرم مطهر امام خميني(ره) سخنراني كند. جاي تعجب است، چگونه از فردي كه متهم به ايجاد اغتشاش در كشور است براي سخنراني در مراسمي كه براي نزديكي بندگان خدا به پروردگار برگزار مي شود دعوت شده است؟
محمدحسين حامدي از قم
¤ روزنامه هاي زنجيره اي از هم اكنون بر سر مسئله سخنراني خاتمي در مراسم شب قدر حرم حضرت امام(ره) غوغا به پا كرده اند. اين كار نوعي دست پيش گرفتن براي پس نيافتادن است. واقعا پس از رو شدن اين همه دليل مبني بر خيانت به نظام، چگونه مي توان پذيرفت كه خاتمي در حرم امام صحبت كند؟ او بايد به جاي حرم امام در دادگاه و درباره رابطه اش با جورج سورس، روساي جمهور آمريكا، سفرش به مصر در آستانه انتخابات، كمك هاي نامشروعي كه به بهانه گفت وگوي تمدن ها و مبارزات انتخاباتي از دشمن گرفت، دست دادن با خانم هاي بي حجاب در ايتاليا و... پاسخ دهد.
يك هموطن
¤ چشم پوشي بر خطاهاي سران فتنه پس از انتخابات غيرقابل قبول است. از قوه قضاييه تقاضاي محاكمه آنها مي شود، چون عدم برخورد با آنها موجب دلسردي مردم مي گردد.
شكرلو از ملاير
¤ بعضي از مخالفين آقاي احمدي نژاد اعلام كرده اند ايشان با پرداخت سود سهام عدالت در پايان دوره دولت نهم توانست مجددا رئيس جمهور شود. در مقام جواب عرض مي كنم اولا اين نوع صحبت ها و موضع گيري ها در مورد آقاي احمدي نژاد رياست محترم جمهوري توهين به راي دهندگان به ايشان است چرا كه 25 ميليون ايراني با مشاهده صداقت و تلاش خستگي ناپذير در يك فرد خادم و دلسوز به او راي داده اند ثانيا اين مردم ايمان و اعتقاد خودشان را با مقداري ناچيز سود سهام معامله نمي كنند. خداوند عاقبت همه ما را ختم به خير كند.
يك هموطن ايراني
¤ بنده پدر سه دانشجوي دانشگاه آزاد هستم و تمام درآمدم صرف هزينه تحصيلي آنها مي شود. از مسئولان تقاضا مي شود كه نسبت به اقدامات اخير دانشگاه آزاد از جمله صرف پولهايي كه از ما مي گيرند براي تبليغات انتخاباتي و همچنين وقف آنها رسيدگي شود.
علي محمد ملكي از همدان
¤ دولت در ماه مبارك رمضان ساعات كار كارمندان بخش امور اداري را كاهش داد ولي در مورد كارمنداني كه كار آنان بصورت شيفتي است مثل بنده كه در اورژانس 115 كار مي كنم ساعات كار آنان كاهش كه نداشت هيچ حق اضافه كاري هم منظور نكرده اند. چرا بايد چنين تبعيض هاي آشكاري در حق بعضي از كارمندان زحمت كش بشود و كسي هم پاسخگو نباشد.
عباسي
¤ در اين ستون درج كنيد تاكنون سود سهام عدالت گروهي از فرهنگيان بازنشسته به حساب آنان واريز نشده است، علت آن چيست؟ و چرا در اين مورد اطلاع رساني نمي شود؟
شاه اكبري از ايلام
¤ جانبازان زير 10درصد داراي هيچ گونه تسهيلاتي نيستند. از دولت محترم تقاضا مي شود كه حداقل در زمينه مسكن و يا فرزندان جانبازان زير 10درصد نيز تسهيلات درنظر گرفته شود.
يك شهروند
¤ معمول بود كه در اعياد مختلف، غيبت سربازان نظام وظيفه بخشيده مي شد، اما مدتي است كه اين امر تكرار نمي شود. با توجه به معافيت هاي گوناگوني كه پيش آمده است، از نظام وظيفه تقاضا مي شود كه نسبت به بخشودگي غيبت سربازان نيز اقدام شود.
مادر يك سرباز
¤ در كيهان روز چهارشنبه 11شهريورماه آمده كه به معلمان نمونه شهر تهران، خودروي پرايد و فيش حج تمتع اهدا شده است. در حالي كه به معلمين نمونه شهرهاي محروم، 300 هزار تومان و نمونه هاي استاني 700 هزار تومان اهدا شده است. اين تفاوت 9 ميليون توماني چه توجيهي دارد؟
يك شهروند
¤ از دولت محترم تقاضا مي شود كه نسبت به افزايش حقوق و بن كارگران رسيدگي شود.
ميرعمادي
¤ در شهرستان گرگان علي رغم پرداخت ماهانه 90هزار تومان حق بيمه، ويزيت پزشك 10هزار تومان است.
مهران از كردكوي
¤ ليزينگ شركت ايران خودرو با تغيير اسم ديركرد به عدم انجام تعهدات، 54 درصد بهره مي گيرد. براي شكايت از اين اقدام بايد به كجا مراجعه كرد؟
ثابتي
¤ شست و شوي برج ميدان آزادي با صرف 400ميليون تومان، آن هم در سال اصلاح الگوي مصرف بسيار عجيب است. اين يك اسراف آشكار است.
اميري از تهران
¤ تاكنون كمتر از 20درصد سود سهام عدالت به فرهنگيان پرداخت شده است، دليل اين تاخير چيست؟
شاكري از خرم آباد
¤ مسئولان شهري مي گويند 40درصد از اتوبوس هاي سطح شهر تهران، بليتي هستند. اما در واقعيت، كمتر از 10درصد اتوبوس ها بليتي هستند و تقريبا تمام اتوبوس ها ريالي شده اند.
احمدزاده
¤ در ميدان پونك شماره پلاك هاي خانه ها، پس از حدود 10سال تغيير كرده است. اين اقدام موجب ناراحتي مردم شده است. از شهرداري محترم تقاضا مي شود كه بر پلاك هاي جديد نيز همان شماره هاي قديم ثبت شود.
محمود شعبان پور
¤ حقوق بازنشسته هاي ارتش تاكنون از طريق كارت بانك سپه پرداخت مي شد و مشكلي وجود نداشت ولي اخيرا اين كارت ها را فاقد اعتبار كرده اند و شخص حقوق بگير بايد شخصا به بانك مراجعه داشته باشد. وقتي پدر بازنشسته بنده در بيمارستان بستري است و يا توانايي جابجايي ندارد با اين سنگ اندازي ها و ايجاد موانع چگونه مشكل دريافت حقوق آنان را حل بكنيم.
سبحاني

 



درد (گفت و شنود)

گفت: ادعاي كروبي درباره برخورد آنچناني با افراد بازداشت شده بدجوري دست شيخ اصلاحات را توي پوست گردو گذاشته.
گفتم: خب! مگه مجبوره دروغ بگه كه حالا پيش چشم همه سنگ روي يخ بشه!
گفت: مدتي است به اين شهر و آن شهر و اين شهرك و آن شهرك سرك مي كشه تا شايد نمونه اي پيدا كنه حتي گفته شده كه به بعضي ها پول هنگفتي هم پيشنهاد شده ولي افاقه نكرده!
گفتم: موسوي و خاتمي بدجوري اين شيخ اصلاحات را فداي قدرت طلبي خودشان كردند.
گفت: حالا هم اگر خودش رو به چند تا آدم مومن و متعهد و دلسوز معرفي كنه، شايد راه كاري براش پيدا بشه!
گفتم: چه عرض كنم؟!... يارو به دكتر مراجعه كرده بود. دكتر ازش پرسيد؛ چه دردي داري؟ يارو گفت؛ اگر مي دونستم كه پيش شما نمي اومدم!

 



گسترش جبهه ضد استكباري محور مذاكرات چاوز و احمدي نژاد در تهران

رؤساي جمهور ايران و ونزوئلا در مذاكرات مشترك خود خواستار توسعه جبهه ضداستكباري شدند.
به گزارش دفتر امور رسانه هاي رياست جمهوري، محمود احمدي نژاد ظهر ديروز در مذاكرات مشترك با رئيس جمهور ونزوئلا كه پس از يك ساعت گفتگوي خصوصي انجام شد، استفاده از همه ظرفيت ها براي گسترش و افزايش همكاري هاي دوجانبه را ضروري دانست و اظهار داشت: ايران و ونزوئلا با اجراي توافقات دوجانبه مي توانند همكاري هاي مشترك در مناطق مختلف جهان را نيز پيگيري كنند.
رئيس جمهوري اسلامي ايران با بيان اينكه ملت هاي آرماني و انقلابي ايران و ونزوئلا هميشه در كنار و همراه هم خواهند بود، گفت: توسعه روابط ايران و ونزوئلا با توجه به داشتن منافع، دوستان و دشمنان مشترك ضروري است.
وي تأكيد كرد: دوران اثرگذاري استكبار جهاني بر ملت هاي انقلابي پايان يافته است و كمك به ملت هاي مستضعف و انقلابي و توسعه جبهه ضدامپرياليستي درجهان مأموريت هاي مهم ايران و ونزوئلا است.
هوگو چاوز رئيس جمهور ونزوئلا نيز در اين مذاكرات با اشاره به حضور و همكاري ايران و ونزوئلا در جبهه ضد امپرياليستي جهان، تأكيد كرد: تهران و كاراكاس بايد با توسعه و تقويت روزافزون روابط به ملت هاي انقلابي كمك كنند.
چاوز كه براي هشتمين بار طي سال هاي اخير به تهران سفر كرده است ضمن حمايت از برنامه هسته اي تهران تصريح كرد: ما مطمئن هستيم، همانطور كه ايران پيشتر نيز نشان داده است، امروز هم از تلاش خود براي استفاده از انرژي صلح آميز هسته اي عقب نشيني نخواهد كرد و اين يك حق مسلم مردم ايران است كه تمامي تجهيزات و ساختارها براي استفاده از انرژي هسته اي صلح آميز را به كار گيرند.
وي در ادامه افزود: حتي يك مدرك مستدل يافت نشده است كه نشان دهد ايران در حال ساخت بمب هسته اي است. غربي ها به زودي ما را هم متهم به ساخت يك بمب اتمي مي كنند.
چاوز اضافه كرد: ونزوئلا در حال تلاش بر روي يك طرح مقدماتي به منظور ساخت يك «دهكده هسته اي» با كمك ايران در ونزوئلا است، بنابراين مردم ونزوئلا مي توانند در آينده اي نزديك از منابع حيرت آور انرژي هسته اي صلح آميز بهره مند شوند.
گفتني است رئيس جمهور ونزوئلا در سفر دو روزه خود به ايران علاوه بر مذاكره با مقامات عالي كشورمان چند يادداشت تفاهم نيز امضا خواهد كرد.
حاشيه هاي ورود چاوز
به گزارش فارس، استقبال رسمي رئيس جمهور كشورمان از هوگو چاوز رئيس جمهور ونزوئلا كه در نهاد رياست جمهوري برگزار شد با حاشيه هايي همراه شد.
¤ محمود احمدي نژاد درحالي از هوگو چاوز در نهاد رياست جمهوري استقبال كرد كه چاوز پس از پياده شدن از ماشين، مشت هاي گره كرده خود را به عنوان ايستادگي و مقاومت در برابر دشمنان دو كشور در مقابل رسانه هاي داخلي و خارجي نشان داد.
¤ چاوز و احمدي نژاد پس از سان ديدن از نيروهاي مستقر در نهاد رياست جمهوري با وزراي ايران و وزراي ونزوئلا در حياط نهاد رياست جمهوري ديدار كردند كه اين ديدار و گفتگو با هر وزير نزديك به 5 دقيقه به طول انجاميد كه در اين ميان آفتاب شديد بسياري از حاضران را آزار مي داد.
¤ هوگو چاوز در ملاقات خود با منوچهر متكي وزير امورخارجه كشور كه پس از سان ديدن از نيروهاي مستقر در حياط نهاد رياست جمهوري انجام شد، با مشت هاي گره كرده خواستار ايستادگي دو كشور دربرابر دشمنان مشترك ايران و ونزوئلا شد و خطاب به متكي گفت: ايران منافع، راهكارها و دشمنان مشتركي دارد و براي پيروزي و ايستادگي در برابر دشمنان نياز به همبستگي بيشتر بين ايران و ونزوئلا است كه اين همبستگي هر روز در حال افزايش است.
¤ رئيس جمهور ونزوئلا همچنين در گفت وگويي كوتاه با مرضيه وحيد دستجردي وزير بهداشت گفت: انتخاب شما را به عنوان وزير زن در وزارت بهداشت تبريك مي گويم و اميدوارم بتوانيم با هم به خوبي كار كنيم و به اهداف مشتركمان برسيم.
¤ چاوز خطاب به وحيد دستجردي گفت: يكي از قراردادهاي مهم ما ايجاد كارخانه داروسازي در ونزوئلا است.
¤ هوگو چاوز در پايان سخنان خود با وزراي كشورمان به ديدار اخير خود با مقام معظم رهبري اشاره كرد و گفت: در ديداري كه من با مقام معظم رهبري داشتم يكي از جملات ايشان بسيار در من تاثير گذاشت و آن جمله اين بود كه ايشان به من گفتند مشكل اصلي ما ملت هاي در حال توسعه عدم اتحاد است چرا كه اگر ما اتحاد داشته باشيم مي توانيم موفق شويم.

 



احمدي نژاد در جلسه معارفه وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي:
وظايف وزارت ارشاد عين ماموريت انقلاب اسلامي است

رئيس جمهور با تشريح اهميت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي گفت: ماموريت اين وزارتخانه عين ماموريت انقلاب اسلامي است.
محمود احمدي نژاد روز گذشته طي سخناني در مراسم توديع و معارفه وزراي قديم و جديد وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي كه در سالن معاونت سينمايي اين وزارتخانه برگزار شد، گفت: بدون ترديد حوزه عمل اين وزارتخانه مهمترين و پيچيده ترين مسئوليت ها در بين ديگر وزارتخانه ها است.
وي افزود: ماموريت اين وزارتخانه عين ماموريت انقلاب اسلامي است و يك پله پايين تر مي توان گفت كه ماموريت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي روح حاكم بر ماموريت جمهوري اسلامي ايران است چرا كه انقلاب و نظام اسلامي در خدمت تعالي انسان ها است.
رئيس جمهور با اشاره به ماموريت اصلي انقلاب اسلامي اظهار داشت: ماموريت اصلي انقلاب اسلامي و جمهوري اسلامي ايران بستر سازي براي تعالي انسانها است و وظيفه اصلي انقلاب كار فرهنگي است و ما در بين 21 وزارتخانه تنها اين وزارتخانه را داريم كه چنين وظيفه اي بر عهده آن است.
احمدي نژاد ادامه داد: تنها وزارتخانه اي كه تمام ماموريت آن مرتبط با انسان و روح انسان و نخبگان است وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي مي باشد و بسياري از وزارتخانه ها تدارك سخت افزار ها براي زندگي شاد است اما اين وزارتخانه تمام كار او نرم افزاري و فرهنگي است لذا مهمترين وزارتخانه است چرا كه مهمترين ماموريت نظام اسلامي فرهنگ است و اگر چنين چيزي نبود نظام اسلامي با ديگر نظام ها تفاوتي نداشت.
وي با اشاره به ويژگي هاي وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي گفت: اين وزارتخانه با انديشه روح و روان انسان ها در ارتباط است و اين كار سختي است و پيچيده ترين كار است چرا كه تعريف مرز ها بسيار ظريف و مشكل است و اگر بگوييم كه همه بايد دست به دست هم بدهيم تا اين وزارتخانه ماموريت خود را به درستي انجام دهد، سخن بيراهي نگفته ايم چرا كه ممكن است مردم با محدوديت هاي مالي و اقتصادي زندگي كنند اما انسان نمي تواند بدون فرهنگ و انديشه زندگي كند.
رئيس جمهور در ادامه اظهار داشت: از 21 وزارتخانه 19 وزارتخانه در تدارك جسم مردم و 2 وزارتخانه و در خط مقدم آن وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي در خدمت انديشه و روح انسان ها است و فهرست ماموريت هاي اين وزارتخانه گسترده و متنوع است و اين وزارتخانه مهمترين وزارتخانه است كه مي تواند فضاي عمومي جامعه را به درستي هدايت كند و اگر اين وزارتخانه موفق باشد به طور حتم همه ما موفق هستيم.
احمدي نژاد خطاب به همه افرادي كه مي خواهند در عرصه فرهنگ كار كنند، گفت: همه افرادي كه مي خواهند در عرصه فرهنگ خدمت كنند بايد روحيه خود را در طراز و اهميت فرهنگ ملت ايران قرار دهند و اگر مجموعه اين وزارتخانه و همه هنرمندان و اهالي فرهنگي خودشان يك حركت كمالي و رو به جلو را در خود نهادينه نكنند بدون ترديد در صيانت از فرهنگ آرماني موفق نيستند.
وي با اشاره به روش هاي صيانت از فرهنگ اظهار داشت: صيانت از فرهنگ و ترويج آن نيازمند روش هاي فرهنگي است و كار فرهنگي بهترين هديه به جامعه است كما اينكه در طول تاريخ عناصر فرهنگي در زيباترين قالب يعني هنر ماندگار به ما رسيده است و صيانت از فرهنگ جز با استفاده از فرهنگ و قالب هاي زيبا غير ممكن است.
رئيس جمهور با اشاره به شناسايي فرهنگ و هنر ايراني و روش هاي شناسايي آن گفت: قريب به يقين مي توان گفت كه بسياري از اهالي فرهنگ و انديشه ما با ذخاير فرهنگي اين سرزمين آشنا نيستند چه برسد به جوانان كم سن و سال و خود اين كار يعني شناساندن فرهنگ و ذخاير فرهنگي يك ماموريت و كار بزرگ است و شما بايد آينه اي در دست بگيريد و ويژگي هاي اين سرزمين را به نسل هاي مختلف نشان دهيد و اين بزرگترين كار فرهنگي است.
احمدي نژاد در ادامه اظهار داشت: فرهنگ ايران زمين جزء متنوع ترين فرهنگ ها است كه چه در اصول و مباني خرده فرهنگ ها يكپارچه هستند و در همه جا شجاعت، مهمان نوازي، صداقت، يك رنگي ، دفاع از مظلوم و ايستادگي در مقابل ظالم پايه هاي فرهنگ را تشكيل مي دهد اما ظرف هاي رنگارنگ تجليل گاه فرهنگ افتخار آميز اين سرزمين هستند.
وي با اشاره به راه كارهاي مقابله با فرهنگ مهاجم اظهار داشت: ما مي خواهيم در برابر فرهنگ مهاجم و تخريب گر بايستيم و اين ايستادگي با قواي نظامي امكان پذير نيست و بايد داشته هاي تاريخي يك ملت را جاري كنيم تا بتوانيم در مقابل فرهنگ مهاجم و تخريب گر بايستيم و صيانت از نشانه هاي فرهنگ ملي وظايف وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي است و صيانت از زبان و گويش ها كه جزو سرمايه هاي ما محسوب مي شوند بايد مورد حمايت قرار گيرد و نبايد حمايت از زبان لباس و فرهنگ ملي را دست كم بگيريم چرا كه جلوه فرهنگ و استقلال فرهنگي است كه صيانت از آن جزء ماموريت هاي وزارت ارشاد است.
رئيس جمهور با اشاره به صحنه هاي اصلي مواجه با دنياي استيلاگر گفت: صحنه اصلي مواجه با دنياي استيلا گر عرصه فرهنگي است و اين سر و صداها و دعواها همه سياسي هستند و در مقابل مواجه فرهنگي راه فرعي مي باشد و تنها داشته ملت ايران براي عرضه به دنيا فرهنگ است و بايد خود را براي حضور در عرصه هاي جهاني مجهز كنيم.
احمدي نژاد خطاب به دنياي استكبار گفت: آن افرادي كه بايد به دنيا خط بدهند، ملت ايران هستند و هيچ عرصه فرهنگي در دنيا نبايد از حضور هنرمندان، اهالي فرهنگ ايران خالي باشد و اين امر شدني است چرا كه ما داراي پيشينه فرهنگي قابل عرضه به جهان هستيم كه البته كار ما بايد بر اساس قانون و اصول مورد نظر ملت ايران باشد و در عرصه فرهنگ بايد از كارهاي سليقه اي پرهيز كنيم.
وي افزود: تمامي فعالان عرصه فرهنگ بايد با 150 كيلومتر در ساعت در عرصه تعالي و فرهنگ بدوند تا عرصه اي براي اهالي هنرمندان باز شود و اگر آهسته باشد انتظار قدم زدن اهالي فرهنگي در اين عرصه درست نيست و تشويق ها و حمايت ها پس از حركت معنا پيدا مي كند.
رئيس جمهور خطاب به مسئولان امور فرهنگي كشور گفت: بايد عرصه ها را براي جوانان باز كنيد و يك طرح مشاركت عمومي در اظهار نظر برنامه ريزي و تصميم گيري بايد اجرا شود و در اظهار نظر و برنامه ريزي بايد فضا باز بوده و همه مردم ايده ها و نقدهاي خود را بيان كنند و پس از تصميم گيري درست و صحيح بايد از همه براي مشاركت در آن دعوت كنيد.
احمدي نژاد با اشاره به ذخاير غني ملت ايران اظهار داشت: در هر بخشي از كار هنري كه وارد شويم ذخيره ملت ايران غني و خوب است و بايد اكثر هنرمندان ، نويسندگان و دلسوزان فرهنگ جاي خود را در فضايي كه شما درست مي كنيد، پيدا كنند، البته كار بسيار سخت و پيچيده است و بايد خود، ملت ايران و اهالي فرهنگ را باور داشته باشيم و حركت كنيم.
وي در پايان خطاب به همه وزارتخانه ها به ويژه وزارتخانه فرهنگ و ارشاد اسلامي گفت: جمع كثيري از اهالي فرهنگ جزو كارمندان اين وزارتخانه هستند و قبل از اينكه وارد كار بشويد بايد پاي حرف اين افراد بنشينيد و مشكل آنها را حل كنيد.
در پايان اين مراسم، محمود احمدي نژاد رئيس جمهور كشورمان تابلو فرشي به محمد حسين صفار هرندي وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي دولت نهم اهدا كرد و از فعاليت هاي وي در طول اين مدت تشكر و قدرداني كرد.

 



آبت نبود، نونت نبود جوگير شدنت چي بود؟! (خبر ويژه)

مهدي كروبي كه با طرح و انتشار ادعاي تجاوز به زندانيان در بازداشتگاه كهريزك تهران، بازي با آبروي جمهوري اسلامي را در دستور كار خود قرار داده بود، پس از آنكه با برخورد اصولي رئيس قوه قضائيه مواجه شد و در جلسه كميته ويژه پيگيري اين مسئله نيز هيچ سند قابل اعتنايي ارائه نداد، گشت خانه به خانه اي را براي سندسازي آغاز كرده است!
به گزارش رجانيوز، وي به همين منظور، پريروز در منطقه شهرك فرهنگيان (كيلومتر 5 جاده كرج) حضور يافته و به دنبال گفت وگو با افرادي بوده است كه به وي خبر داده شده بود در جريان بازداشت دچار آسيب شده اند.
كروبي در حالي به فكر مستندسازي ادعاهاي خود افتاده كه رفتار ابتدايي وي در طرح اتهامات برخي رسانه ها و محافل را درخصوص ميزان دسترسي او به اطلاعات مستند دچار اشتباه كرد و اين تصور ايجاد شد كه كروبي اسناد مهمي در اختيار دارد. اما پس از طرح اين ادعاها و اعتراض برخي فعالين سياسي به شيوه كروبي در متهم كردن نظام و سياه نمايي عليه جمهوري اسلامي، رئيس جديد قوه قضائيه به منظور بررسي اين ادعاها و اجازه ندادن به شيوع اظهارنظرهاي غيرمستند، دستور تشكيل كميته ويژه اي مركب از معاون اول قوه قضائيه، رئيس ديوان عالي كشور و رئيس حوزه رياست قوه قضائيه را داد.
حجت الاسلام سيدابراهيم رئيسي معاون اول قوه قضائيه هفته گذشته اعلام كرد كروبي تاكنون هيچ مستندي ارائه نكرده است.

 



واشنگتن تايمز: پارلمان ايران يكپارچگي ملي را به نمايش گذاشت (خبر ويژه)

راي اعتماد قاطع مجلس شوراي اسلامي به وزراي پيشنهادي رئيس جمهور، بازتاب گسترده و قابل تاملي در رسانه هاي خارجي داشت. اين رسانه ها حركت نمايندگان مجلس را نشانه وحدت و همبستگي ميان مجلس و دولت ارزيابي كردند.
روزنامه آمريكايي واشنگتن تايمز در اين باره نوشت: حمايت گسترده پارلمان ايران از كابينه احمدي نژاد، قوي تر و گسترده تر از پيش بيني ها بود.
اين روزنامه نوشت: تحليلگران مي گويند حمايت قاطع، پارلمان مي تواند نشانه آن باشد كه به رغم اختلافات موجود ميان اصولگرايان، آنها به اين نتيجه رسيده اند كه بهتر است در شرايط فشارهاي خارجي براي تحريم ايران، چهره اي قاطع از يكپارچگي را به تصوير بكشند.
اين روزنامه افزود: سرسختانه ترين و لجوجانه ترين پيامي كه پارلمان ايران ارسال كرد حمايت قريب به اتفاق نمايندگان از احمد وحيدي نامزد وزارت دفاع بود كه از سوي غرب متهم به دخالت در بمب گذاري مركز يهوديان در آرژانتين شده بود.
وال استريت ژورنال ديگر روزنامه آمريكايي هم در تحليلي با عنوان «قانونگذاران ايران متحد شدند و كابينه را تاييد كردند» مي نويسد: اصولگراياني كه با اختلافاتي روبه رو شده بودند، براي دفاع از نظام متحد شدند. علي لاريجاني رئيس مجلس پيش از اعلام نتيجه راي گيري، از آيت الله خامنه اي رهبر انقلاب براي راهنمايي ها سپاسگزاري كرد كه نشان از تمايل رهبري براي پايان درگيري ها و مناقشات سياسي دارد.
نيويورك تايمز و لس آنجلس تايمز نيز در تحليل هاي مشابهي، راي اعتماد به كابينه را حمايت مجلس از دولت و نظام جمهوري اسلامي توصيف كردند.
همزمان با بازتاب وسيع راي اعتماد مجلس در رسانه هاي بيگانه، روزنامه اجاره اي آرمان، با پرخاشگري عليه نمايندگان مجلس به خاطر حمايت از دولت جمهوري اسلامي، نوشت: دعوا جدي نبود. مبناي اين دعواها را كه نگاه مي كني مي بيني فرق زيادي ميان دولت و مجلس در منش و روش نيست. اصلا همين كه 18نفر از وزيران بي دردسر به دولت رسيدند، گوياي همه چيز هست. هر بار كه راي يكي از وزيران مورد اعتماد قرار گرفته اعلام مي شد، مجلسي ها چنان شور و شعفي نشان مي دادند كه انگار پيروز مبارزه اي بزرگ بوده اند.
اين روزنامه اجاره اي زنجيره اي البته اشاره اي به اين واقعيت نكرد كه وقتي دشمنان ملت و دنباله هاي آنها به خاطر همدلي و وحدت دولت و مجلس خشمگين و عزادار مي شوند، طبيعي است كه دوستان انقلاب از چنين پيشامدي به شور و شعف بيفتند.

 



پلتيك ايران و سازهاي مخالف در فرانكفورت (خبر ويژه)

يك روزنامه انگليسي ابتكار عمل ايران و اعلام تدوين بسته پيشنهادي جديد براي مذاكره با 1+5 را باعث منتفي شدن تحريم هاي تازه عنوان كرد.
تايمز نوشت: پيشنهاد جديد ايران، امكان تحريم هاي بيشتر شوراي امنيت را از بين برد. تهران همزمان با نشست 1+5 در فرانكفورت از بسته جديد پيشنهادي به غرب و تمايل به مذاكره خبر داد.
تايمز مي نويسد: از آنجا كه هنوز مفاد اين بسته جديد ايران مشخص نيست، حدس و گمان هايي درباره آن وجود دارد و برخي معتقدند كه ايران اين خبر را فقط با هدف از ميان بردن امكان اعمال تحريمهاي بيشتر عليه تهران منتشر كرده، اما با اين وجود چين و روسيه با خوشبيني به بسته جديد تهران نگاه مي كنند. يكي از مهم ترين طرح هايي كه در اين رابطه وجود دارد بحث تحريم صادرات بنزين به ايران است كه كنگره آمريكا آن را مطرح كرده، علاوه بر آن اعمال محدوديت هاي بيشتر تجاري و مالي بر موسسات ايراني نيز در كنار تحريم صادرات بنزين وجود دارد و اين در حالي است كه چين در حال كمك به ايران براي ساخت پالايشگاه هاي جديد است و تهران اميدوار است كه با ساخت اين پالايشگاه هاي جديد ميزان توليد بنزين در ايران تا سال 2012 به دو برابر ميزان كنوني برسد. چين منافعي در اعمال تحريم هاي بيشتر عليه ايران ندارد. روسيه نيز با ترديد به تحريم ها مي نگرد.

 



آقاي مرعشي! اشكال از پيام گير شماست (خبر ويژه)

سخنگوي كارگزاران مي گويد اس ام اس هايي كه براي او ارسال مي شد، كم شده اند. مرعشي در گفت وگو با روزنامه اعتماد گفت: من قبل از انتخابات روزانه 50 اس ام اس از تهران دريافت مي كردم اما الان شايد بيشتر از 3 اس ام اس در روز نداشته باشم و بيشتر اس ام اس هايي هم كه مي گيرم اغلب از شهرستان هاست نه تهران.
وي تلاش كرد كاهش پيامك هاي دريافتي را به مردم هم بسط دهد و گفت: مردم نسبت به دوران انتخابات كمتر از اس ام اس استفاده مي كنند و به نظر مي رسد آنها هنوز از خيلي چيزها دلگيرند و آن را به روش هاي مختلفي نشان مي دهند. يكي از راه هايي هم كه انتخاب كرده اند عدم استفاده از اس ام اس است.
سخنگوي كارگزاران احتمالاً بخشي از واقعيت را نگفته و آن اينكه؛ اولاً جريان سازنده و منتشر كننده شايعات عليه انتخابات، با انتخاب با شكوه ملت ايران ديگر حرف قابل اعتنايي براي گفتن ندارد ثانياً بخشي از شبكه جنگ رواني از طريق پيامك، از هم پاشيده است ثالثاً خيلي ها به نقش شماري از عناصر كارگزاران در دامن زدن به شايعه تقلب و ايجاد اغتشاش از طريق هزينه كردن اموال بيت المال پي برده اند و طبيعتاً خيلي دل خوشي از آنها ندارند كه بخواهند اس ام اس هم بزنند و رابعاً اين كه افسردگي و ناراحتي ندارد. آقاي مرعشي شماره خود را اعلام عمومي كنند تا شهروندان بسياري كه حرف هاي گفتني فراواني با امثال ايشان دارند، براي ايشان اس ام اس كنند، احتمالاً شمار پيامك هاي دريافتي ايشان از روزي 500 مورد هم بگذرد. هم فال و هم تماشا! هم آقاي مرعشي از خماري ناكامي بزرگ انتخابات 22 خرداد - و بر باد رفتن سرمايه گذاري هاي كلان طيف متبوع خود- در مي آيد و هم مردم فرصت پيدا مي كنند به آنها كه بايد، حرف خود را برسانند (هر چند كه اگر پيام گير ايراد نداشت، پيام 5/24 ميليون رأي را مي گرفت).

 



شما مرده ايد، خودتان خبر نداريد! (خبر ويژه)

شايعه سازي و جعل اسامي جان باختگان حوادث پس از انتخابات همچنان از سوي افراطيون ادامه دارد. در اقدامي هماهنگ با برخي رسانه هاي نشاندار بيگانه، سايت مشاركتي نوروز فهرستي را منتشر كرد كه صرف نظر از نامعلوم بودن هويت اغلب اين اسامي، دروغ بودن ادعاي كشته شدن شماري از آنان قطعي است. نوروز از جمله اسامي عليرضا توسلي و ترانه موسوي را منتشر كرد كه پيش از ادعاي مطروحه درباره آنها تكذيب شده است. ارگان حزب ورشكسته مشاركت همچنين نام محسن ايماني دانشجوي دانشگاه تهران را نيز مجدداً به عنوان يكي از كشته شدگان منتشر كرده حال آن كه وي پيش از اين ضمن مصاحبه با سيماي جمهوري اسلامي، تصريح كرده كه در حوادث خياباني مورد ادعاي عناصر ضدانقلاب، اساساً در تهران و در كوي دانشگاه نبوده است!
حزب مشاركت پس از ورشكستگي جدي در انتخابات كه برخي اعضاي آن نظير تاج زاده مدعي شده بودند يك رفراندوم بزرگ است، تلاش كرد از طريق القاي تقلب و راه اندازي اغتشاشات خياباني، اصل ماجراي ورشكستگي را انكار كند و در صورت عملي شدن آشوب، اساساً انتخاب مردم را زير پا بگذارد و به باج خواهي از جمهوري اسلامي بپردازد. اما به دنبال بازداشت برخي عناصر ارشد اين حزب و لو رفتن برخي خيانت هاي انجام گرفته، بقاياي حزب فاز ديگري را كليد زدند و آن «مظلوم نمايي» و ايجاد تأثر در افكارعمومي بود. تاكيد بر سابقه بيماري اعضاي حزب، كشاندن فرزندان و همسران بازداشت شدگان به صحنه و گرفتن مصاحبه هاي عاطفي از آنان، توليد و انتشار شايعات با بار احساسي و عاطفي و... شيوه هايي بود كه رسانه هاي وابسته به مشاركت و همسو با رسانه هاي ضدانقلاب خارجي در پيش گرفته اند.
اما از همه اين رويكردهاي منافقانه كه بگذريم، هيچ چيز نمي تواند صورت مسئله اصلي را تغيير دهد و آن اينكه شماري از ديكتاتورهاي سياسي با گردن كلفتي و به قيمت لطمه به امنيت عمومي و جان شهروندان و آسيب به حيثيت ملي تلاش كردند، انتخابات و رأي مردم را از ماهيت بيندازند و اين فرآيند دموكراتيك و مسالمت آميز را تبديل به گروكشي و چاقوكشي خياباني كنند. بنابراين خون كشتگان و آسيب ديدگان حوادث به گردن عناصر مذكور سنگيني مي كند و با فرار به جلو نمي توانند از پاسخگويي شانه خالي كنند. به عبارت ديگر با رديف كردن نام قربانيان يا كشتن شمار ديگري از شهروندان كه در قيد حيات هستند! ننگ جنايات اخير از كارنامه حزب مشاركت و شريكان آنها پاك نمي شود.

 


صفحه (14)


صفحه (3)


صفحه (2)

     


(صفحه(12(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14