(صفحه(12(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


دوشنبه 16 شهريور 1388- شماره 19456
 

كوتاه از هفته دولت
استاندار گيلان: سازمان تعاون روستايي 5 هزار تن چاي خشك خريداري مي كند
احداث 64 كلاس درس جديد در انديمشك
موفقيت قايقرانان بنادر و دريانوردي هرمزگان در مسابقات كشوري
شهردار بجنورد بركنار شد
جشن رمضان و بازارچه خيريه در كرج برگزار مي شود
يادواره شهدا و سرداران بسيجي خراسان رضوي برگزار مي شود
صدور 310 ميليون دلار كالا از گمركات كرمانشاه به خارج از كشور
امام جمعه موقت هفتكل: آثار شهرستان شدن هنوز در هفتكل ظاهر نشده است
مديركل راه و ترابري استان تاكيد كرد لزوم تخصيص اعتبار ملي به راه هاي مازندران
مديرعامل سازمان احيا و نوسازي بافت هاي فرسوده شيراز: بافت هاي فرسوده هويت شهر هستند
امام جمعه كاشان: قدرت تاثيرگذاري مطبوعات كاشان ضعيف است
همايش بررسي بحران زاينده رود در اصفهان برگزار شد
تقاضاي انجمن مطبوعات براي جلوگيري از راه اندازي خانه مطبوعات در آبادان
ايجاد بانك قرض الحسنه مهر يكي از خدمات ارزنده دولت نهم بود
سرما 100درصد به باغ هاي ميوه مشكين شهر خسارت واردكرد



كوتاه از هفته دولت

افتتاح 70 طرح مخابراتي
اراك- خبرنگاركيهان: مديرعامل شركت مخابرات استان مركزي از بهره برداري از 70طرح مخابراتي همزمان با هفته دولت خبر داد و تصريح كرد: اين طرح ها با هزينه اي بالغ بر 96ميليارد ريال افتتاح مي شوند.
وي اضافه كرد: راه اندازي مركز سوئيچ دوم تلفن همراه استان با ظرفيت 40هزار شماره، تاسيس 11دستگاه BTS تلفن همراه، تاسيس 48باجه تلفن همگاني و توسعه و بهبود ارتباط راه دور مراكز از طريق اجراي شبكه فيبر نوري در 19نقطه شهري و روستايي از جمله طرح هاي قابل افتتاح است.
بهره برداري از 56 پروژه
شاهرود- خبرنگاركيهان: تا پايان هفته دولت 56 پروژه در اين شهرستان افتتاح و مورد بهره برداري قرار گرفت. در اين مراسم مهندس رحيمي معاون استاندار و فرماندار شاهرود، تعدادي از مسئولان ادارات شاهرود و ميامي حضور داشتند.
5 ميليارد تومان براي 25طرح
زرين شهر- خبرنگاركيهان: به مناسبت هفته دولت، 25 طرح عمراني با اعتبار افزون بر 5ميليارد تومان در شهرستان لنجان افتتاح و مورد بهره برداري قرار گرفت. در جلسه شوراي اداري شهرستان لنجان مجيد نادرالاصلي معاون سياسي امنيتي استانداري طي سخناني رويكرد دولت نهم را توجه به همه اقشار جامعه ذكر كرد و اظهار داشت: سال گذشته 1364 طرح عمراني با اعتبار افزون بر 1177 ميليارد تومان در استان اصفهان به بهره برداري رسيد كه چندين برابر بودجه استاني بود.
36 پروژه در بخش كشاورزي
بندرعباس- خبرنگاركيهان: در هفته دولت 36 پروژه بخش كشاورزي با اعتباري بالغ بر 133ميليارد ريال در هرمزگان به بهره برداري رسيد. رئيس سازمان جهاد كشاورزي هرمزگان گفت: در اين استان 80 هزار هكتار اراضي كشاورزي وجود دارد كه تاكنون 30 هزار هكتار از آن به سيستم هاي آبياري تحت فشار مجهز شده است.
اهداي 28 واحد مسكوني به مددجويان
¤ در هفته دولت 28واحد مسكوني توسط كميته امداد امام خميني شهرستان پارسيان تكميل و به مددجويان تحويل داده شد. رئيس كميته امداد امام خميني(ره) شهرستان پارسيان با بيان اينكه واحدهاي مذكور با اعتبار
308 ميليون تومان از اعتبارات سفر رئيس جمهور به هرمزگان ساخته شده است، اظهار داشت: در طول چهار سال گذشته كميته امداد امام خميني(ره) در پارسيان پركارترين روزهاي خود را در مقايسه با سالهاي قبل از نظر آماده سازي پروژه هاي عمراني و رفاهي پشت سر گذاشته است.
برق رساني به روستا
نايين- خبرنگاركيهان: طي مراسمي برق رساني به روستاي جوزدان از توابع بخش مركزي نايين در كيلومتر 35 نايين اردستان با هزينه اي بالغ بر 35 ميليون تومان افتتاح شد. اين پروژه با اجراي 2490 متر شبكه 20 كيلو ولت و 350 متر شبكه فشار ضعيف و 2 دستگاه ترانس هوايي مورد بهره برداري مردم روستا قرار گرفته است.
افتتاح هنرستان كار و دانش
شيراز- خبرنگاركيهان: سيدمحمدرضا رضازاده، استاندار فارس در مراسم افتتاح هنرستان كار و دانش حاج حسين قلي جمشيدي پور در بخش گويم شيراز به مناسبت هفته دولت گفت: امروز يكي از نيازهاي اساسي و مهم جامعه ما ايجاد فضاهاي آموزشي كار و دانش است تا بتوان از طريق آن نوجوانان و جوانان علاقه مند را پرورش دهيم.
وي اظهار داشت: به بركت دولت اسلامي در تمام ابعاد فرهنگي شاهد انجام كارهاي ارزشمندي هستيم و آنچه جامعه امروز ما از آن برخوردار است وجود خيريني است كه بخش قابل توجهي از هزينه هاي ايجاد چنين فضاهاي آموزشي را تامين مي كنند.
بهره برداري از آسفالت گرم
شهركرد- خبرنگاركيهان: همزمان با گراميداشت هفته دولت 4 پروژه آسفالت گرم در شهرستان كوهرنگ از توابع استان چهارمحال و بختياري افتتاح و مورد بهره برداري قرار گرفت.
افتتاح پروژه راه و ترابري
اصفهان- خبرنگار كيهان: همزمان با هفته دولت و با حضور نماينده مردم شهرستان هاي نجف آباد و تيران و كرون، معاون امور عمراني استانداري اصفهان و مديركل راه و ترابري استان اصفهان، چند پروژه راه و ترابري در شهرستان نجف آباد كلنگ زني و افتتاح شد.
يكي از اين پروژه ها، پروژه تعريض كمربندي خميني شهر به نجف آباد بود كه به طول 9 كيلومتر و عرض 11متر با استفاده از
11 دستگاه پل به بهره برداري رسيد. مشخصات اين پروژه شامل حجم خاكريزي170هزار مترمكعب، حجم خاكبرداري 25 هزار مترمكعب، زيراساس 10 هزار، اساس 9000 متر مكعب، حجم بتن
5000 مترمكعب و ميزان آسفالت مصرفي 30 هزار تن است.
در اين مراسم عمليات اجرايي تقاطع غيرهمسطح روستاي حاجي آباد در مسير اصفهان- نجف آباد- تيران- داران- اليگودرز نيز شامل 2 دستگاه پل با دهانه 8 متري و به طول هاي 12 و 14 متر به همراه احداث ديوارهاي حائل با برآوردي بالغ بر 9 ميليارد ريال آغاز شد.
بهره برداري از باغ 12 هكتاري
تبريز- خبرنگار كيهان: بهره برداري از باغ 5/12هكتاري بادام مجهز به آبياري قطره اي، در «خامنه»، در هفته دولت آغاز شد.
اين سيستم 340 ميليون ريال هزينه در برداشت كه 280ميليون ريال آن از محل تسهيلات بانكي بود. با اجراي طرح فوق، راندمان آبياري از 30درصد به 95درصد افزايش پيدا كرده است.
بهره برداري از 119 پروژه كشاورزي
همدان- خبرنگار كيهان: 119 پروژه بخش كشاورزي استان همدان در هفته دولت به بهره برداري رسيد.
مهندس حسين رجبيان رئيس سازمان جهادكشاورزي استان همدان با اعلام اين مطلب در گفتگو با خبرنگاران افزود: از مجموع 119 پروژه، 82 پروژه با 36ميليارد و 550 ميليون ريال در بخش آب و خاك، 12 مورد با 15ميليارد و 55 ميليون ريال در آبزي پروري، 16 پروژه با 44 ميليارد ريال در بخش دامپروري، 5 مورد با 80 ميليارد ريال در صنايع تبديلي و تكميلي، 3 پروژه با 19ميليارد و 870ميليون ريال در احداث گلخانه و توليد قارچ، احداث آزمايشگاه خاك شناسي با 576 ميليون ريال، ايجاد يك شركت خدمات مكانيزاسيون با 700 ميليون ريال اعتبار، به اجرا درآمده است.
بهره برداري از كاروانسرا
نايين-خبرنگار كيهان: به مناسبت هفته دولت كاروانسراي انارك در زميني به مساحت 1700 مترمربع و با زيربناي 1200 متر و باهزينه اي بالغ بر دو و نيم ميليارد ريال با تجهيزات كامل شامل 17 اتاق، دو سويت، سالن غذاخوري، فرهنگسرا و امكانات كامل پذيرايي افتتاح و مورد بهره برداري قرار گرفت.
در اين مراسم عليرضا صالح معاون استاندار اصفهان، فرماندار نائين و تني چند از مسئولان نائين و انارك حضور داشتند.

 



استاندار گيلان: سازمان تعاون روستايي 5 هزار تن چاي خشك خريداري مي كند

رشت- خبرنگار كيهان:
استاندار گيلان گفت: بمنظور كاهش بدهي كارخانجات چايسازي به دولت، سازمان تعاون روستايي 5 هزار تن چاي خشك از اين كارخانجات خريداري مي كند.
روح الله قهرماني چابك كه در جلسه بررسي آخرين وضعيت ساماندهي برگ سبز چاي در گيلان سخن مي گفت تصريح كرد: با توجه به جلسه اخير مسئولان استان گيلان با مديران كشور و جهت حمايت از افراد كم بضاعت و همچنين ترويج فرهنگ مصرف چاي داخلي در نزد عموم، 30 هزار تن چاي از سازمان تعاون روستايي خريداري و بطور رايگان در اختيار خانواده هاي تحت پوشش مراكز حمايتي قرار مي گيرد.
به گفته وي همچنين به منظور كاهش بدهي كارخانجات چايسازي به دولت، توسط سازمان تعاون روستايي بيش از 5 هزار تن چاي خشك از كارخانجات با 50 ميليارد ريال اعتبار خريداري مي شود.
استاندار گيلان با اشاره به حمايتهاي انجام شده از چاي توليدي در داخل استان و كارخانجات چاي سازي اضافه كرد: در همين ارتباط نيز
3 ميليارد ريال اعتبار براي تهيه چاي خشك به سازمان تعاون روستائي اختصاص يافته تا چاي مرغوب در سبد كالاي كارمندان قرارگيرد.
قهرماني از احياي سازمان چاي شمال به منظور ساماندهي امور مربوط به اين صنعت و رفع مشكلات اين بخش سخن گفت و افزايش قيمت برگ سبز، خريد تضميني چاي خشك و پرداخت به موقع بهاي برگ سبز به چايكاران را از جمله ديگر اقدامات مؤثر دولت طي دو سال اخير در ساماندهي اين صنعت ذكر كرد.

 



احداث 64 كلاس درس جديد در انديمشك

انديمشك - خبرنگار كيهان:
همزمان با بازگشايي مدارس 64 كلاس درس جديد به فضاهاي آموزشي شهرستان انديمشك افزوده مي شود.
كرم صرفه جو مدير آموزش و پرورش شهرستان انديمشك با بيان مطلب فوق گفت: اين پروژه شامل سه باب دبستان، سه باب دبيرستان و يك باب مدرسه راهنمايي است كه با بهره برداري از آنها در مجموع 13 هزار و 750 متر مربع به سرانه فضاي آموزشي انديمشك افزوده مي شود.
وي افزود: دو باب نمازخانه هر يك با زيربناي 120 متر مربع و با صرف اعتبار يك ميليارد ريال ساخته و آماده بهره برداري شده است كه در مهرماه مورد استفاده قرار مي گيرند.
مدير آموزش و پرورش انديمشك با بيان اينكه با بهره برداري از اين تعداد كلاس درس در مدارس 2 نوبته، با مشكل خاصي روبه رو نخواهيم بود، تصريح كرد: البته ما با فضاي ايده آل آموزشي كه همان وجود مدارس يك نوبته است، فاصله زيادي داريم كه رسيدن به اين مرحله در حال حاضر انتظاري دور از دسترس است.

 



موفقيت قايقرانان بنادر و دريانوردي هرمزگان در مسابقات كشوري

بندرعباس- خبرنگار كيهان:
سه تن از قايقرانان دختر اداره كل بنادر و دريانوردي هرمزگان موفق شدند در مسابقات كشوري به مدال هاي رنگارنگ دست يابند.
به گزارش روابط عمومي اداره كل بنادر و دريانوردي هرمزگان، در اين مسابقات سارا حيدريان، صبا صياد بوراني و پروانه باقري به همراه مربي خود آرزو پاسلار در قالب تيم منتخب استان به مسابقات قهرماني كشور اعزام شدند كه توانستند در رشته هاي تك نفره، 2 نفره و چهارنفره و در مواد مختلف مدال هاي نقره و برنز را از آن خود كنند.
در همين رابطه محمود نظري دبير كميته ورزش اداره كل بنادر و دريانوردي هرمزگان با قدرداني از تلاش هاي انجام شده در جهت پيشرفت و موفقيت ورزشكاران خصوصا قايقرانان دختر گفت: اين كميته درنظر دارد در آينده نزديك اين ورزشكاران را براي حضور در يك دوره اردوي آموزشي پيشرفته به يكي از كمپ هاي تمريني تهران يا شمال كشور اعزام كند.
وي موفقيت اين ورزشكاران را نشان از تلاش و همكاري مربيان و هيئت قايقراني استان عنوان و ابراز اميدواري كرد در دوره هاي آينده موفقيت هاي بيشتري نصيب جامعه ورزشي استان شود.

 



شهردار بجنورد بركنار شد

بجنورد- خبرنگار كيهان:
شهردار بجنورد پس از برگزاري جلسه استيضاح در شوراي شهر بجنورد، موفق به كسب آراي لازم نشد و بركنار شد.
در اين جلسه 6 تن از هفت عضو شوراي شهر بجنورد راي به بركناري اردشير رياحي شهردار دادند.
سيدمحمد لنگري رئيس شوراي شهر بجنورد عدم تحقق برنامه ها، پاسخگو نبودن سازمان هاي زيرمجموعه شهرداري، عدم حضور شهردار در جلسات و... را از عمده عوامل استيضاح وي دانست.
وي افزايش نيرو در شهرداري و بي توجهي شهردار به مصوبات شوراي شهر را از ديگر مشكلات شهرداري دانست كه پاسخ شهردار در خصوص آنها اقناع لازم را ايجاد نكرد.
لنگري يادآور شد: تيمورزاده شهردار منطقه 2 بجنورد تا زمان انتخاب شهردار به عنوان سرپرست شهرداري بجنورد منصوب شده و ظرف يك ماه آينده شهردار معرفي خواهد شد.
اردشير رياحي 2 سال پيش به اين سمت منصوب شد اما پس از انتقادهاي فراوان از عملكرد وي در زمينه هاي عمراني و مديريتي بركنار شد.

 



جشن رمضان و بازارچه خيريه در كرج برگزار مي شود

كرج-خبرنگار كيهان:
به مناسبت ماه مبارك رمضان، جشن رمضان و بازارچه خيريه كميته امداد امام خميني غرب استان تهران به مدت 12 شب بعد از افطار از ساعت 21 الي 23 در تالار شهيدان نژاد فلاح كرج برپا مي شود.
«حسينعلي عروجي» مدير كل كميته امداد امام خميني(ره) غرب استان تهران در جمع خبرنگاران اظهار داشت: اين نهاد طبق سنوات گذشته با كمك مردم خير و نوع دوست اقدام به برپايي بازارچه خيريه و برگزاري جشن رمضان مي كند. وي افزود: بازارچه خيريه متشكل از 40 غرفه عرضه توليدات خودكفايي مددجويان تحت حمايت است كه در هشت زيرگروه شغلي، پوشاك و منسوجات، صنايع دستي، مواد غذايي، مشاغل خدماتي، صنايع چوب، صنايع دستي جديد، نقاشي، هنر و مشاغل توليدي برپا مي شود.
عروجي تصريح كرد: بازارچه در محوطه مجموعه شهيدان نژاد فلاح برپا و در داخل تالار نيز جشن رمضان با حضور هنرمندان مطرح صدا و سيما و پوشش شبكه 5 سيما و با شركت حاميان طرح اكرام، خيران، پزشكان طرف قرارداد امداد، مددجويان برتر اشتغال، رابطين فرهنگي امداد و عموم مردم برگزار مي شود.

 



يادواره شهدا و سرداران بسيجي خراسان رضوي برگزار مي شود

مشهد - خبرنگار كيهان:
جشنواره فرهنگي هنري با عنوان «سبزترين سرخ» يادواره شهدا و سرداران بسيجي استان خراسان رضوي در قالب سه جشنواره سرود و نغمه هاي بسيج، تئاتر و داستان كوتاه توسط معاونت فرهنگي اجتماعي سپاه امام رضا(ع) برگزار مي شود.
سرهنگ حسين مشكي مدير هنر و ادبيات معاونت فرهنگي اجتماعي سپاه امام رضا(ع) با بيان اين خبر درباره بخش هاي مختلف جشنواره گفت: اين جشنواره نيمه دوم آذرماه هم زمان با هفته ولايت در دو گروه برادران و خواهران به تفكيك برگزار خواهد شد.
براساس فراخوان اين جشنواره گروه ها بايد يك اثر با محوريت بسيج، فرهنگ ايثار و شهادت و يا اصلاح الگوي مصرف به عنوان اولويت و يا يك اثر خود را با محوريت ديني و مذهبي ارائه دهند. اين جشنواره در دو گروه سني 12 تا 14 سال و 15 تا 20 سال برگزار مي شود.
مشكي ادامه داد: دهمين جشنواره تئاتر بسيج با موضوع آزاد برگزار مي شود اما مضامين جلوه هاي بسيج و مقاومت در انقلاب و دوران دفاع مقدس، جلوه هاي بسيج و مقاومت دوران معاصر، بسيج در تجربه هاي دانشگاهي و دانشجويي، بسيج و نقش آن در اجتماع و اصلاح الگولي مصرف در اولويت قرار دارند.
وي تصريح كرد: دهم مهرماه آخرين مهلت ارسال متون نمايش ها تعيين شده است و 25 مهر نيز زمان اعلام نتايج بازخواني است و آثار پذيرفته شده 25 آبان و نتايج بازبيني 10 آذر اعلام و جشنواره نيمه دوم آذر برگزار مي شود.
دبير جشنواره سرود و تئاتر و ادبيات داستاني سپاه امام رضا(ع) گفت: جشنواره روايت هاي ماندگار نيز با توجه به اهميت نقش داستان در ارائه تصوير ماندگار از فعاليت هاي بسيج با موضوع هاي بسيج و آزاد برگزار خواهد شد.
وي اهداف برگزاري اين جشنواره را تقويت، پويايي داستان متعهد در جامعه ادبي كشور بكارگيري ظرفيت هاي علمي و ادبي نسل جوان در اين حوزه، شناسايي و سامان دهي استعدادهاي داستاني بسيجيان هنرمند و هدفمند كردن هنر داستان نويسي و ايجاد رقابت سالم عنوان كرد.مشكي آخرين زمان مهلت ارسال آثار را 20 آذر ماه و زمان بازخواني و اعلام نتايج داوري را 20 دي اعلام كرد و از كليه هنرمندان و علاقه مندان درخواست كرد براي كسب اطلاعات بيشتر و چگونگي ارسال آثار هنري خود با دبيرخانه اين جشنواره ها، مستقر در مشهد مقدس، سپاه امام رضا و يا با تلفنهاي 99 تا 5594097-0511 تماس بگيرند.

 



صدور 310 ميليون دلار كالا از گمركات كرمانشاه به خارج از كشور

كرمانشاه خبرنگاركيهان:
در پنج ماهه گذشته 310 ميليون دلار كالا از گمركات و بازارچه هاي مرزي استان كرمانشاه به خارج از كشور صادر شده است. محسن مصطفايي مديركل گمركات استان كرمانشاه با بيان اين مطلب افزود: صادرات كالاهاي غيرنفتي استان كرمانشاه نسبت به مدت مشابه سال گذشته از لحاظ ارزش 76درصد از نظر وزن 183 درصد رشد داشته است.
مديركل گمركات استان كرمانشاه، بيشتر كالاهاي صادراتي را بستني، سيمان خاكستري، كولر آبي، لوله پليكا، تافي مغزدار، گوجه فرنگي و شيريني سنتي عنوان كرد و گفت: بيشتر اين كالاها به كشور عراق صادر شده است.
مصطفايي در پايان اظهار داشت: ساير گمركات كشور نيز در پنج ماهه نخست سالجاري 361ميليون و 446هزار و 155 دلار كالا را از طريق مرزهاي استان كرمانشاه به خارج از كشور صادر كرده اند كه اين مقدار نيز نسبت به مدت مشابه سال گذشته از حيث ارزش 62 درصد و از نظر وزني 205 درصد افزايش داشته است.

 



امام جمعه موقت هفتكل: آثار شهرستان شدن هنوز در هفتكل ظاهر نشده است

هفتكل - خبرنگار كيهان:
امام جمعه موقت هفتكل گفت: آثار شهرستان شدن هنوز در هفتكل ظاهر نشده است.
حجت الاسلام والمسلمين علي خليلي پير بلوط در جمع مردم هفتكل افزود: در نخستين سفر استاني هيئت دولت به خوزستان نماينده ويژه رئيس جمهور براي بررسي مشكلات به هفتكل سفر كرد كه تنها خواسته مردم اين شهر، شهرستان شدن اين شهر بود كه به همت دولت نهم، اين خواسته عملي و هفتكل به شهرستان تبديل شد.
وي گفت: هر چيزي آثار و نشانه هايي دارد كه آثار شهرستان شدن نيز بايد در سطح شهرستان براي مردم ظاهر شود كه متاسفانه با گذشت بيش از يكسال از اين مهم هنوز نشانه هايي كه قابل اعتنا باشد در هفتكل ديده نشده است و مسئولين كشور و استان بايد با تخصيص بودجه بيشتر عنايت ويژه اي به اين شهر محروم داشته باشند.

 



مديركل راه و ترابري استان تاكيد كرد لزوم تخصيص اعتبار ملي به راه هاي مازندران

ساري- خبرنگار كيهان:
مديركل راه و ترابري مازندران بر لزوم تخصيص اعتبار ملي به راه هاي اين استان تاكيد كرد.
«موسي رحيمي» با اشاره به استفاده ملي از راه هاي مازندران گفت: در حالي كه راه هاي مازندران خدمات دهي ملي دارند متاسفانه اعتبارات آن به صورت استاني اختصاص مي يابد.
وي از اختصاص 75 ميليارد تومان اعتبار به راه هاي مازندران در سال جاري خبر داد و افزود: اعتبارات استان جوابگوي اجراي پروژه هاي سنگين راه سازي در مازندران نيست.
مديركل راه و ترابري مازندران با اشاره به توجه ويژه وزارت راه و ترابري به راه هاي مهم اين استان افزود: هم اكنون 10 پيمانكار در محور هراز مشغول عمليات تعريض و چهارخطه كردن جاده هستند.
«رحيمي» يادآور شد: در اجراي تعريض محور هراز 5 پل بزرگ از پلور به سمت پليس راه گزنگ احداث خواهد شد. به گفته وي اعتبارات راه و ترابري مازندران امسال به بيش از 100 ميليارد تومان افزايش مي يابد.

 



مديرعامل سازمان احيا و نوسازي بافت هاي فرسوده شيراز: بافت هاي فرسوده هويت شهر هستند

شيراز - خبرنگار كيهان:
بافت هاي فرسوده علاوه بر هويت شهر منابع توليد كننده بسياري از مشكلات ومعضلات فرهنگي و اجتماعي هم هستند.
سيروس فيزابي، مديرعامل سازمان احيا و نوسازي بافت هاي فرسوده و تاريخي، فرهنگي شيراز در مراسم گشايش نخستين دفتر احيا و نوسازي محلي بافت هاي فرسوده و تاريخي، فرهنگي در محله مهدي آباد قصردشت شيراز با بيان اين مطلب گفت: همين امر ضرورت توجه به اين بافت ها را دو چندان كرده است.
وي با بيان اينكه يك هزار و 691 هكتار بافت فرسوده در شهر شيراز وجود دارد، ادامه داد: براي رفع مشكلات، مشاركت و كمك هاي مردمي امري ضروري است.فيزابي گفت: با افتتاح دفتر احيا و نوسازي در محله مهدي آباد در آينده اي نزديك چهره اين منطقه كه يكي از خوش آب و هواترين مناطق شهري است به كلي تغيير مي كند.
مديرعامل سازمان احيا و نوسازي بافت هاي فرسوده تاريخي، فرهنگي شهرداري شيراز ادامه داد: متاسفانه به دليل عدم استحكام بخشي در بافت هاي فرسوده در مواقع بحراني، اين بافت ها بيشترين خسارت را متحمل مي شوند و نياز مبرمي براي نوسازي آنها وجود دارد.
فيزابي اظهار داشت: تجميع ملك هاي زير 100 متر با ساخت و ساز M3، خارج كردن قسمتي از محله از حوزه استحفاظي باغ ها، محوطه سازي، ايجاد راه هاي دسترسي، خدمات دهي مناسب، عدم دريافت عوارض، هزينه نظارت و صدور نقشه رايگان و مشوق هاي لازم براي سرمايه گذاري در بافت هاي فرسوده از جمله خدماتي است كه از سوي اين سازمان ارائه مي شود.
وي اضافه كرد: به زودي دفترهاي احيا و نوسازي بافت هاي فرسوده در مناطق كشن (گلشن)، كوشك ميدان، دهپياله و ديگر محله هاي مورد نظر راه اندازي مي شود.
منطقه مهدي آباد داراي يك هزار نفر سكنه و بيش از 300 واحد مسكوني فرسوده و دهها هكتار باغ است كه به صورت سنتي نگهداري مي شود.

 



امام جمعه كاشان: قدرت تاثيرگذاري مطبوعات كاشان ضعيف است

كاشان - خبرنگار كيهان:
شهرستان كاشان در زمينه تعداد رسانه و روزنامه به لحاظ كمي و كيفي در جايگاهي كه بايد باشد نيست.
آيت الله عبدالنبي نمازي، نماينده ولي فقيه و امام جمعه كاشان در ديدار با خبرنگاران افزود: نقش مطبوعات در اين شهرستان به لحاظ كمي، محتوايي و حضور در صحنه و قدرت تاثيرگذاري كشوري ضعيف است.
وي گفت: خبرنگاران شهرستان كاشان براي تهيه خبر تلاش مي كنند اما اخبار آنها به دلايل مختلف از جمله ترافيك خبري در روزنامه هاي سراسري كشور بازتاب ندارد.
رئيس شوراي فرهنگ عمومي شهرستان كاشان اظهار داشت: به اعتقاد من ظرفيت ها و قابليت هاي اين شهرستان به عنوان شهري باسابقه درخشان در زمينه رسانه، بيش از آن چيزي است كه اكنون شاهد آن هستيم.
به گفته وي شهرستان كاشان بايد داراي روزنامه، هفته نامه، ماهنامه و فصلنامه در موضوعات مختلف اجتماعي، اخلاقي، سياسي و اقتصادي با كيفيت بالا باشد نه اينكه كاغذها را رنگي كنند و چيزي تحويل خواننده ندهند.
عضو خبرگان رهبري با اشاره به مذاكراتي كه با وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي داشته، ابراز اميدواري كرد با رفع موانع و نوبت هاي طولاني مدت وزارت فرهنگ و ارشاد، مجوزهاي لازم براي چاپ نشريات در كاشان كسب شود.
آيت الله نمازي اظهار اميدواري كرد در جهت ارتقاء كمي و كيفي رسانه و مطبوعات در شهرستان حركت كرده و اعضاي هيئت علمي و سردبيران نشريات افرادي باشند كه از قابليت ها و سرمايه ملي براي اطلاع رساني به مردم بهتر استفاده كنند.

 



همايش بررسي بحران زاينده رود در اصفهان برگزار شد

اصفهان - خبرنگار كيهان:
همايش بررسي علل بحران زاينده رود با حضور مسئولان، كارشناسان، صاحبنظران، بهره برداران و شهروندان اصفهان در حاشيه سي و سه پل و در بستر رودخانه زاينده رود برگزار شد.
در اين همايش «عباس حاج رسوليها» رئيس شوراي اسلامي شهر اصفهان با بيان اينكه احداث تونل شماره 1 و 2كوهرنگ ميزان معيني به حجم زاينده رود اضافه كرد، اظهار داشت: پروژه چشمه لنگان از زمان برنامه ريزي شده دو سال عقب است كه اگر زودتر احداث مي شد ما مشكل بحران نداشتيم.
وي با اشاره به پروژه تونل بهشت آباد افزود: طرح مطالعاتي اين پروژه سال 87 در مجلس شوراي اسلامي تصويب و موافقت نامه سال 88 مبني بر اصلاح طرح مطالعاتي زاينده رود به تصويب رسيد كه اعضاي شوراي شهر و نمايندگان مجلس شوراي اسلامي تاكنون بحث اجرايي آن را دنبال كردند اما سازمان آب منطقه اي استان اصفهان اعتبار هزار و 500 ميليارد توماني را براي اجراي آن ارائه داد كه اين مبلغ جايگاهي در دولت پيدا نخواهد كرد.
رئيس شوراي اسلامي شهر اصفهان يكي از مشكلات زاينده رود را عدم مديريت واحد بر زاينده رود عنوان كرد و افزود: عدم اجراي پروژه آب بهشت آباد با بودجه هزار و 500ميليارد توماني در آينده خسارات بيشتري در توسعه پالايشگاه اصفهان خواهد داشت.
وي افزود: با خشكي زاينده رود در يكي دو سال اخير با كاهش استقبال مسافر و ركود صنعت گردشگري در اين استان روبرو بوده ايم.
حاج رسوليها راه حل خروج از بحران زاينده رود را سرمايه گذاري صنايع به عنوان عامل پرمصرف آب دانست و گفت: اگر صنايع در اين استان سرمايه گذاري كنند، ارزش افزوده آن چند برابر خواهد شد و طرحي به نام صنعت آب شكل خواهد گرفت.

 



تقاضاي انجمن مطبوعات براي جلوگيري از راه اندازي خانه مطبوعات در آبادان

اهواز-خبرنگاركيهان
اعضاي انجمن مطبوعات آبادان در نامه اي خطاب به استاندار، خواستار جلوگيري از راه اندازي شعبه اي از خانه مطبوعات در شهرستان آبادان شدند.
اعضاي انجمن مطبوعات آبادان در نامه اي به استاندار خوزستان، با بيان اين كه خانه مطبوعات استان تاكنون نتوانسته است پشتوانه خوب و مطمئني براي اعضاي خود در مركز باشد چه رسد به ساير شهرستان هاي استان، آورده است: ما فعالان عرصه خبر و خبررساني، اعم از خبرنگار، مديرمسئول، سردبير، دبيران، توزيع كنندگان، كيوسك داران و... از پنج سال پيش با تشكيل و ثبت انجمني با عنوان انجمن مطبوعات آبادان، در جهت تحقق اهداف و برنامه هاي توسعه فرهنگي شهر و ساماندهي وضعيت اعضا كه در حال حاضر به هفتاد عضو مي رسد، فعاليت خود را در قالب تشكلي سازمان يافته به انجام مي رسانيم، اما اخيراً مطلع شديم كه خانه مطبوعات استان كه نتوانسته است پشتوانه مطمئني براي اعضاي خود باشد، قصد دارد تا با استفاده از اختيارات خود شعبه اي از خانه مطبوعات را به مناسبت گرامي داشت روز خبرنگار، در آبادان راه اندازي كند.
اعضاي انجمن مطبوعات آبادان با اشاره به اين كه راه اندازي اين شعبه در شهرستان آبادان مشكلي را رفع نمي كند، اظهار داشتند: در نظر نگرفتن نظر اعضاي انجمن مطبوعات آبادان بر تاييد لزوم راه اندازي خانه مطبوعات در اين شهرستان، سبب ايجاد بستري ناسالم و نامناسب در شهر مرزي آبادان مي شود.
در ادامه اين نامه كه به امضاي جمعي از اعضاي انجمن مطبوعات آبادان نيز رسيده، آمده است: از استاندار خوزستان درخواست داريم تا ضمن اشراف بر مسائل و مشكلات خاص فرهنگي استان، به ويژه آبادان از اين اقدام ممانعت به عمل آورند تا جو آرام خبري شهرستان دست خوش دگرگوني و اختلال نشود و فعالان اين حوزه بتوانند اجازه تصميم گيري در امور مربوط به شهر خود را داشته باشند.

 



ايجاد بانك قرض الحسنه مهر يكي از خدمات ارزنده دولت نهم بود

سنندج - خبرنگار كيهان:
ايجاد بانك قرض الحسنه مهر يكي از خدمات ارزنده دولت نهم در خصوص منابع مالي بود كه رئيس جمهور محترم با جسارت خاصي كه داشتند اين بانك را راه اندازي كردند.
مدير اداره امور شعب بانك ملي كردستان با اعلام اين مطلب گفت: در دولت دهم سيستم پرداخت قرض الحسنه در كشور عموميت پيدا مي كند و مشكلات واقعي مردم در قالب عقود قرض الحسنه بر طرف خواهد شد. منوچهر رضانيا در مراسم تجليل از خبرنگاران فعال استان در سالن اجتماعات امور شعب بانك ملي استان گفت: به علت اينكه كردستان يك استان صنعتي نيست و كمبود واحدهاي صنعتي در استان موجب شده است كه بانكهاي عامل از نظر منابع مالي دچار ضعف شوند و در اين راستا منابع و مصارف بانكهاي استان با هم همخواني نداشته باشند.
وي از عدم استفاده بودجه دولتي در بانك ها خبر داد و گفت بانكها فقط از محل سپرده گذاري مردم مي توانند خود را اداره كنند. كه از اين نظر نيازمند حمايت و مشاركت هرچه بيشتر مردم و سرمايه گذاري بخش خصوصي براي سرمايه گذاري در استان و در جهت تحقق رشد و توسعه و شكوفايي اقتصاد و اشتغالزايي استان هستند.

 



سرما 100درصد به باغ هاي ميوه مشكين شهر خسارت واردكرد

اردبيل-خبرنگاركيهان:
سرما امسال به 50تا 100درصد باغ هاي شهرستان مشكين شهر خسارت وارد كرد.
يوسف جهاني مدير جهاد كشاورزي مشكين شهر افزود: امسال به دليل سرمازدگي 100درصد باغ هاي هلو، آلبالو، شليل، گلابي، گوجه سبز و گردو و 90درصد باغ هاي سيب و 50درصد تاكستان هاي انگور در اين شهرستان خسارت ديده اند.
وي گفت: از حدود 13هزار و 148هكتار از باغ هاي مشكين شهر تنها يك چهارم آن تحت پوشش صندوق بيمه محصولات كشاورزي قرار دارد.
به گفته وي، براي جبران بخشي از خسارات باغداران سياست دولت پرداخت تسهيلات كم بهره و درازمدت و تشويق باغداران به بيمه كردن باغ هاي خود است.

 

(صفحه(12(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14