(صفحه(12(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


دوشنبه 16 شهريور 1388- شماره 19456
 

مشاور اوباما : حادثه 11 سپتامبر يك طرح آمريكايي بود
اخوان المسلمين از شكل گيري انقلاب مستضعفان در مصر خبر داد
آيت الله سيستاني مردم عراق را به حفظ وحدت ملي فراخواند
ديلي تلگراف: 90 درصد نمايندگان مجلس عوام تخلف مالي دارند
رايزني خالد مشعل با مقامات مصر درباره اسيران فلسطيني و از سرگيري گفت وگوهاي ملي
زد و خورد مردم انگليس با نژادپرستان درشهر بيرمنگام
فرمانده اسرائيلي: تنها راه سركوب مقاومت ترور سران حزب الله است
50 هزار آلماني عليه سياست هاي هسته اي مركل به خيابان ها ريختند
شبكه صهيونيستي قاچاق اعضاي بدن در الجزاير لو رفت
نخست وزير جديد ژاپن: شرق آسيا متحد شود آمريكا در حال افول است
سخنگوي گروه الحوثي: يمن براي دريافت كمك هاي عربستان ايران را به دخالت در صعده متهم مي كند
روسيه براي انتقال تجهيزات به افغانستان كريدور هوايي در اختيار آمريكا گذاشت
حملات سنگين ارتش پاكستان به مراكز تروريست هاي طالبان



مشاور اوباما : حادثه 11 سپتامبر يك طرح آمريكايي بود

مشاور رئيس جمهور آمريكا كه حملات 11 سپتامبر را يك سناريوي از پيش طراحي شده آمريكايي دانسته بود، تحت فشار جمهوريخواهان، مجبور به استعفا شد.
به گزارش خبرگزاري جمهوري اسلامي، روزنامه «واشنگتن پست» نوشت، «ون جونز» مشاور «باراك اوباما» در امور محيط زيست در پي اظهارات جنجالي اش در مورد عوامل پشت پرده حملات 11 سپتامبر سال 2001، ازسوي جمهوريخواهان تحت فشار قرار گرفت و مجبور به استعفا شد. جونز هفته گذشته زماني خبرساز شد كه فاش كرد، توماري را امضا كرده است كه بر آمريكايي بودن حملات 11 سپتامبر صحه مي گذاشت. به اعتقاد جونز، مقامات دولت «جرج بوش» رئيس جمهور سابق آمريكا، به منظور كسب بهانه براي آغاز جنگ در خاورميانه، مجوز حمله 11 سپتامبر را داده بودند. اين حمله، 3000 كشته بر جاي گذاشت.

 



اخوان المسلمين از شكل گيري انقلاب مستضعفان در مصر خبر داد

رهبر اخوان المسلمين مصر از شكل گيري انقلاب گرسنگان و محرومان در اين كشور خبر داد.
به گزارش خبرگزاري مهر، به نقل از روزنامه «الجريده كويت»، «محمد مهدي عاكف» در پيامي خطاب به مردم مصر، ازكساني كه از آنان به عنوان غارتگران اموال ملت ياد كرد، خواست قبل از شكل گيري انقلاب فقرا و محرومان، اموال مردم را باز پس دهند.وي در اين پيام، خشم خود را از آنچه كه در مصر مي گذرد، ابراز داشت و از بازداشت هاي غيرقانوني، اتهام پراكني، ايجاد فضاي امنيتي، مصادره اموال و دارايي هاي اخوان المسلمين، به شدت انتقاد كرد. تعدادي از اعضاي اخوان المسلمين عضو مجلس مصر هستند. دولت مصر اخوان المسلمين را يك گروه ضددولتي مي داند و نيروهاي امنيتي مبارك هر روز تعدادي از اعضاي اين گروه را بي دليل دستگير مي كنند.

 



آيت الله سيستاني مردم عراق را به حفظ وحدت ملي فراخواند

آيت الله سيستاني خواستار همزيستي مسالمت آميز همه اقشار عراق شد و بر حفظ وحدت ملي اين كشور تاكيد كرد.
به گزارش خبرگزاري فارس، آيت الله «علي سيستاني» مرجع عالي شيعيان عراق، در ديدار يك هيات از مسيحيان بصره با ايشان، بر همزيستي مسالمت آميز ميان تمام اقشار عراق و حفظ وحدت ملي تاكيد كرد. اين هيات مسيحي نيز آيت الله سيستاني را در جريان وضعيت مسيحيان عراق و به ويژه، بصره قرار داد و ماه مبارك رمضان را نيز به مرجعيت شيعه عراق تبريك گفت.
اظهارات مالكي عليه سوريه
به گزارش ايسنا، «نوري مالكي»، نخست وزير عراق، طي يك كنفرانس خبري در بغداد، سوريه را تهديد كرد كه تاوان حملات خونبار اخير بغداد را بپردازد. وي گفت: كساني كه جنايتكاران و عاملا اين حملات را (در كشور خود) پذيرفته اند، حتما محاكمه خواهند شد. مالكي قبلا گفته بود انفجارهاي خونبار 21 مردادماه در بغداد، توسط بعثي هايي طراحي شده بود كه در سوريه به سر مي برند.
در همين حال، «عبدالكريم خلف»، معاون عمليات وزارت كشور عراق اعلام كرد: وزارت كشور آماده است مدارك كافي در زمينه دست داشتن سوريه در حمايت از تروريست ها ارائه دهد. وي افزود: ما همچنين، آماده تحويل تروريست هاي دستگير شده، به دادگاه هاي بين المللي هستيم.
خبر ديگر در مورد عراق اينكه، «وين مديس»، تحليلگر آمريكايي فاش كرد، آمريكا در پشت صحنه حملات تروريستي عليه مردم عراق قرار دارد. در تازه ترين حملات تروريستي شش عراقي در شمال بغداد زخمي شدند.

 



ديلي تلگراف: 90 درصد نمايندگان مجلس عوام تخلف مالي دارند

ديلي تلگراف از تخلف مالي 90 درصد اعضاي مجلس عوام انگليس خبر داد.
روزنامه ديلي تلگراف نوشت، از ميان هر 10 نماينده عضو مجلس عوام انگليس 9 نفر متهم به سوءاستفاده از كمك هاي مالي دولتي و تخلفات مالي هستند، لذا پيش بيني مي شود پيش از انتخابات سال آينده انگليس، شمار ديگري از نمايندگان مجبور به استعفا شوند.
اين روزنامه انگليسي افزود: از ماه ژانويه سال جاري يك تيم از مقامات مجلس عوام در حال بازبيني ليست كمك هزينه هاي پرداختي به نمايندگان در پنج سال اخير هستند. نتايج به دست آمده تا اين لحظه كه با مراجعه به سوابق كمك هزينه هاي پرداختي به هر يك از نمايندگان به دست آمده نشان مي دهد از هر 10 نماينده 9 نفر تخلف مالي داشته اند.
اين گزارش در ادامه با اعلام اينكه تيم مذكور تا آخر ماه جاري با ارسال نامه هايي به نمايندگان خاطي به آنها سه هفته مهلت پاسخگويي مي دهد؛ مي افزايد: نمايندگان در اين مدت مي توانند به دفاع از خود بپردازند چرا كه با پايان يافتن اين مهلت گزارش نهايي منتشر خواهد شد.
ديلي تلگراف به نقل از منابع نزديك به پارلمان مي افزايد: گزارش اين تيم به احتمال زياد براي اكثر نمايندگان نااميدكننده خواهد بود لذا اين انتظار وجود دارد كه خاطيان پيش از انتخابات عمومي سال آينده استعفا دهند. اين تيم پرونده مربوط به 645 عضو كنوني پارلمان، 50 عضو مستعفي و 86 عضو بازنشسته را مورد بررسي قرار داده است.
گفتني است آغاز افشاگري ها درباره فساد مالي برخي مقامات بلندپايه و تعداد زيادي از نمايندگان مجلس عوام و اعيان انگليس، حزب حاكم كارگر به رهبري گوردون براون را با كاهش كم سابقه محبوبيت در بين مردم انگليس مواجه كرد. طوري كه نخست وزير براي جبران مافات، دست به ترميم نسبتا گسترده كابينه زده و در حضور رسانه ها مجبور به عذرخواهي رسمي شد.
پارلمان انگليس متشكل از دو بخش مجزا با عنوان مجلس عوام و اعيان است و در كل 1386 نفر عضو دارد.
اعضاي مجلس عوام با 646 عضو با رأي مستقيم انتخاب مي شود و مجلس اعيان نيز 740 عضو انتصابي دارد. گاردين نيز چندي پيش از انصراف يك سوم نمايندگان حزب كارگر انگليس (120 نفر) از انتخابات پارلماني آينده اين كشور خبر داده بود.

 



رايزني خالد مشعل با مقامات مصر درباره اسيران فلسطيني و از سرگيري گفت وگوهاي ملي

اروپا تاكيد كرد، فعاليت هاي شهرك سازي غيرقانوني بوده و مانعي براي روند صلح به شمار مي آيد.
گفتني است اخيرا تنش ها در روابط ديپلماتيك سوئد و رژيم صهيونيستي به خاطر انتشار گزارش قاچاق اعضاي حياتي بدن شهداي فلسطيني در روزنامه آنتون بلادت افزايش يافته و در همين راستا وزيرخارجه سوئد سفر خود به رئيس دفتر سياسي حماس در ديدار با رئيس ارشد اطلاعاتي مصر در قاهره بر ضرورت آزادي اسيران فلسطيني تاكيد كرد.
به گزارش خبرگزاري فرانسه، خالد مشعل در ديدار با عمر سليمان در مورد تبادل زندانيان فلسطيني با رژيم صهيونيستي، همچنين درباره تسريع در گفت وگوهاي ملي ميان احزاب و گروه هاي فلسطيني به بحث و گفت وگو پرداخت.
وي در اين ديدار بر ضرورت آزادي هرچه سريع تر اسيران فلسطيني تاكيد كرد.
مذاكرات براي آزادي فلسطينيان در بند رژيم صهيونيستي در ازاي آزادي گلعاد شاليت سرباز اسرائيلي تاكنون بي نتيجه مانده است اما طي هفته هاي اخير ميانجي گران آلماني تلاش هايي را براي از سرگيري اين گفت وگوها صورت داده اند.
رژيم صهيونيستي بيش از 11 هزار و 700 اسير فلسطيني را در زندان هاي خود تحت بدترين شرايط انساني نگه داشته كه برخي از اين اسيران تحت شكنجه وحشيانه اين رژيم به شهادت رسيده اند.
تعداد زيادي زن و كودك فلسطيني نيز در بازداشتگاه هاي رژيم اشغالگر به سر مي برند، از سوي ديگر محمود عباس رئيس تشكيلات خودگردان فلسطين نيز در رياض با ملك عبدالله پادشاه عربستان ديدار كرد.
ملك عبدالله در اين ديدار خواستار تسريع در روند صلح خاورميانه شد و از محمودعباس و ديگر رهبران فلسطيني خواست تا هرچه سريع تر اختلافات را كنار بگذارند و دولت آشتي ملي بوجود بياورند.
محمودعباس نيز در اين ديدار پادشاه عربستان را در جريان آخرين تحولات فلسطين قرار داد.
طرح جديد صهيونيست ها براي سيطره بر قدس
اسامه حمدان نماينده جنبش حماس در لبنان نسبت به توطئه جديد رژيم صهيونيستي كه هدف آن سيطره بر شهر قدس اشغالي است هشدار داد.
وي با تاكيد بر اين مسئله كه نه تنها جنبش حماس بلكه تمامي گروه هاي مقاومت از مواضع خود عقب نشيني نخواهند كرد افزود، امروز طرح جديدي در منطقه خاورميانه در حال اجرا است كه نشانه هاي آن به تدريج آشكار مي شود و بر اساس آن قدس بايد تحت سيطره طرف صهيونيستي باقي بماند و در عين حال طرف هاي بين المللي با نظارت بر آن امكان دسترسي به اماكن مقدس اين شهر را تضمين كنند.
شهرك سازي غيرقانوني
وزيرخارجه سوئد كه كشورش هم اكنون رياست اتحاديه اروپا را برعهده دارد با اعلام اينكه شهرك سازي ها غيرقانوني است از جامعه جهاني خواست تا رژيم صهيونيستي را براي توقف شهرك سازي ها تحت فشار قرار دهند.
به گزارش خبرگزاري فارس، كارل بيلت در حاشيه نشست غيررسمي وزيران خارجه اتحاديه سرزمين هاي اشغالي را كه قرار بود هفته جاري انجام شود لغو كرده است.
رويارويي با حماس
منابع نظامي رژيم صهيونيستي اعلام كردند كه گزينه رويارويي بزرگ با حماس را مدنظر دارند.
اين منابع در گفت وگو با راديو ارتش اين رژيم مدعي شدند كه اوضاع در مرز نوار غزه در روزهاي گذشته نابسامان شده و شليك راكت از سوي غزه به شهرك هاي اسرائيلي امنيت اين مناطق را مورد تهديد قرار داده است.
به گفته اين منابع براي تامين امنيت شهرك هاي اسرائيلي با جنبش حماس و ديگر گروه هاي فلسطيني برخورد خواهد شد و يك رويارويي بزرگ در پيش داريم.
ساير رويدادها
¤ يك شبكه تلويزيوني روسي اعلام كرد، رژيم صهيونيستي از درون با اختلاف و شكاف شكننده روبه رو است.
¤ سازمان آزادي بخش فلسطين خواستار پيوستن حماس و جهاد اسلامي به اين سازمان شد.
¤ سازمان هاي بشردوستانه از رژيم صهيونيستي خواستند از محاصره غزه دست بردارد.
¤ وزير خارجه رژيم صهيونيستي با اعتراف به اينكه خواهان نابودي آرمان فلسطين است گفت، اسرائيل در عين حال به آمريكا نياز دارد.
¤ يكي از رهبران جنبش حماس در واكنش به درخواست برخي سران فتح براي ورود به نوارغزه گفت، درهاي نوار غزه به روي هر فلسطيني باز است.
¤ مسئول سياست خارجي اتحاديه اروپا از رژيم صهيونيستي خواست امكان تجديد گفت وگوهاي صلح با فلسطينيان را افزايش دهد.

 



زد و خورد مردم انگليس با نژادپرستان درشهر بيرمنگام

درگيري نژادپرستان انگليسي با مسلمانان و گروه هاي ضدنژادپرستي چندين زخمي برجا گذاشت.
به گزارش خبرگزاري جمهوري اسلامي از لندن، گروه هاي تندروي نژادپرست انگليس عصر شنبه در شهر بيرمنگام اين كشور با مردمي كه اكثراً از مسلمانان و گروه هاي ضدنژادپرستي بودند درگير شدند.
بنابرهمين گزارش تعدادي از طرفداران گروه نژادپرست موسوم به «اتحاديه دفاع انگليس» قصد برگزاري تظاهرات عليه مسلمانان را داشتند كه با اعتراض ديگر شهروندان شهر بيرمنگام كه مخالف خوي نژادپرستي هستند رو به رو گرديده و به زد و خورد با آنان پرداختند.
نژادپرستان با پرتاب شيشه و اشياء ديگربه سمت مردم و مخالفان نژادپرستي يورش بردند كه بر اثر آن چند تن مجروح شدند.
طبق گفته پليس حداقل 20 تن نيز دراين درگيري ها توسط پليس بازداشت شدند. با دخالت پليس دو طرف درگير از هم جدا شده و پراكنده گرديدند.درادامه اين تنش ها درگيري هاي پراكنده به برخي از ديگر نقاط شهر نيز كشيده شدكه پليس مجبور به دخالت و پايان دادن به آنها شد.
گفتني است گروه هاي نژادپرست ماه گذشته نيز با حمله به تعدادي از طرفداران اتحاديه ضد فاشيسم دراين شهر عده اي را مجروح كردند.

 



فرمانده اسرائيلي: تنها راه سركوب مقاومت ترور سران حزب الله است

فرماندار عمليات ارتش اسرائيل ترور و ربودن رهبران حزب الله را بهترين راه براي مقابله با مقاومت لبنان دانست.
به گزارش خبرگزاري جمهوري اسلامي، فرمانده عمليات ارتش اسرائيل با مخفي نكردن ترس خود از قدرت رزمي و توان موشكي حزب الله گفت، اگر در جنگ آينده موفق به ربودن مسئولان حزب الله شويم در اين صورت قادر خواهيم بود طرح هاي آنان را خنثي كنيم و پيروز شويم.
مطبوعات رژيم صهيونيستي در اين باره نوشتند كه واحد عمليات ارتش اسرائيل موسوم «به شاحف» روز جمعه رزمايش چهار روزه خود در نزديكي مرز لبنان را با هدف جمع آوري اطلاعات از داخل خاك لبنان به ويژه در مورد مسئولان حزب الله به پايان برد.
فرمانده نيروهاي شاحف به نام مستعار موتي به خبرنگاران گفت كه حزب الله با ايجاد استحكامات آمادگي خود را براي جنگ آينده افزايش داده است.
موتي افزود: پيروزي قطعي در جنگ آينده عليه حزب الله بستگي به دستگيري رهبران و فعالان محوري آن است.
وي تصريح كرد: با شروع جنگ آينده بايد سريع و قوي وارد عمل شويم تا بتوانيم پيروز شويم.از سوي ديگر منابع آگاه در لبنان از اتخاذ تدابير امنيتي شديد در مقرهاي مقامات رسمي، امنيتي و نظامي اين كشورخبر دادند.
به گزارش خبرگزاري ايسنا، منابع آگاه در بيروت به روزنامه عكاظ - چاپ عربستان - گفتند: دستوراتي به تمامي سيستم هاي امنيتي رسمي كشور در زمينه لزوم تفتيش مقرهاي مقامات امنيتي و نظامي لبنان داده شده است.
اين منابع افزودند: اين تدابير به منظور جلوگيري از ورود هر گونه تلفن همراه در زمان برگزاري هر ديداري با شخصت هاي رسمي كشور اتخاذ خواهد شد و همچنين دوربين هاي خبرنگاران قبل از استفاده مورد تفتيش قرار خواهد گرفت.
اين منابع تصريح كردند: اين دستورات به منظور جلوگيري از هر گونه ترور عليه شخصيت هاي برجسته لبنان صادر شده است.
روزنامه المستقبل چاپ لبنان كه نزديك به سعدالدين حريري نخست وزير لبنان است، اخيرا خبري را منتشر كرده بود مبني بر اينكه گروه هاي تندرو در داخل اردوگاه عين الحلوه توانسته بودند يك سي دي را وارد اين اردوگاه كنند و درآن راه هاي بمب گذاري در تلفن هاي همراه و دوربين هاي فيلمبرداري به منظور اجراي عمليات تروريستي در كشور آموزش داده شده بود.
ديدار ميشل سليمان
با معاون سيدحسن نصرالله
رئيس جمهور لبنان روز گذشته با حاج حسين خليل معاون سياسي دبير كل حزب الله لبنان ديدار و درباره جديدترين تحولات در زمينه تشكيل كابينه جديد بحث و گفت و گو كرد.
طرفين در اين ديدار درباره برنامه هايي كه ممكن است باعث تسريع در روند شكل گيري كابينه شود گفت وگو كردند.
حاج حسين خليل پيش از اين با سعدالدين حريري نخست وزير درباره جديدترين تحولات مربوط به تشكيل دولت گفت وگو كرده بود.
اين در حالي است كه «محمد رعد» رئيس فراكسيون پارلماني حزب الله نيز در يك مراسم افطاري در جنوب لبنان تاكيد كرد، روحيه منزوي كردن و مشاركت ندادن ديگران، مانع اصلي در سر راه تشكيل كابينه جديد است.
نواف موسوي نماينده مجلس لبنان نيز طي سخناني از حريري خواست تا از معركه اي كه متحدان مسيحي عليه ميشل عون با هدف تضعيف وي در دولت وحدت ملي به راه انداختند خود را خارج كند زيرا اين معركه ارتباطي به حريري و طائفه وي ندارد.
وي افزود: نخست وزير متعلق به همه لبنان است و نبايد خود را وارد اين معركه كند.
موسوي خواهان احترام گذاشتن به ميشل عون رهبر جريان آزاد ملي و دادن حق وي در كابينه جديد شد.
از سوي ديگر، حريري نخست وزير منتخب اعلام كرد كه دولت جديد اين كشور تا پيش از عزيمت ميشل سليمان رئيس جمهور لبنان به نيويورك براي شركت در نشست مجمع عمومي سازمان ملل متحد (23 سپتامبر) تشكيل خواهد شد.

 



50 هزار آلماني عليه سياست هاي هسته اي مركل به خيابان ها ريختند

پنجاه هزار نفر از مردم آلمان در اعتراض به سياست هاي هسته اي آنگلامركل صدراعظم اين كشور به خيابان ها ريختند.
به گزارش واحد مركزي خبر، مخالفان سياست هاي هسته اي آنگلامركل روز گذشته به خيابان ها ريخته و خواستار عمل صدراعظم به وعده هاي پيشين خود در مورد برچيدن تاسيسات فرسوده هسته اي آلمان شدند.
به گزارش شبكه پنج تلويزيون فرانسه، تاسيسات هسته اي آلمان بسيار فرسوده است و مدام مشكلاتي براي نيروگاه ها به وجود مي آيد. مسئله ديگر مشكل زباله هاي هسته اي است كه در معادن نمك انباشته شده و فجايع زيست محيطي به بار آورده است.

 



شبكه صهيونيستي قاچاق اعضاي بدن در الجزاير لو رفت

صهيونيست ها غير از كودكان فلسطيني اعضاي بدن كودكان الجزاير را نيز قاچاق مي كردند.
به گزارش خبرگزاري فارس به نقل از تحقيقات پليس بين الملل نشان مي دهد كه «لوي روزمبائوم» فرد صهيونيستي كه يك شبكه بين المللي قاچاق اعضاي بدن را اداره مي كرد، كودكان الجزاير را در شهرهاي غربي اين كشور پس از ربودن به مغرب منتقل مي كرد تا اعضاي بدن آنها را بفروشند.
اين صهيونيست كليه هاي كودكان الجزايري را به اسرائيل و آمريكا به قيمتي ما بين 20 تا 100 هزار دلار مي فروخت.
«مصطفي خياطي» رئيس هيئت ملي پيشرفت بهداشت و توسعه پژوهش الجزاير در اين باره گفت: در شبكه بين المللي قاچاق اعضاي بدن كودكان افرادي از الجزاير، مغرب و كشورهاي آفريقايي فعاليت مي كردند.
وي افزود: تحقيقات نيروهاي امنيت ملي الجزاير نشان داد كه خارج كردن كليه ها و قرنيه هاي چشم در درمانگاه هايي در شهر «وجده» مغرب انجام مي شده است، ليكن پليس مغرب اين خبر را تكذيب كرده و اظهار داشت: درمانگاه هاي شهر وجده امكانات لازم براي خارج كردن اعضاي بدن به ويژه قرنيه چشم را ندارند. از سوي ديگر «ليوي اسحاق روزمبوم» يكي از اعضاي يهودي شبكه بين المللي قاچاق اعضاي بدن اعتراف كرد كه اين شبكه در مغرب نيز فعاليت داشته و پس از ربودن كودكان الجزايري، تجهيزات لازم براي پزشكان شبكه را فراهم مي كرد تا جراحي براي خارج كردن اعضاي بدن انجام شود و پس از خارج كردن كليه ها و قرنيه چشم، اعضا به اسرائيل يا آمريكا فرستاده مي شد.

 



نخست وزير جديد ژاپن: شرق آسيا متحد شود آمريكا در حال افول است

نخست وزير جديد ژاپن ضمن انتقاد از مواضع بين المللي آمريكا تاكيد كرد اين كشور حداكثر تا 3 دهه ديگر بر جهان رهبري خواهد كرد.
به گزارش خبرگزاري فارس، به نقل از پايگاه خبري تحليلي «اوكوپلنت» يوكيو هاتوياما، رهبر حزب دموكراتيك ژاپن كه انتظار مي رود در 16 سپتامبر (25 شهريورماه) به عنوان نخست وزير جديد ژاپن انتخاب شود در بيانيه خود با عنوان «فلسفه سياسي من» ضمن اشاره به وضعيت وخيم آمريكا اظهار داشت، در وضعيت فعلي يك كشور نمي تواند جايگزين موضع رهبري آمريكا شود همان گونه كه هيچ ارز جهاني نيز به صورت يك ارز نمي تواند همه جانبه جايگزين دلار شود؛ لذا به نظر مي رسد ايجاد اتحاد آسياي شرقي بتواند جايگزين رهبري آمريكا بر جهان شود.
نخست وزير آينده ژاپن سپس تصريح كرد، نتايج شكست آمريكا در جنگ عراق و تاثير لطمات بحران جهاني مالي بر پيكره اقتصاد اين كشور باعث سقوط آن شده است و ايالات متحده حداكثر تا 2 يا 3 دهه ديگر در زمينه هاي اقتصادي، نظامي پيشتاز و رهبر جهان باقي نخواهد ماند.
«هاتوياما» سپس با اشاره به قرارداد امنيتي ژاپن - آمريكا خاطرنشان كرد، هر چند اين قرارداد مهم است ولي نبايد فراموش كرد كه ژاپن در آسيا واقع شده است.
هاتوياما در پايان با اشاره به قدرت اقتصادي موجود در آسيا اطمينان داد منطقه آسياي شرقي قادر است رهبر آينده جهان شود.

 



سخنگوي گروه الحوثي:
يمن براي دريافت كمك هاي عربستان ايران را به دخالت در صعده متهم مي كند

سخنگوي گروه الحوثي اعلام كرد دولت يمن براي دريافت كمك هاي مالي و تسليحاتي از عربستان، ايران را به دخالت در جنگ در استان صعده متهم مي كند.
به گزارش خبرگزاري ها، ارتش يمن كه از چهار هفته پيش تاكنون وارد يك جنگ فرسايشي و پرهزينه با شيعيان استان صعده شده است و در داخل كشور نيز براي توجيه اقدام خود با مخالفت هاي زيادي مواجه شده است بار ديگر اقدام به فرافكني كرد و جمهوري اسلامي ايران را متهم به دخالت در امور داخلي كشورش كرد.
«محمد عبدالسلام» سخنگوي جنبش الحوثي در گفت وگو با خبرگزاري فارس ضمن رد اتهامات مطرح شده از سوي دولت يمن تصريح كرد: اين جنگ، جنگ اسرائيل و آمريكا با تجهيزات يمن و عربستان برضدالحوثي ها است و عربستان ده ها سال است كه در امور داخلي يمن دخالت مي كند و نوعي قيمومت در اين كشور ايجاد كرده است.
وي گفت: در اين راستا، دولت عربستان به برخي از شخصيت هاي يمن مقرري پرداخت مي كند و ادعاي صنعا عليه ايران، در راستاي جلب حمايت هاي عربستان سعودي است. گزارش خبرگزاري ها حاكي است در چهارمين روز نبرد نيروهاي دولتي با شيعيان الحوثي، با نفوذ ارتش به ورودي بخش قديمي شهر صعده درگيري هاي شديدي در جريان است و نظاميان يمني از مردم بي دفاع اين شهر به عنوان سپر انساني در مقابل مخالفان خود استفاده مي كنند.

 



روسيه براي انتقال تجهيزات به افغانستان كريدور هوايي در اختيار آمريكا گذاشت

استفاده اشغالگران آمريكايي از دالان هوايي روسيه براي انتقال نيرو و تسليحات به افغانستان، آغاز شد.
به گزارش خبرگزاري جمهوري اسلامي، هواپيماهاي آمريكايي از ديروز مجاز به استفاده از حريم هوايي روسيه براي انتقال نيرو و تسليحات به افغانستان شدند. رؤساي جمهور آمريكا و روسيه در ژوئيه (تيرماه) سال جاري توافقنامه اي را در اين مورد امضا كرده بودند. يك مقام وزارت دفاع آمريكا در اين مورد گفت: طبق اين توافقنامه، از شش سپتامبر(ديروز) گزينه ديگري براي برنامه هاي پروازي خود در اختيار داريم. واشنگتن طبق توافقنامه فوق مجاز است سالانه بيش از 4500 پـرواز در دالان هوايي تعريف شده بر فراز روسيه داشته باشد و از اين طريق، نيرو و تسليحات به افغانستان منتقل كند. پيش از اين توافقنامه، آمريكا تنها اجازه داشت، ملزومات نظامي غيركشنده را با قطار از خاك روسيه به افغانستان منتقل كند.
شكست انگليس
در اين حال يك روزنامه انگليسي پيش بيني كرد اين كشور در افغانستان نيز مانند عراق شكست مي خورد.
به گزارش واحد مركزي خبر، گاردين طي تحليلي به قلم «آندره رانسلي» نوشت: بسياري از مشكلات كنوني افغانستان، از غروري ناشي مي شود كه غرب به سبب پيروزي سريع بر طالبان (در سال 2001) دچار آن شده است. سرعت پيروزي آمريكا و انگليس، در آن زمان به قدري زياد بود كه همه هشدارها درباره اينكه افغانستان ممكن است باتلاقي براي نيروهاي خارجي شود، ناديده گرفته مي شد.
در ادامه اين تحليل تأكيد شده است: اما، بعد قاچاقچيان موادمخدر كار خود را از سر گرفتند، بخش هاي وسيعي از افغانستان تحت سلطه جنگ سالاران قرار گرفت، افغان هاي عادي هيچ مشوقي براي بازسازي كشورشان دريافت نكردند و رژيم حامد كرزاي نيز هم اكنون فقط به حيات و بقاي خود فكر مي كند. رانسلي مي افزايد: وقتي نيروهاي انگليسي در سال2006 وارد ولايت هلمند شده بودند، «جان ريد» (فرمانده وقت) ابراز اميدواري كرد نيروهايش بدون شليك حتي يك گلوله بازگردند، اما طي سه سال اخير، 200 نظامي انگليسي كشته شده اند و هنوز هم نيروهاي انگليسي درگيرند. در ادامه اين مقاله آمده است، درحالي كه انگليسي ها در عراق نااميد شده بودند، تصور مي كردند جنگ افغانستان برايشان پيروزي به دنبال دارد. اين توهم كه پيروزي سريع خواهد بود و نيروهاي خارجي به سرعت خارج مي شوند، باعث شد غرب وارد چنين مخمصه خونيني شود.
درخواست عبدالله عبدالله
به گزارش ايسنا، «عبدالله عبدالله» رقيب اصلي «حامد كرزاي» در انتخابات رياست جمهوري افغانستان، از كميسيون انتخابات افغانستان خواست، اعلام نتايج اوليه انتخابات را متوقف كنند، زيرا ارقام بسيار مشكوك از نتايج تابه حال منتشر شده است.
عبدالله اظهار داشت: در نتايجي كه تا به حال منتشر شده است، اعداد و ارقام مشكوك ديده مي شود؛ به عنوان مثال، بسياري از شعبه ها ارقام مشابهي از تعداد آرا گزارش داده اند، اين درحالي است كه براي هيچ يك از كانديداهاي ديگر چنين وضعيتي وجود ندارد. عبدالله گفت: اين ارقام بسيار مشكوك هستند و نشان مي دهد، كميسيون انتخاباتي بر حوزه هاي مورد اختلاف، كنترل ندارد.
روزنامه انگليسي «تايمز» نيز نوشت: اتهامات تقلب در انتخابات افغانستان بسيار جدي است. به نوشته اين روزنامه، كرزاي در منطقه اي كه شديداً مردم حامي رقيب او بوده اند، حائز صددرصد آرا شده است.


 



حملات سنگين ارتش پاكستان به مراكز تروريست هاي طالبان

حملات هوايي ارتش پاكستان به يك مركز تروريستي طالبان در شمال غرب اين كشور، 75 كشته و 107 زخمي در ميان شبه نظاميان برجاي گذاشت.
به گزارش خبرگزاري فارس، جنگنده هاي ارتش پاكستان يك مركز تروريستي متعلق به گروه «لشكر اسلام»، وابسته به طالبان، را در منطقه «خيبر ايجنسي» هدف حمله قرار دادند كه بر اثر آن، ساختمان هاي اين مركز منهدم شد و 75 شبه نظامي كشته و107 تن ديگر زخمي شدند.
منطقه فوق در ايالت سرحد قرار دارد. در حملات فوق، هفت خودرو نيز در آتش سوخت. علاوه بر اين نيروهاي ارتش اسلام آباد، سنگرها و منازل مسكوني شبه نظاميان را نيز بمباران كردند و بر اثر اين حمله هوايي هم، 15 منزل مسكوني و چندين سنگر، ويران شد.
قتل حكيم الله محسود
به گزارش خبرنگار خبرگزاري فارس در اسلام آباد، فردي كه مدعي است حكيم الله محسود، رهبر جديد طالبان پاكستان را كشته است، خود را تسليم نيروهاي امنيتي پاكستان كرد. اين فرد مدعي است، عناصر طالبان در پي قتل «بيت الله محسود»، رهبر سابق طالبان، به منزل وي حمله كردند و پدر زن و چند تن ديگر از خويشاوندانش را كشته بودند و او نيز دست به انتقام زد. بيت الله محسود اواخر تير گذشته در حمله هوايي آمريكا كشته شد.

 

(صفحه(12(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14