(صفحه(12(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


دوشنبه 16 شهريور 1388- شماره 19456
 

صفحه (14)

صفحه (3)

صفحه (2)

     
انتخابي براي غرب (يادداشت روز)
رهبر انقلاب: ناكامي امريكا در مورد جمهوري اسلامي ايران شديدتر از مناطق ديگر است
مفت (گفت و شنود)
كيهان و خوانندگان
 بيانيه جديد موسوي ، رونويسي از نسخه سيا
ديپلمات آزاد شده ايراني: آمريكايي ها حوادث پس از انتخابات را برنامه ريزي كردند
سرپرست وزارتخانه هاي نيرو آموزش و پرورش و رفاه منصوب شدند
رسام دستگير شده من كه نمرده ام! (خبر ويژه)
اسرائيل به شيوه «شمر» متوسل شد (خبر ويژه)
تروريست هاي جنگ نرم به خاطر عمليات خرابكاري جايزه مي گيرند (خبر ويژه)
سوء استفاده از شهيد (خبر ويژه)
مذاكره حضوري رابط آمريكا با منافقين جديد (خبر ويژه)



انتخابي براي غرب (يادداشت روز)

رسانه ها و مقام هاي غربي عموماً از درك درست معناي آمادگي ايران براي ارائه يك بسته جديد به گروه 6 عاجز مانده اند. رسانه هاي غربي عموماً اينگونه برداشت كرده اند كه ايران خود را براي مذاكره درباره پرونده هسته اي اش آماده مي كند. اعلام خبر ارائه اين بسته درست يك روز قبل از نشست معاونان وزراي خارجه گروه 6 در فرانكفورت هم اين ديدگاه را تقويت كرده است. واقعيت ماجرا اما اين است كه بسته پيشنهادي جديد ايران اساساً ربطي به موضوع هسته اي ندارد. پس از كامل شدن اجراي مداليته توافق شده با آژانس در سال 2007، اكنون چيزي به نام پرونده هسته اي باقي نمانده است كه گفت وگو درباره آن، آن هم با گروه 6 لازم باشد. در مداليته توافق شده با آژانس 6 مسئله به عنوان «موضوعات باقي مانده» شناسايي شده بود كه تمامي آنها اكنون حل و فصل شده و آژانس طي نامه هايي رسمي به ايران اعلام كرده است كه ديگر هيچكدام از آن مسائل را به عنوان «موضوعات باقي مانده» محسوب نمي كند. در انتهاي مداليته، ايران و آژانس توافق كرده بودند اگرچه ايران مطالعات ادعايي را به عنوان يك موضوع براي بحث با آژانس به رسميت نمي شناسد، ارزيابي خود از اين ادعاها را تنها پس از آنكه اصل اسناد مورد ادعا به تهران تحويل شد، به آژانس ارائه نمايد. با وجود آنكه پس از آن تاريخ آژانس هرگز نتوانست به تعهد خود درباره ارائه اصل اسناد مطالعات ادعايي به ايران عمل كند- والبرادعي در تمام گزارش هاي خود و از جمله در گزارش اخير بابت اين موضوع از آمريكا انتقاد و آن را به كارشكني در فرآيند راستي آزمايي متهم كرده است- اما ايران نهايتاً پس از چند جلسه فشرده كاري با نمايندگان آژانس، در بيش از 100 صفحه ارزيابي خود از اين جعليات را ارائه داد. به اين ترتيب و با توجه به اينكه آژانس در گزارش اخير خود «صحت» (authenticity) اسناد مطالعات ادعايي را هم زير سوال مي داند، اساساً ديگر چيزي به نام پرونده هسته اي ايران نمي ماند كه گفت وگو درباره آن لازم باشد. آژانس اكنون طبق تعهد خود در سند مداليته موظف است روند رسيدگي به پرونده ايران را عادي كند و هرگونه بحث اضافي فقط مي تواند طبق پادمان و با دبيرخانه آژانس انجام شود.
بنابراين، مقصود ايران از تدوين بسته سپتامبر مذاكره درباره پرونده هسته اي نيست. ايران هسته اي واقعيت مسلمي است كه ايران براي تثبيت آن نيازي به اجازه گرفتن از غربي ها ندارد همچنانكه روزي كه وارد اين مسير مي شد از كسي اجازه نگرفت. تمامي راه هاي بازداشتن ايران از توسعه فناوري هسته اي امتحان شده و يكي يكي به بن بست رسيده است. غربي ها همچنان سعي مي كنند بگويند كارت هايي در جيب دارند كه هنوز استفاده نشده و مي تواند در صورت به بن بست رسيدن ديپلماسي عليه ايران به كار گرفته شود. واقعيت خارجي اما به هيچ وجه وجود گزينه هاي بيشتر را تاييد نمي كند. تحريم و حمله نظامي گزينه هايي براي بازداشتن ايران از تبديل شدن به يك قدرت هسته اي نيستند؛ تحريم عملاً امكانپذير نيست و حمله نظامي هم حتي اگر ديوانه اي براي اجراي آن پيدا شود، روند هسته اي ايران را شتاب مي دهد بدون اينكه قادر به اخلال در آن باشد. ژست «دست هاي پر» توسط غربي ها در مقطع فعلي دقيقاً به اين دليل اتخاذ شده است كه همه چشم ها به دهان آنها دوخته شود و كسي به دست هاي آنها نگاه نكند. اينكه مي بينيم امروز غربي ها زياد حرف مي زنند به اين علت است كه عجالتاً كار ديگري از آنها ساخته نيست، و الا يك ضرب المثل معروف هست كه مي گويد هنگامي كه سلاح ها به كار بيفتد، زبان ها خاموش مي شود.
ايران اكنون به خوبي مي داند كه با چه موقعيتي وارد مذاكرات خواهد شد. غرب در حالي وارد گفت وگو مي شود كه چاره اي جز گفت وگو براي آن باقي نمانده است. اين موضوع قطعي است كه اگر غربي ها مي توانستند به روش هاي غيرمذاكراتي موضوع را حل كنند هرگز خفت التماس به ايران براي مذاكره را بر خود هموار نمي كردند. به طور طبيعي در هر گفت وگويي در آينده اين موضوع مدنظر خواهد بود كه گزينه هاي روي ميز غرب، «واقعاً» به يك گزينه يعني مذاكره تقليل پيدا كرده و بقيه گزينه ها فقط در فضاي رسانه اي به حيات خود ادامه مي دهند بي آنكه حقيقتي داشته باشند. مهم تر از اين، نظام جمهوري اسلامي اكنون داراي يك سرمايه اجتماعي 40 ميليوني و دولت ايران برخوردار از حمايت 80 درصدي مردم است. احمدي نژاد در حالي رئيس جمهور ايران شد كه غربي ها همه سرمايه داخلي و خارجي خود را براي جلوگيري از تكرار دولت او به كار گرفته بودند. روز 22خرداد وقتي مردم ايران پاي صندوق راي مي رفتند هيچ ابهامي دراين باره كه غرب كدام كانديدا را مي پسندد و كداميك را دشمن خود مي پندارد وجود نداشت، با اين حال همانطور كه سرويس هاي اطلاعاتي غربي هم پيش بيني كرده بودند احمدي نژاد انتخابات را برد و غربگرايان ناكام ماندند. در بحران هاي پس از انتخابات هم معلوم بود- و الان آشكارتر است- كه غربي ها كجا ايستاده بودند و چگونه تلاش كردند شكست خود پاي صندوق هاي راي را كف خيابان هاي تهران جبران كنند. احمدي نژاد اكنون در حالي رئيس جمهور ايران است كه هر دو آزمون را از سر گذرانده است: آزمون انتخابات و آزمون غائله هاي پس از انتخابات. واضح است كه همه اين توفيقات در ساختن بستر مذاكرات احتمالي آينده لحاظ خواهد شد و اساساً به روز رساني بسته پيشنهادي معنايي جز اين ندارد. پله اي كه ايران اكنون روي آن ايستاده همان پله اي نيست كه پيش از انتخابات روي آن قرار داشت. غربي ها تا مي توانستند عليه ايران توطئه كردند و حالا كه همه پروژه ها ناكام مانده دست به سوي ايران دراز كرده اند. درست است كه غربي ها مايلند همه چيز فراموش شود گويي هيچ كاري نكرده اند و هيچ اتفاقي نيفتاده، اما هيچ كس نمي تواند خودش را تكذيب كند.
غربي ها تصور مي كردند و اين تصور خود را هم به صراحت ابراز كرده اند كه پس از انتخابات، ايران ضعيف شده و حالا بهترين فرصت براي امتيازگيري از آن است. بسته پيشنهادي ايران از يك جنبه تلاشي است براي اينكه نشان دهد چنين ديدگاهي تا چه حد توهم آلود است. ابعاد قدرت ملي و منطقه اي ايران يا به عبارت ديگر توان مذاكراتي آن در حيطه هاي مختلف به خوبي در اين بسته بازنموده شده است. غربي ها اگر در پي آنند كه به واقع دريابند ايران ضعيف شده است يا نه مي توانند علاوه بر آنچه در صحنه منطقه مي بينند به محتواي اين بسته نيز مراجعه كنند. ايران در اين بسته امكانات خود براي نقش آفريني منطقه اي و بين المللي را فهرست كرده و اين راه را پيش پاي غربي ها مي گذارد كه مسير تقابل يا تفاهم، هر كدام را مي خواهند در پيش بگيرند، همان كاري كه غربي ها سعي مي كنند با ايران انجام بدهند. نگاه از اين منظر به مسئله، به خوبي نشان مي دهد كه چرا متوقف ماندن در بحث هسته اي يك مسير انحرافي است.
مهدي محمدي

 



رهبر انقلاب: ناكامي امريكا در مورد جمهوري اسلامي ايران شديدتر از مناطق ديگر است

رهبر معظم انقلاب اسلامي تأكيد كردندكه جمهوري اسلامي ايران و ونزوئلا بايد با افزايش بيشتر همكاريها و گسترش آن زمينه قدرت و استحكام بيش از پيش جبهه تازه تأسيس شده استقلال را فراهم كنند.
حضرت آيت الله خامنه اي ديروز در ديدار آقاي هوگو چاوز رئيس جمهور ونزوئلا و هيأت همراه تقويت معنوي و روحي را لازمه ايستادگي در مقابل دشمنان دانستند و افزودند: اگر روحيه شكست ناپذيري و مقاومت در درون انسان بوجود آيد، در صحنه عمل نيز شكست و هزيمتي نخواهد بود.
رهبر انقلاب اسلامي با يادآوري ناكامي هاي امريكا در مناطق مختلف خاطرنشان كردند: شكست هاي پي در پي و كاهش ابهت و قدرت امريكا نشان دهنده واقعيت انكارناپذير «تغيير دنيا» است.
حضرت آيت الله خامنه اي با اشاره به شكست ها و هزينه هاي بالاي امريكا در عراق، افغانستان، لبنان، و فلسطين تأكيد كردند: ناكامي امريكا در مورد جمهوري اسلامي ايران شديدتر از مناطق ديگر است.
ايشان افزودند: شرايط در امريكاي لاتين نيز تغيير كرده و در اين منطقه كه حيات خلوت امريكا ناميده مي شد، اكنون قدرتي شكل گرفته كه در حال رشد روزافزون است.
رهبر انقلاب اسلامي موفقيت هاي جبهه مقاومت را مرهون اراده و تلاش انسانها و كمك پروردگار دانستند و خاطرنشان كردند: اين تلاشها بايد افزايش يابد تا قدرت جبهه مقاومت روز بروز بيشتر شود.
حضرت آيت الله خامنه اي همراهي و همكاريهاي سياسي را يكي از لوازم افزايش قدرت برشمردند و تأكيد كردند: در كنار هماهنگي هاي سياسي، بايد همكاريهاي صنعتي، اقتصادي، بانكي و حمل و نقل ايران و ونزوئلا نيز بيش از پيش گسترش يابد.
در اين ديدار كه آقاي احمدي نژاد رئيس جمهور نيز حضور داشت آقاي هوگو چاوز رئيس جمهور ونزوئلا با ابراز خرسندي فراوان از ديدار مجدد با رهبر انقلاب اسلامي ، گفتگوهاي خود با رئيس جمهور ايران را بسيار مثبت خواند و گفت: در مذاكرات، توافق هاي خوبي براي گسترش بيشتر همكاريها انجام شد كه از جمله آنها تشكيل مجمع عمومي بانك مشترك ميان دو كشور است.
وي با تأكيد بر اينكه اين بانك مشترك مي تواند به يك نهاد قوي اقتصادي تبديل شود و در ديگر كشورها گسترش يابد افزود: تنها راه مقابله با توطئه دشمنان، اتحاد و همكاري و افزايش قدرت است.
رئيس جمهور ونزوئلا خاطرنشان كرد :با تشكيل كميته پيگيري عالي، هر دو ماه يكبار گزارشي از روند اجراي توافق ها ارائه خواهد شد تا هرگونه مشكلي برطرف و توافق ها سريعاً اجرايي شوند.

 



مفت (گفت و شنود)

گفت: بيانيه جديد ميرحسين موسوي رو خوندي؟
گفتم: چند هفته قبل بيانيه ايشون رو در يكي از سايت هاي خارجي خوندم!
گفت: مرد حسابي! بيانيه ميرحسين تازه ديروز منتشر شده، چطوري چند هفته قبل اونو خوندي؟
گفتم: واسه اين كه بيانيه آقاي ميرحسين موسوي از روي دستورالعمل هاي منتشر شده در سايت وابسته به سازمان سيا رونويسي شده.
گفت: ولي آمريكايي ها كه همين چند روز قبل گفته بودند موسوي و خاتمي به مهره هاي سوخته تبديل شده اند و ديگه كاري از دستشون ساخته نيست.
گفتم: چه عرض كنم؟! يارو يك چلوكبابي باز كرده بود، اما خودش براي ناهار به يك چلوكبابي ديگه مي رفت. ازش پرسيدند چرا توي چلوكبابي خودت غذا نمي خوري؟ گفت؛ پدرسوخته ها غذاشون مفت نمي ارزه!

 



كيهان و خوانندگان

¤ آغاز كار دولت دهم را تبريك گفته و هم زماني اين شروع كار با ولادت امام حسن مجتبي(ع) را به فال نيك مي گيريم. روند بررسي وضعيت وزيران پيشنهادي رياست محترم جمهوري براي رأي اعتماد در مجلس نشان داد كه نه نمايندگان طرفدار دولت هستند و نه دولت طرفدار مجلس بلكه هر دو با هم و در كنار هم وامدار ملت هستند. اميدواريم هر دو دوشادوش يكديگر براي گره گشايي از مشكلات مردم تمام توان خود را به ميدان بياورند و دشمنان را مأيوس سازند.
محمودي
¤ سخنان دادستان جديد تهران مبني بر اجراء يكسان قانون در مورد تمام افراد جامعه و برخورد محكم با فساد دانه درشت ها موجب اميدواري شده است. از رئيس محترم قوه قضائيه نيز درخواست داريم با ادامه محاكمه متهمين آشوب هاي اخير اين اميدواري به اجراء عدالت را دوچندان سازد.
سهيل نژاد
¤ يكي از اصلاح طلبان گفته كه دليل برگزاري دادگاه ها تلاش براي حذف اصلاح طلبان است. اصلاح طلباني كه اين گونه اظهاراتي مي كنند، بهتر است پاسخ افشاگري هاي امثال ابطحي، عطريانفر و حجاريان را دهند.
يك هموطن
¤ فرزندم كه دانشجوي دانشگاه آزاد است، به دليل عدم توان پرداخت شهريه مجبور شد اين ترم مرخصي بگيرد. آن وقت سردمداران اين دانشگاه براي منافع نامشروع سياسي خود از بودجه بيت المال هزينه مي كنند. از مسئولان قوه قضائيه تقاضاي برخورد با آن ها مي شود.
ترابي از انديشه
¤روشن بودن آب سردكن هاي ايستگاه هاي مترو در ماه مبارك رمضان باعث شده يك عده جلوي چشم ديگران اقدام به روزه خواري بكنند و به راحتي حرمت اين ماه عزيز را بشكنند. در صورتيكه با انداختن يك عدد روكش روي اين دستگاهها براي يك ماه مي توانستند جلوي اين حرمت شكني را بگيرند.
سلماسي
¤ امسال موارد زيادي روزه خواري علني مشاهده ميشود و متأسفانه هيچ نهاد و مسئولي برخورد نمي كند.
علي
¤ دشمنان به طرق مختلف روي دانش آموزان تبليغات منفي زيادي انجام مي دهند. جا دارد معاونت پرورشي آموزش و پرورش اقدام به تهيه و چاپ روزنامه ديواري سراسري با محتوي مسائل سياسي روز ايران و جهان كرده و با اشاره به پيشرفت هاي كشور در عرصه هاي مختلف درصدد مقابل با سياه نمايي ها برآيد.
آسيوند
¤ چندسال است كه آقاي خاتمي ديگر رئيس جمهور نيست و هيچ سمت دولتي نيز ندارد با اين وصف هنوز عكس ايشان در سر در ايستگاه مترو امام خميني(از طرف خيابان باب همايون) نصب است كه هيچ توجيهي ندارد. با مسئولين مترو تماس گرفتم توجهي نكردند.
رضايي
¤ با اين تصميمي كه شهرداري تهران گرفته و قصد دارد فروشگاههاي شهروند را بصورت كوچكتر در محله هاي مختلف داير كند و كار عرضه كالا را انجام بدهد تكليف ما قشر كاسب جماعت كه بايد از طريق كاسبي امرار معاش بكنيم چه مي شود؟
بيگ زاده
¤ انتقال فرزندم از دانشگاه جامع علمي كاربردي قم به اراك براي بنده 300 هزار تومان آب خورد. لطفاً بنويسيد اين هزينه هاي سرسام آور با چه توجيهي به مردم بويژه قشر كارمند و كارگر تحميل ميشود. متأسفانه اعتراض ها هم به جايي نمي رسد.
صفريان
¤ بيش از 10 روز است كه چين سوم برگ سبزچاي گيلان آماده برداشت است، اما متاسفانه كارخانه هاي چاي خشك كني هنوز بسته هستند. از مسئولين تقاضاي رسيدگي مي شود.
آب پيكر از لاهيجان

 



گزارش تحليلي خبري كيهان
 بيانيه جديد موسوي ، رونويسي از نسخه سيا

سرويس سياسي -
انتشار دهمين بيانيه التهاب آفرين ميرحسين موسوي، پس از گذشت نزديك به سه ماه از برگزاري انتخابات پرشور رياست جمهوري و «نه بزرگ» ملت ايران به عوامفريبي هاي جبهه مخالف اصول گرايي، بار ديگر، مايه شعف و اعجاب مجموعه مخالفين نظام در داخل و خارج كشور گرديد، به گونه اي كه روزنامه هاي آمريكايي لس آنجلس تايمز، سانفرانسيسكو كرونيكل و شبكه بي بي سي فارسي و صداي آمريكا با خوشحالي و بطور گسترده به انعكاس اين خبر پرداختند.
صدور اين بيانيه كه در آن ادعا شده است «موسوي و طرفدارانش خواهان برقراري آرامش در جامعه هستند» همزمان با افشاگري هاي گسترده حاميان موسوي در دادگاه، تنها با يك هدف و آن هم فريب دوباره افكار عمومي براي انحراف از افشاي رسوايي هاي جناح طرفدار موسوي» صورت گرفته است.
تقريبا تمامي دستگير شدگان اذعان كرده اند كه ادعاي تقلب دروغي بيش نبوده است
از سوي ديگر اكنون مدت هاست كه رسانه هاي فارسي زبان شبكه براندازان خارج از كشور از «فقدان استراتژي» و «ضعف كادر رهبري» به عنوان دو چالش اساسي جبهه تحت حمايت موسوي و كروبي ياد مي كنند. بر اين اساس تاكيد عناصر سوخته سياسي و عوامل نشان دار شبكه هاي اطلاعاتي غرب كه اكنون در آن سوي مرزها به خيانت عليه كشور مشغولند بر اتخاذ استراتژي واحدي براي تداوم اعتراضات و ناآرامي ها از سوي موسوي و كروبي است.
شبكه هاي اينترنتي متعلق به مخالفين جمهوري اسلامي «شبكه سازي اجتماعي» را بهترين راهبرد براي مبارزه مسالمت آميز با نظام جمهوري اسلامي قلمداد كرده و در متون آموزشي متعددي كه منتشر ساخته اند به چرايي و چگونگي اين مسئله پرداخته اند.
اكنون نگاهي به محتواي بيانيه نهم موسوي و مقايسه آن با نظريه سازي هاي چندماهه اخير شبكه براندازان جاي هيچ ترديدي را باقي نمي گذارد كه اين متن تنها رونويسي ناشيانه اي از همان الگوي پيشنهادي است. ناگفته نماند كه جريان فرسوده و منزوي موسوم به ملي - مذهبي نيز ايجاد «جنبش اجتماعي مبتني بر شبكه سازي» را بهترين الگوي مبارزاتي عليه نظام جمهوري اسلامي دانسته و سال هاست كه در محافل مختلف به طرح اين موضوع مي پردازد.
پيش از اين نيز موسسه آمريكايي رند موسوم به «مطالعات خاورميانه» كه با بودجه رسمي سازمان جاسوسي آمريكا و با ماموريت ويژه مطالعه بر راه كارهاي دگرگوني در منطقه و دفع خطر ايران فعاليت مي نمايد در برآوردهاي خود «شبكه سازي هاي اجتماعي» را در زمره برترين استراتژي هاي مقابله با كشورهاي مسلمان و از جمله ايران برشمرده بود. موسوي نيز منطبق بر چنين الگويي در بيانيه خود آورده است؛ «ما ايرانيان، در هر كجاي جهان كه هستيم، بايد اين هسته هاي اجتماعي را در ميان خود تقويت كنيم ... اين هسته ها مي تواند از «همسايگان»، «خويشاوندان»، «شركت كنندگان در هيئت هاي مذهبي» ، «گروه هايي كه با هم ورزش مي كنند» و ... تشكيل شود.»
صدور بيانيه اخير ميرحسين موسوي از منظري ديگر نيز قابل تحليل است. فروكش كردن التهابات اجتماعي حاصل از موج آفريني هاي موسوي و اطرافيان وي و ايجاد آرامش در جامعه بزرگترين خطري است كه مي تواند مجرمان اصلي آشوب ها را به تيغ عدالت بسپارد. بر اين اساس صدور بيانيه التهاب آفرين وي در آستانه بازگشايي دانشگاه ها پيامي جز ايجاد تنش در فضاي باثبات كنوني و مانع تراشي براي اجراي عدالت نخواهد داشت.
چراغ سبز به اپوزيسيون
فعالان سياسي نيز در واكنش به صدور اين بيانيه، موسوي را به دنبال نمايشنامه اي جديد براي فضاسازي و ملتهب كردن جامعه و نشان دادن چراغي سبز براي اپوزيسيون و مخالفان نظام دانسته اند.
در همين ارتباط عضو شوراي مركزي جامعه اسلامي مهندسين گفت: با توجه به آغاز به كار دانشگاهها موسوي با انتشار بيانيه راه سبز اميد بدنبال ملتهب كردن جامعه و توطئه اي جديد است.
بهادر ولي زاده در گفتگو با باشگاه خبرنگاران افزود: ميرحسين موسوي بدليل شكست و از دست دادن موقعيت اجتماعي بدنبال سناريوي جديدي است به همين دليل بيانيه اي در مورد راه سبز اميد منتشر كرده تا با شروع بكار دانشگاهها توطئه اي جديد آغاز كند.
در ادامه سخنگوي جمعيت وفاداران انقلاب اسلامي بيانيه ديروز موسوي را نمايشي بيش ندانست و تاكيد كرد: او با راه سبز اميد دنبال نمايش جديد خود در صحنه اپوزيسيون است.
محمد عظيمي در گفتگو با باشگاه خبرنگاران با بيان اين مطلب افزود: موسوي در هر مرحله يكي از اقدامات نظام را زير سؤال مي برد. در مرحله اول راي ملت را زير سؤال برد و در مراحل بعدي ديديم با بيانيه هاي متعددي كه صادر كرد ناهنجاري هايي را در سطح جامعه بوجود آورد بنابراين بيانيه اخير او كه ديروز صادر شد را نيز در همين راستا مي توان تلقي كرد.
اين فعال سياسي در ادامه در واكنش به اظهارات ديگر موسوي مبني بر اين كه برگزاري دادگاههاي اغتشاشگران اخير فرمايشي است تصريح كرد: دادگاه طبق موازين قانوني تشكيل مي شود تا اغتشاشگران به اتهامات پاسخ دهند از اين رو مطالبي كه در آنجا مطرح مي شود به مذاق آقايان خوش نمي آيد بنابراين درصددند اصل موضوع (برگزاري دادگاه انقلاب اسلامي) را زير سؤال ببرند در صورتي كه تمامي اعتراف ها واقعي است.
همچنين در همين ارتباط عضو شوراي مركزي حزب موتلفه اسلامي گفت: بيانيه تند موسوي در قالب جبهه راه سبز اميد سناريوي جديد در جهت فرافكني و انحراف افكار عمومي از اعترافات روشنگرانه متهمين اغتشاشات اخير در دادگاهها است.
محمدجواد آرين منش، نماينده خراسان رضوي در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران افزود: انتشار اين بيانيه در راستاي ادامه روند قانون گريزي موسوي و حاميانش و انحراف افكار عمومي از افشاي توطئه هايي است كه در ستادهاي مركزي اصلاح طلبان بر عليه امنيت ملي رخ داده و لذا براي ايجاد ابهام در صحت برگزاري دادگاهها دست به انتشار چنين بيانيه اي زده اند.
رئيس ائتلاف اصلاح طلبان جوان نيز، گفت: موسوي با انتشار بيانيه راه سبز اميد و راه اندازي نمايشنامه جديدش نه تنها به دنبال ملتهب كردن فضاي جامعه است بلكه به دشمنان انقلاب چراغ سبز نشان مي دهد.
محمدزارع فومني در گفتگو با باشگاه خبرنگاران افزود: انتشار اين گونه بيانيه ها از سوي موسوي نه تنها فضا را آشفته تر مي كند، بلكه به انقلاب و مردم لطمه وارد مي كند لذا تعجب مي كنم كه چرا موسوي به اين راحتي تحت تاثير كساني كه مخالف نظام و اسلام هستند قرار مي گيرد، بنابراين به صلاح وي است كه راه و دوستي با نظام را در پيش بگيرد.
وي تصريح كرد: بيانيه راه سبز اميد و از قبيل آن از جمله نمايشنامه هايي است كه توسط مخالفين نظام طراحي مي شود كه از شخص ميرحسين موسوي براي پيشبرد مقاصد خود استفاده مي كنند.
عليرضا نادعلي عضو شوراي مركزي جمعيت رهپويان انقلاب اسلامي در گفت وگو با فارس، با اشاره به تحركات تازه موسوي اظهار داشت: موسوي روندي را كه شروع كرده در سراشيبي پايين مي رود و تنزل مي كند.
وي افزود: موسوي با بحث راه اندازي راه سبز اميد سعي مي كند پوشش كار سياسي نرم به اين قضايا بدهد كه مثلا به عنوان يك كار نسبتا قانوني شناخته شود.
نادعلي ادامه داد: البته بحث در اين باره است كه او عملي را در انتخابات و فضاي بعد از آن انجام داده كه مملكت را به سمت انفكاك نزديك كرد البته وجود ستون ولايت فقيه و مردم و مسئولان آگاه از بروز آن جلوگيري كرد.
وي با اشاره به بحث راه اندازي جبهه سياسي توسط موسوي خاطرنشان كرد: كسي مي تواند گروه سياسي تشكيل دهد كه اولا نيتش در چارچوب نظام باشد و ثانيا نيت و اعمال او براي براندازي به هيچ عنوان قابل اثبات نباشد كه براي موسوي برعكس است.
نادعلي ادامه داد: تمام چيزهايي كه او براي اهداف تشكيل چنين جرياني در بيانيه هايش مي گويد تماما مخالفت با نظام و رهبري است، او مي خواهد بحث مسجد ضرار را ادامه دهد و تشكيل اين جبهه ادامه طرح براندازي است و او هم بايد در جايگاه متهمين قرار بگيرد و جرمش اثبات خواهد شد، نبايد جاي متهم و شاكي عوض شود.

 



ديپلمات آزاد شده ايراني: آمريكايي ها حوادث پس از انتخابات را برنامه ريزي كردند

ديپلمات آزاد شده ايراني حوادث پس از انتخابات را طراحي آمريكايي ها دانست.
«مجيد قائمي حيدري» ديپلمات آزاد شده ايراني كه در تاريخ 21 تيرماه از بند نظاميان آمريكايي آزاد شد، در محفلي با عنوان «شبي با شهدا در پرتو قرآن» به بيان بخشي از خاطراتش در دوران اسارت پرداخت و گفت: آمريكايي ها فكر مي كردند اگر به ما در دوران اسارت سخت گيري كنند، جمهوري اسلامي چشم بسته به خواسته هاي آنها پاسخ خواهد داد اما ديديم كه اين گونه نبود و آمريكايي ها شكست خوردند.»
وي افزود: آمريكايي ها كه به اهداف خود از دستگيري ديپلمات ها نرسيدند، تصميم به تغيير نوع برخوردشان گرفتند و پس از مدتي اسارت در انفرادي، ما را به مكاني بدتر از آنجا بردند.
اين ديپلمات آزاد شده، حوادث پس از انتخابات را از پيش طراحي شده دانست و افزود: از همان ابتداي دستگيري ما توسط آمريكايي ها، آنها دائما در بازجويي هايشان به ما اينگونه القا مي كردند كه اگر شما آزاد شويد شايد براي خانواده هايتان قهرمان باشيد اما براي ايران قهرمان نخواهيد بود و به نوعي اين مسئله را بيان مي كردند كه حكومت ايران در حال تغيير است.
وي با اشاره به خوشحالي آمريكايي ها از اوضاع پس از انتخابات ايران اظهار داشت: يك روز يكي از آمريكايي ها با حالت خوشحالي زايدالوصفي تعدادي از عكس هاي اغتشاشات تهران را براي ما آورد و اعلام كرد كه جمهوري اسلامي كارش تمام است و عكس ها را به عنوان مدرك به ما ارائه داد.
قائمي حيدري تاكيد كرد: تا زماني كه ملت ايران هوشيار است، دشمنان اسلام اجازه هيچگونه تجاوزي را پيدا نخواهند كرد.
وي در پايان گفت: بعد از آزاديمان با مقايسه گفته هاي آمريكايي ها در زندان با حوادث بعد از انتخابات به اين نتيجه رسيديم كه دشمنان از مدت ها پيش براي نظام مقدس جمهوري اسلامي در پي توطئه بوده اند.

 



با احكام جداگانه از سوي رئيس جمهور سرپرست وزارتخانه هاي نيرو آموزش و پرورش و رفاه منصوب شدند

رئيس جمهور در احكام جداگانه اي سرپرست وزارتخانه هاي نيرو، آموزش و پرورش و رفاه و تامين اجتماعي را منصوب كرد.
دكتر محمود احمدي نژاد ديروز با استناد به اصل 135 قانون اساسي جمهوري اسلامي ايران و با عنايت به مراتب تعهد، شناخت و سوابق مفيد اجرايي، مجيد نامجو، محسن پور و نادعلي الفت پور را به ترتيب به عنوان سرپرست وزارتخانه هاي نيرو، آموزش و پرورش و رفاه و تامين اجتماعي منصوب كرد. رئيس جمهور در اين احكام تصريح كرده است: انتظار مي رود در اين مسئوليت خطير، با استفاده از ظرفيت هاي علمي و تجربي كارشناسان و صاحبنظران ارجمند و بهره گيري از همكاري مديران و پرسنل خدوم و شريف آن وزارتخانه و هماهنگي با هيأت محترم وزيران، اهتمام لازم را به كار بنديد.

 



رسام دستگير شده من كه نمرده ام! (خبر ويژه)

فائزه هاشمي، اعترافات كارمند و تحليل گر ارشد سفارت انگليس در دادگاه متهمان اغتشاشات را «انجام وظيفه سفارت» توصيف كرد!
وي در گفت وگو با سايت شاخه جوانان حزب كارگزاران درباره اظهارات حسين رسام مدعي شد: اعترافات كارمند سفارت انگلستان چيزي نبود جز انجام وظيفه. هر سفارتي از اوضاع طرف مقابل گزارشي تهيه مي كند تا سياست هايش را بر مبناي شرايط واقعي آن كشور بريزد.
فائزه هاشمي كه در جريان برخي اغتشاشات خياباني بازداشت شد و سپس با برخي وساطت ها آزاد شد، همچنين تدارك كودتا در پوشش انقلاب مخملي از سوي دشمنان انقلاب را انكار كرد و گفت: انقلاب مخملي در مفهوم عام آن مي تواند به معناي اصلاح طلبي و بيان مسالمت آميز ضرورت اصلاحات و تلاش براي انجام آن باشد كه چيز بدي نيست(!) اينكه كه حالا رسانه هاي خارجي و يا خارجي ها در تاييد تحركات مردمي چيزي بگويند اين نشانه وابستگي نيست. مگر امام در خارج از كشور در فرانسه نبودند؟ مگر مقامات فرانسوي كشور خود را پناهگاه انقلابيون قرار نداده بودند؟ مگر بسياري دانشجويان از آمريكا مبارزه نمي كردند؟ مگر رسانه هاي خارجي و از جمله BBC در آن زمان مسايل ايران را بشدت و به قوت پوشش نمي دادند؟ مگر مردم در آن زمان در نهايت بي اعتمادي به رسانه هاي ملي، اخبار را از رسانه هاي خارجي نمي گرفتند؟ پس با اين اوصاف بايد بگوييم كه انقلاب اسلامي هم در مسير خواست بيگانه رقم خورد و يا انقلاب مخملي بود؟
فائزه هاشمي اشاره اي به اين واقعيت نكرد كه «اگر سفارت انگليس از طرف مقابل (جمهوري اسلامي) جاسوسي مي كند و اين چيزي جز انجام وظيفه نيست» نقش برخي عناصر كارگزاراني نظير محمد عطريانفر و سعيد ليلاز كه به شهادت حسين رسام، سال ها مشغول جمع آوري و مبادله اطلاعات با اين سفارتخانه بوده اند را بايد به حساب چه چيزي گذاشت؟ جاسوسي، مزدوري يا خيانت؟ تنها تفاوت ماجرا در اين ميان اين است كه كارمندان سفارت انگليس، پوند دريافت مي كنند اما حضرات وطني از پول بيت المال، نوكري اجنبي مي كنند.
ريختن قبح همكاري با دشمنان بدنام ملت ايران است كه باعث مي شود نامبرده به توجيه عملكرد اغتشاش طلبان شبكه بي بي سي بپردازد و بگويد انقلاب مخملي كه چيزي بدي نيست. البته با توجه به اينكه برادر همين خانم (مهدي هاشمي) به عنوان يكي از متهمان القاي سازماندهي شده تقلب و ايجاد اغتشاش آن هم از پول بيت المال در انگليس به سر مي برد، درك تجانس وي با انگليسي ها امر غامضي نيست.
فائزه هاشمي در دوران مديريت خود در روزنامه زنجيره اي «زن» هم اين روزنامه را تبديل به پاتوق عناصر ضدانقلاب و سلطنت طلب كرد و براي اولين و در اقدامي نادر- و البته قابل فهم- خبرنگاري را براي مصاحبه با بيوه معدوم شاه به خارج فرستاد!

 



اسرائيل به شيوه «شمر» متوسل شد (خبر ويژه)

سفر 10 روزه آويگدور ليبرمن وزير خارجه رژيم صهيونيستي به پنج كشور آفريقايي با هدف ضربه به امنيت ملي مصر صورت گرفته است.
به گزارش خبرگزاري قدس پايگاه خبري سوريه با اعلام اين مطلب نوشت: ليبرمن به دليل اهانت هايي كه عليه ملت و رئيس جمهوري مصر ساعاتي پس از تصدي پست وزارت خارجه وارد كرد از سفر به مصر منع شده است. وي در سياست خارجي اسرائيل بر تهديدات امنيت ملي مصر كه آب يكي از اركان اصلي اين امنيت محسوب مي شود، تمركز ويژه اي كرده است.
برپايه اين گزارش انتخاب پنج كشور اتيوپي، اوگاندا، كنيا، نيجريه و غنا كه از ميان آنان سه كشور دسترسي كاملي بر منبع رود نيل دارند تصادفي نبوده است. رود نيل كه شريان حياتي مصر محسوب مي شود از دو درياچه تانا در نيجريه و ويكتوريا ما بين كنيا و اوگاندا سرچشمه مي گيرد و ليبرمن مي كوشد در سفر به اين پنج كشور قراردادهايي را امضا كند كه براساس آن اسرائيل به ساخت تأسيسات آبي بر روي دو درياچه تانا و ويكتوريا مكلف خواهد شد. اين توافق همچنين شامل ساخت تأسيسات آبي بر روي نقطه خروجي نيل آبي در درياچه تانا و نقطه خروجي نيل سبز از درياچه ويكتوريا است. تأسيسات آبي اي كه اسرائيل وعده ساخت آن رابه كشورهاي كنيا، اوگاندا و نيجريه داده مي تواند تهديد مستقيمي بر امنيت ملي مصر باشد.
رود نيل با 6671 كيلومتر طول، طولاني ترين رود جهان است.

 



تروريست هاي جنگ نرم به خاطر عمليات خرابكاري جايزه مي گيرند (خبر ويژه)

پس از جنايتكاراني نظير اسحق رابين، شيمون پرز، آريل شارون، هنري كيسينجر و انور سادات، شبكه تويتر هم به خاطر سرويس دهي ويژه به وزارت خارجه آمريكا در اغتشاشات خياباني ايران، نامزد دريافت جايزه صلح نوبل شد.
به گزارش روزنامه آمريكايي كريستين ساينس مانيتور، «نقش تويتر در هماهنگي حوادث پس از انتخابات بي نظير بود، به طوري كه از نقش يك شبكه فراتر رفت و فرصت هاي فراواني را در اختيار اغتشاشگران قرار داد و آنها به راحتي مي توانستند هماهنگ شوند.»
كريستين ساينس مانيتور خاطرنشان كرد سايت تويتر به عنوان سلاح جنگ نرم براي دموكراسي كارايي زيادي دارد كه انتشار مرگ مشكوك ندا آقاسلطان از جمله اين موارد است.
گفتني است خانم ندا آقاسلطان در منطقه اي خلوت و به دور از آشوب ها به طرز مشكوكي به قتل رسيد و بلافاصله فيلم تصادفا!! تهيه شده از اين جنايت در شبكه بي بي سي و تويتر منتشر شد تا به تهييج عواطف و شعله ور كردن آشوب در ايران كمك كند. آرش حجازي شاهد قتل فقط چند روز قبل از اين ماجرا به تهران آمد، تصادفا!! سر صحنه ترور حاضر شد و بلافاصله روز بعد از ايران خارج شد و به انگليس بازگشت تا از طريق بي بي سي تحليل و تفسيرهاي مورد نظر اينتليجنس سرويس را بازگو كند.
شبكه تويتر نقش ويژه اي در سازماندهي اغتشاشگران، القاي تقلب در انتخابات و اجراي سناريوي مشترك سه سرويس اطلاعاتي سيا، موساد و اينتليجنس سرويس ايفا كرد تا آنجا كه وزارت خارجه آمريكا در اوج درگيري ها از مديران تويتر خواست تعميرات شبكه را به تاخير بيندازند.
هيلاري كلينتون با وجود اصرار هيئت حاكمه آمريكا بر كتمان نقش خود در آشوب هاي خياباني، بعدها اذعان كرد كه آمريكا به طور پنهاني و از جمله از طريق شبكه هايي چون تويتر و فيس بوك از اغتشاشات حمايت كرد. به گفته فهمي هويدي تحليلگر مصري، فقط در 2 روز مانده به انتخابات رياست جمهوري ايران، 18هزار پيام دروغ درباره تقلب در انتخابات منتشر شد كه اغلب آنها را كاربران اسرائيلي تهيه و منتشر كرده بودند.
جنگ نرم رسانه اي جبهه استكبار و بازي خائنانه شماري از سياست بازان داخلي در پروژه دشمن باعث جان باختن شماري از هموطنان و لطمه به حيثيت و اقتدار ملي شد و به همين دليل هم هست كه در روزگار زمين گيري ژنرال هاي پنتاگون، مدال و پاداش هاي مالي ويژه خرابكاري و براندازي را در پوشش جايزه صلح به امثال شبكه تويتر و عناصري نظير شيرين عبادي اختصاص مي دهند.

 



سوء استفاده از شهيد (خبر ويژه)

در اطلاعيه اي كه ديروز با امضاي خانواده محترم شهيد آيت الله قدوسي در يكي از روزنامه هاي صبح چاپ شده آمده است امسال خانواده آن شهيد بزرگوار «براي جلوگيري از تكرار آنچه كه در مراسم مشابه صورت گرفته است، از برگزاري مراسم سالگرد آيت الله شهيد قدوسي خودداري مي كند»!
چاپ اين اطلاعيه در حالي است كه مراسم سالگرد آيت الله شهيد قدوسي همه ساله از سوي شاگردان آن شهيد برگزار مي شود و ديشب نيز اين مراسم به روال همه ساله و با حضور شاگردان و دوستداران شهيد قدوسي برگزار شد و اما، از آنجا كه برگزاري مراسم برعهده شاگردان شهيد بوده است، اعلام لغو آن تحت نام خانواده محترم شهيد در روزنامه مورد اشاره، درخور تامل به نظر مي رسد.
گفتني است در اطلاعيه مزبور به «موارد مشابه»! اشاره اي نشده ولي با توجه به حضور برخي افراد با ظاهر زننده و برخوردهاي غيراخلاقي در اينگونه مراسم كه بعد از انتخابات دهم از سوي هواداران يك كانديداي ناكام صورت گرفته، به نظر مي رسد خانواده محترم شهيد قدوسي با انتشار اين اطلاعيه قصد داشته اند از سوءاستفاده يك جريان سياسي جلوگيري كنند. جرياني كه مواضع و عملكرد آن نظير طرفداري از آمريكا، ائتلاف با كلان سرمايه داران، همراهي با جاسوسان نشان دار، ارتباط پنهان با انگليس و... كمترين همخواني با مواضع اسلامي و انقلابي آيت الله شهيد قدوسي نداشته است.

 



مذاكره حضوري رابط آمريكا با منافقين جديد (خبر ويژه)

رئيس گروهك نهضت آزادي شكست مدعيان اصلاح طلبي در انتخابات را قابل پيش بيني دانست.
ابراهيم يزدي به دويچه وله گفت: به نظر من اين شكست اصلاح طلبان هم قابل پيش بيني و هم قابل پيشگيري بود اما نه آقاي خاتمي مي خواست و مي توانست رهبري جنبش اصلاح طلبي را ايفا كند و نه نمايندگان اصلاح طلب مجلس چنين نقشي را برعهده گرفتند تا بتواند به يك نيروي اثرگذار سياسي در جامعه تبديل شود. به نظر من هنوز هم پس از حوادث پس از انتخابات و با وجود فراهم شدن زمينه هاي عيني و ذهني، چنين چيزي شكل نگرفته است.
وي همچنين جريان اصولگرايي حاكم بر كشور را «جريان راست» عنوان كرد و گفت: جنبش اصلاح طلبي در وجود چند فرد مثل آقايان كروبي و خاتمي و موسوي خلاصه نشده است. اما جريان راست نمي تواند اين بازي را ادامه دهد.
يزدي درباره همكاري با خاتمي و موسوي و كروبي براي تشكيل جبهه، به مذاكرات حضوري انجام گرفته اشاره كرده و گفت: ما آماده ايم تا با آنها در چارچوب ضوابط و منشور شخصي همكاري كنيم. به آنها، هم حضوري گفته ايم و هم پيغام داده ايم كه اگر از ما دعوت كنند همكاري مي كنيم و اگر دعوت نكنند، در راستاي منافع ملي از آنها حمايت خواهيم كرد.
يزدي اخيرا در مصاحبه هاي مشابه با خبرگزاري ايلنا و روزنامه اعتماد هم در نقش وكيل مدافع اصلاح طلبان ظاهر شده و گفته بود كه آنها حذف شدني نيستند. حمايت عنصر بدنامي چون رئيس گروهك نهضت آزادي كه جزو رابطان شناخته شده آمريكا محسوب مي شود و به تعبير جيمز بيل «او و اميرانتظام تا دلتان بخواهد آمريكايي هستند»، بزرگترين عار براي مدعيان اصلاح طلبي و كساني چون خاتمي و موسوي و كروبي است تا چه رسد به اينكه مذاكرات «حضوري» هم بين دو طيف صورت گرفته باشد.
ابراهيم يزدي در حالي از واژه راست به جاي اصولگرايي استفاده كرده كه گروهك متبوع وي و موتلفان سياسي آنها به خاطر گرايش حاد به آمريكا- در حد نوكري- دقيق ترين مسما براي نام راست گرايي هستند اما اين امر را كتمان مي كنند.
حضرت امام(ره)، نهضت آزادي و سران آن را به واسطه عملكردهاي خائنانه شان به عنوان پدران معنوي منافقين توصيف كردند و الفت مدعيان اصلاح طلبي (چپ هاي سابق) با اين گروهك و ستايش شدن از سوي پدران منافقين عبرت آموز است.
نهضت آزادي مدت هاست مي كوشد مدعيان اصلاح طلبي را به همراه گروهك هاي ضدانقلاب در يك جبهه عليه نظام گرد هم آورد و پس از نااميدي از خاتمي و مصطفي معين، در موسوي و كروبي طمع كرد كه ظاهرا طمع بي جايي هم نبوده و حضرات به خدمت درآمده اند. با اين وجود، گروهك مذكور حاضر نيست از لحن طلبكارانه و سرزنش آميز خود نسبت به مدعيان اصلاح طلبي كوتاه بيايد.

 


صفحه (14)


صفحه (3)


صفحه (2)

     


(صفحه(12(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14