(صفحه(12(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


دوشنبه 16 شهريور 1388- شماره 19456
 

صفحه (14)

صفحه (3)

صفحه (2)

     
در مراسم توديع صفارهرندي: در اداره وزارت ارشاد بايد خواسته رهبري و مردم مبنا قرار گيرد
رهبر انقلاب: در جنگ نرم هنر را تمام عيار به ميدان آوريد
اشپيگل: تحريم ايران در دست انداز افتاده است
سرپرست جديد ايسنا معرفي شد
وزير دفاع: ركن ركين بازدارندگي پيوند ناگسستني مردم با نيروهاي مسلح است
 خبر بازداشت محافظ يكي از مقامات كشور به اتهام جاسوسي تكذيب شد
اميرميقاني خبر داد ساخت سيستم هاي شناسايي و انهدام موشك هاي كروز در كشور
برداشت هندوانه تابستانه در ميناب شروع شد
يك مقام مسئول دراستانداري گلستان:شبكه ارتباطات ناسالم ازمهمترين معضلات نظام اداري كشوراست
رئيس سازمان چاي كشور: 129هزارتن چاي ازچايكاران گيلان ومازندران خريداري شد
سخنگوي كميسيون صنايع و معادن مجلس:
دولت و مجلس براي حل مشكلات واحدهاي صنعتي و معدني در كشور تعامل دارند
برگزاري شانزدهمين جشنواره بين المللي تئاتر كودك و نوجوان در اصفهان
اخبار ادبي و هنري



در مراسم توديع صفارهرندي: در اداره وزارت ارشاد بايد خواسته رهبري و مردم مبنا قرار گيرد

محمدحسين صفارهرندي خطاب به سيدمحمد حسيني گفت: يكي شما را دعوت مي كند حوزه فرهنگ را تعطيل كنيد و يكي مي خواهد همه چيز رها شود اما شما بايد خواست عموم مردم و خواسته مقام معظم رهبري را مبنا قرار دهيد.
بعدازظهر روز شنبه مراسم توديع و معارفه وزيران فرهنگ و ارشاد اسلامي دولت نهم و دهم با حضور محمود احمدي نژاد رئيس جمهور، محمد حسين صفار هرندي وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي دولت نهم و سيدمحمد حسيني وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي دولت دهم و جمعي از مديران اين وزارتخانه، در سالن سينماي وزارت ارشاد برگزار شد.
در اين نشست، محمدحسين صفارهرندي در ابتداي صحبت خود گفت: براي آقاي حسيني كه دوست 28 ساله من است، آرزو مي كنم اين راه پرصلابت را به پيش ببرند و قافله فرهنگ و هنر در 4 سال آينده بيش از يك گام به پيش سوق پيدا كند.
وي در ادامه نيايش سي و سوم صحيفه سجاديه با ترجمه علي موسوي گرمارودي را قرائت كرد و افزود: دوره اي كه ما در حال درنورديدن تاريخ كشورمان هستيم، دوره نوراني اي است كه از آن با شاخص اصولگرايي ياد مي شود. اين دوره از اواخر دهه 80 در ميان نيروهاي خاص و به تدريج در ميان مردم گسترش پيدا كرد و حاصل آن در شوراي شهر دوم، مجلس هفتم و پس از آن در دولت نهم ديده شد.
صفارهرندي ادامه داد: خصوصيت اين دوره با چند شاخص مشخص مي شود؛ يكي از آن ها رجوع و بازگشت به ارزش هاي انقلاب اسلامي است كه حاصل آن را بعد از مهجوريت دوره گذشته، در اين دوره شاهد بوديم و ارزش و انقلابي عمل كردن به صورت درست جلوه گري پيدا كرد و در نهايت مردم به اصولگرايان اعتماد كردند، همچنين يكي از آثار اين جريان اين بود كه مردمي كه اعتمادشان نسبت به ارزش هاي واقعي انقلاب از دست رفته بود، اميد پيدا كردند.
وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي دولت نهم بيان داشت: نكته دوم بازسازي اعتماد مردم به خدمتگزاران شان است. در گذشته وقتي مردم به حاكمان و مسئولان اشاره مي كردند، با ضمير دور اين اشاره انجام مي شد در حالي كه در اين دوره، مردم مسئولان را در كنار خودشان مي ديدند و رابطه مردم و مسئولان در حال بازسازي بود.
وي تصريح كرد: انجام 60 سفر استاني به تمام نقاط كشور كه شايد يك ركورد دست نيافتني براي آينده مملكت باشد، كمترين نتيجه اش بازسازي ديد مردم به حكومت و مسئولان است.
صفارهرندي ادامه داد: در انتخابات شاهد رأي گسترده مردم از بخش هاي مختلف ايران به منتخب شان بوديم؛ جايي مثل جنوب كشور اكثريت مردم به آقاي احمدي نژاد رأي دادند كه اين امر نتيجه ديده شدن و خود را داراي اهميت دانستن است.
وي ادامه داد: بايد قبول كنيم كساني كه در خدمتگزاري سابق جا مانده بودند، اين بار حق داشتند كه مضاعف به آنها خدمت شود و اگر اين خدمت به نقاط دوردست رسيد، معناي عدالت است كه البته به صورت كامل هم انجام نشده است.
صفارهرندي در ادامه اظهار داشت: الان شما اين آرامش خاطر را داريد كه وقتي در جمع هنرمندان شهرهاي دورافتاده هستيد، نگاه غضب آلود به شما نمي شود همچنين نگاه ما نگاه عدالتخاهانه بود و بر اساس حاصل عملكرد براي مركزنشينان و هنرمندان شاخص و برجسته، نه تنها در تنگنا قراردادن نبود بلكه شاهد پركاري هنرمندان هم بوديم. در صورتي كه در ابتداي كار ما خيلي ها گفتند بايد دفتر فرهنگ و هنر براي 4 سال بسته شود.
وي اضافه كرد: در سال 86 گفته شد امسال، سال شكوفايي موسيقي است و در مورد تئاتر هم گفته شد حضور تماشاگران نسبت به 4 سال قبل 3 برابر شده است. در حوزه كتاب هم 42 هزار عنوان كتاب چاپ شده به 56 هزار عنوان كتاب رسيد. در سينما هم نزديك به 100 سالن بازسازي شد. البته كاري كه در اين دوره انجام شد، مورد انتظاري كسي نبود همچنين در اين دوره، جشنواره شعر فجر بنا نهاده شد و اهالي شعر هم جايي ميان اهالي هنر احساس كردند.
وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي دولت نهم در ادامه گفت: درست است كه بودجه قرآن را 25 برابر كرديم، بودجه مساجد را 20 برابر و تعداد كانون هاي مساجد را از 2 هزار كانون به 6 هزار رسانديم اما اين ها سبب نشد كه به بخش هاي ديگر نرسيم. تاكيد اصولگرايانه ما بر هنر باعث شد تا سليقه هاي تازه اي به ميان بيايد و خيلي ها در اين دوره كه سال ها فيلم نساخته بودند، فيلم توليد كردند و اين به دليل اميدي بود كه به آنها القا شده بود. ما در موضع حق ايستادگي كرديم و گفتيم اگر گفته شد، كار وزارتخانه ترويج اخلاق است بايد اين كار انجام شود.
مسلما هر كس يك طبعي دارد ولي نمي توان بر اساس طبع افراد تصميم گرفت و مرجع ما در اين زمينه در دوره گذشته قانون بود.
صفارهرندي خطاب به سيدمحمد حسيني گفت: به شما عرض مي كنم در حوزه فرهنگ حرف هاي زيادي زده مي شود؛ يكي شما را دعوت مي كند حوزه فرهنگ را تعطيل كنيد و يكي مي خواهد همه چيز رها شود و فرهنگ لاابالي گري گسترش پيدا كند. در واقع يا مي خواهند ليبراليستي عمل شود يا فرهنگ پليسي و سانسوري اجرا شود. شما بايد مبناي خودتان را خواسته مقام معظم رهبري و عموم مردم -كه عموما خواسته شان صحيح است- قرار دهيد.
نقشه راه فرهنگ ترسيم
مي شود
دكتر محمد حسيني گفت: با سرمايه هاي انساني ارزشمندي كه در مجموعه وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي حضور دارند و هنرمنداني كه در سراسر كشور هستند، جاي هيچ گونه كمبودي نيست.
وزير جديد فرهنگ و ارشاد اسلامي در مراسم معارفه اش طي سخناني با بيان اينكه بايد همت والايي وجود داشته باشد تا با محصولات فرهنگي ـ هنريمان، داخل كشور را پوشش بدهيم ادامه داد: در صورت سهل انگاري، توليدات ديگر كشورها وارد كشور خواهد شد.
وي با اشاره به سابقه آشنايي اش از سال 1360 با صفار هرندي اظهار داشت: در ميادين نبرد با خلوص راسخ ايشان آشنا شدم و اميدوارم بتوانم نقاط قوت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي را محكم و اگر ضعف هايي وجود دارد، برطرف كنم و همه در اين چهار سال بتوانيم خدمت كنيم.
حسيني ادامه داد: قبل از گرفتن راي اعتماد، جلساتي را با اهالي فرهنگ و هنر داشته ام و تا شب گذشته نيز جلسه اي داشتم. بايد افق ديد را وسيع در نظر گرفت و بر مبناي برنامه پنجم توسعه نقشه راه را ترسيم كنيم و جلو برويم.
وي به حضور رييس جمهور در مراسم توديع و معارفه وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي اشاره كرد و آن را با وجود مشغله هاي ايشان نشانه اهميت اين وزارتخانه دانست.

 



رهبر انقلاب: در جنگ نرم هنر را تمام عيار به ميدان آوريد

رهبر معظم انقلاب با تأكيد بر واقعيت جنگ نرم تصريح كردند كه در اين جنگ نرم وظيفه مجموعه فرهنگي اين است كه هنر را تمام عيار و با قالبي مناسب به ميدان آورد تا اثرگذار شود.
به گزارش پايگاه اطلاع رساني مقام معظم رهبري، همزمان با سالروز ولادت كريم اهل بيت امام حسن مجتبي(ع) جمعي از شعرا، فرهيختگان و اهالي فرهنگ، هنر و ادب عصر روز شنبه در فضايي صميمي با حضرت آيت الله خامنه اي رهبر معظم انقلاب اسلامي ديدار و گفت وگو كردند.
حضرت آيت الله خامنه اي رهبر معظم انقلاب اسلامي در اين مراسم، با اشاره به ارتقاي سطح و رشد تحسين برانگيز شعر مجموعه شاعران انقلاب خاطرنشان كردند: لفظ، معنا، آهنگ، گزينش واژگان و گسترش تخيل، همه نشان دهنده رشد و بالندگي نهال شعر در كشور است.
ايشان شعر دوران انقلاب را يك حركت مستمر، رو به جلو و داراي اوج ارزيابي كردند و با اشاره به افزايش كيفي شعر شاعران پيشكسوت و رويش هاي شگفت انگيز نسل جوان كشور افزودند: شعر انقلاب تاكنون آزمون موفقي را پشت سرگذاشته است ضمن آنكه حركت بالنده شعر انقلاب بايد به سمت اهداف و آرمان هاي انقلاب استمرار يابد.
حضرت آيت الله خامنه اي با تأكيد بر اينكه اهداف و آرمانهاي انقلاب مجموعه اي از ستاره هاي درخشان است كه جهت پرواز را مشخص مي كند افزودند: شعر انقلاب بايد در خدمت مفاهيم و آرمان هاي رفيع انقلاب همچون عدالت، اخلاق، «استقلال حقيقي از جمله استقلال فرهنگي» و بازيابي هويت ايراني و اسلامي قرار گيرد و ما در دوران دفاع مقدس ديديم كه ملت ايران مي تواند به سمت آرمان هاي خود پربگشايد و پرواز كند.
ايشان حوادث اخير قبل و بعد از انتخابات در كشور را مانند يك رزمايش، موجب آشكار شدن نقاط ضعف و قوت و در مجموع يك نعمت بزرگ دانستند و با تشريح وظيفه سنگين اهالي فرهنگ و هنر در اين قضايا خاطرنشان كردند: يك انسان هنري و فرهنگي وظيفه سنگين و خطير بازگويي حقيقت و «تبيين و تبليغ» را برعهده دارد و بايد براي درك حقيقت تلاش و مجاهدت كند چرا كه در حوادث فتنه گون، شناخت عرصه و اطراف آن و تشخيص «مهاجم و مدافع» و «دوست و دشمن» دشوار است.
ايشان بصيرت را لازمه تشخيص و شناخت عرصه و ميدان دانستند و افزودند: اهل فرهنگ و ادب گوشه اي از حركت عظيم و مستمر انقلاب اسلامي هستند كه بايد آنچه را به عنوان حقيقت مي فهمند با فصاحت و بلاغت، بيان كنند چرا كه با شيوه سياستمداران نمي توان در عالم فرهنگ حركت كرد بلكه بايد با تبيين و رساندن حقايق، گره گشايي كرد.
رهبر انقلاب اسلامي جنگ نرم را واقعيت امروز دانستند و با اشاره به تذكرات و سخنان بيست سال گذشته شان خاطرنشان كردند: وقتي انسان تجهيز و صف آرايي دهان هاي با حقد و غضب گشوده شده و دندان هاي با غيظ فشرده شده عليه انقلاب، امام خميني و آرمان هاي نظام اسلامي را مي بيند وجود اين جنگ نرم را باور مي كند هرچند ممكن است عده اي اينها را نبينند.
ايشان افزودند: در اين جنگ نرم وظيفه مجموعه فرهنگي اين است كه هنر را تمام عيار و با قالبي مناسب به ميدان آورد تا اثرگذار شود.
مقام معظم رهبري در پايان اين ديدار به شعرا توصيه كردند: آثار قدما و اساتيد را بخوانيد و انس بگيريد، در انجمن ها و جلسات نقادي، عيوب شعر را برطرف كنيد و هيچگاه متوقف نشويد.
در ادامه، تعدادي از شاعران جوان و پيشكسوت در حضور رهبر انقلاب اسلامي، سروده هاي خود را با مضامين حماسي، ديني، اخلاقي و اجتماعي قرائت كردند.
پس از اين گفت وگوي صميمانه حاضران نماز جماعت مغرب و عشا را به امامت رهبر انقلاب اسلامي اقامه و روزه خود را همراه ايشان افطار كردند.
محدثي خراساني:
در ديدار با رهبر انقلاب شعرهايي متأثر از انتخابات اخير خوانده شد
در همين حال يكي از شاعران حاضر در مراسم شعر خواني عصر شنبه شاعران نزد مقام معظم رهبري گفت كه در اين ديدار شعرهايي خوانده شد كه از جريانات پس از انتخابات 22 خرداد متأثر بود و در آن ها موضع نظام اسلامي نسبت به اين حوادث ديده مي شد.
مصطفي محدثي خراساني در گفت و گو با فارس، گفت: مقام معظم رهبري با سعه صدر، علاقه مندي و شوق وافري در جلسه حضور داشتند و شايد بيش ترين سرزندگي و نشاط را در بين جمع حاضر داشتند و اين وجد و نشاط را به تمام حاضران منتقل كردند.
محدثي خراساني ادامه داد: مقام معظم رهبري صحبت هاي خيلي هوشمندانه و كارشناسانه اي را پيرامون مسائل فرهنگي و اختصاصا شعر مطرح كردند و يك جمع بندي خيلي دقيق و شناساننده اي از جريان شعر معاصر انقلاب و پيشينه ها و پشتوانه ها و آينده اي كه شعر انقلاب فراروي خودش دارد داشتند كه بسيار راه گشا بود.
اين شاعر افزود: اين نشست ها آموزنده و تأثيرگذار هستند و قطعا يك حركت نماديني است براي آن كه نشان دهد جايگاه هنر، ادبيات و فرهنگ در نظام و سطح عالي آن در افق نگاه رهبري شأن والايي دارد. همچنين اشاره اي است به متوليان امور فرهنگي كشور كه از اين حركت مقام معظم رهبري بياموزند كه تا چه حد بايد به فرهنگ و هنر و ادبيات اهميت دهند و رهنمودهاي ايشان تبديل به هدف هاي ريزتر و كاربردي تري براي پيشرفت فرهنگ و هنر كشور شود.
محدثي خراساني بيان داشت: يكي از جلوه هاي اين ديدار چند نمونه شعرهايي بود كه خوانده شد و آن ها در واقع متأثر بودند از جريانات پس از انتخابات 22 خرداد و مي شد در آن ها نگاه شعر انقلاب و موضع گيري آن را نسبت به اين حوادث ديد.
وي در پايان افزود: در مجموع به نظر من شب شعر خيلي خوبي بود اما مي شود اين انتقاد را به برگزاركنندگان و دوستان در حوزه هنري وارد كرد كه اين جلسه وقت لازم و كارشناسي لازم را كه در شأن اين نشست باشد ندارد. بايد در دعوت از شاعران و ميزان وقتي كه به آنها داده مي شود دقت بيشتري بكنند تا بتوان از اين فرصت هاي مغتنم استفاده بيشتري كرد.

 



اشپيگل: تحريم ايران در دست انداز افتاده است

هفته نامه آلماني اشپيگل چين و روسيه را مخالفان جدي تحريم عليه ايران دانست و تاكيد كرد كه تحريم ايران در دست انداز افتاده است.
اشپيگل طي گزارشي نوشت: چين و روسيه از شركت در مذاكرات كشورهاي غربي در مورد وضع تحريم هاي جديد بر برنامه هسته اي ايران خودداري مي كنند و به اين ترتيب تحريم ايران در دست انداز افتاده است.
به گزارش ايرنا اين هفته نامه آلماني كه دفتر آن در هامبورگ است افزود: چين و روسيه استدلال مي كنند كه بايد به تهران زمان بيشتري براي پاسخگويي به پيشنهاد كشورهاي غربي در مورد مذاكره داد.
اشپيگل با اشاره به نشست نمايندگان سياسي كشورهاي گروه 1+5 خاطر نشان كرد: ديپلمات هاي پنج قدرت عربي در سازمان ملل كه از حق وتو برخوردارند به همراه آلمان در نشست روز چهارشنبه خود در فرانكفورت حتي به توافقي در زمينه تعيين يك جدول زماني براي مذاكرات جديد در مورد پرونده هسته اي ايران دست نيافتند.
بنابراين گزارش، ظاهرا آمريكا، فرانسه، انگليس و آلمان پيشنهاد كرده بودند كه در حاشيه برگزاري جلسه مجمع عمومي سازمان ملل در تاريخ 23 سپتامبر (اول مهر ماه)، مذاكراتي در مورد اعمال دور جديدي از تحريم ها عليه ايران انجام شود كه اين مسئله با مخالفت چين و روسيه مواجه شد.
اشپيگل تاكيد كرد: تازه ترين تحولات، احتمال برگزاري نشست سران كشورهاي عضو گروه 1+5 در مورد اين مسئله را بسيار ضعيف ساخته و حتي انجام مذاكرات از قبل برنامه ريزي شده در سطح وزراي خارجه اين 6 كشور نيز هنوز قطعي نشده است. مسكو و پكن بارها با وضع تحريم هاي جديدي عليه تهران مخالفت كرده اند.
مواجهه با ايران
از مسير مذاكره
نيكلاس برنز معاون سابق وزير امورخارجه آمريكا نيز مذاكره را مسير پرداختن به برنامه هسته اي ايران دانست.
به گزارش شبكه خبري «پرس.تي. وي» برنز در گفت وگويي با world politics Reviewگفت: اگر مي خواهيد سياستي را طرح ريزي كنيم كه آمريكا را كاملا تنها كند، فكر مي كنم بايد مذاكرات را رها كرد.
وي در عين حال ادعا كرد: فكر نمي كنم مذاكرات از امكان جدي موفقيت برخوردار باشد اما توان آمريكا براي واداشتن كشورها به حمايت از تحريم ها به وارد شدن آمريكا به مذاكرات بستگي دارد. برنز همچنين از سياست باراك اوباما، رئيس جمهور آمريكا براي تعامل با ايران حمايت كرد و آن را خردمندانه خواند.
وي گفت: من حامي جدي مذاكرات هستم و معتقدم كه سياست رييس جمهور اوباما خردمندانه است. من معتقد نيستم كه توسل به زور در زمان حاضر، عاقلانه باشد.
وي گفت كه اگر در هر حال «زور» به عنوان آخرين دستاويز انتخاب شود، توان واداشتن كشورها به حمايت از توسل به زور به اينكه آمريكا از قبل به مذاكرات وارد شده باشد بستگي دارد كه اين امر به جامعه بين المللي نشان خواهد داد همه گزينه هاي ديگر در رابطه با مشاجره هسته اي ايران امتحان شده است.
برنز مدعي شد كه از نظر وي ايران تلاش خواهد كرد در برابر مذاكرات جدي مقاومت كند و افزود كه گزينه تحريم هاي شديدتر بايد در صورتي كه ثابت شود مذاكرات بي فايده خواهد بود، بر روي ميز قرار گيرد.
معاون سابق وزير امور خارجه آمريكا افزود: ايران به سه قطعنامه تحريم شوراي امنيت سازمان ملل كه در سال هاي اخير درباره آنها توافق شده پايبند نبوده است. به همين دليل است كه بايد آمريكا و ديگران براي اعمال تحريم هاي سخت تر در صورت لزوم آماده باشند.

 



سرپرست جديد ايسنا معرفي شد

مراسم توديع و معارفه مديرعامل پيشين و سرپرست جديد خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا) ديروز برگزار شد.
جمال رحيميان مديرعامل پيشين ايسنا طي سخناني در اين مراسم با اشاره به شرايط جديد كشور و موقعيت جديد و حساس آن بر بيانات مقام معظم رهبري تأكيد كرد و افزود: رهبري در دو ماه اخير بارها بر آغاز جنگ نرم دشمن عليه انقلاب و نظام اسلامي به عنوان يك واقعيت و همچنين بر داشتن بينش و بصيرت به ويژه در نخبگان تاكيد داشتند، بنابراين بايد اين هشدارهاي ولايت فقيه زمان را شنيده و براساس آن صادقانه عمل كنيم.
رحيميان با بيان اينكه نمي شود پيرو انديشه امام(ره) بود و به هشدارهاي ولايت فقيه زمان توجه نكرد افزود: بايد جريان هاي سياسي را دقيقا موشكافي كرد تا مبادا خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا) دچار صدمه شود و از خط ولايت فاصله بگيرد چرا كه جهاد دانشگاهي و ايسنا به انقلاب و نظام متعلق است و نبايد اجازه داد هيچ گرايش سياسي از اين نهاد انقلابي و سازمان هاي وابسته به آن از جمله ايسنا سوء استفاده كند.
مديرعامل پيشين ايسنا با اشاره به ولايتمداري مرحوم كاظم آشتياني- مدير فقيد پژوهشكده رويان- خطاب به نيروهاي خبرگزاري دانشجويان ايران تصريح كرد: اگر قرار است كسي كار سياسي انجام دهد بايد حسابش را از جهاد دانشگاهي و ايسنا جدا كند چرا كه ايسنا متعلق به جهاد است و بايد رسالتش را در چارچوب بيانات مقام معظم رهبري انجام دهد. مبادا ايسنا مأمن كساني شود كه در جريان هاي اخير بعد از انتخابات بزرگترين صدمه را به انقلاب و نظام وارد كردند. در غير اين صورت هشدار مي دهم كه ايسنا دچار مشكلات عديده اي مي شود.
به گزارش ايسنا، در اين مراسم همچنين حميدرضا طيبي رئيس جهاد دانشگاهي و سعيد پورعلي سرپرست جديد خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا) سخنراني كردند و در پايان مراسم با اهداي لوح از زحمات جمال رحيميان مديرعامل پيشين ايسنا تقدير شد.

 



وزير دفاع: ركن ركين بازدارندگي پيوند ناگسستني مردم با نيروهاي مسلح است

وزير جديد دفاع و پشتيباني نيروهاي مسلح رأي اعتماد بالاي مجلس شوراي اسلامي به وي را تأكيد نمايندگان ملت بر تقويت بنيه دفاعي و توسعه قدرت بازدارندگي ايران اسلامي دانست.
احمد وحيدي وزير دفاع و پشتيباني نيروهاي مسلح كسب بالاترين رأي اعتماد از سوي مجلس شوراي اسلامي را نشانه رضايت، حمايت و قدرداني نمايندگان مردم از تلاش هاي خداپسندانه و زحمات مديران لايق و كارآمد و متخصصان زبده و سخت كوش وزارت دفاع توصيف كرد كه با روحيه خودباوري و اتكا به توانمندي هاي ملي حلقه هاي وابستگي به اجانب را گسستند و استقلال و خودكفايي را در حوزه هاي مختلف صنعت دفاعي براي ايران عزيز به ارمغان آوردند. وي اين رأي را مهر باطلي بر موج تبليغاتي و جنگ رواني صهيونيسم جهاني ارزيابي كرد.
وي رويكردهاي اصلي برنامه هاي خود را مبتني بر ارتقا قابليت هاي دفاعي، ارتقا منزلت و جايگاه خانواده بزرگ نيروهاي مسلح، بسط و توسعه ديپلماسي دفاعي و توسعه و توانمندسازي سرمايه هاي انساني، نظام مديريتي عنوان و تصريح كرد: تدابير فرماندهي معظم كل قوا سند چشم انداز 20 ساله كشور و برنامه پنج ساله پنجم راهنماي عمل و چارچوب حركت وزارت دفاع در تحقق اين رويكردها مي باشد.
وي در پايان اظهار اميدواري كرد كه وزارت دفاع در تعامل با مجلس شوراي اسلامي به ويژه كميسيون امنيت ملي و سياست خارجي ستاد كل نيروهاي مسلح، ارتش، سپاه، نيروي انتظامي و جامعه علمي و صنعتي كشور، مسير خودكفايي كامل صنايع دفاعي را با شتاب بيشتر طي نموده قله هاي ديگري از افتخار و عظمت را فتح نمايند.
وحيدي تأكيد كرد: ركن ركين بازدارندگي و دفاع همه جانبه پيوند ناگسستني مردم با نيروهاي مسلح است.
احمد وحيدي سال ها معاون قائم مقام وزارت دفاع ايران و يكي از كليدي ترين چهره هاي اين وزارتخانه بوده است. وي سال ها پيش از جانب رسانه هاي صهيونيستي به دست داشتن در انفجار يك مركز يهودي در آرژانتين متهم شد اما به سرعت معلوم شد قاضي دادگاهي كه اين حكم را صادر كرده از صهيونيست ها رشوه گرفته است. وحيدي بيشترين تعداد رأي موافق را از نمايندگان مجلس اخذ كرد و تحليلگران عقيده دارند علت اين رأي بالا نيز چيزي جز اراده مجلس براي پاسخگويي به تبليغات صهيونيست ها نبوده است.

 



از سوي وزارت اطلاعات
خبر بازداشت محافظ يكي از مقامات كشور به اتهام جاسوسي تكذيب شد

وزارت اطلاعات خبر منتشر شده در برخي سايت ها و مطبوعات مبني بر بازداشت محافظ يكي از مقامات به اتهام جاسوسي را تكذيب كرد.
در نمابر ارسالي از سوي روابط عمومي اين وزارتخانه آمده است: با توجه به انتشار خبري تحت عنوان «بازداشت محافظ يكي از مقامات كشور به اتهام جاسوسي توسط سربازان گمنام امام زمان(عج)» در برخي سايت ها و مطبوعات 14/6/88 به آگاهي مي رساند خبر فوق صحت ندارد و تكذيب مي شود.
وزارت اطلاعات پيگيري قانوني انتشار اخبار نادرست و خلاف واقع را كه موجب تشويش اذهان عمومي مي شود، براي خود محفوظ مي داند؛ لذا از رسانه هاي جمعي كه خبر مذكور را منتشر كرده اند، درخواست مي شود براساس قانون مطبوعات نسبت به درج تكذيبيه آن اقدام كنند.

 



اميرميقاني خبر داد ساخت سيستم هاي شناسايي و انهدام موشك هاي كروز در كشور

فرمانده قرارگاه پدافند هوايي خاتم الانبياء(ص) اعلام كرد كه سيستم هاي شناسايي و انهدام موشك هاي رادارگريز دشمن، در داخل ساخته شده است.
«امير احمد ميقاني» ديروز در ويژه برنامه دفاع مقدس راديو ايران با اشاره به كسب تجارب ارزشمند نيروهاي مسلح در 30 سال اخير اظهار داشت: علي رغم تحريم هاي 30 ساله دشمن در بعد نظامي، نيروهاي مسلح در بعد خودكفايي قدمهاي خوبي برداشته و توانسته اند نه تنها امكانات خود را به روز كنند بلكه پيشرفتهاي گسترده اي را در بخش نظامي و حوزه هوافضا به دست بياورند.
وي بهينه سازي مستمر سامانه هاي موجود، تعامل خوب با دانشگاهها و منابع صنعتي، ساخت دهها آتش بار بومي تا جايي كه قابل رقابت با سامانه روز دنيا داشته باشد، ساخت موشك هاي ضد هوايي و رادارهاي اكتيو عامل و غيرعامل را از مهمترين فعاليت قرارگاه پدافند هوايي خاتم الانبياء دانست و تصريح كرد: امروز نه تنها قادر به شناسايي موشك كروز رادارگريز دشمن هستيم، بلكه مي توانيم آنها را منهدم كنيم.
ميقاني همچنين به فعاليت هاي پدافند هوايي و نقش آن در دوران دفاع مقدس اشاره كرد و گفت: پدافند هوايي توانست به اقتدار در دوران هشت سال جنگ تحميلي با انهدام صدها فروند از هواپيماها و بالگرد دشمن بعثي حفاظت از مناطق اساسي و حساس كشور را برعهده داشته باشد و كارنامه درخشاني را از خود به نمايش بگذارد.
فرمانده قرارگاه پدافند هوايي خاتم الانبياء(ص) در پايان تصريح كرد: در حال حاضر قرارگاه پدافند هوايي خاتم الانبياء(ص) نه تنها حفاظت از قلمرو هوايي كشور را برعهده دارد بلكه ضمن رصد كردن تمام تحركات دشمن در خارج از مرزها از غافلگير شدن نيروهاي خودي نيز جلوگيري مي كند.

 



برداشت هندوانه تابستانه در ميناب شروع شد

بندرعباس - خبرنگار كيهان:
مدير جهاد كشاورزي شهرستان ميناب از آغاز برداشت محصول هندوانه در اين شهرستان خبر داد.
محمد ناصري با بيان اينكه كاشت هندوانه تابستانه از اواخر خردادماه در ميناب شروع شد گفت: اين محصول از ارقام محلي و اصلاحي است كه برداشت آن از اوايل شهريورماه شروع شده است.
وي سطح زير كشت هندوانه تابستانه را در ميناب 1500 هكتار دانست و تصريح كرد: پيش بيني مي شود كه از هر هكتار 8 تا 10 تن هندوانه برداشت شود.
مدير جهاد كشاورزي ميناب درباره كاشت پاييزه هندوانه گفت: 3 هزار هكتار اراضي ميناب به زير كشت هندوانه پاييزه خواهد رفت و پيش بيني مي شود اين شهرستان بتواند در دي ماه 60 هزار تن هندوانه به بازار مصرف عرضه كند.

 



يك مقام مسئول در استانداري گلستان:شبكه ارتباطات ناسالم از مهمترين معضلات نظام اداري كشور است

گرگان - خبرنگار كيهان:
معاون پشتيباني و توسعه منابع انساني استاندار گلستان گفت: يكي از مهمترين معضلات نظام اداري، وجود شبكه ارتباطات ناسالم و مسيرهاي نامتعارف در انجام خدمات اداري است.
علي اكبر سوخته سرايي در جشنواره شهيد رجايي در سالن اجتماعات استانداري افزود: پارتي بازي و پرداخت رشوه از مصاديق بارز فساد اداري است كه به اعتقاد كارشناسان به عنوان عوامل اصلي ناكارآمدي نظام اداري مطرح است.
وي تصريح كرد: براساس طرح سنجش ميزان رضايت مردم از خدمات دستگاه هاي اجرايي استان در سال گذشته 4/67 درصد از مراجعه كنندگان از سفارش براي انجام كار استفاده نكرده اند.
وي افزود: نتايج سال 87 در همين بخش نيز حاكي از آن است كه ميانگين عدم استفاده از سفارش و توصيه 1/86 درصد بوده است كه نسبت به سنوات گذشته 5/2 درصد كاهش را نشان مي دهد.
سوخته سرايي تاكيد كرد: آموزش كاركنان و تشكيل كميسيون هاي ارتقاي سلامت اداري و تلاش در جهت گسترش فرهنگ ارايه خدمت بي منت و عدالت گستري و بهره گيري از خدمات الكترونيكي براي افزايش اين ميزان كارساز است.
وي افزود: همچنين براساس اين طرح، نحوه رفتار افراد با ارباب رجوع در شاخص هاي مختلف مورد بررسي قرار گرفت كه نتايج سال 87 نشان داد 25/87 درصد مراجعه كنندگان اين مسئله را خوب تا مناسب ارزيابي كردند.
معاون پشتيباني و توسعه منابع انساني استانداري گلستان افزود: اين ميزان نسبت به سالهاي قبل 35/6 درصد افزايش را نشان مي دهد.
به گفته وي همچنين محورهاي هفت گانه در جهت طرح تكريم ارباب رجوع نيز 70 درصد ارزيابي شده است كه نسبت به سال قبل 13/3 درصد رشد داشته است.
سوخته سرايي افزود: در سال 87 ميزان 8/87 درصد از مراجعه كنندگان نيز اطلاعات اخذ شده از واحدها را مناسب ارزيابي كردند كه در مقايسه با دو سال قبل از رشد خوبي برخوردار شده است.
وي خاطرنشان كرد: اين مسئله افزايش چشمگير فعاليت دستگاههاي اجرايي را نشان مي دهد.
وي ادامه داد: حد استاندارد اين محور 75 درصد است كه لازم است دستگاه هاي اجرايي برتر، الگوهايي را ارايه دهند تا دستگاههاي اجرايي كه به اين حد موفقيت نرسيدند از آن الگوها استفاده كنند.
معاون پشتيباني و توسعه منابع انساني استانداري گلستان اظهار داشت: طرح سنجش ميزان رضايت مردم از خدمات دستگاههاي اجرايي استان در سال گذشته براساس پرسشنامه در قالب چهار محور انجام گرفت.
وي افزود: اطلاع رساني، سنجش اعتماد مردم به ميزان تخصص و تعهد كاركنان، رضايت از رعايت ادب و احترام كاركنان و رضايت از فضا و تجهيزات موجود چهار محور اصلي بررسي اين طرح بوده است.

 



رئيس سازمان چاي كشور: 129هزارتن چاي ازچايكاران گيلان ومازندران خريداري شد

رئيس سازمان چاي كشور ازخريد تضميني و آزاد حدود 129 هزار و 229 تن چاي از چايكاران گيلان و مازندران درسال جاري خبر داد.
حميد نصري درگفت وگو با خبرنگار فارس در رشت ميزان خريد آزاد چاي را 4هزار و 481تن عنوان كرد.
وي طلب چايكاران را 8 ميليارد تومان ذكر كرد و اظهار داشت: از اين مبلغ 5/5 ميليارد تومان به حساب چايكاران واريز شده و 5/1 ميليارد تومان ديگر واريز و سپس با كشاورزان تسويه حساب مي شود.
نصري ميزان طلب چايكاران را از تاريخ 15تير ماه امسال تا به امروز اعلام كرد.
وي خريد 5هزار تن چاي و توزيع آن بين مردم را يكي از راه هاي برون رفت ازمشكلات چاي برشمرد.
رئيس سازمان چاي كشور وظيفه اين سازمان را اعمال مديريت براي افزايش كيفيت برگ سبز، كنترل كيفي برگ سبز چاي و نظارت برفرآوري توليد چاي خشك عنوان كرد.
نصري درباره وضعيت كارخانه هاي چاي سازي خاطر نشان كرد: 178كارخانه چاي سازي در گيلان و مازندران وجود دارد كه آماده به كار هستند.
وي ادامه داد:از اين تعداد 12 كارخانه فعال بوده و 52 كارخانه درحال برداشت دوم چين تابستانه برگ سبز چاي درگيلان و مازندران هستند.
رئيس سازمان چاي كشور اظهار داشت: روزانه 700تن برگ سبز چاي تحويل كارخانه هاي چاي سازي مي شود.
نصري چاي ايراني را سالم تر از چاي خارجي دانست و گفت: به دليل عدم سمپاشي در باغ هاي چاي، چاي ايراني سالم است.
وي افزود: سمپاشي روي ارگانيك و سلامت محصول چاي تاثير دارد درحالي كه استفاده از كود شيميايي به اندازه نيازگياه است و بايد فرهنگ سازي شود.
رئيس سازمان چاي كشور چاي ايران را داراي قابليت صادرات خواند و تصريح كرد: 500 تن چاي ايراني به كنيا صادر شده است درحالي كه اين كشور 369 هزار تن چاي خشك توليد مي كند و مصرف چاي آنها پنج درصد است.
نصري تاكيد كرد: چاي گيلان مي تواند درمقابل چاي خارجي رقابت كند.
وي از توليد چاي سبز در لاهيجان خبر داد و گفت: استقبال از چاي سبز بسيارخوب است زيرا نوع فرآوري آن متفاوت بوده و هر كيلوي آن 11 هزار تومان به فروش مي رسد.
رئيس سازمان چاي كشور بسته بندي و عرضه چاي داخلي با نشان ويژه را از راهكارهاي تاثيرگذار در افزايش مصرف چاي ايراني ذكر كرد.
نصري با اشاره به راه اندازي كارخانه بسته بندي چاي دراملش با همكاري تانزانيا خاطر نشان كرد: با ايجاد اين
كارخانه سال آينده مشكل بسته بندي چاي برطرف مي شود.

 



سخنگوي كميسيون صنايع و معادن مجلس:
دولت و مجلس براي حل مشكلات واحدهاي صنعتي و معدني در كشور تعامل دارند

ساري- خبرنگار كيهان:
مجلس شوراي اسلامي براي هم راستايي با دولت در حل مشكلات مالي واحدهاي صنعتي و معدني كشور آمادگي دارد.
«علي اصغر يوسف نژاد» سخنگوي كميسيون صنايع و معادن مجلس شوراي اسلامي با اظهار اين مطلب در همايش صنعتگران مازندران در ساري افزود: با اصلاح قانون معادن كه سهم قابل توجهي در صادرات غير نفتي كشور دارند، روند اجراي اصل 44 قانون اساسي در اين بخش سرعت مي گيرد.
وي با اشاره به مشكلات مالي واحدهاي صنعتي گفت: در صورتي كه دولت هر چه زودتر لايحه تقويت بنيه مالي بانك ها را تقديم مجلس كند، نمايندگان ملت با نظر مثبت آن را بررسي و تصويب مي كنند.
يوسف نژاد با يادآوري مشكلات ناشي از عدم توانايي بخش خصوصي و دولت در حل مشكلات نقدينگي واحدهاي توليدي افزود: با تعيين درصد و ميزان مصرف منابع بانك ها در بخش هاي صنعت، كشاورزي و خدمات و معادن بخشي از اين مشكلات برطرف خواهد شد.
نماينده مردم ساري در مجلس شوراي اسلامي اظهار داشت: مجلس و دولت براي حل مشكلات اقتصادي كشور جديت و عزم قاطع دارند.

 



برگزاري شانزدهمين جشنواره بين المللي تئاتر كودك و نوجوان در اصفهان

اصفهان - خبرنگار كيهان:
اصفهان طي روزهاي 12 تا 16 مهرماه سالجاري براي چهارمين سال متوالي ميزبان شانزدهمين جشنواره بين المللي تئاتر كودك و نوجوان خواهد بود.
«مصطفي رحمان دوست» دبير جشنواره بين المللي تئاتر كودك و نوجوان با اعلام اين مطلب به خبرنگاران گفت: جشنواره بين المللي تئاتر كودك و نوجوان قبل از اينكه در اصفهان برگزار شود يك جشنواره مرده بود كه در حد يك جشنواره استاني برگزار مي شد.
وي افزود: در حال حاضر مي توان گفت اين جشنواره به معناي واقعي بين المللي در اصفهان در حال برگزاري است به طوري كه بسياري از كشورهاي صاحب نام در عرصه تئاتر كودك آمادگي خود را براي شركت در اين جشنواره اعلام كرده اند.
دبير شانزدهمين جشنواره بين المللي تئاتر كودك و نوجوان اظهار داشت: تاكنون 129 اثر نمايشي و 105 نمايشنامه براي شركت در جشنواره امسال به دبيرخانه ارائه شده است كه لوح فشرده آثار توسط داوران در حال بررسي است. همچنين در بخش بين المللي بيش از 30 اثر به دبيرخانه رسيده است كه از اين تعداد 8 اثر از كشورهاي آلمان، ايتاليا، كانادا و برزيل به روي صحنه مي رود.
وي با اعلام اينكه طي سال هاي گذشته تعدادي از آثار ارسالي تكراري بودند، افزود: آثار ارسالي امسال توليد شده از جشنواره قبلي تاكنون است و از كيفيت بالايي نسبت به دوره هاي قبل برخوردارند.
«رحماندوست» اصفهان را صاحب اعتبار و پيشرو در جشنواره تئاتر كودك و نوجوان دانست و افزود: در نخستين ميزباني اصفهان تئاتر اين شهر حرفي براي گفتن نداشت اما امروز بسياري از كشورها دنبال آثار اصفهاني ها هستند.
وي با اشاره به برگزاري همزمان جشنواره شانزدهم در تالارهاي استاد فرشچيان، هنر، صائب، بهزيستي، كارگران و روباز استاد فرشچيان گفت: همزمان با برگزاري جشنواره در اصفهان در شهرستان هاي استان نيز برنامه اجرا خواهد شد.
در ادامه اين گفتگو سيدعليرضا حسيني مديركل فرهنگ و ارشاد اسلامي استان اصفهان در سخناني با متفاوت خواندن اين جشنواره نسبت به ساير جشنواره هاي گذشته گفت: از دو روز قبل از برگزاري جشنواره، قطار و كالسكه هاي شادي در معابر و ميادين شهر به حركت در خواهند آمد و در مقابل مهدكودك ها و مدارس به ويژه ابتدايي هياهوي جشنواره به پا خواهد شد.
حسيني از اجراي ويژه برنامه هاي شاد كودكانه از شبكه 5 استاني خبر داد و گفت: در روزهاي جشنواره چهره هاي نامي تئاتر كودك براي كودكان و نوجوانان برنامه هاي ويژه اي اجرا خواهند كرد.
مديركل فرهنگ و ارشاد اسلامي استان اصفهان از چاپ 9 جلد كتاب در رشته تئاتر كودك و نوجوان در جشنواره خبر داد.

 



اخبار ادبي و هنري

يوسف پيامبر و يارانش به لبنان رفتند
به مناسبت آغاز پخش سريال يوسف پيامبر از شبكه المنار حزب الله لبنان، توليدكنندگان اين سريال نيز به آن كشور سفر كردند.«فرج الله سلحشور»، «جمال شورجه» و عوامل ديگر سريال يوسف پيامبر به دعوت شبكه المنار به لبنان رفتند.
«جمال شورجه» كه در لبنان به سر مي برد، به فارس اظهار داشت: پس از آغاز پخش سريال حضرت يوسف(ع)، در شبكه المنار به دعوت مسئولين اين شبكه، به اتفاق جمعي از عوامل سريال به لبنان دعوت شديم.
وي افزود: تاكنون نشست ها و جلسات مختلفي در اين سفر برگزار شد و قرار است جلسات ديگري هم برپا شود.گروه عوامل حضرت يوسف(ع) 18 شهريور به ايران باز مي گردند.
استقبال از يك نمايشگاه ضد صهيونيستي در دانمارك
جنايت ها و حملات سربازان رژيم صهيونيستي عليه فلسطيني ها در مناطق كرانه باختري و نوار غزه در نمايشگاهي در كپنهاگ، پايتخت دانمارك به معرض ديد مردم اين كشور گذاشته شد.
به گزارش ايسنا، اين نمايشگاه كه در آن تصاويري از جنايت هاي سربازان اسرائيلي عليه فلسطيني ها در مناطق كرانه باختري و نوار غزه به نمايش گذاشته شده بود، با استقبال عظيم مردمي روبه رو شد. در اين نمايشگاه تصاويري از سربازان صهيونيست كه دست به تجاوزات غيرانساني عليه فلسطيني ها زده اند، همچنين نوارهاي ويديويي از اظهارات سربازان اسرائيلي كه در جنگ غزه مشاركت داشته اند و به جنايت ها عليه فلسطيني ها اعتراف مي كنند، به نمايش گذاشته شده است.
تأكيد رئيس حوزه هنري بر نقش مبارزاتي هنر
رئيس حوزه هنري گفت: هنر سلاحي است مطمئن در دست عدالتخواهان، كه با تمسك به مصاديق و باورهاي ديني، كه در قرآن آمده است، مي توانند به مبارزه دائمي با شياطين ضد دين برخيزند.
حسن بنيانيان، در مراسم افتتاحيه چهارمين جشنواره بين المللي هنرهاي تجسمي «پرتو حسن»، ضمن ابراز رضايت از نحوه برگزاري اين جشنواره، افزود: شعار اين دوره از جشنواره يعني صلح و عدالتخواهي، موضوع مشترك تمام اديان الهي است، در نتيجه «پرتو حسن» و جشنواره هاي مشابه مي تواند آوردگاهي براي بروز استعدادهاي نهفته در ضمير و باطن بيدار بشريت باشد.
گفتني است، چهارمين جشنواره بين المللي هنرهاي تجسمي «پرتو حسن» به همت مركز هنرهاي تجسمي حوزه هنري 14 تا 31 شهريور با داير كردن نمايشگاه هايي از آثار راه يافته به مرحله نهايي، در نگارخانه هاي ابوالفضل عالي، سيد حسن حسيني، سوره و خانه عكاسان ايران، برگزار مي شود.
تقاضا از صدا و سيما براي توجه به ورزش زورخانه اي
غلامعلي حداد عادل، رئيس كميسيون فرهنگي مجلس شوراي اسلامي در نامه اي خطاب به عزت الله ضرغامي، رئيس سازمان صدا و سيما، ضمن ارجاع درخواست هاي جامعه پهلواني و زورخانه اي به آن سازمان خواستار توجه بيشتر رسانه ملي نسبت به اين ورزش ملي شد.
به گزارش ايسنا، در قسمتي از اين نامه آمده است: با توجه به اينكه ورزش هاي پهلواني و زورخانه اي بخشي از ميراث فرهنگي كشور محسوب مي شود و عنايت ويژه به اين ورزش ها علاوه بر ترويج يك ورزش ملي، در توسعه ارزش هاي فرهنگي نيز مؤثر خواهد بود، انتظار مي رود صدا و سيما حمايت بيشتري از آنان به عمل آورد.
افتتاح سالن و حمايت 15 ميليوني از جوانان در بوشهر
در سفر اخير معاون امور سينمايي و سمعي و بصري به استان بوشهر مجتمع فرهنگي سينمايي شهيد آويني بوشهر و سينما شاهد اين شهر افتتاح و مورد بهره برداري قرار گرفت. بنا بر اين گزارش، در ديداري كه بين معاون امور سينمايي و استاندار بوشهر صورت پذيرفت، مواردي با هدف ايجاد انگيزه براي سينماگران و پيشرفت سينما در اين استان مانند حمايت از توليدات محلي و برگزاري جشنواره موضوعي متناسب مورد تفاهم طرفين قرار گرفت. بازسازي و تجهيز سالن هاي سينماي استان بوشهر از ديگر مواردي بود كه مورد تفاهم طرفين قرار گرفت.
اين گزارش حاكي است مهندس جعفري جلوه ضمن ديدار با سينماگران جوان استان بوشهر به جهت حمايت از انجمن سينماي جوانان شهرهاي برازجان و بوشهر علاوه بر منابع ساليانه اي كه در اختيار خواهند داشت مبلغ 15 ميليون تومان به عنوان حمايت از توليد و تجهيز امكانات سمعي و بصري به دفاتر انجمن اهدا نمود.
هنرمندان خارجي نمايشگاه قرآن در نمايشگاه اسماءالحسني
پژوهشگران و هنرمندان خارجي مهمان هفدهمين نمايشگاه بين المللي قرآن كريم از آثار تايپوگرافي اسماءالحسني در موزه هنرهاي معاصر تهران بازديد كردند.اين هنرمندان از كشورهاي تونس، سوريه، عراق، تركيه و آذربايجان بودند. پنجمين نمايشگاه بين المللي سالانه تايپوگرافي اسماءالحسني از روز 31 مردادماه همزمان با ماه مبارك رمضان در موزه هنرهاي معاصر تهران گشايش يافت.

 


صفحه (14)


صفحه (3)


صفحه (2)

     


(صفحه(12(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14