(صفحه(12(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


چهارشنبه 15 مهر 1388- شماره 19481
 

حديث دشت عشق
دربي اصفهان برنده نداشت، منصوريان بركنار شد پيروزي اولين شكست مقاومت را رقم زد
اخبار كوتاه از فوتبال
4جودو كار در رقابت هاي كره جنوبي
جايزه بزرگ واليبال جهان ايران 27 آبان به مصاف حريفان مي رود
براي شركت در مسابقات جهاني مراكش اسامي 10كاراته كا جوان ايران اعلام شد
خواندني از ورزش ايران



حديث دشت عشق

از نوشته دانشجوي شهيد «اكبر طالب زاده»
برادرانم سلاحم را بردارند
شنيدم كه در جبهه سوسنگرد اسلحه اي بر زمين مانده و صاحبش به ديدار خدا شتافته است. من اكنون آماده ام تا اين اسلحه را بردارم، تا صدام و صداميان با امامت روح الله سرنگون گردند. انتظار دارم اگر اين سلاح از دستم به زمين افتاد برادرانم آن را بردارند و راهم را ادامه دهند تا انشاءالله ظهور مهدي موعود(عج) فرا رسد، و مظلومان را از چنگال ظالمين رها سازد و وارث زمين گرداند.
دانشجوي شهيد «اكبر طالب زاده» سال1337 در گرگان متولد شد و سال 1360 در سوسنگرد به شهادت رسيد.

 



دربي اصفهان برنده نداشت، منصوريان بركنار شد پيروزي اولين شكست مقاومت را رقم زد

برتري پيروزي پس از پنج هفته ناكامي كه با اولين شكست تيم مقاومت سپاسي همراه شد، تساوي دربي اصفهان و بركناري عليرضا منصوريان پس از باخت مقابل راه آهن شهرري از جمله اتفاقات مهمي بود كه در آغاز بازي هاي هفته دهم ليگ برتر رقم خورد.
ديدار تيم هاي ذوب آهن و سپاهان اصفهان همانند دربي پايتخت با نتيجه تساوي به پايان رسيد.
يك هفته بعد از شهرآورد بزرگ پايتخت اين بار نوبت به تيم هاي همشهري اصفهان رسيد تا در دهمين هفته ليگ برتر در ورزشگاه فولادشهر به مصاف هم بروند كه البته اين ديدار نيز همانند بازي استقلال و پيروزي با نتيجه تساوي به پايان برسد.
هرچند اين ديدار در نيمه اول چنگي به دل نزد و بازيكنان يك بازي معمولي از خود به نمايش گذاشتند اما، اين مسابقه در نيمه دوم به مراتب جذابتر شد و حتي تيم سپاهان در دقايق پاياني توسط ابراهيم توره ديرك دروازه حريف را به لرزه درآورد. در مجموع دربي اصفهان در شرايطي با تساوي به پايان رسيد كه تيم سپاهان در دو سال اخير موفق نشده است حريف سنتي خود را شكست دهد.
جدال تيم هاي قعر نشين ابومسلم مشهد و فولاد خوزستان نيز كه در ورزشگاه ثامن الائمه(ع) مشهد برگزار شد، نتيجه اي جز تساوي يك بر يك به دنبال نداشت تا دو تيم به تقسيم امتياز قناعت كرده و كماكان به ادامه حضور در انتهاي جدول ادامه دهند.
پاس همدان به دنبال ناكامي هاي فصل جاري باز هم در خانه طعم شكست را چشيد و در حاليكه خود را براي تساوي خانگي مقابل راه آهن شهرري آماده مي كرد، با گل دقايق پاياني مجيد نور محمدي تن به شكست داد. با اين شكست به احتمال فراوان پرونده عليرضا منصوريان در تيم پاس بسته خواهد شد، چرا كه كاظم اوليايي مديرعامل اين باشگاه قبل از ديدار با راه آهن اعلام كرده بود كه اين بازي آخرين فرصت منصوريان است.
ديروز همچنين تيم فوتبال سايپا كرج دست به كار بزرگي زد و در حضور بيش از 55 هزار تماشاگر ورزشگاه يادگار امام(ره) تبريز با نتيجه 2 بر يك تراكتورسازي را شكست داد تا شاگردان محمد مايلي كهن با سه امتياز شيرين و حساس اين ديدار جمع امتيازات خود را به عدد 15 برسانند.
تيم پيروزي كه پس از بركناري عباس انصاريفر د و بازگشت حبيب كاشاني به عنوان سرپرست باشگاه با روحيه اي مضاعف در تهران به ديدار مقاومت سپاسي شيراز رفته بود موفق شد اولين شكست نماينده شيراز را در اين فصل رقم بزند.
در اين ديدار كه در حضور بيش از 20 هزار تماشاگر و در ورزشگاه آزادي برگزار شد كرانچار سرمربي پيروزي همچون ديدارهاي قبلي با چند تغيير تيمش را به ميدان فرستاد و توانست با نتيجه چهار بر دو به برتري برسد. پيروزي كه تا دقيقه 85 با چهار گل از مقاومت جلو بود در دقايق پاياني بازي حريف خود را دست كم گرفت و دو بار دروازه خود را باز شده ديد. از نكات جالب توجه در اين ديدار مي توان به حضور محمد دادگان رئيس سابق فدراسيون در ورزشگاه آزادي اشاره كرد كه پس از سالها در ميادين ورزشي ظاهر شده بود.
نتايج كامل بازيهاي روز نخست هفته دهم رقابتهاي ليگ برتر به اين شرح است:
¤ ذوب آهن اصفهان صفر - سپاهان اصفهان صفر
¤ ابومسلم مشهد يك - فولاد خوزستان يك
گل ها: محمدحسن رجب زاده (17) براي ابومسلم مشهد و سعيد رمضاني (45) براي فولاد خوزستان
¤ پاس همدان صفر - راه آهن شهرري يك
گل: مجيد نورمحمدي (1+90)
¤ تراكتورسازي تبريز يك -سايپا كرج 2
گلها: محمد ابراهيمي (41) براي تراكتورسازي و امين منوچهري (57) و ابراهيم صادقي (82) براي سايپا كرج
¤ پيروزي تهران 4- مقاومت سپاسي شيراز 2
گل ها: كريم باقري (12)، هادي نوروزي (53)، ميثم بائو (80) و هوار ملامحمد (85) براي پيروزي- بهنام افشه (88) و محمدرضا نظري(90) براي مقاومت سپاسي
¤ صباي قم 4- شاهين بوشهر صفر
گل ها: فريدون فضلي (6 و 88) عباس محمدرضايي (26) و داود حقي (31- پنالتي)
ملاقات استقلالي ها در كرمان
هفته دهم مسابقات فوتبال ليگ برتر باشگاههاي كشور در حالي عصر امروز (چهارشنبه) به اتمام مي رسد كه دو تيم مدعي پيكان و استقلال تهران در اهواز و كرمان براي رسيدن به صدر جدول مبارزه اي غيرمستقيم خواهند داشت.
در يكي از ديدارهاي حساس روز دهم از هفته دهم مسابقات ليگ برتر عصر امروز تيم فوتبال مس كرمان در ورزشگاه شهيد باهنر اين شهر ميزبان استقلال تهران است. اين بازي را مي توان تقابل استقلالي هاي كوچ كرده به كرمان با تيمي خواند كه سال ها در آن بازي كرده اند. پرويز مظلومي، علي سامره، پيروز قرباني، ميثم منيعي، مجتبي انصافي، فراز فاطمي و... روزي در استقلال بازي كرده اند و از قضا امروز بايد مقابل اين تيم بايستند. مس كرمان تنها تيم ليگ برتري است كه از فصل گذشته تا به امروز هنوز در خانه متحمل شكست نشده است. اين تيم در خانه اش سخت امتياز مي دهد و تسليم ناپذير است. با اين شرايط صمد مرفاوي و تيمش كاري دشوار مقابل نارنجي پوشان خواهند داشت و براي گذر از اين تيم بايد چيزي فراتر از آنچه در شهرآورد تهران بودند، ارائه كنند. استقلال كه با 19 امتياز در رده دوم جدول ايستاده است براي صدرنشيني اميدوار به توقف پيكان در اهواز است تا شايد طلسم ورزشگاه شهيد باهنر كرمان بشكند و با غلبه بر مس صدرنشين شود، اتفاقي كه تحقق آن تلاشي همه جانبه از سوي آبي پوشان تهران و اهواز را مي طلبد.
پيكان در تختي اهواز
صدرنشين 20 امتيازي ليگ برتر عصر امروز در اهواز ميهمان استقلال اين شهر است. رويارويي با تيم پانزدهم جدول كه از 9 ديدار اخير فقط 7 امتياز كسب كرده براي تيم صدرنشين نبايد كار دشواري باشد. استقلال اهواز كه دوران گذر از بحران را با باقري نيا پشت سر مي گذارد، اميدوار است با اين مربي بومي نخستين پيروزي را در مصاف با صدرنشين ليگ دشت كند، نتيجه اي كه كمترين حسن آن ارتقاي روحي بازيكنان و اميدواري آنها به ديدارهاي آينده خواهد بود.
در يكي از ديدارهاي امروز تيم استيل آذين در تهران ميزبان تيم ملوان انزلي است.
استيل آذين بعد از پنج هفته نبردن، چهارمين پيروزي فصل را در هفته نهم به دست آورد تا حميد استيلي نسبت به موفق شدن در ادامه ليگ اميدواري داشته باشد. اين تيم خيلي خوش شانس است كه با تيمي بحران زده مواجه مي شود تا به راحتي به خواسته اش كه همان سه امتياز است، برسد.
در آن سوي ميدان ملواني ها در حالي به استقبال حريف پرمهره خود مي روند كه در پايان 9 هفته اول، با 10 امتياز دوازدهم هستند و استعفاي نه چندان جدي محمد احمدزاده هم باعث شد تا مشكلاتشان بيشتر شود.
برنامه ديدارهاي باقي مانده از هفته دهم مسابقات ليگ برتر به اين شرح زير است:
چهارشنبه 15/7/88
¤ استيل آذين تهران- ملوان بندرانزلي (ساعت 15/14- ورزشگاه دستگردي تهران)
داور: محمود رفيعي
¤ استقلال اهواز- پيكان قزوين (ساعت 17- ورزشگاه تختي اهواز)
داور: نويد مظفري
¤ مس كرمان- استقلال تهران (ساعت 05/17- ورزشگاه شهيد باهنر كرمان)
داور: خداداد افشاريان

 



اخبار كوتاه از فوتبال

دادگاه ورزش اعتراض پيروزي به داور رژيم صهيونيستي را پذيرفت
دادگاه حكميت ورزش (CAS) اعتراض باشگاه پيروزي به داور رژيم صهيونيستي براي قضاوت درباره پرونده آلفا را پذيرفت.
پس از اين كه حبيب كاشاني، مصطفي شكري را به عنوان مسئول حقوقي باشگاه پيروزي انتخاب كرد به او اعلام كرد در اولين اقدام خود پرونده آلفا را مورد بررسي قرار دهد.
به همين دليل مدير حقوقي باشگاه مجددا پرونده آلفا را به جريان انداخت و در اولين اقدام يك وكيل ايراني مقيم هلند را براي كمك به باشگاه پيروزي در دادگاه حكميت ورزش (CAS) انتخاب كرد تا هماهنگي هاي لازم را انجام دهد. همچنين با توجه به اين كه شركت آلفا مجددا شكايت خود را بابت نرفتن پيروزي به آمريكا و كانادا اعلام كرده، مسئولان CAS يك داور را از رژيم صهيونيستي براي گفت وگو مابين مسئولان پيروزي و شركت آلفا مامور كرده بود اما مسئولان باشگاه پيروزي به اين داور اعتراض كردند كه مورد قبول مسئولان CAS قرار گرفت.CAS قرار است ظرف چند روز آينده داور جديدي را به پيروزي معرفي كند.
مصطفي شكري، مسئول حقوقي باشگاه پيروزي با تائيد اين خبر گفت: با دستور حبيب كاشاني اين پرونده را مورد بررسي قرار داده ايم و اگر لازم باشد ماموري از سوي باشگاه اعزام خواهيم كرد چون دوست نداريم به هيچ عنوان بابت نرفتن به آمريكا و كانادا غرامت بدهيم.
اعتراض درخشان به فشردگي مسابقات ليگ برتر
سرمربي تيم فوتبال پيكان قزوين گفت: فشردگي مسابقات ليگ در فصل گذشته به دليل بازي هاي رسمي تيم ملي بود اما نمي دانيم دليل فشردگي كنوني اين بازي ها چيست؟! حميد درخشان با انتقاد از فشردگي برنامه مسابقات ليگ برتر، گفت: اين فشردگي لطمه زيادي به تيم پيكان و برخي تيم هاي ديگر مي زند، معتقدم باعث ايجاد سه مشكل مي شود كه در وهله اول فرصت كافي براي بازسازي بازيكنان پس از هر مسابقه نيست، دوم آن كه آسيب ديدگي مصدومان تا بازي بعد برطرف نمي شود و همين طور فشار زيادي به بازيكنان ديگر وارد آمده كه بعضا باعث مصدوميت آنها مي شود. درست است كه فصل پيش بازي ها در مقاطع زيادي به صورت فشرده برگزار مي شد اما آن فشردگي به دليل مسابقات تيم ملي بود. سوال ما اين است كه اكنون برنامه خاصي نداريم، اين فشردگي در برنامه ريزي به چه معناست؟ قطعا اگر دليل آن برنامه هاي آماده سازي تيم ملي در اردوهاي مختلف و تداركاتي هم باشد، دودش در چشم باشگاه ها خواهد رفت.
شكايت شاهين بوشهر وارد شد
با اعتراض باشگاه شاهين بوشهر و بررسي كميته انضباطي بازيكن پاس همدان 3 اخطاره تشخيص داده شد.
با توجه به نامه باشگاه شاهين بوشهر و با توجه به مشاهده فيلم بازي پاس همدان مقابل تيم هاي استقلال اهواز، سپاهان اصفهان و ذوب آهن اصفهان در هفته هاي پنجم؛ ششم و هشتم و اذعان كتبي داور مسابقه مبني بر دادن اخطار به روزبه شاه علي دوست، بازيكن شماره 14 تيم پاس و درج اشتباه شماره و مشخصات وي در دفترچه، پس از بررسي گزارشات داور، نماينده و ناظر فدراسيون، 3 اخطاره بودن روزبه شاه علي دوست بازيكن پاس همدان محرز و مسلم بوده و وي نمي تواند تيم خود را در ديدار مقابل راه آهن همراهي كند. گفتني است در خبر سايت فدراسيون فوتبال به اين نكته كه تكليف بازي شاهين و پاس كه شاه علي دوست در آن بازي كرده چه شده است اشاره اي نشده است.
طبق قانون نتيجه اين بازي كه با تساوي يك بر يك به پايان رسيده است مي بايست سه بر صفر به سود تيم شاهين بوشهر اعلام شود.
ايران - گواتمالا؛ امروز در ليبي
تيم ملي فوتسال ايران در تورنمنت ليبي امروز با گواتمالا و روز دوشنبه هفته آينده با ميزبان رقابت ها بازي خواهد كرد.
در حالي كه ديروز با مسابقه تيم هاي ليبي و جزاير سليمان مسابقات جام كنفدراسيونها افتتاح شد، با تغيير برنامه بازي ها، شاگردان حسين شمس اولين بازي خود را امروز ساعت 30:19 به وقت ايران برابر گواتمالا برگزار خواهند كرد. بازي بعدي تيم ايران فردا (پنج شنبه) مقابل اروگوئه برگزار مي شود.
ملي پوشان روز جمعه 17 مهر به مصاف جزاير سليمان مي روند و آخرين بازي تيم ايران نيز روز دوشنبه هفته آينده برابر ليبي ميزبان بازي هاي به انجام خواهد رسيد. اين مسابقات به صورت دوره اي برگزار مي شود و به ترتيب به تيم هاي اول تا سوم 50، 40 و 30 هزار دلار پرداخت خواهد شد.
ضمن اينكه اين رقابتها در شرايطي تحت عنوان «جام كنفدراسيونها» برگزار مي شود كه دو تيم قدرتمند جهان يعني برزيل و اسپانيا در اين مسابقات حضور ندارند كه اين موضوع باعث افت كمي و كيفي اين رقابتها شده است.

 



4جودو كار در رقابت هاي كره جنوبي

تيم ملي جودو ايران با چهار جودوكار آبان ماه سال جاري به رقابتهاي بين المللي كره جنوبي اعزام مي شود.
تيم ملي جودو كه بايد از ابتداي سال 2010 ميلادي براي كسب امتياز ورودي المپيك در تمامي رويدادهاي رسمي فدراسيون جهاني شركت كند حضور در رقابتهاي بين المللي امارات و كره جنوبي را در دستوركار خود قرارداده است.
به همين منظور با نظر سيد محمود ميران سرمربي تيم ملي جودو چهار جودوكار به رقابتهاي بين المللي كره جنوي موسوم به «كره كاپ» اعزام خواهند شد.
اين تيم با تركيب علي چالاك، وحيد بنا، علي معلومات و رضا چاه خندق اواخر آبان ماه به كره جنوبي اعزام خواهد شد. احسان رجبي كه به دليل آسيب ديدگي حضور درمسابقات جهاني را از دست داد در صورت بهبودي مي تواند اين تيم را در كره جنوبي همراهي كند.

 



جايزه بزرگ واليبال جهان ايران 27 آبان به مصاف حريفان مي رود

تيم ملي واليبال بزرگسالان ايران روز 27 آبان ماه در رقابت هاي جايزه بزرگ قهرمانان در ژاپن به مصاف حريفان خواهد رفت.
رقابت هاي جايزه بزرگ قهرمانان قاره ها طي روزهاي 27 و 28 آبان ماه در شهر ناگايو ژاپن برگزار مي شود و طي آن تيم ايران براي نخستين بار در اين رقابت ها به مصاف حريفان خواهد رفت.
بدين ترتيب تيم ايران در نخستين بازي به مصاف تيمي خواهد رفت كه احتمالا از قاره آفريقا در رقابت ها حضور مي يابد. بازي دوم ايران نيز با برزيل خواهد بود.
در اين دوره از رقابت ها، تيم هاي اول تا ششم به ترتيب 300هزار، 150هزار، 125هزار، 100هزار، 75هزار و 500 هزار دلار جايزه دريافت خواهند كرد.
تاكنون حضور تيم هاي برزيل، ژاپن، لهستان و ايران در اين رقابت ها مسجل شده است. دو تيم از آمريكاي شمالي و مركزي و آفريقا نيز در اين رقابت ها حضور مي يابند.
در دور گذشته اين رقابت ها تيم هاي برزيل، آمريكا، ايتاليا، ژاپن، مصر و چين عنوان هاي اول تا ششم را كسب كرده بودند.
در سال 2001 نيز كوبا، در سال 1996 برزيل و در سال 1993 ايتاليا قهرمان اين دوره از رقابت ها شده بودند.

 



براي شركت در مسابقات جهاني مراكش اسامي 10كاراته كا جوان ايران اعلام شد

اسامي10 كاراته كار جوان ايران براي حضور در مسابقات جوانان و اميد جهان در مراكش مشخص شد.
پيش از اعزام تيم ملي به مسابقات جايزه بزرگ تركيه از سوي محمدرضا عبدالمحمدي، سرمربي تيم ملي اسامي 10كاراته كار شركت كننده در مراكش به شرح زير اعلام شد:
رده سني 14و 15سال:
ميعاد ياري در وزن 55-كيلوگرم، شاهين جعفري در وزن57-كيلوگرم، سجاد حياتي در وزن 63-كيلوگرم، مجتبي زعيم دار در وزن 70-كيلوگرم و شاهين بلالايي در وزن 70+كيلوگرم
رده سني 16و 17سال:
امير حسين پور در وزن 55-كيلوگرم، مجتبي شكوهي در وزن 61-كيلوگرم، بهمن عسگري در وزن68-كيلوگرم، علي فداكار در وزن 76-كيلوگرم، سجاد گنج زاده در وزن76+كيلوگرم
اين تيم ساعت 5صبح روز پنجشنبه راهي مسابقات جايزه بزرگ تركيه مي شود.
عليرضا كتيرايي و مهران بهنام فر به عنوان مربي اين تيم را همراهي مي كند.
يادآوري مي شود، كاروان ورزشي ايران در تركيه ويزاي مراكش را دريافت خواهد كرد.

 



خواندني از ورزش ايران

¤ دبير فدراسيون شمشيربازي گفت: فدراسيون جهاني به دليل عدم مبارزه با نمايندگان رژيم صهيونيستي، ايران را 2هزار يورو جريمه كرد. احمد اكبري در گفت وگو با فارس اظهار داشت: در مسابقات جهاني آنتالياي تركيه 4تن از شمشيربازان ما با نمايندگان رژيم صهيونيستي برخورد و از انجام مبارزات ممانعت كردند. به همين دليل بايد 2هزار يورو به فدراسيون جهاني بپردازيم. اين در حالي است كه بسياري از كشورهاي مسلمان با رژيم صهيونيستي مشكل دارند. قرار شد جلسه اي با اين كشورها داشته باشيم و راه حلي براي اين مشكل پيدا كنيم.
¤ تيم كمانگيري روي اسب ايران در مسابقات بين المللي تركيه شركت مي كند. كميته كمانگيري روي اسب ايران براي شركت در مسابقات بين المللي تركيه كه از بيست و چهار مهرماه در شهر سيواس اين كشور برگزار مي شود، سعيده صادقي و سارا رضايي در بخش بانوان و شهريار رنجبر، احمد كاظمي، حسين مرادي و حسين معتضدي كياني در بخش مردان نفراتي هستند كه به اردو دعوت شده اند.

 

(صفحه(12(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14