(صفحه(12(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


چهارشنبه 15 مهر 1388- شماره 19481
 

صفحه (14)

صفحه (3)

صفحه (2)

     
دست هاي بحران آفرين در يمن (يادداشت روز)
كيهان و خوانندگان
خالي بند (گفت و شنود)
گزارش خبري تحليلي كيهان از تلاش آمريكا براي جبران شكست ژنو
ستايش رسانه هاي منطقه از ديپلماسي ايران در ژنو
تشنج در دانشگاه نشد، برويد سراغ معلمان! (خبر ويژه)
اين آقا مديركل مطبوعات بود يا ماشين چاپ سلطنت طلبان؟! (خبر ويژه)
منافقين: براي سازماندهي فعلاً بايد تكيه و جلسات قرائت قرآن راه بيندازيم! (خبر ويژه)
اندر كرامات وزير خارجه آمريكا آبكش تحريم سوراخ است! (خبر ويژه)
شگرد لو رفته اي كه فقط مقامات اروپايي را بي آبروتر مي كند (خبر ويژه)
نهضت آزادي: اعتراف مي كنيم موسوي بسيار فراتر از انتظار ما بود (خبر ويژه)



دست هاي بحران آفرين در يمن (يادداشت روز)

اينك دو ماه از آغاز «جنگ ششم» ميان دولت يمن و «مبارزان صعده» مي گذرد اما با اين وجود، دلايل و شواهد همه از تشديد اوضاع حكايت مي كنند.
افزايش حملات نظامي ارتش به مواضع حوثي ها و پيشروي «مبارزان صعده» در دو استان شمالي-عمران و صعده- و كشيده شدن درگيري ها به مناطقي خارج از اين استانها، سفر پياپي هيات هاي ديپلماتيك به يمن همه از دشواري هاي جنگ ششم و ناتواني ارتش يمن در خاتمه دادن به درگيري ها حكايت مي كنند.
روز گذشته سفر عمروموسي دبيركل اتحاديه عرب به صنعا در حالي انجام شد كه مردم شهرهاي مختلف- بخصوص جنوبي ها- راهپيمايي هاي گسترده اي را ترتيب دادند تا از طريق او به سران عرب پيام دهند كه حمايت صرف از علي عبدالله صالح كمكي به حل بحران موجود نمي كند. اين تظاهرات در الضالع به درگيري با پليس منجر شد. در درگيري هاي بخش «ساقين» در استان صعده و مناطق « العند» و «الطلح» تظاهرات به خاك و خون كشيده شده و حتي ارتش يمن با جنگنده ها به صف تظاهرات كنندگان حمله كرده اند! درگيري ها در محضه، غمان، بني معاذ، آل عقاب و منبه نيز با تلفات توام بوده است.
اين قلم درخصوص درگيري هاي موجود در بخش شمالي يمن قبلاً نكاتي را نوشته ام اما با توجه به تشديد درگيري ها و گسترش دامنه آن به ساير استان ها تأمل دوباره اي نياز است كه به اختصار به آن وارد مي شويم:
1- درگيري هاي يمن اينك بطور آشكار وارد فرآيندي منطقه اي و بين المللي شده است سفر دو هفته پيش «ژنرال ديويد پترائوس» فرمانده نظاميان آمريكايي در خاورميانه به يمن و سفر دو روز پيش «ژنرال ويليام مكراون» فرستاده ويژه آمريكا به يمن و گفت وگو با علي عبدالله صالح رئيس جمهور يمن و اظهارات صريح مكراون عليه مبارزان صعده نشان دهنده علاقه آمريكايي ها به بين المللي كردن بحران يمن است. سفر ده روز پيش ابوالغيط و ژنرال سليمان وزير امور خارجه و رئيس سازمان اطلاعاتي مصر به صنعا و اعلام حمايت صريح آنان از دولت يمن و سفر ديروز ديپلمات نام آشناي مصري -عمرو موسي دبيركل اتحاديه عرب- به صنعا و اظهارعلاقه او به ايفاي نقش ميانجي نيز بيان كننده علاقه مصري ها به منطقه اي شدن بحران يمن است.
بين المللي شدن بحران داخلي يمن هيچ كمكي به حل درگيري ها نمي كند و اساساً هدف آن كاستن از درگيري ها نيست، حضور دولت هاي فرامنطقه اي و منطقه اي باعث تشديد بحران و تطويل آن خواهد شد دقيقاً به دليل تشديد حمايت هاي بين المللي و عربي از دولت صنعا- در مقابل جنبش شمال- علي عبدالله صالح بر شدت درگيري ها افزوده و در مقابل، اين اقدام به تشديد مقاومت و حتي حمله پيشروانه حوثي ها- در مناطقي فراتر از دو استان درگير عمران و صعده- منجر گرديده است و از همه مهمتر اينكه اين درگيري ها مبارزان جنوب را نيز به تحرك تازه اي واداشته و حتي فرياد جدايي آنان از بخش شمالي را بلند كرده است با اين وصف مي توان با قاطعيت گفت كه بين المللي و منطقه اي كردن بحران يمن فقط خدمت به كساني است كه در بين المللي كردن بحران براي خود كلاهي فرض كرده اند.
2- تشديد درگيري ها در صعده و عمران و كشيده شدن دامنه درگيري ها به سه استان- از 6 استان- جنوبي اين كشور بطور واضح از ناتواني ارتش يمن در كنترل بحران حكايت مي كند. ارتش به رغم گذشتن دو ماه از دور ششم درگيري ها نتوانسته كاري از پيش ببرد طبق گزارش ديروز شبكه سعودي-اسرائيلي «العربيه»، حوثي ها در جريان درگيري هاي دو روز پيش موفق شده اند تا جاده ارتباطي صعده به صنعا را به كنترل خود درآورده و بر مناطق وادي واسط، رهضه، الخوفان و حباشه مسلط شوند با اين وصف ارتش يمن ناچار است فرمولي غير از افزايش حملات نظامي را براي كاستن از درگيري ها بيابد وگرنه با توجه به توسعه دامنه درگيري ها به 3 استان جنوبي احتمال تجزيه يمن را بايد جدي گرفت. اين تجزيه قطعاً به ضرر ملت يمن و به نفع سياست هاي سعودي كه سيطره بر يمن را در دستور كار دارد، خواهد بود.
3- نقش تسليحاتي عربستان بسيار عيان تر از آن است كه بتوان با تبليغات سياسي و رسانه اي از انظار دور نگه داشت، با اين وجود اين روزها مقامات سعودي و يمني از وجود سلاح هاي چيني خبر مي دهند، سلاح هايي كه جعل شده و به كشور ديگري تعلق دارند! طبعاً كسي باور نخواهد كرد كه اين سلاح ها از خارج از شبه جزيره وارد مناطق شمالي و جنوبي شده باشند به همين دليل آنان ناچار به جعل يك خبر روي آورده اند تا وانمود شود اين سلاح ها از طريق حزب الله لبنان به صعده گسيل شده اند. موسسه امنيتي استرادفورد آمريكا ادعا كرد كه در درگيري هاي صعده 12 عضو حزب الله لبنان كشته شده اند! و حال آنكه اساساً يمني ها نيازي به كمك حزب الله ندارند و آنان مي دانند كه حضور يك عضو حزب الله در ميان آنان دولت هاي عربي شبه جزيره و كشورهاي وابسته منطقه شاخ آفريقا را به حمايت عملياتي تر از دولت عبدالله صالح تشويق و تحريك مي كند. به ميان كشيدن پاي حزب الله در درگيري هاي يمن براي توجيه دخالت آشكار و عملياتي وهابي هاي سعودي در دو سوي درگيري صورت مي گيرد.
4-براساس شواهد و قرائن خبري، بعد از آنكه عمليات نظامي عليه مبارزان صعده به بن بست رسيد يك مثلث اطلاعاتي مركب از دستگاههاي اطلاعاتي يمن، عربستان و رژيم صهيونيستي تشكيل شد تا اولا مطالعات مشتركي را براي يافتن نحوه مقابله با مبارزان صعده انجام دهند و ثانياً پايه هاي يك رژيم امنيتي را براي مهار انقلاب اسلامي در حوزه عربي بنا كنند. از ديدگاه مقامات تل آويو و رياض براي استقرار چنين رژيمي و هماهنگ كردن كشورهاي حوزه عربي با آن به تشديد درگيري ها در يمن نياز است. از نظر اين مثلث، با تشديد درگيري ها، ايران ناچار است از بيطرفي كنوني خارج شده و به يك طرف درگيري تبديل گردد در اين صورت مي توان اين اتهام كه ايران به گسترش نهضت شيعي در حوزه عربي سرگرم است را جا انداخت و جبهه عربي را در مقابل آن قرار داد. ورود موسسه امنيتي استرادفورد آمريكا به ماجرا و دروغپردازي درباره حضور حزب الله لبنان در صعده و عدم پذيرش نقش ايران بعنوان ميانجي از سوي دولت يمن و تاكيد بر نقش آفريني ايران در درگيري هاي داخل يمن همه بر اين مبنا شكل گرفته اند.
5- دولت علي عبدالله صالح در عين اينكه طي هفته هاي اخير با طرح هاي آمريكايي، سعودي و صهيونيستي همراهي نشان داده است اما نگراني هاي خاص خود را نيز دارد او به خوبي مي داند كه تجزيه طلبان جنوب- نيروهاي علي سالم البيض رئيس جمهور سابق يمن جنوبي- و مبارزان صعده اگر به يكديگر الحاق كنند، كاربر دولت او سخت مي شود و كمك هاي مثلث رياض، تل آويو و واشنگتن نيز نمي تواند مشكل او را حل كند از اين رو او برخلاف تاكيد اين مثلث بر لزوم سركوب شديد «مبارزان شمال»، راههاي توافق با حوثي ها را نيز دنبال مي كند. علي عبدالله صالح از يك سو طي روزهاي گذشته با بعضي از شيوخ- از جمله شيخ طايفه آل حميد- تماس گرفته و آنان را به وساطت فراخوانده و از سوي ديگر بيش از كار با محور عربستان به كار با محور مصر مي انديشد. رئيس جمهور مصر با فرستادن دو نامه به ملك عبدالله و عبدالله صالح اولين اقدام را براي كمك به دولت يمن در كنترل بحران انجام داد و سپس با اعزام وزيران خارجه و اطلاعات خود به پايتخت يمن راههاي «توافق» را به بحث گذاشت. حضور مصري ها در بحران هاي يمن سابقه دارد و هيچگاه مورد استقبال عربستان نبوده است. با اين وصف طي هفته هاي آينده نوعي رقابت ديپلماتيك و اردوكشي در حوزه عربي بر سر بحران يمن شاهد خواهيم بود.
6- تداوم درگيري ها در يمن- و در هر نقطه ديگر ميان مسلمانان- به نفع صهيونيست ها خواهد بود به همين دليل هرگاه دو گروه درگير به هم نزديك مي شوند با تحريك دشمنان مشترك خود مواجه مي گردند. در اين درگيري ها مبارزان صعده مظلوم واقع شده اند چرا كه هم آماج حملات نظامي و هم آماج حملات تبليغاتي و رسانه اي بوده اند ولي با اين وجود به نظر مي رسد در شرايط كنوني ختم بحراني كه هيات هاي آمريكايي، اسرائيلي و سعودي براي تشديد آن از يك طرف ماجرا حمايت مي كنند، قطعاً به نفع مبارزان يمن خواهد بود.
سعدالله زارعي

 



كيهان و خوانندگان

¤ مي خواستم بپرسم كه چرا ميان دادگاه هاي متهمان به اغتشاش فاصله افتاده است. نبايد بگذاريم آن تب و تاب عدالتخواهي مردم فروكش بكند.
يك شهروند
¤ چرا با سران آشوب و فتنه و منافقين جديد برخورد نمي شود؟ آنها در تاريخ انقلاب محاكمه خواهند شد و در اين زمان نيز بايد محاكمه شوند. مخالفت با براندازي و ضديت با نظام تفاوت دارد جنگ تا ديروز با اسلحه بود ولي امروز با ابزارهاي نرم و مخملي و تهمت و فريب افكار عمومي است. همانطوري كه با رده هاي سوم برخورد شد شايسته است با رده اول نيز برخورد شود.
سعيدي نيا از اسلامشهر
¤ مي خواستم در پاسخ به اظهارات اخير آقاي كلهر كه گفته است رشادت رزمندگان متاثر از فيلم هاي وسترن بوده! در حالي كه اصلاً اينطور نيست. من خواهر دو شهيد هستم و تاكيد مي كنم كه برادران من از روي غيرتشان رفتند جنگيدند نه از ديدن فيلم هاي وسترن! از برخي از مسئولان خواهش مي كنم كه مواظب صحبت كردنشان باشند.
خواهر دو شهيد
¤ چند سالي است كه با روزنامه كيهان مأنوس هستم. كار شما كيهاني ها بويژه در مقطع عبور از اين فتنه بزرگ كه كودتاچيان مخملي قصد براندازي داشتند كار بزرگي بود. به اعتقاد بنده كار دست اندركاران اين روزنامه از بالا گرفته تا پايين نوعي عبادت است. افشاگري هاي كيهان در خاموش كردن آتش فتنه انكار ناپذير است.
جامعي از كرمانشاه
¤ ملت فهيم ايران كه در طول 30سال انقلاب هميشه با تكيه بر محور ولايت فقيه موفق به تشخيص سره از ناسره و عبور از بحران ها و انواع فتنه ها شده اند طرح وحدت ملي بعضي از اين آقايان را كه خودشان كمك كننده به جريان كودتاي مخملي حوادث بعد از انتخابات بوده اند نوعي فراري دادن سران آشوبگر از چنگال قانون مي دانند. آنچه مسلم است اينكه افراد قانون گريز و خاطي كه با آبروي نظام بازي كرده اند نمي توانند در دايره وحدت قرار گيرند بلكه بايد با آنان برخورد قضايي كرد.
محمودي
¤ ما با خون دل شهريه بچه هايمان را براي تحصيل در دانشگاه آزاد مي پردازيم پس چطوري آقاي مهدي هاشمي رفسنجاني از طرف دانشگاه آزاد به ماموريت چند ماهه خارج از كشور مي رود و كسي هم رسيدگي نمي كند.
اخلاقي
¤ وقتي مجسمه بودا در افغانستان در خطر تخريب قرار گرفت. سازمان يونسكو دخالت كرد و مانع شد پس چرا در اعتراض به تجاوز صهيونيست ها به مسجدالاقصي كه مورد احترام تمام مسلمانان در سراسر جهان است هيچ صداي اعتراضي از سازمان هاي بين المللي بلند نمي شود؟ گويا خاك مرده روي آنها پاشيده شده است.
تجارتي
¤ پدرم راننده تاكسي است و تقريباً به مدت 2 هفته است كه تاكسيراني با توجه به فرسوده بودن ماشين ايشان آن را به عنوان اسقاطي تحويل گرفته و وامي براي جايگزين كردن خودرو جديد پرداخت كرده اند اما متأسفانه اعلام كرده اند كه خودرو جديد 2 ماه ديگر تحويل خواهد شد. اين در حالي است كه خانواده ما فقط و فقط از همين طريق امرار معاش مي كنند.
ترابي از كرج
¤ خواهشمندم كه نمايشگاه «ياد ياران» كه به مناسبت هفته دفاع مقدس در منطقه شرق تهران برگزار شد را دائمي كنيد تا جوانان بيشتر با دوران دفاع مقدس آشنا شوند.
گلشني از لواسان
¤ هر هفته به اتفاق حداقل 1000 تا 1500 دانشجو با قطار به كرمان مي رويم و برمي گرديم. يك دفعه بليط قطار از 6800 تومان به 15 هزار تومان رسيد، به نظر شما و مسئولان حمل و نقل ريلي تكليف ما چيست؟!
يك دانشجو
¤ ما كاركنان واحد آتش نشاني شهر «اوز» لارستان استان فارس از 1/7/86 تاكنون هيچ گونه اضافه كاري دريافت نكرده ايم. از شما خواهش مي كنيم اين خواسته را منعكس كنيد.
واحد آتش نشاني شهر اوز
¤ مدت 20 سال در آموزش و پرورش منطقه 17 تهران سابقه كار دارم ولي با اين وصف بنده را عضو تعاوني مسكن نمي كنند هر باركه براي عضويت در تعاوني مسكن اداره مراجعه مي كنم مي گويند بعداً خبر مي كنند نتيجه اينكه با 20سال سابقه كار هنوز مستأجر هستم و سرپناهي ندارم.
پورپاشا
¤ دزدي و كيف قاپي در اهواز و حومه زياد شده است از مسئولان استان بويژه استاندار مي خواهم كه نسبت به اين موضوع اقدام لازم بكنند.
رضا از اهواز
¤ از فرمانداري شهرستان رزن همدان تقاضا مي شود با توجه به افتتاح گاز روستاي عين آباد نسبت به نصب انشعاب گاز روستائيان اقدام لازم صورت گيرد همچنين متأسفانه پس از سالها باز ملاحظه مي شود كه پيرزن و پيرمرد با گالن نسبت به حمل آب آشاميدني اقدام مي كنند كه شايسته نيست.
جمعي از اهالي روستاي عين آباد رزن
¤20 سال است كه شهرداري منطقه يك طرح تكميل خيابان ياران در دارآباد شميران را در دست اقدام دارد ولي متاسفانه هنوز هم نيمه كاره و بلاتكليف مانده است و اين خيابان نه جوي آب دارد و نه جدول بندي شده است و هيچ برنامه اي براي رفع شيب تند آن نيز در دست مطالعه و اقدام نمي باشد.
يك شهروند
¤ ما اهالي تپه شهرباز خيابان كولي وند بومهن از شهرداري و شوراي شهر گلايه داريم كه چرا با گذشت دو سال از دريافت پول از اهالي هنوز خيابان هاي اين محله را آسفالت نكرده اند.
منوچهر عبدي
¤ به علت كمبود سطل هاي زباله پسماندها و آشغال هاي منطقه شهران وضعيت نامناسبي را ايجاد كرده و مشكلاتي را براي ساكنين به وجود آورده است. لذا خواهشمندم كه تدابيري براي تامين سطل هاي زباله در اين منطقه بويژه خيابان قائم غربي انديشيده شود.
محرابي از شهران تهران
پاسخ روابط عمومي
شركت بهره برداري راه آهن شهري تهران و حومه
در پاسخ به مطلب با مضمون «حضور دست فروشان در مترو» مورخ 11/7/88 در كيهان به آگاهي مي رساند: متأسفانه تعداد اندكي از متكديان و دستفروشان به بهانه استفاده از مترو، پس از ورود به قطارها به دور از نگاه ماموران اقدام به تكدي گري و فروش اجناس خود مي نمايند كه در صورت مشاهده، با اين افراد برخورد قانوني شده و در اختيار پليس مترو، مستقر در ايستگاه ها قرار خواهند گرفت.
لازم به يادآوري است كه روزانه بيش از 150 نفر از اين افراد توسط پرسنل اين شركت به بيرون از ايستگاه ها هدايت مي شوند به نظر مي رسد بهترين راه براي مقابله با اين افراد همكاري نكردن مسافران گرامي با آنان مي باشد.
¤ آيا بهتر نيست كه مسئولان بانك ملي كه مدعي دغدغه شاغلان و بازنشستگان هستند، به جاي اين همه هزينه آگهي در تلويزيون و ورزشگاه ها به فكر پرداخت حقوق معوقه كاركنان و بازنشستگان اين بانك كه 6 ماه است انجام نشده و همچنين اجراي قانون نظام هماهنگ پرداخت حقوق باشند؟
عليرضا نوري
¤مدعيان دروغين اصلاحات يا همان منافقين جديد بدانند راهي را كه در پيش گرفته اند همان راهي است كه گروهك منافق رجوي در سال 60 در آن قدم گذاشت و نتيجه آن بريدن ازملت و دريوزگي صدام و بالاخره آوارگي بود. اين بار هم عده اي رجاله سياسي كه هنرشان در وطن فروشي است در دام آمريكا و اسرائيل افتادند بطوريكه دنيا و آخرت خود را بر باد دادند.
ارباب
¤ تكذيب آقاي خاتمي از هم نشيني و گفتگو با جرج سوروس كه منجر به مقابله او با نظام گرديد بطوريكه رد پاي او در اغتشاشات بعد از انتخابات ديده شد در صلاحيت وي نيست بلكه فقط در صلاحيت دستگاه قضايي و ديگر مراجع مربوطه است كه با توجه به اسناد و مدارك موجود در اين مورد نظر بدهند البته روشن شدن اين موضوع كمك بزرگي به افسران جوان نظام در دانشگاهها در مقابله با جنگ نرم دشمنان مي باشد.
محمودي
¤ خداوند سبحان را شاكريم كه دشمنان انقلاب را از احمق ها قرار داد. كساني كه عامل قتل 25 نفر هستند، اصرار دارند كه 72 نفر را كشته اند. به اميد اين كه خودشان با دست خودشان گورشان را بكنند.
رضايي از كرج
¤ من طرفدار اصلاح طلبان نيستم، اما روزنامه هاي اصلاح طلب، برخلاف شما تحمل مخالف را دارند و در ستون تلفن هاي مردمي خود پيام هاي مخالفان خويش را نيز چاپ مي كنند.
نيكپور
¤ وارد كردن كوچكترين آسيبي به يك شخص يا يك مكان تخلف محسوب مي شود. حال چه شده كه قوه قضائيه در مقابل جنايات فراوان و صدمات گسترده اي كه سران فتنه به كشور و ملت وارد كردند، اقدام درخور و قابل توجهي نشان نمي دهد.
رضايي از كرج
¤مدتي پيش در سفر استاني رئيس جمهور به كرج نامه درخواست وام ازدواج براي پسرم به ايشان دادم. پس از 2 هفته خانمي از نهاد رياست جمهوري تماس گرفت و گفت: آدرستان را بدهيد تا براي وام اقدام شود. آدرس گرفت اما تا اين لحظه هيچ خبري از وام نشده است. چرا؟!
علي نيا از كرج
براي ساختمان شوراي حل اختلاف منطقه 19 تهران نگهبان ديده نشده است. با اختلاف هايي كه معمولا بين طرف هاي دعوي بوجود مي آيد احتمال كشيده شدن مشاجرات به درگيري وجود دارد بنابراين وجود نگهبان ضروري است.
يوسفي
¤ از پروفسور حميد مولانا تقاضا مي شود كه مقالاتي را با موضوع كالبدشكافي وقايع پس از انتخابات در كيهان چاپ نمايد.
رحيمي از گرگان
اكنون كه رده هاي مياني نفاق به جرم اغتشاشات در چنگال قانون هستند، فرصتي طلايي براي بازگشايي پرونده انفجار دفتر نخست وزيري و برخي انفجارهاي ديگر در ابتداي انقلاب است. شايد به اين وسيله مردم با جرائم فتنه گران بيشتر آشنا شوند.
يك هموطن
طبق خبري كه خودتان چاپ نموده ايد، مركز آمار ايران اعلام كرده كه 785 هزار تومان متوسط هزينه خالص يك خانواده شهري است. با توجه به اين كه شما هميشه درد دل مردم را منعكس مي كنيد و خودتان هم مشكلات اقتصادي را درك مي كنيد، توقع است كه به مسائل معيشتي بيشتر بپردازيد.
نيري
امروز موسوي و كروبي مورد استقبال كساني قرار مي گيرند كه در گذشته از كاپيتان ناو و ينسنس آمريكا استقبال كردند و به او مدال دادند. تا كي بايد شاهد بزن و در رويي دشمن داخلي و خارجي باشيم؟
رضايي
چرا با توجه به اهميت عيد سعيد فطر، در كشور ما تنها يك روز تعطيل است. از مسئولان تقاضا مي شود كه براي سال هاي آينده تعطيلي اين عيد بزرگ اسلامي به چند روز افزايش يابد.
پاسبان از تهران
از مسئولين محترم وزارت رفاه درخواست داريم در مورد افزايش حقوق بازنشستگان كشوري مهرماه سال 86 تا سال 87 را كه قولش را داده بودند اقدامات خويش را بعمل آورند و اين قول را جامه عمل بپوشانند.
سعيدي بازنشسته كشوري
كشور ما ايران و ساير بلاد اسلامي در طول تاريخ صدمات زيادي از روس ها خورده اند و همين الان هم از طرف دولت روس به مردم مسلمان قفقاز ظلم مي شود ولي همه اين ها دليل نمي شود كه شعار مرگ بر آمريكا و مرگ بر اسرائيل به فراموشي سپرده شود. شعار انقلاب براي هميشه نه شرقي و نه غربي است.
حسيني
چند ماه است كه در برابر فتنه فتنه گران صبر پيشه كرده ايم در طول اين مدت نه تنها سران فتنه تغييري نكردند بلكه جسورتر نيز شده اند مطمئن باشيد كه اگر مماشات قوه قضائيه ادامه پيدا كند حاشيه سازي آنها و تهيه خوراك براي بيگانگان توسط اين عده تداوم پيدا خواهد كرد. عقلاي قوم دور هم بنشينند و حساب كنند كه كدام راه بهتر است. البته نظر مردم حذف سران فتنه مي باشد و اگر اين اختيار به آنان داده شود خيلي راحت اين مشكل را از سر راه انقلاب كنار مي زنند و عبور مي كنند قول مي دهم آب از آب تكان نخورد.
حاج خليلي از فداييان انقلاب
¤ جاي تعجب است گردانندگان سايت نوروز كه هر روز چندين دروغ و خبر جعلي را منتشر مي كنند، مورد برخورد قانوني قرار نمي گيرند؟ آيا انتشار پرشمار خبر دروغ، مقابله با امنيت جامعه نيست؟
يك هموطن
¤ با توجه به اين كه آقايان حجاريان، عطريانفر، شريعتي و ابطحي، با رفتن به زندان حقايق را درك كردند، بهتر است آقايان موسوي، خاتمي و كروبي هم مدتي به زندان بروند تا حقايق را درك كنند.
يك شهروند
¤ براساس نشانه هاي موجود، مزدوران عراقي قصد دارند كه بار ديگر بعثي ها را در آن كشور روي كار بياورند. روش آن ها نيز تكثير بخشيدن به بعثي ها در قالب احزاب رنگ به رنگ و جمع آوري قطره به قطره آراي مردم است. از اين طريق مي خواهند شيعيان را كنار بزنند و بار ديگر دولتي را روي كار بياورند كه سر سپرده غرب و موي بيني ايران باشد.
يك هموطن
¤ ابتدا مي خواستم از روزنامه وزين كيهان به خاطر روشنگري هاي عالمانه درباره مسائل مختلف جاري در كشور تشكر كنم و ثانيا اينكه در ستون كيهان و خوانندگان اين تقاضاي بنده از صدا و سيما منعكس شود كه جاي خالي يك برنامه كاملا جدي براي توضيح و تبيين كاملا تخصصي و البته با زباني ساده و عامه فهم درباره اصلي ترين مسئله در نظام جمهوري اسلامي يعني ولايت مطلقه فقيه را به صورتي كه هم از لحاظ فقهي و روايي و هم به جهت منطقي و عقلي اين موضوع مهم را با استفاده از اساتيد مجرب حوزه و دانشگاه براي مردم روشن كند خالي مي بينم تا جوابي محكم براي دشمني ها و تبليغات غيرمنصفانه رسانه هاي بيگانه درباره اين موضوع بسيار مهم كه دنيا و آخرت مردم را به صورتي مستقيم تحت الشعاع خود قرار مي دهد باشد. البته واضح است كه ساخت چنين برنامه اي احتياج به كار زياد و استفاده از روشي جذاب براي جلب توجه مردم و اقبال عمومي نسبت به آن دارد و ديگر اينكه پخش آن برنامه در زماني مناسب باشد كه همه مردم از آن استفاده كنند.
علي حدادي از خمين
]از طريق ايميل[
¤ از ميدان ولي عصر تا چهار راه ولي عصر از چند كيوسك روزنامه فروشي جوياي روزنامه كيهان شدم بي نتيجه بود علت را پرسيدم. صاحب يكي از دكه هاي روزنامه فروشي اظهار داشت بسته روزنامه كيهان او را دزديده اند. به نظر مي رسد يادداشت ها و افشاگريهاي اين روزنامه در اين روزها يك عده را سخت عصباني كرده بطوريكه تنها راه مقابله را در انتخاب اين روش غيراخلاقي ديده اند جالب اينكه همين افراد قبلا شعار مي دادند دانستن حق مردم است.
كلانتر
¤ چندي پيش كيف پولم كه حاوي مدارك مهم بعلاوه حدود 600 هزار تومان بود توسط يكي از كارمندان هلال احمر شاهرود پيدا شد و به دستم رسيد. خواستم از طريق روزنامه كيهان از ايشان تشكر شود.
يعقوب رجبي از شاهرود
¤ صاحب نانوايي بربري 15 متري دوم افسريه تمام نان ها را با كنجد مي پزد و پخت نان ساده را بطور كل كنار گذاشته است.
مردم محل هم مجبور هستند بخاطر تعدادي كنجد نان را گرانتر از قيمت اعلام شده بخرند. از تعزيرات حكومتي هم خبري نيست و هركس هركاري كه مي خواهد مي كند.
از ساكنين افسريه
¤ كسانيكه مطابق با اعتراف هاي آقاي ابطحي و افشاگري فرمانده محترم سپاه پاسداران در حوادث اخير به دنبال حذف رهبري بودند نشان دادند كه با گذشت 30 سال از انقلاب هنوز پيام اين نهضت را درك نكرده اند و از اين به بعد هم درك نخواهند كرد اساس اين انقلاب و حكومت ولايت است و تا مردم پشتيبان ولايت هستند ، بدخواهان و دشمنان راه به جايي نخواهند برد.
سوري
¤ در مورد كاريكاتورهاي دانماركي ها كيهان خيلي خوب به آن پرداخت ولي در مورد شلوارهاي وارداتي چين كه اسم جلاله (الله) در پشت آن حك شده بود متاسفانه به سادگي از كنارآن گذشت چرا؟
مهابادي
¤ پيشنهاد مي شود كه مطالب مهم در صفحه دوم روزنامه چاپ نشود. چون در بسياري از ادارات و مراكز و نهادها، وقتي صفحه اول روزنامه را مي برند و در ويترين و يا روي برد نصب مي كنند، ديگر نمي توانيم از مطالب صفحه دوم بهره ببريم.
محمدهادي قادري از اصفهان
¤ ما 70 نفر از پرسنل شبكه بهداشت و درمان شهرستان دورود هستيم كه 5 سال است مبلغ 4ميليون تومان را به حساب تعاوني مسكن اين شبكه واريز كرده ايم، اما هنوز هيچ گونه اقدامي براي ما نشده است. از مسئولان تقاضاي رسيدگي مي شود.
هداوند از دورود
شركت هاي هرمي با نامهاي جديد گوست اينترنشنال يا اسم هاي ديگر به فعاليتهاي غيرقانوني ادامه مي دهند و جوانان را فريب داده و جذب مي كنند خيابان ستارخان، پاسداران، شريعتي و ... پر از دفاتر اين شركتهاست. با اينكه چندين بار به نيروي انتظامي و قوه قضائيه مراجعه و شكايت كرده ام ولي هيچ اقدام مثبتي از سوي مراجع فوق مشاهده نشده است مگر اين شركتها عملشان حرام و كارشان غيرقانوني نيست. از قوه قضائيه تقاضاي رسيدگي عاجل دارم.
از طرف مادر 2 فرزند فريب خورده
¤ هفته اي نيست كه حادثه جاني در جاده باريك قلعه شور اصفهان به وقوع نپيوندد. براي دو بانده كردن اين مسير اصفهان- شيراز چند سالي است كه به دليل اختلاف اداره راه با شهرداري شهر جديد بهارستان در تامين بودجه متوقف گرديده است و نمي دانم تا كي مردم بايد تاوان اين طور شانه خالي كردن از زير بار مسئوليت آقايان را بدهند. اگر حوادثي براي نزديكان خود به وقوع بپيوندد باز تعلل خواهند كرد.
قبوري از اصفهان
¤ از شركت واحد اتوبوسراني تقاضا مي شود براي برخي از خطوط از اتوبوسهاي بليتي نيز درنظر گرفته شود كه بر عده اي از مردم هزينه هاي گزافي تحميل نشود مثل مسير شهرك قائم به تجريش، پايانه افشار پارك وي به ميدان ولي عصر(عج) و...
اقبال
¤ از زحمات مديريت و كاركنان اداره برق شهرستان نطنز به خاطر زحماتي كه براي روشنايي روستاي تاريخي ابيانه مي كشند تقدير و تشكر مي كنم.
حسين شفيعي ابيانه
¤ در بخشهاي خبر صداوسيما نقشه هاي هواشناسي خاورميانه و فلسطين به چند مدل ترسيم مي شود (نوار غزه، باريكه رود اردن، منطقه اشغالي) و اين به منزله پذيرفتن مرز ترسيم شده رژيم صهيونيستي و آمريكا و سازمان ملل است كه ما آن را قبول نداريم و نشان دادن چنين نقشه هاي مجعول بيان از عدم دقت كافي مسئولين ذيربط در صداوسيماي جمهوري اسلامي است.
فاطمي
¤ اخبار و مطالب روزنامه ها را از جناح هاي مختلف مطالعه مي كنم بيني و بين الله بدون هيچگونه وابستگي حزبي و جناحي عرض مي كنم كيهان موفق شده با شجاعت تمام در مقابل تمام انحرافات و بدعت هايي كه مسير انقلاب را تهديد مي كند بايستد و دست به افشاگري بزند. در اين راه كه به وظيفه انساني و انقلابي خود عمل مي كنيد مزد و اجر شما را از خداوند مي خواهيم چرا كه ما با هيچ زباني قادر به قدرداني از زحمت هايي كه مي كشيد نيستيم.
مشيري از ايوانكي
¤ لازم است كه مؤمنان به آيه 139 سوره نساء درباره فتنه گران دقت نمايند كه مي فرمايد: «آن گروه كه كافران را دوست گرفتند و مؤمنان را ترك كردند، آيا نزد كافران عزت مي طلبند؟ زهي خيال باطل! آنان بدانند كه عزت همه نزد خداست.»
يك شهروند از فارس
¤ سال گذشته رئيس جمهور اعلام كردند كه به دليل خشكسالي، پرداخت اقساط وام هاي كشاورزان، يك سال تمديد شود. اما بانك تجارت نه تنها به اين مسئله عمل نكرد كه جريمه ديركرد هم تعيين نمود. امسال هم باز رئيس جمهور همين موضوع را اعلام كرده اند. اما بانك تجارت اين بار نيز برخلاف نظر رئيس جمهور اخطاريه ارسال كرده است. لطفا رسيدگي شود.
حيدري از شهريار اردكان
¤ از قوه قضائيه انتقاد داريم كه نه تنها با فتنه گران برخورد جدي نمي شود كه در محاكمه آنها مماشات مي شود. مردم بايد نسبت به ماهيت و هويت آنها آگاه شوند.
همايوني از بابل
¤ من در عجبم، كسي كه آراءش كمتر از آراي باطله است و در رقابتي 4 نفره پنجم شده است، با چه رويي اين همه مدعي است؟
رحيم پور از تهران
¤ عده اندكي كه هر از گاهي ظاهر مي شوند، گرچه در مقابل اراده عمومي ملت ايران هيچ كاره اند، اما مثل بادام تلخي هستند كه براي لحظاتي موجب تلخكامي مردم مي شوند. مثل حماسه 22خرداد كه با كارهايشان، شيريني آن را كم كردند يا حماسه راهپيمايي روز قدس كه اين عده با حركاتشان موجب تلخي شدند.
اسحاقي از كرمان

 



خالي بند (گفت و شنود)

گفت: يك تحليل گر انگليسي، ادعاهاي گروه هاي ضد انقلاب درباره مردمي بودن ماجراي موسوي را مسخره كرده و نوشته است؛ درحالي كه آمريكا و اروپا به شكست خود اعتراف كرده اند، اين گروه ها همچنان به بازي قبلي خود مشغولند.
گفتم: چيكار به كار اونا داره، بذار حيوونكي ها بازيشون رو بكنند!
گفت: همين تحليل گر مي نويسد؛ داستان هايي كه گروه هاي اپوزيسيون ايران درباره موفقيت هاي خود مي سازند به فيلم هاي تخيلي شبيه است.
گفتم: يك خالي بند به دوستش مي گفت؛ ديروز رفتم جنگل، 2 تا شير، يك پلنگ و 5 تا آهو شكار كردم! رفيقش كه از او خالي بندتر بود با بي اعتنايي گفت؛ فقط همين؟! و خالي بند اولي جواب داد؛ مگه با يك تير، بيشتر از اين هم مي شد؟ و خالي بند دومي با تعجب گفت؛ تازه تفنگ هم داشتي؟!

 



گزارش خبري تحليلي كيهان از تلاش آمريكا براي جبران شكست ژنو

سرويس سياسي-
در حالي كه بيش از چند روز از مذاكرات ژنو نمي گذرد، مقام هاي آمريكايي سعي مي كنند اولاً با تحريف محتواي نشست و ثانياً علني كردن تهديدها عليه ايران در حوزه تحريم هاي اقتصادي موضع خود را براي دور بعدي گفت و گوها تقويت كنند.
«هيلاري كلينتون» و «رابرت گيتس» وزراي امور خارجه و دفاع آمريكا درگفت وگويي مشترك با شبكه خبري سي.ان.ان به بررسي و تحليل مذاكرات ژنو كه هفته گذشته ميان ايران و گروه 1+5 (آمريكا، روسيه، چين، فرانسه و انگليس به همراه آلمان) برگزار شد، پرداختند.
كلينتون در اين باره مدعي شد: نشست ژنو يك ملاقات ارزشمند بود؛ چرا كه ايراني ها با بازرسي از همه سايت هاي هسته اي شان، فرستادن اورانيوم با غناي پائين به خارج از كشور براي بازفرآوري و نيز دور ديگري از مذاكرات در اواخر ماه ميلادي جاري موافقت كردند.
وي افزود: اما همانطور كه رئيس جمهور آمريكا گفته است و من و سايرين نيز بر آن تاكيد كرده ايم، اين به هيچ عنوان يك نقطه پايان نيست و كارهاي بسيار ديگري بايد انجام گيرد. ما انتظارات بسيار بيشتري داريم.
وزير امور خارجه آمريكا در ادامه اظهارات خود گفت: به طور كلي آنچه از نشست ژنو به دست آمد مثبت بود.
كلينتون در پاسخ به اينكه آيا ايران به حل مناقشات درباره برنامه هسته اي اش متعهد است، گفت: ما هنوز اين را نمي دانيم.
رابرت گيتس وزير دفاع آمريكا نيز در اين گفت وگو با تائيد اظهارات كلينتون گفت: «هيات منصفه هنوز در حال تصميم گيري است.»
وي مدعي شد: ضرب الاجل ها و الزامات درباره ايران بايد به اندازه اي كافي، قاطعانه و دقيق باشند تا ما بتوانيم بفهميم كه آيا آنها جدي هستند يا خير؟»
وي افزود: رويكرد آمريكا طوري تنظيم شده است كه به ايران بفهماند كه تلاش براي به دست آوردن يك زرادخانه هسته اي امنيت اين كشور را تضعيف خواهد كرد و به منافع اقتصادي و ملي تهران آسيب خواهد رساند.
كلينتون، وزير امورخارجه آمريكا همچنين دوشنبه در دانشگاه جورج واشنگتن گفت: پيشرفت در مذاكرات ژنو براي ارزيابي فعاليت هاي ايران زمان خريده است و دولت آمريكا در حال تعامل با تهران با ساير قدرت هاي جهاني كار مي كند تا تحريم هايي را در صورتي كه مذاكرات با شكست مواجه شود آماده كند.
وي با تكرار اتهامات غرب مبني بر نظامي بودن برنامه هسته اي ايران گفت كه مدت ها بر اين باور بود كه ايران قصد توليد سلاح هسته اي را دارد اما افزود: مشخص نيست آيا تهران برنامه تسليحاتي شدن را آغاز كرده است يا خير.
در همين رابطه باراك اوباما رئيس جمهور آمريكا هم پس از مذاكرات ايران و گروه 1+5 در ژنو اين مذاكرات را مثبت و سازنده خوانده بود.
تحريف محتواي نشست ژنو از سوي كلينتون در حالي صورت گرفت كه برخلاف ادعاي وي ايران قبل از مذاكرات و طي نامه اي به آژانس بين المللي انرژي اتمي ضمن اعلام ساخت سايت جديد غني سازي اورانيوم خود در «فردو» آمادگي خود را براي اجازه دادن به بازرسان آژانس جهت بازرسي از اين تاسيسات را اعلام كرده بود.
همچنين هيچ پيشنهادي كه به اصل «غني سازي اورانيوم» در خاك ايران خدشه وارد كند در اين مذاكرات مطرح و يا از سوي مقامات مذاكره كننده كشورمان پذيرفته نشده است تنها بحث بر سر اين مسئله صورت گرفته كه جمهوري اسلامي ايران ضمن ادامه برنامه غني سازي اورانيوم در خاك خود اورانيوم با غناي 5-5/3 درصد را به خارج از كشور ارسال و در ازاي آن سوخت هسته اي موردنياز جهت راكتور تحقيقاتي تهران را از طرف خارجي (احتمالا روسيه يا فرانسه) دريافت خواهد كرد.
«سرگئي لاوروف» وزير امور خارجه روسيه در اين باره اظهار داشت: طبق توافق نامه اوليه اي كه ايران و 1+5 در مذاكرات ژنو به آن دست پيدا كردند مسكو به ايران در غني سازي اورانيوم كمك خواهد كرد.
به تعبير بهتر نهايي شدن اين پيشنهاد ايران در مذاكرات آتي 1+5 را مي توان به تسليم شدن غرب در برابر خواسته قانوني ملت ايران و پذيرش غني سازي اورانيوم در خاك كشورمان دانست. چيزي كه غرب طي سال هاي گذشته با حجم عظيمي از فشارها و تحريم ها و در نهايت صدور چندين قطعنامه ضدايراني در شوراي امنيت سازمان ملل هرگز حاضر به دادن امتياز درباره آن نبود. در همين رابطه كارشناسان سياسي اين اظهارات كلينتون و گيتس را در راستاي جبران شكست ناشي از مذاكرات ژنو تعبير كرده اند.
نعل وارونه آمريكا
در حالي كه دولت آمريكا سعي مي كند از ادبياتي مثبت درباره ايران استفاده كند كنگره اين كشور به بحث درباره اعمال تحريم هاي جديد عليه ايران ادامه مي دهد.
خبرگزاري فرانسه در اين باره گزارش داد: قانونگذاران آمريكا سه شنبه (ديروز) مباحثاتي با هدف تشديد تحريم ها عليه ايران را آغاز كردند.
براساس اين گزارش، نماينده كنگره آمريكا در صورت عدم تعليق فعاليت هاي هسته اي ايران ممنوعيت هاي جديدي عليه اين كشور را به كار خواهند گرفت.
«كريستوفر داد»، رئيس كميته بانكداري سنا در اين باره اعلام كرد: من قصد دارم قانوني را معرفي كنم كه طبق آن قانون دولت آمريكا بتواند تحريم هاي شديدي را عليه ايران اگر حاضر به پاسخگويي به تلاش ديپلماتيك نهايي ما در هفته هاي آتي نشود، تحميل كند.
وي در ادامه مدعي شد، كنگره بايد «باراك اوباما» رئيس جمهور آمريكا را با ابزار گسترده كاملي مجهز كند تا وي بتواند با تهديدهايي كه از جانب ايران مواجه مي شد، برخورد كند.
خبرگزاري فرانسه در ادامه افزود: لايحه پيشنهادي كريستوفر داد با هدف تحميل تحريم هاي جديد عليه شركت هايي است كه محصولات نفتي پالايش شده را به تهران صادر مي كنند. اين لايحه همچنين در نظر دارد قانون هاي موجود را گسترش دهد تا موسسات و تجارت هاي مالي را در برگيرد و تحريم ها عليه خطوط گازي و نفتي را گسترش داده و اقداماتي را براي مسدود كردن دارايي هاي ايران در نظر گيرد.
در اين رابطه، يك مقام آگاه به كيهان گفت: جمهوري اسلامي ايران، كنگره و دولت آمريكا را جداي از هم نمي داند. واضح است كه آنها در مورد استراتژي «چماق و هويج» با هم تقسيم كار كرده اند. تهران تمامي اقدامات كنگره را در پاسخ هاي خود به آمريكايي ها لحاظ خواهد كرد.

 



ستايش رسانه هاي منطقه از ديپلماسي ايران در ژنو

سرويس سياسي -
موفقيت مذاكره كنندگان ايراني در گفت وگوهاي ژنو بازتاب هاي جالب توجهي در رسانه هاي منطقه داشته است.
در همين زمينه، روزنامه عربي الخليج با اشاره به نشست اول اكتبر ميان ايران و گروه كشورهاي 1+5 نوشت: تنها طرفي كه از اين نشست سازنده مضطرب و نگران است اسرائيل است.
الخليج از كشورهاي عربي خواست اكنون كه صلح آميز بودن برنامه هسته اي ايران به اثبات رسيده است بايد خطر زرادخانه هسته اي اسرائيل را در صدر توجه خود قرار دهند و از جامعه جهاني به ويژه غرب بخواهند كه قاطعانه با برنامه هسته اي اسرائيل مقابله كنند.
روزنامه الوطن سوريه نيز به خشم صهيونيست ها از سفر محمد البرادعي به تهران اشاره كرد و نوشت: البرادعي دريافته است كه ارزيابي هايش ، تاثيرات مهمي بر مسئله هسته اي ايران دارد و به همين علت ترجيح داد و سعي كرد كه در مدت باقي مانده از مسئوليتش در آژانس در اظهارات و موضعگيري هايش جانب اعتدال و توازن را رعايت كند چرا كه وي مسئوليت اخلاقي بزرگي بر عهده دارد.
روزنامه البيان چاپ امارات هم به تنگناهاي رژيم صهيونيستي پس از مذاكرات ايران و 1+5 پرداخت و نوشت: اسرائيل از وارد كردن ضربه نظامي به تاسيسات هسته اي ايران منصرف نخواهد شد اما مشكل اينجاست كه اگر اين كار را انجام دهد با مشكلات روحي مواجه خواهد شد زيرا ممكن است جايگاه بين المللي خود را از دست بدهد و تلاش هايش براي بدست آوردن آنچه در جنگ غزه از دست داده بود موثر واقع نشود.
از سوي ديگر؛ روزنامه الثوره نيز شركت ايران در مذاكرات ژنو را دليلي بر حسن نيت تهران در صلح آميز بودن فناوري هسته اي دانست.
اين روزنامه سوري تاكيد كرد: كشورهاي غربي به خوبي مي دانند كه ايران در پي توليد سلاح هسته اي نيست اما اين كشورها در برخورد با ايران نيات خوبي را دنبال نمي كنند.
الثوره تاكيد كرد: هياهوهاي برپا شده درباره پرونده هسته اي ايران و مواضع كشورهاي غربي در برابر اين كشور، بيش از آنكه به مسئله هسته اي مربوط شود به دليل حمايت هاي ايران از ملت هاي مظلوم در به دست آوردن حقوق از دست رفته خود به ويژه بازپس گيري سرزمين هاي عربي از رژيم صهيونيستي و تشكيل دولت مستقل فلسطيني به مركزيت قدس شريف و حق بازگشت پناهندگان فلسطيني است.
الثوره با اشاره به مقابله ايران با طرح هاي استعماري رژيم صهيونيستي در خاورميانه آن را از ديگر دلايل مخالف خصمانه غرب در برابر جمهوري اسلامي ايران ياد كرد و نوشت: آنچه غرب را آزار مي دهد آن است كه مي بيند كشوري مانند ايران در برابر خواسته هاي استعمارگرانه آمريكا و غرب تسليم نمي شود و با پيشرفت هاي صنعتي، تكنولوژي و تبديل شدن به قدرتي در منطقه، با همه دسيسه هايي كه عليه ملت هاي جهان مي شود مبارزه مي كند.

 



تشنج در دانشگاه نشد، برويد سراغ معلمان! (خبر ويژه)

راديو فردا- ارگان رسمي سازمان سيا- پس از ناكامي پروژه تشنج در دانشگاه ها، سراغ پروژه معلمان رفت. سايت راديو فردا طي چند تحليل و گزارش به گفت وگو با چند تن از اعضاي گروه پوششي «كانون صنفي معلمان» كه در برخي تجمعات ضد انقلابي سال هاي گذشته بازداشت شده اند پرداخت و در پوشش مسائل صنفي معلمان و مشكلات آموزش و پرورش، طبق معمول به پروژه هاي ضد انقلابي سازمان متبوع خود پرداخت.
ارگان سازمان سيا، مقدمه دو تحليل و گزارش خود را به گزارش روزنامه شبه اقتصادي «سرمايه» اختصاص داد. سرمايه به مدير مسئولي عبده تبريزي (رئيس سازمان بورس در دولت خاتمي) منتشر مي شود و سردبير آن سعيد ليلاز به خاطر ايفاي نقش در آشوب اخير دربازداشت به سر مي برد. حسين رسام تحليل گر ارشد سفارت انگليس در دادگاه از سعيد ليلاز ، ابطحي و عطريانفر به عنوان كساني كه طي چند سال گذشته از طريق مراوده با آنها به جمع آوري اطلاعات پرداخته ياد كرد.
راديو فردا پس از استناد به گزارش روزنامه سرمايه، به گفتگو با اعضاي گروهك كانون صنفي (علي اكبر-ب و علي -پ) پرداخت. اين دو نفر پس از اشاره به مسائل صنفي و معيشتي معلمان، وارد موضوع آشوب هاي پس از انتخابات شدند. علي اكبر-ب با بيان اينكه به آينده خوش بين نيست، به وزير كشور حمله كرد و سپس ادعا كرد آزادي وجود ندارد و اگر قرار است اوضاع درست شود، بايد انتخابات آزاد وجود داشته باشد! راديو فردا براي گفت وگو با نامبرده تيتر «اميدي به بهبود وضعيت معلمان نيست» را برگزيد.
گفتني است برخي از اعضاي گروهك ياد شده همزمان با چند حزب افراطي مدعي اصلاحات و گروهك هاي چپ نماي مقيم خارج ارتباط ارگانيك دارند و از مسائل صنفي فرهنگيان صرفاً به عنوان طعمه فريب و جذب نيرو استفاده مي كنند. اين در حالي است كه مسائل صنفي و معيشتي فرهنگيان در دولت همسو با افراطيون، كاملاً در حاشيه قرار داشت و با شكل گيري دولت عدالتخواه، مسائل صنفي مذكور با اهتمام و جديت به مراتب بيشتري پيگيري شده است.

 



اين آقا مديركل مطبوعات بود يا ماشين چاپ سلطنت طلبان؟! (خبر ويژه)

يك سلطنت طلب فراري از ارتباط ممتد خود با عيسي سحرخيز (مديركل مطبوعات داخلي ارشاد در دولت اصلاحات) خبر داد. جمشيد- الف با تمجيد از سرويس دهي هاي سحرخيز به عناصر ضدانقلاب، وي را همرزم معرفي كرد و نوشت: سحرخيز در دوران خاتمي روزنامه اخبار اقتصاد را منتشر كرد. من هم دلشاد از راه افتادن نشريه اي اصلاح طلب. اما ترديد داشتم كه اگر مقاله اي براي او بفرستم چاپ كند. به هر حال مقالاتم را براي عيسي فرستادم و او آنها را چاپ كرد. سحرخيز سپس ماهنامه آفتاب را منتشر كرد. حالا بيش از پيش خواهان همكاري با او بودم. مقاله اي فرستادم كه چاپ شد. سپس مقاله ديگري فرستادم اما مهم تر مقاله سومي بود كه بسيار مي خواستم در ايران چاپ شود اما من گمان نمي كردم شدني باشد اما عيسي با شيردلي در برابر فشار ارتجاع، آن را چاپ كرد.
اين عنصر سلطنت طلب كه در مطبوعات رژيم پهلوي فعاليت داشته اضافه مي كند: «سحرخيز در انتخابات شيردلانه عليه تقلب ايستاد. او در سنگر مديركل مطبوعات داخلي هم رزمنده بود» (!)
نامبرده در عين حال مي نويسد «شايد نوشتن اين نوشته دوستي خاله خرسه باشد چرا كه حالا سازمان اطلاعات همين يك كلمه را تبديل به مدرك جديدي عليه عيسي مي كنند و مي نويسند فلاني اعتراف كرد در ارتباط با سحرخيز بوده است».
اين پادوي سلطنت طلبان البته تلاش كرده به بهانه نوشته مذكور براي خود نيز نوشابه باز كند وگرنه آقاي سحرخيز غير از خيانت همكاري با عناصر سلطنت طلب، عار حمايت عناصر بدنام تر از اين را هم به جان خريده و اعلام كرده بود از نامزدي ساواكي ها، بهايي ها و حتي هم جنس بازها حمايت مي كند. سحرخيز در عين حال با اوج گرفتن اعتراض ها، به توجيه و تكذيب اظهارات خود پرداخت. وي در انتخابات رياست جمهوري جزو 6-5 نفر اصلي گرداننده ستاد كروبي بود.

 



منافقين: براي سازماندهي فعلاً بايد تكيه و جلسات قرائت قرآن راه بيندازيم! (خبر ويژه)

يك طرفدار گروهك تروريستي منافقين با حمايت از عملكرد موسوي و كروبي تأكيد كرد «انقلابيگري و راديكاليسم در شرايط فعلي به معناي انحلال طلبي براي جنبش سبز است و اين جنبش چاره اي ندارد تا به راه خود در چارچوب ]پوشش[ نظام و قانون اساسي ادامه دهد.»
«حبيب-ت» (از عناصر فراري مقيم سوئد) كه با سايت وزارت خارجه رژيم صهيونيستي نيز همكاري دارد، مي نويسد: «جنبش سبز فعلاً بضاعت اين را ندارد كه خود را از حمايت بخش نيرومندي از جامعه و منتقدان اصلاح طلب و اصولگراي معتقد به نظام محروم كند». وي با دعوت به نفاق مي افزايد: اگر روزي اين جنبش كه هنوزحالت جنيني دارد و هنوز به طور كامل موفق به فعال كردن نيروهاي بالقوه خود نشده و حتي از مرزهاي پايتخت آنسوتر نرفته، آن سوتر رفت و موسوي و كروبي از آن عقب افتادند، آن گاه مي توان از كاهش يا حذف نقش موسوي سخن گفت.
وي خطاب به تأكيدكنندگان بر راديكاليسم در شرايط فعلي مي نويسد: شما هم توان رژيم را دست كم و هم نيروي ميداني و عملياتي جنبش را خيلي بالا گرفته ايد. اين جنبش براي تبديل نيروي بالقوه خود به بالفعل راهي بس طولاني در پيش دارد. هر وقت نيروهاي چپ توانستند آن طبقه اي را كه مدعي نمايندگي اش هستند يعني طبقه كارگر را سازمان داده و به عرصه پيكار بكشند و هرگاه اولترا ناسيوناليستهاي سلطنت طلب ما توانستند بورژوازي مدرن و بخشهاي اجتماعي آنرا به ميدان كشند و هرگاه فدراسيونهاي ما توانستند بخشهاي غير فارس را با مطالبات قوميشان به صحنه آورند، آنگاه و فقط آنگاه، شما و ساير مدعيان مي توانيد نقش موسوي و كروبي را انكار و بجاي آنها از بديل پيكر گرفته مفروض خود سخن بميان آوريد. ولي تا آن هنگام جنبش سبز ما نه تنها به رهبري موسوي و كروبي احتياج دارد بلكه بند ناف آن به اين رهبري بسته است.
اين منافق لائيك به تأسي از پيشنهادهاي سازمان سيا در زمينه شبكه سازي در پوشش نهادهاي مذهبي كه در برخي بيانيه هاي موسوي هم بازتاب يافته نوشت: ممكن است حاميان جنبش مجبور شوند به خاطر انسداد فضاي سياسي و براي سازمان يابي به تكايا و جلسات قرائت قرآن و حتي دستجات و هيئت هاي عزاداري روي بياورند. تضعيف رهبري موسوي و كروبي يعني تضعيف انسجام جنبش.

 



اندر كرامات وزير خارجه آمريكا آبكش تحريم سوراخ است! (خبر ويژه)

وزير خارجه آمريكا معتقد است حلقه تحريم هاي اقتصادي عليه ايران، سوراخ است. روزنامه نيويورك تايمز اين خبر را ضمن تحليلي از تهديد ديرپاي تحريم اقتصادي عليه ايران عنوان كرد. به نوشته اين روزنامه «تجربه نشان داده آمريكا در اعمال تحريم هاي دامنه دار نتوانسته اقتصاد ايران را محاصره و قرنطينه كند.»
اين روزنامه آمريكايي تاكيد مي كند: تحريم ها معمولا بي اثر شده و تجربه نشان داده ايران توان مقاومت و دور زدن آنها را دارد. شبكه هاي گسترده اقتصادي و تجاري در دنيا ريشه دوانده و همواره مانند سدي محكم در برابر تحريم ها عمل مي كند. ايران هرگز به خاطر تحريم ها از اهداف خود بازنخواهد ايستاد.
نيويورك تايمز به فهرست بلند «مجازات هاي آمريكا عليه شركت هواپيمايي هلند كه قطعات هواپيما و دستگاههاي الكترونيك را از طريق قبرس و امارات ارسال كرده، دريافت قطعات جنگنده هاي جت از طريق كلمبيا، و خريد قطعات دستگاههاي الكترونيك و بالگرد از طريق مالزي و سنگاپور و ايرلند و هنگ كنگ و...» كه تنها بخش كوچكي از نشانه هاي نقض تحريم ايران در 2 سال اخير بوده اشاره كرد و افزود: بانك ليودز در لندن و يك بانك در هلند نيز از معدود بانك هايي بودند كه تخلفات آنها از تحريم ها كشف شد و جريمه شدند. به گفته ياكوبسون يكي از كارشناسان تحريم، همه اين قرائن مسئولان آمريكايي را به اين نتيجه رسانده است كه تحريم هاي سخت حتي با حمايت بين المللي هم نمي تواند كشور پهناور و پيچيده اي مانند ايران را به محاصره درآورد. اين غيرواقع بينانه است كه انتظار داشته باشيم ايران از اقتصاد بين الملل منزوي شود.
اين متخصص اطلاعات و تحريم در موسسه سياست هاي خاور نزديك واشنگتن مي گويد: ايراني ها تجربه طولاني در مقاومت مقابل تحريم ها دارند. آنها به راحتي خود را با شرايط تطبيق مي دهند، از اشتباهات درس مي گيرند و نگاه مي كنند ببينند آمريكا از كدام ناحيه خردشدني است، به همان سمت حركت مي كنند. از حيث تجارت هم وادي هاي كور بسياري وجود دارد.
نيويورك تايمز با اشاره به اينكه تحريم هاي نيم بند موجود در عين حال تلاشي براي اعمال فشار بر ايران جهت تغيير در محاسبات خود است، تاكيد مي كند: كشورهاي اروپايي با پيشنهاد آمريكا براي تحريم فروش بنزين مخالفند و آن را باعث خشم عمومي بيشتر عليه غرب مي دانند.
گفتني است غير از روسيه و چين، اغلب شركتهاي اروپايي (از جمله آلماني، فرانسوي و...) هم بارها تحريم ها عليه ايران را دور زده اند به نحوي كه طبق آمار رسمي، صادرات برخي كشورهاي اروپايي به ايران طي سال گذشته ميلادي افزايش هم داشت. اين كشورها طي دو سال اخير در بحران و ركود اقتصادي شديد كه طي چند دهه گذشته بي سابقه است، به سر برده اند.

 



شگرد لو رفته اي كه فقط مقامات اروپايي را بي آبروتر مي كند (خبر ويژه)

وزير خارجه فرانسه گفت: با مذاكرات ژنو پيشرفت كوچكي در موضوع هسته اي ايران به وجود آمده است.
برنار كوشنر در گفت وگو با راديو ار.تي.ال اظهار داشت: با اين حال ايران بايد درباره اهداف هسته اي خود پاسخ دهد و معلوم شود كه هدف اين كشور از غني سازي اورانيوم چيست.
وي به جاي مخالفت با گزافه گويي هاي گاه و بيگاه مقامات صهيونيستي در تهديد به حمله نظامي عليه ايران، از اين تهديدها استقبال كرد و اظهار داشت: تهديد اسرائيل براي حمله به ايران بسيار جدي است و بايد اين تهديدها را جدي گرفت.
تمايل مقامات غربي براي خرج كردن تهديدهاي علني و نظامي رژيم صهيونيستي در مذاكرات با ايران و نيز در تبليغات رسانه اي، چهره نفاق آلود و بي صداقت آنها را بيشتر نشان مي دهد. البته جمهوري اسلامي با اقتدار كامل مي تواند مراكز سياسي، نظامي و اقتصادي رژيم صهيونيستي را از دور و نزديك مورد حملات ويرانگر قرار دهد و اين قبيل مانورها روي تهديد اسرائيل، شگردي سوخته است اما در عين حال استقبال برخي مقامات غربي از اين تهديدها، دروغ بودن دعاوي و شعارهاي آنها را نشان مي دهد. استقبال از تهديدهاي اسرائيل در حالي است كه كشورهاي غربي به هنگام پرسش جمهوري اسلامي از هولوكاست و اين كه چرا بايد به خاطر اين مسئله، حقوق ملت فلسطين تضييع شود، بلافاصله جنجال عظيمي را به راه مي اندازند كه ايران، امنيت جهاني را به خاطر سرزنش رژيم اسرائيل به خطر انداخته و اين مسئله قابل تحمل نيست.
آنچه از اين دوگانگي در منطق رازگشايي مي كند، سرسپردگي سران برخي كشورهاي اروپايي نظير فرانسه و آلمان به صهيونيسم بين الملل است به نحوي كه حتي منافع ملي خود را قرباني صهيونيست ها مي كنند. برخي از مقامات سه كشور انگليس، فرانسه و آلمان بارها اعلام كرده اند كه در قبال رژيم اسرائيل، مسئوليت تاريخي دارند!
كوشنر وزير خارجه فرانسه در بخش ديگري از مصاحبه خود در توصيف رئيس جمهور ايران گفت: مردم عرب او را «مرد نترس» مي دانند و جنبش هاي افراطي در كشورهاي عربي نيز در شخصيت رئيس جمهور ايران، رابين هود و «چه گوارا» را مي بينند.

 



نهضت آزادي: اعتراف مي كنيم موسوي بسيار فراتر از انتظار ما بود (خبر ويژه)

ابراز ذوق زدگي گروهك هاي افراطي از عملكرد ميرحسين موسوي همچنان ادامه دارد. يك عضو گروهك موسوم به ملي - مذهبي (ائتلاف نهضت آزادي، جبهه ملي، و برخي چپ هاي سابق) تأكيد كرد «اعتراف مي كنيم آنچه مهندس موسوي تاكنون انجام داده، بسيار بيشتر از انتظار ما بود». اين در حالي است كه موسوي در تبليغات 3 ماهه براي انتخابات با تظاهر به وفاداري به خط امام (ره)، پيوند با اين گروهك ها را انكار و منتقدان را متهم به دروغگويي مي كرد.
سعيد مدني از فعالان گروهك ملي- مذهبي در سايت راه اندازي شده از سوي ستاد رسانه اي آشوب مي نويسد: «وقتي خاتمي با كناره گيري از نامزدي رياست جمهوري، به منتقدان اطمينان داد كه مهندس موسوي گزينه اي بسيار مناسب براي انتخابات است، بسياري از جمله نگارنده با ظن و گمان بسيار اين ادعاي او را پذيرفتند و با نگراني بر رفتارها و انتخاب هاي آقاي موسوي چشم دوختند. اكنون كه چند ماه پر حادثه از آن زمان تاكنون پشت سر گذاشته شده و در اين مدت فرصت آن بوده تا ده ها انتخاب و رفتار مهندس موسوي ارزيابي شود، بايد اعتراف كنيم آنچه موسوي انجام داده بسيار بيشتر از انتظارات بسياري از فعالان سياسي- اجتماعي بود، به طوري كه اكنون بدون هيچ گونه شك و گماني بايد او را يكي از جدي ترين، پي گيرترين، هشيارترين و خلاق و نوآورترين مردان سياسي معاصر دانست».
وي همچنين از موسوي به خاطر تأكيد بر راه اندازي تشكيلات و شبكه سازي (پروژه فرموله و ديكته شده سازمان سيا) تمجيد كرد.
در همين حال ابراهيم يزدي اعلام كرد در صورت برخورد نظام با مدعيان اصلاح طلبي، رهبري مخالفان به گروه هاي خارجي منتقل خواهد شد! وي به روزنامه اعتماد گفت: مي توان نهضت آزادي يا اصلاح طلبان را كم سو يا حذف كرد ]اما[ خارج كردن آنها از صحنه، رهبري منتقدان را به گروه هاي خارجي مي سپارد.
وي ادعا كرد «مخالفان خارج از نظام، اصلاح طلبان و نهضت آزادي را دريچه اطمينان مي دانند. اپوزيسيون نقش متعادل كننده دارد و نمي گذارد مطالبات يك دفعه منفجر شود».
استفاده از كلماتي نظير منتقدان، مخالفان و دريچه اطمينان صرفاً براي رد گم كني است وگرنه گروهك مذكور و برخي مؤتلفان آن در ميان طيف هايي از افراطيون مدعي اصلاح طلبي، با برپايي آشوب، بر هم زدن بازي دموكراسي و معارضه با قانون و انتخاب مردم - با چاشني مسجدسوزي، آدم كشي و حمله به اموال عمومي و شخصي- نشان دادند از هرمحارب و براندازي، محارب تر و براندازترند. يزدي توضيح نداده كه گروهكي مثل نهضت آزادي و مؤتلفان افراطي آن به خاطر كدام شباهت ها و خيانت ها، بديل گروه هاي خارجي هستند!

 


صفحه (14)


صفحه (3)


صفحه (2)

     


(صفحه(12(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14