(صفحه(12(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


چهارشنبه 15 مهر 1388- شماره 19481
 

قاليباف تجاوز رژيم صهيونيستي به قدس شريف را محكوم كرد
آتش سوزي بازار تهران 11 مجروح بر جاي گذاشت
دادگاه مطبوعات مديران مسئول يك روزنامه و 2 نشريه را محاكمه كرد
دادستان كل كشور: با عوامل اصلي قاچاق مواد مخدر برخورد جدي مي شود
رطوبت 95 درجه هوا هواپيماي مسافربري را شيرازنشين كرد
معاون بهزيستي: بيماران مبتلا به ايدز در كشور رايگان درمان مي شوند
100دوربين مانيتورينگ ثبت تخلف تحويل پليس راهور شد
مصالح ساختماني چيني غيراستاندارد است
اعتصاب كارگران واگن پارس اراك در اعتراض به تعويق حقوق خود
مشاهده يك نوع ميكروب در آب خوزستان
اختلاس 950 ميليون توماني كارمند زن يك بانك مشهد
سرپرست وزارت آموزش و پرورش : 60 هزار حق التدريسي استخدام مي شوند
حوادث كوتاه از كشور
آسمان تهران باراني مي شود
64هزار زن كودك آزار در بريتانيا
راه اندازي اولين سوپرماركت 3بعدي



قاليباف تجاوز رژيم صهيونيستي به قدس شريف را محكوم كرد

شهردار تهران در پي تجاوز و تعدي اخير رژيم صهيونيستي به قدس شريف در نامه اي به «حاج زكي الغول» شهردار قدس شريف اين جنايت را محكوم كرد.
به گزارش خبرگزاري مهر، متن كامل نامه دكتر قاليباف به شهردار قدس شريف به شرح زير است: «دريافت خبر تجاوز و تعدي اخير رژيم صهيونيستي به قدس شريف، اين ميراث گرانقدر جهان اسلام موجب تاسف و تالم عميق گرديد. متاسفانه اين اولين بار نيست كه رژيم اشغالگر قدس با توسل به شيوه هاي ضد بشري، خالق تراژدي هاي غم انگيز قتل و كشتار مردم بي گناه و حمله به اماكن شده است، بلكه جهانيان بارها صحنه هاي دلخراش قتل و جنايت اين رژيم نامشروع را مشاهده نموده اند.»
شهردار تهران در بخش ديگري از اين نامه آورده است: «اينجانب به نوبه خود و به نمايندگي از شهروندان آگاه و آزاديخواه تهراني، اينگونه جنايت ها را محكوم نموده و بر تمامي انسان هاي آزاده به ويژه مسلمانان جهان فرض مي دانم ضمن محكوم نمودن جنايات ضد بشري رژيم صهيونيستي در تجاوز و تعدي به ارزش ها و ميراث مقدس بشريت، همبستگي و همدردي خود با شهروندان فلسطيني به ويژه شهرونداني كه در قدس شريف، غزه و ساير سرزمين هاي اشغالي و مقاوم فلسطين زندگي مي كنند را اعلام داشته و از هيچ كوششي براي كمك رساني به آنان دريغ ننمايند. سرزمين يكپارچه فلسطين و قدس شريف پاره تن اسلام اند و اميدواريم به زودي به آغوش جهان اسلام بازگردند.»
قاليباف در بخش پاياني نامه خود آورده است: «فرصت را مغتنم شمرده سلامتي، عزت و توفيقات روزافزون جنابعالي و دوام و بقاي هميشگي فلسطين و قدس شريف را از خداوند منان مسئلت مي نمايم.»

 



آتش سوزي بازار تهران 11 مجروح بر جاي گذاشت

آتش سوزي دوشنبه شب بازار تهران در حوالي «چهار سوق بزرگ» 11 مصدوم برجاي گذاشت.
اين دومين باري است كه در ماه اخير، بخشي از بازار تهران دچار حريق و آتش سوزي مي شود.
مسئول اطلاع رساني مركز اورژانس تهران اعلام كرد: در پي آتش سوزي بازار تهران 11 نفر زخمي شدند كه 7 تن از آنان به طور سرپايي در محل مداوا شدند.
«مهدي فضيلت خواه» به ايرنا گفت: 4 تن از مجروحان اين حادثه فوري به بيمارستان هاي سينا و فيروزگر انتقال داده شدند.
وي اظهار داشت: با اطلاع از اين حادثه 10 دستگاه آمبولانس به محل آتش سوزي اعزام شد. فضيلت خواه ادامه داد: به رغم مهار آتش سوزي، هنوز يك دستگاه آمبولانس در محل حادثه مستقر است و تا پايان كامل لكه گيري آتش در محل حادثه آنجا خواهد ماند.
محمدرضا حاجي بيگي مدير عامل سازمان آتش نشاني تهران نيز درباره وضعيت ايمني بازار تهران گفت: در صورتي كه نكات ايمني از سوي كسبه بازار رعايت شود، 80 درصد از حوادث بازار برطرف مي شود.
وي با بيان اينكه بافت بازار تهران فرسوده است و نياز به يك حلقه ايمني دارد، افزود: علاوه بر اين بايد شيوه سيم كشي برق بازار به طور كلي تغيير كند چرا كه استفاده از يك سيم ضعيف فرسوده كه يك هيتر يا كولر گازي به آن نصب است خود جرقه يك فاجعه است.
مديرعامل سازمان آتش نشاني تهران، يكي از مشكلات سازمان آتش نشاني را پيچيدگي بازار تهران برشمرد و گفت: معابر باريك و پرخطر و بافت قديمي بازار هم مزيد بر علت است و معضلات خاص خود را دارد.
حاجي بيگي افزود: اكنون داخل بازار يك ايستگاه آتش نشاني مستقر است كه مشكلات قابل تأملي نيز در آن وجود دارد.
اين مسئول گفت: علاوه بر اين ايستگاه هاي جانبي همچون ايستگاه چهارباغ فردوس و مولوي و ايستگاه يك در ميدان حسن آباد به صورت كمكي به بازار تهران كمك مي كنند.
وي افزود: طرح بازار محله به محله توسط كارشناسان آتش نشاني بررسي و شناسايي شده و كنترل هاي لازم بر روي آن انجام شده است.
وي از كسبه بازار خواست با توجه به شرايط پيچيده بافت بازار، بار اضافه از سيم هاي برق نكشند و اصول ايمني را جدي بگيرند.

 



دادگاه مطبوعات مديران مسئول يك روزنامه و 2 نشريه را محاكمه كرد

دادگاه مطبوعات، مديران مسئول روزنامه اعتماد ملي، نشريه ليان و موج را محاكمه كرد.
به گزارش روابط عمومي و ارتباطات دادگستري كل استان تهران، جلسه رسيدگي به كيفرخواست هاي مطروحه عليه مديران مسئول روزنامه اعتماد ملي، نشريه ليان و موج در شعبه 76 دادگاه كيفري استان به رياست قاضي مدير خراساني و با حضور اعضاي هيئت منصفه مطبوعات برگزار شد.
براساس اين گزارش، هيئت منصفه مطبوعات پس از استماع شكايت شاكي و دفاعيات مدير مسئول روزنامه اعتماد ملي وارد شور شد و متهم را با اكثريت آراء در خصوص اتهام مطروحه مجرم ندانست.
اين گزارش مي افزايد: هيئت منصفه مطبوعات، مدير مسئول نشريه ليان را پس از طرح اتهام و دفاع متهم در مورد اتهام افترا موضوع شكايت دفتر فني استاندار بوشهر با اكثريت آرا متهم و در خصوص شكايت شاكي خصوصي ديگر با اكثريت آرا وي را مجرم ندانست.
بنا براين گزارش، در ادامه هيئت منصفه مطبوعات مدير مسئول نشريه موج را در مورد شكايت آقاي هلالي با اكثريت آرا مجرم ندانست و در خصوص شكايت فرماندار كرج با اكثريت آراء متهم را مجرم دانست.
هيئت منصفه مطبوعات همچنين با اكثريت آرا متهم را مستحق تخفيف در مجازات ندانست.

 



دادستان كل كشور: با عوامل اصلي قاچاق مواد مخدر برخورد جدي مي شود

دادستان كل كشور گفت: با دانه درشت ها و عوامل اصلي قاچاق مواد مخدر در كشور با جديت برخورد خواهد شد و دادستاني در اين خصوص عزم جدي دارد.
به گزارش كيهان، به نقل از روابط عمومي ستاد مبارزه با مواد مخدر، حجت الاسلام محسني اژه اي، دادستان كل كشور، طي ديدار با دكتر احمدي مقدم، دبير كل ستاد مبارزه با مواد مخدر، با اشاره به اهتمام دادستاني نسبت به اجراي دقيق و موثر قانون مبارزه با مواد مخدر گفت: پيگيري ضرورت هاي مورد نياز و بهبود وضعيت مبارزه با مواد مخدر از طريق اصلاح قانون آن در مجمع تشخيص مصلحت نظام از جمله اولويت هاي مهم امر مبارزه با مواد مخدر محسوب مي شود.
حجت الاسلام محسني اژه اي به ديگر برنامه هاي دادستاني از جمله رفع استنباط هاي مختلف از قانون مواد مخدر با رويكرد جلوگيري از فرار مجرمان و تعقيب عناصر اصلي و سازمان دهندگان قاچاق مواد مخدر اشاره كرد و افزود: با اجراي سريع و دقيق احكام و صادره درباره برخورد با مجرمان مواد مخدر مي توانيم جامعه را بيش از گذشته از معضل اعتياد مصون داريم.
همچنين در اين ديدار دبيركل ستاد مبارزه با مواد مخدر، ضمن ارائه گزارشي از روند مبارزه با مواد مخدر و موانع موجود در محاكم قضايي، اعلام كرد: ما آماده هر گونه همكاري و تعامل با دادستاني كل كشور هستيم و براي رسيدن به اهداف مشترك در جهت برخورد با اين معضل اجتماعي تلاش خواهيم كرد.
احمدي مقدم گفت: با برگزاري اين جلسه و هماهنگي هاي به وجود آمده به زودي شاهد تحولات چشمگيري در حوزه مبارزه با مواد مخدر و برخورد با قاچاقچيان خواهيم بود.
گفتني است، در اين ديدار مقرر شد بانك جامع اطلاعاتي از متهمان و محكومان مواد مخدر ايجاد شود.

 



رطوبت 95 درجه هوا هواپيماي مسافربري را شيرازنشين كرد

هواپيماي پرواز تهران- بوشهر- مشهد به علت مه آلود بودن آسمان بوشهر در شيراز فرود آمد.
به گزارش شبكه خبر، مدير كل فرودگاه هاي استان بوشهر افزود: اين هواپيما ساعت پنج و 50 دقيقه از تهران پرواز كرده بود.
سيدي گفت: به مسافران پرواز تهران- بوشهر - تهران نيز كه قرار بود همين ساعت انجام شود اعلام شد كه پروازشان با تأخير انجام مي شود.
كارشناس اداره كل هواشناسي بوشهر نيز گفت: جريان هاي جوي جنوبي سبب شده است رطوبت هوا به 95 درصد برسد و هوا مه آلود شود.
مه از ساعت 5 بامداد سه شنبه آسمان بوشهر را فرا گرفت.

 



معاون بهزيستي: بيماران مبتلا به ايدز در كشور رايگان درمان مي شوند

به گزارش ايرنا معاون امور فرهنگي و پيشگيري بهزيستي كشور از درمان رايگان بيماران ايدزي و خانواده هاي آنان خبر داد.
محمد نفريه سه شنبه در حاشيه همايش معاونان فرهنگي و بهزيستي كشور در زيباكنار رشت گفت: با پيگيري هاي به عمل آمده درمان رايگان بيماران ايدزي و خانواده هاي آنان در كميته حمايتي وزارت رفاه به تصويب رسيده است.وي افزود: اين نوع درمان و پيشگيري (درمان رايگان) به دليل جلب همكاري بيشتر بيماران مبتلا، پيشگيري مثبت ناميده مي شود.
نفريه گفت: بيماران ايدزي مي توانند با مراجعه به مراكز بهزيستي معرفي نامه سازمان هاي بيمه گر و مراكز درماني را دريافت كنند.
وي با اشاره به اينكه تاكنون 19 هزار بيمار ايدزي در كشور شناسايي شده اند گفت: پيش بيني مي شود حدود 80 هزار نفر در كشور به اين بيماري مبتلا باشند كه بيشتر آنان معتادان، زنان و دختران هستند.
معاون امور فرهنگي و پيشگيري بهزيستي كشور گفت: بهزيستي با برخورداري از يك هزار مراكز درمان سرپايي، بستري و خانه هاي بهبودي 65 درصد بهبود بيماران معتاد را برعهده دارد.
وي تصريح كرد: سال گذشته 330 هزار نفر در مراكز بهزيستي كشور وارد چرخه درمان اعتياد شدند و يك هزار معتاد نيز در مراكز مردمي تحت درمان قرار گرفتند.

 



100دوربين مانيتورينگ ثبت تخلف تحويل پليس راهور شد

معاون فن آوري اطلاعات و ارتباطات نيروي انتظامي از آغاز ساخت طولاني ترين پروژه فيبر نوري ناجا خبر داد و گفت: در هفته ناجا 100دوربين مانيتورينگ ثبت تخلف به پليس راهنمايي و رانندگي تحويل داده مي شود.
به گزارش فارس، سردار مجيد سلطاني افزود: ساخت اين پروژه همزمان با هفته گراميداشت نيروي انتظامي آغاز مي شود.
وي به برنامه هاي معاونت فن آوري اطلاعات و ارتباطات نيروي انتظامي در هفته ناجا اشاره كرد و گفت: در اين ايام پروژه نصب و راه اندازي دوربين هاي كنترل و ثبت تخلف در محور اصفهان- شيراز راه اندازي مي شود.
معاون فن آوري اطلاعات و ارتباطات نيروي انتظامي همچنين از تحويل 100دوربين مانيتورينگ ثبت تخلف به پليس راهنمايي و رانندگي خبر داد و اظهار داشت: نصب دوربين هاي مانيتورينگ شهري در مراكز استانها در حال اجراست.
سردار سلطاني گفت: سيستم (سيستم پاسخگو)، در 10 مركز استان راه اندازي مي شود و شبكه امين2 نيز در 300 منطقه نصب و راه اندازي شده است.
معاون فن آوري اطلاعات و ارتباطات نيروي انتظامي جمهوري اسلامي ايران از آغاز ساخت طولاني ترين پروژه فيبر نوري ناجا خبر داد و گفت: عمليات ساخت اين پروژه در آينده نزديك شروع مي شود.

 



مصالح ساختماني چيني غيراستاندارد است

مديركل معماري و ساختمان شهرداري تهران اعلام كرد: تمامي مصالح ساختماني چيني موجود در بازار غيراستاندارد است.
«صباح الدين متقي » در گفت وگو با مهر گفت: هيچ يك از انواع متعدد مصالح ساختماني چيني موجود در بازار ساختماني ايران مورد تاييد اداره كل استاندارد و تحقيقات صنعتي نيست.
اين مقام مسئول در شهرداري تهران افزود: هم اينك حجم بالايي از مصالح ساختماني موجود در بازار را مصالح و تجهيزات چيني تشكيل مي دهد كه به هيچ وجه از سوي اداره كل استاندارد و تحقيقات صنعتي مورد تاييد نيست اما به دليل قيمت پايين آن از سوي مالكان و به ويژه بساز و بفروش ها به وفور استفاده مي شود.
متقي با تاكيد بر اينكه استفاده از اين نوع مصالح مغاير با مقررات ملي ساختمان است، تصريح كرد: هم اينك در ساخت وساز هاي بالاي 3000 متر، مصالح مورد استفاده بايد مورد تاييد اداره استاندارد باشند وگرنه از صدور پايان كار براي آنها خودداري مي شود.
مديركل معماري و ساختمان شهرداري تهران درباره اقدامات انجام شده براي جمع آوري مصالح غيراستاندارد گفت: برخورد با اين مقوله به عهده ما نيست اما با توجه به عزم معاونت شهرسازي و معماري شهرداري تهران براي ارتقاي كيفيت در ساخت و ساز ها، اقداماتي انجام شده است.
اين مقام مسئول خاطرنشان كرد: مذاكراتي نيز با سفير چين در ايران براي ورود مصالح ساختماني باكيفيت و استاندارد انجام شده كه در صورت تحقق مي تواند گام موثري براي مقابله با كالاهاي بي كيفيت و غيراستاندارد كنوني موجود در بازار باشد.

 



اعتصاب كارگران واگن پارس اراك در اعتراض به تعويق حقوق خود

اراك - خبرنگار كيهان:
كارگران شركت واگن پارس اراك در اعتراض به تعويق حقوق دو ماهه خود بار ديگر دست به اعتصاب زدند.
يكي از كارگران معترض در گفت وگو با خبرنگار كيهان در اراك گفت: اين اعتصاب كه از روز دوشنبه آغاز شده است تا روز چهارشنبه (امروز) ادامه دارد.
وي با بيان اينكه كارگران با نخوردن غذا دست به اعتصاب زده اند اظهار داشت: تمام كارگران شركت نيز از روز گذشته كارهاي خود را تعطيل كرده اند.
وي اضافه كرد: عليرغم قولهاي متعدد و مساعد مسئولان كشوري و استاني، تاكنون هيچ گونه اقدامي براي رفع مشكلات اين شركت مادر تخصصي صنايع ريلي انجام نشده است.

 



مشاهده يك نوع ميكروب در آب خوزستان

معاون بهداشتي دانشگاه علوم پزشكي جندي شاپور اهواز نسبت به وجود ميكروب ناگ در آب شهرهاي استان خوزستان هشدار داد.
عبدالرسول نيكخوي در گفت وگو با خبرنگار فارس در اهواز اظهار داشت: ميكروب ناگ در آب و فاضلاب استان خوزستان توسط مركز بهداشت استان شناسايي شده است.
رئيس مركز بهداشت استان با بيان اينكه شركت آب و فاضلاب استان بايد توجه بيشتري به بهداشت آب استان داشته باشد، اظهار داشت: اين شركت بايد با كلرينه كردن آب و افزايش كلرزني براي ازبين بردن اين ميكروب از آب استان تلاش كند.
وي گفت: با تحقيقات انجام شده توسط مركز بهداشت استان بر روي آب، ميكروب ناگ در آب استان شناسايي شده است.
اين مقام مسئول در ادامه اظهار داشت: ازدياد ميكروب ناگ در آب باعث بروز عامل بيماري زاي التور در آب مي شود كه بسيار خطرناك است. البته مركز بهداشت تاكنون موردي ازوجود التور را در آب هاي استان شناسايي نكرده است اما مسئولان براي بهداشت بيشتر آب بايد كوشا باشند.رئيس مركز بهداشت خوزستان گفت: شركت آب و فاضلاب استان در كلرزني آب موفق بوده، از اين رو تا به حال هيچ گونه بيماري از ميكروب ناگ مشاهده نشده است.نيكخوي با اشاره به اهميت بهداشت آب و تأثير آن بر سلامت افراد اظهارداشت: لازم است به كلرزني آب در روستاهاي استان توجه ويژه شود.وي در ادامه افزود: طي جلساتي كه صورت گرفته به شركت آبفا اعلام شده است تا كلرزني كافي در مناطق آلوده به ناگ انجام شود.

 



اختلاس 950 ميليون توماني كارمند زن يك بانك مشهد

رئيس پليس آگاهي خراسان رضوي از دستگيري كارمند يكي از بانك هاي مشهد به اتهام اختلاس 950 ميليون توماني خبر داد.
ماشاءالله صادقي در گفت وگو با خبرنگار فارس در مشهد گفت: شكايتي از حراست يكي از بانك هاي مشهد به اداره آگاهي واصل شد مبني بر اين كه يكي از كارمندان بانك با سوءاستفاده از كد كاربري كارمند ديگر از سود اوراق مشاركت سال هاي 85 و 86 اختلاس كرده است و با توجه به اينكه حرفه اي و سابقه دار است، مدركي از خود به جا نگذاشته و مبلغ 100 ميليون تومان نيز به حساب شخصي ديگر به نام «اميد» واريز كرده است.
وي افزود: پس از تحقيقات لازم و هماهنگي مقام قضايي اين زن كارمند به اداره آگاهي احضار و مورد بازجويي قرار گرفت كه در جريان تحقيقات فني و پليسي در ابتدا به برداشت مبلغ 100 ميليون تومان و واريز كردن آن به حساب شخصي به نام اميد اعتراف و سپس به برداشت مبلغ 850 ميليون تومان از سود اوراق مشاركت طي سه مرحله اعتراف كرد.
صادقي با اشاره به دستگيري زني ديگر در اين ارتباط اظهار داشت: زني ديگر كه از راز اختلاس مطلع مي شود، به كارمند بانك مراجعه و اعلام مي كند با قدرت جادويي كه دارد مدارك بانك را محو كرده، به طوري كه كسي متوجه اقدام آنان نمي شود و بابت اين كار 100 ميليون تومان حق سكوت مي خواهد كه با هماهنگي مقام قضايي اين زن نيز دستگير و در بازرسي از منزل وي چكي به مبلغ 25 ميليون تومان كشف شد.
رئيس پليس آگاهي خراسان رضوي افزود: اين دو نفر با قرار بازداشت موقت روانه زندان شدند و املاك و خودرو تهيه شده از پول اختلاس در مشهد و تهران به ارزش حدود يك ميليارد تومان شناسايي و توقيف شد.
گفتني است تلاش پليس براي دستگيري اميد ادامه دارد.

 



سرپرست وزارت آموزش و پرورش : 60 هزار حق التدريسي استخدام مي شوند

سرپرست آموزش و پرورش از استخدام 60 هزار نيروي حق التدريس پس از طي مراحل نهايي اجراي مصوبه استخدام اين نيروها در آموزش و پرورش خبر داد.
سيدرمضان محسن پور در گفت وگو با ايسنا، در پاسخ به اولويت آموزش و پرورش براي استخدام نيرو در اين وزارتخانه، نيروهاي حق التدريس را يكي از اصلي ترين گروه هاي اولويت دار براي استخدام در آموزش و پرورش ذكر كرد و گفت: مصوبه استخدام حق التدريسي ها با استناد به بار مالي سنگين براي دولت از سوي شوراي نگهبان رد شد، تا براي بررسي مجدد به مجلس مرجوع شود.وي با تاكيد بر اين كه مجلس به دنبال رفع ايرادات وارد شده به اين مصوبه است، خاطرنشان كرد: پس از تاييد مجدد و نهايي مصوبه استخدام نيروهاي حق التدريس در آموزش و پرورش، اجراي اين مصوبه در دستور كار قرار خواهد گرفت.
سرپرست آموزش و پرورش ضمن اين كه نيروهاي آموزشي نهضت سوادآموزي را يكي ديگر از اولويت هاي استخدام خواند، اظهار داشت: اصلي ترين دريچه ورود به آموزش و پرورش، مراكز تربيت معلم است. از اين رو، ورود ساير افراد به صورت آزاد به اين نهاد تنها در صورت نياز و آن هم پس از برگزاري آزمون هاي ورودي مورد نياز و گزينش صورت خواهد گرفت.وي در عين حال از به روز كردن فايل حق التدريس آزاد در قالب دومين دستورالعمل ساماندهي نيروي انساني آموزش و پرورش و پس از نقل و انتقالات ضروري اين افراد پيش از آغاز سال تحصيلي جديد خبر داد و اعلام كرد: به سازمان هاي آموزش و پرورش استان ها ابلاغ شد كه با توجه به شرايط تعيين شده، با انتقال اين نيروها كه حداقل از سه سال سابقه اشتغال متوالي برخوردار هستند، با توجه به نياز و سقف اعتبارات به شهرهاي مورد نظر به جز كلان شهرهاي تهران، قم، كرج، تبريز، شيراز، اصفهان و مشهد موافقت شود.
محسن پور همچنين از ابلاغ راهكارها و دستور العمل ساماندهي نيرو هاي مازاد آموزش و پرورش به استان ها در قالب دومين دستور العمل ساماندهي نيروي انساني اين وزارتخانه خبر داد.

 



حوادث كوتاه از كشور

ناكامي قاچاقچيان اشياي عتيقه
گرگان - خبرنگار كيهان: يك شبكه قاچاق اشياي عتيقه در بندرگز متلاشي شد. در بازرسي از خودرو قاچاقچيان 22 قطعه اشياي عتيقه كشف شد اشياي عتيقه سفالي و سنگي سكه هاي مربوط به دوران قاجار، دو گردنبند سنگي، يك دستگاه گنج ياب و آلات و ادوات حفاري از جمله اشياي مكشوفه از قاچاقچيان است.
در اين رابطه چهار نفر به نام هاي علي، جليل، قاسم و جلال ساكن بابل دستگير شدند.قاچاقچيان در حال انتقال اشياي عتيقه از گلستان به مازندران بودند.
دستگيري شرور معروف
¤ يكي از اراذل و اوباش معروف بندرتركمن كه با عربده كشي، درگيري و نزاع موجب سلب آسايش شهروندان بندرتركمن شده بود دستگير شد. متهم كه داوود نام دارد در مخفي گاه خود در روستاي پنج پيكر به دام افتاد.
مرگ دو موتورسوار
كلات سرباز - خبرنگار كيهان: برخورد يك دستگاه موتورسيكلت با خودرو پژو 405 حامل مواد سوختي قاچاق كه از روستاي زابلي به سمت سرباز در حركت بود منجر به مرگ موتورسوار 25 ساله به نام عبدالباسط حملي و ترك نشين آن به نام بهروز حملي شد.
انهدام شبكه هاي قاچاق موادمخدر
قائم شهر - خبرنگار كيهان: با متلاشي شدن 12 شبكه قاچاق موادمخدر در قائم شهر 155 كيلوگرم انواع موادمخدر كشف شد. در اين رابطه 530 نفر از قاچاقچيان و عوامل تهيه و توزيع موادمخدر دستگير و روانه زندان شدند. از اين باندها 25 دستگاه خودرو به همراه 6 دستگاه موتورسيكلت توقيف و 55 دستگاه گوشي تلفن همراه و 168 ميليون و 932 هزار ريال وجه نقد كشف شد. همچنين 33 كيلو حشيش از يك باند قاچاق موادمخدر به سركردگي فردي به نام ع-م كشف شد. از اين باند مقاديري كراك و شيشه نيز كشف شد.
سارقان طلا در دام پليس
سرويس شهرستان ها: سارقان 3 كيلوگرم طلا از يكي از طلافروشي هاي همدان دستگير شدند. سارقان علاوه بر اين اسناد و مدارك شخصي، يك دسته چك صاحب مغازه را مورد دستبرد قرار داده بودند. متهمان م-م و نادر-ق با همدستي مصطفي-الف مبادرت به سرقت از اين مغازه كرده بودند. يك كيلو طلاي مسروقه و اسناد و مدارك كشف و تلاش براي كشف مابقي طلاها ادامه دارد.
كلاهبرداري با جعل عنوان تاجر
بناب - خبرنگار كيهان: يك كلاهبردار حرفه اي با سابقه هفت فقره كلاهبرداري در بناب دستگير شد. متهم به نام الف-ق در حال خروج از بناب به بندرعباس دستگير شد. وي با مشاهده پليس اقدام به فرار كرد اما به دام افتاد. وي با معرفي خود با نام هاي جعلي تحت عنوان نمايندگي واردات گوشي تلفن همراه، تلويزيون و كولر از دبي كلاهبرداري كرده و متواري مي شد.

 



آسمان تهران باراني مي شود

سازمان هواشناسي به دليل ورود سامانه بارش زا به كشور، آسمان روزهاي آخر هفته تهران را باراني، همراه با وزش باد پيش بيني كرد.
فاطمه رضازاده كارشناس هواشناسي در گفت وگو با خبرنگار شهر گفت: نقشه هاي پيش بيني نشان مي دهد كه به دليل ورود سامانه بارش زا به نواحي شمال غرب و بخش هايي از غرب كشور از اواخر امروز و فردا در استان هاي ساحلي خزر بارش باران و رعد و برق رخ خواهد داد.
وي افزود: اواخر امروز در استانهاي كردستان، آذربايجان غربي و شرقي، زنجان و سپس قزوين، تهران و دامنه هاي جنوبي البرز آسمان ابري با رگبار و رعد و برق، وزش باد و كاهش دما پيش بيني مي شود و در اين مدت در استانهاي كرمانشاه ايلام و خوزستان نيز گرد و خاك دور از انتظار نيست.
براساس گزارش سازمان هواشناسي وضعيت هواي استان تهران طي 24 ساعت آينده صاف در پاره اي از نقاط همراه با غبار صبحگاهي است. بيشينه و كمينه دماي هواي اين استان در گرمترين و سردترين ساعات به ترتيب 28+ و 18+ درجه سانتي گراد بوده و پيش بيني مي شود در آخرين روز هفته به 24+ و 13+ برسد.

 



64هزار زن كودك آزار در بريتانيا

پليس بريتانيا اعلام كرد تعداد زناني كه به سوءاستفاده جنسي از كودكان مي پردازند در بريتانيا درحال افزايش است به طوري كه هم اكنون تعداد آنها به حدود 64 هزار نفر مي رسد.
به گزارش «ايونا»، سوءاستفاده جنسي از كودكان توسط زنان بسيار گسترده تر از آن چيزي است كه پيش از اين گمان مي شد به طوري كه كارشناسان تخمين زده اند حدود 64هزار زن بريتانيايي هم اكنون در اين دسته قرار دارند.در ليست ثبت شده مجرمان نام 32 هزار نفر به چشم مي خورد اما اين بنياد معتقد است كه ميزان واقعي كودك آزاران جنسي 10برابر اين ليست است كه تحقيقات ديگر تخمين زده بين 5و 2درصد آنان را زنان تشكيل مي دهند.به نوشته گاردين تخمين ها حاكي از اين است كه بين 48تا 64 هزار نفر از اين مجرمان جنسي كودك آزار زن هستند كه اين بنياد تخمين مي زند مطمئناً اين معضل بسيار گسترده تر است.
در همين حال واحد كودك آزاري جنسي اسكاتلنديارد نيز از افزايش مجرمان زن خبر داده است. استيولا از مقام هاي پزشكي قانوني فونيكس مي گويد: آن دسته از افرادي كه با اين گونه مجرمان سر و كار دارند مي دانند كه زنان نيز قادر به ارتكاب جرايم جنسي وحشتناكي عليه كودكان هستند، درست به اندازه مردان و به اين علت كه اكثر آنها در دادگاه هاي خانواده مطرح مي شوند زياد به چشم مردم نمي آيند.آخرين آمار دولتي كه 6ماه پيش در بريتانيا منتشر شد نشان داد كه 56مجرم جنسي زن كودك آزار در دست پليس هستند كه 49نفر آنها محكوم شده و 6نفر در بازداشت هستند، 84زن ديگر نيز در جامعه تحت نظر پليس قرار دارند.

 



راه اندازي اولين سوپرماركت 3بعدي

اولين سوپرماركت مجازي سه بعدي به زودي در شهر زاگرب كرواسي راه اندازي مي شود.
به گزارش خبرگزاري مهر، پروژه راه اندازي سوپرماركت مجازي سه بعدي در زاگرب معرفي شد. اين سوپرماركت ظرف چند ماه آينده در دسترس قرار مي گيرد.اين سوپرماركت مجازي به كاربران اجازه مي دهد كه در يك فضاي مجازي حركت كنند، با صندوقداران مجازي صحبت كنند، با فروشنده ها مشورت كنند، چرخ دستي خريد را هل داده و حركت دهند، يك محصول را نگاه كرده و حتي آن را امتحان كنند و در پايان خريد روزانه خود را انجام دهند.از ابتداي ماه نوامبر امكان خريد از اين سوپرماركت تنها در كرواسي وجود دارد اما از سال 2010 تقريباً تمام شهروندان اروپايي مي توانند از اين سوپرماركت مجازي استفاده كنند.

 

(صفحه(12(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14