(صفحه(12(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


چهارشنبه 15 مهر 1388- شماره 19481
 

صفحه (14)

صفحه (3)

صفحه (2)

     
فرمانده كل قوا در مراسم اعطاي سردوشي افسران نيروي دريايي:سرنوشت همه زورگويان سقوط است
نجار ديروز اعلام كرد انتصاب دو معاون جديد در وزارت كشور
آيت الله يزدي : شكي نيست كه پس از انتخابات توطئه اي عليه نظام شكل گرفت
هفته نامه آمريكن فري پرس: ايران، روسيه، چين و ونزوئلا بزرگ ترين طلبكاران آمريكا هستند
عيادت مشاور مطبوعاتي رئيس جمهور از حجت الاسلام طباطبايي
افغانستان لغو محدوديت رواديد در مرز ايران را رد كرد
نخستين پالايشگاه بخش خصوصي در سرخس راه اندازي شد
با صدور بيانيه اي از سوي مسئولان بسيج دانشجويي دانشگاه هاي خوزستان
منافع كشور نبايد فداي فشارهاي سياسي برخي افراد فرصت طلب شود
جهاد دانشگاهي برگزار مي كند جشنواره ملي قرآن دانشجويان ايران
دعوت قرائتي از خيرين براي ساخت سالن نماز در مدارس
محرابيان: 90 درصد مشكلات صنعتگران صنعتي نيست
اخبار ادبي و هنري
معاون گردشگري سازمان ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري:
ضعف در تبليغات مهمترين مشكل كشور در حوزه گردشگري است



فرمانده كل قوا در مراسم اعطاي سردوشي افسران نيروي دريايي: سرنوشت همه زورگويان سقوط است

ساري-خبرنگاركيهان:
رهبرانقلاب اسلامي با تاكيد بر شكست پروژه ايران هراسي قدرت هاي استكباري اقتدار نظامي كشورمان را الگوي عزت و افتخار ملت ها دانستند.
حضرت آيت الله خامنه اي در آيين مشترك تحليف و جشن دانش آموختگي نيروهاي ارتش در دانشگاه امام خميني نيروي دريايي در نوشهر تلاش نيروهاي مسلح و آمادگي آنان را براي ايثار جانشان در راه دفاع از كشور ستودند.
ايشان جوانان برومند دانشگاه هاي افسري ارتش را از پايه هاي مستحكم اقتدار جمهوري اسلامي ايران برشمردند و با اشاره به ضرورت افزايش روزافزون قدرت كشور در دنياي پركشمكش كنوني افزودند: نيروهاي مسلح خط مقدم و نشانه آشكار اقتدار ملت ايران هستند.رهبرانقلاب دستيابي به اقتدار حقيقي را حق و وظيفه هر ملت خوانده اند و افزودند: ايمان به خدا عنصر اصلي اقتدار حقيقي است كه در پرتو آن عزم و اراده و معنويت و پيشرفت علمي و سياسي و اقتصادي به وجود مي آيد.
فرمانده كل قوا شكست مفتضحانه رژيم صهيونيستي را در مقابله با جوانان مومن لبنان و مردم با ايمان غزه و ناكامي آمريكا در جنگ با مردم عراق و افغانستان دلايل محكمي براي اثبات ناكارآمدي اقتدار متكي بر سلاح و زور و پول خواندند و تاكيد كردند: سقوط سرنوشت اجتناب ناپذير زورگوياني است كه خواسته هاي خود را بر ملت ها تحميل مي كنند.
حضرت آيت الله خامنه اي با اشاره به اذعان دشمنان ملت ايران به اقتدار جمهوري اسلامي خاطر نشان كردند: هدف اصلي بيگانگان از اعتراف به اقتدار ملت ايران پيشبرد پروژه ايران هراسي در منطقه و جهان است.
ايشان پيشرفت هاي دفاعي ايران را غيرقابل مقايسه با 30 سال پيش خوانده و خطاب به افسران جوان نيروهاي مسلح فرمودند: قله پرافتخاري كه شما امروز در آن قرار داريد 30 سال پيش حتي در خوشبينانه ترين نگرش ها قابل پيش بيني نبود.
رهبر انقلاب پيشرفت علمي، تسليحاتي، خودباوري، اعتماد به نفس ملي انسجام و افتخار در بخش هاي مختلف را از نشانه هاي اقتدار جمهوري اسلامي برشمرده و خاطر نشان كردند: دشمن قادر به انكار اين واقعيات نيست اما هدف اصلي او از اشاره به اين حقايق ترساندن ملت ها وكشورهاي ديگر از جمهوري اسلامي ايران است.
فرمانده كل قوا تصريح كردند: اقتدار عظيم جمهوري اسلامي ايران رزمايش ها، موشك ها و امكانات پيشرفته دفاعي براي همسايگان و هيچ كشور ديگري تهديد نيست بلكه در حقيقت فرصتي است كه راه پيشرفت و اقتدار را به آنها نشان مي دهد و به آنها مي آموزد راه عزت و اقتدار با وابستگي به آمريكا و خريدهاي بي پايان تسليحاتي به دست نمي آيد بلكه متكي بر ايمان، اعتماد به نفس و جوشش از درون است.
رهبرانقلاب اسلامي آينده جهان را متعلق به ملت هاي مومن دانستند و افزودند: در پرتو عزم و اراده پولادين اهداف درست ملت هاي مومن و استقلال طلب جهاني عاري از تجاوز و تعدي به وجود خواهد آمد كه در آن از مسابقه تسليحاتي يا وحشت، خبري نخواهد بود.ايشان جوانان ايران اسلامي را پيشگامان چنين جهاني برشمردند و افزودند: صلح و سعادت و عدالت پيام نو و روشن ملت ايران براي همه ملت هاي جهان است و جوانان پرشور اين سرزمين بزرگ براي تحقق اين پيام بايد با همه ظرفيت هاي وجودي خود در ميدان تلاش و پيشرفت حاضر باشند.فرمانده كل قوا حضور در صف مقدم دفاع از كشور و خدمت به ملت را امتياز و افتخار بزرگ نيروهاي مسلح خوانده و به آنها توصيه كردند: پژوهش و علم آموزي را جدي گرفته و روز به روز بر امتيازات برجسته و افتخارات مثال زدني خود بيفزائيد.
ايشان با تجليل از تلاشگران نيروي دريايي از آن به عنوان نيروي راهبردي ياد كرده و از فرماندهي و ظرفيت هاي فراوان اين نيرو استمرار توانمنديهاي مورد نياز را خواستار شدند.
فرمانده كل قوا ارتش، سپاه، بسيج و نيروي انتظامي را فرزندان ملت ايران خوانده اند و استمرار همدلي و وحدت و مهرباني مجموعه نيروهاي مسلح را ضروري دانستند.
در ادامه اين مراسم دانشجويان نيروهاي مشترك ارتش سوگند وفاداري به آرمان هاي انقلاب اسلامي را قرائت كردند.
همچنين امير دريادار سياري فرمانده نيروي دريايي ارتش در اين مراسم در گزارشي بر عزم قاطع اين نيرو در حفاظت از منافع ملت ايران تاكيد كرد.
براساس اين گزارش جمعي از خانواده هاي شهدا و ايثارگران ارتش و نيروهاي مسلح با رهبر انقلاب در اين مراسم ديدار كردند.
گفتني است رهبر انقلاب صبح ديروز براساس برنامه از پيش اعلام شده پس از ورود به مازندران براي اعطاي نشان سردوشي در جمع افسران دانشكده امام خميني«ره» نيروي دريايي ارتش جمهوري اسلامي ايران مستقر در نوشهر حضور يافتند.
در حاشيه
گزارش خبرنگار اعزامي كيهان از نوشهر و چالوس حاكي است كاروانهاي اعزامي از شهرهاي مختلف مازندران براي ديدار با رهبر انقلاب در شهرهاي نوشهر و چالوس اردو زدند.
¤ خيل عظيمي از مشتاقان ديدار با رهبر انقلاب كه از روز گذشته وارد شهرهاي نوشهر و چالوس شده اند در مناطق مختلف اين شهرها به شوق زيارت ولي امر مسلمين اسكان يافتند.
¤ شهرهاي نوشهر و چالوس از ساعات اوليه روز سه شنبه مملو از جمعيت شد بگونه اي كه ديگر جايي براي پارك خودروها و استقرار جمعيت در خيابان ها و معابر عمومي وجود ندارد.
¤ ورود مقتداي جهان اسلام به مازندران در چهاردهمين روز فصل پاييز چهره اين استان را بهاري كرد و شادي مضاعفي دلهاي با ايمان مردم انقلابي اين خطه را فرا گرفت.
¤ شهروندان نوشهر و چالوس كه در ميزباني از سكاندار كشتي انقلاب سنگ تمام گذاشته و در پذيرايي از انبوه جمعيت مشتاق ديدار رهبري از سراسر مازندران كمر همت بسته اند، با پخش نقل و شيريني و دود كردن اسپند در مسير خودروهاي حامل ياران خورشيد در سطح اين شهرها دلبستگي عميق خود به وارث «روح الله» را عيان كردند.
¤ نصب انبوه پارچه نوشته ها و آذين بندي سطح شهر توسط جوانان مومن و پرشور نوشهر و چالوس گوياي ابراز احساسات و عواطف وصف ناپذير نسبت به مقام منيع ولايت و رهبري است.
¤ برغم اينكه برنامه ديدار رهبر انقلاب با اقشار مختلف مردم براي امروز چهارشنبه و در ورزشگاه شهداي هفتم تير چالوس برنامه ريزي شده، گروههاي مختلف مردمي با اشتياق فراوان از روز گذشته خود را به اين شهر رسانده و بخاطر نبود جاي پارك خودروها و استقرار در داخل شهر، درخارج از شهر اردو زدند! و ترافيك سنگيني از جمعيت و خودروها به چشم مي خورد.

 



نجار ديروز اعلام كرد انتصاب دو معاون جديد در وزارت كشور

وزير كشور صولت مرتضوي و علي عبداللهي را به سمت معاونين جديد سياسي و امنيتي- انتظامي وزارت كشور معرفي كرد.
به گزارش پايگاه اطلاع رساني وزارت كشور، مصطفي محمد نجار وزير كشور در گردهمايي سراسري استانداران سراسر كشور، صولت مرتضوي استاندار خراسان جنوبي را به عنوان معاون سياسي و علي عبداللهي استاندار سمنان را به عنوان معاون امنيتي و انتظامي جديد وزارت كشور معرفي كرد.
همچنين معاونين سياسي اين دو استانداري از سوي مهندس نجار به عنوان سرپرست استانداري خراسان جنوبي و سمنان معرفي شدند.
پيش از اين كامران دانشجو و عباس محتاج به عنوان معاونين سياسي و امنيتي و انتظامي وزارت كشور در خدمت مردم شريف ايران اسلامي بودند.
ضرورت نگاه علمي
به مديريت بحران
وزير كشور نگاه علمي به مديريت بحران را براي افرادي كه در صف اول مبارزه با حوادث غيرمترقبه هستند، ضروري دانست.
«مصطفي محمد نجار» وزير كشور در آستانه هفته كاهش بلاياي طبيعي طي سخناني در جمع مديران كل ستادهاي بازسازي و حوادث غيرمترقبه استانداري هاي سراسر كشور با بيان اينكه پيش بيني حوادث، مهمترين عامل مقابله با حوادث است، اظهار داشت: اگر بتوان حوادث را به موقع و درست پيش بيني كرد امكان پيشگيري از آن آسانتر است و در صورت وقوع، خسارات آن بسيار كاهش مي يابد.
وزير كشور افزود: افرادي كه در صف اول مبارزه با حوادث غيرمترقبه هستند با تسلط به علوم روز مي توانند آينده پژوهي دقيقي داشته و نقش مؤثري در مقابله با حوادث ايفا كنند.
نجار تأكيد كرد: بايد تمام استعدادها و ظرفيت هاي موجود در كشور درمقابله با بحران هاي طبيعي را شناسايي و در شرايط بحراني از آنها به خوبي استفاده كرد.
وي با اشاره به ظرفيت هاي مردمي و نهادهايي چون سپاه، بسيج، ارتش و وزارتخانه هايي چون وزارت بهداشت اظهار داشت: مديريت بحران كار تيمي است و براي هماهنگي اين تيم و استفاده مناسب از استعدادهاي ظرفيت ها بايد مانورهايي در اين زمينه برگزار شود.
وزير كشور هفته كاهش بلاياي طبيعي را فرصتي مناسب براي ارزيابي نيروهاي مبارزه با حوادث غيرمترقبه دانست و افزود: بايد در اين هفته با برگزاري تمرين هاي مناسب آمادگي خود را افزايش دهيم.
نجار با بيان اينكه افرادي كه در صف اول مبارزه با حوادث غيرمترقبه هستند بايد به علوم روز مربوط به مديريت بحران آشنا شوند، گفت: بايد نگاهي علمي به مديريت بحران داشته باشيم.

 



آيت الله يزدي : شكي نيست كه پس از انتخابات توطئه اي عليه نظام شكل گرفت

رئيس جامعه مدرسين حوزه علميه قم با اشاره به دو نمازجمعه اخير رهبر انقلاب تاكيد كرد كه تمام هدف مقام معظم رهبري اين بوده است كساني كه راه را گم كرده اند بيدار شوند و توبه كنند.
به گزارش روابط عمومي حزب موتلفه اسلامي، آيت الله محمد يزدي رئيس جامعه مدرسين حوزه علميه قم در ديدار دبيركل، اعضاي شوراي مركزي و اعضاي هيئت اجرايي حزب موتلفه اسلامي با اشاره به شرايط پس از انتخابات تصريح كرد: شايد كمتر كسي وجود داشته باشد كه ترديد داشته باشد در انتخابات اخير يك توطئه و نقشه اي عليه نظام براي براندازي تنظيم شده بود، دشمن اين انتخابات را آخرين فرصت خود مي دانست كه عليه نظام حركتي انجام دهد.
رئيس جامعه مدرسين حوزه علميه قم افزود: شواهد زيادي وجود دارد كه ما ديگر شك نداريم توطئه هايي عليه اساس نظام به وجود آمد و در اين توطئه افرادي و گروه هايي خواسته و يا ناخواسته شركت كردند و براي مدتي وضعيت را به نقطه اي رساندند كه براي نظام يك آسيب جدي بود.
رئيس جامعه مدرسين حوزه علميه قم تاكيد كرد: خداوند كشتي انقلاب را از سال ها قبل به دست كسي سپرده است كه جز خدا چيز ديگري را در نظر ندارد و براي خدا وارد ميدان شده و عالي ترين تدبير را انجام مي دهد.
آيت الله يزدي اضافه كرد: با تدبير رهبري و هوشياري مردم توطئه دشمنان نقش بر آب شد و اين توطئه در هاضمه انقلاب به گونه اي هضم شد كه دشمن فكر نمي كرد انقلاب اسلامي ايران چنين هاضمه اي قوي داشته باشد.
رئيس جامعه مدرسين حوزه علميه قم ادامه داد: دشمن متوجه شد كه جمهوري اسلامي ايران تحت رهبري فقيه عادل، مدير و مدبر است كه بر همه چيز واقف است بيداري و تدبير رهبري توطئه را خنثي كرد ودشمن را از رسيدن به اهداف خود مايوس كرد.
وي بيان داشت: اگر به دو نمازجمعه مقام معظم رهبري و خطبه هاي ايشان دقت كنيم متوجه مي شويم تمام هدف مقام معظم رهبري اين بود كساني كه راه را گم كرده اند بيدار شوند و توبه كنند.
رئيس جامعه مدرسين حوزه علميه قم گفت: كساني كه اين نظام را به خطر انداختند گناه كوچكي انجام ندادند و بايد از اين گناه توبه كنند.
وي خاطرنشان كرد: عده اي فكر مي كنند مسئله اختلاف نظر ميان دو دسته است، اصلا مسئله ميان احمدي نژاد و موسوي نيست بلكه مسئله نظام است برخي مصمم بودند در برابر اسلام و انقلاب و مردم بايستند، اما خدا خواست تير آنها به سنگ بخورد.
آيت الله يزدي ادامه داد: دشمن در حال حاضر نظام، رهبري و ولايت را هدف قرار گرفته است، به همين دليل ما در پيمودن راهي كه رفتيم نبايد ترديد كنيم.
محمد نبي حبيبي دبيركل حزب موتلفه اسلامي نيز در اين ديدار با ارائه گزارشي درباره فعاليت هاي اين حزب در انتخابات گفت: ما از همان ابتدا متوجه مقاصد شوم دشمنان اسلام و انقلاب در انتخابات بوديم لذا همه فعاليت هاي خود را معطوف به خنثي كردن شرارت هاي دشمن به ويژه نفاق افكني هاي آنها كرديم.
«حبيبي» از نقش جامعه مدرسين حوزه علميه قم و روحانيت مبارز در انتخابات به خاطر روشنگري ها تشكر كرد.
وحدت با چه كسي و درباره چه؟
آيت الله سيد احمد علم الهدي نيز تاكيد كرد كه هيچ بحثي درباره وحدت با جريان هايي كه به بلوك دشمن پيوسته اند و اكنون مزدور شده اند مطرح نيست.
امام جمعه مشهد كه با ايسنا گفت وگو مي كرد. در پاسخ به اين پرسش كه نقش مراجع و علما در ايجاد وحدت در كشور به ويژه در حال حاضر چيست؟ گفت: ما روي مسئله وحدت حرف داريم. آقايان مراجع و علما نظراتي درباره وحدت ارائه كرده اند و ما بايد در اين مسئله توجه كينم وحدت با چه كسي و درباره چه؟ علي ايحال اگر وحدت به اين معناست كه مسير قدرت يابي جريان هايي در داخل كشور كه به بلوك دشمن گرويده اند و با او همدست شده اند و در خط سلطه سازي براي دشمن در داخل كشور و فرصت يابي براي قدرت خودشان هستند، باز شود، با اين عنوان كه ما مي خواهيم يكي شويم، اين وحدت به مصلحت نظام نيست و اصلا وحدت نيست؛ اين وحدتي است كه مقدمه صدها اختلاف خواهد بود.
وي در عين حال با بيان اين كه «بحث وحدت بين نيروهاي خودي است» گفت: چند سال قبل مقام معظم رهبري تعبيري با عنوان نيروهاي خودي و غيرخودي به كار بردند و نيروهاي خودي كساني هستند كه نظام ولايت را قبول دارند و خط راهبرد رهبري در عرصه هاي اقتصادي و سياسي را پذيرفته اند؛ حال ممكن است اختلاف سليقه اي بين آن ها وجود داشته باشد كه بايد تلاش شود اختلاف سليقه ها كنار گذاشته شود و اين افراد با هم يكي شوند؛ ولي وحدت با جريان هايي كه به بلوك دشمن پيوسته اند واكنون مزدور دشمن شده اند، چه دانسته و چه ندانسته، مطرح نيست و بايد اين مسئله روشن باشد.

 



هفته نامه آمريكن فري پرس: ايران، روسيه، چين و ونزوئلا بزرگ ترين طلبكاران آمريكا هستند

يك هفته نامه معتبر آمريكايي ايران، روسيه، چين و ونزوئلا را بزرگ ترين طلبكاران آمريكا اعلام كرد.
«ريچارد واكر»، نويسنده برجسته آمريكايي در آخرين شماره هفته نامه «آمريكن فري پرس»، اقدام به انتشار مقاله اي جالب توجه و روشنگرانه كرده و در آن به تشريح اين مطلب مي پردازد كه بخش اعظمي از بدهي هاي آمريكا مربوط به چين، روسيه، ايران و ونزوئلا مي شود.
به گزارش فارس واكر در ابتداي مقاله خود مي نويسد: در حالي كه 13 هزار لابي گر در واشنگتن براي سياست گزاران پول خرج مي كنند و كنگره هم مشغول بحث و بررسي لايحه يك تريليون دلاري سلامت است، طلبكاران عمده اي همچون چين، ژاپن و روسيه با خوشحالي نظاره گر هستند كه آمريكا خود را هرچه بيشتر در بدهي فرو برد.
اين گزارش حاكيست، چين سال گذشته خريد اوراق بهادار را افزايش داد و به حدود 30 ميليارد دلار كه با اين حساب چين با در اختيار داشتن بيش از 800 ميليارد اوراق بهادار، بزرگ ترين طلبكار آمريكاست. در همين حال ژاپن نيز با دارا بودن 635 ميليارد دلار در رده دوم و روسيه نيز با در اختيار داشتن 120 ميليارد دلار اوراق بهادار، بعد از انگليس در رده هفتم بزر گ ترين طلبكاران آمريكا قرار دارند.
اما مسئله مهم ديگر اين است كه رتبه سوم بزرگ ترين طلبكاران آمريكا را برخي كشورهاي صادر كننده نفت تشكيل مي دهند كه همچون ايران و ونزوئلا از مهم ترين منتقدان آمريكا به شمار مي آيند.
بنا به اين گزارش، گروه مذكور از كشورهاي صادركننده نفت هم اكنون به ميزان 186 ميليارد دلار اوراق بهادار آمريكايي در اختيار دارد.
اين گزارش با يادآوري در اختيار داشتن 800 ميليارد دلار اوراق بهادار آمريكا توسط چين، مي افزايد: چين در سال 2008 با خريد حدود نيمي از اوراق بهادار آمريكا از ژاپن پيشي گرفته و خود را در موقعيت يكه اي قرار داده كه توانايي تاثيرگذاري بر سياست هاي مالي آمريكا را نيز دارد.
بنابراين گزارش، افزايش دامنه نفوذ چين در اقتصاد آمريكا به حدي بوده كه «باراك اوباما»، رئيس جمهور آمريكا در جريان مبارزات انتخاباتي وعده داده بود تا كسب اوراق بهادار ايالات متحده از سوي چين را كنترل كرده و چيني ها را وادار به سفت و سخت كردن سياست هاي پولي شان كند. اين در حالي است كه هم اكنون و با به قدرت رسيدن اوباما ، موضع وي در قبال چين هم نشاني از محكم بودن و جرات مقابله كه وي ادعا مي كرد، ندارد.
واكر مي افزايد: در مقابل، اوباما، «تيموتي گايتنر»، وزير خزانه داري خود را ماه ژوئن به پكن فرستاد تا به دولت و افكار عمومي چين اطمينان دهد كه دلار آمريكا همچنان قدرتمند بوده و آمريكا همواره به بدهي هاي خود احترام گذاشته و به آن توجه مي كند.
واكر مي افزايد: هنگامي كه گانتنر به دانشجويان و هيئت علمي دانشگاه پكن اطمينان خاطر داد، با خنده و استهزاء آنها روبرو شد.
اين گزارش با اشاره به شكست اوباما در كنترل نفوذ چين در اقتصاد آمريكا مي نويسد: اين چنين است كه هنوز هيچ چيزي نتوانسته موجب ترس و واهمه چين از خريد هر چه بيشتر بدهي و اوراق مالي آمريكا شود.
با توجه به اين موارد، هم اكنون به نظر طعنه آميز به نظر مي رسد كه 2000 متخصص در واشنگتن پيش بيني آينده خوبي را براي وضعيت مالي آمريكا پيش بيني مي كردند و مدعي بودند كه ما در عرض چند دهه تريليون ها دلار مازاد خواهيم داشت. اما در حقيقت تنها پنج سال طول مي كشد تا خوش بيني متخصصان آمريكايي از بين برود و بدهي مالي اين كشور به جايي برسد كه هم اكنون آمريكا 11/8 تريليون دلار بدهي مالي داشته باشد.
بنابر اين گزارش، آمريكا تنها طي دو دهه از بزرگ ترين وام دهنده دنيا به بزرگ ترين بدهكار دنيا تبديل شده است و امروز به چين، ژاپن و برخي ديگر از كشورها وابسته است.
واكر در انتهاي مقاله خود تاكيد مي كند كه دلار در سال جاري ميلادي به كمترين ميزان ارزش خود در برابر ين چين و يورو رسيده كه اين امر نگراني ها را در رابطه با احتمال اينكه چين اقدام به دامپينگ نمودن 50 درصد اوراق بهادارش در بازار كند، افزايش مي دهد. بطوري كه در صورت وقوع اين اتفاق، نتيجه آن بروز يك سقوط شديد اقتصادي است كه حتي از بحران اقتصادي مشابه در سال 1929 نيز بدتر خواهد بود.

 



عيادت مشاور مطبوعاتي رئيس جمهور از حجت الاسلام طباطبايي

مشاور مطبوعاتي رئيس جمهور از حجت الاسلام والمسلمين سيد مهدي طباطبايي در بيمارستان عيادت به عمل آورد.
حجت الاسلام سيد مهدي طباطبايي از چهارشنبه گذشته به علت بيماري در بيمارستان آتيه تهران بستري شده است.
علي اكبر جوانفكر دوشنبه شب با حضور در بيمارستان به نيابت از احمدي نژاد از طباطبايي عيادت كرد.
عيادت جوانفكر از حجت الاسلام سيد مهدي طباطبايي در حالي صورت گرفت كه در هفته نخست مهرماه جاري، دو مورد مناظره كتبي بين جوانفكر و طباطبايي انجام شده بود و طرفين انتقاداتي را نسبت به يكديگر مطرح كرده بودند.
جوانفكر مشاور مطبوعاتي رئيس جمهور در گفت وگو با فارس با بيان اينكه حامل سلام و دعاي خير محمود احمدي نژاد براي سلامتي حجت الاسلام والمسلمين طباطبايي بودم، گفت: اختلاف نظر كه مانع از روابط انساني بين افراد نمي شود و ما بايد پايبند به موازين اخلاقي و انساني و روابط في مابين آحاد جامعه مخصوصاً مسئولين باشيم.
وي افزود: وقتي متوجه شدم ايشان در بيمارستان بستري شده اند احساس وظيفه كردم كه خدمت ايشان رفته و عيادت كنم.
مشاور مطبوعاتي رئيس جمهور تصريح كرد: آقاي طباطبايي يك استاد اخلاق هستند و حضور در محضرشان براي ما درس آموز است و اين يك توجه ويژه تري را مي طلبد كه بنده به آن توجه داشتم و اميدوارم تا هرچه زودتر سلامتي شان را به صورت كامل به دست آوردند و ما دوباره بحث هاي اين چنيني مان را دوباره البته در فضاي آرام تر و بهتري با هم داشته باشيم.
حجت الاسلام طباطبايي در يك برنامه تلويزيوني هم به انتقاد از دولت پرداخته بود.

 



افغانستان لغو محدوديت رواديد در مرز ايران را رد كرد

وزارت خارجه افغانستان خبر عدم نياز به گذرنامه و رواديد براي افغاني هاي خواهان ورود به ايران در مرز «اسلام قلعه» را شايعه خواند.
به گزارش فارس از كابل، وزارت خارجه افغانستان با انتشار اطلاعيه اي اعلام كرد خبر رفع محدوديت گذرنامه و رواديد براي اتباع افغاني خواهان سفر به ايران در مرز «اسلام قلعه» شايعه است.
اين وزارتخانه در اين اطلاعيه اعلام كرده است نيروهاي امنيتي افغانستان با كساني كه قصد خروج غيرقانوني از كشور را داشته باشند برخورد خواهند كرد.
به دنبال انتشار شايعاتي مبني بر عدم نياز به رواديد براي ورود به جمهوري اسلامي ايران از سوي مرزبانان اين كشور در منطقه «اسلام قلعه»، وزارت خارجه افغانستان اين اطلاعيه را صادر كرد.
وزارت خارجه همچنين اعلام كرده است كه مقامات جمهوري اسلامي ايران نيز اين خبر را به شدت رد كرده اند.
گفته مي شود كه به دنبال انتشار اين شايعه صدها تن از مردم هرات به سمت منطقه مرزي حركت كردند كه با ممانعت مسئولين امنيتي افغانستان مواجه شدند.

 



نخستين پالايشگاه بخش خصوصي در سرخس راه اندازي شد

سرخس - خبرنگار كيهان:
اولين واحد پالايشگاه مشتقات و فرآورد ه هاي نفتي بخش خصوصي در شهرك انرژي منطقه ويژه اقتصادي سرخس توليد آزمايشي خود را آغاز كرد.
اين پالايشگاه كه ظرفيت اسمي آن 300 بشكه در روز است توانايي تبديل نفت خام را به نفتا (نوعي بنزين) و گازوئيل و نفت سياه دارد. پالايشگاه انرژي اطلس سرخس در زميني به مساحت 10 هزار و 400 متر مربع احداث شده است.
براساس اعلام روابط عمومي و امور بين الملل منطقه ويژه اقتصادي سرخس مواد اوليه (نفت خام) پالايشگاه از كشورهاي آسياي ميانه و در صورت لزوم از شركت پالايش گاز شهيد هاشمي نژاد تأمين مي شود.
وي گفت: توليدات پالايشگاه انرژي اطلس سرخس علاوه بر داخل كشور به كشورهاي ديگر صادر خواهد شد. تاكنون بالغ بر 23 ميليارد ريال توسط بخش خصوصي در اين پالايشگاه هزينه شده و براي اتمام پروژه به 17 ميليارد ريال اعتبار ديگر نياز است. در فازهاي بعدي ظرفيت پالايشگاه افزايش يافته و به 1500 بشكه در روز خواهد رسيد.

 



با صدور بيانيه اي از سوي مسئولان بسيج دانشجويي دانشگاه هاي خوزستان
منافع كشور نبايد فداي فشارهاي سياسي برخي افراد فرصت طلب شود

اهواز- خبرنگار كيهان:
بسيج دانشجويي خوزستان با صدور بيانيه اي از بركناري معاون سياسي و انتخابات استانداري توسط استاندار انتقاد كرد و اين اقدام را آميخته با نگاه سياسي و مشخصي خواند.
مسئولان بسيج دانشجويي دانشگاه هاي شهيد چمران، آزاد، پيام نور، صنعت نفت و حوزه شهدا در اين بيانيه خطاب به دكتر جعفر حجازي استاندار خوزستان آورده اند: چندي پيش با خبر شديم شما درصدد حذف مديران ارزشي و توانا از مجموعه استانداري از طريق جابجايي حذفي با نگاه سياسي و مشخصي مي باشيد. با اين اقدام برخود لازم مي دانيم به شما متذكر شويم كه مجموعه خواص و نخبگان استان رصد و تحليل درستي نسبت به مسائل استان داشته و به راحتي از كنار برخي مسائل نخواهند گذشت. در ادامه اين بيانيه آمده است: جابجايي و بكارگيري مديران هر مجموعه از وظايف و حقوق مسئول آن مجموعه مي باشد، اما هيچ مديري حق ندارد منافع اسلام و كشور را فداي خط و خطوط فكري و سياسي خويش يا فداي هر چيز ديگري از جمله فشارهاي سياسي نابجاي برخي افراد فرصت طلب كند.
در پايان اين بيانيه عنوان شد: بسيج دانشجويي به عنوان يكي از اعضاي اصلي خيمه فرماندهي انقلاب اسلامي، پيرو منويات رهبر معظم انقلاب (مدظله العالي) مطالبه گري و عدالت خواهي را وظيفه خود دانسته و ضمن تذكر به حضرتعالي در مورد اصلاح شيوه مديريت خود، هرگونه اقدام و تلاشي كه به قصد حذف و كنار گذاشتن مديران ارزشي و توانمند از مجموعه مديران استان باشد را محكوم كرده و به جد پيگيري خواهد كرد.

 



جهاد دانشگاهي برگزار مي كند جشنواره ملي قرآن دانشجويان ايران

سرويس اجتماعي -
بيست وچهارمين جشنواره ملي قرآن دانشجويان ايران 18 تا 20 مهرماه در دانشگاه علوم پزشكي مشهد مقدس برگزار مي شود.
به گزارش خبرنگار كيهان، اين جشنواره با حضور 400 نفر از برگزيدگان مسابقات قرآني دانشگاههاي سراسر كشور در دو بخش ترجمه و تفسير و حفظ و قرائت قرآن بين 187 دانشجوي دختر و 165 دانشجوي پسر برگزار مي شود.
براساس اين گزارش هر يك از بخش هاي حفظ قرآن 5، 10 و 20 جزء و حفظ كل قرآن يك برگزيده زن و يك برگزيده مرد خواهد داشت همچنين در قسمت قرائت كه شامل تحقيق و ترتيل قرآن مي شود جمعا 6 برگزيده زن و 6 برگزيده مرد خواهد داشت كه نفر اول هر گروه كمك هزينه سفر به مكه دريافت مي كند.
به گزارش خبرنگار كيهان 2 نفر برگزيدگان مرد اين مسابقه در مسابقات بين المللي دانشجويان مسلمان شركت خواهند كرد.
همچنين در بخش جنبي اين جشنواره طرح «كتابخواني الفت» براي شركت كنندگان برگزار خواهد شد.
گفتني است در مراسم افتتاحيه جشنواره ملي قرآن دانشجويان ايران، دكتر طبيبي، رئيس جهاد دانشگاهي، رحيم خاكي، رئيس سازمان فعاليتهاي قرآني، استاندار مشهد و جمعي از مسئولان شركت خواهند داشت.

 



دعوت قرائتي از خيرين براي ساخت سالن نماز در مدارس

نماينده ولي فقيه و رئيس ستاد اقامه نماز و احياي زكات كشور، خيرين را به احداث سالن هاي نماز در مدارس فراخواند.
حجت الاسلام والمسلمين محسن قرائتي روز سه شنبه در گفت وگو با خبرنگار ايرنا در اردبيل افزود: با اجراي طرح نماز نسل نو، نهضت جديدي براي ترويج فرهنگ نماز در سطح مدارس كشور آغاز شده است.
وي گفت: تحقق كامل اين طرح نيازمند ياري مسئولان فرهنگي، دانشگاه ها، ادارات كل فرهنگ و ارشاد اسلامي، آموزش و پرورش، صاحبان كارخانه ها و شركت هاي خصوصي و دولتي، خيرين مدرسه ساز، اوقاف و امور خيريه، شوراهاي اسلامي شهرها و روستاها و ساير نهادهاي فرهنگي است.
وي با اشاره به اين كه تمام مدارسي كه در 10 سال اخير ساخته شده اند داراي نمازخانه هستند، احداث نمازخانه ها در مدارس قديمي كشور را ضروري دانست.
وي افزود: براي احداث هر سالن در گوشه اي از مدارس حدود 300 ميليون ريال اعتبار نياز است و در ساخت اين سالن ها مدارس راهنمايي و دبيرستان دخترانه اولويت دارد.
وي گفت: خيرين مي توانند با انتخاب مدرسه محله خود اين سالن نمازخانه را به نام خود ساخته و براي باقيات صالحات خود ذخيره كنند.

 



محرابيان: 90 درصد مشكلات صنعتگران صنعتي نيست

وزير صنايع و معادن خواستار كاهش و حذف فشارهاي بانكي در بخش توليد و صنعت شد و گفت: بيش از 90 درصد مشكلات مطرح شده از سوي صنعتگران مربوط به صنعت نيست.
به گزارش مهر از شهريار، «علي اكبر محرابيان» شامگاه دوشنبه در نشست صنعتگران شهرياري و بررسي مشكلات آنها اظهار داشت: شرايط بانك ها بايد به وضعيت بهتري برگردد. چون صنعتگر واقعي براي توليد نياز به سرمايه دارد كه اين مهم، حمايت و تعامل جدي بانك ها را مي طلبد.
وي افزود: نظام و سيستم بانكي بايد شرايط صنعتگر و توليدكننده را درك كند. چون امروز سرمايه گذاران به صورت داوطلبانه در اين بخش فعاليت مي كنند و نياز به پشتيباني دارند.
وزير صنايع و معادن تصريح كرد: برگزاري همايش ها و جلسات مختلف به ايجاد فرصت هاي سرمايه گذاري مختلف منجر مي شود و در ادامه شاهد كاهش فشارهاي بانكي در بخش توليد و صنعت خواهيم بود.
محرابيان اظهار داشت: صنعت، كيلومترها جلوتر از بقيه بخش ها در حال حركت است. چون مشكل زيادي در اين بخش وجود ندارد. در واقع بيش از 90 درصد مشكلات مطرح شده از سوي صنعتگران مشكل صنعت نيست.
وي تصريح كرد: در هيئت دولت گزارشي در حوزه صنعت مطرح و براساس آن مقرر شد در قالب كار گروه حمايت از توليد با حضور معاون اول رئيس جمهور جلساتي تشكيل و مشكل نقدينگي واحدهاي صنعتي تا حد توان ظرفيت هاي پولي و بانكي كشور برطرف شود.
محرابيان گفت: در قالب اين جلسات بخش عمده اي از اعتبارات در قالب خطوط اعتباري بانك مركزي، دريافت معوقات بانكي و واگذاري تسهيلات و منابع داخلي بانك ها تامين مي شود.
وزير صنايع و معادن گفت: در دولت دهم تيمي شكل گرفته كه انسجام و وحدت خوبي نسبت به دولت نهم دارد به نحوي كه جلوي قاچاق كالاي نامرغوب و بي كيفيت را مي گيرد و باعث رشد توليد در داخل مي شود.
وي در بخش ديگر از سخنانش گفت: در اطراف تهران حدود 8 هزار واحد صنعتي وجود دارد كه تنها از اين تعداد دو هزار واحد صنعتي داراي جواز و پروانه هستند و بقيه پروانه ندارند.
محرابيان افزود:در هيئت دولت مصوب شد كه در يك آمارگيري دقيق، صنايع موجود ساماندهي و وضعيت آنها مشخص شود كه اين طرح به زودي آغاز مي شود.
وي اظهار داشت: يكي از مشكلات واحدهاي صنعتي فعال، بدهي به بانك ها است كه در كار گروه حمايت از توليدكنندگان پيشنهاد ارائه كمك هايي در اين زمينه شده كه اميد است با تصويب اين پيشنهاد به صنعت كمك شود.
از سوي ديگر ايرنا گزارش داد وزير صنايع و معادن كه براي شركت در همايش يك روزه توسعه و فرصت هاي سرمايه گذاري در شهر قدس شهريار عصر دوشنبه به اين شهرستان رفته بود، در جمع 200 تن از صاحبان واحدهاي توليدي شهر قدس گفت: رقابت در بخش كمي و كيفي توليدات صنعتي طي سال هاي اخير در كشور فشرده شده و صنعت كشور در اين مدت رشد چشمگيري داشته است.
وي افزود: اكنون 7 تا 8 هزار پروانه بهره برداري صنعتي در كشور صادر مي شود و ضرورت دارد صنعتگران براي موفقيت در بازارهاي جهاني و داخلي به كيفيت توليدات خود توجه بيشتري داشته باشند.
محرابيان گفت: طبق برنامه ريزي از ابتداي امسال بنا به ضرورت ها صدور مجوز بهره برداري صنعتي بر مبناي گروه هاي «الف» و «ب» انجام مي شود كه بانك ها مكلف هستند در اعطاي تسهيلات، گروه الف را در اولويت خود قرار دهند.
وي ادامه داد: صنايع گروه الف به صنايعي كه مورد نياز كشور بوده اطلاق مي شود و گروه ب صنايعي هستند كه كشور به لحاظ برخورداري از آنها اشباع شده است.

 



اخبار ادبي و هنري

شاعر دين ستيز هم به جنبش سبز پيوست!
اسماعيل خويي شاعر دين ستيز مقيم لندن كه سال ها براي سران تروريست منافقين تملق گويي مي كرد در سروده جديدش از يكي از كانديداهاي شكست خورده در انتخابات اخير خواسته براي جدايي دين از حكومت بكوشد.
به گزارش جوان آنلاين، خويي در اين شعر ضعيف كه با انواع سكته هاي وزني و سستي واژگان همراه است ضمن خجسته شمردن اقدامات غيرقانوني در ايران، به فحاشي پرداخته و ابراز اميدواري كرده است كه دگرگوني هايي در مملكت حاصل شود. وي همچنين يكي از كانديداهاي رياست جمهوري دهم را در صورت جدا شدن از اين راه نفرين كرده است. خويي كه از مخالفان نظام به شمار مي رود در يك تبعيد خود ساخته زندگي مي كند. وي مدتي با گروهك فدائيان خلق ارتباط داشت و پس از آن نيز به منافقين پيوست. وي كه در دهمين دوره انتخابات رياست جمهوري شركت نكرد و از تحريم كنندگان به شمار مي رفت بلافاصله با مشاهده برخي اغتشاشات داخلي به صرافت افتاد كه به صف معترضين بپيوندد و شعارهاي «راي من كجاست؟» و «راي منو پس بگير» سر دهد.
شايان ذكر است در اوايل دهه هفتاد پس از پادرمياني مرحوم اخوان ثالث براي بازگشت وي به كشور، خويي طي نامه اي سرگشاده اعلام كرد، مادامي كه جمهوري اسلامي در ايران برپاست وي به كشور بازنخواهد گشت وي در آن نامه اعلام كرد كه سراينده اشعاري با نام مستعار بوده است. در آن كتاب سروده هاي خويي عليه دين، امام و روحانيت به چاپ رسيده است.
بررسي وضعيت فرهنگي كشور در اجلاس بسيج هنرمندان
مسئولين استاني سازمان بسيج هنرمندان به منظور بررسي وضعيت فرهنگي كشور گردهم مي آيند.
دكتر حسين قناديان، رئيس سازمان بسيج هنرمندان درباره برنامه هاي اين اجلاس گفت: اين اجلاس با هدف بررسي وضعيت فرهنگي كشور در دوره جديد مديريت فرهنگي، ارزيابي راهكارهاي عملي مقابله با جنگ نرم و پيش بيني تدابير سازماني براي فعال سازي حركت هاي هنرمندان بسيجي در استان ها برگزار خواهد شد. وي افزود: در اين اجلاس دو روزه علاوه بر سخنراني برخي از مسئولين فرهنگي كشور، مسئولين بسيج هنرمندان نيز به تبيين سياست ها و ديدگاه ها و اولويت هاي برنامه اي خواهند پرداخت و كميسيون هاي تخصصي برگزار مي گردد.
اجلاس سراسري مسئولين استاني سازمان بسيج هرمندان 15 و 16 مهرماه در تهران برگزار مي شود.
استقبال دانشگاهيان آمريكا
از ادبيات داستاني دفاع مقدس
رئيس مركز آفرينش هاي ادبي حوزه هنري معتقد است ترجمه برخي از كتاب هاي اين حوزه، نخستين گام در برگردان آثار داستاني مربوط به جنگ تحميلي اند كه به خصوص در مجامع دانشگاهي آمريكا مورد استقبال قرار گرفته اند.
محسن مومني، به ايبنا تصريح كرد: براي مثال؛ رمان «سفر به گراي 270 درجه» نوشته احمد دهقان، به عنوان منبع درسي در كلاس «ادبيات خلاق» دانشگاه رات گرز آمريكا، تدريس شده است.
به نظر من، استقبال مردم از كتاب هاي جنگ، در طول تاريخ كتاب ايران بي سابقه است. براي مثال؛ كتاب «دا» در كمتر از يكسال به چاپ هشتادم رسيده و جوانان نيز بيشترين استقبال را از اين اثر داشته اند. البته بيش از 50 كتاب نوشته شده در حوزه ادبيات داستاني جنگ را مي توان نام برد كه از مرز چاپ دهم هم گذشته اند.
وي در پايان گفت: ادبيات دفاع مقدس، ابتكار خودمان بوده و هر زماني كه از آثار ديگر تقليد كرده ايم، با شكست مواجه شده ايم. اگر جنگ را به درستي و با بيان حقيقت در كتاب ها معرفي كنيم، قطعاً مردم نيز استقبال خواهند كرد.
تشكيل ستادهاي هفته كتاب در 30 استان كشور
ستادهاي برگزاري هفدهمين دوره هفته كتاب جمهوري اسلامي ايران در 30 استان كشور تشكيل شده است.
حميد قبادي مشاور معاون امور فرهنگي وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي و عضو ستاد هفته كتاب گفت: برابر دستورالعمل ابلاغي ستاد مركزي به استانها و با مسئوليت ادارات كل فرهنگ و ارشاد اسلامي استانها مي بايست از كليه نهادها، سازمانها و انجمن هاي دولتي و غيردولتي براي عضويت در ستاد هفته كتاب دعوت به عمل آورند.
وي افزود: همچنين براساس نامگذاري روزهاي هفدهمين دوره هفته كتاب، ستادهاي استاني بايد برنامه هاي خود را پيش بيني و به اجرا درآورند.
هفدهمين دوره هفته كتاب جمهوري اسلامي ايران از 23 تا 30 آبان ماه در سراسر كشور برگزار خواهد شد.

 



معاون گردشگري سازمان ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري:
ضعف در تبليغات مهمترين مشكل كشور در حوزه گردشگري است

مشهد - خبرنگار كيهان:
معاون گردشگري سازمان ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري، ضعف در تبليغات را مهمترين مشكل كشور در حوزه گردشگري دانست.
رضا موسوي در همايش توسعه گردشگري شانديز كه در محل پديده شانديز برگزار شد، ضمن بيان مطلب فوق افزود: تاكنون جاذبه هاي كشور به طور جامع و كامل معرفي نشده است.
وي از راه اندازي راديو گردشگري به منظور معرفي جاذبه هاي ايران به داخل و خارج كشور خبر داد و گفت: براي فرهنگ سازي گردشگري در كشور نيازمند همكاري رسانه ها هستيم.
وي ضمن تاكيد بر بررسي مشكلات صنعت گردشگري از سوي متخصصين اظهار داشت: نقد مخرب ضمن ايجاد سرخوردگي انگيزه ها را كم رنگ مي كند و موجب اتلاف وقت و انرژي سازمانهاي مربوطه براي پاسخگويي مي شود.
معاون گردشگري سازمان ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري در ادامه از كارشناسان اين صنعت خواست با ارائه نظرات راهبردي ضمن طرح مشكل و ارائه راه حل، صنعت گردشگري كشور را پويا سازند.
محسن شكري رئيس سازمان ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري خراسان رضوي طي سخناني، ورود مصاديق شهري به منطقه طرقبه و شانديز را آسيبي جدي براي منطقه قلمداد كرد و اولين گام به منظور حفظ منطقه را هماهنگي و انطباق كليه دستگاه هاي مختلف بر محوريت حفاظت از عرصه هاي بكر مناطق برشمرد. وي افزود: اگر دستگاه هاي مختلف جزيره اي كار نكنند مشهد ديگري در منطقه ييلاقي طرقبه و شانديز پديد خواهد آمد.
در ادامه همايش، شهردار شانديز از تدوين طرح جامع گردشگري منطقه خبر داد و گفت: اين طرح بزودي ارائه خواهد شد.
مهندس رجب زاده از مسئولين حوزه گردشگري خواست ضمن برنامه ريزي منظم طرح واحدي براي جلوگيري از انجام اقدامات پراكنده دستگاه هاي مختلف ارائه دهند.
وي ضمن بيان اين كه زيرساختهاي لازم براي انجام فعاليتهاي بخش خصوصي در منطقه وجود ندارد گفت: شوراي شهر و شهرداري شانديز آماده ارائه خدمات به سرمايه گذاران بخش خصوصي در اين منطقه است.
شهردار شانديز افزود: با توجه به تواناييهاي فراوان جذب گردشگر در اين منطقه شركت توسعه بين المللي صنعت گردشگري پديده شانديز به منظور رفع خلأهاي موجود در اين صنعت طرح شاپينگ سنتر (مركز تعطيلات و تفريح) را ارائه كرده است.
وي در تشريح اين طرح گفت: پروژه فوق در قالب مجموعه اي فرهنگي، ورزشي و تفريحي برنامه ريزي شده تا بتواند نياز گردشگراني كه بعداز زيارت ثامن الحجج(ع) وارد اين مجموعه مي شوند را برطرف سازد.
وي محل اجراي طرح را در محدوده شهر شانديز در مساحتي بالغ بر 70 هزار متر مربع با زيربناي 150 هزار متر مربع فضاي تجاري و 50 هزار متر مربع پاركينگ اعلام كرد و گفت: اين مجموعه شامل بزرگترين هايپرماركت و شهربازي سرپوشيده در خاورميانه با حضور 30 رستوران از كشورهاي مختلف خواهد بود.
رجب زاده از تملك 10 هكتار زمين توسط شركت توسعه بين المللي صنعت گردشگري پديده شانديز خبر داد و افزود: براي اين پروژه 300 ميليارد تومان سرمايه گذاري پيش بيني شده است.

 


صفحه (14)


صفحه (3)


صفحه (2)

     


(صفحه(12(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14