(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


شنبه 18 مهر 1388- شماره 19483
 

حديث دشت عشق
هفته اول ليگ برتر بسكتبال تيم هاي مدعي با پيروزي آغاز كردند
اخبار كوتاه از فوتبال
توقف برق شيراز، پيروزي هاي پرگل نساجي و داماش گيلان
رقابتهاي كشتي آزاد قهرماني ايران قهرماني خراسان و سقوط پنج پله اي مازني ها
مسابقات فوتبال مقدماتي جام جهاني 2010 آلمان - روسيه؛ تلاش براي صعود مستقيم
قهرماني آذربايجان شرقي در تور دوچرخه سواري ميلاد دو نور



حديث دشت عشق

از نوشته معلم بسيجي
«شهيد سيدعبدالعظيم حسن زاده»
با شهادت به آنچه دوست داشتم رسيدم

سپاس خداي بزرگ را كه توفيق شركت در جبهه حق را براي مبارزه با كفر و نفاق نصيبم كرد.اينك كه استكبار جهاني تمام نيروهاي مزدور خود را براي مقابله با موج دشمن شكن و ظلم ستيز انقلاب اسلامي آماده كرده بر ماست كه از انقلاب اسلاميمان، اين خونبهاي هزاران شهيد و جانباز عزيز دفاع كنيم، جنگ ما با الحاد و نفاق پايان ناپذير است مگر با پيروزي اسلام و نابودي كفر و الحاد.
خانواده بزرگوار و قهرمانم!اگر به شهادت رسيدم به آنچه دوست داشتم نايل آمدم. اميد است شهادتم عزم محكم شما را در راه حمايت از اسلام، انقلاب و پيروي از امام بزرگوار راسخ تر نمايد و مايه افتخارتان باشد.
برادران عزيز! تلاش در راه خدا و براي ياري دين خدا لذت بخش است در اين امر كوتاهي نكنيد.معلم بسيجي شهيد «سيدعبدالعظيم حسن زاده»، سال 1342 در روستاي آبلشگر شهرستان هفتگل ديده به جهان گشود و در تاريخ 7/12/62 در تنگه چزابه شربت گواراي شهادت را نوشيد و به آرزوي ديرينه اش دست يافت.

 



هفته اول ليگ برتر بسكتبال تيم هاي مدعي با پيروزي آغاز كردند

مدافع عنوان قهرماني و ديگر تيم هاي مدعي شركت كننده در مسابقات بسكتبال ليگ برتر باشگاه هاي كشور ديدارهاي خود در بيست و يكمين دوره اين رقابت ها را با برد آغاز كردند.
بيست و يكمين دوره رقابت هاي بسكتبال قهرماني ليگ برتر باشگاه هاي كشور عصر پنجشنبه گذشته با برگزاري 10 ديدار در تهران، قزوين، اصفهان، بندرامام و شيراز آغاز شد.
در آغاز فصل جديد اين رقابت ها تيم مهرام مدافع عنوان قهرماني ايران و آسيا در سالن بسكتبال مجموعه ورزشي آزادي مقابل تيم تازه ليگ برتري پاسارگادكه محمدرضا ابراهيمي نيا و محمدرضا خبازان را در اختيار داشت با 27 امتياز اختلاف به برتري دست يافت. تيم پاسارگاد تنها در كوارتر دوم موفق به شكست (22 بر 21) مهرام شد. اين تيم در ساير كوارترها به ترتيب با نتايج (17 بر 37)، (21 بر 26) و (21 بر 27) متحمل شكست شد.
همچنين نماينده شيراز در اين بازي در حالي مقابل حريف مدعي خود قرار گرفت كه تنها چند ساعت پيش از آغاز مسابقه وحيد ابوالحسني را به عنوان سرمربي خود شناخت. اين تيم دو بازيكن خارجي نيز در اختيار گرفته است اما در اين بازي موفق به استفاده از آنها نشد.
براي تماشاي ديدار دو تيم مهرام و پاسارگاد حراست مجموعه ورزشي آزادي از حضور بانوان تماشاگر و خبرنگار جلوگيري كرد.
اما در ساير ديدارهاي برگزار شده و در قزوين نيز تيم صبا مهر با هدايت مهران شاهين طبع و با وجود در اختيار نداشتن بازيكن ملي به راحتي اسباب شكست حريف شهركردي را فراهم كرد. شاگردان مجيد صالحي در تيم توزين الكتريك كه براي ديدار با ذوب آهن به اصفهان رفته بودند نخستين ديدار ليگ برتري خود را به نايب قهرمان فصل گذشته اين مسابقات واگذار كردند تا ديگر مدعي اين رقابت ها نيز با تكيه به آرن داودي، محمدرضا اكبري، اوشين ساهاكيان، علي باهران و جابر روزبهاني از اولين ديدار خود صاحب سه امتياز شده باشد.
اما تيم دانشگاه آزاد كه مربي تيم ملي بسكتبال كشورمان را به عنوان سرمربي در اختيار دارد نتوانست برگزار كننده جشن پيروزي در بندرامام باشد. عصر پنجشنبه و در بندرامام تيم پتروشيمي 17 امتياز بيشتر از شاگردان تهراني مهران حاتمي به دست آورد تا در جمع تيم هاي پيروز هفته نخست قرارگيرد.
وبالاخره اينكه بازيكنان شهرداري گرگان در شيراز نتيجه ديدار با لوله a.s را واگذار كردند و دست خالي اين شهر را ترك كردند.
نتايج به دست آمده در هفته اول از بيست و يكمين دوره رقابت هاي بسكتبال ليگ برتر باشگاه هاي كشور به اين شرح است:
¤ مهرام 112 - پاسارگاد 85
¤ ذوب آهن 75 - توزين الكتريك 62
¤ صبامهر قزوين 71 - هيئت بسكتبال شهركرد 42
¤ پتروشيمي بندرامام 77 - دانشگاه آزاد تهران 60
¤ لوله سبز s.a شيراز 85 - شهرداري گرگان 80

 



اخبار كوتاه از فوتبال

اوليايي و پورحيدري از پاس رفتند، ملاحي و مديرروستا آمدند
به دنبال ناكامي هاي تيم فوتبال پاس همدان در فصل جاري مسابقات ليگ برتر باشگاه هاي كشور، هيئت مديره اين باشگاه تصميم به بركناري كاظم اوليايي گرفت.
بعد از ناكامي سبزپوشان همداني در ليگ برتر و روز پنجشنبه هفته گذشته هيئت مديره باشگاه پاس، كاظم اوليايي از سمت مديرعاملي اين باشگاه بركنار شد و جاي خود را به كريم ملاحي، مديرعامل پيشين باشگاه صباي قم داد.
از ديگر تغيير و تحولات عمده باشگاه پاس همدان مي توان به انتصاب مجتبي پيمبري به عنوان قائم مقام و سرپرست تيم فوتبال اين باشگاه و علي اصغر مديرروستا به عنوان سرمربي سبزپوشان همداني اشاره كرد.
پيش از اين عليرضا منصوريان هدايت تيم فوتبال پاس همدان را در مسابقات ليگ برتر برعهده داشت و طي 10 هفته گذشته تنها موفق به كسب 6 امتياز شد.
اين انتصاب در حالي صورت گرفته است كه مسئولان باشگاه پاس همدان پيش از بركناري اوليايي، فرهاد كاظمي را به عنوان سرمربي تيم فوتبال اين باشگاه انتخاب كرده بودند.
همچنين بنابر اعلام بهروز مرادي استاندار همدان و رئيس هيئت مديره باشگاه پاس اوليايي به عضويت هيئت مديره اين باشگاه در آمد. ضمن اينكه كريم ملاحي مديرعامل جديد باشگاه پاس ديروز از قطع همكاري منصور پورحيدري با اين باشگاه خبر داد.
راند اول جدال آسيا - اقيانوسيه
ديدار رفت پلي آف انتخابي جام جهاني بين تيم برتر قاره اقيانوسيه و پنجمين تيم قاره آسيا امشب در ورزشگاه ملي شهر منامه برگزار مي شود.
شايد كمتر فوتبالدوستي فكر مي كرد از قاره آسيا تيم هايي چون ايران و عربستان در صعود به جام جهاني ناكام بمانند و بحرين آخرين شانس قاره كهن براي راهيابي به بزرگترين پيكارهاي فوتبال دنيا شود. بحرين اما با ميلان ماچالا از غيرممكن، ممكن ساخته است و حالا در آستانه صعود به جام جهاني 2010 قرار دارد.
اين تيم كه براي راهيابي به جام جهاني سدي چون عربستان را شكسته است، در آخرين گام به مصاف نيوزلند مي رود.
اما نيوزلند تيم صدم رنكينگ فدراسيون جهاني فوتبال كه با حضور استراليا در قاره آسيا، به قدرت اول قاره اقيانوسيه تبديل شده است، حال مي خواهد به عنوان نماينده اين قاره به جام جهاني صعود كند. اتفاق تاريخي كه يكبار در جام جهاني 1982 اسپانيا موفق به انجام شده است.
اين ديدار امشب از ساعت 19 به وقت تهران در بحرين برگزار خواهد شد.
قطبي با پيشنهاد فدراسيون اندونزي مخالفت كرد
سرمربي تيم ملي و كميته فني فدراسيون فوتبال با پيشنهاد مسئولان فدراسيون اندونزي براي برگزاري ديدار دوستانه مخالفت كردند.
مسئولان فدراسيون فوتبال اندونزي يك ماه و نيم پيش پيشنهادي را به فدراسيون فوتبال ايران دادند تا در روز 16 آبان تيم ملي ايران در ورزشگاه آزادي با اندونزي مسابقه دوستانه اي برگزار كند، اما كادرفني و كميته فني فدراسيون با ارزيابي شرايط با پيشنهاد آنها مخالفت كردند.
مسئولان اندونزي اصرار داشتند قبل از رويارويي با كويت در مرحله مقدماتي جام ملت هاي 2011 آسيا مسابقه تداركاتي با ايران برگزار كنند، اما پاسخ منفي از فدراسيون ايران دريافت كردند.
گفتني است در سايت فيفا 16 آبان به عنوان روز برگزاري ديدار ايران و اندونزي اعلام شده كه با مخالفت سرمربي تيم ملي و فدراسيون فوتبال ايران عملا اين اتفاق رخ نخواهد داد. تيم كشورمان 23 آبان در چارچوب رقابت هاي مقدماتي جام ملت هاي آسيا ميزبان اردن است.
مرادي ديدار نيمه نهايي ليگ قهرمانان را قضاوت مي كند
كنفدراسيون فوتبال آسيا مسعود مرادي را به عنوان داور ديدار برگشت مرحله نيمه نهايي مسابقات ليگ قهرمانان آسيا انتخاب كرد.
بنابر اعلام كنفدراسيون فوتبال آسيا ديدار برگشت مرحله نيمه نهايي ليگ قهرمانان آسيا روز 28 اكتبر (6 آبان) بين تيم هاي گرامپوس ناگوياي ژاپن و الاتحاد عربستان در شهر ناگوياي ژاپن برگزار خواهد شد كه قضاوت اين ديدار را مسعود مرادي داور بين المللي فوتبال كشورمان برعهده خواهد داشت. مرادي را در كار قضاوت اين ديدار دو كمك داور بين المللي كشورمان حسن كامراني فر و رضا سخندان همراهي خواهند كرد.
مرادي همچنين قرار است روز 12 آبان به فاصله 10 روز پس از قضاوت ديدار مرحله نيمه نهايي ليگ قهرمانان آسيا، مسابقه فينال جام AFCكاپ را در يكي از دو كشور هنگ كنگ يا كويت قضاوت كند.

 



در هفته نخست مسابقات فوتبال ليگ دسته اول بدست آمد
توقف برق شيراز، پيروزي هاي پرگل نساجي و داماش گيلان

فصل جديد مسابقات فوتبال ليگ دسته اول باشگاههاي ايران طي روزهاي پنج شنبه و جمعه هفته گذشته با برگزاري 13 ديدار در شهرهاي مختلف كشور برگزار شد.
در اين رقابتها كه با حضور 28 تيم در دو گروه 14 تيمي برگزار مي شود در گروه اول و از شش بازي انجام شده پنج تيم ميزبان مقابل حريفان خود به برتري رسيدند، يك ديدار به تساوي انجاميد و ديدار پيام خراسان با پيام مخابرات فارس به خاطر تعليق فعاليت هاي تيم پيام لغو و به زمان ديگري موكول شد.
در گروه دوم پيروزي دو تيم شمالي نساجي مازندران و داماش گيلان كه به ترتيب در خارج از خانه به مصاف تيم هاي مهركام پارس و كوثر لرستان رفته بودند بيش از همه به چشم آمد. ضمن اينكه تيم برق شيراز در كرمانشاه با گل علي عليزاده بازيكن شيرازي خود از شكست مقابل شيرين فراز گريخت. در پايان بايد اشاره اي هم به برتري نمايندگان بندرعباس در خانه كرد كه توانستند با حمايت تماشاگران متعصب خود و گرماي طاقت فرساي جنوب گام اول را با پيروزي بردارند. نتايج كامل بازيهاي هفته اول ليگ دسته اول به اين شرح است:
گروه اول
¤ مس رفسنجان1- سپاهان نوين اصفهان صفر
گل: محمد عزيزي (37)
اخراج: اسماعيل كريميان (73) از سپاهان نوين
¤ شهرداري بندرعباس 2- شموشك نوشهر صفر
گل ها: صمد اكبري (5) و يونس باقي زاده (88)
¤ ايرانجوان بوشهر 3- داماش لرستان يك
گل ها: احمد عابديني (24- گل به خودي)، كوباديا (42) و حكيم حزباوي پور (79) براي ايرانجوان- حامد كياني راد (47) براي داماش
¤ كاوه تهران 1- اتكا گلستان1
گل ها: حسين كريمي (54) براي كاوه- محسن صلح جو (51) براي اتكا
¤ صنعت نفت آبادان 1- شاهين اهواز صفر
گل: روح الله عرب (39)
¤ شهرداري تبريز 3- تربيت يزد 1
گل ها: علي كريمي (50 و 18) و عبدالله شاه حسيني (83) براي شهرداري- ميثم خداشناس (85- پنالتي) براي تربيت
گروه دوم
¤ آلومينيوم هرمزگان 1- گل گهرسيرجان صفر
گل: وحيد حمدي نژاد (6+90- پنالتي)
¤ مهركام پارس تهران 1- نساجي مازندران 3
گل ها: عباس پوررمضاني (66) براي مهركام- علي يحيي نژاد (51)، اصغر نادعلي (59) و فوكيپه سي (4+90) براي نساجي
¤ شن سا اراك 3- فولاد گستر تبريز 2
گل ها: ميثم آقايي (8 و 11) و ميلاد درخشان (35) براي شن سا- اميد نظام پور (31) و ماكان (71) براي فولادگستر
¤ پتروشيمي تبريز1- مس سرچشمه 1
گل ها: احمد تقي پور (33) براي پتروشيمي - آبراهام (83) براي مس
¤ فولاد نوين اهواز صفر- نفت تهران صفر
¤ شيرين فراز كرمانشاه 1- برق شيراز1
گل: كامران فدايي (1) براي شيرين فراز- علي عليزاده (55) براي برق
¤ كوثر لرستان صفر- داماش گيلان 3
گل ها: امين تركاشوند (3 و 85) علي اميري(7)

 



رقابتهاي كشتي آزاد قهرماني ايران قهرماني خراسان و سقوط پنج پله اي مازني ها

در پايان رقابتهاي كشتي آزاد قهرماني كشور كه هفته گذشته در همدان برگزار شد تيم خراسان رضوي قهرمان شد و مازندراني ها با پنج پله سقوط پنجم شدند.
در پايان هفتادمين دوره رقابت هاي كشتي آزاد قهرماني كشور كه طي روزهاي پنج شنبه و جمعه هفته گذشته در سالن ابن سيناي همدان پيگيري شد تيم خراسان رضوي با 44 امتياز به مقام قهرماني دست يافت و تيم هاي زنجان و تهران به ترتيب با 34 و 33 امتياز دوم و سوم شدند. نتايج انفرادي و تيمي اين رقابت ها به شرح زير است :
¤ 55 كيلوگرم:1- مهران رضا زاده (مازندران) 2- فريد دژم خوي (آذربايجان شرقي) 3- فرزان بهرامي (تهران) و وحيد جلالي بهار (كرج)
¤60 كيلوگرم:1- بيژن چنگيزي فر (قزوين) 2- احمدعلي خورسند (گيلان) 3- عباس بيگلربيگي (همدان الف) و مسلم بهاري (همدان ب)
¤66 كيلوگرم:1- سياوش گودرزي (اصفهان) 2- ميثم نصيري (زنجان) 3- سجاد محمدي (كرمانشاه) و رضا رجب زاده (خراسان رضوي)
¤ 74 كيلوگرم:1- عليرضا قاسمي (تهران) 2- حسن طهماسبي (گلستان) 3- رضا افضلي (كرمانشاه) و پيمان محمدي (كردستان) 5- رضا بيات (خراسان رضوي) و اميد حسن تبار (مازندران)
¤84 كيلوگرم:1- احسان اميني (كرمانشاه) 2- حميد كمروند (همدان الف) 3- مازيار ايزدي (توابع تهران) و اسماعيل نجاتيان (خراسان رضوي)
¤96 كيلوگرم:1- اباذر اسلامي (اردبيل) 2- سعيد زريني (تهران) 3- هومن شيدا (خراسان رضوي) و وحيد درامي مقدم (زنجان)
¤120 كيلوگرم:1- محمدرضا آذرشكيب (كرج) 2- داود احمدي (توابع تهران) 3- ناصر دليرمعيني (خراسان رضوي) و جواد دماوندي (گلستان)
نتايج تيمي:1- خراسان رضوي 44 اميتاز،2- زنجان 34 امتياز،3- تهران 33 امتياز،4- كرمانشاه 30 امتياز،5- مازندران 28 امتياز،6-همدان الف 26 امتيازو7- گلستان 23 امتياز

 



مسابقات فوتبال مقدماتي جام جهاني 2010 آلمان - روسيه؛ تلاش براي صعود مستقيم

هفته نهم از مسابقات فوتبال مقدماتي جام جهاني 2010 در قاره اروپا امشب در شرايطي پيگيري مي شود كه ديدار تيم هاي روسيه با آلمان و پرتغال با مجارستان از جذابيت و حساسيت بيشتري نسبت به ساير ديدارها برخوردار است.
تيم آلمان كه در رقابت هاي جام ملت هاي اروپا 2008 پس از اسپانيا به مقام نايب قهرماني رسيد، عصر امروز در ورزشگاه المپيك، ديداري حساس با روسيه در واپسين روزهاي مرحله مقدماتي جام جهاني در پيش دارد.
ژرمن ها كه در گروه چهارم از 8 بازي انجام داده و 24 امتياز ممكن، تحت رهبري يواخيم لو، تاكنون 22 امتياز كسب كرده و در صدر جدول قرار دارند، روسيه را با يك امتياز كمتر در كنار خود ميبينند.
به باور بسياري از تحليل گران نتيجه اين ديدار، سرنوشت تيم نخست گروه را براي صعود به رقابت هاي سال آينده آفريقاي جنوبي مشخص خواهد كرد و تيم بازنده نيز راهي ديدارهاي پلي آف خواهد داد.
به اين خاطر يواخيم لو يكي از مهمترين ديدارهاي دوران مربيگري خود را عصر امروز در برابر مردان گاس هيدينك (سرمربي هلندي روسيه) انجام خواهد داد.
تيم پرتغال هم كه در آستانه از دست دادن جام جهاني 2010 است امشب در خانه ميزبان تيم مجارستان است. پرتغال كه مي بايست علاوه بر اين ديدار در آخرين بازي خود هم مقابل مالت به پيروزي برسد تا از شانس صعود برخوردار باشد در گروه اول اين رقابتها پس از دانمارك 18 و سوئد 15 امتيازي با 13 امتياز در رده سوم قرار دارد و مجارستان هم با همين امتياز به خاطر تفاضل گل كمتر در جاي چهارم حضور دارد. برنامه كامل، بازيهاي امشب مقدماتي جام جهاني در اروپا به اين شرح است:
گروه اول:
¤ دانمارك - سوئد
¤ پرتغال - مجارستان
گروه دوم:
¤ لوگزامبورگ - سوئيس
¤ رژيم اشغالگر قدس - مولداوي
گروه سوم:
اسلوواكي - اسلووني
¤ جمهوري چك - لهستان
گروه چهارم:
¤ فنلاند - ولز
¤ روسيه - آلمان
گروه پنجم:
¤ استوني - بوسني
¤ ارمنستان - اسپانيا
گروه ششم:
¤ اوكراين - انگليس
¤ بيلاروس - قزاقستان
گروه هفتم:
¤ صربستان - روماني
¤ فرانسه - جزاير فارو
¤ اتريش - ليتواني
گروه هشتم:
¤ قبرس - بلغارستان
¤ مونته نگرو - گرجستان
¤ ايرلند - ايتاليا
- گفتني است بازيهاي گروه نهم در حالي به پايان رسيده است كه تيم هلند جواز صعود به جام جهاني 2010 را بدست آورده است.

 



قهرماني آذربايجان شرقي در تور دوچرخه سواري ميلاد دو نور

يازدهمين دوره تور بين المللي ميلاد دو نور با قهرماني تيم آذربايجان شرقي و كسب تمامي پيراهن هاي اين تور توسط ركابزنان ايراني به پايان رسيد.
يازدهمين دوره تور بين المللي ميلاد دو نور در استان مركزي با حضور 14 تيم متشكل از هفت تيم خارجي، 5 تيم استاني و دو تيم از استان مركزي در پنج مرحله برگزار شد كه ظهر ديروز (جمعه) با شناخت قهرمانان بخش تيمي و انفرادي به كار خود پايان داد.براين اساس با برگزاري مرحله نهايي تور در روز جمعه 17 مهر ماه تيم آذربايجان شرقي به مقام قهرماني دست يافت.استان مركزي و زنجان نيز به ترتيب دوم و سوم شدند.
در بخش كوهستان نيز امير زرگري پيراهن كوهستان را بر تن كرد. در بخش امتياز آورترين ركابزنان و در مجموع بخش انفرادي نيز مهدي سهرابي هر دو پيراهن را از آن خود كرد.

 

(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14