(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


شنبه 18 مهر 1388- شماره 19483
 

جانشين معاون هماهنگ كننده ناجا: 118كيلومتر كانال و خاكريز براي جلوگيري از ورود مواد مخدر
رئيس پليس امنيت تهران بزرگ: اراذل و اوباش نبايد احساس راحتي كنند
فرمانده پليس راه كشور:432 هزار خودرو رانندگان متخلف توقيف شد
شوراي شهر تهران بررسي مي كند احتمال آلودگي گوجه فرنگي و سيب زميني در ميادين ميوه و تره بار
مخدر جديد در كمين دانش آموزان تهراني
پليس در جست وجوي زن كودك ربا
فعاليت 30 مركز مراقبت بعد از خروج از زندان در كشور
سازمان محيط زيست پس از قطع 13 هزار درخت بلوط در دنا اعلام كرد با تمام متخلفان برخورد جدي مي كنيم
در بازديد اعضاي شوراي شهر تهران پيش بيني شد تونل توحيد دهه فجر افتتاح مي شود
وزير بهداشت:نگراني اصلي ما آنفلوآنزاي خوكي است
رئيس اتاق بازرگاني ايران خواستار شد تشكيل سازماني فرادولتي براي واگذاري ها
570/1 ميليارد مسلمان در جهان
كودكي كه با گوش هايش مي بيند
مرگ 100فيليپيني در سيل
خانه فقرا جزو اماكن گردشگري هند شد



جانشين معاون هماهنگ كننده ناجا: 118كيلومتر كانال و خاكريز براي جلوگيري از ورود مواد مخدر

جانشين معاون هماهنگ كننده نيروي انتظامي گفت: نيروي انتظامي با هزينه اي بالغ بر 300 ميليارد تومان، 18كيلومتر ديوار، 74 كيلومتر سيم خاردار و 118كيلومتر كانال و خاكريز براي جلوگيري ازورود مواد مخدر به كشور در مرزهاي شرقي ايجاد كرده است.
به گزارش فارس، سردار عليرضا جزيني در افتتاح نمايشگاه تخصصي فرماندهي مرزباني كه به مناسبت هفته پاسداشت نيروي انتظامي برگزار شد، اظهار داشت: جمهوري اسلامي ايران تنها كشوري است كه در مرزهاي خود عليه مبارزه با مواد مخدر و با تمركز بر موضوع انسداد مرز هزينه هاي زيادي را متحمل مي شود.
جانشين معاون هماهنگ كننده نيروي انتظامي با اشاره به اينكه تعريف حفظ مرزها از تردد بيگانگان به انتقال فرهنگ تغيير يافته است، اظهار داشت: مرزبانان كشور بايد از انتقال فرهنگ مبتذل جلوگيري كنند كه اين امر در راستاي وظايفي همچون نظارت به جلوگيري از ورود مشروبات الكلي و مواد مخدر به كشور خواهد بود.
وي با بيان اين كه نيروي انتظامي در طول سالهاي اخير در خصوص جلوگيري از ورود مواد مخدر، اقدامات قابل توجهي انجام داده است، اضافه كرد: نيروي انتظامي با هزينه اي بالغ بر 300ميليارد تومان، 18كيلومتر ديوار، 74 كيلومتر سيم خاردار و 118كيلومتر كانال و خاكريز جهت جلوگيري از ورود مواد مخدر به كشور در مرزهاي شرقي ايجاد كرده است.
جزيني بيان داشت: مسئولان سازمان ملل در بازديدهاي خود از مرزهاي ايران بسيار تحت تاثير اقدامات نيروي انتظامي قرار گرفته اند و بر اين مسئله كه تنها ايران براي جلوگيري از ورود مواد مخدر و قاچاق، فعاليت شايان توجهي دارد، صحه گذاشته اند.
وي قدرت هر كشور را در توانمندي هاي مرزبانان دانست و عنوان كرد: حيطه كاري مرزباني بسيار مشكل و صعب المعيشتي است و نيروي انتظامي نيز براي رفاه حال آنها امكانات بسيار خوبي را درنظر گرفته است.
وي با بيان اينكه اسلام نيز براي مرزباني اهميت بسياري قائل است، خاطرنشان كرد: مسئولان نظام براي موضوع مرزباني كشور توجه بسيار زيادي قائل هستند و مرزباني در فعاليت ها و برنامه هاي نيروي انتظامي در اولويت قرار دارد.

 



رئيس پليس امنيت تهران بزرگ: اراذل و اوباش نبايد احساس راحتي كنند

رئيس پليس امنيت تهران بزرگ گفت: اراذل و اوباش نبايد احساس راحتي كنند و شرايط شان بايد با خودشان قياس شود نه با جامعه. نگران اين هستيم كه در فضايي كه ايجاد شده اين افراد برداشت كنند كه مي توانند همچون گذشته فعاليتشان را شروع كنند.
به گزارش فارس، سردار محمدرضا علي پور، در نمايشگاه پليس در فرهنگسراي بهمن در جمع خبرنگاران اعلام كرد: پليس در برخورد با اراذل همان برخوردهاي شديد را دارد و موضوع اراذل و اوباش در ستاد مبارزه با جرائم خاص رسيدگي مي شود.
سردار علي پور گفت: نمي توانيم بگوييم مشكل امنيتي حادي در پايتخت داريم اما برخي آسيب ها در حوزه هاي اجتماعي مي توانند به مرور زمان در صورت كنترل نشدن تبديل به بحران شوند.
وي در ادامه اظهار داشت: بيكاري از جمله معضلاتي است كه مي تواند به بزه اجتماعي منجر شود و اگر جلويش گرفته نشود به يك تهديد تبديل مي شود.
رئيس پليس امنيت تهران بزرگ تاكيد كرد: فضايي كه پس از انتخابات ايجاد شد، بخشي از توان پليس را به سمت فعاليت هاي انتظامي و امنيتي برد كه باعث شد، توقع مردم در رابطه با برخورد با سارقان برآورده نشود و اين موضوع مورد اعتراض مردم قرار گرفته است.
سردار علي پور افزود: من نگراني دارم و در موضوع اراذل و اوباش نگران هستيم كه مبادا در فضايي كه ايجاد شده اين افراد برداشت كنند كه مي توانند فعاليت شان را مانند سال هاي قبل از آغاز طرح امنيت اجتماعي شروع كنند.
رئيس پليس امنيت تهران گفت: اگر اراذل و اوباش بخواهند به شرايط گذشته برگردند پليس با شدت تمام برخورد مي كند و همان برخوردهاي شديد را دارد. اراذل و اوباش نبايد احساس راحتي بكنند و شرايط شان بايد با خودشان قياس شود نه با جامعه.
سردار علي پور افزود: معيار رفتار با اراذل و اوباش، رفتار خود آنهاست نه برخي موضوعاتي كه در عرصه هاي مختلف براي پليس ايجاد شده است. اراذل و اوباش كماكان در 3 سطح تحت كنترل مداوم پليس قرار دارند و با هرگونه حركتي كه موجب ايجاد ناامني شود برخورد قاطع مي شود.

 



فرمانده پليس راه كشور:432 هزار خودرو رانندگان متخلف توقيف شد

فرمانده پليس راه كشور با اشاره به برخورد بدون اغماض ماموران پليس راه با رانندگان پرخطر در جاده هاي كشور گفت: در 6 ماهه نخست سال جاري 432 هزار و21دستگاه خودرو متخلف در جاده هاي كشور توقيف شدند.
سرهنگ عليرضا اسماعيلي افزود: با توجه به اينكه رانندگان پرخطر در جاده هاي كشور تهديد جدي براي رانندگان قانونمند به حساب مي آيند و غالبا تخلفات آنان، منجر به حوادث جبران ناپذيري براي ساير هموطنان مي شود، لذا با تخلفات رانندگان پرخطر به طور جدي برخورد خواهد شد.
وي با اشاره به اينكه مديريت بر سرعت از سال 86 در دستور كار پليس راه كشور قرار گرفته است گفت: عامل سرعت به عنوان موثرترين عامل تشديد صدمات و تلفات ناشي از تصادفات در دنيا شناخته شده است لذا سياست پليس راه كشور به منظور كاهش تصادفات و تلفات ناشي از آن، استفاده از دوربين هاي كنترل سرعت ثابت و سيار در جاده هاي كشور و همچنين استفاده از سامانه هاي حمل و نقل هوشمند در محورهاي مهم كشور به خصوص محور تهران- مشهد و ساير محورهاي پرتردد كشور است.
فرمانده پليس راه كشور به قوانين برخورد با تخلفات رانندگي اشاره كرد و گفت: براساس مصوبه هيات دولت، خودرو رانندگان پرخطر كه مرتكب تخلفاتي چون حركات نمايشي با خودروها مانند دور زدن در جا، لايي كشي و حركت آكروباتيك، در سطح راهها و جاده ها شوند علاوه بر اعمال قانون يعني جريمه 350هزار ريالي به مدت يك هفته توقيف مي شود.
به گزارش ايسنا، وي از توقيف 432 هزار و21دستگاه خودرو رانندگان پرخطر در 6 ماهه اول سال جاري خبر داد و تصريح كرد: به كليه ماموران پليس راه در جاده هاي كشور ابلاغ شده است كه به موجب قانون، با تخلفات مخاطره آميز رانندگان پرخطر كه تهديد جدي براي ساير هموطنان قانونمند است بدون اغماض برخورد و ضمن اعمال قانون، نسبت به توقيف خودرو آنان در پاركينگ اقدام كنند.

 



شوراي شهر تهران بررسي مي كند احتمال آلودگي گوجه فرنگي و سيب زميني در ميادين ميوه و تره بار

سخنگوي شوراي اسلامي شهر تهران از بررسي ادعاهاي مربوط به احتمال آلودگي گوجه فرنگي و سيب زميني توزيعي در ميادين ميوه و تره بار پايتخت خبر داد.
خسرو دانشجو در گفت وگوي اختصاصي با ايرنا با اشاره به برخي گمانه ها و شواهد ابتدايي در خصوص آلوده بودن گوجه فرنگي و سيب زميني توزيعي در ميادين ميوه و تره بار تهران گفت: اين آلودگي هنوز به تاييد علمي و كارشناسي نرسيده است اما شوراي شهر تهران به طور جدي بحث آلودگي تره بار توزيعي در ميادين را بررسي مي كند.
وي با اشاره به اين كه بحث آلودگي تره بار توزيعي در ميادين ميوه تهران از مدت ها پيش در شوراي شهر مطرح شده است، تاكيد كرد: با توجه به اهميت موضوع و توجه شوراي شهر به سلامت شهروندان، اعضاي شورا در كميته محيط زيست مطالعاتي را انجام داده اند اما با توجه به لزوم علمي بودن تحقيقات، پيشنهاد تنظيم لايحه اي در اين زمينه مطرح شده است.
دانشجو گفت: آلوده بودن تره بار توزيعي در ميادين و به خصوص گوجه فرنگي و سيب زميني بايد به تاييد علمي برسد و در همين زمينه اعضاي شورا پيشنهاد راه اندازي آزمايشگاهي دقيق در ميادين ميوه و تره بار تهران را داده اند تا به نمونه برداري از محصولات تره بار توزيعي در ميادين بپردازند.
سخنگوي شوراي شهر تهران خاطرنشان كرد: راه اندازي آزمايشگاهي دقيق و علمي براي بررسي نمونه هاي تره بار توزيعي در ميادين نياز به بودجه اي خاص دارد كه از شهرداري تهران خواسته ايم در لايحه خود به شوراي شهر اين بودجه را پيش بيني كند.
وي با بيان اين كه در صورت تاييد آلودگي هاي احتمالي در تره بار توزيعي در ميادين از توزيع آن جلوگيري خواهد شد، خاطرنشان كرد: 80 درصد ميوه و تره بار شهر تهران از گلوگاه ميدان مركزي تره بار تهران توزيع مي شود كه نظارت بر سلامت توزيعي در آن برعهده وزارت بهداشت است.
دانشجو اظهار داشت: شهرداري تهران تنها متولي واگذاري مكان عرضه محصولات كشاورزي است و نظارت بر سلامت آنها را وزارت بهداشت برعهده دارد.

 



مخدر جديد در كمين دانش آموزان تهراني

به تازگي ماده مخدري با نام تجاري BT در فروشگاههاي تهران و برخي شهرستانها به فروش مي رسد.
بنابراين گزارش، پس از هجوم بي سابقه مخدرهاي جديد و كنار گذاشته شدن مواد افيوني سنتي، به تازگي تمام تلاش توزيع كنندگان مواد مخدر بر آلوده كردن جوانان به خصوص قشر دانش آموز متمركز شده است.بر همين اساس، BT كه در بسته هاي سبز رنگ و با طعم انواع ميوه ها به مردم خصوصا جوانان عرضه مي شود محصول كشور هندوستان است و نحوه استعمال و اثرات آن نيز همانند ماده مخدر ناس مي باشد.اين ماده مخدر بيشتر در اطراف مدارس و دانشگاهها بفروش مي رسد. اعتياد، تحريك و سرخوشي، گيجي و احساس خارج شدن بخار سرد از مغز، از دست دادن تعادل روحي و رفتاري از عوارض رواني اين ماده مخدر است.

 



پليس در جست وجوي زن كودك ربا

قاضي پرونده از شهروندان خواست تا در صورتي كه از مخفيگاه زن جوان كودك ربا اطلاعي در دست دارند موضوع را با پليس مطرح كنند.
به گزارش فارس، در تاريخ 7مهر امسال مردي با مراجعه به دادسراي امور جنايي تهران طي يك شكايت نامه مدعي شد كودك 6 ساله وي ربوده شده است.
اين مرد مدعي شد روز گذشته خواهر همسرم به نام معصومه 37ساله به منزل ما واقع در خيابان فرشته آمد و پس از ساعتي به بهانه اين كه مي خواهد فرزند خردسالم به نام امين 6 ساله را براي بازي و قدم زدن به بيرون ببرد او را با خودش برد.
وي ادامه داد: چند ساعت بعد زني با منزل ما تماس گرفت و بيان كرد پسر شما به همراه معصومه ربوده شده و نزد ما هستند و بايد براي آزادي آنها مبلغ 300 ميليون تومان بپردازم.
پس از طرح اين شكايت در شعبه دوم دادياري دادسراي جنايي تهران، داديار سليماني دستور مربوطه را در خصوص شناسايي و دستگيري آدم رباها صادر كرد و كارآگاهان اداره 11 پليس آگاهي تهران جست وجو براي يافتن آنها را آغاز كردند.
اطلاعات بدست آمده حاكي از آن بود كه فرد تماس گيرنده همان خاله امين كودك ربوده شده است كه هر مرتبه پس از تماس تلفني با خانواده وي با تغيير دادن صداي خود قصد داشت اين گونه وانمود كند كه تماس گيرنده ها افراد متعددي هستند تا هويت وي فاش نشود.
با مشخص شدن هويت زن كودك ربا معلوم شد وي پس از حادثه به طرز مرموزي ناپديد شده ولي وي در چند مرحله ارتباط با خانواده اش داشته است.
بنابراين يكي از اعضاي خانواده وي كه ارتباط بيشتري با معصومه داشت با دستور قضايي دستگير و براي ادامه تحقيقات به اداره 11 آگاهي تهران انتقال يافت و مورد بازجويي قرار گرفت.
با دستگيري اين مرد جوان تحقيقات از وي براي شناسايي زن كودك ربا و رهايي امين ادامه يافت اما هنوز هيچ نتيجه اي دربر نداشته است.
سرهنگ كارآگاه سعيد ليراوي، معاون جرايم جنايي پليس آگاهي تهران بزرگ با اشاره به اين پرونده گفت: قاضي پرونده دستور داد تا با انتشار تصوير زن كودك ربا و پسر 6 ساله ربوده شده چنانچه شهروندان اطلاعاتي در خصوص مخفيگاه متهم و سرنوشت كودك ربوده شده دارند به اداره 11 پليس آگاهي تهران بزرگ مراجعه يا با شماره اين اداره 55388012- 55372777 تماس بگيرند.

 



مديركل دفتر اقدامات تاميني سازمان زندان ها خبر داد
فعاليت 30 مركز مراقبت بعد از خروج از زندان در كشور

مديركل دفتر اقدامات تاميني سازمان زندان ها با اشاره به صدور مجوز 172 انجمن حمايت از زندانيان در شهرستان هاي داراي زندان گفت: 30 مركز مراقبت بعد از خروج نيز در كشور فعال است.
علي اكبري افزود: به منظور حمايت مادي و معنوي از زندانيان، در راستاي اهداف برنامه هاي اصلاحي و تربيتي در زندان هاي ايران، برنامه هايي از قبيل حمايت از خانواده زندانيان، مددكاري اجتماعي و مراكز مراقبت بعد از خروج در حال اجراست.
به گزارش ايسنا، وي درباره اقدامات حمايتي از خانواده زندانيان اظهار داشت: در شرايط فعلي كه جمعيت مددجويان زندان هاي كشور نزديك به 170 هزار نفر است، هفتاد درصد اين جمعيت يعني 120 هزار نفر متاهل هستند كه با بررسي هاي انجام شده، خانواده هشتاد هزار نفر از زندانيان نياز به حمايت دارند كه قاعدتا بايد تحت پوشش نهادهاي حمايتي و NGOها قرار گيرند؛ البته بخش اعظمي از اين خانوارها تحت پوشش كميته امداد حضرت امام(ره)، بهزيستي و انجمن هاي حمايت از زندانيان قرار دارند.
علي اكبري در عين حال با بيان اين كه بسياري ديگر از خانواده ها مددجويان تحت پوشش هيچ يك از نهادهاي حمايتي نيستند كه بايد فكري به حال آنها كرد، گفت: هرچند قانون اين وظيفه مهم را برعهده وزارت رفاه گذاشته است، اما تا آنجا كه بنده اطلاع دارم وزارت رفاه هيچ برنامه مدوني براي اين گروه از افراد جامعه نداشته و مكاتبات ما در اين راستا بي پاسخ مانده است.
وي درباره فعاليت هاي انجمن حمايت زندانيان، افزود: در حال حاضر در كشور مجوز 172 انجمن حمايت زندانيان در شهرستان هاي داراي زندان، صادره شده كه 120 انجمن حمايت، فعال و در بخش هاي كمك به معيشت خانواده زنداني، بهداشت و درمان زنداني و خانواده وي، مسكن و تحصيل فرزندان موظف به حمايت از زنداني و خانواده وي است.
علي اكبري تصريح كرد: انجمن هاي حمايت از زندانيان بدون آن كه از بودجه دولت و بيت المال اعتباري دريافت كنند با كمك هاي خيران هر شهرستان و استان به صورت هيئت مديره اي (با حضور فرماندار، رئيس زندان و 3 نفر معتمد) فعاليت مي كنند.
وي در ادامه به تشريح عملكرد وظايف مراكز مراقبت بعد از خروج پرداخت و افزود: آخرين حلقه چرخه اصلاح و تربيت در زندان هاي ايران مركز مراقبت بعد از خروج است كه زنداني پس از آزادي با اين مركز در ارتباط است و همكاران و مددكاران شاغل در مركز مراقبت تلاش مي كنند ضمن آموزش، مشاوره، راهنمايي خدمات پزشكي و حمايتي مثل وام اشتغال به مددجو بدهند تا بتواند شغل مناسبي در جامعه پيدا و براساس برنامه هاي اصلاحي و تربيتي و آموزش هاي حرفه آموزي داخل زندان به صورت مستقل و سالم در جامعه زندگي كند.وي در پايان گفت: در حال حاضر 30 مركز مر اقبت در كشور فعال است كه به مددجويان داوطلب خدمات مي دهد تا شغل مناسب خود را پيدا كنند.

 



سازمان محيط زيست پس از قطع 13 هزار درخت بلوط در دنا اعلام كرد با تمام متخلفان برخورد جدي مي كنيم

رئيس سازمان حفاظت محيط زيست در خصوص قطع 13 هزار بلوط در منطقه حفاظت شده «دنا» از پيگيري قضايي و برخورد جدي با تمامي متخلفان در اين زمينه و دريافت خسارت زيست محيطي وارده خبر داد.
مهندس محمدجواد محمدي زاده پس از جلسه هفته گذشته دولت افزود:متاسفانه موردي كه اخيرا اتفاق افتاده و در جلسه گذشته دولت هم روي آن بحث شد، قطع درختاني است كه توسط پيمانكار طرف قرارداد وزارت نفت براي انتقال خط گاز از منطقه عسلويه به مركز كشور در منطقه دنا انجام شده است.
وي با اشاره به اينكه اين اقدام شديدا مورد اعتراض سازمان محيط زيست و سازمان جنگل ها قرار گرفته است افزود: مقرر شد تعقيب قضايي تمامي متخلفان در اين زمينه تجهيزات و ماشين آلات آنها ضبط شده و جرايم نقدي قطع درختان نيز در محاكم قضايي پيگيري شود.
وي افزود: در اين جلسه همچنين تاكيد شد كه وزير نفت با پيمانكار و مدير مربوطه برخورد لازم را داشته باشد.
به گزارش ايسنا، رئيس سازمان حفاظت محيط زيست در خصوص نگراني ها نسبت به قطع درختان و تخريب محيط زيست با بهره برداري از معادن گفت: عمده گزارش هاي مطرح شده نوعي نگراني از تخريب محيط زيست است به نظر مي رسد با رعايت استانداردهايي معادن را مي توان مورد بهره برداري قرار داد.

 



در بازديد اعضاي شوراي شهر تهران پيش بيني شد تونل توحيد دهه فجر افتتاح مي شود

جمعي از اعضا و كارشناسان شوراي شهر صبح جمعه در بازديد از تونل در دست احداث توحيد با تاكيد مجدد بر عملي نبودن افتتاح تونل طبق تابلو روزشمار، پيش بيني زمان افتتاح اين تونل را دهه فجر امسال اعلام كردند.
به گزارش ايرنا، عمليات احداث تونل دو هزار و 200 متري توحيد كه بزرگراههاي چمران و نواب را به يكديگر متصل مي كند حدود 30 ماه قبل آغاز شد كه هم اكنون و براساس تابلوي روزشمار اجراي اين پروژه 28 روز تا زمان افتتاح آن باقي مانده است.
در احداث اين پروژه كه در ماههاي اخير به طور سه نوبته در حال انجام است، سه هزار و 600 نيروي اجرايي مشغول به كار هستند و تاكنون نيز حدود 239 ميليارد تومان هزينه دربر داشته است.
در بازديد روز جمعه اعضاي شوراي شهر تهران از اين تونل كه ساعت هشت و 10 دقيقه صبح جمعه آغاز شد و نزديك به دو ساعت به طول انجاميد تعدادي از استادان دانشگاههاي تربيت مدرس و صنعتي شريف و نمايندگان رسانه هاي گروهي حضور داشتند.
اين بازديد در غياب مسئولان ارشد فني و عمراني شهرداري تهران با حضور مهدي چمران رئيس شوراي اسلامي شهر تهران انجام گرفت و در آن برخي از كارشناسان و مديران پيمانكار اين طرح به توضيح چگونگي انجام مراحل احداث تونل پرداختند.
رئيس شوراي اسلامي شهر تهران در پايان اين بازديد و در جمع خبرنگاران با بيان اينكه شوراي اسلامي شهر تهران از روند احداث تونل توحيد رضايت دارد، گفت: تونل توحيد يكي از بزرگترين پروژه هاي شهري كشور است كه فناوري ساخت و زمان در نظر گرفته شده براي آن بسيار منحصر به فرد است.
مهدي چمران برخي كاستي ها در روند احداث اين پروژه بزرگ شهري را در ميان بافت فشرده مسكوني و ترافيك وافر شهري، طبيعي دانست و افزود: انجام مطالعات دقيق از بعد فني، اجرايي و مالي براي اين گونه طرح ها بسيار با اهميت است و برخي نقص ها در اين مطالعات منجر به حوادثي چون نشست خيابان و ضربه زدن به تونل يا افزايش هزينه هاي اجراي طرح شده است.
وي با اشاره به حادثه پيش آمده در تونل توحيد، با تاكيد بر اينكه هرگز ريزشي در اين تونل اتفاق نيفتاد، تصريح كرد: نشست سطح خيابان به سازه هاي موقت تونل ضربه زد و موجب مرگ يك كارگر شد.
رئيس شوراي اسلامي شهر تهران گفت: اعضاي شوراي شهر پيش از حادثه تونل توحيد در مورد وجود قنات و مغاره ها در مسير تونل هشدارهاي لازم را داده بودند كه البته اگر مطالعات دقيق تري مي شد اين حادثه پيش نمي آمد.
وي با بيان اينكه شوراي شهر از مديران اين پروژه خواسته است گزارش كاملي را از قنات ها و مغاره هاي موجود در مسير تونل توحيد ارائه كنند، افزود: اين گزارش هنوز به شورا ارسال نشده است اما تهيه و مطالعه آن مي تواند از بروز حوادث بعدي در تونل جلوگيري كند.

 



وزير بهداشت:نگراني اصلي ما آنفلوآنزاي خوكي است

وزير بهداشت با اعلام اينكه نتايج بررسي برنج هاي وارداتي تا 4 روز آينده (روز دوشنبه) منتشر مي شود، گفت: نگراني اصلي ما در وزارت بهداشت فعلاً آنفلوآنزاي A است كه خطر آن از تمام بيماري هاي سال هاي اخير از جمله ايدز، آنفلوآنزاي پرندگان و سارس هم بيشتر است.
مرضيه وحيد دستجردي در گفت وگو با خبرنگار اجتماعي فارس درباره آلودگي برنج هاي وارداتي و سوسيس و كالباس ها افزود: فعلاً مشغول بررسي برنج هاي وارداتي هستيم و همزمان با موسسه استاندارد اين برنج ها در وزارت بهداشت نيز در حال آزمايش هستند، البته وزارت بهداشت قبلاً در 3 نوبت براساس شاخص هاي خود برنج ها را هم قبل از ورود به بازار و هم پس از آن بررسي و آزمايش كرده است كه در اين آزمايش ها آلودگي ديده نشده است اما اكنون براساس گزارش جديد استاندارد در مورد آلودگي هاي ديگر نيز اين برنج ها بررسي مي شوند و نتايج بررسي مشترك وزارت بهداشت و استاندارد طي 3 تا 4 روز آينده اعلام مي شود.
وي گفت: بررسي سوسيس و كالباس ها در مرحله بعدي قرار دارد. البته از نظر وزارت بهداشت اين فرآورده ها هيچ نوع آلودگي و مسموميتي ندارند اما از برخي قسمت هاي دام ممكن است در آنها استفاده شده باشد كه اگر استفاده نمي شد، بهتر بود.

 



رئيس اتاق بازرگاني ايران خواستار شد تشكيل سازماني فرادولتي براي واگذاري ها

رئيس اتاق بازرگاني و صنايع و معادن ايران خواستار تشكيل سازماني فرادولتي براي واگذاريها در كشور شد و گفت: اين سازمان بايد زيرنظر قوه مقننه و البته با مشورت قوه مجريه تشكيل شود.
محمد نهاونديان در گفتگو با مهر گفت: وقتي موسسه اي ثبت خصوصي مي شود، از نظر قانون، خصوصي تلقي خواهد شد و اين قانون گذار است كه اگر در برخي موارد، دغدغه هايي را در مورد واگذاريها داشت، مي تواند اين دغدغه ها را با يك ضوابط قانوني محدود كند.
رئيس اتاق بازرگاني و صنايع و معادن ايران افزود: به اين جهت توجه به انتصاب مديريت شركتهايي كه ثبت خصوصي دارند ولي در باطن مديريت دولتي بر آنها حاكم است، بايد توسط قانونگذار مورد تصريح قرار گيرد.
وي تصريح كرد: رقابت و مدل واگذاري هايي كه در صحنه فعاليت اقتصادي شكل مي گيرد بايد منصفانه و عادلانه باشد، به اين معنا كه هيچ يك از بازيگران عرصه واگذاريها نبايد اتكا به امكانات خاص دولتي داشته باشند. اين نكته اي است كه بايد مورد توجه قرار گيرد.

 



570/1 ميليارد مسلمان در جهان

جمعيت مسلمان جهان به يك ميليارد و570 ميليون نفر افزايش يافته و در حال حاضر از هر 4 نفر از ساكنان جهان يك نفر مسلمان است.
به گزارش باشگاه خبرنگاران؛ به نقل از خبرگزاري آسوشيتدپرس، تحقيقات اجلاس مذاهب و زندگي عمومي در آمريكا نشان مي دهد مذهب اسلام پس از مسيحيت بيشترين پيروان جهان را در بين 232 كشور جهان داراست.
بنابراين گزارش كه احتمالا بسيار اعجاب آور است تعداد مسلمانان آلمان بيش از لبنان و تعداد مسلمانان چين بيش از سوريه، روسيه، بيش از اردن و تعداد مسلمانان اتيوپي به اندازه افغانستان ارزيابي شده است.اين گزارش مي افزايد: طبق اين تحقيق تصورات قبلي كه مسلمانان را اعراب تشكيل مي دادند و اعراب را مسلمانان كاملا باطل مي كند زيرا مذهب اسلام در بسياري از كشورهاي غيرعرب پيروان زيادي دارد.اين گزارش حاكي است، تعداد پيروان مسيح نيز از 1/2 ميليارد نفر به 2/2ميليارد نفر افزايش يافته است.اين گزارش همچنين مي افزايد: ده تا 13درصد مسلمانان جهان را شيعيان تشكيل مي دهند كه 80درصد آنها در ايران، پاكستان، هند و عراق ساكن هستند.اين گزارش مي افزايد كه بيش از 60درصد مسلمانان جهان در آسيا زندگي مي كنند و حدود 20درصد نيز در خاورميانه و شمال آفريقا و 1درصد نيز در كشورهاي مادون آفريقا، 4/2درصد در اروپا و 3/0درصد نيز در آمريكا بسر مي برند.لازم به ذكر است حدود سه چهارم مسلمانان جهان به عنوان اقليت در هند، اتيوپي، چين، روسيه و تانزانيا زندگي مي كنند و 6/4ميليون نفر از پيروان اين مذهب نيز در كشورهاي آمريكايي ساكن هستند.گفتني است، اجلاس مذاهب قصد دارد تعداد دقيق مسيحيان جهان را از اوايل سال آينده ميلادي سرشماري كند.

 



كودكي كه با گوش هايش مي بيند

يك كودك نابيناي 7 ساله بريتانيايي با استفاده از تكنيك موجود در دلفين ها و خفاش ها مي تواند با گوش هايش ببيند.
به گزارش پايگاه خبري زي نيوز، اين كودك 7 ساله مي تواند با تكنيكي شبيه به تكنيك اكونوكيشن كه در دلفين ها و خفاش ها وجود دارد و اين حيوانات را قادر مي سازد تا از طريق اكو صدايي را كه از اشيا منتشر مي شود، فاصله و ارتفاع شيء را ارزيابي كنند، استفاده مي كند.گفتني است، اين كودك با زدن زبان خود به سقف دهان، اكويي ايجاد مي كند و از طريق بازگشت آن پس از برخورد به شيء مي تواند محل و فاصله اشيا را ارزيابي كند.
گفتني است، اين كودك 7 ساله اين تكنيك را با 3 روز آموزش يك مرد 41 ساله آمريكايي آموخته است.اين گزارش مي افزايد: اين كودك كه نابينا متولد شده است، اكنون مي تواند بسكتبال بازي كند و به صخره نوردي بپردازد.

 



مرگ 100فيليپيني در سيل

ستاد حوادث غيرمترقبه فيليپين اعلام كرد: بر اثر وقوع رانش زمين در مناطق سيل زده اين كشور، دست كم يكصد نفر جان خود را از دست داده و 52 نفر نيز مفقود شدند.
به گزارش ايسنا، «اوليو لوكاس»- رئيس ستاد حوادث غيرمترقبه مركزي فيليپين- گفت: بر اثر وقوع رانش زمين در مناطق سيل زده كشور، دست كم يكصد نفر جان خود را از دست داده و 52 نفر از جمله 15مامور امداد و نجات و پنج پليس مفقود شدند.
وي به خبرگزاري آسوشتيدپرس خاطرنشان كرد: اين سيل كه ناشي از توفان هاي اخير بوده است طي 40سال اخير بي سابقه بوده و باعث رانش زمين در مناطق بحراني شده است. با اين حال، متاسفانه تاكنون جان بيش از 400 نفر را گرفته و هزاران نفر را نيز آواره كرده است.
در گزارش اورژانس مركزي فيليپين نيز آمده است كه كشته شدگان رانش زمين امروز در دو استان «بنگوئت» و «مانتون» در شمال مانيل پايتخت فيليپين بودند. همچنين تلاش براي يافتن مفقودان اين رويداد توسط ماموران امداد و نجات ادامه دارد.گفته مي شود، رانش زمين كه ساعاتي پيش در اين دو استان روي داده باعث مسدود شدن راهها و جاده هاي ارتباطي شده و تا حدودي عمليات كمك رساني را با مشكل مواجه كرده است. همچنين 40روستا در اين دو استان به طور كامل تخريب شدند و احتمال افزايش تلفات اين رانش زمين با اتمام عمليات امداد و نجات وجود دارد.براساس گزارش رسانه هاي دولتي فيليپين، دولت آمريكا نيز صدها نيروي ارتش اين كشور را براي كمك به سيل زدگان به فيليپين اعزام كرده و ژاپن نيز غذا و دارو به اين كشور فرستاده است.

 



خانه فقرا جزو اماكن گردشگري هند شد

دولت هند براي افزايش آمار گردشگران ورودي به اين كشور ايده جالبي به كار بسته است.
به گزارش روزنامه اينديا تايمز، ماجرا از آنجا آغاز شد كه فشار دولت هند به مردم اوتارپرادش كه از مناطق فوق العاده فقير هستند براي بازسازي خانه هاي محقرشان راه به جايي نبرد زيرا آنها توان بازسازي اماكن مورد انتقاد دولت را نداشتند.اين روزنامه افزود: زماني كه درخواست دولتمردان هند به جايي نرسيد و مردم خانه هاي محقرشان را بازسازي نكردند، فكري به ذهن مسئولان گردشگري هند رسيد و برنامه بازديد از مناطق محروم و تجربه برنامه سفر به اماكن فقير توسط آژانس هاي مسافرتي در برنامه قرار گرفت و قرار شد هر گردشگر كه بخواهد در خانه فقراي هندي بخوابد و غذاي آنها را بخورد، مبلغ 150پوند انگليس به ميزبان بپردازد!اين طرح با استقبال توريست هاي خارجي مواجه شد و توريست هاي تنوع طلب براي اين كه از نزديك فقر هندي ها را تجربه كنند، بخشي از سفرشان به هند را به اين برنامه اختصاص دادند تا زماني را در خانه هاي محقر فقيران هندي زندگي كنند و از غذاي آنان بخورند و گشتي در آن حوالي بزنند.با گذشت چند سال از اين پيشنهاد، وضعيت اقتصادي مردم اوتارپرادش بهتر شد و حالا كه آنها مي خواهند به بازسازي خانه هايشان بپردازند، دولت مخالفت مي كند.دليل دولت هند براي مخالفت با درخواست مردمي كه زماني خودشان مخالف نوسازي بودند اين است كه دولتمردان اين كشور نمي خواهند آمار گردشگراني كه به اوتارپرادش سفر مي كنند كاهش پيدا كند.آمار گردشگران ورودي به اوتارپرادش در سال 2008 ميلادي، نه ميليون و دويست هزار نفر اعلام شده است.

 

(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14