(صفحه(12(صفحه(9(صفحه(6(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


چهارشنبه 29 مهر 1388- شماره 19491
 

انتظارات مردم قاينات
تاكيد استاندار گيلان بر تكميل راه آهن رشت -آستارا
«الغدير» تبريز اردوگاه كشوري مي شود
ايران در كيهان
معاون مشاركت هاي مردمي كميته امداد غرب استان تهران:
طرح حاميان سلامت خانواده در 5 استان اجرا مي شود
شهردار: دزفول 240 هكتار بافت فرسوده دارد
ساماندهي آرامگاه مختومقلي فراغي در «آق توقاي» مراوه تپه
فرمانده انتظامي استان: آمار كشفيات موادمخدر در آذربايجان غربي قانع كننده نيست
با صرف اعتبار 100 ميليارد ريال فاز اول پايانه مسافربري يزد به بهره برداري رسيد
14پروژه آبخيزداري دراستان اصفهان افتتاح شد
در قالب طرح فارغ التحصيلان جوان 149 فارغ التحصيل دانشگاهي جذب صنايع خراسان رضوي شدند
نماينده مردم كرج در مجلس: خط لوله انتقال فرآورده هاي نفتي را ايمن كنيد
تشكيل كميته ساماندهي كشتارگاه ها در خراسان رضوي
12جايگاه سوخت گازطبيعي درقم به بهره برداري مي رسد
استاندار فارس: برخورد قاطع نيروي انتظامي با اغتشاشگران موجب حفظ ارزشهاي نظام شد
قلعه انجير دهلران، اثري ارزنده از عهد ساساني



انتظارات مردم قاينات

شهرستان محروم و مرزي قاينات كه با پيروزي انقلاب اسلامي گام در توسعه نهاد و در سالهاي اخير گامهاي توسعه را بلندتر برداشت به جهت حقي كه براي خود به عنوان بزرگترين و پرجمعيت ترين شهرستان خراسان جنوبي قائل است و انتظاري كه در جبران محروميت ها و در واقع تحريم هاي خاندان سلطنتي علم دارد و نيز نقش مهمي كه در عرصه هاي دفاع از ارزشها و جنگ تحميلي داشته و جايگاه اصولگرايي آن در منطقه، پيوسته سؤالات فراواني در علل تاخير و عدم توجه لازم به خواسته ها و نيازهاي واقعي شهرستان دارد و اين امر بايگاني اذهان شهروندان را با تكرار و نارضايتي و بايگاني جلسات شوراي اداري شهرستان و استان را با انباشت صورتجلسات فراموش شده مواجه كرده است.
چرايي تاخير در پاسخ به سؤالات يا فرار مسئولان استان و شهرستان از پاسخگويي روشن در بيان موانع و مشكلات و علت انباشت اين همه سؤال و تاخير در مصوبات سفر رياست جمهوري يا تصميمات شوراي اداري، افزايش جرم در شهرستان، عدم تحمل نشريات محلي، توجيه ناثواب كاستي ها، ارائه گزارشات غيرواقعي به مردم و بزرگ نمايي و كوچ گسترده روستائيان به شهرها جاي تأمل است.
قاينات با برخورداري از دو محصول استراتژيك و جهاني زرشك و زعفران و كاركرد بالاي محصولات پسته، آلو، گندم و جو و... جايگاه ويژه اي در امكان توسعه استان داشته و در صورت توجه جدي به طرح هاي توجيهي كشاورزي و صنايع تبديلي و صنعت نوپاي آن در دو سفر انجام شده دولت كه اعتبارات قابل توجهي به استان اختصاص يافت، انقلابي در روند توسعه شهرستان بر پا و بهره هاي عظيم اشتغالي، درآمد پايدار، افزايش توليد، بهبود كيفي و بازار جهاني به جاي گراني، عائد كشور و مردم محروم منطقه مي شد.
زمزمه سفر سوم دولت به خراسان جنوبي به دنبال اعلام خبر تشكيل كميته هاي تخصصي و كاري، بارقه هايي از اميد به رفع بسياري گره هاي كور و مشكلات و مسائل كهنه شهرستان قاينات را كه عمدتاً قابل حل و داراي قابليت تعجيل به جاي تاخيرهاي بدون پاسخ است را در اذهان شهروندان سبب شده و قاينات با تمام توان آماده استقبال از سومين سفر استاني دولت به شهرستان است.
شهروندان قايني در سفر سوم دولت كه قطعاً تخصصي تر و كاملتر از سفرهاي قبل انجام خواهد شد انتظار دارند ضمن ارزيابي مديران در ميزان كارآيي و پيگيري سياست ها و برنامه هاي دولت به نيازهاي واقعي مردم محروم منطقه بيش از گذشته پرداخته شود و هزينه هاي صورت گرفته در اجراي مصوبات دو سفر قبل مورد بررسي كارشناسي قرار گرفته و از تكرار طرح هاي غيرضرور كه هزينه هاي هنگفتي را متوجه دولت كرده و گره گشاي نيازهاي قاطبه مردم و پاسخگوي هزينه هاي انجام شده نبوده است جلوگيري شود. همچنين شهروندان معتقدند بايد مديران ضعيفي كه كارشناسي سفرهاي دولت را جدي نگرفته و در ارائه طرح هاي كارشناسي و توجيهي با اولويت منابع و نيازهاي شهرستان كوتاهي كرده اند به مردم معرفي شوند.
در اين خصوص اجرايي نشدن فاز 2 سيمان قاين، هتل جهانگردي، منطقه نمونه گردشگري، كمربندي شهر قاين، شهرك صنعتي شماره 2، پتروشيمي قاينات و راه آهن به عنوان مصوبات استاني دولت بايستي بررسي و ريشه يابي شده و نيز علل و عوامل تاخير طرح هاي در حال اجراي فولاد، پادگان، پروژه هاي آموزشي و درماني و ارتقاي تنها بيمارستان شهرستان شناسايي و مرتفع شود.
همچنين انتظار مي رود بسياري مصوبات و قولهاي جلسات شوراي اداري استان براي توسعه مراكز فرهنگي، درماني، آموزشي، عمراني شهرستان كه بر روي كاغذ مانده و اقدام نشده به آنها پرداخته شود.
قاين- رضا فرخي

 



تاكيد استاندار گيلان بر تكميل راه آهن رشت -آستارا

رشت - خبرنگار كيهان:
استاندار گيلان ساخت سريع راه آهن رشت - آستارا به لحاظ قابليت برقراري ارتباط با كشورهاي اروپايي را مورد تاكيد قرار داد.
روح الله قهرماني چابك با اشاره به موقعيت خاص و منحصر بفرد شهرستان مرزي آستارا و نقش كليدي آن براي ارتباط با كشورهاي اروپايي، ساخت بندر چند منظوره و ايجاد اسكله ها و تاسيسات بندري را از جمله اقدامات در دست انجام اين منطقه دانست و گفت: تردد بيش از 40 هزار كاميون و 500 هزار مسافر از پل موجود در آستارا نشانگر اهميت ويژه شهر و اين پل در مبادلات مرزي است كه بهسازي و تكميل آن از برنامه هاي اولويت دار استان به شمار مي رود. وي همچنين بر توسعه و تجهيز گمرك مرزي آستارا به عنوان يكي از قديمي ترين گمركات كشور تاكيد كرد.

 



«الغدير» تبريز اردوگاه كشوري مي شود

تبريز- خبرنگار كيهان:
با پيشنهاد «سازمان جوانان آذربايجان شرقي» و نظر موافق استاندار، «اردوگاه الغدير»، به «اردوگاه كشوري» تبديل مي شود.
حجت الاسلام والمسلمين حسن شعباني، رئيس سازمان جوانان آذربايجان شرقي با اعلام اين خبر افزود: طرح توسعه و تجهيز اين اردوگاه، به عنوان يك زيرساخت فراغتي بسيار مهم، به شوراي برنامه ريزي استان ارائه شد كه باتوجه ويژه استاندار، اين امر به تصويب رسيد.
وي افزود: تصميم گرفته شد هرسال مقداري بودجه براي اردوگاه الغدير تخصيص يابد تا اين محل به يك اردوگاه كشوري تبديل شود.

 



ايران در كيهان

افتتاح سايت رايانه اي
شهركرد - خبرنگار كيهان: سايت مركزي رايانه اي دانشگاه شهركرد كه بزرگ ترين سايت رايانه اي استان چهارمحال و بختياري به شمار مي رود افتتاح شد. در آيين افتتاحيه اين سايت، دكتر اسماعيل اسدي رئيس دانشگاه شهركرد، اهداف راه اندازي اين سايت بزرگ را افزايش سرويس دهي و خدمات اينترنت براي دانشجويان، افزايش كيفيت خدمات IT، افزايش ضريب نفوذ اينترنت و استفاده از كامپيوتر براي تمامي دانشجويان، افزايش ساعت بهره برداري از سايت ها و اينترنت و افزايش خدمات نرم افزاري و سخت افزاري بيان كرد.
رشد كيفيت
بوشهر - خبرنگار كيهان: اميدوارم كه با حركت به سمت كيفيت و رشد و تعالي از پيش شرط ورود به بازارهاي جهاني عبور كنيم. اين مطلب را مهندس اميرحسين محتشم مديركل استاندارد و تحقيقات استان بوشهر مطرح كرد و در خصوص وظايف موسسه استاندارد گفت: وظايف اصلي موسسه تدوين و نشر استاندارد ملي انجام تحقيقات به منظور تدوين و بالا بردن كيفيت و ترويج استاندارد ملي است.
پيشرفت همدان در بخش هاي مختلف
همدان - خبرنگار كيهان: استان همدان با پيشرفت در بخش هاي مختلف گوي سبقت را از بسياري از استان ها ربوده است.
دكتر بهروز مرادي استاندار همدان با اعلام اين مطلب در اولين گفت وگوي خود با خبرنگاران پس از آغاز به كار دولت دهم، اظهار داشت: انتخابات رياست جمهوري يك پيروزي بزرگ براي نظام و مردم و تاكيدي بر عملكرد و رويكردهاي دولت نهم در همه زمينه ها بود.
وي افزود: استان همدان نيز در دوره نهم در همه بخش ها پيشرفت خوبي داشته و گوي سبقت را از ساير استان ها ربوده است.
واگذاري مسكن مهر
اوز - خبرنگار كيهان: 170 واحد مسكن مهر در دهه فجر به متقاضيان بستكي واگذار مي شود.
به گزارش روابط عمومي فرمانداري بستك، طرح ساخت مسكن مهر اين شهرستان به خوبي پيش مي رود و بر اساس برنامه ريزي هاي انجام شده افزون بر 170 واحد مسكن مهر همزمان با دهه فجر به متقاضيان تحويل داده مي شود و 750 نفر در تعاوني هاي محلات، كارگري و كارمندي شهرستان بستك ثبت نام كرده و عمليات اجرائي 630 واحد مسكوني نيز در اين شهرستان آغاز شده است.
مانور امداد در آب
شاهرود - خبرنگار كيهان: به مناسبت هفته كاهش اثرات بلاياي طبيعي مانور عملياتي امداد در آب درسد نعيم آباد شاهرود واقع در 15كيلومتري جاده شاهرود مجن برگزار شد.
در اين مانور كه با مشاركت تعدادي از دستگاه هاي عضو ستاد حوادث و سوانح غيرمترقبه شهرستان شاهرود اجرا شد دكتر شريعتي رئيس دانشگاه علوم پزشكي شاهرود با حضور در صحنه عملياتي اجراي مانور اعلام كرد: بروز سوانح و حوادث غيرمترقبه در اثر عوامل طبيعي و يا رفتارهاي انساني يكي از عوامل اصلي مرگ و مير و معلوليت انسان ها و ايجاد صدمات اقتصادي در جهان محسوب مي شود.
نواخته شدن زنگ شير در مدارس
پاكدشت - خبرنگار كيهان: زنگ شير به صورت نمادين توسط جوادي مدير آموزش و پرورش شهرستان پاكدشت در دبستان رضوان اين شهرستان نواخته شد. جوادي در اين مراسم گفت: بنابر اعلام كميته شير مدارس اين مراسم با هدف تغذيه سالم در مدارس به اجرا درآمده و كمك به رشد كمي و كيفي دانش آموزان و ارتقاي سطح سلامت آنان را از عمده ترين برنامه هاي اين طرح

 



معاون مشاركت هاي مردمي كميته امداد غرب استان تهران:
طرح حاميان سلامت خانواده در 5 استان اجرا مي شود

كرج - خبرنگار كيهان:
طرح مجمع حاميان سلامت نهاد خانواده (محسن) براي نخستين بار به صورت آزمايشي در 5 استان كشور اجرا مي شود.
يحيي رمضاني معاون توسعه و مشاركت هاي مردمي اداره كل كميته امداد امام خميني(ره) غرب استان تهران در گفت وگو با خبرنگار ما اظهار داشت: اين طرح بصورت پايلوت در غرب استان تهران، سيستان و بلوچستان، خوزستان، آذربايجان غربي و خراسان شمالي اجرا مي شود و پس از تاييد نتايج طرح موردنظر بصورت مستمر در سراسر كشور ادامه خواهد يافت.
وي افزود: اين طرح به صورت تخصصي و در قالب تشكل هاي صنفي و موسسات خيريه، اصناف مختلف با حمايت كميته امداد امام خميني اجرا و بر طبق آن مشكلات افراد با محوريت اصناف، خيرين و با همكاري كميته امداد برطرف مي شود.

 



شهردار: دزفول 240 هكتار بافت فرسوده دارد

دزفول- خبرنگار كيهان:
شهردار دزفول از وجود 240 هكتار بافت فرسوده خبر داد و گفت: اين بافت نيازمند بهسازي است.
محمدعلي دوايي فر در گفت وگو با خبرنگار كيهان افزود: بخشي از بافت فرسوده بافت فرهنگي است و تاكنون در آن 280 اثر تاريخي شناسايي شده و احتمال افزايش آن نيز وجود دارد.
وي اظهار داشت: بافت قديم محروم ترين و در عين حال باارزش ترين نقطه دزفول است كه به دليل بي توجهي به آن متأسفانه شاهد برخي ناهنجاري هاي فرهنگي در آن بوده ايم.
شهردار دزفول افزود: طرح جامع ساماندهي بافت قديم دزفول از پارسال زير نظر سازمان نوسازي و بهسازي شهرداري دزفول توسط مهندسان مشاور آغاز شده است و هم اكنون مراحل نهايي خود را طي مي كند.
دوايي فر خاطرنشان كرد: با توجه به ظرفيت هاي باارزش بافت قديم دزفول بنا داريم پروژه هاي بزرگي در آن اجرا كنيم كه از آن جمله مي توان به اجراي طرح قائم در اين بافت اشاره كرد كه بيش از 800 ميليارد ريال در آن سرمايه گذاري خواهد شد. وي افزود: احداث چهار توقفگاه طبقاتي در اين بافت به ارزش سرمايه گذاري حداقل 400 ميليارد ريال از ديگر برنامه هاي شهرداري دزفول براي احياي اين بافت است. شهردار دزفول با اشاره به دغدغه هاي فرهنگي مطرح شده توسط برخي شهروندان گفت: با راه اندازي پارك خانواده پروژه عظيم شهروند و استخر ويژه بانوان نيز در دست اجرا است.
وي در مورد حصاركشي املاك مخروبه محله هاي قديمي دزفول خاطرنشان كرد: از ابتداي امسال تاكنون 53 قطعه از اين اراضي توسط مأموران شهرداري محصور شده است.

 



ساماندهي آرامگاه مختومقلي فراغي در «آق توقاي» مراوه تپه

گنبدكاووس- خبرنگار كيهان:
عمليات ساماندهي آرامگاه مختومقلي فراغي در روستاي آق توقاي شهرستان مراوه تپه در 2 فاز اجرا مي شود.
«فريدون فعالي» مديركل سازمان ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري استان در حاشيه بازديد از عمليات اجرايي فاز اول اين پروژه افزود: اين پروژه در قالب مصوبه هيئت دولت مبني بر ايجاد منطقه نمونه گردشگري مختومقلي فراغي اجرا مي شود.
وي گفت: فاز اول عمليات اجرايي ساماندهي آرامگاه مختومقلي فراغي شامل، ايجاد خراپاي فضايي و سقف و كف سازي با 5 ميليارد ريال اعتبار در دست اجرا است.
فعالي با بيان اينكه براي ادامه اجراي اين پروژه اعتباري بالغ بر 3 ميليارد ريال پيش بيني شده است، افزود: فاز دوم عمليات اجرايي اين پروژه شامل احداث رواقها و سرويس بهداشتي كه بلافاصله پس از پايان فاز اول آغاز خواهد شد.
وي هدف از اجراي اين پروژه را فراهم كردن خدماتي براي گردشگراني دانست كه به اين منطقه سفر مي كنند.

 



فرمانده انتظامي استان: آمار كشفيات موادمخدر در آذربايجان غربي قانع كننده نيست

اروميه- خبرنگاركيهان:
فرمانده انتظامي آذربايجان غربي گفت: اين استان در مسير ترانزيت موادمخدر صنعتي قرار دارد همان طوري كه درمحل خروج موادمخدر سنتي به اروپا هستيم اما آمار كشفيات قانع كننده نيست.
حسن كرمي ضعف آموزش و كمبود امكانات و تجهيزات را ازدلايل كم بودن كشفيات موادمخدر سنتي و صنعتي در آذربايجان غربي دانست.
وي افزود: نيروي انتظامي آذربايجان غربي با اشراف در 85 درصد مرزهاي استان موجب كاهش 85 درصدي قاچاق شده است.
فرمانده انتظامي آذربايجان غربي گفت: به زودي جشن پاكي مرزهاي آذربايجان غربي را برپا مي كنيم، مرزهاي استان از وجود قاچاق و نيز حضور ضدانقلاب پاكسازي مي شود.
كرمي افزود: به زودي در 15 درصد باقي مانده از مرز نيز تسلط كامل پيدا مي كنيم، كشورهاي منطقه نيز كه به اهتمام جمهوري اسلامي ايران براي كنترل مرزها پي برده اند و برخلاف گذشته ايجاد معبر را پيشنهاد مي كنند.
وي ادامه داد: از ولخرجي هاي گذشته در مناطق مرزي ديگر خبري نيست همچنان كه ديگر در پشت مرز مشروبات الكلي دپو نمي شود، امروز شاهد رويكرد قاچاقچيان به سرمايه گذاري در بخش توليد هستيم.
فرمانده انتظامي آذربايجان غربي گفت: تحت كنترل قرارگرفتن مرزها و افزايش هزينه ها، شرايط انجام قاچاق تنها ازطريق ورودي هاي قانوني را متصور مي سازد لذا بايد دست اندركاران مواظب باشند.
كرمي دراين باره افزود: به هركسي كه حركت دو خودروي قاچاق سوخت را مستنداً در آذربايجان غربي ثابت كند سفر مشهد هديه مي دهيم.
كرمي گفت: تاكيد بر حقوق شهروندي مجرمان و بي توجهي مردم درحفظ اموال بازارگرمي سارقان شده است.
وي درعين حال ضعف قانون را درخلق مجرمان سابقه دار قابل توجه دانست.

 



با صرف اعتبار 100 ميليارد ريال فاز اول پايانه مسافربري يزد به بهره برداري رسيد

يزد- خبرنگار كيهان:
بهره برداري از فاز اول پايانه مسافربري جديد شهر يزد با صرف اعتبار يكصد ميليارد ريال آغاز شد.
محمدرضا فلاح زاده استاندار يزد در مراسم افتتاح اين طرح، تنها عيب و اشكال اين پايانه را بعد مسافت آن براي اقشار ضعيف و كم درآمد جامعه دانست و افزود: اين مشكل نيز با امكانات حمل و نقل درون شهري براي جابه جايي مسافران رفع شده است.
پايانه جديد مسافربري يزد داراي 14 هزار مترمربع بنا، شامل 16 دفتر فروش تعاوني بليت، سالن انتظار، سالن فروش بليت، انبار بار، آپارتمان دوخوابه جهت استراحت رانندگان و ديگر امكانات رفاهي است.
همچنين 180 هزار مترمربع ديگر نيز شامل پاركينگ هاي وسايل سبك و سنگين، پاركينگ هاي مسقف، سكوهاي سوار و پياده كردن مسافر و فضاي سبز است.

 



14پروژه آبخيزداري دراستان اصفهان افتتاح شد

اصفهان -خبرنگاركيهان:
14پروژه آبخيزداري در يازده شهرستان استان اصفهان مورد بهره برداري قرارگرفت.
مديركل صنايع طبيعي و آبخيزداري استان اصفهان اظهار داشت: اين پروژه ها با اعتباري بالغ بر 5ميليارد تومان توسط اين اداره كل انجام شده است.
«فيض الله رهنما» هدف از اجراي پروژه هاي آبخيزداري را كاهش اثرات خشكسالي، تنظيم رژيم رودخانه ها، نفوذ آب به سفره هاي زيرزميني، كنترل و پيشگيري از سيلاب هاي مخرب واحياي جنگل ها و مراتع بيان كرد.
وي درمراسم افتتاح بند خاكي هوك روستاي كهرويه شهرضا اظهار داشت: اجراي اين پروژه كه طي 2سال مبلغ 4 هزار ميليارد ريال هزينه دربرداشته است باعث آبگيري حجمي معادل 400 هزار مترمكعب روان آب خواهد شد.
مديركل منابع طبيعي و آبخيزداري استان اصفهان بهترين روش براي مقابله با خشكسالي و رفع محروميت را اجراي طرح هاي آبخيزداري درشهرستان ها ذكر كرد و افزود: از سال 70تا پايان 87 درسطح 1200هكتار، تعداد 8360 پروژه آبخيزداري اجرا شده است. همچنين در طول اين سال ها 30ميليارد تومان براي اجراي طرح هاي آبخيزداري هزينه شده كه نتايج آن 350 ميليون متر مكعب ذخيره سازي آب و 7 ميليون متر مكعب كنترل رسوب بصورت سالانه بوده است.

 



در قالب طرح فارغ التحصيلان جوان 149 فارغ التحصيل دانشگاهي جذب صنايع خراسان رضوي شدند

مشهد-خبرنگار كيهان:
در شش ماه نخست امسال 149 فارغ التحصيل جوان دانشگاهي در قالب طرح فارغ التحصيلان جوان جذب صنايع خراسان رضوي شدند.
رئيس اداره آموزش، پژوهش و فناوري سازمان صنايع و معادن خراسان رضوي با اعلام اين خبر افزود: فارغ التحصيلان فوق ازكليه رشته هاي فني و مهندسي، علوم پايه، مديريت، زبان، در مقاطع كارداني، كارشناسي و كارشناسي ارشد هستند كه در قالب طرح مذكور به عنوان كارورز جذب واحدهاي توليدي، صنعتي و فني و مهندسي شده اند.
پروانه ندا، در ادامه هدف از اجراي طرح مذكور را استفاده مناسب از منابع ملي صرف شده براي آموزش فارغ التحصيلان دانشگاهي با ايجاد زمينه هاي لازم براي جذب آنها در بخش صنعت و معدن و ايجاد زمينه اي براي تقويت اعتماد به نفس در جهت خوداشتغالي و توسعه كارآفريني در اين بخش عنوان كرد.
شايان ذكر است، كارآفرينان بخش صنعت و معدن تنها با پرداخت حداقل 35درصد از حقوق و دستمزد تعيين شده توسط شوراي عالي كار و اشتغال و عدم الزام به بيمه تامين اجتماعي در دوره 11 ماهه كارورز و نيز عدم الزام به استخدام بعد از دوره مذكور مي توانند درخصوص بكارگيري فارغ التحصيلان جوان دانشگاهي در قالب طرح كارورزي در واحدهاي صنعتي و معدني اقدام كنند.

 



نماينده مردم كرج در مجلس: خط لوله انتقال فرآورده هاي نفتي را ايمن كنيد

كرج- خبرنگار كيهان:
عبور خط انتقال فرآورده هاي نفتي شهرري به قزوين براي شهروندان فرديس كرج مشكلاتي را فراهم آورده است.
«عزيز اكبريان» نماينده مردم كرج، اشتهارد در مجلس شوراي اسلامي در نامه اي به وزير نفت با اعلام اين مطلب خواستار ايمن سازي كامل خط لوله انتقال فرآورده هاي نفتي شهرري به قزوين شد.
وي در اين نامه با اشاره به حجم قابل توجه ظرفيت اين لوله و فرسودگي آن خطرات جاني شهروندان و تبعات منفي آن را يادآور شده و آورده است: شهرداري كرج در سال هاي اخير با صرف هزينه 300 ميليون توماني بخش هاي پرخطر در محدوده معابر مركزي فرديس را ايمن سازي كرده است.
اكبريان خطاب به وزير نفت آورده است: با توجه به برآورد شركت عامل براي ايمن سازي كامل اين خط لوله مبلغ 10 ميليارد تومان نياز است كه از عهده شهرداري كرج خارج است. وي خواستار اجراي كامل اين امر مهم توسط شركت خط لوله نفت شد.

 



تشكيل كميته ساماندهي كشتارگاه ها در خراسان رضوي

چناران- خبرنگار كيهان:
با هدف رفع مشكلات بهداشتي كشتارگاه ها كميته ساماندهي كشتارگاه هاي استان با مسئوليت معاون عمراني استانداري خراسان رضوي تشكيل شده است.
مديركل دامپزشكي خراسان رضوي با اعلام اين مطلب در جمع مسئولان اجرايي، توليدكنندگان فرآورده هاي دامي و فعالان عرصه دامپزشكي چناران افزود: كشتارگاه مي تواند منشأ خيلي از آلودگي ها باشد.
دكتر دستور با اشاره به هزينه زياد و غيراقتصادي بود كشتارگاه ها گفت: دستگاه هايي كه به نوعي در موضوع كشتارگاه هاي دام نقش دارند مي توانند با برخي هزينه هاي ضروري به سلامت جامعه و بهداشت كشتارگاه كمك كنند.
وي شهرستان چناران را به لحاظ نزديك بودن به كلان شهر مشهد داراي موقعيت خاص دانسته گفت: شهرستان چناران به لحاظ كمي دامداري ها و واحدهاي توليدي به ويژه در بخش دامداري هاي صنعتي، مرغ، طيور و شترمرغ شرايط خوبي دارد.
وي از كنترل بيماري سل مشاهده شده در يك واحد گاوداري 400 رأسي خبر داد و گفت: در مرحله اول 64 مورد مثبت مشاهده كه طي عملياتي با حذف دامهاي مبتلا موضوع كنترل شد.
وي افزود: برابر بررسي ها مشكل اصلي اين دامداري در بروز بيماري نقل و انتقال بدون مجوز دام بود كه مي توانست آلودگي هاي زياد منطقه اي را به دنبال داشته باشد.
فرماندار چناران هم دامپزشكي را يكي از اركان سلامت جامعه دانسته و گفت: در اهميت كار دامپزشكي همين بس كه 49 درصد بيماري هاي موجود مشترك بين انسان و دام است.
سيدعلي حسيني به مشكل كشتارگاه چناران اشاره كرده گفت: با پيگيري شوراي بهداشت، شهرداري و شورا دستگاه پيش سردكن خريداري شده در حال نصب است و به زودي به بهره برداري مي رسد.
وي با اشاره به موقعيت چناران گفت: بايد به شهرستان نگاه خاص شود زيرا شهرستان از اين پتانسيل برخوردار است كه در بسياري از امور نظير احداث كشتارگاه صنعتي تبديل به قطب و رافع مشكلات كلان شهر مشهد شود.

 



12جايگاه سوخت گازطبيعي درقم به بهره برداري مي رسد

قم-خبرنگاركيهان:
مديرعامل شركت گاز استان قم از تكميل، تجهيز و بهره برداري از 12جايگاه جديد CNG تا دو ماه آينده درقم خبرداد.
«هوشنگ محمدي» به ارائه گزارشي ازروندگاز رساني به روستاها، بخش هاي صنعتي و ايجاد جايگاه هاي سوخت CNG درقم پرداخت و گفت: اكنون بيش از 96 درصد ساكنان استان قم از نعمت گاز طبيعي بهره مند هستند.
وي اظهارداشت: به لحاظ توسعه شبكه گازرساني و احتساب مناطق و روستاهاي گازرساني شده، استان قم نخستين استان سبز كشور است.
مديرعامل شركت گاز استان قم، با اشاره به اينكه از مجموعه 123 روستاي استان كه قابليت گاز رساني دارند و 70روستا تاكنون از نعمت گاز طبيعي برخوردار شده اند، افزود: تلاش مي كنيم تا پايان امسال به تمام روستاهايي كه ويژگي هاي فني و اقتصادي را دارا باشند، گازرساني كنيم.
وي ايجاد جايگاه هاي جديد CNG و رفع مشكلات مردم را يكي از دغدغه هاي اصلي مسئولان عنوان كرد و گفت: با تلاش مسئولان وپيگيري هاي انجام شده 30 جايگاه CNG كه بايد تا پايان سال 1390 به بهره برداري مي رسيد، به 35جايگاه افزايش يافته كه اكنون 10جايگاه آن بهره برداري شده است.
محمدي تصريح كرد: از 25جايگاه باقيمانده 12 جايگاه تا دو ماه آينده و 13 ايستگاه ديگر نيز تا نيمه اول سال آينده تكميل، تجهيز و به بهره برداري مي رسند.

 



استاندار فارس: برخورد قاطع نيروي انتظامي با اغتشاشگران موجب حفظ ارزشهاي نظام شد

شيراز-خبرنگاركيهان:
در حوادث پس از انتخابات درحالي كه عده اي عامل تحقق سياست هاي دشمن شدند نيروي انتظامي با برخورد قاطع با اغتشاشگران موجب حفظ ارزشهاي نظام شد.
استاندار فارس با اظهار اين مطلب درجمع فرماندهان و كاركنان نيروي انتظامي افزود: قاطعيت دربرخورد با عناصر مخل امنيت اجتماعي، و خضوع و مهرباني دربرابر مردم رمز موفقيت ناجا درعرصه خدمتگزاري به مردم است.
سيدمحمدرضا رضازاده اضافه كرد: ابعاد تلاش هاي نيروي انتظامي كمتر انعكاس پيدا مي كند درحالي كه آگاهي مردم از اين فعاليت ها يك ضرورت است.
وي گفت: در فارس به دليل مسائل پيچيده فرهنگي و اجتماعي، شرايط اقليمي متنوع، قرارگرفتن اين استان در مسير ترانزيت كالاي قاچاق و مواد مخدر و ريشه داربودن گروه هاي سياسي، حساسيت، و برنامه ريزي براي تامين نظم و امنيت ضرورت بيشتري دارد.
وي اظهار داشت: نيروي انتظامي بايد همواره در زمينه آموزش و بالابردن مهارت هاي نيروهاي خود تلاش كند و دركنار اين مسائل از تجهيز امكانات هم غافل نشود.

 



قلعه انجير دهلران، اثري ارزنده از عهد ساساني

دهلران- خبرنگار كيهان:
قلعه انجير شهرستان دهلران از مصالح سنگ هاي طبيعي شامل قلوه سنگ و سنگ هاي رودخانه و ملات ساروچ به سبك معماري دوره ساساني و اوايل دوره اسلامي احداث شده است.
«داود رضايي» مسئول اداره ميراث فرهنگي و صنايع دستي و گردشگري شهرستان با اعلام اين مطلب گفت: معماري اين قلعه به شيوه قلعه هاي دوره ساساني و داراي برج و بارو است، در اين قلعه از اتاق هاي سقف گنبدي و طاقچه هاي متنوعي استفاده شده است. قلعه انجير در بررسي هاي اوليه منطقه عمومي دهلران شناسايي شدو عمليات مستندسازي جهت قرار گرفتن در رديف آثار ملي در دست اقدام است، استفاده از اين قلعه همزمان با رونق قلعه شياخ واقع در بخش زرين آباد بوده و بررسي هايي با اين منظور در دست اقدام است.
رضايي در پايان گفت تعداد 220 اثر تاريخي، فرهنگي در شهرستان وجود دارد كه از اين تعداد طي فصل بررسي و شناسايي 86 اثر در فهرست آثار ملي ثبت شده است.

 

(صفحه(12(صفحه(9(صفحه(6(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14