(صفحه(12(صفحه(9(صفحه(6(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


چهارشنبه 29 مهر 1388- شماره 19491
 

صفحه (14)

صفحه (3)

صفحه (2)

     
جنگ نرم و ترور هم آهنگ (يادداشت روز)
كيهان و خوانندگان
دزد (گفت و شنود)
گزارش اختصاصي كيهان از وين حذف فرانسه ازفهرست تامين كنندگان سوخت راكتور تهران
افتتاح شانزدهمين جشنواره مطبوعات در مصلي تهران
مواضع البرادعي و يان كلي از مذاكرات وين
آغاز هفتمين جشنواره بين المللي تئاتر رضوي
پيام محرمانه سبزها به آمريكا واكسن نزنيد، ايران را فلج كنيد! (خبر ويژه)
پس از آدم كش هاي ريگي عنكبوتي ها وارد شدند (خبر ويژه)
آقاي اوباما! ببخشيد كه عليه ملت ما جنايت كرديد! (خبر ويژه)
كودتاي مخملين شكست خورد آقاي سردبير! در مخفي براي فرار كجاست؟! (خبر ويژه)
«ريگي» به كفش آمريكا و انگليس! (خبر ويژه)



جنگ نرم و ترور هم آهنگ (يادداشت روز)

امتداد ترورهاي وحشيانه به فاصله يك ماه، از كردستان تا سيستان و بلوچستان، آن روي ديگر جنگ نرم را به دور از رنگ و بزك نشان داد. يعني اينكه جنگ نرم خيلي هم نرم و مسالمت جويانه و مدني نيست و اگر فرصت فراهم شود، چهره خشن خود را به ويژه در مقابل آنها كه به ماهيت خزنده و تازنده و كشنده اين جنگ پي برده و درصدد كنار زدن نقاب از سيماي آن برآمده اند، نشان مي دهد.
فاصله مكاني كردستان تا سيستان بسيار است، شايد بيش از 2هزار كيلومتر اما فاصله زماني ترور ماموستا ملامحمد شيخ الاسلام نماينده مردم كردستان در مجلس خبرگان (26شهريور) تا عمليات تروريستي اخير در منطقه «پيشين» سرباز سيستان و بلوچستان كه 80 شهيد و مجروح برجاي گذاشت، بيش از يك ماه نمي شود. البته افتخاري نيست براي سرويس هاي جاسوسي موساد و سيا و اينتليجنس سرويس كه به واسطه مهره هاي جنايتكار خود، پيرمردي 75 ساله را پس از اقامه نماز مغرب و عشا در شب 27ماه مبارك رمضان و در مقابل مسجد سيدقطب سنندج ترور كنند يا 80نفر خدمتگزار مردم يا سني و شيعه بومي منطقه سيستان و بلوچستان را در كنار چادري بي حفاظ كه نمايشگاهي از صنايع دستي مردم در آن برپا شده و قرار است زينت همايش وحدت و همدلي باشد، به خاك و خون بكشند. جرم شيخ الاسلام سني مذهب همان بود كه جرم نورعلي شوشتري شيعه مذهب و همه آن برادران سني و شيعه كه در همايش همدلي شركت جسته بودند. دست دشمن را خوانده بودند و اسرار هويدا مي كردند. جرم بزرگي است نترسيدن و به رويارويي جنگ نرم دشمن رفتن و فاش گفتن اينكه خصم، همدلي و همراهي را نشانه رفته است. جرم بزرگي است غمخواري مردم و غصه داري اخوت و وحدت آنها. خون دل خوردني اين چنين و چاره جويي براي چنين غمي، سرانجامش لاجرم، از كوره در رفتن و دستپاچه شدن دشمني است كه نقشه چيده و دام گسترده بود تا به آواي ملايم و فريبا، ملتي را صيد كند. جرم سردار شوشتري و ماموستا شيخ الاسلام اين بود كه به آهنگ خواب آور دشمن گوش نسپردند و با او «هم آهنگي» نكردند. به تعبير اميرمومنان(ع) «به خدا سوگند چون كفتار نباشم كه شكارچي ها با آهنگ خوابش كنند و فريب دهند و غافلگير سازند تا شكارش كنند» (خطبه 6 نهج البلاغه).
خيلي از ماها بزرگمردي به نام نورعلي شوشتري را نمي شناختيم. روستازاده اي كه اگرچه سردار اما گمنام ماند و عمر به خدمتگزاري محرومان گذراند تا پس از سال ها حيات ميثم وار و به دوش كشيدن چوبه سربه داري خويش، نام آور شود و بشود همين سردار نورعلي شوشتري كه امروز در دل انبو ه نگاه كنجكاو و مشتاق، شوق پيروي از مرامش را زنده كرده است. و خيلي از ماها- جز مردم كردستان- ماموستا شيخ الاسلام را نمي شناختيم تا همين ارديبهشت ماه گذشته كه در جريان سفر مقتداي انقلاب به كردستان، گل كرد و 4ماه بعد عطر دلاويز شهادتش، بسياري را در ميان روحانيت شيعه و سني شيفته مرام خود كرد. به تدبير او و استقبال مقتداي انقلاب بود كه اذان اهل تسنن در شبكه استاني كردستان پخش شد و همو بود كه با شمردگي و شيوايي كلام و شيدايي تمام به رهبري خيرمقدم گفت و افزود: «ما در عرض رهبر هيچ قدرتي را نپذيرفته و نخواهيم پذيرفت». او باور داشت «نافع ترين عطيه اي كه مقام معظم رهبري حفظه الله) به دنياي اسلام هديه نمودند، همين فتواي وحدت ملي و انسجام اسلامي است... هر انقلاب دو دوره است. يك دوره استقرار. دوم، دوره استمرار. شما اگر براي استمرار و بقاي وجودي اين نظام جهاد كنيد و نفس نفيس را نثار كنيد يقينا اجرتان كمتر از آنها كه در فرج حضرت امام براي استقرار نظام جمهوري اسلامي نفس نفيس خودشان را نثار كردند، نيست... در كردستان و در زمان حيات حضرت امام، مردم فرامين ايشان را لبيك مي گفتند و در زمان ولايت مقام معظم رهبري همه ما تحت اشاره معظم له هستيم. بارها من به نام مفتي كردستان اعلام كرده ام ما علماي كردستان در عرض رهبري هيچ قدرتي را نپذيرفته و نخواهيم پذيرفت.»
شما حق بدهيد به موساد و سازمان سيا و ام آي6 كه با وجود طراحي جنگ نرم، سازمانشان به هم بريزد و مجبور شوند كساني چنين بينا و عازم و مهيا را كه شجاعانه و سخاوتمندانه، آبرو براي ملت و كشور و امنيت و استواري و انسجام آن هزينه مي كنند، سوژه ترور قرار دهند و الا فلان سياست باز هم آهنگ كه حتي طعمه براي دام گستري آنها مي شود، مي تواند پرآوازه و مشهور هم بشود و برايش مرحبا و آفرين هم بگويند. به قول شاعر:
در مسلخ عشق جز نكو را نكشند- رو به صفتان زشت خو را نكشند
گر عاشق صادقي زمردن نهراس- مردار شود هر آن كه او را نكشند
شوشتري ها و شيخ الاسلام ها كه به آرزوي ديرپاي خود رسيدند؛ مانند تشنه اي كه در ظلمات بيابان ناگهان به آب رسد و جوينده اي كه ناگهان در تيرگي شب، مراد گمشده خويش را بيابد. جاي تهنيت است براي آنها. «هنيئاً لكم». گوارا باد برشما! ولي ما چه مي كنيم؟ با كدام آواز، هم آوا و هم آهنگ مي شويم؟ آهنگي كه خواب كند يا آوايي كه بيدارمان سازد؟ نغمه شومي كه وحدت ما را از هم بگسلد و جمعيت مان را پريشان سازد يا دعوت حقي كه ما را يكدل كند در برابر دشمن به كمين نشسته؟ اگر خفتيم و دشمني آمريكا و انگليس و رژيم صهيونيستي را انكار كرديم، آيا عداوت آنها و دندان تيز كردن و پنجه كشيدنشان تمام مي شود؟ اين فديه هاي بزرگ كافي نيست تا از خماري و خواب زدگي بيدارمان كند و ديگر دوست و دشمن را اشتباه نگيريم؟
دشمن از همه سو هجوم آورده است. در مرز همان گونه شبيخون مي زند كه ممكن است در عمق كشور بزند. به شيوه هاي مختلف ترور مي كند، از ترور شخصيت و باور و آرمان تا ترور فيزيكي. ماموران و مزدوران وهابي و منافق و انجمن پادشاهي او همان قدر در ترور جدي هستند كه ماموران سكولار و مدني و دموكرات مآب وي. هرجا ضرورت داشته باشد سراغ سربريدن ارزش ها و باورها مي روند و هر جاي ديگر كه جنايت اقتضاي كار باشد- خيابان هاي تهران يا مرز كردستان و بلوچستان- كوتاهي نمي كنند كه اين دو، دو لبه قيچي «صهيونيسم مسيحي» هستند براي بريدن ريشه هاي استواري امت اسلام و ام القراي آن ايران. لازم باشد جنگ مذهب عليه مذهب، مردم عليه مردم، روحاني عليه روحاني و نهاد عليه نهاد راه مي اندازند. اقتضا كند، نقاب همراهي با ارزشها و باورها مي زنند يا تابلوي حقوق مدني و مذهبي و قومي مردم را به دست مي گيرند و در هر صورت آنچه آماج شبيخون است، وحدت كلمه و كلمه وحدت است كه امروز با استقرار جمهوري اسلامي، در قانون اساسي و قلب آن- ولايت و رهبري- نهفته است.
بله، در جنگ نرم هم مي شود سر بريد اما با پنبه. روزگاري اسب تروا بود، بعدها از آسمان و در تاريكي شب چترباز و كماندو در عمق جبهه حريف مي ريختند تا شبيخون بزنند و امروز، تنها تاكتيك موثر و مصلحت آميز را در «يارگيري از عمق جبهه مقابل» مي دانند. قلابي كه دشمن در اين عرصه مي اندازد، آنها را صيد مي كند و به خدمت درمي آورد كه بدشان نيايد قلاب بازي كنند! آنهايي به اين قلاب گير مي كنند كه بشود هوس هايشان را قلقلك داد و روي هيجان ها و عواطف و عقده هاشان سرمايه گذاري كرد. آنهايي در جنگ نرم به استقبال خودكشي مي روند كه درست عرصه را نبينند، قطب نماي باورشان از كارافتاده باشد، نفسانيات و گروكشي ها و خودخواهي ها در كام خويش كشيده باشدشان. بدانند اين مار خوش خط و خال كه همرنگ متن ولي در جهت خلاف آن مي خزد، دشمن است اما چون مفتون او شده اند، نيش و دندان وي از خاطر برده باشند.
خون خدمتگزاران بينا و شكيبا و دانا- اهل البصر و الصبر و العلم بموضع الحق- در كمتر از يك ماه و در دو منطقه با 2هزار كيلومتر فاصله به دست تروريست هاي استخدام شده دشمن بر زمين ريخت تا شهادت دهد آن مردان بي ادعا، دشمن را درست شناخته و هدف را به دقت انتخاب كرده بودند. تلاش براي وحدت، با گروكشي و «فشار از پايين، چانه زني در بالا» نمي خواند. آنها كه در اين شعار خالصند، اول وحدت و همدلي و اميد و پويايي ملت را نشانه نمي روند- محورهايي كه دقيقا در جنگ نرم دشمن هدف است- تا بعدا بنا به ادعا، بنيان خود ويران كرده را بازسازي كنند! دروغ مي گويند آنها كه در پروژه دشمن براي از هم گسيختن انسجام ملت و قطبي و دسته دسته كردن و روبه روي هم قرار دادن آنها نقش آفريني كردند، تن به قانون ندادند و از مرز نصيحت ها و هشدارهاي رهبري عبور كردند و حالا دعوت به حكميت و آشتي مي كنند.
آنها خيز برداشتند تا وحدت و انسجام يك ملت را در برابر دشمن مهاجم از هم بپاشند و امت را از مدار و محور قوام بخش امامت و رهبري پراكنده سازند. هدف فاز اول پروژه اي كه شكست خورد، انسجام بخشيدن به اردوگاهي تازه در برابر قانون اساسي، نظام و رهبري- به اصطلاح طراحان اصلي پروژه، انقلاب مخملي- بود و فاز دوم، چانه زني براي مهره هاي ناكام است تا شايد ضمن رسميت بخشيدن به خيانت بزرگ و جعل عنوان «اپوزيسيون قانوني» براي ضدانقلابيگري كه در هيچ كجاي دنيا سابقه ندارد، فرصتي بگيرند و دوباره با محوريت مقرّ دشمن، جبهه از هم پاشيده را بازسازي كنند. مروري بر محورهاي تبليغاتي شبكه عنكبوت (شبكه رسانه اي زنجيره اي دشمن در داخل و خارج) نشان مي دهد كه اتفاقا دشمنان هراسان از وحدت واقعي ملت ايران، چه قدر از اين دعوت به حكميت و آشتي- وحدت به معناي فراموش كردن خيانت ها و جنايت هاي بي سابقه اي كه در اين 6، 5 ماه اخير رخ داد- استقبال مي كنند. آيا حق نداريم بپرسيم شبكه چند سر وابسته به «صهيونيسم مسيحي» كه خون مناديان راستين وحدت را بر زمين مي ريزد و مدار و عمود اصلي آن - رهبري- را كانون بمباران تبليغاتي خود براي ترور شخصيت قرار مي دهد و حتي به ترور شخصيت شهداي وحدت مي پردازد، چرا به رويكرد اين حضرات كه مي رسد، آغوش برايشان مي گشايد؟ چگونه است كه هر كس به نظام منتخب ملت ايران منسوب است، خون يا اعتبار و آبرويش را بايد ريخت و به هر نحو ترورش كرد و آن كه با اين نظام سرجنگ دارد يا از سر حماقت به سوي جبهه خودي شليك مي كند، تبديل مي شود به آزاديخواه و دموكرات و مبارز مدني و «مرد الهام بخش». اوباما و كلينتون و ساركوزي و براون و پرز و نظاير آنها در فلان يا بهمان رجل سياسي ما چه ديده بودند كه با صداي بلند گفتند حركات و مواضع آنها براي ما الهام بخش است؟
جنگ نرم است، جنگ نامردي، جنگ تحريف واژه ها و نسبت هاي ناروا. جنگ زدني است در كسوت مدني. آواز در مي افكنند و خواب مي كنند و بي صدا سر مي برند. اما آن كه در اين هجوم خواب و ارعاب، ديد و نترسيد و سر برآورد و خروشيد كه خلايق به هوش باشيد و موضع دشمن و دوست را اشتباه نگيريد، آن روي جنگ نرم را مي بيند به جرم اينكه مهاجمان را بي نقاب ديده است. شهيدان اين هفته هاي بلوچستان و كردستان ما، ديدباناني بودند كه دشمن را ديده و براي دفاع جنبيده بودند. و مگر معناي شهيد جز اين است؟ مراقبان بينا و بصير اين دنيا و گواهان و حجت هاي جهان باقي.
اگر امانتداري و رهروي بايد، منطق حق همان است كه امير مومنان فرمود آنجا كه از او خواستند جنايتكاران شورشي را تعقيب نكند: «به خدا سوگند چون كفتار نباشم كه با آهنگ خوابش كنند و فريبش دهند و شكارش كنند».
محمد ايماني

 



كيهان و خوانندگان

¤ شهادت مظلومانه عزيزان پاسدار و معتمدين مردم شيعه و سني سيستان و بلوچستان را به مقام معظم رهبري و ملت مسلمان ايران و همه مسلمانان جهان بويژه به خانواده محترمشان تبريك و تسليت عرض مي كنم. اين جنايت هولناك نشان داد ايادي استكبار در كشتن و زخمي كردن مسلمانان بيداردل و به هم زدن آرامش و امنيت هدف مشترك داشته و شيعه و سني برايشان مطرح نيست و دستورات خود را از اتاق فرمان صهيونيستي مي گيرند بنابراين از همه برادران ديني شيعه و سني عاجزانه تقاضامندم براي ريشه كن كردن اين غده هاي سرطاني در سراسر جهان اسلام از هيچ كوششي فروگذار نكنند.
گل محمد نوراني از مهديشهر
¤ طرح آشتي ملي بدون محاكمه سران اغتشاشگر و برانداز در حقيقت لانه كردن مجدد منافقين جديد در پيكره انقلاب است كه قطعا به نظام آسيب وارد مي كند. از دستگاه قضا مي خواهيم با وظيفه شناسي خود و عمل به آن ، حاشيه ها را كنار بگذارد و به اصل ماجرا بپردازد.
محمودي
¤ سران فتنه و فرماندهان پشت صحنه به مثابه غده سرطاني اند كه هرچه ديرتر مورد جراحي قرار گيرند خطرات آنها نيز بيشتر خواهد بود. از رئيس محترم قوه قضاييه تقاضا مي شود يا با اين غده هاي سرطاني برخورد نمايند يا دلايل عدم برخورد با آنها را اعلام نمايند تا مردم در جريان قرار گيرند.
خانم دهقاني
¤ اصلا براي مردم قابل قبول نيست كه اغتشاشگران و اراذل و اوباش دستگير و محاكمه شوند ولي سركردگان آنها آزادانه از چپ و راست عليه نظام و انقلاب بيانيه صادر كنند و وقيحانه ادعاي طلبكاري هم داشته باشند.
قاسمي
¤ بعضي از افراد تاثيرگذار در افكار عمومي جامعه كه در بحبوحه حوادث بعد از انتخابات غايب بودند و بعضا نيز با مواضع نسنجيده خود دردسرساز شدند امروز كه فتنه گران رسوا شده اند به ميدان آمده و شعار محوريت داشتن رهبري را سر مي دهند. اي كاش اين شعارها را در همان زمان خودش مي دادند تا عده اي بواسطه سكوت آنان به اشتباه نيفتند.
رستمي
¤ اگر بجاي آقاي ميرحسين موسوي و كروبي بودم با حمايتي كه عبدالمالك ريگي اين تروريست تحت حمايت سرويس هاي جاسوسي آمريكا و انگليس از آنها كرده سرم را بالا نگه نمي داشتم.
داوودي
¤ خطاب به مدعيان اصلاحات عرض مي كنم اگر كسي ادعاي اصلاح جامعه را دارد بايد اصلاح را از خودش شروع بكند تا نتيجه بگيرد. بهترين راهكار هم پيروي از ولي فقيه زمان يعني مقام معظم رهبري است.
آرامش از رودسر
¤ مسئولان شهرداري قول دادند كه فكري به حال كارت منزلت فرهنگيان بازنشسته كنند. لطفا به قولشان عمل شود.
يك شهروند
¤ بنياد شهيد اكنون بايد خواهران و برادران شهدا را پوشش دهد. زيرا پدر و مادران شهدا غالبا به كهولت سن رسيده اند و مورد حمايت فرزندانشان كه همان خواهران و برادران شهدا مي شوند قرار دارند.
يك برادر شهيد
¤ آموزش و پرورش اعلام نمود به زنان سرپرست خانوار فرهنگي در پيشواي ورامين منزل واگذار مي كند. كل زندگي ام را فروختم و بيست ميليون تومان تهيه كردم و با قرارداد واگذاري منزل 60متري پول را به آنها دادم ولي پس از اتمام بنا وقتي منزل تحويل شد 12متر آن آب رفت و منزل 48متري به ما تحويل شد. هرچه فرياد كرديم و شكايت برديم، كسي فرياد و ناله ما را نشنيد و راه به جايي نبرديم. از دولت كه شعار عدالت محوري مي دهد تقاضا دارم به اين درد ما رسيدگي كند. الان با حقوق 450هزار توماني 650 هزار تومان قسط پرداخت مي كنم؟! 28سال هم سابقه خدمت دارم.
امضاء محفوظ
¤ از رئيس محترم سازمان صداوسيما تقاضا مي شود كمي تاب و تب فوتبال را پايين بكشيد و اين قدر شبكه ها را به اشغال فوتبال و كارشناسان متعدد درنياوريد. براي بقيه علوم ديني، علوم پايه، علوم انساني و ساير رشته هاي ورزشي مثل كاراته، فوتسال، واليبال، كشتي، دووميداني و... نيز وقتي بگذاريد.
رضوي از اصفهان
¤ مي خواستم اطلاع بدهم كه بعضي از خانم هاي بدحجاب در داخل اتومبيل خود روسري هاي خود را پايين مي اندازند و با اين كار دهن كجي مي كنند. پس گشت ارشاد نيروي انتظامي چه كار مي كند.
فنجري از تهران
¤ در كيهان دوشنبه 27/7/88 خبر پول پرستي يك پزشك در شهرستان اهر و پيامد تلخ آن را خواندم و بسيار ناراحت شدم. در اين خبر آمده بود كه به دليل تأخير در پرداخت حق عمل جراحي به حساب شخصي يكي از پزشكان جراح اهر عمل زايمان به عقب افتاده بطوري كه مادر راهي قبرستان شده و فقط فرزند نجات يافته است. پيشنهاد مي كنم كميته امداد شماره حساب مشخصي را براي اينگونه مواقع اعلام نمايد تا بواسطه كمك هاي مردمي در سراسر كشور هزينه عمل جراحي خيلي سريع تأمين شده تا خطر مرگ، بيمار يا بيماران بي بضاعت را تهديد نكند.
باروتيان
¤ خواهشمند است درباره اتوبان تهران- ساوه تدابير لازم اتخاذ شود تا رانندگان خودروهاي سواري از امنيت لازم برخوردار شوند در گذشته ورود هرگونه وانت بار به داخل اتوبان ممنوع بود ولي در كمال تعجب مشاهده مي شود كه اتوبان تهران- ساوه جولانگاه انواع تريلرهاي كفي و كاميون ها شده و با سرعت سرسام آوري در حال تردد هستند كه نه تنها امنيت جاده را از بين برده بلكه باعث تخريب آسفالت اتوبان شده است. جا دارد مسئولين امر با توجه به آمار حوادث جاده اي در كشور از ورود اين گونه وسايط نقليه سنگين جلوگيري كنند. لازم به ذكر است جاده قديم تهران- ساوه در كنار همين اتوبان واقع است.
فضلعلي از تهران
¤ پنجشنبه هفته گذشته، جاده قزوين به رشت به دليل خاكريزي مسدود شد. اين در حالي است كه به دليل تعطيلات هفته گذشته، جمعيت بسيار زيادي از مردم قصد مسافرت به استان گيلان را داشتند و با اين سهل انگاري و بي توجهي مسئولان، حدود 14 ساعت در اين مسير ماندند.
قوام از تهران
¤ در بزرگراه تهران- كرج، ماه هاست كه ديوار بتوني شمال شهرك ويلاشهر جهت احداث پهلوگير برداشته شده است. علي رغم اقدامات و مكاتبات فراوان هنوز دستوري براي اصلاح اين مشكل صادر نشده است.
محمد نيك نام از شهرك ويلاشهر
پاسخ شركت مترو
در پاسخ به مطلب مندرج در مورخ 21/7/88 با مضمون «نظارت بر عملكرد ماموران مترو» به اطلاع مي رساند پرسنل مستقر در ايستگاه هاي خطوط مترو هميشه سعي در برقراري ارتباطي صميمانه با مسافران را دارند، در حقيقت توجه به اين امر جزء آموزش هاي اوليه كاركنان و رعايت آن از بدو استخدام آن ها مي باشد. اما بايد پذيرفت برقراري اين ارتباط براي پرسنلي كه به طور ميانگين با 50 تا 60هزار نفر مسافر در روز در ايستگاه ها سر و كار دارند بسيار مشكل و طاقت فرسا است، لذا عكس العمل هاي ناخواسته در برخي از موارد كاملاً اجتناب ناپذير است، اميدواريم با رعايت اصول اجتماعي و احترام متقابل، به ندرت شاهد بروز اين قبيل مشكلات باشيم.

 



دزد (گفت و شنود)

گفت: سخنگوي وزارت خارجه آمريكا در مصاحبه اي گفته است«نمي توانيم گروه ريگي را تروريست بناميم»!
گفتم: ولي دو روز پيش، همين وزارت خارجه آمريكا فاجعه سيستان را تحت عنوان «عمليات تروريستي» محكوم كرده بود.
گفت: راديو بي بي سي هم با عبدالمالك ريگي مصاحبه كرده و اين گروهك تروريستي را نيروي مقاومت ناميده!
گفتم: انگليس هم كه زودتر از بقيه عمليات تروريستي سيستان را محكوم كرده بود! تازه، اگر با تروريست ها ارتباطي نداره چطوري سركرده آنها را پيدا كرده و با او مصاحبه انجام داده؟!
گفت : به خيال خودش داره كلك سوار مي كنه !
گفتم: يارو رفته بود دزدي، صاحبخانه بيدار شد داد زد كيه؟ دزد براي رد گم كردن گفت؛ كسي نيست گربه است و بعد صداي بع بع درآورد!

 



گزارش اختصاصي كيهان از وين حذف فرانسه ازفهرست تامين كنندگان سوخت راكتور تهران

سرويس سياسي -
همزمان با سازنده و موفق خوانده شدن دور اول مذاكرات وين از جانب آمريكا و البرادعي، مقام هاي فرانسوي نتوانستند خشم خود را از مواضع تهران در اين مذاكرات پنهان كنند.
پس از آنكه تهران بعدازظهر روز دوشنبه در اولين دور مذاكرات اعلام كرد علاقه اي به حضور فرانسه در معامله احتمالي با غرب درباره تامين سوخت راكتور تهران ندارد، كشورهاي غربي دچار تنگنايي جدي براي ادامه مسير شده اند.
مذاكره كنندگان ايراني در دور نخست مذاكرات در موضعي كه ظاهرا طرف هاي غربي بويژه فرانسه را به شدت غافلگير كرده و موجب تحقير فرانسه شده، اعلام كردند مايل هستند فرانسه از معامله تامين سوخت راكتور تهران حذف شود.
اين در حالي است كه غربي ها در پيشنهاد مكتوب خود به تهران كه ماه گذشته ارائه شد توليد ميله هاي سوخت را برعهده فرانسه گذاشته بودند.
علت اين تصميم آنگونه كه برخي ديپلمات ها در تهران به كيهان گفته اند بي اعتمادي تاريخي است كه در ذهن مقام هاي ايراني نسبت به هرگونه معامله هسته اي با فرانسه وجود دارد. ايران سال ها قبل از پيروزي انقلاب اسلامي 10 درصد از سهام كمپاني بزرگ غني سازي «اوروديف» را به ارزش يك ميليارد دلار خريداري كرد اما تا امروز حتي يك گرم مواد هسته اي از اوروديف دريافت نكرده است.
مسئولان سازمان انرژي اتمي به كيهان گفتند عدم پاي بندي اوروديف به تعهدات خود در مقابل ايران هيچ دليلي جز سياست خصمانه دولت فرانسه نداشته است و همواره اين دولت فرانسه بوده كه مانع تحويل مواد هسته اي از جانب اوروديف به ايران شده است. يك مقام نزديك به تيم مذاكره كننده هسته اي در اين باره به كيهان گفت: «در واقع ما از ابتدا هم بنا نداشتيم با فرانسه وارد معامله شويم چرا كه هيچ اعتمادي به فرانسوي ها نيست و آنها بدترين كارنامه را در همكاري هسته اي با كشورمان دارند». وي اضافه كرد: «معامله تامين سوخت راكتور تهران يك فرصت اقتصادي است و طبيعي است كه ما سوابق كشورها را در اينكه اين فرصت را در اختيار چه كشوري بگذاريم لحاظ خواهيم كرد.»
به اين ترتيب و با حذف شدن فرانسه از مذاكرات اكنون ايران تنها با آمريكا و روسيه مواجه است. آمريكايي ها قبلا اعلام كرده اند به تهران سوخت نخواهند داد و در نتيجه اگر غرب مايل به حضور در اين معامله باشد، روسيه احتمالا تنهاگزينه است.ديپلمات ها در تهران عقيده دارند رفتار غافلگير كننده تهران در مقابل فرانسه در عين حال كه پاسخي به رفتارهاي كاملا خصمانه اين كشور بويژه رئيس جمهور آن در ماه هاي گذشته است، استراتژي اعضاي گروه 1+5 در مقابل ايران را دچار اختلالات جدي خواهد كرد. يك كارشناس مسائل هسته اي روز گذشته در اين باره به ايرنا گفت: «گروه 1+5 هم اكنون دچار يك تنگناي استراتژيك است. اگر آنها فرانسه را از مذاكرات حذف نكنند، معامله اي شكل نخواهد گرفت و اگر اين اتفاق بيفتد آن وقت روابط فرانسه با آمريكا براي هميشه بحراني خواهد شد.»
شايد به دليل گرفتار شدن در همين تنگناست كه روز گذشته برخي رسانه هاي غربي به رغم آنكه البرادعي و يان كلي سخنگوي وزارت خارجه آمريكا با لحني مثبت درباره دور اول مذاكرات سخن گفتند، از «بي حاصل» بودن گفت وگوها خبر داده اند. خبرگزاري آمريكايي آسوشيتدپرس ظهر سه شنبه به نقل از ديپلمات ها در اين باره نوشت: «ديپلمات ها عقيده دارند در اين نشست كار چنداني به جز تشريح مواضع دو طرف انجام نشده است.»
اين خبرگزاري از قول 3 ديپلمات آشنا به مذاكرات ادامه داد: «ايران در دور اول گفت وگوها وارد اصل موضوع نشد بلكه فقط سوالاتي را در مورد پيشنهاد ارائه شده از طرف آمريكا، روسيه و فرانسه مطرح كرد.» يك ديپلمات حاضر در وين در اين باره به كيهان گفت: «اين درست است كه ما سوالاتي مطرح كرديم. بالاخره ما بايد بدانيم منظور غربي ها از كلياتي كه براي ما نوشته اند چيست، سوالات هيئت ايراني كاملا دقيق و فني بود و غربي ها قول دادند به همه آنها پاسخ بدهند.» وي در عين حال عصبانيت رسانه هاي غربي را ناشي از حذف فرانسه از مذاكرات دانست و گفت: «منابع آگاه آسوشيتدپرس احتمالا فرانسوي بوده اند»!
در همين حال شبكه فرانسوي فرانس 24 هم نگراني مقام هاي اين كشور از استراتژي مذاكراتي جديد ايران را علني كرد.
اين شبكه روز گذشته در برنامه اي تلويزيوني تاكيد كرد كه ايران در وين علائمي نگران كننده از خود نشان داده است.
اين شبكه از قول برخي تحليلگران فرانسوي گفت استنباط آنها اين است كه ايران در مذاكرات خود جدي نيست و تنها به دنبال زمان مي گردد. اين شبكه هيچ توضيحي در اين باره نداد، كه ايران جز آنكه اعلام كرده به فرانسه اعتماد ندارد چه علامت ديگري در وين نشان داده كه بتوان «عدم جديت در مذاكرات» را از آن نتيجه گرفت؟!

 



افتتاح شانزدهمين جشنواره مطبوعات در مصلي تهران

شانزدهمين نمايشگاه و جشنواره مطبوعات با حضور بيش از هزار نشريه در مصلي تهران گشايش يافت.
سيدمحمد حسيني ، وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي عصر ديروز در افتتاحيه شانزدهمين نمايشگاه بين المللي مطبوعات و خبرگزاري ها اظهار داشت: نقش و تاثير رسانه ها در جامعه انكار ناپذير است و قواي سه گانه عنايت خاصي به رسانه ها دارند.
وي با اشاره به شعار جشنواره مبني بر ارتقاي جايگاه رسانه و تعميق اخلاق حرفه اي روزنامه نگاري تصريح كرد: اين انتظار ازرسانه ها وجود دارد كه همواره اخلاقيات را مدنظر خود داشته باشند.
حسيني تاكيد كرد: ايجاد نشاط و سرزندگي از وظايف ديگر رسانه ها است. اگر جامعه مطبوعات زنده باشد جامعه نيز پويا و زنده خواهد بود.
وي اظهار كرد: مطبوعات بايد مطالبات حقيقي جامعه را بازگو كنند و از ترويج مشكلات واهي كه مشكلات ديگري را نيز به جامعه اضافه كند، بپرهيزند.
حسيني با بيان اينكه مطبوعات بايد زباني گويا داشته باشند، خاطرنشان كرد: مطبوعات نقش اصلاح گرايانه خودشان در تمام حالات را بايد حفظ كنند.
وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي خاطرنشان كرد: رسانه ها بايد الگو و طلايه دار عدالت و انصاف در جامعه باشند و در مورد تمام مسايل اجتماعي با عدالت سخن بگويند.
وزير ارشاد در ادامه از ارائه طرح بحث نظام جامع رسانه اي و رتبه بندي مطبوعات به مجلس شوراي اسلامي خبر داد و گفت: رسانه ها خود بايد در مورد اين دو طرح و به تصويب رساندن آن وزارت ارشاد را ياري دهند.
حسيني با اشاره به اقدامات تروريستي سيستان و بلوچستان تصريح كرد: رسانه هاي غربي هميشه در حال سوء استفاده از اتفاقات ايران اسلامي هستند و وظيفه خطيري بر دوش رسانه ها براي مقابله با اين سوء استفاده ها است كه بايد آن را همواره مدنظر داشته باشند.
عليرضا ملكيان ، معاون مطبوعاتي و اطلاع رساني وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي هم در اين مراسم گفت:امسال سومين سال است كه جشنواره مطبوعات را به صورت مستقل در نمايشگاه كتاب برگزار مي كنيم ،همچنين امسال سومين سالي است كه جشنواره به صورت بين المللي برگزار مي شود.
معاون مطبوعاتي و اطلاع رساني وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي افزود: در اين دوره از جشنواره هزار نشريه حضور دارند. همچنين نشريات دانشجويي نيز به عنوان قشر تحصيلكرده جامعه و افراد فعال در اين نمايشگاه حضور دارند كه بيش از هزار و 800رسانه دانشجويي است. وي ادامه داد: سال گذشته سي كشور خارجي در نمايشگاه حضور داشته كه اين تعداد به 35 كشور در جشنواره امسال رسيده است.

 



مواضع البرادعي و يان كلي از مذاكرات وين

مديركل آژانس بين الملل انرژي اتمي و سخنگوي وزارت امور خارجه آمريكا مذاكرات چند جانبه وين درباره فرآوري سوخت هسته اي ايران در كشور ثالث را مثبت ارزيابي كرده و آن را آغاز خوبي براي ادامه مذاكرات دانستند.
محمد البرادعي در پايان نشست روز دوشنبه در وين تاكيد كرد: در اين نشست بخش اعظم مسائل فني به بحث گذاشته و به صورت كاملا سازنده برگزار شد.
در همين حال به گزارش رويترز «يان كلي» سخنگوي وزارت خارجه آمريكا هم با اعلام اين كه مذاكرات ايران و غرب خوب آغاز شد پيش بيني كرد كه توافقنامه هايي در اين زمينه به امضا برسد.
وي در عين حال تاكيد كرد: ما همچنان به نشست هاي ديگري نياز داريم تا جزئيات بيشتري را در مورد اجرايي كردن اين توافق مورد بررسي قرار دهيم.
وي همچنين پيش بيني كرد كه در روزهاي آينده بسياري از چيزهايي كه گمان مي شد در مورد آن ها توافق اوليه به دست آمده است، به روي مذاكره كنندگان بازخواهد شد.

 



آغاز هفتمين جشنواره بين المللي تئاتر رضوي

سرويس ادب و هنر-
هفتمين جشنواره بين المللي تئاتر رضوي طي مراسمي آغاز به كار كرد.
در ابتداي اين مراسم كه دوشنبه شب با حضور جمعي از مديران فرهنگي و هنرمندان در تماشاخانه ايرانشهر برگزار شد، پيام وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي به اين جشنواره قرائت شد.
سيدمحمد حسيني در بخشي از اين پيام آورده است: اگر تئاتر را سرآمد هنرها بناميم، گزافه نگفته ايم و بي راهه نرفته ايم. حال اگر اين هنر را به زيور باور بيارائيم نور علي نور خواهد شد.
حسين پارسايي، رئيس مركز هنرهاي نمايشي وزارت ارشاد در بخشي از سخنراني خود در مراسم افتتاحيه اين جشنواره از حمايت آثار جشنواره رضوي خبر داد و گفت: مركز هنرهاي نمايشي حمايت خود را براي اجراي عمومي نمايش هاي شهرستاني در شهرهاي مربوطه را اعلام مي كند. ضمن آنكه نمايش هاي تهراني حاضر در جشنواره نيز به صورت رپرتوار، به مدت دو تا سه هفته، اجراي عمومي خواهند داشت.وي با اشاره به حضور 12 بخش متفاوت در اين جشنواره، افزود: در اين دوره جشنواره، نيم نگاهي به بين المللي شدن داشت كه براي فراگيري تئاتر رضوي، بايد ارتباط مستمر با هنرمندان مسلمان ساير كشورها براي توليد مشترك داشت. اجراي دو نمايش خارجي از تاجيكستان و آذربايجان، نخستين گام بين المللي شدن اين جشنواره است.
سپس محمد خزاعي، دبير هفتمين جشنواره تئاتر رضوي طي سخناني به حضور تقريبي هزار نفر از هنرمندان، 960 اثر دريافت شده در دبيرخانه در بخش هاي مختلف و نيز 68 نمايش در اين جشنواره اشاره كرد.

 



پيام محرمانه سبزها به آمريكا واكسن نزنيد، ايران را فلج كنيد! (خبر ويژه)

روزنامه لس آنجلس تايمز از رايزني محرمانه يك مقام نومحافظه كار آمريكايي با شماري از اعضاي اپوزيسيون ضدانقلاب در آلمان خبر داد.
جان هانا مقام ديداركننده آمريكايي گزارش مختصري از اين رايزني را در لس آنجلس تايمز منتشر كرد. وي از سال 2005 به مدت 4 سال مشاور امنيت ملي ديك چني معاون جرج بوش بود و همچنان يكي از اعضاي ارشد موسسه واشنگتن در سياست خاور نزديك است، موسسه اي كه از جمله در زمينه طراحي هاي نرم عليه ايران فعاليت مي كند.
«هانا» در گزارش خود در لس آنجلس تايمز عناصر شركت كننده در ملاقات را «شخصيت هاي نزديك به رهبري جنبش سبز» معرفي مي كند و مي نويسد: «مطمئنا پيامي كه من از گردهمايي اخير فعالان ايراني در اروپا- كه در ميان آنها بعضي شخصيت هاي نزديك به رهبري جنبش سبز نيز حضور داشتند- شنيدم اين بود كه تحريم بايد اعمال شود و اين تحريم بايد هرچه شديدتر باشد، تحريم ضعيف و يا تدريجي فقط به رژيم اين امكان را مي دهد كه با وضعيت جديد خودش را تطبيق دهد. آنها گفتند براي اينكه تحريم موثر باشد، بايد بصورت شوك وارد شود كه فلج كند و نه به صورت واكسن.»!
وي درباره نظر حاضران درباره حمله نظامي هم مي نويسد: سخن گفتن در اين باره به مراتب سخت تر است. آنها در اين زمينه اختلاف نظر داشتند. اكثر آنها مي گفتند مردم ايران در برابر تهاجم خارجي، به سرعت متحد مي شوند اما ديگران كه من در ملاقات خود با آنها مذاكره كردم، اين باور را ندارند و در عين حال شديدا نگرانند كه رژيم بر اثر حمله نظامي فلج نشود و به جاي آن جنبش سركوب شود. با وجود اين نگراني، آنها پيشنهاد دادند بمباران همزمان تاسيسات اتمي و مراكز سپاه پاسداران و بسيج هرچند كه مردم را هم نابود كند، موجبات جمع كردن بساط حكومت اسلامي به دست اپوزيسيون را تسريع خواهد كرد.»!

 



پس از آدم كش هاي ريگي عنكبوتي ها وارد شدند (خبر ويژه)

به دنبال جنايت وحشيانه در منطقه پيشين سيستان و بلوچستان و به خاك و خون كشيدن 80 تن از مردم شيعه و سني منطقه و چند نفر از سرداران خدوم سپاه، شاخه رسانه اي و تبليغاتي سازمان ترور براي ترور شخصيت شهدا و تبرئه جنايتكاران وارد عمل شد.
صداي آمريكا براي توجيه عمل جنايتكاران، سراغ عليرضا نوري زاده جاسوس مشترك موساد و سيا كه به عنوان مهره اي سلطنت طلب سال ها با سفارت آمريكا در تهران همكاري مي كرد، رفت. وي قربانيان اهل سنت را به خاطر اين كه در همايش همدلي شركت كرده بودند، آدم ربا و قاچاقچي معرفي كرد و در عين حال ادعا كرد سردار شوشتري- كه خود تدارك كننده اين نشست هاي وحدت بين شيعه و سني بوده- دشمن متعصب سني ها بوده است! نوري زاده بسياري از اوصاف خود و اربابانش را به شهداي اين جنايت تروريستي نسبت داد و در عين حال گروهك ريگي را جنبش مردمي خواند، تعبيري كه رسانه هاي دولتي انگليسي، آمريكايي و سعودي براي توصيف تروريست ها از آن بهره مي گيرند.
همزمان و در اقدامي هماهنگ، دو سايت ضد انقلابي نزديك به هم- روزنت و راديو زمانه- به توجيه جنايات گروهك ريگي و ترور شخصيت شهداي جنايت اخير پرداختند. سايت روزنت كه از اعضاي شبكه عنكبوت به شمار مي رود و پيش از اين بارها با شخص ريگي ارتباط داشته و مصاحبه كرده است، تلاش كرد خدمات عمراني سپاه در سيستان و بلوچستان را نيز واژگونه جلوه دهد. شبكه عنكبوت در اقدام هماهنگ خود و در حالي كه گروهك جندالله نگاهي كاملا ضد بلوچ و ضد اسلامي- اعم از شيعه و سني- دارد، تلاش كرده اين گروهك را طرفدار حقوق مدني و مذهبي و قومي جلوه دهد.

 



آقاي اوباما! ببخشيد كه عليه ملت ما جنايت كرديد! (خبر ويژه)

محسن مخمل باف با انتشار نامه اي در اينترنت كه خطاب آن به اوباما اعلام شده، از طرف مردم اعلام كرد كه جنايات 56 ساله آمريكا نسبت به ايران را مي بخشد. او در عين حال از رئيس شيطان بزرگ به خاطر ماجراي تسخير لانه جاسوسي عذرخواهي كرد و نوشت «اميدوارم كه ما را ببخشيد»!
اين كارگردان خارج نشين كه خود را سخنگوي موسوي و جنبش سبز معرفي مي كند در نامه به اوباما مي نويسد: «ما ايراني ها نشان داده ايم آنچه را كه طي 56 سال به سبب كودتاي آمريكايي ها بر ما گذشت نتوانسته ايم به راحتي فراموش كنيم... اما اكنون پس از تجربه اي دردناك و در عين حال آموزنده به اينجا رسيده ايم كه بتوانيم شما را ببخشيم(!؟) از سويي درك مي كنيم كه حمله به سفارت آمريكا و گروگان گيري كارمندان آن از سوي جوانان انقلابي ما ملت شما را عميقاً رنجانده و فراموش كردن آن براي شما بسيار دشوار است. به سهم خود از شما عذر مي خواهيم و اميدواريم كه ما را ببخشيد»(!؟)
در حالي كه ملت ايران هر سال، 13 آبان (روز تسخير لانه جاسوسي) را به عنوان روز ملي مبارزه با استكبار جهاني گرامي مي دارند، مخمل باف به ارباب اوباما پيشنهاد داده اين روز، روز دوستي آمريكا و ايران اعلام شود! وي بدون اشاره به ماهيت ضدانساني رژيم آمريكا نوشت «اين دوستي براي خلع سلاح جهان و رهاندن آن از مسابقه تسليحاتي مرگبار ديگر در منطقه ملتهب خاورميانه، براي مبارزه با تروريزم و تجارت مواد مخدر و... فايده ها دارد.»
از زمان حضور مستقيم نظامي آمريكا در منطقه خاورميانه، مسابقه تسليحاتي، جنايت و ترور و تجارت مواد مخدر، به شدت رو به گسترش بوده است. البته براي امثال آقاي مخمل باف كه به ويژه طي ماه هاي اخير به ايفاي نقش هاي دم دستي در پروژه هاي ضد انقلابي و ضد ايراني آمريكا پرداخته و از كارگرداني هنري به آكتوري سياسي تنزل جايگاه داده، طبيعي است كه چنان رژيمي را دوست تلقي و از آنها صميمانه به خاطر جنايات و خيانت هايشان عذرخواهي و طلب بخشش كند. سفارت آمريكا به هنگام فعاليت، كانون طراحي انواع كودتاها، آشوب ها و درگيري ها عليه انقلاب نوپاي اسلامي بود.
پيشنهاد مهره ناتوي فرهنگي براي معرفي كردن روز ملي مبارزه با استكبار جهاني به عنوان روز دوستي با آمريكا در حالي است كه سران منافقين جديد در محافل خودماني نسبت به آبروريزي در روز قدس ابراز پشيماني مي كنند. به همين دليل هم سايت افراطي موج سبز به رغم استارت اوليه براي ايجاد تشنج در تظاهرات 13 آبان، اكنون جا زده و مي نويسد «بايد حركات خود را در روز 13 آبان با دقتي وسواس گونه همراه كنيم. سران جنبش به جمهوري اسلامي و قانون اساسي معتقدند. حركت هاي براندازانه به دليل ماهيت افراطي آنها نمي توانند همه اقشار را جذب كنند».

 



كودتاي مخملين شكست خورد آقاي سردبير! در مخفي براي فرار كجاست؟! (خبر ويژه)

عضو موسس و كارچاق كن مطبوعات زنجيره اي با اشاره به فرار شماري از عناصر فعال در اين مطبوعات به خارج كشور گفت تعدادي از همكاران روزنامه هاي مذكور براي پناهندگي به غرب به سراغ وي رفته اند.
ماشاءالله(محمود) شمس الواعظين كه با صداي آمريكا و راديو زمانه گفت وگو كرده بود، اظهار داشت: از ارديبهشت 79 تاكنون 400 نفر از همكاران مطبوعات توقيف شده به خارج از كشور مهاجرت كرده و تعدادي از آنها به رسانه هاي خارجي زبان خارج از كشور پيوستند.
صداي آمريكا از قول اين عضو حلقه كيان گفت: «پس از انتخابات 400 نفر به وي مراجعه كرده و معرفي خواسته اند تا به كمك آن به غرب پناهنده شوند»! بنابر گزارش اين رسانه آمريكايي احسان ملكي، جواد مقيمي و حسن سلمان زاده كه برخي عكس هاي مطبوعات و رسانه هاي آمريكايي از جمله تايم را در زمان درگيري هاي خياباني تامين مي كردند، مخفيانه خود را به تركيه رسانده و درخواست پناهندگي كرده اند. ملكي به صداي آمريكا گفته كه در سفرهاي انتخاباتي موسوي همراه وي بوده و فيلم و عكس مي گرفته است. او مي گويد با دادن پول به قاچاقچي به عنوان چوپان گوسفندان از مرز گذشته است.
فرار همكاران مطبوعات زنجيره اي و آغاز دور تازه فعاليت هاي آنها در رسانه هاي ضد انقلاب (نظير راديو فردا، بي بي سي، صداي آمريكا، گويانيوز، روزنت، راديو زمانه و...) اين واقعيت را كه مطبوعات مذكور در واقع پوششي براي فعاليت پايگاه مطبوعاتي دشمن بوده اند، بيش از گذشته تاييد مي كند. از 10 سال پيش پاي عناصر ضدانقلاب با شتاب بيشتري در مطبوعات باز شد به نحوي كه اعضاي شناخته شده منافقين، سلطنت طلب ها، فراماسونرها، نهضت آزادي و جبهه ملي، همكاران ساواك و موساد و... به تدريج در مطبوعات اجاره اي-زنجيره اي آفتابي شدند.
راديو فردا وابسته به سازمان سيا پريروز از قول «رضا-م» يكي از عناصر سازمان دهنده عناصر فراري در خارج كشور اعلام كرد:ما براي روزنامه نگاراني كه از ايران فرار كرده اند سايت راه اندازي كرديم ولي هيچ نقشي در چارچوب تحريريه آن نداريم و تمام آن، كار روزنامه نگاران ايراني است.
گفتني است عطاءا... مهاجراني وزير ارشاد دولت اصلاحات درباره روزنامه هاي جامعه و توس- كه به سردبيري محمود شمس منتشر مي شدند- تاكيد كرده بود آنها طرفداران نهضت آزادي اند و خود را يلتسين و خاتمي را گورباچف تلقي مي كنند.

 



«ريگي» به كفش آمريكا و انگليس! (خبر ويژه)

با وجود چند سال سابقه تروريستي گروهك ريگي و به خاك و خون كشيدن دهها شهروند بي گناه از سوي اين گروهك، سخنگوي وزارت خارجه آمريكا اعلام كرد فعلا درباره تروريست بودن اين گروه نمي تواند اظهارنظر كند. وي به خبرنگاران گفت اين همان موضوعي است كه ما سرگرم بررسي آن هستيم!
هرچند گروهك تروريستي ريگي از لجستيك مالي و اطلاعاتي آمريكا برخوردار است، ايان كلي سخنگوي وزارت خارجه اين كشور به خبرنگاران گفت «ما در حال بررسي موضوع هستيم.» وي در مقابل اصرار خبرنگاران مبني بر تروريست بودن گروه ريگي، از تاييد تروريست بودن آنها طفره رفت و به شكلي دو پهلو اظهار داشت: من نمي خواهم بگويم اين گروه سازمان تروريستي شناخته نمي شود. گروه آنها يكي از گروههايي است كه ما زير نظر گرفته ايم و در حال بررسي هستيم(!)
80 نفر در جنايت تروريستي اخير گروهك ريگي شهيد و مجروح شدند.
در اين ميان تلويزيون دولتي بي بي سي انگليس هم كه گروهك تروريستي ريگي را «طرفدار حقوق مدني اهل سنت و بلوچ» معرفي مي كند، به طور كاملا تصادفي! توانست با مالك ريگي سركرده تروريست ها ارتباط بگيرد و با وي مصاحبه كند. ريگي در گفت وگو با بي بي سي بدون آن كه به شهادت شهروندان بلوچ و سني در اقدامات تروريستي اخير اشاره كند، مدعي حقوق ملي و مذهبي مردم منطقه بلوچستان شد و درباره تامين مالي اين گروهك هم ادعا كرد مردم محروم منطقه آنها را تامين مالي مي كنند. وي به بي بي سي گفت ما هيچ ارتباطي با انگليس و پاكستان نداريم.
پيش از بي بي سي انگليس، شبكه العربيه و سايت ضدانقلابي «روزنت» از جمله حاميان و تبليغ كنندگان گروهك ريگي بوده اند.
رفتار منافقانه محافل آمريكايي و انگليسي در حالي است كه اخبار جديدي درباره مزدوري گروهك ريگي منتشر مي شود. سايت انگليسي «نيواستيتسمن» در گزارشي به نقل از يك مقام سابق سازمان سيا به نقش دولت عربستان اشاره كرد و افزود: در ديدار 2 سال پيش ديك چني معاون بوش با پرويز مشرف بر ايجاد ستادي عليه ايران با نقش آفريني گروه جندالله توافق شد. قرار بود اين گروه و مشابه هاي آنها جايگزين القاعده شده و در خدمت آمريكا فعاليت كنند.
گفتني است عقايد گروهك هاي افراطي ضد شيعه و سني، به واسطه رژيم سعودي تدارك مي شود و اين رژيم خود بر آمده از طراحي سرويس جاسوسي انگليس در زمينه راه اندازي فرقه جعلي و استعماري وهابيت است. دستگاه اطلاعاتي انگليس در راه اندازي طالبان در افغانستان همكاري مستقيم داشت و اكنون هم جنگ هاي فرقه اي و استخدام مزدوران تروريست در پوشش ادعاهاي مذهبي و قومي را در دستور كار دارد.

 


صفحه (14)


صفحه (3)


صفحه (2)

     


(صفحه(12(صفحه(9(صفحه(6(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14