(صفحه(12(صفحه(9(صفحه(6(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


چهارشنبه 29 مهر 1388- شماره 19491
 

رمال ميانسال10 ميليون گرفت تا قاضي راجادو كند
مانور مديريت بحران در تهران آغاز شد
افزايش 23درصدي سرقت در نيمه نخست امسال
دستگيري 50 عضو شركت هاي هرمي در شيراز
مديرعامل هما خبر داد انتقال زائران خانه خدا از 10 آبان ماه
پيام اينترپل ايران براي دستگيري «عبدالمالك ريگي»
كه از بالا بلندان شرمسارم!
كشف محموله 23تني صادراتي به ارمنستان با كاربرد تهيه مواد مخدر
دستگيري سارق آرايشگاه هاي زنانه
مبتكر كرجي قفل ضد سرقت ساخت
9 خودرو در برج سعادت آباد تهران سوخت
اعتراض مردم به تأخير حركت قطارهاي مترو
مخالفت كليساي ايتاليا با تدريس اسلام
10 سال زندان به خاطر گربه كشي
استقبال با لنگه كفش
معجزه سقوط!



رمال ميانسال10 ميليون گرفت تا قاضي راجادو كند

يك مرد رمال از دختر جواني 10 ميليون تومان گرفت تا دهان يك قاضي را با ورد و جادو ببندد و از صدور حكم سنگين براي وي جلوگيري كند.
به گزارش فارس، عصر 20 مهر امسال مرد ميانسالي با مراجعه به مسئولان دادسراي امور جنايي تهران پرده از يك راز برداشت.
اين مرد ميانسال مدعي شد دخترش بدون اطلاع وي و همسرش اقدام به ريختن 10 ميليون تومان پول به حساب يك مرد 50 ساله كرده است.
سليماني بازپرس شعبه دوم دادسراي امور جنايي تهران درباره اين پرونده گفت: تحقيقات آغاز شد تا اينكه دختر جوان مدعي شد در يكي از شعبات دادسرايي در تهران پرونده اي در حال رسيدگي داشته است و قاضي پرونده قرار بوده براي وي قرار سنگيني صادر كند براي همين با مرد 50 ساله اي به نام جوادي تماس گرفته و اين فرد حاضر شده در قبال دريافت 10 ميليون تومان وجه نقد كاري كند تا دهان قاضي بسته شود.
با ترفندهاي پليسي مرد ميانسال شناسايي و در مخفيگاهش در حوالي شرق تهران دستگير شد اما در بازجويي ها ادعا كرد زن جوان را نمي شناسد و از وي پولي نگرفته است.
تحقيقات براي مشخص شدن زواياي پنهان اين پرونده ادامه دارد.

 



مانور مديريت بحران در تهران آغاز شد

مانور مديريت بحران كه براي بررسي امكانات، توانمندي ها و ارزيابي عملكرد در سازمان پيشگيري و مديريت شهر تهران از ساعت 23 روز دوشنبه آغاز شده است به مدت 4 روز ادامه مي يابد.
به گزارش پايگاه اطلاع رساني وزارت كشور، حسين باقري معاون وزير كشور و رئيس سازمان مديريت بحران كشور در حاشيه اين مانور با اشاره به زمين لرزه 4 ريشتري 25 مهر در حوالي شهرستان ري گفت: با توجه به عمق 12 تا 15 كيلومتري زمين لرزه، لرزش آن به خوبي از سوي شهروندان احساس شد و در پي آن با دستور رئيس جمهور به عنوان رئيس شوراي عالي مديريت بحران كشور، قرار شد كه همه كار گروه هاي ملي، استاني، شهري و منطقه اي مانوري را براي بررسي امكانات، توانمندي ها و ارزيابي عملكرد انجام دهند.
وي افزود: با توجه به فعاليت هاي انجام شده اين اطمينان را به شهروندان تهراني مي دهيم كه با تمام امكانات حاضر هستيم و اميد مي رود اين تمرين مديريتي با مشاركت مردم و همشهريان و توجه جدي آنها نتيجه مطلوبي را در پي داشته باشد.
اين مانور به مدت 4 روز ادامه خواهد داشت و قرار است در برخي مناطق مانور تخليه و اسكان اضطراري نيز با همكاري مردم و شهرداران مناطق انجام شود.
گفتني است در همايشي كه به همين منظور روز گذشته در هتل المپيك برگزار شد، حسين باقري رئيس سازمان مديريت بحران كشور با بيان اينكه مي توان اثرات حوادث و بلاياي طبيعي را كاهش داد، افزود: ما در كشوري زندگي مي كنيم كه آب و هواي چهار فصل و ذخاير غني و سرشار دارد و بايد حوادث آن را هم تحمل كنيم.
مانور تخليه و اسكان اضطراري در منطقه 20
مسئول هماهنگي ستاد مديريت بحران منطقه 20 تهران از برپايي نخستين مانور تخليه و اسكان اضطراري به منظور آمادگي و هماهنگي در زمان وقوع زلزله در اين منطقه خبر داد.
به گزارش روابط عمومي شهرداري منطقه 20، جلال خوشخوان با اشاره به اينكه اين مانور در مقياس محله اي به اجرا گذاشته مي شود، گفت: مانور تخليه و اسكان اضطراري در مجتمع مسكوني گلبرگ واقع در محله استخر با مشاركت شهروندان و شوراياري اين محله و با همكاري ادارات، آب، برق، گاز، مخابرات، هلال احمر، بهزيستي و بهداشت و درمان ساعت 10 صبح روز پنجشنبه 14 آبان برگزار مي شود.
خوشخوان در تشريح سناريوي اين مانور افزود: اين مانور براساس وقوع زلزله اي فرضي به بزرگي 5/4 ريشتر در كانون شهرري به وقوع مي پيوندد كه اين حادثه باعث شكستن شيشه هاي ساختمان ها، ترك ديوارها و سقوط عناصر غيرسازه اي مي شود. وي گفت: براساس سناريوي اين مانور ساكنان بايد ساختمان را تخليه و در محل امن اسكان داده شوند. و ي افزود: دقايق اوليه ستاد مديريت بحران مجتمع گلبرگ فعال شده و با همكاري شوراياري محله استخر شروع به امدادرساني مي كنند تا زماني كه نيروهاي امدادي به محل حادثه برسند. سپس ستاد مديريت بحران ناحيه 5 مديريت زلزله فرضي را برعهده مي گيرد و عمليات تخليه اسكان اضطراري با همكاري سازمان هاي عضو ستاد شروع مي شود.
آماده باش بيمارستان هاي تهران
معاون اورژانس كشور گفت: تمام بيمارستان هاي دولتي و خصوصي تهران و همه پرسنل اروژانس اين شهر براي شركت در مانور بحران زلزله به حالت آماده باش در آمدند.
محمد سرور در گفت وگو با فارس افزود: يكي از دستگاه هاي اصلي مسئول در بحران، وزارت بهداشت و اورژانس كشور است كه در اين مانور شركت دارد، به همين علت تمام پرسنل اورژانس تهران و مركز عمليات بحران اورژانس تهران و كشور در اين عمليات فعال هستند.
سرور گفت: بر اين اساس 1010 تخت بيمارستاني در 23 بيمارستان دولتي و خصوصي تحت پوشش دانشگاه علوم پزشكي تهران در اين عمليات مديريت بحران به حالت آماده باش قرار گرفته اند و پرسنل تخصصي بيهوشي و جراحي و ساير كادر درماني اين مراكز در اين مانور فعال هستند.
وي افزود: بيمارستان هاي 2 دانشگاه علوم پزشكي ديگر تهران نيز در اين مانور عمليات بحران زلزله در كنار ساير دستگاه هاي مسئول از جمله شهرداري فعال هستند و تا زمان اعلام وضعيت سفيد و عبور از وضعيت قرمز از سوي سازمان مديريت بحران اين مانور ادامه دارد.

 



افزايش 23درصدي سرقت در نيمه نخست امسال

فرمانده انتظامي تهران بزرگ با تشريح عملكرد نيروي انتظامي طي ششماهه اول امسال از افزايش 23درصدي سرقت در تهران خبر داد.
سردار رجب زاده در گفت وگو با ايسنا اظهار داشت: در اين مدت 43 هزار و961 فقره سرقت انجام شد كه اين ميزان افزايش 23درصدي را نسبت به ششماهه سال گذشته نشان مي دهد. اين در حالي است كه ميزان كشف سرقت در اين مدت 13درصد و ميزان دستگيري سارقان نيز 19درصد افزايش داشته است.
وي در مورد سرقت هاي مسلحانه نيز گفت: وقوع سرقت هاي مسلحانه در اين مدت نسبت به مدت مشابه سال گذشته 15درصد كاهش داشته است. همچنين در ششماهه اول امسال 4هزار و930 كيلو مواد مخدر كشف شد كه اين ميزان نسبت به مدت مشابه سال گذشته 6درصد افزايش نشان مي دهد.
كاهش كشته هاي تصادفات
به گفته سردار رجب زاده ميزان تصادفات منجر به مرگ 19درصد و تعداد كشته شدگان اين تصادفات 23درصد كاهش نسبت به مدت مشابه سال گذشته داشته است.
همچنين آمار تصادفات جرحي در اين مدت 15درصد و تصادفات خسارتي 28درصد كاهش نشان مي دهد.
وي ادامه داد: در اين مدت 550 هزارتماس تلفني با مركز فوريت هاي پليسي «110» گرفته شد كه بيش از 160هزار تماس آن از سوي پليس عملياتي شده است.
فرمانده انتظامي تهران بزرگ ميزان تشكيل پرونده در كلانتري ها را طي ششماهه اول امسال 191هزار و983 فقره پرونده عنوان كرد و افزود: براي 131هزار و599 پرونده اجراي احكام و ابلاغ قضايي انجام شد و 14هزار و384 نفر نيز بدرقه زندان شدند.

 



دستگيري 50 عضو شركت هاي هرمي در شيراز

رئيس پليس اطلاعات و امنيت عمومي فارس از دستگيري 50 نفر از اعضاي شركت هاي هرمي شكل در شيراز خبر داد.
به گزارش خبرگزاري فارس از شيراز به نقل از معاون اجتماعي فرماندهي انتظامي استان فارس، مسعود روستا گفت: در پي ترويج بازاريابي اينترنتي، شبكه اي و چند لايه اي، ماموران ما از فعاليت مشكو ك شركتي مجهول با عنوان «دورسار رايانه» در يكي از خيابان هاي واقع در شمال شهر شيراز مطلع شدند.
وي گفت: پس از انجام تحقيقات لازم و يك سري اقدامات ويژه اطلاعاتي مشخص شد شركت هرمي «گلدكوئيست اينترنشنال I.Q» به سرپرستي فردي به نام «محمد- الف» با شعار (وقت طلاست) به طور گسترده با برگزاري جلسات توجيهي در يكي از مراكز تفريحي اطراف شيراز اقدام به عضوگيري هرمي مي كند.
وي افزود: با توجه به ممنوعيت فعاليت اين گونه شركت ها تدابير لازم از سوي ماموران اتخاذ شد تا اين كه اين شركت دفتر خود را به يكي ديگر از خيابان هاي واقع در مركز شهر انتقال و همچنان فعاليت خود را با عنوان تجارت الكترونيك ادامه مي داد.
رئيس پليس اطلاعات و امنيت عمومي فارس اظهار داشت: به منظور انهدام كامل شبكه و دستگيري اعضاي فعال آن ايستگاه مراقبتي ثابت توسط عوامل اطلاعاتي در حوالي اين دفتر داير تا اين كه ماموران ما متوجه شدند جلسه توجيهي در آن محل در حال اجرا است.
وي گفت: بلافاصله ماموران با هماهنگي مقام قضايي از دفتر آن شركت بازرسي كردند كه در نتيجه 50 نفر (مرد و زن) از اعضاي شبكه گلدكوئيستي را دستگير و دورايانه، تعداد قابل توجهي بروشور و كتاب آموزشي، 50 سي دي آموزشي و دو فلش حافظه نيز كشف كردند.

 



مديرعامل هما خبر داد انتقال زائران خانه خدا از 10 آبان ماه

مديرعامل جديد هواپيمايي جمهوري اسلامي ايران گفت: انتقال زائران خانه خدا با 120 پرواز از دهم آبان ماه آغاز مي شود.
به گزارش ايسنا، فرهاد پرورش با بيان اينكه عمليات انتقال با همكاري شركت هواپيمايي سعودي انجام مي شود، افزود: با توجه به اينكه امسال حدود 40 درصد از تعداد زائران كاسته شده است، درصدد هستيم مسافران و زائران كشورهاي ديگر را با ظرفيت خالي پروازها منتقل كنيم كه در اين زمينه با كشور تايلند موافقتنامه امضا شده است.
وي گفت: 5 هزار و 200 نفر از زائران كشور تايلند از طريق ناگان هوايي ايران به عربستان سعودي اعزام مي شوند.
پرورش با بيان اينكه امسال حدود 32 هزار و 500 زائر ايراني از طريق ناوگان شركت هواپيمايي ايران اير به عربستان سعودي اعزام مي شوند، خاطرنشان كرد: براساس تفاهم نامه دوطرفه بين ايران و عربستان نيمي از عمليات انتقال و بازگشت زائران همچون سال هاي گذشته توسط شركت هواپيمايي سعودي انجام خواهد شد كه حدود 32 هزار و 500 نفر هم براي امسال سهم شركت هواپيمايي سعودي است.
مديرعامل هما گفت: حدود 120 پرواز از 8 فرودگاه كشور به عربستان انجام خواهد شد.
وي درباره تعداد زائران خارجي كه از طريق ناوگان هوايي ايران به عربستان منتقل مي شوند، گفت: نمي توان گفت 40 درصد ظرفيت خالي موجود كاملا با زائران كشورهاي ديگر تكميل شود اما اگر همه قراردادها و تعهدات انجام شود حجم پرواز و فعاليت ها شايد بيشتر شود.
پرورش درباره نحوه سرويس دهي و ارائه امكانات به مسافران با توجه به كاهش تعداد آنها در سال جاري خاطرنشان كرد: اميدواريم امسال وضعيت سرويس دهي بهتر از سال هاي گذشته باشد. وي با اشاره به تأخيرات پروازها اظهار داشت: بخشي از تأخيرات تابع عوامل داخل كشور است و بخشي مربوط به كشور عربستان است كه امسال تغييراتي در ترمينال هاي عربستان صورت گرفته و اميد است ميزان تأخيرات كاهش يابد.

 



پيام اينترپل ايران براي دستگيري «عبدالمالك ريگي»

اينترپل ايران از سازمان بين المللي پليس جنايي درخواست كرد تا همكاري لازم را با اين پليس براي دستگيري عبدالمالك ريگي كه سردستگي يك گروهك تروريستي را برعهده دارد به عمل آورد.
به گزارش فارس، پس از حادثه تروريستي عوامل دست نشانده گروهك تروريستي عبدالمالك ريگي در منطقه پيشين شهرستان سرباز استان سيستان و بلوچستان كه منجر به شهادت تني چند از مسئولان و فرماندهان نظامي، سران قبايل و مردم سيستان و بلوچستان و مجروح شدن عده اي ديگر شد، اينترپل تهران با ارسال پيامي به سازمان بين المللي پليس جنايي (اينترپل) خواستار اتخاذ تدابير لازم براي مقابله با اقدامات گروهك تروريستي ياد شده و شناسايي و دستگيري سركرده گروه (عبدالمالك ريگي) و عوامل وابسته به آن از طريق اينترپل و مقامات ذيصلاح پاكستاني گرديد.
در اين گزارش آمده است: بنا بر اطلاعات واصله اين تروريست با اسامي مستعار به كشورهاي مختلف از جمله امارات متحده عربي، عربستان، قطر و... نيز تردد مي كند.
مهمترين هدف اعضاي اين گروهك كه از سوي برخي كشورها كمك مالي و تسليحاتي و اطلاعاتي دريافت مي كنند ايجاد تفرقه ميان شيعه و سني است. آنان قصد تحقق اين خواسته خود را با انجام جنايت، بمب گذاري، ترور، آدم ربايي، راهبندي، سرقت مسلحانه و سلب آسايش دنبال مي كنند.
بنابر اعترافات عبدالحميد ريگي برادر سركرده گروهك تروريستي ريگي كه همسر و مادر سه فرزند بي گناهش را نيز در خواب به قتل رسانده است، عبدالمالك از 12سالگي توسط گروهك هاي تروريستي منحرف و همكاري خود را با اين گروهها آغاز كرده است.
همچنين حميد با ارائه مستنداتي تاكيد كرده است كه عبدالمالك ريگي و همدستانش تحت حمايت مستقيم آمريكا قرار داشته و از كمك هاي نظامي، آموزشي و مالي اين كشور برخوردار بوده اند.
بنابر اعلام دادستاني استان سيستان و بلوچستان محاربه و افساد في الارض از طريق عضويت و همكاري موثر با گروهك تروريستي عبدالمالك، آدم ربايي مسلحانه، بستن راه بر مردم بي گناه در محل تاسوكي و دارزين و به شهادت رساندن شماري از مردم عادي، درگيري با ماموران انتظامي در نقاط مختلف استان و حمله به پاسگاههاي مرزي «از جمله جرايم اعضاي اين گروهك است. حادثه تروريستي بخش پيشين شهرستان سرباز استان سيستان و بلوچستان كه منجر به شهادت چند تن از فرماندهان سپاه، سران طوايف بلوچ و شهروندان شد نيز به اين جنايات افزوده شده است.
تخريب و به آتش كشيدن اموال و خودروهاي عمومي و خصوصي، تهيه و حمل و نگهداري انواع سلاح و مهمات و تجهيزات ساخت بمب، ربودن اتباع خارجي با هدف ايجاد رعب و وحشت، تشويش اذهان و اخلال در امنيت عمومي با انگيزه مقابله با نظام، شهادت مظلومانه افرادي چون شهيدان سرهنگ كاوه، زاهد شيخي و رحيم پور و مشاركت در راهبندي و گروگانگيري مسلحانه 22 شهروند عادي در جاده چابهار- نوبنديان» بخشي ديگر از جنايت هاي گروهك ريگي موسوم به جندالله است.

 



كه از بالا بلندان شرمسارم!

نه اينكه توي قانون چيزي درباره ممنوعيت حمل بار يك وانت بار توسط موتورسيكلت چيزي ننوشته باشند، نه اينكه توي پايتخت به اين درندشتي وانت بار پيدا نمي شود، نه اينكه حتي صاحب و راكب دوم اين موتورسيكلت از اين مسائل خبر نداشته باشد، نه اينكه سر چهار راه استانبول سه چهار نفر از برادران مامور راهنمايي و رانندگي حضور فيزيكي نداشته باشند، نه. اما مسئله اين است كه اگر همه موارد فوق طبق روال صحيح خودش انجام مي شد، عكس روز امروز كيهان را شما مي آمديد تهيه مي كرديد؟! تقي دژاكام

 



كشف محموله 23تني صادراتي به ارمنستان با كاربرد تهيه مواد مخدر

رئيس كل گمرك از كشف و توقيف صادرات 23 تن اسيد سولفوريك قاچاق كه كاربرد درتهيه مواد مخدر دارد، خبر داد.
گمرك كشور كه مدتي است سياست اعلام كشفيات قاچاق را درپيش گرفته، پـس از اعلام جزئيات كشف مقادير زيادي عتيقه، اين بار از كشف 23 تن اسيد سولفوريكي كه درتهيه مواد مخدر كاربرد دارد خبر داد.
اردشير محمدي- رئيس كل گمرك ايران -دراين باره به ايسنا گفت: «اخيراً 23تن اسيدسولفوريك كه به عنوان پيش ساز معرفي ميشود و استفاده مشترك درتوليد مواد مخدر و كالاهاي ديگر دارد توسط گمرك كشف شده است.»
وي كه با ايسنا گفت وگو كرد، افزود:اين محموله ازمرز جلفاي ايران درحال قاچاق بود كه هم اكنون پرونده آن به مرجع قضايي براي رسيدگي ارجاع شده است.
همچنين محمدي درمورد كشف قاچاق توسط گمرك خاطرنشان كرد: گمرك وظيفه ذاتي اش اين است كه اگر كالايي به گمرك آمد واز مبادي رسمي خواست خارج شود، چنانچه مغاير با قانون و مقررات و مشمول بندهاي يازده گانه ماده 29 قانون امور گمركي باشد نسبت به اعمال مقررات قاچاق اقدام وبرخورد قانوني خود را دنبال مي كند.
يادآوري مي شود: صادرات اسيد سولفوريك كه علاوه بر مصارف صنعتي، براي توليد مواد مخدر وروان گردان ها و پيش سازها نيز مورد استفاده قرارمي گيرد به لحاظ حساسيت به مجوز وزارت بهداشت و كنوانسيون هاي مواد مخدر كشورهاي مبدا و مقصد نياز دارد.
همچنين روابط عمومي گمرك دراين باره اعلام كرد:«محموله فوق تحت عنوان كالاي مجاز ديگري وبه نام جعلي اسيدسولفورنيك به گمرك اظهار شده و قرار بوده به ارمنستان ارسال شود كه درگمرك جلفا كشف و توقيف شد. يكي از شركت هاي تعاوني مرزنشين اين محموله را با ارزش بالاتر از قيمت واقعي آن اظهار كرده بود، كه علاوه بر تخلف از قانون و ارتكاب به امر قاچاق قصد داشت به طور غيرقانوني از مزايايي مانند جوايز صادراتي، واردات در قبال صادرات و استرداد حقوق ورودي به كارگرفتن مواد اوليه درتوليد كالاي صادراتي استفاده كند. ارزش اين ميزان قاچاق را نيز سازمان هاي ذي ربط بايد اعلام كنند.»

 



دستگيري سارق آرايشگاه هاي زنانه

رئيس پايگاه نهم پليس آگاهي تهران بزرگ گفت: سارقي كه از مشتريان آرايشگاه هاي زنانه در شهرري سرقت مي كرد، دستگير شد.
سرهنگ كارآگاه حسين عباسچيان در گفت وگو با واحد مركزي خبر گفت: روز پنجشنبه 15 مرداد زني با حضور در كلانتري 131 شهرري اذعان داشت به همراه دختر و نوه ام به آرايشگاهي در شهر ري مراجعه كردم و هنگامي كه خواستم حق الزحمه آرايشگر را پرداخت كنم متوجه سرقت كيف خود شدم.
اين زن افزود: كيف حاوي يك عدد گوشي تلفن همراه، مبلغ يك ميليون و 700 هزار تومان پول نقد، يك سرويس طلا، يك رشته دستبند و زنجير طلا و يك قطعه سكه طلا بود.
سرهنگ عباسچيان تصريح كرد: با تشكيل پرونده و ارسال آن به دادسراي شهرري، به دستور بازپرس شعبه هشتم، پرونده براي رسيدگي تخصصي به پايگاه نهم پليس آگاهي تهران بزرگ ارسال شد.
وي با بيان اينكه پس از چهره نگاري متهم و تاييد شاهدان حاضر در آرايشگاه، تحقيقات براي دستگيري متهم آغاز شد، افزود: متهم در قالب مشتري و به بهانه تعيين وقت به آرايشگاه مراجعه كرده بود و پس از سرقت به سرعت از محل مي گريزد.
سرهنگ عباسچيان گفت: در تحقيقات مشخص شد متهم زني 32 ساله به نام مرضيه است كه داراي سابقه كيفري است.
وي افزود: سرانجام ماموران آگاهي موفق شدند 25 مهر با زير نظر گرفتن مكان هايي كه احتمال داشت متهم در آنجا تردد كند مرضيه را مقابل بيمارستان فيروزآبادي دستگير كردند.
سرهنگ عباسچيان با بيان اينكه مرضيه پس از حضور در پايگاه نهم پليس آگاهي، به سرقت از آرايشگاه اعتراف كرد افزود: در تحقيقات مشخص شد متهم با حضور در آرايشگاه هاي شهرري گوشي تلفن همراه يك عروس و مادرش و نيز 500 هزار تومان پول نقد آنان را به همين شيوه ربوده است.
رئيس پايگاه نهم پليس آگاهي تهران بزرگ با اشاره به اينكه احتمال دارد متهم اموال تعداد ديگري از شهروندان را با اين شيوه به سرقت برده باشد، گفت: بازپرس شعبه هشتم دادسراي شهرري دستور داد چهره متهم براي شناسايي ديگر مالباختگان، بدون پوشش منتشر شود.

 



مبتكر كرجي قفل ضد سرقت ساخت

با حمايت كميته امداد غرب استان تهران مبتكر كرجي قفل فولادي ضد سرقت ساخت.
به گزارش خبرگزاري فارس از كرج به نقل از روابط عمومي كميته امداد امام خميني غرب استان تهران «علي مرتضي احمدوند» مخترع اين قفل اظهار داشت: اين قفل تنها قفل آزمايش شده در آزمايشگاه ها و تحقيقات جنايي و اداره آگاهي تهران بزرگ، وزارت صنايع و پژوهشكده صنعتي است.
وي گفت: قفل فولادي ضد سرقت در سه سايز مختلف و مورد استفاده درهاي ورودي آپارتمان ها، در آكاردئوني، پدال ماشين هاي سبك و سنگين، چهار شاخه فرمان كاميون، جعبه هاي كاميون هاي بزرگ، تريلر، باري، كمپرسي و ... است.
وي افزود: از مزاياي اين قفل غير قابل برش و ضد اسيدي بودن آن در هنگام سرقت است.
احمدوند ضمن تقدير از كميته امداد در خصوص حمايت و اعطاي وام براي توليد اين محصول در بازار گفت: اميد است با حمايت هاي مالي بيشتر كميته امداد به افزايش توليد اين قفل در كشور و در رقابت با قفل هاي خارجي دست يابيم.

 



9 خودرو در برج سعادت آباد تهران سوخت

آتشي كه ديروز به طور مرموز در يكي از برج هاي مسكوني غرب تهران به پا شد خسارت فراوان مالي برجا گذاشت.
به گزارش ايسكانيوز، ساعت 06:3 بامداد سه شنبه از طريق سامانه 125به ستاد فرماندهي آتش نشاني پايتخت اعلام شد يك برج مسكوني در سعادت آباد- نرسيده به بزرگراه يادگار امام، كوي يكم- به شدت شعله ور شده است و ده ها نفر گرفتار شده اند. سپس گروه هاي عملياتي ايستگاه هاي 58، 25 و گروه نجات شماره 3 به سرعت دست به كار شدند و با خودروهاي بالابر و استفاده از تجهيزات تنفسي، از چند جهت به مهار آتش پرداختند.
ساكنان اين برج به خاطر زبانه كشيدن آتش و گسترش دود غليظ از طبقه همكف، نمي توانستند به بيرون بروند و به ناچار به پشت بام رفته بودند. چند نفر هم بين دود گرفتار شده بودند كه «ناجيان 125» به دادشان رسيدند.
در مجموع 60 نفر از ساكنان سالم به خارج از ساختمان انتقال يافتند اما دو نفر كه دچار دود گرفتگي شديد شده بودند از سوي كمك رسانان اورژانس به بيمارستان فرستاده شدند. مدير منطقه 4 عمليات آتش نشاني تهران كه در برج خبرساز حضور داشت گفت: آتش از پاركينگ ساختمان گسترش يافته و به 9 دستگاه خودرو سرايت كرده بود.
تقي رضواني ادامه داد: هم اكنون بررسي هاي كارشناسان براي تشخيص علت اصلي بروز آتش سوزي مرموز و تعيين ميزان دقيق خسارت مالي ادامه دارد.

 



اعتراض مردم به تأخير حركت قطارهاي مترو

تاخير حركت قطارهاي مترو در ايستگاه ميدان امام خميني(ره) عصر دوشنبه موجب اعتراض مسافران حاضر در اين ايستگاه شد.
به گزارش ايرنا، تاخير در حركت واگن هاي متروي ايستگاه ميدان امام خميني (ره) براي چندمين بار طي چندروز گذشته موجب سردرگمي و اعتراض مسافران در اين ايستگاه شده است.
بنابراين گزارش مردم معترض به تاخيرهاي پياپي، براي اعلام اعتراض خود به باجه هاي مستقر در اين ايستگاه مراجعه و خواستار ارائه توضيحات از مسئولان حاضر شدند.
فردي كه در زمان وقوع تاخير در ايستگاه ميدان امام خميني (ره) حضور داشت در گفت وگو با خبرنگار اجتماعي ايرنا گفت: دليل تاخيرها اعتراض رانندگان قطار نسبت به حقوق خود است.
مهدي حسني افزود: اين تاخيرها از روز چهارشنبه گذشته به موضوعي عادي تبديل شده است. بنا به اين گزارش هيچ يك از مسئولان متروي شهري در ايستگاه فوق حاضر به پاسخگويي نشدند.

 



مخالفت كليساي ايتاليا با تدريس اسلام

رئيس كنفرانس اسقف هاي ايتاليا با تدريس دين اسلام در مدارس آن كشور مخالفت كرد.
به گزارش پايگاه اينترنتي روزنامه «المصريون» كاردينال «آنجليو بانياسكو» در مقاله اي كه در روزنامه «كوريره دلاسرا» ايتاليا به چاپ رسيد، مخالفت صريح خود را اعلام كرد و نوشت: آموزش كاتوليك در مدارس جايز است، چرا كه جزيي از تاريخ و فرهنگ ماست، اما پيشنهاد دولت براي آموزش دين اسلام قابل پذيرش نيست.اين در حالي است كه «ادولفو اورسو» معاون وزير «توسعه اقتصادي» آموزش و تدريس دين اسلام را در ساعت هاي اختياري براي جلوگيري از فروغلتيدن دانش آموزان مسلمان در داخل اسلامگرايان افراطي پيشنهاد كرده بود.پيش از اين نيز چپگراهاي ايتاليا و به خصوص «مسيمو داليما» نخست وزير سابق از اين پيشنهاد دولت استقبال كرده بودند.«سيلويو برلوسكني» نخست وزير راستگراي ايتاليا، اين پيشنهاد را تنش زا دانست و «جان فرانكو فيني» رئيس پارلمان نيز آن را برخلاف مصالح و منافع كشورش برشمرد.جالب تر اينكه، در پايان سال 2007 شهروندان غيرايتاليايي 4/2درصد از دانش آموزان مدارس ايتاليا را تشكيل مي دادند كه 37دهم درصد آنها (184هزار نفر) مسلمان بودند، كه مسلما اين رقم پس از دو سال افزايش چشمگيري داشته و اين موضوع باعث هراس دولتمردان ايتاليا شده است.

 



10 سال زندان به خاطر گربه كشي

يك مرد استراليايي به علت خفه كردن گربه نامزد خود حداقل به 10 سال حبس محكوم شد.
به گزارش خبرگزاري فرانسه «پائول ماهر» 24 ساله در اوت 2008 به وسيله يك كوكتول مولوتف به خانه نامزد سابق خود حمله كرد و گربه 4 ساله او را كه «ساكس» نام داشت با يك سيم تلفن خفه نمود.قاضي فيليسيتي همپل، قاضي دادگاه «ماهر» اعلام كرد: اين اقدام، اقدامي حساب شده، بي رحمانه و ظالمانه بوده است.اين خبر مي افزايد: پائول سابقه بيماري رواني و استفاده از موادمخدر هم داشته است.

 



استقبال با لنگه كفش

دانشجويان دانشگاه شيكاگو با لنگه كفش از نخست وزير سابق اسرائيل استقبال كردند.
به نوشته روزنامه المصريون، دانشجويان دانشگاه شيكاگو «ايهود اولمرت» نخست وزير سابق رژيم صهيونيستي را جنايتكار جنگي ناميدند و يكي از دانشجويان اقدام به پرتاب كفش به سوي وي كرد.يكي از دانشجويان خطاب به مسئولان دانشگاه شيكاگو گفت: شما بايد خجالت بكشيد كه اين جنايتكار را به دانشگاه راه داده ايد.گزارش صداي اسرائيل و روزنامه يديعوت آحارونوت حاكي است، دانشجويان دانشگاه شيكاگو در طول سخنراني اولمرت به فريادهاي اعتراض آميز خود ادامه دادند.به گفته اين منابع، اعتراضات دانشجويي فقط به سالن سخنراني نخست وزير سابق اسرائيل منحصر نشد بلكه در بيرون از آن دهها دانشجو با برافراشته كردن پرچم هاي فلسطيني و سردادن شعارهاي ضداسرائيلي به حضور اولمرت در دانشگاه اعتراض كردند.

 



معجزه سقوط!

مقامات اورژانس مركزي ايالت كاليفرنيا اعلام كردند: يك نوزاد 22روزه پس از سقوط از ارتفاع 10متري به طرز معجزه آسايي زنده ماند.
«چارلز توماس» رئيس آتش نشاني منطقه «كانتراكوستا» در ايالت «كاليفرنيا» در مصاحبه اي با خبرگزاري رويترز گفت: روز يكشنبه ساكنان خيابان «ويلبور» از سقوط يك نوزاد 22روزه از بالكن يك ساختمان سه طبقه خبر دادند و ماموران آتش نشاني و اورژانس بلافاصله به محل اعزام شدند.وي خاطرنشان كرد: اين حادثه در ساعت 40:11 به وقت محلي رخ داد و اين نوزاد در ساعت 12به بيمارستاني در نزديكي محل حادثه منتقل شد.براساس اعلام نظر پزشكان اورژانس، اين نوزاد تنها از ناحيه كمر و دست هايش دچار كوفتگي شده و آسيب جدي به وي وارد نيامده است.به گزارش ايسنا، براساس اعلام روزنامه هاي محلي ايالت «كاليفرنيا» اين نوزاد 22روزه به طور معجزه آسايي زنده مانده است.تحقيقات در رابطه با چگونگي سقوط اين نوزاد از بالكن ساختمان توسط ماموران پليس ايالتي ادامه دارد.

 

(صفحه(12(صفحه(9(صفحه(6(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14