(صفحه(12(صفحه(9(صفحه(6(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


چهارشنبه 29 مهر 1388- شماره 19491
 

صفحه (14)

صفحه (3)

صفحه (2)

     
سهام شهادت
مجلس تصويب كرد يارانه دارو حذف نمي شود
آيت الله مقتدايي: برتري انتخاب آيت الله خامنه اي به عنوان رهبر روزافزون است
خارج از دستور
منوچهر متكي: ضرورتي به خريد سوخت هسته اي از فرانسه وجود ندارد
سرتيپ سلامي: تروريست ها را در سراسر جهان تعقيب مي كنيم
وزير اطلاعات: دستگاه اطلاعاتي پاكستان با گروهك ريگي در ارتباط است
جانشين ستاد كل نيروهاي مسلح:
مجاهدت سردار شهيد شوشتري زمينه ساز نابودي ضدانقلاب در جنوب شرق كشور است
فرمانده نيروي قدس: آمريكا زيرپاي مردم منطقه له خواهد شد



سهام شهادت

خبر نورعلي را صبح آوردند
روباه پير قبل از همه محكوم كرد
و سياستمدارها بيانيه دادند
مثل هميشه
...بگذريم
¤
سلام حاج نورعلي
سلام كاك نورعلي
حالت را نمي پرسم
چون مي دانم خوب است
خيلي خوب
ملالي نيست جز دوري شما
خاطرت جمع
آن هم يكي دو روز ديگر برطرف مي شود
اگر از حال ما بپرسي
اي... بدك نيست
مي گويند زنده ايم
هرچند من شك دارم
شايد حالمان بهتر هم شد
چه خوب شد كه از اينجا رفتي
يعني اينطوري رفتي
همينطوري ماندن كه كار تو نيست
حالا هر چقدر هم مي خواهي درجه داشته باش
اينجا بايد قوانين بازي را بداني
ريشت را آنكارد كني
ريشه هم نداشتي، نداشتي
دكترايت را از هر جا شده بگيري
سفارش بدهي چند كتاب برايت بنويسند
مصاحبه يادت نرود
بعد هم كت و شلوار مارك دار
و چپاندن خود در يكي از اين ليست ها
وقتي مستقيم نباشد
چپ و راستش هم خيلي مهم نيست
بستگي به سمت و سرعت باد دارد
بايد هواشناس خوبي باشي
اما تو هيچوقت جهت باد را نفهميدي
نفهميدي تيتر يك روزنامه ها شدن چه كيفي دارد
با كودكان بشاگردي لابي كردي
سبكي روان نويس، سنگيني بيل را از يادت نبرد
اصلا تقصير خودت بود
آشتي و وحدت مي خواستي؟
مگر مملكت حزب و سياستمدار و دفتر و دستك نداشت؟
تو چه كاره بودي
با آن ريش سفيدت رفتي با ريش سفيدهاي بلوچ جلسه گذاشتي
آدم بايد در اين سن و سال به فكر آينده خانواده اش باشد
بچه هايش را بفرستد لندن براي تحصيلات تكميلي
بايد حقت را، سهمت را از انقلاب مي گرفتي
نمي بيني همه دنبال سهمشان هستند؟
حالا ديگر همه سهام دار شده اند
خدا سايه نفت را از سرمان كم نكند
همه سهمي دارند
حالا چند صفر كمتر يا بيشتر چه فرقي مي كند؟
آدم بايد سياست داشته باشد
عين ديانتش هم نبود، نبود
معمولا چهار سال يك بار ليست مي دهند
عده اي لابي مي كنند
برخي حمايت
بالاخره صندلي ها كم اند و تشنه ها زياد
حاج نورعلي!
حاج احمد يادت هست؟
چهار سال پيش بود
صبحي دلگير و باراني
خبرش را آوردند
و تو جا مانده بودي از پرواز
نمي دانستي نام تو در ليست بعدي است
¤
خبر نورعلي را صبح آوردند
گفتند بيا تو هم سهمت را بگير
سهام شهادت
م.عابر دامغاني

 



مجلس تصويب كرد يارانه دارو حذف نمي شود

با راي نمايندگان مجلس شوراي اسلامي مقرر شد يارانه دارو حذف نشود.
در نشست علني ديروز خانه ملت، مواد ديگري از لايحه هدفمند كردن يارانه ها در دستور كار قرار گرفت و در اين ميان پيشنهادات برخي نمايندگان در خصوص اصلاحات جزيي در لايحه با استقبال اكثريت همراه شد.
از جمله اين پيشنهادات مي توان به طرح محمد كريم شهرزاد نماينده اصفهان اشاره كرد كه گفت: دارو از موارد هدفمند كردن يارانه ها خارج شود.
وي تاكيد كرد: اگر داروي اضافه در كشور مصرف مي شود تدابير خاص خود را مي طلبد.
شهرزاد يادآور شد: درصدي از بيماران سرطاني با مصرف داروهاي جديد ممكن است چند ماه به عمرشان اضافه شود.
اين نماينده مجلس كه خود پزشك متخصص است، خاطرنشان كرد: نمي توان در كوتاه مدت نظام تامين اجتماعي را در بخش درمان در نظر گرفت.
شهرزاد ادامه داد: دارو يك كالاي اورژانسي است و لوكس نيست. دارو جزو كالاهايي نيست كه به يك قشر براي آن پول بيشتري بدهيم. و به يك قشر پول كمتري بدهيم.
وي درخواست كرد كه تصميم گيري بحث دارو به كميته اي در وزار ت بهداشت، درمان و آموزش پزشكي واگذار شود چرا كه اين بحث صدرصد علمي است.
محمد مهدي مفتح عضو كميسيون ويژه طرح تحول اقتصادي مجلس نيز از موافقان پيشنهاد حذف دارو از لايحه هدفمند كردن يارانه ها بود.
نمايندگان مجلس نيز با راي خود با اين پيشنهاد موافقت كردند و به خارج شدن دارو از شمول موضوع هدفمند كردن يارانه ها راي مثبت دادند.
يارانه نهاده هاي كشاورزي هم حذف نمي شود
همچنين در ادامه بررسي ماده 4 لايحه هدفمند كردن يارانه ها، يكي از نمايندگان پيشنهاد داد يارانه نهاده هاي كشاورزي مثل بذر و كود هم حذف نشود.
استدلال وي اين بود كه خريداران نهاده هاي كشاورزي اغلب جزو اقشار كم درآمد هستند كه قرار است يارانه ها به آن ها اختصاص يابد و اساس لايحه هدفمند كردن يارانه ها به منظور كمك به اين اقشار تهيه شده است بنابراين نبايد يارانه نهاده هاي كشاورزي حذف شود زيرا در اين صورت همان اقشار ضعيف بيشترين آسيب را از اين ناحيه خواهند خورد.
اين پيشنهاد هم با موافقت اكثريت نمايندگان حاضر در مجلس همراه شد و لذا يارانه نهاده هاي كشاورزي همچون بذر و كود نيز از شمول لايحه مذكور خارج شد.
در ادامه جلسه نوبت عصر ديروز كل ماده 4 لايحه كه در خصوص هدفمندي يارانه گندم، برنج، روغن، شير، شكر، خدمات پستي، خدمات هواپيمايي و خدمات ريلي بود به راي گذاشته شد كه با 135 راي موافق از مجموع 202 نماينده حاضر به تصويب رسيد.
بر اين اساس يارانه گندم نيز تا پايان برنامه پنج ساله پنجم توسعه اقتصادي فرهنگي و اجتماعي جمهوري اسلامي ايران هدفمند خواهد شد.
برنامه پنجم از سال آينده آغاز و تا سال 1393 ادامه مي يابد.
چگونگي تعيين قيمت
آب و كارمزد دفع فاضلاب
در نوبت صبح ديروز مجلس نيز نمايندگان نحوه تعيين قيمت آب و كارمزد جمع آوري و دفع فاضلاب را مشخص كردند.
براين اساس مجلس مقرر كرد ميانگين قيمت آب براي مصارف مختلف با توجه به كيفيت و نحوه استفاده آن در كشور به گونه اي تعيين شود كه به تدريج تا پايان برنامه پنجم توسعه اقتصادي، اجتماعي و فرهنگي جمهوري اسلامي ايران معادل قيمت تمام شده آن باشد.
طبق اين مصوبه دولت مكلف شد قيمت تمام شده آب را با در نظر گرفتن هزينه هاي تامين، انتقال و توزيع با رعايت بازدهي تعيين كند.
نمايندگان مجلس همچنين مصوب كردند اعمال قيمت ترجيحي و پلكاني براي مصارف مختلف آب، مجاز خواهد بود.
براساس مصوبه ديگر مجلس كارمزد خدمات جمع آوري و دفع فاضلاب براساس مجموع هزينه هاي نگهداري بهره برداري شبكه پس از كسر ارزش ذاتي فاضلاب تحويلي و كمك هاي دولت در بودجه سنواتي تعيين مي شود.
جريان شكست خورده داخلي با بيگانگان پيوند دارد
نماينده مردم كرمانشاه در مجلس با تسليت شهادت جمعي از فرماندهان سپاه و بزرگان قبايل و عشاير گفت: اين گونه حوادث ناشي از كينه دشمنان است و دست هاي پشت پرده آنان براي ملت ايران رو شده و اسناد دخالت بيگانگان در اين حوادث كاملاً مستند و آشكار است.
كرمي راد در نطقش در مجلس تاكيد كرد: بايد سرسپردگان استكبارجهاني بدانند كه اين حوادث كوچكترين خللي در اراده ملت ايران باقي نمي گذارد و مشاركت 85درصدي مردم در انتخابات نشانگر هوشياري مردم است.
وي با بيان اينكه در حوادث اخير پيوند بيگانگان با عوامل داخلي آن ها كاملاً مشخص است، تصريح كرد: در طي 30 سال گذشته نظام اسلامي همواره اينگونه توطئه ها را پشت سرگذاشته و در زمان حضور رئيس جمهور در مقر و سازمان ملل نيز شاهد بوديم كه افرادي تحت عنوان جريان جنبش سبز مقابل اين سازمان شعار مي دادند كه خود تائيدي بر پيوند و حمايت بيگانگان از اين جريان شكست خورده است.
راه مقابله با جنگ نرم
كسب بصيرت است
نماينده سميرم در مجلس با اشاره به جنگ نرم دشمنان عليه انقلاب اسلامي تصريح كرد: نبايد فراموش كنيم كه دشمن بدنبال براندازي انقلاب اسلامي است و مي خواهد با جنگ نرم به انقلاب ضربه بزند بنابراين راه مقابله با جنگ نرم دشمن هوشياري، آگاهي و كسب بصيرت است.
بهروز جعفري در ادامه به ماجراي جنگ احد اشاره كرد و گفت: در جنگ احد نخبگاني كه بصيرت لازم را نداشتند اقدام به رفتاري كردند كه منجر به شكست لشكر اسلام شد.
مصوبات سفر رهبري
به كردستان اجرا شود
نماينده مردم مريوان در مجلس خواستار عملياتي شدن مصوبات سفر رهبرمعظم انقلاب به استان كردستان شد.
اقبال محمدي در نطقش گفت: دولت طبق جدول زمان بندي زمينه اجراي مصوبات سفر مقام معظم رهبري و سفر دوم دولت را فراهم كند.
انتقاد نماينده آشوريان
از گزارش دبيركل سازمان ملل
نماينده مردم آشوريان در مجلس اسلامي، گفت:گزارش اخير دبيركل سازمان ملل درباره عدم رعايت حقوق اقليت ها در ايران جهت دار بود. يوناتن تب كليا افزود: به دبيركل مي گويم جامعه آشوريان با سابقه اي بيش از سه هزار سال خود را اقليت نمي داند و خود را يكي از بومي ترين مردم محسوب مي كند و براي حفظ و حراست كشور پيشگام بوده و شهدا و جانبازاني نثار خاك ايران كرده است.
وي ادامه داد: شما مدعيان حقوق بشر نگران ما نباشيد و ما ترور اخير در كشور عزيزمان كه منجر به شهادت تعدادي از فرماندهان سپاه پاسداران انقلاب اسلامي شد را محكوم مي كنيم.
نماينده آشوريان در مجلس به فرمايشات مقام معظم رهبري مبني بر اينكه امتحان الهي فراگير است و كساني كه موقعيت حساس تر دارند بايد با تقواتر باشند اشاره كرد و گفت: برخي مشكلات در كشور فراگير است و اميدواريم دولت آن ها را برطرف كند.

 



آيت الله مقتدايي: برتري انتخاب آيت الله خامنه اي به عنوان رهبر روزافزون است

مدير حوزه هاي علميه سراسر كشور گفت: هر چه بيشتر پيش مي رويم، تصميم انتخاب آيت الله خامنه اي به عنوان رهبر معظم انقلاب، تبلور بالاتري پيدا مي كند.
به گزارش خبرگزاري فارس از قم، آيت الله مرتضي مقتدايي دوشنبه شب در مراسم آغاز به كار دومين دوره مركز تخصصي شيعه شناسي در مسجد اميرالمؤمنين (ع) با اشاره به ميلاد حضرت معصومه(س) و دهه كرامت گفت: در ابتداي دهه كرامت ميلاد كريمه اهل بيت(ع) و در پايان آن نيز ميلاد سلطان خوبي ها حضرت امام رضا(ع) است كه اين ايام را تبريك مي گويم.
وي با بيان اينكه دشمنان همواره درصدد سرنگوني نظام جمهوري اسلامي ايران بودند، گفت: پس از ارتحال امام خميني(ره) دشمن تلاش زيادي انجام داد تا اهداف خود را عملي سازد اما در همان ساعات اوليه جلسه اي در مجلس شوراي اسلامي با حضور تمام شخصيت هاي سياسي برگزار شد. در آن جلسه وصيتنامه امام توسط رئيس جمهور وقت قرائت شد و حال و هواي عجيبي در كشور حكمفرما بود.
مدير حوزه هاي علميه سراسر كشور اظهار داشت: وضعيت سياسي كشور در آن زمان در حال ابهام بود و در همان جلسه اعلام شد كه اعضاي مجلس خبرگان متفرق نشوند و قرار است جلسه خبرگان برگزار شود.
آيت الله مقتدايي افزود: در عصر همان روز جلسه خبرگان رهبري در سالن مجلس شوراي اسلامي تشكيل شد و مباحث رهبري و جايگزيني امام خميني(ره) مطرح شد، در آن جلسه هيچ آمادگي وجود نداشت و موضوع شوراي رهبري مطرح شد كه در پايان جلسه خبرگان ملت آيت الله العظمي خامنه اي را به عنوان رهبر انتخاب كردند.
وي با اشاره به اثرات انتخاب آيت الله خامنه اي به عنوان رهبر انقلاب گفت: پس از انتخاب ايشان گويا آبي بر روي آتش ريخته شده است و آرامش كامل به جامعه بازگشت.
مدير حوزه هاي علميه سراسر كشور اظهار داشت: هرچه بيشتر پيش مي رويم، اين تصميم تبلور بالاتري پيدا مي كند و اگر امروز نيز مي خواستند رهبري را انتخاب كنند، از شخصيت ايشان پس از گذشت 20 سال نمي گذشتند.
آيت الله مقتدايي افزود: رهبر معظم انقلاب از همان ابتدا خط امام را ادامه دادند و آن اميدي را كه دشمنان در سر خود مي پروراندند از بين بردند.

 



خارج از دستور

شكايت 100 نماينده از موسوي
يك عضو فراكسيون اصولگرايان مجلس شوراي اسلامي از شكايت 100 نماينده از موسوي به دليل اقدامات ساختارشكنانه وي خبر داد.
حجت الاسلام حميد رسايي نماينده مردم تهران پس از اتمام جلسه علني ديروز مجلس به خبرنگاران گفت: حدود 100 نماينده مجلس كه اكثر آنان حقوقدان هستند از موسوي به دليل اقدامات و بيانيه هايش شكايت كرده اند.
وي با بيان اينكه اين شكايت به حجت الاسلام محسني اژه اي دادستان كل كشور تحويل شده است افزود: بيانيه ها و اقدامات موسوي در طول اين مدت لطمات و صدمات جبران ناپذيري را به آبروي نظام اسلامي و مردم و نيز اموال عمومي وارد كرد به همين منظور نماينده ملت اين شكايت را به دادستان كل كشور ارائه كردند.
وي تاكيد كرد كه اين درخواست توسط اكثر اعضاي كميسيون حقوقي مجلس و نيز نمايندگان حقوق دان مجلس تنظيم شده و داراي مستندات و دلايل بسيار محكم و محكمه پسند است. وي اين را هم اضافه كرد كه نمايندگان ديگر هم درخواست امضاي اين شكايت را داده اند.
واكنش باهنر به حرفهاي كواكبيان
تذكر كواكبيان در جلسه علني ديروز با واكنش محمدرضا باهنر نايب رئيس مجلس روبرو شد.
به گزارش فارس، مصطفي كواكبيان عضو فراكسيون اقليت در جلسه علني مجلس در تذكري آئين نامه اي خطاب به هيئت رئيسه مجلس گفت: آيا دين جوري تعريف شده كه وقتي اعضاي هيئت رئيسه دكمه دستگاه الكترونيكي ثبت نام را فشار مي دهند، در اولويت هستند.
وي مدعي شد نمايندگان پيشنهاد داده اند كه در مورد ماده 4 لايحه هدفمند كردن يارانه ها به صورت علني و با استفاده از كارت رنگي راي گيري كنيد چرا كه برخي از نمايندگان در حوزه هاي انتخابيه خود به شدت طرفدار مستضعفين مي شوند ولي اينجا مي آييم كاري مي كنيم كه عليه آن ها است.
باهنر كه رياست جلسه علني را برعهده داشت در پاسخ به وي گفت: بنده از متلك شما به هيئت رئيسه صرف نظر مي كنم، اما به همكارانتان توهين نكنيد.
وي افزود: راي و نظر نمايندگان مجلس علني است، حوزه هاي انتخابيه و تهران هم فرقي ندارد و نمايندگان هر جا كه بايد از مردم دفاع كنند، دفاع مي كنند و هرجا كه لازم باشد مخالفت مي كنند.
وي خاطر نشان كرد: شما نبايد به دوستان خود توهين كنيد چرا كه همه مثل شما از مردم راي گرفته اند. كواكبيان كه به شدت از پاسخ باهنر عصباني شده بود از صندلي خود بلند شد ولي نمايندگان خطاب به كواكبيان فرياد بنشين، بنشين، سر دادند.
جعفري نماينده سميرم نيز در تذكري آئين نامه اي گفت: 2 روز قبل هم كواكبيان درخصوص اين لايحه تذكر داد و گفت ما به اين لايحه راي نداديم چون حاصل توافق دولت و كميسيون ويژه بررسي طرح تحول اقتصادي است.
وي افزود: عدم واكنش هيئت رئيسه به اين سخنان كواكبيان باعث شد كه وي امروز هم دوباره اين حرف ها را مطرح كند.

 



منوچهر متكي: ضرورتي به خريد سوخت هسته اي از فرانسه وجود ندارد

وزير امور خارجه كشورمان در پاسخ به سؤالي مبني بر حذف فرانسه از فهرست گزينه هاي تأمين سوخت رآكتور تهران گفت: جمهوري اسلامي ضرورتي به خريد سوخت هسته اي از فرانسه نمي بيند.
«منوچهر متكي» وزير امور خارجه كشورمان ديروز در نشست خبري خود با نمايندگان رسانه هاي داخلي و خارجي در پاسخ به سؤالي مبني بر اينكه چرا ايران فرانسه را از فهرست گزينه هايي كه براي تأمين سوخت 20 درصد غني شده اعلام آمادگي كرده بودند، خارج كرد؛ اظهار داشت: فرانسه از همان ابتدا جزو فهرست كشورهايي كه آژانس به ما اعلام كرده بود، نبوده است.
وي با بيان اين كه پيشنهاد ايران براي تأمين سوخت رآكتور تهران به آژانس و تعدادي از كشورها منعكس شده است، گفت: اين موضوع را آمريكا و روسيه پذيرفته اند كه در اين تأمين سوخت مشاركت كنند. طبيعي است كه مذاكرات فني با اين دو كشور و آژانس صورت بگيرد البته مقدار سوختي كه ما مي خواهيم تأمين كنيم مقدار زيادي نيست كه نيازي به فروشنده داشته باشد بنابراين ضرورتي براي حضور فرانسه نداريم.
منوچهر متكي در پاسخ به سؤال خبرنگار تلويزيون ژاپن در خصوص جزئيات مذاكرات ايران و آژانس براي تأمين سوخت رآكتور هسته اي تهران، تصريح كرد: ايران پيشنهادش را براي تأمين سوخت رآكتور تهران به آژانس ارايه كرده است و آژانس هم در چارچوب مقررات به برخي از تهيه كنندگان سوخت ارجاع داده است. دو كشور پذيرفته اند كه نسبت به تأمين آن اقدام شود. اما اين كه اين سوخت چه طور تأمين شود و با چه چارچوبي تهيه شود موضوعي است كه در وين مورد گفت وگو خواهد بود.
متكي همچنين در پاسخ به سؤالي مبني بر ضمانت تأمين سوخت رآكتور تهران گفت: اگر بحث ضمانت باشد اين طرف هاي ديگر هستند كه بايد در تحويل سوخت به ما ضمانت بدهند.
متكي در پاسخ به سؤال ديگري مبني بر اينكه آيا در صورت توافق ايران با يك كشور دوم براي تأمين سوخت راكتور تهران، ايران فعاليت هاي غني سازي را در داخل متوقف خواهد كرد اظهار داشت: تلاش آژانس بين المللي انرژي اتمي براين است كه تامين سوخت راكتور تهران از يك كشور خارجي انجام شود و چنانچه اين موضوع محقق شود بحثي جدا از بحث غني سازي در كشور خواهد بود.
متكي تصريح كرد: چنين توافقي به غني سازي هاي قانوني و صلح آميز بومي در داخل كشور كه براي تأمين سوخت نيروگاه هاي برق در داخل كشور انجام مي شود هيچ ارتباطي ندارد و اين فعاليت ها ادامه خواهد يافت.
«منوچهر متكي» با بيان اينكه آمريكا به صراحت و در محافل مختلف اذعان كرده است كه برخورداري ايران از فناوري صلح آميز هسته اي حق اين كشور است، گفت: اذعان آمريكا به اين موضوع، اذعان به قوانين و مقررات بين المللي است.
حوادث تروريستي در شرق كشور داراي منشأ خارجي است
متكي در پاسخ به سؤالي در خصوص حادثه تروريستي اخير در شرق كشور گفت: آنچه به صورت پراكنده در شرق كشور و مناطق مرزي با پاكستان طي چند وقت اخير صورت مي گيرد قطعاً داراي منشأ خارجي است.
وي اظهار داشت: عوامل شرور در شرق كشور مرز ايران و پاكستان را نقض مي كنند و در پاكستان اقامت دارند و نكته ديگر ارتباطي است كه اين گروه هاي تروريستي با سرويس هاي اطلاعاتي مستقر در منطقه از جمله در پاكستان و افغانستان دارد.
متكي گفت: ما اخيرا به طرف انگليسي گفتيم كه در شرق ايران و در همسايگان شرقي كشور ما ارتباطات و مطالبي را به ما گزارش مي دهند و به دولت لندن تذكر داديم كه اشتباه حضور خود در جنوب عراق را اين بار در شرق كشور ما تكرار نكند.
وي همچنين با بيان اينكه قرار است هيئتي براي بررسي و پيگيري حوادث اخير در شرق كشور به پاكستان اعزام شود گفت: با انجام اين پيگيري ها چشم فتنه گران را كور خواهيم كرد و دست حاميان آنها را از كشورمان كوتاه مي كنيم.
منوچهر متكي در بخش ديگري از اين گفت وگو در پاسخ به سوالي مبني بر اين كه آيا سفر اردوغان به تهران براي ميانجيگري هسته اي است، تصريح كرد:در اين ديدارها مسايل دو جانبه و تحولات بين المللي مورد گفت وگو است و فعاليت هاي هسته اي ايران روند طبيعي و قانوني خود را دارد و بحث وساطت و ميانجيگري مطرح نيست.
وزيرخارجه جمهوري اسلامي ايران در پاسخ به سوال ديگري مبني بر اين كه آيا ايران تلاشي براي ايجاد ائتلاف ميان كنفدراسيون صدر عراق با مجلس عراق خواهد كرد، اظهار داشت: موضوع عراق و انتخابات پيش روي آن بحثي است كه شرايط جديد عراق آن را رغم مي زند و اين موضوع به مردم عراق بستگي دارد. عراق در 7 سال گذشته روندهاي دولت سازي و توسعه سياسي را به خوبي طي كرده است. ما از اين روند حمايت كرده ايم. اين انتخابات هم همينگونه است. جريانات مختلف سياسي عراق تصميم مي گيرد كه با يك ائتلاف شركت كنند و يا با دو ائتلاف.
خواستار آرامش و حفظ
تماميت ارضي يمن هستيم
متكي با تاكيد بر اين كه جمهوري اسلامي علاقه مند به حل مسايل يمن در صورت اعلام نياز از سوي آن كشور است، گفت: ما به عنوان دوست يمن خواستار ثبات، آرامش، وحدت ملي و حفظ تماميت ارضي در يمن هستيم.
وي با اعلام اين مطلب افزود: مسايل جاري يمن مطمئنا خوشايند هيچ كس در اين كشور نيست و ما پيامي به يمن داده ايم كه جمهوري اسلامي ايران علاقه مند است در صورت ضرورت هيئت ويژه اي را به يمن اعزام كند.
وزيرخارجه تصريح كرد: جمهوري اسلامي ايران مسايل جاري در يمن را مسايل داخلي آن كشور مي داند و هيچ دخالتي در امور داخلي يمن ندارد.
سياست هاي اروپا به شدت متاثر از سياست هاي بوش
بوده است
منوچهر متكي درخصوص كارنامه اتحاديه اروپا تصريح كرد: سياست هاي اتحاديه اروپا در 4 سال گذشته به شدت متاثر از سياست هاي بوش بوده است به طوري كه در موضوع افغانستان، فلسطين و عراق موضع گيري مستقلي نداشته اند در حالي كه در گذشته روند معتدل تري را در موضوعات منطقه اي دنبال مي كرد.
وي افزود: ما اعلام آمادگي كرديم اگر سياست هاي دور جديد اتحاديه اروپا به دنبال گفت وگوي منطقي و سازنده باشد، جمهوري اسلامي ايران از اين گفت وگو استقبال مي كند. همانطور كه ما به طور طبيعي با كشورهاي مختلف جهان در چارچوب سياست ها و منافع مان گفت وگو داريم.
متكي در پاسخ به سوالي مبني بر اين كه ايران بر چند درصد از درياي خزر اعمال حاكميت دارد، اظهار داشت: مذاكرات حقوقي درياي خزر در قالب رژيم حقوقي جاري است و در چارچوب ها و راهكارهاي خود و همچنين رهنمودهاي شوراي عالي امنيت ملي، وزارت خارجه مسئوليت خود را انجام خواهد داد كه ما هم نتايج نهايي اين موضوع را پس از گفت وگو با تركمنستان و آذربايجان اعلام مي داريم.
در جهت وحدت گروه هاي فلسطيني تلاش مي كنيم
يكي ديگر از خبرنگاران درباره اختلاف نظر گروه هاي فلسطيني كه باعث كمرنگ شدن گزارش گلدستون شده است پرسيد و گفت آيا كشورهاي اسلامي نمي خواهند در اين رابطه وارد جلسه اي با يكديگر شوند؟ رئيس دستگاه ديپلماسي كشورمان گفت: «وحدت و انسجام گروه هاي فلسطيني حول استيفاي حقوق ملت فلسطين امر لازم و درستي است كه ايران در كنار بسياري از كشورهاي اسلامي و عربي بر آن تاكيد دارد. در اين چارچوب از توافقات قبلي كه بين فتح و حماس ايجاد شده بود حمايت كرديم و از انشقاق آنها خوشحال نشديم. اخيراً هم برخي تماس ها با ايران براي كمك به نزديكي آنها بوده است. ما از آن استقبال كرديم. اگر طرفين چارچوب ها را مطرح كنند براي نزديك كردن اين گروهها به هم تلاش مي كنيم.»
استقبال يمن
از سفر متكي به صنعا
وزير امورخارجه يمن گفت: تبادل ديدگاه ها ميان مسئولان دو كشور به رفع سوء تفاهمات كمك خواهد كرد.
به گزارش خبرگزاري ها ابوبكر القربي در گفت وگو با شبكه خبري العالم با اشاره به سفري كه قرار است منوچهر متكي همتاي ايراني اش به صنعا داشته باشد، افزود: وي از محتواي پيامي كه متكي از سوي محمود احمدي نژاد، رئيس جمهور ايران براي علي عبدالله صالح همتاي يمني اش به همراه دارد، اطلاعي ندارد و نمي داند كه طرح ايران براي پايان دادن به بحران موجود در استان صعده چيست.
متكي چند روز پيش اعلام كرد كه قصد دارد طي سفر به يمن پيام احمدي نژاد را به همتاي يمني اش منتقل كند، اما خبرگزاري يونايتدپرس ديروز از به تعويق افتادن سفر متكي به صنعا خبر داد.
به گفته اين خبرگزاري برخي ناظران علت به تعويق افتادن اين سفر را برخي نگراني هاي رئيس جمهور يمن اعلام كرده اند.
دولت يمن از اوايل ماه اوت تاكنون عمليات گسترده نظامي بر ضد شبه نظاميان الحوثي در شمال اين كشور را آغاز كرده است. دولت يمن ادعا مي كند سلاحهاي ساخت ايران در انبارهاي سلاح شبه نظاميان الحوثي پيدا كرده است. دولت يمن شبه نظاميان الحوثي را به تلاش براي جدايي طلبي متهم مي كند.

 



سرتيپ سلامي: تروريست ها را در سراسر جهان تعقيب مي كنيم

جانشين فرمانده كل سپاه تاكيد كرد كه سپاه پاسداران بطور يقين عوامل حادثه تروريستي سيستان و دشمنان ملت را در هر نقطه و هر كجاي دنيا باشند، تعقيب كرده و به سزاي اعمال خود خواهد رساند.
سردار سرتيپ «حسين سلامي» در حاشيه مراسم تشييع پيكر پاك شهداي عمليات تروريستي شرق كشور در گفت وگو با ايرنا افزود: برخورد سپاه با تروريست ها بدون ملاحظه و با قاطعيت صورت خواهد گرفت به شكلي كه پاسخ هاي سپاه پاسداران و ملت ايران به اينگونه اعمال، پاسخ هايي شكننده در هر نقطه و مكاني خواهد بود.
وي با تاكيد بر اينكه سپاه در 30 سال انقلاب اسلامي ثابت كرده كه دشمنان خود را رها نخواهد كرد، ادامه داد: سپاه پاسداران بطور يقين عوامل اين حادثه و دشمنان ملت را در هر نقطه و هر كجاي دنيا باشند تعقيب كرده و به سزاي اعمال خود خواهد رساند و انتقام خون شهدا را خواهد گرفت.
جانشين فرمانده كل سپاه تاكيد كرد: از اين به بعد هيچ نقطه امن و آرامي براي اين افراد در هيچ كجا وجود نخواهد داشت.
وي همچنين با اشاره به الگوي رفتاري سپاه با استفاده از مشاركت مردم براي برقراري امنيت در آن مناطق تصريح كرد: به دليل اينكه سپاه پاسداران از متن مردم است، براي برقراري امنيت در كشور از تمام ظرفيت هاي موجود و مردمي استفاده خواهد كرد و اين اعمال زشت تغييري در سياست كلي اين نيرو در اين خصوص نخواهد داشت، ولي سپاه مصمم تر و با اراده اي محكم و قاطع به راه خود براي برقراري ثبات و امنيت در آن منطقه اقدام خواهد كرد.
سلامي همچنين ويژگي هاي بارز شهيد شوشتري را تواضع، ساده زيستي، خوشرويي، صميميت و مهرباني وي دانست و گفت: شوشتري حاصل 30 سال نبرد، سختي و تحمل مشكلات ناشي از مجاهدت هاي شبانه روزي در صحنه هاي مختلف مبارزه با استكبار جهاني، چه در دوران جنگ و چه در صحنه هاي امنيتي در شمال غرب و جنوب شرق كشور بود.
پاكپور : عوامل تروريستي در خاك پاكستان آموزش مي بينند
فرمانده نيروي زميني سپاه با انتقاد از عملكرد مسئولان پاكستاني در برخورد با تروريست ها، خواستار صدور مجوزهاي لازم براي برخورد سپاه با آنها در خاك اين كشور شد.
سردار محمد پاكپور فرمانده نيروي زميني سپاه در گفتگو با خبرنگار دفاعي خبرگزاري فارس در خصوص حوادث تروريستي اخير در جنوب كشور كه موجب به شهادت رسيدن جمعي از فرماندهان سپاه و سران طوايف شد، اظهار داشت: بدون شك عبدالمالك ريگي سركرده گروهكي تروريستي در پاكستان است و اعضاي اين گروهك در آنجا توسط برخي كشورهاي استكباري مانند آمريكا و انگليس آموزش مي بينند كه اين موضوع را برخي اعضاي دستگير شده آنها نيز اعتراف كرده اند.
پاكپور خاطرنشان كرد: اين موضوع به هيچ وجه براي ما قابل قبول نيست كه تروريست ها از مرز يك كشور همسايه وارد كشور ما شده و دست به اعمال تروريستي بزنند.
وي با بيان اينكه ما با اينگونه اقدامات احساساتي نخواهيم شد، تاكيد كرد: سپاه پاسداران بدون شك انتقام كوبنده اي از آنها خواهد گرفت و اين راه و روش متوقف شدني نيست.
فرمانده نيروي زميني سپاه ادامه داد: ما همان راه و روش سردار شهيد شوشتري را در سيستان و جنوب شرق كشور ادامه داده و امنيت را به خود مردم منطقه واگذار مي كنيم و همه سران طوايف نيز در ديداري كه با بنده داشتند، هم قسم شدند كه انتقام خون شهداي اخير را خواهند گرفت.
پاكپور درخصوص نحوه برخورد و پاسخ سپاه با تروريست هاي جنوب شرق كشور اظهار داشت: ما از جنبه هاي مختلف با آنها برخورد خواهيم كرد و تاكيد ما بر ادامه روش هاي قبلي است، اما وزارت خارجه نيز بايد در اين زمينه حساس تر باشد چرا كه عناصر تروريستي در كشور ديگري هستند و وزارت خارجه بايد با مسئولان آن كشور مذاكره كند كه تروريست ها را دستگير كرده و به جمهوري اسلامي تحويل دهند و يا به ما اجازه بدهند كه خودمان با آنها برخورد كنيم.
وي با تاكيد بر اينكه تا امروز پاكستان هيچ همكاري اي با ما نكرده است، خاطرنشان كرد: امروز مأمن اصلي ضدانقلاب، پاكستان شده و اين عوامل تروريستي در خاك آن كشور آموزش مي بينند و مسئولان پاكستاني بايد اين توانايي را داشته باشند تا در خاك خود با اين عوامل شرور برخورد كنند.

 



وزير اطلاعات: دستگاه اطلاعاتي پاكستان با گروهك ريگي در ارتباط است

وزير اطلاعات اعلام كرد بر اساس قرائن و شواهد، دستگاه اطلاعاتي پاكستان با گروهك ريگي در ارتباط است.
حجت الاسلام «حيدر مصلحي» وزير اطلاعات در حاشيه مراسم تشييع پيكر شهداي حادثه تروريستي سيستان و بلوچستان در جمع خبرنگاران اعلام كرد: قرار است به زودي هيأتي براي بررسي اين موضوع از سوي ايران به پاكستان اعزام شود.
وي تاكيد كرد: قرائن و شواهد بسيار خوبي در دست داريم كه نشان مي دهد دستگاه هاي اطلاعاتي پاكستان با گروهك ريگي در ارتباط هستند و قرار است اين شواهد و قرائن به مقامات پاكستاني منعكس شود.
وزير اطلاعات گفت: البته ما در گذشته و در مذاكرات مختلفي كه علني نشده بود، با آنها اين موضوع را مطرح كرده ايم كه پاكستان بايد تكليف خود را هر چه زودتر در اين خصوص روشن كند.
مصلحي افزود: البته در مذاكراتي كه رييس جمهور و وزير كشور با مقامات پاكستاني داشتند، مقامات اين كشور قول همكاري داده اند.
وي اضافه كرد: هيأت اعزامي ايران كه در آينده نزديك به اسلام آباد سفر خواهد كرد، متشكل از مقامات اطلاعاتي و امنيتي خواهد بود.

 



جانشين ستاد كل نيروهاي مسلح: مجاهدت سردار شهيد شوشتري زمينه ساز نابودي ضدانقلاب در جنوب شرق كشور است
f

جانشين ستاد كل نيروهاي مسلح گفت مجاهدت سردار شهيد شوشتري زمينه نابودي عناصر ضدانقلاب وابسته به بيگانه را در جنوب شرق كشور ايجاد كرد.
سرلشگر پاسدار محسن رشيد كه در جمع فرماندهان نيروهاي مسلح و به مناسبت شهادت سردار شهيد شوشتري و همراهانش سخن مي گفت با اشاره به عمق نگاه اين شهيد به مسائل امنيتي، افزود: انديشه هاي امنيتي و دفاعي سردار شوشتري همچون سردار شهيد بروجردي، در دانشگاه ها و مراكز آموزشي نيروهاي مسلح، قابليت تحقيق و تدريس دارد و قطعاً مورد توجه فرماندهان و اساتيد قرار خواهد گرفت و رزمندگان و فرماندهان بعدي راه او را ادامه خواهند داد. نحوه به شهادت رساندن اين سردار بزرگ و شجاع و مردمدار، اوج سردرگمي و درماندگي و يأس سران خود فروخته ضد انقلاب مزدور بيگانه را اثبات مي كند و سردار شوشتري موفق شد با كمك مردم وطن دوست و مؤمن بلوچي و سيستاني در جنوب شرق، گروه ضد انقلاب را كه در كشور پاكستان زير چتر امنيتي آمريكايي ها و انگليسي ها مستقر بود، محدود و ناكام بگذارد و طي 9 ماه گذشته با تلاش و مجاهدت بي نظير، زمينه نابودي آنان را فراهم آورد.
سرلشگر رشيد در ادامه اين جلسه افزود: سردار شوشتري 8 سال تمام در جبهه هاي دفاع مقدس در مقابل اشغالگران و متجاوزين بيگانه به ايران اسلامي مقاومت و مجاهدت كرد و پس از اتمام جنگ، در طول دو دهه گذشته به مبارزه عليه ضدانقلابيون مزدور در مناطق شمال غرب و جنوب شرقي كشور بي وقفه ادامه داد و عرصه دفاع و برقراري امنيت را براي ملت ايران يك لحظه رها نكرد و مبارزه و جهاد به مدت 30 سال از سردار شوشتري يك فرمانده اسطوره اي ساخت كه در نيروهاي مسلح جمهوري اسلامي كم نظير بود.
جانشين ستاد كل نيروهاي مسلح با بيان اينكه ملت مؤمن و انقلابي ايران بدون شك قدر اين فرمانده بزرگ و اسطوره اي را خواهند شناخت و ثبات امنيتي و سياسي و اجتماعي خود را مرهون امثال اين فرمانده انديشمند و مجاهد و شجاع و مردمي مي داند اعلام كرد: جوانان عزيز ايران اسلامي، زندگي سراسر ايثار و فداكاري و تلاش و مجاهدت سردار شهيد نورعلي شوشتري را الگوي خود قرار مي دهند و مي توانند نحوه تفكر درباره زندگي و بقاء و غلبه بر چالش هاي هويتي و موجوديتي را با استعانت از شيوه زندگي سردار شوشتري بياموزند و قطعاً ملت هاي ديگر نيز از سردار شوشتري الگو خواهند گرفت و كفار و منافقين و استكبار جهاني را به زانو درخواهند آورد و موجب شكست آنها خواهند شد. گرچه شهادت سردار شوشتري و همراهان گرانقدرش براي ملت ما دردناك است اما خدا را شكر مي كنيم و سپاس مي گوئيم كه باب جهاد و شهادت به روي رزمندگان اسلام و ملت ايران بسته نيست و حتماً شهادت مي توانست حق و بهاي زندگي سردار شوشتري باشد و ترديد نداريم اين حادثه و اين خون هاي پاك موجب وحدت بيشتر شيعه و سني و آبياري نهال امنيت در منطقه خواهد شد و سيل خروشان آن، رشته هاي نفاق و انديشه هاي خوارجي را در منطقه متلاشي خواهد كرد.

 



فرمانده نيروي قدس: آمريكا زيرپاي مردم منطقه له خواهد شد

فرمانده نيروي قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامي تاكيد كرد، امروز خون سرداران سپاه و خون روساي عشاير اهل سنت به هم آميخته است و روي دشمنان اسلام را سياه كرده است.
به گزارش خبرگزاري ها سرتيپ پاسدار قاسم سليماني روز سه شنبه در آيين تشييع شش شهيد اين حادثه در حسينيه ثارالله كرمان افزود:دشمنان بدانند كه اين شهادت و عاشورايي كه در«پيشين» اتفاق افتاد، اراده ما را در دفاع از آرمان هاي امام خميني (ره)، انقلاب، مذهب و اسلام سست نمي كند.
وي با اشاره به اينكه سپاه در بعضي جاها مورد تهمت ها و افتراهايي به دليل دفاع از انقلاب قرارگرفته ادامه داد: سپاهيان دركنار ديگر نيروهاي مسلح در دفاع از ملت، انقلاب و ارزش هاي انقلاب سينه خود را سپر كرده و فرماندهان خود را در معرض شهادت قرارداده است.
او اضافه كرد: سپاه مجموعه اي از منتظران شهادت است و اين نهاد مقدس معراج شهدا و مجاهدين به شمار مي رود.
وي با تاكيد بر اينكه نگاه به سپاه بايد اعتقادي باشد افزود: سپاه يك نيروي اعتقادي در دفاع از ملت ايران است.
فرمانده نيروي قدس سپاه در ادامه، به فروريختن هيمنه دشمن اشاره و بيان كرد: اين اراده خداوند بوده است كه امروز آمريكا در باتلاقي چون عراق، افغانستان و پاكستان فرورفته است.
وي ادامه داد: امروز ارتش آمريكا درحال شكست است لذا آنها نمي توانند با استخدام مزدوران، شكست خود را جبران كنند.
وي گفت: ارتش آمريكا در بدترين شرايط تاريخ خود به سر مي برد و اين اراده خداوند است كه بعد از فروريزي ارتش صهيونيسم در دو جنگ غزه و 33 روزه لبنان امروز همه آمريكا نيز فروريخته است.
او «فرار، خودكشي، اعتياد و عدم جذب در ارتش» را از مشكلات بسيار جدي امروز ارتش آمريكا برشمرد و افزود: اين مشكلات امروز به حدي است كه اوباما رئيس جمهور آمريكا به همجنس بازان براي حضور در ارتش آن كشور متوسل مي شود.
سردار سليماني ادامه داد: گريه هاي امروز به بواسطه شهادت اين افراد نيست بلكه به واسطه ناراحتي و خوف از عدم شهادت است درحالي كه نگراني هاي آمريكا ترس از عدم موفقيت است.
وي اضافه كرد: شهادت امروز فرماندهان سپاه به همراه سران قبايل وطوايف سيستان و بلوچستان موجب شده كه بيداري ويژه اي درمنطقه ايجاد شود.
سليماني تصريح كرد: دشمنان هر زمان كه درحال شكست بودند تلاش مي كردند با توطئه هاي مذهبي و طايفه اي، مسلمانان را درمقابل هم قرار دهند.
فرمانده نيروي قدس سپاه گفت: شهادت سربازان سپاه و خون سران طوايف درهم آميخته و چهره دشمنان را رسوا كرد و در مردم آگاهي ايجاد شد.
وي تاكيد كرد: دشمن بداند با اين ترفندها و حركت ها هيچ تاثيري درحفظ وضع خود و كنترل شكست نخواهد داشت.
سردار سليماني گفت: ما در محضر شهداي اين حادثه و شش شهيد استان كرمان پيمان مي بنديم كه راه آنها را در دفاع از انقلاب و آرمان هاي آن ادامه مي دهيم

 


صفحه (14)


صفحه (3)


صفحه (2)

     


(صفحه(12(صفحه(9(صفحه(6(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14