(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


یکشنبه 3 آبان 1388- شماره 19494
 

فرماندار مشهد: مجتمع آيه ها به نماد فرهنگي دفاع مقدس تبديل مي شود
اجراي عمليات سومين قطعه از آزاد راه كاشان - خمين - اراك آغاز شد
آغاز برداشت انار از باغ هاي طارم زنجان
بهره برداري از ساختمان هشت پايگاه بسيج در شهرضا
سيلاب معابر كوزه كنان شبستر مهار مي شود
نيمه اول آبان رسانه هاي برتر فرهنگ و هنر در تبريز انتخاب مي شود
انتخاب 12 روستاي استان اردبيل به عنوان نقاط هدف گردشگري
استاندار خراسان رضوي تأكيد كرد واگذاري يكپارچه پروژه آزادراه تهران- مشهد
تأسيس شركت خصوصي بالگردهاي اكتشافي در منطقه ويژه اقتصادي پيام كرج
تهيه يادنامه دوران سياه كشف حجاب در قم
گذرگاه خيابان مسجدجامع رانندگان شاهرود باز شد
850 نوع گل داوودي در محلات به نمايش درآمد
دبير مازندراني در جشنواره الگوهاي تدريس برتر كشور اول شد
امام جمعه كاشان: هر ايراني چهار برابر استاندارد جهاني دارو مصرف مي كند
كسري 75 ميليارد ريالي پروژه هاي نيمه كاره فرهنگي و ورزشي در قزوين
مشتركان كم مصرف آب در يزد مورد تقدير قرار مي گيرند



فرماندار مشهد: مجتمع آيه ها به نماد فرهنگي دفاع مقدس تبديل مي شود

مشهد- خبرنگار كيهان
فرماندار مشهد گفت: مجتمع آيه ها به منظور برگزاري كنگره بزرگداشت 23 هزار شهيد استان هاي خراسان به سرعت در حال تكميل است.
حسن موحديان با بيان اين مطلب افزود: كنگره بزرگداشت 23هزار شهيد استان هاي خراسان كه پس از چند سال تاخير با اراده استاندار خراسان رضوي هم زمان با ايام ولادت امام رضا(ع) در سال جاري برگزار خواهد شد نقطه عطفي در معرفي ارزش هاي دفاع مقدس و رشادت هاي رزمندگان، جانبازان و شهداي جنگ تحميلي خواهد بود.وي از پيشرفت قابل قبول برنامه ها و پروژه هاي مرتبط با كنگره 23 هزار شهيد استان هاي خراسان خبر داد و گفت: دفاع مقدس از مهم ترين مسايل عصر حاضر است و بايد با اجراي برنامه هايي از اين قبيل، ياد و خاطره جانبازي هاي رزمندگان اسلام را در 8 سال دفاع مقدس زنده نگه داشت.فرماندار مشهد تنها راه حفظ نظام اسلامي را آشنايي بيشتر جوانان نسل سوم انقلاب با جنبه هاي مختلف دفاع مقدس به ويژه جلوه هاي فرهنگي اين واقعه مهم دانست و اظهار داشت: بايد از زيرساخت هاي ايجاد شده براي برگزاري كنگره 23 هزار شهيد استانهاي خراسان در سال هاي آينده به نحو شايسته بهره برد.موحديان به هماهنگي ميان مسئولان شهرستان مشهد براي برگزاري منظم، و در شان شهداي بزرگوار استان هاي خراسان رضوي اشاره كرد و گفت: همه مردم و مسئولان مديون شهدا هستند و كنگره 23 هزار شهيد استان هاي خراسان فرصتي براي اداي بخشي از دين نظام اسلامي به شهداست.

 



اجراي عمليات سومين قطعه از آزاد راه كاشان - خمين - اراك آغاز شد

كاشان - خبرنگار كيهان:
مديركل راه و ترابري استان اصفهان از اجراي سومين قطعه از آزاد راه كاشان - خمين - اراك به طول 15 كيلومتر خبر داد.
هوشنگ عشايري افزود: اين قسمت بخشي از بزرگراه 150 كيلومتري است كه اراك را به كاشان و در ادامه به بزرگراه ترانزيتي شمال - جنوب كشور متصل مي كند.
وي هزينه كل اين طرح را 120ميليارد تومان ذكر كرد و گفت: تلاش داريم تا از طريق مناقصه 15 ميليارد ريالي قسمتي از طرح را از سه راهي برزك به سمت وركان در شهرستان كاشان آغاز كنيم.
وي وجود دو باند 12 متري و 180 دهنه پل را از مشخصات اصلي اين بزرگراه برشمرد و تصريح كرد: تاكنون 10كيلومتر از طرح كاشان به سمت برزك افتتاح شده است و ادامه عمليات به طول 15 كيلومتر در منطقه كوهستاني در حال اجراست.
به گفته وي، در حال حاضر 800 كيلومتر راه در دست اجرا داريم كه بر اساس برنامه 5 ساله چهارم سالانه 100 كيلومتر از اين جاده ها به بهره برداري مي رسد.
مديركل راه و ترابري استان اصفهان از اجراي 7 بزرگراه مواصلاتي به مركز استان خبر داد و گفت: بزرگراه نائين به اصفهان به بهره برداري رسيده و اجراي طرح شهرستان هاي اردستان، چادگان، فريدون شهر، خوانسار و گلستان با 30 تا 70 درصد پيشرفت فيزيكي در حال اتمام است. عشايري افزود: براي اجراي هر كيلومتر آزادراه 25 ميليارد ريال، يك كيلومتر بزرگراه 20 ميليارد ريال و هر كيلومتر راه اصلي 6ميليارد ريال هزينه مورد نياز است.

 



آغاز برداشت انار از باغ هاي طارم زنجان

زنجان - خبرنگار كيهان:
با توجه به سطح زير كشت 1200 هكتاري باغات انار در منطقه طارم عمليات برداشت اين محصول در سطح 100هكتارباغ هاي بارده آغاز شده و تا پايان مهرماه ادامه خواهد داشت.
به گزارش روابط عمومي سازمان جهاد كشاورزي استان زنجان، مسعود زنگنه مدير جهاد كشاورزي شهرستان طارم با اعلام خبر فوق افزود: از مجموع اين سطح بيش از 12 هزار تن محصول انار برداشت مي شود كه از اين ميزان 11 هزار و 800 تن جهت مصرف روزانه و 200 تن جهت تهيه رب انار به مصرف مي رسد.
زنگنه افزود: افزايش سطح زير كشت باغات بارده نسبت به سال گذشته با ميزان 50 هكتار از يك طرف و همچنين اجراي طرح اصلاح، هرس، تغذيه مناسب و مبارزه بيولوژيك با كرم گلوگاه انار كه براي اولين بار در شهرستان طارم در سطح 5/128 هكتار اجرا شد موجب شده تا ميزان عملكرد نسبت به سال قبل 20 درصد افزايش يابد.
وي پيش بيني كرد درآمد حاصل از برداشت انار به 45ميليارد ريال برسد.
زنگنه مدير جهاد كشاورزي شهرستان طارم همچنين به برداشت برنج از 650 هكتار از مزارع اين شهرستان اشاره كرد و گفت: پيش بيني مي شود از اين سطح در حدود 3 هزار و 250 تن شلتوك برداشت و پس از تبديل، 1950 تن برنج سفيد مرغوب از ارقام كيفي به بازار عرضه شود.


 



بهره برداري از ساختمان هشت پايگاه بسيج در شهرضا

سرويس شهرستان ها:
بهره برداري از ساختمان هشت پايگاه مقاومت بسيج سپاه ناحيه شهرضا آغاز شد.
به گزارش روابط عمومي و تبليغات ناحيه مقاومت بسيج سپاه شهرضا براي ساخت اين تعداد پايگاه بسيج كه در زميني به مساحت 2 هزار و 465 متر و زيربناي 5/791 متر مربع احداث شده هزينه اي بالغ بر يك ميليارد و 725 ميليون ريال صرف شده است.
در مراسم افتتاح ساختمان اين پايگاهها كه مسئولان ادارات و نهادها، خانواده شهدا و فرماندهان پايگاهها و مقاومت بسيج حضور داشتند فرماندار شهرضا، پيشرفت هاي كشور را مرهون مقاومت و تلاش ايثارگران و بسيجيان در دوران دفاع مقدس دانست. شايان ذكر است در مرحله اول نهضت پايگاه سازي اين شهر 6 پايگاه مقاومت بسيج با هزينه اي بالغ بر 631 ميليون ريال از طريق كمك هاي مردمي و دولتي احداث شده بود.

 



سيلاب معابر كوزه كنان شبستر مهار مي شود

بندرشرفخانه-خبرنگاركيهان:
سيلاب معابر و منازل شهر كوزه كنان با 2 طرح كوتاه مدت و بلندمدت مهار مي شود.
معاون عمراني استاندار آذربايجان شرقي در جريان بازديد خود از مسيرهاي سيلاب كوزه كنان كه در طول سال باعث خسارت عمده به منازل و معابر و مزارع كشاورزان مي شود در گفت وگو با خبرنگار كيهان با اعلام خبر فوق افزود: با توجه به حجم بالاي كار قرار شد طرح در قسمت كوتاه مدت از سوي سازمان آب منطقه اي جهاد كشاورزي و حوادث غيرمترقبه استان و نماينده فرمانداري شبستر به صورت طرح ويژه در مدت 15 روز معين و با همكاري مردم و شهرداري كوزه كنان اجرا شود.
محمداشرف نيا گفت: در اين جلسه همچنين مقرر شد در درازمدت سازمان آب منطقه اي در مدت 8 سال براي استحصال و كنترل سيلاب طرح را به مشاوره و اجرا بگذارد. وي افزود: همچنين قرار شد شهرداري و مردم در ساخت و سازها حريم هاي سيلاب را رعايت كرده و همچنين با متخلفان برخورد قانوني صورت گيرد.

 



نيمه اول آبان رسانه هاي برتر فرهنگ و هنر در تبريز انتخاب مي شود

تبريز- خبرنگاركيهان:
سومين دوره انتخاب رسانه هاي برتر فرهنگ و هنر در آذربايجان شرقي، نيمه اول آبان امسال در تبريز برگزار مي شود.
«احمد- احمدي منش» مديركل فرهنگ و ارشاد اسلامي آذربايجان شرقي گفت: مراسم فوق در بخش هاي «نمايندگي هاي مطبوعات»، «ويژه نامه ها»، «روزنامه ها»، «هفته نامه ها» و «خبرگزاريها و صداوسيما» برگزار و از هر گروه، دو رسانه برتر معرفي خواهند شد.
به گفته وي، از رسانه هاي مستقر در استان نيز، سه رسانه اخلاق انتخاب و معرفي مي شوند.
احمدي منش، خواستار حمايت مديران مسئول از خبرنگاران و ايجاد بستر مناسب براي توليد اخبار شد و اظهار داشت: انتخاب رسانه برتر، با اولويت ميزان خبرهاي توليدي و پوشش خبري رويدادهاي فرهنگي و هنري استان، كيفيت، صحت، سرعت و دقت در اطلاع رساني اخبار، صورت مي گيرد و بيشتر به خاطر پويايي بالاتر رسانه ها و ترغيب و تحرك لازم براي افزايش توليدات خبري حوزه فرهنگ و هنر استان، ترتيب مي يابد.
مديركل فرهنگ و ارشاد اسلامي آذربايجان شرقي، خواستار سرمايه گذاري مديران فرهنگي استان براي توسعه رسانه هاي محلي شد.

 



انتخاب 12 روستاي استان اردبيل به عنوان نقاط هدف گردشگري

اردبيل- خبرنگار كيهان:
تعداد 12 روستا در استان اردبيل با جاذبه ها و ويژگي هاي خاص به عنوان نقاط هدف گردشگري برگزيده شده اند.
بهروز فدايي سرپرست سازمان ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري استان اردبيل با اعلام اين مطلب افزود: توزيع صنعت گردشگري در همه نقاط استان از اهداف انتخاب و انجام مطالعه و اجراي طرح هاي جامع گردشگري در اين روستاها است.
وي گفت: از بين روستاهاي انتخاب شده مطالعه روستاهاي انار در مشكين شهر، برندق در خلخال، اولتان در پارس آباد و برزند در گرمي باتوجه به ويژگي هاي گردشگري آغاز شده است.
وي افزود: عمليات طرح هاي اجرايي مربوط به گردشگري در روستاهاي يادشده پس از اتمام كار مطالعه آنها شروع مي شود و مطالعه هشت روستاي ديگر نيز به تدريج در دستور كار كارشناسان اين سازمان قرار مي گيرد.
وي گفت: دولت توجه خاص نسبت به توسعه زيرساخت ها و رونق صنعت گردشگري در سطح كشور دارد و در طول چهار سال گذشته اقدامات بسيار مؤثر در اين زمينه در سطح استان اردبيل انجام شده است.

 



استاندار خراسان رضوي تأكيد كرد واگذاري يكپارچه پروژه آزادراه تهران- مشهد

مشهد- خبرنگاركيهان
استاندار خراسان رضوي بر واگذاري يكپارچه پروژه آزادراه تهران- مشهد تأكيد كرد.
محمود صلاحي در جلسه هماهنگي مراحل اجراي پروژه آزادراه تهران- مشهد با بيان اين مطلب افزود: اين پروژه با توجه به تصويب در هيئت دولت به جهت تأثير آن بر رفاه زائران امام هشتم(ع) از پروژه هاي اولويت دار دولت دهم محسوب مي شود.
وي اظهار داشت: سرمايه گذاري اين طرح توسط دولت و بخش خصوصي به طور مشترك انجام مي گيرد و وزارت راه و ترابري به نمايندگي از دولت، 50درصد از سرمايه گذاري را تأمين خواهد كرد. وي ادامه داد: بانك مركزي به عامليت بانك ملي ايران 20درصد در اين پروژه مشاركت دارد و 30درصد باقيمانده توسط بخش خصوصي تأمين مي شود.
استاندار خراسان رضوي واگذاري تفكيكي قطعات اين پروژه را باعث كندي روند اجراي آن در بخش هاي مياني دانست.وي با اشاره به طرح هاي مختلف چگونگي اجراي پروژه اظهار كرد: يكي از طرح هاي مبتني بر استفاده از يكي از لاين هاي بزرگراه فعلي مشهد- تهران به عنوان اساس يكي از محورهاست و طرح ديگر بر مبناي احداث جداگانه كل مسير ارائه شده است.
صلاحي گفت: با بررسي طرح هاي پيمانكاران و تشكيل كنسرسيوم سرمايه گذار، عقد قرارداد احداث اين آزادراه همزمان با ولادت با سعادت امام هشتم در مشهد مقدس انجام مي گيرد.
در اين جلسه همچنين سعيد حسين پور معاون عمراني استانداري خراسان رضوي با اشاره به موافقت نامه منعقد شده ميان سه پيمانكار براي تشكيل كنسرسيوم اجرايي در خردادماه امسال گفت: مطالعات فني و اجرايي طرح درحال اتمام است، ولي مطالعات اقتصادي طرح هنوز به پايان نرسيده است.وي درخصوص مشخصات پروژه گفت: اين آزادراه 860كيلومتر طول دارد و اعتبار آن 3هزار و 600ميليارد تومان پيش بيني شده است.حسين پور كوتاه شدن 40كيلومتري مسير مشهد- نيشابور را از مزيت هاي اجراي اين طرح براي استان عنوان كرد و بيان داشت: باتوجه به نزديك شدن به برنامه ريزي بودجه سال89 و ضرورت اختصاص رديف خاص براي اين پروژه در بودجه سال آينده بايستي هرچه سريعتر نسبت به آغاز عمليات اجرايي اين پروژه اقدام شود.

 



تأسيس شركت خصوصي بالگردهاي اكتشافي در منطقه ويژه اقتصادي پيام كرج

كرج- خبرنگار كيهان:
نخستين شركت خصوصي بالگردهاي اكتشافي در منطقه ويژه اقتصادي پيام كرج تأسيس شد.
«محبي» رئيس منطقه ويژه اقتصادي پيام كرج با اعلام اين خبر گفت: اين شركت با سرمايه گذاري يك ميليون و 500يورويي بخش خصوصي راه اندازي شده است.
وي افزود: يكي از نيازهاي اساسي كشور در برنامه هاي چهارم و پنجم توسعه، كشف ميادين نفتي و مكان هاي معدني در نقاط مختلف دريايي و خشكي كشور است كه با راه اندازي اين شركت و بكارگيري 4 فروند بالگرد اكتشافي مي توان بخشي از نيازهاي كشور را پاسخگو بود.
وي با اشاره به اينكه توسعه ناوگان هوايي اين شركت از اولويت هاي منطقه ويژه اقتصادي و فرودگاه بين المللي پيام است اظهار داشت: پيش بيني مي شود با ارايه تسهيلات و فراهم سازي زمينه هاي مناسب در اين منطقه، بتوان تعداد بالگردهاي اكتشافي اين شركت را تا پايان سال به 10 فروند افزايش داد.
وي تصريح كرد: اين بالگردها مي توانند در وازرت نفت، پشتيباني اكتشافات، سازمان زمين شناسي، وزارت نيرو و ساير وزارت خانه ها به كار گرفته شوند. محبي خاطرنشان كرد: هم اكنون هفت شركت خصوصي بالگرد در كشور فعال است.

 



تهيه يادنامه دوران سياه كشف حجاب در قم

قم- خبرنگاركيهان:
طرح «يادنامه دوران سياه كشف حجاب» با تلاش طلاب حوزه هاي علميه خواهران سراسر كشور از سوي معاونت فرهنگي مركز مديريت حوزه هاي علميه خواهران تهيه مي شود.
حجت الاسلام والمسلمين محمدتقي قندي معاون فرهنگي مركز مديريت حوزه هاي علميه خواهران با اشاره به تلاش اين معاونت براي جمع آوري آثار زنده افرادي كه هنوز خاطرات تلخ دوران كشف حجاب را در سينه دارند، اظهار داشت: به همين منظور معاونت فرهنگي حوزه هاي علميه خواهران طرح تدوين يادنامه دوران سياه كشف حجاب را با همكاري طلاب حوزه هاي علميه خواهران به عنوان راوياني امين در دستور كار قرار داده است.وي مهلت ارائه اين آثار را 15آذرماه عنوان كرد و افزود: تلاش هاي خواهران طلبه در پايان مورد ارزيابي قرار خواهد گرفت.
حجت الاسلام والمسلمين قندي قالب هاي ارائه آثار در اين طرح را خاطره گويي، مصاحبه، عكس، فيلم و... عنوان كرد و گفت: اميد است با تلاش براي جمع آوري آثار و چاپ و انتشار آن بتوانيم در انتقال حقايق اين رويداد تلخ به نسل هاي نو، كه در حال بازكاوي عالمانه تاريخ هستند و ارج نهادن به مقاومت هاي زنان و مردان مسلمان آن نسل، قدمي هر چند كوتاه برداريم.

 



گذرگاه خيابان مسجدجامع رانندگان شاهرود باز شد

شاهرود-خبرنگاركيهان:
يكي از اصلي ترين اتصالات محور خيابان 17 شهريور شاهرود برروي خودروها باز شد.
به گزارش روابط عمومي شهرداري شاهرود، اجراي اين عمليات با حمايت شوراي شهر از دو سال پيش آغاز و با تخريب كوه مشرف در اين مسير به پايان رسيد.
حاج محمدي شهردار شاهرود دراين باره گفت: اين پروژه با هدف تعريض خيابان مسجد جامع رانندگان و كاهش بارترافيكي خيابان 17 شهريور طراحي و از سال 86 عمليات كوه بري كوه مشرف به كوزه گري آغاز شد.
وي افزود: هم اكنون صددرصد مراحل كوه بري اين پروژه به پايان رسيده است.
حاج محمدي در ادامه با اشاره به تملك املاك واقع در مسير اين پروژه افزود: تاكنون تعدادي منزل مسكوني در اين طرح تملك و تخريب شده و عمليات اجرايي و ديگر اقدامات بزودي آغاز خواهد شد.

 



850 نوع گل داوودي در محلات به نمايش درآمد

اراك - خبرنگار كيهان:
هشتمين نمايشگاه گلهاي داوودي شهرستان محلات در فضايي به وسعت 5 هزار متر مربع افتتاح شد.
مسئول ايستگاه ملي تحقيقات گل و گياه شهرستان محلات در گفت وگو با خبرنگار كيهان در اراك گفت: در اين نمايشگاه 850گونه انواع گلهاي داوودي به نمايش گذاشته شده است.
سيدمحمد نبي جمالي هدف از برگزاري اين نمايشگاه را ارائه دستاوردهاي تحقيقاتي و توانمندسازي گلكاران عنوان كرد و افزود: اين نمايشگاه از 25 مهر لغايت 10 آبان ماه براي بازديد علاقه مندان داير است.
گفتني است سال گذشته 100 نوع گل داوودي جديد به ثبت رسيد كه اين رقم در سال جاري به 200 نوع افزايش يافته است.

 



دبير مازندراني در جشنواره الگوهاي تدريس برتر كشور اول شد

ساري- خبرنگار كيهان:
يك دبير مازندراني عنوان كشوري معلم برتر تدريس در رشته دين و زندگي را كسب كرد.
«روح الله معافي» مسئول روابط عمومي سازمان آموزش و پرورش مازندران با اعلام اين خبر افزود: اين دبير مازندراني كه «سيد عباس حسيني» نام دارد توانست در جشنواره سراسري الگوي تدريس برتر كشور رتبه اول را از آن خود كند.
وي افزود: اين دبير خوش ذوق در مراحل شهرستاني و استاني جشنواره الگوي تدريس برتر درس دين و زندگي نيز نفر برتر شناخته شد.
به گفته وي مسئولان سازمان آموزش و پرورش از اين دبير برگزيده تجليل كردند.معافي گفت: با پيشرفت علوم و فنون آموزشي روش هاي تدريس در مدارس متحول خواهد شد.وي تصريح كرد: توسعه تعليم و تربيت به هم افزايي توان ها نياز دارد.


 



امام جمعه كاشان: هر ايراني چهار برابر استاندارد جهاني دارو مصرف مي كند

كاشان - خبرنگار كيهان:
ميزان مصرف دارو براي هر شهروند ايراني 4 برابر استاندارد جهاني است كه اين روند، توسط پزشكان و مردم بايد كاهش يابد.
آيت الله عبدالنبي نمازي، نماينده ولي فقيه و امام جمعه كاشان در جمع مردم اين شهرستان در مسجد حبيب ابن موسي(ع)، افزود: ايران در رديف 20 كشور اول مصرف كننده دارو در جهان و پس از چين دومين كشور آسيايي در اين زمينه است.
وي، خواستار عدم ورود كالاهاي بي كيفيت خارجي به بازارهاي كشور و استفاده نكردن مردم از كالاهاي كشورهاي دشمن ايران شد.
عضو خبرگان رهبري با اشاره به اهميت و نقش صادرات در توسعه اقتصادي و تاثيرگذاري ايران در بازارهاي بين المللي يادآور شد: وزارت صنايع و دستگاه هاي مربوطه بايد مشكل اعطاي تسهيلات بانكي و گمركي را برطرف كرده تا صاحبان صنايع بتوانند به راحتي محصولات خود را با بهترين كيفيت توليد و به بازارهاي جهاني صادر كنند.
آيت الله نمازي، ضمن تقدير از حمايت هاي دولت از صادركنندگان طي سال هاي اخير خاطرنشان كرد: واردات خودروهاي خارجي طي 6 ماهه نخست سال جاري نسبت به مدت مشابه 50 درصد كاهش يافته و اين روند همچنان بايد ادامه يابد.

 



كسري 75 ميليارد ريالي پروژه هاي نيمه كاره فرهنگي و ورزشي در قزوين

قزوين- خبرنگار كيهان:
مديركل نوسازي، توسعه و تجهيز مدارس استان قزوين گفت: پروژه هاي فرهنگي و ورزشي نيمه كاره در استان قزوين 5/7 ميليارد تومان كسري اعتبار دارد.
محمدجواد حيدري در جلسه شوراي آموزش و پرورش استان قزوين اظهار داشت: باتوجه به مهاجرپذيري استان قزوين و تراكم جمعيت شهري، نياز به فضاهاي آموزشي در برخي مناطق در حال افزايش است.
وي ادامه داد: ساختمان سازي در اطراف شهرهاي بزرگ در سال هاي اخير مانند ساخت آپارتمان هاي بخش خصوصي و مسكن مهر در مناطقي مانند محمديه، شترك، پونك، شمال غرب قزوين و شهرهايي مانند اقباليه، محمودآباد كه در برخي از اين مناطق مجتمع هاي 15 تا 30 هزار نفري احداث و طراحي مي شود، نياز به فضاهاي آموزشي را در سال هاي آتي بيشتر مي كند.
مديركل نوسازي، توسعه و تجهيز مدارس استان قزوين اضافه كرد: باتوجه به اين وضعيت ما غفلت كرديم و فقط به اصلاح وضع موجود اقدام مي كنيم و هيچ نگاهي به آينده نداريم در صورتي كه بايد توجه داشته باشيم با افزايش جمعيت و ساختمان سازي نياز به فضاهاي آموزشي نيز افزايش مي يابد و اگر فكري براي رفع مشكلات آموزشي استان در سال هاي آينده نشود، مشكلات عديده اي را خواهيم داشت.
مديركل نوسازي، توسعه و تجهيز مدارس استان قزوين عنوان داشت: علاوه بر كاهش اعتبارات، قيمت مصالح و بنا افزايش يافته است كه همين امر سبب شده باتوجه به پايين بودن اعتبارات و بالا بودن هزينه ها نتوانيم پروژه هاي زيادي را اجرا كنيم.
وي ادامه داد: همچنين خيران نيز تا پايان سال جاري 16ميليارد تومان كمك خواهند كرد كه باتوجه به كمك آنها ما نيز بايد سرمايه گذاري داشته باشيم و همين امر نياز ما را بيشتر كرده است و در چنين وضعيتي ما هم اكنون پروژه هاي نيمه تمام مردمي، پروژه هاي مانده از سفر اول هيئت دولت و همچنين پروژه هاي تعريف شده در سفر دوم هيئت دولت به استان را داريم.حيدري تصريح كرد: باتوجه به پروژه هاي نخست سفر هيئت دولت ما 6ميليارد تومان كسري اعتبار، پروژه هاي فرهنگي و ورزشي نيمه كاره
5/7 ميليارد تومان كسري و ساير پروژه هاي تعريف شده در سفر دوم 20ميليارد تومان اعتبار نياز داريم.
وي اضافه كرد: باتوجه به لزوم اجراي پروژه هايي در مناطقي مانند محمديه، پونك و... 50 ميليارد تومان ديگر نيز نياز است.
مديركل نوسازي، توسعه و تجهيز مدارس استان قزوين تأكيد كرد: باتوجه به اعتباري كه در سال جاري در بحث تخريب و بازسازي داريم 6 پروژه بيشتر نمي توانيم تعريف كنيم.

 



مشتركان كم مصرف آب در يزد مورد تقدير قرار مي گيرند

يزد- خبرنگار كيهان:
از مشتركان كم مصرف آب در استان يزد كه كمتر از الگو مصرف مي كنند، قدرداني خواهد شد.
مديرعامل شركت آب و فاضلاب استان با اعلام اين خبر گفت: مشتركاني كه كمتر از الگوي مصرف آب يعني كمتر از 20 مترمكعب در ماه هاي عادي و كمتر از 25 مترمكعب در ماه هاي گرم سال شامل خرداد، تير، مرداد و شهريور آب مصرف مي كنند. يك چهارم قيمت تمام شده آب گرفته مي شود و اين گروه شامل هيچ گونه جريمه اي به دليل عدم رعايت الگوي مصرف نمي شوند.
محمدرضا محمدي افزود: در صورتيكه مصرف مشتركان فوق نسبت به سال قبل 10درصد كاهش داشته باشد و در هر دو سال هم الگوي مصرف را رعايت كرده باشند قبوض آب بهاي يك سالشان بخشيده شده و سردوش هاي كاهنده مصرف آب نيز در محل درب منزلشان به آنها اهدا خواهد شد.
به گفته وي از مشتركاني كه الگوي مصرف آب را رعايت نكنند بين 25 تا 30 درصد جريمه مي شوند و جرايم آنها تحت عنوان مازاد بر الگوي مصرف در قبوض آب بها اعمال و اخذ مي شود.

 

(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14