(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


یکشنبه 3 آبان 1388- شماره 19494
 

رئيس پليس پايتخت: پليس، امنيت زنان تهراني را تضمين مي كند
 آيين نامه قانون كاهش ساعت كاري پرستاران تصويب شد
جمعيت هلال احمر خبر داد اهداي كيف هاي بهداشتي به زائران حج
افزايش مسيرهاي ويژه اتوبوس هاي تندرو تهران به 10خط
با اكثريت دانش آموز 78 نفر در استان همدان به آنفلوآنزاي نوع آ مبتلا شدند
يك دستگاه پژو 405 در مشكين شهر آتش گرفت
با احداث تونل اميركبير بازارتهران به بزرگراه امام علي(ع) وصل مي شود
قاضي شوراي حل اختلاف ولنجك و 5 نفر ديگر كشته شدند
دادستان كل كشور طي بخشنامه اي خواستار شد اعمال قاطعيت و جديت در برخورد با سارقان به عنف
پليس راهور تهران خبر داد لغو اجراي طرح زوج و فرد در محدوده نمايشگاه مطبوعات
تجمع برخي كارگران كارخانه لوله سازي خوزستان
تنها دكه مطبوعاتي رزن پلمب شد
زلزله فارغان هرمزگان را لرزاند
حوادث كوتاه از كشور
صندوقدار مسلمان سارق را وادار به سجده كرد
موافقت روسيه با تدريس قرآن در مدارس چچن



رئيس پليس پايتخت: پليس، امنيت زنان تهراني را تضمين مي كند

رئيس پليس پايتخت با بيان اينكه امنيت زنان را در تهران تضمين مي كنم گفت: خوشبختانه با اجراي طرح امنيت اجتماعي احساس امنيت بانوان افزايش يافته است به طوري كه پليس پايتخت در اين خصوص هيچ دغدغه اي ندارد.
سردار عزيز الله رجب زاده فرمانده انتظامي تهران بزرگ در گفتگو با «ايسكانيوز»، با اعلام اينكه بخش عمده اي از احساس امنيت بانوان بستگي به توجه آنها به توصيه هاي پليس دارد اظهار داشت: در اجراي طرح برخورد با مظاهر بدحجابي شاهد بوديم كه روند مزاحمت هاي خياباني به شدت كاهش يافت.
وي مظاهر بدپوششي را از عوامل مزاحمت بانوان دانست و خاطر نشان كرد: خوشبختانه زنان با توجه به اين موضوع و رعايت كردن آن از امنيت بيشتري برخوردار شده اند.
سردار رجب زاده تصريح كرد: پليس درخصوص مزاحمت ها به هيچ وجه كوتاه نمي آيد و با قاطعيت با عوامل مزاحمت برخورد مي كند.
رئيس پليس تهران بزرگ در ادامه به خانم ها توصيه كرد: در هنگام تردد از خيابان هاي خلوت احتياط كنند، همچنين از استفاده خودروهاي شخصي مشكوك نيز جدا خودداري كنند.
وي در ادامه توصيه هاي خود به بانوان گفت: يكي از عوامل ناامني سرقت به عنف است بنابراين توصيه مي شود از آشكار كردن زيورآلات خود بپرهيزيد و در هنگام حمل اشياء گرانقيمت و يا پول جوانب احتياط را رعايت كنيد.
سردار رجب زاده با اشاره به برخي پرونده هاي قتل و سرقت اظهار داشت: براساس بررسي هاي به عمل آمده بخش عمده اي از اين گونه حوادث زماني ايجاد مي شود كه خانم ها در استفاده از وسيله نقليه متاسفانه جوانب احتياط را علي رغم توصيه هاي پليس رعايت نمي كنند.
رئيس پليس تهران بزرگ مسافربرنماها را از جمله عوامل كاهش امنيت زنان عنوان كرد و گفت: اين دسته از مجرمين در كمين زناني هستند كه با سهل انگاري در استفاده از وسايط نقليه طعمه اين افراد مي شوند.
سردار رجب زاده همچنين از كاهش جرايم به عنف خبر داد و افزود: خوشبختانه با همكاري رسانه ها در راستاي آگاه سازي جامعه شاهد كاهش چشمگير جرايم به عنف هستيم.

 



از سوي وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشكي
 آيين نامه قانون كاهش ساعت كاري پرستاران تصويب شد

آيين نامه قانون كاهش ساعت كاري پرستاران در وزارت بهداشت تصويب شد و براي تصويب نهايي و اجرا به دولت رفت.
به گزارش فارس، غضنفر ميرزابيگي، رئيس كل سازمان نظام پرستاري افزود: با اجراي اين قانون حدود 17 هزار پرستار و كادر درماني جديد در بخش دولتي استخدام مي شوند و ساعت كاري پرستاران به طور ميانگين 4 ساعت در هفته كم مي شود.
وي گفت: برآورد اوليه اين است كه اجراي اين قانون حدود 100 ميليارد تومان براي دولت هزينه داشته باشد اما رئيس جمهوري در مراسم روز پرستار قول داد كه حتي اگر اجراي اين قانون بيش از 100 ميليارد تومان هم هزينه داشته باشد دولت آن را تأمين و قانون را اجرا مي كند.
رئيس كل سازمان نظام پرستاري افزود: در آيين نامه اجرايي اين قانون، عبارت «دولت مي تواند» حذف شد و مقرر شد تعهدات مندرج در متن آيين نامه اجرايي شود، تنها تغييري كه متن آيين نامه نسبت به قانون اعمال شد اين بود كه ضريب كار در شيفت بعد از ظهر براي پرستاران و كادر باليني به ميزان 2/1 تصويب نشد و معادل ضريب كاري در شيفت صبح محاسبه مي شود اما ضريب كاري 5/1 براي شيفت شب و روزهاي تعطيل مصوب شد.
وي ادامه داد: با اجراي اين آيين نامه مزاياي مشاغل سخت و زيان آور براي تمام پرسنل فعال در بالين و تمام پرستاران اعمال مي شود و اين افراد با افزايش سنوات كاري با كاهش ساعت كاري تا 36 ساعت در هفته برخوردار مي شوند به عنوان مثال ساعت كاري يك پرستار زن با 15 سال سابقه به طور ميانگين 40 ساعت در هفته خواهد بود.
وي گفت: كارفرماها چه در بخش دولتي چه ساير بخش ها حق اضافه كاري اجباري بيش از 100 ساعت در ماه را براي اين پرسنل ندارند و كميته هاي رسيدگي به تخلفات اداري دانشگاه هاي علوم پزشكي، مراجع رسيدگي به اجراي درست اين قانون هستند ضمن اينكه سازمان نظام پرستاري و وزارت بهداشت نيز هر 6 ماه يك بار گزارش نحوه اجراي اين قانون را به مجلس ارائه مي كند.
ميرزابيگي افزود: همچنين مطابق اين آيين نامه پرستاران و ساير پرسنل باليني شاغل در بخش هاي سوختگي، رواني، اورژانس و بخش هاي مراقبت هاي ويژه از يك ماه مرخصي بيشتر معادل 2 ماه در سال برخوردار مي شوند، همچنين تمام پرستاران و پرسنل باليني شاغل در بخش هاي دولتي و غير دولتي نبايد بيش از 12 ساعت كار متوالي انجام دهند.
رئيس كل سازمان نظام پرستاري گفت: البته اين مزايا فقط براي پرستاران و كادر باليني است كه در يكي از بخش هاي دولتي يا خصوصي، خيريه يا نيروهاي مسلح فعال باشند.

 



جمعيت هلال احمر خبر داد اهداي كيف هاي بهداشتي به زائران حج

رئيس مركز پزشكي حج و زيارت جمعيت هلال احمر از اهداي كيف هاي بهداشتي براي نخستين بار به زائران در حج سال جاري خبر داد.
محمدتقي حلي ساز در گفت وگو با فارس اظهار داشت: براي نخستين بار كيف هاي بهداشتي شامل پيام هاي بهداشتي و برخي از لوازم پزشكي مورد نياز زائران در اختيار آنان قرار خواهد گرفت، تا بتوانند با مطالعه اين پيام ها در پيشگيري و مقابله با بيماري ها به خصوص آنفلوآنزاي نوعA برخورد مناسبي داشته باشند.
وي افزود: كاروان هاي حجاج در سال جاري با پوشش كاملي از تيم هاي پزشكي اعزام خواهند شد و تاكيد ما بيشتر بر رعايت بيشتر مسائل بهداشتي از طرف خود زائران است.
حلي ساز گفت: حجاج بايد قبل از اعزام استراحت كافي داشته باشند و حتي المقدور يك برنامه ورزشي مناسب و مرتب را قبل از اعزام شروع كنند.
وي اظهار داشت: خانم هاي زائر قبل از اعزام به حج بايد حتما با متخصص خود مشورت داشته باشند و از مصرف داروهاي خاص به طور خوددرماني جلوگيري كنند.
حلي ساز داشتن وسايل بهداشتي كامل از قبيل حوله، قيچي و سجاده شخصي حجاج را بسيار الزامي دانست و گفت: زائران حتما وسايلي مانند سمعك و عينك را از هر كدام 2 عدد با خود همراه داشته باشند تا در عربستان براي تهيه آن با مشكل مواجه نشوند.
وي تزريق واكسن آنفلوآنزاي فصلي را براي هر زائر بسيار واجب و حياتي عنوان كرد و افزود: به طور غيررسمي شنيده ها حاكي بر آن است كه مسئولان عربستاني از ورود زائران تب دار در ورود اوليه جلوگيري مي كنند تا بتوانند براي تحقيق و معالجه اين افراد اقدام كنند.
گفتني است تاكنون 55 هزار نفر از زائران بيت الله الحرام از اعزام به حج تمتع منع شده اند.

 



افزايش مسيرهاي ويژه اتوبوس هاي تندرو تهران به 10خط

در پلان نهايي مسيرهاي ويژه خطوط اتوبوس هاي تندرو (BRT) شهر تهران 10خط پيش بيني شده است.
معاونت حمل و نقل و ترافيك شهرداري تهران در گفتگو با مهر با اعلام اين خبر اظهار داشت: سياستگذاري شهرداري با توجه به توسعه نيافتن كامل مترو براساس برنامه هاي پيش بيني شده استفاده مطلوب از خطوط اتوبوسراني و به خصوص خطوط ويژه اتوبوس هاي تندرو است.
سيدجعفر تشكري هاشمي با تاكيد بر اهميت و لزوم توسعه اين خطوط به نقاط مختلف شهر تهران تصريح كرد: با توجه به موفقيت آميز بودن اجراي طرح خطوط بي آرتي در 3 خط قبلي در آينده اين طرح در 10خيابان ديگر شهر تهران اجرايي خواهد شد.
اين مقام مسئول در شهرداري تهران با اشاره به تاثير خطوط ويژه اتوبوس هاي تندرو به روان سازي حمل و نقل شهري تهران افزود: خطوط ويژه از زمان آغاز به كار خود تاكنون بيشتر از همه خطوط اتوبوسراني شهر تهران براي جابجايي مسافران تاثيرگذار بوده اند.
تشكري هاشمي همچنين از اجراي نهايي خط 4 بي آرتي شهر تهران در خيابان وليعصر خبر داد و افزود: اين طرح به زودي با همكاري و همراهي شوراي شهر تهران و براي تسهيل جابجايي مسافران اين مسير اجرايي خواهد شد.
2 هزار اتوبوس جديد
در راه است
حسين بيژني مديرعامل شركت واحد اتوبوسراني تهران و حومه از افزوده شدن 2 هزار اتوبوس پرظرفيت به ناوگان حمل و نقل عمومي خبر داد و افزود: طرح بليت الكترونيك تا 2 ماه ديگر با نصب دستگاههاي كارتخوان در تمام خطوط اتوبوسراني اجرايي مي شود.
وي ادامه داد: خط برقي شوش تا راه آهن نيز هم اكنون آماده است و تا 2 ماه ديگر به بهره برداري مي رسد.
وي با اشاره به از رده خارج شدن هزار و500 اتوبوس فرسوده تصريح كرد: تا پايان امسال نيز 200 دستگاه اتوبوس فرسوده از چرخه ناوگان خارج مي شوند.

 



با اكثريت دانش آموز 78 نفر در استان همدان به آنفلوآنزاي نوع آ مبتلا شدند

كارشناس مسئول امور پيشگيري مركز بهداشت شهرستان همدان تعداد مبتلايان آنفلوآنزاي نوع «آ» دراستان را 78 نفر اعلام كرد و گفت: بيشترين مبتلايان دانش آموزان هستند.
به گزارش ايسنا علي گلشاييان افزود: در مواجهه با اين نوع آنفلوآنزا با 3 موج روبه رو هستيم، موج اول حجاجي بودند كه در اوايل سال جاري از سفر حج بازگشتند، موج دوم با بازگشايي مدارس آغاز شد و موج سوم نيز همزمان با بازگشت حجاج جديد در آبان ماه آغاز مي شود.
وي در ادامه گفت: تنها با پيشگيري نمي توان با اين بيماري مقابله كرد بلكه بايد تلاش كرد با كم كردن سرعت همه گيري اين ويروس در مدتي بيشتر بتوانيم دارو و امكانات بيشتري را تامين كنيم و با آگاهي بيشتر مردم، آن را كنترل كنيم.گلشاييان هم چنين توصيه كرد: مديران سازمان ها و مدارس در صورت درخواست استراحت كارمندان و دانش آموزان اجازه استراحت به آنها بدهند.

 



يك دستگاه پژو 405 در مشكين شهر آتش گرفت

يك دستگاه خودرو پژو 405 در ميدان امام خميني مشكين شهر آتش گرفت.
به گزارش ايرنا راننده زن اين خودرو پس از مشاهده آتش در قسمت موتور ماشين را متوقف و خود را به بيرون پرتاب كرد.
اين آتش سوزي با كمك مردم بلافاصله خاموش شد اما خسارات قابل توجهي به قسمت موتور اين خودرو وارد شد. در دو سال گذشته 4دستگاه خودرو پژو در مشكين شهر دچار آتش سوزي شده است.
مشكين شهر با 159 هزار نفر جمعيت در 85 كيلومتري شمال غرب اردبيل قرار دارد.

 



با احداث تونل اميركبير بازارتهران به بزرگراه امام علي(ع) وصل مي شود

معاون فني و عمراني شهرداري تهران از احداث تونل اميركبير خبر داد و گفت: تونل اميركبير با دو رشته تونل هر كدام به طول 1700متر با گذر از زير خيابان 17شهريور، بازارتهران را به بزرگراه امام علي(ع) متصل خواهد كرد.
به گزارش خبرگزاري فارس، احمد دنيامالي با بيان اين مطلب اظهار داشت: طراحي تونل اميركبير انجام شده، پيمانكار آن انتخاب شده و هم اكنون در مرحله تجهيز كارگاه به سر مي برد.
وي اين تونل را از لحاظ كاركرد، موثر و بي نظير خواند و افزود: در طراحي اين تونل، پاركينگ هاي متعدد نيز در محدوده بازار براي پارك خودروي شهروندان در نظر گرفته شده است تا با توجه به تردد قابل توجه در اين محدوده، مشكل پارك اتومبيل ها نيز تا حد قابل توجهي كاهش يابد.
معاون فني و عمراني شهرداري تهران ادامه داد: مسير دسترسي اين پاركينگ ها نيز از داخل تونل پيش بيني شده است.
دنيا مالي با اشاره به اينكه احداث اين تونل به صورت سرمايه گذاري خواهد بود، اظهار داشت: انجام عمليات در زير زمين به دليل وجود معارضان تاسيساتي و ايمني بسيار مهم است و با توجه به توان مهندسي كشور اعتقاد داريم كه احداث اين تونل در حداقل زمان ممكن به پايان خواهد رسيد.

 



به علت درگيري خانوادگي و تسويه حساب شخصي
 قاضي شوراي حل اختلاف ولنجك و 5 نفر ديگر كشته شدند

سرويس اجتماعي
قاضي محمد منصوري، رئيس شعبه 608 شوراي حل اختلاف ولنجك هنگام صلح ميان وارثان ارثيه 40 ميليارد توماني به قتل رسيد.
به گزارش خبرگزاري ها، ساعت 18 روز پنجشنبه ماموران كلانتري ولنجك طي تماسي با قاضي حسين روشن، بازپرس كشيك قتل پايتخت، وي را در جريان به قتل رسيدن قاضي منصوري در منزلي مسكوني قرار دادند.
در بررسي هاي ابتدايي مشخص شد مقتول براي حل اختلاف ميان خانواده اي كه بر سر ارثيه 40 ميليارد توماني اختلاف داشتند وارد اين خانه شده و سپس توسط مرد 57 ساله اي كه پسر خانواده بوده به قتل رسيده است.
جعفرزاده، سرپرست دادسراي امور جنايي تهران درباره اين پرونده گفت: تحقيقات نشان داد پيرزن صاحبخانه از قاضي منصوري خواسته است تا به همراه وي و فردي امين و همچنين وكيل اين زن و 2 دختر و دامادش به خانه اين فرد برود.
وي افزود: در اين جلسه قرار بود تا درباره اختلاف خانوادگي بر سر ارثيه 40ميليارد توماني بحث شود و منصوري بين اين افراد صلح برقرار كند.
تحقيقات پليسي حاكي است: متهم به قتل به دليل آن كه متوجه شده مادر و دو خواهرش اقدام به تملك بخشي از ارثيه كرده اند، با در دست داشتن يك اسلحه، تمامي افراد خانواده را به گلوله بست كه در اين ميان قاضي شوراي حل اختلاف تهران نيز به قتل رسيده است.
متهم به قتل پيش از ظهر روز جمعه در منزل خود بازداشت شد و در حال حاضر تحقيقات جنايي از وي ادامه دارد.

 



دادستان كل كشور طي بخشنامه اي خواستار شد اعمال قاطعيت و جديت در برخورد با سارقان به عنف

دادستان كل كشور خواستار اعمال قاطعيت بيشتر قضايي در مواجهه با سارقان به عنف شد.
به گزارش روابط عمومي دادستاني كل كشور، حجت الاسلام والمسلمين محسني اژه اي طي بخشنامه اي خطاب به دادستان هاي سراسر كشور با اشاره به آمار منتشره درخصوص روند فزاينده سرقت به عنف، خواستار اعمال قاطعيت بيشتر قضايي در مواجهه با اين پديده مجرمانه شد.
در اين بخشنامه با اشاره به پيامدهاي سوء اين پديده مجرمانه آمده است: نظر به اينكه اعمال ارتكابي سارقان به عنف داراي تبعات و آثار سواجتماعي فراواني است كه گزارش هاي واصله هم مويد روند رو به رشد آن نسبت به سال گذشته مي باشد لذا لازم است كه به قضات ذيربط ابلاغ شود كه در برخورد با مرتكبين با اين جرايم اقدامات پيشگيرانه قضايي از جمله سرعت، جديت و قاطعيت را مدنظر قرار بدهند.

 



پليس راهور تهران خبر داد لغو اجراي طرح زوج و فرد در محدوده نمايشگاه مطبوعات

اجراي طرح زوج و فرد در شمال به جنوب بزرگراه رسالت تا خيابان خرمشهر «خيابان قنبرزاده» تا پايان نمايشگاه مطبوعات لغو شد.
سرهنگ سعيد اسماعيلي، رئيس پليس مركز فرماندهي ترافيك راهور تهران به ايرنا گفت: با لغو شدن طرح زوج و فرد در خيابان قنبرزاده، شهروندان مجاز هستند تا پايان كار نمايشگاه مطبوعات «هشتم آبان» بدون محدوديت در اين خيابان رفت و آمد كنند.
وي خاطرنشان كرد: ممنوعيت ورود خودروها به خيابان قنبرزاده كه بخشي از طرح زوج و فرد است، پس از پايان كار نمايشگاه مطبوعات دوباره به اجرا درخواهد آمد.
وي تأكيد كرد: طرح زوج و فرد در ديگر خيابان هاي اطراف مصلاي امام خميني بدون هيچ تغييري در حال اجراست و محدوديت ها اعمال خواهد شد.
گفتني است شانزدهمين نمايشگاه بين المللي مطبوعات و خبرگزاري ها تا هشت آبان ادامه دارد.

 



تجمع برخي كارگران كارخانه لوله سازي خوزستان

نماينده مردم اهواز در مجلس با اشاره به تجمع صنفي روزهاي اخير برخي از كارگران كارخانه لوله سازي خوزستان گفت: تعطيلي كارخانه كار درستي نيست و تنها به زيان كارگران است.
سيد شريف حسيني در گفت وگو با خبرنگار ايسنا در خوزستان، با بيان اين مطلب افزود: مشكل پرداخت نشدن به موقع حقوق كارگران شركت لوله سازي خوزستان بيش از چهارسال است كه در اين شركت وجود دارد و اين موضوع مشكلات زيادي را براي كارگران و خانواده هاي آنان به وجود آورده است.
عضو هيئت رئيسه كميسيون صنايع و معادن مجلس شوراي اسلامي تصريح كرد: اين مشكلات از آغاز واگذاري كارخانه لوله سازي به بخش خصوصي آغاز شد و در آن زمان قسمتي از وام بانك ملت پرداخت نشد كه البته بانك ملت نيز توضيحات خود را دارد. از سويي با مالكان شركت و رئيس بانك تجارت نشستي براي حل مشكلات برگزار شد اما اين موضوع در حد حرف باقي ماند و محقق نشد و با وجود پي گيري هاي استاندار و مسئولان استاني و حتي نمايندگان اين موضوع همچنان باقي است.
حسيني اظهار كرد: اگر تسهيلاتي هم تزريق مي شود اين تسهيلات به جاي آن كه در مسير سرمايه گذاري و توليد قرار گيرد به عنوان حقوق به كارگران پرداخت مي شود.
وي عنوان كرد: اگر تسهيلات مورد نياز براي احداث و راه اندازي خط دوم اين كارخانه پرداخت شود، مشكلات اين كارخانه به طور كامل حل خواهد شد اما متاسفانه با توجه به شرايط كنوني و كمبود نقدينگي، بانك ها از ارايه تسهيلات سرباز مي زنند.
نماينده مردم اهواز در مجلس شوراي اسلامي با بيان اين كه اميدواريم با پي گيري هاي مسئولان وضع موجود در كوتاه ترين زمان ممكن تغيير كند، تأكيد كرد: پيشنهاد مي شود با توجه به قانون حمايت از كارخانجات كه مصوب مجلس شوراي اسلامي است و با هدف جلوگيري از تعطيلي اين كارخانه، مديريت آن به مدت 2 سال به دولت واگذار شود و پس از اين زمان و تقويت زير ساخت هاي كارخانه، دولت براي ادامه مديريت يا واگذاري آن به مديريت قبلي و باقي فروش شركت اقدام خواهد كرد.

 



تنها دكه مطبوعاتي رزن پلمب شد

همدان- خبرنگار كيهان:
تنها دكه مطبوعاتي شهرستان رزن به علت نداشتن مجوز اتحاديه اصناف پلمب شد.
فرمانده نيروي انتظامي شهرستان رزن علت تعطيلي دكه مطبوعاتي شهر رزن كه نشريات كيهان را نيز عرضه مي كند، نداشتن مجوز فعاليت از اتحاديه اصناف اعلام كرده و اين در حالي است كه رئيس اداره بازرگاني شهرستان رزن در پاسخ به درخواست مسئول اين دكه مطبوعاتي اعلام كرده با توجه به وجود تنها يك كيوسك مطبوعاتي در اين شهرستان، اتحاديه اصناف صدور چنين مجوزي را نياز نمي بيند و هيچ درخواستي جهت پلمب اين دكه به نيروي انتظامي ابلاغ نشده است.
از سوي ديگر اعضاي كميسيون فرهنگي شهرستان نيز در راستاي حمايت از امور فرهنگي و مطبوعاتي مصوبه اي را تصويب كرده و بر حمايت و تقويت بنيه مالي جهت تداوم فعاليت آن از طريق فروش اجناس مجاز ديگر در كنار نشريات تاكيد كرده اند كه اين امر با مخالفت نيروي انتظامي رزن مواجه شده است.
همچنين رئيس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامي شهرستان طي نامه شماره 92/16/7 به تاريخ 18/7/88 تداوم فعاليت مطبوعات را به نيروي انتظامي ابلاغ كرده است.شايان ذكر است پلمب دكه مذكور دو بار در تاريخ 16 مهر و 28 مهر ماه با وساطت فرماندار و رئيس اداره ارشاد منتفي شده اما روز گذشته (دوم آبان ماه) براي بار سوم ماموران انتظامي رزن اقدام به پلمب اين دكه كرده اند.

 



زلزله فارغان هرمزگان را لرزاند

زمين لرزه اي به قدرت 2/4 در مقياس امواج دروني زمين حوالي فارغان در استان هرمزگان را لرزاند.
به گزارش مهر از بندرعباس، براساس گزارش شبكه هاي لرزه نگاري وابسته به مركز لرزه نگاري موسسه ژئوفيزيك دانشگاه تهران اين زمين لرزه در ساعت 6 و 24 دقيقه و 4 ثانيه شنبه صبح به وقوع پيوسته است.
مختصات جغرافيايي اين زمين لرزه به عرض شمالي 27.98 و طول شرقي 67/56 درجه بوده است.
از خسارات و تلفات احتمالي اين زمين لرزه گزارشي تاكنون مخابره نشده است.

 



حوادث كوتاه از كشور

كشف گازوئيل قاچاق
زاهدان- خبرنگار كيهان: بيش از 38هزار ليتر گازوئيل قاچاق در مرز زابل كشف شد. در اين رابطه چهار نفر متهم دستگير شدند و از آنها 3 دستگاه خودرو و يك دستگاه تانكر سوخت توقيف شد.
ناكامي زورگيران
¤ چند زورگير با استفاده از دو دستگاه موتورسيكلت با ورود به مغازه اي در روستاي سرحدي زابل قصد اخاذي و زورگيري را داشتند كه با مقاومت صاحب مغازه و حضور اهالي روستا، سارقان ناكام ماندند. سارقان فراري با تلاش پليس دستگير شدند و از آنها دو دستگاه موتورسيكلت كشف شد. تلاش براي شناسايي و دستگيري ساير سارقان فراري ادامه دارد.
توقيف محموله قاچاق
يزد- خبرگزاري فارس: يك محموله بزرگ قاچاق به وزن 10 تن در استان يزد كشف شد. اين محموله از يك دستگاه تريلر كه از بندرعباس عازم مشهد بود در ايستگاه بازرسي ديهوك طبس به دست آمد. پوشاك و البسه بيشترين حجم اين خودرو بود. در اين رابطه 3 نفر دستگير شدند و دو دستگاه خودرو نيز توقف شد. در چند روز گذشته نيز بيش از 13 تن كالاي قاچاق به ارزش بيش از 7 ميليارد و 500 ميليون ريال در طبس كشف شد.
دستگيري دو كلاهبردار
گرگان- خبرنگار كيهان: دو كلاهبردار كه با تاسيس يك شركت پوشالي تحت عنوان فروش فرش هاي دستباف مبادرت به كلاهبرداري از كسبه استان گلستان مي كردند دستگير شدند. متهمان به نام هاي فرزاد و علي با جعل مهر شركت فرش ستاره مشهد و فريب مردم كلاهبرداري مي كردند.

 



صندوقدار مسلمان سارق را وادار به سجده كرد

صندوق دار يك موسسه آمريكايي، توانست با جلوگيري از سرقت، دزد را وادار به سجده كند.
به گزارش پايگاه اينترنتي «امارم» به نقل از شبكه آمريكايي «اي بي سي»، يك جوان 23 ساله آمريكايي در حالي كه اسلحه به دست داشت وارد يك موسسه آمريكايي شد و از زن صندوق دار خواست موجودي صندوق را به وي بدهد، تا بتواند براي نيازي كه فرزندش به آن پول دارد، هزينه كند.زن صندوق دار مسلمان كه 43 سال دارد، تلاش كرد تا وي را قانع كند كه دست به عمل احمقانه اي نزند و زندگي خود را تباه نكند.
جوان سارق كه «گريگوري اسميت» نام داشت، به درخواست زن صندوق دار پاسخ مثبت داد و همانگونه كه تصوير ضبط شده وي در دوربين هاي مدار بسته پخش شد بجاي دزدي دست دعا بسوي خدا دراز كرد و به سجده رفت، سپس از زمين برخاست و با وي دست داد.
جوان سارق سپس فشنگ هاي كلت خود را خالي كرد و به زن صندوق دار گفت: فشنگ ها براي تو مي باشد تا آسيبي به شما نرسد.
با اين حال سارق جوان تلفن همراه زن صندوق دار و 20 دلار پول توجيبي وي را برداشت، اما پس از مدتي به درخواست مادرش كه فيلم سرقت را از طريق يكي از كانال هاي ماهواره اي مشاهده كرده بود، نزد صندوق دار بازگشت و خود را تسيلم ماموران پليس كرد.

 



موافقت روسيه با تدريس قرآن در مدارس چچن

دولت روسيه با تدريس قرآن در مدارس چچن موافقت كرد.
به گزارش شبكه «المنار»، اين موضوع از سوي دفتر «رمضان قادروف» رئيس جمهور چچن اعلام شده و در اطلاعيه اي كه به همين مناسبت صادر شده آمده است: رئيس جمهور چچن به موضوع تعليم و تربيت براساس دين اسلام براي نسل هاي آينده اهميت زيادي مي دهد.دفتر رئيس جمهورچچن، تاسيس مركزي براي نشر موعظه هاي ديني در بين دانش آموزان و دانشجويان را در اين راستا عنوان كرده است.رمضان قادروف راه اندازي يك چاپخانه و پايگاه اينترنتي به نام «راه» را از ديگر برنامه هاي تقويت شعائر اسلامي در جمهوري چچن عنوان كرد.اين مركز اسلامي و پايگاه اينترنتي، شعائر فرهنگ و آداب و سنن اسلامي را در اين جمهوري فدراتيو روسيه گسترش خواهد داد.موافقت دولت روسيه با آموزش قرآن در مدارس چچن در راستاي ارائه تسهيلات فرهنگي به اين جمهوري است كه همه ساكنان آن را مسلمانان تشكيل مي دهند، صورت مي گيرد.

 

(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14