(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


سه شنبه 5 آبان 1388- شماره 19496
 

فعاليت بيش از 6هزار كانون فرهنگي و هنري در مساجد كشور
افتتاح مركز آموزش فني و حرفه اي جوار كارگاهي در اسفراين
بازار مشبك و معرق اصفهان را چيني ها قبضه كردند
ايران در كيهان
معاون استاندار گلستان: تعاوني هاي اعتباري بايد به بانك خصوصي تبديل شوند
سرپرست جمعيت هلال احمر استان: امداد هوايي از نيازهاي اساسي قزوين است
رشد 50 درصدي پرداخت زكات در آذربايجان غربي
تاكيد مدير جهاد كشاورزي رودبار بر برداشت سريع زيتون
صيد 6هزار تن ماهي از درياچه هامون و چاه نيمه ها
آغاز كوچ عشاير آذربايجان شرقي به نواحي قشلاقي
124 نفر از محكومان كردستان عفو شدند
ابلاغ نامه اعتراض كارگران دورود را برانگيخت
خط توليد كود نرم كارخانه كمپوست كرج به بهره برداري رسيد
شهردار سابق اراك به اقدامات تخريبي شوراي اين شهر اعتراض كرد
در طول دولت نهم اختصاص 150 ميليارد ريال براي طرح هاي قرآني در اردبيل
مديرعامل شركت گاز استان خبر داد گازرساني به 18 روستا در چهارمحال و بختياري



فعاليت بيش از 6هزار كانون فرهنگي و هنري در مساجد كشور

همدان- خبرنگاركيهان:
مديركل روابط عمومي عالي كانون هاي فرهنگي، هنري مساجد كشور گفت: بيش از 6هزار كانون فرهنگي، هنري در مساجد سراسر كشور فعاليت مي كنند.
مرتضي طاهريان در ديدار مسئولان دبيرخانه هاي مساجد غرب كشور با معاون سياسي، امنيتي استاندار همدان گفت: در 4سال گذشته، بيش از 2هزار و 500كانون فرهنگي و مذهبي با مجوز رسمي و با افزايش اعتبار 500درصدي فعاليت خود را آغاز كرده اند.
وي افزود: تخصصي شدن كانون هاي فرهنگي و هنري از طرف ستاد عالي مساجد كشور براي دريافت امكانات، تجهيزات و نقدينگي بيشتر است و اين كار به نوبه خود، موجب تقسيم فعاليت ها بين اين مراكز مي شود.
وي تصريح كرد: اهداي كتاب هاي درسي و دانشگاهي با اعتباري بيش از 20ميليون ريال به كانون هاي فرهنگي و هنري مساجد كشور، رسمي شدن خبرگزاري شبستان، ايجاد كتابخانه هاي باز و بسته و برگزاري جشنواره هاي متنوع فرهنگي و هنري از مهمترين اقدامات ستاد عالي مساجد كشور در سال گذشته به شمار مي آيد.

 



افتتاح مركز آموزش فني و حرفه اي جوار كارگاهي در اسفراين

اسفراين- خبرنگار كيهان:
نخستين مركز آموزش فني و حرفه اي جوار كارگاهي استان خراسان شمالي در محل مجتمع صنعتي اسفراين افتتاح شد.
نخستين مركز آموزش جوار كارگاهي استان خراسان شمالي با حضور مديركل آموزش در صنايع سازمان آموزش فني و حرفه اي كشور، مديركل آموزش فني وحرفه اي استان خراسان شمالي، مديرعامل مجتمع صنعتي اسفراين و رئيس اداره كار و امور اجتماعي اسفراين افتتاح شد.

 



بازار مشبك و معرق اصفهان را چيني ها قبضه كردند

اصفهان- خبرنگار كيهان:
چيني ها با توليد معرق و مشبك تقلبي ماشيني توانستند بازار اين محصولات را در ميدان امام اصفهان به دست گيرند.
يك هنرمند اصفهاني با اعلام اين خبر گفت: هنرمندان معرق و مشبك اين شهر به علت نبود بازار مناسب از فروش محصولات خود خودداري مي كنند.
«فاطمه حبيبي» با اشاره به اينكه كالاهاي چيني اصالت مشبك و معرق ايراني را ندارند، افزود: با وجود اينكه محصولات چيني ماشيني هستند و از هنرهاي سنتي و صنايع دستي به شمار نمي آيند، ظرافت و جذابيت فوق العاده اي دارند.
وي گفت: محصولات چيني در عين حال كه با سرعت بيشتري توليد مي شوند با قيمت پائين تري در بازار به فروش مي رسند و بيشتر خريداران به دنبال محصولات زيبا با قيمت ارزان هستند و محصولات چيني اين ويژگي ها را دارند.
اين هنرمند اصفهاني با اشاره به تنوع چوب ها بر چشم نوازي آثار افزود: در ساخت معرق و مشبك بيشتر از چوب درخت گردو، عناب، سنجد، توت و نارنج استفاده مي شود.
حبيبي گفت: در معرق طرح هاي گل و مرغ كاربرد بسيار دارد و در مشبك بيشتر اشعار و آيات قرآني به صورت تابلو ساخته مي شود و تابلوهايي كه در آن از آيات قرآن استفاده مي شود فروش خوبي دارد كه اين به اعتقادات و باورهاي مذهبي خريداران بازمي گردد.

 



ايران در كيهان

آموزش روخواني و روانخواني قرآن
ملاير- خبرنگار كيهان: ايرج يارمحمدي مسئول كانون قرآن اداره تبليغات اسلامي ملايراظهار داشت: به منظور شناسايي نيروهاي مستعد و تربيت آنان براي تدريس در دوره هاي آموزش قرائت و حفظ قرآن كريم اداره تبليغات اسلامي ملاير اقدام به برگزاري دوره تربيت معلم روخواني و روانخواني قرآن در اين شهرستان كرده است.
درآمد بقاع متبركه همدان
رئيس اداره اوقاف و امور خيريه ملاير گفت: بيشترين درآمد بقاع متبركه استان همدان از بقاع شهرستان ملاير جمع آوري شده است. عباس اصل شيرين افزود: از حدود 22ميليارد ريال درآمد بقاع متبركه استان 13 ميليارد ريال مربوط به شهرستان ملاير است، كه تمام درآمد بقاع متبركه در همان شهرستان هزينه مي شود.
توزيع آب شرب
گنبد كاووس- خبرنگار كيهان: بيش از 12ميليون و 200هزار ليتر آب شرب بين عشاير استان گلستان و دام هاي آنها در شش ماهه اول سال جاري توزيع شد. رضا علي پوري مدير امور عشاير استان گلستان، ضمن اعلام اين خبر گفت: توزيع اين مقدار آب شرب مورد نياز عشاير و دام هاي آنان توسط تانكرهاي آبرساني سيار بين 7هزار خانوار عشايري اين استان انجام شد.
توليد سيب زميني
اردبيل- خبرنگار كيهان:
طرح توليد سيب زميني بذري سوپراليت در شهرستان نمين اجرا مي شود. علي موسوي، مسئول واحد زراعت جهاد كشاورزي نمين با اعلام اين خبر گفت: طرح در سطح 5هزار هكتار از اراضي اين شهرستان اجرا مي شود.
تماس با پليس
مهربان- خبرنگار كيهان: سرهنگ قهرمان احمدي، فرمانده نيروي انتظامي شهرستان سراب گفت: اهالي شهرستان سراب در 6ماهه اول سال 88 بيش از 8371 بار با پليس 110 تماس گرفته اند كه 4033 مورد آن عملياتي بوده است. وي ضمن تشكر از مردم خواست تا نظرات پيشنهادي و انتقادي خود را در رابطه با عملكرد ماموران انتظامي شهرستان سراب به شماره 197 گزارش دهند.
افتتاح مركز آموزشي
شاهرود- خبرنگار كيهان: با حضور مسئولان استان سمنان و شهرستان و مديران دانشگاه صنعتي شاهرود مركز آموزش مهارت هاي پيشرفته دانشجويي افتتاح گرديد.
دكتر علي مرادزاده رئيس دانشگاه صنعتي شاهرود در اين مراسم گفت افتتاح اين مركز باعث ارتقاي مهارتي دانشجويان خواهد شد.
مديريت شهري در همدان
همدان- خبرنگار كيهان: كلان شهر همدان نيازمند نگاه جدي و پاسخگو در حوزه مديريت شهري است. علي اكبر فاميل كريمي فرماندار همدان با اعلام اين مطلب در جلسه بررسي روند احداث پل تقاطع غيرهم سطح فرهنگيان اين شهر و با انتقاد از كندي كار در اجراي اين پروژه، گفت: شهر همدان در مقايسه با رشد و توسعه ساير شهرهاي بزرگ از قافله عقب افتاده است و با روزمرگي اداره مي شود.
جشنواره آشپزي
چناران- خبرنگار كيهان: با هدف عرضه الگوي تهيه و طبخ غذاي سالم، جشنواره غذاي سالم در محل هنرستان دخترانه فني و حرفه اي حكمت چناران برگزار شد.
در اين جشنواره بيش از 30نوع غذاي متنوع و سالم، دسر و سالاد، كيك و شيريني كه از سوي هنرجويان و هنرآموزان هنرستان تهيه شده بود به معرض نمايش و قضاوت قرار داده شد.
كمبود آب در قاينات
قاينات- خبرنگار كيهان: كشت زعفران كه عمده اشتغال مردم قاينات است و بيش از 5600 هكتار كشت آبي شهرستان را شامل مي شود با تشنگي و كمبود شديد آب مواجه است. مهندس قاسمي مدير جهاد كشاورزي قاين با اعلام اين خبر گفت: بيش از 300 هكتار از مزارع زعفران قاينات با كمبود شديد آب مواجه است در حالي كه امكانات اين مديريت فقط پاسخگوي نياز 70 هكتار است.
برداشت ياقوت سرخ
¤ برداشت زرشك از سطح بيش از 5800 هكتار باغ هاي قاينات آغاز شد.
مهندس قاسمي مديرجهاد كشاورزي قاين با اعلام اين خبر گفت: كار برداشت محصول استراتژيك و منحصر بفرد زرشك قاينات از اواسط مهرماه شروع شده و پيش بيني مي شود از 5817 هكتار باغات زرشك شهرستان بيش از 18000 تن زرشك تازه برداشت شود.
سرطان پوست دركاشان
كاشان -خبرنگاركيهان: سرطان پوست، نخستين و شايع ترين نوع سرطان در بين شهروندان كاشاني است.
مرتضي پنجه شاهي، كارشناس مسئول بيماري هاي غير واگير معاونت بهداشتي دانشگاه علوم پزشكي كاشان ضمن بيان اين خبر گفت: براساس آمار ثبت شده در واحد بيماري هاي غيرواگير، اين نوع سرطان در بين 56/7 درصد مردان و3/43 درصد زنان اين شهرستان تا پايان سال گذشته تشخيص داده شده است.
تامين 20هزار ماسك بهداشتي
تبريز -خبرنگاركيهان: براي تامين 20هزار ماسك پرسنل بهداشت و درمان نياز به 20ميليارد ريال اعتبار است.
احمد كوشا، رئيس مركز بهداشت استان آذربايجان شرقي ضمن بيان اين خبر گفت: 28نفر در استان به آنفلوآنزاي نوع «آ» مبتلا شده اند و بايستي براي جلوگيري از شيوع آن در فصل سرما اقدامات پيشگيرانه درسريع ترين زمان ممكن، انجام شود.
خسارات سرمازدگي
خدابنده - خبرنگاركيهان: براثر كاهش شديد دماي هوا و سرمازدگي كه در اوايل مهر ماه سال جاري اتفاق افتاد به بخش كشاورزي خدابنده 160ميليارد ريال خسارت وارد شد.
رسول سلكي مديرجهاد كشاورزي شهرستان خدابنده ضمن بيان اين خبر گفت: كل مزارع و باغاتي كه خسارت ديده اند 9075 هكتار است.
آسفالت روستايي
قزوين - خبرنگاركيهان: مديركل راه و ترابري استان قزوين گفت: خط كشي و ايمن سازي جاده هاي روستايي يكي از اولويت هاي مهم اداره كل راه و ترابري قزوين است. محمد امين نصراللهي زاده درجلسه شوراي راهداري قزوين افزود: ازمجموع 5هزار كيلومتر راه روستايي موجود در استان قزوين تاكنون بيش از 2هزار و 500 كيلومتر آن آسفالت شده است.

 



معاون استاندار گلستان: تعاوني هاي اعتباري بايد به بانك خصوصي تبديل شوند

گرگان- خبرنگار كيهان:
معاون برنامه ريزي استاندار گلستان گفت: تعاوني هاي اعتباري براي خدمت رساني بهتر به مردم بايد به بانك خصوصي تبديل شوند.
عباس نياوند در بازديد از تعاوني هاي اعتباري بخش تعاون استان افزود: انتظار رهبر معظم انقلاب از دولت و ملت، توليد در يك گستره وسيع است و توليد در يك گستره وسيع بايد شعار ملت باشد.
وي در بخش ديگري از سخنانش، توليد در كار، علم، فناوري، ثروت، عزت و منزلت، كالا و خدمات، انسان هاي كارآمد و ابتكار را بسيار مهم و ضروري عنوان كرد.
نياوند همچنين فرصت سازي و توليد ثروت را موجب سرآمدي جامعه دانست و نقش و مشاركت موسسات و تعاوني هاي مالي و اعتباري را در توسعه استان بسيار بااهميت و مهم توصيف كرد.
وي تصريح كرد: ورود اين موسسات در حل مشكلات مسكن و اشتغال و همچنين بخش هاي توسعه اي استان از قبيل كشاورزي، صنعت، خدمات، مسكن و گردشگري مي تواند استان را به سمت رونق و شكوفايي بيشتر سوق دهد.
به گفته وي سلامت موسسات مالي و اعتباري نكته اي مهم و اساسي است و اين موسسات بايد رعايت قوانين اسلامي را همواره مدنظر قرار دهند.
معاون برنامه ريزي استاندار گلستان، بر رعايت مقررات مالي و پولي كشور، رقابت در شرايط يكسان، شفاف سازي در تسهيلات پرداختي، نحوه محاسبه درصد سود مشاركت به همراه بيمه تسهيلات پرداختي تاكيد كرد. نياوند همچنين در بخش ديگري از سخنانش، گسترش فرهنگ تعاون را موجب پويايي اقتصاد عنوان كرد.
وي اظهار داشت: در تعاون ضمن برقراري عدالت، برابري و تساوي حقوق انسان ها، سبب مي شود تصميمات شجاعانه، هوشمندانه و مدبرانه در برابر مسائل و مشكلات گرفته شود.
معاون برنامه ريزي استاندار گلستان در ادامه مهم ترين استراتژي تعاوني هاي موفق و كارآمد را استراتژي رشد، رقابتي و ممتاز و متفاوت بيان كرد. نياوند همچنين با تاكيد بر نقش موسسات اعتباري براي توسعه تعاوني ها گفت: موسسات اعتباري بايد در گسترش فرهنگ تعاون در سطح جامعه تلاش كنند.

 



سرپرست جمعيت هلال احمر استان: امداد هوايي از نيازهاي اساسي قزوين است

قزوين- خبرنگار كيهان:
سرپرست جمعيت هلال احمر استان قزوين گفت: امداد هوايي از ضروريات محورهاي مواصلاتي اين استان است.
محمد حياتي با اشاره به ميزان بالاي تصادفات در محور مواصلاتي گفت: امداد هوايي يكي از نيازهاي استان است و ما براي دريافت اين خدمت مستندات خود را به تهران اعلام كرديم.
وي افزود: آنچه در اين ميان به صورت جدي مهم است مباحث مالي است چراكه تنها بيمه يك ساله يك دستگاه هلي كوپتر 15ميليارد ريال و هزينه ساخت و حفاظت آشيانه 30ميليارد ريال هزينه دربر دارد و اين جز بهاي خريد هلي كوپتر است.
سرپرست جمعيت هلال احمر استان قزوين با اشاره به اين كه بيشترين ميزان امدادرساني مربوط به تصادفات بوده است، افزود: متأسفانه آمار تصادفات جاده اي در كشور ما چهار برابر نرم جهاني است كه نياز است در اين زمينه اقداماتي در راستاي كاهش آن صورت گيرد.
وي توجه به مقوله آموزش را ضروري دانست و افزود: باتوجه به اهميت اين موضوع جمعيت هلال احمر استان اين امر را در سرلوحه برنامه ها و فعاليت هاي خود قرار داده است.
وي گفت: سال گذشته بيش از 10 هزار نفر در قالب كلاس هاي امداد و نجات در سطح استان آموزش هاي لازم را كسب كرده اند كه از اين ميزان دو هزار و 500نفر به طور مستمر با اين جمعيت همكاري دارند.
حياتي با بيان اين كه از
39 بلاي طبيعي حادث شده در كشور 28مورد آن در قزوين نيزاتفاق مي افتد، اظهار داشت: استان قزوين به لحاظ وقوع بلاي طبيعي در برخي زمينه ها چون سيل، زلزله، رانش زمين، آتش سوزي هاي جنگلي، حمله حيوانات، برف و... موردتوجه است.

 



رشد 50 درصدي پرداخت زكات در آذربايجان غربي

اروميه -خبرنگاركيهان:
مردم استان آذربايجان غربي از ابتداي سال جاري تاكنون مبلغ 15 ميليارد ريال زكات پرداختند. زكات پرداختي درسال 87 نزديك به 10 ميليارد ريال بود كه امسال از رشد 50درصدي برخوردار است.
همچنين در استان آذربايجان غربي حاميان در 6 ماهه اول سال 88 مبلغ 10 ميليارد ريال به ايتام تحت حمايت خود مساعدت كرده اند كه اين ميزان نسبت به
6 ماهه اول سال 87 از رشدي 65 درصدي برخوردار است. دراستان آذربايجان غربي بيش از 11 هزار يتيم شناسايي شده تحت حمايت اين نهاد بوده كه تمامي آنان مورد حمايت حاميان قرارگرفته اند.

 



تاكيد مدير جهاد كشاورزي رودبار بر برداشت سريع زيتون

رشت- خبرنگار كيهان:
مدير جهاد كشاورزي رودبار از زيتون كاران اين شهرستان خواست به منظور كاهش ميزان خسارت ناشي از آفت مگس زيتون در منطقه، محصول خود را زودتر برداشت كنند.
تيمور رنگيدن گفت: با توجه به كاهش دماي هوا در ماه گذشته و افزايش جمعيت آفت مگس زيتون در منطقه، زيتونكاران استان بايد براي كاهش خسارات وارده، هرچه زودتر نسبت به برداشت محصول زيتون پاسخ هاي خود اقدام كنند.
وي از زيتونكاران منطقه از جمله رستم آباد، جيرنده و رحمت آباد خواست براي آگاهي بيشتر از وضعيت كاري و چگونگي كاهش خسارتهاي آفت مذكور به مراكز خدمات جهاد كشاورزي دهستان خود مراجعه كنند.

 



صيد 6هزار تن ماهي از درياچه هامون و چاه نيمه ها

زابل- خبرنگار كيهان:
6هزار تن ماهي از درياچه هامون و چاه نيمه ها صيد شد.
مهندس احمد افشاريان سرپرست اداره كل شيلات سيستان با اعلام اين خبر افزود: با توجه به ورود آب در اواخر سال 87 به درياچه هامون كار صيد و صيادي در درياچه هامون رونق گرفت كه در همين راستا صيادان منطقه سيستان در هفت ماهه گذشته از سالجاري مقدار 6000 تن ماهي از گونه هاي كپور، فيتوفاك و بيك هد از درياچه هامون و چاه نيمه ها صيد و به بازار مصرف عرضه نموده اند.
افشاريان تصريح كرد: در سنوات پرآبي درياچه هامون ميزان صيد به بيش از 15 هزار تن رسيده كه اين ميزان صيد توسط 3500 نفر صياد منطقه سيستان از درياچه صيد و علاوه بر مصرف داخل استان به استانهاي ديگر هم حمل و عرضه شده است.

 



آغاز كوچ عشاير آذربايجان شرقي به نواحي قشلاقي

تبريز - خبرنگار كيهان:
كوچ عشاير آذربايجان شرقي به مناطق قشلاقي كليبر، اهر، ميانه، بناب، مراغه، ملكان، مرند و سراب آغاز شد.
عشاير اين استان، در قالب ايلات «ارسباران» و «ائل سون» و نيز 9 طايفه مستقل، كوچ پاييزي را آغاز كرده اند و براي رسيدن به مناطق گرمسير
200 كيلومتر راه را طي مي كنند.
طبق آمار سال گذشته، جمعيت ييلاقي عشاير آذربايجان شرقي 70 هزار و 577 نفر و جمعيت قشلاقي آن 43 هزار و 857 نفر بود. گفتني است رقم جمعيت دامي نيز
5/1 ميليون راس دام را شامل مي شود.

 



124 نفر از محكومان كردستان عفو شدند

سنندج- خبرنگار كيهان:
از ابتداي امسال تاكنون 124 نفر از محكومين محاكم عمومي و انقلاب استان كردستان مورد موافقت كميسيون عفو استاني قرار گرفته اند.
رئيس كل دادگستري كردستان گفت: در سال جاري اين تعداد از محكومان محاكم عمومي و انقلاب در استان مورد عنايت خاص رهبر معظم انقلاب واقع شده و مشمول عفو و بخشودگي و يا تخفيف و تبديل مجازات شده اند. «علي اكبر گروسي» افزود: از اين تعداد 75 نفر به مناسبت ولادت حضرت فاطمه(س) و گراميداشت هفته قوه قضائيه و 49 نفر از محكومان به مناسبت ميلاد يگانه منجي عالم بشريت مهدي موعود(عج) و سالروز حقوق بشر اسلامي مشمول عفو قرار گرفته اند.
وي خاطرنشان ساخت 201 فقره درخواست استاني عفو محكومان قطعي محاكم عمومي و انقلاب به كميسيون عفو استاني واصل شد كه پس از بررسي هاي لازم با عفو تعداد 124 مورد موافقت شده است.

 



ابلاغ نامه اعتراض كارگران دورود را برانگيخت

دورود- خبرنگار كيهان:
ابلاغ نامه اداره امور مالياتي دورود كه به تصويب هيئت وزيران رسيده است اعتراض كارگران واحدهاي صنعتي را در اين شهر برانگيخت.
براساس اين نامه شهرستان دورود از ابتداي امسال از فهرست مناطق محروم و كمتر توسعه يافته خارج شده و بر اين اساس بخشودگي مالياتي 50 درصدي اين شهر منبعد حذف خواهد شد.جمع زيادي از كارگران واحدهاي صنعتي شهرستان دورود با مراجعه به دفتر كيهان ضمن اعتراض به اين نامه به كيهان گفتند: خروج دورود از فهرست شهرهاي محروم بايد براساس افزايش امكانات رفاهي باشد و حال سؤال اينجاست در طول سال هاي گذشته تا امروز چه امكانات رفاهي در اين شهر ايجاد شده كه موجب خروج شهرستان دورود از مناطق محروم شده است.گفتني است دورود با وجود صنايع بزرگ سيمان، فارسيت، صنايع نظامي و بيش از 500 واحد سنگبري از شهرهاي صنعتي كارگري لرستان است و اجراي اين قانون مردم دورود را نگران ساخته است.

 



خط توليد كود نرم كارخانه كمپوست كرج به بهره برداري رسيد

كرج- خبرنگار كيهان:
سرپرست سازمان مديريت پسماند شهرداري كرج از بهره برداري خط توليد كود نرم كارخانه كمپوست خبر داد.
به گزارش روابط عمومي سازمان مديريت پسماند شهرداري كرج، رضا مدني با بيان اين مطلب اظهار داشت: با افتتاح و بهره برداري از اين خط مشكل توليد كود در مصارف كشاورزي، جنگل كاري و فضاي سبز برطرف مي شود.
وي اعتبار اين پروژه را
4 ميليارد و 500 ميليون ريال ذكر كرد و گفت: با شروع به كار خط توليد، روزانه در هر شيفت كاري 30 تن كود نرم توليد مي شود.

 



شهردار سابق اراك به اقدامات تخريبي شوراي اين شهر اعتراض كرد

اراك- خبرنگاركيهان:
شهردار سابق اراك گفت: اعضاي شوراي شهر اراك چون نمي توانند پاسخ افكار عمومي را بدهند اقدامات تخريبي عليه اينجانب را آغاز كرده اند.
علي اكبر كريمي در جمع خبرنگاران اراك با اشاره به پخش اعلاميه، بيانيه، مصاحبه ها و آمارهاي دروغين شوراي شهر اراك افزود: پس از بركناري دوباره من، اعضاي شورا در مصاحبه با نشريات محلي با ارائه آمارهاي غيرواقعي اقدام كرده اند كه به ادامه اين روند اعتراض دارم.
وي از غيرقانوني بودن استيضاح خود خبر داد و اظهار داشت: اين بار نيز اعضاي شوراي شهر در استيضاح روند قانوني را طي نكرده اند.
كريمي اضافه كرد: پنج ايراد قانوني به روند بركناري وجود دارد كه به فرمانداري اراك شكايت شده و پس از تاييد فرمانداري، اين اعتراض براي تصميم گيري نهايي به شوراي حل اختلاف استان كه رياست آن را استاندار برعهده دارد ارجاع شده است.
شهردار سابق ادامه داد: يكي از ايرادات اين است كه دو نفر از اعضاي شوراي شهر با صدور حكم كيفر خواست به صورت معلق بوده و حق رأي نداشتند.
وي تصريح كرد: سرپرست شهرداري نيز بايستي از نيروهاي شهرداري انتخاب مي شد كه اين امر لحاظ نشده است.
كريمي با تأكيد بر اينكه پس از جلسه استيضاح بايستي 14روز به شهردار فرصت داده مي شد گفت: روز دوشنبه استيضاح صورت گرفت و صبح سه شنبه، سرپرست براي شهرداري معرفي شد.
وي با اشاره به اينكه طي اين مدت تذكري به شهردار داده نشده است تصريح كرد: روند قانوني استيضاح، تذكر، طرح سؤال و استيضاح است اما شوراي شهر بدون تذكر از اينجانب سؤال و پس از آن استيضاح كردند.
شهردار اراك با تأكيد بر اينكه اعضاي شوراي شهر عامل توقف پروژه هاي شهري اراك شده اند گفت: آمادگي مناظره و دفاع ازعملكرد خود را در يك فضاي آزاد دارم تا ابهاماتي كه اين افراد براي مردم بوجود آورده اند را پاسخ دهم.
وي تصريح كرد: براي اعضاي شوراي شهر قانون و مقررات مطرح نيست و ما امروز مدعي هستيم صددرصد قانون را اجرا كرديم.
گفتني است شهردار اراك طي 6ماه اخير دوبار از سوي اعضاي شورا بركنار شده است. بار اول اين بركناري كه در اسفندماه صورت گرفت با 5رأي موافق اعضا انجام شد كه اين تصميم از سوي ديوان عدالت اداري غيرقانوني اعلام و شهردار به كار خود بازگشت.

 



در طول دولت نهم اختصاص 150 ميليارد ريال براي طرح هاي قرآني در اردبيل

اردبيل - خبرنگار كيهان:
در دوره چهارساله دولت نهم 150 ميليارد ريال براي اجراي طرح ها و فعاليت هاي قرآني در استان اردبيل هزينه شده است.
معاون سياسي، امنيتي استاندار اردبيل در جلسه كار گروه فرهنگي، اجتماعي استان با اعلام مطلب بالا افزود: اعتبار هزينه شده براي فعاليت هاي قرآني در دولت نهم نسبت به مدت مشابه قبل بيش از 20 برابر رشد داشته است.
فيروز احمدي گفت: در سفر اخير حجت الاسلام والمسلمين قرائتي به اردبيل توافقات خوبي براي راه اندازي دفتر مهدويت در منطقه انجام شده كه ما را به حصول توفيقات مهم در اين حيطه اميدوار كرده است. وي با اشاره به تعهدات ايجاد شده در همايش خيرين نمازخانه ساز مدارس استان گفت: در اين گردهمايي معنوي، دولت و خيرين احداث بيش از 200 نمازخانه را در واحدهاي آموزشي سراسر استان تقبل كردند كه زمينه ساز اقامه با شكوه نماز خواهد بود. وي جنبش فرهنگي را از مهمترين انتظارات رهبر معظم انقلاب بر شمرد و افزود: اين عرصه مهم و زيربنايي يكي از حساس ترين حوزه ها براي مقابله با شيطنت بدخواهان و تعالي روز افزون كشور و جامعه ما مي باشد.

 



مديرعامل شركت گاز استان خبر داد گازرساني به 18 روستا در چهارمحال و بختياري

شهركرد- خبرنگار كيهان:
مديرعامل شركت گاز استان چهارمحال و بختياري گفت: با انجام 90 كيلومتر شبكه گذاري عمليات گازرساني به 18 روستا انجام شده است.
مهندس اسماعيل هيبتيان اظهار داشت: با صرف 25هزار ميليون ريال اعتبار عمليات گازرساني به روستاهاي گنج، گرداب عليا، شيرمرد و چهارده، سهل آباد، ميان آب و ده گلابي، گرداب سفلي، دارجونه، ناغان عليا، ناغان سفلي و شش بهره، خليل آباد، شهرك امام خميني و كهيان از توابع شهرستان لردگان و روستاهاي كتك و اوج بغاز از توابع شهرستان شهركرد تكميل و امكان گازرساني به 2220 خانوار روستايي ساكن در اين روستاها فراهم شده است.
مهندس هيبتيان افزود: با توجه به برنامه ريزي هاي به عمل آمده تا پايان برنامه چهارم توسعه (سال 88)، در صورت تامين اعتبار لازم پيش بيني مي شود كه تعداد 258 روستا از نعمت گاز طبيعي برخوردار شوند، كه در اين صورت 80 درصد از كل جمعيت استان تحت پوشش گاز طبيعي قرار خواهند گرفت.

 

(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14