(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


سه شنبه 5 آبان 1388- شماره 19496
 

صفحه (14)

صفحه (3)

صفحه (2)

     
جبهه جيوه اي (يادداشت روز)
كيهان و خوانندگان
دفاع (گفت و شنود)
رئيس جمهور: شهرستاني ها صاحب رصدخانه مي شوند
صفارهرندي: مردم رنگ سبزي را كه تداعي شورش كند نمي پذيرند
البرادعي : منتظر چراغ سبز تهران هستيم
معاون سياسي وزير كشور: طرح كميسيون ملي انتخابات تداوم بداخلاقي هاي انتخاباتي است
نظر به چپ! قدم به راست! (خبر ويژه)
دستورالعمل هاي CIAبراي ضد انقلابيگري كاملاً خودجوش! (خبر ويژه)
اردوغان آب پاكي را روي دست غرب ريخت (خبر ويژه)
نشريه فرانسوي: ايران هارت و پورت ساركوزي را جدي نمي گيرد (خبر ويژه)



جبهه جيوه اي (يادداشت روز)

بعضي ها به «جيوه» مي مانند. روي ثبات و استحكام آنها، هيچ نمي شود حساب كرد يا باري بر دوششان گذاشت. زود سردي و گرمي شان مي شود. جيوه همين گونه است، ثبات ندارد اما به درد مي خورد. كجا؟ به عنوان ميزان الحراره، براي سنجش درجه فارنهايت و دماي هوا. جيوه دست خودش نيست. ماهيتش اين گونه است كه در دماسنج به خاطر هواي پيرامون، بجهد و بالا رود يا فرود آيد و منقبض شود. بعضي رجال سياسي به جيوه مي مانند. به ثبات قدم آنها نمي شود اطمينان كرد اما با آنها مي شود فهميد نرخ روز چيست و فضاي عمومي رو به كدام سمت دارد. با آنها مي شود فهميد كه 4 ماه پس از انتخابات رياست جمهوري و هجوم گسترده دشمن به تماميت اقتدار يك ملت، طرف كامياب، ملت ايران است يا دشمنان او كه جولاني دادند و كوشيدند طومار انقلاب و نظام و ايران را درهم پيچند؟ بالا رفتن دوباره تابلوي دفاع از خط امام خميني(ره) و قانون اساسي از سوي سران جريان موسوم به اصلاحات را- در حالي كه طي 6 ماهه قبل و بعد از انتخابات به معارضه با اساسي ترين باورهاي خط امام و قانون اساسي آمده بودند- بايد به حساب پيروزي ملت ايران گذاشت. جهت امروز بادنماي داعيه داران اصلاح طلبي، بر اين پيروزي شهادت مي دهد.
نمايشگاه مطبوعات و بحث هاي گرمي كه اين روزها در آن نمايشگاه برقرار بوده، همچنان كه بر نشاط و پويايي و سرزندگي قشر جوان ما شهادت مي دهد و به رغم تكاپوي دشمن، نمادي از اقتدار و امنيت كشور است، گواه ديگري بر جاري بودن نسيم حيات بخش خط امام و فراگيري عطر دلاويز آن در فضاي عمومي مي باشد. هفته گذشته در اولين ساعات حضور در نمايشگاه به دوست جواني برخوردم كه به ميرحسين موسوي رأي داده بود. شايد ساعتي با هم گفت وگو كرديم. ابهامات و انتقادهايي را مطرح كرد و پاسخ هايي شنيد و با اين چالش مواجه شد كه چرا امثال آقاي موسوي تا اين حد- به اعتبار اسنادي كه ارائه شد- مورد تمجيد و حمايت دولتمردان آمريكايي قرار گرفته اند يا چرا تجمعي در حاشيه راهپيمايي روز جهاني قدس برپا كرده اند كه در آن كساني خواستار حذف جمهوري اسلامي و حذف شعار مرگ بر آمريكا و اسرائيل شده اند تا آنجا كه وزير دفاع آمريكا سر وجد آمده و گفته «اين نشانه تأثيرگذاري و موفقيت تحريم هاي ماست. فشارها را بايد تا گسترش شكاف در ميان ملت ايران شدت بخشيد». بحث به اينجا كه رسيد همان دوست جوان گفت «من آمريكا را دشمن مي دانم و اگر همين امروز تعرضي به كشورم بكند مي روم و با او مي جنگم. من مدافع جمهوري اسلامي هستم». از همين جا باب بحث درباره جنگ نرم و تفاوت آن با جنگ سخت و رويارو باز شد.
ساعت كار نمايشگاه رو به پايان بود كه يكي از همكاران، دوست جواني را معرفي كرد. در مقطع پيش دانشگاهي تحصيل مي كرد. او اتفاقاً به احمدي نژاد رأي داده بود. او نيز مانند آن جوان ديگر دغدغه ها و نگراني هايي داشت. نيم ساعتي بيرون از نمايشگاه با هم سخن گفتيم. مي گفت حوادث پس از انتخابات مرا نگران كرده است. و نيز- به اعتبار ماجراي آقاي مشايي و نامه رهبر انقلاب- نگران بود از اينكه دولت از اصولگرايي فاصله بگيرد. نگراني اش مبارك بود. جوان دبيرستاني و چنين دغدغه اي؟ مگر اين دغدغه را مي شود قيمت گذاشت؟ تبريك داشت؛ گفتم. جاي شكر دارد دغدغه راستين اصولگرايي و اصلاح طلبي در ميان جوانان پرانرژي يك ملت. پيداست دشمن با همه هزينه هاي گزافي كه كرده تا جوان ايراني، جواني كند و بي خيال دشمني هاي دشمن شود يا اگر پاي در ميدان سياست مي گذارد، به خدمت دشمن درآيد، جوان ايراني به شاكله هاي اصلي هويت ايران انقلابي- اسلام، ولايت و رهبري، قانون اساسي، استكبارستيزي، اصولگرايي اصلاح طلبانه- پايبند است. البته از دشمن توقع نيست كه دشمني اش را تعطيل كند و در پي اختلاف انداختن و درگير كردن خانواده بزرگ ملت با هم نباشد. «شما برادر ماييد در يك خانواده و ما شما را دوست داريم» با اين جمله، دوست جوان اولي را بدرقه كرديم و دست دوست دومي را به گرمي فشرديم و رفت حال آن كه هر دو بيش از ما حرف براي گفتن داشتند.
حساب مردم اما با حساب جيوه مآبان جداست. به تسامح به جيوه قياسشان مي كنيم. بي ثباتي و نوسان در ذات جيوه است. خلقت او چنين است. اما رجال سياسي و اصحاب حزب و روزنامه كه مجبور نيستند «جيوگي»! كنند، به اراده خود خوي جيوه گري پيدا مي كنند. هوس خطا به سرشان مي زند و مرتكب مي شوند. اينجا دو كار مي شود كرد. متذكر خطا شد، دست پشت دست زد، پشيمان شد، بازگشت و جبران كرد. يا چندان از آجر آجر خطا به دور خود ديوار كشيد كه ديگر نتوان از حصار آن رها شد. مي شود به تعبير اميرمؤمنان هواها را چنان پيروي كرد كه به بدعت در احكام دين منجر شود و باطلي را به حقي بيارايد. مي توان خودفريبي كرد. مي توان به جفا و خيانت در حق اسلام و انقلاب و حقوق ملت «معتاد» شد و باز هم گفت خدا را شكر كه معتاد نشده ام. مي توان مصداق آيه الهي شد كه «... وخدا شهادت مي دهد منافقين، به يقين دروغگو هستند. سوگندهاي خود را سپر گرفته اند، پس از راه خدا باز مي دارند. اين بدان خاطر است كه ايمان آوردند و سپس كافر شدند، پس بر قلب هاي آنان مهر زده شد. بنابراين درك نمي كنند».
خوشحال بايد بود از اينكه مجمع روحانيون مبارز- ولو براي دفاع از فلان عضو خود كه متهم به ميدانداري در ساختارشكني هاي پس از انتخابات شده- نسبت به تكرار فاجعه مشروطه هشدار دهد. اين، زمين و ميدان انقلاب است و در آن به هر نحو سخن گفته شود، به نفع ملت و نظام و انقلاب است. خرسند بايد بود كه كسي در قواره هاي سخنگوي سازمان مجاهدين (انقلاب) بگويد «طرح شعارهاي راديكال نتيجه اي جز پراكندن يأس و نااميدي در جنبش سبز ندارد... نبايد حساسيت جامعه به سرنوشت خويش را به معناي آمادگي جامعه براي پذيرش شعارهاي راديكال و ساختارشكني تلقي كرد» يا آقاي كروبي پس از آن معركه گيري هاي شرم آور و آبروسوز- كه تا مرز تهديد نظام به اينكه «روز قدس منتظر ما باشيد تا ببينيم قدرت چه كسي بيشتر است»! پيش رفت و در ميان كساني ايستاد كه شعار جمهوري ايراني به جاي جمهوري اسلامي مي دادند- در ديدار شماري از عناصر گروهكي و در واكنش به اظهار نگراني آنها از اين راديكاليسم بي فايده بگويد «حالا معنا ندارد اين شعارها داده شود». باوركردني نبود كه آقاي موسوي آن گونه به خاطر ضعف هاي شخصي، خرج ورشكسته ترين گروهك ها شود و از زمامداران جنايتكار آمريكا مدال شجاعت بگيرد. اما هرچه باشد گفتار اخير وي نشان مي دهد واقعيت فضاي عمومي كشور كدام است. او هم با اشاره به شعارهاي ساختارشكنانه مي گويد- لحن البته قابل تأمل و تأسف است- «به نفع ماست كه شعارهايي متناسب با ظرفيت كشور مطرح كنيم و از شعارهاي تند و غيرمنطبق با وضعيت كشور بپرهيزيم». يعني اگر ظرفيت كشور فراهم بود، آقايان ابايي از آن شعارها نداشتند همچنان كه در عمل نيز طي 2 دهه اخير به ويژه در 6 ماهه قبل و بعد از انتخابات- دوره جدا شدن واقعي صف ها- ابا نكردند.
آقايان موسوي خوئيني و خاتمي و كروبي و موسوي و هر رجل سياسي ديگري محترم است تا آنجا كه از قانون و حق تخطي نكند. رجال سياسي محترمند اما حق محترم تر است. ما با سابقه و خيالي كه از رجال در ذهن خود ساخته باشيم زندگي نمي كنيم. تا آنجا دوستشان مي داريم كه به حق و عدالت و قانون دل بسته باشند يا به آن باز گردند. ملت ما هويت دارد. هويت اجتهادي، اصولگرايانه و اصلاح طلبانه ملت ايران به او مي گويد كه نظاره كنند رجال سياسي، «اكنون» كجا ايستاده اند. اين يك بازي نيست كه هرگاه خواستيم از خانه اي به خانه اي ديگر بپريم و هرگاه اقتضاي مصلحت يا اضطرار بود به خانه قبلي برگرديم. اسلام ناب و اسلام آمريكايي، خط امام و خط نفاق، اسلام پابرهنگان و اسلام اشراف و مترفين، اسلام فقاهتي و اسلام گروهك ها، لباس نيست كه بتوان مدام با يكديگر عوض كرد به هواي اينكه اين يكي از مد افتاده و گويا آن يكي مد روز شده است!
آيا مردم مي پذيرند كه كساني تابلوي خط امام را به صورت ادواري بلند كنند اما به جوهر آن يعني ولايت و رهبري پايبند نباشند يا وقتي شنيدند لافزنان گزافه گو مي گويند خميني به موزه تاريخ خواهد رفت، بايد آماده ختم انقلاب بود و...، به نشانه رضايت، سكوت كنند؟ آيا مي شود با نهضت آزادي پالوده خورد و طرح ائتلاف و دوستي ريخت و حتي يكبار عليه خيانت هاي آنها موضع صريح نگرفت در حالي كه حضرت امام(ره) در نامه بهمن ماه سال 66 به وزير كشور وقت تأكيد كرده است «نهضت به اصطلاح آزادي طرفدار جدي وابستگي كشور ايران به آمريكا است... به حسب اين پرونده هاي قطور و نيز ملاقات هاي مكرر اعضاء نهضت چه در منازل خودشان و چه در سفارت آمريكا و به حسب آنچه من مشاهده كردم ازانحرافات آنها،... بايد با آنها برخورد قاطعانه شود و نبايد رسميت داشته باشند».
كساني از مدعيان اصلاح طلبي كه آشكارا گفته اند ما در زمان امام هم ولايت فقيه را نمي پسنديديم اما شرايط به نحوي نبود كه نظر خود را بگوييم، چرا از سوي ديگراني كه دم از خط امام و اصلاح طلبي تراز اسلامي مي زنند، طرد نمي شوند؟ البته كه درباره اعضاي مجمع روحانيون يا ديگر تشكل ها نبايد يك حكم كلي داد اما سكوت طيف منفعل در برابر طيف فعال اين گروه ها به هر دليل كه باشد، رنگ و بوي زوال و انحلال را به خود خواهد گرفت. اين سكوت- به هر دليل كه باشد- امضاي جفا به اسلام و انقلاب و خط امام است. «خط امام» مسيري است كه در آن بايد ره سپرد و هزينه داد و ايثار كرد نه اين كه آن را به عنوان پوشش و سپر بلايي براي فريب امت امام باور گرفت يا متاع گرانبهايي تلقي كرد كه به كار فروختن و هزينه كردن مي خورد. «خط امام» آن است كه وقتي يك مجموعه روحاني از عضو مركزيت خود شنيد «از اردوگاه اصلاح طلبان صداي دشمن به گوش مي رسد» درست مانند خود امام، اصلاح و پالايش و طرد نفوذ ي ها و جفاكاران را جدي بگيرد نه آن كه پيوندها با عوامل دشمن تقويت گردد. بايد گريست به حال خود و اردوگاه خود آنجا كه فلان سايت ضدانقلابي نشاندار- با گرايش صهيونيستي- همين سه هفته پيش صراحتاً و با بلاهت تمام بنويسد «بايد به ذكاوت موسوي آفرين گفت. هيچ گاه نمي توان در مذمت راديكاليسم سخن راند اما راديكاليسم هنگامي مناسب خواهد بود كه تير آخر را به حاكميت بزند... بايد فواصل درگيري ها كوتاه شود. در شرايط تهديد خارجي بايد وزن درگيري و فشار بر حاكميت را سنگين تر كنيم. مهندس موسوي و آقاي كروبي كه خواب را از رژيم سلب كرده اند]![ بايد فواصل موضع گيري هاي جديد را كمتر كنند. نبايد گذاشت نظام حتي يك روز احساس آرامش كند». اين جريان سياسي با مشاهده اينگونه نمونه ها كه كم نبوده و نيستند بايد بر سر خود مي كوبيد و....
اقامه دين حق قائم به اشخاص نيست. سوءتفاهم بزرگي است پنداري چنين و در خيال گذشته، آتش بر امروز و فرداي خود زدن و باز، طلبكار شدن. خدا كند اين گروه از اصحاب انقلاب مصداق از حق برگشتگان در آيه 54 سوره مائده نباشند. اين وعده لايتخلف الهي است: «اي كساني كه ايمان آورده ايد هر كس از شما مرتد شود و از دين خود برگردد، پس خداوند گروهي را مي آورد كه دوستشان دارد و آنها هم او را دوست دارند، با مؤمنان فروتن و در برابر دشمنان سخت گير و نفوذناپذيرند...»
محمد ايماني

 



كيهان و خوانندگان

¤به نظرم برنامه ريزان طرح وحدت ملي كه اين روزها سردمداران مدعي اصلاح طلبي براي رهايي از مرگ سياسي خود به دست و پاي اين و آن افتاده اند همان برنامه ريزان آشوب هاي ديروز هستند.
سيدتاج الديني از اروميه
¤همانطور كه در اوايل انقلاب برخي گروه هاي مسلح غيرقانوني (منافقين) از امام(ره) تقاضاي مذاكره مي كردند و امام نيز در پاسخ به آن ها گفتند، شما سلاح هاي خود را بر زمين بگذاريد يعني به قانون تمكين كنيد، من خودم به سوي شما خواهم آمد، ما نيز امروز به گروه هايي كه تقاضاي وحدت و مصالحه مي كنند مي گوييم كه قبل از هر چيزي دولت منتخب مردم را به رسميت بشناسيد، در پيشگاه ملت و رهبري به اشتباه خود اعتراف كنيد و مجرمين درشت خود را تحويل قانون دهيد و مطمئن باشيد كه نظام خودش براي مصالحه به سوي شما خواهد آمد.
عبدالله زاده از كرمان
¤طرح وحدت ملي كه از سوي سبزها مطرح شده است، بيشتر به طرح وحدت ملت با اراذل و اوباش شبيه است.
امجديان
¤خانم الهه كولايي در گفت وگويي، اقدامات اخير سران اصلاحات را تندروي و جو زدگي دانسته است. اما به نظر مي رسد اين سخنان براي لاپوشاني خيانت هاي گروهي از اصلاح طلبان است. چون خيانت، دين ستيزي، وطن فروشي و انتقام گيري از مردم را در حد تندروي و جوزدگي تقليل داده است.
يك هموطن
¤از اين كه اصلاح طلبان خود را منسوب به خط امام مي دانند بسيار متاسف هستم. خيانت هايي كه آن ها به خط امام نمودند، هيچ جريان سياسي ديگري نكرده است.
چراغي از تهران
¤از رسانه هاي متعهد خواهشمند است از كلمه جنبش سبز استفاده نكنند. بهترين تعبير براي اين جريان، فتنه سبز است.
رجبي
¤از آيت الله لاريجاني، رياست محترم قوه قضائيه تقاضا مي شود كه سران فتنه هرچه سريع تر محاكمه شوند. در غير اين صورت خود مردم مجبور به تنبيه آن ها خواهند شد كه نمونه چنين اقدامي در نمايشگاه مطبوعات براي مهدي كروبي پيش آمد.
زين الدين
¤در كجاي دنيا رسم است با كساني كه برضد مردم و نظام آن ها اقدامات خصمانه مي كنند هيچ برخوردي نمي شود و از جيب مردم براي حفاظت از آن ها خرج مي كنند.
مهدوي از تهران
¤مردم ايران بايد تا چه زماني صبر كنند تا قوه قضائيه به خواسته بر حق ملت ايران عمل نمايد و سران فتنه، يعني خاتمي، موسوي و كروبي را محاكمه نمايد. اين مطالبه مشمول زمان نخواهد شد و مردم هميشه آن را مطرح خواهند كرد.
يك طلبه از تهران
¤از نيروي انتظامي تقاضا مي شود با تجمعات غيرقانوني 13 آبان برخورد شود.
قاسم جعفري
¤از روزنامه كيهان تقاضا مي شود، همان طور كه براي دانشگاه يك صفحه را اختصاص داده است. يك صفحه را هم براي حوزه ايجاد نمايد.
عبدالله ناصري
¤ بيگانگان اگر با اينگونه اعمال تروريستي فكر مي كنند مي توانند بر وحدت ملت ايران خدشه وارد كنند كور خوانده اند. ما همه متحد و پشت سر رهبري هستيم و مطمئنيم خون شهدا در زمان مناسب خودش جواب شما را خواهد داد.
يك هموطن
¤از مسئولان امنيت كشور خواهش مي كنم از فعاليت فرقه هاي منحرفي كه در بعضي از شهرها فعاليت مي كنند از همان ابتدا و قبل از آنكه عده اي را فريب بدهند جلوگيري كنند.
يك هم وطن
¤ در دبيرستاني 300 نفره در منطقه 3 آموزش و پرورش تهران، 90 دانش آموز به دليل ابتلا به بيماري آنفلوآنزا و سرماخوردگي هر روز غايب هستند و اكثر دانش آموزان حاضر در مدرسه نيز از اين لحاظ از وضعيت جسمي و روحي خوبي برخوردار نيستند. در تعدادي از مدارس ديگر منطقه همين وضعيت مشاهده شده است. اميدوارم مسئولان آموزش و پرورش در اين باره چاره اي اساسي بينديشند و از كنار اين مشكل به راحتي عبور نكنند.
دهقاني
¤ پخش همزمان سريال ها با اخبار انتقادآميز است. به طور مثال در زمان پخش اخبار ساعت 21 از شبكه اول، شبكه سوم سريال پخش مي كند و در زمان اخبار ساعت 30/22شبكه دو و شبكه اول سريال پخش مي كند با توجه به اهميت اخبار، بايد ساعت پخش سريال ها با آن ها تداخل پيدا نكند.
صبري
¤ خودروي بنده چند روز پيش در يكي از چاله هاي سطح خيابان افتاد و كمك فنرش شكست و هزينه تعمير آن 150 هزار تومان شد. از شهرداري تهران تقاضا مي شود كه به جاي فعاليت هاي عمراني ديگر به ترميم چاله هاي معابر بپردازد تا اين گونه شهروندان را مجبور به پرداخت هزينه اضافي نكند.
يك شهروند از تهران
¤ روزانه دهها هزار شهروند از مترو استفاده مي نمايند. خواهشمند است فروشندگان بليت مترو كه غالبا خانم هستند، حجاب خود را رعايت نمايند.
سليمان بلغار
¤ براي خريد يك پماد به بيمارستان شهيد مفتح ورامين مراجعه كردم، اما علي رغم اين كه قيمت پماد 500 تومان است، از بنده 700 تومان گرفتند و گفتند مبلغ اضافه، حق كامپيوتر است. از وزارت بهداشت تقاضاي برخورد با گرفتن اين گونه مبالغ غيرقانوني از مردم مي شود.
اردستاني
¤ خط يك مترو هميشه تاخير دارد و طبق زمان بندي اعلام شده در ايستگاهها حاضر نمي شود. لطفا به اين مسئله رسيدگي كنيد.
آقابيك
¤ مدتي است كه احشام اهالي مرزن آباد سرقت مي شود. متاسفانه كلانتري اين منطقه هم اقدام موثري نمي كند.
يك هموطن از مرزن آباد چالوس
¤ از حضور مسئولانه نيروي انتظامي در زير پل گيشا كه مدتي است شب ها پاتوق عده اي هرزه است تشكر مي كنم و اميدوارم كه اين حضور مستمر و تا پاسي از شب ادامه داشته باشد تا اهالي مؤمن اين منطقه از دست يك سري آدم هاي فاسد در امنيت باشند.
يكي از اهالي

 



دفاع (گفت و شنود)

گفت: مقامات آمريكايي و اروپايي آشكارا به شكست فتنه اخير و اقتدار جمهوري اسلامي ايران اعتراف كرده اند.
گفتم: شاه ول كرده، شاميرخان هنوز مشغوله، صاحب كار! به شكست اعتراف كرده ولي برخي از دست اندركاران داخلي هنوز اصرار دارند كه ابراز وجود كنند.
گفت: آنها هم فهميده اند كه ديگر بايد جل و پلاسشان را جمع كنند و...
گفتم: اتفاقاً چند تن از ژنرال هاي اين جريان هم با اشاره به ريزش شديد هواداران موسوي و خاتمي، به آنها گوشزد كرده اند كه كارشان تمام است.
گفت: يكي از همين ژنرال ها گفته است بعد از اين ماجرا و اعترافات متهمان در دادگاه، تعجب مي كنم كه هنوز برخي رسانه هاي وابسته به مدعيان اصلاحات از ما تعريف و تمجيدهاي آنچناني مي كنند.
گفتم: شخصي را به جرم كلاهبرداري محاكمه مي كردند. وكيل مدافع او در دفاع از وي مي گفت؛ آقاي قاضي! موكل من، شخصي مردم دوست، پاكدست، متعهد به قانون و... است. در اين هنگام متهم با عصبانيت به وكيل مدافع خود گفت؛ مرد حسابي! پول وكالت را از من گرفته اي و داري از شخص ديگري دفاع مي كني؟!

 



در حاشيه ديدار با شركت كنندگان سومين المپياد نجوم و اختر فيزيك
رئيس جمهور: شهرستاني ها صاحب رصدخانه مي شوند

رئيس جمهور از پيگيري طرح ايجاد رصدخانه براي جوانان نخبه شهرستاني خبر داد.
به گزارش فارس دكتر احمدي نژاد رئيس جمهور كشورمان در حاشيه ديدار با شركت كنندگان در سومين المپياد نجوم و اخترفيزيك كه در نهاد رياست جمهوري برگزار شد در جمع خبرنگاران گفت: حمايت هاي خوبي از جانب دولت در بسترهاي پژوهشي و علمي كشور انجام شده و هم استقبال خوبي از سوي جوانان و دانش پژوهان جوان كشور صورت گرفته و يكي از اين تلاش ها همين المپياد فيزيك و اخترشناسي است كه فرزندان ما حضور پيدا كرده اند و با قاطعيت دستاوردهاي خود را به نمايش گذاشته اند و توانسته اند كار خوبي را ارائه كنند و تقريباً در المپيادهاي نجوم دانشمندان ما حرف هاي بسيار خوبي براي گفتن دارند.
احمدي نژاد درخصوص وضعيت فعلي رصدخانه ايران گفت: ما به دنبال بسط رصدخانه ها در كشور هستيم و رصدخانه ملي رديف بودجه دارد و كارهاي آن در حال انجام است و اميدوارم كار آن مراحل نهايي خود را با سرعت طي كند و در اختيار دانشمندان قرار بگيرد.
وي افزود: طرحي در دولت با كمك آموزش و پرورش مطرح بود تا در تمام شهرستان هاي كشور رصدخانه هايي وجود داشته باشد و در دسترس جوانان قرار بگيرد تا با علم نجوم آشنا شوند. اميدواريم اين امر هرچه زودتر محقق شود.

 



صفارهرندي: مردم رنگ سبزي را كه تداعي شورش كند نمي پذيرند

وزير سابق فرهنگ و ارشاد اسلامي با اشاره به سوءاستفاده برخي افراد و جريانات سياسي از رنگ سبز تاكيد كرد كه اگر قرار باشد اين رنگ تداعي شورش را بكند مردم آن را نمي پذيرند.
«محمدحسين صفارهرندي» ديروز در بازديد از غرفه رجانيوز در نمايشگاه مطبوعات در رابطه با حضور برخي افراد در نمايشگاه مطبوعات و ايجاد جنجال اظهار داشت: از نظر من اين جريان راه را اشتباه رفته اند، به فرموده امام كسي كه راه را گم كرده، اگر تندتر برود از مقصد و هدف دورتر خواهد شد و با سرعت بيشتري سقوط مي كند.
وي همچنين در خصوص برهم زدن نمايشگاه مطبوعات توسط برخي حاميان موسوي اظهار داشت: من نمي دانم از اين طريق چه چيزي قرار است اثبات شود چون مثل قضاياي هندسي ثابت شدن يك قضيه مبتني بر يك سري فرضيات و يك سري بديهيات است.
وي ادامه داد: وقتي يك فرضيه يا بديهي وجود نداشته باشد، روشن است كه قضايا حل نخواهد شد، مثلا هميشه بين دو خط موازي هيچ وقت نقطه تقاطعي وجود نخواهد داشت، مگر در بي نهايت. حالا اگر كسي بگويد در فلان متر اينها بهم مي رسند، ديگر اين دو خط موازي نيستند، مشكل در حوزه هاي اجتماعي با بعضي ها بر سر اين است كه بديهيات دستخوش تغيير شده و برخي به جاي چهار، پاسخ سه را براي سؤال دو دوتا، درنظر مي گيرند.
وي با توصيه به اين جريان اظهار داشت: من خيرخواهانه مي گويم كساني كه راه را اشتباه رفتند همين جا آن را قطع كنند.
وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي سابق در پاسخ به اين پرسش كه چرا برخي همه چيز را با عينك سبز مي بينند، تصريح كرد: مشكلي ندارد برخي سبز باشند، خوشحاليم امروز برخي ها كه خاكي بودند، سبز شده اند، ولي اگر قرار باشد سبز تداعي شورش را بكند، مردم آن را برنمي تابند.
وي در پايان خاطرنشان كرد، جامعه هميشه از اينكه عدالت لگدكوب شود ناراحت است.

 



البرادعي : منتظر چراغ سبز تهران هستيم

مديركل آژانس انرژي اتمي با تاكيد بر اين مطلب كه براي مذاكره با ايران نبايد پيش شرط گذاشت گفت: منتظر چراغ سبز تهران هستيم.
به گزارش خبرگزاري ها محمد البرادعي در گفت وگو با روزنامه فرانسوي اكسپرس گفت: مطمئن هستم كه ايران طرح توافق هسته اي و پيشنهاد جديد آژانس را مبني بر ارسال اورانيوم به خارج از كشور مي پذيرد، اما بايد منتظر چراغ سبز تهران باشيم.
البرادعي تصريح كرد: همه چيز با تاييد طرح توافق ميان ايران و غرب درباره برنامه هسته اي امكان پذير مي شود.
وي گفت: آژانس با پيشنهاد جديد خود براي ارسال اورانيوم به خارج از كشور ايران يك رويكرد متوازن را در جهت پيشبرد مذاكرات مطرح كرده است.
مديركل آژانس انرژي اتمي تاكيد كرد: هم اكنون واشنگتن با روي كار آمدن «باراك اوباما» سياستي متفاوت و جديد را در برابر ايران در پيش گرفته است، اما در عين حال مقام هاي آمريكايي پيش شرط هايي را براي گفت وگو با تهران مطرح كرده اند كه به عقيده من در مذاكرات هدفمند نبايد پيش شرطي مطرح شود.
وي در پاسخ به اين سئوال كه آيا آمريكايي ها درباره روابط ميان واشنگتن و تهران غفلت كرده اند، گفت: البته در اين زمينه همه مقصر بودند، آمريكا هيچ تلاشي را در جهت پيشبرد مذاكرات انجام نداد و ايراني ها هم در پيگيري اهداف خود شفاف عمل نكردند و اروپايي ها نيز همان راهبرد واشنگتن را در قبال تهران در پيش گرفتند.
البرادعي در ادامه با اشاره به اهميت ارسال اورانيوم ايران به روسيه و سپس به فرانسه براي غني سازي گفت: هدف ما كاهش تنشها و مناقشات موجود است و خروج 1200 كيلوگرم اورانيوم فرصت انجام گفت وگوها را در فضايي آرام و بدون تشنج ايجاد مي كند و شرايط مناسب را براي ايراني ها فراهم مي كند تا اظهارات خود را درباره صلح آميز بودن برنامه هسته اي اثبات كنند.
خاطرنشان مي شود مديركل آژانس بين المللي انرژي اتمي پيشتر در گفت وگو با روزنامه اتريشي «دي پرسه» گفته بود: انجام مذاكرات مستقيم بدون پيش شرط با مقام هاي ايراني تنها راه حل ممكن براي پايان دادن به مناقشات موجود است.
وي تاكيد كرده بود: با برداشتن قدم هاي اوليه و اساسي در جلب اطمينان مقامات ايراني مي توانيم كمك هاي قابل توجهي را براي پايان دادن به مناقشات موجود انجام دهيم.

 



معاون سياسي وزير كشور: طرح كميسيون ملي انتخابات تداوم بداخلاقي هاي انتخاباتي است

معاون سياسي وزير كشور گفت: طرح كميسيون ملي انتخابات تداوم بداخلاقي هاي انتخاباتي است.
سيدصولت مرتضوي در گفت وگو با فارس تصريح كرد: چنين طرحي ناشي از يك پندار اشتباه از مقوله انتخابات است. انتخابات در جمهوري اسلامي ايران قائم به يك وزارتخانه نيست بلكه يك انتخابات كاملا مردمي است.
معاون سياسي وزارت كشور ابراز داشت: وزارت كشور مجري انتخابات است و اين وظيفه صرفا زمينه سازي براي حضور روان و آسان مردم در انتخابات بوده و عوامل اجرايي نيز از ميان مردم انتخاب مي شوند.
مرتضوي بيان داشت: برخي از دوستان سياسي به جاي اين كه الگوي انتخاباتي ايراني اسلامي را كه در دنيا منحصر به فرد است و قابليت جهاني دارد را در ايران اجرا كنند به دنبال الگوگيري از ساير كشورها هستند كه متاسفانه به نظر مي رسد اين فكر ناشي از پندار غلط و رفتار غيرمنطقي و تداوم بداخلاقي هاي ناشي از عدم موفقيت در كسب آراي عمومي است.
گفتني است محسن رضايي كانديد شكست خورده انتخابات رياست جمهوري اخيرا خواستار اجراي طرح كميسيون ملي انتخابات شده بود.
بايد ظرفيت پذيرش شكست و پيروزي را در كشورمان بالا ببريم
معاون سياسي وزارت كشور تاكيد كرد: بايد ظرفيت پذيرش شكست و پذيرش پيروزي را بالا ببريم والا چه كسي است كه نداند در ايران از بين نامزدها يك نفر رئيس جمهور مي شود.
مرتضوي با ابراز تاسف از برخي اظهارات در خصوص انتخابات ايران گفت: كساني اينگونه اظهارنظر مي كنند كه خودشان صاحب منصب بوده و سيستم را به خوبي مي شناسند، در همين ساختار انتخاب شده و مسئوليت داشته اند، بنابراين اين كه تمام گذشته ارزشمند خود را با چالش مواجه كنند، عقلايي نيست.
مردم پاسخ حركات ايذايي را مي دهند
وي در خصوص برخي تحركات مشكوك كه در صدد ايجاد انحراف و نفاق در مراسم روز 13 آبان هستند، گفت: اين گونه حركات و اقدامات ايذايي ديگر نخ نما شده است.
مرتضوي يادآور شد: بلوغ سياسي مردم چنين اجازه اي را به اين افراد معلوم الحال نداده و عوامل مزدور و وابسته با پاسخ منفي افكار عمومي روبرو خواهند شد و همچنين دستگاه هاي مرتبط هدايت و اشرافيت كامل را بر امور به عمل مي آورند.
وي در پاسخ به اين سؤال كه وظيفه نيروهاي سياسي و امنيتي در جنگ نرم دشمن عليه كشور چيست؟ گفت: جريانات سياسي واقفند، آنهايي كه به اين امور دست مي زنند از آبشخور بيگانگان استفاده مي كنند و جريانات سياسي شناخته شده و اجتماعي كه در چارچوب قانون اساسي فعاليت مي كنند از مضرات اين حركات و التهابات آگاهند.
معاون سياسي وزارت كشور ادامه داد: مطمئنا مردم و جريانات سياسي با هوشياري و آگاهي بداخلاقي را مديريت و مهار خواهند كرد.

 



نظر به چپ! قدم به راست! (خبر ويژه)

عضو تيم گرداننده نشريات زنجيره اي با ستايش از مهندس بازرگان گفت: او نيروي چپ واقعي بود. عليرضا رجايي كه در نشست محفلي گروهك نهضت آزادي تحت عنوان رونمايي از مجموعه آثار مهندس بازرگان برگزار شد، اظهار داشت: بازرگان رويكردي مساعد به انقلاب داشته اما به اين نكته ختم نمي شود. چرا كه او به وضوح از ستيز قهرآميز با رژيم سلطنتي در جريان انقلاب، جانبداري كرده است.
وي درباره اين موضوع كه بازرگان انقلابي نبوده و تناسبي با مقطع انقلاب نداشته گفت: با توجه به روش هاي مرسوم سياسي بازرگان چپ بود يا راست؟ عمده جريان هايي كه در ايران با عنوان چپ شناخته مي شوند نه تنها نتوانسته اند گشايشگر باشند كه فاقد دستاورد تاريخي نيز بوده اند. از اين جهت بايد از بازرگان به عنوان چپ واقعي ياد كرد.
در نشست مذكور يزدي، صباغيان، آغاجري و توسلي و چند تن ديگر از عناصر نزديك به نهضت آزادي و اصلاح طلبان سابقا چپ حضور داشتند.
معرفي مهندس بازرگان به عنوان «چپ واقعي» و «انقلابي» در حالي است كه نهضت آزادي به طور سنتي با خوش بيني و اعتماد به آمريكا و سرمايه داري جهاني نگريسته و حتي برخي اعضاي اين گروه ارتباط مستقيمي با سفارت سركرده بلوك راست در تهران (آمريكا) داشتند. همين روحيه خوش بيني و دوستي با شيطان بزرگ باعث سقوط دولت موقت پس از تسخير لانه جاسوسي آمريكا و لو رفتن اسناد وابستگي برخي اعضاي دولت به اين سفارت شد.
معرفي بازرگان به عنوان چهره اي چپ و انقلابي در حالي است كه گروهك نهضت آزادي اساسا امروز به عنوان جريان راست افراطي و سوپر راست شناخته مي شود و اساسا سران اين جريان هرگز به دنبال مبارزه انقلابي و «ستيز قهرآميز» با رژيم وابسته به آمريكا نبوده اند.

 



دستورالعمل هاي CIAبراي ضد انقلابيگري كاملاً خودجوش! (خبر ويژه)

رسانه ها و مهره هاي شناخته شده سازمان جاسوسي سيا از تدارك خودجوش! براي تحت الشعاع قرار دادن روز تسخير لانه جاسوسي شيطان بزرگ و روز ملي مبارزه با استكبار جهاني خبر مي دهند.
عليرضا نوري زاده از مرتبطين با سفارت وقت آمريكا و جاسوس مشترك سيا و موساد در اين زمينه گفت: با تجربه اي كه اصلاح طلباني نظير كروبي و موسوي و خاتمي از تظاهرات روز قدس دارند، روز سيزدهم آبان را بايد روز دوستي با آمريكا و روز دشمني با روسيه اعلام كنند.
وي در گفت وگو با تلويزيون وابسته به گروهك تروريستي پژاك اضافه كرد: قرار است در اين روز شماري از تظاهر كنندگان مقابل سفارت آمريكا شعار دوستي با اين كشور را سر دهند و عده اي نيز در برابر سفارت روسيه خشم و انزجار خود را اعلام كنند. در خارج از كشور هم شخصيت هايي نظير محسن مخملباف تلاش كرده اند اين روز را روز آشتي با آمريكا معرفي كنند.
نوري زاده سال هاي متمادي با سفارت شيطان بزرگ مرتبط و جزو مواجب بگيران رسمي اين سفارت محسوب مي شد. او از جمله سلطنت طلبان وابسته به دربار و سفارت آمريكا بود كه به خاطر پيروزي انقلاب اسلامي و لو رفتن خيانت هايش، مجبور به فرار از كشور و شروع دور جديد خيانت ها به ملت شد.
همزمان راديو فردا وابسته به سازمان سيا به گفت وگو با فاطمه حقيقت جو (عضو فراري فراكسيون مشاركت در مجلس ششم) و مهدي محسني (از روزنامه نگاران زنجيره اي فراري) پرداخت. فاطمه حقيقت جو كه سال ها پيش به طور كاملاً خودجوش در پروژه هاي آمريكايي آشوب به ايفاي نقش پرداخته، به راديو فردا گفت: اين حركت ها از بالا به پايين و هرمي نيست. بلكه حركت هايي خودجوش و شبكه اي مثل هسته هاي اتم است(!)
مهدي محسني هم كه به تازگي از كشور گريخته، از طريق ارگان سيا به عناصر آشوب طلب دلداري و روحيه داد و گفت: ما وقتي با بچه ها در ايران صحبت مي كنيم، وحشتي ندارند و بيشتر مصرند كه در تظاهرات و همبستگي ها شركت كنند. آنها قرار است روز 13 آبان با تصاوير زندانيان شركت كنند.
تقلاي مهره هاي خارج نشين آمريكا براي حاشيه سازي در راهپيمايي روز ملي مبارزه با استكبار جهاني در حالي است كه كساني نظير موسوي و كروبي با وجود همراهي اوليه در حاشيه سازي براي راهپيمايي روز قدس، اكنون از ماجراهاي پيش آمده و ايجاد بدگماني بيشتر در ميان مردم به خاطر حذف شعارهاي مرگ بر اسرائيل و مرگ بر آمريكا و نيز حذف جمهوري اسلامي و سردادن شعار جمهوري ايراني، ابراز نگراني و پشيماني مي كنند. اين دو اخيراً طي ديدارهايي كه داشتند و گزارش آن ديدارها در رسانه ها منتشر شد، بشدت نسبت به افراطي گري و شعارهاي ضد انقلابي سر داده شده ابراز نگراني كردند و تأكيد نمودند ابراز چنين مواضعي موجب شكاف بيشتر با مردم و پراكنده شدن مضاعف آنها از گرد اصلاح طلبان مي شود.
برخي خبرها حاكي از آن است كه عناصر ضد انقلاب در تدارك براي حاشيه سازي در روز 13 آبان، پيام ها و اس ام اس هايي را مبني بر لزوم تسخير سفارت انگليس ارسال مي كنند بلكه با به فراموشي سپردن ماهيت شيطان بزرگ و بردن تجمع بزرگ ملت به سوي سفارت انگليس، مقابل لانه جاسوسي سابق را كمي خلوت تر كنند تا شايد بتوانند با تحرك چند ده نفره و ضبط چند دقيقه هياهو همانند تجمع حاشيه اي روز قدس چنين القا كنند كه دو طيف راهپيمايي برگزار شده و مردم در مخالفت يا موافقت با دشمني هاي آمريكا دو شقه شده اند! رابرت گيتس پس از راهپيمايي روز قدس مدعي شد فشارها و تحريم هاي آمريكا نتيجه داده و باعث شكاف ميان ملت ايران شده و اين اميدبخش است. وي خواستار تشديد تحريم ها شد.
معضل اصلي طراحان پشت پرده براي به هم زدن راهپيمايي هاي مناسبتي نظير روز قدس و روز ملي مبارزه با استكبار جهاني غير از ورشكستگي سياسي و فقدان عقبه مردمي اين است كه اين راهپيمايي ها محتوا و ماهيتي كاملاً ضد استكباري و ضد آمريكايي- ضد اسرائيلي دارند در حالي كه اين طيف با لودگي تمام مي كوشد آمريكايي ها و صهيونيست ها را دوست ملت ايران جا بزند!

 



اردوغان آب پاكي را روي دست غرب ريخت (خبر ويژه)

مواضع نخست وزير اسلامگراي تركيه به حمايت از ايران به مذاق رسانه هاي آمريكايي خوش نيامد. رجب طيب اردوغان كه به مدت دو روز و در راس هيئت بلند پايه 200نفره به تهران سفر كرده، پيش از اين سفر اعلام كرد جمهوري اسلامي فقط براي تامين انرژي، روي برنامه هسته اي كار مي كند. او همچنين در پاسخ به روزنامه گاردين كه «چرا شما و عبدالله گل رئيس جمهور تركيه به رئيس جمهور ايران پيروزي اش در انتخابات را تبريك گفتيد» مي گويد: ما حق نداريم در امور داخلي ايران دخالت كنيم. اين لازمه روابط دو جانبه و از اصول بنيادي سياست خارجي تركيه است.
راديو فردا در گزارشي توام با ناخرسندي اعلام كرد: اردوغان در مورد اصرار ايران بر ادامه برنامه هسته اي، آب پاكي را روي دست كشورهاي غربي ريخت و گفت «ايراني ها فقط براي مصارف انرژي خود روي برنامه هسته اي كار مي كنند».
اين راديو اضافه كرد: اردوغان 6 سال است نخست وزيري تركيه را برعهده دارد. او در مصاحبه اخير خود با گاردين، رئيس جمهور ايران را «دوست ما» مي خواند و مي گويد به عنوان دو دوست، تا به حال روابط بسيار خوبي با ايران داشته ايم و با هيچ مشكلي روبرو نشده ايم.«فردا» تاكيد كرد: از زمان روي كار آمدن رجب طيب اردوغان يخ روابط ايران و تركيه رفته رفته آب شده و پيوندهاي آنها بهبود يافته است. مبادلات تجاري بين دو كشور در سال گذشته ميلادي به نزديك 7 ميليارد دلار رسيد.
گفتني است اردوغان در اظهارات اخير خود تاكيد مي كند : رفتار غرب با ايران براي برنامه هسته اي اش غيرمنصفانه است. ما با سلاح هسته اي مخالفيم اما كساني جمهوري اسلامي را متهم به ساختن سلاح هسته اي مي كنند كه خود داراي سلاح هسته اي هستند.
اردوغان پيش از اين در مواجهه با پرز رئيس رژيم صهيونيستي، از اين رژيم به عنوان قاتل و كودك كش ياد كرده بود.

 



نشريه فرانسوي: ايران هارت و پورت ساركوزي را جدي نمي گيرد (خبر ويژه)

يك نشريه فرانسوي نوشت: ساركوزي بيخودي عليه ايران هارت و پورت مي كند، ايران سهامدار شركت غني سازي اورانيوم «تريكاستن» فرانسه است.
نشريه كانار آنشنه مي نويسد: از قرار معلوم جمهوري اسلامي صاحب يك كارخانه غني سازي اورانيوم در فرانسه است. ايران صاحب 10درصد سهام اين كارخانه است، كارخانه اي كه بخش قابل توجهي از اورانيوم غني شده مصرفي جهان را توليد مي كند. اين داستان ميان پاريس و تهران از 40 سال پيش شروع شد. آن زمان شاه ايران با خواست آمريكا بيش از يك ميليارد دلار براي ايجاد كارخانه تريكاستن وام داد اما انقلاب، بازپرداخت وام را با اشكال مواجه ساخت(!) پاريس حتي يك گرم اورانيوم غني شده را به ايران به عنوان سهامدار آن كارخانه تحويل نداده است در حالي كه 10 درصد سهام آن متعلق به ايران است.
دولت فرانسه اخيراً با وجود اتهام پراكني هاي سخيف عليه جمهوري اسلامي، مدعي شد كه آماده كمك به تامين اورانيوم 20 درصدي براي راكتور تهران در ازاي خروج اورانيوم غني شده از ايران است.

 


صفحه (14)


صفحه (3)


صفحه (2)

     


(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14