(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


سه شنبه 5 آبان 1388- شماره 19496
 

صفحه (14)

صفحه (3)

صفحه (2)

     
جليلي: ايران بر خلاف واشنگتن خدمت و عدالت را توليد كننده امنيت مي داند
وزير كشور: انتقام شهداي عمليات تروريستي سيستان و بلوچستان را مي گيريم
آيت الله نوري همداني: رهبري محور وحدت است
مدير مسئول كيهان در نمايشگاه مطبوعات : معرفي وحدت شكنان اولين گام در ايجاد وحدت است
ديويد آلبرايت: تهران پيش نويس توافقنامه وين را نخواهد پذيرفت
وزارت خارجه روسيه: مسكو با تحريم ايران مخالف است
اردوغان: متهم كنندگان جمهوري اسلامي خودشان سلاح هسته اي دارند
دستور رئيس جمهور به قوت خود باقي است ممانعت ازاعزام مجدد مديران دولتي به حج تمتع
جانبازان آسايشگاه شماره يك امام خميني(ره): كروبي را به دادگاه مي كشانيم
رئيس سازمان پدافند غيرعامل: سايت فردو در برابر هرگونه تهديد نظامي ايمن است
فروزنده: مبناي وحدت بايد عمل به اوامر رهبري باشد
از امروز آغاز شد ثبت نام آزمون دستياري تخصصي وزارت بهداشت



جليلي: ايران بر خلاف واشنگتن خدمت و عدالت را توليد كننده امنيت مي داند

دبير شوراي عالي امنيت ملي كشورمان تاكيد كرد كه ايران بر خلاف آمريكا عدالت و خدمت به مردم را مهم ترين عامل ايجاد امنيت مي داند.
سعيد جليلي كه روز دوشنبه در مراسم بزرگداشت شهداي حادثه تروريستي استان سيستان و بلوچستان در مدرسه عالي شهيد مطهري تهران سخن مي گفت تاكيد كرد: نگاه جمهوري اسلامي ايران به مقوله تامين امنيت بر خلاف آمريكا بر مبناي پارادايمي مبتني بر عدالت و خدمت به مردم و ارتباط با آنان است و همين رويكرد نظام اسلامي را در برابر همه تهديدهاي داخلي و خارجي طي 30 سال گذشته مصون كرده است.دبير شوراي عالي امنيت ملي كشورمان اختلاف با كشورهايي مانند آمريكا در اين مورد را نه فقط در روش و تاكتيك، بلكه اختلافي بنياني و اختلاف دو نگاه فكري عنوان كرد.
نماينده مقام معظم رهبري در شوراي عالي امنيت ملي گسترش عدالت، خدمت به محرومان و تقويت رابطه حكومت و ملت را بسترهاي اساسي تامين امنيت و تحقق پيشرفت خواند و گفت: اين راهبرد كه ايران تامين امنيت خود را بر اين مولفه بنا كرده واقعيتي است كه دشمنان همچنان از فهم و درك آن عاجزند.جليلي با يادآوري اين مساله گفت: اينان معترفند كه موضوع ناامني و تهديدات امنيتي به عنوان مهم ترين دغدغه است و استفاده از سخت افزار به خصوص در شكل جنگ افزاري در حد اعلا مورد توجه اين رويكرد است تا بتواند برمبناي خود امنيت را ايجاد كند.
جليلي با اشاره به ناكامي قدرت هاي جهاني درتامين امنيت پايدار با وجود به كارگيري پيچيده ترين و پيشرفته ترين تمهيدات و تجهيزات امنيتي و نظامي و دارا بودن زرادخانه هاي هسته اي و غير هسته اي افزود: در مقابل جمهوري اسلامي ايران با تكيه بر ظرفيت عظيم مردمي در تامين امنيت در برابر همه توطئه ها براي متزلزل كردن نظام و انقلاب پابرجا ايستاده و روز به روز بر استقرار و ثبات آن افزوده مي شود.
وي گفت: اينان هميشه معترفند كه علي رغم سرمايه گذاري هاي فراوان، نتوانسته اند به امنيت دسترسي يابند. وي در اين زمينه تصريح كرد: آنچه در سي سال گذشته با ظهور انقلاب اسلامي در مصاف با برخي قدرت ها به وجود آمده تقابل در تاكتيك نيست و تقابلي كه امروز بين ايران و برخي قدرت ها نظير آمريكا شاهديم پارادايمي است و تقابل دو راهبرد و استراتژي نيست.
وي گفت: در نگاهي ظلم و سازوكارهاي ظالمانه به عنوان ابزاري براي تحقق امنيت به كار گرفته مي شود اما در نگاهي ديگر ظلم را نه تنها موجد امنيت نمي داند بلكه از عوامل موثر در ناامني نيز مي شمارد. به گفته جليلي در تفكر اول سازوكارهايي مطالبه مي شود كه مناسبات را بر مبناي قدرت شكل دهد و امنيت مورد نظر را محقق كند اما سازوكار دوم مناسبات را مي خواهد بر اساس عدالت شكل دهد و امنيت را در چنين بستري محقق مي داند.
دبير شوراي عالي امنيت ملي كشورمان در بخش ديگري از اظهارات خود با تاكيد بر اين نكته كه آنچه امروز در عرصه هاي تحقق امنيت شاهديم نگاهي مبتني بر ملهم از انقلاب است خاطرنشان كرد: براي تحقق امنيت در كشور چه در رويارويي با تهديد خارجي و چه در رويارويي با تهديد داخلي رويكردي مي تواند امنيت پايدار را تامين كند كه نگاهش مبتني بر ملهم از انقلاب باشد.
دبير شوراي عالي امنيت ملي در ادامه با اشاره به رويدادهاي رخ داده در يكي دو هفته گذشته در منطقه سيستان اظهار داشت: اين رويدادها نشان داد كه سپاه حقيقتا به عنوان پاسدار انديشه انقلاب امنيتي را دنبال مي كند كه مبتني بر رويكردي است كه ثمره انقلاب، خدمت به محرومان و ارتباط وثيق بين ملت و حكومت باشد. در واقع اين امنيت پايداري است كه مي توان به آن اميد داشت.
جليلي همچنين با اشاره به اينكه آنچه در صحنه هاي مختلف بخصوص در صحنه سرزمين سيستان و بلوچستان شاهديم تبلور تحقق اين رويكرد است تصريح كرد: رويكردي كه آماده است نه بر مبناي سازوكارهاي صرفا نظامي و امنيتي بلكه مبتني بر انديشه انقلاب وحدت و امنيت را براي كشور به ارمغان آورد. به اعتقاد جليلي، مومنيني كه در اين عرصه وارد شدند از يك سو نور ايمان، عمل صالح و خدمت به محرومين را در برنامه كارشان داشتند و از سوي ديگر مصداقي از اسم مومن بودند كه به معناي امنيت بخشي است.
وي گفت: آنچه بزرگان و شهدايي چون شهيد شوشتري برخوردارند نوري از ايمان بخشي و امنيت بخشي بود و در جهت تحقق امنيتي بود كه نه مبتني بر سازوكارهاي نظامي بلكه مبتني بر انديشه هاي انقلاب است و اين خود موجب مي شود مردم در بيشترين حد، همكاري و همراهي داشته باشند. جليلي آميخته شدن خون بزرگاني چون شوشتري و محمدزاده با خون عزيزان سيستان و بلوچستان را نقطه اي توصيف كرد كه مي توان به تحقق امنيت پايدار اميدوار بود. وي اضافه كرد: دشمنان ما از فهم چنين نكته اي عاجز بودند و كارهاي مذبوحانه آنها نشان مي دهد كه هنوز از درك اين مساله عاجزند. اين تحركات كور نه تنها ناامني به وجود نمي آورد بلكه امنيت را در شكلي پايدار محقق مي سازد.
وي يادآور شد: اينكه سپاه در بالاترين سطوح فرزندان خود را براي حركت در چنين وحدت و امنيتي عازم مي كند نشان مي دهد امنيت مي تواند در پرتو ارتباط حكومت و مردم شكل گيرد. امروز شاهديم كه تلفيقي از پيشكسوتان سپاه و رويش هاي جديد آن در سيستان و بلوچستان وارد خدمت به عرصه امنيت ملي شده است. جليلي اين حركت و سياست را در جهت خدمت و گسترش امنيت و عدالت توصيف كرد كه اقتدار، امنيت و ابتكار عمل را هم براي مردم اين منطقه و هم نظام با قوت بيشتري فراهم مي كند.
سيداحمد خاتمي: جريان هاي محبوب بيگانه منفور هستند
آيت الله سيداحمد خاتمي امام جمعه موقت تهران هم در در اين مراسم كه به مناسبت شب هفت شهادت شهيدان نورعلي شوشتري و محمدزاده در تهران برگزار شده بود تأكيد كرد: هر جريان، گروه و فردي كه بيگانگان او را ستايش كنند منفور ملت ايران است.
وي شهادت را هديه اي الهي عنوان كرد و اظهار داشت: اگر شهيد شوشتري با كمتر از شهادت از دنيا مي رفت انسان حسرت مي خورد اما اينطور از دنيا رفتن جاي تبريك و افتخار دارد و خاندان اين شهيد بزرگوار و ديگر شهيدان بايد سر خود را بالا بگيرند و افتخار كنند كه در راه پاسداري از اين انقلاب بزرگ اسلامي سرمايه گذاري كرده اند كه اين سرمايه گذاري هدر نرفته و نمي رود.
وي مجلس يادبود شهداي وحدت را داراي سه پيام برجسته دانست و از وحدت شيعه و سني به عنوان پيام اول اين مجلس نام برد و افزود: خون شيعه و سني در اين حادثه در هم آميخت و به ياري خدا اين خون به سيل خروشاني تبديل خواهد شد كه برج و باروي تمام توطئه گران را نابود خواهد كرد.
وي ادامه داد: برادران سني و شيعه بدانند با دشمناني رو به رو هستيم كه اساس اسلام را نمي خواهند و نظام مقدس جمهوري اسلامي را در اين منطقه برنمي تابند.
عضو هيئت رئيسه مجلس خبرگان رهبري با اشاره به تأكيدات مقام معظم رهبري بر اهميت وحدت تصريح كرد: امروز خط دشمن اين است كه با ايجاد تفرقه و گستردگي آن بين شيعه و سني، برادركشي راه بياندازند و به كام شيطاني خود برسند.
خاتمي خاطرنشان كرد: پيام اين مجلس يادبود اين است كه بصير باشيم و ببينيم كه دشمن كجا را هدف قرار داده است و درست مقابل خط دشمن و ضد آن حركت كنيم كه همان همدلي و زندگي مسالمت آميز و برادرانه است.
برملا كردن چهره دشمنان برانداز وظيفه ذاتي سپاه است
وي پيام دوم و سوم اين يادبود را تجليل و تكريم از سپاه پاسداران و همچنين بيعت با خون پاك شهيدان دانست و با اشاره به رسالت سپاه پاسداران افزود: اگر سپاه نخواهد دشمنان برانداز را معرفي كند پس چه نهادي مي خواهد اين كار را انجام دهد؟ اگر سپاه در مرحله روشنگري وارد ميدان نشود به وظيفه اش عمل نكرده است زيرا همانطور كه وظيفه سپاه در طول دفاع مقدس حضور در جبهه جنگ سخت افزاري بود در جبهه جنگ افزاري نيز سپاه وظيفه دارد و بايد به وظيفه اش عمل كند و با كساني كه تمام تلاششان اين است كه نظام جمهوري اسلامي را متزلزل كنند و ابهت و حيثيت جهاني آن را زير سؤال ببرند، مقابله كند و به روشنگري بپردازد.
آيت الله خاتمي افزود: اينكه كساني بعد از تنفيذ و تحليف باز هم مصاحبه مي كنند و مي گويند كه نظام بايد شبهه بي اعتمادي به مردم را برطرف كند يعني ضديت عملي با ولايت فقيه، البته اين افراد جرأت نمي كنند نامي از تقلب ببرند چرا كه در اين زمينه رسوا شده اند و اعتراف كرده اند كه تقلب اسم رمز آشوب بوده است.
امام جمعه موقت تهران اضافه كرد: كساني از بام مردم بالا مي روند و از مردم دم مي زنند اما جمهوريت و حضور 85 درصدي مردم را تحمل نمي كنند.
وي با بيان اينكه قانون اساسي ولايت فقيه را ركن قانون اساسي مي داند، تأكيد كرد: پيام شهيدان اين است كه ولايت فقيه را تنها نگذاريم و بصيرت اين است كه در مسيري حركت كنيم كه ولي فقيه تعيين مي كند.

 



وزير كشور: انتقام شهداي عمليات تروريستي سيستان و بلوچستان را مي گيريم

وزير كشور گفت: انتقام شهداي عمليات تروريستي در استان سيستان و بلوچستان را از عوامل اين جنايت مي گيريم.
به گزارش ايرنا «مصطفي محمد نجار» در مراسم «گراميداشت ياد و خاطره شهداي عمليات تروريستي سيستان و بلوچستان» در مصلاي بيرجند افزود: مقامات برخي كشورهاي همسايه از حضور گسترده مردم در تشييع باشكوه پيكرهاي شهداي حادثه تروريستي سيستان و بلوچستان و سفر مقامات ايران به اين استان، دچار رعب و وحشت شده بودند.
وي، عوامل حوادث تروريستي را عناصري بي ارزش و فرومايه خواند و تصريح كرد: در 30سالي كه از عمر انقلاب اسلامي ايران مي گذرد، دشمنان همواره به دنبال براندازي نظام اسلامي بوده اند اما تمام توطئه هاي آنان نتيجه معكوس داده و موجب پيوند بيشتر مردم شده است.
وزير كشور اعلاميه هاي اهل سنت در محكوم كردن جنايات تروريستي منطقه پيشين شهر سرباز و مستحكمتر شدن صفوف شيعه و سني را بهترين گواه اين اظهارات خود دانست.
مصطفي محمد نجار با تاكيد به اينكه «خون شهيدان انقلاب اسلامي، موجب استحكام وحدت ملي و نظام اسلامي شده است»، خاطرنشان كرد: انقلاب اسلامي ايران كه توسط امام راحل بنا نهاده شده است نه تنها باعث احياي ايران شده بلكه بر همه كشورهاي منطقه و جهان تاثيرگذار بوده است.
اسناد فعاليت گروهك ريگي در پاكستان را به مقامات اسلام آباد داديم
وزير كشور همچنين در گفت وگو با خبرنگاران نتايج سفر اخيرش به پاكستان را تشريح كرد و گفت: در جلسات با مقامات پاكستاني مدارك و اسنادي دال بر تروريست بودن گروه ريگي و همدستانش و نيز درباره اقدامات آنان از طريق خاك پاكستان عليه منافع ايران در اختيار مقامات پاكستاني قرار گرفت.
نجار خاطرنشان كرد: همچنين قرار شد براي پيگيري مسائل امنيتي دو كشور نشست هايي به طور منظم در سطح وزيران كشور، معاونان امنيتي وزارتخانه ها و همچنين استاندار سيستان و بلوچستان ايران و استاندار بلوچستان كشور پاكستان برگزار شود.
وزير كشور تصريح كرد تمام سرنخ هاي حادثه تروريستي اخير براي ما روشن شده و در حال پيگيري هستيم.
وي گفت: در اين سفر همچنين موضوع ربوده شدن يكي از ديپلمات هاي ايراني (عطارزاده) پيگيري شد كه طرف پاكستاني اذعان داشت وي سالم است و مقامات پاكستاني در حال مذاكره با ربايندگان هستند تا اين فرد به جمهوري اسلامي ايران بازگردد.

 



آيت الله نوري همداني: رهبري محور وحدت است

يكي از مراجع تقليد با اشاره به نقش رهبري در گسترش وحدت گفت: همه بايد بدانيم كه رهبري محور وحدت است و تمام مسائل مربوط به وحدت حول محور رهبري مي چرخد.
به گزارش خبرگزاري فارس از قم، آيت الله حسين نوري همداني ظهر ديروز در ديدار با مبلغان سازمان اوقاف و امور خيريه با اشاره به چهارم آبان ماه سالروز اعتراض امام به قانون كاپيتولاسيون گفت: در سال 1343 امام خميني در چنين روزي در اعتراض به كاپيتولاسيون فرياد برآورد و اعتراض رسمي و علني خود و ملت ايران را اعلام كرد.
اين مرجع تقليد تصريح كرد: اين فريادهاي امام خميني موجب شد تا انقلاب جرقه خورده و پايه ها و اصل انقلاب نيز از اين روز آغاز شد.
وي اظهار داشت: امام خميني با شجاعت و ايستادگي خود اجازه دخالت دشمنان و بيگانگان در منافع مردم ايران را نداد و با اين اعتراض زمينه را براي شكل گيري يك انقلاب فراهم كرد.
آيت الله نوري همداني با بيان اينكه اقدامات مزبور را بايد براي نسل جوان بازگو كرد گفت: مبلغان در اين زمينه نقش بسزايي دارند. اين مرجع تقليد در بخش ديگري از سخنان خود با اشاره به جايگاه تبليغ دين گفت: تبليغ مسائل اسلامي و دين مبين اسلام در راس تمام كارها قرار دارد و بايد مبلغان به آن توجه كنند و كسي مي تواند يك تبليغ موثر و كارآمد داشته باشد كه خودش را براي شهادت آماده كرده باشد.
اين مرجع تقليد توجه به حسن انتخاب، مستند بودن مطالب تبليغي، دسته بندي مطالب، استفاده از آيات قرآن كريم و نهج البلاغه در تبليغ و ... را از ديگر ويژگي هاي مبلغان برشمرد.
استاد حوزه علميه قم در بخش پاياني سخنان خود به اركان انقلاب اشاره كرد و گفت: اسلام، مردم و رهبري از پايه هاي انقلاب هستند و بايد هر سه اين مسائل را حفظ كرد.
آيت الله نوري همداني با تاكيد بر نقش رهبري در گسترش وحدت گفت: همه بايد بدانيم كه رهبري محور وحدت بوده و تمام مسائل مربوط به وحدت حول محور رهبري مي چرخد.

 



مدير مسئول كيهان در نمايشگاه مطبوعات : معرفي وحدت شكنان اولين گام در ايجاد وحدت است

ديروز در گزارش حضور مديرمسئول كيهان در نمايشگاه مطبوعات به بخش هايي از پرسش و پاسخ چند ساعته وي با بازديدكنندگان اشاره كرديم. آنچه در پي مي آيد گوشه هاي ديگري از گزارش ديروز است كه به شماره امروز موكول شده بود.
يكي از بازديدكنندگان با اشاره به كيفرخواست دادگاه عليه متهمين آشوب هاي اخير پرسيد؛ گفته مي شود اين كيفرخواست ها را شما نوشته ايد زيرا برخي از مسائل مطرح شده در آن را مي توان در يادداشت ها و گزارش هاي قبلي كيهان مشاهده كرد و شريعتمداري در پاسخ گفت؛ كيهان از 10 سال قبل و مخصوصاً در دوران اصلاحات، با استناد به اخبار و اسناد آشكار كه منابع آن نيز ذكر شده بود از هويت برخي مدعيان اصلاحات و روابط آنان با عوامل بيگانه خبر داده بود. به عنوان مثال 8 سال قبل به احتمال جاسوس بودن رامين جهانبگلو و چند سال قبل به ماموريت كيان تاجبخش اشاره كرديم. از ملاقات آقاي عطريانفر و چند تن ديگر از مدعيان اصلاحات با جرج سوروس در منزل شخصي وي در آمريكا خبر داديم، با ارائه اسنادي اعلام كرديم افرادي نظير سروش، كديور، شمس الواعظين و... از يك مركز آمريكايي براي چالش با مباني اسلامي و انقلابي كمك مالي دريافت كرده اند، به وابستگي برخي از خبرنگاران روزنامه هاي زنجيره اي به بيگانگان اشاره داشته و از احتمال پناهندگي آنها به آمريكا و انگليس خبر داديم. و البته مقامات مسئول به هيچ يك از اين هشدارهاي مستند توجهي نكردند تا ماجراي فتنه اخير پيش آمد و اسناد مورد اشاره كشف گرديد و متهمان به آن اعتراف كردند. بنابراين بسيار طبيعي است در كيفرخواست به مواردي اشاره شده باشد كه قبلاً در كيهان آمده بود. اين نشانه حساسيت كيهان و پي گيري اخبار و گزارش هايي است كه ديگران پرداختن به آنها را با منافع خبري خود سازگار نمي بينند و برخي رسانه ها نيز اساساً زحمت رصد كردن اخبار داخلي و خارجي و تعقيب حرفه اي خبر را به خود نمي دهند.
يكي از شركت كنندگان درباره برخي اخبار كيهان كه در جاي ديگري مطرح نشده است سؤال كرد كه چگونه به دست كيهان مي رسد؟ و شريعتمداري گفت؛ نيروهاي حزب الهي و فداكار همه جا حضور دارند و به دليل اعتمادشان به كيهان اينگونه اخبار را به كيهان مي رسانند.
خبرنگاري درباره ملاقات خاتمي با جرج سوروس سوال كرد و اين كه علي رغم تكذيب آقاي خاتمي آيا كيهان هنوز بر صحت آن خبر اصرار دارد؟ و مديرمسئول كيهان گفت؛ اسناد غيرقابل انكاري كه در اختيار داريم نشان مي دهد آقاي خاتمي دو بار با جرج سوروس ملاقات داشته است علاوه بر اين اسناد، جرج سوروس و كنت تيمرمن هم به طور جداگانه انجام اين ملاقات ها را تائيد كرده اند.
يكي گفت؛ كيهان با تيترها، يادداشت ها و اخبار ويژه خود دست به وحدت شكني مي زند و مديرمسئول كيهان پاسخ داد؛ معرفي وحدت شكنان، مخصوصاً آنهايي كه مطابق اسناد موجود از آن سوي مرزها براي وحدت شكني دستور مي گيرند، حركتي در راستاي ايجاد وحدت است. مگر براي مقابله با بيماري، در اولين گام عامل بيماري را دفع نمي كنند؟ و افزود؛ سخن از وحدت ملي است يعني وحدت در ميان ملت، نه وحدت با دشمنان ملت!
يكي از حاضران گفت: برخي مدعي هستند كه آقاي موسوي خوئيني ها با كا.گ.ب - سرويس اطلاعاتي شوروي سابق- تماس داشته و در دانشگاه پاتريس لومومبا مسكو تحصيل كرده است! و شريعتمداري گفت: اين يك دروغ شاخدار است، ما اگرچه نسبت به مواضع و عملكرد آقاي خوئيني ها انتقادات جدي داريم ولي اين اتهام كه دروغ محض است چند سال قبل با انگيزه سوئي در كتابي مطرح شده بود كه كيهان در همان ايام طي يادداشتي- از قضا به قلم خود بنده- دروغ بودن آن را اثبات كرد.
پرسيده شد آيا صحت دارد كه فرزند شما در تظاهرات روز قدس به آقاي خاتمي حمله كرده است؟ و مديرمسئول كيهان گفت: اين هم يكي ديگر از همان اسرائيليات است و افزود: حدود 12-13سال قبل، راديو اسرائيل اعلام كرد كه فرزند فلاني در قتل ها دست داشته است! و از آنجا كه اين دروغ را بارها تكرار كرد، در كيهان نوشتيم كه پسر مديرمسئول كيهان 8 ساله است و البته اگر منظور راديو اسرائيل پسر ديگر وي باشد، او 6 ساله است! يكي از هواداران خاتمي و موسوي كه نوار سبزي به دست داشت خطاب به مديرمسئول كيهان گفت: از كجا معلوم كه خط كيهان آمريكايي نباشد؟ و شريعتمداري پاسخ داد، اگر اينگونه بود، كودتاگران مخملي و هوادارانشان با ديدن بنده تا كمر خم شده و تعظيم مي كردند!
يكي از شركت كنندگان درباره دادگاه كيهان سؤال كرد و با اشاره به انبوه شكايت ها پرسيد: آيا انبوه شاكيان نشانه حقانيت آنها و مجرم بودن شما نيست؟ و مديرمسئول كيهان گفت: برخي از شاكيان افراد معمولي هستند و به درج برخي مطالب در صفحه حوادث و امثال آن شكايت دارند كه در كار روزنامه نگاري عادي تلقي مي شود اما؛ شكايت افرادي مثل موسوي، خاتمي، كروبي، شيرين عبادي، محسن كديور، مهرانگيز كار و فلان سرمايه دار و فلان مفسد اقتصادي و... كه برخي از آنها هم اكنون به آمريكا و انگليس پناهنده شده اند، نشانه حقانيت كيهان است.

 



ديويد آلبرايت: تهران پيش نويس توافقنامه وين را نخواهد پذيرفت

يك كارشناس برجسته آمريكايي با اشاره به مفاد پيش نويس توافقنامه وين اعلام كرد كه جمهوري اسلامي ايران به احتمال زياد اين پيش نويس را نخواهد پذيرفت.
به گزارش ايرنا، «ديويد آلبرايت» مديرموسسه علوم و تحقيقات امنيتي در گفت وگو با شوراي روابط خارجي آمريكا درباره پيش نويس توافقنامه وين كه هفته گذشته ميان ايران، روسيه، آمريكا و نمايندگان آژانس برگزار شد گفت: غرب به اين دليل كه براي خود زمان مي خرد از اين توافق راضي است.
به گفته آلبرايت ايران براين اساس بايد همه اورانيومي را كه در اين توافق به آن اشاره شده است و ميزان آن بيش از سه چهارم ذخيره اورانيوم ايران است در يك محموله به روسيه ارسال كند و روسيه پس از آن كه ميزان غناي آن را تا حدود 20 درصد افزايش داد اين مواد را به فرانسه مي فرستد. از آن جا كه فرانسه يكي از معدود كشورهايي است كه قادر به تبديل اين اورانيوم به سوخت راكتورهاي تحقيقاتي است پس از آن اورانيوم به صورت ميله سوختي به ايران بازگردانده مي شود.
وي ادامه مي دهد: غرب به اين جهت از به سرانجام رسيدن اين توافق خوشحال است كه ايران با اين كار حدود 1200 كيلوگرم از اورانيوم خود را به صورت يكجا به خارج از سرزمينش خواهد فرستاد و از نظر غرب درون ايران ديگر اورانيوم كافي براي استفاده در مصارف تسليحاتي وجود نخواهد داشت و به عبارتي دست ايران خالي مي شود. اما شواهد نشان مي دهد كه ايران به احتمال زياد پيشنهاد تحويل اورانيوم به روسيه را به شكل مذكور نخواهد پذيرفت.
آلبرايت مي گويد: ارسال اين محموله نبايد در چند مرحله انجام شود زيرا اين توان را به ايران مي دهد كه با ادامه فرآيند غني سازي مواد خارج شده از كشور را جايگزين كند. اكنون در توافق هايي كه مطرح شده اند هيچ سخني از توقف فعاليت هاي اتمي ايران و به ويژه بحث غني سازي مطرح نيست.
وي در زمينه نارضايتي ايراني ها از فرانسه با دادن حق به ايراني ها بيان مي كند: فرانسه سال ها قبل توافقي را با ايران انجام داد. در آن زمان ايران به يكي از شركاي فرانسه در توليد اورانيوم با غناي كم تبديل شد. اما بعد از انقلاب در ايران و سرنگوني شاه در اواخر دهه 1970 ميلادي، اين توافق از هم گسيخت و فرانسه به دليل نظام به وجود آمده در ايران از تحويل اورانيومي كه سهم ايران بود خودداري كرد. از نظر فرانسه جنگ ايران و عراق و بي ثباتي در ايران موجب بي اعتمادي شده بود. بنابراين از آن تاريخ تاكنون ايران شريك و عضو خاموش اين توافق هستند.
آن ها به اين جهت بسيار از اين موضوع ناراضي و بدبين هستند كه يك ميليارد دلار براي شراكت در شركت اوريديف به فرانسه پرداخت كرده اند اما يك گرم اورانيوم با غناي كم را هم دريافت نكرده اند.

 



وزارت خارجه روسيه: مسكو با تحريم ايران مخالف است

سخنگوي وزارت خارجه روسيه تأكيد كرد كه مسكو با اعمال هرگونه تحريم هاي يكجانبه و چند جانبه عليه ايران مخالف است.
«آندره نستيرينكو» در مصاحبه با ايرنا در اين باره گفت: روسيه مواضع و ديدگاههاي خود در قبال تحريم هاي يكجانبه و چند جانبه عليه ايران را شفاف و آشكارا به طرف آمريكايي اعلام كرده است.
وي افزود: كاربرد زور، فشار و تشديد تحريم ها زبان و رفتار مناسبي براي حل مسأله هسته اي ايران نيست.
سخنگوي وزارت خارجه روسيه خاطرنشان كرد: مسكو فراخواني براي پذيرش تحريم ها و پيوستن به چنين سياستي را غير قابل قبول مي داند و با آن مخالف است.
نستيرينكو اظهار داشت: ما طرفدار حل و فصل مسأله هسته اي ايران بر مبناي استفاده از راهكارهاي سياسي و ديپلماتيك هستيم كه اين موضع نيز به طرف هاي آمريكايي و گروه 1+5 نيز اعلام شده است.
سخنگوي وزارت خارجه روسيه در اين مصاحبه از اعضاي گروه 1+5 خواست در برابر حقوق هسته اي ايران رفتارهاي سياسي مناسب اتخاذ كنند و از تهران نيز دعوت كرد با ادامه همكاري ها به حل اين مسأله كمك كند.
وي همچنين مذاكرات نمايندگان ايران و سه كشور روسيه، آمريكا و فرانسه در وين را گامي مثبت در ارتباط با برنامه هسته اي تهران دانست و افزود: متن پيش نويس ارائه شده از اين مذاكرات نشانه آمادگي طرف ها، براي حل و فصل مسايل هسته اي ايران است و از همه اين كشورها مي خواهيم با حفظ احترام متقابل، دورنماي روشني از همكاري ها در بخش هسته اي را ترسيم كنند.
نستيرينكو گفت: مسكو از مذاكرات وين براي تأمين سوخت هسته اي راكتور تحقيقاتي تهران حمايت مي كند. گفت وگوها و مشورت ها در اين زمينه ادامه دارد و منتظريم نتايج نهايي مذاكرات مشخص شود.
وي افزود: بايد با احترام متقابل و ادامه گفت وگو و مذاكرات، مسائل مربوط به برنامه هسته اي ايران حل شود.

 



اردوغان: متهم كنندگان جمهوري اسلامي خودشان سلاح هسته اي دارند

نخست وزير تركيه با بيان اينكه برنامه هسته اي ايران كاملا صلح آميز است گفت: متهم كنندگان ايران خودشان سلاح هسته اي دارند.
به گزارش ايسنا رجب طيب اردوغان، در گفت وگو با روزنامه گاردين با اشاره به محمود احمدي نژاد رئيس جمهور ايران گفت: شكي وجود ندارد كه او دوست ماست. ما تاكنون روابط بسيار خوبي با يكديگر داشته ايم و به هيچ مشكلي بر نخورده ايم.
اردوغان علاوه بر آن روي اتهامات غرب مبني بر اينكه ايران به دنبال يك سلاح هسته اي است آب سرد ريخت و گفت: ايران به دنبال ساخت سلاح هسته اي نيست آنها تنها مشغول كار بر روي انرژي هسته اي براي مقاصد صلح آميز هستند.
اردوغان تاكيد كرد كه روابط تركيه و ايران كه در گذشته سرد بود اكنون بهبود يافته است و تجارت بين دو كشور در سال گذشته حدود 5/5 ميليارد يورو بوده است و ايران به يك بازار اصلي براي صادرات تركيه تبديل شده است.
گاردين علاوه بر آن گزارش داد كه اردوغان با محكوم كردن غرب به رفتار ناعادلانه با ايران در زمينه هاي برنامه هسته اي اش و دوست خواندن احمدي نژاد اختلافاتي كه در ناتو وجود دارد را به معرض عموم گذاشته است.
نخست وزير تركيه با كم اهميت خواندن نگراني هاي غرب درباره اينكه ايران به دنبال سلاح هسته اي است آن را «شايعه» خواند و تاكيد كرد كه يك اقدام نظامي عليه تاسيسات هسته اي ايران «ديوانگي» خواهد بود.
وي علاوه بر آن به طور تلويحي گفت كه كشورهايي كه ايران را تحت فشار قرار داده اند تا اهداف خود را مشخص كنند دورو و مزور هستند؛ چرا كه همگي داراي سلاح هسته اي هستند.
اردوغان گفت: رويكردي در اين ميان وجود دارد كه اصلا منصفانه نيست. زيرا آنهايي كه ايران را به دنبال كردن سلاح هسته اي متهم مي كنند زيربناهاي هسته اي بسيار محكمي دارند و اين را انكار نمي كنند. اعضاي دايمي شوراي امنيت سازمان ملل همگي زرادخانه هاي هسته اي دارند و علاوه بر آن كشورهايي نيز هستند كه عضو آژانس بين المللي انرژي اتمي نيستند و سلاح هسته اي دارند.
بنابراين اگرچه ايران يك سلاح هسته اي ندارد اما كساني كه مي گويند ايران نبايد به آنها دست يابد كشورهايي هستند كه خود داراي سلاح هسته اي اند.
خاطرنشان مي شود نخست وزير تركيه ديشب براي انجام يك سفر دو روزه به تهران سفر كرد.

 



دستور رئيس جمهور به قوت خود باقي است ممانعت ازاعزام مجدد مديران دولتي به حج تمتع

مشهد - خبرنگار كيهان:
مديركل حج و زيارت خراسان رضوي گفت: دستور رئيس جمهور براي جلوگيري از اعزام دوباره مديران دولتي به حج تمتع به قوت خود باقي مي باشد و اين ممانعت در جهت خدمت هرچه بيشتر به مردم است.
مسعود مجردي گفت: امسال، 7600 نفر از زائران خراسان رضوي در قالب 58 كاروان از يازدهم آبان ماه جاري جهت انجام حج تمتع به سرزمين وحي سفر مي كنند.
وي افزود: با همكاري سركنسولگري عربستان در مشهد امسال ويزاي آزاد از اين استان براي زائران تمتع صادر نمي شود.
مجردي با بيان اين كه 11 درصد از زائران تمتع امسال از خراسان رضوي به حج اعزام مي شوند گفت: به علت شيوع بيماري آنفلوآنزا همه زائران علاوه بر واكسن مننژيت، واكسن آنفلوآنزاي فصلي دريافت كرده اند كه تحت نظارت هلال احمر انجام مي شود.
مديركل حج و زيارت خراسان رضوي افزود: هم اكنون 3 ميليون نفر در نوبت اعزام به عمره هستند كه به علت مشكلات به وجود آمده با كشور عربستان و همچنين شيوع آنفلوآنزاي نوع آ، اكنون ثبت نام جديد در اين زمينه نداشته ايم. وي اضافه كرد: در صورتي كه مشكلي پيش نيايد ابتداي اسفند ماه اعزام عمره را خواهيم داشت.
وي گفت: در خصوص دختران دانش آموز راه حل براي اعزام آنها در نظر گرفته شده است و مشكل اعزام اين دسته از زائران خانه خدا و مدينه منوره رفع شده است.
وي همچنين از تامين غذا توسط آشپزخانه ها و مواد اوليه ايراني خبر داد و افزود: به جز مواد فاسد شدني و برنج هر گونه مواد اوليه مورد نياز براي اطعام حجاج از ايران تامين مي شود.
مسعود مجردي در مورد ايجاد كرسي جمهوري اسلامي ايران در مسجدالحرام نيز توضيح داد: معاونت بعثه مقام معظم رهبري حجت الاسلام والمسلمين نواب در اقدام ابتكاري و ارزشمند خواستار ايجاد كرسي شيعه و مباحث شيعي در مسجدالحرام مشابه ساير كشورهاي مسلمان شد كه اميدواريم اين اقدام محقق شود.

 



جانبازان آسايشگاه شماره يك امام خميني(ره): كروبي را به دادگاه مي كشانيم

جمعي از جانبازان با تاييد اظهارات يك جانباز قطع نخاعي درباره برخورد مهدي كروبي با اين قشر در دوران رياستش بر بنياد شهيد آمادگي خود را براي طرح شكايت عليه وي اعلام كردند.
به گزارش ايرنا، پايگاه خبري تحليلي فرهنگ ايثار و شهادت «فاش نيوز» در پي انتشار مصاحبه يكي از جانبازان آسايشگاه امام خميني(ره) درباره برخورد مهدي كروبي- رئيس سابق بنياد شهيد- و اطرافيان او با جانبازان قطع نخاعي، ديگر جانبازان اين آسايشگاه نيز كه در اين ماجرا حضور داشته اند و هم اكنون در شهرستان ها به سر مي برند براي آمدن به تهران و اعلام شكايت عليه كروبي اعلام آمادگي كردند.
جانبازان آسايشگاه شماره يك امام خميني(ره) پس از خواندن اين مصاحبه، با گذاشتن نظر در اين سايت و تماس تلفني اعلام كردند كه براي تاييد گفته هاي آقاي «مصطفي پركره» حاضرند با وجود مشكلات جسمي از شهرهاي محل سكونت خود به تهران بيايند و با انجام مصاحبه گوشه هاي ديگري از اعمال ناشايست كساني چون شيخ مهدي كروبي و گماشته هايش را فاش سازند كه در حال حاضر علم طغيان عليه نظام مقدس اسلامي را برداشته اند.
جانبازان نخاعي آسايشگاه شماره يك امام خميني(ره) همچنين ابراز تمايل كردند كه شكايتي را عليه كروبي و اعمال خشونت بار او به قوه قضائيه ارائه دهند.
مهدي كروبي كه در زمان تصدي امور بنياد شهيد انواع برخوردهاي ناشايست و خشونت بار را عليه بهترين فرزندان اين ملت روا داشته و همه اينها تنها به دليل كرامت و حساسيت جانبازان نسبت به حيثيت انقلاب در سينه هاي آنان مكتوم مانده است، اخيراً در دفاع از تعدادي افراد موهوم به دروغ پراكني عليه نظام برآمده از خون شهيدان و جانبازان پرداخته و طرفدار حقوق شهروندي شده است.

 



رئيس سازمان پدافند غيرعامل: سايت فردو در برابر هرگونه تهديد نظامي ايمن است

رئيس سازمان پدافند غيرعامل كشور با اشاره به زير ساخت هاي سايت جديد غني سازي هسته اي كشور در نزديكي استان قم با عنوان «فردو» گفت: اين سايت در برابر تمامي تهديدات نظامي دشمن ايمن است.
سردار دكتر غلامرضا جلالي رئيس سازمان پدافند غيرعامل كشور در خصوص زيرساخت هاي سايت جديد هسته اي كشورمان «فردو» افزود: سايت جديد هسته اي از جمله تاسيساتي است كه با هماهنگي سازمان پدافند غيرعامل ساخته شده و تمامي موارد ايمني در اين سايت با نظارت اين سازمان رعايت شده است.
وي افزود: از آنجايي كه جمهوري اسلامي ايران همواره مورد تهديد دشمنان خود قرار داشته ما تلاش كرديم تا سايت هاي هسته اي كشور را با طراحي هاي جديدي بنا كنيم و تمامي موارد ايمني از لحاظ پدافند غيرعامل را در آن رعايت نماييم كه خوشبختانه سايت جديد هسته اي كشورمان در اين راستا بنا شده است.
رئيس سازمان پدافند غيرعامل در ادامه گفت: در حال حاضر چند درصد محدود از سايت فردو باقي مانده است تا اين پروژه به طور كامل به پايان رسد.
جلالي درخصوص سايت «نطنز» و «يوسي اف» اصفهان نيز گفت: سايت «نطنز» و «يوسي اف» كه در اصفهان مستقر است از جمله سايت هاي هسته اي كشورمان هستند كه با هماهنگي هاي لازم با سازه هاي جديد طراحي و تجهيز شده اند كه امروز مي توان گفت سايت «نطنز» و «يوسي اف» در برابر تمامي تهديدات دشمنان ايمن هستند.

 



فروزنده: مبناي وحدت بايد عمل به اوامر رهبري باشد

قائم مقام جمعيت ايثارگران انقلاب اسلامي با تاكيد بر اينكه مبناي وحدت بايد عمل به اوامر رهبر معظم انقلاب باشد، گفت: ما كسي را اصولگرا مي دانيم كه منويات رهبر معظم انقلاب را قبول داشته باشد و آنها را فصل الخطاب قرار دهد.
لطف الله فروزنده قائم مقام جمعيت ايثارگران انقلاب اسلامي، در پاسخ به اين سوال كه شنيده شده همه گروه هاي اصولگرا پيشنهادات خود را براي تدوين منشور وفاق و وحدت ملي به جامعه روحانيت مبارز ارائه مي كنند و آيا جمعيت ايثارگران نيز پيشنهادات خود را تقديم كرده يا خير، اظهار داشت: ابتدا بايد ديد منظور از وحدتي كه عنوان مي شود، چيست زيرا اكنون هم اصولگرايان با يكديگر متحد هستند.
وي افزود: درانتخاباتي كه گذشت مرزها روشن شد و همه در مقابل جريان فتنه ايستادند.
قائم مقام جمعيت ايثارگران انقلاب اسلامي با تاكيد بر اينكه اكنون اصولگرايان با يكديگر وحدت دارند، ادامه داد: برخي به دنبال اين موضوع هستند كه مباحث را در ابهام فرو برند اما بايد گفت كه وحدت در ميان اصولگرايان مشاهده مي شود.
فروزنده همچنين گفت: در انتخابات اخير مرز بين اصولگرايي و غير اصولگرايي روشن شد.
وي در پاسخ به سئوال ديگري مبني بر اينكه پس علت مطرح شدن اين موضوع از سوي جامعه روحانيت مبارز و تشكيل كميته 7 نفره چيست، تصريح كرد: نمي دانم، اين موضوع را از جامعه روحانيت بپرسيد.

 



از امروز آغاز شد ثبت نام آزمون دستياري تخصصي وزارت بهداشت

ثبت نام سي وهفتمين دوره آزمون دستياري وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشكي از امروز آغاز شد.
سي وهفتمين دوره آزمون پذيرش دستيار در رشته هاي تخصصي پزشكي باليني و به صورت متمركز در دانشگاه هاي علوم پزشكي محل آموزش دستيار در روز پنجشنبه 29 بهمن برگزار مي شود.
متقاضيان شركت در اين آزمون بايد در مهلت مقرر (تا 5 آذر) با مراجعه به سايت اينترنتي http://sanjeshpir جهت ثبت نام اقدام كنند.
گفتني است، داوطلبان در روزهاي 14 تا 18 آذرماه فرصت دارند تا نسبت به ارسال مدارك خود از طريق اينترنت اقدام كنند، همچنين كارت ورود به آزمون در روزهاي 26 تا 28 بهمن ماه سال جاري توزيع مي شود.

 


صفحه (14)


صفحه (3)


صفحه (2)

     


(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14