(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


سه شنبه 5 آبان 1388- شماره 19496
 

حديث دشت عشق
تبريزي ها بازنده اي سربلند بودند پيروزي به جمع مدعيان اضافه شد
اخبار كوتاه از فوتبال
اعلام آمادگي 11 تيم در رشته آزاد و فرنگي ليگي پويا و جذاب در انتظار كشتي
سرمربي كروات در تيم ملي بسكتبال ماندگار شد
ايران درصدر گروه سوم بازي هاي جام جهاني قرار گرفت
خواندني از ورزش ايران



حديث دشت عشق

به مناسبت سالگرد بسيجي شهيد «حسين قاسمي»
ياحسين شهيد!

شهيد «حسين قاسمي» درگاه يورش سبوعانه ارتش بعثي عراق به خاك پاك مام ميهن ، دهمين بهار عمر خويش- كه مطلعش يكي از روستاهاي شهرستان آمل و مأخذش خانواده اي مؤمن و خداجو بود- تجربه مي كرد. عرق ملي و تربيت خانوادگي، آموزه هاي مذهبي و روحيه انقلابي از يك سو و تألمات ناشي از تحمل طاقت فرساي سه سال تجاوز دشمن اهريمني از ديگر سو جملگي چنان همت وي را بلند و اراده اش را استوار كرد كه النهايه پس از تعطيلي مدارس در خردادماه سال 1362 و درحالي كه فقط 12 سال داشت عزم حضور در صحنه كارزار مجاهدت در راه كيان موطن و دفاع از شرف و ناموس هم ميهنان را نمود و نه فقط قلت سن و عواطف و احساسات نوجواني در مقابل اين صلابت اراده سرتعظيم كه عشق وعلاقه والدين نيز در نظاره اين الحاح ستودني سرتسليم فرود آوردند و بدينگونه به ستاد اعزام به جبهه سپاه پاسداران انقلاب اسلامي آمل مراجعه نمود. هرچند اين بار نيز كمي سن و نوجواني مانعي مجدد قرار گرفت و استنكاف ستاد از ثبت نام وي را درپي داشت، اما حسين نداي مولايش در كربلاي خونين حسيني را لبيك گفته بود و هم او براي درهم شكستن هر سدي و انهدام هر مانعي در اين طي طريق كافي مي نمود، فقط ابرامي ديگر بايد... در كوتاه زماني لشكر 25 كربلاي مازندران وي را ثبت نام و منجيل در استان گيلان ميزبانش در طي آموزش هاي نظامي لازمه شد و سپس حسين راهي جبهه هاي حق عليه باطل در منطقه جفير جنوب گرديد.سه ماهه اول را با اهتمامي مثال زدني پيكار نمود. درحالي كه جسمش تمام عيار در خدمت لشكر اسلام و هماره در صحنه كارزار بود. انديشه و روانش در خلوت هاي فراغت به چشمان منتظر پدر و مادر مهربانش مي نگريست كه انس و الفت وي با والدين و جهدش در اداء كمال احترام نه فقط به آنها كه به تمام بزرگترها، شهره عام و خاص بود. لذا هنوز از جبهه جنوب به منطقه غرب اعزام نشده بود كه ارسال نامه براي پدر را وسيله اي مناسب به منظور تجديد تجويز سابقه در مجاهداتش يافت كه تا در اين رهگذر اسباب اقتران دعاي خير پدر با سفر بي بازگشتش به سوي معبود بي همتا را نيز فراهم سازد و سرانجام عشق به امام حسين(ع)، خلوص نيت، پايمردي در ادامه طريق و پايداري خستگي ناپذير در جهاد، جملگي باعث گزينش وي در اين كارزار براي نيل به فيض شهادت گرديد ودر 5 آبان ماه 1362 با شروع عمليات والجفر 4 در منطقه پنجوين عراق (اطراف مريوان) به جرگه شهداي اسلام پيوست و در زمره برگزيدگان قرار گرفت و جاودانه شد. ازطرف خانواده شهيد

 



تبريزي ها بازنده اي سربلند بودند پيروزي به جمع مدعيان اضافه شد

برتري سپاهان و پيروزي در آغاز هفته چهاردهم كه صدرنشيني موقت زردپوشان اصفهاني و پيوستن سرخپوشان پايتخت به جمع مدعيان را به دنبال داشت قطعا باعث پررونق شدن رقابتهاي ليگ طي هفته هاي آينده خواهد شد.
بازيهاي هفته چهاردهم رقابتهاي فوتبال ليگ برتر در شرايطي از عصر ديروز با برگزاري چهار ديدار آغاز شد كه تيم سپاهان با شكست راه آهن يكبار ديگر موقتاً به صدر جدول رسيد.
تيم سپاهان كه براي جبران شكست خانگي هفته گذشته مقابل استيل آذين در تهران به مصاف راه آهن شهر ري رفته بود، شروع خوبي در اين ديدار داشت و توانست با زدن يك گل و حفظ آن در نيمه دوم به سه امتياز با ارزش دست پيدا كند. دومين شكست خانگي و پياپي راه آهن در حالي رقم خورد كه شايعه هايي مبني بر تغيير و تحول در كادر فني اين تيم به گوش مي رسد.
استيل آذين براي چهارمين بار پياپي از شكست گريخت و اين بار در مشهد مقابل تيم ابومسلم به تساوي دو بر دو دست يافت. شاگردان حميد استيلي كه در اين ديدار در غياب علي كريمي، فريدون زندي، حسين كعبي و ميثم خسروي به ميدان رفته بودند در ثانيه هاي پاياني بازي همانند ديدار با ملوان، سايپا و تراكتورسازي به گل تساوي رسيدند. ضمن اينكه محمدرضا مهدوي هافبك تيم استيل آذين در دقيقه 44 اين ديدار ضربه پنالتي تيمش را به هدر داد.
در كرمان تيم مس در ادامه روند پر فراز و نشيب خود و در روزي كه چند بازيكن مصدوم مظلومي به تركيب اصلي اين تيم بازگشته بودند موفق شد در خانه برابر تيم سايپا به پيروزي برسد. اين نتيجه در حالي رقم خورد كه شاگردان محمد مايلي كهن هفته گذشته هم در تهران با دو گل مقابل پيروزي شكست را متحمل شده بودند.
در آخرين ديدار از روز نخست بازيهاي هفته چهاردهم تيم پيروزي در حالي برابر تراكتورسازي به برتري رسيد كه تيم پرطرفدار تبريزي نمايشي مطلوب و قابل قبول در ورزشگاه آزادي داشت و شايسته اين شكست نبود.
در اين بازي كه از ساعت 16و40 دقيقه و در حضور بيش از 50 هزار تماشاگر به قضاوت هدايت ممبيني برگزار شد شاگردان كرانچار با استفاده از تجربه بالاي خود و اشتباهات حسن رودباريان دروازه بان تراكتورسازي توانستند به پيروزي دو بر يك برسند.
در نيمه اول اين ديدار كه با تساوي بدون گل به پايان رسيد تيم تراكتورسازي كه از سوي نزديك به 25 هزار تماشاگر حمايت مي شد صاحب موقعيت هاي زيادي براي گلزني شد كه بي دقتي بازيكنان اين تيم و واكنش هاي به موقع معمارزاده باعث بسته ماندن دروازه پيروزي شد. در نيمه دوم تيم پيروزي شرايط بهتري پيدا كرد و با چند تعويض در دقيقه 67 توسط زارعي به گل رسيد و در حالي كه تيم تراكتورسازي براي جبران گل خورده تلاش مي كرد ملامحمد بازيكن عراقي پيروزي روي خروج بي مورد رودباريان دروازه حريف را براي بار دوم باز كرد. در ادامه هرچند تراكتورسازي يكي از گلهاي خورده را جبران كرد اما در پايان اين پيروزي بود كه با كسب سه امتياز اين ديدار خود را به جمع تيم هاي صدر جدول نزديك كرد و 23 امتيازي شد. در پايان بازي هاي روز اول هفته چهاردهم سپاهان با 25 امتياز در صدر جدول قرار دارد.نتايج كامل بازيهاي ديروز به اين شرح است:
¤ راه آهن شهر ري صفر- سپاهان اصفهان 1
گل: جواد ماهري(15)
¤ ابومسلم مشهد 2- استيل آذين 2
گل ها: محمدرضا خرسندنيا (2+45) و سعيد خاني (49) براي ابومسلم- علي آذري (18) ولك چييرا (2+90) براي استيل آذين
¤ مس كرمان 3- سايپا كرج 2
گل ها: مجتبي انصافي(5)، پائولو زالترون (61) و مهدي رجب زاده (86- پنالتي) براي مس - كريم انصاريفرد (15) و امين منوچهري (73) براي سايپا
¤ پيروزي 2- تراكتورسازي تبريز1
گلها: مجتبي زارعي(67) و حوار ملامحمد(80) براي پيروزي- فرهاد خيرخواه (3+90) براي تراكتورسازي
پيروزي براي رسيدن به آرامش
هفته چهاردهم مسابقات فوتبال ليگ برتر باشگاه هاي كشور بعدازظهر امروز با برگزاري ديدار حساس ذوب آهن - استقلال پيگيري مي شود، ديداري كه يادآور جدال نزديك آنها براي قهرماني در فصل گذشته است.
استقلال در هفته هاي اخير شرايط مطلوبي نداشته و آرامش گذشته اش را از دست داده است. داشتن بيشترين پيروزي (6 برد)، كمترين شكست (يك باخت)، كمترين گل خورده (8 گل) و بهترين تفاضل گل (10+) باعث نمي شود تا هواداران اين تيم از شرايط نابسامان چند هفته اخير تيم خود ابراز نارضايتي نكنند. شكست برابر استقلال اهواز دو تساوي برابر پاس همدان و صباي قم آرامش استقلال را بر هم زده است و براي بازگشت به روزهاي آرام گذشته بايد هرچه زودتر يك پيروزي حاصل شود.
استقلال در حال و هوايي نه چندان مساعد به اصفهان مي رود تا برابر ذوب آهن صف آرايي كند. اتفاقا ذوب آهن نيز شرايطي مشابه استقلال دارد و روزگار خوبي را نمي گذراند. اين تيم هم همانند استقلال به پيروزي در اين بازي نياز مبرم دارد و مي خواهد با كسب 3 امتياز ديدار خانگي مقابل صدرنشين ليگ به اوضاع خود در جدول رده بندي سروسامان بخشد.
ذوب آهن اصفهان و استقلال تهران دو تيم مدعي قهرماني در فصل گذشته ليگ برتر بودند، دو تيمي كه تا هفته پاياني ليگ به رقابت شانه به شانه خود براي قهرماني ادامه دادند اما در نهايت اين آبي پوشان بودند كه جام قهرماني را به خانه بردند. از آن تاريخ 184 روز مي گذرد (6 ارديبهشت ماه روز پاياني ليگ هشتم). شايد آتش انتقام ذوب آهني ها و ابراهيم زاده خاموش شده باشد اما هرچه باشد ديدار امروز ذوب آهن و استقلال تحت تاثير رقابت قهرماني فصل گذشته برگزار خواهد شد.
سه شنبه: 5/8/88
¤ پاس همدان - فولاد خوزستان (ساعت 30:14 - ورزشگاه قدس همدان)
داور: خداداد افشاريان
¤ ذوب آهن اصفهان - استقلال تهران (ساعت 30:14 - ورزشگاه ذوب آهن فولادشهر)
داور: سعيد مظفري زاده
¤ صباي قم - مقاومت شهيد سپاسي شيراز (ساعت 40:16 - ورزشگاه يادگار امام(ره) قم)
داور: محمود رفيعي
¤ شاهين بوشهر - پيكان قزوين (ساعت 40:16 - ورزشگاه شهيد بهشتي بوشهر)
داور: قاسم واحدي
¤ استقلال اهواز - ملوان انزلي (ساعت 45:16 - ورزشگاه تختي اهواز)
داور: اسماعيل عامري

 



اخبار كوتاه از فوتبال

فيفا مقابل صداو سيماي ايران ايستاد
روز يكشنبه و پس از پايان بازي ايران برابر گامبيا، نماينده فيفا اعلام كرد كه از صدور كارت براي يك تصويربردار و يك عكاس ايراني پشيمان است.او در صحبتي كه در جمع خبرنگاران ايراني مطرح كرد، گفت: اينها تصويربردار هستند و كارمندان صداوسيماي ايران محسوب مي شوند.
صداوسيماي ايران حق پخش مسابقات را خريداري نكرده است. بنابراين نمايندگان صدا و سيماي ايران نمي توانند در جايگاه خبرنگاران و جايگاه VIP بازي را تماشا كنند.
وي با ابراز ناراحتي از پخش بازي ايران برابر گامبيا به صورت ضبط شده گفت: مي دانيم كه صدا و سيماي ايران با ضبط اين بازي از شبكه هاي عربي، اين ديدار را پخش كرده است. اين كار به هيچ عنوان درست نيست و ما سر اين مسأله مي-ايستيم. نماينده فيفا همچنين اعلام كرد به غير از اين كه ID كارت اين تصويربردار و اين عكاس را باطل خواهد كرد، براي چهار پنج نفر از ديگر كارمندان صدا و سيما كه در كالابار حضور دارند، IDكارت صادر نخواهد كرد.
بارسلونا مقابل زاراگوزا جشنواره گل به راه انداخت
تيم فوتبال بارسلونا در هفته هشتم رقابت هاي لاليگا مقابل رئال-زاراگوزا به يك پيروزي پرگل دست پيدا كرد.
بارسا كه هفته گذشته در رقابت هاي ليگ قهرمانان اروپا در زمين خود مقابل را بين كازان روسيه شكست خورده بود يكشنبه شب با نتيجه 6 بر يك در ورزشگاه نيوكمپ مقابل رئال زاراگوزا پيروز شد. براي بارسا در اين ديدار سيدون كيتا سه بار در دقايق 24، 41 و 86 گلزني كرد. زلاتان ابراهيموويچ (29 و 56) و ليونل مسي (80) ديگر گل هاي بارسا را به ثمر رساندند. لوپز در دقيقه 78 تك گل زاراگوزا را وارد دروازه بارسا كرد.
اوساسونا در ديگر ديدار برگزار شده يكشنبه شب در حالي كه تا واپسين لحظات بازي از ميزبان خود راسينگ سانتاندر پيش بود گل تساوي را دريافت كرد. در دقيقه 52 اوساسونا را پيش انداخت اما آرانا بازي را در وقت هاي اضافه به تساوي كشيد. نكونام در اين ديدار به طور كامل بازي كرد اما شجاعي به عنوان بازيكن ذخيره 23 دقيقه در زمين حضور داشت. تيم هاي بارسلونا، رئال مادريد و سويا به ترتيب با 22، 19 و 16 امتياز در رده هاي اول تا سوم قرار گرفته اند.

 



اعلام آمادگي 11 تيم در رشته آزاد و فرنگي ليگي پويا و جذاب در انتظار كشتي

پس از حضور موفقيت آميز تيم هاي ملي كشتي آزاد و فرنگي بزرگسالان كشورمان در مسابقات جام جهاني تب كشتي با آغاز رقابت هاي ليگ برتر دوباره بالا خواهد گرفت.
در شرايطي كه رقابت هاي قهرماني ليگ برتر كشتي آزاد و فرنگي از نيمه دوم آبان ماه، آغاز خواهد شد هنوز شاهد بلاتكليفي چندين تيم در هر رشته هستيم. در رشته آزاد تاكنون تيم هاي نفت تهران، گاز مازندران، نيروي زميني ارتش، شوراي شهر، شهرداري كرمانشاه، راه آهن خراسان رضوي و صنايع و معادن استان همدان اعلام آمادگي كرده اند كه نماينده كرمانشاه تيم جديدي نسبت به ساير تيم ها محسوب مي شود. ضمن اينكه وضعيت نامشخص تيم گراد قهرمان دوره قبل رقابت ها نيز از موارد سوال برانگيز ليگ برتر امسال است. آنطور كه شنيده مي شود اين تيم قرار است با مربيگري مجيد خدايي و كادر سرپرستي جديدي نسبت به سال گذشته وارد مسابقات شود. در اين ميان تيم هاي شركت كننده در ليگ برتر كشتي آزاد تيم گاز مازندران كه عنوان نايب قهرماني در سال گذشته را با خود يدك مي كشد امسال با جذب نفرات شاخص استان خود در ليگ شركت مي كند كه اين موضوع باعث شده اكثر كارشناسان از اين تيم به عنوان يك تيم مدعي جدي و نخست قهرماني ياد كنند. از جمله نفرات شاخص كه در ليست اوليه مازندراني ها قرار گرفته اند مي توان به مهدي تقوي، مراد محمدي، احسان لشگري، جمال اوتار سلطان اف از روسيه و عرفان اميري قهرمان جوانان جهان اشاره كرد، ضمن اينكه هدايت اين تيم امسال بر عهده اسماعيل دنگسركي و بهنام طيبي خواهد بود.
در رقابت هاي ليگ برتر فرنگي نيز تا به حال 5 تيم نيروي زميني ارتش، شركت ملي حفاري ايران، منتخب ايذه، امام رضا (ع) قائم شهر و گاز مازندران حضورشان قطعي شده كه احتمال اضافه شدن چند تيم ديگر هم به اين جمع مي رود.
در مجموع با توجه به كسب نتايج مطلوب تيم هاي ملي كشتي در عرصه بين المللي توجه ويژه مربيان ملي به رقابت هاي ليگ پيش بيني مي شود كه مسابقات ليگ برتر امسال پوياتر و داغ تر از سال هاي گذشته برگزار شود.
جام تختي 28 تا30 بهمن برگزار مي شود
رقابت هاي بين المللي جام تختي 28 تا 30 بهمن برگزار خواهد شد.
كادرفني تيم ملي كشتي آزاد، نفرات واجد شرايط حاضر در رقابت هاي بين المللي كشتي آزاد جام تختي را مشخص كرد. نفرات تيم ملي بزرگسالان شركت كننده در مسابقات قهرماني آسيا و جهان در سال 88، نفرات تيم ملي جوانان اعزامي به مسابقات قهرماني جهان در سال 88، دارندگان مدال طلاي مسابقات جوانان آسيا در سال 88، نفرات اول تا سوم رقابت هاي بزرگسالان كشور در همدان و نفرات شاخص مسابقات انتخابي جام تختي با نظر كميته فني مي توانند در رقابت هاي بين المللي جام تختي شركت كنند.
همچنين مسابقات انتخابي رقابت هاي بين المللي جام جهان پهلوان تختي روزهاي 7 تا9 بهمن ماه برگزار مي شود.

 



سرمربي كروات در تيم ملي بسكتبال ماندگار شد

قرارداد جديد سرمربي تيم ملي بسكتبال اواخر هفته جاري به مدت 2 سال ديگر تمديد خواهد شد.
محمود مشحون رئيس فدراسيون بسكتبال ايران ضمن اعلام خبر فوق در مورد ارزيابي خود از برگزاري سومين هفته ليگ برتر اظهار داشت: خوشبختانه ليگ برتر اين فصل با نظم و كيفيت خاصي برگزار مي شود، به طوري كه همه ما را شگفت زده كرده است.
وي ادامه داد: برگزاري منظم ليگ و داشتن كيفيت آن به داشتن تيم ملي قوي كمك مي كند و تنها هدف ما نيز در فدراسيون همين موضوع است.
مشحون با اشاره به تمديد قرارداد سرمربي تيم ملي بسكتبال تاكيد كرد: قرار بود ما قرارداد وسلين ماتيچ را براي مدت 14 ماه تمديد كنيم كه وي با اين موضوع مخالفت كرد و از آنجا كه وي علاقه به همكاري با تيم ايران دارد خواستار تمديد آن به مدت 2 سال شد كه ما نيز با اين موضوع موافقت كرده و تا پايان هفته قرارداد وي را منعقد خواهيم كرد.

 



تمجيد دوستي از شاگردانش پس از پيروزي مقابل گامبيا
ايران درصدر گروه سوم بازي هاي جام جهاني قرار گرفت

علي دوستي سرمربي تيم فوتبال نوجوانان كشورمان پس از پيروزي دو بر صفر ايران مقابل گامبيا عملكرد شاگردانش را ستود و گفت: خوشحالم كه بازيكنانم آنچه خواستم را به خوبي انجام دادند، چرا كه از نظر فني فوتبال خوبي به نمايش گذاشتيم.
تيم فوتبال نوجوانان كشورمان در پايان روز نخست بازيهاي گروه سوم رقابت هاي جام جهاني موفق شد با گلهاي پيام صادقيان (44) و كاوه رضايي (84) مقابل گامبيا قهرمان قاره آفريقا به پيروزي برسد و با سه امتياز درصدر جدول گروه قرار گيرد. در ديگر ديدار اين گروه، تيم كلمبيا توانست با نتيجه دو بر يك از سد هلند نايب قهرمان اروپا بگذرد. با اين پيروزي، در صورتي كه تيم ايران بتواند فردا (چهارشنبه) مقابل كلمبيا هم به سه امتياز برسد، صعود خود را به مرحله بعد قطعي خواهد كرد.
پيروزي تيم نوجوانان ايران در شرايطي مقابل گامبيا بدست آمد كه بازيكنان گامبيا از فيزيك مناسب و قدرت بدني بالايي برخوردار بودند كه اين موضوع باعث شد دو نفر از بازيكنان اين تيم در دقايق 33 و 85 به علت بازي خشن از سوي داور شيليايي با كارت قرمز مواجه شوند. علي دوستي با اذعان به قدرتمندي و توانمندي بازيكنان گامبيا در پايان اين ديدار گفت: ما از قبل هم نسبت به اين تيم شناخت زيادي داشتيم، گامبيا سخت ترين حريف ما در اين گروه است، ما خوشحاليم كه اردويي در سنگال و الجزاير داشتيم كه اين امر باعث شد با شرايط آب و هواي آفريقا و نوع بازي بازيكنانش آشنا شويم.
وي در ادامه افزود: بازي سختي بود و با تمام توان آمديم و خوشحالم كه بازيكنان آنچه خواستم را به خوبي انجام دادند.
سرمربي تيم نوجوانان ايران در پايان گفت: براي هر مسابقه برنامه ريزي جداگانه داريم. الان به فكر بازي با كلمبيا هستيم و به ديدار هلند كاري نداريم.

 



خواندني از ورزش ايران

¤ علي سعيدلو معاون رئيس جمهوري و رئيس سازمان تربيت بدني ديروز طي حكمي سيدرضا افتخاري را به عنوان مديركل تربيت بدني استان تهران منصوب كرد. افتخاري پيش از اين سمت نايب رئيس فدراسيون فوتبال را بر عهده داشت.
¤رضا غلامي رئيس كميته امور مسابقات فدراسيون كشتي به عنوان سرپرست كميته ليگ منصوب شد. با بركناري تورج لارودي رئيس پيشين كميته ليگ فدراسيون كشتي، رضا غلامي رئيس كميته امور مسابقات تا اطلاع ثانوي به عنوان سرپرست كميته ليگ فدراسيون كشتي منصوب شد.
¤ به دنبال استعفاي غلامحسين عسگري از سمت رياست فدراسيون شمشيربازي، فضل الله باقرزاده رئيس پيشين اين فدراسيون به عنوان سرپرست جديد اين فدراسيون انتخاب شد. عسگري مشغله كاري و آزاد گذاشتن دست رئيس سازمان تربيت بدني براي انتخاب همكاران جديدش را دلايل استعفايش از اين فدراسيون برشمرد.
¤ رئيس سازمان تربيت بدني سجادي را به عنوان نماينده ايران جهت شركت در جلسات كميته بين الدول ورزش و تربيت بدني معرفي كرد. در نامه اي از سوي رئيس سازمان تربيت بدني به نماينده دائم جمهوري اسلامي ايران - يونسكو پاريس، حميد سجادي معاون سازمان و رئيس مركز توسعه ورزش قهرماني و حرفه اي به عنوان نماينده جمهوري اسلامي ايران جهت شركت در جلسات كميته بين الدول ورزش و تربيت بدني و حضور در كميته هاي مرتبط معرفي شد.

 

(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14