(صفحه(12(صفحه(6(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


پنجشنبه 7 آبان 1388- شماره 19498
 

سازمان هواشناسي كشور: بارندگي ها تا پايان هفته ادامه دارد
دادستان كشور مسئول فيلترينگ محتواي اينترنت شد
سازمان هواشناسي هشدار داد احتمال آبگرفتگي معابر و بروز سيلاب در 9 استان كشور
پرونده تاج زاده و ميردامادي به شعبه 15 دادگاه انقلاب ارسال شد
شهرداري منطقه 21 برگزار مي كند مراسم شاديانه نسيم رضوي
مدارس كاشان تعطيل شد
تا پايان سال اجرا مي شود آغاز صدور شناسنامه هاي جديد افراد بالاي 15 سال
واجدين معافيت 3 فرزندي كارت هوشمند مي گيرند
به جرم افزايش هزينه آرم طرح ترافيك شهرداري تهران به پرداخت 63 ميليارد تومان جريمه محكوم شد
آگاهي از آخرين وضعيت خلافي خودرو از طريق پيام كوتاه
پيرمرد سيرجاني هر هفته 260 كيلومتر به عشق تحصيل طي مي كند
جريمه 126 ميليون ريالي فروشنده مشروبات الكلي در بجنورد
در پي شكايت يك شهروند به مركز نظارت همگاني 1888 شهردار تهران 4 مدير را عزل كرد
ترك دهندگان اعتياد در حوض آب سرد دستگير شدند
دستگيري جاعلي كه حكم آزادي خود را صادر كرد
رئيس پليس راهنمايي و رانندگي تهران بزرگ خبر داد كاهش 27 درصدي تصادفات تهران



سازمان هواشناسي كشور: بارندگي ها تا پايان هفته ادامه دارد

سازمان هواشناسي كشور از ادامه بارندگي ها در غرب، شمال غرب كشور و مناطق مركزي و جنوبي رشته كوه زاگرس خبر داد.
طبق اعلام سازمان هواشناسي كشور بررسي نقشه هاي پيش يابي و آينده نگري بيانگر فعاليت سامانه بارشي از سمت شمال غرب و غرب كشور طي 2 روز آينده است.
با اين نگرش ابرناكي و بارندگي، رعد و برق و وزش باد، در اين نواحي آغاز خواهد شد كه به تدريج با حركت به سوي شرق دامنه فعاليت اين سامانه به مناطق مركزي و جنوبي رشته كوه زاگرس، بخش هايي از مركز و دامنه هاي رشته كوه البرز نيز كشيده خواهد شد و در روز پنجشنبه در برخي مناطق شرق و شمال شرق نيز رگبار باران، رعد و برق و وزش باد پيش بيني مي شود.
وضعيت هواي استان تهران طي 24 ساعت آينده قسمتي ابري، در پاره اي نقاط ابري با احتمال بارش، در برخي ساعات ورزش باد پيش بيني مي شود. بيشينه و كمينه دماي هواي اين استان به ترتيب 21+ و 12+ درجه سانتي گراد خواهد بود.
وضعيت هواي استان خراسان رضوي طي 24 ساعت آينده صاف در پاره اي نقاط نيمه ابري با احتمال بارش پراكنده پيش بيني مي شود. بيشينه و كمينه دماي هواي اين استان به ترتيب 20+ و 5+ درجه سانتي گراد خواهد بود.
وضعيت هواي استان فارس طي 24 ساعت آينده صاف در پاره اي نقاط نيمه ابري، اواسط روز ابري با احتمال بارش و وزش باد پيش بيني مي شود. بيشينه و كمينه دماي هواي اين استان به ترتيب 27+ و 9+ درجه سانتي گراد خواهد بود.

 



دادستان كشور مسئول فيلترينگ محتواي اينترنت شد

معاون مبارزه با جرايم رايانه اي پليس آگاهي ناجا با بيان اينكه قانون جرايم رايانه اي پس از 8 سال تصويب شد، گفت: طبق قانون، دادستان كل كشور موظف شده است ليستهايي را تهيه و از كانالهايي كه لازم است ابلاغ كند تا اين محتوا فيلتر يا مسدود شوند.
به گزارش مهر، سرهنگ مهرداد اميدي سه شنبه شب در اولين گردهمايي فعالان حوزه ميزباني وب، ثبت دامنه و مراكز داده ها با بيان اينكه تدوين قانون جرائم رايانه اي از سال 80 آغاز شد، گفت: اين قانون پس از هشت سال در مردادماه سال جاري تصويب شد. اين قانون بايدها و نبايدهايي را اعمال كرده است كه شامل افراد حقيقي و حقوقي مي شود.
وي ادامه داد: اين قانون طبق مواد 21، 23 و 32 براي اشخاصي كه خدمات وب را در قالب خدمات ميزباني و دسترسي ارائه مي كنند پيش بيني هايي را در نظر گرفته است. ماده 21 قانون جرائم رايانه اي صراحتاً به بحث محتوا اشاره دارد. پيش از اين در اين مورد ساز و كار قانوني وجود نداشت ولي در اين قانون ديده شده است. براين اساس دادستان كل كشور موظف شده است ليستهايي را تهيه و از كانالهايي كه لازم است ابلاغ كند كه اين محتوا فيلتر يا دسترسي به آن محدود يا مسدود شود.معاون مبارزه با جرائم رايانه اي پليس آگاهي ناجا، پليس، مقامات قضايي و مراكز خدمات دسترسي را از بخشهاي مهم براي كشف جرائم رايانه اي ذكر كرد و اظهار داشت: همكاري اين مراكز مي تواند نتايج خوبي در زمينه كشف جرائم داشته باشد كه براي اين منظور قانون، مراكز ارائه دهنده خدمات دسترسي را موظف كرده است تا اطلاعات كاربران را حداقل 6 ماه پس از خاتمه اشتراك نگهداري كنند.
ديدار و گفت وگوي دادستان تهران با خانواده هاي بازداشت شدگان
دادستان عمومي و انقلاب تهران ديروز با تعدادي از خانواده هاي بازداشت شدگان حوادث پس از انتخابات كه در مقابل دادسراي عمومي و انقلاب تهران تجمع كرده بودند، ديدار و گفت وگو كرد.
به گزارش ايرنا، تعدادي از خانواده هاي بازداشت شدگان حوادث پس از انتخابات روز چهارشنبه در مقابل دادسراي عمومي و انقلاب تهران واقع در ميدان ارگ (15 خرداد) تجمع كرده بودند.«عباس جعفري دولت آبادي» دادستان عمومي و انقلاب تهران در محل سالن كنفرانس دادستاني با اين خانواده ها ديدار و گفت وگو كرد.

 



سازمان هواشناسي هشدار داد احتمال آبگرفتگي معابر و بروز سيلاب در 9 استان كشور

سازمان هواشناسي كشور در اخطاريه ويژه اي نسبت به آبگرفتگي معابر و بروز سيلاب در حداقل 9 استان كشور تا روز شنبه هشدار داد.
به گزارش ايسنا، براين اساس طي روزهاي پنجشنبه تا شنبه به طور متناوب در استانهاي كردستان، كرمانشاه، ايلام، لرستان، همدان، مركزي، چهارمحال و بختياري و جنوب استان هاي آذربايجان شرقي و غربي به سبب تشديد بارش همراه با رعد و برق و وزش باد، آبگرفتگي معابر عمومي و سيلابي شدن رودخانه هاي منطقه پيش بيني شده است.
سازمان هواشناسي كشور همچنين اعلام كرد: طي سه روز آينده نيمه غربي كشور متاثر از فعاليت سامانه بارشي است كه مركز آن اكنون در روي درياي مديترانه قرار گرفته است براين اساس در اين مدت در استانهاي واقع در شمال غرب، غرب، جنوب غرب، سواحل غربي درياي خزر و دامنه هاي زاگرس مركزي و جنوبي بارش باران با رعد و برق و وزش باد پيش بيني مي شود و تا پايان روز جمعه در شرق درياي خزر و شمال شرقي كشور دماي هوا افزايش مي يابد.
شايان ذكر است كه شدت فعاليت بارشي اين سامانه در اين مدت در استانهاي واقع در غرب، جنوب آذربايجان هاي شرقي و غربي و استانهاي واقع در زاگرس مركزي مي باشد و همچنين در روز پنجشنبه خليج فارس مواج است.
براساس پيش بيني هاي 72ساعته سازمان هواشناسي كشور آسمان اكثر مناطق استان تهران در روز پنجشنبه باراني، جمعه با رگبار باران و در روز شنبه نيز همراه با بارش باران پيش بيني شده است.

 



پرونده تاج زاده و ميردامادي به شعبه 15 دادگاه انقلاب ارسال شد

وكيل مدافع تاج زاده و ميردامادي از ارجاع پرونده موكلانش به شعبه 15 دادگاه انقلاب خبر داد.
هوشنگ پوربابايي در گفت وگو با ايسنا، با بيان اين مطلب اظهار داشت: خانواده مصطفي تاج زاده و محسن ميردامادي در ديداري كه با رئيس دادگاه انقلاب داشتند دريافتند كه پرونده اين دو نفر به شعبه 15 دادگاه انقلاب ارسال شده است و وكلا مي توانند پرونده ها را مطالعه و با موكلان خود ملاقات كنند. وي همچنين از آزادي محسن آزموده در روز سه شنبه خبر داد و افزود: اتهام موكلم كه در حوادث پس از انتخابات بازداشت شده اقدام عليه امنيت ملي عنوان شده بود كه وي در شعبه 28 دادگاه انقلاب به دو سال حبس تعليقي محكوم شد و در مورد اتهام ديگر اخلال در نظم عمومي، شعبه 1049 دادگاه جزايي عمومي وي را تبرئه كرد.

 



شهرداري منطقه 21 برگزار مي كند مراسم شاديانه نسيم رضوي

مراسم شاديانه بزرگ با نام نسيم رضوي توسط شهرداري منطقه 21 برگزار مي شود.
بنابر گزارش روابط عمومي منطقه 21 اين مراسم به مناسبت فرارسيدن ولادت با سعادت امام رضا(ع) در ورزشگاه ياس برگزار مي گردد.
گفتني است پيش از اين نيز، جشنواره كيك در مورخ 5/8/88 به مناسبت ميلاد امام رضا برگزار شد كه مورد استقبال اهالي منطقه قرار گرفت.

 



مدارس كاشان تعطيل شد

معاون استاندار و فرماندار كاشان از تعطيلي مدارس ابتدايي، راهنمايي و مهدهاي كودك اين شهرستان به منظور جلوگيري از خطر شيوع گسترده بيماري آنفلوآنزاي از نوع A در بين دانش آموزان خبر داد.
به گزارش فارس، حسينعلي حاجي عصر ديروز در جمع خبرنگاران با اشاره به اتخاذ اين تصميم و بررسي هاي لازم در جلسه شوراي سلامت و آموزش و پرورش كاشان در فرمانداري ويژه اين شهرستان گفت: اين مدارس شامل 150 مدرسه ابتدايي و 85 مدرسه راهنمايي اين شهرستان كه حدود 30هزار دانش آموز در آنها مشغول به تحصيل هستند، از هفتم آبان ماه جاري تا 15 همين ماه تعطيل است.
وي افزود: براساس گزارش معاونت بهداشتي دانشگاه علوم پزشكي كاشان تا ديروز 84 نفر مشكوك به آنفلوآنزا در اين شهرستان شناسايي كه از اين تعداد بيماري 12 نفر ثابت شده و يك نفر هم از اين بيماران كه پيرزن 78 ساله بوده فوت شده است.
به گفته وي بنا بر اعلام اين معاونت در حال حاضر علاوه بر دو اورژانس مركزي كاشان اورژانس بيمارستان هاي نقوي و متيني اين شهرستان هم كه براي سرويس دهي به افراد آسيب ديده ناشي از حوادث و بيماري هاي چشم، گوش، حلق و بيني بوده براي درمان سرپايي بيماران مبتلا به سرماخوردگي و آنفلوآنزا به صورت شبانه روزي فعال شده است.
فرماندار كاشان تاكيد كرد: والدين به طور جدي از خروج فرزندان خود از منزل جلوگيري كنند تا از نقل و انتقال گسترده و شيوع اين بيماري به ديگران جلوگيري شود و همه شهروندان به سلامت اين مرحله را
پشت سر بگذارند.

 



تا پايان سال اجرا مي شود آغاز صدور شناسنامه هاي جديد افراد بالاي 15 سال

معاون حقوقي و سجلي سازمان ثبت احوال گفت: در حال حاضر براي همه نوزادان در سراسر كشور شناسنامه هاي جديد صادر مي شود و اين شناسنامه هاي جديد براي افراد بالاي 15 سال هم تا پايان سال محقق مي شود.
سعيد عبودي در گفت وگو با ايسنا، با اعلام اين خبر كه در حال حاضر شناسنامه كليه نوزادان در سراسر كشور با شكل و ابعاد شناسنامه هاي جديد صادر مي شود، اضافه كرد: در حال حاضر مشغول تجهيز و دپو كردن شناسنامه ها به اندازه كافي هستيم و پس از آن براساس زمان بندي، تعويض شناسنامه هاي افراد بالاي 15 سال آغاز مي شود.
وي در ادامه با اعلام مراحل نهايي تكميل مطالعات صدور كارت هوشمند به جاي كارت ملي اضافه كرد: چنانچه انجام اين پروژه جزو اولويت هاي دولت قرار گيرد و اعتبارات مناسبي در سال جاري به آن اختصاص يابد، بخشي از زيرساخت هاي مربوط به اين پروژه مهم انجام مي شود.

 



واجدين معافيت 3 فرزندي كارت هوشمند مي گيرند

رئيس سازمان وظيفه عمومي نيروي انتظامي گفت: صدور كارت هوشمند واجدين معافيت سه فرزندي از آذرماه آغاز و تا پايان سال به اتمام مي رسد.
سرتيپ دوم پاسدار «محمدجواد زاده كمند» در گفت و گو با ايرنا افزود: واجدين شرايط استفاده از معافيت سه فرزند خدمت كرده بيش از 85 هزار نفر هستند كه امكان صدور دستي كارت براي اين افراد وجود ندارد.
وي اضافه كرد: در تلاش هستيم با اقدام سريع و فراهم آوردن زير ساختها، صدور كارت هاي هوشمند را از آذرماه آغاز و تا پايان سال براي تمامي واجدين شرايط، كارت هوشمند معافيت صادر كنيم.

 



به جرم افزايش هزينه آرم طرح ترافيك شهرداري تهران به پرداخت 63 ميليارد تومان جريمه محكوم شد

سازمان تعزيرات حكومتي شهرداري تهران را به پرداخت 63ميليارد تومان جريمه محكوم كرد.
به گزارش ايسنا، شهرداري تهران در سال 86 با افزايش قيمت آرم طرح ترافيك اعلام كرد كه سازمان هاي دولتي بايد هزينه تردد خود در تهران را بپردازند و بر همين اساس خواست از اين امر به عنوان سياستي بازدارنده براي جلوگيري از ورود بي مورد به اين محدوده استفاده كند، لذا سازمان حمل ونقل و ترافيك شهرداري تهران، هزينه آرم طرح ترافيك سال 87 را افزايش داد و هر چند اين موضوع توسط شوراي شهر نيز تصويب شد، اما با شكايت سازمان حمايت از مصرف كننده تحت عنوان «گرانفروشي آرم طرح ترافيك» پس از طي تشريفات قانوني شكايت فوق، شهرداري توسط سازمان تعزيرات حكومتي 63 ميليارد تومان جريمه شد.
گفتني است پس از جريمه شدن شهرداري توسط تعزيرات حكومتي، شهرداري نيز نسبت به اين امر در دادگستري شكايت كرد كه در پي آن پرداخت جريمه با دستور موقت قاضي شعبه دادگاه متوقف و در حال حاضر اين پرونده در شعبه مربوطه در حال رسيدگي است.

 



آگاهي از آخرين وضعيت خلافي خودرو از طريق پيام كوتاه

رئيس مركز اجرائيات پليس راهنمايي و رانندگي نيروي انتظامي از راه اندازي سامانه ارائه كد شناسه و كد پرداخت الكترونيكي براي قبوض جريمه در كشور خبر داد.
به گزارش «شهر»، سرهنگ جهانگيري با بيان اين مطلب گفت: براين اساس مالكان خودروها مي توانند با ارسال
VIN vehicle identification number) خودرو به همراه علامت ستاره به سامانه پيام كوتاه 30005151 با دريافت آخرين وضعيت خلافي خودروي خود شناسه و كد پرداخت براي قبض جريمه دريافت كرده و از طريق سامانه هاي غير حضوري نسبت به پرداخت قبوض جريمه خود اقدام كنند.
وي كه روز گذشته در حاشيه برنامه 197 سخن مي گفت از افزايش تعداد دفاتر رسيدگي به تخلفات رانندگي از 174 دفتر به 539 دفتر در آينده نزديك خبر داد و گفت: آمارها نشان مي دهد در 6 ماهه نخست سال جاري 180 ميليارد تومان وصولي جرايم رانندگي داشته ايم كه اين رقم نسبت به سال گذشته 2/6 درصد افزايش داشته است.
رئيس مركز اجرائيات پليس راهنمايي و رانندگي نيروي انتظامي با اشاره به اين كه 17 ميليون و 400 هزار تخلف امسال ثبت شده است، گفت: با وجود افزايش 6 درصدي ثبت تخلفات در سال جاري آمارها از كاهش ارتكاب تخلف در كشور حكايت مي كند.
وي با اشاره به اين كه در 6 ماهه نخست سال جاري 600 هزار تخلف توسط دوربين هاي كنترل تخلف در كشور ثبت شده است، گفت: آمارها نشان مي دهد تخلفات ساكن و نبستن كمربند ايمني مهمترين تخلفات رانندگي در كشور و شهر تهران نيز پرتخلف ترين شهر كشور به حساب مي آيد، اين در حاليست كه پليس تنها امكان كنترل تنها يك سوم تخلفات را در كشور دارد.
رئيس مركزاجرائيات پليس راهنمايي و رانندگي نيروي انتظامي بيشترين تخلف موجود در كشور را مربوط به يك دستگاه كاميون با رقمي حدود 10 ميليون تومان عنوان كرد و گفت: پليس راهور ناجا تخلف 98 ميليون توماني يك راننده را اخيراً وصول كرده است.
وي در عين حال با تأكيد بر اين كه شهروندان از نقل و انتقال قولنامه اي خودرو خود جداً خودداري كنند، افزود: درباره خودروهاي دولتي نيز تخلفات آن ها به اداره اقتصاد و دارايي اعلام مي شود تا نسبت به پيگيري موضوع اقدام شود.

 



پيرمرد سيرجاني هر هفته 260 كيلومتر به عشق تحصيل طي مي كند

عشق و علاقه به تحصيل موجب شده است كه پيرمرد سيرجاني فاصله 260 كيلومتري محل زندگي تا محل تحصيل را با موتورسيكلت طي كند.
به گزارش فارس اكبر ده يادگاري پيرمرد 71 ساله سيرجاني اظهار داشت: در مهرماه سال جاري دررشته مهندسي كشاورزي واحد پيام نور شهر ارزوئيه بافت پذيرفته و به عنوان مسن ترين دانشجوي دانشگاه معرفي شدم.
وي افزود: هر هفته مسافت 260 كيلومتري محل زندگي ام را تا ارزوئيه با موتورسيكلت طي مي كنم.
ده يادگاري هدف از تحصيل در دانشگاه را الگوپذيري براي جوانان عنوان و تصريح كرد: جوانان بايد خوب درس بخوانند و دنبال تفريحات سالم باشند.
دانشگاه پيام نور واحد ارزوئيه در سال 86 تاسيس شد و هم اكنون 390 نفر دانشجو در پنج رشته دارد و امسال نيز 195 نفر ورودي جديد داشته است.

 



جريمه 126 ميليون ريالي فروشنده مشروبات الكلي در بجنورد

رئيس شعبه 103 دادگاه جزايي بجنورد اعلام كرد: يك فروشنده مشروبات الكلي خارجي در بجنورد به پرداخت 126 ميليون و 846 هزار ريال جريمه محكوم شد.
به گزارش ايرنا حسن نوري عصر سه شنبه افزود: براي اين فرد كه مبادرت به فروش 336 قوطي مشروبات الكلي خارجي كرده بود همچنين مجازات حبس و شلاق نيز منظور شده است.
وي گفت: در خصوص پرونده ياد شده دو متهم توسط نيروي انتظامي دستگير شدند كه پس از صدور كيفر خواست، با توجه به محتويات پرونده و بررسي هاي انجام شده در مرحله تحقيق و اقرار صريح متهمان در مرحله رسيدگي بزه انتسابي به آنان محرز شد.
نوري افزود: طبق قانون مجازات اسلامي متهم رديف اول به تحمل شش ماه حبس، 74 ضربه شلاق تعزيري و پرداخت 126 ميليون و 846 هزار ريال معادل سه برابر ارزش عرفي مشروبات مكشوفه محكوم و موتورسيكلت وي نيز به نفع دولت ضبط شد.
رئيس شعبه 103 جزايي بجنورد در خصوص محكوميت متهم رديف دوم نيز گفت: اين متهم نيز به تحمل 6ماه حبس و 20ضربه شلاق تعزيري محكوم شد.
وي با اشاره به حرام بودن مصرف مشروبات الكلي در شرع مقدس اسلام گفت: مقدار زيادي از الكل هاي مصرفي به طور مخفيانه و غيرقانوني توليد مي شود كه به علت ناسالم و غيربهداشتي بودن در برخي موارد به بيماري و مرگ مصرف كنندگان منجر شده است.

 



در پي شكايت يك شهروند به مركز نظارت همگاني 1888 شهردار تهران 4 مدير را عزل كرد

به دستور شهردار تهران، شهردار ناحيه و سه مسئول ديگر يكي از مناطق به دليل سهل انگاري و ارائه گزارش خلاف واقع از كار خود بركنار شدند.
به گزارش روابط عمومي 1888 در پي قصور و سهل انگاري مامور بازديد، مسئول 137 منطقه و پيمانكار مربوطه در پيگيري و انجام ماموريت محوله، افراد مذكور به همراه شهردار ناحيه مربوطه از سمت خود عزل شدند.
براساس اين گزارش پس از آن كه شهروندي در تماس با مركز نظارت همگاني شهرداري تهران (1888) از پيگيري براي انجام خواسته خود در محدوده مورد تصدي اين مقام مسئول خبر داد، مراتب در فرآيند رسيدگي و پيگيري قرار گرفت و مشخص شد شهروند مذكور براي حل مشكل خود ابتدا با سامانه 137 تماس گرفته بود كه پس از چند روز با گزارش خلاف واقع مبني بر انجام كار مواجه شده است.
براساس اين گزارش، در نهايت نتيجه رسيدگي ها از طريق اعزام تيم ويژه 1888 به محل و مراجع ذيربط منجر به عزل شهردار ناحيه، مامور بازديد، مسئول 137 منطقه و پيمانكار مربوطه شد.

 



ترك دهندگان اعتياد در حوض آب سرد دستگير شدند

2 نفر كه با داشتن سابقه اعتياد و با تشكيل غيرقانوني كمپ اقدام به ترك اعتياد افراد مي كردند در مهريز يزد دستگير شدند.
به گزارش خبرگزاري فارس از يزد به نقل از معاونت اجتماعي فرماندهي انتظامي استان يزد، پليس اطلاعات مهريز دو نفر از مسئولان كمپ ترك اعتياد مهريز را كه بدون مجوز اقدام به فعاليت كرده بودند، دستگير كرد.
براساس اين گزارش، ماموران اطلاعات مهريز با گزارش مردمي مطلع شدند دو نفر به هويت هاي معلوم بدون مجوز در منزلي اقدام به ترك اعتياد افراد مي كنند.
ماموران ضمن دريافت حكم قضايي و پس از بررسي متوجه شدند هر دو نفر سابقه اعتياد به مواد مخدر دارند و در منزل قديمي اقدام به پذيرش افراد معتاد كرده و از هر نفر مبلغ 70 هزار تومان دريافت مي كنند.
با بررسي بيشتر مشخص شد نامبردگان براي ترك اعتياد از هيچ دارويي استفاده نمي كنند و فقط جهت ترك از آب درماني استفاده و افراد معتاد را داخل حوض پر از آب سرد انداخته و از اين طريق اقدام به ترك اعتياد افراد مي كنند و اين كار به مدت 20 تا 27 روز طول مي كشد.
ماموران اطلاعات مهريز با به دست آوردن اين اطلاعات و اينكه همسايگان نيز از ايجاد سر و صداهاي بسيار اعلام نارضايتي كرده بودند، هر دو نفر را دستگير و به دادسرا معرفي كردند.

 



دستگيري جاعلي كه حكم آزادي خود را صادر كرد

يك جعل كننده سند در حاليكه به مرجع قضايي مي رفت، حكم آزادي خود را با مهر و امضاي جعلي صادر كرد و فرداي آن روز به دام پليس افتاد.
«مهدي دواتگري» بازپرس دادسراي ناحيه 6 تهران افزود: اين فرد، سابقه سه فقره محكوميت جعل سند را نيز در پرونده داشته و به اين علت تحت تعقيب بوده و با توجه به اثبات جرم، مأموران نيروي انتظامي با حكم جلب سيار، اقدام به دستگيري وي كرده بودند.
وي ادامه داد: اين متهم 42 ساله و اهل تهران، پس از دستگيري براي معرفي به مرجع قضايي مشخص شده، تحويل يكي از سربازان نيروي انتظامي داده مي شود.
دواتگري گفت: اين جاعل در مسير حركت به سمت مرجع قضايي و در هنگامي كه دست بند به دست داشته با استفاده از خودنويس، دستور آزادي جعلي خود را در يك سربرگ دستگاه قضايي امضا كرده و مهرقلابي را زير اين دستور، حك مي كند.
به گفته اين قاضي دادگستري، تمامي كارهاي آزادي اين فرد با كمك سرباز نيروي انتظامي شكل گرفته و او بعد از اتمام اين كارها، متهم را آزاد كرده است. به گزارش ايرنا، وي تحصيلات اين متهم را تا مقطع راهنمايي عنوان كرد و افزود: اين مامور نيروي انتظامي نيز در بازداشت به سرمي برد.
دواتگري افزود: اين فرد، چهارشنبه گذشته به دام مأموران نيروي انتظامي افتاد و پرونده اش در حال حاضر در شعبه 10 بازپرسي دادسراي ناحيه شش تهران، دردست رسيدگي است.

 



رئيس پليس راهنمايي و رانندگي تهران بزرگ خبر داد كاهش 27 درصدي تصادفات تهران

در 6 ماهه اول امسال ميزان تصادفات در تهران 27 درصد كاهش يافته است.
به گزارش فارس، سرهنگ سيدهادي هاشمي، رئيس راهنمايي و رانندگي تهران بزرگ با اعلام اين كه بيشترين ميزان تخلفات در تهران مربوط به موتورسيكلت سواران است، گفت: در 6 ماهه اول سال 88 ميزان تصادفات در تهران از كاهش 27 درصدي برخوردار بوده است.
وي افزود: در ارتكاب تخلفات رانندگي هم 5 درصد كاهش را شاهد هستيم. اين كاهش ها نشان از بهبود رانندگي در فرهنگ ترافيكي دارد، هرچند تا وضعيت مطلوب فاصله داريم.
رئيس پليس راهنمايي و رانندگي تهران اظهار داشت: 16 درصد كشته ها و 45 درصد مجروحان تصادفات در تهران به موتورسيكلت سواران اختصاص دارد و بيشترين ميزان تخلفات در تهران مربوط به موتورسواران است.

 

(صفحه(12(صفحه(6(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14