(صفحه(12(صفحه(6(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


پنجشنبه 14 آبان 1388- شماره 19504
 

حذف زارع مؤيدي منتفي شد
بازنشستگي طباطبايي صحت ندارد
اندر حكايت كارون!
كاهش هزينه هاي لايروبي كارون
وزير نفت در خوزستان
يك مقام مسئول در آستان قدس رضوي خبر داد تشرف سالانه 20 ميليون نفر به حرم امام رضا«ع»
وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي: جنگ نرم دشمن در عرصه تفكر و انديشه است
گشايش جشنواره ملي جلوه هاي رضوي در هنرهاي سنتي اصفهان
در اردبيل برترين هاي جشنواره سراسري مديحه سرايي معرفي شدند
نفرات برتر جشنواره سفرنامه نويسي رضوي معرفي شدند
نماينده ولي فقيه در مازندران خواستار شد استفاده از ابزار هنر براي معرفي انديشه هاي ديني
مديركل جديد فرهنگ و ارشاد اسلامي مازندران: با اين اعتبارات نمي توانم!
رشته هاي دانشگاه كردستان دو برابر شده است
گيلان در فيلم دفاع مقدس اول شد
آموزش و پرورش دهگلان پيش دانشگاهي شهر بلبان آباد را تعطيل كرد
به مناسبت روز دختر انجام شد تقدير از 12 عضو دختر مركز فرهنگي هنري آزاد شهر



حذف زارع مؤيدي منتفي شد

قطار سياستهاي سليقه اي - مديريتي (!) خوزستان، در ادامه حركت خود در مسير حذف مديران ارزشي و اصولگرا از مديريتها و معاونتهاي استان، به ايستگاه اداره كل بيمه خدمات درماني رسيد و اين بار نوبت به سرپرست اين اداره كل بود كه بي هيچ دليل و توجيهي، ناگهان صندلي اش را در اختيار شخص ديگري ببيند!
دكتر كاميار زارع مؤيدي از مديران پرتلاش، دلسوز و موفق استان و از اعضاي اصلي ستاد انتخاباتي دكتر احمدي نژاد است كه هفته گذشته از سوي استاندار به شدت تحت فشار قرارگرفت تا از سرپرستي اداره كل بيمه خدمات درماني بركنار شده و فردي ديگر از اعضاي اصلي ستاد انتخاباتي كانديداي شكست خورده، جايگزين وي گردد.
در پي اطلاع از اين موضوع، اصولگرايان استان با تمام توان از انجام اين حركت تأمل برانگيز و غير قابل توجيه استاندار ممانعت كردند و پس از تلاش و پيگيري هاي بسيار، بالاخره موفق به لغو اين تصميم شدند، آن هم با مساعدت يكي از مقامات ارشد نهاد رياست جمهوري!

 



بازنشستگي طباطبايي صحت ندارد

خبر: به دنبال خبر تغيير معاون عمراني استانداري، حجازي استاندار خوزستان، علت تغيير طباطبايي را بازنشستگي وي عنوان كرده، اما از منابع آگاه خبر مي رسد «بازنشستگي» طباطبايي به هيچ عنوان صحت ندارد.
از ما گفتن: تا آنجا كه ما مطلعيم، طباطبايي معاون عمراني استانداري چندين بار درخواست بازنشستگي خود را به دانشگاه شهيد چمران اهواز ارائه كرده، اما دانشگاه به دليل احتمال لغو دوره ليسانس راه و ترابري، با درخواست بازنشستگي اش مخالفت كرده و از او خواسته از تصميم خود منصرف شود، كه دكتر طباطبايي در پي اصرار گروه عمران، درخواست خود را پس گرفته است.
به نظر مي رسد طرح اين مسئله از سوي استاندار و بهانه كردن «بازنشستگي» طباطبايي به عنوان دليلي بر اين تغيير فرار از فشارها و تلاش براي عادي نشان دادن تغيير و تحولات استان است كه اشتباه استاندار در اين مورد، يا دليلي بر ساده وبي اهميت انگاشتن موضوع است، يا عامي و ناآگاه پنداشتن «مردم، خواص، و مطبوعات» استان!

 



اندر حكايت كارون!

خبر: روزنامه كارون در شماره پنج شنبه خود، صدا و سيما را به تقليد كوركورانه از شبكه بي بي سي فارسي متهم كرده است.
اين روزنامه محلي به نقل از آينده نوشته:«بحران مخاطب، بند بند سازمان صدا و سيما را گرفته است. اين اوضاع ناهنجار و دوري ثانيه به ثانيه مردم از صدا و سيما با ظهور شبكه وابسته به توسعه شبكه هاي پارسي زبان لس آنجلسي همراه شده، تا سخت ترين دوران راديو و تلويزيون داخلي رقم بخورد....صدا و سيما به اين نتيجه رسيده است كه تنها راه جذب مخاطب و حضور بيننده ايراني، تقليد كوركورانه از روشها و تاكتيك هاي خبري شبكه بي بي سي فارسي است...»

 



كاهش هزينه هاي لايروبي كارون

خبر: معاون حفاظت از منابع آب و برق خوزستان از كاهش هزينه هاي لايروبي رودخانه كارون خبر داده و گفته: برداشت خاك كشاورزي از بستر رودخانه كارون باعث شده كه كلي از هزينه هاي لايروبي رودخانه كاهش پيدا كند.
فتح الله دهكردي اين را هم گفته كه اين اقدام در چهارچوب مطالعات و تأمين خاك مناسب براي استفاده در پروژه هاي عمراني شهرداري اهواز صورت گرفته.
از ما گفتن: آن طور كه گفته اند و شنيده ايم خاكهاي بستر كارون در پروژه هايي استفاده مي شوند كه در حال عريض كردن بلوار و جاده هاي ساحلي به قيمت كم عرض كردن رودخانه هستند. شايد اين روزها كه با بحران كم آبي مواجهيم و از كارون خروشان جز جزاير وسيع در ميان اندك آبي و فراوان فاضلابي باقي نمانده، فشردن و كم عرض كردن آن، عمليات پر خطري محسوب نشود، اما در آينده و در سالهاي پرآب و مواجهه با بارندگي هاي مستمر و چند روزه، بي شك به مشكل برخواهيم خورد! و آب و فاضلاب، اهواز را در آغوش گرفت و آن روز چه كسي توضيح خواهد داد؟ مسئله اين است!

 



وزير نفت در خوزستان

خبر: وزير نفت، سه شنبه گذشته در اهواز و در جمع خبرنگاران حضور يافت. ميركاظمي كه براي بهره برداري از دكل حفاري فتح در كريت كمپ اهواز به خوزستان آمده بود، با بيان اين كه تحقق وعده هاي وزارت نفت در گرو تامين منابع مالي كافي است، گفت: خوشبختانه بخش زيادي از تعهدات وزارتخانه در استان خوزستان در حال اجراست، اما اجراي تعدادي از اين پروژه ها به مدت زمان كافي نياز دارد.
از ما گفتن: اميدواريم منابع مالي هرچه زودتر تأمين شوند و زمان كافي هرچه سريع تر بگذرد تا خوزستان هرچه سريع تر پيشرفت كند... و غيره!
فاطمه معين زاده
خبرنگار كيهان در اهواز6/8/88

 



يك مقام مسئول در آستان قدس رضوي خبر داد تشرف سالانه 20 ميليون نفر به حرم امام رضا«ع»

مشهد - خبرنگار كيهان:
قائم مقام توليت آستان قدس رضوي گفت: 200 ميليون تشرف سالانه به حرم مطهر رضوي صورت مي گيرد.
احمد علوي افزود: آستان قدس رضوي در زمينه فرهنگي فعاليت گسترده اي دارد و در حال حاضر سالانه بيش از 600 عنوان كتاب در موسسات اين مجموعه و در قالب انواع موضوعات مورد نياز جامعه چاپ مي كند.
وي با اشاره به وجود مراكز متعدد پژوهشي آستان قدس رضوي گفت: به منظور توليد علم و دانش و بهره گيري از استعدادهاي نخبگان ايراني در 15 مركز پژوهشي وابسته به آستان قدس رضوي جمعيتي بالغ بر 5 هزار نفر محقق و پژوهشگر در انواع رشته ها و زمينه هاي علمي فعاليت مي كنند.
وي با اشاره به وجود يك ميليون متر مربع فضاي عبادي حرم مطهر رضوي افزود: تا قبل از انقلاب اسلامي در حدود 27 هزار متر مربع صحن و فضاي عبادي در مشهد وجود داشت اما در حال حاضر و در راستاي توسعه بارگاه منور رضوي پس از گذشت سه دهه از انقلاب بيش از 260 هزار متر مربع صحن ايجاد شده است.
علوي در رابطه با خدمات زائرين تاكيد كرد: سالانه جمعيتي بالغ بر 20 ميليون زائر به اين شهر سفر مي كنند كه براساس برآوردهاي صورت گرفته 200 ميليون تشرف به حرم رضوي سالانه صورت مي گيرد.
قائم مقام توليت آستان قدس رضوي خاطرنشان كرد: مجموعه آستان قدس رضوي بيشترين تلاش خود را در جهت بهداشت و امنيت زائرين ايجاد كرده است و 30 هزار خادم در سه نوبت كاري به زائرين اين امام رئوف خدمات ارائه مي كنند.

 



وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي: جنگ نرم دشمن در عرصه تفكر و انديشه است

همدان - خبرنگار كيهان:
وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي گفت: در جنگ نرم بايد تفكر و انديشه به عرصه بيايد.
سيدمحمد حسيني با بيان اين مطلب در مراسم پاياني جشنواره سراسري شعر «رنگ خاك، بوي سيب» در همدان، گفت: امروز نبرد دشمن با انقلاب اسلامي، جنگ نرم بين حوزه تفكر و انديشه و حوزه تبليغات و رسانه هاست.
وي افزود: تنها قدرت جسمي و نظامي براي حضور در نبرد نرم كافي نيست بلكه بايد با قدرت تفكر و انديشه وارد اين عرصه شد.
وي سپس به وقوع حادثه تروريستي در زاهدان و شيطنت رسانه اي دشمنان اشاره كرد و اظهار داشت: مصاحبه شبكه بي .بي .سي با مسئول اصلي حادثه زاهدان و تلاش جهت مشروعيت بخشيدن به جنايت مزبور، نمونه اي از نبرد نرم و رسانه اي دشمن است.
وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي در ادامه شهيدان را مصداق انسان هاي با فضيلت دانست و افزود: امام خميني و شهيدان در مسير حق بودند و لذا از هيچ چيزي هراس نداشته و تحت تاثير فضاسازيها و جريانهاي مسموم قرار نمي گرفتند.
وي اضافه كرد: انسان هاي با فضيلت مقابل مومنان متواضع و خاكسارند و در برابر دشمن با صلابت و قدرت عمل مي كنند.
وي به پيوند عميق مردم با امام، شهيدان و رهبري به عنوان عامل تنومندي شجره طيبه انقلاب اشاره كرد و يادآور شد: تندبادها نمي توانند مردم را از مسير اصلي خود جدا كنند.

 



گشايش جشنواره ملي جلوه هاي رضوي در هنرهاي سنتي اصفهان

اصفهان- خبرنگاركيهان:
چهارمين جشنواره ملي جلوه هاي رضوي در هنرهاي سنتي اصفهان دراين شهر برگزارشد.
اين جشنواره كه از سري برنامه هاي جشنواره فرهنگي هنري امام رضا(ع) است با هدف اشاعه و ترويج فرهنگ منور رضوي درجامعه هنري، شناسايي، معرفي و تجليل از پديدآورندگان آثار فرهنگي و هنري مرتبط با سيره رضوي، تبادل تجربه هاي هنري هنرمندان سراسر كشور افتتاح شد و همزمان با سراسر كشور و 20 كشور خارجي تا 8 آبان ماه دراصفهان ادامه دارد.
درچهارمين جشنواره جلوه هاي رضوي در هنرهاي سنتي اصفهان هنرمندان رشته هايي چون نگارگري، تذهيب، گل و مرغ، قلمزني، خاتم سازي، ميناسازي، كاشي، سفال، مشبك، معرق، منبت و دوخت هاي سنتي با ارسال 402 اثر به دبيرخانه دراين جشنواره شركت كرده اند.
از بين آثار ارسال شده به دبيرخانه 257 اثر با موضوعات به تصويركشيدن روايات، خطابه و كلمات قصار امام همام، به تصوير كشيدن رخدادهاي مهم در طول زندگي امام رضا(ع) و شهادت ايشان، به تصويركشيدن حالات زائران و شيفتگان آن حضرت دراين جشنواره به بخش داوري نهايي رسيد كه 62 اثر توسط هيئت داوران به عنوان آثار برگزيده معرفي شدند و در آئين افتتاحيه جشنواره از آنان تجليل بعمل آمد.
همچنين دراين مراسم، نمايشگاه آثار هنري هنرمندان شركت كننده افتتاح شد. اين نمايشگاه از 29 مهرماه كار خود را آغاز كرد و فعاليت آن به مدت 10 روز براي بازديد علاقمندان در گالري هاي مجتمع فرهنگي هنري استاد فرشچيان ادامه دارد.

 



در اردبيل برترين هاي جشنواره سراسري مديحه سرايي معرفي شدند

اردبيل - خبرنگار كيهان:
چهارمين جشنواره سراسري مديحه سرايي و چاووشي خواني رضوي با معرفي برترين ها در اردبيل به كار خود پايان داد.
براي اين جشنواره كه مراسم اختتاميه آن در مجتمع فرهنگي و هنري فدك اردبيل برگزار شد. 75 اثر از نقاط مختلف كشور در دو بخش مديحه سرايي و چاووشي خواني ارسال شده بود كه پس از بررسي هاي انجام يافته 14 اثر در قسمت چاووشي خواني و هشت اثر در قسمت مديحه سرايي به عنوان آثار برتر شناخته شده و صاحبان آنها مورد تجليل قرار گرفتند در مراسم اختتاميه چهارنفر از چاووش خوانان گروه چاووشي خواني ثامن الححج وابسته به كانون فرهنگي و هنري مساجد شهرستان تفرش در وصف امام رضا (ع) چاووشي خواني و تعدادي از نوحه خوانان و مداحان اردبيل هم در اين ارتباط مداحي كردند.
براساس اعلام راي در بخش مديحه سرايي شهروز حبيبي، مسعود زعفراني و سيد محمد عاملي هر سه از اردبيل به عنوان نفرات برتر و منتخب لوح تقدير، تنديس يادمان و هديه نقدي دريافت كردند.
در بخش چاووشي خواني هم لوح تقدير، تنديس يادمان جشنواره و مبلغ 4 ميليون ريال به گروه چاووشي خواني شهرستان تفرش از استان مركزي به سرپرستي مصطفي شاه حسيني اهدا و از نادر جوادي از اردبيل، سيدعبدالمجيد مرتضوي از قزوين و محمد اسمعيلي از مشكين شهر تقدير شد.

 



نفرات برتر جشنواره سفرنامه نويسي رضوي معرفي شدند

تبريز- خبرنگار كيهان:
نفرات برتر سومين جشنواره سراسري سفرنامه نويسي رضوي، در تبريز معرفي شدند.
زهرا كلهوري از رشت، فريبا آشوري از زنجان، آيلار فيض اللهي از تبريز، سميه ياوري از كرمان، مريم آخوندزاده از تبريز، علي بهرامي از خوزستان، فهيمه اورنگي از تبريز، احمد نوردوست از بوشهر، محمد مصطفي ميرزابيگي از تهران، فائزه صمدي صدر، محمدحسين طاهري، چنگيز عباس زاده، غلامرضا دوست زاده، سكينه واعظ، ساناز مدهوش، ياسر آزرمي، راضيه قنبري، فاطمه حبيب پور، صديقه رضايي و ام كلثوم كيواني همگي از تبريز، علي ناصري از ميانه، مريم تارايي از زنجان، زهرا بلوكي از كاشمر، غلامرضا بهرام پور از تربت جام، شهين اميني از ملكان، معصومه حقيقي تبار از سبزوار، مهين ابراهيمي از اهر، شهلا طريقي بنا از مراغه، سهيلا مهري از بناب و حسين گيتي از اصفهان، به عنوان نفرات برتر انتخاب شدند.
گفتني است حدود 600 اثر به دبيرخانه اين جشنواره ارسال شده بود كه 28 اثر، برگزيده شدند.

 



نماينده ولي فقيه در مازندران خواستار شد استفاده از ابزار هنر براي معرفي انديشه هاي ديني

ساري-خبرنگاركيهان:
نماينده ولي فقيه در مازندران خواستار تلاش هنرمندان متعهد براي معرفي بيشتر انديشه هاي ديني در بستر فعاليت هنري شد.
آيت الله نورالله طبرسي در ديدار مسئولان و هنرمندان حوزه هنري مازندران با اشاره به تلاش استكبار براي مخدوش كردن چهره زيباي دين از طريق ابزار هنري گفت: هنرمندان متعهد بايد از ظرافت هاي هنري براي مقابله با موج فزاينده تبليغات ضدديني استكبار و معرفي انديشه هاي والاي دين اسلام استفاده كنند.
وي با اشاره به تأثير فراوان هنر در مهندسي افكار عمومي افزود: در برخي مواقع تأثيركار يك هنرمند از يك خطيب ديني بيشتر است و از اين رو بايد براي سرمايه گذاري در بعد فرهنگي و هنري كوشيد.نماينده مردم مازندران در مجلس خبرگان شكل گيري بسيج رسانه براي مهار نقشه هاي شوم استكبار در عرصه فرهنگي را خواستار شد و افزود: رسانه هاي كشور بايد با عزمي راسخ از مرزهاي فرهنگي انقلاب در برابر موج تهاجمات سازمان يافته غرب حراست كنند.
طبرسي با تأكيد بر پيچيدگي و ظرافت هاي كار فرهنگي و هنري گفت: در جنگ رسانه اي و فرهنگي با استكبار همانند دوران دفاع مقدس به روحيه ايثارگري نيازمنديم

 



مديركل جديد فرهنگ و ارشاد اسلامي مازندران: با اين اعتبارات نمي توانم!

ساري- خبرنگار كيهان:
سرانه ناچيز فرهنگي در مازندران پاسخگوي مطالبات مردم در اين بخش نيست.
«هادي ابراهيمي» مديركل فرهنگ و ارشاد اسلامي مازندران با اظهار اين مطلب در جريان بازديد استاندار از اين اداره كل افزود: پاسخگويي به مطالبات فرهنگي و هنري مردم و ميليون ها گردشگر مازندران نيازمند اعتبارات كلاني است كه هم اكنون اين اعتبار در حد نياز وجود ندارد.
وي با تاكيد بر قابليت هاي ممتاز مازندران در عرصه فرهنگ و هنر افزود: با نگاه راهبردي برنامه ريزان اجرايي بخش فرهنگ و هنر به عنوان اولين محور توسعه مازندران شناخته شد.
وي از راه اندازي قريب الوقوع شوراي راهبردي فرهنگ و هنر در مازندران خبر داد و افزود: برگزاري جشنواره رسانه هاي ديجيتال، اميري خواني، شعر علوي و نمايشگاه بزرگ كتاب براي فصل پاييز در مازندران برنامه ريزي شد.
استاندار مازندران نيز در اين بازديد بر لزوم هم افزايي توان مديران حوزه فرهنگ و هنر براي اعتلاي فعاليت هاي اين عرصه تاكيد كرد.
سيدمحمد كريمي گفت: موازي كاري دستگاه هاي فرهنگي از موانع توسعه در اين بخش محسوب مي شود.
وي افزود: براي موفقيت در عرصه هاي توسعه زيربناهاي فرهنگي بايد تقويت شود.

 



رشته هاي دانشگاه كردستان دو برابر شده است

سنندج- خبرنگار كيهان:
رئيس دانشگاه كردستان گفت: در چهار سال گذشته آمار دانشجويان اين دانشگاه از چهار هزار تن به 9هزار نفر و شمار رشته هاي دانشگاه نيز دو برابر شده است.
دكتر «غلامحسين كريمي دوستان» افزود: اين در حالي است كه براساس طرح توسعه دانشگاه كردستان كه از امسال آغاز مي شود، ظرفيت پذيرش دانشجو و تعداد رشته هاي اين دانشگاه بايد به دو برابر شرايط فعلي افزايش پيدا كند.
وي با اعلام اينكه در حال حاضر 110 رشته شامل 7رشته كارداني، 56 رشته كارشناسي، 40 رشته كارشناسي ارشد و 7رشته دكتراي تخصصي در دانشگاه كردستان فعال است اظهار داشت: براساس برنامه پنج ساله توسعه دانشگاه اين رشته ها به بيش از 219 رشته شامل 89 رشته كارشناسي، 93 رشته كارشناسي ارشد و 37 رشته دكتراي تخصصي افزايش خواهند يافت.
رئيس دانشگاه كردستان درباره رتبه علمي اين دانشگاه گفت: دانشگاه كردستان از نظر چاپ مقالات علمي در سال 87 رتبه 18كشور و از نظر ميانگين پذيرش فارغ التحصيلان دوره كارشناسي در مقاطع كارشناسي ارشد رتبه دوم غرب كشور را دارد.
كريمي دوستان درباره استخدام اعضاي هيئت علمي در دانشگاه كردستان گفت: براساس برنامه پنج ساله توسعه دانشگاه براي تأمين نيروي انساني متخصص، بايد سالانه حدود 60عضو هيئت علمي استخدام شوند و حدود 40نفر بورسيه بگيريم. رئيس دانشگاه كردستان با بيان اين كه تحقق برنامه پنج ساله دانشگاه كردستان نيازمند تعامل مسئولان است، گفت: براي تقويت بنيه علمي دانشگاه كردستان، سيستم ويدئو كنفرانس دانشگاه را راه اندازي كرده ايم و قرار است براي نخستين بار يكي از اساتيد مطرح دانشگاه نيوجرسي آمريكا به مدت 10جلسه در ارتباط با رشته كارآفريني از طريق اين سيستم براي دانشجويان تدريس كند.

 



گيلان در فيلم دفاع مقدس اول شد

رشت- خبرنگار كيهان:
مديريت هنري بنياد حفظ آثار و نشر ارزش هاي دفاع مقدس گيلان در چهارمين گردهمايي هنري ادارات كل حفظ آثار و نشر ارزش هاي دفاع مقدس كشور رتبه نخست بخش فيلم و امور سينمايي را كسب كرد.
به گزارش روابط عمومي بنياد حفظ آثار و نشر ارزش هاي دفاع مقدس گيلان، در اين گردهمايي كه شهر بابلسر برگزار شد، مديريت هنري اين بنياد با موفقيت در فعاليت ها رتبه اول را در بخش فيلم و برنامه هاي سينمايي اين بنياد در سطح كشور كسب كرد.
مستندهاي ترانه اندوهگين كوهستان، حاج جوشن و رزمندگان روستا از جمله توليدات بنياد حفظ آثار و نشر ارزش هاي دفاع مقدس گيلان بودن كه در بخش فيلم مورد توجه قرار گرفتند.
هم چنين در گردهمايي مديران هنري استان ها و معاونان و مسئولان اين نهاد از محمود پورغلامي مدير هنري بنياد گيلان نيز با اهداي جوايزي تقدير به عمل آمد.

 



آموزش و پرورش دهگلان پيش دانشگاهي شهر بلبان آباد را تعطيل كرد

سنندج- خبرنگار كيهان:
امام جمعه شهر بلبان آباد از اقدام غير منتظره آموزش و پرورش شهرستان دهگلان براي تعطيل كردن دوره پيش دانشگاهي اين شهر خبر داد.
ماموستا حاج «يدالله محمدي» به خبرنگار كيهان گفت: در شرايطي كه دولت تسهيلات و امكانات براي تحصيل رايگان و فراگير در مناطق محروم و دوردست فراهم مي كند، معلوم نيست آموزش و پرورش شهرستان دهگلان با چه توجيهي دستور توقف فعاليت مركز پيش دانشگاهي بلبان آباد را صادر كرده است.
وي گفت: پيش دانشگاهي بلبان آباد با پيگيري اوليا و مردم اين شهر در سال 1380 شروع بكار كرد اما امسال در يك اقدام غير منتظره تعطيل شد و مسئولان آموزش و پرورش بجاي ارائه پاسخي منطقي به شهروندان با پرخاشگري و عصبانيت پاسخ آنان را مي دهند.
ماموستا محمدي با اشاره به اينكه شهر بلبان آباد با 5هزار نفر جمعيت در حد فاصل دهگلان موچش واقع است گفت: بيشتر ساكنان اين شهر داراي مناصب فرهنگي و عضويت در گردانهاي بسيج و علاقه مند به ادامه تحصيل فرزندانشان هستند، به گونه اي كه اغلب جوانان بلبان آباد به عنوان نيروي آموزش و پرورش به حرفه شريف معلمي اشتغال دارند.
وي با اعلام اينكه متأسفانه مسئولان آموزش و پرورش دهگلان خود را فارغ از نظارت مي بينند، از مسئولان وزارت آموزش و پرورش و شخص وزير خواست تا درباره رفتار آنان با ارباب رجوع تحقيق كنند و شيوه تعامل با ارباب رجوع را به آنان بياموزند ماموستا محمدي گفت: در شرايطي كه رئيس جمهور خود را خادم ملت مي داند و هيچ شأنيتي براي مديران جز خدمت به مردم قايل نيست بروز بداخلاقي در اداره اي كه بايد الگوي اخلاق اسلامي باشد چه توجيهي مي تواند داشته باشد.
امام جمعه شهر بلبان آباد افزود: از آغاز سال جاري تاكنون 60دانش آموز پيش دانشگاهي اين شهر با منحل كردن مركز پيش دانشگاهي آواره شده و رفت و آمد آنان به شهرستان هاي اطراف هزينه هاي بسياري بر خانواده ها تحميل كرده است.

 



به مناسبت روز دختر انجام شد تقدير از 12 عضو دختر مركز فرهنگي هنري آزاد شهر

گرگان -خبرنگاركيهان:
مربي مسئول مركز فرهنگي هنري آزادشهر گفت: 12 عضو دختر اين مركز فرهنگي هنري به مناسبت ميلاد با سعادت حضرت فاطمه معصومه «س» و روز ملي دختران مورد تقدير قرارگرفتند.
«زهرا ترك» افزود: اين 12 عضو دختر برگزيدگان مسابقه ادبي استاني و كشوري بهشت هستند كه اسامي آنان بر روي تراكت نوشته شده و جلوي ساختمان آموزش وپرورش اين شهر نصب شده است.
به گفته وي فرماندار شهر آزاد شهر قرار است با اهداي جوايزي به اين دختران از آنان تقدير كند.
اين مربي مسئول همچنين از بزرگداشت همه دختراني كه دراين روز به مركز فرهنگي هنري آزادشهر آمده بودند خبر داد و يادآور شد: نمايش فيلم، اجراي نقاشي و سفالگري و پذيرايي نيز به مناسبت ميلاد حضرت معصومه «س» دراين روز برگزار شد.

 

(صفحه(12(صفحه(6(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14