(صفحه(12(صفحه(6(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


پنجشنبه 14 آبان 1388- شماره 19504
 

صفحه (14)

صفحه (3)

صفحه (2)

     
نارگيل و ... ! (يادداشت روز)
كليد (گفت و شنود)
كيهان و خوانندگان
پيام رهبر انقلاب به هجدهمين اجلاس سراسري نماز ؛
مسجد را چون دل هاي جوان ، لبريز از شور و نشاط كنيد
در جلسه شوراي عالي علوم، تحقيقات و فناوري احمدي نژاد:
برقراري ارتباط صحيح صنعت و دانشگاه عامل اصلي پيشرفت كشور خواهد بود
به بهانه 13 آبان دست چدني آمريكا دوباره نمايان شد
امير كويت در ديدار متكي: فعاليت هسته اي ايران صلح آميز است
عضو هيئت رئيسه فراكسيون اصولگرايان مجلس: قوه قضائيه شكايت نمايندگان از موسوي را پيگيري كند
 مقابله به مثل ايران در صورت ادامه انگشت نگاري در عربستان
امضاي جاسوس هاي لانه پاي خيانت شيخ و مهندس (خبر ويژه)
اوباما فهميده كه اپوزيسيون جمهوري اسلامي عقيم است (خبر ويژه)
گويندگان چند ميليون دروغ ناگهان «هنگ» كردند! (خبر ويژه)
اگر شتر از سوراخ سوزن رد شد شما هم اردوغان مي شويد! (خبر ويژه)
چشم جريان تحت الحمايه آمريكا و انگليس روشن! (خبر ويژه)



نارگيل و ... ! (يادداشت روز)

بعد از زمين گير شدن ارتش آمريكا در عراق و بر باد رفتن آرزوهايي كه با حمله نظامي به اين كشور در دل داشتند، سناتور «جوزف بايدن» طي مصاحبه اي با اشاره به امتيازاتي كه در اين ماجرا نصيب جمهوري اسلامي ايران شده است گفته بود «بعيد نيست كه ايران در مشاوران بوش نفوذ كرده و با دادن اطلاعات نادرست به رئيس جمهور آمريكا او را فريب داده و براي حمله نظامي به عراق تشويق كرده باشد.» سناتور بايدن چند ساعت بعد در مقابل پرسش هاي پي درپي خبرنگاران اعلام كرد كه احتمال فريب بوش از جانب ايران را تنها به عنوان يك شوخي ديپلماتيك مطرح كرده و مقصود او فقط نشان دادن اين واقعيت بوده است كه حمله نظامي آمريكا به عراق نفعي براي آمريكا نداشته و در مقابل، به افزايش اقتدار ايران كمك كرده است. جوزف بايدن از سرنگوني صدام به عنوان يكي از دشمنان كينه توز ايران، روي كارآمدن اسلامگراها در عراق، نااميدي گروههاي آمريكوفيل -وابسته به آمريكا- در منطقه ، آشكار شدن تقابل آمريكا با جهان اسلام و ... به عنوان امتيازهايي كه در حمله آمريكا به عراق نصيب ايران شده است ياد كرده بود. همان روزها، خبرنگار روزنامه آمريكايي «وال استريت ژورنال» كه براي مصاحبه به كيهان آمده بود نظر نگارنده را درباره اظهارات جوزف بايدن جويا شد و نگارنده در پاسخ گفت؛ «اگر جرج بوش آدمكش و خونريز نبود، براي سلامتي او دعا مي كرديم چرا كه داشتن دشمن احمق نعمت بزرگي است.» خبرنگار وال استريت ژورنال پرسيد؛ آيا تصور نمي كنيد كه عصباني شدن آمريكا از ايران، براي كشورتان عواقب ناگواري داشته باشد؟و نگارنده در پاسخ بر عادلانه و الهي بودن خواسته هاي جمهوري اسلامي ايران تاكيد كرده و به داستاني اشاره كرد كه با رخدادهاي اين روزها و مخصوصاً آنچه ديروز در تظاهرات عظيم 13آبان شاهد بوديم، همخواني قابل توجهي دارد. ماجرا، اين بود و هست؛كه بوميان آفريقا براي چيدن نارگيل با دو مشكل عمده روبرو هستند؛ اول، بالا رفتن از درخت نارگيل كه سخت و دشوار است و دوم، حضور تقريباً دائمي ميمون ها بر فراز درخت هاي نارگيل كه معمولا دردسرسازند. بوميان آفريقايي اين دو مشكل را با مراجعه به «عقل»خود و «حماقت» ميمون ها حل كرده اند. آنها ابتدا به گونه اي مي كوشند تا ميمون ها را عصباني كنند و ميمون هاي به خشم آمده نارگيل ها را از درخت چيده و به سوي بوميان پرتاب مي كنند. تصور ميمون ها آن است كه به جنگ بوميان برخاسته اند و حال آن كه، با چيدن نارگيل ها و پرتاب آن به سوي بوميان، خواسته آنان را برآورده مي كنند...
در جريان فتنه اخير، آمريكا و اسرائيل و دنباله داخلي آنها با مواضعي كه اتخاذ كرده و پروژه اي كه به اجرا درآوردند، براي مردم مسلمان و شريف ايران كمترين ترديدي باقي نگذاشتند كه در پروژه مشترك آمريكا، اسرائيل و سران فتنه - البته سران فتنه فقط نقش كارگزار داشته و دارند- مسائلي نظير انتخابات، دولت دهم و... بهانه است و آنچه آشكارا هدف گيري شده است، اساس نظام اسلامي و آموزه هاي اسلام و انقلاب و امام است. سردادن شعار به نفع اسرائيل در روزقدس، اصرار بر حذف شعار مرگ بر آمريكا در روز 13 آبان- كه به گونه اي مفتضحانه ناكام ماند- همراهي و ائتلاف آشكار آمريكا، اسرائيل، اروپا، گروههاي سلطنت طلب، بهائيان، منافقين، ماركسيست ها، كلان سرمايه داران، بنيادهاي صهيونيستي سوروس، آمريكن اينترپرايز، كارنگي و... با سران فتنه و حمايت بي پرده سياسي، مالي و تداركاتي از آنها، توطئه اي نبود كه از نگاه تيزبين مردم ما پنهان بماند و ماموريت سران فتنه در اجراي اين پروژه، خيانتي نبود كه درك آن نياز به اذهان پيچيده و يا دسترسي به اسناد محرمانه و طبقه بندي شده داشته باشد. خدا رحمت كند مرحوم جلال آل احمد را كه مي گفت وقتي در تظاهرات حزب توده، رفت و آمد برخي از سران حزب به سفارت انگليس و تماس نه چندان پنهان ديپلمات هاي انگليسي با سران حزب را ديدم، بازوبند حزب را از بازو بر زمين انداخته و لگدمال كردم و با خشم و غضب از آن جماعت دوري گزيدم... ياد شهيد بزرگوار آيت الله بهشتي به خير كه مي فرمود «به آمريكا بگوئيد، از ما عصباني باش و از اين عصبانيت بمير».
مردم ايران كه به قول حضرت امام(ره) از مردم حجاز در زمان رسول خدا(ص) و از مردم عراق در دوران حضرت اميرعليه السلام برترند و تاكنون علاوه بر عبور از عقبه هاي سخت و نفس گير، بسياري از توطئه هاي پيچيده دشمنان را خنثي كرده اند، به وضوح و بدون كمترين ابهام، هويت سران فتنه و دست هاي گرداننده آنها را كه از آن سوي مرزها دراز شده بود، مي ديدند و مي شناختند بنابراين بسيار طبيعي و بديهي بود كه ديروز با حضور پرشور و حماسي و گسترده تر و فراتر از سال هاي قبل به صحنه بيايند كه آمدند. آنها آمده بودند تا به قول امام راحل(ره)، تحليل هاي غلط آمريكا و اسرائيل و توطئه هاي خط نفاق جديد را زير گام هاي مصمم خود لگدمال كنند كه كردند.
روز سه شنبه هفته جاري، رهبر معظم انقلاب در ديدار دانش آموزان و دانشجويان با ايشان، به نظريه ابراز شده از سوي «واين برگر» وزير دفاع وقت آمريكا- البته بدون ذكر نام وي- در دوران رياست جمهوري ريگان اشاره فرمودند كه در بازديد از كشورهاي حاشيه خليج فارس طي مصاحبه اي گفته بود؛ بايد «ملت ايران را ريشه كن كرد». واين برگر اين سخنان را بعد از سوال يكي از خبرنگاران اروپايي بر زبان آورد كه از او پرسيده بود، چرا آمريكا هواپيماي مسافربري ايرباس ايران را كه در «كريدور تجاري» پرواز مي كرد هدف موشك هاي ناو وينسنس قرار داده و سرنگون كرده است و بعد از اعلام نظر كارشناسان بين المللي كه اين هواپيما دقيقاً در كريدور -دالان- هوايي تجاري و تعريف شده در حال پرواز بوده است، به جاي عذرخواهي از ايران،به فرمانده ناو وينسنس نشان «لياقت» نيز داده است؟! «واين برگر» به درستي فهميده بود مادام كه «ملت ايران»، ملت ايران است و بر آموزه هاي اسلام سازش ناپذير و عدالت خواه تكيه دارد، سلطه آمريكا و يا هر قدرت بيگانه ديگري را نمي پذيرد...
ديروز اما، بارديگر مقامات آمريكايي و اروپايي و سران رژيم صهيونيستي در نقش همان ميمون هاي آفريقايي -با پوزش از ميمون ها، چرا كه به قول قرآن كريم؛ اولئك كالانعام بل هم اضل- ظاهر شدند و با طراحي فتنه اي كه آشكارا استقلال و سيادت مردم ايران، نظام اسلامي و انقلاب و امام و رهبري يعني همه موجوديت ملت را نشانه رفته بود، بر هوشياري و ايستادگي مردم افزودند... و چه وصف الحال است كلام مبارك حضرت سجاد(ع) كه «الحمدلله الذي جعل اعدائنا من الحمقا... سپاس خداوندي را كه دشمنان ما را احمق قرار داده است».
حسين شريعتمداري

 



كليد (گفت و شنود)

گفت: مقامات آمريكايي و اسرائيلي چقدر رجز خواندند كه روز 13آبان طرفداران موسوي و خاتمي هويت ضد آمريكايي اين روز را تغيير خواهند داد و...!
گفتم: حيوونكي ها چي فكر مي كردند، چي شد؟!
گفت: بالاخره بعد از آن همه رجزخواني چرا هواداران موسوي و خاتمي در تظاهرات پيدايشان نشد؟
گفتم: مثل هميشه جرأت نداشتند در ميان مردم آفتابي شوند. ولي بعد از پايان تظاهرات با استفاده از خلوتي خيابان هاي اطراف، چند سطل آشغال را آتش زدند!
گفت: ولي قرار بود در تظاهرات به نفع موسوي و خاتمي شركت كرده و به نفع آمريكا و اسرائيل شعار بدهند. چرا بعد از تظاهرات به خيابان هاي اطراف رفته اند؟!
گفتم: يارو در پياده رو در حال جستجو بود. پرسيدند دنبال چي مي گردي؟ جواب داد، دنبال كليد، پرسيدند، مطمئن هستي كه اينجا گم كرده اي؟ و يارو گفت؛ نه! چندتا كوچه پائين تر از دستم افتاد. گفتند، پس چرا اينجا دنبالش مي گردي؟ و يارو، جواب داد آخه، اونجا كه كليد از دستم افتاد، خيلي با اينجا فاصله داره، زورم مياد برم!

 



كيهان و خوانندگان

¤ برخي از سران فتنه پيشنهاد داده اند كه براي اجراي طرح هدفمند كردن يارانه ها، ابتدا بايد از مردم رفراندوم شود. بايد به آن ها گفت كه اگر به رفراندوم و رأي ملت اعتقاد داشتند، هيچ گاه مسائل پس از انتخابات 22 خرداد پيش نمي آمد.
عفت نوري
¤ درباره صدور بيانيه ميرحسين به مناسبت 13 آبان، از ايشان سؤال دارم كه مگر در ابتداي انقلاب نگفتيد كه به فرموده امام راحل رابطه ما با آمريكا، رابطه گرگ و ميش است و به خاطر جنايات متعدد آمريكا عليه ايران نمي توان با آن كشور مذاكره كرد؟ حال چه شده كه در پي حذف استكبار ستيزي و شعار مرگ بر آمريكا هستيد؟
حبيبيان از قم
¤ آمريكايي ها درحالي از فقدان آزادي در مطبوعات ايران سخن مي گويند، كه در كشور خودشان اجازه چاپ مطلب درباره جنايات رژيم صهيونيستي موضوع هولوكاست و تسلط سرمايه داران صهيونيست بر اقتصاد آن كشور كه زندگي اكثريت مردم مظلوم آمريكا را به نابودي كشانده است را نمي دهند.
غلامرضا جنت خواه دوست
¤ بعد از گذشت 5 ماه از انتخابات و خيانت عده اي از سران اصلاح طلبان به كشور و ايجاد فتنه، علي رغم وعده هاي عديده تاكنون برخورد قانوني با فتنه گران نشده و آن ها هر روز اقدامي تازه و بيانيه اي جديد صادر مي كنند. از قوه قضائيه تقاضاي روشنگري دارم.
كريمي
¤ كساني كه شعار نه غزه، نه لبنان، جانم فداي ايران دادند بايد بدانند كه آمريكايي ها حتي به آن ها نيز رحم نمي كنند. همچنان كه به صدام، مزدور بزرگ خودشان نيز رحم نكردند.
اسلامي از يزد
¤گذر زمان از خيانت هاي برخي از سران اصلاح طلب چيزي كم نمي كند. پس بهتر است قوه قضائيه محاكمه آن ها را به تعويق نياندازد.
محمد اميري از تهران
¤ يكي از مهم ترين دلائل حمايت مردم از احمدي نژاد، ايستادگي در مقابل قدرت هاي خارجي و تلاش براي دفاع از حقوق هسته اي ملت ايران است. اميدوارم اين ايستادگي در برابر دشمن اصلي ملت يعني آمريكاي جنايتكار همچنان كه رهبر معظم انقلاب مي فرمايند مستحكم تر از قبل باشد.
كياني
¤اگر مسئولين قوه قضائيه در برخورد با سران فتنه كوتاهي كنند، بايد شاهد حركت و اقدام خودجوش مردم براي مقابله با اين مهم باشيم.
يك شهروند
¤ به آقاي موسوي بفرمائيد كه با صدور بيانيه هايي كه توسط رسانه هاي ضد ايراني منتشر مي شوند، بيش از اين خودش را نزد ملت ايران خوار و خفيف نكند. چون صبر ملت ايران هم حدودي دارد.
كريميان از اصفهان
¤ روز يكشنبه 10/8/88 ساعت 6 بعدازظهر خودم شاهد بودم كه راننده لوكوموتيو قطار مترو درحالي كه در ايستگاه شهيد حقاني به سمت ايستگاه قلهك وارد تونل شده بود ناگاه عقب برگشت و تمام مسافران را پياده كرد از آن طرف پله هاي برقي را نيز از كار انداختند خلاصه كاري كردند كه مردم عصباني بشوند و عليه دولت شعار بدهند كه برخي افراد ساده لوح نيز فريب مسئولين آنها را خوردند ولي اكثريت مردم مي دانند ماجرا از كجا آب مي خورد.
قبادي
¤ متأسفانه در برخي سريال هاي تلويزيون كه در بهترين ساعات هم پخش مي شوند، رابطه دختر و پسر نامحرم ترويج مي شود. از رياست محترم رسانه ملي تقاضاي دقت نظر بيشتر در برنامه هاي توليدي مي شود.
حقيقت از تهران
¤ از صدا و سيما به خاطر حك كردن جمله امام خميني(ره)؛ ما آمريكا را زير پا مي گذاريم، در تصوير پخش مسابقه فوتبال استقلال- شاهين بوشهر تشكر مي كنم. اين صداي همه ملت ايران است و فتنه گران اندك نمي توانند آن را حذف كنند.
يك تلفن
¤پيشنهاد مي كنم چند شماره از صفحه پاورقي را به موضوع جنگ رواني اختصاص دهيد.
مشهدي از كرج
¤ مطلب كودتاي مخملين و دلائل شكست آن كه در صفحه 12 روزنامه كيهان 10 آبان ماه چاپ شد، بسيار آموزنده و متقن بود. از روزنامه كيهان تقاضا مي شود كه بيش از اين به تحليل اين جريان پرداخته شود.
حيدري از اصفهان
¤ بالاي درب ورودي ايستگاه متروي ميدان امام خميني(ره) همچنان عكس يكي از سران فتنه و قانون شكن وجود دارد. با توجه به گذشت بيش از 4 سال از پايان رياست جمهوري ايشان، آيا وقت آن نرسيده كه اين عكس عوض شود.
رحماني
¤ ايستگاه اتوبوسي كه به تازگي روبروي مدرسه سلام، واقع در ميدان ونك ايجاد شده باعث آلودگي صوتي و هواي اين مدرسه و مزاحمت براي دانش آموزان مي شود. از مسئولان شركت واحد تقاضاي تغيير محل اين ايستگاه مي شود.
مجيدي
¤ بانك ... شعبه پرستار واقع در خيابان پيروزي فاقد هر گونه تجهيزات ايمني بويژه دوربين مخفي مي باشد درحالي كه تاكنون چندين سرقت در داخل شعبه و چند مورد زورگيري از مشتريان بانك در خارج از شعبه صورت گرفته و در يك مورد كار به سكته يكي از هم وطنان كشيده شده است. از قرار معلوم مدير شعبه توجهي به تذكرات نيروي انتظامي ندارد و قصور در اين مورد را به گردن مسئولان بالاتر مي اندازد.
محمودي

 



پيام رهبر انقلاب به هجدهمين اجلاس سراسري نماز ؛
مسجد را چون دل هاي جوان ، لبريز از شور و نشاط كنيد

رهبر معظم انقلاب اسلامي در پيامي به هجدهمين اجلاس سراسري نماز، نامگذاري اجلاس امسال به نام جوان را كاري سزاوار و پسنديده دانستند.
به گزارش پايگاه اطلاع رساني دفتر مقام معظم رهبري، حضرت آيت الله خامنه اي رهبر معظم انقلاب اسلامي در پيامي به هجدهمين اجلاس سراسري نماز، نامگذاري اجلاس امسال به نام جوان را كاري سزاوار و پسنديده دانستند و تاكيد كردند: آشنا كردن جوانان، با صفا و بهجتي كه در نماز و ذكر هست خدمت بزرگي به آنان، و به آينده اي است كه با عزم خود، آن را خواهند ساخت.
متن كامل پيام مقام معظم رهبري به اين شرح است:
بسم الله الرحمن الرحيم
نامگذاري اجلاس امسال نماز به نام جوانان، كاري بسزا و برآمده از نگاه درست به اين سرچشمه فياض ياد و راز و نياز است. دل و جان نيالوده جوان، آماده ترين كانوني است كه اين مشكات نور و حضور مي تواند در آن گرمي و روشني بپراكند و راه سلوك و عروج معنوي را در ميانه كژراهه ها، نمايان سازد.
آشنا كردن جوانان، با صفا و بهجتي كه در نماز و ذكر هست، خدمتي بزرگ به آنان و به آينده اي است كه بايد با دست توانا و عزم جوانانه آنان ساخته و پرداخته شود.
سفارش اينجانب آن است كه مسجد را نيز همچون دل هاي جوان، پاكيزه و پيراسته و لبريز از شور و انگيزه و نشاط كنيد. مسجد نيز بايد كانوني باشد كه مشكات نماز در آن بدرخشد و نور معرفت و محبت و انس و صفا از آن ساطع شود.
امامان جماعت، هيئت هاي امناء، خادمان موظف و متبرع، هر يك بايد بخشي از اين كار بزرگ و اثرگذار را بر دوش خود حس كنند. توفيق همه دست اندركاران سلسله نشست هاي نماز مخصوصا جناب حجت الاسلام قرائتي، مرد شايسته ثابت قدم و استوار را از خداوند متعال مسألت مي كنم.
سيدعلي خامنه اي
12 آبان 1388
هجدهمين اجلاس سراسري نماز در قم برگزار شد
هجدهمين اجلاس سراسري نماز با موضوع «نماز، مسجد و جوانان» با پيام رهبر معظم انقلاب اسلامي، روز چهارشنبه در قم برگزار شد.
به گزارش ايرنا، در اين اجلاس كه گروهي از شخصيت هاي كشوري حضور دارند، پيام رهبر معظم انقلاب اسلامي، توسط حجت الاسلام والمسلمين «محمد سعيدي» امام جمعه موقت قم قرائت شد.
در اين اجلاس بيش از يكهزار و 400 مقاله ارائه شد.
نصيريان دبير اين اجلاس با اشاره به اينكه سطح تحصيلات نويسندگان مقالات به طور ميانگين بالاتر از كارشناسي ارشد بوده است اظهار داشت: 100 مقاله از هيئت علمي دانشگاه ها به اين اجلاس ارسال شده و نتايج داوري همه مقالات تا پايان آبان ماه از طريق پايگاه اينترنتي wwwnamazir اعلام مي شود.
فراخوان امسال اين اجلاس با سه محور «مديريت فرهنگي مسجد»، «نقش نهادهاي فرهنگي و اجتماعي در جذب جوانان به مسجد» و «نقش عوامل داخلي و مديريت مسجد در جذب جوانان به نماز جماعت و مسجد» انجام شد.
وي گفت: آيت الله سبحاني از مراجع تقليد، آيت الله استادي امام جمعه موقت قم، حجت الاسلام خاموشي رئيس سازمان تبليغات اسلامي، حجت الاسلام محمدي رئيس سازمان اوقاف و امور خيريه در اين اجلاس سخنراني مي كنند.
وي حجت الاسلام زرگر دبير ستاد احياي امر به معروف و نهي از منكر، حجت الاسلام سليماني دبير ستاد عالي كانون هاي فرهنگي هنري مساجد كشور و حجت الاسلام قرائتي رئيس ستاد اقامه نماز را از ديگر سخنرانان اين اجلاس ذكر كرد.
نصيري همچنين از برگزاري چهار ميزگرد تخصصي در حاشيه اين اجلاس خبر داد و تصريح كرد: تقدير از پنج نهاد برتر در حوزه نماز كه از بين 06 نهاد انتخاب مي شوند نيز از برنامه هاي جنبي اين اجلاس است.
نصيريان افزود: نمايشگاه «در محضر يار» نيز از روز دوشنبه يازدهم آبان ماه توسط دستگاه هايي كه در زمينه مسجد و امام زمان فعاليت داشته اند، در محل برگزاري اجلاس در مجتمع ياوران مهدي (عج) در نزديكي مسجد مقدس جمكران فعاليت خود را آغاز كرده است.

 



در جلسه شوراي عالي علوم، تحقيقات و فناوري احمدي نژاد:
برقراري ارتباط صحيح صنعت و دانشگاه عامل اصلي پيشرفت كشور خواهد بود

رئيس جمهور برقراري ارتباط صحيح صنعت و دستگاه ها با دانشگاه ها و مراكز تحقيقاتي و پژوهشي را عامل اصلي پيشرفت كشور در عرصه هاي مختلف دانست.
محمود احمدي نژاد در چهارمين جلسه شوراي عالي علوم، تحقيقات و فناوري اظهار داشت: با كاربردي شدن تحقيقات همه بخش ها از جمله صنعت، كشاورزي و بهداشت به سرعت رشد خواهد يافت.
رئيس جمهور با تاكيد بر ضرورت كاربردي شدن تحقيقات و پژوهش ها در كشور تصريح كرد: برقراري ارتباط صحيح صنعت و دستگاه ها با دانشگاه ها و مراكز تحقيقاتي و پژوهشي عامل اصلي پيشرفت كشور در عرصه هاي مختلف خواهد بود.
وي با بيان اينكه علي رغم صرف هزينه هاي پژوهشي و تحقيقاتي فراوان هنوز برخي مشكلات و مسايل حل نشده است، تاكيد كرد: بودجه هاي تحقيقاتي و پژوهشي بايد از طريق دستگاه ها و صنعت از طريق ارتباط دستگاه ها و صنعت با دانشگاه ها به منظور رفع مشكلات و مسايل كشور هزينه شود.
رئيس جمهور همچنين با تاكيد بر ضرورت تقويت نقش بخش خصوصي در حوزه پژوهش و تحقيقات گفت: بايد بخش خصوصي و مردم را به انجام پژوهش و تحقيق در بخش هاي مختلف تشويق كرد.
دراين جلسه دبير شوراي عالي علوم، تحقيقات و فناوري گزارشي درباره نگاشت نهايي نقشه جامع علمي كشور و سامانه ملي مديريت اطلاعات علم و فناوري كشور و برنامه هاي هفته پژوهش بيان كرد.

 



به بهانه 13 آبان دست چدني آمريكا دوباره نمايان شد

رئيس جمهور آمريكا در بيانيه اي به مناسبت سالروز تسخير لانه جاسوسي اين كشور در تهران بار ديگر ادعاي دروغين برقراري رابطه براساس احترام متقابل با ايران را تكرار كرد.
به گزارش خبرگزاري فرانسه «باراك اوباما»، در اين بيانيه مدعي شد: آمريكا به دنبال رابطه با جمهوري اسلامي ايران است.
وي با لحني تهديدآميز گفت: ايران بايد انتخاب كند كه آيا راه را بر روي فرصت و موفقيت بگشايد يا خير. ما به مدت 30 سال شنيده ايم كه دولت ايران مخالف چه چيزي است. هم اكنون مسئله اين است كه آنها به دنبال چه آينده اي هستند.
وي بدون اشاره به جنايات 30 سال گذشته سردمداران كاخ سفيد در قبال ملت ايران كه به فرموده مقام معظم رهبري كتابي قطور از جنايات است، تصريح كرد: زمان آن فرا رسيده كه دولت ايران تصميم بگيرد كه آيا مي خواهد بر گذشته متمركز شود و يا اينكه انتخاب هايي را خواهد داشت كه راه را بر روي فرصت هاي بزرگ تر، موفقيت و عدالت براي مردم كشورش خواهد گشود.
اوباما در ادامه بيانيه خود مدعي شد: من به طور آشكار مشخص كرده ام كه ايالات متحده قصد دارد گذشته را پشت سر بگذارد و خواستار برقراري رابطه با جمهوري اسلامي بر اساس منافع دوجانبه و احترام متقابل است. ما در امور داخلي ايران دخالت نمي كنيم. ما عمليات تروريستي عليه ايران را محكوم كرده ايم. ما حق ايران براي برخورداري از يك برنامه انرژي هسته اي صلح آميز را به رسميت شناخته ايم. ما اراده خود را براي حركت در جهت اعتمادسازي به همراه ساير اعضاي جامعه بين المللي نشان داده ايم.
رئيس جمهور آمريكا در پايان تصريح كرد: ما طرح پيشنهادي آژانس بين المللي انرژي اتمي را براي پاسخ به درخواست ايران جهت كمك به رفع نيازهاي پزشكي مردم ايران كشور پذيرفته ايم. ما به وضوح اعلام كرده ايم كه اگر ايران به تعهداتي كه هر ملتي دارد پايبند باشد مسيري براي رابطه موثرتر و موفق تر با جامعه بين المللي پيش رو خواهد داشت.
اوباما در حالي مدعي عدم دخالت در امور داخلي ايران و تمايل به برقراري رابطه احترام آميز با تهران شده كه وي دو روز پيش بودجه 55 ميليون دلاري پنتاگون براي جنگ نرم عليه ايران را امضا كرد.
30 سال پيش در حالي كه تنها چند ماه از پيروزي انقلاب اسلامي ايران گذشته بود در روز 13 آبان 1358 دانشجويان پيرو خط امام لانه جاسوسي آمريكا را به تسخير خود درآوردند.
دانشجويان در جريان تسخير لانه جاسوسي آمريكا در تهران تعداد 52 نفر از ديپلمات هاي آمريكايي را به گروگان گرفته و آنها را به مدت 444 روز تحت بازداشت نگه داشتند. بنا به اعلام دانشجويان تسخيركننده اين اقدام پاسخي بود به عدم توجه واشنگتن به درخواست دولت جمهوري اسلامي براي تسليم شاه مخلوع.

 



امير كويت در ديدار متكي: فعاليت هسته اي ايران صلح آميز است

صباح الاحمد الجابر الصباح در ديدار با وزير امور خارجه كشورمان فعاليت هسته اي ايران را صلح آميز خواند و تاكيد كرد كه ثبات ايران ثبات كل منطقه است.
به گزارش خبرگزاري ها، امير كويت در ديدار با منوچهر متكي ضمن تقديم درود و سلام هاي گرم خود به مقام معظم رهبري و رئيس جمهور كشورمان اظهار داشت: مشتاقانه مايلم كه در اولين فرصت مناسب از كشور دوست و برادر ايران، ديدار نمايم.
منوچهر متكي در پايان سفر به مالزي و در راه عزيمت به تهران طي يك توقف چند ساعته در كويت با شيخ صباح الاحمد الجابر الصباح ديدار و گفت وگو كرد.
امير كويت، با اشاره به تحولات منطقه اي و بين المللي، از اقدامات و سياست هاي جمهوري اسلامي ايران تمجيد كرد و گفت: ثبات ايران ثبات كل منطقه است و ما ثبات ايران را ثبات خود تلقي مي كنيم.
وي افزود:استفاده از انرژي هسته اي صلح آميز حق همه كشورهاست و به باور ما فعاليت هاي ايران در زمينه انرژي هسته اي صلح آميزاست و اين فعاليت هاي صلح آميز مورد تائيد و حمايت ما است.
متكي نيز در اين ديدار با اشاره به سرنوشت مشترك كشورهاي منطقه تصريح كرد: ايران همواره عامل ثبات در منطقه بوده و در طول تاريخ در اين مسير حركت كرده است.
وي افزود: سياست و رويكرد جمهوري اسلامي ايران كمك به ثبات، آرامش، تعاون و توسعه منطقه است.
در اين ملاقات طرفين همچنين در خصوص راه هاي توسعه روابط دوجانبه و تقويت همكاري هاي فيما بين در عرصه هاي مختلف از جمله مسائل مهم منطقه اي و جهان اسلام تبادل نظر و بر تداوم مذاكرات براي تعيين حدود فلات قاره تاكيد كردند.
بررسي آخرين تحولات عراق، افغانستان، پاكستان و شوراي همكاري خليج فارس از ديگر موضوعات مورد طرح در اين مذاكرات بود.

 



عضو هيئت رئيسه فراكسيون اصولگرايان مجلس: قوه قضائيه شكايت نمايندگان از موسوي را پيگيري كند

عضو هيئت رئيسه فراكسيون اصولگرايان مجلس تأكيد كرد شكايت نمايندگان از موسوي بايد هر چه سريع تر در قوه قضائيه پيگيري شود.
«علي اصغر زارعي»، نماينده مردم تهران در خانه ملت در گفت وگو با فارس با بيان اينكه شكايت نمايندگان از موسوي امري ضروري بود، گفت: دادخواستي كه نمايندگان مجلس عليه جرايم موسوي آماده كرده بودند، با اين تصور كه شايد رفتار وي و هم پيمانانش اصلاح شود، براي ارائه به دادستاني به تأخير افتاد.
وي در ادامه اظهار داشت: زماني كه بازگشت موسوي به قانون اساسي مشاهده نشد، دادخواست نمايندگان تحويل دادستاني كل شد؛ همچنين نمايندگان در اين دادخواست، مستنداتي در راستاي علل شكايت از موسوي به دليل رفتارهاي مجرمانه وي ارائه دادند.
زارعي با تأكيد بر اينكه شكايت از موسوي بايد در دستگاه قضايي پيگيري شود، تصريح كرد: شكايت نمايندگان از موسوي تحويل دادستاني شده و اميدواريم كه اين دادخواست در دستگاه قضايي به طور جدي مورد بررسي قرار گيرد.

 



عضو كميسيون برنامه و بودجه مجلس اعلام كرد مقابله به مثل ايران در صورت ادامه انگشت نگاري در عربستان

عضو كميسيون برنامه و بودجه مجلس اعلام كرد در صورتي كه سعودي ها انگشت نگاري از زائران ايران را ادامه دهند ما نيز مقابله به مثل خواهيم كرد.
عزت الله يوسفيان در گفت وگو با فارس، با اشاره به انگشت نگاري سعودي ها از زائران ايراني در عربستان، گفت: مسافران حج با مسافران عادي متفاوت هستند، اين اقدام عربستان كم لطفي آنها را نسبت به زائران ايراني نشان مي دهد.
عضو كميسيون برنامه و بودجه مجلس شوراي اسلامي ادامه داد: نبايد فردي كه براي اجراي مراسم عبادي مي رود را به چشم ديگر نگاه كرده و از آنها انگشت نگاري كنند.
وي افزود: از اين اقدام به شدت گله مند هستيم و بايد مسئولان براي رفع اين مشكل اقدام كنند.
وي با بيان اينكه چرا مسئولان و مديران كشور تاكنون نتوانسته اند اين مشكل را برطرف كنند، گفت: هر سال در موسم حج مسائل گوناگون و تكراري ايجاد مي شود.
يوسفيان افزود: در طول سال مسئولان فرصت داشتند كه اين موضوع را حل كنند.
وي اضافه كرد: در صورتي كه سعودي ها انگشت نگاري از زائران ايراني را ادامه دهند ما نيز مقابله به مثل كرده و از آنها انگشت نگاري مي كنيم.

 



امضاي جاسوس هاي لانه پاي خيانت شيخ و مهندس (خبر ويژه)

بي اعتنايي مطلق مردم به دعوت سران اغتشاش براي حاشيه سازي در راهپيمايي روز ملي مبارزه با استكبار، نوعي دهن كجي به دعوت گروهك ها هم بود.
راهپيمايي يوم الله 13 آبان در حالي با شكوه تمام و حضور جمعيتي كم سابقه برگزار شد كه در كنار موسوي و كروبي، برخي گروهك هاي نشاندار وابسته به آمريكا هم خواستار حضور در تجمع ضد انقلابي براي ابراز وجود به اصطلاح جنبش سبز شده بودند. 5 گروهك «نهضت آزادي، جبهه ملي، فعالان ملي- مذهبي، حزب ملت، و همبستگي براي دموكراسي» در آستانه 13 آبان با صدور بيانيه اي مشترك از هواداران خود خواسته بودند در تجمع ضد انقلابي مورد حمايت موسوي و كروبي شركت كنند. همزمان گروهك فدائيان خلق، گروهك تروريستي منافقين و برخي عناصر سلطنت طلب نيز از حاشيه سازي براي يوم الله 13 آبان حمايت كرده بودند. بي بي سي با استناد به اظهارات برخي از اين عناصر احتمال داده بود صدها هزار نفر در مخالفت با جمهوري اسلامي تظاهرات كنند!!
آنچه در اين ميان مضحك تر و عبرت آموزتر از همه است اينكه، گروهك هايي - نظير جبهه ملي و نهضت آزادي- از تجمع انحرافي پيشنهادي موسوي و كروبي حمايت كرده بودند كه پس از آمريكا، بزرگ ترين ضربه را از تسخير لانه جاسوسي به دست دانشجويان مسلمان پيرو خط امام خوردند چرا كه اسناد جاسوسي و خيانت اين طيف پس از تسخير سفارت آمريكا به دست دانشجويان افتاد و براي آگاهي افكار عمومي منتشر شد.
ابراهيم يزدي سركرده گروهك نهضت آزادي كه از رابطين خوب سفارت آمريكا محسوب مي شد، در گفت وگو با سايت آشوب طلب جرس، اصل تسخير لانه جاسوسي را تخطئه نكرده و با شعار مرگ بر آمريكا مخالفت نموده اما در عين حال از تجمع ضدانقلابي به بهانه سالروز 13 آبان حمايت كرده بود!
حمايت جاسوسان نشاندار آمريكا از مشي كساني چون موسوي و كروبي، اين پرسش را به طور جدي پيش مي كشد كه آيا بايد منتظر انتشار اسناد مشابهي - لااقل درباره برخي حاميان نزديك و حلقه اصلي اطرافيان آنها- بود؟!
در هر صورت آنچه معلوم شد اين بود كه ننگ جاسوسي و خيانت گروهك هاي ياد شده با رنگ سبز پاك نشد هيچ كه رسوايي بزرگ تري را به ارمغان آورد. اين ننگ البته دامن مدعيان اصلاح طلبي به قرائت آمريكايي را هم گرفت.

 



اوباما فهميده كه اپوزيسيون جمهوري اسلامي عقيم است (خبر ويژه)

يك روزنامه آمريكايي با اعلام اينكه «باراك اوباما نمي خواهد اپوزيسيون جمهوري اسلامي را ناديده بگيرد» نوشت: دولت آمريكا به خاطر ضعف اپوزيسيون در ايران نمي تواند كلاه خود را به اين گروه آويزان كند.
لس آنجلس تايمز همچنين از قول مارك فاولر تحليلگر سابق سيا كه اينك رئيس ميز پرشيا هاوس در شركت مشاوره اي بوزآلن هاميلتون واشنگتن است، تأكيد كرد: جمهوري اسلامي به شدت اپوزيسيون را عقيم و خنثي كرده و گردن رهبري آن را زده است. من فكر نمي كنم كه جمهوري اسلامي از اپوزيسيون نگراني داشته باشد.
لس آنجلس تايمز مي افزايد: بسياري از تحليل گران هم بر اين باورند اپوزيسيون سبز توانايي عرضه كردن خود به عنوان يك نيروي آلترناتيو و جايگزين را از دست داده است. فلينت لورت و هيلاري مانلورت كه قبلاً از كارشناسان سيا و شوراي امنيت ملي و وزارت خارجه آمريكا بودند از دولت اوباما خواسته اند نتيجه انتخابات ايران را بپذيرد و با جمهوري اسلامي وارد تعامل شود.
اين روزنامه از قول كريم سجادپور كه از مشاوران دموكرات ها محسوب مي شود نوشت: دولت اوباما نمي تواند كلاهش را بر جنبش سبز بياويزد اما آن را ناديده نمي گيرد. آنها آگاه هستند كه بايد احتمال كنار آمدن با ايران را بدون ريختن آب سرد بر سر جنبش سبز در نظر بگيرند.

 



گويندگان چند ميليون دروغ ناگهان «هنگ» كردند! (خبر ويژه)

سايت ها و رسانه هاي وابسته به ضدانقلاب ديروز براي ساعت ها «هنگ» كردند!
اين رسانه ها كه به ويژه طي چند روز اخير بر شدت فعاليت هاي خود افزوده بودند و از مخاطبان دعوت مي كردند تا از تظاهرات ميليوني! ضدانقلابي در روز 13آبان جا نمانند، ديروز در مواجهه با تركيدن حباب تحليل ها و خبرهاي خود تا ساعاتي در حالت شوك و كما به سر بردند به نحوي كه برخي از آنها حتي تا ساعت 7 و 6 ديشب نيز از انتشار خبري درباره وعده قبلي خود خودداري كردند.
استقبال گرم و جانانه مردمي از تظاهرات ضدآمريكايي و ضداستكباري يوم الله 13آبان و در عين حال بي اعتنايي عمومي به دعوت ضدانقلاب،علت اصلي «هنگ»كردن سايت هاي ضدانقلاب بود. برخي از اين سايت ها و رسانه ها نيز براي خالي نبودن عريضه، از تصاوير آرشيوي تجمعات چند روز پس از انتخابات استفاده كردند تا برخي از مخاطبان ساده دل خود را فريب دهند.
اين رسانه ها روي دعوت كروبي و موسوي براي تجمعي در روز 13 آبان سرمايه گذاري كرده بودند و اين در حالي بود كه دعوت مذكور از آن جهت كه در تناقض و تعارض با مناسبت روز ملي مبارزه با استكبار بود، از ابتدا بي معنا به نظر مي رسيد ضمن اينكه سران اغتشاش با توجه به آبروريزي روز قدس در سر دادن شعارهاي اسرائيل پسند و آمريكايي، اين بار نسبت به تكرار شعارهاي تندي كه ماهيت آنان را نشان دهد، ابراز نگراني كرده بودند.به همين دليل هم معلوم نبود اگر كسي در دعوت آنها شركت كند بالاخره بايد به وظيفه خود عمل كند و به نفع آمريكا و بر عليه جمهوري اسلامي شعار دهد يا ساكت بماند.
بنابر گزارش هاي دريافتي فتنه سبز اين بار با ريزش به مراتب بيشتري نسبت به تجمع حاشيه اي روز قدس مواجه شده بود و به نسبت آن تجمع يك ماه و نيم پيش، تجمع چند ده نفره- و در يكي دو مورد حداكثر چند صدنفره- ديروز از انزواي بيشتر سران فتنه در ميان مردم حكايت مي كرد.
جريان رسانه اي ضد انقلاب از سايت رسمي وابسته به دولت هاي آمريكا و انگليس و فرانسه و آلمان تا سايت ها و رسانه هايي كه با كمك مالي و سياستگذاري دستگاه هاي اطلاعاتي و ديپلماتيك غربي توسط عناصر ضدانقلاب ايراني فعاليت مي كنند،طي يك ماه گذشته سرمايه گذاري كم سابقه اي روي راهپيمايي روز 13آبان كرده و براساس بافته هاي خود به اين توهم رسيده بودند كه جمعيتي چند ده ميليوني آنان را همراهي خواهد كرد. مروري بر دعوت ها و تحليل ها و گزارش هاي سايت هاي آشوب طلبي نظير موج سبز،جرس، روزنت، راديو زمانه،گويا نيوز، صداي آمريكا،بي بي سي، راديو فردا و... ده ها رسانه از اين دست نشان مي دهد كه آنها بارها بر تكرار راهپيمايي هاي ميليوني و تمام كردن كار جمهوري اسلامي در 13آبان (!!) تاكيد كرده بودند و با توجه به تكرار اين به اصطلاح تبليغات القايي و جنگ رواني، بيش از گذشته نزد مخاطبان خود،تبديل به عنوان چوپان دروغگو معرفي شده اند. در عين حال تعبير چند ميليون شايد غلط نباشد اگر اين رقم را به عنوان آماري از تعداد گزارش ها و خبرهاي دروغ همين رسانه ها در نظر بگيريم.

 



اگر شتر از سوراخ سوزن رد شد شما هم اردوغان مي شويد! (خبر ويژه)

يك سايت وابسته به حزب كارگزاران با فضاسازي دروغين ابراز اميدواري كرد «ميرحسين موسوي به اردوغان بدل شود».
سايت «جوانان فردا» كه تحت عنوان شاخه جوانان حزب كارگزاران فعاليت مي كند، مي نويسد: جنبش سبز از بسياري جهات به حركت اسلامگرايان ليبرال تركيه شباهت دارد. تركيه نيز با كودتاي پس از انتخابات مواجه بود و احزاب پيروز انتخابات، تعطيل و فعالان سياسي بازداشت و محاكمه مي شدند. اما امروز اردوغان نخست وزير تركيه است. آيا موسوي به اردوغان ايران بدل مي شود؟
اين در حالي است كه سايت ياد شده اذعان كرد «جنبش اگرچه سبز نام گرفته اما رنگين كماني از رنگهاست». قياس موسوي با اردوغان و اسلامگرايان تركيه از جهات مختلف مغالطه گونه و مع الفارق است چرا كه اردوغان با غيرتي ستودني و اسلامي، شيمون پرز رئيس رژيم صهيونيستي را ملامت و رسوا كرد اما در حاشيه سازي موسوي و كروبي براي راهپيمايي جهاني روز قدس، حاميان بي آبروي وي روي شعار مرگ بر اسرائيل خط كشيدند. و حتي مورد ستايش سران اين رژيم صهيونيستي قرار گرفتند. اردوغان همچنين برخلاف وادادگاني نظير موسوي كه مدام سياست هسته اي كشورمان را به بهانه هاي مختلف تخطئه مي كند، اعلام كرده سياست ايران در اين زمينه درست و مشروع است و رفتار غرب در اين زمينه با ايران غيرمنصفانه مي باشد. او همچنين با تبريك پيروزي دكتر احمدي نژاد در انتخابات و در واكنش به اعتراض روزنامه گاردين اعلام كرد «او دوست ماست».
اين سايت كارگزاراني همچنين از اين تغافل ورزيده كه اردوغان در كشور لائيك ها و ژنرال هاي حاكم آمريكايي، از اسلامگرايي خويش دفاع مي كند و مانند سخنگوي كارگزاران ابراز شرمندگي نمي كند كه بگويد ما ليبرال- دموكرات هستيم. اردوغان و عبدالله گل مانند جمهوري اسلامي ايران، با رأي مردمي اسلامگرا روي كار آمدند و مردم تركيه همانند مردم ايران عناصر لائيك و دست نشانده آمريكا را به تدريج كنار زدند. آمريكايي ها همچنان كه در تركيه تلاش بي حاصلي را براي حذف اسلامگرايان به كار بستند اما ناكام ماندند، در ايران هم سرمايه گذاري گسترده را براي روي كار آوردن عناصر مرعوب- و بعضا هماهنگ با واشنگتن- به كار بستند اما به تدريج بر شكست هايشان افزوده شد كه نمونه بارز آن انتخابات اخير رياست جمهوري بود.
كارگزاراني ها اگر هم دنبال نمونه هايي براي شبيه سازي خود مي گردند بايد سراغ كساني چون نجدت سزر يا آتاتورك بروند يا بسياري از كودتاگران و غاصباني كه در تركيه يا كشورهاي مرتجع منطقه با حمايت آمريكا و انگليس به جنگ رأي و انتخاب مردم رفتند.
اين نيز گفتني است كه مهاجراني از عناصر ارشد كارگزاران هم اكنون به كاسه ليسي آمريكا و انگليس و اداي اظهارات سخيف عليه جمهوري اسلامي مشغول است، همان كسي كه روزي زينت كابينه اصلاحات شمرده مي شد.
به تعبيري «اگر شتر از سوراخ سوزن رد شد» شما هم اردوغان مي شويد.

 



چشم جريان تحت الحمايه آمريكا و انگليس روشن! (خبر ويژه)

سران آمريكا و انگليس و فرانسه و دبيركل سازمان ملل پس از اعلام لغو مرحله دوم انتخابات افغانستان (به خاطر اعتراض عبدالله عبدالله) و معرفي حامد كرزاي از سوي كميسيون انتخابات اين كشور به رياست جمهوري، بلافاصله رياست جمهوري را به كرزاي تبريك گفتند.
جريان سياسي و رسانه اي وابسته به آمريكا و انگليس در ايران طي هفته هاي اخير تلاش كرده بودند انتخابات ايران و افغانستان را شبيه سازي كنند و آمريكا و انگليس را حامي دموكراسي و راي مردم در افغانستان نشان دهند و حتي ادعا كنند افغانستان به خاطر حضور دولت هاي استعماري، از دموكراسي اي برخوردار است كه ايران از آن برخوردار نيست!
آنچه در اين ميان جالب است تبريك هاي سران دولت هاي آمريكا و انگليس به كرزاي- متهم به تقلب- است. باراك اوباما و گوردون براون بلافاصله پس از به هم خوردن مرحله دوم انتخابات با حامد كرزاي تماس گرفتند. به گزارش راديو فردا و بي بي سي اوباما در گفت وگوي تلفني با كرزاي، ضمن تبريك براي انتخاب مجدد، گفته است «انتخابات همراه با بي نظمي بود اما خرسندم كه سرانجام اين مسئله به كمك قانون اساسي افغانستان حل و فصل شد. شما رهبر قانوني و مشروع افغانستان هستيد. ما بايد فصل تازه اي در امر كشورداري رقم بزنيم و شما ريشه كني فساد را شدت ببخشيد.»
اوباما پس از اين گفت وگو اظهار داشت: آقاي كرزاي مرا مطمئن كرد كه اهميت مقطع فعلي را درك مي كند.
اظهارات اوباما از آن جهت قابل تامل است كه حامد كرزاي با كمك مستقيم دولت بوش روي كار آمد و در دوره اشغال افغانستان كشت و توليد مواد مخدر چند ده برابر شد و در تجارت مذكور، آمريكا به كمك برادر حامد كرزاي (محمد والي) نقش اصلي را داشت.
اخيرا نيويورك تايمز فاش كرد برادر كرزاي از چند سال پيش در ارتباط مستقيم با سازمان سيا مي باشد و حقوق دريافت مي كند.
همزمان با تماس اوباما، رابرت گيبز سخنگوي كاخ سفيد هم گفت: انتخاب مجدد آقاي كرزاي به واشنگتن براي معين كردن استراتژي جنگ كمك مي كند.
در اقدامي هماهنگ، گوردون براون نخست وزير رژيم انگليس هم با حامد كرزاي تماس گرفت و رياست جمهوري وي را تبريك گفت. بي بي سي از قول يك سخنگوي براون گفت: «در اين تماس تلفني، دو طرف درباره اهميت اقدام فوري براي طراحي يك برنامه ايجاد وحدت براي آينده افغانستان گفت وگو كردند.»
ساركوزي رئيس جمهور فرانسه هم ضمن تبريك به حامد كرزاي گفت: «پاريس از شما پشتيباني كامل مي كند.» وي همچنين از متانت عبدالله عبدالله در كنار كشيدن از مرحله دوم انتخابات تشكر كرد!
بان كي مون دبيركل سازمان ملل هم در قبال انتخابات پرشكوه كشورمان موضعي مغرضانه و ابهام پراكنانه اتخاذ كرده بود، ضمن تبريك به كرزاي، گفت: «من از تصميم كميسيون مستقل انتخاباتي افغانستان به خاطر لغو دور دوم انتخابات و اعلام نام حامد كرزاي به عنوان برنده استقبال مي كنم.»
سفارت آمريكا در كابل نيز با صدور بيانيه اي اعلام كرد: «ما به آقاي كرزاي به خاطر پيروزي در اين انتخابات تاريخي تبريك مي گوييم و منتظر آغاز همكاري با او هستيم.»
دولت آمريكا هم خطاب به آقاي عبدالله نوشته است: «ما همچنين به آقاي عبدالله و ديگر نامزدهاي انتخابات رياست جمهوري بخاطر تلاش هايشان براي تقويت آينده دموكراتيك افغانستان تبريك مي گوييم.»!!
گفتني است سران آمريكا و انگليس برخلاف افتضاحي كه در افغانستان به بار آوردند، حاضر نشدند به انتخاب پرشكوه ملت ايران احترام بگذارند و متقابلا تلاش كردند انتخابات انجام شده را مخدوش جلوه دهند.

 


صفحه (14)


صفحه (3)


صفحه (2)

     


(صفحه(12(صفحه(6(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14