(صفحه(12(صفحه(6(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


پنجشنبه 14 آبان 1388- شماره 19504
 

صفحه (14)

صفحه (3)

صفحه (2)

     
حمله اراذل با نوار «سبز اموي» به دكتر مرندي
در حاشيه تظاهرات 13 آبان به آمريكا بگوييد ؛ ايران خريدني نيست سازش نمي پذيرد
مرگ جنبش سبز اموي در 13 آبان سبز فقط سبز نبي (ص)
معاون مطبوعاتي و اطلاع رساني وزارت ارشاد در خبرگزاري فارس:
رسانه هاي ما بايد ركن استمرار انقلاب اسلامي و مردم سالاري ديني باشند
چشم به راه سپيده
13 آبان امسال پرخروش تر از هميشه سيلي ملت ، اشك آمريكا را درآورد
معاون سازمان بازرسي كل كشور: عملكرد سازمان ميراث فرهنگي رضايت بخش نيست
آلودگي هاي ميكروبي خزر بيش از حد استاندارد است
برگزيدگان استاني روش هاي نوين تدريس تقدير شدند
احداث مدارس 100روزه بر حسب ضرورت
محمدحسين صفارهرندي: برخي از اعتبار تسخير لانه جاسوسي براي منافع خود استفاده كردند
نرم افزار خودآموز عربي تدوين و توليد شد
وزير جهاد كشاورزي خبر داد محوريت حمايت از بخش كشاورزي در برنامه پنجم توسعه
اخبار ادبي و هنري



حمله اراذل با نوار «سبز اموي» به دكتر مرندي

ديروز حوالي ظهر و بعد از پايان تظاهرات 13 آبان دكتر مرندي وزير اسبق بهداشت و نماينده كنوني مجلس شوراي اسلامي كه با خودروي شخصي خود در حال بازگشت به منزل بود مورد حمله تعدادي از اراذل و اوباش قرار گرفت. اراذل و اوباش ياد شده در حالي كه نوار سبز به مچ بسته و به قمه و ميلگرد مسلح بودند و شعار «مرگ بر حكومت ديني»! و «درود بر موسوي» سرداده بودند با استفاده از ترافيك سنگين خيابان سرافراز- فاصله دو خيابان شهيد بهشتي و شهيد مطهري- به خودروي دكتر مرندي حمله ور شده و با شكستن شيشه هاي خودرو و سوراخ كردن سقف آن بوسيله قمه، قصد آسيب رساندن به وي را داشتند كه ناكام ماندند. در جريان حمله اراذل و اوباش به دكتر مرندي، چند نفر ديگر از همراهان اراذل و اوباش به فيلمبرداري مشغول بودند.
گفتني است برخي از بازداشت شدگان حوادث بعد از انتخابات به استخدام اراذل و اوباش براي خرابكاري و حمله به مردم اعتراف كرده اند.

 



در حاشيه تظاهرات 13 آبان به آمريكا بگوييد ؛ ايران خريدني نيست سازش نمي پذيرد

¤ با اينكه آغاز برنامه ساعت 10 صبح اعلام شده بود ، اما سيل دانش آموزان وجوانان تقريبا در ساعت 30/8 دقيقه ، محدوده خيابان طالقاني حد فاصل خيابان مفتح تا سپهبد قرني را پر كرده بود .
¤ پخش سرودهاي حماسي مرگ بر آمريكا و سرودهاي مشابه از بلندگوهاي يكي دو خودروي مستقر در خيابان طالقاني ، شور و نشاط خاصي به مراسم داده بود .
¤ پوسترهاي بزرگ و البته سبز رنگي از شهيد آيت الله دكتر بهشتي در دستان دانش آموزان و دانشجويان تابلو شده بود كه جمله معروف اين قرباني ترور را خطاب به رئيس جمهور وقت آمريكا بر آن ثبت كرده : «بشنو اين فرياد خشمگينانه ملت ما را ، ببين ! ببين كه چگونه اين ملت فرياد مي زند كه مرگ بر آمريكا ، مرگ بر سازشكار».
¤رنگ سبز اتفاقا در اين روز جلوه خاصي داشت: پوسترهاي شهيد بهشتي با شعارهاي ضد آمريكايي موصوف ، سر بند هاي سبز رنگ «لبيك يا خامنه اي» بر پيشاني دختران و پسران دانش آموز و سبزي پرچم سه رنگ جمهوري اسلامي ايران !
¤ چهره هاي بي استثنا خندان و بشاش و پر نشاط دختران و پسران دانش آموز كه دسته دسته از گوشه و كنار و از كوچه ها و خيابانها مثل جويهايي كه به سيل خروشاني مي پيوندند ، روح اميد و سر زندگي و انرژي مثبت را به ديگران مي دادند .
¤ تصاويري كه در پوسترها در دست مردم تابلو شده است محدود به همين چند نفر بود : امام خميني ، آيت الله خامنه اي ، شهيد آيت الله دكتر بهشتي ، و پوسترهايي كه جملاتي از دكتر احمدي نژاد و شهيد همت بر آن نقش بسته بود .
¤ در پوستري كه تصوير شهيد همت زينت بخش آن است، اين جمله از وصيتنامه او نقش بسته بود : روشنفكران به اين انقلاب بسيار لطمه زدند ، زيرا نه آن را مي شناختند و نه برايش زحمت و رنجي متحمل شده اند .
¤ برخي از شعارهاي جمعيت بجز شعار هميشگي «مرگ بر آمريكا» و «مرگ بر اسرائيل» عبارت بود از : اين همه لشكر آمده - به عشق رهبر آمده ، يكرنگ مانده ملت ؛ آقا ! سرت سلامت ، آقا ! غمت نباشد ، و: به آمريكا بگوييد : ايران خريدني نيست ؛ سازش نمي پذيرد.
¤ مجري برنامه اعلام كرد كه مراسم امروز مستقيما از سوي رسانه ملي و برخي رسانه هاي جهاني پخش مي شود . اين ابتكار جالب و نشانه اعتماد به نفس گردانندگان مراسم بود .
¤ برنامه دقيقا راس ساعت 10 صبح بدون ثانيه اي كم و زياد آغاز شد و با تلاوت آياتي از كتاب خدا و سپس سرود جمهوري اسلامي ايران ادامه پيدا كرد . سرود توسط گروه موزيك نظامي اجرا شد اما كلام نداشت ؛ كلام آن را صداي هماهنگ جمعيت اجرا كردند .
¤ يكي از خبرنگاران عكاس كه دقايقي بعد از ساعت 10 صبح به خيابان طالقاني رسيده بود ، مي گفت از ميدان هفتم تير پياده آمده ام . پرسيدم : آنجا خبري نبود ؟ گفت : برخي افراد در حال بالا آمدن از پله هاي مترو شعارهايي مي دادند ولي وقتي وارد ميدان مي شدند و هيچ كسي را همراه خود نمي ديدند و از طرفي با شعارهاي كوبنده مردم مواجه مي شدند ساكت مي شدند و برخي به آرامي دستبندهاي سبز خود را باز مي كردند !
¤ خانم رسولي از دانش آموزان و آقاي مهدوي از دانشجويان ، بيانيه هاي كميته هاي دانش آموزي و دانشجويي مراسم 13 آبان را قرائت كردند.
¤ دكتر غلامعلي حداد عادل سخنران مراسم است كه مثل هميشه با آرامش به بيان مطالب خود مي پردازد ، در وسط سخنان او دو بار جمعيت با فريادهاي الله اكبر و شعارهاي مرگ بر آمريكا سخنان او را تاييد كردند، يكي آنجا كه به سه اتفاق روي داده در اين روز پرداخت و در بيان حادثه سوم يعني تسخير لانه جاسوسي به فرمايش امام خميني اشاره كرد كه از اين حادثه به انقلاب دوم و انقلابي بزرگتر از انقلاب اول ياد كرده بودند . دوم آنجا بود كه حداد عادل به كساني پرداخت كه به مناسبت 13 آبان بيانيه صادر كردند اما به مهمترين حادثه تاريخي در اين روز يعني تسخير سفارت آمريكا كوچكترين اشاره اي نكردند .
¤ جمعيت در اواسط سخنراني حداد عادل ، ديگر انتها ندارد . از اين طرف جمعيت تا چهارراه بعدي در خيابان طالقاني هم ادامه پيدا كرده ، از پايين تا سميه و از بالا تا نزديك ميدان هفتم تير .
¤ عكاس كيهان در بازگشت از مراسم مي گويد : مردم پس از پايان مراسم به طور خودجوش به سمت ميدان هفتم تير حركت كردند و در مقابل شعار عده اي كه مي گفتند : يا حسين ! جواب مي دادند : كربلااااا ! و نيز جواب مي دادند : آمريكاي فريبكار ! نماد سبزوبردار ، مرگ بر ديكتاتور مخملي ، سبز فقط سبز علي ؛ لعنت به سبز اموي !
¤ در روزنامه ، به سايتها مراجعه مي كنيم . سايتهاي ضد انقلاب در سردرگمي عجيبي هستند . بي بي سي بدون داشتن خبر دندانگير و باب طبعي ، تنها اشاره كرده است كه تظاهرات 13 آبان با حضور عده اي در تهران برگزار شد .
¤ ظاهرا يكي دو ساعت پس از اينكه مردم خيابانها را ترك كرده اند ، عده اي حدود 100 تا 150 نفر فرصت جولان پيدا كرده اند. يكي از خبرنگاران كه از ميدان انقلاب آمده مي گويد : يكي ازاغتشاشگران در ميدان به يك مامور انتظامي فحش بسيار ركيكي داد. مامور با اينكه بسيار سرخ شده بود گفت : اگر بيش از اين هم فحش بدهي ، اين آرزو را به گور خواهي برد كه واكنشي نشان بدهم . خبرنگار ما در اين لحظه مشاهده كرد همراه فرد اغتشاشگر كه داشت از اين حادثه ! با دوربين تلفن همراه فيلم مي گرفت آن را خاموش كرد ! ظاهرا اين اتفاق در ميدان هفتم تير نيز روي داده است و سرباز مزبور تنها لبخندي حواله فرد فحاش نثار كرده است !
¤ در حدود ساعت 14 نيز عده اي حدود 100 تا 150 نفربه طور پراكنده در محدوده خيابان ولي عصر «عج» بين چهارراه تا ميدان وابتداي فاطمي بالا و پايين مي رفتند و مي آمدند و شعار مي دادند .از نكات جالب اينكه عده اي از اين افراد كه حدود 10 تا 12 نفر بودند شعار مي دادند : نه موسوي ، نه احمدي ؛ فقط رژيم پهلوي . كه مردم با شعار «مرگ بر مزدور آمريكايي» آنها را به فرار واداشتند.
¤ همچنين تني چند از جوانان اغتشاشگر كه عليه موسوي هم شعار مي دادند و انتظار داشتند كه او هم در تظاهرات شركت كند ، پارچه سبز رنگي را به شكل تابوت به صورت چهار نفره حمل مي كردند و مي گفتند : اين تشييع جنازه جنبش سبز است ! آنها همچنين بدون اسم بردن از كسي شعار مي دادند: مرگ بر تو ، مرگ بر تو ، مرگ بر تو !
¤ جالبترين حاشيه ديروز هم احتمالا اين است كه اغتشاشگران كه از كمي تعداد خود وعدم همراهي مردم با آنها بشدت احساس وحشت كرده بودند ، در سايتي ضد انقلابي كه مطالب خود را لحظه به لحظه در آن منتشر مي كنند آورده اند: از كمي تعداد ناراحت نباشيد ، اشتباه استراتژيك ما اين بود كه يك روز غير تعطيل را براي تظاهرات انتخاب كرديم ، خواهش مي كنيم تا يكي دو ساعت ديگر هم تحمل كنيد و در خيابان بمانيد ، ادارات كه تعطيل شوند مردم به ما ملحق مي شوند !!
¤ باران حسابي روز قبل ، هواي تهران را بشدت دلپذير كرده است . از افق ، كوههاي رشته كوه البرز با برفي كه بر ستيغ آن نشسته در ميان آسمان آبي كمياب تهران ، روز 13 آبان امسال را به روزي ماندگار و خاطره انگيز تبديل كرد...

 



مرگ جنبش سبز اموي در 13 آبان سبز فقط سبز نبي (ص)

رنگ سبز كه در فرهنگ ايراني- اسلامي نمادي مقدس و معنوي به شمار مي رود، در حوادث پس از انتخابات رياست جمهوري از سوي اقليتي قانون گريز و اغتشاشگر مي رفت تا به نقابي براي پوشاندن مقاصد سياه تبديل شود اما ديروز جوانان انقلابي ايران زمين، در راهپيمايي پرشكوه 13 آبان اميد دشمنان را به يأس مبدل كردند.
هزاران تن از دانش آموزان و دانشجويان غيور با پوشيدن لباس و بستن سربندهاي سبز كه مزين به اذكار «يا مهدي ادركني»، «يا زهرا»، «عاشقان شهادت» و... بود شعارهايي همچون «سبز فقط سبز نبي» را در حمايت از «جنبش سبز علوي» سردادند. اين جوانان كه عكس هايي از شهيد همت و باكري را نيز در دست داشتند، نسبت به سوءاستفاده اندكي اغتشاشگر از اعتقادات ديني ملت ايران هشدار دادند.
رئيس كميسيون امنيت ملي و سياست خارجي مجلس در پاسخ به اين سؤال شيطنت آميز خبرنگار آلماني كه پرسيد روي يك ديوار نوشته شده 13آبان روزي سبز است، تاكيد كرد: رنگ سبز متعلق به ائمه اطهار(ع) است و هيچ كس حق ندارد از آن سوءاستفاده كند.
علاءالدين بروجردي گفت: امروز جنبش سبز علوي نيز براي مقابله با سوءاستفاده ها شكل گرفته است.

 



معاون مطبوعاتي و اطلاع رساني وزارت ارشاد در خبرگزاري فارس:
رسانه هاي ما بايد ركن استمرار انقلاب اسلامي و مردم سالاري ديني باشند

معاون مطبوعاتي و اطلاع رساني وزارت ارشاد گفت: رسانه هاي ما بايد ركن استمرار انقلاب اسلامي و ركن چهارم نظام مردم سالاري ديني باشند.
محمدعلي رامين در جمع كاركنان خبرگزاري فارس گفت: فتنه هايي كه امروز مي بينيد ناشي از 20 سال جريان سازي هايي است كه برخي افراد شاخص و برجسته و مدعي پيروي از امام خميني«ره» انجام داده اند.
وي تصريح كرد: آن ها كليد واژه «عدالت» را به «توسعه»، «مستضعفين» را به «قشر آسيب پذير» و «مستكبرين» را به «قدرت هاي جهاني» تبديل كردند، تا امروز بتوانند زير پرچم قدرت هاي جهاني عليه ولي فقيه زمان موج آفريني كنند.
رامين ادامه داد: اين افراد به همت و مديريت استكبار جهاني كه به آن قدرت هاي جهاني مي گويند مابقي كليد واژه هاي قرآني امام خميني (ره) را نيز از ما گرفتند.
وي با ابراز خرسندي از حضور در ميان كاركنان خبرگزاري فارس خبرگزاري را رسانه اي ارزشمند خواند و گفت: حضور در خبرگزاري فارس را جزو نكات مثبت پرونده زندگي خود تلقي مي كنم كه توانستم در چنين روزي در جمع كاركنان فارس حاضر شوم و با آن ها نماز بخوانم و به شما بگويم كه سيستم امام خميني را كه امت و امامت است، احيا كنيد و بدانيد كه اگر امروز بعد از 22 سال كه از دوران دفاع مقدس مي گذرد رزمندگان دفاع مقدس را تكريم، تجليل و تعظيم مي كنيم و هرچه اين كار را بكنيم باز هم كم است؛ در عرصه رزم فرهنگي و جهاد رسانه اي نيز هر كسي اين مفاهيم عالي را احيا كند و در مقابل تهاجم فرهنگي و رسانه اي دشمن، تهاجم كند، با پرچمداري نائب امام زمان ، موجب پيروزي جهانيان در مقابل مستكبران خواهد بود.
وي افزود: يكي از وظايفي را كه براي خودم تعريف كردم اين است، به جاي اين كه در دفتر كارم بنشينم تا ديگران به ديدار من بيايند، خودم به ديدار رسانه ها بروم و به آنها بگويم براي همه كارهاي خوبتان دستبوس شما هستم و رسانه ها مي توانند ركن استمرار انقلاب اسلامي و ركن چهارم نظام مردم سالاري ديني باشند.

 



چشم به راه سپيده

تو را غايب ناميده اند، چون «ظاهر» نيستي، نه اينكه «حاضر» نباشي.
«غيبت» به معناي «حاضرنبودن»، تهمت ناروائي است كه به تو زده اند و آنان كه بر اين پندارند، فرق ميان «ظهور» و «حضور» را نمي دانند، آمدنت كه در انتظار آنيم به معناي «ظهور» است، نه «حضور» و دلشدگانت كه هر صبح و شام تو را مي خوانند، ظهورت را از خدا مي طلبند نه حضورت را. وقتي ظاهر مي شوي، همه انگشت حيرت به دندان مي گزند با تعجب مي گويند كه تو را پيش از اين هم ديده اند. و راست مي گويند، چرا كه تو در ميان مائي، زيرا امام مائي. جمعه كه از راه مي رسد، صاحبدلان «دل» از دست مي دهند و قرار از كف مي نهند و قافله دل هاي بي قرار روي به قبله مي كنند و آمدنت را به انتظار مي نشينند...
و اينك اي قبله هر قافله و اي «شبروان را مشعله»، در آستانه آدينه اي ديگر با دلدادگان ديگري از خيل منتظرانت سرود انتظار را زمزمه مي كنيم.
سپيده و نور
از افق هاي دور مي آيي
از ميان مه و سپيده و نور
در تو جاري است آيه تطهير
در تو پيداست روح سبز ظهور
¤
چهره ات زير سايه اي از غم
در نگاهت ترنم باران
باشكوه و وقار مي آيي
تا غم و رنج را دهي پايان
¤
هم چو ابري سپيد نرم و سبك
سايه مي گستري بر آنچه كه هست
در دلت چشمه سار روشن عدل
ذوالفقار علي ترا در دست
¤
از ميان لبت كلام خدا
مي تراود چو عطر ياس سپيد
مي شكوفد درون سينه ما
با كلامت شكوفه هاي اميد
¤
از افق هاي دور مي آيي
با تو عطر بهار مي آيد
ديده بي تاب لحظه ديدار
كه به سر انتظار مي آيد
¤
آسماني ترين حضوري تو
جلوه صبري و شكيبايي
شاه بيت سروده هستي
غزلي دلنشين و رويايي
¤
مي تراود ترا گل نرگس
مي نوازد ترا نسيم سحر
مي سرايد ترا ستاره صبح
تو كجايي؟ كجايي اي ياور؟
¤
آخرين جلوه جمال وجود
عاشقانه ترين سرودي تو
پرتمناترين ترانه عشق
معني عالم وجودي تو
¤
اي پيام آور سپيده و نور
پر صداقت ترين بهاراني
بر كوير جهان تشنه ببار
اي بهاران سبز و باراني
زهرا پيشرفت
شعله آواز
بغضي مي آيد مي نشيند در گلويم
هر دفعه كه مي خواهم از چشمت بگويم
ني مي زند هر جمعه با حزن غريبي
بومي ترين چوپان دنيا در گلويم
چيزي شبيه يك شبح، در هاله اي سبز
مي آيد و قد مي كشد در پيش رويم
فرصت بده اي چشمه آتش كه يك بار
در شعله آواز تو چشمي بشويم
زيباترين ياس سپيد سمت باران!
در حسرتم تا عطر نامت را ببويم
آه اي غزل هايم همه مديون چشمت
آخر چگونه مي شود از تو نگويم؟
احد چگيني

 



13 آبان امسال پرخروش تر از هميشه سيلي ملت ، اشك آمريكا را درآورد

سرويس سياسي-
برغم تحركات رسانه هاي غربي ديروز راهپيمايي 13آبان در تهران باشكوه تر از سالهاي پيش و با حضور انبوه مردم برگزار شد و جريان فتنه گر موسوم به جنبش سبز كه به زحمت جمعيت آنها از چند صد نفر تجاوز مي كرد، در اجراي تمامي فتنه هاي برنامه ريزي شده خود ناكام ماند؛ به طوري كه بسياري از تحليلگران عقيده دارند آمريكا ديروز آخرين اميدهاي خود را هم از دست داد.
گروههاي شركت كننده در راهپيمايي باشكوه 13آبان با سر دادن شعارهاي «خوني كه در رگ ماست هديه به رهبر ماست»، «مرگ بر منافق» و... مراسم روز ملي مبارزه با استكبار جهاني را در برابر لانه جاسوسي برگزار كردند.
در اين مراسم غلامعلي حداد عادل، رئيس كميسيون فرهنگي مجلس روز 13آبان را يادآور مفهوم «استقلال» خواند و تاكيد كرد: مردم در دوران قاجار و پهلوي ها مي دانستند كه استقلال كشور مخدوش شده است. مردم به ويژه نسل حاضر در انقلاب، دخالت مالكانه آمريكا را از 28مرداد 32 تا 22بهمن 57 در حافظه داشتند. نمونه بارز دخالت آمريكا در استقلال ايران احياي كاپيتولاسيون يا حذف مسئوليت كنسولي بود.
رئيس كميسيون فرهنگي مجلس شوراي اسلامي، با تاكيد بر اين كه آمريكا در پيروزي انقلاب بيش از هر چيز از مردم سالاري ديني وحشت داشت، گفت: اين وحشت در انتخابات 22 خردادماه 88 قابل مشاهده است. وقتي 40ميليون نفر با 85 درصد مشاركت پاي صندوق ها حاضر شدند، وقتي مردم با آن نظم، شور و آزادي مدني انتخابات را برگزار كردند زنگ خطر براي آمريكا به صدا درآمد.
وي تاكيد كرد: آمريكا از الگو شدن مردم سالاري ديني ايران وحشت دارد به همين دليل موضوع تقلب در انتخابات را دامن زد و شيريني حضور باشكوه و انبوه مردم را در كام آنان تلخ كرد و از افرادي كه ادعا كردند در انتخابات تقلب شده حمايت كرد.
حداد عادل افزود: كساني بودند كه در عصر روز انتخابات اعلام كردند پيروز شدند و فرداي انتخابات گفتند در انتخابات تقلب شده است. اين افراد كساني بودند كه نه براي پيروزي و نه براي تقلب دليلي مطرح نكردند.
رئيس كميسيون فرهنگي مجلس شوراي اسلامي، تاكيد كرد: آن كسي كه از آرا صيانت كرد و در برابر سايت ها و پايگاههاي اينترنتي ايستادگي و حمايت كرد مقام معظم رهبري بود. مقام معظم رهبري مثل هميشه و همانند امام(ره) از آراي مردم حمايت كردند. سخن منطقي و صريح رهبري اين بود كه دلايل تقلب را از راههاي قانوني دنبال كنيد. ايشان تاكيد كردند جمهوري اسلامي اهل تقلب نيست و از سران فتنه خواستند اردوكشي هاي خياباني متوقف شود اما آنان توجه نكرده و هم سويي با بيگانگان را ادامه دادند.
وي اظهار كرد: امروز نيز بيانيه مي دهند ولي از تسخير لانه جاسوسي سخني به ميان نمي آورند و اين حيرت آور است كه كسي از 13آبان سخن بگويد ولي از اين واقعه مهم سخني نگويد. اين بيانيه كه سخني از ظلم و ستم آمريكا در قبل و بعد از انقلاب به ميان نياورده به مذاق آمريكا خوش آمده و از شبكه هاي آمريكايي پخش مي شود. اين آقايان جواب ايثارگران، شهدا و جانبازان را چگونه مي دهند؟ فرداي قيامت آنها پاسخ امام(ره) را چگونه خواهند داد؟
حداد عادل افزود: اين هايي كه دم از امام(ره) مي زدند و مي زنند جواب فرزندان امام(ره) يعني دانش آموزان و دانشجويان را چه خواهند داد؟ اينان بايد پاسخ دهند كه دشمنان ايران بيشتر خوشحال شدند يا ملت ايران و عجيب اين است كه افرادي براي سازش در مجلس ششم تلاش مي كردند امروز در مسئله هسته اي اظهار نگراني و دلسوزي مي كنند و در واقع مي خواهند خود را در اين باره نگران نشان دهند.
آمريكا دشمن شماره يك
ملت ايران و مظلومان جهان
همچنين شركت كنندگان در مراسم روز ملي مبارزه با استكبار جهاني طي قطعنامه اي وحدت و وفاق ملي تنها بر محوريت ولايت فقيه را در عبور از توطئه هاي نظام استكبار كارآمد دانستند.
راهپيمايان روز سيزدهم آبان در قطعنامه خود تاكيد كردند كه تا هنگامي كه آمريكا مداخله در امور داخلي ايران را همچنان سرلوحه سياست خارجي خود مي داند و از هرگونه توطئه عليه اسلام و انقلاب فروگذار نمي نمايد هيچ گونه مذاكره و رابطه اي را به رسميت نمي شناسيم بلكه آمريكا را همچنان دشمن شماره يك ملت ايران و مظلومان جهان مي دانيم.
در بخش ديگري از اين قطعنامه آمده است: ملت بزرگ ايران حماسه آفريني در انتخابات رياست جمهوري دوره دهم را كه مشاركت سياسي بي نظير در جهان محسوب مي گردد، افتخار ملي دانسته و هرگونه رفتار، موضع گيري و اقدامي را كه پايه هاي جمهوريت و اسلاميت نظام را زير سؤال ببرد و دشمنان قسم خورده ملت را شاد نمايد به شدت محكوم نموده و به فرموده رهبر فرزانه انقلاب، «آمريكايي ها به برخي مسائل و غائله هاي بعد از انتخابات دل خوش نكنند زيرا جمهوري اسلامي ايران عميق تر و ريشه دارتر از اين حرف ها است و نظام اسلامي بر حوادث بسيار سخت تر از اين مسائل هم فائق آمده است» و لذا اين فرموده رهبري موضع قاطع ملت ايران است.
مرگ جنبش سبز آمريكايي
با وجود برنامه ريزي چند هفته اي و گسترده داخلي و خارجي، تمامي طراحي هاي آشوبگران و اربابان خارجي آنها در روز 13 آبان ناكام ماند به گونه اي كه عملا مي توان گفت جنبش سبز آمريكايي در ايران اكنون كاملا مرده است.
روز گذشته و در حالي كه رسانه هاي وابسته به جريان فتنه گر در فضاي اينترنت و همچنين شبكه هاي ماهواره اي مانند بي بي سي فارسي و تلويزيون صداي آمريكا بيش از 15 روز است مردم تهران و ديگر شهرهاي بزرگ ايران را براي پيوستن به آشوب ها در روز 13 آبان تحريك مي كنند، مجموعه تحركات آشوبگران با بي اعتنايي كامل مردم مواجه شد و با بي آبرويي كامل ناكام ماند.
آشوبگران از چند روز قبل برنامه ريزي هاي مفصلي براي روز 13 آبان انجام داده بودند تا شايد بتوانند ماهيت ضد آمريكايي و ضد استكباري اين روز را تحت تاثير قرار بدهند و آن را به فرصتي براي فتنه گري در شهرهاي بزرگ تبديل كنند. اولين برنامه آشوبگران كه حمايت افرادي مانند مهدي كروبي و ميرحسين موسوي را هم با خود داشت اين بود كه به جاي سفارت امريكا تجمعي روبروي سفارت روسيه ترتيب بدهند. اين اقدام كه به فرموده امام راحل (ره) هدفي جز به فراموشي سپرده شدن شعار مرگ بر امريكا ندارد ديروز به طور كامل ناكام ماند و هيچ تجمعي جلوي سفارت روسيه برگزار نشد. برخي از شنيده هاي خبرنگار كيهان حاكي از آن است كه آشوبگران با اين استدلال كه «نبايد روابط خود را با قدرت هاي بزرگ خراب كنند» از تجمع جلوي سفارت روسيه منصرف شده اند! سازمان مجاهدين هم روز سه شنبه از آشوبگران خواسته بود جلوي هيچ سفارتخانه خارجي تجمع نكنند.
مهم ترين فاز برنامه جريان آشوبگر اما اين بود كه به ناآرامي روز 13 آبان ماهيت دانشجويي ببخشد تا بعدا نيز بتواند از تبعات آن در محيط دانشگاه ها تا روز 16 آذر بهره برداري نمايد. به همين منظور برنامه آشوبگران اين بود كه از مبدا دانشگاه هاي تهران و اميركبير به سمت ميدان هفت تير راهپيمايي هايي ترتيب بدهند. اين پروژه هم روز گذشته مطلقا مجال اجرا نيافت. ديروز با وجود اينكه با تصميم حراست هاي دانشگاه هاي تهران و اميركبير درهاي اين دو دانشگاه كاملا باز بود هيچ دانشجويي از اين دو دانشگاه خارج نشد و لذا راهپيمايي مورد نظر آشوبگران به هيچ وجه شكل نگرفت.
به اين ترتيب، آشوبگران كه نتوانسته بودند جمعيتي بيش از چند صد نفر بسيج كنند، محل تمركز خود را ميدان هفت تير قرار دادند. به فاصله كمتر از چند ساعت از حضور اين عده در ميدان هفت تير كه با درگيري هاي پراكنده با نيروي انتظامي همراه بود مردم انقلابي تجمع كننده روبروي لانه جاسوسي آمريكا كه تعداد آنها اين بار بيش از 3 برابر سال هاي گذشته تخمين زده مي شد به سوي ميدان هفت تير سرازير شدند و در زماني كمتر از چند دقيقه و با فرار دستجمعي آشوبگران ميدان هفت تير به تسخير تظاهركنندگان انقلابي درآمد.
پس از اين حادثه، آشوبگران كه به شدت از مواجهه با خيل راهپيمايان انقلابي پرهيز مي كردند به خيابان هاي مطهري، بهشتي و چند خيابان مابين آنها گريختند و در آن خيابان ها هم كاري بيش از آتش زدن سطل هاي آشغال وسنگ پراكني به جانب مردم از آنها برنيامد. تهران از حدود ساعت 4 بعد از ظهر ديروز كاملا آرام بود و جريان آشوبگرا كه ليدرهاي اصلي آنها شناسايي و دستگير شده اند، يكي از سهمگين ترين ضربه هاي چند ماه گذشته را دريافت كرد. 13 آبان كه روز اشغال جاسوسخانه آمريكا در تهران است، به روز زوال جاسوسان خياباني آمريكا هم تبديل شد.

 



معاون سازمان بازرسي كل كشور: عملكرد سازمان ميراث فرهنگي رضايت بخش نيست

معاون سازمان بازرسي كل كشور عملكرد ميراث فرهنگي كشور در حوزه هاي مختلف كاري را چندان رضايت بخش ندانست و گفت: ميراث فرهنگي در زمينه هاي مختلف ضعف دارد.
به گزارش خبرنگار خبرگزاري مهر در شيراز غلامحسين بلنديان شامگاه سه شنبه در نشستي خبري در شيراز افزود: وظيفه اصلي ميراث فرهنگي حفظ، حراست و مرمت آثار تاريخي است و ميراثي در ايران وجود دارد كه نظير آن را نمي توان در هيچ كجاي دنيا ديد.
وي اضافه كرد: سازمان ميراث فرهنگي اين قابليت را دارد كه امكان بازديد داخلي و خارجي از آثار تاريخي كشور را فراهم كند كه براي انجام اين كار احتياج به تبليغات جهاني و منطقه اي وجود دارد اما ميراث فرهنگي در اين زمينه ها نتوانسته مثبت عمل كند.
در ادامه نشست خبري معاون سازمان بازرسي كل كشور به مسئله دوشغله ها اشاره كرد و گفت: دو شغله بودن طبق قانون اساسي تخلف محسوب مي شود و سازمان بازرسي نيز در راستاي انجام وظايف خود پيگير اين موضوع بوده و در اين رابطه 200 پرونده نيز تشكيل شده است.
بلنديان اضافه كرد: از اين 200 پرونده 150 دوشغله از يك سمت خود استعفا داده اند اما همچنان اين موضوع در دستور كار سازمان بازرسي است و تا زماني كه اين موضوع به طور كامل حل نشود مورد پيگيري قرار خواهد گرفت.
معاون سازمان بازرسي كل كشور در ادامه سخنان خود با اشاره به مشكلات استان فارس، مهمترين اين مشكلات را عدم بازپرداخت مطالبات بانك ها برشمرد و گفت: تا پايان سال گذشته 430 ميليارد تومان در استان فارس معوقه بانكي وجود داشته و در خصوص اين معوقات پرونده هايي تشكيل شده كه در حال رسيدگي هستند.

 



آلودگي هاي ميكروبي خزر بيش از حد استاندارد است

معاون محيط زيست دريايي سازمان محيط زيست آلودگي هاي ميكروبي در سواحل درياي خزر را بالاتر از حد استاندارد دانست و از تداوم شكوفايي جلبكي «سبزآبي» در خزر خبر داد.
دكتر محمدباقر نبوي، فراهم شدن شرايط مطلوب زيستي بر اثر ورود آلودگيها به درياي خزر را عامل اصلي بروز پديده بلوم جلبكي عنوان كرد و گفت: اين پديده كه رنگ سبزآبي دارد متاثر از ورود فاضلابهاي شهري و سموم كشاورزي و آلاينده هاي صنعتي در شمال كشور است كه به خودي خود خطر تلقي مي شود.
معاون محيط زيست دريايي سازمان محيط زيست ايران افزود: آخرين مطالعات آزمايشگاهي نشان مي دهد كه اين بلوم جلبكي خزر كه هنوز در سواحل تنكابن و نوشهر و چالوس ادامه دارد از نوع خطرناك نيست اما زنگ خطري است كه نشان مي دهد شرايط براي زندگي اين جلبك فراهم شده و در حال تكثير است كه بايد روزنه هاي ورودي آب به خصوص آبراه هاي سواحل كنترل شود.
به گزارش مهر نبوي به نبود تصفيه خانه و رعايت نكردن اصول زيستي از سوي بسياري از واحدهاي صنعتي اشاره و تاكيد كرد: آلودگي هاي ميكروبي از سواحل به دريا نفوذ مي كنند كه البته مطالعه آب شناگاههاي درياي خزر در استانهاي مازندران و گيلان نشان مي دهد كه ميزان آلودگي ميكروبي بالاتر از حد استاندارد است كه اين مسئله نشان مي دهد كه بايد از درياها مراقبت بيشتري كنيم تا آلوده تر نشوند.
وي تنها راهكار براي مقابله و پيشگيري از گسترش بيش از حد اين پديده در خزر را تكميل و راه اندازي سيستم تصفيه خانه از سوي مسئولان دانست.

 



برگزيدگان استاني روش هاي نوين تدريس تقدير شدند

از برگزيدگان استاني روش هاي نوين تدريس دروس برنامه ريزي تحصيلي - شغلي، مهارت هاي زندگي با لوح تقدير و اهداي جوايز تقدير شدند.
به گزارش روابط عمومي وزارت آموزش و پرورش، در اين مراسم، كريمي فيروزجايي (رئيس كميته آموزش و پرورش مجلس شوراي اسلامي)، يزديخواه (رئيس سازمان آموزش و پرورش شهرستان هاي استان تهران)، اميري (مديركل دفتر مشاوره امور تربيتي و تحصيلي وزارت آموزش و پرورش) و همچنين تعدادي از مسئولان آموزش و پرورش حضور داشتند.
گفتني است؛ هدف از برگزاري اين جشنواره شناسايي و ترويج روش هاي موفق و كارآمد تدريس، ايجاد انگيزه در بين مشاوران جهت بروز نوآوري، خلاقيت و ابتكار عمل در روش هاي تدريس، ايجاد زمينه بهره مندي بيشتر دانش آموزان از محتواي دروس مذكور، ايجاد تغييرات مثبت در نگرش، دانش و رفتار دانش آموزان و بهبود بخشيدن به وضعيت تحصيلي و درسي دانش آموزان از طريق كاربست محتواي دروس برنامه ريزي تحصيلي - شغلي و مهارت هاي زندگي بود.

 



احداث مدارس 100روزه بر حسب ضرورت

معاون فني دفتر نظارت سازمان نوسازي، توسعه و تجهيز مدارس كشور از احداث مدارس 100 روزه
بر حسب ضرورت خبر داد.
محمدحسين ترابي زاده اظهار داشت: از آنجا كه تعدادي از مدارس فرسوده تهران نياز به تخريب و بازسازي داشت، آموزش و پرورش با مشكل جايگزيني دانش آموزان مدارس مذكور در ديگر مدارس محدوده مواجه بود.
وي افزود: در راستاي گذر از اين معضل سازمان نوسازي بر حسب اين ضرورت مدارسي را ظرف 100 روز ساخته و تحويل آموزش و پرورش مناطق مذكور داده كه كيفيت مدارس مذكور مناسب و مورد تأييد است.
به گزارش فارس، وي با بيان اينكه اين مدارس بيشتر در مناطق 6، 14 و 19 تهران احداث شده است، تصريح كرد: از ويژگي هاي منحصر به فرد مدارس مذكور در قياس با ديگر مدارس قديمي، استفاده از اسكلت هاي پيش ساخته نيمه صنعتي است كه پيشتر در كارخانجات توليد و كنترل شده اند.

 



محمدحسين صفارهرندي: برخي از اعتبار تسخير لانه جاسوسي براي منافع خود استفاده كردند

اهواز-خبرنگاركيهان:
كساني كه از اعتبار تسخيرلانه جاسوسي براي منافع خود استفاده كردند اما هم اكنون فرش قرمز براي آمريكا پهن مي كنند باعث ايجاد تناقض و نفاق در جامعه مي شوند.
محمدحسين صفارهرندي بااظهار اين مطلب در جمع دانشجويان صنعت نفت اهواز افزود: كساني كه در گذشته شديدترين حملات را به آمريكا مي كردند هم اكنون در بيانيه هاي خود به مناسبت 13 آبان هيچ اسمي از آمريكا نمي آورند اين در حالي است كه شعار ويژه اين روز «مرگ بر آمريكا» است و كساني كه بر خلاف اين شعار عمل مي كنند يا دچار نوعي وادادگي شده اند و يا داراي ماموريت خاصي هستند.
وي گفت: البته بايد گفت اكثر كساني كه دست به اين كار مي زنند به انقلاب اسلامي تعلق خاطر داشته و به مباني آن پايبندند حتي موسوي و كروبي نيز در رسانه ها و محافل خصوصي،خودباختگي خود را نسبت به انقلاب اسلامي اعلام كرده اند اما بايد ديد كه دليل رفتارهاي ضد و نقيض آنها چيست.
وزير سابق فرهنگ و ارشاد اسلامي در ادامه سخنان خود با اشاره به جريانات سياسي در اوايل انقلاب گفت: در اوايل دهه 60 دو طيف سياسي با عناوين جبهه چپ و راست در كشور وجود داشت، كه در آن زمان سياسيون جبهه چپ به دليل آن كه فكر مي كردند جبهه راست موضع جدي و شفافي در مقابله با آمريكا ندارد، با آن ها برخورد مي كردند. تاجايي كه مجمع روحانيون مبارز با همين استدلال از جامعه روحانيت جدا شد و اين در حالي است كه در جامعه كنوني شرايط كاملاً عوض شده و كساني كه در آن روزها شعارهاي تند آمريكايي مي دادند امروز به آمريكا چراغ سبز نشان مي دهند.
صفارهرندي گفت: بايد دست دانشجويان تسخيركننده لانه جاسوسي آمريكا را بوسيد؛ اين دانشجويان حتي پس از تصرف سفارت خانه، دست از تلاش بر نداشتند و با جمع آوري و بريده اسناد متلاشي شده فعاليت هاي شوم آمريكا در ايران را براي تمام جهانيان برملا كردند.
وي در سخنراني خود به مناسبت 13آبان گفت: اسناد به دست آمده توسط دانشجو در سفارت آمريكا بعدها به چندين جلد كتاب تبديل شد و اين اسناد ارزشمند جزو معدود كتاب هايي هستند كه وارد كردن آن ها به خاك آمريكا جرم محسوب مي شود.
وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي دولت نهم در پاسخ به سوالي مبني بر اين كه چرا بايد دست دانشجوياني نظير عبدي و ميردامادي كه جزو تسخيركنندگان لانه جاسوسي بوده اما اكنون از كرده خود پشيمانند را بوسيد، اظهار داشت: دست خلق كنندگان حماسه بزرگ سيزدهم آبان به شرطي قابل بوسيدن است كه خودشان هم حاضر باشند دست خود را بابت اين اقدام ببوسند.
صفارهرندي خاطر نشان كرد: اصالت اين كار هيچ وقت قابل انكار نيست ممكن است افرادي در طول زمان دچار استحاله فكري شوند و نظرشان عوض شود اما نكته اصلي اين است كه آيا دانشجويي كه خود را پيرو خط امام مي داند حاضر است از اين اقدام انقلابي ابراز ملامت نمايد يا خير؛ و هر كس از گذشته خود پشيمان شده است بايد دراين باره توضيح دهد.
وي درباره سوالي مبني بر اينكه چرا برخي افراد بازداشت شده بعد از انتخابات به راحتي نسبت به اقدامات گذشته خود اعتراف كرده اند گفت: با توجه به سوابق برخي دوستان از جمله حجاريان و عطريانفر اين نكته بسيار روشن است كه آنها خودشان چنين اعترافاتي كردند و كسي چنين حرفهايي را به آنان القا نكرده است.
وي افزود: حجاريان همين حرفها را در اوايل دهه 60 در سرمقاله هاي خود در روزنامه جمهوري اسلامي مي زد و حالا به اصل خودش بازگشته و بهتر است باور كنيم حجاريان واقعي همين است كه مي بينيم.
صفارهرندي در بخش ديگري از سخنان خود با اشاره به عملكرد دولت نهم در عرصه هاي مختلف به ويژه سفرهاي استاني افزود: تمام دولتهاي گذشته اقدامات خوبي انجام داده اند اما اين دولت روند كارها را به صورت انقلاب دنبال كرد كه نتيجه آن به ثمر رسيدن هزاران طرح و پروژه اي بود كه سالها به صورت نيمه كاره رها شده اما در دولت نهم به فاصله يك تا دو سال به بهره برداري رسيد.
وي همچنين تصريح كرد: تنها در حوزه وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي 400 پروژه نيمه تمام كه برخي از آنان 21 ساله بود در دولت نهم به بهره برداري رسيد كه اين نشانه كارآمدي دولت احمدي نژاد است.
صفارهرندي درخصوص سوالي مبني بر مخالفتش با انتصاب رحيم مشايي گفت:احمدي نژاد را به عنوان يك مدير با صلابت كه بر مواضع خودش ثابت قدم است و كفش آهنين براي خدمت به مردم به پا كرده تحسين مي كنم اما وي اشكالاتي هم دارد كه يكي از آنها عدم اعتنا به بعضي دلسوزيها است.

 



نرم افزار خودآموز عربي تدوين و توليد شد

كاشان - خبرنگار كيهان:
مدير بخش عربي كانون زبان كشور از توليد نرم افزار صدي الحياه خودآموز عربي در كشور خبر داد.
مسعود فكري در مراسم جشن دانش آموختگي طلاب زبان آموز عربي حوزه علميه مرحوم آيت الله يثربي كاشان افزود: اين نرم افزار به صورت چند رسانه اي و براي آموزش غيرحضوري است و براساس چهار مهارت شنيدن، گفتن، خواندن و نوشتن همراه با تمرين هايي كه فرد بتواند به خود ارزيابي برسد، در حال تدوين است.
به گفته وي نرم افزار صدي الحياه براساس روش آموزش زبان هاي اروپايي كه فرد براي فراگيري يك زبان در سطح عمومي نزديك به 350 ساعت لازم است، طراحي شده است.
وي گفت: محتواي اين نرم افزار از مجموعه كتاب صدي الحياه مي باشد و تا نيمه سال 2010 ميلادي با همكاري برخي از موسسات فرهنگي در كشورهاي عربي به اتمام مي رسد.
عضو هيئت علمي دانشگاه تهران، هزينه اوليه اين نرم افزار را يك ميليارد و 100 ميليون ريال عنوان كرد و يادآور شد: براي آماده سازي بخش هايي از آن، اين هزينه تا 50 درصد افزايش مي يابد.
مسعود فكري، منابع تامين مالي اين هزينه را كانون زبان ايران و مركز آموزش زبان دانشگاه دمشق اعلام كرد و افزود: 40 درصد از اين طرح انجام شده و چون سطح به سطح انجام مي گردد، نخستين سطح آن بهمن ماه امسال وارد بازار مي شود و اميدواريم مجموعه كامل اين نرم افزار تا پايان شهريور سال آينده وارد بازار شود.

 



وزير جهاد كشاورزي خبر داد محوريت حمايت از بخش كشاورزي در برنامه پنجم توسعه

مشهد - خبرنگار كيهان:
محور توسعه در برنامه پنجم توسعه حمايت از بخش كشاورزي است كه تحقق اين مهم علاوه بر افزايش نرخ توليد ناخالص ملي، در كاهش نرخ تورم نيز موثر خواهد بود.
وزير جهاد كشاورزي در مراسم افتتاحيه جشنواره ملي زعفران در زاوه با بيان اين مطلب افزود: محور بودن كشاورزي در برنامه پنجم توسعه به معناي كنار گذاشتن بخش صنعت و خدمات نيست، بلكه بخش هاي اقتصادي در هم تنيده هستند و بايد همپاي هم و در كنار هم حركت كنند.
به گزارش روابط عمومي وزارت جهاد كشاورزي، صادق خليليان ادامه داد: محوريت بخش كشاورزي به معناي استفاده بهينه از پتانسيل هاي موجود در بخش كشاورزي ايران براي توسعه اقتصاد ملي است كه يك مبناي علمي قوي دارد و از نظر منطقي نيز قابل قبول است.
وزير جهاد كشاورزي در ادامه سخنان خود در جمع كشاورزان گفت: ما اگر به پتانسيل هاي موجود در بخش كشاورزي دقت كنيم، مي بينيم كه ايران علاوه بر چهار فصلي بودن كشور از نظر توليد انواع محصولات كشاورزي در سطح دنيا كم نظير است كه يكي از مهم ترين محصولات زعفران مي باشد.
خليليان با اشاره به توليد حجم عمده زعفران دنيا در ايران و به ويژه استان هاي خراسان اظهار داشت: خوشبختانه تربيت حيدريه و شهرستان زاوه مقام اول توليد زعفران در دنيا را به خود اختصاص داده اند كه توجه ويژه به اين شهرستان ها براي حفظ و تقويت اين محصول استراتژيك را ضروري مي سازد.
وي ضمن تقدير از ارتقاي كيفي جشنواره زعفران در سال جاري گفت: كاهش فاصله توليد كننده و مصرف كننده به منظور افزايش سهم كشاورزان از ارزش افزوده حاصل از محصولات كشاورزي يكي از مهم ترين اقدامات در حوزه كشاورزي است كه در دولت نهم نيز در اين خصوص گام هاي خوبي برداشته شده است و در بحث زعفران اين مهم تا حدودي محقق شده است.
وي به حمايت دولت نهم براي واقعي شدن قيمت زعفران اشاره كرد و افزود: به دليل خشكسالي هاي اخير در كشور، قيمت زعفران بيش از حد افزايش يافت كه اين هم مناسب نيست و بايد به دنبال يك قيمت اقتصادي براي توليدكنندگان و يك قيمت متعادل براي مصرف كنندگان باشيم.
خليليان خواستار استفاده از مزيت توليد انحصاري زعفران براي توسعه صادرات شد و گفت: با توجه به افزايش توليد اين محصول به دليل اقدامات صورت گرفته توسط جهاد كشاورزي و شرايط خوب آب وهوايي، اميدواريم امسال ركود توليد زعفران نسبت به سال هاي گذشته كاهش يابد.
وي اظهار داشت: بايد با مديريت صحيح علاوه بر حمايت از توليدكنندگان، از توليدكنندگان زعفران نيز براي توسعه صادرات اين محصول با ارزش افزوده بيشتر براي كشور حمايت شود.

 



اخبار ادبي و هنري

شعرخواني قيصر امين پور روي ديوار لانه جاسوسي
يكي از اتفاقات زندگي پر بار مرحوم قيصر امين پور، حضور وي در تسخير سفارت آمريكا (لانه جاسوسي شيطان بزرگ) و شعر خواني وي روي ديوار آن بود.
مرحوم سيدحسن حسيني - دوست و همرزم قيصر - كه از او به عنوان يكي از استوانه هاي شعر انقلاب ياد مي شود، در ساليان حيات، در مصاحبه اي به بيان خاطراتي از مبارزات دوران انقلاب پرداخته است كه در بخشي از اين خاطرات، از حضور قيصر امين پور در جمع تسخيركنندگان لانه جاسوسي و شعرخواني وي روي ديوار سفارت مي گويد.
سيدحسن حسيني درباره امين پور گفته بود: «...قيصر جزو بچه هاي به اصطلاح لانه است؛ از طلايه داراني كه لانه جاسوسي را فتح كردند.»
حسيني در بخشي از اين خاطره كه پيش از اين در نشريه راه منتشر شده بود گفته: در دو سه هفته اولي كه لانه جاسوسي را گرفته بودند، قيصر بيانيه دانشجويان پيرو خط امام را ويراش ادبي مي كرد. خودش هم پرشور و حال بر روي ديوار لانه جاسوسي شعر مي خواند. يادم هست كه با بلوز يقه اسكي سفيد روي ديوار لانه جاسوسي در حال خواندن شعر يا بيانيه بود.
به نظر مي رسد اين روحيه در قيصر امين پور تا ساليان پاياني حيات وي زنده بوده است، چنانكه با مراجعه به اشعار قيصر، به راحتي روحيه استقلال طلبي و استكبارستيزي قيصر امين پور را مي توان دريافت.
چاپ يازدهم كتاب شواليه هاي ناتوي فرهنگي
چاپ يازدهم «شواليه هاي ناتوي فرهنگي» نوشته پيام فضلي نژاد و پرفروش ترين كتاب سياسي سال 87 از سوي انتشارات كيهان وارد بازار نشر شد.
اين كتاب كه جلد سي ام از مجموعه كتب نيمه پنهان است، اولين كتابي است كه به معرفي و تحليل كودتاي مخملين و ريشه هاي آن در ايران مي پردازد.
علاقه مندان براي تهيه اين كتاب و ساير محصولات انتشارات كيهان مي توانند به كتابفروشي كيهان واقع در خيابان انقلاب، روبروي دانشگاه تهران يا محل موسسه كيهان مراجعه كنند و يا از طريق شماره 33110201 به صورت تلفني كتاب را خريداري نمايند.
فيلم رمان انقلابي سياه چمن توليدمي شود
فيلمي با اقتباس از رمان انقلابي «سياه چمن» نوشته اميرحسين فردي خلق مي شود.
سيما فيلم گزارش داد: حق اقتباس رمان «سياه چمن» نوشته اميرحسين فردي از سوي شوراي اقتباس مركز سيما فيلم خريداري شد.
«سياه چمن» كه اولين بار در سال 1363 توسط انتشارات كيهان چاپ شد، ماجراي روستايي را دربردارد كه مردم آن مورد ظلم قرار گرفته اند و به جريان انقلاب اسلامي مي پيوندند.
اين رمان از سوي انتشارات «سوره مهر» به چاپ پنجم رسيده است.
نمايشگاه پوستر قيصر در حوزه هنري
به مناسبت دومين سالگرد درگذشت قيصر امين پور، شاعر متعهد معاصر، نمايشگاه پوستر قيصر در حوزه هنري برپا شده است.
به گزارش خبرنگار كيهان: در اين نمايشگاه كه به همت دفتر هنرهاي تجسمي پايداري برگزار شده است، پوسترهايي با محوريت شخصيت و اشعار قيصر امين پور به نمايش درآمده است. مرتضي اسدي، سيدعبدالله حاجي سيدحسن، مهدي حاجي محمدي فريماني، ابوالفضل خسروي، محمد خزائي، محمدرضا دوست محمدي، سيدحميد شريفي آل هاشم، محمدصابر شيخ رضايي، مصطفي گودرزي، مصطفي ندرلو و حسين يوزباشي، از جمله هنرمنداني هستند كه آثارشان دراين نمايشگاه به نمايش درآمده است.
نمايشگاه پوستر قيصر تا 29 آبان ماه در نگارخانه چليپاي حوزه هنري برپاست.
قطع پخش شبكه العالم توسط نايل ست و عرب ست
ماهواره هاي «نايل ست» و «عرب ست» در اقدامي غيرمنتظره پخش شبكه خبري العالم - متعلق به جمهوري اسلامي ايران - را قطع كردند.
مسئولان دو ماهواره نايل ست و عرب ست به بخش فني شبكه العالم كه خواستار پاسخگويي در خصوص اين اتفاق هستند، جواب مشخصي نداده اند.
براساس اين گزارش، رايزني العالم براي مشخص شدن علت قطع پخش برنامه هاي اين شبكه خبري از دو ماهواره نايل ست و عرب ست كه از حدود دو ساعت قبل رخ داده است، همچنان ادامه دارد.

 


صفحه (14)


صفحه (3)


صفحه (2)

     


(صفحه(12(صفحه(6(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14