(صفحه(12(صفحه(6(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


پنجشنبه 14 آبان 1388- شماره 19504
 

هشدار محيط زيست درباره استفاده از سوخت خطرناك در نيروگاه ها
امدادرساني سريع به مجروحان زلزله بندرعباس
29 پروژه عمراني در غرب تهران افتتاح مي شود
وزارت بهداشت: شستشوي روزانه وسايل نقليه عمومي الزامي است
رئيس راهور تهران بزرگ: خودروهاي فاقد معاينه فني و دودزا از 16 آبان توقيف مي شوند
معاون دادستان كل كشور خبر داد اختيارات نظارتي دادستاني كل افزايش مي يابد
از 15 آذرماه تردد خودروهاي بدون زنجير چرخ در محورهاي كوهستاني ممنوع شد
سارقان مسلح به بزرگ ترين طلافروشي ازنا دستبرد زدند
در پي برخورد دو اتوبوس شركت واحد راننده مقصر بي آرتي اخراج شد
رعد و برق و سيلاب جان 2 نفر را در لرستان گرفت
دادستان تهران: ممنوع الخروج شدن برخي هنرمندان را بررسي مي كنيم
3 دستگاه اتوبوس در گرگان آتش گرفت
تا ورود سامانه اي ديگر بارش پاييزي در تهران پايان يافت
دانش آموزان استثنايي كمك هزينه تحصيلي دريافت مي كنند
به دنبال اطلاع رساني قبلي ديروز 5 ايستگاه مترو تعطيل بود
دادگاه بهزاد نبوي يكشنبه برگزار مي شود



هشدار محيط زيست درباره استفاده از سوخت خطرناك در نيروگاه ها

معاون انساني سازمان محيط زيست درباره استفاده از سوخت مازوت با آلودگي بسيار بالا توسط نيروگاه هاي نزديك مناطق مسكوني هشدار داد.
حسن اصيليان در رابطه با سوخت مصرفي توسط نيروگاه ها گفت: اكثر نيروگاه ها از سوخت مازوت استفاده مي كنند اين سوخت بسيار خطرناك است و آلودگي بسيار بالايي نيز دارد؛ علي رغم وجود چنين مسئله اي، در حال حاضر شركت نفت سوخت مازوت در اختيار نيروگاه ها قرار مي دهد.
معاون انساني سازمان محيط زيست گفت: در حال حاضر عموما سوخت مازوت در اختيار نيروگاه ها قرار مي گيرد اين سوخت بسيار خطرناك است و آلايندگي بسيار بالايي دارد.
وي با اشاره به اينكه ميزان دي اكسيد گوگرد سوخت مازوت بسيار بالاست، تصريح كرد: نيروگاه هايي كه در نزديكي شهر قرار دارد استفاده از سوخت مازوت براي آنها بسيار خطرناك است.
اصيليان گفت: ميزان دي اكسيد گوگرد مي تواند تاثيرات منفي بر روي چشم و پوست انسان داشته باشد اما بيشترين اثر آن بر روي دستگاه تنفسي انسان است.
وي همچنين به فارس گفت: در دور دوم سفرهاي استاني هيئت دولت به اصفهان طبق مصوبه دولت، نيروگاه شهيد منتظري اصفهان با توجه به اينكه در نزديك شهر قرار گرفته است بايد از سوخت گاز استفاده كند و در اين زمينه وزارت نفت بايد سوخت گاز در اختيار اين نيروگاه قرار دهد.
وي با ابراز تاسف درباره عدم اجراي اين مصوبه گفت: وزارت نفت مدعي است كه ميزان مصرف سوخت گاز در شهرها و مصارف خانگي افزايش يافته است. بنابراين نمي توانند در تمام فصول سال و زمستان گاز واحدهاي صنعتي و نيروگاه ها را تامين كنند.

 



امدادرساني سريع به مجروحان زلزله بندرعباس

بندرعباس - خبرنگار كيهان:
زلزله 9/4 ريشتري ساعت سه بامداد چهارشنبه شهر بندرعباس را تكان داد.
زلزله حوالي ساعت سه بامداد شهر بندرعباس را به شدت تكان داد و برق شهر را به طور كامل قطع كرد. زلزله مردم شهر را به وحشت انداخت و باعث شد مردم تا قبل از طلوع آفتاب در خيابان ها و پار ك ها به سر ببرند.
اين زلزله كه مركز آن شهر بندرعباس گزارش شد صدماتي را به تاسيسات برق و آب و شبكه هاي ارتباطي بندرعباس وارد كرد.
سرپرست دفتر حوادث غيرمترقبه هرمزگان شمار مجروحان اين زلزله را 269 نفر ذكر كرد و گفت: حدود 50 نفر از اين افراد بستري شده اند و بقيه به صورت سرپايي معالجه و از بيمارستان مرخص شدند.
احمد غيبي افزود: طبق گزارش هاي مردمي در اين حادثه 31 واحد منزل مسكوني دچار صدمه جزئي شده و دو واحد نيز به طور كامل تخريب شده است. به گفته وي برق شهر كه همزمان با زلزله قطع شده بود با تلاش كاركنان شركت برق وصل شد و شبكه مخابراتي نيز به علت ترافيك در ساعات اوليه زلزله دچار اختلال شد كه پس از ساعاتي به وضع عادي برگشت.
اين مقام مسئول خاطرنشان كرد: در حال حاضر شهر بندرعباس در حالت عادي به سر مي برد و نيروي هاي امداد و نجات نيز در حالت آماده باش هستند.
زلزله بندرعباس هيچگونه خسارات جاني در بر نداشت.
اين زلزله تنها يك پس لرزه در پي داشت و نماي برخي از ساختمان ها بر اثر آن فرو ريخت.
همچنين به گزارش ايرنا، رئيس دانشگاه علوم پزشكي و خدمات بهداشتي درماني هرمزگان گفت: آخرين آمار از تعداد افرادي كه در زلزله بامداد چهارشنبه مجروح شدند و به بيمارستان ها و مراكز درماني بندرعباس مراجعه كرده اند به 290 نفر افزايش يافته است.
دكتر فرشيد عابدي افزود: از اين تعداد 50 نفر در بيمارستان هاي مختلف بندرعباس بستري شده اند.
وي در تشريح مراجعه مجروحان و مصدومان به بيمارستانها اظهار داشت: بيمارستان شهيد محمدي در اين مدت 184نفر را مداوا كرده است كه 27نفر از آنان در اين بيمارستان بستري شده اند.
به گفته اين مقام مسئول، بيمارستان خليج فارس نيز مراجعه 50 مجروح و بستري شدن شش نفر از آنان را گزارش كرده است.
عابدي تعداد مراجعان به بيمارستان صاحب الزمان(عج)را 31 نفر و تعداد بستري شدگان در اين بيمارستان را نيز شش نفر اعلام كرد.
به گفته او مجموع مراجعان به سه بيمارستان خاتم الانبيا، ام ليلا و امام رضا نيز 25نفر بوده كه 11 نفر از مراجعان، بستري شده اند.

 



29 پروژه عمراني در غرب تهران افتتاح مي شود

29 پروژه عمراني روز شنبه با حضور شهردار در غرب شهر تهران افتتاح خواهد شد.
به گزارش كيهان به نقل از روابط عمومي شهرداري منطقه 22، حسن كريميان شهردار منطقه 22 با اعلام اين خبر گفت: «اين پروژه ها در حوزه هاي عمراني، فضاي سبز و حمل و نقل و ترافيك با هزينه اي بالغ بر 200 ميليارد ريال به انجام رسيده است.»
به گفته كريميان احداث بوستان هاي پارسيان، سنبل، رشد، افق، سلامت (فاز يك)، آلاله، زنبق و باغ راه رز، احداث سالن چند منظوره چيتگر، 35 متري صدرا، زيرگذر شمالي جنوبي صدرا، معابر 45 متري ارغوان، گياه شناسي، 35 متري شمال درياچه، اجرائيات و معابر ياس (اول، دوم، سوم)، كانال انتقال آب درياچه (فاز 3)، كانال جمع آوري آب هاي سطحي، پياده روسازي، آسفالت معابر منطقه، ساختمان ناحيه يك و ساختمان ناحيه 2 در شمار پروژه هاي عمراني قرار دارد.
وي افزود: در حوزه حمل و نقل و ترافيك نيز پروژه هاي احداث مسير دسترسي متروي استاديوم آزادي، پهلوگاه هاي ايستگاه اتوبوس، 3 دستگاه پل هوايي عابر پياده، ايمن سازي ضلع جنوب آزادراه تهران- كرج و جاده روستاي ورديج بوسيله نصب گاردريل و علايم و نصب تابلوي نمايشگر آلودگي هوا، و همچنين احداث فضاي سبز حاشيه اتوبان شهيد همت را در حوزه فضاي سبز افتتاح خواهيم كرد.»

 



وزارت بهداشت: شستشوي روزانه وسايل نقليه عمومي الزامي است

رئيس مركز مديريت بيماري هاي واگير وزارت بهداشت از الزامي بودن شستشوي روزانه وسايل نقليه عمومي براي پيشگيري و مبارزه با آنفلوآنزاي نوع A خبر داد.
محمد مهدي گويا با اشاره به برنامه هاي مشترك مركز با شهرداري تهران عنوان كرد: از ابتداي همه گيري آنفلوآنزاي نوع A جلسات منظمي با مسئولان سلامت شهرداري تهران برگزار شد و برنامه هايي در اين راستا تهيه و اجرا شد.
وي با بيان اينكه شهرداري تهران در زمينه حمل و نقل عمومي اقدامات مناسبي براي پيشگيري از آنفلوآنزاي نوع A ترتيب داده است، ادامه داد: شست وشوي روزانه وسايل نقليه عمومي و بهسازي ايستگاه ها براي برخورداري از تهويه مطبوع در جهت كاهش انتقال موارد بيماري در دستور كار قرار گرفته است.
به گزارش فارس، گويا با اشاره به ظرفيت شهرياران جوان براي آموزش و اطلاع رساني شهروندان براي پيشگيري و كاهش ابتلا به بيماري آنفلوانزاي نوع A تصريح كرد: شهرداري تهران اقدامات در خور توجه و قابل تقديري را در اين زمينه به ويژه با همكاري آموزش و پرورش در خصوص آموزش به دانش آموزان انجام داده است.
ابتلاي 2 هزار ايراني
به آنفلوآنزاي آ
طي هفته گذشته با ابتلاي 515 مورد جديد به بيماري آنفلوآنزاي آ، تعداد مبتلايان به 2 هزار و 153 نفر افزايش يافت.
علاوه بر22 مورد فوت قبلي، طي هفته گذشته 11 مورد جديد نيز گزارش شده است كه در مجموع تاكنون 33 نفر بر اثر اين بيماري در كشور فوت كرده اند.
وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشكي با توجه به آغاز اعزام زائران براي حج تمتع به كساني كه قصد سفر به حج را دارند توصيه كرد: ضمن رعايت كامل نكات بهداشتي از روبوسي كردن هنگام بدرقه خودداري كنند و به آموزش هاي بهداشتي و پيشگيرانه مديران كاروان ها توجه جدي داشته باشند.

 



رئيس راهور تهران بزرگ: خودروهاي فاقد معاينه فني و دودزا از 16 آبان توقيف مي شوند

سيدهادي هاشمي از توقيف خودروهاي فاقد معاينه فني و دودزا از 16 آبان ماه خبر داد.
رئيس پليس راهنمايي و رانندگي تهران بزرگ در اين باره افزود: خودروهاي توقيف شده با احراز مالكيت، ارائه برگه عدم خلافي، بررسي سوابق تخلف و دريافت ضمانت كه شناسنامه خودرو يا گواهينامه است، براي رفع عيب ترخيص موقت مي شوند.
وي در گفت وگو با برنا گفت: اكنون 3 ميليون و 800 دستگاه خودرو در تهران تردد مي كنند كه 2 ميليون و 200 دستگاه از آن ها بايد معاينه فني دريافت كنند و بقيه كه كمتر از 2 سال عمر دارند به معاينه فني نياز ندارند.
سرهنگ هاشمي با بيان اين كه آمار دقيقي از خودروهايي كه معاينه فني دارند، وجود ندارد، گفت: با كنترل تصادفي مي توان اعلام كرد كه 80 درصد خودروهاي تهران معاينه فني دارند.
وي بر نصب برچسب معاينه فني به عنوان راه تشخيص پليس تاكيد كرد و افزود: 7 هزار تومان جريمه و در صورت توجه نكردن به فرمان پليس 13 هزار تومان جريمه ديگر در انتظار رانندگان متخلف و خودروهاي بدون معاينه فني است.

 



معاون دادستان كل كشور خبر داد اختيارات نظارتي دادستاني كل افزايش مي يابد

معاون دادستان كل كشورگفت: با توجه به شرايط فعلي و ديدگاههاي رئيس قوه قضاييه بناست اختيارات نظارتي دادستاني كل به ويژه در مورد دادسراها افزايش يابد و نظارتي جامع، كامل و حتي فراتر از يك نظارت صرف ستادي و اداري باشد.
دكتر حسين ذبحي در مورد عملكرد نهادهاي نظارتي دستگاه قضايي، با بيان اين كه براساس مقررات جاري، يكسري مسئوليت ها در سطح قوه قضاييه به دادستاني كل كشور محول شده است، گفت: يكي از اين موارد وظيفه نظارتي است كه طبق ماده 17قانون اصلاح پاره اي از قوانين دادگستري، دادستاني كل كشور بر مجموعه دادسراهاي سراسر كشور نظارت دارد.
وي با بيان اين كه نظارت دادستاني كل كشور در دوره گذشته جامع تر و كامل تر بوده ولي به مرور، از ميزان آن كاسته شد، ادامه داد: البته در حال حاضر سياست رئيس قوه قضاييه بر ارتقاي وظيفه نظارتي ديوان عالي كشور بر دادگاهها و مراجع قضايي و دادستاني كل كشور بر دادسراها است. بنابراين دادستاني كل كشور براساس قوانين موجود و ديدگاه رئيس قوه قضاييه، مترصد تكميل تشكيلات و قابليت ها در راستاي انجام بهينه وظيفه نظارتي اش است.
ذبحي تصريح كرد: در حال حاضر در دادستاني كل كشور واحدي به اين منظور فعال است كه وظيفه نظارت بر دادسراها را برعهده دارند، اما براي فراهم شدن امكان اعمال نظارت صحيح و جامع مدنظر، پيشنهاد ايجاد جايگاه معاونت نظارت بر دادسراها در دادستاني كل كشور مطرح شد و ممكن است در ماههاي آتي به تصويب برسد.
معاون قضايي دادستان كل كشور، با تاكيد بر اين كه تصويب تشكيلات جديد و تكميل امكانات دادستاني كل كشور و در ادامه اصلاح برخي از مقررات، زمينه ساز نظارت بهتر خواهد بود و موانع را رفع مي كند، اظهار داشت: از موارد ديگر دادستاني كل كشور، نظارت اين نهاد در پرونده هاي مواد مخدر و احكام صادره در سراسر كشور است.
وي افزود: طبق ماده 32 اصلاح قانون مبارزه با مواد مخدر و ماده 26 آيين نامه اين قانون، دادستان كل كشور و رئيس ديوان عالي كشور علاوه بر تاييد احكام اعدام موضوع ماده 32 در قانون در خصوص قاچاقچيان مواد مخدر براي لازم الاجرا شدن، در كليه مواردي كه احكام صادره در خصوص پرونده هاي مواد مخدر را مغاير قانون تشخيص دهند بايد آن را از طريق اعمال تجديدنظر نقض كرده و براي رسيدگي مجدد به مرجع قضايي اعاده كنند.
ذبحي به ايسنا يادآور شد: با توجه به اينكه در حال حاضر براساس توافقي كه ميان دادستان كل كشور و رئيس ديوان عالي كشور صورت گرفته و مورد پذيرش رئيس قوه قضاييه نيز قرار گرفته است، به كليه پرونده هاي مواد مخدر به طور متمركز در دادستاني كل كشور رسيدگي مي شود؛ در نتيجه نظارت قضايي دادستان كل كشور بر كليه پرونده هاي مواد مخدر سراسر كشور و احكام صادره بر اساس قوانين مذكور از وظايف نظارتي دادستان كل كشور به شمار مي رود.
معاون دادستان كل كشور با بيان اين كه در دادستاني كل كشور به اعتبارات گوناگون، وظايف نظارتي شناخته شده است، اظهار داشت: با توجه به شرايط فعلي و ديدگاههاي رئيس قوه قضاييه بناست كه اختيارات نظارتي دادستاني كل به ويژه در مورد دادسراها افزايش يابد و نظارتي جامع، كامل و حتي فراتر از يك نظارت صرف ستادي و اداري باشد كه در آينده با توجه به پيش بيني روش هاي اجرايي و احتمالا اصلاح مقرراتي كه لازم است، اين خواسته رئيس قوه قضاييه به سمت جامعيت و اجراي كامل سوق پيدا خواهد كرد.

 



از 15 آذرماه تردد خودروهاي بدون زنجير چرخ در محورهاي كوهستاني ممنوع شد

تردد تمامي خودروها در محورهاي كوهستاني از 15 آذرماه در روزهاي آفتابي، باراني و برفي بدون زنجير چرخ و تجهيزات زمستاني ممنوع شد.
سرهنگ عليرضا اسماعيلي با اشاره به اين كه امسال پليس مصمم تر از سال گذشته وسايل ايمني زمستاني خودروها را كنترل مي كند گفت: براساس پيش بيني سازمان هواشناسي كشور زمستان امسال بارش برف مناسبي را در كشور خواهيم داشت، لذا براساس ابلاغيه صورت گرفته از 15 آذرماه تا پايان اسفندماه سال جاري تردد تمامي خودروها در محورهاي كوهستاني بدون زنجير چرخ ممنوع است.
وي تاكيد كرد: خودروهاي فاقد تجهيزات زمستاني و زنجير چرخ قطعا ضمن اعمال قانون توسط پليس به مبادي اوليه بازگردانده مي شوند.
فرمانده پليس راه كشور با تاكيد بر اين كه حوادث زمستان متفاوت از تابستان است، به ايسنا گفت: به تمامي رانندگان توصيه مي كنيم حتما با باك پر اقدام به مسافرت در فصل زمستان كنند، چرا كه در صورت گير كردن در ترافيك محورها احتمال تمام شدن بنزين و بروز مشكلات جدي براي آنها وجود دارد.
فرمانده پليس راه كشور با تاكيد بر اين كه طرح زمستاني پليس راه كشور نيمه آذرماه آغاز خواهد شد، گفت: پليس راه كشور به همراه نيروهاي امدادي در زمستان امسال با امكانات و تجهيزات جديد در محورها مستقر خواهند شد.
وي تصريح كرد: امسال از طريق سازمان راهداري و حمل ونقل جاده اي به تمامي شركت هاي حمل ونقل بار و مسافر ابلاغ شده است كه هيچ وسيله نقليه عمومي بدون تجهيزات زمستاني اجازه دريافت بارنامه و صورت وضعيت مسافران را ندارد و در صورت مشاهده هرگونه تخلف در اين زمينه، پليس ضمن برخورد با اين دسته از رانندگان با شركت صادركننده بارنامه و صورت وضعيت، برخورد قانوني مي كند.
گفتني است شماره تلفن 88255555 بطور شبانه روزي پاسخگوي وضعيت راه هاي كشور و امدادرساني احتمالي به هموطنان است.

 



سارقان مسلح به بزرگ ترين طلافروشي ازنا دستبرد زدند

ازنا - خبرنگار كيهان:
يكي از بزرگ ترين طلافروشي هاي مركز شهر ازنا مورد دستبرد يك گروه چهار نفره سارقان مسلح قرار گرفت.
اين سرقت حوالي ساعت 19 روز سه شنبه توسط چهار سارق مسلح نقاب دار روي داد. سارقان با مسدود كردن خيابان انقلاب ازنا با استفاده از باتوم شوك آور و سلاح كلاشينكف اقدام به ايجاد رعب و وحشت بين مردم كردند و سپس با شكستن شيشه ويترين و در ورودي مغازه وارد طلافروشي شدند. سارقان مسلح پس از درگيري با صاحب مغازه با استفاده از باتوم شوك آور وي را بي حس كرده و حدود 10 تا 15 كيلوگرم طلاجات را به سرقت بردند.
سارقان پس از سرقت طلاها با استفاده از يك دستگاه خودرو سواري هيوندا سفيد رنگ متواري شدند.
به گفته شاهدان عيني، سارقان كه افرادي بلندقد بودند و پوتين و شلوار چريكي با جليقه ضدگلوله به پا و تن داشتند با شليك تيرهوايي مردم و كسبه را از صحنه حادثه متفرق كردند.
يكي از كسبه همسايه در گفت وگو با خبرنگار ما گفت: من از ترس در كنار ميز ميخكوب شده بودم با 110 تماس گرفتم و پس از گزارش حادثه منتظر حضور نيروهاي انتظامي بودم اما با كمال تعجب خودروي نيروي انتظامي چند دقيقه پس از پايان يافتن سرقت در محل حادثه حضور پيدا كرد.
روز چهارشنبه نيز جمعي از كسبه و بازاريان به نشان اعتراض به ناامني موجود با بستن مغازه هاي خود و تجمع دركنار اين طلافروشي خواستار برخورد قاطع با سارقان و ايجاد امنيت در سطح شهر شدند.

 



در پي برخورد دو اتوبوس شركت واحد راننده مقصر بي آرتي اخراج شد

در پي تصادف دو دستگاه بي آرتي در عصر روز سه شنبه و مجروح شدن تعدادي از مسافران مديرعامل شركت اتوبوس راني تهران دستور اخراج راننده مقصر بي آرتي را صادر كرد.
حسين بيژني در حين بازديد از آسيب ديدگان تصادف دو دستگاه بي آرتي در خيابان آزادي گفت: تصادف بين دو دستگاه بي آرتي در خط يك كه يكي تك كابين و ديگري دو كابين بوده است به دليل انحراف به چپ يكي از اين دستگاه ها كه توسط علائم راهنمايي و رانندگي بررسي شده است 30 نفر مجروح شده اند.
وي ادامه داد: از اين تعداد مجروح شدگان تعداد 20 تن از بيمارستان ترخيص شده و براي برخي ديگر پيگيري مداوايشان در حال انجام است.
مديرعامل شركت اتوبوس راني تهران اعلام كرد: هيچ گونه مورد فوتي در حادثه اين تصادف وجود نداشته است و هر دو راننده زنده هستند هر چند كه تنها پاي يكي از رانندگان آسيب جزئي ديده است.
در همين راستا مديرعامل شركت اتوبوس راني تهران از همشهريان تهراني به خاطر وقوع اين حادثه عذرخواهي كرد.

 



رعد و برق و سيلاب جان 2 نفر را در لرستان گرفت

خر م آباد - خبرنگار كيهان:
رعد و برق و سيلاب در لرستان جان دو نفر را گرفت.
مدير كل دفتر بازسازي و حوادث غيرمترقبه لرستان افزود: رعد و برق در روستاي سراب حمام از توابع پلدختر جان يك نفر به نام علي بهرام مهدوي را گرفت.
رضا آريايي گفت: يك مرد 62 ساله به نام رستم مهدي زاده در روستاي خسروآباد بخش كوناني از توابع شهرستان كوهدشت گرفتار سيل شد و جان سپرد. وي گفت: سيل اخير در لرستان خسارت سنگين به پروژه هاي عمراني، منازل مسكوني، محصولات كشاورزي و دام ها وارد كرده است كه فرمانداران با همكاري كميته تعيين خسارت مشغول بررسي ميزان خسارت وارده هستند.
آريايي افزود: بر اثر سيلاب و وزش باد، ارتباط تلفني و خطوط برق تعدادي از روستاهاي استان قطع شد.

 



دادستان تهران: ممنوع الخروج شدن برخي هنرمندان را بررسي مي كنيم

دادستان تهران در حال بررسي موضوع ممنوع الخروج بودن برخي از هنرمندان است.
دكتر عباس جعفري دولت آبادي اظهار داشت: دادستاني تهران بعد از انتشار اخباري در مورد ممنوع الخروج شدن برخي افراد پيگيري هاي لازم را انجام داد تا دريابد كه در دادسراي تهران پرونده هايي در اين رابطه تشكيل شده يا خير.
وي با تاكيد بر اين كه ممنوع الخروج شدن افراد طبق قانون بايد با دستور قاضي صورت گيرد، تصريح كرد: در مورد اخبار ممنوع الخروج شدن برخي هنرمندان كه در مطبوعات مطرح شد پيگيري هاي قضايي را انجام داده ام و متعاقبا نتايج آن اعلام خواهد شد.
دادستان با بيان اين كه دستور ممنوع الخروج شدن افراد قابل اعتراض است، به ايسنا گفت:كساني كه فكر مي كنند از طريق مرجع قضايي ممنوع الخروج شده اند مي توانند به اين دستور اعتراض كنند و ما نيز در صورت تكميل بررسي ها نظرمان را اعلام خواهيم كرد.

 



3 دستگاه اتوبوس در گرگان آتش گرفت

مقارن ساعت 3 بامداد چهارشنبه 3 دستگاه اتوبوس در پاركينگ اتوبوسراني شهر گرگان در آتش سوخت.
به گزارش ايرنا يك مقام مسئول در شهرداري گرگان با اعلام خبر فوق جزئيات بيشتري از اين حادثه ارائه نكرد ولي متذكر شد كه علل و عوامل اين حادثه در دست بررسي است و متعاقباً اطلاع رساني خواهد شد.
رمضان عباسي ادامه داد: علاوه بر اين 3 دستگاه كه كاملاً در آتش سوخت اتوبوس چهارم نيز به شدت خسارت ديده است.

 



تا ورود سامانه اي ديگر بارش پاييزي در تهران پايان يافت

هواي تهران طي 24 ساعت آينده كمي ابري در بعدازظهر نيمه ابري در پاره اي نقاط با وزش باد همراه خواهد بود.
به گزارش هواشناسي كشور، فعاليت سامانه بارشي به تدريج از كشور خارج و به دنبال آن دماي هوا در نيمه شرقي كشور كاهش خواهد يافت.
براساس اخبار رسيده با اتمام فعاليت سامانه بارش زا در تهران تا ورود سامانه ديگري، بارندگي نخواهيم داشت.
همچنين وضعيت هواي استان خراسان رضوي، طي 24 ساعت آينده ابري و در پاره اي نقاط با بارش باران گاهي رعد و برق، اوايل شب كاهش ابر و وزش باد پيش بيني مي شود؛ بيشينه و كمينه دماي هواي اين استان به ترتيب 27+ و 11+ درجه سانتي گراد خواهد بود.
وضعيت هواي استان فارس، طي 24 ساعت آينده نيمه ابري در پاره اي نقاط افزايش ابر گاهي بارش پراكنده يا رعد و برق و وزش باد پيش بيني مي شود؛ بيشينه و كمينه دماي هواي اين استان به ترتيب 25+ و 11+ درجه سانتي گراد خواهد بود.

 



دانش آموزان استثنايي كمك هزينه تحصيلي دريافت مي كنند

رئيس سازمان آموزش و پرورش استثنايي از دريافت كمك هزينه تحصيلي توسط دانش آموزان استثنايي كه داراي پنج سال سابقه دفترچه حساب در بانك كشاورزي باشند خبر داد.
به گزارش پايگاه اطلاع رساني وزارت آموزش و پرورش، سوسن كشاورز افزود: كمك هزينه تحصيلي دانش آموزان استثنايي در مقطع ابتدايي 15هزار تومان، راهنمايي 25هزار تومان و متوسطه 35 هزارتومان در ماه است.
وي همچنين از تحت پوشش قرارگرفتن 10هزار دانش آموز ناتوان ذهني در طرح حرفه آموزي خبر داد و گفت: در طرح حرفه آموزي 10هزار دانش آموز ناتوان ذهني تحت پوشش قرار مي گيرند.

 



به دنبال اطلاع رساني قبلي ديروز 5 ايستگاه مترو تعطيل بود

به منظور جلوگيري از تجمعات غير قانوني و با هدف حفظ آرامش شهروندان تهراني، پنج ايستگاه مترو ديروز تا پايان مراسم 13 آبان تعطيل بود.
مدير روابط عمومي شركت بهره برداري متروي تهران در گفت وگو با ايرنا گفت: برخي از ايستگاههاي مترو از جمله هفت تير، طالقاني، دروازه دولت در «خط يك» و دروازه دولت و فردوسي در «خط 4»، كه در مسير راهپيمايي «13 آبان» قرار دارند، ديروز مسافران را جابجا نكردند.
محسن محمديان افزود: تردد قطارهاي مترو همچون روزهاي گذشته در همه خطوط ادامه داشت و خللي در تردد بوجود نيامد و تنها در ايستگاههاي نامبرده قطارها توقف نكردند.وي خاطرنشان كرد: بسته بودن در اين ايستگاهها از روز گذشته اطلاع رساني شده بود.

 



دادگاه بهزاد نبوي يكشنبه برگزار مي شود

وكيل مدافع بهزاد نبوي از برگزاري جلسه دادگاه موكلش در روز يكشنبه آينده در شعبه 15 دادگاه انقلاب اسلامي خبر داد.
به گزارش ايسنا، صالح نيك بخت وكيل وي با اشاره به اينكه در جلسه قبل متن كيفرخواست توسط نماينده مدعي العموم قرائت شد، خاطرنشان كرد: در مورد علني برگزار شدن دادگاه كه مورد درخواست موكلم است تاكنون از طرف دادگاه جوابي به من اعلام نشده است.

 

(صفحه(12(صفحه(6(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14