(صفحه(12(صفحه(6(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


پنجشنبه 14 آبان 1388- شماره 19504
 

حديث دشت عشق
ايران- اروگوئه درمرحله يك هشتم نهايي جام جهاني نوجوانان ايران فقط به صعود فكر مي كنند
اخبار كوتاه از فوتبال
هفته پنجم رقابت هاي ليگ بسكتبال ايران پايان دوران آسايش «قهرمان»
آغاز هفته شانزدهم مسابقات فوتبال ليگ برتر آخرين فرصت «كرانچار»
بايرن مونيخ در آستانه حذف شدن قرار گرفت منچستريونايتد، چلسي، پورتو و بوردو صعود كردند
خواندني از ورزش ايران
يزداني همچنان در بلاتكليفي
عنوان نايب قهرماني ايران در مسابقات قهرماني جهان گوجوريو
آذرشكيب: ببخشيد، جبران مي كنم
مهاجر شجاعي: انتظار شاهكار نداشته باشيد
جايگاه ايران اينجا نيست حسرت كسب ميزباني، 34ساله شد
قهرمان شديم ولي چه فايده؟!
دوري هندبالي ها از حاشيه
جدال وزنه برداران جوان با فولاد سرد
توكلي: اكثر وزنه برداران از قشر كم درآمد هستند
برنامه بازيهاي هفته پنجم
اخبار فوتبال جهان
مصاف تيم هاي مدعي در هفته پنجم ليگ دسته اول فوتبال ايران تقابل مربيان سابق تيم ملي در آبادان
پشت مدالهاي گذشته پنهان نشويم
تا سه نشه بازي نشه
اعزام به مراكش براي آناليز
روي كاراته كاران ايراني سرمايه گذاري كند.
اوجاقي: تقاضاي شخصي ندارم



حديث دشت عشق

از نوشته پاسدار شهيد «مصطفي كلاه كج»
وظيفه هر مسلمان است كه اسلام را ياري كند
هم اكنون كه اين وصيت نامه را مي نويسم آماده عمليات هستيم. دلها شور و شوقي ديگر دارد و قلب ها از خوشحالي مي تپد.
هدف من از خدمت در سپاه هواي نفس نبود بلكه به خاطر مبارزه با كفر و ستم و ياري دين و قرآن بود و اين راهي است كه خود انتخاب كرده ام زيرا وظيفه هر فرد مسلمان است كه اسلام را ياري كند و نگذارد ظالمان از خدا بي خبر بر ملت هاي مظلوم، ظلم كنند.اي مادر گرامي! تويي كه عمري زحمت كشيدي، مرا بزرگ كردي و حق بزرگي بر گردن من داري، اگر شهيدشدم خوشحال باش از اينكه فرزندت را در راه خدا دادي زيرا من امانتي بودم نزد شما.تو همانند فاطمه(س) پهلو شكسته كه جگرگوشه اش را در صحراي كربلا به شهادت رساندند و سر نازنينش را از تن جدا كردند، استوار و مقاوم باش. برادران عزيز و مردم حزب الله از شما مي خواهم جبهه ها و مساجد را خالي نگذاريد و هميشه در دعاهاي كميل و توسل و... شركت كنيد. زيرا همين دعاها هستند كه انسان را به خدا نزديك مي كنند و همين نماز است كه انسانها را از پليدي ها و زشتي ها بازمي دارد.

 



ايران- اروگوئه درمرحله يك هشتم نهايي جام جهاني نوجوانان ايران فقط به صعود فكر مي كنند

ديدار تيم هاي فوتبال نوجوانان ايران و اروگوئه در شرايطي درمرحله يك هشتم نهايي جام جهاني برگزار مي شود كه علاقمندان به فوتبال پس از صعود تاريخي شاگردان دوستي به اين مرحله، انتظار دارند اين تيم با شكست حريف تاريخ ساز شود و به جمع هشت تيم برتر دنيا راه پيدا كند.
مرحله يك هشتم نهايي جام جهاني نوجوانان پنجشنبه با انجام 4 ديدار پيگيري خواهد شد كه دريكي از ديدارهاي مهم سال 88 براي فوتبال ايران تيم ايران رو در روي اروگوئه قرار خواهد گرفت و درصورتي كه بتواند از پس اين تيم آمريكاي جنوبي برآيد، حضورش درمرحله يك چهارم نهايي قطعي خواهد بود جايي كه ايران بايد رودرروي برنده بازي اسپانيا و بوركينا فاسو قرارگيرد.
خبرخوب براي ملي پوش نوجوان ايران بازگشت به كالابار است. ورزشگاهي كه ايران در دو بازي انجام داده در آن، 4امتياز به دست آورد و صعودش را از مرحله گروهي قطعي كرد.
اروگوئه كه با قرارگرفتن درمكان سوم گروه ششم جواز حضور دراين مرحله را پيدا كرد شناختي از اين شهر و ورزشگاه كالابار ندارد و همين به لحاظ روحي كفه ترازو را به نفع ايران سنگين تر مي كند.
اروگوئه كه برخلاف ايران صعود مقتدري به مرحله يك هشتم نهايي نداشت، درمرحله گروهي با شكستي كه برابر كره جنوبي متحمل شد، اقتدارش شكست و بازيكنان پرتوان ايران مطمئن شدند كه مي توانند از پس اين تيم برآيند. به غير از نتايج پرنوساني كه اروگوئه درمرحله گروهي به دست آورد، نگاهي به چگونگي صعود اين تيم از رقابت هاي مقدماتي جام جهاني به مسابقات نيجريه مشخص مي كند كه نوجوانان ايران مي توانند با غيرت و تعصب هميشگي شان برابر اين تيم آمريكايي به پيروزي دست يابند.
نكته اي كه قطعا از ذهن مردان كادر فني ايران غافل نمانده اين است كه نوجوانان ايران نبايد با غرور پا به ميدان حساس كالابار بگذارند چرا كه با وجود برتري بي چون و چراي ايران، غرور مي تواند آفتي باشد بر توانمندي هاي نوجوانان ايراني.
ايمان شيرازي، اكبر ايماني، مهرداد يگانه، مرتضي پورعلي گنجي و پيام صادقيان پنج بازيكن تك اخطاره ايران هستند كه بايد با آرامش بيشتري برابر اروگوئه حاضر شوند چرا كه حضور تمامي بازيكنان در بازي بعد در صورت صعود به جمع 8 تيم مي تواند بسيار حياتي باشد.
در ديگر ديدارهاي امروز اسپانيا و بوركينافاسو دركانو به مصاف هم مي روند. مكزيك هم درشهر بائوچي رو در روي كره جنوبي قرار مي گيرد و نيوزيلند در آبوجا حريف نيجريه ميزبان است.
ديدار ايران برابر اروگوئه ساعت 30/21 به وقت ايران برگزار مي شود.

 



اخبار كوتاه از فوتبال

كفاشيان: توانايي ميزباني جام ملت هاي آسيا را داريم
علي كفاشيان رئيس فدراسيون فوتبال در خصوص مطالب اخير و شايعات مطرح شده در خصوص دوپينگ فوتباليست هاي ليگ برتر تأكيد كرد: فدراسيون در حد توان كار خود را در راستاي مبارزه با دوپينگ انجام داده است. قبول دارم كه اين اقدامات كافي نيست و لازم است بيشتر شود. وي در پاسخ به اين گفته بعضي مربيان ليگ برتر كه چون سخت گيري صورت نمي گيرد بازيكنان دوپينگ مي كنند، تأكيد كرد: مطمئن باشيد افرادي كه تست استفاده از مواد نيروزاي آنها مثبت مي شود به هيچ عنوان قابل بخشيدن نيستند چرا كه يك نسخه اين نمونه ها به فيفا و وادا فرستاده مي شود و ما نمي توانيم جلوي محروميت ها را بگيريم. براي رفع اين ابهامات و افزايش اطمينان درصدديم حجم نمونه گيري ها را افزايش دهيم.
رئيس فدراسيون فوتبال در خصوص پيشنهاد بن همام مبني بر درخواست ايران براي ميزباني جام ملت هاي آسيا تأكيد كرد: در حال حاضر ميزباني غرب آسيا را پيش رو داريم. قرار بود پاكستان ميزبان اين مسابقات شود اما از آنجا كه امنيت ندارد ما درخواست ميزباني مسابقات غرب آسيا را ارائه داديم. همچنين ايران توانايي ميزباني جام ملت هاي آسيا را دارد اما چون اين ميزباني به قطر سپرده شده است سال آينده پيشنهادخود را براي ميزباني 2019 ارائه خواهيم داد و بن همام قول حمايت داده است.
يك اخراج دقيقه 96 ديگر از مرادي دركويت
مسعود مرادي با قضاوت در بازي فينال جام اي.اف. سي كاپ افتخار ديگري را به كارنامه داوري اش افزود. وي سه شنبه شب در كويت بازي تيمهاي الكويت و الكرامه سوريه را سوت زد كه در اين بازي تيم كويتي 2-1 پيروز و قهرمان جام اي.اف. سي كاپ شد. اما نكته جالب شباهت اين بازي به ديدار پيروزي و استيل آذين بود كه مرادي چند روز پيش آن را در تهران سوت زد.در اين بازي تيم الكويت در لحظات پاياني بازي به گل برتري دست يافت و در دقيقه 96 مرادي حكم به اخراج سامرالمرتا بازيكن الكويت داد.
پيرواني: نمي خواهم با باشگاه ها درگير شوم
غلامحسين پيرواني سرمربي تيم فوتبال اميد كشورمان درباره وضعيت اين تيم گفت: پس از اينكه در روزهاي ششم تا دهم آبان تمرينات خوبي را برگزار كرديم، در پايان رقابت هاي اين هفته ليگ و با شروع تعطيلات نيم فصل اردويي را برگزار خواهيم كرد. در تلاشيم كه بازي دوستانه بين المللي را براي تيم اميد ترتيب دهيم. من اين درخواست را به فدراسيون فوتبال ارسال كردم اما، اگر امكان برگزاري اين بازي به وجود نيايد يك بازي با يكي از تيم هاي داخلي خواهيم داشت.پيرواني در پاسخ به اين سؤال كه در اردوي گذشته باشگاه ها بازيكنانشان را در اختيار گذاشتند يا خير؟ گفت: دو تيم سپاهان و فولاد خوزستان با ما همكاري نكردند. من نمي خواهم با باشگاه ها درگير شوم و فدراسيون خودش مي داند و اين باشگاه ها اما، بازيكناني كه دعوت شوند و به دليل مخالفت باشگاه شان درتمرينات حاضر نشوند، جايي در اردوهاي بعدي تيم ملي نداشته و نخواهند داشت.

 



هفته پنجم رقابت هاي ليگ بسكتبال ايران پايان دوران آسايش «قهرمان»

اگر مهرام خود را مدعي اصلي قهرماني رقابت هاي بسكتبال ليگ برتر امسال مي داند بايد از فردا و با آغاز ديدارهاي هفته پنجم شايستگي هايش را براي تصاحب دوباره اين عنوان ثابت كند چرا كه آزموني سخت و چند هفته اي در پيش خواهد داشت.
ليگ برتري هاي بسكتبال امروز (پنجشنبه) با انجام 5 ديدار پنجمين هفته رقابت هاي باشگاهي خود در سال جاري را برگزار خواهند كرد. هفته اي كه براي مهرام متفاوت تر از ديگر شركت كنندگان در اين فصل از رقابت هاي ليگ برتر خواهد بود.
اگر امروز مهرام صدرنشيني جدول ليگ برتر را در اختيار دارد به لطف پيروزي هايي است كه در ديدار با تيم هايي مانند پاسارگاد شيراز، توزين الكتريك كاشان، هيئت بسكتبال شهركرد و دانشگاه آزاد به دست آمده است. تيم هايي كه يا تجربه اي از ليگ برتر ندارند يا اگر هم دارند سودي به حال آنها نداشته است كه در همين ابتداي راه اينگونه اسير شكست و قعرنشيني در جدول شده اند.
اما هرچه بود تمام شد و مدافع عنوان قهرماني بايد از اين هفته در آزموني براي اثبات شايستگي هاي قهرماني شركت كند. آزموني كه در گرگان هميشه پرهياهو و ديدار با تيمي كه فعلا سومين تيم برتر مسابقات امسال است، آغاز مي شود و تا اصفهان و رويارويي با نايب قهرمان فصل گذشته ادامه خواهد داشت.
شهرداري گرگان اگرچه بي ادعا و با شكست مسابقات امسال را آغاز كرد اما ثابت كرده در هر شرايطي تيمي قابل حساب براي حريفان خواهد بود وگرنه نمي توانست به شاگردان مهران شاهين طبع اجازه دهد تا دست خالي به تهران بازگردند. اين تيم بدش نمي آيد اينگونه در مراسم بدرقه تيم ديگري هم شركت داشته باشد خصوصاً اينكه با داشتن خارجي هايي مانند «كيس باتلر» و «دريك تارور» آمريكايي در كنار بازيكنان سهميه ملي و غيرملي توانايي هاي خود را دور از اين نمي بيند.
و ديگر اينكه اين بازي به اندازه تيم مهرام و شهرداري گرگان براي يك بازيكن به نام حامد سهراب نژاد مهم است. بازيكني كه در هر سه قهرماني اخير مهرام نقش داشت اما امسال از تركيب اين تيم كنار گذاشته شد. سهراب نژاد اميد زيادي دارد با كمك هم تيمي هاي گرگاني اش و به خصوص سامان ويسي كه او هم در قهرماني آسيايي مهرام شريك بود، بتواند مقابل تيم سابق خود عرض اندام كند و شايد هم با مسئولان اين تيم تهراني تسويه حساب شخصي كند.
اما مهرام تنها تيم مدعي نيست كه امروز بايد خارج از خانه به ميدان رود. امروز ديگر تيم هاي مدعي مسابقات بسكتبال ليگ برتر باشگاه هاي كشور هم بايد دور از خانه و هوادارانشان مقابل حريفان خود صف آرايي كنند. با اين تفاوت كه آنها تا حد زيادي خود را از پيش برنده براي اين بازي ها مي دانند. برنامه كامل ديدارهاي هفته پنجم اين رقابت ها به اين شرح است:
¤ شهرداري گرگان- مهرام تهران
¤ دانشگاه آزاد- لوله s.a شيراز
¤ توزين الكتريك كاشان- صبامهر قزوين
¤ هيئت بسكتبال شهركرد- پتروشيمي بندر امام
¤ پاسارگاد شيراز- ذوب آهن اصفهان

 



آغاز هفته شانزدهم مسابقات فوتبال ليگ برتر آخرين فرصت «كرانچار»

رقابت هاي ليگ برتر فوتبال ايران در حالي از امروز آغاز مي شود كه پس از بازي هاي اين هفته مسابقات ليگ به خواب پاييزي مي رود. خوابي كه سه هفته به طول خواهد انجاميد.
در حالي كه دو هفته تا پايان رقابت هاي نيم فصل زمان باقي مانده بر اساس زمان بندي سازمان ليگ و با توجه به بازي هاي تيم ملي پس از انجام بازي هاي شانزدهم رقابت هاي ليگ به خوابي پاييزي خواهد رفت. خوابي كه تعطيلات نيم فصل هم به حساب مي آيد. پس از سه هفته تعطيلي آخرين هفته نيم فصل برگزار مي شود و پس از آن مي توان درباره قهرمان نيم فصل صحبت كرد. اين هفته از رقابت ها هم مانند مسابقات هفته گذشته در سه روز متوالي برگزار مي شود. در روز نخست پيروزي كه امسال تيم پرنوساني نشان داده، در حالي بايد رودرروي ابومسلم قرار بگيرد كه تيم مشهدي همچنان تنها تيم بدون برد رقابت هاي ليگ برتر است. اتفاقي كه خود ركوردي در مسابقات ليگ به حساب مي آيد.
زلاتكو كرانچار كه با باخت هفته گذشته برابر استيل آذين بار ديگر جايگاهش به خطر افتاد، اگر مي خواهد حضورش در نيم فصل دوم را تضمين كند، بايد در آخرين بازي خانگي نيم فصل نخست به هر سه امتياز تيم بحران زده ابومسلم دست يابد. اولتيماتوم چند روز پيش حبيب كاشاني به كرانچار نشان دهنده شرايط بحراني اين مرد كروات است شرايطي كه با كسب هر نتيجه اي به غير از پيروزي در ديدار امروز براي كرانچار بحراني تر هم مي شود. از سوي ديگر فرهاد كاظمي كه پس از دشت نخستين باخت به همراه ابومسلم مسئوليت اين باخت را به گردن گرفت مي خواهد نشان دهد كه حضورش در مشهد تحول زا بوده است. به همين خاطر انگيزه بازيكنان مشهدي براي كسب امتياز برابر پيروزي مي تواند زنگ خطر را براي سرخپوشان به صدا درآورد. در روز دوم بازي هاي هفته پانزدهم فردا (جمعه) چهار ديدار در شهرهاي مختلف كشور برگزار مي شود. ديدار پيكان با سپاهان مي تواند يكي از بازي هاي مهم فردا باشد. ديداري كه اگر با باخت هر يك از دو تيم همراه شود به منزله سقوطي چند پله اي خواهد بود اين شرايط به ويژه براي پيكان محسوس تر است. با توجه به اختلاف امتيازي كه تيم هاي بالاي جدول دارند اگر پيكان در اين بازي خانگي ببازد، ممكن است حتي تا مكان هفتم هم سقوط كند. قطعا اين نتيجه نمي تواند براي تيمي كه ادعاي حضور در كورس قهرماني را داشت، جالب توجه باشد.
سپاهان هم تقريبا چنين شرايطي دارد. هر چند تيم اصفهاني دو هفته متوالي است كه بر صدر جدول تكيه زده ، اما از دست دادن امتياز مي تواند صدر جدول را از اين تيم بگيرد و اين چيزي نيست كه مطلوب امير قلعه نويي و تيمش باشد.
برنامه و اسامي داوران ديدارهاي هفته شانزدهم مسابقات فوتبال ليگ برتر باشگاه هاي كشور به اين شرح است:
پنجشنبه: 14/8/88
¤ پيروزي - ابومسلم خراسان (ساعت 30:16 - ورزشگاه آزادي )
داور: خداداد افشاريان
جمعه: 15/8/88
¤ پاس همدان - سايپا كرج (ساعت 15:14 - ورزشگاه قدس همدان)
داور: غلامرضا جباري
¤ پيكان قزوين - سپاهان اصفهان (ساعت 15:14 - ورزشگاه شهيد رجايي قزوين)
داور: تورج حق وردي
¤ صباي قم - ملوان انزلي (ساعت 15:14 - ورزشگاه امام (ره) قم)
داور: محمدحسين اسدي
¤ استقلال اهواز - تراكتورسازي تبريز (ساعت 30:16 - ورزشگاه تختي اهواز)
داور: احمد صالحي
شنبه: 16/8/88
¤ ذوب آهن اصفهان - فولاد خوزستان (ساعت 15:14- ورزشگاه ذوب آهن فولادشهر)
داور: رسول رهبرفام
¤ مس كرمان - استيل آذين (ساعت 15:14- ورزشگاه شهيد باهنر كرمان)
داور: سعيد بخشي زاده
¤ شاهين بوشهر - مقاومت سپاسي شيراز (ساعت 30:16 - ورزشگاه شهيد بهشتي بوشهر)
داور: محمدرضا اكبريان
¤ راه آهن شهرري - استقلال تهران (ساعت 30:16- ورزشگاه آزادي تهران)
داور: محسن قهرماني

 



بايرن مونيخ در آستانه حذف شدن قرار گرفت منچستريونايتد، چلسي، پورتو و بوردو صعود كردند

در آغاز دور برگشت از مرحله گروهي مسابقات فوتبال ليگ قهرمانان باشگاه هاي اروپا چهار تيم منچستريونايتد و چلسي انگلستان، پورتو پرتغال و بوردو فرانسه صعود خود به مرحله يك هشتم نهايي اين رقابت ها را قطعي كردند.
در حساس ترين ديدار دور برگشت از مرحله گروهي مسابقات فوتبال ليگ قهرمانان باشگاه هاي اروپا سه شنبه شب تيم آث ميلان ايتاليا در ورزشگاه «جوزپه مه آتزا» شهر ميلان به مصاف رئال مادريد اسپانيا رفت و در حالي كه از حمايت بيش از 75 هزار تماشاگر بهره مي برد در پايان به نتيجه تساوي يك بر يك رضايت داد. كريم بنزما(29) براي رئال و رونالدينيو (35-پنالتي) براي ميلان گلزني كردند.با اين تساوي ميلان و رئال هفت امتيازي باقي ماندند و تيم مارسي با پيروزي 6 بر 2 مقابل اف ث زوريخ جمع امتيازات خود را به شش رساند و در يكقدمي دو تيم مطرح اروپا قرار گرفت. بايرن مونيخ را مي توان ناكام بزرگ ديدارهاي اين هفته ليگ قهرمانان نام نهاد. اين تيم در مقابل چشمان بيش از 66 هزار تماشاگر حاضر در ورزشگاه آليانتس آره نا با 2 گل تن به شكست داد. بوردو با غلبه بر بايرن مونيخ 10 امتيازي شد و صعود خود را به مرحله بعد قطعي كرد. بايرن با اين شكست در آستانه حذف از مسابقات ليگ قهرمانان باشگاه هاي اروپا قرار گرفت تا در دو بازي آتي فقط به دنبال پيروزي باشد.در ساير ديدارها دو تيم مطرح انگليسي چلسي و منچستريونايتد عليرغم توقف برابر حريفان خود به جواز صعود دست پيدا كردند و تيم پورتو با غلبه بر نماينده قبرس به عنوان تيم دوم گروه D راهي مرحله بعد شد.نتايج كامل بازيهاي سه شنبه شب ليگ قهرمانان به اين شرح است:
گروه A:
¤ بايرن مونيخ صفر- بوردو فرانسه2
¤ مكابي حيفا صفر- يوونتوس يك
گروهB:
¤ بشيكتاش صفر- ولفسبورگ 3
¤ منچستريونايتد3- زسكا مسكو 3
گل ها: مايكل اوون(29)، پل اسكولز(84) و لوئيز آنتونيو والنسيا(90) براي منچستر- الان ژاگويف(25)، ميلوس كراسيچ(31) و واسيلي برژسكي(47) براي زسكا
گروهC:
¤ ميلان ايتاليا 1- رئال مادريد 1
¤ مارسي فرانسه6- اف ث زوريخ يك
گروهD:
¤ آپوئل قبرس صفر- پورتو يك
¤ آتلتيكو مادريد2- چلسي 2
گل ها: سرجيو ليونل آگوئرو(66 و 90) براي آتلتيكو مادريد- ديديه دروگبا(82 و 88) براي چلسي

 



خواندني از ورزش ايران

¤ اعضاي كادر فني تيم كشتي آزاد جوانان ايران مشخص شدند. نخستين مرحله از اردوي تيم ملي كشتي آزاد جوانان درحالي از 15آبان آغاز مي شود كه مجيد خدايي سرمربي تيم ملي جوانان به همراه قدرت پوركريمي از تهران، علي شكري پور ازمازندران وحسين نعيمايي از مازندران كادرفني را تشكيل مي دهند و سيد علي اكبر حيدري از تهران هم مانند گذشته به عنوان سرپرست كنار تيم خواهد بود.
¤ تيم پيكان نخستين ديدار خود در رقابت هاي قهرماني واليبال باشگاه هاي جهان را با پيروزي مقابل قهرمان برزيل نماينده آمريكاي جنوبي به پايان رساند . پنجمين دوره مسابقات واليبال قهرماني باشگاه هاي جهان سه شنبه شب در دوحه قطر آغاز شد. درچارچوب روز نخست اين مسابقات تيم پيكان درگروه B با نتيجه 3 بر يك مقابل «سيمد» برزيل صاحب برتري شد. واليباليست هاي پيكان گيم نخست اين بازي را با نتيجه (15بر 25) واگذار كردند اما در سايرگيم ها به ترتيب با نتايج (28بر 26)، (25بر21) و (25بر 22) صاحب برتري شدند.
¤ با كسب يك مدال طلا و يك نقره در رقابت هاي كوراش، شمار مدال هاي كاروان ورزشي كشورمان درسومين دوره بازي هاي داخل سالن آسيا به عدد 19رسيد. در ادامه رقابت هاي كوراش بازي هاي داخل سالن آسيا در ويتنام، حسين قمي در وزن 90كيلوگرم پس از استراحت در دور نخست، نمايندگاني از كشورهاي هند و افغانستان را شكست داده و در فينال هم مقتدرانه با ضربه فني حريف تاجيكستاني را شكست داد تا هشتمين طلاي ايران را دراين بازيها كسب كند. تكتم بيدل عضو تيم ملي بانوان هم پس از غلبه بر نمايندگان هند و افغانستان در بازي فينال برابر حريف ازبكستاني خود به دليل آسيب ديدگي درمسابقات نتوانست به بازي ادامه داده و به مدال نقره بسنده كرد.

 



يزداني همچنان در بلاتكليفي

رضا يزداني پس از طي كردن يك دوران پرفراز و نشيب و فاصله گرفتن با روزهاي اوج خود قصد حضوري پرقدرت به صحنه را دارد اما او هنوز نمي داند در وزن 84 كيلو بماند يا به 96 كيلو برود.
محمود اسماعيل پور مربي تيم كشتي آزاد مازندران ضمن تأييد مطلب فوق درباره وضعيت يزداني گفت:او در مسابقه دوستانه جويبار با تيم خراسان در 96 كيلو به ميدان آمد كه سرحال نشان داد و بايد منتظر حضور او در ليگ بود.وي ادامه داد: يزداني حدود 93 تا 94 كيلو وزن دارد و در ليگ هم در 96 كيلو كشتي خواهد گرفت. او در اين رقابت ها شرايط خود در سنگين وزن را خواهد سنجيد و سپس تصميم مي گيرد كه در 84 كيلو بماند يا به وزن 96 كيلو برود.اسماعيل پور در پايان گفت: يزداني پس از مدتي دوري از تيم ملي بايد ثابت كند كه همان يزداني گذشته است و قصد بازگشت به تيم ملي را دارد.

 



عنوان نايب قهرماني ايران در مسابقات قهرماني جهان گوجوريو

تيم 54 نفره كاراته گوجوكاي ايران با كسب 17 مدال طلا عنوان نايب قهرماني پنجمين دوره رقابت هاي جهاني را از آن خود كرد.
در اين دوره از رقابت ها كه با حضور نمايندگان 24 كشور و 756 شركت كننده زن و مرد از پنج قاره جهان در شهر «كيپ تاون» آفريقاي جنوبي برگزار شد كاروان ايران در قالب تيم هاي نوجوانان، جوانان و بزرگسالان مردان و زنان و در رده هاي انفرادي و تيمي كاتا و كوميته در اين مسابقات شركت كرد. اين مسابقات كه همزمان با سالروز تولد 100 سالگي بنيانگذار فقيد رشته گوجوكاي يعني «گوگن ياماگوچي» آغاز شد از سطح كيفي بالايي برخوردار بود. هر چند كه كسب 11 مدال طلا در روز نخست توسط نمايندگان ايران باعث شد تا كشور ميزبان با تغيير در چيدمان داوريها در روند نتيجه گيري نمايندگان كشورمان خلل ايجاد كند و در نهايت به عنوان قهرماني برسد اما كاروان ايران هم در پايان توانست با كسب 17 مدال طلا عنوان نايب قهرماني اين رقابت ها را از آن خود كند و كارنامه خوبي از خود بر جاي بگذارد. پس از ايران هم تيم ژاپن به مقام سوم دست يافت. در مجموع اين رقابت ها در حالي با قهرماني تيم آفريقاي جنوبي به پايان رسيد كه تغيير شيوه انتخاب قهرمان مورد اعتراض اكثر تيم هاي شركت كننده قرار گرفت. از 1993 توكيو كه اولين دوره رقابت هاي جهاني برگزار شد تا 2005 هلند، يعني در 4 دوره گذشته هميشه قهرمان رقابت ها با محاسبه كيفيت مدال ها مشخص مي شد يعني هر كشوري كه طلاي بيشتر داشت قهرمان رقابت ها بود. بر همين اساس تيم 18 نفره ايران در توكيو به مقام دوم رسيد، در 2001 استراليا سوم شد و در 2005 هلند عنوان نايب قهرماني جهان را از آن خود كرد. اما در اين دوره آفريقاي جنوبي با بسيج تعداد زيادي ورزشكار در همه رده ها چشم به امتياز ساير مدالها (نقره و برنز) داشت تا در مجموع در سكوي نخست قرار گيرد كه در پايان هم با تغيير قانون به خواسته خود رسيد. اسامي ورزشكاران ايران در دو بخش (زنان و مردان) كه در اين رقابت ها به مدال طلا دست يافتند به اين شرح است: علي فرهنگ لو (كاتاي زير 8 سال)، محمد حيدري (كاتاي نوجوانان 11 و 9 سال)، احمدرضا روشني (كوميته نوجوانان)، برنا نعيمي (كاتا 14 و 12 سال)، حميدرضا مهديفر (كاتا نوجوانان)، امير محمدي بقا، مهران قربانعلي پور و اشكان نوين (كاتاي تيمي جوانان)، رضا غلامي (كوميته جوانان)، مليگا عسگري زاده، آرزو نعمتي پور (2 طلا)، نياش شبانكاره(2 طلا)، كوثر سعيدي زاده (1 طلا)، الهه نعمتي پور (1 طلا)، شيا كاظمي (2 طلا) و شيما اصغريان (1 طلا)

 



آذرشكيب: ببخشيد، جبران مي كنم

ديگر قصد ندارم به حاشيه بروم. ديگر حرفه اي فكر مي كنم، مي دانم با صحبتهايم بعضي ها را رنجانده ام، مي دانم برخي صحبتها و رفتارهايم بچه گانه بود اما از همين جا از همه عذرخواهي مي كنم و خواهش مي كنم آنها حرفهاي من را روي حساب جواني ام بگذارند.
اينها بخشي از حرفهاي محمدرضا آذرشكيب قهرمان وزن 120 كيلوگرم آزاد ايران است كه مي خواهد جبران مافات كند و ديگر به حاشيه نرود.آذرشكيب در پاسخ به اين سؤال كه چرا در گذشته انتظارات را برآورده نكرده است؟ گفت: ديگر به گذشته فكر نمي كنم و مي دانم كه كم كاري كرده ام. كشتي گيري كه به حاشيه برود خود را از همه چيز دور مي كند.آزادكار سنگين وزن، به مسابقات قهرماني كشور اشاره كرد و گفت: تنها 35 روز براي مسابقات كشوري تمرين كردم و با اينكه اول شدم كشتي هاي قابل قبولي نگرفتم چرا كه بدنم آماده نبود. در ليگ سعي خواهم كرد تا كشتي هايم مورد نظر كادر فني باشد چون مي دانم از عملكردم در قهرماني كشور راضي نبودند. بايد سعي كنم تا نظر آنها را نسبت به خود مثبت كنم.آذرشكيب در پايان گفت: از كاوه، محمدي و مهربان كه در سالن توفيق زيرنظرشان تمرين مي كنم، تشكر مي كنم. همچنين در كرج نزد عليرضا حيدري كار مي كنم كه قدردان زحمات او و مربي اصلي ام اكبرفلاح هستم.

 



مهاجر شجاعي: انتظار شاهكار نداشته باشيد

مصدوميت، به تعويق افتادن شش ماه حقوق باعث شده تا دونده دوي نيمه استقامت ايران از حضور در بازيهاي آسيايي ويتنام انصراف بدهد.
احسان مهاجر شجاعي در اين خصوص گفت: بعد از المـپيك پكن دچار آسيب ديدگي بودم و با اميد به اينكه بهتر مي شوم درمانم را پيگيري نكردم. اما در چند ماه گذشته اين آسيب ديدگي مانع از انجام يك تمرين خوب و حضور موفقم در مسابقات شد تا در نهايت تصميم بگيرم در مسابقات آسيايي شركت نكرده و مراحل درمان آسيب ديدگي ام را دنبال كنم.
وي افزود: تنها دليل كناره گيري من از حضور در هر دو مسابقه مهم بازيهاي آسيايي ويتنام و مسابقات قهرماني دو و ميداني آسيا در چين مصدوميت بوده است.
دونده المپيكي كشورمان خاطرنشان كرد: قطعا اگر اين مسئله پيش پاي من نبود شانس كسب مدال در هر دو مسابقه آسيايي را داشتم و به همين اميد هم تمرينات خود را در فواصل ليگ و بعد از پايان رقابتهاي ليگ باشگاهي دو و ميداني دنبال كردم.
وي كه دارنده 6 مدال آسيايي در رده جوانان و بزرگسالان آسيا و مدال طلاي المپيك دانشجويان جهان است، ادامه داد: نزديك شش ماه است كه از فدراسيون دو و ميداني حقوق نگرفته ام و تنها دليل حضورم در مسابقات ليگ اين بود كه كارمند شركت ملي نفت هستم و بايد براي اين تيم در ليگ مسابقه مي دادم.
مهاجر شجاعي با اشاره به در پيش بودن مسابقات دو و ميداني داخل سالن قهرماني آسيا و جهان، گفت: خود را براي اين دو مسابقه مهم آماده مي كنم اما اميدوارم تا آن زمان فدراسيون حقوق معوقه من را بدهد. قطعا مسئولين در چنين شرايطي كه نه اردو داشته ام نه حقوق دريافت مي كنم نبايد انتظار شاهكار از ورزشكار خود داشته باشند.

 



جايگاه ايران اينجا نيست حسرت كسب ميزباني، 34ساله شد

چرا بازي ها جام ملت هاي آسيا 2007و 2011و 2015 نبايد پس از گذشت سي سال در ايران برگزار شود و كشورهايي مانند قطر كه در دهه هشتاد ميلادي يك بار اين ميزباني را از آن خود نموده و استراليايي كه دو سال بيشتر از ورود او به بازي هاي جام ملت هاي آسيا نمي گذرد، براحتي ميزبان شوند، اما ايران با اما و اگرهاي بسيار در انتظار وعده سر خرمن آقاي رئيس كنفدراسيون براي 10سال آينده باشد؟
ايران كه زماني به مدت ده سال رياست كنفدراسيون فوتبال آسيا را يدك مي كشيد و بازي هاي جام ملت هاي آسيا را در سال هاي 1968 و 1974 ميلادي برابر با 1347و 1355 شمسي به خوبي برگزار كرده بود، اكنون 34سال است كه نتوانسته ميزباني اين بازي ها را در اختيار بگيرد و امروز در خبرها آمد كه بن همام قطري كه بناحق ميزباني بازي هاي جام ملت هاي آسيا در سال 2011 را به كشور خود داده، با ترفندي ديگر ميزباني بازي هاي جام ملت هاي آسيا در سال 2015 را نيز از ايران سلب كرده و به استرالياي تازه وارد به بازي هاي جام ملت هاي آسيا پيش كش كرده است.
بن همام كه رياست مجددش بر كنفدراسيون آسيا را مديون رأي نماينده ايران است، با سلب شانس ميزباني از ايران براي بازي ها جام ملت هاي آسيا در سال 2015، در يك اقدام سخاوتمندانه(!) به ايران پيشنهاد داده است كه چون كشوري براي بازي هاي جام ملت هاي آسيا در سال 2019 ثبت نام نكرده است، ايران از هم اكنون براي اين بازي ها ثبت نام كند.
او كه در معامله با مقامات فوتبال كشورمان با كسب رأي ايران توانست با اختلاف يك رأي رقيب بحريني خود را از رياست كنفدراسيون فوتبال آسيا كنار گذارد، به گونه اي در موضوع دادن ميزباني به ايران عمل كرده است كه گويي با دسته كورها و افراد ناآگاه طرف است. اين رفتار بن همان نشان مي دهد كه به ظاهر فراموش كرده است كه پيش از اينكه قطر كشور مستقلي شود و استقلال خود را از دست استعمار انگلستان به دست آورد، ايران يكي از بنيانگذاران كنفدراسيون فوتبال آسياAFC در سال 1955 بوده است.
البته براي افرادي مانند تاج، كفاشيان و ديگران كه فوتبال را با دل و جان خود لمس نكرده اند، شايد بيان آقاي بن همان توهين نبوده و حتي از اينكه اين پيشنهاد سخاوتمندانه(!) را- يعني دعوت از ايران به ثبت نام براي كسب ميزباني دو دوره آينده- داده است، بر خود و فدراسيونشان ببالند؛ ولي به راستي چه بر سرمان آمده و چرا بايد اين همه در بهره گيري از فرصت هايي كه هم مي تواند از بعد ورزشي و هم از بعد اقتصادي براي كشورمان دستاوردهاي غيرقابل انكاري داشته باشد ضعيف باشيم؟
چرا بازي هاي جام ملت هاي آسيايي 2007 و 2011 و 2015 نبايد پس از گذشت سي سال در ايران برگزار مي شد و كشورهايي مانند قطر كه در دهه هشتاد ميلادي يك بار اين ميزباني را از آن خود نموده و استراليايي كه دو سال بيشتر از ورود او به بازي هاي جام ملتهاي آسيا نمي گذرد، براحتي ميزبان شوند، اما ايران با اما و اگرهاي بسيار در انتظار وعده سر خرمن آقاي رئيس فدراسيون براي 10سال آينده باشد؟
هنگامي كه براي نخستين بار يك مربي با دانش و زحمتكش ايراني از نوجوانان با استعداد و توانمند كشورمان چنين فوتباليست هايي مي سازد كه در جام جهاني فوتبال نوجوانان بدرخشند، تنها نشان دهنده هوش و توانمندي ايرانيان است كه با يك مربي زحمتكش خود مي خواهند نشان دهند كه جايگاه واقعي فوتبال ايران، آقايي در آسيا است؛ همانگونه كه قبلاً بوديم، نه جايگاهي كه بن همام و امثال او با چنين برخوردهايي در اذهان ديگران ايجاد مي كنند. جاي ترديد نيست كه بايد به خود آييم كه قدر و منزلت ما از اين جايگاهي كه در آن قرار داده شده ايم، بسيار بسيار بالاتر است.حقيقتاً نمايندگان ايران در كنفدراسيون آسيا و مسئولين فدراسيون فوتبال چگونه تعاملي با آقاي رئيس «بن همام» و ديگر مديران اين كنفدراسيون داشته اند كه براحتي به خود اجازه چنين جسارت هايي را مي دهند؟ فراموش نكنيم كه موضوع تنها ميزباني صرف نيست، بلكه بحث منزلتي است كه براي فوتبال ايران و شخصيت بين المللي آن قائل شده اند. آيا مسئولان فدراسيون پاسخ شايسته اي براي توضيح چنين رخدادي دارند، يا باز هم از در توجيه برخواهند آمد؟

 



قهرمان شديم ولي چه فايده؟!

در شرايطي كه رقابت هاي ليگ برتر كشتي آزاد كشور قرار است از روز 25 آبان ماه سال جاري آغاز شود غيبت و كناره گيري تيم گراد مدافع قهرماني در نوع خود جالب و سؤال برانگيز است.
مسعود اصفهانيان مديرعامل تيم كشتي آزاد گراد تهران در مورد كناره گيري تيمش از ليگ برتر مي گويد: متأسفانه برخورد با تيم هايي كه وارد ليگ برتر مي شوند، به گونه اي نيست كه انگيزه اي براي ادامه فعاليت داشته باشند. سال قبل تيم ما با هزينه شخصي به مقام قهرماني رسيد اما، هيچ تفاوتي بين ما و تيمي كه حذف شد وجود نداشته است.
وي ادامه داد: بايد تيمي كه به مقام قهرماني ليگ مي رسد، منفعتي شامل آن شود. اما، در يك سال اخير فدراسيون كشتي حتي حضور در يك تورنمنت را هم به ما پيشنهاد نكرد تا در آن شركت كنيم.
اصفهانيان همچنين گفت: سال گذشته هم با وجود اينكه دو تيم تهراني و مازندراني به فينال ليگ رسيدند، فدراسيون اعلام كرد فينال بايد در مازندران برگزار شود و شهر بي طرف در نظر گرفته نشد. پس از آن من اصلا نمي خواستم اجازه حضور در فينال را به تيم بدهم ولي امير عفراتي كه مدير تيم ما بود، ما را مجاب كرد كه شركت كنيم و با عملكرد خوبش به تيم گراد كمك كرد. سال قبل هم اگر عفراتي نبود نمي گذاشتم تيم گراد در فينال شركت كند و قهرمان نمي شديم.
وي در پايان خاطرنشان كرد: شرايطي در ليگ كشتي وجود ندارد تا تيم هايي كه تنها از روي علاقه چند صد ميليون خرج كشتي مي كنند، در مسابقات باقي بمانند و به فعاليت خود ادامه دهند كه اين به ضرر كشتي است.

 



دوري هندبالي ها از حاشيه

تيم ملي بزرگسالان هندبال ايران در شرايطي از چند روز ديگر دور جديد تمرينات خود را با سرمربي جديد روسي خود براي حضور پرقدرت در رقابتهاي قهرماني آسيا آغاز مي كند كه عليرضا رحيمي رئيس اين فدراسيون بزرگترين دغدغه اش كم كردن حاشيه هاي اين تيم است.
رحيمي با بيان اينكه سعي مي كنيم كنار تيم ملي بزرگسالان حاشيه نباشد. اين چنين صحبتهاي خود را در خصوص آخرين وضعيت تيم ملي هندبال آغاز مي كند: در انتخاب مربي تيم ملي بزرگسالان دست سرمربي روس تيم كاملا باز است و هر فردي را او انتخاب كند مي آوريم. هم اكنون «استفان سيدروچك» سرمربي تيم ملي نوجوانان به عنوان دستيار در كنار «يوري كيديوف» كار مي كند تا ارتباط تيم هاي ملي پايه با بزرگسالان هم بيشتر شود.
وي افزود: فدراسيون هيچ اصراري روي مربيان تيم ملي بزرگسالان ندارد و دست «يوري» براي انتخاب همكارانش باز است. رواديد او صادر شده و به احتمال فراوان او امروز به ايران مي آيد. زمان براي انتخاب بهترين فرد در كنار يوري داريم و سعي مي كنيم كه در كنار تيم، افرادي قرار دهيم كه حاشيه نداشته باشند.
رئيس فدراسيون هندبال با اشاره به اينكه كمبود حاميان مالي و پخش تلويزيوني مهمترين مشكلات رشته هندبال است، خاطرنشان كرد: حمايت كم حاميان مالي از اين رشته به پخش تلويزيوني بازمي گردد كه لازم است به اين رشته بيشتر توجه شود. البته پخش تلويزيوني هم به استاندارد بودن سالن ها از نظر پخش بستگي دارد. در سال هاي گذشته سالن هاي كمي از اين شرايط مطلوب برخوردار بودند اما، امسال اصفهان، تهران، يزد و تبريز هيچ مشكلي از لحاظ پخش ندارند كه اميدواريم صدا و سيما آنها را پخش كند.
وي ادامه داد: سالن هاي هندبال ايران از لحاظ برگزاري مسابقات هيچ مشكلي ندارند و همه كاملا استاندارد هستند. كفپوش هاي آنها تعويض شده و آماده برگزاري ليگي با كيفيت متفاوت هستيم. كميته آموزش و مربيان فدراسيون هندبال پس از استعفاي محمدنقي ناري حدود هفت ماه است كه رئيس ندارد. ناري تنها چهارماه رياست اين كميته را برعهده داشت. رحيمي در اين خصوص گفت: هم اكنون سليمان زاده دبير اين كميته كارها را انجام مي دهد و مشكلي وجود ندارد.

 



جدال وزنه برداران جوان با فولاد سرد

دور رفت ليگ برتر مسابقات وزنه برداري جوانان ايران، از امروز به مدت 2 روز در مشهد برگزار خواهد شد.
دور رفت رقابت هاي ليگ برتر وزنه برداري جوانان ايران، 14 و 15 آبان ماه به ميزباني مشهد برگزار مي شود. براي حضور در اين مسابقات 11 تيم آذربايجان غربي، كرمان، همدان، كردستان، گيلان، مركزي، ملي حفاري، سيستان و بلوچستان، خراسان رضوي، مناطق نفت خيز جنوب و آذربايجان شرقي اعلام آمادگي كرده اند. اين پيكارها نيز در 8 وزن 56، 62، 69، 77، 85، 94، 105 و 105+ كيلوگرم اجرا مي شود. همچنين دور برگشت مسابقات ليگ برتر وزنه برداري جوانان به ميزباني آذربايجان شرقي برگزار خواهد شد كه زمان برگزاري رقابت ها هنوز مشخص نشده است.

 



توكلي: اكثر وزنه برداران از قشر كم درآمد هستند

حسين توكلي قهرمان سابق المپيك و مربي فعلي تيم هاي پايه وزنه برداري كشورمان اعتقاد دارد افرادي كه در اين رشته فعاليت مي كنند اكثراً از قشر كم درآمد جامعه هستند و مسئولين بايد ورزشكاران اين رشته را از لحاظ مالي تامين و بيمه كنند.
توكلي در خصوص شرايط فعلي تيم ملي نوجوانان اظهار داشت: در حال حاضر وضعيت تيم نوجوانان خوب است و وزنه برداراني كه در اردوي آمادگي ركورد زده اند نسبت به سال قبل وضعيت بهتري دارند. اميدوارم با اين روند رو به جلو در مسابقات آسيايي يكي از سكوهاي قهرماني را به خود اختصاص دهيم. مربي تيم هاي پايه وزنه برداري ادامه داد: مرحله دوم ركوردگيري بين 12 اردونشين نوجوان طي امروز يا فردا در مجموعه ورزشي آزادي برگزار خواهد شد تا نفرات برتر براي حضوري قدرتمند در مسابقات آسيايي مشخص شود. قهرمان سابق المپيك در خصوص مشكلات تيم هاي پايه گفت: تيم ملي از لحاظ امكانات و بودجه در سطح پاييني قرار دارد. وزنه برداران در مسابقات جهاني و آسيايي مدال هاي رنگارنگ كسب مي كنند؛ اما كمتر به آنها توجه مي شود و اين موضوع دور از انصاف است. وي افزود: از فدراسيون وزنه برداري توقعي ندارم چون مطمئن هستم هر امكاناتي كه دارد در اختيار تيم ملي قرار مي دهد؛ اما اميدوارم مسئولان رده بالاتر بيشتر به اين ورزش توجه داشته باشند. عضو كادر فني تيم هاي نوجوانان و جوانان درباره مشكلات مالي ملي پوشان عنوان كرد: آنها از نظر مالي در تنگنا قرار دارند. وقتي ورزشكاري براي حضور در تيم ملي از خانواده و تحصيلاتش دور مي شود، بايد از لحاظ مالي تامين شده و بيمه شود. زماني كه وزنه بردار موقعيتش را در تيم ملي مناسب نبيند مطمئناً از اردو كنار مي رود و انگيزه اش را براي ادامه فعاليت در اين رشته از دست مي دهد. توكلي خاطر نشان كرد: اكثر وزنه برداران از قشر كم درآمد جامعه هستند چون فردي كه در رفاه و آسايش زندگي مي كند به اين رشته ورزشي روي نمي آورد.

 



برنامه بازيهاي هفته پنجم

پنجشنبه: 14/8/88
¤ آلومينيوم هرمزگان- داماش گيلان (ورزشگاه تختي بندرعباس)
¤فولاد نوين اهواز- شيرين فراز كرمانشاه (ورزشگاه فولاد اهواز)
¤ مس سرچشمه كرمان- نساجي قائمشهر (ورزشگاه زينعلي سرچشمه)
¤ مهركام پارس تهران- شن سا اراك (ورزشگاه امام خميني(ره) اسلامشهر)
¤ گل گهر سيرجان- نفت تهران (ورزشگاه گل گهرسيرجان)
¤ كوثر لرستان- گسترش فولاد تبريز (ورزشگاه تختي خرم آباد)
¤ پتروشيمي تبريز- برق شيراز (ورزشگاه تختي اهواز)
جمعه: 15/8/88
¤ مس رفسنجان- اتكا گلستان (ورزشگاه شهدا نوش آباد رفسنجان)
¤ صنعت نفت آبادان- ايرانجوان بوشهر (ورزشگاه تختي آبادان)
¤ پيام مخابرات فارس- تربيت يزد (ورزشگاه حافظيه شيراز)
¤ شهرداري تبريز- شهرداري بندرعباس (ورزشگاه تختي تبريز)
¤ سپاهان نوين اصفهان- شاهين اهواز (ورزشگاه صفائيه اصفهان)
¤ كاوه تهران- شموشك نوشهر (ورزشگاه برق تهران)
¤ پيام خراسان- داماش لرستان (ورزشگاه تختي مشهد)
- تمام ديدارهاي فوق ساعت 14و30 دقيقه برگزار مي شود.

 



اخبار فوتبال جهان

بكهام: با پيراهن ميلان به جام جهاني مي روم
ديويد بكهام پس از ثبت قرارداد با آث ميلان ايتاليا از اميدواري خود براي حضور در جام جهاني خبر داد.
اين هافبك 34 ساله انگليسي پس از ثبت قرارداد با ميلان اظهار داشت: من قراردادم را با ميلان امضا كردم زيرا مي خواستم توانايي هايم را به فابيو كاپلو نشان دهم تا پس از حضور در تيم ملي انگلستان شانس حضور در جام جهاني 2010 را بدست آورم.
بكهام ادامه داد: انتقال قرضي به ميلان مي تواند من را در اين راه كمك كند. صادقانه اعتراف مي كنم كه در بهترين شرايط به ميلان آمده ام و خوشحالم كه مي توانم با حضور در اين تيم قدرتمند در اروپا به فوتبالم ادامه دهم.
گالياني رئيس باشگاه ميلان درباره بازگشت بكهام به اين تيم گفت:خوشحاليم كه بارديگر ديويد را با پيراهن قرمز و مشكي در ميلان مي بينيم. وي فصل گذشته تجارب ارزشمندي را در اختيار تيم ما قرار داده بود و من اميدوارم كه او بار ديگر در ميلان موفق باشد.
بايرن در آستانه عقد قرارداد 100 ميليون يورويي
باشگاه بايرن مونيخ آلمان در آستانه عقد قرارداد 100ميليون يورويي با شركت خودروسازي آئودي قرار دارد.
مسئولان بايرن مونيخ براي آنكه بتوانند در عرصه بين المللي و در رقابت با باشگاه هاي مطرح جهان حضور فعالي داشته باشند اميدوارند در زمينه جذب اسپانسر مالي گام هاي محكمي را بردارند. در همين رابطه باشگاه بايرن مذاكراتي را با شركت خودروسازي آئودي آغاز كرده است و طبق توافقات اوليه مبلغ قرارداد اين حامي مالي 100 ميليون يورو معادل 147 ميليون دلار است. اولي هوينس؛ رئيس باشگاه بايرن مونيخ درباره اين قرارداد اظهار داشت: مذاكرات را با شركت آئودي آغاز كرده ايم و پيش بيني لازم ميان باشگاه و اين شركت خودروسازي در نظر گرفته شده است. وي تاكيد كرد: اين قرارداد هنوز نهايي و امضا نشده است و ما اميدواريم بتوانيم تا پايان ماه آبان آن را نهايي كنيم. قطعا اگر اين قرارداد نهايي شود كارهاي بزرگي را مي توانيم در بايرن انجام دهيم.
اوون مي خواهد به مادريد بازگردد
مهاجم كهنه كار و گلزن منچستريونايتد مي خواهد به سانتياگو برنابئو بازگردد.
يكي از اهداف مايكل اوون مهاجم سابق ليورپول براي پيوستن به دشمن قديمي سرخ ها، كسب افتخارات بزرگ با يونايتد بوده است. اوون طي مصاحبه اي با سايت رسمي باشگاه منچستريونايتد از آرزوي خود براي قهرماني در ليگ قهرمانان اروپا پرده برداشت. وي دوست دارد تا در فينال اين فصل چمپيونزليگ در ورزشگاه سانتياگو برنابئو حاضر باشد، جاييكه مدتي را براي رئال مادريد بازي مي كرده است.
اوون در كنفرانس مطبوعاتي قبل از بازي با زسكا مسكو به خبرنگاران مي گويد: رؤياي هر بازيكني است كه به باشگاهي مانند منچستريونايتد بپيوندد تا هميشه در بالاترين اندازه رقابت ها حاضر باشد. نخستين چيزي كه در ابتداي آمدن به اين باشگاه به آن فكر مي كنيد، بازي كردن در مسابقات بزرگ اروپايي است كه مي تواند رؤياي هر كسي باشد. من عاشق هر لحظه از اين بازي ها هستم.
گتوسو در راه چلسي
با توجه به اختلاف گتوسو با سرمربي ميلان جدايي وي از اين تيم و پيوستن چلسي قوت گرفت. گتوسو با توجه به اختلافي كه با لئوناردو، سرمربي ميلان پيدا كرده، نگاه خود را به ليگ برتر انگليس و تيم چلسي معطوف كرده است.
گتوسوي 31ساله دوست دارد براي ادامه فعاليت خود به ليگ برتر انگليس برود و زمزمه جدايي او از روسونري ها شدت گرفته است. كارلو آنجلوتي، سرمربي سابق ميلان كه اكنون در چلسي فعاليت مي كند به جذب شاگرد سابق خود ابراز تمايل كرده است و به احتمال فراوان در ماه ژانويه اين پيشنهاد به مقامات ميلان خواهد رسيد. پيش از اين نيز سرآلكس فرگوسن براي جذب هافبك ميلان ابراز علاقه كرده بود، اما با توجه به بالا رفتن سن گتوسو بعيد به نظر مي رسد فرگوسن بار ديگر براي خريد اين بازيكن پيشنهاد بدهد.

 



مصاف تيم هاي مدعي در هفته پنجم ليگ دسته اول فوتبال ايران تقابل مربيان سابق تيم ملي در آبادان

هفته پنجم مسابقات فوتبال ليگ دسته اول باشگاه هاي ايران طي امروز و فردا با برگزاري 14 ديدار در شهرهاي مختلف كشور در شرايطي برگزار مي شود كه تقابل تيم هاي بالانشين با يكديگر حساسيت بازي هاي اين هفته را دوچندان كرده است.
طبق برنامه اعلام شده امروز (پنج شنبه) بازي هاي گروه دوم برگزار مي شود كه در مهمترين ديدار دو تيم 10 امتيازي داماش گيلان و آلومينيوم هرمزگان در بندرعباس به مصاف هم خواهند رفت. رويارويي تيم داماش كه درحال حاضر با هدايت فيروز كريمي در صدر جدول اين گروه قرار دارد با تيم وينگوبگوويچ كه سابقه مربيگري در تيم داماش را هم دارد درحالي رقم مي خورد كه هر دو تيم هفته گذشته مقابل حريفان خود به پيروزي رسيده اند. داماش كه پس از تساوي مقابل تيم قعرنشين گل گهر به سختي در ثانيه هاي پاياني و در خانه از سد تيم مس سرچشمه گذشت اميدوار است تا با رهايي چند تن از بازيكنانش از بند مصدوميت و بازگشت امين تركاشوند به تركيب خود كه به علت دواخطاره بودن غايب بزرگ تيمش بود بتواند با كسب امتياز به رشت بازگردد. در ديگر بازي حساس اين گروه تيم نفت كه اولين سال حضورش را در ليگ دسته اول تجربه مي كند با مهدي دينورزاده به سيرجان مي رود تا مقابل تيم گل گهر صف آرايي كند. دينورزاده هم كه شرايطي مثل نفت را تجربه مي كند و پس از فعاليت در تيم هاي ليگ برتري و دسته دومي نخستين تجربه اش را در ليگ دسته اول با نفت پشت سر مي گذارد تاكنون موفق شده عملكرد قابل قبولي داشته باشد و با سه پيروزي و يك تساوي و بدون گل خورده جايي براي خود در ميان تيم هاي مدعي و پرتماشاگري چون داماش، نساجي، برق شيراز و... دست و پا كند. نفت تنها تيم حاضر در ميان 28 تيم ليگ دسته اولي است كه تاكنون گلي دريافت نكرده است.
در روز جمعه (فردا) كه ديدارهاي گروه اول برگزار مي شود شهرداري تبريز با اكبر ميثاقيان در تبريز ميزبان تيم شهرداري بندرعباس است و نفت آبادان در خانه پذيراي تيم ايران جوان بوشهر است. مصاف ميثاقيان با عباس سرخاب و همچنين مربيان سابق تيم ملي بيژن ذوالفقارنسب (نفت آبادان) با ناصر ابراهيمي (ايران جوان بوشهر) ديدني خواهد بود.
ميثاقيان كه پس از منتفي شدن حضورش در ابومسلم تمام تلاش خود را به كار بسته تا تبريز را صاحب دومين نماينده در ليگ برتر كند با گلزني مهاجمي چون علي كريمي كه درحال حاضر با 6 گل زده آقاي گل مسابقات محسوب مي شود و همچنين حمايت تماشاگران تبريزي اميدوار است با ادامه اين روند شهرداري را به ليگ برتر رهنمون سازد. در آبادان هم تيم صنعت نفت كه هفته گذشته اولين شكست خود را مقابل شهرداري بندرعباس تجربه كرد ميزبان تيم سخت كوش ايران جوان بوشهر است كه دو سالي است توسط ناصر ابراهيمي هدايت مي شود. آباداني ها كه شروع خوبي نسبت به فصل هاي گذشته خود در ليگ دسته اول دارند اميدوارند اين بار اولين شكست تيم ايران جوان بوشهر را رقم بزنند تا موقعيت خود را در بالاي جدول تثبيت كنند.
جدول گلزنان (گروه اول)
6گل: علي كريمي (شهرداري تبريز)
3گل: ميثم خداشناس (تربيت يزد)، صمد اكبري (شهرداري بندرعباس)
2گل: محمد صادق طاهري (داماش دورود)، حجت چهارمحالي (نفت آبادان)، محسن صلح جو (اتكا)، روح الله عرب (نفت آبادان)، شهاب ياراحمدي (شموشك)
جدول گلزنان (گروه دوم)
4گل: امين تركاشوند (داماش گيلان)
3گل: احمد تقي پور (پتروشيمي تبريز)، ماكان (فولادگستر)
2گل: مهدي محمدزاده (نفت آبادان)، ميثم آقايي (شن سا اراك)، اميد نظامي پور (فولادگستر)، كامران فدايي (شيرين فراز)، علي اميري (داماش گيلان)، فوكيپه سي (نساجي)

 



پشت مدالهاي گذشته پنهان نشويم

مربي تيم جودو جوانان ايران گفت: نيمي از اعضاي اين تيم مي توانند سهميه المپيك 2012 را كسب كنند.
ايوب رستمي اظهار داشت: اين تيم تجربه حضور در هيچ ميدان بين المللي راندارد. به همين دليل صلاح نبود كه راهي مسابقات جهاني شود، از سوي ديگر فاصله نزديك رقابت هاي جهاني با آسيايي اجازه نمي داد كه آنها بار ديگر ريكاوري شوند.
وي ادامه داد: اردوهاي تيم ملي نوجوانان و جوانان 9ماه تعطيل بود و در اين مدت ملي پوشان تنها 60روز در اختيار كادر فني بودند و ما مجبور شديم به خاطر امتحانات و تعطيلات، اردوها را لغو كنيم.
مربي جوانان خاطرنشان ساخت: قرار است اردوي جوانان بعد از مسابقات آسيايي تعطيل نشود و با ادامه تمرينات و اعزام هاي برون مرزي اين تيم را درآمادگي كامل نگه داريم؛ اگر به اين نفرات فرصت دهيم مي توانند براي المپيك 2012 قابل اتكا باشند.
رستمي تصريح كرد: نبايد پشت مدال هاي گذشته پنهان شويم، اين تيم بايد از جايي شروع كند. ما براي تشكيل و جمع كردن اين نفرات با مشكل مواجه بوديم و حالا كه اين تعداد را كنار هم جمع كرده ايم بايد قدرشان را بدانيم.
وي افزود: بعد از بازي هاي گوانگجو براي كسب سهميه المپيك 2سال فرصت داريم و جوانان مي توانند از آن نهايت استفاده را ببرند.

 



تا سه نشه بازي نشه

پنجمين دوره رقابت هاي تكواندو قهرماني نوجوانان آسيا بعد از دو بار تعويق سرانجام با اعلام آمادگي 15كشور در جزيره كيش برگزار مي شود. اين رقابت ها ابتدا قرار بود تيرماه برگزار شود كه به دلايلي به تعويق افتاد، تاريخ جديد اين مسابقات اوايل مهرماه بود كه دوباره به دليل عدم استقبال كشورها به تعويق افتاد. اتحاديه تكواندو آسيا با تعويق مسابقات موافق و 29آبان تا اول آذرماه را براي برگزاري قطعي اين مسابقات انتخاب كرد.
براي حضور در اين مسابقات 14 كشور خارجي اعلام آمادگي كرده تا به همراه تيم ملي ايران به رقابت بپردازند.
تاكنون كشورهاي ازبكستان، كره جنوبي، پاكستان، تايوان، قطر، ژاپن، تايلند، اردن و تاجيكستان اسامي خود را به تهران ارسال كرده اند. كشورهاي عراق، چين، لبنان، هند و افغانستان نيز در مدت زمان باقي مانده اسامي خود را ارسال خواهند كرد.
تيم نوجوانان ايران نيز 25آبان ماه براي حضور در اين مسابقات تهران را به مقصد كيش ترك مي كند. ضمن اينكه رئيس اتحاديه تكواندو آسيا «داي سون لي» نيز به ايران سفر خواهد كرد.

 



اعزام به مراكش براي آناليز

عليرضا سليماني تيم هاي ملي جوانان و اميدكاراته را در مسابقات جهاني مراكش همراهي مي كند.
فدراسيون كاراته از سرمربي تيم ملي بزرگسالان دعوت كرده است تا در سفر به مراكش حضور داشته باشد.
از آنجا كه اين رقابت ها در رده سني اميدها نيز برگزار مي شود و بيشتر اين نفرات سال آينده بايد در مسابقات بزرگسالان جهان در صربستان شركت كنند، سليماني به آناليز آنها خواهد پرداخت.
ملي پوشان ايران يكشنبه هفته آينده راهي مراكش شده و از 21آبان ماه مبارزاتشان را در اين ميدان آغاز مي كنند.
در حالي فدراسيون كاراته از عليرضا سليماني دعوت كرده است كه مربيان كاتاي جوانان به طور كامل به اين پيكارها اعزام نمي شوند.

 



روي كاراته كاران ايراني سرمايه گذاري كند.

علي شاطرزاده اظهار داشت: آقايف تنها مي تواند يك پيروزي براي دانشگاه به دست آورد؛ بنابراين حضورش در نتيجه اين تيم چندان موثر نيست. پرداخت اين همه هزينه براي يك كاراته كار نمي تواند درست باشد. بهتر است دانشگاه اين مبالغ را براي نفرات ايراني صرف كند.
وي با اشاره به 2 برد تيم خود در هفته سوم سوپرليگ تصريح كرد: دانشگاه آزاد با اين كاراته كار و بدون آن تن به شكست مي دهد، پس نيازي به حضور او نيست. در ديدار مقابل نفت، تيم كاتاي فولاد باخت و اين مسئله فشار حاكم بر تيم كوميته ما را دوچندان كرد؛ اما خيلي خوب توانستيم از پس حريف برآمده و پيروز شويم. رضا عزيزي تنها عضو فولاد بود كه باخت و طحاني مساوي كرد.
كاپيتان سابق تيم ملي خاطرنشان ساخت: نفتي ها بهتر از هميشه بودند؛ اما فولاد اين هفته يك دست و آماده تر از گذشته ظاهر شد. در 2 ماه گذشته علاوه بر تمرينات داخلي در مسابقات جايزه بزرگ تركيه هم شركت كرديم كه بسيار در آماده سازي نفرات موثر بود.
وي افزود: حسين روحاني و مازيار الهامي نيز اين روزها با جديت تمرين مي كنند و توانستند نتايج خوبي را بگيرند. در اين 2 ديدار حساس سعي كرديم ارنج متفاوتي استفاده كنيم. اگر در اصفهان مي باختيم، آبرويمان مي رفت.

 



اوجاقي: تقاضاي شخصي ندارم

حسين اوجاقي دارنده مدال طلاي مسابقات جهاني ووشو مي گويد من از مسئولان سازمان تربيت بدني انتظار شخصي ندارم و تنها تقاضا مي كنم شرايطي را فراهم كنند كه بتوانيم قهرماني تيمي را از چين بگيريم.
اوجاقي اظهار كرد: سازمان تربيت بدني بايد شرايط را طوري براي ما فراهم كند كه بتوانيم در كورس قهرماني باقي بمانيم. ما مي توانيم براي قهرماني جهان هم گام برداريم و اين اتفاق شدني است. فقط بايد متناسب با درخشش رشته هاي ورزشي براي آنها اعتبارات سخت افزاري و نرم افزاري قائل شد.
قهرمان سانشوي وزن 80-كيلوگرم مسابقات جهاني كانادا با بيان اينكه تيم ايران خيلي خوب در كانادا به اوج آمادگي رسيد، تصريح كرد: اگر ما به نايب قهرماني جهان قانع باشيم، همين عنوان را هم از دست خواهيم داد. ما بايد به چين به عنوان رقيب اصلي خود نگاه جدي داشته باشيم تا بتوانيم قهرماني را از چنگ آنها دربياوريم. در اين مسابقات مصر توانست سه طلا بگيرد. روسيه خيلي قوي بود. تركيه نيز پنج مدال گرفت. بنابراين ما شاهديم كه كشورها با سرمايه گذاري توانستند سهمي از مدال هاي جهاني داشته باشند. پس ما هم اگر مي خواهيم اين روند را ادامه دهيم، نياز به توجه بيشتر داريم.
روي كاراته كاران ايراني سرمايه گذاري كنيد
سرمربي تيم فولاد مباركه اصفهان گفت: دانشگاه آزاد به جاي پرداخت دستمزد كلان به رافائل آقايف بهتر است

 

(صفحه(12(صفحه(6(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14