(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


شنبه 16 آبان 1388- شماره 19505
 

انتقال بيش از 21هزار زائر به مدينه منوره
تعطيلي مدارس برخي شهرها براي پيشگيري از شيوع آنفلوآنزاي نوع آ
رئيس پليس راهور ناجا: سقف 35 هزار توماني جريمه ها بازدارندگي لازم را ندارد
دستور ويژه شهردار تهران جهت كمك 10 ميليارد توماني به مترو
آتش سوزي در بازار تاريخي تبريز 120مغازه را ويران كرد
كودك سه ساله بروجردي 20 سوره قرآن را حفظ است
 80 درصد حجاج ايراني در عربستان به آنفلوآنزاي A مبتلا مي شوند
دادستان تهران خبر داد آزادي تعدادي از دستگيرشدگان روز 13 آبان
11 هكتار از جنگل ابرشاهرود طعمه حريق شد
اجراي محدوديت ترافيكي براي تردد خودروهاي شخصي و موتورسيكلت ها در خيابان ناصر خسرو
به دليل حمل مواد مخدرگذرنامه 2 زائر خانه خدا در اصفهان ضبط شد
2ميليارد تومان بودجه براي بهداشت دهان و دندان 9 ميليون دانش آموز
وزير بهداشت، درمان و آموزش پزشكي: زنان تا رفع خطر شيوع آنفلوآنزاي نوع A باردار نشوند
مشكلات جنسي عامل موثر در50درصد طلاق هاي تهران
منازل فاقد سيستم حفاظتي هدف سارقان منازل
توضيح و تصحيح



انتقال بيش از 21هزار زائر به مدينه منوره

21 هزار زائر حج تمتع با انجام 55 پرواز از تهران و ساير شهرها به مدينه منوره انتقال يافته اند.
به گزارش ايرنا، رضا جعفرزاده سخنگوي سازمان هواپيمايي كشوري با اعلام اين خبر افزود: از اين تعداد 11 هزار و 420 زائر با 25 پرواز هواپيمايي جمهوري اسلامي و 9 هزار و 610 زائر با 30 پرواز هواپيمايي سعودي از تهران، اصفهان، تبريز، زاهدان، رشت، يزد، كرمانشاه و مشهد مقدس به مدينه منوره منتقل شده اند.
به گفته جعفرزاده عمليات انتقال زايران ايراني با هواپيماي بوئينگ 747 و ظرفيت 460 نفر انجام مي شود كه از ظرفيت هواپيماهاي سعودي بيشتر است.
وي پروازهاي امروز را 11 مورد اعلام كرد و گفت: اين پروازها از تهران، مشهد مقدس، يزد، كرمانشاه و اصفهان به مقصد مدينه منوره انجام خواهد شد.

 



تعطيلي مدارس برخي شهرها براي پيشگيري از شيوع آنفلوآنزاي نوع آ

سرويس شهرستان ها-
به منظور پيشگيري از شيوع آنفلوآنزاي نوع آ در مدارس، برخي از مدارس شهرهاي كشور تعطيل شد و دانش آموزاني كه داراي علائم اين بيماري بودند به مراكز درماني معرفي شدند.
به گزارش خبرگزاري فارس، رئيس شبكه بهداشت و درمان شهرستان ابهر از تعطيلي 3 مدرسه در اين شهر براي پيشگيري از شيوع بيماري آنفلوآنزاي نوع A خبر داد.
عليرضا نظريان با اشاره به ابتلاي دو شهروند ابهري به اين بيماري وضعيت شهرستان ابهر را در كنترل بيماري مذكور رضايت بخش اعلام كرد همه مدارس شهرستان روزانه غربالگري شده و دانش آموزان مبتلا به مراكز درماني معرفي مي شوند.
وي همه گيري اين بيماري در ابهر را 15 تا 30 درصد اعلام كرد و افزود: با اقدامات انجام شده طبق پيش بيني ها 60 هزار ابهري مي بايست به اين بيماري مبتلا مي شدند كه اين رقم هم اكنون بسيار پايين است.
همچنين به گزارش ايرنا از بجنورد، رئيس سازمان آموزش و پرورش خراسان شمالي از تعطيلي برخي از مدارس شبانه روزي و نمونه دولتي استان به علت شيوع سرماخوردگي دانش آموزان خبر داد.
«علي باقرزاده فاروجي» گفت كه درصد بيشتري از دانش آموزان اين مدارس سرما خورده بودند كه روزهاي چهارشنبه و پنج شنبه تعطيل شدند.
وي با اشاره به اين كه خوشبختانه تاكنون بيماري آنفلوآنزاي نوع A در مدارس اين استان مشاهده نشده است. ضمن توصيه اكيد به استراحت دانش آموزان مبتلا به بيماري سرماخوردگي در منزل افزود: براي جبران عقب ماندگي درسي اين دانش آموزان كلاس هاي تقويتي برگزار مي شود.
گزارش ايرنا از شيراز نيز حاكي است، كارشناس مسئول سلامت و تندرستي آموزش و پرورش استان فارس از تعطيلي پنج مدرسه در اين استان به دليل شيوع آنفلوآنزاي نوع A در بين دانش آموزان خبر داد.
بهزاد جامعيان افزود: دو مدرسه عادي در شيراز و دو مدرسه شبانه روزي در بخش خفر جهرم و يك مدرسه در آباده به دليل شيوع آنفلوآنزاي نوع A در بين دانش آموزان آن تا دوشنبه هفته آينده تعطيل شده اند كه اين مدارس در مقاطع راهنمايي و دبيرستان است.
وي اضافه كرد: سازمان آموزش و پرورش استان فارس براي درمان دانش آموزان احتمالي مبتلا به آنفلوآنزاي نوع A در آمادگي كامل به سر مي برد.
به گزارش ايرنا از بندرعباس، برخي از مدارس خسارت ديده از زلزله در شهر بندرعباس نيز روز پنج شنبه به صورت موقت تعطيل شدند. اين مدارس در زلزله 9/4 ريشتري روز چهارشنبه دچار خسارت شديد شده بودند كه اغلب آنها دبيرستان هاي دوطبقه كه دچار ترك خوردگي شديد شده اند است. مقرر شد دانش آموزان اين مدارس به مدارس ديگري منتقل شوند.
اطلاع رساني در مساجد براي پيشگيري از
آنفلوآنزاي «آ»
مدير كل سلامت شهرداري تهران از آموزش و اطلاع رساني 2000 ائمه جماعت و خدام مساجد شهر تهران و 95 هزار راننده تاكسي براي پيشگيري از آنفلوآنزاي «آ» طي هفته هاي اخير خبر داد.
به گزارش ايسنا، عباس استاد تقي زاده گفت: اداره كل سلامت شهرداري تهران با هماهنگي مركز رسيدگي به امور مساجد، سازمان تبليغات اسلامي و مركز فعاليتهاي ديني شهرداري تهران طي هفته هاي آينده براي پيشگيري از آنفلوآنزاي «آ» به دو هزار روحاني و ائمه جماعت آموزش دو ساعته مي دهد.
وي آموزش و اطلاع رساني دو ساعته به ناوگان تاكسيراني تهران را از ديگر مصوبات كميسيون سلامت شهرداري تهران بيان كرد و افزود: با توجه به اينكه 95 هزار تاكسي در ناوگان حمل و نقل تاكسيراني فعاليت مي كنند به 95 هزار راننده تاكسي به طور غيرمتمركز از طريق خانه هاي سلامت مناطق 22گانه در اين زمينه آموزش داده مي شود.
مدير كل سلامت شهرداري تهران خاطرنشان كرد: همچنين مقرر شد برچسب هايي براي پيشگيري و اطلاع رساني آنفلوآنزاي «آ» در تاكسي ها تهيه و نصب شود.
تقي زاده همچنين با اشاره به نصب 10 هزار پوستر داخل اتوبوسها طي روزهاي گذشته تصريح كرد: اداره كل سلامت شهرداري تهران با همكاري شركت اتوبوسراني به رانندگان براي نحوه تهويه هواي اتوبوس آموزش خواهد داد.

 



رئيس پليس راهور ناجا: سقف 35 هزار توماني جريمه ها بازدارندگي لازم را ندارد

رئيس پليس راهنمايي و رانندگي نيروي انتظامي ضمن اشاره به آماده شدن لايحه اخذ جرائم در كميسيون قضايي مجلس گفت: تعيين سقف 35 هزارتوماني جريمه ها در لايحه بازدارندگي لازم را نخواهد داشت.
سردار اسكندر مومني گفت: در پيش نويس لايحه قانون اخذ جرائم رانندگي كه دوشنبه اين هفته در كميسيون قضايي به تصويب خواهد رسيد تا به صحن علني مجلس برود، سقف جريمه هاي رانندگي 35 هزار تومان تعيين شده كه براي هر دو سال 10 درصد افزايش مي يابد.
وي در ادامه اظهار داشت:اگر قرار باشد اين سقف جريمه ها باشد، نسبت به اين موضوع انتقاد داريم و تلاش مي كنيم تا نمايندگان را مجاب كنيم تا سقف جريمه ها را تغيير دهند و احتمال تغيير و افزايش اين سقف وجود دارد.
سردار مومني افزود: هيچ جاي دنيا اين گونه نيست كه مبلغ جريمه ها پايين باشد، با توجه به تعداد خودروها، آمار سفر در كشور و همچنين تعداد بالاي كشته شدگان در تصادفات، ميزان جريمه هاي رانندگي بازدارندگي ندارد.
رئيس پليس راهنمايي و رانندگي ناجا به فارس گفت: لايحه جديد جرائم و مجازات هاي رانندگان متخلف پول محور نيست و محروميت هاي اجتماعي نيز جزو مجازات هاي رانندگان متخلف شمرده شده است.

 



دستور ويژه شهردار تهران جهت كمك 10 ميليارد توماني به مترو

مديرعامل شركت بهره برداري متروي تهران و حومه گفت: با دستور ويژه دكتر قاليباف مبلغ 10 ميليارد تومان براي خريد قطعات يدكي اضطراري مترو در نظر گرفته شد.
جعفر ربيعي در گفت وگو با خبرنگار «شهر» با اشاره به اين كه در حال حاضر متروي تهران با مشكل كمبود قطار و قطعات يدكي روبرو است، افزود: هم اكنون 5 ميليارد تومان از 10 ميليارد تومان در نظر گرفته شده پرداخت شده است و قرار است تا يك هفته آينده مابقي اين مبلغ به حساب ما واريز شود.
وي با تشكر از شهردار تهران تصريح كرد: اين مبلغ مي تواند معضل كمبود قطعات يدكي اضطراري مترو را حل كند و ما در حال حاضر اقدام به سفارش اين قطعات كرده ايم كه به دليل ساخت زمانبر آنها و اين كه برخي از اين اقلام بايد از خارج از كشور تهيه شود، تامين اين قطعات بين 2 الي 3 ماه طول مي كشد.
مديرعامل شركت بهره برداري متروي تهران و حومه گفت: با تحقق اين موضوع تاخيرهاي مترو ناشي از خرابي قطعات قطارها و نقص هاي فني تا اوايل زمستان حل مي شود اما همچنان تاخيرهاي ايجاد شده از كمبود قطار و ازدحام مسافران باقي مي ماند.
پورزرندي: شهرداري هزينه هاي مترو را كامل پرداخته است
معاون مالي و اداري شهرداري تهران گفت: شهرداري تهران از سهم 48 ميليارد تومان پرداختي به مترو در سال جاري 49 ميليارد و 700 ميليون تومان براي هزينه هاي جاري يكجا پرداخت كرده است.
به گزارش خبرگزاري مهر، دكتر حسين محمد پورزرندي با بيان اينكه در سال جاري بيش از 90 درصد بودجه جاري مترو توسط شهرداري پرداخت شده است 560 ميليارد تومان نيز در قالب عمراني به مترو كمك شد اما كمك دولت فقط 200 ميليارد تومان بود.
وي با بيان اينكه در مترو، فقط جابجايي نيرو صورت گرفته است نه تعديل نيرو اظهارداشت: مشكل اصلي مترو حقوق كاركنان نيست، بلكه خريد واگن است.
پورزرندي ادامه داد: سال گذشته با تدبير شهردار تهران 500 ميليون يورو اعتبار گشايش يافت كه بانك كارگزار نيز تصميم داشت آن را باطل كند اما با تلاش شهرداري اين اتفاق نيفتاد و بعد از ورود اولين سري واگن ها 50 ميليارد تومان از نقدينگي به مترو داده شد.
معاون مالي و اداري شهرداري تهران اظهارداشت: احداث 15 كيلومتر مترو 700 تا 800 ميليارد تومان هزينه نياز دارد و اگر 50 درصد هزينه احداث 15 كيلومتر را حساب كنيم بايد بيش از 350 ميليارد تومان به مترو كمك شود.

 



آتش سوزي در بازار تاريخي تبريز 120مغازه را ويران كرد

تبريز- خبرنگاركيهان:
آتش سوزي بازار تبريز نزديك به 120مغازه اين بازار تاريخي و جهاني را نابود كرد.
اين آتش سوزي كه در شامگاه چهارشنبه روي داده و بسرعت، قسمت هاي مختلف بازار را دربر گرفت 150آتش نشان كليه ايستگاههاي آتش نشاني تبريز را به اين بازار كشاند.
آتش سوزي تا دقايقي پس از نصف شب نيز ادامه داشت تا اين كه آتش نشاني با دادن 8 مصدوم و پس از 5/6ساعت حريق را خاموش كرد و به كنترل درآورد.
مديرعامل آتش نشاني تبريز از اظهارنظر پيرامون خسارات وارده به بازار خودداري كرده و اظهار داشت: آتش نشانان بعد از اطلاع از حادثه به سرعت در محل حادثه حضور يافته اند.
جليل اميركاردوست تنگ بودن مسيرهاي ورودي به بازار و محل حادثه را دليل كندي عمليات عنوان كرد.
گفته مي شود سقوط يك چراغ خوراك پزي (علاءالدين) در يكي از مغازه ها علت حادثه بوده كه منجر به انفجار اسپري ها و مواد اشتعال زا و سرايت حريق به ديگر مغازه ها شده است.همچنين به گزارش ايرنا تا لحظه تنظيم خبر در پنجشنبه شب اگرچه آتش سوزي در بازار بزرگ تبريز مهار شده است ولي كار لكه گيري حريق همچنان ادامه دارد.
ايرنا مي افزايد: اين بازار به عنوان مركز تجارت پوشاك، پارچه و لوازم آرايشي و بهداشتي كلانشهر تبريز ديروز در حالي طعمه حريق شد كه بازاريان با نگراني از سرايت آتش به ديگر مغازه ها و انبارها، در محل حضور يافته و سعي در تخليه و نجات اموال خود داشتند.دود غليظي كه از نورگيرهاي سقف بازار خارج مي شد از نقاط مختلف شهر قابل رويت بود.
صداي ناشي از انفجار شيشه هاي ادكلن و اسپري در منطقه شنيده مي شد و دود حاصل از گسترش آتش، كار آتش نشانان را سخت مي كرد، به همين منظور نيروهاي آتش نشان در برخي جاها اقدام به تخريب سقف بازار براي خروج دود و ورود نيروها و پمپاژ آب به داخل مغازه ها كردند.
بدليل طولاني بودن مسير لوله كشي آب و كمبود امكانات بازار، فشار آب كاهش يافته و اطفاي حريق به آرامي پيش مي رفت.
نامناسب بودن راههاي پشت بام ها و استفاده از نردبان به عنوان پل، امر رفت و آمد آتش نشانان را با مشكل مواجه كرده بود.نيروي انتظامي نيز با مسدود كردن راههاي ورودي به داخل بازار سعي در گشايش مسير براي خودروهاي امدادي و تانكرهاي آب داشت.
براساس گزارش بخش خبري 30/20پنجشنبه شب، آتش نشانان بعد از نيم ساعت از شروع آتش سوزي به محل حريق رسيده بودند كه در اين زمان متوجه شده بودند كه در مخازن خودروهاي آتش نشاني آب موجود نيست و خودروهاي بعدي هم با مشكل كوتاه بودن شلنگ مواجه بودند.

 



كودك سه ساله بروجردي 20 سوره قرآن را حفظ است

بروجرد- خبرنگار كيهان
كودك 3 ساله بروجردي توانسته است ضمن حفظ 20 سوره از قرآن كريم 100 كلمه انگليسي را تلفظ كند.
ريحانه ياراحمدي همچنين فريضه نماز را به طور صحيح به جا آورده و چندين دعا قرائت مي كند.
مادر ريحانه كه در حال حاضر دانشجوي رشته آمار دانشگاه پيام نور بروجرد است تعليم به فرزند خود را از دو سالگي آغاز كرده بود.
وي مي گويد: مصمم هستم تعليم قرآن را به ريحانه ادامه داده تا وي حافظ كل قرآن شود.

 



معاون سلامت وزارت بهداشت اعلام كرد 80 درصد حجاج ايراني در عربستان به آنفلوآنزاي A مبتلا مي شوند

معاون سلامت وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشكي گفت: 80 درصد حجاج ايراني امسال در طول سفر خود به عربستان به آنفلوآنزاي نوع A مبتلا مي شوند.
حسن امامي رضوي افزود: وزارت بهداشت بررسي هاي لازم براي اعزام حجاج به عربستان را انجام داده است و اميدواريم با همكاري سازمان حج و زيارت امسال هيچ بيماري به حج اعزام نشود اما ما هيچ نوع غربالگري و قرنطينه اي را نه هنگام رفت و نه هنگام برگشت نداريم. تلاش ما اين است كه با تبليغات و آموزش هايي كه به حجاج و مردم مي دهيم، تماس مردم با افراد ناقل را كمتر كنيم و بتوانيم تا حد ممكن اين بيماري را كنترل كنيم.
وي گفت: چون اكثر حجاج امسال به آنفلوآنزاي H1N1 از نوع A مبتلا مي شوند، واقعا تاكيد داريم كه مردم به استقبال حجاج نروند و از تماس با آن ها خودداري كنند و به اين امر اصرار داريم زيرا برآوردهاي وزارت بهداشت نشان مي دهد كه حدود 80 درصد حجاج امسال در طول سفر خود به اين بيماري مبتلا مي شوند.
امامي رضوي افزود: دوره اين بيماري و درمان آن حداقل 5 روز است و اگر اين ميزان شيوع بيماري را بر دوره 30 روزه سفر حجاج تقسيم كنيم حداقل 10 هزار نفر از حجاج هنگام بازگشت به كشور در دوره بيماري هستند و ناقل بيماري محسوب مي شوند.
وي به فارس گفت: ما در وزارت بهداشت هيچ نوع غربالگري و قرنطينه اي براي حجاج نداريم چون اين كار نه علمي و نه عملي است اما از مردم مي خواهيم كه نكات بهداشتي اعلام شده را رعايت كنند، به استقبال حجاج نروند، از دست دادن و روبوسي با آنها خودداري كنند، حجاج نيز مهماني هاي خود را حداقل يك هفته به تاخير بيندازند و در اين مدت در خانه بمانند و توصيه هاي بهداشتي را براي جلوگيري از انتقال بيماري به ديگران رعايت كنند.

 



دادستان تهران خبر داد آزادي تعدادي از دستگيرشدگان روز 13 آبان

دادستان عمومي و انقلاب تهران اعلام كرد: تعدادي از دستگيرشدگان روز 13 آبان آزاد شدند.
دكتر «عباس جعفري دولت آبادي» اظهار داشت: سياست دادستاني تهران اين است، در مورد كساني كه دليلي براي «توجه اتهام» به آنان نباشد، آزاد شوند.
اين مقام قضايي در عين حال گفت: ادعاي دستگيري خبرنگار خبرگزاري فرانسه در تهران در دست بررسي است.
دادستان عمومي و انقلاب تهران همچنين در پاسخ به سوال ايرنا مبني بر اينكه هفته آينده كداميك از بازداشت شدگان حوادث پس از انتخابات محاكمه مي شوند؟ افزود: روز شنبه 16 آبان ماه اولين جلسه محاكمه علي تاجرنيا،سعيد شريعتي و ابراهيم اميني به صورت جداگانه برگزار مي شود.جعفري دولت آبادي تصريح كرد: روز يكشنبه، 17 آبان نيز اولين جلسه محاكمه احمد زيدآبادي و ادامه جلسه محاكمه بهزاد نبوي برگزار مي شود.
وي اظهار داشت: روز دوشنبه 18 آبان نيز اولين جلسه محاكمه محمد عطريانفر برگزار مي شود.

 



11 هكتار از جنگل ابرشاهرود طعمه حريق شد

شاهرود- خبرنگار كيهان:
11 هكتار از جنگل هاي ابر شاهرود در آتش سوخت.
رئيس اداره منابع طبيعي شاهرود در اين باره گفت: در اين آتش سوزي 1585 اصله درخت و درختچه و نهال از انواع بلوط، ممرز و ساير گونه ها دچار خسارت شد.
زماني افزود: خسارت آتش سوزي بيشتر به صورت سطحي بوده و با كنترل به موقع آتش سوزي، از وارد آمدن خسارت بيشتر به درختان منطقه جلوگيري شد. وي گفت: علت آتش سوزي هنوز مشخص نشده است و كارشناسان مشغول بررسي علت آن هستند. رئيس اداره منابع طبيعي شاهرود وزش باد شديد را از عوامل گسترش آتش سوزي ذكر كرد و افزود با تلاش ماموران منابع طبيعي شاهرود و علي آباد كتول و بارش باران شديد آتش سوزي مهار شد.

 



اجراي محدوديت ترافيكي براي تردد خودروهاي شخصي و موتورسيكلت ها در خيابان ناصر خسرو

معاون ترافيك شهرداري منطقه 12 از اجراي محدوديت ترافيكي براي تردد خودروهاي شخصي و موتورسيكلت ها در خيابان ناصرخسرو تا پايان اجراي طرح پياده راه سازي در اين خيابان خبر داد.
محمد حسني گفت: اجراي محدوديت ترافيكي براي تردد خودروهاي شخصي و موتورسيكلت ها در خيابان ناصرخسرو از تقاطع صوراسرافيل تا چهارراه سيروس است.
وي افزود: اين محدوديت از جمعه ديروز به صورت آزمايشي اجرا شده است تا مشكلات احتمالي طرح مشخص و رفع شود.
حسني تصريح كرد: همچنين از آنجا كه خيابان پامنار منطقه مسكوني است و نياز به دسترسي هاي محلي دارد حدفاصل بين چهار راه سيروس تا پامنار دو طرفه خواهد شد تا خودروهاي شخصي بتوانند از اين بخش به راحتي تردد كنند.
معاون ترافيكي شهرداري منطقه 12 تصريح كرد: همچنين در خيابان ناصرخسرو پياده راه سازي مناسبي صورت خواهد گرفت تا مانند خيابان 15 خرداد شهروندان بتوانند به راحتي در پياده رو ترددكنند و براي خريد مشكلي نداشته باشند.
حسني همچنين درباره يك طرفه شدن خيابان 15 خرداد حد فاصل گلوبندك تا ابوسعيد نيز گفت: خيابان وحدت اسلامي و خيام از بار ترافيكي سنگيني برخوردارند و در تقاطع با خيابان 15 خرداد تردد خودروها به سختي صورت مي گرفت به همين دليل با يك طرفه كردن خيابان 15 خرداد حد فاصل گلوبندك تا ابوسعيد توانستيم تردد در خيابان خيام و وحدت اسلامي را تسهيل كنيم.
وي با تاكيد بر اينكه با اجراي اين طرح تردد در هر دو تقاطع تسهيل شده است به ايسنا گفت: در خيابان 15 خرداد حدفاصل گلوبندك تا ابوسعيد تردد چنداني صورت نمي گيرد و بيشتر دسترسي محلي محسوب مي شود به همين دليل با يك طرفه كردن مسير توانستيم تردد در خيابان وحدت اسلامي و خيام را تسهيل كنيم و در عين حال تردد بخشي از خودروها به خيابان فياض بخش و امام خميني(ره) منتقل شده اما از آنجا كه حجم اين ترددها اندك است باري بر ترافيك اين دو خيابان افزوده نشده است.

 



به دليل حمل مواد مخدرگذرنامه 2 زائر خانه خدا در اصفهان ضبط شد

اصفهان- خبرنگار كيهان:
گذرنامه 2 زائر خانه خدا به دليل همراه داشتن مواد مخدر در فرودگاه اصفهان ضبط و به دادسرا معرفي شدند.
دادستان عمومي و انقلاب اصفهان با اعلام اين خبر گفت: امسال از عزيمت زائراني كه به هر مقدار و از هر نوع مواد مخدر با خود همراه دارند به عربستان سعودي جلوگيري مي شود.
«محمدرضا حبيبي» از تجهيز فرودگاه هاي كشور به كشف مواد مخدر از جمله سگ هاي موادياب خبر داد و افزود: در صورت كشف مواد از زائران با ضبط گذرنامه و تشكيل پرونده متهم به دادسرا اعزام و طبق قانون با وي برخورد قضايي خواهد شد.
وي هدف از اين اقدام جدي را برخورد توهين آميز كشور ميزبان عربستان سعودي با زائران ايراني بيان كرد و ضمن توصيه به زائران حج گفت: طعم شيرين اين سفر روحاني و معنوي را كه پس از سال ها نصيب آنان شده به كام خود و خانواده تلخ نكنند.
وي با اشاره به شناسايي و دستگيري يك باند 5 نفره با عنوان ماموران جعلي انتظامي و سپاهي در اصفهان افزود: اين گروه كه اصفهاني نيستند مرتكب جرايم مختلف از جمله خريد و فروش انواع سلاح و حمل قاچاق بيش از يك تن مواد مخدر با عنوان سردار جعلي نيروي انتظامي و سپاهي شدند كه به اعدام محكوم شده اند و در صورت تنفيذ دادستان كل كشور بزودي حكم در مورد آنها به اجرا درخواهد آمد.

 



2ميليارد تومان بودجه براي بهداشت دهان و دندان 9 ميليون دانش آموز

2 ميليارد تومان اعتبار بهداشت دهان و دندان براي كودكان زير 12سال است.
حسين حصاري، رئيس اداره سلامت دهان و دندان وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشكي در خصوص اعتبار در اين حوزه اظهار داشت: با اعتبارات حوزه بهداشت دهان و دندان فقط مي توانيم به كودكان زير 12سال يك نوبت خدمات ارائه كنيم.
حصاري ادامه داد: 14ميليون دانش آموز در كشور وجود دارد كه 9 ميليون نفر از آنان را كودكان زير 12سال تشكيل مي دهند. اين در حالي است كه فقط 2 ميليارد تومان به امر بهداشت دهان و دندان اين افراد تخصيص يافته است.رئيس اداره سلامت دهان و دندان وزارت بهداشت به برنا گفت: عمده اعتبار حوزه سلامت دهان و دندان را براي كودكان 6 الي 12سال و براي ارائه خدمات اختصاص داده ايم.
وي خاطرنشان كرد: با اعتبار كنوني فقط مي توانيم تهيه مواد مورد نياز براي پيشگيري و يك نوبت خدمت را ارائه كنيم. هرچند كه خدمات نيازمند سه دوره برحسب ريسك پذيري است كه اعتبار براي يك نوبت هم كافي نيست.

 



وزير بهداشت، درمان و آموزش پزشكي: زنان تا رفع خطر شيوع آنفلوآنزاي نوع A باردار نشوند

وزير بهداشت، درمان و آموزش پزشكي: تا زماني كه خطر شيوع بيماري آنفلوآنزاي نوع A در كشور وجود دارد خانم ها تا حد ممكن از باردار شدن بپرهيزند.
مرضيه وحيد دستجردي در حاشيه هشتمين كنگره بين المللي زنان و مامايي در جمع خبرنگاران اظهار داشت: هر فرد مبتلا به اين بيماري مي تواند 2/1 افراد سالم را بيمار كند و عوارض بيماري هم شديد است به طوري كه فرد بيمار ممكن است دچار عوارضي مانند تب بالا، دردهاي استخواني، عضلاني و ناراحتي تنفسي شود و در مواقع نادر حتي منجر به مرگ بيمار مي شود.وي خواستار رعايت بيشتر بهداشت براي پيشگيري از آنفلوآنزاي نوع A شد و افزود: در صورتي كه هر فرد به آنفلوآنزا مبتلا شد در خانه بماند و استراحت كند و مردم براي رعايت بهداشت از دست دادن با يكديگر خودداري كنند و سلامت خانواده خود و ديگران را در معرض خطر قرار ندهند.وحيد دستجردي گفت: دوره كمون آنفلوآنزاي نوع A يك تا 8 روز طول مي كشد و هيچ علامتي ندارد و در دوران كمون ويروس از فرد به فرد ديگر منتقل مي شود.وي همچنين اضافه كرد: زنان باردار بيش از ديگران بهداشت را رعايت كنند و در صورت بيماري حتما به پزشك مراجعه كنند.

 



در آستانه برگزاري كنگره خانواده و سلامت جنسي عنوان شد
مشكلات جنسي عامل موثر در50درصد طلاق هاي تهران

نتيجه يك بررسي ميداني در دادگاه خانواده شهر تهران نشان مي دهد علت 50 درصد طلاق ها به طور مستقيم ياغيرمستقيم مربوط به مشكلات جنسي است.
دكتر غلامحسين قائدي، دبيرعلمي چهارمين كنگره خانواده و سلامت جنسي با اشاره به تاكيدات دين مبين اسلام بر تحكيم بنيان خانواده اظهار كرد: اين در حالي است كه در سطوح كلان كشور و سياستگذاري، توجه چنداني به مسايل جنسي(عامل تحكيم بنيان خانواده)نشده است.
وي ادامه داد: به اعتقاد كارشناسان به اين مساله بايد به ديده يك بيماري نگريسته و بودجه پژوهشي كافي (نظير هر بيماري جسمي ديگر) براي آن منظور شود.
وي با بيان اينكه با وجود شيوع بالاي مشكلات جنسي در خانواده ها شمار دست اندركاران و درمانگران اين مشكلات در كشور اندك است،افزود: متاسفانه به نظر مي رسد مسئولان امور بهداشتي و درماني كشور آنرا به عنوان يك معضل نپذيرفتند در نتيجه برنامه ريزي منسجمي هم براي رفع اين مشكلات ندارند.
دبيرعلمي چهارمين كنگره خانواده و سلامت جنسي در پايان يادآور شد: به جز گروه هايي چون روانپزشكان روانشناسان و اورولوژيست ها كه تا حدودي با مشكلات جنسي آشنا هستند ساير گروه هاي پزشكي واحد تخصصي درسي در اين زمينه ندارند و اين معضل در بخش سلامت مغفول مانده است.

 



منازل فاقد سيستم حفاظتي هدف سارقان منازل

رئيس پايگاه هفتم پليس آگاهي تهران بزرگ گفت: اغلب متهمان با انتخاب منازلي كه فاقد سيستم حفاظتي نرده هستند به اين خانه ها دستبرد مي زنند.
سرهنگ كارآگاه علي غياثوند گفت: بررسي ها نشان مي دهد اغلب اين سارقان با استفاده از تاريكي شب و از طريق لوله گاز شهري، وارد منازل شده و پس از ورود اقدام به سرقت اموال باارزشي از قبيل طلاجات و پول نقد از داخل خانه كرده اند.
وي در گفت وگو با فارس ضمن اشاره به يكي از سرقت هاي انجام شده گفت: با وجود هشدارهاي پليسي مكرر در خصوص نگهداري وجوه نقد و اموال باارزش در مكان هاي امني از قبيل صندوق امانات بانك ها و يا نگهداري اين اموال در محل هايي از منزل كه امكان دسترسي آسان سارقان به اين محل ها وجود نداشته باشد اما باز هم شاهديم كه بسياري از مالباختگان با نگهداري پول نقد در داخل منزلشان، كوچكترين نكات ايمني را در اين خصوص رعايت نمي كنند و به صرف آنكه تراول ها را در داخل كشوي ميز قرار داده اند، اقدام به نگهداري اين مبلغ وجه نقد در داخل منزل كرده اند.

 



توضيح و تصحيح

گرگان- خبرنگار كيهان:در مطلب درج شده در روزنامه كيهان شماره 19495 مورخ 4/8/88 صفحه 15 ستون حوادث كوتاه از كشور با عنوان «محكوميت شهردار آزادشهر و دو تن از كاركنان شهرداري» يادآور مي شويم مطلب فوق مربوط به شهردار سابق آزاد بوده و هيچ ربطي به شهردار جديد سيد سجاد حسيني ندارد.

 

(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14