(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


پنجشنبه 28 آبان 1388- شماره 19516
 

شناسنامه ها از اول دي ماه تعويض مي شود
حكم 89 متهم اغتشاشات اخير اعلام شد
احمدي مقدم: پزشك وظيفه بازداشتگاه كهريزك خودكشي كرد
با حمايت كميته امداد انجام مي شود آغاز زندگي مشترك 20 هزار عروس و داماد
آغاز به كار ستاد برف روبي در مركز تهران از اول آذر
كشف يك جلد قرآن نفيس تاريخي در كردستان
ضرب كننده و فروشندگان سكه هاي طلاي تقلبي دستگير شدند
معاون اجتماعي شهرداري تهران: هر بي خانمان ماهانه 600 هزار تومان هزينه دارد
برف پاييزي چند استان كشور را فرا گرفت
در محور اراك - بروجرد واژگوني اتوبوس 14 قرباني گرفت
حوادث كوتاه از كشور
سالانه هزاران نفر در فرانسه مسلمان مي شوند
قتل دانش آموز فلسطيني
كاركنان سفارت آمريكا قاچاقچيان انسان
مردي كابوس زده زنش را كشت
جمال عبدالناصر از خستگي مفرط مرد



شناسنامه ها از اول دي ماه تعويض مي شود

صدور و تعويض شناسنامه هاي جديد براي افراد بالاي 15 سال از اوايل دي آغاز مي شود.
محسن اسماعيلي، مديركل امور سجلي سازمان ثبت احوال، افزود: فراخوان عمومي در اين زمينه براي همه وجود ندارد.
وي ادامه داد: به افراد بالاي 15 سال كه براي عكسدار كردن شناسنامه خود مراجعه يا كساني كه قصد دارند شناسنامه مستعمل خود را تعويض كنند، شناسنامه جديد داده مي شود. اسماعيلي گفت: تجهيزات در اين زمينه تهيه شده است.
مدير كل امور سجلي سازمان ثبت احوال با اشاره به اينكه استان به استان ادارات ثبت احوال مراكز استان تجهيز مي شوند، گفت: احتمالاً ظرف 6 ماه همه استان ها مجهز شوند.
سعيد عبودي، معاون حقوقي و سجلي سازمان ثبت احوال كشور پيش از اين در اين باره گفته بود: شناسنامه جديد از طراحي پيشرفته برخوردار است و تعدادي فيچرهاي امنيتي نيز دارد كه امكان جعل و سوء استفاده از آن را منتفي مي كند.
وي افزود:اين شناسنامه ها به صورت مكانيزه با دستگاه هاي چاپگر مخصوصي چاپ مي شود و مندرجات آن توسط يك روكش امنيتي پوشانده مي شود.
به گزارش فارس، معاون حقوقي و سجلي سازمان ثبت احوال كشور خاطر نشان كرد: شناسنامه هاي جديد به دليل دارا بودن باركد شماره ملي صاحب آن، در سيستم هاي اتوماتيك شناسايي كه به باركد خوان تجهيز باشد قابل استفاده در بستر الكترونيك است.

 



با صدور بيانيه اي از سوي دادستاني تهران
حكم 89 متهم اغتشاشات اخير اعلام شد

دادگستري استان تهران در اطلاعيه اي از صدور حكم اعدام براي 5 نفر و حبس براي 81 نفر از متهمان حوادث اخير خبر داد.
دادگستري استان تهران درباره پرونده حوادث پس از انتخابات اطلاعيه اي صادر كرد. متن كامل اين اطلاعيه چنين است:
دادگستري كل استان تهران، با هدف اطلاع رساني به ملت شريف و بزرگوار ايران اسلامي از روند و نتايج رسيدگي به پرونده هاي اتهامي تشكيل شده در دادسراي عمومي و انقلاب تهران در ارتباط با حوادث تاسف بار پس از برگزاري انتخابات شكوهمند و به يادماندني دهمين دوره رياست جمهوري كه خود نقطه عطفي در حيات پوياي اين ملت به شمار مي رود و نيز به منظور جلوگيري از ترويج شايعات بي اساس و غيرواقعي از چگونگي صدور و مفاد احكام و آراي قضايي مربوط به پرونده هاي مزبور اعلام مي دارد:
الف) تعداد قابل توجهي از متهمان كه توسط ضابطين دادگستري، بازداشت و به دادسراي عمومي و انقلاب تهران معرفي شده بودند، بلافاصله پس از تشكيل پرونده و ارجاع به شعب دادسرا و انجام تحقيقات لازم، با صدور قرار منع تعقيب آزاد شده اند.
ب) اتهامات برخي از متهمان كه رسيدگي به آنها در دادسرا منتهي به صدور قرار نهايي مجرميت و كيفرخواست شده و به دادگاه ارسال شده است عبارت اند از:
1- اقدام بر ضد امنيت كشور، موضوع مواد 498و 512 قانون مجازات اسلامي.
2- اجتماع و تباني براي ارتكاب جرايم بر ضد امنيت كشور، موضوع ماده 610 قانون مجازات اسلامي.
3- تبليغ عليه نظام جمهوري اسلامي ايران، موضوع ماده 500 قانون مجازات اسلامي.
4- اخلال در نظم عمومي و آسايش و آرامش عمومي، موضوع ماده 618 قانون مجازات اسلامي.
5- تخريب و تحريق اموال دولتي، عمومي و مربوط به مردم، موضوع مواد 676 و 687 قانون مجازات اسلامي.
6- شركت يا معاونت در ضرب و شتم مردم و ماموران، موضوع ماده 607 قانون مجازات اسلامي.
7- محاربه و افساد في الارض موضوع مواد 186 و 187 قانون مجازات اسلامي.
ج) با وصول پرونده اتهامي هر يك از متهمان كه در دادسرا منتهي به صدور قرار مجرميت و كيفر خواست شده بود و ارجاع آن به شعب مختلف دادگاه انقلاب اسلامي تهران، دادگاه رسيدگي كننده با حضور متهمان و وكلاي مدافع آنان و نماينده دادستان مبادرت به تشكيل جلسات رسيدگي كرده و به اتهامات انتسابي رسيدگي و پس از استماع دفاعيات متهمين و وكلاي مدافع آنان به صدور راي اقدام كرده است كه تاكنون تعداد 89 نفر از متهمان محاكمه و بر حسب مورد به مجازات هاي اعدام براي 5 نفر كه متهم به وابستگي و عضويت در گروهك هاي ضدانقلاب، تروريستي و معاند بوده اند و حبس براي 81 نفر از شش ماه تا 15 سال محكوم شده اند.
ضمنا اجراي حكم مجازات حبس مقرر براي سه تن از محكومان تعليق شده است. همچنين سه تن از متهمان نيز از اتهامات انتسابي برائت حاصل نموده اند.
د- احكام صادره مذكور در بند(ج) اين اطلاعيه غيرقطعي و برابر مقررات قانوني جاري قابل تجديدنظر بوده كه تعدادي از محكومان و يا وكلاي آنان به احكام صادره اعتراض و درخواست تجديدنظر نموده و پرونده آنان به مرجع تجديدنظر ارسال شده كه برخي از اين پرونده ها منتهي به صدور راي قطعي شده و بقيه در جريان رسيدگي تجديد نظري قرار دارند.
هـ) در پايان تصريح مي نمايد كه از ذكر نام و نام خانوادگي و ساير مشخصات هويتي محكومان به استناد تبصره ذيل ماده 188 قانون آيين دادرسي دادگاه هاي عمومي و انقلاب در امور كيفري خودداري مي شود.
لازم به ذكر است كه مفاد احكام صادره پس از قطعيت با ذكر كامل مشخصات محكوميت متعاقبا اعلام خواهد شد.

 



احمدي مقدم: پزشك وظيفه بازداشتگاه كهريزك خودكشي كرد

فرمانده نيروي انتظامي علت مرگ «رامين پوراندرزجاني»، پزشك بازداشتگاه كهريزك را خودكشي اعلام كرد.
سردار اسماعيل احمدي مقدم در حاشيه همايش پليس وظيفه عمومي در محل ساختمان نظام وظيفه عمومي در ميدان سپاه تهران گفت:پوراندرزجاني در كهريزك مستقر نبوده اما بعد از احضار به دادسرا و پس از نوشتن وصيت نامه، در آسايشگاه اقدام به خودكشي كرده است.
وي با اشاره به گلايه هاي نوشته شده توسط اين پزشك از نحوه دادرسي خود گفت: وي به عنوان متهم احضار شده بود اما در دست نوشته هايي كه از وي به عنوان وصيت نامه به جاي مانده از نحوه دادرسي گلايه كرده است.
فرمانده نيروي انتظامي ادامه داد: اين پزشك وظيفه از ترس زنداني شدن و با انگيزه شخصي و به دليل از دست دادن روحيه اقدام به خودكشي كرده است.
سردار احمدي مقدم، نامه نوشته و باقيمانده از اين پزشك را دال بر خودكشي وي اعلام كرد و گفت: با كسب اجازه از مقامات قضايي وصيت نامه اين پزشك را منتشر مي كنيم.
وي درخصوص صدور قرار التزام براي سرتيپ احمدرضا رادان جانشين فرماندهي نيروي انتظامي گفت: معمولا قرار بعد از احضار قضايي صادر مي شود و از آن جايي كه هيچ احضاري صورت نگرفته پس وجود هر قراري بي مورد است.
به گزارش ايرنا، سردار احمدي مقدم افزود: برخي از افراد بدنبال ملتهب كردن جامعه هستند و رسانه هاي خارجي نيز به اين التهاب دامن مي زنند.

 



با حمايت كميته امداد انجام مي شود آغاز زندگي مشترك 20 هزار عروس و داماد

همزمان با اول ذي الحجه سالروز ازدواج حضرت علي(ع) و حضرت فاطمه زهرا(س) 20 هزار عروس و داماد خانواده كميته امداد امام خميني(ره) در سراسر كشور زندگي مشترك خود را آغاز مي كنند.
براساس اين گزارش كميته امداد امام خميني(ره) براي ترويج فرهنگ ازدواج آسان با برگزاري دوره هاي آموزش ديني، اجتماعي، فرهنگي قبل از ازدواج امكان زندگي مناسب براي دختران خانواده هاي امداد فراهم كرده است.اين گزارش مي افزايد: هزينه جهيزيه اين نوعروسان بالغ بر 60 ميليارد ريال گرديد كه ازسوي كميته امداد امام خميني(ره) و نيكوكاران اهدا شد.
گفتني است استان تهران با 2328 زوج و استانهاي آذربايجان غربي و همدان 600 زوج و استان سمنان 530 زوج و استان خوزستان 445 بيشترين ازدواج زوج هاي جوان را به خود اختصاص دادند.

 



آغاز به كار ستاد برف روبي در مركز تهران از اول آذر

رئيس اداره خدمات شهري شهرداري منطقه 7 از استقرار 6 ستاد برف روبي در سطح منطقه از اول آذر خبر داد.
به گزارش خبرگزاري مهر حميدرضا كريمي گفت: همزمان با نزديك شدن به فصل بارش برف اكيپهاي ويژه برف روبي در منطقه 7 تشكيل مي شود.
وي با بيان اينكه ستاد برف روبي شهرداري منطقه 7 به رياست شهردار منطقه و در نواحي پنجگانه تشكيل شده است، افزود: در اين ستاد تمام معاونان عضو بوده و به امر نظارت بر فعاليت اكيپهاي برف روبي در نواحي خواهند پرداخت.
كريمي با اشاره به نقاط بحراني و برف ريز منطقه 7 گفت: قسمت شمالي منطقه شمال اتوبان رسالت حدفاصل پل سيدخندان، اتوبان شهيد صيادشيرازي، ميدان سبلان و خيابان قنبرزاده به عنوان نقاط برفگير در منطقه شناخته شده و اقدامات اجرايي توسط اداره فوريتها در اين بخش صورت خواهد گرفت.
وي استقرار حدود 200 مخزن شن مخصوص در نواحي برفگير اشاره كرد و افزود: مكانهاي عمومي همچون پاركها، مدارس، مراكز درماني و... از جمله مكانهايي هستند كه در كنار آنها مخازن شن تعبيه شده است.
رئيس اداره خدمات شهري شهرداري منطقه 7 تصريح كرد: 130 نفر از كارگران خدمات شهري در ستاد برف روبي به ارايه خدمات به شهروندان خواهند پرداخت.
وي به استقرار ماشين آلات برف روبي در سطح منطقه اشاره كرد و افزود: ماشين آلاتي نيز براي ارايه كمك به خودروهايي كه در بارش برف دچار مشكل مي شوند در نظر گرفته شده است كه شهروندان مي توانند براي دريافت خدمات با شماره تلفن 137 و 88496871 تماس بگيرند.

 



كشف يك جلد قرآن نفيس تاريخي در كردستان

سنندج - خبرنگار كيهان:
يك جلد قرآن نفيس تاريخي توسط ماموران پليس آگاهي كردستان كشف و ضبط شد
به گزارش مركز اطلاع رساني فرماندهي نيروي انتظامي كردستان ماموران پليس آگاهي استان كردستان كه از سرقت يك جلد قرآن نفيس تاريخي در روستاي «كاني مشكان» مطلع شده بودند بلافاصله به محل مورد نظر رفتند.
رئيس پليس آگاهي كردستان افزود: ماموران با حضور در محل با جسد خادم مسجد كه توسط سارقان به قتل رسيده بود مواجه شدند كه با هماهنگي با مقام قضايي و حضور قاضي كشيك در محل جسد خادم مسجد به پزشكي قانوني منتقل شد.
سرهنگ قنبري اظهار داشت: در حين تحقيقات ماموران آگاهي افراد ناشناسي با خانواده مقتول تماس گرفته و اعلام كردند كه قصد كشتن خادم مسجد را نداشته اند و قرآن سرقت شده را در گورستان روستاي كاني مشكان مخفي كرده اند. رئيس پليس كردستان گفت: ماموران با شنيدن اين خبر بلافاصله به گورستان رفته و قرآن نفيس و تاريخي را كشف كردند. اين گزارش حاكي است تلاش ماموران جهت دستگيري قاتلين همچنان ادامه دارد.

 



ضرب كننده و فروشندگان سكه هاي طلاي تقلبي دستگير شدند

2 برادر به اتهام ضرب و فروش سكه هاي طلاي تقلبي در بازار تهران، دستگير شدند.
ماموران كلانتري 106 نامجو در بازرسي از راكبان موتورسيكلتي، موفق به كشف بيش از 100 سكه ربع، نيم و تمام بهار آزادي در داخل زين موتور شدند.
پس از انتقال متهمان و سكه هاي طلا به كلانتري و بررسي هاي انجام شده مشخص شد كه تمامي سكه هاي موجود در داخل موتورسيكلت تقلبي هستند.
همزمان با دستگيري متهمان به اسامي مصطفي و مير، نماينده بازرسي اتحاديه طلا و جواهر تهران نيز با مراجعه به پليس آگاهي تهران بزرگ به كارآگاهان اداره سيزدهم اعلام كرد: مدتي است كه تعدادي سكه طلاي تقلبي در سطح بازار طلاي تهران توسط فرد يا افرادي پخش شده است.
با آغاز تحقيقات كارآگاهان اداره سيزدهم و انتقال متهمان دستگير شده به پليس آگاهي تهران، مشخص شد مصطفي داراي سابقه دستگيري به اتهام حمل و جابه جايي سكه تقلبي است اما با اين وجود وي همچنان مدعي بود كه از تقلبي بودن سكه ها اطلاعي ندارد و خود وي نيز قرباني افرادي كلاهبردار شده است.
در ادامه اقدامات اطلاعاتي كارآگاهان اداره سيزدهم درخصوص پيگيري گزارش اتحاديه طلا و جواهر تهران، كارآگاهان اين اداره به اطلاعاتي دست پيدا كردند كه براساس آن فردي با ظاهر مسافركش در منطقه سبزه ميدان تردد داشته و با استفاده از اين پوشش اقدام به خريد و فروش سكه كرده كه به احتمال زياد اين سكه ها تقلبي است.
با توجه به اطلاعات به دست آمده تيم ويژه اي از كارآگاهان پليس آگاهي ضمن شناسايي محل هاي تردد اين فرد در منطقه سبزه ميدان، با انجام مراقبت هاي نامحسوس در 26 آبان موفق به دستگيري اين فرد به نام محسن شدند.
به گزارش فارس با انتقال متهم به اداره سيزدهم، وي ضمن اعتراف به خريد و فروش سكه هاي تقلبي به كارآگاهان گفت: ده ها سكه ربع تقلبي را از شخصي به نام مصطفي به مبلغ هر سكه 30 هزار تومان خريداري كرده و در زمان فروش نيزهركدام از سكه ها را به مبلغ 60 هزار تومان به طلافروشي ها فروخته است.
با توجه به اعترافات اين متهم، مصطفي توسط وي به عنوان فروشنده سكه هاي تقلبي مورد شناسايي قرار گرفت و با توجه به شناسايي مصطفي و همچنين ارائه ديگر دلايل و مدارك به دست آمده از سوابق دستگيري متهم درخصوص نگهداري سكه هاي تقلبي توسط وي، مصطفي به ناچار لب به اعتراف گشود.
وي در اعتراف خود به كارآگاهان گفت: به همراه برادرم مرتضي اقدام به ضرب سكه هاي تقلبي ربع، نيم و تمام بهار آزادي كرديم و از اين طريق نيز تاكنون موفق به فروش صدها سكه تقلبي در سطح طلافروشي هاي تهران شده ايم.

 



معاون اجتماعي شهرداري تهران: هر بي خانمان ماهانه 600 هزار تومان هزينه دارد

معاون اجتماعي شهرداري تهران درباره هزينه هر بي خانمان براي شهرداري تهران گفت: به طور ميانگين هزينه هر بي خانمان ماهانه بين 135 تا 600 هزار تومان است.
محمد هادي ايازي در گفت وگو با فارس افزود: 600 هزار تومان شامل افرادي است كه هزينه هاي اضافي همانند درمان و دارو به شهرداري تهران تحميل مي كنند.
معاون اجتماعي شهرداري تهران افزود: هزينه افراد عادي 135 هزار تومان است.
وي با اشاره به اينكه عده اي از بي خانمان ها مدام مهمان شهرداري تهران هستند، گفت: بي خانمان ها اتباع بيگانه، شهرستاني و عده اي نيز تهراني هستند كه عموماً سن بالايي دارند.
معاون اجتماعي شهرداري تهران با اشاره به شروع فصل سرما اظهار داشت: گرمخانه هاي شهرداري تهران براي اسكان بي خانمان ها آماده است.
ايازي ادامه داد: گشت هايي در سطح شهر فعال است كه افراد بي خانمان را جمع آوري مي كنند.
وي با اشاره به افرادي كه اقدام به دستفروشي سر چهار راه ها مي كنند، گفت: اين افراد جزء متكديان محسوب نمي شوند و نمي توانيم اقدام خاصي براي جمع آوري آنها انجام دهيم.
به گفته معاون اجتماعي شهرداري تهران، ظرفيت گرمخانه هاي شهرداري تهران نسبت به سال قبل رشد خوبي داشته است.


 



برف پاييزي چند استان كشور را فرا گرفت

سرويس شهرستانها-
بارش برف در برخي شهرهاي كشور مدارس را تعطيل، رفت و آمد خودروها در جاده را مختل و كشاورزان را خوشحال كرد.
به گزارش ايرنا از فريدونشهر، بارش دومين برف پاييزي در اين شهر باعث تعطيلي مدارس ابتدايي و راهنمايي شد. ارتفاع برف در اين شهر به بيش از 40 سانتي متر و در ارتفاعات به بيش از 90 سانتي متر رسيد. برف سنگين تمامي راه هاي روستايي منطقه را مسدود كرد. ادامه بارش برف كار بازگشايي راه هاي روستايي را با مشكلات متعددي روبه رو ساخت.
گزارش ايرنا از شهركرد نيز حاكي است بارش شديد برف از سه شنبه شب باعث اختلال در رفت وآمد در مسير فارسان به كوهرنگ در استان چهارمحال وبختياري شد.
در پي بارش برف، بيش از 150 دستگاه خودرو در مسير باباحيدر به كوهرنگ متوقف شد كه با پيگيريهاي لازم بعد از يك ساعت مسير باز شد. جاده دهستان ميانكوه موگويي به مركز شهرستان نيز مسدود و در مسير گردنه چري و شاه منصوري به علت بارش برف،كولاك و مه شديد، تردد كند شد.
ايرنا از خرم آباد نيز گزارش داد: بارش نخستين برف پاييزي، شهرستان دلفان در استان لرستان را سپيد پوش كرد و موجب خوشحالي مردم و كشاورزان منطقه شد. بارش برف موجب كاهش شديد دماي هوا در اين شهرستان و استفاده مردم از وسايل گرمايشي و لباس هاي گرم شده است. ميزان بارش برف در مركز شهرستان پنج سانتيمتر و در ارتفاعات حدود 10 سانتيمتر گزارش شده است.
بارش برف در بخشي از شهرستان بروجرد اهالي روستاهاي شمال و شمال غرب اين شهرستان را غافلگير كرد.
بارش برف؛ برخي از روستاهاي شهرستان بروجرد از جمله دره صيدي، دهگاه، آقايي، زواريجان و گيجالي را سفيدپوش كرد. بارش برف گرچه مشكلاتي را در اين منطقه ايجاد كرد، اما نويد سالي پر بار را به مردم منطقه داد.
به گزارش ايرنا از اروميه، بارش برف در مناطق سردسير و گردنه هاي برفگير استان آذربايجان غربي از نخستين ساعات بامداد چهارشنبه همراه با كولاك در گردنه قوشچي در شمال و گردنه هاي مابين بلاغي وزمزيران در جنوب استان، باعث لغزندگي شديد جاده ها و كندي تردد وسايل نقليه شد ارتفاع برف در برخي مناطق كوهستاني استان به بيش از از 20 سانتي متر رسيد.
ايرنا از مهاباد نيز گزارش داد ارتفاع برف در مناطق كوهستاني شهرستان مرزي سردشت به 25 سانتيمتر رسيد. بارش برف در اين شهرستان مردم را غافلگير و آنان را مجبور به استفاده از لباس گرم نمود.
به گزارش ايرنا از رشت - بارش باران در ارتفاعات گيلان تبديل به برف شد و ارتفاعات را سفيدپوش كرد.
اداره كل راه وترابري گيلان، به رانندگان محورهاي كوهستاني استان گيلان توصيه كرد؛ لوازم ايمني از قبيل زنجير چرخ خودرو و وسايل گرم كننده به همراه داشته باشند.
برف ارتفاعات مهاباد
و مشكين شهر را
سفيدپوش كرد
بارش برف ارتفاعات و محورهاي كوهستاني مهاباد و مشكين شهر را سفيدپوش كرد.
به گزارش ايرنا از مهاباد، بارش برف برخي ارتفاعات و مناطق كوهستاني اين شهرستان را سفيدپوش كرد. ارتفاع برف درمنطقه كله گاوي اين شهرستان درمحور مهاباد- سردشت 6 سانتي متر اعلام شد.
بارش برف و باران درشهرستان مهاباد كه از روز دوشنبه آغاز شد موجب كاهش ناگهاني دماي هوا به ميزان 6 درجه در اين شهرستان شد و مردم رابه استفاده از وسايل گرما زا و پوشاك زمستاني وادار ساخت.
بارش باران با وجود آنكه مشكلاتي را براي شهروندان مهابادي به وجود آورده اما موجب خوشحالي كشاورزان اين منطقه شده است.
گزارش ايرنا از مشكين شهر نيز حاكي است، به دنبال تغييرات شرايط جوي و كاهش محسوس دما بارش برف بيشتر مناطق اين شهرستان را سفيدپوش كرد و موجب كندي تردد خودروها درمحورهاي كوهستاني اين شهرستان شد.
بارش برف موجب خوشحالي كشاورزان مشكين شهري شد.
ميزان بارش برف در برخي از روستاها در ارتفاعات سبلان و مناطق كوهستاني مشكين شهر به 20 تا 25 سانتي متر رسيده است.

 



در محور اراك - بروجرد واژگوني اتوبوس 14 قرباني گرفت

اراك - خبرنگار كيهان:
بر اثر بي احتياطي راننده يك دستگاه اتوبوس مسافربري و واژگوني آن در محور اراك - بروجرد 14 مسافر جان خود را از دست دادند.
رئيس پليس راه استان مركزي با اشاره به اين سانحه اظهار داشت: ساعت 1و20 دقيقه بامداد روز چهارشنبه يك دستگاه اتوبوس مسافربري در محور توره واژگون شد و 21 نفر از سرنشينان اتوبوس كشته و مجروح شدند.
سرهنگ ايزدي اظهار داشت: در اين سانحه دلخراش 14 نفر از مسافران كشته و 7 نفر از آنها مجروح كه به بيمارستان ولي عصر(عج) اراك منتقل شدند.
وي علت وقوع اين سانحه را بي احتياطي و ناتوانايي راننده در كنترل وسيله نقليه با توجه به بارندگي و لغزندگي سطح جاده اعلام كرد.

 



حوادث كوتاه از كشور

كشف 3 تن موادمخدر
كرمان - ايرنا: ماموران انتظامي بم در درگيري با اشرار و قاچاقچيان مسلح يك تن و 400 كيلوگرم مواد مخدر در ريگان كشف كردند. از اين مواد بيش از 1200 كيلوگرم ترياك و بقيه هرويين است. از قاچاقچيان يك دستگاه خودرو و مقاديري مهمات به دست آمد. همچنين بيش از 2 هزار و 500 كيلوگرم موادمخدر در خاش كشف شد. ماموران انتظامي در درگيري با قاچاقچيان موادمخدر چندين خودرو سوخته شده نيز كشف كردند.
حمل كالاي قاچاق در ميان مرغ
شيراز - ايرنا: 800 ميليون ريال كالاي قاچاقي در فارس كشف شد. كالاهاي مكشوفه از يك دستگاه كاميون كه در پوشش حمل مرغ فعاليت داشت در محور شيراز - جهرم به دست آمد. كفش، پارچه و انواع لباس از جمله كالاهاي قاچاق مكشوفه بودند. همچنين از يك انبار شيراز مقادير قابل توجهي لوازم التحرير و لوازم آرايشي كشف شد.در بازرسي از هشت خودرو در شهرهاي خرمبيد، كازرون، مرودشت و فيروزآباد نيز مقاديري كالاي قاچاق شامل برنج، عدس و پتو كشف شد.
ريزش واحد مسكوني روستايي
بجنورد - ايرنا: بر اثر ريزش يك واحد مسكوني در روستاي ينگه قلعه شهرستان فاروج 3 نفر جان خود را از دست دادند. در اثر اين حادثه فرزندان يك خانواده روستايي جان باختند و والدين آنان نيز مصدوم شدند. رعايت نكردن اصول فني در ساخت و عدم استحكام بناي واحد مسكوني علت حادثه اعلام شد.
زلزله در چهار محال و بختياري
شهركرد - ايرنا: زلزله اي به قدرت 1/4 ريشتر ساعت 4 و 20 دقيقه و 39 ثانيه روز چهارشنبه حوالي بلداجي واقع در شرق استان چهار محال و بختياري را لرزاند.
دستگيري 9 قاچاقچي مواد مخدر
بندرعباس - خبرنگار كيهان: نيروهاي اداره كل اطلاعات استان هرمزگان در چند عمليات بيش از دو تن مواد مخدر شامل ترياك و حشيش كشف كردند. قاچاقچيان اين مواد را از شرق كشور وارد استان كرده و قصد انتقال آن به استان تهران را داشتند. در اين رابطه 9 نفر از قاچاقچيان دستگير شدند. 2 نفر از قاچاقچيان در درگيري مسلحانه با نيروهاي انتظامي مجروح شدند.
جلوگيري از فروش تجهيزات ماهواره
دزفول - خبرنگار كيهان: با دستگيري شخصي به نام ع-الف كه اقدام به فروش و نصب آنتن ماهواره در دزفول مي كرد تعداد 70 دستگاه ريسيور و 24 عدد بشقاب و 80 عدد ال ام بي و تعدادي پايه ديش و بشقاب گردان از وي كشف شد. متهم داراي چندين فقره سابقه در اين زمينه است.
سرقت براي خريد مواد مخدر
قم - خبرنگار كيهان: دو معتاد كه براي تامين هزينه هاي اعتياد خود اقدام به سرقت مي كردند در قم دستگير شدند. سارقان به 20 فقره سرقت اعتراف كردند. از منزل متهمان به نام هاي ع و ص 25 ساله مقاديري اموال مسروقه به دست آمد. نامبردگان معتاد به كراك بودند.
پلمب انبار دارو تاريخ گذشته
كرج - خبرنگار كيهان: يك انبار تهيه و توزيع داروهاي تاريخ گذشته در شهرستان پاكداشت كشف و پلمب شد. در بازرسي از كارگاه مذكور مقادير زيادي قرص پني سيلين و پودر جوش شيرين كشف شد.

 



سالانه هزاران نفر در فرانسه مسلمان مي شوند

هزاران نفر هر ساله در فرانسه به دين اسلام روي مي آورند.
به گزارش شبكه تلويزيوني العربيه، بيشتر كساني كه در فرانسه به دين اسلام گرويده اند، زنان هستند.هيچ آمار رسمي از شمار شهروندان فرانسوي كه مسلمان شده اند وجود ندارد، اما مطالعات بسياري نشان مي دهد كه شمار فرانسويهايي كه به دين اسلام گرويده اند به شصت هزار نفر مي رسد و هر سال به طور متوسط سه هزارو ششصدنفر به تعداد آنان اضافه مي شود.سي و هفت درصد از اين فرانسويها براي ازدواج با مردان يا زنان مسلمان، دين اسلام را پذيرفته اند.گرويدن به اسلام در شهرهايي از فرانسه مانند مارسي و ليون كه در آنها مسلمانان زيادي سكونت دارند، بيشتر است.

 



قتل دانش آموز فلسطيني

يك گشتي اسرائيلي دانش آموز فلسطيني را در مقابل ديدگان دوستان و همكلاسي هايش زير گرفت و كشت.
به گزارش خبرگزاري ها، «محمود نايف عطيه تركمان» دانش آموز سال آخر دبيرستان شهيد «عزالدين قسام» كه پس از پايان امتحان خود، در مقابل مدرسه منتظر برادرش مهدي بود، ناگهان با يك گشتي اسرائيلي مواجه شد كه به طرف او در حركت بود، اين دانش آموز كه فكر نمي كرد از سوي گشتي اسرائيلي مورد حمله قرار بگيرد در يك متري آن دست خود را به علامت توقف بالا گرفت، اما سربازان رژيم صهيونيستي به او امان ندادند و با جيپ خود، او را زير گرفتند. ولي ماجرا به همين جا ختم نشد بلكه، جيپ اسرائيلي دنده عقب دوباره بر روي بدن او رفت.دانش آموزان مدرسه كه شاهد اين حادثه بودند، به سرعت به سمت فواد 17 ساله دويدند و خواستار اعزام وي با آمبولانس به بيمارستان شدند، اما سربازان اسرائيلي مانع از اين كار شدند. برادر اين دانش آموز فلسطيني كه مهدي و 14 سال سن دارد در اين مورد گفت: برادرم در مقابل درب مدرسه منتظر من بود كه ناگهان سروكله گشتي اسرائيلي پيدا شد و بچه ها براساس تجربه وحشي گري آنها، پا به فرار گذاشتند اما فواد همچنان سرجاي خود ايستاده بود، بدون اينكه سنگ به سوي گشتي اسرائيلي پرتاب كند يا حتي كاري كرده باشد، اما آنها با حركت به سمت درب مدرسه وي را زير گرفته و وارد حياط مدرسه شدند. مادر شهيد تركمان در مورد اين حادثه گفت: پسرم فقط 17 سال داشت و در روزي كه توسط اسرائيلي ها كشته شد، تا صبح بيدار مانده بود و درس مي خواند چرا كه امتحان داشت و تصميم داشت وارد دانشگاه شود و به عنوان سربازي براي وطن خود فلسطين باشد، اما او را امان ندادند. مرگ اين نوجوان فلسطيني كه دو عموي او در زندان هاي رژيم صهيونيستي به سر مي برند موجي از غم و اندوه در شهرك بلده در نزديكي شهر جنين به وجود آورده است.

 



كاركنان سفارت آمريكا قاچاقچيان انسان

باند قاچاق انسان كه كاركنان سفارت آمريكا در اوكراين در آن فعاليت داشتند، متلاشي شدند.
اين باند با همكاري دو كارمند سفارت آمريكا در كي يف پناهندگان غيرقانوني و مجرمان قضايي را به آمريكا منتقل مي كردند.اعضاي اين باند از متقاضيان خود براي صدور رواديد آمريكا دوازده هزار دلار مطالبه مي كردند.همچنين صدور گواهينامه آمريكايي به ازاي سه هزار دلار در اوكراين، از ديگر اقدامات قانوني اين باند اعلام شده است.تاكنون 25 نفر از كساني كه متقاضي ورود غيرقانوني به آمريكا بودند، بدست نيروهاي پليس اوكراين دستگير شده اند.مقامات اوكراين تاكنون نام ديپلمات هاي آمريكايي كه در اين باند فعاليت داشتند را منتشر نكرده اند.

 



مردي كابوس زده زنش را كشت

يك مرد بريتانيايي كه داراي اختلال مزمن در خواب بود هنگام خواب و ديدن كابوس ورود يك متجاوز به خودرواش همسر خود را خفه كرد.
برايان توماس 59 ساله و كريستين همسر 57 ساله اش داراي 2 فرزند هستند و وانت تفريحي خود را درحالي كه به تعطيلات رفته بودند در گوشه اي پارك كرده و درون آن خوابيده بودند.وي در رويا مي بيند كه فردي وارد خودرو آن ها شده و با او درگير مي شود اما در عوض زني را كه از كودكي عاشقش بوده و 40 سال با او زندگي مشترك داشته است، خفه مي كند.
دادستاني هم از هيئت منصفه خواسته تا اختلال هاي ديرينه وي در هنگام خواب را مدنظر داشته باشد و اين كه در آن زمان هيچ كنترلي بر اعمالش نداشته است.توماس در دادگاه و هنگامي كه نوار تماس وي با پليس دقايقي پس از خفه كردن همسرش شنيده مي شد به شدت گريه مي كرد.
وي در تماسي كه در ساعت 50:3 صبح با پليس گرفته بود، مي گويد: من چه كار كردم؟ مي خواستم او را بيدار كنم. فكر كنم زنم را كشته ام. اوه خداي من گمان مي كردم كسي وارد خودرو شده است. من داشتم با دزد مبارزه مي كردم اما در واقع كريستين بوده. احتمالا خواب مي ديده ام من چه كار كرده ام؟توماس حدود 50 سال است با مشكل راه رفتن در خواب و ساير اختلال هاي رفتاري در هنگام خواب روبه روست.
در ابتدا مقامات ادعاي وي را نپذيرفتند اما متخصصان پزشكي با انجام آزمايشات دقيق اعلام كردند رفتار وي كاملا غيرارادي و به دور از هرگونه قصد و عمدي بوده است.

 



جمال عبدالناصر از خستگي مفرط مرد يك پزشك مصري مرگ جمال عبدالناصر را بر اثر خستگي مفرط ناشي از كار طاقت فرساي روزانه عنوان كرد. به گزارش خبرگزاري ها، دكتر «الصاوي حبيب» در كتابي كه با عنوان «خاطرات پزشك جمال عبدالناصر» به چاپ رسانده است اعلام كرد: پس از مرگ جمال عبدالناصر در 28 سپتامبر سال 1970 شايعات فراواني در مورد مسموميت وي از سوي عناصر وابسته به سازمان جاسوسي اسرائيل (موساد) بر سر زبان ها افتاد ولي رئيس جمهور سابق مصر به دليل خستگي مفرط ناشي از 15 تا 16 ساعت كار روزانه و بيماري قند از پا درآمد. الصاوي حبيب در كتاب خود كه پس از 37 سال از مرگ جمال عبدالناصر در قاهره به چاپ رسيده است مي نويسد: به دليل داشتن بيماري قند و سكته خفيف رئيس جمهور يك سال قبل از مرگ پزشكان هميشه وي را به استراحت و رعايت مسائل پزشكي توصيه مي كردند، اما جمال عبدالناصر به اين نصايح گوش نمي داد و روزانه 15 تا 16 ساعت كار مي كرد. اين پزشك مصري همچنين در كتاب خود به مردمي بودن رهبر سابق مصر اشاره مي كند و مي نويسد: جمال عبدالناصر به هر جاي كشور مصر يا حتي كشورهاي غيرعربي سفر مي كرد، از محبوبيت فوق العاده اي برخوردار بود و مردم او را تا سرحد ديوانگي دوست داشتند و او هم به احساسات آنها نيز پاسخ مي داد و حتي گاهي با وجود كسالت در ميان مردم حضور مي يافت و آنها را در آغوش مي گرفت.

 

(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14