(صفحه(6(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


چهارشنبه 4 آذر 1388- شماره 19521
 

حديث دشت عشق
واليبال ايران گام را فراتر از آسيا گذاشت راه طولاني پيشرفت
اخبار كوتاه از فوتبال
بايرن مونيخ به دنبال روزنه اميد ميلان و رئال با يك پيروزي صعود مي كنند
مسابقات بسكتبال نوجوانان آسيا صعود ايران به مرحله نيمه نهايي قطعي شد
خواندني از ورزش ايران
راه آهن لرستان هم انصراف داد آغاز ليگ فرنگي كشتي با 5 تيم
مسابقات هندبال جام باشگاه هاي آسيا عنوان سومي به ذوب آهن رسيد



حديث دشت عشق

به ياد پاسدار شهيد «رجبعلي عسكري»
شهيد و پدرشهيد

شهيد «رجبعلي عسكري»فرزند مرحوم محمدجعفر 24/4/1316 درخميني شهر و دريك خانواده مذهبي متولد شد. يكساله بود كه مادرش دارفاني را وداع گفت و او با سختي بزرگ شد. درجواني به شغل نانوائي مشغول شد. درجريان انقلاب و تظاهرات همپاي مردم به راه افتاد. او همواره پركار و سخت كوش و خستگي ناپذير بود و تا لحظه شهادت برپيمانش صادق و با وفا ماند. شهيد عسكري به همراه سپاه اصفهان درسركوبي توطئه دركردستان همراهي كرد. سپس با شروع جنگ تحميلي در ايلام شركت نمود و از ناحيه پا مجروح شد. درعمليات بين المقدس و آزادي خرمشهر بعنوان رزمنده حاضر بود. درسپاه پاسداران انقلاب اسلامي خميني شهر عضو شد و سپس 9 ماه دربيت امام خميني (ره) خدمت كرد و دوبار به دست بوسي امام مشرف شد. در عمليات بدر شركت كرد و به عنوان راننده آمبولانس مشغول شد و درحين انجام وظيفه و بمباران شيميايي از ناحيه چشم مجروح گرديد.شهيد رجبعلي عسكري در تاريخ 7/7/65 درخطوط مقدم منطقه عملياتي فاو به درجه رفيع شهادت نائل گرديد.
فرازي از وصيتنامه شهيد:خدايا! من هيچ چيزي ندارم كه در راه تو فدا كنم. بجز جانم.خدايا! اين خون مرا كه براي احياي حقوق حقه اسلام بر زمين مي ريزد به درگاه احديتت بپذير. اي ملت مبارز و شهيد پرور! دست از ولايت فقيه برنداريد و امام را دعا كنيد و پيرو راه شهدا باشيد و اگر چنين نكنيد فردا در پيشگاه خداوند تبارك و تعالي بايد جوابگو باشيد.

 



واليبال ايران گام را فراتر از آسيا گذاشت راه طولاني پيشرفت

واليبال ايران پس از موفقيت نسبي در پيكارهاي جايزه بزرگ قهرمان قهرمانان جهان براي آنكه دوباره در ركود و ايستايي چند سال پيش خود گرفتار نشود بايد از همين امروز موفقيتهاي اخير را كنار گذاشته و به فكر خلق شادكامي هاي فردا باشد.
«آغاز هر كاري مهم ترين قسمت آن است» قطعا به همين دليل است كه عملكرد تيم ملي واليبال در رقابت هاي جام بزرگ قهرمان قهرمانان يك بار ديگر حس خوب پيشرفت و اميد به آينده اي دلخواه را به دل ها نشاند. چون نتايج به دست آمده دلچسب بود درست مانند برد و باخت هايي كه يك ماه پيش در جام ملت هاي آسيا براي تيم ملي واليبال ايران حاصل شد و تنها يك پله پايين تر از قهرمان قرار گرفتيم.
بعد از اينكه تيم ملي واليبال ايران سال هاي متمادي را در ركود و ايستايي و در فاصله اي دور از قدرت هاي آسيا به سر برد، حالا به جايي رسيده كه بعد از اولين نايب قهرماني در قاره ، قهرمان آفريقا را به حالت انتقام با شكست مواجه مي كند و قهرمانان 4 قاره ديگر را هم براي رسيدن به پيروزي به دردسر مي اندازد. ملي پوشان جوان ايران كه اتفاقا كادري جوان هم آنها را رهبري مي كنند بعد از انتقام از مصر، بارها تا پاي خلق پيروزي هاي بزرگتر هم پيش رفتند اما ناكام ماندند چون حريفان آنها در مسابقات جام بزرگ قهرمانان جايگاهي بزرگ در واليبال دنيا داشتند.
ديگر «بت» وجود ندارد
برزيل، كوبا، ژاپن و لهستان هر چه قدر هم تركيب خودرا دستخوش تغيير و جوانگرايي كنند، باز هم از بزرگي شان كاسته نمي شود. پس همين كه واليباليست هاي ايراني كه تا همين چند سال پيش بازنده صفر بر 3 مقابل بزرگان بودند، مي توانند در ديدار با آنها كار را براي تعيين برنده به گيم پنجم بكشانند، كافي است تا به معدني و تيمش نمره قبولي تعلق گيرد. فريد صائبي يكي از كساني است كه متحول شدن تيم ملي ايران و سير صعودي آن را تاييد مي كند: «واليبال ايران به حدي از پيشرفت و خودباوري رسيده كه بدون ترس و واهمه و با جسارت مقابل بزرگان دنيا قرار مي گيرد. بزرگاني كه هميشه براي ما «بت» بودند اما بازيكنان ايران امروز از آنها گيم مي گيرند و حتي تا مرز پيروزي هم پيش مي روند.»
البته افت و نزولي كه گريبانگير واليبال آسيا شده غيرقابل انكار است و به همان اندازه پيشرفت واليبال ايران؛ چرا كه اگر غير از اين بود واقعيت در ديدار با بزرگان قاره هاي اروپا، آمريكا و آفريقا بر ملا مي شد.
واليبال راه خود را پيدا كرده
ملي پوشان واليبال ايران بعد از درخشش در مانيل در اوزاكا و ناگويا باز هم نشان دادند كه برخلاف جهت ديگر آسيايي ها، حركت در مسيري رو به بالا را در پيش گرفته اند. هر چند كه از نظر مصطفي كارخانه اين حركت همراه با نوسان است: «واليبال ما جايگاه و شخصيت خود را پيدا كرده است اما تاكامل شدن و رسيدن به ثبات هنوز راه باقي است. بايد نوسانات باقي مانده از بين برود تا به مرتبه اي بالاتر از موفقيت برسيم.»
اما حال كه تيم ملي واليبال در چنين مسير و مرحله اي از رشد و ترقي قرار گرفته بايد بداند كه انتظارات ايجاد شده راه پسرفت را براي تيم مسدود كرده است. پس جز پيشرفت راه ديگري پيش رو ندارد و اگر غير از اين عمل كند چه بسا باز هم در همان باتلاق چند سال پيش خود و همچنين موقعيت تيم هاي نوجوانان و جوانان امروز واليبال گرفتار شود. تيم هايي كه متهم به استفاده از بازيكنان صغرسني بودند با اين وجود چيزي جز سقوط و از دست دادن مدال در مسابقات جهاني امسال عايد حالشان نشد.
«نبايد ذوق و هيجان موفقيت در مسابقات اخير قدرت «ديد» واقعي براي پي بردن به نقاط ضعف باقي مانده را از مربيان و بازيكنان تيم ملي بگيرد». صائبي ضمن اشاره به اين مطلب تاكيد مي كند: «يكي از مشكلات هميشگي تيم ملي در مورد زدن سرويس بود اما بازيكنان در رقابت هاي ژاپن مشكلي از اين بابت نداشتند، اما آنها همچنان براي دريافت هاي اول با مشكل مواجه هستند در حاليكه تيم ما بازيكناني با قامت و فيزيك مناسب دارند. براي رسيدن به جايگاه هايي بالاتر بايد اين مشكل برطرف شود.»
مسائل روحي و رواني فاكتور مهم ديگري است كه بايد به اندازه مسائل فني و چه بسا بيشتر به آن توجه شود. مصطفي كارخانه با اعتقاد به اين مطلب گفت: «70- 60» درصد از عوامل موفقيت يك تيم مرتبط با روح و روان است، چون اين فاكتور است كه به بازيكنان جسارت و اعتماد به نفس مقابله با حريف را مي دهد. اگر روحيه نباشد امكان رقابت پاياپايي در هيچ شرايطي وجود ندارد. بايد عامل مخرب استرس را به طور كامل از بين برد تا خودباوري و اعتماد به نفس فردي و تيمي بازيكنان بالا رفته و پايه هاي رواني محكمي در تيم ملي ايجاد شود.»
حمايت از معدني ادامه داشته باشد
البته كارخانه يك توصيه مهم ديگر هم دارد: «حمايت از معدني و دستياران ايراني اش ادامه يابد. بايد از ترور شخصيتي يكديگر دست برداشت چون فقط با اتحاد و همراهي انجام هر كاري امكان پذير است.»
و در آخر اينكه «كسي كه عزمي راسخ دارد مي تواند جهان را مطابق ميل خويش عوض كند»، مربيان و بازيكنان تيم ملي واليبال بايد بيش از ديگر واليبالي ها اين صحبت «گوته» را سرمشق كار قرار دهند تا در آينده شرمنده نشوند. چرا كه نتايج به دست آمده در فيليپين و ژاپن فقط خوشي امروز واليبال را به همراه دارد. عمر اين خوشي كوتاه است چون نمي تواند پاسخگوي انتظارات فردا باشد. براي فردا بايد به نتايج بهتر و ارزشمند فكر كرد.

 



اخبار كوتاه از فوتبال

اعزام مربيان برتر آسيا به ليگ برتر انگلستان
رئيس كنفدراسيون فوتبال آسيا به منظور افزايش سطح كيفي تيم هاي ملي و ليگ هاي آسيايي خواستار اعزام مربيان برتر آسيا به تيم هاي مطرح و صاحب نام فوتبال انگلستان و شركت در كلاسهاي تئوري و عملي اين باشگاهها شد. در نشست روز دوشنبه كميته فدراسيونهاي AFC، افزايش كيفي سطح ليگ هاي برتر آسيا مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت كه در پايان اين نشست محمدبن همام رئيس كنفدراسيون فوتبال آسيا به منظور افزايش سطح علمي و دانش فني مربيان فوتبال آسيا پيشنهاد اعزام مربيان برتر قاره را به ليگ برتر فوتبال انگلستان به عنوان مهد فوتبال جهان را مطرح كرد كه مورد استقبال كشورهاي آسيايي قرار گرفت.
بن همام گفت: براي بالا بردن كيفيت مسابقات ليگ قهرمانان آسيا بايد از دانش و تجربه كشورهاي پيشرفته اروپايي استفاده كنيم كه اعزام مربيان به كشورهاي اروپايي از جمله انگلستان و شركت آنها در دوره هاي مربيگري پيشرفته فوتبال مي تواند تاثير بسزايي در بالا رفتن سطح فني مربيان آسيايي و افزايش كيفيت ليگ قهرمانان آسيا داشته باشد.
آخرين فرصت مديران سايپا به مايلي كهن
بدنبال نتايج ضعيف تيم فوتبال سايپا در چهار هفته پاياني مسابقات ليگ برتر محمد مايلي كهن در آستانه جدايي از اين تيم قرار گرفت. با چهار شكست پياپي تيم سايپا مقابل تيم هاي مس كرمان، پيروزي، استقلال اهواز و پاس همدان مديران باشگاه سايپا درصدد ايجاد تغييراتي در كادر فني اين تيم هستند.اصغر ملكيان عضو هيئت مديره سايپا ضمن تاييد اين خبر اظهار داشت: به كادر فني فرصت داده ايم تا تيم را از شرايط فعلي خارج كند و در صورتي كه باز هم نتايج ضعيف تيم ادامه يابد تغيير كادر فني حتمي خواهد بود. گفته مي شود علاوه بر نتايج ضعيف تيم فوتبال سايپا در هفته هاي پاياني نيم فصل اول، برخي اظهارنظرهاي تند و بي پرواي مايلي كهن نيز در تصميم مديريت باشگاه سايپا بي تاثير نبوده است.
تيم فوتبال سايپا در پايان نيم فصل اول ليگ برتر با 4 برد، 5 تساوي، 7 شكست و كسب 17امتياز در مكان 14جدول رده بندي قرار دارد.
روني با دستمزد 170هزار پوندي جاودانه مي شود
مهاجم ملي پوش تيم منچستريونايتد در صورت عقد قراردادي جديد به پردرآمدترين بازيكن تاريخ اين باشگاه تبديل خواهد شد.
اين باشگاه قصد دارد در ماه فوريه مذاكرات خود را با وين روني جهت تمديد قرارداد آغاز كند. بر اين اساس گفته مي شود سرآلكس فرگوسن، سرمربي تيم كه مسئوليت امور مربوط به نقل و انتقالات و قراردادها را نيز دارد، حقوق هفتگي 170هزار پوندي را براي چنين گلزني درنظر گرفته كه تاكنون در تاريخ حيات تيم سابقه نداشته است. شور و اشتياق تيم انگليسي جهت استمرار همكاري با مهاجم 24 ساله در شرايطي است كه از طرف بارسلونا اسپانيا براي اين منظور پيشنهاد دريافت كرده است. براساس قرارداد فعلي كه تا پايان فصل اعتبار دارد، هفته اي 90 هزار پوند دستمزد مي گيرد.
برنامه كامل بازي هاي جوانان اعلام شد
از سوي فدراسيون فوتبال برنامه ديدارهاي گروه D مسابقات فوتبال انتخابي جوانان آسيا اعلام شد كه بر اين اساس تيم هاي حاضر در اين گروه از روز سه شنبه 17آذرماه رقابت خود را آغاز مي كنند.
پنج تيم حاضر در اين گروه از ساعت 14 روز سه شنبه 17آذرماه رقابت خود را براي صعود به مرحله نهايي مسابقات فوتبال قهرماني جوانان آسيا آغاز مي كنند. برنامه رقابت اين پنج تيم به شرح زير است:
سه شنبه: 17/9/88
¤ ايران..................................................... لبنان (ساعت 14)
¤ پاكستان....................................... تركمنستان (ساعت 30:16)
پنج شنبه: 19/9/88
¤ تركمنستان........................................... ازبكستان (ساعت14)
¤ پاكستان............................................. لبنان (ساعت 30:16)
شنبه: 21/9/88
¤ ازبكستان.............................................. پاكستان (ساعت14)
¤ ايران........................................... تركمنستان (ساعت 30:16)
دوشنبه: 23/9/88
¤ ايران................................................... پاكستان (ساعت14)
¤ لبنان.............................................ازبكستان (ساعت 30:16)
چهارشنبه: 25/9/88
¤ تركمنستان................................................ لبنان (ساعت14)
¤ ايران............................................ ازبكستان (ساعت 30:16)
- تمام ديدارهاي فوق در ورزشگاه تختي تهران برگزار مي شود.

 



بايرن مونيخ به دنبال روزنه اميد ميلان و رئال با يك پيروزي صعود مي كنند

دور پنجم مسابقات فوتبال ليگ قهرمانان اروپا امشب با برگزاري 8 ديدار در شرايطي به پايان مي رسد كه تيم هاي آث ميلان و رئال مادريد در صورت پيروزي مقابل حريفان خود مي توانند صعود خود را به مرحله حذفي اين رقابتها قطعي كنند.
در مهمترين بازيهاي امشب و در گروه اول تيم فوتبال بايرن مونيخ آلمان دارنده چهار عنوان قهرماني رقابتهاي ليگ قهرمانان اروپا تنها در صورت پيروزي مقابل نماينده رژيم اشغالگر قدس مي تواند اميد خود را براي صعود از مرحله گروهي اين رقابتها زنده نگه دارد.
تيم بايرن مونيخ در گروه اول رقابت ها پايين تر از تيم هاي بوردو و يوونتوس در رده سوم قرار دارد. اين تيم تنها با پيروزي در ديدار امشب و در صورتي كه يوونتوس مقابل بوردو با نتيجه شكست يا تساوي به كار خود پايان دهد مي تواند اميدوار به روز پاياني رقابت ها باشد. بايرن در آخرين ديدار خود در ايتاليا به مصاف يوونتوس مي رود.
در اين گروه پس از تيم بوردو 10 امتيازي كه صعودش را به مرحله بعد قطعي كرده تيم هاي يوونتوس و بايرن مونيخ به ترتيب با 8 و 4 امتياز براي صعود به عنوان دومين تيم با يكديگر رقابت دارند.
در گروه دوم تيم منچستر يونايتد كه با 10 امتياز صعودش به دور بعد قطعي شده در اولدترافورد به مصاف تيم سختكوش بشيكتاش تركيه كه توسط مصطفي دنيزلي هدايت مي شود مي رود. تيم هاي ولفسبورگ آلمان و زسكا مسكو روسيه هم كه به ترتيب 7 و 4 امتياز دارند در ديداري حساس و تعيين كننده در روسيه رو در روي همديگر قرار مي گيرند.
در گروه سوم رقابت ها هم ميلان در سن سيرو ميزبان مارسي است و رئال مادريد در سانتياگو برنابئو با زوريخ ديدار مي كند. پيروزي اين دو تيم در ديدار امشب متضمن صعود آنها به مرحله حذفي رقابت هاست و در ديدار آخر تنها براي صدرنشيني به مصاف حريفان خود مي روند.
در حال حاضر تيم هاي ميلان و رئال هر دو 7 امتيازي هستند و مارسي و زوريخ به ترتيب با 6 و 3 امتياز مكانهاي سوم و چهارم جدول را به خود اختصاص داده اند.
تيم هاي چلسي و پورتو هم كه در هفته چهارم صعود خود را به مرحله حذفي قطعي كرده اند امشب در پرتغال در ديداري كه جنبه تشريفاتي براي هر دو تيم دارد و تنها مي تواند در تعيين سرنوشت صدرنشيني دو تيم تأثير داشته باشد مقابل هم قرار مي گيرند. در اين گروه (چهارم) تيم هاي چلسي، پورتو، آتلتيكو مادريد و آپوئل قبرس به ترتيب با 10، 9، 2 و يك امتياز در رده اول تا چهارم قرار گرفته اند.

 



مسابقات بسكتبال نوجوانان آسيا صعود ايران به مرحله نيمه نهايي قطعي شد

تيم بسكتبال زير 16 سال كشورمان آخرين ديدار خود در مرحله يك چهارم نهايي رقابت هاي قهرماني آسيا را با غلبه بر سوريه به پايان برد و به مرحله نيمه نهايي اين رقابت ها صعود كرد.
شاگردان قاسم كياني ديروز
(سه شنبه) براي برگزاري آخرين ديدار خود در مرحله يك چهارم نهايي رقابت هاي قهرماني آسيا مقابل سوريه صف آرايي كردند و موفق شدند اين تيم را با نتيجه 69 بر 58 از پيش رو بردارند.
تيم بسكتبال زير 16 سال كشورمان كه در اين مرحله از رقابت ها تيم هاي اردن و فيليپين را هم با شكست مواجه كرده بود، با كسب برتري در ديدار ديروز، بدون شكست و به عنوان صدرنشين گروه خود به مرحله نيمه نهايي صعود كرد.
كره جنوبي، فيليپين و چين نيز ديگر تيم هايي هستند كه موفق به حضور در مرحله نيمه نهايي رقابت هاي بسكتبال قهرماني زير 16 سال آسيا شده اند.
تيم هاي شركت كننده در مسابقات بسكتبال زير 16 سال آسيا امروز (چهارشنبه) استراحت مي كنند. اين رقابت ها فردا( پنجشنبه) با برگزاري ديدارهاي نيمه نهايي پيگيري مي شود. در اين روز تيم بسكتبال زير 16 سال كشورمان ساعت 20 (به وقت محلي) به مصاف كره جنوبي مي رود و دو تيم چين و فيليپين هم مقابل هم به ميدان مي روند. نخستين دوره مسابقات بسكتبال زير 16 سال آسيا روز جمعه (6 آذرماه) با برگزاري ديدارهاي نهايي به پايان مي رسد. دو تيم برتر اين مسابقات سهميه شركت در پيكارهاي 2010 قهرماني جهان را كه تيرماه سال آينده در آلمان برگزار مي شود به دست مي آورند.

 



خواندني از ورزش ايران

¤ درحالي كه سهراب مرادي به عنوان يكي از اعضاي تيم ملي وزنه برداري ايران براي حضور در رقابت هاي جهاني معرفي شده بود با حل نشدن مشكل خروجش از كشور شانس حضور در رقابت هاي جهاني را از دست داد. اين در حالي است كه با توجه به ركوردهاي ورودي اعلام شده، مرادي از شانس هاي اصلي كسب مدال در اين رقابت ها بود. تيم ايران دو وزنه بردار ديگر شامل اصغر ابراهيمي در وزن 105 كيلوگرم و سعيدعلي حسيني در وزن 105+ كيلوگرم را دارد كه اواخر هفته جاري به مصاف حريفان خود خواهند رفت. سجاد بهروزي نيز در دومين روز اين رقابت ها عنوان هشتمي دسته 62 كيلوگرم را كسب كرده است.
¤ طي حكمي از سوي معاون رئيس جمهور و رئيس سازمان تربيت بدني، محمد زارع پور اشكذري به عنوان سرپرست فدراسيون تنيس روي ميز منصوب شد. سعيدلو همچنين از تلاش هاي شاهرخ شهنازي رئيس سابق اين فدراسيون تقدير و براي وي آرزوي موفقيت كرد. زارع پور اشكذري از اسفندماه سال 86 عضو هيات رئيسه فدراسيون تنيس روي ميز بوده و از سال 84 نيز رياست هيات پينگ پنگ كيش را برعهده دارد. شاهرخ شهنازي در حالي كنار رفت كه وي 27 آبان امسال به سمت قائم مقام اول كنفدراسيون پينگ پنگ آسيا انتخاب شده بود. ضمن اينكه دوره چهار ساله رياست شهنازي اواخر سال 87 به پايان رسيده بود كه محمد علي آبادي رئيس پيشين سازمان تربيت بدني در حكمي وي را به سمت سرپرست فدراسيون منصوب كرده بود. اين در حالي است كه چند ماه پيش حكم سرپرستي شهنازي نيز به پايان رسيده بود و وي بدون سمت در فدراسيون مشغول به فعاليت بود!

 



راه آهن لرستان هم انصراف داد آغاز ليگ فرنگي كشتي با 5 تيم

فصل جديد ليگ برتر كشتي فرنگي ولايت از روز نهم آذرماه با شركت پنج تيم به صورت دوره اي آغاز مي شود.
هفته اول ليگ برتر كشتي فرنگي جام ولايت از دوشنبه هفته آينده در يك گروه پنج تيمي به صورت رفت و برگشت برگزار مي شود، به اين ترتيب از دوشنبه هفته آينده، هر هفته 2 مسابقه برگزار مي شود و يك تيم استراحت خواهد داشت.
در حالي كه در جلسه قرعه كشي رقابت ها نمايندگان هفت تيم حضور داشتند، چندي بعد تيم دانشگاه آزاد اسلامي از شركت در ليگ انصراف داد و كميته ليگ اميدوار بود تيم ديگري كم نشده تا پيكارهاي فصل جاري با شركت شش تيم و در 2 گروه سه تيمي برگزار شود؛ اما اين اتفاق رخ نداد چون راه آهن لرستان هم نتوانست خود را مهياي حضور در ليگ فرنگي كند. در مجموع با حل مشكل اردبيلي ها اين تيم با نام گاز اردبيل در رقابت ها شركت مي كند اما مسئولان تيم راه آهن لرستان تا زمان اعلام شده مدارك خود را تحويل كميته ليگ نداده و به اين ترتيب از جدول رقابت ها كنار گذاشته شدند. به اين ترتيب پنج تيم سوني تهران، آنزان ايذه، گاز اردبيل، گاز كرمانشاه و شهداي نيروي زميني ارتش در فصل 88 ليگ برتر كشتي فرنگي حضور دارند و برنامه اين رقابت ها تا پايان مسابقات و اسامي تيم هاي شركت كننده به زودي اعلام خواهد شد.

 



مسابقات هندبال جام باشگاه هاي آسيا عنوان سومي به ذوب آهن رسيد

دوازدهمين دوره مسابقات هندبال جام باشگاه هاي آسيا كه از 16 آبان ماه به ميزباني اردن آغاز شده بود دوشنبه شب با قهرماني نماينده كويت به پايان رسيد.
در آخرين روز مسابقات هندبال جام باشگاه هاي آسيا تيم هندبال ذوب آهن اصفهان در ديدار رده بندي با نتيجه 22 بر 20 مقابل السد قطر به برتري رسيد و عنوان سوم مسابقات را كسب كرد. در ديدار نهايي نيز تيم الصلبيخات كويت با نتيجه 31 بر 29 مقابل السد لبنان به برتري رسيد و عنوان قهرماني را از آن خود كرد.
تيم هندبال شهرداري زرند كرمان ديگر نماينده ايران، در پايان مسابقات عنواني بهتر از دهم كسب نكرد. دوازدهمين دوره مسابقات هندبال جام باشگاه هاي آسيا از 16 آبان ماه با حضور 17 تيم، به ميزباني اردن آغاز شده بود.

 

(صفحه(6(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14