(صفحه(6(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


چهارشنبه 4 آذر 1388- شماره 19521
 

برخورد پليس با تجمعات غيرقانوني 16 آذر
فرمانده پليس راه كشور: بحث ترافيك در كشور موضوع جدي تلقي نمي شود
ضلع شمالي ميدان ولي عصر نشست كرد
در مهرماه رخ داد مرگ بيش از 2 هزار نفر در تصادفات رانندگي
گلزار شهداي لواسانات ساماندهي شد
احداث بزرگترين مسجد اروپا در فرانسه
نتايج واجدان شرايط دريافت طرح ترافيك 10 دي اعلام مي شود
رئيس پليس فرودگاه هاي كشور خبر داد كشف 2 كيلو مواد مخدر از 107 زائر حج تمتع
عطريانفر آزاد شد
با راه اندازي مركز چاپ جرايم رانندگي برگ جريمه رانندگان متخلف به نشاني آنها ارسال مي شود
كلاهبردار ساروي زمين مردم را با اسناد جعلي فروخت
شكايت زن ميانسال براي پس گرفتن فرزندش
4نفر از اشرار مسلح در ارتفاعات لار به هلاكت رسيدند
متضرر شدن چايكاران به دليل تعطيلي زودهنگام مراكز خريد
مدارس مناطق جرم خيز تهران شناسايي مي شوند
رويدادهاي خارجي



برخورد پليس با تجمعات غيرقانوني 16 آذر

فرمانده ناجا گفت: پليس با تجمعات غيرقانوني 16 آذر برخورد خواهد كرد.
به گزارش ايلنا احمدي مقدم در رابطه با اقدامات پليس به مناسبت 16 آذر گفت: هنوز از برنامه خاصي كه قرار باشد اتفاق بيفتد اطلاعي نداريم اما هر تجعمي بايد به صورت فراخوان و قانوني اتفاق افتد اگر غيرقانوني باشد پليس با آن برخورد قاطع مي كند.
وي در مورد افزايش حضور نيروهاي پليس در سطح خيابان ها در روز 16 آذر ادامه داد: بستگي دارد كه در آن روز چه اتفاقي بيفتد و در حال حاضر تصوري از اتفاق آن روز نداريم بنابراين نمي توانم پيش بيني برنامه پليس را ارائه دهم.

 



فرمانده پليس راه كشور: بحث ترافيك در كشور موضوع جدي تلقي نمي شود

فرمانده پليس راه كشور اعلام كرد: مي توان ظرف كمتر از 5 سال، با حمايت هاي مسئولان عالي رتبه كشور تعداد كشته شدگان جاده اي را به زير 15 هزار نفر رساند.
سرهنگ اسماعيلي در دومين همايش بين المللي حوادث رانندگي اظهار داشت: بحث ترافيك در كشور هنوز موضوع جدي تلقي نمي شود، خيلي متأسفم كه در اين كنفرانس بين المللي جاي بسياري از مسئولان عالي رتبه خالي است. اين در حاليست كه انتظار مي رفت در اين سالن نمايندگان مجلس شوراي اسلامي و مقامات عالي رتبه و مسئولان كشور حضور يابند.
وي خاطرنشان كرد: چند اتفاق در دهه اخير اتفاق افتاده كه آن افزايش نرخ مالكيت خودرو است، اين موضوع نشان دهنده اين است كه ايراني ها به سرعت مالك خودرو شده اند، اما درباره ساير مؤلفه هاي مرتبط حركت لاك پشتي داشته اند. از سوي ديگر جوان بودن كشور، ميل به داشتن گواهينامه و خودرو را بالا برده است.
فرمانده پليس راه كشور افزود: اين در حاليست كه ما همزمان نتوانسته ايم زيرساخت هاي كشور از جمله راه سازي، فرهنگ، ITC و صنعت خودروسازي را به افزايش نرخ مالكيت برسانيم كه اين امر يك حالت ناهمگوني را ايجاد كرده است.
به گزارش ايسنا فرمانده پليس راه كشور تصريح كرد: ايران داراي 230هزار كيلومتر راه است و براساس آخرين آمار، تعداد خودروها و موتورسيكلت ها از مرز 20ميليون گذشته است.
وي با اشاره به قوانين ناكارآمد در حوزه ترافيكي خاطرنشان كرد: قوانين ناكارآمد و قوانيني كه براي زمان خود مي توانست موثر باشد، امروز اصلاً پاسخگو نيست و حتي بسياري از مجازات ها در رانندگي به شوخي گرفته مي شود؛ به طوري كه زماني كه ماموران پليس يك راننده متخلف را جريمه مي كنند، آن ها به مامور پليس مي گويند: «جناب سرهنگ مشقتان را بنويسيد، من برم!!»
سرهنگ اسماعيلي ادامه داد: با قوانين كنوني و وضعيت فعلي صنعت خودرو نمي توان مرحله تثبيت كشته هاي حوادث رانندگي را تضمين كرد. از سال 74 تا 85 حوادث رانندگي به صورت پلكاني بالا آمد تا به مرز 27هزار و 500 نفر رسيد كه در سال 86 با وقوع چند اتفاق مهم كشته ها به مرز 22 تا 23 هزار نفر رسيد و در نهايت در شش ماهه اول امسال 800 نفر كاهش كشته نسبت به مدت مشابه داشته ايم.
وي با طرح اين سؤال كه كجاي دنيا رسانه ملي براي فرهنگسازي ترافيكي از پليس پول مي گيرد تا اين كار را انجام دهد؟ توضيح داد: اين مشكلات فقط به اين موضوع ختم نمي شود و حتي كتاب هاي آموزشي و ترافيكي كشور به تعداد انگشتان دست هم نمي رسد؛ در حالي كه در سال 94 در آلمان 60 تا 70 هزار نوع كتاب درباره موضوعات ترافيكي وجود داشت.
سرهنگ اسماعيلي اظهار اميدواري كرد: مي توانيم تعداد كشته هاي جاده اي را ظرف كمتر از پنج سال به زير 15هزار نفر برسانيم كه اين موضوع نيازمند كمك است كه عمده كمك بايد از سوي مجلس صورت گيرد.

 



ضلع شمالي ميدان ولي عصر نشست كرد

بخشي از زمين ضلع شمالي ميدان ولي عصر صبح ديروز نشست كرد و حفره اي انباشته از آب به عمق 2 متر در آن ايجاد شد.
مهندس بهمن اسكندري مجري خط 3 مترو در گفت وگو با ايرنا با اشاره به اينكه اين حفره مقابل كارگاه مترو ايجاد شده است، گفت: برغم تذكرات داده شده به پيمانكاران سازمان آب و فاضلاب در مورد حساسيت رفع معارض لوله آب شهري در ميدان ولي عصر به نظر مي رسد آنان توجه لازم را نداشته اند.
وي توضيح داد: از حدود يكماه پيش، پروژه رفع معارض شاه لوله اصلي آب شهري كه در مسير ايستگاه در حال احداث خط 3 مترو در ميدان ولي عصر قرار داشت به پيمانكاران آب و فاضلاب سپرده و قرار شد آنان لوله آب را از مسير توسعه حفاري تونل مترو در مسير شمال به شمال غرب ميدان ولي عصر تغيير دهند.
اسكندري ادامه داد: با تغيير مسير، لوله اصلي آب شكست و آنان اقدام به تعويض شاه لوله اصلي كردند اما به نظر مي رسد اين كار بدرستي انجام نشده و لوله آب همچنان نشت داشته است.
وي در توضيح بيشتر علت حادثه نشست زمين گفت: نشت آب از شاه لوله اصلي آب شهري سبب شده تا خاك خيس خورده و به اصطلاح شسته شود و با تردد خودروهاي سنگين از روي آن زمين به يكباره نشست كند.
مجري خط 3 مترو با بيان اينكه 85 درصد كار پيمانكاران آب و فاضلاب در ميدان ولي عصر به اتمام رسيده است، پيش بيني كرد: تا يك ماه آينده رفع معارض لوله آب در مسير حفاري ايستگاه در حال احداث مترو در ميدان ولي عصر به پايان رسد.
گفتني است: حفاري ايستگاه دو طبقه ميدان ولي عصر كه ايستگاهي تقاطعي بين خط 3 با 6 مترو است تا يك سال و نيم ديگر به پايان مي رسد و تا سه سال آينده قابل بهره برداري است.

 



در مهرماه رخ داد مرگ بيش از 2 هزار نفر در تصادفات رانندگي

سازمان پزشكي قانوني از مرگ 2 هزار و 319 نفر از هموطنان در تصادفات رانندگي مهرماه امسال خبر داد.
به گزارش روابط عمومي سازمان پزشكي قانوني كشور در مهر امسال 2 هزار و 319 نفر از هموطنان در تصادفات رانندگي جان خود را از دست دادند كه اين رقم نسبت به مدت مشابه سال قبل 7/0 درصد افزايش يافته است.
بنابراين گزارش از كل كشته شدگان در تصادفات مهر امسال 500 نفر زن و هزار و 819 نفر مرد بوده اند.
همچنين در مهر امسال 29 هزار و 289 نفر در تصادفات رانندگي مجروح شدند كه 21 هزار و 907 نفر از آنان مرد و 7 هزار و 382 نفر از آنان زن بودند.
از ابتداي سال جاري تا پايان مهر امسال 14 هزار و 605 نفر در تصادفات رانندگي كشته شده اند كه از اين تعداد 11 هزار و 524 نفر مرد و 3 هزار و 81 نفر زن بودند.

 



گلزار شهداي لواسانات ساماندهي شد

معاون عمران و مسكن بنياد شهيد و امور ايثارگران تهران بزرگ گفت: گلزار شهداي روستاهاي سبو كوچك و گلندوك لواسانات ساماندهي شد.
به گزارش فارس يعقوب رضايي اظهار داشت: گلزار شهداي روستاي سبو كوچك با 6 مزار شهيد و روستاي گلندوك با 4 مزار مورد ساماندهي قرار گرفت.
وي ادامه داد: از اقدامات انجام شده براي انجام عمليات ساماندهي در اين دو گلزار مي توان به نصب 7 يادمان از شهدا در اين گلزار اشاره كرد.
معاون عمران و مسكن بنياد شهيد و امور ايثارگران تهران بزرگ گفت: انجام عمليات 500 متر پياده راه سازي، 520 متر جدول گذاري و پله گذاري و 370 متر كف سازي و تعويض سنگ قبور شهدا از جمله اقدامات عمراني در اين دو پروژه بوده است.

 



احداث بزرگترين مسجد اروپا در فرانسه

منابع خبري از عمليات ساخت بزرگترين مسجد اروپا در فرانسه در آينده نزديك خبر دادند.
به گزارش پايگاه اينترنتي «اسلام اونلاين»، اين مسجد كه هفت هزار نمازگزار را در خود جاي خواهد داد، با هزينه اي بالغ بر
7/32 ميليون دلار در شهر «مرسيليا» احداث خواهد شد.
براساس اين گزارش، مساحت صحن اين مسجد 2500 متر مربع است و ارتفاع گلدسته آن 25 متر خواهد بود.
همچنين تاسيسات جانبي مسجد عبارت از يك كتابخانه، رستوران و سالن اجتماعات روباز مي باشد.

 



نتايج واجدان شرايط دريافت طرح ترافيك 10 دي اعلام مي شود

رئيس مركز صدور آرم طرح ترافيك شهرداري تهران گفت:10 دي امسال نتايج واجدان شرايط دريافت آرم طرح ترافيك اعلام مي شود.
غلامحسين زمان آبادي در گفت وگو با فارس ضمن بيان اينكه تاكنون 20 هزار نفر براي دريافت آرم طرح ترافيك ثبت نام كرده اند، گفت: تا آخر دي افراد مي توانند براي ثبت نام اقدام كنند.
رئيس مركز صدور آرم طرح ترافيك شهرداري تهران ادامه داد: بعد از اتمام ثبت نام، سايت را بسته و اولويت ها را مشخص مي كنيم.
وي اظهار داشت: 10 دي نتايج واجدان شرايط دريافت آرم طرح ترافيك را اعلام مي كنيم.

 



رئيس پليس فرودگاه هاي كشور خبر داد كشف 2 كيلو مواد مخدر از 107 زائر حج تمتع

رئيس پليس فرودگاه هاي كشور از كشف 2 كيلو و 100گرم مواد مخدر از حجاج حج تمتع امسال و دستگيري 107 نفر در اين رابطه خبر داد.
سردار نبي الله حيدري، با بيان اين كه در مبارزه و برخورد با حاملان مواد مخدر مصمم هستيم، اظهار داشت: در هشت ماهه امسال 530 كيلو مواد مخدر توسط پليس فرودگاه هاي كشور از مسافران كشف شده كه 331كيلو آن مواد مخدر شيشه بوده و اين مواد عمدتاً از مسافران تورهاي سياحتي كشف شده است.
حيدري افزود: در اين رابطه 3500 نفر دستگير شده اند كه 20نفر آن ها اتباع خارجي هستند.
وي درباره كشف مواد مخدر از حجاج نيز گفت: در حج عمره امسال در يك بازه زماني شش ماهه 15كيلو مواد مخدر توسط پليس فرودگاه هاي كشور از مسافران كشف و در اين رابطه 1070 نفر دستگير شدند. پليس عربستان نيز 160 نفر از مسافران ايراني اعزامي به حج عمره ر ا امسال به دليل حمل مواد مخدر بازداشت كرد كه حبس هاي طولاني براي آنان تعيين شد و اين زيبنده جمهوري اسلامي ايران نيست.
حيدري افزود: باتوجه به اين موضوع، در حج تمتع امسال نظارت هايمان را بيشتر كرديم و در اين رابطه دو كيلو و 100گرم مواد مخدر از حجاج كشف و 107نفر در اين رابطه دستگير شدند كه 20نفر آنان زن بودند.
وي ادامه داد: در حج تمتع امسال پليس عربستان تاكنون تنها يك نفر از مسافران ايراني را در اين رابطه دستگير كرده است.
حيدري درباره كالاهاي قاچاق كشف شده توسط پليس فرودگاه هاي كشور در سال جاري نيز اظهار داشت: ارزش ريالي اين كالاها حدود 11ميليارد ريال و كالاهاي كشف شده بيشتر طلاجات، فرش هاي نفيس، دفينه جات و كتب خطي بوده است.
رئيس پليس فرودگاه هاي كشور همچنين از كاهش 20درصدي سرقت در محدوده جغرافيايي فرودگاه ها خبر داد و به ايسنا گفت: امسال در اين رابطه 62نفر دستگير شده اند.

 



عطريانفر آزاد شد

محمد عطريانفر با توديع وثيقه 5 ميليارد ريالي از زندان آزاد شد.
زاهد بشيري راد، مدير روابط عمومي و ارتباطات دادگستري استان تهران با اعلام اين خبر گفت: عطريانفر با تبديل قرار بازداشت موقت به وثيقه 5 ميليارد ريالي و توديع اين وثيقه صبح امروز از زندان اوين آزاد شد.
به گزارش ايسنا وي افزود: عطريانفر از سوي شعبه 15 دادگاه انقلاب به رياست قاضي صلواتي مجموعاً به شش سال حبس تعزيري محكوم شده كه اين حكم غيرقطعي و قابل تجديدنظر خواهي است.

 



با راه اندازي مركز چاپ جرايم رانندگي برگ جريمه رانندگان متخلف به نشاني آنها ارسال مي شود

مدير بخش توسعه و تحقيق شركت كنترل ترافيك شهرداري تهران گفت با راه اندازي مركز چاپ جرايم رانندگي در مركز كنترل ترافيك تهران، برگ جريمه رانندگان متخلف به آدرس آنها ارسال خواهد شد.
فرشيد باباخاني به ايرنا گفت: اين مركز هفته آينده افتتاح خواهد شد و پس از آن تخلفات رانندگي از قبيل سرعت غيرمجاز ثبت و به آدرس متخلفان ارسال خواهد شد.
وي اظهار داشت: تاكنون صدور جرايم رانندگي مربوط به تخلفات رانندگي توسط سايت راهنمايي و رانندگي مستقر در مركز كنترل ترافيك انجام مي شد.
باباخاني افزود: علاوه بر اين در آينده نزديك جرايم مربوط به عبور از چراغ قرمز و كنترل مكانيزه ورود به محدوده طرح ترافيك نيز توسط مركز مذكور ثبت و برگ جريمه هاي مربوط به آن صادر خواهد شد.
به گفته وي، اين مركز ظرفيت چاپ روزانه 200 هزار برگ جريمه را دارد.

 



كلاهبردار ساروي زمين مردم را با اسناد جعلي فروخت

ساري- خبرنگار كيهان:
يك كلاهبردار حرفه اي در ساري با جعل سند زمين مردم، آنها را به چندين نفر مي فروخت.
سرهنگ پاسدار حسن روحي رئيس پليس آگاهي مازندران با اعلام اين خبر افزود: اين كلاهبردار حرفه اي با هويت و شناسنامه جعلي اقدام به فروش زمين متعلق به مردم مي كرد و از اين راه ميليون ها تومان پول به جيب زد.
وي در مورد چگونگي كلاهبرداري اين متهم گفت: متهم با دريافت پول حاصل از فروش زمين از محل مي گريخت و وقتي خريداران براي مشاهده زمين مي رفتند با چند نفر ديگر مواجه مي شدند كه همزمان ادعاي مالكيت آن را داشتند.
وي گفت: پليس تلاش وسيعي را براي يافتن اين كلاهبردار كه تعداد زيادي را فريب داده آغاز كرده است.روحي با هشدار در مورد عواقب ناشي از معامله بي مطالعه زمين و ملك افزود: افراد براي معامله زمين و ملك حتماً به اداره ثبت اسناد و مشاوران املاك داراي كد شناسايي معتبر مراجعه كنند.

 



شكايت زن ميانسال براي پس گرفتن فرزندش

زن ميانسالي بعد از 11 سال به دنبال كودك 13 ساله خود كه سرپرستي او را در 2 سالگي به فرد ناشناسي سپرده بود، مي گردد.
به گزارش خبرگزاري فارس اواسط آبان امسال زني با مراجعه به شعبه دوم دادياري دادسراي جنايي تهران، گفت: سال 77 فرزند 2 ساله ام به نام احسان را به علت مشكلات مالي و بي سرپرستي به اصرار يكي از همسايه ها به خانواده اي سپردم و از آن زمان تاكنون هر بار كه از آنها خواستم تا فرزندم را ببينم آنها از اين كار طفره مي روند.
با تشكيل پرونده مقدماتي و به دستور مقام قضايي كارآگاهان پليس آگاهي تهران بزرگ مامور رسيدگي به اين پرونده شدند.
مادر احسان در تشريح ماجرا به افسر پرونده گفت: در همسايگي منزل مادرم در كيانشهر، زني همراه دخترش مريم زندگي مي كرد. پس از آنكه آنها متوجه شدند به علت بي سرپرستي و مشكلات مالي در بزرگ كردن پسرم با مشكلات زيادي مواجه هستم اصرار كردند تا بچه را به خانواده اي بي بچه بسپاريم با شناسايي اين مادر و دختر، هر 2 آنها دستگير و با قرار وثيقه روانه زندان شده اند.
از شهرونداني كه چهره دوران كودكي احسان را مورد شناسايي قرار داده اند دعوت شد تا با مراجعه به اداره يازدهم پليس آگاهي تهران بزرگ واقع در خيابان وحدت اسلامي يا تماس با اين اداره از طريق شماره تلفن 51055511 هرگونه اطلاعات خود را در خصوص سرنوشت احسان در اختيار پليس آگاهي تهران بزرگ قرار دهند.

 



4نفر از اشرار مسلح در ارتفاعات لار به هلاكت رسيدند

فرمانده هنگ مرزي ميرجاوه گفت: ماموران اين هنگ با شناسايي اشرار مسلح و قاچاقچيان مواد مخدر موفق شدند طي عملياتي چهار نفر از آنان را در ارتفاعات لار به هلاكت برسانند.
به گزارش خبرگزاري فارس از زاهدان به نقل ازپايگاه اطلاع رساني پليس، سرهنگ حسن شجاعي نسب گفت: ماموران هنگ مرزباني ميرجاوه پس از اطلاع از ورود اشرار مسلح درپوشش قاچاقچيان مواد مخدر به كشور با نصب كمين در ارتفاعات نيزار لار با اشرار مسلح درگير شدند. وي افزود: اشرار مسلح 10نفر بودند كه درجريان اين درگيري 4نفر از آنان به هلاكت رسيدند و بقيه متواري شدند شجاعي نسب تصريح كرد: در پاكسازي از محل درگيري 158كيلوگرم ترياك و 40كيلوگرم هروئين فشرده (كريستال) كشف شد.

 



متضرر شدن چايكاران به دليل تعطيلي زودهنگام مراكز خريد

تنكابن - خبرنگار كيهان:
بر اثر تعطيلي زودهنگام كارخانجات و مراكز خريد برگ سبز چاي محصول پاييزه چايكاران در باغات چاي باقي مانده و كشاورزان را متضرر كرده است.
70 درصد از كشاورزان به علت تعطيلي زودهنگام مراكز خريد برگ سبز چاي نتوانستند محصول خود را برداشت كنند.
لازم به ذكر است هر ساله در 25 آبان ماه مراكز خريد تعطيل مي شدند كه امسال اين اتفاق در هفته اول آبان ماه روي داد.

 



مدارس مناطق جرم خيز تهران شناسايي مي شوند

رئيس سازمان آموزش و پرورش شهر تهران از شناسايي مدارس مناطق جرم خيز پايتخت خبر داد.
زكريا يازرلو گفت: مدارسي كه در نقاط جرم خيز شهر تهران واقع شده اند شناسايي مي شوند و دانش آموزان اين مدارس در خصوص موادمخدر آموزش هاي لازم را خواهند ديد.
وي افزود: دانش آموزان بايد در خصوص موادمخدر ومضرات آن آموزش هاي لازم را فراگيرند.
يازرلو اضافه كرد: آگاهي دادن به دانش آموزان در خصوص معيارهاي دوستيابي يكي از راه هاي مؤثر در پيشگيري از اعتياد است.
وي در ادامه به فارس گفت: خانواده ها بايد با روش هاي مناسب، روابط عاطفي و صميمانه با فرزندان خود برقرار كنند زيرا بررسي ها نشان مي دهد كه فقدان روابط عاطفي سالم و مطلوب در خانواده، فرزندان را با خطرهاي جدي اعم از گرايش به دوستان ناباب و گرايش به اعتياد سوق مي دهد.

 



رويدادهاي خارجي

14 سال زندان
براي آتش زدن مسجددر آمريكا
يك آمريكايي كه اقدام به آتش كشيدن مسجدي در ايالت تنسي آمريكا كرده بود به 14 سال زندان محكوم شد.به گزارش خبرگزاري فرانسه، «مايكل كوراي گولدن» كه 24 سال سن دارد، سال گذشته ميلادي اقدام به غارت و به آتش كشيدن يك مسجد محلي در ايالت تنسي آمريكا كرد، اين آمريكايي نژاد پرست اعتراف كرد كه اقدام به پرتاب بطري هاي آتش زا به سوي مسجد كرد و همدست وي نيز با كشيدن شكل صليب بر روي ديوار جمله «سلطه سفيدپوستان» را نوشته بود.براساس اين گزارش وزارت دادگستري آمريكا، اين جوان نژاد پرست را به جرم زير پا گذاشتن آزادي عقايد و اديان به 14 سال و سه ماه حبس محكوم كرد.به گفته سخنگوي وزارت دادگستري آمريكا، دو همدست اين جوان آمريكايي نيز طي ماه جاري محاكمه خواهند شد.
خروج قطار از ريل در آمريكا
خروج دهها واگن قطار حمل زغال سنگ در جنوب غرب تگزاس در آمريكا باعث وارد شدن خسارات گسترده به اتوبان و خانه هاي حوالي راه آهن شد.به گزارش خبرگزاري شين هوآ، در اين حادثه كه ساعت يازده و سي دقيقه صبح رخ داد،يك قطار در هوستون تگزاس از ريل خارج شد و 12 واگن آن در بزرگراه اطراف منطقه پخش شد و دو سمت اتوبان را مسدود كرد.همچنين اين حادثه باعث وارد شدن خسارات گسترده به مناطق اطراف شد.ساكنان اين ناحيه از اين منطقه خارج شدند تا نيروهاي امنيتي و امداد شرايط را عادي ساخته و نسبت به نبودن هرگونه خطري مطمئن شوند.گفتني است، گزارشي از تعداد تلفات و مجروحان و همچنين علت اصلي وقوع حادثه ارائه نشده است.
بي خانماني 50 هزار نفر
در رانش زمين اندونزي
رانش زمين و جاري شدن سيل در استان جاوه اندونزي باعث فراري و بي خانمان شدن بيش از 50 هزار نفر شده است.
به گزارش باشگاه خبرنگاران و به نقل از خبرگزاري شين هوآ، بارش شديد و مداوم باران و طغيان رودخانه در 2 روز گذشته باعث جاري شدن سيل و رانش زمين در نواحي شمالي سوماترا در شرق اندونزي شده است.به گفته رئيس اداره مديريت بحران اندونزي، بارش شديد باران باعث جاري شدن سيل به ارتفاع دو متر شده است.همچنين رانش زمين در جاولي مركزي به تخريب 50 خانه منجر شده است.در اين گزارش آمده است، بسياري از افراد در نواحي شرقي نيازمند كمك هاي اوليه و مراقبت هاي پزشكي مخصوصا در ناحيه آچه در شرق اندونزي هستند.گفتني است، نبود پوشش جنگلي در شرق اندونزي علت اصلي مهار نشدن آبها است.يادآور مي شود: اندونزي يكي از كشورهاي جنوب شرق آسيا است كه در بسياري از موارد با سيل هاي شديد و رانش زمين كه از ماه هاي سرد سال از اكتبر تا آوريل آغاز مي شود مواجه است.

 

(صفحه(6(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14